Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 68 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:04

Rzaan

Altijd zoekende

Fanta schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:20:

Waar nu de doucheopstelling is. Als je daar een bad van 180x80 plaatst, hou je 90 cm over voor het toilet. Deze zou ik dan een kwartslag draaien, dan heb je meer dan voldoende ruimte. Wastafel en radiator blijft ongewijzigd.
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRQwE04MKgseixzhvBeGxnqNzZI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AU9aHrAjD8t0HHnHZdDMYVgU.jpg?f=user_large

Ik denk dat het nog jonge mensen zijn, dus over de badrand stappen is nog niet heel vervelend.
En als je eventueel kleine kinderen hebt, is een bad wel heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:20

Fanta

FordPerformance™️

Rzaan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Zoiets?

[Afbeelding]

Ik denk dat het nog jonge mensen zijn, dus over de badrand stappen is nog niet heel vervelend.
Zoiets ja! :Y

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 09:57
[...]

Zoiets?

[Afbeelding]

Bedankt!

[ Voor 34% gewijzigd door Denizli op 25-08-2022 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Denizli
Mijn ouders hadden ook altijd een bad waarin je moest douchen.
Hebben ze tot op late leeftijd gedaan.
Zelfs zonder beugel tegen de muur (die ik ze aanraadde, maar ja... eigenwijs)

Ik vind de optie van @skalaar niet verkeerd.
Sterker nog, zeer goed zelfs.
Het past; je hebt alles wat je wilt; je hoeft geen kamer op te offeren; geen deuren te verzetten.
En je kunt een mooie brede wastafel plaatsen.
Die je dan misschien iets slanker moet maken zodat je nog genoeg loopruimte overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
[...]

Zoiets?

[Afbeelding]

We hebben deze bekeken en wat staklaar aangeeft.
echter het toilet is hier ca 80 cm. maar achter toilet en bad moet ook ruimte zijn voor leidingen en pijpen toch.
De ruimte is ca 180 cm als je daar 90 cm vanaf haalt blijft er ca 90 cm over. Met een ondiepe wastafel blijft er minder dan 50 cm over tussen wc en wastafel. Maar als je op de wc zit hang je dan toch bijna over de wastafel?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-05 22:53
Denizli schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

We hebben deze bekeken en wat staklaar aangeeft.
echter het toilet is hier ca 80 cm. maar achter toilet en bad moet ook ruimte zijn voor leidingen en pijpen toch.
De ruimte is ca 180 cm als je daar 90 cm vanaf haalt blijft er ca 90 cm over. Met een ondiepe wastafel blijft er minder dan 50 cm over tussen wc en wastafel. Maar als je op de wc zit hang je dan toch bijna over de wastafel?.
Dat is een best grote toilet dan. Standaard is ongeveer 55 cm.
Wij hebben in onze krappe toiletruimte beneden gekozen voor een toilet die 'maar' 50cm naar voren komt. Dat is wel een dure, maar er zullen vast ook goedkopere zijn met die afmetingen.
Doe daar dan nog een koof van 10cm voor (moet kunnen met extra plat inbouwreservoir) en je hebt al 30cm meer ruimte.

[ Voor 17% gewijzigd door m181087 op 16-08-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
m181087 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:02:
[...]

Dat is een best grote toilet dan. Standaard is ongeveer 55 cm.
Wij hebben in onze krappe toiletruimte beneden gekozen voor een toilet die 'maar' 50cm naar voren komt. Dat is wel een dure, maar er zullen vast ook goedkopere zijn met die afmetingen.
Doe daar dan nog een koof van 10cm voor (moet kunnen met extra plat inbouwreservoir) en je hebt al 30cm meer ruimte.
Ja dat klopt. stel een wc van 55 cm dan komt daar 10cm voor inbouw reservoir bij maar moet ook nog afgewerkt en betegeld worden toch?
Dus dan zit je op 70cm. De ruimte is 180 maar ook de andere kant moet betegeld worden. Dus stel je houdt 100cm over. Daar komt nog een wastafel van stel 45 cm diep. Dat houd je toch 50-55 cm over. Is dat niet weinig dan. We hebben nu in de hudige badkamer 110 cm tussen wastafel en wc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Denizli schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:14:
[...]

Ja dat klopt. stel een wc van 55 cm dan komt daar 10cm voor inbouw reservoir bij maar moet ook nog afgewerkt en betegeld worden toch?
Dus dan zit je op 70cm. De ruimte is 180 maar ook de andere kant moet betegeld worden. Dus stel je houdt 100cm over. Daar komt nog een wastafel van stel 45 cm diep. Dat houd je toch 50-55 cm over. Is dat niet weinig dan. We hebben nu in de hudige badkamer 110 cm tussen wastafel en wc.
Inbouwreservoir kost je ongeveer 10cm mits ruimtewinnend, dus 8cm reservoir + 2cm afwerking en betegeling
Toilet 55 cm
Badkamermeubel 45 cm
Tegels 1 cm

Volgens die berekening heb je 10+55+45+1 = 111 cm nodig. Dan houd je dus bijna 70cm over.
Je toilet zit aan het einde van de badkamer. Als die nu helemaal vooraan je badkamer zat, is het krap als looplijn. Maar je hoeft daar geen danswedstrijd te houden toch?

Tip om het visueel te maken: Zet een stoel neer ergens in de kamer en plak 65 tot 70 cm verder een stuk tape op de grond. Ga op de stoel zitten en kijk gewoon hoeveel ruimte je nodig hebt om op te staan. Blijf je binnen de tape is de 70cm voldoende. Kom je er overheen, moet je een andere optie zoeken.
Je gaat toch niet op de wc zitten als er iemand voor de wasbak staat lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door m181087 op 16-08-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje1981
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024
Wij willen onze badkamer gaan verbouwen, behalve de toilet omdat die vrij nieuw is.
De rest is vrij ouderwets en zelfs het plafond is van schrootjes en ook nog van die trekkoorden voor de elektriciteit (wasmachine gaat binnenkort naar zolder toe) , dit willen we dus ook vervangen.

Weet iemand goede adresjes in de omgeving van Tilburg? Omgeving Eindhoven, Den Bosch of Breda is ook mogelijk.
Het liefste zouden wij hebben dat dit bedrijf alles zelf kan doen, dus ook de elektriciteit. Dat is voor ons het prettigste omdat we dan maar met 1 partij contact hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denizli schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:14:
[...]

Je hoeft de wastafel ook niet helemaal tot de hoek te laten doorlopen.
Je kunt in de tegenoverliggende hoek ook een slanke (minderdiepe) hoekkast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
Rzaan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:04:
[...]

Je hoeft de wastafel ook niet helemaal tot de hoek te laten doorlopen.
Je kunt in de tegenoverliggende hoek ook een slanke (minderdiepe) hoekkast maken.
klopt maar bad is ook snel 80 diep...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Denizli schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

klopt maar bad is ook snel 80 diep...
Je hebt ook baden van 75.
Bovendien is een bad niet heel hoog, dus het voelt niet hetzelfde als een muur of een hoge kast.

Jullie hebben nu eenmaal een kleine badkamer.
Je zult ergens concessies moeten doen als je per se een bad wilt.

Maar bouw het eens na, met kartonnen dozen of zoiets.
Dat geeft altijd een beter gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
Rzaan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:22:
[...]

Je hebt ook baden van 75.
Bovendien is een bad niet heel hoog, dus het voelt niet hetzelfde als een muur of een hoge kast.

Jullie hebben nu eenmaal een kleine badkamer.
Je zult ergens concessies moeten doen als je per se een bad wilt.

