Ik probeer een passende kraan te vinden maar ik heb moeite met inschatten van kwaliteit.
De eissen vallen best mee vind ik zelf:
- geschikt voor warmtepompboiler dus met redelijk lage aanvoertemp
- 2 weg, handdouche en hoofddouche die het liefst ook tegelijk aan moeten kunnen
- inbouw
- Thermostatisch
- Geborsteld RVS uiterlijk
- de flow is met 2x 5l/m laag
In eerste instantie heb ik een keer een afbouwdeel gescoord op een veiling voor een Ben Lavion. Dat afbouwdeel heb ik hier liggen en vind ik zelf goed: mooi, zwaar uitgevoerd RVS. Hoewel
het inbouwdeel er in mijn ogen best ok uit ziet (metaal, keramisch), zijn de recenties van Ben Lavion alarmerend slecht. Niet lekker bij inbouw. Ook zegt de handleiding dat de aanvoer liefst boven de 75 graden moet zijn voor een goede werking van de thermostaat. Toch maar niet doen dus?
In dit topic kom ik toch vaak Grohe tegen maar dan liefst niet de bouwmarkt versies. Nu heeft Grohe de
Grohtherm Smartcontrol serie met een exemplaar dat voldoet aan mijn eisen.

2 weg, Temp aanvoer van 2 graden boven uitgangstemp, RVS uiterlijk etc. Echter als ik de montage filmpjes bekijk, is het allemaal wel erg plastic. Is dit dan zo'n budget ding? En dat voor ~600 euro? Iemand ervaring met deze producten?
Ik kom zelf nog systemen tegen met losse stopkranen wat ook zou kunnen.
Zoals het bij mij onbekende
Waterevolution, Het klinkt goed: Made in portugal, volledig RVS maar erg onbekend en weinig specs zoals aanvoer temp. Gewoon een dozenschuiver?
Hotbath heeft ook een dergelijk systeem maar daarover zijn ook in dit topic de ervaringen nogal wisselend. Plus dat de kranen en dure inbouwdelen samen voor een fors prijskaartje zorgen waar er imho geen twijfels over de kwaliteit meer zou moeten zijn.
Iemand nog een idee?
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst