Welk merk kranen? Na 4 jaar afbladderende verf is echt niet normaal lijkt meRequiem19 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:05:
[...]
Nu 4 jaar zwarte kranen. Geen aanslag, want we drogen dus iedere douchesessie netjes de kraan af. Wel discipline nodig dus.
Ander groot nadeel: verf begint eraf te bladderen. Ik denk dat ze over 1 a 2 jaar vernieuwd moeten worden. Voor ons nieuwe huis dus geen zwart, maar soort messing gekozen.
En minder problemen met kalk aanslag? Tov zwart?Aurum schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:30:
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor geborsteld RVS ipv zwarte kranen. Ik vind ze prachtig maar twijfelde of ik dat inderdaad over 10 jaar nog vond. Chroom was eigenlijk net wat te glimmend vandaar dat geborsteld RVS nog wel een mooie middenweg is
Thanks! Heb hem voor nu even verwijderdRzaan schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:54:
[...]
Ik zou je foto wat bijsnijden zodat je naam niet te zien is.
Zitten veel weirdo's op het net...
Hier nu een jaar mat witte kranen, kalk zit er vast op, maar ik zie er niks vanMaStar schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:43:
[...]
En minder problemen met kalk aanslag? Tov zwart?
Iemand nog een tip voor tegelspeciaalzaak rondom Utrecht?
En of een klusbedrijf in badkamers? PM mag!
Voor alsnog geen last van kalk! tot zo ver dat wij altijd de douche nadrogen dus ook weinig schoonmaak werk daaraan hebben. Gewoon schoonmaaksopje maakt het prima schoon
Ik sluit me ook aan bij dit topic na één offerte waar ik steil van achterover geslagen ben:
Situatie: badkamer 6m²
Wensen: dubbele wastafel, toilet en douche.
Kostenplaatje na bezoek:
Toilet: €1250
Douche €4100
Wastafelcombinatie €3780
Vasco beams €1700
Tegels: €1000
Totaal €12k
Dus alleen materiaalkosten, ik schat installatie op nog 7-8k.
Neig nu naar zelf inkopen van de meeste spullen. Wc heb ik eerder verbouwd en kan ik inkopen voor €750 maar met de douchecabine en douchegoot inkoop heb ik totaal geen ervaring. Zijn er merken die ik moet vermijden? Aanraders?
Geheel hoeft echt niet super goedkoop te worden, 8k spullen zou prima zijn.
Kranen vind ik hotbath mooi. Dansani heeft ook erg mooie spullen maar verkoopt alleen via dealers.
Zijn er mensen met ervaring die de helft bij de één en de andere helft online hebben gekocht?
Situatie: badkamer 6m²
Wensen: dubbele wastafel, toilet en douche.
Kostenplaatje na bezoek:
Toilet: €1250
Douche €4100
Wastafelcombinatie €3780
Vasco beams €1700
Tegels: €1000
Totaal €12k
Dus alleen materiaalkosten, ik schat installatie op nog 7-8k.
Neig nu naar zelf inkopen van de meeste spullen. Wc heb ik eerder verbouwd en kan ik inkopen voor €750 maar met de douchecabine en douchegoot inkoop heb ik totaal geen ervaring. Zijn er merken die ik moet vermijden? Aanraders?
Geheel hoeft echt niet super goedkoop te worden, 8k spullen zou prima zijn.
Kranen vind ik hotbath mooi. Dansani heeft ook erg mooie spullen maar verkoopt alleen via dealers.
Zijn er mensen met ervaring die de helft bij de één en de andere helft online hebben gekocht?
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Even bij een sanitairwinkel.nl oid binnenlopen. Kan je wat rondneuzen, maken ze een mooi prijsje voor je.
Zelf overigens erg goede ervaringen met BadkamerXXL, klantenservice en levering was veel beter.
Wat tips:
- Kranen en dat soort spul van Brauer. Hebben allerlei kleuren en standaard met PVD coating - bij een Hotbath of Grohe ga je dan gelijk x2.
- Saniclass bij Sanitairwinkel en Bewonen bij BadkamerXXL is zelfde kleuren / materiaal als Brauer. Scharnieren en deurgreep enz. Ben er zeer over te spreken.
- Wastafelmeubel en keramiek van INK, NL merk.
- Tegels van Hornbach (deze bijvoorbeeld. Is dezelfde als bij badkameronlinewinkels die 59/m2 vragen. Het dubbele.. Laat staan wat ze doorberekenen bij jouw zaak).
Op die manier bespaar je al snel duizenden euro's en heb je kwalitatief hele fijne producten.
Zelf overigens erg goede ervaringen met BadkamerXXL, klantenservice en levering was veel beter.
Wat tips:
- Kranen en dat soort spul van Brauer. Hebben allerlei kleuren en standaard met PVD coating - bij een Hotbath of Grohe ga je dan gelijk x2.
- Saniclass bij Sanitairwinkel en Bewonen bij BadkamerXXL is zelfde kleuren / materiaal als Brauer. Scharnieren en deurgreep enz. Ben er zeer over te spreken.
- Tegels van Hornbach (deze bijvoorbeeld. Is dezelfde als bij badkameronlinewinkels die 59/m2 vragen. Het dubbele.. Laat staan wat ze doorberekenen bij jouw zaak).
Op die manier bespaar je al snel duizenden euro's en heb je kwalitatief hele fijne producten.
[ Voor 32% gewijzigd door MacbookProx op 19-06-2022 11:40 ]
Hier de spullen bij sanitairwinkel en badkamerwinkel gehaald. Een paar maanden bezig geweest met verzamelen. Het gros bij badkamerwinkel, maar was er iets goedkoper bij sanitairwinkel door acties o.i.d. en kon ik het tijdelijk opslaan, dan haalde ik het daar.
Zo is uiteindelijk de wastafelkranen en regendouche van sanitairwinkel gekomen en had ik die drie maanden in huis voordat ze werden geïnstalleerd.
Zo is uiteindelijk de wastafelkranen en regendouche van sanitairwinkel gekomen en had ik die drie maanden in huis voordat ze werden geïnstalleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 19-06-2022 11:35 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Is het kwalitatief ook gelijk?MacbookProx schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:28:
- Saniclass bij Sanitairwinkel en Bewonen bij BadkamerXXL is zelfde kleuren / materiaal als Brauer.
Geen zeker antwoord op, omdat ik het net pas een half jaar heb en daarnaast geen expert. Wat ik wel weet is dat het in de winkel en thuis net zo solide aanvoelt en de prijs is gewoon erg sterk.
Pas over een paar jaar kan ik meer zeggen. Vraag me daarnaast af je niet meer doelt op merkbeleving of dat het uit elkaar valt. Volgens mij is goed goed genoeg, en voegt een bekender merk daar niet zoveel meer aan toe. Analoog aan de hobbyklusser die per se een professionele boor denkt nodig te hebben. Kan er helemaal naast zitten hoor.
Pas over een paar jaar kan ik meer zeggen. Vraag me daarnaast af je niet meer doelt op merkbeleving of dat het uit elkaar valt. Volgens mij is goed goed genoeg, en voegt een bekender merk daar niet zoveel meer aan toe. Analoog aan de hobbyklusser die per se een professionele boor denkt nodig te hebben. Kan er helemaal naast zitten hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door MacbookProx op 19-06-2022 15:03 ]
@MacbookProx
Dit is wellicht een goed topic waar er iets over te vinden is.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2028124
Dit is wellicht een goed topic waar er iets over te vinden is.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2028124
Zie wat negatieve ervaringen inderdaad. En een flink gefrustreerde. Niet iedereen heeft diezelfde klachten geloof ik. Ook een Grohe loopt wel eens stuk. Vraag me af hoe het bij mij houdt. Tot nu toe erg tevreden mee.
Overigens, de handdouche bij een doucheset is vaker van plastic (die voelen inderdaad belachelijk goedkoop, van welk merk dan ook), daarom expres voor de 'staaf' gekozen, deze is vaker wel van metaal.
Overigens, de handdouche bij een doucheset is vaker van plastic (die voelen inderdaad belachelijk goedkoop, van welk merk dan ook), daarom expres voor de 'staaf' gekozen, deze is vaker wel van metaal.
Wat zijn in jullie optiek goede prijs/kwaliteit kranen en douches? Over Brauer lees ik wisselende recenties...
Wij zijn ook nog op zoek naar kleur kranen. Het hoeft van mij geen 15 naar mee te gaan, wie weet woon ik er dan niet eens meer. Als het over 10 jaar niet meer in de mode is koop ik wel weer wat anders.
Wij twijfelen tussen zwart of gouden kranen. Brauer heb ik veel slechte verhalen gelezen. Ben, Maxaro etc wil ik eigenlijk weg van blijven. Die kun je rechtstreeks op AliExpress vinden.
Wij twijfelen tussen zwart of gouden kranen. Brauer heb ik veel slechte verhalen gelezen. Ben, Maxaro etc wil ik eigenlijk weg van blijven. Die kun je rechtstreeks op AliExpress vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door ColeJ op 19-06-2022 21:21 ]
Wat is je ervaring met Maxaro dan?ColeJ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:19:
Ik was van plan binnenkort bij ze in Utrecht langs te gaan.
HIer nu anderhalf jaar HansGrohe mat zwarte kranen in gebruik.MaStar schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:46:
In onze zoektocht naar een badkamer zijn er een aantal vragen waar we een keuze over moeten maken.
Onder andere: zwarte of chrome kleur kraan: wij hadden de voorkeur voor zwarte kranen. Sommige adviseurs raden dit af ivm zichtbaarheid kalk aanslag. Wat is jullie ervaring hiermee? Zwarte kraan - doen of niet?, vanuit dit oogpunt?
Wij hebben niet de discipline om na ieder gebruik de kranen af te nemen en hebben in midden nederland heel hard water.
Haal iedere week bij het schoonmaken even een doekje erover en zien er nog als nieuw uit.
Bij ons nog geen enkel krasje op de kranen te zien, enkel op de messing aansluiting van de slang aan de handdouche welke in de houder vast klemt. Daarvan zie je dat het om een laklaag gaat ipv een beter behandeld oppervlak zoals de rest v/d kranen.Requiem19 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:05:
[...]
Nu 4 jaar zwarte kranen. Geen aanslag, want we drogen dus iedere douchesessie netjes de kraan af. Wel discipline nodig dus.
Ander groot nadeel: verf begint eraf te bladderen. Ik denk dat ze over 1 a 2 jaar vernieuwd moeten worden. Voor ons nieuwe huis dus geen zwart, maar soort messing gekozen.
Ben er in de zoektocht naar zwarte kranen dan ook wel erg bewust naar gaan kijken hoe de kranen behandeld zijn.
Ben ook wel benieuwd naar welk merk kraan je hebt.
Als je beetje tegen chaos kan, heb je in Hilversum (20min rijden v/a Utrecht) SaniNederland.MaStar schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:27:
Iemand nog een tip voor tegelspeciaalzaak rondom Utrecht?
Een klein particulier zaakje welke zo'n beetje iedere tegen heeft die je kan bedenken. Of als je ergens anders een tegel hebt, kan je hier een foto van laten zien en weet de eigenaresse meestal wel welke tegel het is.
Waarom zegt ik dat je beetje tegen chaos moet kunnen; de winkel zelf is echt een t*ringzooi.
Overal liggen tegels, op/over/naast elkaar.
Maar als je zegt wat je ongeveer zoekt, duikt dat vrouwtje in een hoop tegels en komt ze met exact die tegel die je zoekt naar boven. Werkelijk briljant, maar het is geen gelikte showroom.
PSN: Flix20-NL
Brauer en saniclass is chinees, dus fijne kwaliteit zou ik met een korrel zout nemen.MacbookProx schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:28:
Even bij een sanitairwinkel.nl oid binnenlopen. Kan je wat rondneuzen, maken ze een mooi prijsje voor je.
Wat tips:
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Ik ben me al weer aardig in m'n nerdsnipe aan het verliezen. Ik krijg nu vooral het idee dat er onder invloed van de design business materialen in de badkamer toegepast worden die intrinsiek ongeschikt zijn voor natte ruimtes. Denk aan koper als je niet wil dat het groen wordt. Als je dat dan wil voorkomen zit je aan die PVD coatings vast en ik geloof best dat daar grote kwaliteitsverschillen in zitten.
Ik denk dat ik dus maar ga voor een intrinsiek geschikt materiaal zoals RVS of voor chroom. Bewezen jarenlang waterbestendig en makkelijk schoonmaken. Geen gedoe met coatings en garanties
Ik denk dat ik dus maar ga voor een intrinsiek geschikt materiaal zoals RVS of voor chroom. Bewezen jarenlang waterbestendig en makkelijk schoonmaken. Geen gedoe met coatings en garanties
Mijn Macbook en iPhone ook. Niet ontevreden over.Freubel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:55:
[...]
Brauer en saniclass is chinees, dus fijne kwaliteit zou ik met een korrel zout nemen.
Daarnaast, kwalitatief fijne producten ≠ fijne kwaliteit.
[ Voor 10% gewijzigd door MacbookProx op 21-06-2022 20:48 ]
Er is wel een verschil of iets in China gemaakt is onder streng toezicht van een opdrachtgever of waar het merk zelf strenge eisen stelt, en waar meer gekeken wordt op hoe maak ik zo goedkoop mogelijk iets wat er van buiten toch goed uitziet.MacbookProx schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:30:
[...]
Mijn Macbook en iPhone ook. Niet ontevreden over.
Nu kan troep ook uit Duitsland komen natuurlijk.
Goede stelling, vanwaar dan de macbook pro en de iphone ? Had ook met een tjaptjoy waar je macos opzet gekund, aangezien ze toch uit china komen ?MacbookProx schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:30:
[...]
Mijn Macbook en iPhone ook. Niet ontevreden over.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Ik heb een kleine indelingsdilemma m.b.t. mijn badkamer. Ik wil mijn badkamer renoveren en heb daar meerdere opties in. Hoofdpijn wordt met name veroorzaakt door de wasmachine (die ik nergens anders dan de badkamer kwijt kan.
Dit is mijn huidige badkamer. Het model sluit verrasend goed aan bij hoe het er in het echt uit ziet en ingedeeld is, al zeg ik het zelf./f/image/QD3IOvI8BSztD7reNZxwDU6J.png?f=fotoalbum_large)
De ontbrekende onderdelen in dit plaatje zijn een plafond, een dichte wand (lange zijde) en een deur (korte zijde). In dit plaatje kom je dus van onder binnen. Het is een simpele badkamer: een douchegordijn en oude kapotte tegels. Ik heb zelf een meubeltje gemaakt waaronder de wasmachine staat.
De wasmachine moet dus in de badkamer blijven, maar vind hem best een door in het oog. Mijn initiële plan voor de renovatie is Optie A:
/f/image/2ri4pvFuShhuHCxlFljeh2Im.png?f=fotoalbum_large)
In deze optie heb ik de indeling gelijk gehouden. Wat er aangepast is, is het badmeubel/wastafelmeubel, een douchewand is geplaatst en de tegels zijn vernieuwd. Voordeel van deze optie is dat het open is. Nadeel is dat de wasmachine uitsteekt t.o.v. het wastafelblad en in het zicht is. Daarom heb ik nagedacht over een andere optie.
Optie B:
/f/image/vGBEVOY7fkBYKHqAcodmuwBQ.png?f=fotoalbum_large)
In deze optie is de indeling gewijzigd. Er is een douchehokje gecreëerd en naast de douchehok is de wasmachine weggewerkt. Zonder deurtje is de wasmachine in zicht, maar steekt niet meer uit boven het blad wat er boven zit. Voordeel: oogt het netst. Nadeel: kleinere douche.
Hier nog even de voordelen nadelen op een rij:
Optie A:
Voordelen
Indeling blijft gelijk (scheelt in de kosten)
Meest ruimtelijk en open (grotere douche, breder blad, meer meubel).
