Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 67 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 06:19
Rzaan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:07:
[...]

Dat klinkt goed!
Ik heb me er nooit in verdiept, vandaar mijn (wellicht domme) vraag.

We willen zo'n AquaClean douche-wc van Geberit laten installeren.
Geldt dit hier ook voor?
Omdat deze ook 220 moet hebben.
Het inbouwreservoir staat los van het toilet wat je er aan hangt. Voordeel van de Geberit set is dat er loze leidingen in het frame ingebouwd zitten en alles op elkaar afgestemd is. Kijk eens bij https://www.geberit-aquaclean.nl/l
Beetje kort door de bocht:
Tuma = niet zo fraai maar wel netjes uitgerust (instapper)
Sela = strak redelijk uitgerust (midden)
Mera = strak en zeer rijk uitgerust (hoog segment)
(en als het goedkoop moet zijn en niet zo fraai hoeft te zijn, de 4000 serie.)
Voordeel van Geberit is kwaliteit, het is Zwitsers en de enorme nalevertijd op onderdelen. Paar maanden geleden nog een consument gehad met een inbouw reservoir van 25 jaar oud, alle onderdelen waren leverbaar. Weliswaar met iets minder keuze in de bedienpanelen maar nog steeds keuze en leverbaar. Kom daar maar eens bij de wisa's en grohe's om voor wie het meer bijzaak is.

[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 22-07-2022 20:51 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:01
Zijn er mensen die ervaring hebben met megadump en dan meer specifiek het 'merk' aquasplash. Dit bad spreekt ons erg aan. We zijn al eens bij Megadump in Dalen geweest: een vrij grote 'toonzaal' boven het magazijn, niet super elegant, maar goede prijzen en ook wel 'echte merken' zoals hotbath en grohe.

Door de installateur worden we verwezen naar Simon de Haas of Plieger waar ze dus vage offertes met grote marges (voor installateur en zichzelf) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
big bang schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Dat beweer ik nergens. Vergelijken met de goedkoopste internetaanbieder gaat prima. Je moet alleen duidelijk maken wat je meerwaarde is voor dat geld. En als je dat niet uit kunt leggen is je meerwaarde te klein of je meerprijs te hoog.

Er zijn genoeg dubieuze installateurs die het voor de goede verpesten. Die pakken de marge bij leveren, maar geven bij garantie niet thuis of laten de klant het artikel alsnog zelf demonteren en opsturen. Tja, dan had de klant net zo goed bij die goedkope internetwinkel kunnen bestellen.

Zolang je uit kunt leggen waarom je duurder bent dan de internetwinkel, en dat ook nog interessant is voor de klant (dus niet met bruto prijzen werken die 2x zo hoog liggen als de internet prijzen), zal er voor veel klanten weinig aan de hand zijn. Er zijn echter genoeg voorbeelden die "lucratief" zijn voor de installateur, maar vanuit het oogpunt van de klant bijna rieken naar oplichting. Door de toegenomen transparantie is dat gelukkig wat meer verleden tijd.

Het vrijgeven van de inkoopprijzen is nergens voor nodig, maar de vraag "zeg die pot die jij voor €450 aanbied, kan ik ook voor €250 hier op de stoep hebben staan; wat krijg ik voor die €200 extra?" is toch een logische vraag?
Ik ben het deels met je eens maar vaak is het de klant die het wel ziet maar het er "achteraf" niet voor over heeft en toch voor de goedkoopste weg gaat.
Simpel voorbeeld, klant bezoekt een showroom, wordt ontvangen, krijgt koffie en wellicht wat te eten, wordt met van alles voorgelicht en ingelicht, er wordt een ontwerp gemaakt, er wordt actief meegedacht met de wensen, persoonlijke aandacht en dan de deur uitlopen met een offerte + ontwerp. Neem je na een weekje of 2 contact op en dan vertellen ze doodleuk dat die offerte na wat zoeken op internet voor 1k goedkoper wordt aangeboden. Het hele voortraject gaat overboord en is vergeten want er is winst te behalen. Dat ze vervolgens compleet andere materialen bestellen vertellen ze er voor het gemak niet bij want een kraan is toch een kraan ?
Dan is de meerwaarde bewezen, de meerprijs uitgelegd en toch voor de goedkoopste weg kiezen.
Lees dit topic maar eens door, talloze voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Batilan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:00:
Zijn er mensen die ervaring hebben met megadump en dan meer specifiek het 'merk' aquasplash. Dit bad spreekt ons erg aan. We zijn al eens bij Megadump in Dalen geweest: een vrij grote 'toonzaal' boven het magazijn, niet super elegant, maar goede prijzen en ook wel 'echte merken' zoals hotbath en grohe.

Door de installateur worden we verwezen naar Simon de Haas of Plieger waar ze dus vage offertes met grote marges (voor installateur en zichzelf) maken.
En daar gaan we weer.
Stukje gratis advies van een toonzaal medewerker betreffende je bad van keuze.
Het is een solid surface bad, ten eerste kan het gewicht een probleem zijn. Dit soort baden tikt zonder probleem de 150/200 kilo aan, via de trap naar de badkamer kan een behoorlijk probleem zijn. Het ding is glad en heeft geen handvaten, probeer hem maar eens te tillen. Ten tweede, Wiesbaden is een handelshuis, ze produceren niets maar laten produceren of kopen in, als je over 3 jaar een nieuwe plug nodig hebt kom je teleur want er is intussen een goedkopere aanbieder gevonden. Niet meer te krijgen dus en maten zijn vaak uniek voor de producten, dus iets universeels gaat niet passen. Ten derde het materiaal, solid surface is micro poreus, mocht je een keer een badbal ( zo'n mooie zwarte of rode die oplost in je water) gebruiken en je reinigt het bad niet direct dan kun je beginnen met schuren en polijsten omdat het bad oranje wordt. Een soort curver bewaarbox waar 1 keer spaghetti in heeft gezeten, blijft de rest van zijn leven oranje.
Dit soort adviezen krijg je wel in een toonzaal en niet op een internet pagina of bij een sanitair stunter waar mensen rondlopen die alleen voor de maximale marge gaan en niet de productkennis hebben om je een gedegen advies te geven.
Je installateur stuurt je naar die 2 winkels om een reden, en dat is echt niet alleen omdat hij winst wil maken. Ook om te voorkomen dat je met materialen thuis komt die in de toekomst problemen kunnen veroorzaken. En over een prijs valt altijd te onderhandelen.
*ps, ik snap het verhaal absoluut zelf ook, een euro kun je maar 1 keer uitgeven en het leven is al duur genoeg. Echter is het niet altijd de verstandige keuze om zo goedkoop mogelijk uit te willen zijn. Soms is goedkoop ook duurkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Freubel op 22-07-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01:14

Rzaan

Altijd zoekende

Freubel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:11:
[...]

En daar gaan we weer.
Het is een solid surface bad, ten eerste kan het gewicht een probleem zijn. Dit soort baden tikt zonder probleem de 150/200 kilo aan, via de trap naar de badkamer kan een behoorlijk probleem zijn. Het ding is glad en heeft geen handvaten, probeer hem maar eens te tillen. Ten tweede, Wiesbaden is een handelshuis, ze produceren niets maar laten produceren of kopen in, als je over 3 jaar een nieuwe plug nodig hebt kom je teleur want er is intussen een goedkopere aanbieder gevonden. Niet meer te krijgen dus en maten zijn vaak uniek voor de producten, dus iets universeels gaat niet passen. Ten derde het materiaal, solid surface is micro poreus, mocht je een keer een badbal ( zo'n mooie zwarte of rode die oplost in je water) gebruiken en je reinigt het bad niet direct dan kun je beginnen met schuren en polijsten omdat het bad oranje wordt. Een soort curver bewaarbox waar 1 keer spaghetti in heeft gezeten, blijft de rest van zijn leven oranje.
Dit soort adviezen krijg je wel in een toonzaal en niet op een internet pagina of bij een sanitair stunter waar mensen rondlopen die alleen voor de maximale marge gaan en niet de productkennis hebben om je een gedegen advies te geven.
Je installateur stuurt je naar die 2 winkels om een reden, en dat is echt niet alleen omdat hij winst wil maken. Ook om te voorkomen dat je met materialen thuis komt die in de toekomst problemen kunnen veroorzaken. En over een prijs valt altijd te onderhandelen.
*ps, ik snap het verhaal absoluut zelf ook, een euro kun je maar 1 keer uitgeven en het leven is al duur genoeg. Echter is het niet altijd de verstandige keuze om zo goedkoop mogelijk uit te willen zijn. Soms is goedkoop ook duurkoop.
Heb je een advies voor een merk waar je de door jouw genoemde problemen niet mee hebt?
(reserve-onderdelen, gewicht, poreusheid)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freubel
Rzaan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Heb je een advies voor een merk waar je de door jouw genoemde problemen niet mee hebt?
(reserve-onderdelen, gewicht, poreusheid)
Natuurlijk, al is de kans groot dat het hier vloeken in de kerk is.
V&B, Wisa (wave design), Riho, Bette, Vigour, Xenz (vroeger BeterBad) Geberit (heeft een tijdje terug Sphinx overgenomen en daardoor het gehele programma in handen gekregen) Voor inbouwbaden, sta erop dat er een Viega vul/overloop combinatie gebruikt wordt, hele lange nalevertijd op onderdelen. En houd het op acryl of plaatstaal, geen abs of solid surface materialen. Plaatstaal is ontzettend hard, voordat die eens beschadigd moet er echt iets gebeuren maar voelt koud aan, warmt echter wel redelijk snel op en houd dan ook de warmte wat langer vast, maar ook deze zijn aan de zware kant (30 t/m 60kg)
Voordeel van acryl, veel keuze, en een door en door materiaal, als het beschadigt kun je het eigenlijk bijna altijd repareren. Let wel op met de goedkope baden, dit zijn vaak abs baden met een dun laagje acryl. Als je die beschadigd komt de grijze abs tevoorschijn en valt niet te repareren. Ongetwijfeld zijn er nog meer merken maar met deze heb ik zelf in ieder geval ervaring en ook nooit gedonder mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Freubel
Dank voor de goede tips.
Merken noemen mag hier gewoon.