Maar bouw het eens na, met kartonnen dozen of zoiets.
Dat geeft altijd een beter gevoel.
goede tip. En donderdag zitten we bij de badkamer boer en anders toch een wc apart. Kost wel 7.000 euro die optie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelbouwman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-05 11:11
Requiem19 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:57:
Er komt een verlaagd plafond voor de spotjes en dat bracht ons op het idee om een led strip te verwerken in een (hotel) koof. Waarbij het verlaagd plafond vlak voor de muur ophoudt en er een (ip proof) ledstrip komt.

De elektricien vroeg zich af of zo’n koof niet tot vochtproblemen / schimmel gaat leiden, door opstijgend vocht wat niet weg kan.
Allereerst: ik mag aannemen dat de ventilatie van de ruimte gewoon op orde is? Vuistregel: in een badkamer waar de ventilatie op orde is heb je bij een normaal douchegebruik geen last van condens op spiegels.Bij langdurig, zeer heet douchen of badgebruik mag het wel.

Dan voor die verlichtingskoof: natuurlijk is dat geen probleem. Zo'n verdieping in het plafond heeft geen verdere impact op de vochthuishouding in je badkamer. Op dat stuk zit je plafond gewoon iets hoger.

Als je slim bent werk je de ventilatieopeningen ook in die koof weg, dan heb je nergens een zichtbaar rooster zitten. Je hebt uiteraard wel wat ruimte boven het plafond nodig om de ventilatiekanalen te routeren.

Als je het helemaal mooi wilt maken dan werk je ook nog ergens een luchtvochtigheidssensor weg en schakel je eventuele spiegelverwarming pas in zodra de luchtvochtigheid daar ook aanleiding toe geeft (en er een gebruiker binnen is). Als de ventilatie aangesloten zit op een klassieke 3-traps mechanische afzuiging dan kun je die aanwezigheids en luchtvochtigheidsdata ook nog gebruiken om de ventilatiestand automatisch te regelen. Maar dit soort dingen is eigenlijk alleen eenvoudig te realiseren in KNX (domotica) installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:10
Engeltje1981 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:38:
Wij willen onze badkamer gaan verbouwen, behalve de toilet omdat die vrij nieuw is.
De rest is vrij ouderwets en zelfs het plafond is van schrootjes en ook nog van die trekkoorden voor de elektriciteit (wasmachine gaat binnenkort naar zolder toe) , dit willen we dus ook vervangen.

Weet iemand goede adresjes in de omgeving van Tilburg? Omgeving Eindhoven, Den Bosch of Breda is ook mogelijk.
Het liefste zouden wij hebben dat dit bedrijf alles zelf kan doen, dus ook de elektriciteit. Dat is voor ons het prettigste omdat we dan maar met 1 partij contact hebben.

st. Pieter. Als je het door hen wilt laten doen we rekening houden met een maand of 8-9 denk ik, zitten altijd ver vol. Hebben ook alle tegels en spullen; niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ding.Flof.Bips
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:25
roelbouwman schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Allereerst: ik mag aannemen dat de ventilatie van de ruimte gewoon op orde is? Vuistregel: in een badkamer waar de ventilatie op orde is heb je bij een normaal douchegebruik geen last van condens op spiegels.Bij langdurig, zeer heet douchen of badgebruik mag het wel.

Dan voor die verlichtingskoof: natuurlijk is dat geen probleem. Zo'n verdieping in het plafond heeft geen verdere impact op de vochthuishouding in je badkamer. Op dat stuk zit je plafond gewoon iets hoger.

Als je slim bent werk je de ventilatieopeningen ook in die koof weg, dan heb je nergens een zichtbaar rooster zitten. Je hebt uiteraard wel wat ruimte boven het plafond nodig om de ventilatiekanalen te routeren.

Als je het helemaal mooi wilt maken dan werk je ook nog ergens een luchtvochtigheidssensor weg en schakel je eventuele spiegelverwarming pas in zodra de luchtvochtigheid daar ook aanleiding toe geeft (en er een gebruiker binnen is). Als de ventilatie aangesloten zit op een klassieke 3-traps mechanische afzuiging dan kun je die aanwezigheids en luchtvochtigheidsdata ook nog gebruiken om de ventilatiestand automatisch te regelen. Maar dit soort dingen is eigenlijk alleen eenvoudig te realiseren in KNX (domotica) installaties.
De ventilatieopeningen in de lichtrand? Heb je daar toevallig een voorbeeld van, wat dat ben ik nog nergens tegengekomen. Klinkt wel chic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-05 14:28
Hallo allemaal,

Voor onze nieuwe woning zijn wij bij een sanitairzaak geweest. Daar hebben ze een indeling gemaakt voor de badkamer. Nu vind ik het een beetje een standaard badkamer en ben ik benieuwd of jullie nog andere ideeen hebben voor de indeling?

Met daarbij de volgende mogelijkheden
De deur is nog te verplaatsen
WC is apart op de bovenverdieping
Vrijstaand ligbad

Het betreft een badkamer met een schuin dak.
Wat vinden jullie van deze indeling en hebben jullie misschien nog andere indelingen of tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsGRlLvsAGj76UeBe_DtfWW9gL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdWT2FpFYhU4W40lGc2LxvsY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_r22v_UZEvuU9EhFzsC3jB4f-ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nb2lS1ffPcuA8n2CtGMyIB8Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcpaUzYsZR3-GV4JYluR4gf8HAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5KlUzg0CAL0G4Cr1UDjumQw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXA5Da3mVVDsc4SZmPgc1fGRjx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqQjWkRFTshqc26KZ2febkhw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpU8FZH5pEGAmGeHidy6lnDpbfI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZfEsGZWjkchSqeqfFR3qkhlO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyK5LDLuFFvlHw85eRvzlec6Lgk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/On2etQu9TtA1mbPNCiJQYkwJ.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
Jeroenon schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:08:
Het betreft een badkamer met een schuin dak.
Wat vinden jullie van deze indeling en hebben jullie misschien nog andere indelingen of tips?
Wat vind je standaard aan deze badkamer? De indeling of het kleur- en materiaalgebruik?

Qua indeling kom je hier al snel op uit. Door het schuine dak, kun je daar geen douche of badkamermeubel situeren.
Tevens weet ik niet of ik de deur zou verplaatsen. Het verplaatsen van de deur, meer naar een van de hoeken, zorgt er wel voor dat je meer met de indeling van de badkamer kunt, maar dan komt de deur recht voor de trapopgang of recht tegenover de deur van de toilet. Ik weet niet of je dat moet willen.

Wel vraag ik me af waarom jullie voor dit halfhoge muurtje hebben gekozen? Voldoet een glazen wand hier niet? In mijn ogen is het muurtje niet nodig.
Ik zie lampen vanuit het plafond; wordt het een verlaagd plafond of laat je daar een stroompunt aanleggen?
Verder zie ik weinig opbergruimte in de badkamer. Geen idee hoe groot jullie gezin is, maar in alleen het meubel kun je weinig kwijt.
Geen radiator nodig in de badkamer?
Het bad zo dicht onder het schuine plafond kan er voor zorgen dat de instap wat lastiger wordt. En als je kleine kinderen hebt die ook in bad gaan, kan je er vanuit gaan dat het plafond nat gaat worden. Hoeft geen probleem te zijn maar misschien wel handig hier rekening mee te houden.
En hoe werkt die koof in de doucheruimte? Meestal wordt er een voorzetwand geplaatst als je een koof maakt, maar die voorzetwand zie ik niet terug in de tekeningen.

