Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 66 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-05 21:04

Rzaan

Altijd zoekende

Flix20 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:05:
Ik zou persoonlijk helemaal knallend gek worden als je daar 3 wanden van doet.
[Afbeelding]
één wand om het als showpiece te doen zou kunnen en dan daaromheen een neutrale tegels zou kunnen.
Of je zoekt een tegel waarvan die groen/bruinige kleur in die marmer tegel in terug komt.
De lange wand waar ik het sowieso tegen wil is inderdaad erg groot.
4 meter, maar het aan de rechterzijde loopt het schuin (dak)
Ene korte zijde (2.70 breed) zit aan de rechterzijde een deur in. Dus dat is niet zo'n groot vlak
De andere korte zijde heeft alleen aan de onderkant tegels, want boven zit het schuine dak en raam in een dakkapel. Dus dan is alleen de onderste meter een strook betegeld.

Het is niet zo dat je 3 massieve wanden hebt.

Maar ik snap je zorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 17:07
Ik zou 1 gedeelte kiezen in die onyx look in plaats van een hele wand. Bijvoorbeeld alleen de douche. Of alleen een stuk achter het bad, zodat je het bad uitlicht als het ware.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ahk2ZD7j4HXD0UqgmZITJQ7FIt0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CPo7BqAPQYaiCOPolePbWFsB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Laatst online: 10:49
Hey allemaal.

We zijn nu bezig met de badkamer voor onze nieuwbouw woning. De aannemer werkt samen met Plieger. Helaas is Plieger echt absurd duur! Catalogusprijs +10% rekenen ze voor alle producten. Om veel geld te besparen zou ik graag alles achteraf willen plaatsen muv de inbouwdouche.

Nu heb ik weinig kennis en heb ik twijfels hoe risicovol dit gaat zijn, dat straks bijv leidingen en afvoeren niet goed zitten.

De glazen douchewanden doen we zeker achteraf en dat is makkelijk besparen.

Het wastafelmeubel/waskom/kraan twijfel ik over. Hoe nauw luistert het met de afvoer en leidingen? Ik weet nog niet welk meubel we zouden plaatsen, maar wel dat het meubel max 100cm moet zijn en we een opbouw waskom rechts op het meubel willen hebben. De waskom moet op 130 cm van de onderste muur, want daar zit een spotje voor bij de spiegel/waskom.

Ook willen we een vrijstaand bad. Hoe nauw luistert de afvoer? Volgens mij is er veel speling met de holle ruimte onder die baden en met een flexibele slang?

Hieronder twee tekeningen: eentje zoals Plieger het had bedacht en eentje als we de meubels achteraf doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFf_D1N12j6xuZ1Vw7XRHqarpPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zoA5b63Knk4xXJmHEezWX6u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4UJFlXCDiFJtbezM4zCv2NUN-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ot9AStm6vhRftoWhMwJ5xoC8.jpg?f=fotoalbum_large

Dit soort baden hebben we op het oog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4FOX9utQv0EUcwF42PzExz8biM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aPWl9GfbrpRuMUd6AnxzOUOc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLuq3nUxqEs34Sv2doTCCq3Z5Tw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qfJqknoSBkHimZvDwqLJtAJc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Intussen is nu ook de financiële zaken van onze badkamer afgehandeld.
We zijn tot een deal gekomen dat we de laatste 10% niet hoeven betalen. Totale kosten is uitgekomen op 17,8k voor materiaal en uren.

Offerte: Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Bijna eindresultaat, tegels achter het toilet zijn helaas niet meer zichtbaar: Quad in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1" (zie dat ik dat augustus 2021 heb gepost, uiteindelijke afronding van de hele bende was dus afgelopen mei/juni.)

Ik zal de samenvatting besparen van wat er allemaal fout is gegaan, uiteindelijk zijn we bijzonder content met de hele badkamer, elke dag weer genieten als je naar binnen loopt. Het is voor ons ook wel de eyecatcher van ons huis op dit moment.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:54
Quad schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:27:
Ik zal de samenvatting besparen van wat er allemaal fout is gegaan, uiteindelijk zijn we bijzonder content met de hele badkamer, elke dag weer genieten als je naar binnen loopt. Het is voor ons ook wel de eyecatcher van ons huis op dit moment.
Kijk, eindelijk een einde aan jullie soap.
Wel jammer dat gasten eigenlijk nooit in je badkamer komen. Zo blijft de eyecatcher van je woning onzichtbaar voor een ieder die te gast is. Maar fijn dat jullie er blij mee zijn!

Hier vandaag alvast de tegels binnengekregen voor onze badkamer. De badkamer zelf wordt pas mei (!) volgend jaar geplaatst, maar aangezien 2 van de 3 tegels beeldbepalend worden hebben we die alvast vooruit besteld. Als je ook maar iets met kleur bestelt is de keuze zo beperkt, dat we niet willen dat ze straks niet meer te bestellen zijn.

Deze op 1 wand, maar dan in 60x20 formaat.
https://www.tegeloverzich...05ygMbEAQYBCABEgJSqPD_BwE

En deze voor op de vloer:
https://www.badkamerxxl.b...oir-laur-rt-flppf60005738

De derde tegel is trouwens een mat witte marmerlook tegel. Om ook wat rustiger beeld te hebben. Die bestellen we volgend jaar wel.

[ Voor 5% gewijzigd door m181087 op 15-07-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:49
m181087 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:25:
[...]

Wel jammer dat gasten eigenlijk nooit in je badkamer komen. Zo blijft de eyecatcher van je woning onzichtbaar voor een ieder die te gast is. Maar fijn dat jullie er blij mee zijn!

Hier vandaag alvast de tegels binnengekregen voor onze badkamer. De badkamer zelf wordt pas mei (!) volgend jaar geplaatst, maar aangezien 2 van de 3 tegels beeldbepalend worden hebben we die alvast vooruit besteld. Als je ook maar iets met kleur bestelt is de keuze zo beperkt, dat we niet willen dat ze straks niet meer te bestellen zijn.

Deze op 1 wand, maar dan in 60x20 formaat.
https://www.tegeloverzich...05ygMbEAQYBCABEgJSqPD_BwE

En deze voor op de vloer:
https://www.badkamerxxl.b...oir-laur-rt-flppf60005738

De derde tegel is trouwens een mat witte marmerlook tegel. Om ook wat rustiger beeld te hebben. Die bestellen we volgend jaar wel.
Herkenbare vloertegel. Die is vorige week bij m'n ouders neergelegd!

Maar dat zijn toch geen hele moeilijk verkrijgbare tegels? Depot in sneek ligt er vol mee.
Verder vond ik het vinden van kleur tegels niet de uitdaging, ik vond juist het probleem dat er zoveel keuze was.

ps. succes voor je tegelzetter met dei V&B tegels O-)

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:54
Flix20 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:37:
[...]

Herkenbare vloertegel. Die is vorige week bij m'n ouders neergelegd!

Maar dat zijn toch geen hele moeilijk verkrijgbare tegels? Depot in sneek ligt er vol mee.
Verder vond ik het vinden van kleur tegels niet de uitdaging, ik vond juist het probleem dat er zoveel keuze was.

ps. succes voor je tegelzetter met dei V&B tegels O-)
Nee, die vloertegels zijn niet moeilijk verkrijgbaar maar wel beeldbepalend. We willen niet het risico lopen dat ze volgend jaar niet (meer) leverbaar zijn. Die gouden nerf maakt ze vrij specifiek en komt overeen met kleur van de kranen en overige details in de badkamer.
Maar nu ben ik wel benieuwd; hoezo succes met de V&B tegels?

En geloof me; als je gaat voor een blauwe tegel is de keuze niet reuze. Zelfde met alle andere kleuren.
Als je voor wit, zwart, grijs of zand gaat, zie je door de bomen het bos niet meer. Daar is verschrikkelijk veel keuze in.

[ Voor 3% gewijzigd door m181087 op 15-07-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Laatst online: 10:49
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:37:
Ons hoofdpijndossier is bijna klaar. Alleen nog het kozijn herstellen en divers kitwerk, maar dat wordt na de bouwvak afgerond.

Oude indeling en voor de verbouwing:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En zo is het nu:
Gaaf! Mag ik vragen hoe diep en breed jullie douche is? Ik zie dat jullie geen deur hebben, die nemen wij ook niet. Ik ben benieuwd of jullie veel last hebben van water dat buiten de douche komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
m181087 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:13:
[...]

Nee, die vloertegels zijn niet moeilijk verkrijgbaar maar wel beeldbepalend. We willen niet het risico lopen dat ze volgend jaar niet (meer) leverbaar zijn. Die gouden nerf maakt ze vrij specifiek en komt overeen met kleur van de kranen en overige details in de badkamer.
Maar nu ben ik wel benieuwd; hoezo succes met de V&B tegels?

En geloof me; als je gaat voor een blauwe tegel is de keuze niet reuze. Zelfde met alle andere kleuren.
Als je voor wit, zwart, grijs of zand gaat, zie je door de bomen het bos niet meer. Daar is verschrikkelijk veel keuze in.
Heb zelf een blauwe tegel in m'n toilet, staat hier ook wel ergen gepost. Daar ben ik toch best wel wat verschillende tegels in allerlei tinten, vormen en maten tegen gekomen.
Dat is in 2020 geweest, misschien is het nu wat anders?