Wij willen zo'n soort bad als hieronder. Niet per sé deze, maar zo'n soort type.

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeligdesignsanitair.nl/wp-content/uploads/vrijstaand-bad-2-scaled-500x394.jpg

Nu staat er toevallig bij dit bad (van het voor mij onbekende merk Guido Gusto) dat het van Acryl is gemaakt.
Er staat bij de omschrijving ook nog:
Eenvoudig en makkelijk te onderhouden, vanwege het poriën vrije oppervlak
Oppervlak wordt niet glad zodra het nat wordt
Materiaal: Acryl versterkt met glasvezel
Afwerking: buiten en binnenzijde gepolijst

Geeft dit nog iets aan over de kwaliteit?

Ik zie dat bijvoorbeeld redelijk dure baden ook van Solid Surface zijn gemaakt.
Riho Granada Solid Surface Bad 170x80 cm. Kost toch rond de 4K

[ Voor 9% gewijzigd door Rzaan op 22-07-2022 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:01
Freubel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:11:
[...]

En daar gaan we weer.
Bedankt voor je tips, het is niet ons doel om voor een dubbeltje op de 1 rang te zitten, maar als ik een offerte ontvang waar niet eens merk en type omschreven staat, waar je tijdens je bezoek niet meer info krijgt m.b.t. prijzen dan "duurder" en "minder duur", en waarvan ook de installateur eerlijk aangeeft dat hij een marge krijgt, dan vraag ik me af waarom alles zo on-transparant gemaakt wordt. Volgens de "adviseur" bij Simon de Haas in Zwolle werken ze met "vaste prijzen" en is korting niet mogelijk, daarentegen zijn de prijzen prijsvast voor maximaal 1 week "vanwege Oekraïne". Ik wordt hier niet vrolijk van en met mij vele anderen als ik de verschillende review sites bekijk met ervaringen van anderen met deze clubs. Er zijn natuurlijk ook mensen die wel goed geholpen worden, badkamer adviseurs zijn ook net mensen en verschillen qua competenties, maar het aandeel ontevreden klanten lijkt bij dit soort clubs toch wel duidelijk hoger.

Wat betreft gewicht: de installateur kan ook het Solid Surface bad van Simon de Haas installeren, dus een ander Solid Surface bad moet ook lukken. We hebben dus ook bij Simon de Haas geen advies gehad om niet een Solid Surface bad te kopen, dat hebben we tot op heden ook niet gekregen bij andere (serieuze?) badkamer adviseurs zoals Concordia en 1e kamer. Volgens mij leveren vrijwel alle badkamer leveranciers ook Solid Surface baden?

Ik begrijp dat AquaSplash een merk van Wiesbaden is en we daardoor niet weten of we over een aantal jaren als het bad "stuk" gaat nog reserve onderdelen kunnen krijgen? Dit bad hebben we vooral gekozen op esthetiek / persoonlijke smaak, dat is voor ons een belangrijk aspect, maar natuurlijk wil je geen poreus bad (ik weet overigens niet precies wat je bedoelt met een "badbal" (ik badder nooit met ballen :+)). Als je een A-merk weet met een vergelijkbare vormgeving dan houd ik me aanbevolen.

Persoonlijk vind ik de Acryl baden die ik heb gezien altijd een beetje "flimsy" aandoen omdat het bijna altijd wat "hol" en licht aanvoelt (doe altijd de "kloptest"), maar ik begrijp dat er ook "solide" acryl baden zijn? Overigens is mijn egaa helemaal weg van die "mat witte" solid surface baden en waskommen, ik vind dat dat weer helemaal niets (persoonlijke smaak I know), nu hoop ik eigenlijk dat die bruisbal geen spaan heel laat van zo'n mat wit solid surface bad :*) Hoewel ik me begin af te vragen of het bad van keuze ook niet mat is 8)7

Kortom: ik zoek naar betrouwbare merken en leveranciers die de spullen tegen een "fatsoenlijke prijs" leveren (voor mijn part met een marge voor de installateur, zo lang het maar transparant is). En daarvoor heb je al een aardige aanzet gegeven

EDIT: ook nog maar even een plaatje van de badvorm van onze voorkeur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NS4mzAkQesBSGIweMsgVqQK5jbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GGSsFlB0dEG6d7BEJIg0Nag.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Batilan op 22-07-2022 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bal

Afbeeldingslocatie: https://www.opznkopstore.nl/wp-content/uploads/2021/12/bruisbal-40-min.jpg

Resultaat

Afbeeldingslocatie: https://www.ohfashion.nl/wp-content/uploads-pb/0000-AUGUSTUS/DSC03086.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freubel
Rzaan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:41:
@Freubel
Dank voor de goede tips.
Merken noemen mag hier gewoon.

Wij willen zo'n soort bad als hieronder. Niet per sé deze, maar zo'n soort type.

[Afbeelding]

Nu staat er toevallig bij dit bad (van het voor mij onbekende merk Guido Gusto) dat het van Acryl is gemaakt.
Er staat bij de omschrijving ook nog:
Eenvoudig en makkelijk te onderhouden, vanwege het poriën vrije oppervlak
Oppervlak wordt niet glad zodra het nat wordt
Materiaal: Acryl versterkt met glasvezel
Afwerking: buiten en binnenzijde gepolijst

Geeft dit nog iets aan over de kwaliteit?

Ik zie dat bijvoorbeeld redelijk dure baden ook van Solid Surface zijn gemaakt.
Riho Granada Solid Surface Bad 170x80 cm. Kost toch rond de 4K
Persoonlijk heb ik nog nooit van het merk gehoord en ik doe dit werk al 20+ jaar, zegt natuurlijk niets want er zijn heel veel merken die ik niet ken. Wat kwaliteit betreft kan ik je daar dus geen hulp bij bieden. Als het een acryl bad is kun je het redelijk simpel zien, kijk langs de lijnen van het bad, dit moet strak zijn en niet als een soort sinaasappel lopen (bobbelig) het kan wel wat onregelmatig zijn maar hoe strakker het acryl hoe hoger de kwaliteit, draai de overloop / vulcombinatie eruit, het acryl moet door en door zijn, dus als er in het gat grijs tevoorschijn komt, laten lopen. Acryl is altijd glasvezel versterkt met een plaat multiplex in de bodem mee gegoten. Dat zorgt voor de stevigheid. Solid surface is overigens altijd mat wit, vaak zelfs meer room kleurig. En het materiaal is gewoon duur, of het nou een kom is of een bad, ze zijn altijd flink duurder dan acryl of keramiek.
Overigens, heel veel acryl baden worden in Polen, Tsjechië dat soort landen gemaakt, het lijkt erop dat je bad er ook vandaan komt. Kan dus een goede indicator zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Freubel op 23-07-2022 05:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freubel
Batilan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:04:
[...]

Bedankt voor je tips, het is niet ons doel om voor een dubbeltje op de 1 rang te zitten, maar als ik een offerte ontvang waar niet eens merk en type omschreven staat, waar je tijdens je bezoek niet meer info krijgt m.b.t. prijzen dan "duurder" en "minder duur", en waarvan ook de installateur eerlijk aangeeft dat hij een marge krijgt, dan vraag ik me af waarom alles zo on-transparant gemaakt wordt. Volgens de "adviseur" bij Simon de Haas in Zwolle werken ze met "vaste prijzen" en is korting niet mogelijk, daarentegen zijn de prijzen prijsvast voor maximaal 1 week "vanwege Oekraïne". Ik wordt hier niet vrolijk van en met mij vele anderen als ik de verschillende review sites bekijk met ervaringen van anderen met deze clubs. Er zijn natuurlijk ook mensen die wel goed geholpen worden, badkamer adviseurs zijn ook net mensen en verschillen qua competenties, maar het aandeel ontevreden klanten lijkt bij dit soort clubs toch wel duidelijk hoger.

Wat betreft gewicht: de installateur kan ook het Solid Surface bad van Simon de Haas installeren, dus een ander Solid Surface bad moet ook lukken. We hebben dus ook bij Simon de Haas geen advies gehad om niet een Solid Surface bad te kopen, dat hebben we tot op heden ook niet gekregen bij andere (serieuze?) badkamer adviseurs zoals Concordia en 1e kamer. Volgens mij leveren vrijwel alle badkamer leveranciers ook Solid Surface baden?