Nadelen Optie A:
Wasmachine steekt uit t.o.v. blad
Optie B:
Voordelen:
Wasmachine weggewerkt
Oogt netter t.o.v. Optie A vind ik
Je kunt in de toekomst misschien zelf een tweede wastafel op het blad boven de wasmachine plaatsen, de leidingen zitten er toch al (watertoevoer voor wasmachine, afvoer wasmachine).
Nadelen:
Douche wordt kleiner (80*80cm)
Duurder i.v.m. verzetten leidingen en bouwen+betegelen douchewand
Ik heb een offerte gekregen voor Optie B. De totale offerte is c.a. €14k, waarbij ook mijn toilet wordt gerenoveerd. Ik vind dat veel geld, mede omdat ik zelf nog de tegels, meubels en kranen moet aanschaffen.
Hoe kijken jullie aan tegen Optie A vs. Optie B? Is een afgewerkte wasmachine het waard t.o.v. een kleinere douche? Ik woon in principe alleen dus een hele grote douche heb ik ook niet nodig.
Vind dit echt lastig.
Dit is mijn huidige badkamer. Het model sluit verrasend goed aan bij hoe het er in het echt uit ziet en ingedeeld is, al zeg ik het zelf.
/f/image/QD3IOvI8BSztD7reNZxwDU6J.png?f=fotoalbum_large)
De ontbrekende onderdelen in dit plaatje zijn een plafond, een dichte wand (lange zijde) en een deur (korte zijde). In dit plaatje kom je dus van onder binnen. Het is een simpele badkamer: een douchegordijn en oude kapotte tegels. Ik heb zelf een meubeltje gemaakt waaronder de wasmachine staat.
De wasmachine moet dus in de badkamer blijven, maar vind hem best een door in het oog. Mijn initiële plan voor de renovatie is Optie A:
/f/image/2ri4pvFuShhuHCxlFljeh2Im.png?f=fotoalbum_large)
In deze optie heb ik de indeling gelijk gehouden. Wat er aangepast is, is het badmeubel/wastafelmeubel, een douchewand is geplaatst en de tegels zijn vernieuwd. Voordeel van deze optie is dat het open is. Nadeel is dat de wasmachine uitsteekt t.o.v. het wastafelblad en in het zicht is. Daarom heb ik nagedacht over een andere optie.
Optie B:
/f/image/vGBEVOY7fkBYKHqAcodmuwBQ.png?f=fotoalbum_large)
In deze optie is de indeling gewijzigd. Er is een douchehokje gecreëerd en naast de douchehok is de wasmachine weggewerkt. Zonder deurtje is de wasmachine in zicht, maar steekt niet meer uit boven het blad wat er boven zit. Voordeel: oogt het netst. Nadeel: kleinere douche.
Optie A:
Voordelen
Nadelen Optie A:
Optie B:
Voordelen:
Wasmachine weggewerkt
Je kunt in de toekomst misschien zelf een tweede wastafel op het blad boven de wasmachine plaatsen, de leidingen zitten er toch al (watertoevoer voor wasmachine, afvoer wasmachine).
Nadelen:
Ik heb een offerte gekregen voor Optie B. De totale offerte is c.a. €14k, waarbij ook mijn toilet wordt gerenoveerd. Ik vind dat veel geld, mede omdat ik zelf nog de tegels, meubels en kranen moet aanschaffen.
Hoe kijken jullie aan tegen Optie A vs. Optie B? Is een afgewerkte wasmachine het waard t.o.v. een kleinere douche? Ik woon in principe alleen dus een hele grote douche heb ik ook niet nodig.
Vind dit echt lastig.
De eerste zou kunnen. Het 'probleem' met de tweede en derde foto is dat de kast/het blad boven de wasmachine dan te diep zou worden. Mijn wasmachine inclusief de ruimte erachter voor afvoer is 65cm diep. Ik heb dus een blad van 65cm nodig en dat vind ik teveel oppervlak van m'n badkamer in beslag nemen. Maar die eerste foto is interessant. Ik zou er ook een hoge kast van kunnen maken, maar weet niet hoe mooi dat is.737freak schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:40:
Is een wastafel kast met een kast met een deur voor een wasmachine geen optie?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Brauer Wasser GmbH is een Duits bedrijf.Freubel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:55:
[...]
Brauer en saniclass is chinees, dus fijne kwaliteit zou ik met een korrel zout nemen.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
@HollovVpo1nt misschien out of the box: je kan ook overwegen een kleinere, ondiepe wasmachine te kopen. Geen idee hoe oud deze natuurlijk is maar ze worden steeds zuiniger en je hebt als je alleen woont waarschijnlijk geen grote nodig. Ten opzichte van de badkamerkosten zal de aanschaf meevallen.
Thanks voor de suggestie. Mijn huidige wasmachine is een wasmachine - wasdroger combi, ironisch genoeg omdat ik geen ruimte heb voor een aparte droger. Ik doe droog bijna alles op een droogrek maar gebruik de droger heel soms. Die combis zijn er volgens mij niet in ondiep.wheli schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:49:
@HollovVpo1nt misschien out of the box: je kan ook overwegen een kleinere, ondiepe wasmachine te kopen. Geen idee hoe oud deze natuurlijk is maar ze worden steeds zuiniger en je hebt als je alleen woont waarschijnlijk geen grote nodig. Ten opzichte van de badkamerkosten zal de aanschaf meevallen.
Is het een optie om bij optie B het douche gedeelte langer te maken? Dus 800x1000 of 800x1200? Dan heb je meer ruimte. Als ik het goed zie dan heb je 100mm voor de wand, dan krijg je dus tot het muurtje 900mm aan diepte en daarna 800mm.HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:17:
Ik heb een kleine indelingsdilemma m.b.t. mijn badkamer. Ik wil mijn badkamer renoveren en heb daar meerdere opties in. Hoofdpijn wordt met name veroorzaakt door de wasmachine (die ik nergens anders dan de badkamer kwijt kan.
Dit is mijn huidige badkamer. Het model sluit verrasend goed aan bij hoe het er in het echt uit ziet en ingedeeld is, al zeg ik het zelf. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Optie B:
[Afbeelding]
Optie A:
Voordelen
Nadelen Optie A:
Optie B:
Voordelen:
Wasmachine weggewerkt
Nadelen:
Vind dit echt lastig.
/f/image/xReW3oPWm4uF7O5t0sLCEBOG.png?f=fotoalbum_large)
Vraagje!
Als we in de douche een douchewand doen van 90 + een klapbaar deel van 30cm (maakt 120), kunnen we dan de kraan aan de lange zijde plaatsen?
Zie plaatje:
/f/image/cGn3lKTvF3pcaKVMQaa6G0lT.png?f=fotoalbum_large)
Op het plaatje is hij namelijk op de korte zijde geplaatst maar dit zou ik liever op de lange zijde zien. Is dat mogelijk of krijg je dan teveel spatwater?
Als we in de douche een douchewand doen van 90 + een klapbaar deel van 30cm (maakt 120), kunnen we dan de kraan aan de lange zijde plaatsen?
Zie plaatje:
/f/image/cGn3lKTvF3pcaKVMQaa6G0lT.png?f=fotoalbum_large)
Op het plaatje is hij namelijk op de korte zijde geplaatst maar dit zou ik liever op de lange zijde zien. Is dat mogelijk of krijg je dan teveel spatwater?
Leuk idee, out of the box. Dank voor voor het meedeken. Ik denk dat dit de loopruimte iets meer zal beperken maar belangrijker, de kosten niet zal drukken. Kosten baart mij het meeste zorgen nu.ollie_1982 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:54:
[...]
Is het een optie om bij optie B het douche gedeelte langer te maken? Dus 800x1000 of 800x1200? Dan heb je meer ruimte. Als ik het goed zie dan heb je 100mm voor de wand, dan krijg je dus tot het muurtje 900mm aan diepte en daarna 800mm.
[Afbeelding]
2x3 badkamer. Ongeveer 8000 euro materiaal (italiaanse douche, ligbad, 2 kranen 120cm wastafel). 11.500 euro offerte voor installatie. Alles duurder dan aanvankelijk gepland… Al wilde ik niet goedkoop gaan, om problemen zoveel mogelijk te voorkomen.