Verder een hele mooie, ruime badkamer. Zo'n mooie ruimte zou ik ook wel willen hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door m181087 op 17-08-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
m181087 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:36:
[...]

En hoe werkt die koof in de doucheruimte? Meestal wordt er een voorzetwand geplaatst als je een koof maakt, maar die voorzetwand zie ik niet terug in de tekeningen.

Verder een hele mooie, ruime badkamer. Zo'n mooie ruimte zou ik ook wel willen hebben :)
Dankjewel voor je reactie en compliment. Ik vind het vooral qua indeling zo standaard maar weet ook niet hoe we het anders zouden moeten doen. Wat betreft het materiaal zijn we er wel over uit dat we dit mooi vinden.

Wat betreft dat half hoge muurtje was een idee om hier een wasmand tegenaan te kunnen zetten. Maar een glazen wand is misschien wel mooier en een goedkopere oplossing.

Die lampen is zelf toegevoegd door de verkoopster, maar vinden we wel mooi. Dus daar zullen stroompunten aangelegd moeten worden.

Je hebt een goed punt wat betreft de opslagruimte, hier zit ik ook nog mee. Ik wil graag de handdoeken e.d. in de badkamer hebben liggen maar hier is nu geen opslag voor. Zie jij hier nog een mogelijkheid voor om dit mooi te verwerken? Wij vinden die koven in de muur wel mooi voor handdoeken.

Wij hebben vloerverwarming in de gehele badkamer die standaard aan staat. Wat is het voordeel van een losse radiator?

Het bad zouden we nog iets meer uit het schuine plafond kunnen halen dat er iets meer ruimte is.

Wat betreft die koof in de doucheruimte heb je een goed punt. Dat nisje zou natuurlijk altijd aan de zijkant van de douche gemaakt kunnen worden. Dat we daar een voorzetwand voor zetten.

Alvast bedankt voor je reactie

[ Voor 27% gewijzigd door Jeroenon op 17-08-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:06
Wij willen graag de kranen recht achter de waskommen plaatsen. Weten jullie hoeveel ruimte je dan minimaal nodig hebt tussen opbouwwaskom en de muur? (als we uitgaan van kranen met een diameter van 4,5 cm - 5 cm)

Volgens de badkamerzaak is dat 10cm, maar volgens mij kan dit wel naar beneden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 11:51

j4y

Safaci schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:08:
Wij willen graag de kranen recht achter de waskommen plaatsen. Weten jullie hoeveel ruimte je dan minimaal nodig hebt tussen opbouwwaskom en de muur? (als we uitgaan van kranen met een diameter van 4,5 cm - 5 cm)

Hier hebben we de kranen achter de waskom. Tussen de muur en waskom zit 12,5 cm. Ik zou zeker niet minder dan 10cm nemen ivm schoonmaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

Hangt natuurlijk helemaal af van het gekozen meubel en de gekozen kraan.

Je wil je hand wel achter de kraan langs kunnen doen (wellicht zelf noodzakelijk voor het bedienen).
Hetzelfde geld voor schoonmaken tussen de kom en de kraan.
Het meubel kent een wellicht een achterplaat van 2 cm dik, om het aan op te hangen, hier kun je geen kraangat boren. Ook moet er nog wel een tang om de kraan passen om alles te bevestigen wellicht?

Dus laten we zeggen 3 CM van de muur en dus een gelijke afstand van de kom (symmetrie?) met de kraan van 4 cm zit je dan dus op 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Jeroenon schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:55:
[...]

Die lampen is zelf toegevoegd door de verkoopster, maar vinden we wel mooi. Dus daar zullen stroompunten aangelegd moeten worden.

Je hebt een goed punt wat betreft de opslagruimte, hier zit ik ook nog mee. Ik wil graag de handdoeken e.d. in de badkamer hebben liggen maar hier is nu geen opslag voor. Zie jij hier nog een mogelijkheid voor om dit mooi te verwerken? Wij vinden die koven in de muur wel mooi voor handdoeken.

Wij hebben vloerverwarming in de gehele badkamer die standaard aan staat. Wat is het voordeel van een losse radiator?
Je hebt het elektraplan niet bijgevoegd, dus vandaar mijn vragen over de verlichting en de vvw,
Maar als je al vloerverwarming hebt, is een losse radiator niet perse nodig. Tenzij je daar je natte handdoeken op wilt hangen. Maar daar kun je ook beugels/haken voor ophangen.

Opslagruimte is lastiger te maken in je badkamer. Je zou je bad iets opzij kunnen schuiven en een kast op maat kunnen maken onder het schuine dak. Dat is nu in feite loze ruimte.
Je zou ook het badkamermeubel iets verder naar rechts kunnen schuiven, zodat er links nog een hoge kast naast kan.

Edit: je zou natuurlijk ook in plaats van dat halfhoge wandje een soort van 'kastje' daar kunnen creëren of neerzetten, waar je de wasmand en een paar plankjes in kunt maken. Deurtje er voor en het is uit het zicht.

[ Voor 8% gewijzigd door m181087 op 17-08-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Misschien zijn hier nog tips te vinden voor een betrouwbare zaak voor badkamers in (Noord-oost) Brabant (regio Den Bosch, Rosmalen). Wij zitten in een nieuwbouw project maar hebben geen goed gevoel bij de projectleverancier (alleen al omdat ze gigantische woekerprijzen vragen, het goedkoopste meubel is 5k en een spiegel onder de 1k zit ook niet in het assortiment) en overwegen een casco oplevering.

Oplevering van de woning is toch pas eind '23 dus er is nog voldoende tijd. Iemand een idee welke partij ons wel realistisch verder kan helpen? Goed advies / service is wat belangrijker dan de allerlaagste prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ding.Flof.Bips
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:25

Meeste waskommen zijn volgens mij tussen de 30 en 40cm breed (lang/diep, wat jij wil). Dus met een standaard badkamermeubel van 45cm diep kan je er misschien nog net een smalle waskom tussen proppen. Met een meubel van 55cm diep moet het sowieso wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizli
Ik heb nog een vraagje. Kan ik ook de badkamer standaaard laten opleveren en later kijken of we een (instap)bad laten plaatsen. Zo'n bad is op internet bijna 1500 euro geodkoper. Niet dat ik uit ben op winst maar misschien ga ik daar niet eens wonen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Denizli schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:05:
Ik heb nog een vraagje. Kan ik ook de badkamer standaaard laten opleveren en later kijken of we een (instap)bad laten plaatsen. Zo'n bad is op internet bijna 1500 euro geodkoper. Niet dat ik uit ben op winst maar misschien ga ik daar niet eens wonen...
Waarom zou je een badkamer installeren op een plek waar je niet gaat wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
iasix schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:07:
[...]

Waarom zou je een badkamer installeren op een plek waar je niet gaat wonen?
Een standaard badkamer zit inbegrepen in de von prijs. Standaard wil zeggen, betegeling, douchegoot, kraan en wc en wasbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
m181087 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:14:
[...]
Edit: je zou natuurlijk ook in plaats van dat halfhoge wandje een soort van 'kastje' daar kunnen creëren of neerzetten, waar je de wasmand en een paar plankjes in kunt maken. Deurtje er voor en het is uit het zicht.
Is het misschien ook een idee om ipv dit halfhoge wandje een hoge wand te maken van iets van 50 cm breed met nisjes en daarnaast een glazen wand van 50cm breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Engeltje1981 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:38:

Legio bedrijven in die omgeving:
- x2o
- sanidirect
- sanistunter
- verwijst tegels en sanitair
- sanidrome
- Baderie

Zo zijn er vast nog veel meer. Waar ben je precies naar op zoek?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13
Wij hebben meubels gehaald bij X2O in Den Bosch, tegels bij Tegel mega store (vlakbij de Hornbach in Tilburg) en Stefan Kemmeren alles laten monteren: http://www.s-kemmeren.nl/

Hij is een vakman die bijvoorbeeld zijn broer inzet voor stucwerk (serieus de netste stukadoor die ik ken) en afhankelijk van planning en project zijn zwager voor tegelwerk. Hij blijft zelf aanspreekpunt voor alles. Maakt een duidelijke offerte met calculatie etc en komt voor een aannemer zijn afspraken goed na.