Ik begrijp dat AquaSplash een merk van Wiesbaden is en we daardoor niet weten of we over een aantal jaren als het bad "stuk" gaat nog reserve onderdelen kunnen krijgen? Dit bad hebben we vooral gekozen op esthetiek / persoonlijke smaak, dat is voor ons een belangrijk aspect, maar natuurlijk wil je geen poreus bad (ik weet overigens niet precies wat je bedoelt met een "badbal" (ik badder nooit met ballen :+)). Als je een A-merk weet met een vergelijkbare vormgeving dan houd ik me aanbevolen.

Persoonlijk vind ik de Acryl baden die ik heb gezien altijd een beetje "flimsy" aandoen omdat het bijna altijd wat "hol" en licht aanvoelt (doe altijd de "kloptest"), maar ik begrijp dat er ook "solide" acryl baden zijn? Overigens is mijn egaa helemaal weg van die "mat witte" solid surface baden en waskommen, ik vind dat dat weer helemaal niets (persoonlijke smaak I know), nu hoop ik eigenlijk dat die bruisbal geen spaan heel laat van zo'n mat wit solid surface bad :*) Hoewel ik me begin af te vragen of het bad van keuze ook niet mat is 8)7

Kortom: ik zoek naar betrouwbare merken en leveranciers die de spullen tegen een "fatsoenlijke prijs" leveren (voor mijn part met een marge voor de installateur, zo lang het maar transparant is). En daarvoor heb je al een aardige aanzet gegeven

EDIT: ook nog maar even een plaatje van de badvorm van onze voorkeur:

[Afbeelding]
Grappig, qua vormgeving geef je nagenoeg hetzelfde bad aan als @Rzaan alleen heeft hij de acryl variant.
Wat prijzen betreft, ook bij ons is de prijsvastheid op dit moment een maand. Dit heeft te maken met prijsstijgingen die fabrikanten op dit moment bijna wekelijks doorgeven. Hier kan een toonzaal of showroom ook niets aan veranderen, kijk voor de gein eens hier: https://www.dropbox.com/s...0%2811-7-2022%29.pdf?dl=1
Of dit aan de oorlog in Oekraine ligt, geen idee. Feit is wel dat dit zorgt voor bijzonder onstabiele prijzen en die gaan alleen omhoog, nooit omlaag. Mijn gevoel zegt wel dat de fabrikanten zo meteen aan het eind van het jaar recordwinsten bekend gaan maken.
Ik heb die gesprekken ook dagelijks, en elke dag leg ik weer uit dat wij geen invloed op de prijzen hebben die de aannemer gaat rekenen voor je materialen. Bij projectbouw heb je daar ook geen keuze in, bij particulier wel degelijk. Mensen met een nieuwbouw woning begrijpen vaak ook niet dat de materialen pas 1 of 2 jaar later gekocht worden en betaald moeten worden. Aangezien het op dit moment echt koffiedik kijken is wordt er dan ook met een risico opslag gerekend, betaal je nu € 100,00 voor dat wastafelkraantje, over 1 of 2 jaar kun je daar zonder problemen 15 tot 30 % bij rekenen. Als ik de marges zie waar op dit moment de projecten van vorig jaar mee uitgeleverd worden dan wordt je daar als winkel echt diep ongelukkig van. Er zijn zelfs projecten waar een negatieve marge op zit. Tot zover dan even de prijzen.
Solid surface is (in mijn mening) een bijzonder tricky product, het ziet er mooi uit, voelt prettig aan maar is gewoon super kwetsbaar. Als het beschadigd is valt het nagenoeg niet te repareren en het is micro poreus. Hoe ze het ook wenden of keren, daarom kom je het bijvoorbeeld ook bijna nooit in keukenbladen tegen. Er komt teveel risico bij kijken. Grote nadeel is dan ook dat op het moment dat je een bad neemt in dat materiaal je eigenlijk ook de wastafel in dat materiaal moet nemen. En daar gaat een heel ander verhaal spelen, tandpasta zit chloor en bleek in, make up, haarverf, aceton, nagellak noem maar op. Dat wil je echt niet gaan gebruiken in een materiaal wat zo kwetsbaar is. Dat grote fabrikanten het maken kun je ze niet kwalijk nemen, kwestie van vraag en aanbod. Mensen willen graag de badkamer van hun dromen hebben. Prima als je het neemt, je bent in ieder geval wel gewaarschuwd, en dan ligt de bal bij de klant.
Dat niet al mijn "medebroeders" hetzelfde advies geven klopt, niet iedereen zit hetzelfde in elkaar.
Sommigen missen de kennis, andere de interesse enzovoort. Ik ben zelf altijd praktisch ingesteld, ik weet dat het design na 2 jaar geen fluit meer voorstelt en dat men daar op "uitgekeken" is. En dan gaat het praktische komen, je badkamer heeft namelijk een economische levensduur van circa 20 / 25 jaar. Dus na die 2 tot 3 jaar gaat het pas beginnen. Ik vind dat je daar als adviseur een "plicht" hebt dat je mensen daar op moet wijzen. Net zoals een autoverkoper moet aangeven dat alhoewel die mooie auto 250 km per uur kan, het is niet wenselijk en vaak ook niet toegestaan. Wat je vervolgens met die informatie doet moet je zelf weten. Een opzet kom is heel leuk om te zien, maar heb je het er voor over dat je 20 jaar lang na het gebruik een doekje over het blad moet halen omdat het anders kapot gaat ?
Wat merken betreft, tijdens een gesprek komen bij mij altijd alle boeken op tafel en iedereen is vrij om gelijk alles op te schrijven, ik maak daar ook nooit een geheim van omdat ik zelf ook vind dat je moet weten wat je koopt. Dat het niet op de uiteindelijke uitdraai staat kan kloppen. Dat is dan ook een stukje marktbescherming, kun je het wel of niet mee eens zijn maar dat is vaak wel het gevolg van het internet. Een dozenschuiver op een luguber achterkamertje heeft minder kosten dan de toonzaal waar je de informatie, adviezen, etc krijgt. Daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan.
Lang verhaal zo op de vroege ochtend maar ik hoop dat het een beetje inzicht geeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 07:21
In onze zoektocht kwam solid surface juist als niet-poreus en makkelijk te herstellen naar voren. Ook wikipedia is het niet met jou eens: Wikipedia: Solid surface
Het is waterdicht en heeft een gladde structuur zonder naden en poriën waardoor het hygiënisch en onderhoudsarm is, en in vochtige ruimten kan worden toegepast.
En:
  • Antibacterieel door zijn ondoordringbaar oppervlak (naadloze verlijming is mogelijk waardoor water en micro-organismen niet kunnen ophopen in kieren en spleten)
  • UV-bestand
  • Krasvast
  • Ongevoelig voor de meeste bijtende stoffen.
  • Gebruikssporen kunnen hersteld worden.
  • Slechte warmtegeleider waardoor het niet koud aanvoelt.
Je geeft ook aan dat het niet in keukens gebruikt wordt, maar Corian is gewoon hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Fanta schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:02:
[...]

@edsandje Ik hoop wel dat je je realiseert dat jouw werkwijze er mede voor zorgt dat particulieren blijven shoppen bij goedkope webshops. Als alle installateurs weigeren om zelf aangeschafte spullen te installeren, houdt het snel op en zien deze particulieren vanzelf in waarom ze bij de installateur iets meer kwijt zijn voor de spullen. M.a.w. doorzelf aangeschafte spullen te installeren houd je het probleem in stand, door het te weigeren ben je onderdeel van de oplossing.. :)
Ja daar ben ik mij van bewust.
Echter heeft het twee kanten:
1 Klant levert het zelf, ik alleen installatiemateriaal en arbeid. Risico ligt bij de klant en ik heb er weinig tijd inzitten qua voorbereiding. Uurtje factuurtje zeg maar.
2 Ik lever het zelf, opname bij klant om te kijken, doorsturen naar Plieger (dat is de enige groothandel van mij die überhaupt nog een toonzaal heeft). Dan offerte opstellen nav de offerte van Plieger.
Dan wijzigt er nog wat qua afmetingen/kleur/indeling en voor je het weet maak je 3x een offerte.
Dan begint het gesteggel over de prijs want de klant kan product x veel goedkoper op internet vinden (nadat er eerst gevraagd wordt om een gespecificeerde offerte uiteraard)
Het risico ligt bij mij, mijn ervaring is dat groothandels het liefst voor aflevering nog even parijs-dakar doen en een woonerf, dus schade/breuk ellende.
Garantie op de geleverde materialen uiteraard ook (een spiegel na 1 jaar met een vlek van de verwarming, een radiator die begint te roesten, een kraan waarvan de thermostaat kapot is om maar enkele voorbeelden te noemen).

Kortom heel veel tijd en gedoe, dan is keuze 1 sneller verdiend.
In de huidige tijd is het werkaanbod groot genoeg om te selecteren wat ik wel en niet doe, de laatste 2 jaar geen particuliere badkamers gedaan, alleen via mijn vaste aannemer.