Wat betreft Villeroy en Boch, of zoals ze onder de tegelzetters bekend staan als Villeroy en Bocht waren vroeger prima tegels, maar tegenwoordig zijn ze dus niet meer zo maat-vast als krom. Dit maakt het een ramp om goed te tegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Angriebirdie schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Gaaf! Mag ik vragen hoe diep en breed jullie douche is? Ik zie dat jullie geen deur hebben, die nemen wij ook niet. Ik ben benieuwd of jullie veel last hebben van water dat buiten de douche komt?
Oei dat moet ik uitzoeken.
Maar ik meen dat het 120x140 vloeroppervlak is.
Opening is zo gezet dat we er altijd een douchedeur kunnen plaatsen, en afstand was rekening gehouden met wat standaardmaten.
Voorlopig douchen we niet met een deur, bevalt prima zo. Wel even een handdoek voor de opening op de grond leggen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

m181087 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:25:
[...]

Genoeg personen die de badkamer gezien hebben hoor. Uiteindelijk doe je het vooral voor jezelf, zowel voor de mooiigheid en de financiële meerwaarde van de woning. Kwaliteit van wonen is sinds de aankoop enorm omhoog gegaan, dat is heel prettig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 07:43
Hoi allemaal,

Eens een wat andere vraag: ik krijg maandag na een behoorlijke poos wachten mijn nieuwbouw appartement opgeleverd. De badkamer bestaat o.a. Dornbracht Tara (mat)zwarte kranen. Aangezien ik maandag eerst even alles (voornamelijk tegels etc.) wil afnemen vraag ik mij af of iemand schoonmaakadvies heeft voor deze kranen specifiek. Heb al aardig wat zitten googelen en op de Dornbracht website zitten loeren, maar niet direct iets nuttigs gevonden. Zou zonde zijn om alles meteen te vernaggelen.

Dank alvast!

Gevonden (onderaan op de productpagina) moet voortaan gewoon wat beter kijken |:( .

[ Voor 7% gewijzigd door squaadgras op 16-07-2022 12:30 . Reden: Gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 22:02

HollovVpo1nt

I like gadgets

Als iemand zegt: de indeling blijft gelijk. Zien jullie dat als: de badkamer wordt niet anders ingedeeld qua wasmachine, douche etc. of zien jullie dat als alle aan- en afvoerpunten blijven op exact dezelfde plek?

Zoals jullie misschien weten heb ik hier een aantal verschillende indelingen gepost die ik aan het overwegen was voor mijn badkamer, uiteindelijk heb ik voor dezelfde indeling gekozen en dat ik heb ook met de aannemer gedeeld. Ik heb nu opgemerkt dat ik de locatie van de inbouwkranen niet optimaal vind. Ik had ze liever iets hoger gewild. Aannemer legt het uit als miscommunicatie omdat hij "zelfde indeling" heeft geïnterpreteerd als zelfde aan en afvoerpunten en dat niet meer kan veranderen. Wat ik op zich raar vind omdat ik eerst een opbouw kraan had en nu inbouw.

Omdat de afstand tussen kom en kraan nu beperkt is, komt het staafje van de inbouwkraan tegen de kom aan dus kan de kraan niet open zetten. Om dit op te lossen stellen ze nu voor het de kraan op z'n kop te zetten, waardoor het staafje nu naar boven wijst. Gevolg: warm is naar rechts en koud is naar links. En het oogt ook raar.

Edit: nou kraan op z'n kop en horizontaal lukt niet, want mechanisme van open en dicht kom je dan in de knel mee. Enige optie is een stukje van de 't stokje om de kraan te bedienen eraf te zagen. Zit je dan, met je Grohe inbouwset wat een vermogen gekost heeft om vervolgd te gaan zagen. Geen idee wat het doet voor de kleur en roest. Ik baal zo ontzettend.

[ Voor 87% gewijzigd door HollovVpo1nt op 16-07-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-05 13:52
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:21:
Als iemand zegt: de indeling blijft gelijk. Zien jullie dat als: de badkamer wordt niet anders ingedeeld qua wasmachine, douche etc. of zien jullie dat als alle aan- en afvoerpunten blijven op exact dezelfde plek?
Als een huiseigenaar het zegt, dan zoals het eerste. Als een aannemer het zegt dan (helaas) het tweede - alle aansluitingen afgedopt op de standaard plekken. Bij ons stond dat ook zo duidelijk omschreven, misschien bij jou ook ergens in wat documentatie, maar heel zonde dat er daar miscommunicatie over is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:21:

Zoals jullie misschien weten heb ik hier een aantal verschillende indelingen gepost die ik aan het overwegen was voor mijn badkamer, uiteindelijk heb ik voor dezelfde indeling gekozen en dat ik heb ook met de aannemer gedeeld. Ik heb nu opgemerkt dat ik de locatie van de inbouwkranen niet optimaal vind. Ik had ze liever iets hoger gewild. Aannemer legt het uit als miscommunicatie omdat hij "zelfde indeling" heeft geïnterpreteerd als zelfde aan en afvoerpunten en dat niet meer kan veranderen. Wat ik op zich raar vind omdat ik eerst een opbouw kraan had en nu inbouw.

Omdat de afstand tussen kom en kraan nu beperkt is, komt het staafje van de inbouwkraan tegen de kom aan dus kan de kraan niet open zetten. Om dit op te lossen stellen ze nu voor het de kraan op z'n kop te zetten, waardoor het staafje nu naar boven wijst. Gevolg: warm is naar rechts en koud is naar links. En het oogt ook raar.

Edit: nou kraan op z'n kop en horizontaal lukt niet, want mechanisme van open en dicht kom je dan in de knel mee. Enige optie is een stukje van de 't stokje om de kraan te bedienen eraf te zagen. Zit je dan, met je Grohe inbouwset wat een vermogen gekost heeft om vervolgd te gaan zagen. Geen idee wat het doet voor de kleur en roest. Ik baal zo ontzettend.
Als het eerst opbouw was (kraan op wastafel / meubel) en nu inbouw zal je toch het leidingwerk moeten aanpassen.
Je hebt het over een aannemer, of is er een loodgieter/installateur die het leidingwerk doet?
Maak eens een foto van de situatie en heb je ook foto van de oude situatie?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

lizard87 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Als een huiseigenaar het zegt, dan zoals het eerste. Als een aannemer het zegt dan (helaas) het tweede - alle aansluitingen afgedopt op de standaard plekken. Bij ons stond dat ook zo duidelijk omschreven, misschien bij jou ook ergens in wat documentatie, maar heel zonde dat er daar miscommunicatie over is geweest..
Inderdaad, ik was degene die zei indeling blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

edsandje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:30:
[...]

Als het eerst opbouw was (kraan op wastafel / meubel) en nu inbouw zal je toch het leidingwerk moeten aanpassen.
Je hebt het over een aannemer, of is er een loodgieter/installateur die het leidingwerk doet?
Maak eens een foto van de situatie en heb je ook foto van de oude situatie?
Ik ben een paar dagen weg dus helaas even geen foto maken. Het is een aannemer. Maar inderdaad, er is leidingwerk aangepast. De simpele waarheid is dat ze de inbouw kraan niet op de juiste hoogte hebben geplaatst. Een simpele optelsom van hoogte wasmachine + 1 cm ruimte tussen wasmachine en blad + 3,6 cm blad + 12 cm kom, en je kunt je kraan er an op aanpassen. Ik ben heel benieuwd straks of de kraan niet te dichtbij de kom zit en ik wel fatsoenlijk de kraan kan gebruiken. Zo niet, dan breken ze maar alles weer open want dit was niet mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjaxAmsterdam
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-04 18:20
squaadgras schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:08:
Hoi allemaal,

Eens een wat andere vraag: ik krijg maandag na een behoorlijke poos wachten mijn nieuwbouw appartement opgeleverd. De badkamer bestaat o.a. Dornbracht Tara (mat)zwarte kranen. Aangezien ik maandag eerst even alles (voornamelijk tegels etc.) wil afnemen vraag ik mij af of iemand schoonmaakadvies heeft voor deze kranen specifiek. Heb al aardig wat zitten googelen en op de Dornbracht website zitten loeren, maar niet direct iets nuttigs gevonden. Zou zonde zijn om alles meteen te vernaggelen.

Dank alvast!

Gevonden (onderaan op de productpagina) moet voortaan gewoon wat beter kijken |:( .
Matzwarte kranen afnemen met een licht vochtige doek , na het douchen , goed droog maken.
Waterontharder kan geen kwaad met matzwarte kranen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:21
Op onderstaande render heb ik een willekeurig douche deur laten intekenen, nu het allemaal wat serieuzer wordt moeten we er goed over nadenken wat we willen. We overwegen om in plaats van een deur, een vaste glazenwand te nemen. De breedte is 120cm. Is een wand van 70 cm slim om te doen, je houd dan nog maar 50cm ruimte over om de douche in/uit te lopen, is dat te weinig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJRuyUrOiy3JmBL4QPR9htNC43w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QMDvLwqifX6LuVbpjuOdURIi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
c-nan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:56:
Op onderstaande render heb ik een willekeurig douche deur laten intekenen, nu het allemaal wat serieuzer wordt moeten we er goed over nadenken wat we willen. We overwegen om in plaats van een deur, een vaste glazenwand te nemen. De breedte is 120cm. Is een wand van 70 cm slim om te doen, je houd dan nog maar 50cm ruimte over om de douche in/uit te lopen, is dat te weinig?
[Afbeelding]
Waarom geen deur van 70 en wand van 50?
Heb zelf ook bijna exact zo'n deur ook op 120. Zou vanavond eens kunnen meten wat die deur is en die bevalt ons helemaal prima.

Ik lees niet goed, je wilt juist géén deur meer.
Zou absoluut niet mijn keuze zijn door bv de koele lucht maar to each their own.