Inmiddels voor ons 2 badkamers gedaan, vloer met vloerverwarming aangelegd en een keuken gezet. Nog steeds tevreden :)

(En laten we maar zeggen dat zijn werk beter is dan zijn website)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 08:18
In het najaar wil ik mijn badkamer renoveren.

Kent iemand nog een een goede vakman of aannemer in regio
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Pm mag ook!

[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 20-08-2022 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
Wij zijn bij de badkamerwinkel geweest.
We twijfelen...

[ Voor 84% gewijzigd door Denizli op 25-08-2022 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-05 14:40
Ons nieuwbouw project is nog een tijdje weg (denk Q4 '23) maar we mogen a.s. dinsdag al naar de tegelleverancier voor dit project --> Plieger (alleen voor de tegels badkamer/toilet, sanitair gaat via UHUW.nl).

Omdat het een appartement is moet het met tegels etc opgeleverd worden (Casco mag niet ivm lekvrij opleveren).

Nu komt ie: in de koopprijs is al voorzien in 'standaard' tegels van 30x30 op de vloer en 30x60 op de muren.
Upgraden via Plieger gaat waarschijnlijk de hoofdprijs kosten. Ben bang dat we alleen voor muur- en vloertegels al vele euro's verder zijn? Badkamer is 'slechts' 7,6m2 vloer en +/- 30m2 voor de vier muren.

Het is uiteraard onze keuze om andere/duurdere tegels te kiezen en dat willen we meteen goed doen maar hoeft ook weer niet de hoofdprijs te kosten.

Mijn aannames: adviesprijzen + 10% voor de tegels. En dan twee keer slikken als je exact dezelfde tegels voor de helft bij diverse andere leveranciers ziet. En dan waarschijnlijk nog een keer arbeid (terwijl dat bij de standaard tegels al in de koopprijs is meegerekend).

Laten opleveren met de standaard tegels en deze bij sleuteloverdracht er meteen weer uit (laten) slopen, is niet wenselijk (aka van de zotte)

Iemand suggesties? Wellicht soortgelijke situatie meegemaakt en hoe hiermee omgegaan? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 23:05
MaStar schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:38:

***members only***

Pm mag ook!
Denk persoonlijk dat je dit jaar nog wel kan vergeten.
Wachttijden zijn momenteel ruim 6 maanden.

Ook als ik naar mensen in m'n eigen kring kijk, zitten die tot zeker Q2 2023 vol.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-05 22:40
Denizli schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:39:
[Afbeelding]

Oke, gedraaid, zo zat hij in het originele plattegrond. Links een kamer en onderkant gang, rechts technische ruimte.
Goed om te zien dat ik niet de enige ben die al eventjes met een bad in deze specifieke badkamer worstelt. Leidschendam?

Heb je toevallig een woningtype met een verdieping erboven?
Dan is er de mogelijkheid om het toilet apart te doen, maar ten koste van de berging met de wasmachine/droger. Wij kregen deze in het aankoopproces via de makelaar van de aannemer door. Dan hou je twee slaapkamers en wordt slaapkamer 2 zelfs 1 m2 groter. De wasmachine en droger verhuizen dan naar een kast op de bovenste verdieping.
De kosten zijn vergelijkbaar met de optie die jij noemt. Ik kan ze via een pb met je delen.

Voor ons is een bad in de relatief kleine badkamer het lastigste onderdeel van de woning, we hebben al veel zitten schuiven. Je moet ergens een concessie doen.
  • Geen bad
  • douchen in bad
  • vrijstaand bad op de slaapkamer
  • vrijstaand bad op overloop zolder
  • aparte badkamer op zolder voor bad
  • aparte badkamer op zolder voor douche
  • apart toilet ten koste van washok
  • apart toilet ten koste van derde slaapkamer (slaapkamer 2 wordt 2m2 kleiner en samengevoegd met slaapkamer 3)
Ik denk dat het voor ons een bad in een aparte badkamer op de zolderverdieping wordt, waarbij het bad dan aan één van beide zijdes van 195 cm komt en deuren, wastafels en douche meeschuiven.
In de badkamer beneden hebben we dan douche, wc en wastafel.

De standaard optie die hiervoor wordt aangeboden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fE74r2JaBPhDwS5XAJnWnFMuRaU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/su2SPWFXrZQRxkEnvenbaQ7t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:55
MaStar schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:38:

***members only***

Pm mag ook!
Najaar 2024 mag ik hopen? :+ Want goede aannemers/vakmannen komen voorlopig nog steeds om in het werk…

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
GermanPivo schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:24:
[...]

Najaar 2024 mag ik hopen? :+ Want goede aannemers/vakmannen komen voorlopig nog steeds om in het werk…
Dat dus.
En als iemand binnen een maand tijd heeft, zouden alle alarmbellen af moeten gaan en kan je goed onderzoek gaan doen waarom diegene tijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:45
Wat is op dit moment een redelijk tarief voor het inhuren van iemand voor het plaatsen van een dubbel wastafelmeubel (1,2m), een spiegelkast met elektra en een hoge kast?

Meubels zijn al gekocht, gaat dus alleen om aansluiten water en elektra en ophangen van de 3 meubels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Anakha schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 07:29:
Wat is op dit moment een redelijk tarief voor het inhuren van iemand voor het plaatsen van een dubbel wastafelmeubel (1,2m), een spiegelkast met elektra en een hoge kast?

Meubels zijn al gekocht, gaat dus alleen om aansluiten water en elektra en ophangen van de 3 meubels.
Ga maar uit van tussen de 200 en 400.
Zullen ze al snel een uur of 4 voor rekenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:22
*off-topic*
En laat een ander in zijn waarde.

[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 21-08-2022 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:45
@Flix20: Bedankt!

@coinman63: jij ook bedankt voor je neerbuigende oordeel zonder de context te kennen. Daar heb ik wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

*off-topic*
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 21-08-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:54

Timple

HollovVpo1nt schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:13:
Ik heb drie warm water kranen thuis: keukenkraan, badkamer kraan en badkamer douche. Die twee roden strepen zijn waar het warm water verdeeld wordt naar de badkamer en de keuken. Ik gok dus dat het via de cv installatie niet omgedraaid kan worden.
Waarschijnlijk wel. Vaak zit een badkamer kraan in het meubel aangesloten met slangetjes, dus kan eenvoudig omgedraaid worden. Als je dan bij de ketel ze ook verwisseld ben je er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Bij RaabKarcher een offerte opgevraagd voor een halfvrijstaand hoekbad incl kraan etc. en een douchewand (zijwand 100cm en deur 85cm)
Inclusief montage 4k

Nou leveren zij al de badkamer in ons nieuwbouwhuis (okt. klaar) en ik wilde het bad en de wand eerst zelf laten doen door een andere partij, maar die zitten of vol tot maart of zijn ook prijzig.