Er wordt hier geroepen dat Plieger duur is en deels is dat ook zo.
Zij hebben als enige een showroom waar je klanten heen kan sturen.
Als ik een offerte van Plieger krijg en vergelijk dat met andere groothandels zijn ze vaak niet de goedkoopste.
+ punt is dat ze in de showroom alles uitzoeken en ''mijn klant'' een goed advies geven, ik hoef daar niet bij te zijn. De know-how is zeker aanwezig.
En ja die mensen moeten ook betaald worden en het licht moet branden en showroomopstellingen moeten ook regelmatig veranderd worden.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Freubel
Dank voor je verhaal en knap op de ochtend!

Wij gaan naar alle waarschijnlijkheid niet voor een heel duur bad.
Maar voor een goedkopere, zoals ik bijvoorbeeld als voorbeeld gaf.
Dan koop ik er wel een extra setje afvoer bij als dat niet standaard is.
Als het bad dan na een jaar of 5-10 niet meer bevalt of toch té verkleurd is, halen we het eruit en vervangen het door een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
millerman_sf schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:49:
In onze zoektocht kwam solid surface juist als niet-poreus en makkelijk te herstellen naar voren. Ook wikipedia is het niet met jou eens: Wikipedia: Solid surface

[...]

En:

[...]

Je geeft ook aan dat het niet in keukens gebruikt wordt, maar Corian is gewoon hetzelfde.
Praktijk ervaring vertelt mij een ander verhaal. Maar probeer het gerust uit zou ik zeggen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

In ons vorige huis hadden wij zo'n traditioneel gietijzeren bad op van die leeuwenpootjes.
Godsgruwelijk zwaar.
Bruisballen ging goed, maar op een dag kregen we van het werk een wellness pakket en daar zat een soort grote theezak in.
Moest in bad en zou ook goed zijn voor body & mind.
Nou, voor body zeker, want ik heb me daarna een ongeluk zitten schrobben om de aanslag er weer uit te krijgen.
Kortom, altijd voorzichtig zijn met wat je in je bad dondert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Freubel
Ik kan aardig wat met je tips en ga nu met een ander oog naar de baden kijken.
Niet meer alleen van 'deze is mooi, die nemen we'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Rzaan schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:45:
@Freubel
Dank voor je verhaal en knap op de ochtend!

Wij gaan naar alle waarschijnlijkheid niet voor een heel duur bad.
Maar voor een goedkopere, zoals ik bijvoorbeeld als voorbeeld gaf.
Dan koop ik er wel een extra setje afvoer bij als dat niet standaard is.
Als het bad dan na een jaar of 5-10 niet meer bevalt of toch té verkleurd is, halen we het eruit en vervangen het door een ander model.
Zolang het vrijstaand is kan je idd weinig gebeuren. Indien nodig dan gewoon vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Laatst online: 27-05 09:14
We hebben een offerte gekregen met vooral de ville en hotbath producten. Fors aan de prijs en de merken zeggen me helemaal niks.

Het gaat om kranen en een doucheset

Is dat prima in vergelijking met een Grohe bijvoorbeeld?

De meningen in dit topic verschillen nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Freubel schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Zolang het vrijstaand is kan je idd weinig gebeuren. Indien nodig dan gewoon vervangen :)
Je maakt er altijd wel weer iemand blij mee.
Gaat niet naar de stort. Of het moet echt kapot zijn, maar dan ziet iemand er nog wel heil in voor een bloembak of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

deTuinman schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:00:
We hebben een offerte gekregen met vooral de ville en hotbath producten. Fors aan de prijs en de merken zeggen me helemaal niks.

Het gaat om kranen en een doucheset

Is dat prima in vergelijking met een Grohe bijvoorbeeld?

De meningen in dit topic verschillen nogal.
Er is een topic en dat gaat over de kwaliteit van kranen.
Wellicht dat er daar wat tussen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:40

d0s

sssst

Freubel schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:27:
[...]

Praktijk ervaring vertelt mij een ander verhaal. Maar probeer het gerust uit zou ik zeggen :)
Hier een solid surface bad en de vrouw gebruikt meerdere bruisballen en ander soort vrouwenzaken per week. Nooit in de 4 jaar dat we het bad nu hebben is er iets van een kleur blijven hangen.

Maargoed, het ene solid surface is het andere niet denk ik zo. De onze komt van x2o en was niet belachelijk duur (2000 euro). Is ook zeker niet poreus maar juist volledig glad.

Met zo'n wonderspons is hier alles ook prima schoon te maken, ook de waskommen van solid surface. Dat gaat dan vooral om zeep, gel resten etc.

Enige nadeel wat ik wel kan noemen is dat het water sneller afkoelt tov andere materialen. Daarnaast was het idd een hel om het bad omhoog te krijgen. Via de trap kun je eigenlijk wel vergeten.

[ Voor 11% gewijzigd door d0s op 23-07-2022 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnewg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 18:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXCkRZUS-bDjrBUwMDv5pdj_zlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ga5t0lXOH6WRDy7Rh6SaeG0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Jongens dit is dus wat onze tegelzetter onder wildverband ziet..om eerlijk te zijn vind ik het lelijk. Hij had dit uit moeten meten en elke een kwart half driekwart of hele kunnen pakken. Hoe hiermee om te gaan en wat vinden jullie er eerlijk gezegd van?

Alvast bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:12
Ynnewg schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:28:
[Afbeelding]

Jongens dit is dus wat onze tegelzetter onder wildverband ziet..om eerlijk te zijn vind ik het lelijk. Hij had dit uit moeten meten en elke een kwart half driekwart of hele kunnen pakken. Hoe hiermee om te gaan en wat vinden jullie er eerlijk gezegd van?

Alvast bedankt,
Gwen
Die middelste rij ziet er niet uit zo.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Nou is wildverband geen beschermde naam oid, dus er zit wat vrijheid van interpretatie in. Maar als je verschillende definities van wildverband erbij pakt, komt dit met geen enkele overeen.

(Overigens, kijk dan ook even naar welke definitie van wildverband je zelf gaat aanhouden: niet in elke worden kwart tegels gebruikt)

Ik zou 't eraf laten halen nu het nog kan, en desnoods even samen uittekenen wat je wél wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
[Afbeelding]

Alvast bedankt
Dit is toch precies wat en wilt als je wildverband vraagt? Dus steeds weer beginnen met het restant van de vorige rij.

Als je wilt uitmeten dan moet je dus een verband voor ogen hebben en is het dus sowieso geen wildverband. Wildverband voor tegels op de wand is sowieso een beetje raar, wel efficiënt. Is meer voor planken vloeren geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:21

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mijn badkamer hell duurt maar voort. De aannemer heeft de kraan hoger geplaatst. Maar, natuurlijk met weer een gigantische fout: koud en warm water zijn omgewisseld... Ik ga echt huilen. Is dat te verhelpen zonder dat de muur weer open moet? Leidingen bij de cv misschien omwisselen?

[ Voor 20% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-08-2022 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 00:04:
Mijn badkamer hell duurt maar voort. De aannemer heeft de kraan hoger geplaatst. Maar, natuurlijk met weer een gigantische fout: koud en warm water zijn omgewisseld... Ik ga echt huilen. Is dat te verhelpen zonder dat de muur weer open moet? Leidingen bij de cv misschien omwisselen?
Dat zal je enige oplossing zijn zonder dat de muur weer open moet.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Als die leidingen apart naar de CV toe lopen zou dat kunnen.
Maar als de douche/keuken er ook op zitten zit het daar verkeerd om.
Wand weer open zal het waarschijnlijk worden........

Wel raar dat als het eerst wel goed zat aangesloten en de kraan hoger geplaatst is dan is verlengen als de leidingen van onder komen of inkorten als de leidingen van boven komen toch het enige wat je moet doen?
Dan ga je toch niet kruisen?
Heb je foto's van het leidingwerk?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Laatst online: 20:27
Voor sommige douchthermostaten is een ander binnenwerk beschikbaar om dit op te lossen.

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:42
@HollovVpo1nt heeft de installateur ook goed getest dan voor het opnieuw tegelen :N

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

edsandje schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 07:16:
[...]

Als die leidingen apart naar de CV toe lopen zou dat kunnen.
Maar als de douche/keuken er ook op zitten zit het daar verkeerd om.
Wand weer open zal het waarschijnlijk worden........

Wel raar dat als het eerst wel goed zat aangesloten en de kraan hoger geplaatst is dan is verlengen als de leidingen van onder komen of inkorten als de leidingen van boven komen toch het enige wat je moet doen?
Dan ga je toch niet kruisen?
Heb je foto's van het leidingwerk?
Ik weet niet of het eerst goed zat, ik was niet toegekomen aan het gebruiken van de kraan omdat hij te laag zat en de kom +afvoer nog niet was aangesloten /gemonteerd.

