Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 57 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Monstera schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:37:
[...]

De Wi-Fi versterker van Aquasound, dus de Samba set maar zonder de Njoy controller, dat werd ons echt te prijzig. De versterker met adapter staat op zolder, direct boven de badkamer en is via die vloer in het badkamerplafond aangesloten op de speakers. Dan kun je er toch nog goed bij mocht dat nodig zijn. Het afzuigsysteem zit daar ook, dus dit is een stukje zolder dat we verder toch niet gebruiken. In het plafond had ook gekund, met een kapje erop zodat je er in geval van nood bij kunt, maar dat zou wel meer gedoe zijn.
Ah ja, dat kan ook. Boven mijn badkamer zitten de buren, dus dat gaat hem bij mij niet worden. Ik denk dat ik de Bluetooth Streamer (https://www.coolblue.nl/p...utm_campaign=notspecified) in het plafond laat wegwerken (daar hoef ik, als het goed is, toch niet bij) en de versterker (https://www.bol.com/nl/nl...5a/9300000031666036/?s2a=) boven het bedieningspaneel van mijn spotjes aan de muur. Moet ik alleen even kijken hoe ik dan de kabels wegwerk, dus misschien toch beter in het plafond met inderdaad een kapje of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:31

ap3nr0ts

hoi

Kleine vraag hier maar: wat zou ik in het huidige klimaat (qua drukte) kwijt moeten zijn aan een douchevloer vervangen? Of het nu tegels of gieten is. Heb nu wel 2 offertes, maar die prijzen (750+ voor een vierkante meter, all-in), stroken niet echt met wat online info er is (dat je rond de 100-300 klaar zou kunnen zijn).

Gaat om een huis waar we pas maandje in zitten maar douchevloer niet vertrouwen. Dus we willen het gewoon vervangen direct. En ik snap dat het retedruk nu is.

[ Voor 3% gewijzigd door ap3nr0ts op 28-12-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:16
Heeft iemand ervaring met de "Air Power" functie van Hansgrohe douches? Ik twijfel tussen de Croma en de Croma Select/Crometta series welke dit niet hebben. Op de website wordt er bij die zonder "Air Power" gezegd dat ze goed zijn om "Shampoo uit het haar te spoelen"...en bij die met "Air Power" "Zachte doucheregen van met lucht verrijkte druppels"...jullie begrijpen dat ik geen ruzie wil met de vrouw des huizes.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:43
ap3nr0ts schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:22:
Kleine vraag hier maar: wat zou ik in het huidige klimaat (qua drukte) kwijt moeten zijn aan een douchevloer vervangen? Of het nu tegels of gieten is. Heb nu wel 2 offertes, maar die prijzen (750+ voor een vierkante meter, all-in), stroken niet echt met wat online info er is (dat je rond de 100-300 klaar zou kunnen zijn).

Gaat om een huis waar we pas maandje in zitten maar douchevloer niet vertrouwen. Dus we willen het gewoon vervangen direct. En ik snap dat het retedruk nu is.
Als die online info van standaard websites komt (en niet van bijv. een forumpost van max. een paar maanden oud) dan kan het heel goed kloppen dat de prijs meer dan een keer over de kop is gegaan, het is gekkenwerk momenteel. Verder heb ik geen verstand wat dit zou mogen kosten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Haodeyoude schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:40:
Heeft iemand ervaring met de "Air Power" functie van Hansgrohe douches? Ik twijfel tussen de Croma en de Croma Select/Crometta series welke dit niet hebben. Op de website wordt er bij die zonder "Air Power" gezegd dat ze goed zijn om "Shampoo uit het haar te spoelen"...en bij die met "Air Power" "Zachte doucheregen van met lucht verrijkte druppels"...jullie begrijpen dat ik geen ruzie wil met de vrouw des huizes.. :/
Wij hebben een douchekop (croma) met airpower, 28cm doorsnee. Je kunt er inderdaad goed je haar mee uitspoelen, de handdouche gebruiken we echt bijna nooit. Met crèmespoeling ook, misschien niet met een haarmasker, maar zoveel verstand heb ik er ook niet van :9.
Hij maakt wel iets meer lawaai, door de lucht die aangezogen wordt. En het stoomt wel meer dan een gewone douchekop denk ik, al was mijn vorige 15cm, dus sowieso lastig te vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 02-01-2022 20:07 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:55
Teijgetje schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:46:
@Thomas93
De tegelmaten kloppen niet?
En wat is de buitenmaat? de maat van de wanden buiten de badkamer?

Op 203 komt een tegel van 150 met twee stukjes 26,5 maar die stukjes zijn nu ca 75 in vergelijking met de 150 brede.
En op de 242 wanden krijg je natuurlijk nooit drie tegels van 120.
Of op de 203 deurwand drie tegels van 120 met strookjes?

Ik zou dat even aanpassen zodat je een beter beeld krijgt hoe het wordt.
Op 243 passen namelijk maar twee tegels en een strookje van 2,5 cm , of een tegel met twee gesneden tegels van 61,2.
En op de deurwand zijn twee tegels al te breed.

Elektrische vloerverwarming is te regelen met een klokthermostaat. Dat hoeft dus alleen aan als je er gebruik van maakt.

Ik zou zeker dan voor een toilet kiezen, En inderdaad tegenover de wastafel.
Behalve dat er naast vrijwel onmogelijk is vanwege de aansluiting is het geen gezicht als je aan de wastafel staat. Bovendien is hij dan handig als "tafeltje" voor als je gaat douchen.
Goedemorgen,

Ik zie dat ik wat reacties over het hoofd heb gezien...Inmiddels zijn we zover dat ik het plan met het toilet uit m´n hoofd heb gezet, het wordt met een toilet een te krappe bedoeling. Op de locatie van het mogelijke toekomstige toilet zit vanuit de bouw momenteel al een toiletafvoer en wateraansluiting, dus die worden bij de verbouwing netjes weggewerkt in de koof. Mocht ik later dan toch nog enorme spijt krijgen van mijn keuze, dan is het alsnog installeren van het toilet een simpele klus.

@Teijgetje , De tegelmaten in het programma kloppen inderdaad niet, dit was niet aan te passen. De aangegeven maten zijn binnenmaten.