[ Voor 7% gewijzigd door Flix20 op 18-07-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 18:37

Koppensneller

winterrrrrr

@c-nan Voor wat het waard is: een afgesloten doucheruimte (met deur) is m.i. veel comfortabeler. Met een open douche wordt er continu koele lucht van onder naar binnen gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Koppensneller schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:59:
@c-nan Voor wat het waard is: een afgesloten doucheruimte (met deur) is m.i. veel comfortabeler. Met een open douche wordt er continu koele lucht van onder naar binnen gezogen.
De toilet naast de douche heeft een voorzetwand, vanwege de leidingen moet de doucheruimte mogelijk ook een voorzetwand krijgen. Hierdoor wordt de doucheruimte kleiner (120x90 -> 120x75). Om die reden wil ik het niet volledig afsluiten, maar deels open laten. Die 75cm kunnen we mogelijk nog wat oprekken door de scheidingswand wat dieper te maken, maar dan hebben we het over hooguit 5-10 cm.

Kwa voorzetwand wordt het dan zoiets (let niet op de lage render kwaliteit):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRAPbhdXTFzLzTazLflRKv0LXwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SOnM4H9F09Go35aGEAAD6qHS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Ik ben een koukleum maar het argument van de koude lucht bij een inloopdouche heb ik nooit zo ervaren. De hele badkamer warmt juist lekker op op een gegeven moment, dus je hebt niet opeens zo'n klap in je gezicht als wanneer je een douchecel uitstapt. Daarbij is de 'koele' lucht die wordt aangezogen, uit de rest van het huis dus, bij ons vaak warmer dan de lucht in de badkamer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 22:33
Tweakers blijft toch van alle markten thuis, wist niet eens dat we een klus badkamer topic hadden!

Wellicht dat iemand mij hier nog wat meer info kan geven. Ik doe mijn gehele badkamer zelf en heb alles geplanned maar bij de elektrische vloerverwarming hoor ik wisselende verhalen. Heb al het leiding-, elektra- en afvoerwerk af en ben begonnen met stuccen (is verassend makkelijk als je principes door hebt) en wil volgende week de vloer storten. Heb de gehele gelaagdheid vd vloer uitgewerkt alleen twijfel ik met het installeren van een ontkoppelingsmat. De een zegt, hoeft niet je vangt de uitzetting op met een extra flexibele tegellijm, de ander zegt wel doen je gaat scheuren krijgen. Denk dat ik er voor de zekerheid maar een ditra matje in leg dan ben ik sowieso safe maar ik hoor graag wat andere (pro's) daarvan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Vrijdag zijn wij voor onze nieuwbouwwoning bij Gevier geweest. Uit eerdere ervaringen wisten we dat we bij Gevier de hoofdprijs betalen (adviesprijs excl. BTW), dus we hadden ons al daarbij neergelegd, maar wat ze nu doen is toch wel erg schofterig. Bovenop de te hoge offerteprijs rekenen ze ook nog eens een toeslag van 15% voor prijsvastheid / prijsindexatie excl. BTW. |:( :X

Man man man... iemand als iets vergelijkbaars meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 12:14
Iets terug lezend had @Angriebirdie 10% opslag bij Plieger. Wij hebben een offerte van een lokale installateur voor douche, wc, dubbele wastafel en wat tegels (6m² vloeropp) voor 12k incl BTW maar excl installatie.

Even snel wat gegoogled: ik schat ca 40% opslag ten opzichte van zelf inkopen.

We gaan nu onze keukenman vragen de meubels te maken; hogere kwaliteit, meer keuze en even duur. Verder ga ik alle materialen zelf inkopen online en vraag ik de installateur om last minute eventueel kleine vergeten dingetjes te halen zonder op de prijs te letten. We zien wel wat er mis gaat.

Al ik in de buurt even om me heen vraag (halve wijk is aan het verbouwen) dan gaat er ook bij die badkamers van 20k van alles mis. Kan ik beter de boel zelf in de soep laten lopen ;-)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:40
Angriebirdie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:38:
Hey allemaal.

We zijn nu bezig met de badkamer voor onze nieuwbouw woning. De aannemer werkt samen met Plieger. Helaas is Plieger echt absurd duur! Catalogusprijs +10% rekenen ze voor alle producten. Om veel geld te besparen zou ik graag alles achteraf willen plaatsen muv de inbouwdouche.

Nu heb ik weinig kennis en heb ik twijfels hoe risicovol dit gaat zijn, dat straks bijv leidingen en afvoeren niet goed zitten.

De glazen douchewanden doen we zeker achteraf en dat is makkelijk besparen.

Het wastafelmeubel/waskom/kraan twijfel ik over. Hoe nauw luistert het met de afvoer en leidingen? Ik weet nog niet welk meubel we zouden plaatsen, maar wel dat het meubel max 100cm moet zijn en we een opbouw waskom rechts op het meubel willen hebben. De waskom moet op 130 cm van de onderste muur, want daar zit een spotje voor bij de spiegel/waskom.

Ook willen we een vrijstaand bad. Hoe nauw luistert de afvoer? Volgens mij is er veel speling met de holle ruimte onder die baden en met een flexibele slang?

Hieronder twee tekeningen: eentje zoals Plieger het had bedacht en eentje als we de meubels achteraf doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit soort baden hebben we op het oog:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ugh daar gaan we weer. Plieger is NIET duur, Plieger is een groothandel. Waar denk je dat de webshops hun materiaal kopen ? Juist, bij diezelfde Plieger. De aannemer is duur, die geeft te weinig korting op de materialen. Dus klagen bij de aannemer.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
toekie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:53:
Tweakers blijft toch van alle markten thuis, wist niet eens dat we een klus badkamer topic hadden!

Wellicht dat iemand mij hier nog wat meer info kan geven. Ik doe mijn gehele badkamer zelf en heb alles geplanned maar bij de elektrische vloerverwarming hoor ik wisselende verhalen. Heb al het leiding-, elektra- en afvoerwerk af en ben begonnen met stuccen (is verassend makkelijk als je principes door hebt) en wil volgende week de vloer storten. Heb de gehele gelaagdheid vd vloer uitgewerkt alleen twijfel ik met het installeren van een ontkoppelingsmat. De een zegt, hoeft niet je vangt de uitzetting op met een extra flexibele tegellijm, de ander zegt wel doen je gaat scheuren krijgen. Denk dat ik er voor de zekerheid maar een ditra matje in leg dan ben ik sowieso safe maar ik hoor graag wat andere (pro's) daarvan vinden?
Geen pro, maar hier 2 jaar geleden een EVVW onder de keukenvloer gelegd.
Geen ontkoppelings of isolatiematten gebruikt. Mat uitgelegd, wat tegellijm in het net gesmeerd. Daarna klats egaline erover en daarop tegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Safaci schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:54:
Vrijdag zijn wij voor onze nieuwbouwwoning bij Gevier geweest. Uit eerdere ervaringen wisten we dat we bij Gevier de hoofdprijs betalen (adviesprijs excl. BTW), dus we hadden ons al daarbij neergelegd, maar wat ze nu doen is toch wel erg schofterig. Bovenop de te hoge offerteprijs rekenen ze ook nog eens een toeslag van 15% voor prijsvastheid / prijsindexatie excl. BTW. |:( :X

Man man man... iemand als iets vergelijkbaars meegemaakt.
Wij laten onze badkamer casco opleveren, de badkamer laten we achteraf installeren door een lokale partij. Bij 1 van de offertes was er ook met een toeslag gerekend van 6%, terwijl ik zelf het materiaal aanlever. Daarbij staat dat die 6% minimaal is, tegen de tijd dat ze daadwerkelijk gaan installeren kan dat nog omhoog gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Freubel schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 06:52:
[...]

Ugh daar gaan we weer. Plieger is NIET duur, Plieger is een groothandel. Waar denk je dat de webshops hun materiaal kopen ? Juist, bij diezelfde Plieger. De aannemer is duur, die geeft te weinig korting op de materialen. Dus klagen bij de aannemer.
Niet helemaal waar, ik als installateur kan een klant naar Plieger sturen voor sanitair.
Klant zoekt spullen uit en ik krijg offerte van Plieger.
Als ik dan online ga zoeken naar dezelfde spullen kan ik dat goedkoper krijgen, de klant dus ook.
Ik moet toch wat verdienen en er gaat een x procent op, gevolg te duur, we regelen het zelf wel.
Of de marges zijn zo klein dat als het tegenzit of je hebt manco of schade dan is de winst ook verdampt.
En vergeet niet dat op de geleverde materialen ook de wettelijke garantie zit, binnen de garantie termijn een keer terug moeten en er moet geld bij.

En dat is de tegenwoordige tijd, ik laat de klant meestal het sanitair zelf regelen, ik neem het installatiewerk aan, wachttijd voor breuk/manco en dergelijke wordt extra berekend. Eind van de rit hou ik daar meer aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
edsandje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Niet helemaal waar, ik als installateur kan een klant naar Plieger sturen voor sanitair.
Klant zoekt spullen uit en ik krijg offerte van Plieger.
Als ik dan online ga zoeken naar dezelfde spullen kan ik dat goedkoper krijgen, de klant dus ook.
Ik moet toch wat verdienen en er gaat een x procent op, gevolg te duur, we regelen het zelf wel.
Of de marges zijn zo klein dat als het tegenzit of je hebt manco of schade dan is de winst ook verdampt.
En vergeet niet dat op de geleverde materialen ook de wettelijke garantie zit, binnen de garantie termijn een keer terug moeten en er moet geld bij.

En dat is de tegenwoordige tijd, ik laat de klant meestal het sanitair zelf regelen, ik neem het installatiewerk aan, wachttijd voor breuk/manco en dergelijke wordt extra berekend. Eind van de rit hou ik daar meer aan over.
Dan zijn je inkoop condities niet zo goed. Overleg eens met je vertegenwoordiger zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Freubel schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Dan zijn je inkoop condities niet zo goed. Overleg eens met je vertegenwoordiger zou ik zeggen.
Hangt er ook maar net vanaf hoeveel je afneemt.