Het zit zo: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JoLjlz1KlMHIPZrHlKAmH9EVfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXjlmnnNdDmVXhXK9fyUI1EH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb drie warm water kranen thuis: keukenkraan, badkamer kraan en badkamer douche. Die twee roden strepen zijn waar het warm water verdeeld wordt naar de badkamer en de keuken. Ik gok dus dat het via de cv installatie niet omgedraaid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:58
[Afbeelding]

Alvast bedankt
Wat @colvano al aangeeft, dit is inderdaad wel wildverband. Beginnen met het reststuk van de vorige rij.
Maar een tegelzetter die een beetje trots uit z'n werk haalt had dit natuurlijk ook wel gesnapt dat dit geen porem is.
Als je de middelste rij eruit haalt en met een hele tegel begint, heb je al een heel ander beeld. Is je minst ingrijpende oplossing.

Zijn dat toevallig Revoir Paris Marina blue tegels?
De kraan moest toch alleen in hoogte verplaatst te worden? hoe krijgt die W/K leidingen dan omgewisseld?!
Heeft 'ie de leidingen in de muur gekruist ofzo?!
Of was toch de begin situatie al niet goed?

Is deze installateur via een badkamer zaak bij jou aan de slag of werkspot / eigen netwerk?

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 04-08-2022 08:53 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Flix20 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:52:
[...]

Wat @colvano al aangeeft, dit is inderdaad wel wildverband. Beginnen met het reststuk van de vorige rij.
Maar een tegelzetter die een beetje trots uit z'n werk haalt had dit natuurlijk ook wel gesnapt dat dit geen porem is.
Als je de middelste rij eruit haalt en met een hele tegel begint, heb je al een heel ander beeld. Is je minst ingrijpende oplossing.

Zijn dat toevallig Revoir Paris Marina blue tegels?

[...]

De kraan moest toch alleen in hoogte verplaatst te worden? hoe krijgt die W/K leidingen dan omgewisseld?!
Heeft 'ie de leidingen in de muur gekruist ofzo?!
Of was toch de begin situatie al niet goed?

Is deze installateur via een badkamer zaak bij jou aan de slag of werkspot / eigen netwerk?
Ik had eerst een normale opbouw kraan, bij de renovatie is het ingebouwd. Kan zijn dat ze bij de stap van opbouw naar inbouw iets gekruist hebben.
Ik heb ze inderdaad gevraagd om de kraan omhoog te plaatsen maar zonder de wetenschap of de leidingen verkeerd zaten, zoiets ga ik namelijk vanuit dat het goed is.

En dit is een professionele aannemer die ik via eigen netwerk ken. Zij hebben bij hen zeer omvangrijke projecten gegaan waar zij over te spreken zijn. Ik verbaas mij dat bij mij alles mis gaat was mis kan gaan, terwijl feitelijk gezien mijn klus heel makkelijk is.
Tegels: over de oude tegels heen gezet
Kranen: van opbouw naar inbouw, maar daar heb je alle ruimte voor omdat mijn wanden hol/ voorzetwanden zijn.

Kan zijn dat ze vanwege de drukte een nieuwe ploeg hebben die gewoon onvoldoende nadenkt. Er zijn echt tig dingen die ik anders gedaan zou hebben logisch geredeneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:19
[Afbeelding]

Alvast bedankt
Wat lelijk zeg... Er af laten halen, iedere tegelzetter moet snappen dat dit geen gezicht is.

Er staat ook vaak op t pak tegels dat je minimaal 10cm overlap moet hebben oid. Als dat er bij jou op staat kan je dat er nog bij pakken om je verhaal kracht bij te zetten.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelbouwman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-05 11:11
Tja, daarom doe ik dus alles zelf. Vakmanschap is relatief tegenwoordig.

Normaal gesproken, bij metselwerk, is het not-done om twee stootvoegen binnen ongeveer de afstand van een klezoor (1/4 steen) boven elkaar te hebben. Dat verzwakt namelijk de muur. Daarom zie je dat ook nooit. Ook zijn er nog wat andere stelregels om patronen te voorkomen. Zo start je een rij altijd met een hele steen, drieklezoor (3/4 steen) of kop (halve steen).

Bij tegelwerk is de sterkte uiteraard niet relevant, maar voor het aanzicht is het nog steeds gebruikelijk om die standaard regels aan te houden. Dat gaat dan om URL 357 van het KBK. KOMO gecertificeerde bedrijven moeten volgens die norm werken.

Al met al werkt deze tegelzetter dus niet volgens die richtlijn, en dat maakt het ook lelijk. Ik zou de bovenste vier rijen eraf tikken en dat stukje opnieuw doen. Is een uurtje meer werk, ziet het er weer netjes uit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ynnewg
  • Laatst online: 07-05 18:48
Even een update over die douche tegels. We hebben de lelijkste rijen (middelste op de eerdere foto) eruit getikt, tegels gewassen en opnieuw laten zetten. Nu is het een stuk beter! We hebben het vervolgens letterlijk uitgetekend voor de tegelzetter, dat hielp enormAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVHyBVqkQdjhHxFC-1YXBqBWuCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKLPh8WVmSz4gGfl2IKSV34S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk10
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 09:05
Wij zijn uiteindelijk voor wiesbaden gegaan en gebruiken de kranen nu een half jaar. Ze blijven mooi qua kleur en we zien dan ook geen vlekken of aantasting van het materiaal.

Ik heb geen vergelijking met hotbath kranen maar ik kan voor mijzelf het prijsverschil niet rechtvaardigen.
tomk10 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:10:
[...]

Zo heeft ieder merk inderdaad positieve en negatieve reviews. Bedankt voor het zoeken van deze post.

Ondertussen bericht gekregen van Wiesbaden en hun Caral serie is PVD gecoat en een stuk beter te betalen dan Hotbath. Ik neig nu heel erg naar de keuze om voor die kranen te gaan echter hebben we nog wel een tijdje om de keuze te maken. Ondertussen de reviews in de gaten houden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie keuze voor de kranen en hoe je ervaring met de Hotbath klantenservice is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15

Quad

Doof

Voor wie er naar op zoek is, een lokale badkamerwinkel gaat de hele tent verbouwen en zet daardoor al z'n showroom badmeubels te koop.

Nog steeds wat prijzig, maar voor diegene hier die net zoiets zoekt als wat daar staat..

https://www.bubbelsenjets.nl/aanbiedingen/badmeubels

Betreft Bubbels en Jets in Enter (Twente).
Het is niet de zaak die mijn verbouwing heeft uitgevoerd... ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een heel stuk zitten meelezen hier, en ben benieuwd of jullie tips hebben voor onze nieuwbouw badkamer.

Ten eerste vond ik het irritant hoe we beperkt werden qua indeling:
- De douchegoot met WTW moet van aannemer per se tegen de muur waar hij nu getekend staat
- Vanwege regeltjes moet de aannemer een electrische radiator plaatsen, deze heeft een stekker en dus moet het stopcontact ver genoeg van bad / douche verwijderd zijn. Er wordt uitgegaan van een WCD die midden onder de radiator zit. Daar kan ik niet mee schuiven (rechts onder / links onder de radiator..)
- De raampositie en de koven bij de ingang..

We wilden sowieso een 180x80 bad, en liefst een inloopdouche.

Vooralsnog is dit de indeling geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57Lfd2NCMC2QXmIGRPBoT-dYakg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MVG4yR1CslNgQXUxKMQsqllB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4hFQFDYeVKZ_inVWOPD3KYI0Jw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H7FPLEawYZ5hhbbxgm63MlvT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTtaGu7A5HIhER5MKh99uDtrNyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ce9a6Ym7crVN7ILmcKot0wkW.png?f=fotoalbum_large

In de render zie je de tegels niet goed. We hebben nu gekozen voor Marazzi Caracter Arena 60 x 60 voor vloer en voor het grootste deel van de wanden: https://www.marazzigroup....zzi_Caracter_Cat_2020.pdf
De accentmuur wordt Marazzi Lume Pink: https://www.thuisintegels...zzi-lume-pink-glans-6x25/

Kranen en douche wordt allemaal Hotbath in de kleur 'verouderd ijzer'
Het bad waarschijnlijk Xenz Charly.

Mijn grootste twijfel gaat over de indeling:
We hebben er ook over nagedacht om de douche bij binnenkomst direct rechts te plaatsen, en het bad voor het raam, maar dan heb je bij je entree zo'n tunnel gevoel. En we denken dat de ruimte tussen wasbakken en glazen douchewand dan vrij krap wordt.

In de huidige opstelling vind ik de glazen douchewand nogal kort (100cm) maar met een langere glazen douchewand zit je met dat raam waar je stabiliteitsstang moet komen.. Bovendien weet ik niet of het mooi is als de glazen wand deels voor je raam staat. Het raam is daarin in ieder geval de beperkende factor.

Graag jullie tips of mening hierover!