Tijdens een praatje in de winkel was de installatieprijs die door hun vaste aannemer werd gedaan lager en moest Lewis-platen inbegrepen zijn. Nu zeggen ze dat ze geen probleem verwachten met de vloer (hout, 1e verdieping van een jaren 50 huis). Ik hou niet van het idee om de houten vloer te behouden (uit het aanbod begrijp ik dat ze beton onder douche en bad zullen plaatsen), het is niet 100% stabiel en ik zal tegels van 60x60 cm plaatsen. Wat zou jij doen?
Tijdens een praatje in de winkel was de installatieprijs die door hun vaste aannemer werd gedaan lager en moest Lewis-platen inbegrepen zijn. Nu zeggen ze dat ze geen probleem verwachten met de vloer (hout, 1e verdieping van een jaren 50 huis). Ik hou niet van het idee om de houten vloer te behouden (uit het aanbod begrijp ik dat ze beton onder douche en bad zullen plaatsen), het is niet 100% stabiel en ik zal tegels van 60x60 cm plaatsen. Wat zou jij doen?
Ze leggen toch lewis-platen op je houten vloer?
Het is niet zo dat lewis-platen je vloer vervangt.
Een houten vloer beweegt altijd meer dan een vloer met lewisplaten, dus de kans op loszittende voegen lijkt me groter.
Het is niet zo dat lewis-platen je vloer vervangt.
Een houten vloer beweegt altijd meer dan een vloer met lewisplaten, dus de kans op loszittende voegen lijkt me groter.
Nee, dat doen ze niet. Ik denk dat het hout blijft onder de tegels.
Iemand ervaringen met Maxaro in Utrecht?
Wil er komende week langs gaan voor badkamertegels en zo.
Nee , het was/is een Duitse importeur , maar de kranen komen echt uit China.
Het is een verbeterde versie van Wiesbaden , ook een Duitse naam , maar komt echt allemaal uit China.
Ze gaan niet rechtstreeks op dat hout tegelen mag ik hopen , anders heel snel andere installateur zoekenbenito schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:29:
Nee, dat doen ze niet. Ik denk dat het hout blijft onder de tegels.
Prima plek om beetje gevoel te krijgen wat er allemaal op de markt is om dat vervolgens elders te kopen.Willem30 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:17:
Ze hebben daar een opstelling waarin je verschillende afmetingen douchecabine kan ervaren. Zo kan je een goed gevoel krijgen bij welke afmeting douche je/jullie prettig vindt.
Heb zelf een afspraak gehad daar met een verkoopster om een ontwerp samen te stellen (die we op dat moment al wel hadden). Opzich was het een goede ervaring, nam echt de tijd voor je en je kon alles vragen.
Alleen echt originele ideeën/inspiratie kwam er niet vanaf.
kwa sanitair was het vooral hoog tjinesium waar ik niet zo happig op ben.
Wij hadden ondertussen ook al wel een beeld bij welke vloertegel wij zochten.
Maar de tegel bij Maxaro had op één of andere manier een soort gloed over heen waardoor de tegel haast een plasic uitstraling had.
Ondertussen zelf nu de tweede badkamer in 2 jaar tijd afgerond; Deze keer bij m'n ouders en nu zelf alleen het sloopwerk gedaan en hier en daar wat tips qua ontwerp.
Moet zeggen dat het erg mooi geworden is (hoewel ik zelf net wat andere keuzes gemaakt zou hebben maar zij zijn er blij mee)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wat Wedi plaaten van 2 dik neergooien en gaan toch?AjaxAmsterdam schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:30:
[...]
Ze gaan niet rechtstreeks op dat hout tegelen mag ik hopen , anders heel snel andere installateur zoeken
Maxaro is 99% Chinees.Willem30 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:17:
Alleen de tegels (Julius van der Werf) en inbouwreservoirs (Geberit) niet.
Leuke winkel om inspiratie op te doen , als je kwaliteit wil , moet je daar niet wezen.
Maxaro is Nooren import en leverde vroeger merken zoals Mocoori aan sanitairshowrooms.
Zooi ellende gehad met die stoomcabines en systeembaden.
Poeh, ik wil een inbouw regendouche (plafond), en als ik her en der rondlees dan is eigenlijk het meeste spul rebranded chinese import/ mindere kwaliteit. En voor Grohe/Hansgrohe betaal je je rot.
Ik heb hier allerlei merken voorbij zien komen wat NIET als kwaliteit wordt gezien (Maxaro, Boss Wessing, Wiesbaden etc.), maar welke merken zijn wél aan te raden naast de Grohe/Hansgrohes?
Ik heb hier allerlei merken voorbij zien komen wat NIET als kwaliteit wordt gezien (Maxaro, Boss Wessing, Wiesbaden etc.), maar welke merken zijn wél aan te raden naast de Grohe/Hansgrohes?
Vooral ook niet te veel op bezuinigen... een kapotte inbouwkraan vervang je niet zomaar.HollovVpo1nt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:14:
Poeh, ik wil een inbouw regendouche (plafond), en als ik her en der rondlees dan is eigenlijk het meeste spul rebranded chinese import/ mindere kwaliteit. En voor Grohe/Hansgrohe betaal je je rot.
Ik heb hier allerlei merken voorbij zien komen wat NIET als kwaliteit wordt gezien (Brauer, Boss Wessing, Wiesbaden etc.), maar welke merken zijn wél aan te raden naast de Grohe/Hansgrohes?
Hotbath is volgens mij ook wel goede kwaliteit, maar denk niet goedkoper dan Grohe of HansGrohe
Maar een Grohe is toch ook niet zo extreem duur?
Damixa, een zweeds merk schijnt ook erg goed te zijn. Maar nog een tikje duurder dan Hansgrohe ook.
Ik heb het mijzelf lastig gemaakt door wat lastige kleuren te kiezen: goudkleurig of koperkleurig. Bij Grohe zit ik in de regionen van 1500-1700 euro. Hansgrohe in die kleuren ben ik nog niet tegen gekomen.SquareOne schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:17:
[...]
Vooral ook niet te veel op bezuinigen... een kapotte inbouwkraan vervang je niet zomaar.
Hotbath is volgens mij ook wel goede kwaliteit, maar denk niet goedkoper dan Grohe of HansGrohe
Maar een Grohe is toch ook niet zo extreem duur?
Ik ben bang dat Grohe/Hansgrohe het niet gaat worden...
Wat is een redelijk B-merk alternatief? Wiesbaden? Brauer?
[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 30-06-2022 16:51 ]
Te weinig verstand van dus ga er mijn vingers niet aan branden.HollovVpo1nt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:29:
[...]
Ik heb het mijzelf lastig gemaakt door wat lastige kleuren te kiezen: goudkleurig of koperkleurig. Bij Grohe zit ik in de regionen van 1500-1700 euro. Hansgrohe in die kleuren ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik ben bang dat Grohe/Hansgrohe het niet gaat worden...
Wat is een redelijk B-merk alternatief? Wiesbaden? Brauer?
Als ik zelf moest kiezen dan had ik mezelf twee opties voorgelegd:
1) Ga gewoon voor chroom, die zijn <1k te vinden van Grohe
2) Budget oprekken
Of voor opbouw gaan in plaats van inbouw. Chroom is geen optie, ik heb een kleur tegel waar goud/koper het beste tot z'n recht komt.SquareOne schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:02:
[...]
Te weinig verstand van dus ga er mijn vingers niet aan branden.
Als ik zelf moest kiezen dan had ik mezelf twee opties voorgelegd:
1) Ga gewoon voor chroom, die zijn <1k te vinden van Grohe
2) Budget oprekken
Ik heb deze tegel bij de douche waar de regendouche tegenaan zou komen:
https://douglasjones.nl/d...-azzurro-glans/60x120-cm/

Op zich zou chroom kranen hierop kunnen. Maar opbouw goud vind ik denk ik mooier.
[ Voor 27% gewijzigd door HollovVpo1nt op 30-06-2022 17:13 ]
Het kan ook helpen om over de grens te kijken - reuter.de heeft bv veel Grohe en HansGrohe producten vrij voordelig. Zelf best wat spullen daar vandaan gehaald.HollovVpo1nt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:07:
[...]