Als je 10 wc potten en 5 douches per jaar doet zal het wel eens tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Freubel schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:47:
[...]

:) Denk dat daar niks te halen valt. Vertegenwoordiger wordt nu al moe van mij.

En een badkamer zaak die alleen sanitair verkoopt zal meer afname hebben dan de gemiddelde installateur.

Met andere woorden, er is amper wat aan te verdienen, net als de CV ketel markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
edsandje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:06:
[...]

:) Denk dat daar niks te halen valt. Vertegenwoordiger wordt nu al moe van mij.

En een badkamer zaak die alleen sanitair verkoopt zal meer afname hebben dan de gemiddelde installateur.

Met andere woorden, er is amper wat aan te verdienen, net als de CV ketel markt.
Ben ik niet helemaal met je eens. Je bent schijnbaar installateur, jij bepaalt wat je wel en niet monteert. Je kunt er voor kiezen om alleen sanitair te installeren wat je zelf aanlevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Freubel schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:27:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Je bent schijnbaar installateur, jij bepaalt wat je wel en niet monteert. Je kunt er voor kiezen om alleen sanitair te installeren wat je zelf aanlevert.
Ik ben installateur dat klopt.
En ik kan zelf bepalen wat ik wel of niet installeer.
Feit voor mij in ieder geval blijft dat er weinig marge op sanitair zit.

Lever het dan maar zelf, scheelt een hoop tijd en gedoe.
Dat een aannemer je kan verplichten met een bepaalde sanitair groothandel zaken te moeten doen vind ik ook belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 16:20
Heeft er iemand betere ideeën voor de indeling van onze badkamer? Nu zit er een dode hoek in, en dat is naast zonde ook nog eens lastig schoon te maken. Veel verder dan het bad naar rechts schuiven kom ik niet momenteel.

De plek van het dakraam kunnen we nog schuiven trouwens.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:20
@big bang Bad en douche omdraaien?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Ah ja, dat had ik er nog even bij moeten zetten, maar het betreft een schuin dak. Dus eerst 90cm knieschot en dan begint het dak met een helling van 45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
edsandje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Ik ben installateur dat klopt.
En ik kan zelf bepalen wat ik wel of niet installeer.
Feit voor mij in ieder geval blijft dat er weinig marge op sanitair zit.

Lever het dan maar zelf, scheelt een hoop tijd en gedoe.
Dat een aannemer je kan verplichten met een bepaalde sanitair groothandel zaken te moeten doen vind ik ook belachelijk.
Ligt hem er aan hoe je het bekijkt, ik vind het vreemd dat je zooi van een ander mag gaan installeren en er dan ook nog eens niets aan mag verdienen. God weet waar die klant mee aan komt qua spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Freubel schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:19:
[...]
God weet waar die klant mee aan komt qua spullen.
Gewoon een kwestie van je marge pakken waar je toegevoegde waarde zit, namelijk in je installatiewerk (uren). Komen ze met de meest grote troep aan? Kost het meer tijd; meer marge. En als het na een half jaar kapot is kun je weer twee keer uren schrijven, want dat risico ligt bij de klant, niet bij jouw.

Het lastigst lijkt me nog die één-op-de-duizend-keer dat je iets sloopt wat de klant heeft aangeleverd. Wie draait er dan voor de kosten op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Freubel schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Ligt hem er aan hoe je het bekijkt, ik vind het vreemd dat je zooi van een ander mag gaan installeren en er dan ook nog eens niets aan mag verdienen. God weet waar die klant mee aan komt qua spullen.
Klopt helemaal, helaas is dit al ''normaal''. (als ik dan vraag of je ook je eigen biefstuk meeneemt naar het restaurant komt er meestal geen duidelijk antwoord :O )
big bang schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:23:
[...]

Gewoon een kwestie van je marge pakken waar je toegevoegde waarde zit, namelijk in je installatiewerk (uren). Komen ze met de meest grote troep aan? Kost het meer tijd; meer marge. En als het na een half jaar kapot is kun je weer twee keer uren schrijven, want dat risico ligt bij de klant, niet bij jouw.

Het lastigst lijkt me nog die één-op-de-duizend-keer dat je iets sloopt wat de klant heeft aangeleverd. Wie draait er dan voor de kosten op?
Juist, ik maak alleen een vaste installatieprijs als het voor mij bekend is wat er gemonteerd wordt.
Is het honkie bonkie uit china dan op urengeld.
Ontbrekende spullen (oh had ik dat ook nodig?) manco, schade, je wil het zelf regelen? Mijn meter loopt wel.
Ik geef duidelijk van te voren aan dat schade/breuk/incompleet en dergelijke voor het risico van de klant zijn.
Als ik niks mag leveren wil ik er ook niet verantwoordelijk voor zijn.
big bang schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:18:
[...]

Ah ja, dat had ik er nog even bij moeten zetten, maar het betreft een schuin dak. Dus eerst 90cm knieschot en dan begint het dak met een helling van 45°
En toilet en douche omdraaien?

[ Voor 9% gewijzigd door edsandje op 19-07-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 12:14
Ik hoop dat uit mijn berichtje ook niet blijkt dat ik elke cent om wil draaien en de installateurs het licht niet in de ogen gun.

Ik ben naar de zaak gegaan, aangewezen door de installateu, voor 6m² badkamertje en de basisprijs zonder extra's of wat dan ook is 12k materiaal. Installatie is tegen uurprijs 60-65/uur. Warmtepomp is tegen uurprijs 75 euro per uur.
Als ik dan mijn keuken installateur met betere materialen maatwerk voor dezelfde prijs kan laten maken en V&B/Hotbath/Grohe etc online inkoop dan kan de installateur nog steeds 40% van alle materialen kapot laten vallen voordat ik duurder uit ben en dan heb ik wel gewoon kwaliteit in huis.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 01:17
Freubel schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 06:52:
[...]

Hoe verklaar je dan dat wanneer je los in de webshop van Plieger gaat kijken identieke producten al de helft duurder zijn dan in andere webshops? Zelfde type, artikelnummer enz.
Plieger is wél duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
PrixV schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:12:
Vraagje!

Als we in de douche een douchewand doen van 90 + een klapbaar deel van 40cm (maakt 130), kunnen we dan de kraan aan de lange zijde plaatsen?

Zie plaatje:
[Afbeelding]

Op het plaatje is hij namelijk op de korte zijde geplaatst maar dit zou ik liever op de lange zijde zien. Is dat mogelijk of krijg je dan teveel spatwater?
Niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
PrixV schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 02:48:
[...]

Hoe verklaar je dan dat wanneer je los in de webshop van Plieger gaat kijken identieke producten al de helft duurder zijn dan in andere webshops? Zelfde type, artikelnummer enz.
Plieger is wél duur.
Omdat Plieger een groothandel is en de advies verkoop prijzen hanteert ? Wat je daar ziet zijn brute excl. prijzen. Waar denk je dat die webshop zijn materiaal vandaan haalt ? Elke aangesloten aannemer / loodgieter whatever krijgt altijd een netto en bruto offerte. Zij bepalen uiteindelijk de netto prijs, niet Plieger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G7B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-05 12:16

G7B

big bang schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:53:
Heeft er iemand betere ideeën voor de indeling van onze badkamer? Nu zit er een dode hoek in, en dat is naast zonde ook nog eens lastig schoon te maken. Veel verder dan het bad naar rechts schuiven kom ik niet momenteel.

De plek van het dakraam kunnen we nog schuiven trouwens.

***members only***
In het verleden heb ik in zo'n hoek een wand laten opmetselen naast het wasmeubel en tegelen tot het plafond en schapjes gemaakt die vanuit het bad bereikbaar zijn voor badzout etc.

Kan me dat alleen niet visualiseren hoe dat is onder het schuine dak met de hoogte die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Freubel schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 06:17:
[...]

Omdat Plieger een groothandel is en de advies verkoop prijzen hanteert ? Wat je daar ziet zijn brute excl. prijzen. Waar denk je dat die webshop zijn materiaal vandaan haalt ? Elke aangesloten aannemer / loodgieter whatever krijgt altijd een netto en bruto offerte. Zij bepalen uiteindelijk de netto prijs, niet Plieger.
Kan zijn maar is nog steeds geen verklaring hoe Plieger zo'n hoge prijzen op hun website heeft staan. Groothandel zou de goedkoopste moeten zijn, niet de duurste.
Wij gaan er niet mee in zee en met mij zovele niet. Dus die opslag die eenieder rekent levert ze niets op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
big bang schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:53:
Ik zou het bad een kwartslag draaien en met het voeteneind zoveel mogelijk onder het schuine dak plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIqfOEeMZAfbp_bT3tcgrgFhLFk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zEXbigpfxPGoSZirvHpZRNNu.png?f=user_large

En in de tekening heb ik de douchcabine 180 graden gedraaid. Dat levert misschien ruimte op voor een wand met schappen onder het dak, waar je vanuit de douche bij kan.
De douche op mijn tekening kan ook nog meer onder het dak geschoven worden, zodat er tussen de douche en de wc misschien ruimte komt voor een kastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zoek me de laatste dagen helemaal suf naar tegels en steeds kwam o.a. de site Tile.expert voorbij.
Die klikte ik steeds weg eigenlijk omdat ik online bestellen in Spanje (?) niet zo'n goed idee vond.

Totdat ik gisteren een tegel die in Nederland € 120 per m² kost, daar voor € 40 vond.
Dat maakt het al een stuk aantrekkelijker.
Dan kun je met een gerust hart een paar extra tegels bestellen.
Daarnaast schijnen ze bij breuk ook snel nieuwe tegels op te sturen.