Waarschijnlijk ga ik voor de 60x60 tegels, met al dat snijwerk vanwege de koven hebben tegels van 120x60 weinig zin.

Wat betreft de verwarming is de keuze gevallen op vloerverwarming. Een infraroodpaneel in een vrij klein ruimte is geen gezicht. En het gaat er om dat de kou enigzins uit de tegels is. Niet dat het een koude badkamer s (het is een inpandige badkamer, goed geïsoleerd) , maar tegels voelen toch vrij koud als je onder de warme douche vandaan komt.
Toke_gt schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:00:
[...]

Over de koof: deze worden vaak standaard 70 cm breed gemaakt, terwijl de leidingen nog niet de helft van de ruimte innemen. Het kan dus best de moeite waard zijn om de koof een stukje open te breken en te kijken of er ruimte te winnen is. Zeker bij de koof van de onderburen zal er ruimte zijn, want wat gaat er doorheen? Ik denk alleen ontluchting? Daar kun je prima omheen bouwen.
Je rioolafvoer kan waarschijnlijk inderdaad alleen naar je eigen koof, maar hoeft er niet direct naast te zitten. Je kunt een ombouw maken, of een voorzetwand langs de lange wand links, waar afvoer in is weggewerkt. Dat voorkomt dat je meteen op het toilet stuit als je de badkamer binnenkomt.

Zelf zou ik het toilet tegen de koof van de onderburen plaatsen, met daarnaast een douche van 120x90, met een glazen wand met deur aan de voorzijde. De zijde naast het toilet kan van glas zijn, maar kan ook een muurtje zijn, waarmee je een heel maakt met de koof. Douche is 90 cm diep. Daarmee hou je op die lange wand nog 150m over voor je wastafel (nu 80cm op je lijstje). Links of rechts daarvan past nog een kast, maar zelf zou ik dan liever een bredere wastafel nemen met bergruimte eronder in laden.

Zo kom je wat gunstiger uit. Crux zit in die douchewand dwars op de muur, in combinatie met 2x de koof. Dat blokkeert het geheel. Ik meen ook te zien dat het een opgebouwde muur is? Dat zou ik je afraden. Het maakt je badkamer donker en wat hokkerig, terwijl dat helemaal niet hoeft.
Er loopt aardig wat door zo'n koof heen: CV af/aanvoer, Ithobox zuig/blaasleiding (onderburen alleen blaas), rioolontluchting. Ik en m'n partner hebben een glazen wand overwogen, echter vinden we een muurtje veel knusser. Wellicht dat we het muurtje dan niet volledig tot het plafond laten bouwen, zodat het geheel nog enigzins doorkijk geeft naar de achterwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:16
EWK schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Wij hebben een douchekop (croma) met airpower, 28cm doorsnee. Je kunt er inderdaad goed je haar mee uitspoelen, de handdouche gebruiken we echt bijna nooit. Met crèmespoeling ook, misschien niet met een haarmasker, maar zoveel verstand heb ik er ook niet van :9.
Hij maakt wel iets meer lawaai, door de lucht die aangezogen wordt. En het stoomt wel meer dan een gewone douchekop denk ik, al was mijn vorige 15cm, dus sowieso lastig te vergelijken.
Thanks! is het veel lawaai? Storend als je b.v. een slaapkamer direct naast je badkamer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:20
Voor het eerst een prijs gekregen voor een badkamer verbouwen. Ik heb een kleine badkamer van 4.6 m2. Ik wil dezelfde layout alleen alles nieuw (douchebak lekt nu, kitranden laten momenteel los).

Aardige vent die is komen kijken en toevallig had hij tijd in Februari. Heeft me zijn werk laten zien en dat zag er goed uit. Het idee is dat ik zelf alle tegels/wasbak e.d. koop en dat hij het dan installeert. Het zou ongeveer 3 tot 4 weken duren. Hier schrok ik al een beetje van.

Toen kreeg ik de prijs. 7000.-. Dat is dan wel inclusief bouw materialen. Is dit een normale prijs in deze tijd? Voor dat geld probeer ik het liever zelf. Er is mij door meerdere mensen verteld dat het rond de 3-4000 euro zou kosten (inclusief tegels etc).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:18
Batsiaan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:47:
Toen kreeg ik de prijs. 7000.-. Dat is dan wel inclusief bouw materialen. Is dit een normale prijs in deze tijd? Voor dat geld probeer ik het liever zelf. Er is mij door meerdere mensen verteld dat het rond de 3-4000 euro zou kosten (inclusief tegels etc).
Ik zou direct voor € 7000,- tekenen. Hier is het rond de 10k en dat was al relatief goedkoop.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Voor het eerst een prijs gekregen voor een badkamer verbouwen. Ik heb een kleine badkamer van 4.6 m2. Ik wil dezelfde layout alleen alles nieuw (douchebak lekt nu, kitranden laten momenteel los).

Aardige vent die is komen kijken en toevallig had hij tijd in Februari. Heeft me zijn werk laten zien en dat zag er goed uit. Het idee is dat ik zelf alle tegels/wasbak e.d. koop en dat hij het dan installeert. Het zou ongeveer 3 tot 4 weken duren. Hier schrok ik al een beetje van.

3000-4000 is anno 2022 echt geen gangbare prijs meer.
Voor een badkamer van van 2x2 waren wij in 2016 zo'n 4000 kwijt aan arbeid en 3000 aan materiaal (zelf ingekocht). Totaal dus 7000. Dat was destijds al een goede deal.

Dus de 7000k inclusief materialen zou voor mijn een directe 'shup up and take my money' zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 03-01-2022 11:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik lees vooral op het forum en omdat ik veel heb gehad aan dit topic, deel ik graag mijn (onze) ervaring over de nieuwe badkamer. Wie weet kan iemand er zijn voordeel mee (of inspiratie aan op) doen.