[ Voor 6% gewijzigd door gdvm op 09-08-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zou de glazen wand juist wat meer richting het bad doen. De diepte van het glas gaat ivm inloop weinig uitmaken mbt ruimtelijk gevoel.
Door 'm wat breder te maken, kan je richting een breedte van 110-120 gaan.
Volgens mij heb je ~300mm over tussen bad en douchewand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Flix20 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:42:
Zou de glazen wand juist wat meer richting het bad doen. De diepte van het glas gaat ivm inloop weinig uitmaken mbt ruimtelijk gevoel.
Door 'm wat breder te maken, kan je richting een breedte van 110-120 gaan.
Volgens mij heb je ~300mm over tussen bad en douchewand.
met minder ruimte tussen bad en glazen douchewand is het wel ingewikkeld schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:35
Waarom doe je het bad niet voor het raam en dan de douche linksonder in de hoek? Ben je niet beperkt door het raam zoals @Flix20 zegt en kun je ook lekker naar buiten staren terwijl je in bad ligt weg te dromen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Nou omdat we dan de douche direct bij de deur moeten plaatsen (in de hoek waar nu het bad zit). Kunnen we inderdaad wel een wat langere douche ruimte maken, maar dan houden we tussen douchewand en badkamermeubel maar 1 meter over en dat vinden we krap. Gaat ten koste van het ruimtelijke gevoel bij binnenkomst. En dan moeten we die radiator nog ergens kwijt, dat kan met die stomme regeltjes alleen tussen douche en bad, met een deur in de douchecabine ivm spatwater, dus dag inloopdouche. De radiator rechts naast badkamermeubel zoals we nu hebben kan niet want dan is het te dicht bij het bad. Aldus de badkamer winkel. Weet iemand de exacte regels hoever een WCD van een bad of douche af moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
gdvm schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:07:
Nou omdat we dan de douche direct bij de deur moeten plaatsen (in de hoek waar nu het bad zit). Kunnen we inderdaad wel een wat langere douche ruimte maken, maar dan houden we tussen douchewand en badkamermeubel maar 1 meter over en dat vinden we krap. Gaat ten koste van het ruimtelijke gevoel bij binnenkomst. En dan moeten we die radiator nog ergens kwijt, dat kan met die stomme regeltjes alleen tussen douche en bad, met een deur in de douchecabine ivm spatwater, dus dag inloopdouche. De radiator rechts naast badkamermeubel zoals we nu hebben kan niet want dan is het te dicht bij het bad. Aldus de badkamer winkel. Weet iemand de exacte regels hoever een WCD van een bad of douche af moet zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw7RFuzGrsvHOdqeMo4IOEFS7uk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KJ0VA9QnGDzEgAVfhCIIZMzV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
edit: het maakt niet uit, als het inderdaad 60 cm is kan de radiator gewoon op de muur aan het 'voeteneind' van het bad wat voor het raam staat.. Dat kon volgens de dame bij de badkamerzaak niet tijdens het eerste gesprek. Misschien een misrekening..

Maar dan hou je nog steeds een relatief smalle doorgang (99cm bij een douche breedte van 1m ) tussen douchewand/badkamermeubel.

[ Voor 74% gewijzigd door gdvm op 09-08-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:25

Aight!

'A toy robot...'

Zijn er hier ook toevallig leden die in hun jaren 30 woning een slaapkamer met een badkamer op zolder hebben gebouwd?

In ons huis, zouden wij graag de zolder willen verbouwen naar slaapkamer met ensuite badkamer. Maar ik zou graag wat meer willen weten waar ik allemaal aan moet denken. Er ligt al water (wastafel) en afvoer (wel kleine buis) maar zou eventueel als de vloer dan toch open ligt een grote buis naar beneden kunnen leggen. Dan kan ik eens gaan nadenken over een plan.

Is ook eigenlijk meer als inspiratie, als er ook andere zijn die op zolder een badkamer hebben en ze een foto willen delen graag. Het zou gaan om een simpele badkamer, dus douche, wc en wastafel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelbouwman
Vooral je toiletafvoer is iets om goed over na te denken qua routering. Douchewater kan als het moet met 40mm (maar liever 50). Voor het toilet wil je echt minimaal met 90 werken.

Gezien de leeftijd van de woning zal het om een houten vloerpakket gaan, dan is het op zich niet zo lastig om die afvoer daarin weg te werken. Let wel goed op met het doorboren van een balklaag. Enig bouwtechnisch inzicht is dan wel handig, om de sterkte van de balk niet te veel te beinvloeden.

Verder is het allemaal niet zo complex. Douchebak, meubeltje (Ikea?), spiegel, inbouwreservoir voor toilet en een pot. En uiteraard rachels, gipsplaat, tegelwerk, etc. Paar tips:

- Denk vooraf na over ventilatie
- Als je een Geberit UP320 plaatst voor het toilet, bereid dan altijd even een 19mm flexibele PVC buis voor rechtsonder op het frame (waar het gele klepje zit). Goed vastzetten met een tie wrap. Andere kant ergens in een doos laten uitkomen. Kost je nu een paar dubbeltjes materiaal en een half uurtje werk, maar dan kun je later altijd zonder breekwerk een Aquaclean toilet plaatsen.
- Villeroy & Boch architectura douchebakken zijn mooi vlak en hebben een chique uiterlijk voor een hele schappelijke prijs.
- Douchedeuren kun je exact op maat laten maken, zelfs met schuine wanden. Veel mooier dan zo'n kant en klare cabine.
- Gebruik kerdidoek voor je douche. Kost wat meer, maar dan is alles gegarandeerd waterdicht en ben je niet afhankelijk van kitranden. Vloer en wanden, volledige hoogte
- Gezien de leeftijd van de woning en vermoedelijke gebrek aan isolatiewaarde: denk vooraf na over verwarming. Elektrisch matje in de vloer of wand kan, maar is erg ineffecient en te traag voor "on-demand" warmte. Meenemen in CV circuit kan ook met kleine radiator of eventueel vloer of wandverwarming, maar dat is door de benodigde verdeler (bij klassieke hoge temperatuur CV) al snel kostbaarder en sowieso bewerkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Aight! schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:29:
Zijn er hier ook toevallig leden die in hun jaren 30 woning een slaapkamer met een badkamer op zolder hebben gebouwd?

In ons huis, zouden wij graag de zolder willen verbouwen naar slaapkamer met ensuite badkamer. Maar ik zou graag wat meer willen weten waar ik allemaal aan moet denken. Er ligt al water (wastafel) en afvoer (wel kleine buis) maar zou eventueel als de vloer dan toch open ligt een grote buis naar beneden kunnen leggen. Dan kan ik eens gaan nadenken over een plan.

Is ook eigenlijk meer als inspiratie, als er ook andere zijn die op zolder een badkamer hebben en ze een foto willen delen graag. Het zou gaan om een simpele badkamer, dus douche, wc en wastafel.
Er is in dit topic iemand die dat gedaan heeft het afgelopen jaar.
Username kan ik even niet reproduceren dus je zou even moeten bladeren.
Zoek even op de posts van @ollie_1982

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
Tjolk schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:39:
Waarom doe je het bad niet voor het raam en dan de douche linksonder in de hoek? Ben je niet beperkt door het raam zoals @Flix20 zegt en kun je ook lekker naar buiten staren terwijl je in bad ligt weg te dromen.
Ik ga er nog eens rustig over nadenken. Heb zelf even zitten knutselen, lijkt er een beetje op zo. In ieder geval de indeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbMa1papG1fQFRU3betlOa32o1c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jcc5V0k65UbEPRz5VKek3NoL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Hk8gFgPP-38QKQtfYEtf9CqN7w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SyevMTy5ETZEd3B43ckpA6jo.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@gdvm een radiator op je cv is geen optie? Ik vind elektrische radiatoren met een stekker behoorlijk lelijk. Kan stroompunt niet op de gewenste locatie worden ingebouwd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 15:57
Quad schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:30:
@gdvm een radiator op je cv is geen optie? Ik vind elektrische radiatoren met een stekker behoorlijk lelijk. Kan stroompunt niet op de gewenste locatie worden ingebouwd?
Dit is waarschijnlijk een woning met stadsverwarming/warmtepomp. Dan is er een extra warmtevraag i.v.m. vochthuishouding. Helaas een bouwbesluit dingetje.

[ Voor 3% gewijzigd door Slapabeardon op 10-08-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:42
Slapabeardon schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:59:
[...]
Dan is er een extra warmtevraag i.v.m. vochthuishouding. Helaas een bouwbesluit dingetje.
Een flinke handdoekradiator + vloerverwarming voldoet daar ook al snel aan in een kleine ruimte.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Quad schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:30:
Het is nieuwbouw met bodemwarmtepomp. Dus dat is geen optie helaas. Van mij mogen ze die hele handdoekradiator laten zitten, een handdoekrek is ook prima. maar dat kan weer niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

gdvm schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Het is nieuwbouw met bodemwarmtepomp. Dus dat is geen optie helaas. Van mij mogen ze die hele handdoekradiator laten zitten, een handdoekrek is ook prima. maar dat kan weer niet
Je zegt dat je een elektrische handdoekradiator móet afnemen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Je kunt aangeven dat je accepteert dat die ruimte geen 22 graden kan worden. Of laat ze een stopcontactje monteren en de radiator los leveren, maar niet ophangen. Laat je hem verder lekker weg.

Alternatief kan een iets mooier en slanker exemplaar zijn met de draden uit de muur i.p.v. een stopcontact, maar dat kost ook wat meer. Wij hebben 2x de INR Bow in het zwart hangen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
millerman_sf schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:57:
Je kunt aangeven dat je accepteert dat die ruimte geen 22 graden kan worden. Of laat ze een stopcontactje monteren en de radiator los leveren, maar niet ophangen. Laat je hem verder lekker weg.