Maar 4k vind ik wel heel veel, aangezien ze toch al leveren en monteren in ons nieuwe huis..
Of is dit toch wel wat je tegenwoordig beetje betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:26
Pingu007 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:38:
Bij RaabKarcher een offerte opgevraagd voor een halfvrijstaand hoekbad incl kraan etc. en een douchewand (zijwand 100cm en deur 85cm)
Inclusief montage 4k

Nou leveren zij al de badkamer in ons nieuwbouwhuis (okt. klaar) en ik wilde het bad en de wand eerst zelf laten doen door een andere partij, maar die zitten of vol tot maart of zijn ook prijzig.

Maar 4k vind ik wel heel veel, aangezien ze toch al leveren en monteren in ons nieuwe huis..
Of is dit toch wel wat je tegenwoordig beetje betaald?
Dus bad, kraan en douchewand + de montage van dit alles is €4000? Zonder de details van de producten te kennen, is moeilijk in te schatten of dit duur is. Een bad kan 600 euro zijn, maar ook 2500 (solid surface).

Heb je die gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 08:00
Wetende dat onze douchewand €1600 internetprijs heeft en ongeveer €1000/dag aan montage hebben betaald, met een half jaar lever/wachttijd, klinkt het niet super onredelijk.

(moet ons verhaal ook nog eens posten, maar vind 't wel zo netjes de aannemer z'n laatste kans te geven om de euvels op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:49

Quad

Doof

@Brains Bush of zo goedkoop en dun mogelijk spul uitzoeken en dan met de gewenste tegels eroverheen tegelen. Hoef je niets te slopen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
t14wo schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:22:
[...]

Dus bad, kraan en douchewand + de montage van dit alles is €4000? Zonder de details van de producten te kennen, is moeilijk in te schatten of dit duur is. Een bad kan 600 euro zijn, maar ook 2500 (solid surface).

Heb je die gegevens?
Materialen
1 1565521 Erkalinea badset met handdouche 1f chroom 1 96,43
2 1565586 Erkalinea badthermostaat chroom 1 456,14
3 1565835 Erkalinea bad rechthoek 170x75cm wit 1 788,28. (is inbouwbad, want halfvrijstaand zou 2x zo duur zijn..)
4 1564961 Erkalinea set badpoten metaal 1 41,26
5 1306048 Wisa overloopcombinatie 57,5 cm. 1 128,02
Subtotaal: 1.510,13

6 1770204 Erkalinea draaideur 80x195cm helder clean mat zwart 1 563,28
7 1626095 Erkalinea verbredingsprofiel 195x2,5cm v/draaideur mat zwart 1 95,98
8 1770209 Erkalinea zijwand 120x195cm helder clean mat zwart 1 563,28
Subtotaal: 1.222,54

Montage:
Badopstelling
1 Meerprijs plaatsen rechthoekig bad, incl. badmengkraan, excl. onderbouwen, per st. 330,00
1 Meerprijs ombouwen badombouw excl. tegelen, per st. 230,00
1 Extra kitwerk t.b.v. ligbad, per st. 30,00
1 Meerprijs aanbrengen van kim-band en coating inwendige hoeken tbv bad per st. 120,00
1.47 Aanbrengen vloertegels t/m afmeting 30 x 30 cm, incl. lijm en voeg, per m2 92,61
1.47 Vloertegels tegen wand verwerken per m2 9,35
Subtotaal 811,96

Doucheopstelling
1 Meerprijs plaatsen douchecabine (geen maatwerk), per st. 360,00
Subtotaal 360,00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Als ik het zo zie, zijn het geen gekke prijzen. 1100 montage en 2900 materialen. Ik kan niet inschatten in hoeverre de materialen goed geprijsd zijn, maar de montage lijkt me redelijk schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
t14wo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:10:
Als ik het zo zie, zijn het geen gekke prijzen. 1100 montage en 2900 materialen. Ik kan niet inschatten in hoeverre de materialen goed geprijsd zijn, maar de montage lijkt me redelijk schappelijk.
Ik vond vnl. de montage veel aangezien ze de rest vd badkamer toch al aan het monteren zijn en er dus toch al "zijn". Maar ik heb er dan ook nul verstand van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
t14wo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:10:
@Pingu007

Volgens mij kun je niet die prijzen bij elkaar optellen, tegelen lijkt me niet EUR 92,- totaal, maar dat moet nog x 10-15 voor 10m2-15 m2?

Dat bad is ook niet 2x zo duur bij een half vrijstaand bad, dan word 2 m2 niet betegeld en hoeft geen ombouw gemaakt te worden. dan kan er dus zomaar EUR 400 montage vanaf. Is het bad nog maar EUR 380 duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Pingu007 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:15:
[...]

Ik vond vnl. de montage veel aangezien ze de rest vd badkamer toch al aan het monteren zijn en er dus toch al "zijn". Maar ik heb er dan ook nul verstand van ;)
Zijn het upgrades van bestaande onderdelen, of zit er bijv. standaard geen bad in de badkamer? Dat maakt nogal uit voor de montage. Als er geen bad is en je deze nu wel wilt, dan vind ik de montage niet veel. Is stiekem een hoop werk om alles netjes te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
t14wo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:30:
[...]

Zijn het upgrades van bestaande onderdelen, of zit er bijv. standaard geen bad in de badkamer? Dat maakt nogal uit voor de montage. Als er geen bad is en je deze nu wel wilt, dan vind ik de montage niet veel. Is stiekem een hoop werk om alles netjes te installeren.
Zijn geen upgrades, wel zijn de installaties zoals leidingen en afvoer al aanwezig op de goede plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Pingu007 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Zijn geen upgrades, wel zijn de installaties zoals leidingen en afvoer al aanwezig op de goede plek
Zelf vind ik EUR 4000 meer passen bij een installatie van een (half)vrijstaand SolidSurface bad zoals ik dat zelf heb. Dan moet de leiding in de vloer gevreesd worden voor de afvoer, en er moeten aansluit punten in de muur gevreesd worden voor warm/koud water. Een dergelijk bad moet met een kraan de woning in gehesen worden en is vrij kwetsbaar.

Voor aan Acryl badje met een ombouw snap ik EUR 4000 echt niet. met EUR 1000 materiaal kun je dan 30 uur werken voor EUR 100 per uur.. Ding zit er alleen in een dag in.. en dat is echt niet met 4 man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
BasvanS schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Zelf vind ik EUR 4000 meer passen bij een installatie van een (half)vrijstaand SolidSurface bad zoals ik dat zelf heb. Dan moet de leiding in de vloer gevreesd worden voor de afvoer, en er moeten aansluit punten in de muur gevreesd worden voor warm/koud water. Een dergelijk bad moet met een kraan de woning in gehesen worden en is vrij kwetsbaar.