In juli hebben we de sleutel gekregen van onze nieuwe woning, met daarin een bijna 30 jaar oude badkamer. Het betreft een ruimte van 2.59 x 2.27 met een 1 kant een schuin plafond met dakraam.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus hierbij 2 plaatjes van hoe het eruit zag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XDkKe4lTl-Coan6Jcscdmr_fvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahqOku6bMWpyL6EOQKSBea8H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH892Q7PuUCpMmdF_dYU8OOnK64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uk0zhwgO8TDtbnZmTLAXgRWm.jpg?f=fotoalbum_large

Via via ken ik een klusjesman die tijd voor ons had gereserveerd in september. Voorafgaand aan de sleuteloverdracht hadden we al de indeling bepaald en die blijft grotendeels overeind hoe die is: toilet, wasgedeelte, douche en radiator komen op ongeveer dezelfde plaats terug. In juli zijn we naar een groothandel geweest voor de meubels en een andere voor de tegels. De offertes vonden we prima, dus alles kon worden besteld en op 20 september is hij begonnen.

Ik heb zelf de badkamer kaal aangeleverd (op de radiator na): dus de vloer (zeil) en alle overige meubels eruit gesloopt.
Vorige week (!) is de badkamer eindelijk opgeleverd.
Hierbij het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sA0bQQGPHPlMNqKTCYjzP9sVpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cdzz2TDnW51SiWSxPwWTtnye.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1ZdS6jOLsPLgYoJQHZGFCE76sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFlLMDW45W2VunLlCrU2DNQB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wku3HIImUS202C7mjY1xW98pSrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNKo4P5VEaKD23ZDQa7VFpEt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zp3OCDZ1tzJecdJGfnQRSKJj2TA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1JqYJpGCW5CrnBUXyHt8LSn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXdDqSj5ixFZqSzSOhx2803cFlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oFbdZjBt0EToIWlC8AGVeag.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6f7dTI4fie8rrPbqAX1XT3Y48Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ll20IPYcvwL6rLQeq79Ik4M.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zie je niet, maar is wel veranderd:
  • Vloerverwarming: geringe meerprijs, maar niet voldoende om de ruimte te verwarmen. Daarom de radiator er wel bij.
  • Nieuw plafond: was niet het plan, maar tijdens het klussen is de oude gesneuveld.
  • Nieuwe afzuiging: er zat maar 1 schakelaar in de badkamer beneden (deze badkamer is op de eerste verdieping). Er was geen automatische functie oid en een nieuwe kabel trekken was complexer dan een nieuwe afzuiging. Deze is zuiniger, wel een auto functie en draadloze (uitbreidbare) bediening.
Alle kranen zijn ingebouwd en om een nisje te creëren en de thermostaat weg te werken is een voorzetwandje van 10 cm geplaatst. De douche is 90x120cm, het wasmeubel is 140 cm breed met 2x2 lades. De 2 waskommen zijn van de binnenkant glad en van de buitenkant 'hamerslag'. De spiegel is 100cm in doorsnede, met verwarming en 3 kleurtemperaturen die ook nog eens dimbaar zijn. Beetje overbodig, maar goed. Voor de WC hebben we een ondiepe spoelbak gekozen en deze weggewerkt met wederom een wandje. De tegels op vloer zijn 60x60 en tegen de muur zijn ze 30x60. Gerectificeerd en uit dezelfde lijn, zodat de voegen op elkaar aan kunnen sluiten.

Wat ging er minder goed?
  • Met name de planning: Corona in het gezin van de klusjesman, en de levertijden waren dramatisch. De kranen van de douche kwamen pas midden november. Ook was de klusjesman iets afhankelijker van een installateur dan hij zelf dacht, en zijn gebruikelijke partners hadden moeite om tijd vrij te maken. Gelukkig is er beneden nog een badkamer, 3 maanden douchen bij de buren was wel vervelend geweest. Ook verliep de communicaties hierover niet geweldig.
  • De prijs: uiteindelijk toch zo'n 10-15% duurder dan eerst begroot. Dit komt vooral door de extra uren van de installateur. Wel jammer, want we gingen er vanuit dat hij zelf ook het nodig kon.
  • De spiegel en 1 waskom waren bij levering kapot. Ook was de afvoer van de waskommen niet meegeleverd. Daardoor duurde het nog langer voordat we de waskommen konden gebruiken.
Wat ging er goed:"
We zijn echt heel blij met alle gemaakte keuzes. We vinden het een prachtige badkamer, waar voor ons alles inzit wat we nodig hebben. In het gebruik gaan we het natuurlijk echt merken, maar alles werkt naar behoren, er is voldoende licht, de douchecabine voelt heel ruim aan. En met de glazendouche wand zijn we heel blij met de waterontharder. Wat een genot deze badkamer.

Wat zouden we de volgende keer anders doen:
Lastig, omdat we uiteindelijk erg blij zijn met het resultaat en je niet overal invloed op hebt. Als je geen andere badkamer hebt: begin pas nadat alles is geleverd en gecheckt of het compleet is. Uiteindelijk valt op elke badkamer wel iets aan te merken. De kitranden en sommige voegen zijn bijvoorbeeld niet overal perfect. Wel zouden we bij meer leveranciers en installateurs offertes opvragen. De reden dat we voor deze zijn gegaan is dat hij op kort termijn kon begonnen (wat uiteindelijk niet zoveel zegt), dat ik hem via via kende en daar een prima badkamer heeft opgeleverd. We hadden een budget in ons hoofd en daarin paste het.

Al met al zijn we dus superblij met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin P
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-08-2023
Hele mooie badkamer geworden.
Ik heb een vraagje over de spiegelverwarming; is die ook rond net als de spiegel? Of krijg je een vierkant vlak op je spiegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Laatst online: 08-06 09:28
Dank je! De verwarming is vierkant: er is een blok, gevormd door strepen, in het midden waarin dus geen condens ontstaat (of snel verdampt). Eerlijk gezegd heb ik deze nog niet echt vaak gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Karin P schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:23:
Hele mooie badkamer geworden.
Ik heb een vraagje over de spiegelverwarming; is die ook rond net als de spiegel? Of krijg je een vierkant vlak op je spiegel?
Zoals hier te zien, in geval van Magnum Look dus, heb je de keuze tussen een ronde of een vierkante variant. :) https://www.magnumheating...heating/p-228-magnum+look

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:20
SquareOne schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:08:
[...]