Of voor opbouw gaan in plaats van inbouw. Chroom is geen optie, ik heb een kleur tegel waar goud/koper het beste tot z'n recht komt.
Ik heb deze tegel bij de douche waar de regendouche tegenaan zou komen:
https://douglasjones.nl/d...-azzurro-glans/60x120-cm/
[Afbeelding]
Op zich zou chroom kranen hierop kunnen. Maar opbouw goud vind ik denk ik mooier.
Thanks voor de tip.lizard87 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:15:
[...]
Het kan ook helpen om over de grens te kijken - reuter.de heeft bv veel Grohe en HansGrohe producten vrij voordelig. Zelf best wat spullen daar vandaan gehaald.
Ik heb trouwens gebeld naar wat sanitair zaken en het is inderdaad mogelijk om sanitair te combineren. Wat ik ga doen is het inbouwdeel van een thermostatische mengkraan en het afbouw deel (thermostaat) van een A-merk selecteren, en alle andere afbouwdelen (hoofddouche, handdouche, doucheslang, wandaansluitbocht, wanddouchehouder) bij een B-merk en kijken hoeveel dat scheelt.
Dan heb ik een goed gevoel dat de weggewerkte delen van een kwalitatief goed merk zijn en heeft mijn portemonnee hopelijk ook iets minder pijn.
Nou dat combineren win je niks mee. Met name omdat de kleuren moeilijk te combineren zijn.HollovVpo1nt schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:06:
[...]
Thanks voor de tip.
Ik heb trouwens gebeld naar wat sanitair zaken en het is inderdaad mogelijk om sanitair te combineren. Wat ik ga doen is het inbouwdeel van een thermostatische mengkraan en het afbouw deel (thermostaat) van een A-merk selecteren, en alle andere afbouwdelen (hoofddouche, handdouche, doucheslang, wandaansluitbocht, wanddouchehouder) bij een B-merk en kijken hoeveel dat scheelt.
Dan heb ik een goed gevoel dat de weggewerkte delen van een kwalitatief goed merk zijn en heeft mijn portemonnee hopelijk ook iets minder pijn.
Dat wordt portemonnee open trekken ben ik bang.
Edit: Er zit 15 jaar garantie op crosswater spul. Dat is behoorlijk wat. Geeft toch wel een veiliger gevoel. Maarja, dan moet je alsnog een aannemer hebben die het voor je wil repareren en dat is niet gratis.
Edit 2: Nou heb de medewerker even bevraagd, maar die 15 jaar garantie op Crosswater is vrij nutteloos bij inbouw, omdat het binnenwerk van Crosswater lage kwaliteit is. Sanitairwinkel stelt dat Brauer kwalitatief gelijk is aan Hansgrohe en Grohe, nogal een statement.
Edit 3: F*ck it, heb alles Grohe inbouw gekocht. Kost meer, maar hopelijk heb ik dan ook kwaliteit. Heb het bij sanitairwinkel gekocht, maar zag later dat X2O 8 jaar garantie biedt op grohe en sanitairwinkel maar 5..?
[ Voor 29% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-07-2022 18:13 ]
Wij hebben sinds 6 weken een douche van het huismerk van X20, Blaufoss. Ik heb geen illusies dat dit niet uit China komt maar ze hebben bij X20 wel een goed garantie beleid en we zijn erg tevreden over de douche. Hun hebben wel verschillende kleuren zoals goud en rose goud.
We hebben wel een gewone opbouwdouche dus vervangen is dan wat makkelijker.
We hebben ook een vrijstaande badkraan van Crosswater, een brits merk. Voelt erg goed en degelijk aan en zijn we ook erg tevreden over. Die hebben ook een brushed Brass/goud kleur.
Zal vast ook geproduceerd zijn in China.
We hebben wel een gewone opbouwdouche dus vervangen is dan wat makkelijker.
We hebben ook een vrijstaande badkraan van Crosswater, een brits merk. Voelt erg goed en degelijk aan en zijn we ook erg tevreden over. Die hebben ook een brushed Brass/goud kleur.
Zal vast ook geproduceerd zijn in China.
Ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar de verkoper, als hij feedback heeft van de installateur (wat hun aannemer is). Ik zal proberen meer te weten te komen over de manier waarop ze de vloer zullen betegelen. Over het algemeen is er, net als bij andere bedrijven, minder reactiviteit zodra u de aanbieding heeft ondertekend.AjaxAmsterdam schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:30:
[...]
Ze gaan niet rechtstreeks op dat hout tegelen mag ik hopen , anders heel snel andere installateur zoeken
Welke oplossing past het beste op een houten ondervloer?
Zwaluwstaart vloer , anders een douchebak.benito schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar de verkoper, als hij feedback heeft van de installateur (wat hun aannemer is). Ik zal proberen meer te weten te komen over de manier waarop ze de vloer zullen betegelen. Over het algemeen is er, net als bij andere bedrijven, minder reactiviteit zodra u de aanbieding heeft ondertekend.
Welke oplossing past het beste op een houten ondervloer?
Douchebakken zijn tegenwoordig vrij ondiep en sommige (Fiora of Nuovvo bijvoorbeeld) kan je gelijk leggen met je tegels zodat je helemaal geen opstap meer heb. En verkrijgbaar in allerlei kleuren en maten en eventueel op maat te maken.
Vraagje, nu heb ik nog een hoofdpijn dingetje erbij: de vloertegel in de douche. Ik heb een specifieke wens qua kleur, het oppervlak van deze tegel is mat, maar het is een keramische tegen met een R10 slip waarde. Voor een douchevloer (op de plek waar je dus staat te douchen) wordt eigenlijk R11 geadviseerd.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met een anti-slip coating? Ik zie dat deze online ook worden aangeboden.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met een anti-slip coating? Ik zie dat deze online ook worden aangeboden.
Zou me niet teveel op die R waarde vastpinnen. Hier vloertegels met R9, ook op de plek waar we douchen en nog nooit een uitglijder gehad danwel het gevoel dat het glad is. Een mat oppervlak met R10 zal prima voldoen verwacht ik.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:52:
Vraagje, nu heb ik nog een hoofdpijn dingetje erbij: de vloertegel in de douche. Ik heb een specifieke wens qua kleur, het oppervlak van deze tegel is mat, maar het is een keramische tegen met een R10 slip waarde. Voor een douchevloer (op de plek waar je dus staat te douchen) wordt eigenlijk R11 geadviseerd.
Thanks voor de reactie. Ik hoop het, mocht het tegenvallen dan kan ik de coating proberen. Overigens zie ik veel van de bekende sanitairzaken showroom opstellingen hebben met <R10 en onder tegels in de inloopdouche.X2X2X schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:20:
[...]
Zou me niet teveel op die R waarde vastpinnen. Hier vloertegels met R9, ook op de plek waar we douchen en nog nooit een uitglijder gehad danwel het gevoel dat het glad is. Een mat oppervlak met R10 zal prima voldoen verwacht ik.
Ik ben nu aangekomen bij de selectie van de douchegoot. Ook dat is inbouw dus wil ik wat een goede kwaliteit hebben. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten daarbij?
[ Voor 13% gewijzigd door HollovVpo1nt op 02-07-2022 11:38 ]
*snip* tips voor belastingontduiking gaan we niet geven.
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 06-07-2022 13:47 ]
Voor de douchegoot zou ik eens naar EasyDrain kijken. Ben daar zelf heel tevreden over.
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:28:
[...]
Thanks voor de reactie. Ik hoop het, mocht het tegenvallen dan kan ik de coating proberen. Overigens zie ik veel van de bekende sanitairzaken showroom opstellingen hebben met <R10 en onder tegels in de inloopdouche.
Ik ben nu aangekomen bij de selectie van de douchegoot. Ook dat is inbouw dus wil ik wat een goede kwaliteit hebben. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten daarbij?
Dank voor de reacties allen! Volgende horde is de radiator. Ik heb via de rekentools van diverse sites het vermogen uitgerekend, wat neerkomt op 1000W. Heb op basis daarvan een radiator heb 60*160 gevonden. Ik moet zeggen dat ik hem wel groot vind. Ik denk dat ik een kleinere ga nemen van ca 750W. Die rekentools zijn uitgelegd op 24graden, zo warm hoeft 't van mij niet te zijn.