Voor aan Acryl badje met een ombouw snap ik EUR 4000 echt niet. met EUR 1000 materiaal kun je dan 30 uur werken voor EUR 100 per uur.. Ding zit er alleen in een dag in.. en dat is echt niet met 4 man!
Nee daarom idd.
en de afvoer en leidingen zitten al op de goede plek, dus is kwestie van aansluiten en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Quad schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:24:
@Brains Bush of zo goedkoop en dun mogelijk spul uitzoeken en dan met de gewenste tegels eroverheen tegelen. Hoef je niets te slopen.
Dan zou ik toch echt een weekend een sloophamer huren en de tegels eruit tikken. Is niet heel veel werk. Je bent langer bezig met het afvoeren van de zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Flix20 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

Dan zou ik toch echt een weekend een sloophamer huren en de tegels eruit tikken. Is niet heel veel werk. Je bent langer bezig met het afvoeren van de zooi.
De vraag is alleen of je dan nog steeds goedkoper uit bent dan het direct goed laten doen. En dan niet zeggen dat slopen "gratis" is, want 1-2 dagen ben je zelf zo kwijt. Dat vind ik niet "gratis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
BasvanS schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

De vraag is alleen of je dan nog steeds goedkoper uit bent dan het direct goed laten doen. En dan niet zeggen dat slopen "gratis" is, want 1-2 dagen ben je zelf zo kwijt. Dat vind ik niet "gratis".
Daar kan ik niets over zeggen natuurlijk.
Ik zou alleen zeker niet direct over bestaand tegelwerk heen gaan regelen als je het enigszins kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:15

HollovVpo1nt

I like gadgets

Timple schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Waarschijnlijk wel. Vaak zit een badkamer kraan in het meubel aangesloten met slangetjes, dus kan eenvoudig omgedraaid worden. Als je dan bij de ketel ze ook verwisseld ben je er toch?
Ze hebben het inmiddels opgelost, geen idee hoe. Maar bij de ketel slangen vervangen gaat niet, omdat er één warm water leiding naar de badkamer gaat en het daar vertakt naar een leiding voor de douche en voor de kraan. Warm/koud omwisselen bij de ketel resulteert erin dat warm en koud in heel de badkamer wordt omgedraaid. Bovendien was het wisselen van de leidingen ook geen makkelijke taak omdat het koperen leidingen zijn die exact gebogen zijn om op de juiste plek te zitten. Heb ook een wat oudere ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Wat is de standaardhoogte voor een toilet? De offerte voor onze nieuwe badkamer geeft een hoogte van 47 cm. Dat lijkt mij wat te hoog om eerlijk te zijn. Ons huidige toilet hangt op 43 cm en het internet geeft een range van 40 - 45 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Safaci schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:01:
Wat is de standaardhoogte voor een toilet? De offerte voor onze nieuwe badkamer geeft een hoogte van 47 cm. Dat lijkt mij wat te hoog om eerlijk te zijn. Ons huidige toilet hangt op 43 cm en het internet geeft een range van 40 - 45 cm.
Standaardhoogte is 40cm (gemeten bovenkant keramiek). De zitting komt daar nog bij. 47 hoog lijkt me vrij hoog, ik denk dat ze incl. zitting bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Op het inbouwreservoir staat een hoogte aanduiding van 1m.
Als deze op 1m gezet wordt, dan zit de bovenkant van de pot op 41cm
Afbeeldingslocatie: https://www.installatievakwinkel.nl/media/catalog/product/cache/a641c50d4a6ae8b29851fa5640df1e87/3/0/30520062458.103.0013.png

Op advies van mijn loodgieter hebben wijzelf deze op 100 + 2 cm gesteld waardoor bovenkant pot nu op 43cm hangt. Dat zit voor ons comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Flix20 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:21:
Op advies van mijn loodgieter hebben wijzelf deze op 100 + 2 cm gesteld waardoor bovenkant pot nu op 43cm hangt. Dat zit voor ons comfortabel.
Hoe lager, hoe beter voor de stoelgang.
Daar denken de meesten niet aan, maar toch iets om rekening mee te houden.

Een toilet is geen zetel, maar een hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Rzaan schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Hoe lager, hoe beter voor de stoelgang.
Daar denken de meesten niet aan, maar toch iets om rekening mee te houden.

Een toilet is geen zetel, maar een hulpmiddel.
Klopt. Pas wanneer je ouder wordt en/of last krijgt van je knie/heupgewrichten, wordt een hogere pot aangeraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Daar heb je de Squat 'n go voor
Afbeeldingslocatie: https://www.zekergemak.nl/wp-content/uploads/2021/05/squat-n-go-grijs-imagelr-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Fanta schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Standaardhoogte is 40cm (gemeten bovenkant keramiek). De zitting komt daar nog bij. 47 hoog lijkt me vrij hoog, ik denk dat ze incl. zitting bedoelen.
Vergeten te vermelden, maar er staat expliciet bij dat het zonder zitting is, haha. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het wat te hoog vindt.
Fanta schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Klopt. Pas wanneer je ouder wordt en/of last krijgt van je knie/heupgewrichten, wordt een hogere pot aangeraden.
Ik denk dus dat wij alvast een seniorentoilet krijgen (45 jaar te vroeg). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Safaci schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:30:
[...]

Vergeten te vermelden, maar er staat expliciet bij dat het zonder zitting is, haha. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het wat te hoog vindt.

[...]

Ik denk dus dat wij alvast een seniorentoilet krijgen (45 jaar te vroeg). :+
Dan zou ik hem zeker wat lager laten stellen. Verhogen kan achteraf altijd nog, voor verlagen moet de muur open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Handig ding, maar ik denk de meeste mensen niet zitten te wachten op zo'n gedrocht bij het mooi ingerichte toilet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Fanta schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Handig ding, maar ik denk de meeste mensen niet zitten te wachten op zo'n gedrocht bij het mooi ingerichte toilet.
Afbeeldingslocatie: https://www.beddenspeciaalzaak.nl/wp-content/uploads/2014/11/Chinees-porselein-kussen.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Flix20
Daarnaast doe je nr2 toch zoveel mogelijk op kantoor in de baas z'n tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:11
Ben me aan het orienteren op nieuwe wc's in ons huis, gaan de boel renoveren. Alleen zie door de bomen het wc bos niet meer.. De ene adviseur zegt randloos nemen ander zegt toch met een klein randje nemen omdat het anders gaat spetteren. Kan ook geen wcpot test vinden op het internet, mensen hier wat advies voor een goede wc pot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Hier 2 x Geberit Icon gehangen, met cash back.

Je zou eens kunnen checken welk merk momenteel zo'n korting geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 20:55
@jasper2603 wij hebben de duravir Starck by me ofzo nu een jaar en zijn er erg blij mee. Volgens mij is het spetteren te regelen door de instellingen van de hoeveelheid water te veranderen.
Sowieso niet met je mond open gaan kijken naar het doorspoelen zou ik adviseren ;-)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:11
Bedankt voor het wc potten advies! Ze zien er beide goed uit, die Duravit wc pot is met een klein randje/dakje boven de rand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcovwl88
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08-2022
Onlangs bij Sanidirect geweest voor een offerte en daarin zijn de kranen, inbouw regendouche en de badwand van het merk 'Ben Lavion'.
Nu lees ik wisselende verhalen over dit merk, eigenlijk net zoals ik ze van Grohe lees.
Ik weet nu niet wat wijsheid is.

Heeft iemand ervaring met dit merk?>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
jasper2603 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:11:
Bedankt voor het wc potten advies! Ze zien er beide goed uit, die Duravit wc pot is met een klein randje/dakje boven de rand toch?
Hier ook de Duravit Starck by Me, nu 2 jaar in gebruik.
Die heeft inderdaad zo'n lipje waardoor je nog steeds wel wat schoonmaakwerk hebt onder de rand.
Ook het staanmaken in de hoekjes, waar de rand start blijft lastig met een wc borstel.
En deze spettert nog wel beetje met doortrekken zo nu en dan.
Heb zelf de uitvoering met Wondergliss, en icm de Geberit duofresh sticks blijft het alsof er een soort waxlaagje op het porcelijn zit waardoor er haast niet achter blijft.