3000-4000 is anno 2022 echt geen gangbare prijs meer.
Voor een badkamer van van 2x2 waren wij in 2016 zo'n 4000 kwijt aan arbeid en 3000 aan materiaal (zelf ingekocht). Totaal dus 7000. Dat was destijds al een goede deal.

Dus de 7000k inclusief materialen zou voor mijn een directe 'shup up and take my money' zijn.
Sorry niet helemaal duidelijk. Die 7000.- is alleen inclusief bouwmateriaal (lijm, voegsel etc). Dus exclusief tegels, badmeubels, douchebak.

Maar zelfs dan is het nog niet heel gek van wat ik begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:34

Zeeuw

5.6

Wij waren ook 7000 kwijt voor alleen het werk en de bouwmaterialen van een badkamer van 7m². Wij hebben zelf alles gesloopt, elektra en schilderwerken gedaan. Loodgieter, zand cementvloer, stucadoor, tegels en installatiewerk voor alles wat we zelf al hadden gekocht.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-05 12:08
Inmiddels een kleine 5 maanden geleden dat ik hier info. begon te verzamalen voor onze nieuwe badkamer en toilet. 2weken geleden zijn deze opgeleverd en wij zijn erg blij met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3FNO8xHtJxPGbwZ22oQBtyG1As=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MxoVIpjvd8GXQp14B2yE1QJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8KZkKdnfjdam-Lm0APV53xxhj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiPFp9gdrpttLa0hxklydxNs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zzj0YujvMRgmKA_30SWF_tOF4vQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOOPzN8UN89akhwuzcj5A6IK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMLb5VRy4JJwY0Yc-wMl5eN1vbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3v25vTASS7dwagKDtgH7dkE5.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik had begroot op 21k inclusief materiaal en door een aantal meevallers en kortingen (blackfriday) ben ik uiteindelijk op 19.5k uitgekomen voor badkamer en toilet.

Tip die ik wil meegeven als je geld wilt besparen is alles los inkopen, ook via duitsland hadden we kranen voor paar honderd euro's goedkoper besteld.
Verder deel alle materiaal vantevoren met de installateurs en vraag om bevestiging van compleetheid.
Als je online bestelt check dan ook op cashbackxl die paar procent is toch mooi meegenomen.
En als laatste, ga samen met de installateurs door alle geleverde materialen heen om te voorkomen dat er zaken missen die nodig zijn voor installatie.

[ Voor 3% gewijzigd door markolino33 op 03-01-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

markolino33 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:13:
Inmiddels een kleine 5 maanden geleden dat ik hier info. begon te verzamalen voor onze nieuwe badkamer en toilet. 2weken geleden zijn deze opgeleverd en wij zijn erg blij met het resultaat.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik had begroot op 21k inclusief materiaal en door een aantal meevallers en kortingen (blackfriday) ben ik uiteindelijk op 19.5k uitgekomen voor badkamer en toilet.

Tip die ik wil meegeven als je geld wilt besparen is alles los inkopen, ook via duitsland hadden we kranen voor paar honderd euro's goedkoper besteld.
Verder deel alle materiaal vantevoren met de installateurs en vraag om bevestiging van compleetheid.
Als je online besteld check dan ook op cashbackxl die paar procent is toch mooi meegenomen.
Mooi geworden! Ben benieuwd of je net als ik spijt krijg van je wasbak met maar 1 afvoer in plaats van 2. Die met 2 was destijds duizend euro duurder en dat vonden we wat veel. Nu spijt als wat dat ik het toch niet gedaan heb. Door de relatief lange weg die bijvoorbeeld tandpasta moet maken na het poetsen tot het afvoertje is je bak best snel vies.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
PaT schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Mooi geworden! Ben benieuwd of je net als ik spijt krijg van je wasbak met maar 1 afvoer in plaats van 2. Die met 2 was destijds duizend euro duurder en dat vonden we wat veel. Nu spijt als wat dat ik het toch niet gedaan heb. Door de relatief lange weg die bijvoorbeeld tandpasta moet maken na het poetsen tot het afvoertje is je bak best snel vies.
Nog geen spijt, bij ons was het een bewuste keuze omdat de prijs voor een dubbele niet anders was. En met kleine kids in huis die er binnen 1 min een zooitje van weten te maken maak ik me hier geen zorgen om 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aurelius142
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-06 15:30
@markolino33 Nette badkamer. Wat zijn de afmetingen van de badkamer als ik vragen mag? En is het meubel 120x60? Ik ben zelf nu namelijk bezig met het intekenen van mijn nieuwe badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:41
Mooie badkamers!

Hier gaat het echt niet soepel ondertussen, inmiddels behoorlijk wat gedoe met de badkamer leverancier. Vorige week heb ik ze ook aangegeven dat ik vond dat er wel erg veel mis ging. Werd niet bepaald gewaardeerd.

Dingen die fout zijn gegaan: verkeerd inbouwreservoir voor de wc, alle hoogtes in de badkamer bewust anders gemaakt zonder overleg, afvoeren verkeerd doorgegeven en daardoor stucwerk open moeten breken, aarding van de vloer niet bevestigd, tegels rondom de drain was erg lelijk gedaan, tegels bij de wc zitten niet in één lijn, vier verschillende lades in het meubel, sommige delen vergeten af te kitten, verkeerde douchedeur, lekkende wc, accessoires er niet bij en de planken in de nis zijn verkeerd gemonteerd + wit aan de onderkant ipv met fineer rondom. Ze zouden ook in drie weken klaar zijn terwijl het inmiddels al 6 weken duurt.

Het eind resultaat wordt vast mooi, maar ik zie het op het moment niet meer. Het irriteert me inmiddels behoorlijk hoe er gewerkt wordt. Toen ik het aangaf ging men meteen vol in de tegenaanval. Ik zou alles maar vanuit het negatieve bekijken en ze de kans moeten geven om alles op te lossen. Dat gebeurt uiteindelijk ook vast wel, alleen moet ik iedere keer wel weer achter ze aan om het ook voor elkaar te krijgen. Had ik er niet bovenop gezeten om bijvoorbeeld de aarding en de hoogtes op te lossen, dan had de badkamer er zo ongeveer voor de helft weer uit gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Iemand die kan adviseren wat douchegoten betreft. Onze inloopdouche word 1 meter breed. De sanitairboer raadde een douchegoot van 80cm aan. Lijkt mij ook prima. Wij willen een goot met tegelinleg. Helaas is het assortiment ten opzichte van de rest een beetje beperkt. We hebben in de offerte er een van Wiesbaden met flens.