Voetventiel ertussen en gewoon flink knijpen. Hoe groter hoe meer handdoeken je kwijt kan.HollovVpo1nt schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:19:
Dank voor de reacties allen! Volgende horde is de radiator. Ik heb via de rekentools van diverse sites het vermogen uitgerekend, wat neerkomt op 1000W. Heb op basis daarvan een radiator heb 60*160 gevonden. Ik moet zeggen dat ik hem wel groot vind. Ik denk dat ik een kleinere ga nemen van ca 750W. Die rekentools zijn uitgelegd op 24graden, zo warm hoeft 't van mij niet te zijn.
n=1 en pas 2 jaar ervaring mee, maar ik ervaar nul problemen met de spullen van Maxaro tot nog toe, alle kranen doen het prima en de meubels en douchescherm ook geen enkel probleem mee gehad tot nog toe. Tegels waren ook prima van kwaliteit. Ook voor de nieuwbouwwoning van plan om een douchescherm en badkamermeubel met kom bij maxaro aan te schaffen. De prijzen die we via de badkamerboer via de aannemer moesten betalen waren echt belachelijk.AjaxAmsterdam schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:09:
[...]
Maxaro is 99% Chinees.
Leuke winkel om inspiratie op te doen , als je kwaliteit wil , moet je daar niet wezen.
Maxaro is Nooren import en leverde vroeger merken zoals Mocoori aan sanitairshowrooms.
De meeste problemen met spullen uit China , en dan vooral kranen , is het leveren van onderdelen.Blik1984 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:25:
[...]
n=1 en pas 2 jaar ervaring mee, maar ik ervaar nul problemen met de spullen van Maxaro tot nog toe, alle kranen doen het prima en de meubels en douchescherm ook geen enkel probleem mee gehad tot nog toe. Tegels waren ook prima van kwaliteit. Ook voor de nieuwbouwwoning van plan om een douchescherm en badkamermeubel met kom bij maxaro aan te schaffen. De prijzen die we via de badkamerboer via de aannemer moesten betalen waren echt belachelijk.
O.a. Maxaro , maar ook Brauer willen nog wel eens van fabrikant wisselen. Het uiterlijk blijft hetzelfde , maar het binnenwerk niet.
Dus laten we zeggen als je een keer een onderdeel nodig heb , is de kans aanwezig dat dat binnenwerk niet meer leverbaar is.
Met opbouwkranen is dat niet zo een groot probleem , dat vervang je zo.
Alleen met inbouwkranen word je daar niet vrolijk van.
Heb dit 2 keer meegemaakt met kranen van Brauer en een keer met een douchepaneel van Wiesbaden.
Maxaro = Chinees verdient een nuance. Maxaro ontwerpt hun spullen zelf in Nederland, maar laten het in China fabriceren. Wat dat betreft is het made in China, zoals vrijwel alles tegenwoordig.AjaxAmsterdam schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:09:
[...]
Maxaro is 99% Chinees.
Waar halen jullie inspiratie vandaan qua kleuren en inrichting voor jullie badkamers? De boeken die je hier en daar mee kan nemen bevatten de mooiste badkamers. Maar vaak hebben deze de grote van mijn hele woning in plaats van die paar m2 wat onze badkamer is. Hebben jullie tips voor wat meer realistischer inspiratie?
Pinterest?vinpower schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:47:
Waar halen jullie inspiratie vandaan qua kleuren en inrichting voor jullie badkamers? De boeken die je hier en daar mee kan nemen bevatten de mooiste badkamers. Maar vaak hebben deze de grote van mijn hele woning in plaats van die paar m2 wat onze badkamer is. Hebben jullie tips voor wat meer realistischer inspiratie?
Uit diezelfde boeken kan je wel inspiratie opdoen van een bepaalde uitstraling of kleuren combinatie.vinpower schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:47:
Als je vervolgens bij een goede verkoper zit kan je helpen die paar ideeen uit te werken naar een mooi samenhorig geheel.
Google? Ook Pinterest is een goede website om inspiratie op te doen, al moet je ook daar goed uitkijken.vinpower schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:47:
Zo heb ik tijdens mijn zoektocht daar eens heel mooie blauwe 'tegels' gezien in een badkamer, wat achteraf dus wandstickers bleken te zijn.
Laatst ben ik nog bij Julius van der Werf tegels geweest om op zoek te gaan naar een matte, donkerblauwe tegel. Kleur in je badkamer is echt een crime. Standaard zijn alle tegels wit, zwart, grijs of zand. Als je tegels met kleur wilt hebben, houd je heel weinig keuze over. Of je nu voor blauw, groen, roze of een andere kleur gaat maakt dan niet uit.
Uiteindelijk is het gelukt om een mooie tegel te vinden, via de badkamerzaak. Maar op internet raak je al gauw de weg kwijt en nadeel daarvan is dat je de tegel niet in het echt kunt zien. Dat is in mijn ogen toch wel erg belangrijk; dat je iig een proeftegel kunt zien/krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door m181087 op 07-07-2022 08:48 ]
Daarnaast is het ook wel een kwestie van knopen doorhakken.m181087 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:47:
[...]
Google? Ook Pinterest is een goede website om inspiratie op te doen, al moet je ook daar goed uitkijken.
Zo heb ik tijdens mijn zoektocht daar eens heel mooie blauwe 'tegels' gezien in een badkamer, wat achteraf dus wandstickers bleken te zijn.
Laatst ben ik nog bij Julius van der Werf tegels geweest om op zoek te gaan naar een matte, donkerblauwe tegel. Kleur in je badkamer is echt een crime. Standaard zijn alle tegels wit, zwart, grijs of zand. Als je tegels met kleur wilt hebben, houd je heel weinig keuze over. Of je nu voor blauw, groen, roze of een andere kleur gaat maakt dan niet uit.
Uiteindelijk is het gelukt om een mooie tegel te vinden, via de badkamerzaak. Maar op internet raak je al gauw de weg kwijt en nadeel daarvan is dat je de tegel niet in het echt kunt zien. Dat is in mijn ogen toch wel erg belangrijk; dat je iig een proeftegel kunt zien/krijgen.
Ik heb in mijn zoektocht denk ik wel 20 verschillende antraciet achtige tegels in m'n handen gehad. Uiteindelijk heb ik de 'mooiste' eruit gekozen. Maar als ik een ander van die 19 tegels had gekozen en in m'n badkamer had geplakt, had ik die éne er waarschijnlijk nooit meer uit kunnen plukken.
Klopt, heel veel tegels lijken enorm op elkaar.Flix20 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:09:
[...]
Daarnaast is het ook wel een kwestie van knopen doorhakken.
Ik heb in mijn zoektocht denk ik wel 20 verschillende antraciet achtige tegels in m'n handen gehad. Uiteindelijk heb ik de 'mooiste' eruit gekozen. Maar als ik een ander van die 19 tegels had gekozen en in m'n badkamer had geplakt, had ik die éne er waarschijnlijk nooit meer uit kunnen plukken.
Als je echter voor kleur gaat wordt de spoeling heel dun. Daar is veel minder vraag naar en wordt dus ook veel minder van geproduceerd.
Bij het accepteren van de offerte ga ik straks de 2 meest beeldbepalende tegels vooruit laten bestellen en leveren. Gelukkig heb ik een grote garage waar ik die prima een jaar kan opslaan, tot moment van plaatsing.
De laatste tegel, een witte marmertegel, laat ik wel over een half jaar bestellen. Als die niet meer leverbaar is, kan ik vast wel een tegel vinden die er erg op lijkt.
Vraagje, mijn wastafelmeubel is straks een blad van 150cm*50cm, waar een waskom op komt. Ik zou onder het blad een wandmeubel willen hebben, vergelijkbaar met dit:

Iemand een idee waar ik dit voordeling kan aanschaffen? Ik ben niet bereid er meer dan 250 euro voor te betalen. Wat ik tot nu toe gevonden heb is óf onderdeel van een set, of veel te duur.