Alternatief kan een iets mooier en slanker exemplaar zijn met de draden uit de muur i.p.v. een stopcontact, maar dat kost ook wat meer. Wij hebben 2x de INR Bow in het zwart hangen bijvoorbeeld.
Eeh, een bouwbesluit is zegmaar niets iets als een richtlijn waar een aannemer zich wel of niet aan mag houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbouwman
Vloer/muurverwarming op het circuit van de warmtepomp met zonering en aparte aansturing voldoet ook prima hoor. Stuk meer comfort en minder energieverbruik dan een elektrisch radiortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Flix20 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Eeh, een bouwbesluit is zegmaar niets iets als een richtlijn waar een aannemer zich wel of niet aan mag houden...
Snap ik, maar als je casco op laat leveren boeit het ineens niet meer. Dat is toch vreemd? Dan lijkt er ergens wel ruimte te zitten voor dit soort grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
millerman_sf schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

Snap ik, maar als je casco op laat leveren boeit het ineens niet meer. Dat is toch vreemd? Dan lijkt er ergens wel ruimte te zitten voor dit soort grappen.
Ook bij casco wordt die verwarming opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:51

Fanta

FordPerformance™️

Vendetta_X schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Als je voor casco oplevering van de badkamer kiest, hangt daar doorgaans geen radiator.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Laatst online: 02:14

j4y

Fanta schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:07:
[...]

Als je voor casco oplevering van de badkamer kiest, hangt daar doorgaans geen radiator.
Ook geen vloerverwarming bij ons project. Om de gemiddelde koper nog meer te ontmoedigen voor casco te kiezen, want dan zelf vvw regelen en vooral de veel te dure project badkamer te nemen inclusief veel te dure elektrische radiator. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

j4y schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:54:
[...]

Ook geen vloerverwarming bij ons project. Om de gemiddelde koper nog meer te ontmoedigen voor casco te kiezen, want dan zelf vvw regelen en vooral de veel te dure project badkamer te nemen inclusief veel te dure elektrische radiator. :'(
Projectbadkamer en elektrische radiator vallen meestal onder 'standaard' en zijn dan bij de prijs inbegrepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Vendetta_X schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Daar denkt onze badkamer anders over. Geen radiator, wel vloerverwarming en een gratis extra stopcontact. Zou ook gek zijn als er een radiator op verder onafgewerkte wanden wordt opgehangen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
millerman_sf schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

Daar denkt onze badkamer anders over. Geen radiator, wel vloerverwarming en een gratis extra stopcontact. Zou ook gek zijn als er een radiator op verder onafgewerkte wanden wordt opgehangen overigens.
Ja, het wordt een rommeltje helaas.

"Het leidingwerk wordt afgedopt op de standaard positie conform
verkoop/optietekening. De dekvloer wordt niet aangebracht. De standaard elektrische
radiator worden wel aangebracht. Geheel overeenkomstig gelimiteerde
garantieregeling Woningborg zoals vermeld in de kopersinformatie."

Had liever vw met zo'n stopcontact :)

• gdvm
Bij casco oplevering wordt bij ons wel de vloerverwarming aangelegd maar de radiator incl stopcontact vervalt.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 14:27
Fanta schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:07:
[...]

In mijn nieuwbouwhuis (opgeleverd 2016) had ik de badkamer ook casco gelaten. Echter vloerverwarming (zonder dekvloer) en elektrische handdoekradiator waren wel geïnstalleerd. Was verplicht volgens aannemer BAM.
Radiator waren slechts 4 bouten, dus was zo weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 11:11
Iemand hier ervaringen met wandpanelen voor in de gehele badkamer? Ze zijn vaak van plastic en maar 4-7mm dik. Dat moet gewoon niet goed klinken als je erop klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Iemand nog een tip voor vrijstaand bad voor iemand met lengte? +1.90 lang?

Voorkeur bad van 170 of 180 breed, maar dus ook eentje met genoeg diepte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij willen ook onze badkamer(s) vervangen. Nu hoorde ik laatste iemand die een woning uit dezelfde bouwperiode de badkamer heeft laten vervangen en daar is de hele vloer 8cm opgehoogd ivm een douchegoot (oude situatie was zo'n witte douchebak).
Onze woning heeft nu ook zo'n douchebak, maar ik wil geen verhoging als we de badkamer binnenstappen. Is er een mogelijkheid om een paar cm cementdekvloer in te boren voor de afvoer of zijn we dan gebonden aan een douchebak (wat volgens mij ook prima is).

Tweede vraag, we willen alles uitbesteden dus we zoeken een winkel die het liefst met eigen personeel de boel verbouwd, ik heb geen zin om een willeurige zzp'er over de vloer te krijgen. Zijn die winkels er?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Sport_Life die winkels huren ook gewoon partijen in, dat kan een zzper zijn of een groter bedrijf.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Quad schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:30:
@Sport_Life die winkels huren ook gewoon partijen in, dat kan een zzper zijn of een groter bedrijf.
Ja, een groter bedrijf is prima, maar we hebben de ervaring van een vloerenzaak dat ze een stelletje beunhazen langs stuurden , ben dus een beetje afgeknapt op zzp'ers die niet erg gebonden zijn aan een badkamerwinkel.
De keuken wordt geïnstalleerd door de eigenaar van de keukenzaak _/-\o_, die gaat niet weg totdat wij tevreden zijn. Zoiets zoek ik ook voor de badkamer. (Ik snap dat een keuken makkelijker te installeren is)

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 13-08-2022 20:34 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hebben jullie tips voor welke kleur kit te gebruiken voor het monteren van een badmeubel op donkere grijze/zwarte tegels? Zilvergrijs lijkt me veilige keuze? Of transparant?

Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:03
Wij zijn bezig om onze casco (nieuwbouwhuis) badkamer om te toveren tot een zelf ontworpen gave ruimte.

Er komt een verlaagd plafond voor de spotjes en dat bracht ons op het idee om een led strip te verwerken in een (hotel) koof. Waarbij het verlaagd plafond vlak voor de muur ophoudt en er een (ip proof) ledstrip komt.

De elektricien vroeg zich af of zo’n koof niet tot vochtproblemen / schimmel gaat leiden, door opstijgend vocht wat niet weg kan.

Heeft iemand hier zoiets al eens gedaan? En zijn er bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden.

Om ook wat bij te dragen en niet alleen te vragen een foto van ons badkamermeubel. We hebben een bestaand dressoir gekocht, deze laten ombouwen tot badkamer meubel en een terrazo plaat op maat laten maken met de gaten op de juiste plek - echt heel blij hoe dit uitgepakt is :).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vb5nua3qxd53Fhl1NyXGP2wGFvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSmQL5bjxkJNzdx8nszlYriq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelbouwman
Sport_Life schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:28:
...maar ik wil geen verhoging als we de badkamer binnenstappen. Is er een mogelijkheid om een paar cm cementdekvloer in te boren voor de afvoer of zijn we dan gebonden aan een douchebak (wat volgens mij ook prima is).
Je hebt in een badkamervloer (met alleen douche) minimaal ongeveer 55mm hoogte nodig vanaf de constructievloer. Daarbij ga ik er vanuit dat je nergens de afvoer hoeft te kruisen met verwarming, water of elektra. Anders mag je er nog een 16 tot 20mm bij optellen.

Voor vloerwerwarming (water) heb je minimaal 12mm nodig (10mm systeem met klikmatjes). Elektrisch (energieslurper) kan het met 4mm.

En tot slot nog je lijmlaag en vloer. 12mm bij een dunne keramische tegel tot 23mm bij 20mm natuursteen.

Ook een bad? Dan heb je 20mm extra nodig. Een bad voorzie je normaal van afvoer met diameter 70 ipv 50 voor de douche.

In de douche moet je nog een waterkerende laag toevoegen op wand en vloer (kerdi), dat kost met lijm erbij ook ca 3mm. Vervolgens wil je het hoogste punt van de douchevloer lager hebben dan de rest van de vloer, en heb je nog afschot nodig naar de afvoer. totaal 30mm is wel echt het minimum.

Een douchegoot voegt niet veel hoogte toe, maar dan kun je niet de goedkoopste kopwn. Verticaal profiel van de betere easydrain goten voegt maar 5mm toe tov de mof van een 50mm afvoer.

Gewoon goed uittekenen, inclusief verticaal profiel, dan weet je precies hoeveel je nodig hebt. Dan de hoogte van de huidige dekvloer eraf en je weet of je straks hoger uitkomt of niet. Maar aangezien op de meeste verdiepingsvloeren meestal maar ca 40mm dekvloer ligt zal een badkamer over het algemeen iets hoger uitkomen.