Nadeel is natuurlijk dat je niet naar een showroom kunt.
Maar dat doe ik dan wel in die Nederlandse zaak. En wellicht koop ik daar dan ook de contrasterende tegels.
Als de prijs enigszins ok is, want niet alles is goedkoper of beschikbaar bij Tile.expert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
toekie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:53:

Ontkoppelingsmat leg je voornamelijk als je een houten vloer hebt, waar je een ander materiaal op legt als afwerking (tegels bv).
Dus je hoeft het niet te leggen (maar kan dit dus wel). Wanneer je tegels verschillen in hoogte (mits de badkamer de laagste zijn), kan je met een ontkoppelingsmat ook nog wel wat hoogteverschil opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Rzaan schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:08:
Ik zoek me de laatste dagen helemaal suf naar tegels en steeds kwam o.a. de site Tile.expert voorbij.
Die klikte ik steeds weg eigenlijk omdat ik online bestellen in Spanje (?) niet zo'n goed idee vond.

Totdat ik gisteren een tegel die in Nederland € 120 per m² kost, daar voor € 40 vond.

Maar dat doe ik dan wel in die Nederlandse zaak. En wellicht koop ik daar dan ook de contrasterende tegels.
Als de prijs enigszins ok is, want niet alles is goedkoper of beschikbaar bij Tile.expert
Denk je niet dat je het jezelf té moeilijk maakt?
Nee, je moet geen concessies in je smaak doen. Maar met de duizenden tegels die er gewoon lokaal te verkrijgen zijn, kan je dan niet beter iets zoeken wat dichter in de buurt ligt?
Want wat doe je als je net een pak te kort komt? of wanneer er 3 pakken gebroken blijken te zijn.
Of laat je dan meteen 10 pakken extra meeleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Flix20 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Denk je niet dat je het jezelf té moeilijk maakt?
Nee, je moet geen concessies in je smaak doen. Maar met de duizenden tegels die er gewoon lokaal te verkrijgen zijn, kan je dan niet beter iets zoeken wat dichter in de buurt ligt?
Want wat doe je als je net een pak te kort komt? of wanneer er 3 pakken gebroken blijken te zijn.
Of laat je dan meteen 10 pakken extra meeleveren?
Het valt tegen wat er lokaal te koop is.
Als je gewone witte of grijze tegels koopt (die ik ook nodig heb) dan denk ik inderdaad dat je beter in je eigen regio kunt kopen.
Maar als je naar iets meer bijzondere Spaanse of Italiaanse tegels gaat zoeken, kom je er al snel achter dat die niet bij veel zaken te koop zijn.
Als ze ze hebben, gaan ze ze voor jou specifiek bestellen. Niet meer en niet minder.
Dus dan kun je nog steeds niet terug om effe 3 pakken bij te gaan halen op zaterdagmiddag.

Daarnaast vind ik een prijsverschil van 1 : 3 wel erg groot.
Voor een tientje of 2 tientjes per meter (als je over niet al te veel vierkante meters hebt) zou ik het ook niet snel doen. Maar bij €70 per m² verschil (Eigenlijk € 80 maar je moet wel verzendkosten betalen) dan wordt het al een stuk interessanter.
Zeker als ze aangeven (en dit blijkt ook uit recensies) dat ze kapotte tegels (door transport) gratis vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:57

Ook rekening gehouden met de verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-05 13:52

Uiteindelijk daar niet gekocht, maar je kunt van heel veel tegels samples bestellen voor weinig. Dat was voor ons heel fijn want op de foto's ziet het er toch heel anders uit dan in het echt. Als je de exact zelfde tegel al ergens hebt gezien hoeft dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Ook rekening gehouden met de verzendkosten?
Jazeker, in mijn vervolgpost geef ik dat aan.
Ze vragen geloof ik tot 40 m2 iets van € 280
Daarboven weer meer.
Beetje gek systeem dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toekie

Naar duitsland gaan, daar hanteren ze sowieso veel betere prijzen dan in nl en daar kun je dus wel naar showrooms. Laats nog een tegel die hier tussen de 60/80e kost voor 17,50 p/m2 gehaald en na wat handel gebabbel ook gratis bezorgt vanuit duitsland. Ik deed het bij deze tent hebben een vestiging in Goch, net over de grens.
https://www.fliesen-huening.de/nl/

Ik haal ook al mijn bouwmateriaal in duitsland (met name koperwerk), scheelt me vaak 50 tot 70% vd prijs tov in nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

toekie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Naar duitsland gaan, daar hanteren ze sowieso veel betere prijzen dan in nl en daar kun je dus wel naar showrooms. Laats nog een tegel die hier tussen de 60/80e kost voor 17,50 p/m2 gehaald en na wat handel gebabbel ook gratis bezorgt vanuit duitsland. Ik deed het bij deze tent hebben een vestiging in Goch, net over de grens.
Ligt het aan mij? Want ik kan geen prijzen vinden of door hun hele voorraad zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:18

Wuursj

want worst is al bezet

Ik probeer een passende kraan te vinden maar ik heb moeite met inschatten van kwaliteit.

De eissen vallen best mee vind ik zelf:

- geschikt voor warmtepompboiler dus met redelijk lage aanvoertemp
- 2 weg, handdouche en hoofddouche die het liefst ook tegelijk aan moeten kunnen
- inbouw
- Thermostatisch
- Geborsteld RVS uiterlijk
- de flow is met 2x 5l/m laag

In eerste instantie heb ik een keer een afbouwdeel gescoord op een veiling voor een Ben Lavion. Dat afbouwdeel heb ik hier liggen en vind ik zelf goed: mooi, zwaar uitgevoerd RVS. Hoewel het inbouwdeel er in mijn ogen best ok uit ziet (metaal, keramisch), zijn de recenties van Ben Lavion alarmerend slecht. Niet lekker bij inbouw. Ook zegt de handleiding dat de aanvoer liefst boven de 75 graden moet zijn voor een goede werking van de thermostaat. Toch maar niet doen dus?

In dit topic kom ik toch vaak Grohe tegen maar dan liefst niet de bouwmarkt versies. Nu heeft Grohe de Grohtherm Smartcontrol serie met een exemplaar dat voldoet aan mijn eisen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Md7aBUW.png
2 weg, Temp aanvoer van 2 graden boven uitgangstemp, RVS uiterlijk etc. Echter als ik de montage filmpjes bekijk, is het allemaal wel erg plastic. Is dit dan zo'n budget ding? En dat voor ~600 euro? Iemand ervaring met deze producten?

Ik kom zelf nog systemen tegen met losse stopkranen wat ook zou kunnen.
Zoals het bij mij onbekende Waterevolution, Het klinkt goed: Made in portugal, volledig RVS maar erg onbekend en weinig specs zoals aanvoer temp. Gewoon een dozenschuiver?

Hotbath heeft ook een dergelijk systeem maar daarover zijn ook in dit topic de ervaringen nogal wisselend. Plus dat de kranen en dure inbouwdelen samen voor een fors prijskaartje zorgen waar er imho geen twijfels over de kwaliteit meer zou moeten zijn.

Iemand nog een idee?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:42
toekie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Ik haal ook al mijn bouwmateriaal in duitsland (met name koperwerk), scheelt me vaak 50 tot 70% vd prijs tov in nl!
Goeie tip! En waar haal je het bouwmateriaal dan, bij de OBI of de Duitse Hornbach, of zijn er andere speciaalzaken net over de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dat stokje van de kraan komt tegen de kom aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7t2hv6hcTFGI7uvZQ_L9R_w-2o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9lildfGJZQISC9qFxXRUXZA8.png?f=user_large

Nu moet het stokje ingekort worden. Er is zo veel misgegaan bij deze badkamer renovatie, waarom ik...
Grohe gebeld en gemaild met de vraag of zij een korter model hebben wat hierin past. Ugh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
@HollovVpo1nt Heb je een iets grotere overzichtsfoto om te zien hoe het een en ander tot elkaar verhoud? Precies om in te schatten zoals hieronder door @t14wo wordt gesuggereerd draaien een optie zou zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door CurlyMo op 21-07-2022 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 22:57
HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:25:
Dat stokje van de kraan komt tegen de kom aan.

[Afbeelding]

Nu moet het stokje ingekort worden. Er is zo veel misgegaan bij deze badkamer renovatie, waarom ik...
Grohe gebeld en gemaild met de vraag of zij een korter model hebben wat hierin past. Ugh.
Het geheel een kwartslag(of halveslag) draaien? Je ziet vaak genoeg het stokje bovenaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toekie
emot schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:08:
[...]

Goeie tip! En waar haal je het bouwmateriaal dan, bij de OBI of de Duitse Hornbach, of zijn er andere speciaalzaken net over de grens?
Ik ga meestal naar Hagebau (swertz), die zit ook in Goch en mijn ouders wonen daar aan de grens dus is makkelijk. Maar voor zover ik rondkijk is vrijwel iedere duitse bouwmarkt goedkoper dan welke ook in nederland. Ook een bauhaus of hornbach duitsland is vaak goedkoper dan de nederlandse versie.
Ik haal bijv stuc bij hagebau, cementgebonden voor de badkamer, 4,29 per zak 30kg. zoek rond in nederland vind ik beamix bij de praxis of sakrete bij de hornbach (maar deze schijnt van wisselvallige kwaliteit te zijn).
Kun je nagaan dat ik ook hier de laatste maanden de prijzen per week omhoog heb zien gaan, die zak stuc was begin dit jaar 3,15e.
Dus haal ik het gewoon in duitsland, goed voor de portemonnee en mijn vader komt toch weleens op en neer om te helpen dus hoef ik er zelf niet extra voor te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toekie
Rzaan schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Ligt het aan mij? Want ik kan geen prijzen vinden of door hun hele voorraad zoeken.
Ze zijn nog ouderwets, je moet ze mailen of bellen of langsgaan om het assortiment en de prijzen te zien/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

t14wo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Het geheel een kwartslag(of halveslag) draaien? Je ziet vaak genoeg het stokje bovenaan.
Ik heb van de aannemer begrepen dat dat niet gaat omdat het opening en sluiting mechanisme dan niet goed meer zit. In de standaard situatie trek ik het stokje naar me toe om de kraan te openen. Als 't stokje omhoog zou wijzen, dan zou die beweging de kraan dicht doen in plaats van open. Optisch gezien wordt dus omdraaien/ kwartslag draaien lastig omdat de kraan bediening mechanisme dan wordt aangetast. Dat is wat de aannemer iig zei. Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:31:
[...]