Iemand een idee waar ik dit voordeling kan aanschaffen? Ik ben niet bereid er meer dan 250 euro voor te betalen. Wat ik tot nu toe gevonden heb is óf onderdeel van een set, of veel te duur.
[ Voor 20% gewijzigd door HollovVpo1nt op 07-07-2022 20:43 ]
Je weet voor dat bedrag wel zeker dat het laminaat binnen 3 jaar los laat. Wij hebben hier tijdelijk een Ikea kastje gehad waar dat precies het probleem was zo onder de wastafel.HollovVpo1nt schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:41:
@HollovVpo1nt ik denk dat je prijspunt niet realistisch is eerlijk gezegd. Bedenk dat een goed scharnier al 15-20 euro kost en een plaat multiplex 18 mm 150 euro dan ben je er al bijna...
Misschien op marktplaats?
wheli schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:42:
@HollovVpo1nt ik denk dat je prijspunt niet realistisch is eerlijk gezegd. Bedenk dat een goed scharnier al 15-20 euro kost en een plaat multiplex 18 mm 150 euro dan ben je er al bijna...
Hmm... f*ck. Ik ben al teveel geld kwijt aan de badkamer, dit leek iets om op te bezuinigen maar dat is dus niet verstandig. Aan de andere kant, de badkamermeubel bij mij thuis lijkt meer dan 10 jaar oud IKEA en die was nog prima. Choices choicesCurlyMo schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:47:
[...]
Je weet voor dat bedrag wel zeker dat het laminaat binnen 3 jaar los laat. Wij hebben hier tijdelijk een Ikea kastje gehad waar dat precies het probleem was zo onder de wastafel.
IKEA geeft ook 10 jaar garantie op bv de Godmorgon lijn. Als het niet mega nat wordt dan moet dat dus goed gaan. Maar alsnog denk ik dat je op 400-500 euro moet rekenen.
Als het echt om het onderste deel gaat wat lijkt op die foto, dan is dat volgend jaar ook nog te realiseren.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:39:
[...]
[...]
Hmm... f*ck. Ik ben al teveel geld kwijt aan de badkamer, dit leek iets om op te bezuinigen maar dat is dus niet verstandig. Aan de andere kant, de badkamermeubel bij mij thuis lijkt meer dan 10 jaar oud IKEA en die was nog prima. Choices choices
Los je het nu op door een plank /MDF bij bouwmarkt te halen, dat eronder te zetten en daar je handdoeken op te leggen.
Spaar je even door voor volgend jaar om daar een meubeltje voor in plaats te zetten.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ugh... Wat een hoofdpijn. Ik had een wastafelblad gekocht bij x2o, net wezen ophalen, daarna weer naar x2o voor een onderkast... Zeggen ze doodleuk ja dat blad is niet geschikt was vrijhangend blad voor een waskom. Waarom verkopen jullie het dan als wastafelblad los?? "Ja het is een meubelblad"
Noem het dan ook meubelblad..uhg terug naar de tekentafel...
Noem het dan ook meubelblad..uhg terug naar de tekentafel...
Wij hebben er onze badkamer niet vandaan, maar zijn wel wezen kijken bij https://www.st-pieter.nl/...owrooms/st-pieter-tilburgvinpower schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:47:
Daar kan je genoeg inspiratie opdoen. Veel showroombadkamers in veel verschillende stijlen.
Dus in plaats van Pinterest afstruinen, zou je ook gewoon eens een middag hierheen kunnen.
Mensen met Hotbath kranen, zijn jullie tevreden met de kwaliteit? Ik lees namelijk verschillende reacties en ervaringen online
Wat betreft badkamerspiegels, je hebt kopervrij spiegels en met koper. Van kopervrij lees ik van een aanbieder dat het 'bijzonder waterdicht' zou zijn. Iemand een idee wat het verschil is? Andere vraag, ik zie goedkope spiegels met verwarmingsfunctie, dan heb je een grote spiegel waar enkel een strookje van 15x10cm wordt verwarmd. Waar kan ik een goed verwarmingselement aan herkennen? Zal jullie niks verbazen dat mijn budget voor de spiegel ook niet bijster veel is (c.a. 200 euro).
[ Voor 44% gewijzigd door HollovVpo1nt op 11-07-2022 14:02 ]
Ik heb weinig ervaring met spiegels, maar ik zou goedkopere spiegels halen en dat budget bij je wasmeubel optellen 
Wij hebben mooie ronde spiegels gekocht bij de Jysk, in de korting waren ze 40 euro per stuk. Zo hebben we ook gekeken bij de Xenos bijvoorbeeld.
Wij hebben mooie ronde spiegels gekocht bij de Jysk, in de korting waren ze 40 euro per stuk. Zo hebben we ook gekeken bij de Xenos bijvoorbeeld.
Ik heb simpele witte rechthoekige tegels voor de badkamer muur besteld 30x60cm. Nu staat er op de doos dat je ze niet om en om mag leggen enkel recht op elkaar als een raster. Waarom staat dit zo aangegeven en wat kunnen consequenties zijn als je ze om en om legt?
Alvast dank.
Alvast dank.
Wat is 'om en om'?Ynnewg schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:40:
Ik heb simpele witte rechthoekige tegels voor de badkamer muur besteld 30x60cm. Nu staat er op de doos dat je ze niet om en om mag leggen enkel recht op elkaar als een raster. Waarom staat dit zo aangegeven en wat kunnen consequenties zijn als je ze om en om legt?
Alvast dank.
Halfsteens verband? > nr. 3 op de bijgaande afbeelding

Ah handig deze afbeelding. Bedankt. Nummer 3 inderdaad. Volgens de verpakking mag je ze enkel als nummer 1 leggen..
Wat ik denk, de tegels zijn misschien niet 100% vlak, maar zijn hol of bol (is allemaal heel subtiel hoor) waardoor je diepte verschil krijgt. Mogelijk valt het in praktijk wel mee
Wellicht kun je je vraag beter hier in het topic over klussen stellen.Ynnewg schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:49:
Ah handig deze afbeelding. Bedankt. Nummer 3 inderdaad. Volgens de verpakking mag je ze enkel als nummer 1 leggen..
Daar zitten een paar echte vaklui.
https://gathering.tweaker...ist_messages/1991146/last
En anders op dit Klusforum
https://www.klusidee.nl/F...waterleiding-en-afvoer.2/
Iemand hier nog tips qua positionering van lampen in deze badkamer.
:fill(white):strip_exif()/f/image/pqDkI3qjCBhoIj5i6R6Pq29T.png?f=user_large)
Welke lampen adviseren jullie ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/pqDkI3qjCBhoIj5i6R6Pq29T.png?f=user_large)
Welke lampen adviseren jullie ?
@Jerry_bboy Geen lampen tips, maar ik vraag me wel af of die douchedeur wel dicht kan zoals het nu is getekend.
nee, maar deze tekening klopt ook niet helemaal.CurlyMo schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:17:
@Jerry_bboy Geen lampen tips, maar ik vraag me wel af of die douchedeur wel dicht kan zoals het nu is getekend.
Maar dit was meer het idee van hoe de badkamer moet worden. Sowieso kan de deur beide kanten op.
Maar in mijn uiteindelijke tekening klopt het wel allemaal
Nuttig topic. Dank!! Laatste 20-30 pagina's teruggelezen en handige tips.
Wij krijgen +/- volgend jaar een nieuwbouw appartement en badkamer/toilet sanitair (niet de tegels, die keuze volgt later via andere leverancier) gaat via UHUW. Jeetje die prijzen....advies +10% voor alle keuzes. Krijg ook als reactie dat de prijs inclusief montage is --> ja maar bij standaardkeuzes wordt de kraan, bad, toilet etc toch ook al gemonteerd en zit dat al in de koopprijs. Mis ik iets?
Casco helaas geen optie vanwege appartement.
Weet niet of het slim is, maar we geven aan de kopersbegeleider door dat het standaard opgeleverd mag worden en wij gaan zelf wel aan de slag met het kopen van ander douchegarnituur, wasbak+onderkast en spiegel. Tips of zaken die ik mogelijk over het hoofd zie, zijn uiteraard altijd welkom.