Ik kom ook heel veel van easydrain tegen. Met name de compact 50 taf leek me interessant. Er lijken zoveel versies van te zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En de een noemt easydrain must have en ander zegt dat je puur betaald voor het merk.

Iemand die mij wat meer inzicht/tips hierover kan geven? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:59
Emrulez schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:30:
Iemand die kan adviseren wat douchegoten betreft. Onze inloopdouche word 1 meter breed. De sanitairboer raadde een douchegoot van 80cm aan. Lijkt mij ook prima. Wij willen een goot met tegelinleg. Helaas is het assortiment ten opzichte van de rest een beetje beperkt. We hebben in de offerte er een van Wiesbaden met flens.

Ik kom ook heel veel van easydrain tegen. Met name de compact 50 taf leek me interessant. Er lijken zoveel versies van te zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En de een noemt easydrain must have en ander zegt dat je puur betaald voor het merk.

Wij hebben ook een Easydrain, de Compact 30 TAF van 70 cm breed in een 90cm brede inloopdouche. 80 kan dan ook wel in 100cm. Er ligt een tegel in en aan de andere kant hebben we RVS, willen we hem ooit omdraaien kan dat dus. Gekocht vanwege de naam en het gemakkelijk installeren, zij het dat de loodgieter en tegelzetter het toch op hun eigen manier deden en niet precies die installatie hulpstukjes e.d. gebruikten van Easydrain want die vonden ze niks :P
Ook gekozen toen voor Easydrain omdat het bij ons een nog groter drama was dan bij @Insert12.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 30% gewijzigd door remzor op 04-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markolino33
aurelius142 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:37:
@markolino33 Nette badkamer. Wat zijn de afmetingen van de badkamer als ik vragen mag? En is het meubel 120x60? Ik ben zelf nu namelijk bezig met het intekenen van mijn nieuwe badkamer.
Afmeting badkamer is 3m x 2m
Wasbeubel is 120cm x46cm met keramische wasbak van q1sanitair. Hettich lade en goede kwaliteit (tot nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
Wij willen een 80cm Ikea Godmorgen meubel kopen en dan de deurtjes door echt hout vervangen via KOAK design. Echter de standaard Ikea wasbakken vinden we niet mooi. Weet iemand of er ook andere merken wasbakken op een Godmorgen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:23

Quad

Doof

@pascoa341 Je wilt een badmeubel, maar niet diegene die je dus wilt kopen.
Klinkt bij mij tegenstrijdig.

Ik zou je adviseren een badmeubel bij eventueel een meubelmaker te laten maken, kan je elke kom erop / erin frezen welke je maar wilt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07

Sowieso Easydrain, want Hollandsche glorie :)
De compact is iets lastiger schoonmaken dan de niet-compact. Dus als de compact qua opbouwhoogte niet nodig is kun je wellicht beter de normale nemen.
De compact clean met dryphon is daar een uitzondering op. Die heeft geen sifon, maar een soort flap die de stank tegenhoudt. Dat scheelt juist weer schoonmaken omdat je alle haren en zooi het riool in spoelt. Geen ervaring met dat dryphon systeem trouwens. Wellicht andere Tweakers wel.

De Easydrain douche wtw is af te raden i.v.m. geribbelde warmtewisselaar waar het vuile water langs gaat. Levert dus meuk opbouw op, wat weer regelmatig met een chemisch goedje en heet water schoon gemaakt moet worden. Daar gaat je wtw rendement. Voor een douche wtw zonder gedoe met schoonmaken kom je uit op de versies met een verticale buis in buis, of een upfall shower o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
Batsiaan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Sorry niet helemaal duidelijk. Die 7000.- is alleen inclusief bouwmateriaal (lijm, voegsel etc). Dus exclusief tegels, badmeubels, douchebak.

Maar zelfs dan is het nog niet heel gek van wat ik begrijp.
7k voor 4 weken = 7k voor 20 werkdagen = 350 per dag.
Bij 8 tot 10 uur per dag is dat 35 tot nog geen 40 e per uur. Dat is echt peanuts.
Voorrijkosten, lunch, klein materiaal etc zit daar allemaal al bij in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online

Ik als installateur vind de easydrain niks, werk veel liever met de Wiesbaden. Daar zit alles ook gewoon bij, bij de easydrain moet je nog een aparte afdichtset e.d. kopen.

Verder vind ik het mooi om de goot zo breed mogelijk te doen, ik zou dan een goot van 90 pakken in een douche die netto 1m breed word.dan heb je aan beide zijden een strookje van 5 cm. Ik snijd de tegels altijd schuin naar de goot toe en dan moet er niet te veel ruimte naast de goot zitten.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06 12:39
markolino33 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:13:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Als je online bestelt check dan ook op cashbackxl die paar procent is toch mooi meegenomen.
En als laatste, ga samen met de installateurs door alle geleverde materialen heen om te voorkomen dat er zaken missen die nodig zijn voor installatie.
Handig zo'n vijfhoekige douchedeur, onze badkamer is ook 'maar' 2 meter breed dus dan is dit voor mij ook wel een optie.
Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
Pino112 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Handig zo'n vijfhoekige douchedeur, onze badkamer is ook 'maar' 2 meter breed dus dan is dit voor mij ook wel een optie.
Welke is dat?
Ja zeker handig als je niet veel ruimte hebt. Zie onderstaande

https://www.tegeldepot.nl...d_tRM_8xenXoaAoj-EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Laatst online: 11-04 12:20
Vraagje aan de kenners, we willen in onze badkamer van het nieuwbouwhuis in de buitenmuur een inbouw thermostaatkraan voor het bad laten installeren.