Ik heb van de aannemer begrepen dat dat niet gaat omdat het opening en sluiting mechanisme dan niet goed meer zit. In de standaard situatie trek ik het stokje naar me toe om de kraan te openen. Als 't stokje omhoog zou wijzen, dan zou die beweging de kraan dicht doen in plaats van open. Optisch gezien wordt dus omdraaien/ kwartslag draaien lastig omdat de kraan bediening mechanisme dan wordt aangetast. Dat is wat de aannemer iig zei. Dank voor het meedenken!
Hoe hoog is de bovenrand van de kom?
Dit zou ca 90 cm moeten zijn. (of je moet zelf hebben aangegeven dat dit hoger/lager moet zijn)
De uitloop (beetje afhankelijk van welk type, haaks of schuin) zit meestal 10 tot 20 cm boven de kom.

Ik denk dat of jouw kom te hoog zit of de uitloop (en de bediening) te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
edsandje schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:12:
[...]

Dit zou ca 90 cm moeten zijn. (of je moet zelf hebben aangegeven dat dit hoger/lager moet zijn)
De uitloop (beetje afhankelijk van welk type, haaks of schuin) zit meestal 10 tot 20 cm boven de kom.

Dat was mijn eerste gedachte ook. Normaal meubel wordt vaak rond de 90 gemonteerd, meubels met kommen vaak 95. Kraan dan op 115 / 120 (met een kom van ca 15 cm hoog) Dan kun je nog fatsoenlijk een glas water vullen of je gezicht even wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

edsandje schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:12:
[...]

Bij mij is dat echt minimaal. Ik had tegen de aannemer gezegd dat de opbouw als volgt is:
- Wasmachine
- Boven wasmachine wasblad
- Op wasblad een kom

Hij heeft eerst die gaten in de muur gemaakt en daarna pas de opbouw in de gaten gehad. Aannemer zegt: ja je zei dat de indeling gelijk zou blijven. Daarmee zegt hij dat hij dacht dat ik bedoelde dat alle aan- en afvoerpunten gelijk zouden blijven. Qua aanvoer vind ik dat sowieso gek omdat ik van opbouw naar inbouw ben gegaan...

Zo zit het. Ja, het is laag. Maar de kraan uitloop zit wel in een hoek van 45 waardoor je er niet direct onder moet zijn om je handen te wassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4giND6CMxdXZZjhGOTusOMLumTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DkCVOmTlrjKwJHEfEQBc9gBs.png?f=fotoalbum_large

En als ik naar deze foto kijk zie ik ook al een tweede probleem.. gat voor afvoer loopt niet loodrecht onder de kraan, en de kraan zit in de midden van de wastafel. Hoe ze die sifon gaan doen echt geen idee.

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-07-2022 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:28:
[...]

Bij mij is dat echt minimaal. Ik had tegen de aannemer gezegd dat de opbouw als volgt is:
- Wasmachine
- Op wasblad een kom

Hij heeft eerst die gaten in de muur gemaakt en daarna pas de opbouw in de gaten gehad. Aannemer zegt: ja je zei dat de indeling gelijk zou blijven. Daarmee zegt hij dat hij dacht dat ik bedoelde dat alle aan- en afvoerpunten gelijk zouden blijven. Qua aanvoer vind ik dat sowieso gek omdat ik van opbouw naar inbouw ben gegaan...

Zo zit het. Ja, het is laag. Maar de kraan uitloop zit wel in een hoek van 45 waardoor je er niet direct onder moet zijn om je handen te wassen.

[Afbeelding]

En als ik naar deze foto kijk zie ik ook al een tweede probleem.. gat voor afvoer loopt niet loodrecht onder de kraan, en de kraan zit in de midden van de wastafel. Hoe ze die sifon gaan doen echt geen idee.
Dat gaat inderdaad niet goed. Wasmachine is ca 85 + cm of 3 ruimte + 3/5 cm van je blad, 13 / 15 van je kom. Een wastafel boven een wasmachine is sowieso geen geweldig idee omdat je daar met je voeten niet onder kan, dan sta je te ver van je kom, al denk ik dat je wasmachine er niet recht onder komt ?
Anyway, kraan zit een cm of 10 te laag nu.
En die sifon gaat idd ook niet echt geweldig worden, je krijgt nu een bochtje in de muurbuis.

[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 21-07-2022 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:28:
[...]

- Wasmachine
- Op wasblad een kom

[Afbeelding]

Er moet minimaal 10 cm tussen bovenkant kom en uitloop zitten.
Nu zit je kom wel erg hoog, dat is wel meer dan een meter, neemt niet weg dat ze daar rekening mee hadden moeten houden.

Dat die afvoer er niet helemaal recht onder zit is nog wel op te lossen als je een chromen buissifon gebruikt.
Maar zonder iemand te schofferen een aannemer is geen loodgieter......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Freubel schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:32:
[...]

Dat gaat inderdaad niet goed. Wasmachine is ca 85 + cm of 3 ruimte + 3/5 cm van je blad, 13 / 15 van je kom. Een wastafel boven een wasmachine is sowieso geen geweldig idee omdat je daar met je voeten niet onder kan, dan sta je te ver van je kom, al denk ik dat je wasmachine er niet recht onder komt ?
Anyway, kraan zit een cm of 10 te laag nu.
En die sifon gaat idd ook niet echt geweldig worden, je krijgt nu een bochtje in de muurbuis.
Ja nee dat zit is het bij mij nu niet. Het is nu, wasmachine van 84,5 cm, 0,7cm tussen wasmachine en blad, blad van 3,6 cm, daarbovenop 12cm kom. De makkelijkere optie is om een soort ombouw te maken om de wasmachine en dan het wasblad ernaast lager maken... maar dat ziet er niet uit krijg je een soort knik in je wasblad.

[ Voor 11% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-07-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:40:
[...]

Ja nee dat zit is het bij mij nu niet. Het is nu, wasmachine van 84,5 cm, 0,7cm tussen wasmachine en blad, blad van 3,6 cm, daarbovenop 12cm kom. De makkelijkere optie is om een soort ombouw te maken om de wasmachine en dan het wasblad ernaast lager maken... maar dat ziet er niet uit krijg je een soort knik in je wasblad.
0.7 cm tussen je machine en blad ? Dat zal makkelijk vervangen worden als dat ding kapot is. Laat staan waterpas zetten als ie eenmaal staat. Zelf vind ik praktisch toch een stuk belangrijker dan mooi zijn, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:20
Wuursj schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:05:
Ik probeer een passende kraan te vinden maar ik heb moeite met inschatten van kwaliteit.

De eissen vallen best mee vind ik zelf:

- geschikt voor warmtepompboiler dus met redelijk lage aanvoertemp
- 2 weg, handdouche en hoofddouche die het liefst ook tegelijk aan moeten kunnen
- inbouw
- Thermostatisch
- Geborsteld RVS uiterlijk
- de flow is met 2x 5l/m laag

In eerste instantie heb ik een keer een afbouwdeel gescoord op een veiling voor een Ben Lavion. Dat afbouwdeel heb ik hier liggen en vind ik zelf goed: mooi, zwaar uitgevoerd RVS. Hoewel het inbouwdeel er in mijn ogen best ok uit ziet (metaal, keramisch), zijn de recenties van Ben Lavion alarmerend slecht. Niet lekker bij inbouw. Ook zegt de handleiding dat de aanvoer liefst boven de 75 graden moet zijn voor een goede werking van de thermostaat. Toch maar niet doen dus?

In dit topic kom ik toch vaak Grohe tegen maar dan liefst niet de bouwmarkt versies. Nu heeft Grohe de Grohtherm Smartcontrol serie met een exemplaar dat voldoet aan mijn eisen.
[Afbeelding]
2 weg, Temp aanvoer van 2 graden boven uitgangstemp, RVS uiterlijk etc. Echter als ik de montage filmpjes bekijk, is het allemaal wel erg plastic. Is dit dan zo'n budget ding? En dat voor ~600 euro? Iemand ervaring met deze producten?

Ik kom zelf nog systemen tegen met losse stopkranen wat ook zou kunnen.
Zoals het bij mij onbekende Waterevolution, Het klinkt goed: Made in portugal, volledig RVS maar erg onbekend en weinig specs zoals aanvoer temp. Gewoon een dozenschuiver?

Hotbath heeft ook een dergelijk systeem maar daarover zijn ook in dit topic de ervaringen nogal wisselend. Plus dat de kranen en dure inbouwdelen samen voor een fors prijskaartje zorgen waar er imho geen twijfels over de kwaliteit meer zou moeten zijn.

Iemand nog een idee?
Overall wat ik zie van Grohe is toch dat de kwaliteit hard achteruit gaat. Heb je deze wel eens in het echt gezien? Die knoppen voelen fragiel aan, plastic achtig. Het voelt goedkoop.