En je zult de bestaande dekvloer grotendeels moeten uithakken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Workaholic schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:55:
Hebben jullie tips voor welke kleur kit te gebruiken voor het monteren van een badmeubel op donkere grijze/zwarte tegels? Zilvergrijs lijkt me veilige keuze? Of transparant?
Kleur van je voeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Iemand nog een tip voor een handdoek radiator (wit) voor in een badkamer van ongeveer inhoud 15m3?
Zoek geen grote omvang, maar wel een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:19

twi

Requiem19 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:39:
Om ook wat bij te dragen en niet alleen te vragen een foto van ons badkamermeubel. We hebben een bestaand dressoir gekocht, deze laten ombouwen tot badkamer meubel en een terrazo plaat op maat laten maken met de gaten op de juiste plek - echt heel blij hoe dit uitgepakt is :).
[Afbeelding]
Heel erg cool, en qua opzet ook wat wij zoeken en naderhand willen plaatsen. Hoor graag je ervaringen, en als die positief zijn, waar je hem hebt laten opbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als het den braven is: niet zilvergrijs. Ziet er niet uit. Er is ook een "transparant grijs" kleur in het assortiment van den braven. Maar is natuurlijk afhankelijk van de kleur van je tegels.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

MaStar schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:36:
Iemand nog een tip voor een handdoek radiator (wit) voor in een badkamer van ongeveer inhoud 15m3?
Zoek geen grote omvang, maar wel een goed merk.
Tip: neem niet een te kleine, ook al zou hij voldoende vermogen hebben. Gewoon zo groot mogelijk, des te meer handdoeken kan je er op kwijt, bovendien warmt de ruimte sneller op. Wil je echt een goed merk, kijk dan bij Vasco of Jaga. Wil je niet teveel uitgeven, ga dan bijvoorbeeld voor een Vasco Iris, deze is betaalbaar, eenvoudig, en zowel op CV als elektrisch te krijgen.

Tip 2: Hang er geen natte handdoeken op, daar zijn ze niet voor gemaakt. Er ontstaat dan vaak roest die niet gedekt wordt door de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 29-05 19:22
Ligt aan de kleur van het meubel. Wit op donker doe ik altijd transparant-grijs. Dat ziet er IMHO het netste uit omdat je dan een subtiele overgang hebt van licht naar donker. Als het al een donker meubel is kun je prima een kleur pakken die matcht met of het meubel of de tegels / voeg.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
twi schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

Heel erg cool, en qua opzet ook wat wij zoeken en naderhand willen plaatsen. Hoor graag je ervaringen, en als die positief zijn, waar je hem hebt laten opbouwen ;)
Wij hebben dit hier laten doen:
https://www.sixtyfruits.nl/

Ze hebben ook eigen badkamer meubels, maar kunnen dus ook normale kastjes ombouwen tot badkamermeubels. De communicatie ging wat rommelig en m'n zeer precieze vriendin is niet 100% blij (het terrazoblad had 5mm overstek moeten hebben, maar dat is dus 0mm geworden..), maar op zich is het best netjes gedaan.

Voor alle andere, nog maar een keer deze vraag: niemand ervaring met een koof met lichtstrip in de badkamer?
Er komt een verlaagd plafond voor de spotjes en dat bracht ons op het idee om een led strip te verwerken in een (hotel) koof. Waarbij het verlaagd plafond vlak voor de muur ophoudt en er een (ip proof) ledstrip komt.

De elektricien vroeg zich af of zo’n koof niet tot vochtproblemen / schimmel gaat leiden, door opstijgend vocht wat niet weg kan.

Heeft iemand hier zoiets al eens gedaan? En zijn er bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding.Flof.Bips
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-05 23:37
Sixtyfruits ook het terrazoblad geleverd? Want dat is namelijk precies waar ik naar op zoek ben voor op mijn badkamermeubel! Vaak vind ik de kleur niet mooi of is het te druk, maar deze die jullie hier hebben is percies wat ik zoek!

En als iemand nog een ander adres heeft voor een terrazo blad hoor ik dat graag! Ik was zelf uitgekomen bij https://www.stone.be/nl/terrazzo .... Maar dat zag er dusdanig duur uit dat ik nog niet heb durven vragen naar de kosten voor een blad.

Wat betreft de LED strip lees ik ook even mee, want ik vroeg mij hetzelfde af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Ding.Flof.Bips schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:35:
Sixtyfruits ook het terrazoblad geleverd? Want dat is namelijk precies waar ik naar op zoek ben voor op mijn badkamermeubel! Vaak vind ik de kleur niet mooi of is het te druk, maar deze die jullie hier hebben is percies wat ik zoek!

En als iemand nog een ander adres heeft voor een terrazo blad hoor ik dat graag! Ik was zelf uitgekomen bij https://www.stone.be/nl/terrazzo .... Maar dat zag er dusdanig duur uit dat ik nog niet heb durven vragen naar de kosten voor een blad.

Wat betreft de LED strip lees ik ook even mee, want ik vroeg mij hetzelfde af.
Terrazo blad komt van: https://goingobjects.com/

Onze vloer wordt precies dezelfde tegel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
  • Laatst online: 18-04 09:57
Ik heb een vraag. Bij ons nieuwbouwproject zou volgens badkamerleverancier geen bad passen of we moeten de badkamer later vergroten. We willen ook een wc en wastafel in de badkamer. Kan iemand met mij meekijken of daar geen mogelijkheid voor is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denizli schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:05:
Ik heb een vraag. Bij ons nieuwbouwproject zou volgens badkamerleverancier geen bad passen of we moeten de badkamer later vergroten. We willen ook een wc en wastafel in de badkamer. Kan iemand met mij meekijken of daar geen mogelijkheid voor is?
Kan vast iemand, maar dan moet je wel een plattegrondje plaatsen.
Anders wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
Rzaan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:14:
[...]

Kan vast iemand, maar dan moet je wel een plattegrondje plaatsen.
Anders wordt het lastig.
Oke, ik ben aan het zoeken hoe kan ik dat het beste kan doen. Want pdf kopie paste werkt niet...Heb je tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

pdf eerst omzetten naar jpeg?
En dan uploaden via het symbooltje bovenin je nieuwe bericht met het landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
verderop groter..

[ Voor 91% gewijzigd door Denizli op 15-08-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
of is het te klein moet ik de badkamer inzoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denizli schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:26:
of is het te klein moet ik de badkamer inzoomen?
Veel te klein.

Inzoomen of natekenen met een paint programma.
En met duidelijk de juiste maten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8ukrAMngKis1sHGFnmMIrGYjrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEHIkrtH3RT6NqyqdAf7eBeW.jpg?f=fotoalbum_large

Langste deel is 270 cm en de korte deel is 180cm
Paint programma heb ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denizli schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:32:
[Afbeelding]

Langste deel is 270 cm en de korte deel is 180cm
Paint programma heb ik niet..
Paint is gratis.

Je kan ieder geval de afbeelding 180 graden draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmS76dKIvkCGzU26wprB0Dr8esI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTDArPJH5sjBeNaa5V2OfjSy.jpg?f=fotoalbum_large

Oke, gedraaid, zo zat hij in het originele plattegrond. Links een kamer en onderkant gang, rechts technische ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zit al effe te puzzelen maar kom er niet uit.
Als de deur in de korte kant links zou zitten, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
Rzaan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:49:
Ik zit al effe te puzzelen maar kom er niet uit.
Als de deur in de korte kant links zou zitten, dan wel.
links is een slaapkamer maar misschien zou de deur wel een centimer of 80 naar rechts kunnen worden verplaatst. Lukt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denizli schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:08:
[...]

links is een slaapkamer maar misschien zou de deur wel een centimer of 80 naar rechts kunnen worden verplaatst. Lukt het dan wel?
Volgens mij dan nog niet.

Ik heb snel effe iets getekend.
In de linkertekening zit de deur waar ie nu zit.
Dan zou je daar het bad kwijt kunnen, maar dan is nauwelijks plaats voor een fatsoenlijke wastafel, denk.
Want stel je deur is 80 en je bad is 70. Dan hou je nog maar weinig over om je wastafel goed neer te hangen.

Met de deur op de kopse kant heb je meer ruimte voor de wastafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJV7R71pePXuYl4P_nJJPL99bns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Ewj9SAxDrsA1TF42HUBlQEr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Een bad gaat wel passen, mits je genoegen neemt met douchen in bad. Ik zou dat zelf nooit aanraden, dan maar geen bad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Fanta schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:07:
Een bad gaat wel passen, mits je genoegen neemt met douchen in bad. Ik zou dat zelf nooit aanraden, dan maar geen bad..
Waar zou je het bad dan plaatsen, en waar zou jij dan een fatsoenlijke wastafel plaatsen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Rzaan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Waar zou je het bad dan plaatsen, en waar zou jij dan een fatsoenlijke wastafel plaatsen ?
Waar nu de doucheopstelling is. Als je daar een bad van 180x80 plaatst, hou je 90 cm over voor het toilet. Deze zou ik dan een kwartslag draaien, dan heb je meer dan voldoende ruimte. Wastafel en radiator blijft ongewijzigd.

Let dan wel op dat je een bad neemt met vlakke bodem, of beter nog, met een apart douchegedeelte. Mooie spatwand er op en je bent klaar. Maar je hebt nooit zoveel ruimte tijdens het douchen als bij een aparte doucheopstelling, en je moet altijd over de badrand heen klimmen. Dat laatste is op te lossen met een inloopbad, maar die zijn of heel duur, of heel lelijk.

Pagina: 1 ... 67 ... 123 Laatste