Nu geeft de kopers begeleider het volgende aan:

De binnenwand t.b.v. de gevel is ca. 150 mm dik, daarna komt de isolatie en de gevelafwerking ( hout). Echter zou ik ondanks dat de wand behoor lijk dik is zou ik een voorzetwandje ( niet heel dik) adviseren aangezien je anders een koude brug ( warmte verlies) krijgt ter hoogte van een inbouwkraan.

Zal dit wel mee vallen of adviseren jullie om toch echt een voorzetwandje te plaatsen? Dit heeft niet onze voorkeur met enigszins beperkte afmetingen van de badkamer.

Het gaat om onderstaande thermostaatkraan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E_KhyK58WCFl_kgdYhdcFGeIds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6BhGY2OG4kWzKvlB8N7tvsg2.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoezo koudebrug? Je zit voor de isolatie en gaat niet door de blokken (wat voor materiaal is de muur?) heen.
Als er constructief geen bezwaren zijn lijkt het me gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:13
Wij hebben gekozen voor de easydrain sline van 100cm in onze douche van 110cm.
Kan er alleen nog niet veel over zeggen of het een beetje goed werkt, maar ook gekozen voor easydrain vanwege de goede naam voor zover bij mij bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:03
Ik ben benieuwd wat jullie van deze opstelling vinden. Kenmerken zijn:
  • Douche
  • Bad
  • Wastafelmeubel voor 2 personen met spiegel
  • Alle kranen, knoppen inbouw
  • Extra Kastruimte: Rechtsboven te zien. Is ingebouwd. Is op dit moment een inbouwkast in de kamer naast die we er gerust voor op willen offeren.
  • Elektrische vloerverwarming en -radiator (gasloos huis)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO-RkQ-S6DZKCAeclxWGisAkXKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rUud12bHRsEkE4H1SxLbSjZZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
deTuinman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:06:
  • Douche
  • Bad
  • Extra Kastruimte: Rechtsboven te zien. Is ingebouwd. Is op dit moment een inbouwkast in de kamer naast die we er gerust voor op willen offeren.
[Afbeelding]
Prima opstelling. Is de deur en radiator toevallig te wisselen? Als je nu de douche uit stapt sta je voor de deur. Maar is niet problematisch. Daarnaast zou je de douche dan ietjes kunnen vergroten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deTuinman
Dat is een raam. De deur zit boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Als het raam halfhoog is, zou je de douche en bad kunnen wisselen voor een (half) vrijstaand bad.
Heb je bij binnenkomst gelijk iets moois waar je tegenaan kijkt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Het eerste wat mij opvalt, geen toilet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Quad schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:42:
Als het raam halfhoog is, zou je de douche en bad kunnen wisselen voor een (half) vrijstaand bad.
Heb je bij binnenkomst gelijk iets moois waar je tegenaan kijkt.
Dat was het idee ook in eerste instantie, maar qua loopruimte leek het de tekenaar/ons dan krap.
Vinniiee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:52:
Het eerste wat mij opvalt, geen toilet nodig?
Goed gezien, die is er bewust uitgelaten en komt op de overloop. Met de reden om mee vrijheid te krijgen én een wc op een centraal punt praktisch lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bA7SbUP6xyLgAw1Ev3Gi9kTvULw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BS6NhXzajE7WXrS7BhcXZXcw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Laatst online: 11-04 12:20
bbbrumbrum schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:44:
Hoezo koudebrug? Je zit voor de isolatie en gaat niet door de blokken (wat voor materiaal is de muur?) heen.
Als er constructief geen bezwaren zijn lijkt het me gewoon mogelijk.
Het zijn kalkzandsteenblokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Deures schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:19:
Vraagje aan de kenners, we willen in onze badkamer van het nieuwbouwhuis in de buitenmuur een inbouw thermostaatkraan voor het bad laten installeren.

Nu geeft de kopers begeleider het volgende aan:

De binnenwand t.b.v. de gevel is ca. 150 mm dik, daarna komt de isolatie en de gevelafwerking ( hout). Echter zou ik ondanks dat de wand behoor lijk dik is zou ik een voorzetwandje ( niet heel dik) adviseren aangezien je anders een koude brug ( warmte verlies) krijgt ter hoogte van een inbouwkraan.

Zal dit wel mee vallen of adviseren jullie om toch echt een voorzetwandje te plaatsen? Dit heeft niet onze voorkeur met enigszins beperkte afmetingen van de badkamer.

Het gaat om onderstaande thermostaatkraan:

[Afbeelding]
Hij heeft maar 62mm inbouwdiepte, min anderhalve cm voor je tegel plus lijm is dat maar 47mm de muur in en blijft we nog 100mm staan. Lijkt me niet zo'n probleem. Van een koudebrug is geen sprake want je gaat niet door de isolatie heen..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:46
Ik ben op zoek naar een spiegelkast van 120cm breed. Omdat meeste sanitair V&B is bij ons ben ik daar eerst gaan kijken, en ik vind de My View kast wel mooi. Laatste model zou rond de €1500 komen; een ouder model ongeveer €900 (via Duitse Idealo). Ik vind dat best forse prijzen eigenlijk.. is er nog een ander mooi merk dat ik over het hoofd zie of heeft V&B ook voor deze delen van sanitair een goede prijs/kwaliteit verhouding die het de €s waard maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
INK, via bijvoorbeeld BadkamerXXL.

SPK3 erg mooi met rand eronder. Ook 120cm. Alle andere configuraties goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
@MacbookProx @nel!s Primabad heeft hem ook.
Afbeeldingslocatie: https://www.primabad.nl/Afbeelding/3---spiegelkast-met-schap/91/5965/orginal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb ook een Primabad, bovenstaand model, wel in een mooier kleurtje. ;)
Best tevreden erover hoor, binnenkant van de deuren is ook spiegel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-05 18:28
Beste allen,

Via werkspot heb ik een vakman gevonden, voor het vervangen van mijn 2 WC pot & reservoir.

Hij biedt 200 Euro van arbeid, en materialen koop hij van Plieger (rond 620 totaal), ik ben benieuwd hoe het gaat kwa guarantie ? Ik als een consumeur niet van Plieger kan kopen, maar ik wil niet dat na 8 maanden als er een probleem van material is kan ik hem niet bereiken.

Zijn werkspot recensies zijn net van Aug. 2021.