HansGrohe heeft veel mooier spul en voelt voor mij persoonlijk een stuk beter aan. Persoonlijke mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 21:27
Goedemorgen allemaal,

Leuk om alle ervaringen te lezen. Wij zijn zelf bezig om ons droomhuis te laten bouwen. Gaan binnenkort voor het eerst naar badkamer winkels. Zelf al op amateurniveau badkamer ingetekend in de bouwtekening om een idee te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzLfu-mlWjLfMFWuMQJgiRaW91Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NYzwFHWJ518RItkzOlSU9nHy.png?f=fotoalbum_large

Zoals jullie kunnen zien wordt het een flinke badkamer. Zitten eraan te denken om een dubbel meubel van 2x120 cm te doen zodat we genoeg opbergruimte hebben aangezien een kast lastig gaat ivm de ramen.

Finse sauna hebben we gebudgetteerd op 10K (advies is welkom, ook advies qua welk merk etc.).

Rest van de badkamer op 25K, met dus een dubbel badmeubel van 120cm, een vrijstaand bad (zo groot mogelijk, nu ingetekend op 190x94), een dubbele regendouche (hebben lucht/water warmptepomp + 300 liter boiler, hopen dat dat genoeg is?) en toilet (90cm breedte + muurtje 7cm). Voor bij de douche zouden we het erg mooi vinden om van die gigantische tegelslabs te doen met een marmerlook. Hoor graag of jullie hier ervaringen mee hebben.

Wonen omgeving Alphen aan den Rijn, advies voor goede badkamer winkels is welkom.

Enig ander advies met betrekking tot onze toekomstige (droom)badkamer is ook welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Haal het WC uit de badkamer en plaats deze ergens apart.

Hoe ga je de loze hoek achter dat vrijstaande bad een beetje leuk schoon houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Freubel schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:07:
[...]

0.7 cm tussen je machine en blad ? Dat zal makkelijk vervangen worden als dat ding kapot is. Laat staan waterpas zetten als ie eenmaal staat. Zelf vind ik praktisch toch een stuk belangrijker dan mooi zijn, maar dat is persoonlijk.
Net contact gehad met aannemer. Die heeft mij gevraagd 1m2 tegel te bestellen, want het geheel gaat open en de kraan wordt hoger geplaatst. Flinke reparatie, maar blij dat het wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Omdat ik een beetje naar kranen aan het zoeken was, verschenen er ineens ook op mijn FaceBook allemaal advertenties van kranenboeren.
Op zich zag het setje er niet onaardig uit, dus ik checkte even.
In de aanbieding nog wel. Van € 579 voor € 450.

Even gaan kijken welk merk het was (met de foto-zoekfunctie)
Kom je in China uit waar je hetzelfde setje voor € 190 kunt kopen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0262/9173/2565/products/Industrielebadkamer_800x800px_-2021-11-03T134627.455_717x717.png?v=1635943597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Rzaan Aangezien je ook met verduurzaming bezig bent is het misschien verstandig bij je badkamer verbouwing daar rekening mee te houden. Daarmee doel ik dus het waterverbruik van je doucheset. Ik heb zelf een regendoucheset van Methven in de aanbieding kunnen kopen precies om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

CurlyMo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:21:
@Rzaan Aangezien je ook met verduurzaming bezig bent is het misschien verstandig bij je badkamer verbouwing daar rekening mee te houden. Daarmee doel ik dus het waterverbruik van je doucheset. Ik heb zelf een regendoucheset van Methven in de aanbieding kunnen kopen precies om die reden.
Ik had ook al gekeken naar zo'n warmeterugwin-douche, maar die krijg ik niet handig geïnstalleerd bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Rzaan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Ik had ook al gekeken naar zo'n warmeterugwin-douche, maar die krijg ik niet handig geïnstalleerd bij mij.
Dat, maar ook gewoon zoals ik zelf heb, een super water besparende douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Immutable schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Overall wat ik zie van Grohe is toch dat de kwaliteit hard achteruit gaat. Heb je deze wel eens in het echt gezien? Die knoppen voelen fragiel aan, plastic achtig. Het voelt goedkoop.

HansGrohe heeft veel mooier spul en voelt voor mij persoonlijk een stuk beter aan. Persoonlijke mening natuurlijk.
nee nog niet in het echt gezien, nergens in de buurt op voorraad. Maar de installatie filmpjes geven wel een hoge plastic-feel gehalte ja. Met een adviesprijs van 1100 euro :| Dat terwijl die Ben Lavion wel mooi en solide aanvoelt.

Hansgrohe heb ik ook naar gekeken. Showerselect lijkt ook alles te kunnen wat ik wil maar is in vele kleuren behalve geborsteld RVS te krijgen -O- en van de internet plaatjes kan ik ook moeilijk het plastic gehalte herleiden.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Wuursj schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:24:
[...]

nee nog niet in het echt gezien, nergens in de buurt op voorraad. Maar de installatie filmpjes geven wel een hoge plastic-feel gehalte ja. Met een adviesprijs van 1100 euro :| Dat terwijl die Ben Lavion wel mooi en solide aanvoelt.
Je hebt ook van Grohe goedkopere varianten alleen weet ik niet of dat je smaak is:
https://www.sanitairwinke...douche-rechthoekig-chroom

€ 294,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Rzaan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Krijg je een verticale dwtw ook niet ergens kwijt in je verbouwing?

Volgens milieucentraal:
Besparing douche-wtw met warmtepomp
Soort douche-wtwBesparing stroom per jaarBesparing geld per jaar
Douchepijp-wtw (verticaal)500 kWh€ 110
Douche-wtw met opvoerpomp (verticaal)500 kWh€ 110
Douchegoot- of douchebak wtw (horizontaal)380 kWh€ 80
Losse douche-wtw330 kWh€ 75
Een verticale dwtw kost ca €500. Als je toch je leidingwerk vernieuwt zijn de extra installatiekosten vaak nihil. Dan vind ik dit een behoorlijk rendement, zeker als je ook nog je buffervat er door kunt verkleinen (mogelijk gaat dat niet ivm je bad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

CurlyMo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Je hebt ook van Grohe goedkopere varianten alleen weet ik niet of dat je smaak is:
https://www.sanitairwinke...douche-rechthoekig-chroom

€ 294,-
Bedankt voor het mee denken. Maar die heeft geen geborsteld RVS, vaak gaan er nog 100den euro's er boven op (als er al zo'n uitvoering is). En je kan handdouche en hoofddouche volgens mij niet gelijk aan zetten.

Ik ben best bereid om >600 euro voor een inbouw kraan uit te geven dus het hoeft niet perse goedkoop. Maar dan wil ik wel graag dat die a) een tijdje blijft werken en b) niet plastic cheapy aan voelt. Maar ik heb het idee dat dit al teveel gevraagd is :P

Ik begin langzaam maar te wennen hotbath met losse stopkranen a 900 euro. Maar van die kwaliteit is ook niet iedereen van onder de indruk. Ik vind het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Wuursj schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Bedankt voor het mee denken. Maar die heeft geen geborsteld RVS, vaak gaan er nog 100den euro's er boven op (als er al zo'n uitvoering is). En je kan handdouche en hoofddouche volgens mij niet gelijk aan zetten.
Volgens mij kan dat bij die knoppen ook niet, maar ik kan het verkeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

CurlyMo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Volgens mij kan dat bij die knoppen ook niet, maar ik kan het verkeerd hebben.
Bij de Grohtherm Smartcontrol van Grohe staat het expliciet vermeld dat ze gelijk aan kunnen.
Bij de Showerselect van Hansgrohe weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

big bang schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Krijg je een verticale dwtw ook niet ergens kwijt in je verbouwing?
Ik heb al gekeken.
Maar het grote 'nadeel' is dat de afvoer toegankelijk moet blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
Rzaan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:27:
[...]

Ik heb al gekeken.
Maar het grote 'nadeel' is dat de afvoer toegankelijk moet blijven.
koof met akupanel oid er tegen aan? Als je die akupanel op een plaat zet en die plaat met een paar schroeven tussen de strips vast zet zie je daar echt niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Laatst online: 08:11

Fanta

FordPerformance™️

PrixV schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:26:
[...]

Kan zijn maar is nog steeds geen verklaring hoe Plieger zo'n hoge prijzen op hun website heeft staan. Groothandel zou de goedkoopste moeten zijn, niet de duurste.
Wij gaan er niet mee in zee en met mij zovele niet. Dus die opslag die eenieder rekent levert ze niets op.
Dat is het dus wel. Wij kunnen er niets aan doen dat jij de definitie van groothandel niet begrijpt. De prijzen die jij ziet zijn de bruto adviesprijzen van de fabrikant. Om de uiteindelijke nettoprijs te zien moet je klant zijn, en klant word je alleen als installateur, aannemer, detaillist, etc. De netto prijzen worden altijd afgeschermd naar de particulier, omdat het een beetje gek zou zijn als jij kan zien hoeveel de installateur aan jou verdient.

@edsandje Ik hoop wel dat je je realiseert dat jouw werkwijze er mede voor zorgt dat particulieren blijven shoppen bij goedkope webshops. Als alle installateurs weigeren om zelf aangeschafte spullen te installeren, houdt het snel op en zien deze particulieren vanzelf in waarom ze bij de installateur iets meer kwijt zijn voor de spullen. M.a.w. doorzelf aangeschafte spullen te installeren houd je het probleem in stand, door het te weigeren ben je onderdeel van de oplossing.. :)

@Freubel zijn wij toevallig collega's? Binnendienst Zuid-Holland hier.. :w

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Wuursj schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Bij de Grohtherm Smartcontrol van Grohe staat het expliciet vermeld dat ze gelijk aan kunnen.
Bij de Showerselect van Hansgrohe weet ik het ook niet.
Bij Showerselect kan dat niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• big bang
Fanta schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:02:
[...]
M.a.w. doorzelf aangeschafte spullen te installeren houd je het probleem in stand,
Welk probleem precies, dat de klant nu niet meer ondoorzichtige marges van de badkamer installateurs hoeft te betalen?