M'n ouders hebben nu net 2 maandjes een andere duravit pot welke écht geen rand heeft. Dit lijkt me wat schoonmaken makkelijker.
Marcovwl88 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:16:
Onlangs bij Sanidirect geweest voor een offerte en daarin zijn de kranen, inbouw regendouche en de badwand van het merk 'Ben Lavion'.
Nu lees ik wisselende verhalen over dit merk, eigenlijk net zoals ik ze van Grohe lees.
Ik weet nu niet wat wijsheid is.

Heeft iemand ervaring met dit merk?>
Als je in dit topic even de zoekfunctie gebruikt heb je 3 dagen leesvoer mbt Ben (Lavion)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
In ons huis hebben de vorige bewoners dat spul geïnstalleerd, pakweg 8 jaar geleden. Score:
Douche ging na zo'n 3 jaar druppelen, 1 wastafel kraan gaat stroef en 2 andere kranen gaan goed.

Reden genoeg voor mij om het niet zelf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqblue
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02-2024
Hier ook bezig met het een nieuwe badkamer. Het plan is om tegels te kopen bij een in tegels gespecialiseerde winkel/groothandel in Duitsland. Is het bij dit soort zaken (tegenwoordig) mogelijk om wat korting te krijgen? Heeft iemand misschien recente ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Aqblue schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:35:
Hier ook bezig met het een nieuwe badkamer. Het plan is om tegels te kopen bij een in tegels gespecialiseerde winkel/groothandel in Duitsland. Is het bij dit soort zaken (tegenwoordig) mogelijk om wat korting te krijgen? Heeft iemand misschien recente ervaring hiermee?
Ik denk dat je blij moet zijn als je niet bij moet betalen tegen de tijd dat ze geleverd worden.
Tegels moeten gebakken worden en daarvoor is gas nodig.
Zou met niet verbazen als de prijzen gaan verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:03
Bij een sanitairwinkel waar ik vandaag was zeiden ze al dat hun tegelleverancier een energie toeslag begon te vragen sinds deze maand. Begon nu op 2 euro per m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Aqblue schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:35:
Shoppen loont altijd.
Als je weet welke tegels je wilt, stuur naar meerdere zaken je lijst en laat ze maar een mooie prijs maken.

Mijn ervaring is dan wel van 2 jaar geleden, maar toen verschilde het ook nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Flix20 schreef op zondag 4 september 2022 @ 01:13:
[...]

Shoppen loont altijd.
Als je weet welke tegels je wilt, stuur naar meerdere zaken je lijst en laat ze maar een mooie prijs maken.

Mijn ervaring is dan wel van 2 jaar geleden, maar toen verschilde het ook nogal.
Prijzen van tegels kunnen inderdaad enorm verschillen.
Soms loont het zelfs om ze uit Spanje of Polen te laten komen.
Ligt er natuurlijk aan over hoeveel vierkante meters je het hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:25
Hi, ik ben een complete noob als het aankomt op badkamers en hoop wat goede adviezen in te winnen hier :)

Situatie:

Vriend en ik hebben een nieuwbuwhuis gekocht. Deze wordt met standaard sanitair geleverd. Wij zijn een paar weken terug voor het eerst bij de projectleverancier geweest om wat uit te zoeken. Zijn ons een hoedje geschrokken van de prijzen (21.000 voor meubels. Dus excl. tegels). Nu kan je zeggen, goh je hebt een dure smaak (zou best kunnen :P), maar we overwegen daardoor om te kijken naar de optie van casco opleveren en dan na oplevering een badkamer te laten plaatsen door een partij naar keuze.

Met dat laatste lopen we een beetje vast. Wij zouden namelijk graag de badkamer afnemen bij 1 partij die de spullen ook komt plaatsen maar dit lijkt haast onmogelijk? Alle partijen die we online vinden die leveren alleen de spullen en doen geen plaatsing. Wat raden jullie aan? Zelf spullen kopen bij een specialist en iemand inhuren voor het plaatsen? Of toch naar de projectleverancier gaan (en waarschijnlijk veel te duur uit zijn)?

Voor de volledigheid heb ik een 3d tekening van wat we bij de projectleverancier gekozen hebben bijgevoegd (hebben de offerte niet geaccepteerd). Mochten we casco opleveren dan is het wel de bedoeling dat we ongeveer dat ontwerp aanhouden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khdXTemozKkaG2sSY-UQr8pvhgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ec5xgS0dAvvAweTFifVThhaz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
21k voor die meubels/materiaal is absurd. Je kunt voor nog geen 10k klaar zijn.

Zelf 2x een badkamer gedaan waarbij we ook de tegels na al het materiaal bij X2O hebben gehaald en de tegels bij Tegel mega store in Tilburg (zitten ook elders). Plaatsing door bouwbedrijf uit de buurt. Slopen is voor jullie niet van toepassing.

Grotere badkamer was alles bij elkaar 12,5k, kleinere badkamer afgelopen winter was zo'n 10k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:25
Tjolk schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:29:
21k voor die meubels/materiaal is absurd. Je kunt voor nog geen 10k klaar zijn.

Zelf 2x een badkamer gedaan waarbij we ook de tegels na al het materiaal bij X2O hebben gehaald en de tegels bij Tegel mega store in Tilburg (zitten ook elders). Plaatsing door bouwbedrijf uit de buurt. Slopen is voor jullie niet van toepassing.

Grotere badkamer was alles bij elkaar 12,5k, kleinere badkamer afgelopen winter was zo'n 10k
Dit bedrag was wel incl. het plaatsen van extra muurtjes bij de douchehoek, zitbankjes aan beide zijdes van de douchehoek en een voorzetwandje voor de kranen bij de wastafel, we lzonder tegels (geen idee of dat nog wat uitmaakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Die muurtjes en bankjes zijn gewoon gipsblokken, dat kost geen drol. Zelfs met bouwmarkt prijzen zit je dan aan een paar honderd euro. Veel werk is dat ook niet.

Voor het idee: wij hebben ook een voorzet muurtje gedaan, was de aannemer vergeten mee te nemen in zijn calculatie. Kostte niets extra, heeft hij letterlijk in een namiddag 15:00 tot pakweg 18:00 uur) gedaan. Viel in de marge van ander werk wat meeviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:30
SlayaStone schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:06:
Bij een sanitairwinkel waar ik vandaag was zeiden ze al dat hun tegelleverancier een energie toeslag begon te vragen sinds deze maand. Begon nu op 2 euro per m2.
In mei werd bij onze offertes vermeld dat een grondstof van tegels uit Oekraïne kwam en ze volgende week maar zo duurder konden zijn (Sanidump).
We hebben inmiddels nog altijd geen keuze gemaakt :+ vind het echt verschrikkelijk om een aannemer te vinden en er zijn wat details waar we op struikelen. Maar hoe dan ook, de tegels zijn momenteel nog altijd grofweg 50 euro per vierkante meter.