N.B.: Voor materialen kan ik op internet totaal 500 Euro (i.p.v. 620 bij Plieger winkel) alles kopen, dan heb ik 2 jaar guarantie van alles.

[ Voor 31% gewijzigd door noucmen op 07-01-2022 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
noucmen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 04:13:
Beste allen,

Via werkspot heb ik een vakman gevonden, voor het vervangen van mijn 2 WC pot & reservoir.

Hij biedt 200 Euro van arbeid, en materialen koop hij van Plieger (rond 620 totaal), ik ben benieuwd hoe het gaat kwa guarantie ? Ik als een consumeur niet van Plieger kan kopen, maar ik wil niet dat na 8 maanden als er een probleem van material is kan ik hem niet bereiken.

N.B.: Voor materialen kan ik op internet totaal 500 Euro (i.p.v. 620 bij Plieger winkel) alles kopen, dan heb ik 2 jaar guarantie van alles.
Garantie loopt via diegene waarbij je koopt. Ik zou niet zo bang zijn dat de pot zelf kapot gaat, maar eerder iets waarvoor je sowieso bij de vakman zal moeten zijn. Verder een prima prijs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:36

remzor schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:11:
[...]

Wij hebben ook een Easydrain, de Compact 30 TAF van 70 cm breed in een 90cm brede inloopdouche. 80 kan dan ook wel in 100cm. Er ligt een tegel in en aan de andere kant hebben we RVS, willen we hem ooit omdraaien kan dat dus. Gekocht vanwege de naam en het gemakkelijk installeren, zij het dat de loodgieter en tegelzetter het toch op hun eigen manier deden en niet precies die installatie hulpstukjes e.d. gebruikten van Easydrain want die vonden ze niks :P
Ook gekozen toen voor Easydrain omdat het bij ons een nog groter drama was dan bij @Insert12.

***members only***
Wij hebben een Easydrain Multi TAF 90cm. Deze gekozen om een aantal redenen; zoals eerder gezegd ook het merk, het gemakkelijk installeren, gemakkelijk waterdicht maken, maar ook de geringe inbouwhoogte (dus niet zo'n hoge dekvloer) en het feit dat de afvoer uit het midden zat zodat ik niet zo'n lange sleuf in de betonvloer hoefde te maken.

De hulpstukken om te plaatsen hebben wij inderdaad ook allemaal niet gebruikt en ik moet eerlijk zeggen dat de syfon wel snel verstopt raakt. Maar misschien komt dit ook omdat wij hem erg laag ingesteld hebben (hoogte / doorvoer van syfon in instelbaar) zodat de inbouwhoogte kleiner was. Hierdoor wordt de doorlaat van de syfon natuurlijk ook kleiner.
Het schoonmaken is daarentegen wel erg gemakkelijk. Dekplaat eraf, plastic inleg syfon eruit en zooi eruit. Je hoeft verder niks los te draaien.

Voor de rest een mooie drain met inderdaad aan één kant RVS en de andere kant tegel inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
noucmen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 04:13:
Beste allen,

Loodgieter koopt goedkoper in bij Plieger natuurlijk. Pakt ook marge op die 620. Je kan voorstellen ‘t zelf te kopen, maar dan gaat die 200e ws omhoog (of hij weigert).

Wat wel fijner is als via loodgieter: stel product is defect of hij maakt het kapot bij monteren, dan zorgt hij voor afwikkeling. Producten zijn immers via hem. Heb jij over 8 maanden een lek oid, en de producten zijn niet via hem, dan kan je mogelijk langer wachten op zijn hulp en evt. extra kosten. Hij verwijst dan eerst naar jouw ondeugdelijke koop.

Kortom: voor die 120e verschil.. Reken ook nog op klein materiaal dat hij meebrengt dat evt nodig is. Daarnaast laat hem die beetje marge pakken, iedereen blij na goed werk.

Als het nou om 2k verschil ging bij een volledige badkamer, was het anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49
Mogen kleine vraagjes hier ook?

Ik heb twee jaar terug een stokoude douchekraan vervangen voor een mengkraan van Plieger, model Verano. Deze is na een paar maanden al gaan lekken (via douchekop, dus het is zeker niet mijn installatie-onkunde ;)) en tegenwoordig doet de warmtebegrenzer het niet meer en is de temperatuur knop sowieso geheel rond te draaien.

Wat is een goed merk? Gewoon maar een Grohe pakken? Daar zit wel wat langere garantie op, ook al hoor ik her en der dat die niet per se heel goed zijn. Ik zoek een thermostaatkraan, verder geen eisen aan design.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Brent schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:35:
Mogen kleine vraagjes hier ook?

Ik heb twee jaar terug een stokoude douchekraan vervangen voor een mengkraan van Plieger, model Verano. Deze is na een paar maanden al gaan lekken (via douchekop, dus het is zeker niet mijn installatie-onkunde ;)) en tegenwoordig doet de warmtebegrenzer het niet meer en is de temperatuur knop sowieso geheel rond te draaien.

Wat is een goed merk? Gewoon maar een Grohe pakken? Daar zit wel wat langere garantie op, ook al hoor ik her en der dat die niet per se heel goed zijn. Ik zoek een thermostaatkraan, verder geen eisen aan design.
Grohe is prima. Maar kies er niet eentje uit de bouwmarkt, maar via een speciaalzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
SquareOne schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Grohe is prima. Maar kies er niet eentje uit de bouwmarkt, maar via een speciaalzaak.
Want? En wat voor type, model?

En waar zitten zulke speciaalzaken? Installateurs hebben onderdelen meestal niet los te koop, of wel? Zou geen speciaalzaak weten, tenzij je tokos als sanitairwinkel.nl bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 12:03
Brent schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Want? En wat voor type, model?

En waar zitten zulke speciaalzaken? Installateurs hebben onderdelen meestal niet los te koop, of wel? Zou geen speciaalzaak weten, tenzij je tokos als sanitairwinkel.nl bedoelt.
Bij een Gamma etc. hebben ze een soort B-lijn welke kwalitatief niet denderend zijn.
Online heb je inderdaad een sanitairwinkel, saniweb.nl die wel de 'goede' lijnen leveren.