Een goede installateur legt zijn marge daar waar zijn meerwaarde zit. Goed en degelijk werk, mooi resultaat wat je als amateur niet kunt behalen, en mijn inziens zijn advieskosten ook niet onredelijk.

Wil je een compleet verzorgde badkamer en bij een defect alleen een belletje hoeven doen? Dan laat je de materialen leveren door de installateur. Voor die service betaal je dan natuurlijk.

De wereld wordt wat transparanter op deze manier, en natuurlijk zijn er leveranciers die daar van balen. Maar de geest is uit de fles en gaat er niet zo maar meer in. En de consument wordt daar echt niet altijd slechter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

big bang schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Welk probleem precies, dat de klant nu niet meer ondoorzichtige marges van de badkamer installateurs hoeft te betalen?

Een goede installateur legt zijn marge daar waar zijn meerwaarde zit. Goed en degelijk werk, mooi resultaat wat je als amateur niet kunt behalen, en mijn inziens zijn advieskosten ook niet onredelijk.

Wil je een compleet verzorgde badkamer en bij een defect alleen een belletje hoeven doen? Dan laat je de materialen leveren door de installateur. Voor die service betaal je dan natuurlijk.

De wereld wordt wat transparanter op deze manier, en natuurlijk zijn er leveranciers die daar van balen. Maar de geest is uit de fles en gaat er niet zo maar meer in. En de consument wordt daar echt niet altijd slechter van.
Het probleem dat veel mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. De marge mag best een beetje ondoorzichtig zijn, dat is onderdeel van zaken doen. Spreek een prijs af met je klant waar beide partijen zich in kunnen vinden, maar ga niet direct vergelijken met de goedkoopste aanbieder op internet, want dat is gewoon niet realistisch. Ik ken overigens geen enkele branche waar een verkoper mij zijn inkoopprijs laat zien, dus waarom zou dat in deze branche wel moeten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• big bang
Fanta schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:36:
[...]
Ik ken overigens geen enkele branche waar een verkoper mij zijn inkoopprijs laat zien, dus waarom zou dat in deze branche wel moeten?
Dat beweer ik nergens. Vergelijken met de goedkoopste internetaanbieder gaat prima. Je moet alleen duidelijk maken wat je meerwaarde is voor dat geld. En als je dat niet uit kunt leggen is je meerwaarde te klein of je meerprijs te hoog.

Er zijn genoeg dubieuze installateurs die het voor de goede verpesten. Die pakken de marge bij leveren, maar geven bij garantie niet thuis of laten de klant het artikel alsnog zelf demonteren en opsturen. Tja, dan had de klant net zo goed bij die goedkope internetwinkel kunnen bestellen.

Zolang je uit kunt leggen waarom je duurder bent dan de internetwinkel, en dat ook nog interessant is voor de klant (dus niet met bruto prijzen werken die 2x zo hoog liggen als de internet prijzen), zal er voor veel klanten weinig aan de hand zijn. Er zijn echter genoeg voorbeelden die "lucratief" zijn voor de installateur, maar vanuit het oogpunt van de klant bijna rieken naar oplichting. Door de toegenomen transparantie is dat gelukkig wat meer verleden tijd.

Het vrijgeven van de inkoopprijzen is nergens voor nodig, maar de vraag "zeg die pot die jij voor €450 aanbied, kan ik ook voor €250 hier op de stoep hebben staan; wat krijg ik voor die €200 extra?" is toch een logische vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

big bang schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Dat beweer ik nergens. Vergelijken met de goedkoopste internetaanbieder gaat prima. Je moet alleen duidelijk maken wat je meerwaarde is voor dat geld. En als je dat niet uit kunt leggen is je meerwaarde te klein of je meerprijs te hoog.

Er zijn genoeg dubieuze installateurs die het voor de goede verpesten. Die pakken de marge bij leveren, maar geven bij garantie niet thuis of laten de klant het artikel alsnog zelf demonteren en opsturen. Tja, dan had de klant net zo goed bij die goedkope internetwinkel kunnen bestellen.

Zolang je uit kunt leggen waarom je duurder bent dan de internetwinkel, en dat ook nog interessant is voor de klant (dus niet met bruto prijzen werken die 2x zo hoog liggen als de internet prijzen), zal er voor veel klanten weinig aan de hand zijn. Er zijn echter genoeg voorbeelden die "lucratief" zijn voor de installateur, maar vanuit het oogpunt van de klant bijna rieken naar oplichting. Door de toegenomen transparantie is dat gelukkig wat meer verleden tijd.

Het vrijgeven van de inkoopprijzen is nergens voor nodig, maar de vraag "zeg die pot die jij voor €450 aanbied, kan ik ook voor €250 hier op de stoep hebben staan; wat krijg ik voor die €200 extra?" is toch een logische vraag?
Helder, en 100% met je eens. Dat is helaas voor veel installateurs erg lastig. Met alle respect voor deze vakmannen, maar ze zijn vaak beter met hun handen dan met commerciële praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het is niet aan de hand bij mij, maar bedacht me net iets (het is warm...):
Stel ik neem een zeer duur tegeltje voor de wand waar de WC aanhangt.
Mooi betegelen, WC ophangen, prachtig.

Nu gaat er iets stuk aan het mechanisme van de WC.
Dan moet het wandje open.
Al je mooie tegels aan gort.
Hoe vaak gebeurt dit? Wat is de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Rzaan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:06:
Het is niet aan de hand bij mij, maar bedacht me net iets (het is warm...):
Stel ik neem een zeer duur tegeltje voor de wand waar de WC aanhangt.
Mooi betegelen, WC ophangen, prachtig.

Nu gaat er iets stuk aan het mechanisme van de WC.
Dan moet het wandje open.
Al je mooie tegels aan gort.
Hoe vaak gebeurt dit? Wat is de oplossing?
Wandcloset hoeft er niet af om iets van het spoelgedeelte te vervangen.
Vlotterkraan en uitstroom mechanische kan je als je het bedieningspaneel demonteert bij komen.
Mijn voorkeur voor inbouw frames is Geberit.
Daar kan je makkelijk bij en ook van oude modellen zijn nog onderdelen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

edsandje schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Wandcloset hoeft er niet af om iets van het spoelgedeelte te vervangen.
Vlotterkraan en uitstroom mechanische kan je als je het bedieningspaneel demonteert bij komen.
Mijn voorkeur voor inbouw frames is Geberit.
Daar kan je makkelijk bij en ook van oude modellen zijn nog onderdelen te krijgen.
Dat klinkt goed!
Ik heb me er nooit in verdiept, vandaar mijn (wellicht domme) vraag.

We willen zo'n AquaClean douche-wc van Geberit laten installeren.
Geldt dit hier ook voor?
Omdat deze ook 220 moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Fanta schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:02:
[...]

Dat is het dus wel. Wij kunnen er niets aan doen dat jij de definitie van groothandel niet begrijpt. De prijzen die jij ziet zijn de bruto adviesprijzen van de fabrikant. Om de uiteindelijke nettoprijs te zien moet je klant zijn, en klant word je alleen als installateur, aannemer, detaillist, etc. De netto prijzen worden altijd afgeschermd naar de particulier, omdat het een beetje gek zou zijn als jij kan zien hoeveel de installateur aan jou verdient.

@edsandje Ik hoop wel dat je je realiseert dat jouw werkwijze er mede voor zorgt dat particulieren blijven shoppen bij goedkope webshops. Als alle installateurs weigeren om zelf aangeschafte spullen te installeren, houdt het snel op en zien deze particulieren vanzelf in waarom ze bij de installateur iets meer kwijt zijn voor de spullen. M.a.w. doorzelf aangeschafte spullen te installeren houd je het probleem in stand, door het te weigeren ben je onderdeel van de oplossing.. :)

@Freubel zijn wij toevallig collega's? Binnendienst Zuid-Holland hier.. :w
Soms moet je de handdoek in de ring gooien.
Showroom Alkmaar hier _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:14:
[...]

Net contact gehad met aannemer. Die heeft mij gevraagd 1m2 tegel te bestellen, want het geheel gaat open en de kraan wordt hoger geplaatst. Flinke reparatie, maar blij dat het wordt uitgevoerd.
Goed geregeld. Nu nog even duimen dat de tint en het caliber van je tegels nog op voorraad ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Wuursj schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Ik ben best bereid om >600 euro voor een inbouw kraan uit te geven dus het hoeft niet perse goedkoop. Maar dan wil ik wel graag dat die a) een tijdje blijft werken en b) niet plastic cheapy aan voelt. Maar ik heb het idee dat dit al teveel gevraagd is :P

Ik begin langzaam maar te wennen hotbath met losse stopkranen a 900 euro. Maar van die kwaliteit is ook niet iedereen van onder de indruk. Ik vind het lastig.
Lastige met hotbath is dat het voor een deel in het verre oosten wordt gefabriceerd en voor een deel in Italie. Dat verklaart ook het kleurverschil bij bijvoorbeeld de SDS1 doucheset, thermostaat wordt in Italie gemaakt en de rest in China. OOk daar hebben ze dus last van verschillende "kwaliteiten", zelfs binnen de set.

Pagina: 1 ... 66 ... 123 Laatste