Kan heel goed natuurlijk he, begrijp me goed. Tegelijkertijd vind ik 'm ook wel een beetje in het straatje 'deze week beslissen' van de keukenverkopers passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 04-09-2022 22:50 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingu007
Wij zijn op zoek naar een op maat gemaakte douchewand die over een koof gezet moet worden. Iemand hier ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MCXpV0y5MeV0fNlVy-UA_KUFwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FqNxpEvd6khmYRZqMiV2Q14.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht kan een douchewand ook tegen de koof geplaatst worden, maar weet niet of dit dan goed gekit kan worden etc. Bovendien wordt het wat smal dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20
Pingu007 schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:52:
Wij zijn op zoek naar een op maat gemaakte douchewand die over een koof gezet moet worden. Iemand hier ervaring mee?
[Afbeelding]

Wellicht kan een douchewand ook tegen de koof geplaatst worden, maar weet niet of dit dan goed gekit kan worden etc. Bovendien wordt het wat smal dan..
En de koof tussen het wastafel en de douche verhogen tot het plafond en dan de douchewand aan de koof maken? Wel de breedte, niet op maat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:22
[Afbeelding]

Los van je vraag, waarvoor @FitTiv inderdaad de beste oplossing geeft, vind ik het een wel erg onhandige indeling van je badkamer, die best ruim is voor wat je er in wilt plaatsen, maar waarbij nu alles krap op een rijtje staat. De douche naar linksonder verplaatsen en de wastafel een stuk omhoog lijkt mij al een veel betere indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
coinman63 schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:32:
[...]

Los van je vraag, waarvoor @FitTiv inderdaad de beste oplossing geeft, vind ik het een wel erg onhandige indeling van je badkamer, die best ruim is voor wat je er in wilt plaatsen, maar waarbij nu alles krap op een rijtje staat. De douche naar linksonder verplaatsen en de wastafel een stuk omhoog lijkt mij al een veel betere indeling.
Links komt nog een bad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
FitTiv schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:16:
[...]

En de koof tussen het wastafel en de douche verhogen tot het plafond en dan de douchewand aan de koof maken? Wel de breedte, niet op maat nodig.
Dat had inderdaad wel mooie oplossing geweest, ware het niet dat alles al afgetegeld is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

[Afbeelding]

Ruimte genoeg naast de wastafel om het muurprofiel van de zijwand te monteren, dus je kan hier gewoon met een maatwerk zijwand uit de voeten (breedte op maat, hoogte standaard). Let op dat opgegeven afmetingen van douchecabines over het algemeen 'buitenkant profiel' zijn, en dat je dus bij een verdiepte douchevloer een grotere maat nodig hebt, zodat de cabine over de verdieping heen valt i.p.v. er binnen. Deze fout kom ik nog vreselijk vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:47
Wat zouden jullie inschatten qua tijdsduur nodig voor het installeren van een badkamer+toilet?

Situatie:
* Nieuwbouw
* Geen leidingwerk
* Geen sloopwerk
* Badkamer 3.4 x 2.7 m
* Toilet 1.5 x 1.5
* 1 simpel badmeubel
* Extra toilet in badkamer
* Douchecabine
* 60*60 tegels in badkamer

De aannemer rekent 3 weken. Lijkt mij persoonlijk veel. Het maakt mij niet heel veel uit, er is ruimte in de planning, maar ik ga er stiekem vanuit dat hij iets eerder klaar is. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 13:11
berndw schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:31:

De aannemer rekent 3 weken. Lijkt mij persoonlijk veel. Het maakt mij niet heel veel uit, er is ruimte in de planning, maar ik ga er stiekem vanuit dat hij iets eerder klaar is. Wat denken jullie?
Geen drie weken nodig hebben is niet hetzelfde als eerder klaar zijn ;)

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 08:00
Ligt er wel een beetje aan met hoeveel man, en of ze toilet tegelijk doen of daarna. Hier is toilet + badkamer gesloopt en gebouwd in 2 weken (inclusief zaterdagen) - al is er vrij gehaast gewerkt dus was 3 weken misschien netter geweest.
Maar het viel me nog mee, dat slopen met een dag of 2 klaar was.

Bedenk wel: dat voor een mooi resultaat je waarschijnlijk ook wel wat dagen kwijt bent aan spul laten drogen. Zou er niet al te gek van opkijken als na week 1 enkel het tegelwerk gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
berndw schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:31:
Wat zouden jullie inschatten qua tijdsduur nodig voor het installeren van een badkamer+toilet?

Situatie:
* Nieuwbouw
* Geen leidingwerk
* Geen sloopwerk
* Badkamer 3.4 x 2.7 m
* Toilet 1.5 x 1.5
* 1 simpel badmeubel
* Extra toilet in badkamer
* Douchecabine
* 60*60 tegels in badkamer

Wat bedoel je met geen leidingwerk? Moet alles nog gedaan worden, of is alles er juist al?

Hier zijn ze ook lang bezig geweest Dit was was voor 1 badkamer.

Dag 1: Slopen
Dag 2: Slopen
Dag 3: T muurtje metselen en vloer voorbereiden op egaline (4 uurtjes)
Dag 4: Leidingen in de muur naar de juiste plek (Volle dag)
Dag 5: Leidingen in de muur naar de juiste plek (2 uurtjes)
Dag 6: Tegelwerk Muren (volle dag)
Dag 7: Tegelwerk Muren (volle dag)
Dag 8: Vloer storten (2 uurtjes)
Dag 9: Vloer uitharden (geen werk)
Dag 10: Vloertegels (volle dag)
Dag 11: Muur voegen (3/4 dag)
Dag 12: Vloer voegen (3 uurtjes)
Dag 13: Installatie werk douche/bad/wc/kranen
Dag 14: Installatiewerk douche/bad/wc/kranen
Dag 15: Kitten ( 2 uurtjes)

Veel werk word door verschillende mensen gedaan, je geeft ze ruimte voor uitloop zodat ze allemaal de eigen planning kunnen aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:47
BasvanS schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:22:
[...]

Wat bedoel je met geen leidingwerk? Moet alles nog gedaan worden, of is alles er juist al?

Hier zijn ze ook lang bezig geweest Dit was was voor 1 badkamer.

Dag 1: Slopen
Dag 2: Slopen
Dag 3: T muurtje metselen en vloer voorbereiden op egaline (4 uurtjes)
Dag 4: Leidingen in de muur naar de juiste plek (Volle dag)
Dag 5: Leidingen in de muur naar de juiste plek (2 uurtjes)
Dag 6: Tegelwerk Muren (volle dag)
Dag 7: Tegelwerk Muren (volle dag)
Dag 8: Vloer storten (2 uurtjes)
Dag 9: Vloer uitharden (geen werk)
Dag 10: Vloertegels (volle dag)
Dag 11: Muur voegen (3/4 dag)
Dag 12: Vloer voegen (3 uurtjes)
Dag 13: Installatie werk douche/bad/wc/kranen
Dag 14: Installatiewerk douche/bad/wc/kranen
Dag 15: Kitten ( 2 uurtjes)

Veel werk word door verschillende mensen gedaan, je geeft ze ruimte voor uitloop zodat ze allemaal de eigen planning kunnen aanhouden.
Ik bedoel dat het leidingwerk al gedaan is, dus dat hij zo kan gaan aansluiten. Maargoed, we gaan het wel gewoon zien. Ik hoor alleen vaak de verhalen van 3 á 4 weken, maar dan wel met een oude badkamer (deels) eruit slopen. Dat hoeft bij mij niet, ook hoeven er geen muurtjes geplaatst.

Dank allen voor het reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:56
berndw schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:26:
[...]

Ik bedoel dat het leidingwerk al gedaan is, dus dat hij zo kan gaan aansluiten. Maargoed, we gaan het wel gewoon zien. Ik hoor alleen vaak de verhalen van 3 á 4 weken, maar dan wel met een oude badkamer (deels) eruit slopen. Dat hoeft bij mij niet, ook hoeven er geen muurtjes geplaatst.

Dank allen voor het reageren.
Slopen van de oude badkamer was hier letterlijk 1,5 dag werk. Reken je daarin dus niet rijk.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1 ... 68 ... 122 Laatste