Zijn er sanitairzaken die splinternieuw materiaal (wel gemonteerd en dus meteen gedemonteerd) inkopen/inruilen? Of zelf maar op Marktplaats zetten tzt? Op zich jammer dat het zo moet.
Wij krijgen +/- volgend jaar een nieuwbouw appartement en badkamer/toilet sanitair (niet de tegels, die keuze volgt later via andere leverancier) gaat via UHUW. Jeetje die prijzen....advies +10% voor alle keuzes. Krijg ook als reactie dat de prijs inclusief montage is --> ja maar bij standaardkeuzes wordt de kraan, bad, toilet etc toch ook al gemonteerd en zit dat al in de koopprijs. Mis ik iets?
Casco helaas geen optie vanwege appartement.
Weet niet of het slim is, maar we geven aan de kopersbegeleider door dat het standaard opgeleverd mag worden en wij gaan zelf wel aan de slag met het kopen van ander douchegarnituur, wasbak+onderkast en spiegel. Tips of zaken die ik mogelijk over het hoofd zie, zijn uiteraard altijd welkom.
Zijn er sanitairzaken die splinternieuw materiaal (wel gemonteerd en dus meteen gedemonteerd) inkopen/inruilen? Of zelf maar op Marktplaats zetten tzt? Op zich jammer dat het zo moet.
Ik ben gecharmeerd geraakt van tegels met een nogal grove marmerlook in een kleur.
Bij een kennis van me in huis gezien en had meteen zoiets van WOW.
Ik vond zijn kleurstelling niet direct bij mij passen, maar het geheel vond ik desalniettemin schitterend.
Dit soort tegels zijn het

En deze, die onze voorkeur heeft (maar enorm duur is, zul je altijd zien)

Nu zitten wij er over te denken om ook zulke tegels te nemen.
In de maat 120 x 60.
En dan deze marmerlooktegels tegen 1 lange wand en 2 kopse kanten van de badkamer.
De andere lange wand (waar wastafels en spiegels komen) een andere tegel.
Op de vloer ook een andere tegel.
Maar wat dan die andere tegels dan zouden moeten worden, daar komen we even niet uit.
Mijn badkamer is ± 400 x 270 en 240 hoog, en op de getoonde foto's zijn het allemaal paleizen natuurlijk.
Iemand ideeën hierover?
Bij een kennis van me in huis gezien en had meteen zoiets van WOW.
Ik vond zijn kleurstelling niet direct bij mij passen, maar het geheel vond ik desalniettemin schitterend.
Dit soort tegels zijn het
En deze, die onze voorkeur heeft (maar enorm duur is, zul je altijd zien)

Nu zitten wij er over te denken om ook zulke tegels te nemen.
In de maat 120 x 60.
En dan deze marmerlooktegels tegen 1 lange wand en 2 kopse kanten van de badkamer.
De andere lange wand (waar wastafels en spiegels komen) een andere tegel.
Op de vloer ook een andere tegel.
Maar wat dan die andere tegels dan zouden moeten worden, daar komen we even niet uit.
Mijn badkamer is ± 400 x 270 en 240 hoog, en op de getoonde foto's zijn het allemaal paleizen natuurlijk.
Iemand ideeën hierover?
Wellicht een hele neutrale tegel gebruiken, bijv. Mat wit op de vloer / wand achter de spiegels.
Of doe juist de vloer en 1 wand marmerlook en de rest mat wit, dan knalt die ene accentwand er mooi uit.
Of doe juist de vloer en 1 wand marmerlook en de rest mat wit, dan knalt die ene accentwand er mooi uit.
Ik probeer het meteen te visualiseren.Bart0ving schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:35:
Wellicht een hele neutrale tegel gebruiken, bijv. Mat wit op de vloer / wand achter de spiegels.
Niet makkelijk, maar lijkt al heel goed.
Als je gaat voor een accent wand dan zou ik kiezen voor een zachte/naturel tegel als tegenhanger. Wit kan in dat geval altijd maar ik zou persoonlijk kijken naar een andere kleur, beetje zand/warm grijs/licht bruin komt vaak terug in de aders van het marmer en dat zou ook erg mooi zijn.
je hebt best veel verschillende kleuren tegels gelinkt, wat vind je het mooiste? groen blauw beige? daarvan kan ook een hoop afhangen.
je hebt best veel verschillende kleuren tegels gelinkt, wat vind je het mooiste? groen blauw beige? daarvan kan ook een hoop afhangen.
@Rzaan hierbij een voorbeeld van mijn (nog niet complete) nieuwbouw badkamer.
Ook gekozen voor een accentwand als eyecatcher, met wel de vloer in dezelfde tegel om zo meer rust te creëren. Als het huis straks af is komt er een spanplafond in met een led strip wat mooi strijklicht op de wand bij het bad zou moeten geven.
:strip_exif()/f/image/IwPCzaP8Oo6ccbhBymJAJXeO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/69NcDOVsAOyqkBCUrPZCyMMf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook gekozen voor een accentwand als eyecatcher, met wel de vloer in dezelfde tegel om zo meer rust te creëren. Als het huis straks af is komt er een spanplafond in met een led strip wat mooi strijklicht op de wand bij het bad zou moeten geven.
:strip_exif()/f/image/IwPCzaP8Oo6ccbhBymJAJXeO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/69NcDOVsAOyqkBCUrPZCyMMf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hf8y1JIuZsW15UTP5Ajm4BF2.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze kleur en tekening heeft mijn voorkeur.Aurum schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:57:
Als je gaat voor een accent wand dan zou ik kiezen voor een zachte/naturel tegel als tegenhanger. Wit kan in dat geval altijd maar ik zou persoonlijk kijken naar een andere kleur, beetje zand/warm grijs/licht bruin komt vaak terug in de aders van het marmer en dat zou ook erg mooi zijn.
Maar die is meer dan € 200 per m²

[ Voor 8% gewijzigd door Rzaan op 14-07-2022 14:41 ]
Er bestaan ook PVC wandpanelen met allerlei looks (marmer, beton), dat lijkt me prijsvriendelijker. Bijv. Dumawall XL
vice versa en weer terug
Ik neem beneden al een PVC vloer, dat lijkt me voldoendeBrumax schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:45:
Er bestaan ook PVC wandpanelen met allerlei looks (marmer, beton), dat lijkt me prijsvriendelijker. Bijv. Dumawall XL
Ik heb die panelen gezien, maar die ik zag waren toch wel echt plastic.
Ik zou persoonlijk helemaal knallend gek worden als je daar 3 wanden van doet.

één wand om het als showpiece te doen zou kunnen en dan daaromheen een neutrale tegels zou kunnen.
Of je zoekt een tegel waarvan die groen/bruinige kleur in die marmer tegel in terug komt.

één wand om het als showpiece te doen zou kunnen en dan daaromheen een neutrale tegels zou kunnen.
Of je zoekt een tegel waarvan die groen/bruinige kleur in die marmer tegel in terug komt.
Ja echt prachtig, ik snap zeker ook de wow factor. Mooie tegel waarin ook een beetje blauw of groen voorkomt. Door een naturel tegel te kiezen met een blauwe ondertoon past het goed bij je tegel en wordt het geheel wat koeler. Kies je voor een tegel met juist een bruine ondertoon pas je ook nog prima bij je tegel maar geeft het geheel een warm gevoelRzaan schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:34:
[...]
Deze kleur en tekening heeft mijn voorkeur.
Maar die is meer dan € 200 per m²
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mocht je een niet witte tegel kiezen als tegenhanger zou ik proberen te zoeken naar een tegel die dan weer niet die "beton-look" motief heeft, als je een drukke wandtegel kiest zou ik voor een zo rustig mogelijke tegenhanger kiezen
Wij hebben voor een vloertegel gekozen die wat meer lijkt op een stuc/gietvloer finish en in warme grijs die match met de ader in de wandtegel. Nou is die donkergrijs dus opzich hoef je dan qua kleuren niet heel veel verder te kijken
:strip_exif()/f/image/zmy16J7MgqmHk0sjyxYiA92l.jpg?f=fotoalbum_large)
De WC is nog niet af!