Zou persoonlijk ook wel voor een (hans)grohe of ander gerenommeerd merk gaan.
Type en model is natuurlijk volledig aan jezelf wat je mooi vind.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 07-01-2022 12:47 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-05 18:28
praliwi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:12:
[...]

Garantie loopt via diegene waarbij je koopt. Ik zou niet zo bang zijn dat de pot zelf kapot gaat, maar eerder iets waarvoor je sowieso bij de vakman zal moeten zijn. Verder een prima prijs toch?
Ja, prima prijs inderdaad.
Net een bericht van hem: als hij de materialen koopt, is arbeid 200, als ik de materialen koopt is arbeid 300.
Om hem te laten kopen is geen probleem voor mij kwa kosten, maar guarantie zou lastiger zijn denk ik, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Flix20 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Bij een Gamma etc. hebben ze een soort B-lijn welke kwalitatief niet denderend zijn.
Online heb je inderdaad een sanitairwinkel, saniweb.nl die wel de 'goede' lijnen leveren.
Hoe weet je dan wat je hebt als je het aanschaft? Ik zie bijv. dat sets (+slang, kop, stang) minder lang garantie hebben, ook al zit er dezelfde mengkraan bij. Zit in zo'n set dan bijv. de b-lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Brent schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Hoe weet je dan wat je hebt als je het aanschaft? Ik zie bijv. dat sets (+slang, kop, stang) minder lang garantie hebben, ook al zit er dezelfde mengkraan bij. Zit in zo'n set dan bijv. de b-lijn?
EAN nummers. Check of die op de website van de fabrikant overeenkomen met het materiaal dat je bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Die EANs komen altijd overeen, ook bij de bouwmarkten, bol. Vandaar ook mijn verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Brent schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:10:
Die EANs komen altijd overeen, ook bij de bouwmarkten, bol. Vandaar ook mijn verrassing.
Als het EAN klopt, is het hetzelfde materiaal.
In sommige bouwmarken heb ik (ca. 4 jaar geleden) EANs gezien die niet overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:25
@Brent Kijk ook even hoe lang je nog met je huidige badkamer door wilt.
Beetje zonde om er een super dure kraan in te gooien als je binnen enkele jaren sowieso je badkamer om gaat gooien. Ik heb destijds via iBood kranen voor een paar tientjes vervangen, puur omdat ik wist dat er toch een verbouwing aan zat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
@SquareOne OK, ik check het niet altijd, maar voor de kranen die ik op het oog heb, zie ik dat ze bij Hornbach dezelfde EAN hebben, dus dat lijkt me dan een goede optie.

@m181087 Was mijn eerste gedachte, maar ik zit met een HOH van 12 cm, en daar is de selectie een stuk beperkter in helaas. Ik dacht met Plieger het wel tot een verbouwing te kunnen uitzitten, maar ik ben het gedruip wel zat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Brent schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:56:
@SquareOne OK, ik check het niet altijd, maar voor de kranen die ik op het oog heb, zie ik dat ze bij Hornbach dezelfde EAN hebben, dus dat lijkt me dan een goede optie.

@m181087 Was mijn eerste gedachte, maar ik zit met een HOH van 12 cm, en daar is de selectie een stuk beperkter in helaas. Ik dacht met Plieger het wel tot een verbouwing te kunnen uitzitten, maar ik ben het gedruip wel zat :P
Hornbach is van de bouwmarkten inderdaad de uitzondering :)!
Mooie is; als je bij een van die online sanitairboeren een mooie artikel vindt en Hornbach kan die bestellen maar is duurder. Krijg je hem voor de internetprijs -10%. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Laatst online: 13:29
deTuinman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:06:
  • Douche
  • Bad
[Afbeelding]
Zie onderstaande indeling, meer ruimte rond je meubel, plek voor hoge kast, mooi semi-vrijstaand bad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idft91I7cMZy_tfoVBtIj8T7nsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1COTt2JxDTfw8XMfyxO3bH2.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Als het kan zou ik ipv de muur ook een glasdeel doen, veel ruimtelijker bij binnenkomst.
Nis aan de buitenmuur of aan de douchekant verwerken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Dat is een slimme zet zeg. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
Tweakers, ik mag mij ook melden op dit topic. Wij krijgen 4 feb. de sleutel van onze (eerste) woning en willen gelijk het e.e.a. aanpakken waaronder de badkamer. Woning komt uit 1985 en de badkamer ook.

De parel heeft wat wensen, ik ben niet zo kieskeurig. Vandaag 3 uur gezeten en uiteindelijk een leuk opzetje gemaakt, wel volledig omgedraaid van wat we eerst in gedachten hadden maar in positieve zin.

Dinsdag a.s. hebben we een meetafspraak en zaterdag krijgen we de schade te horen.

Nu mijn vraag aan jullie, zijn er dingen die je voorshands kan voorbereiden als het gaat om afspraken en kosten? Wat te doen bij verkeerd leveren, wat te doen bij fouten van installateur e.d.

In ieder geval iets om wat meer rust te krijgen, ik krijg al kopstoot neigingen als ik verhalen lees over hoe makkelijk een badkamerboer je er een oor bij aan naait.

voorbeeld; ik heb ergens gelezen dat er iemand flink de pineut was omdat hij/zij de retourskosten kon betalen van teveel en verkeerd besteld materiaal. Is dit normaal?

Misschien iets wat brutaal;
Het gaat bij ons om een kleine 3x2 badkamer. Ik ben benieuwd naar wat mede-leden hebben betaald in regio Twente.

Er zitten nog wat leuke foefjes in verwerkt; plafond stuccen voor installatie van een paar spotjes, 3 tal nisjes in de muur van de douche, diepe kast grotendeels in de muur verwerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hMs0d4aploWnVOCnxKPbUD69TM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05Ar7JfyG1usVX1mphYcyz2h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Thaiden op 08-01-2022 23:20 ]

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Thaiden installatie door speciaalzaak kostte hier € 8000,- meer dan installateur zelf geregeld. Uiteindelijk ook een van de installateurs die voor speciaalzaak werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
@CurlyMo Jeetje wat een prijsverschil. Waar vind ik die installateur? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Thaiden op 08-01-2022 23:40 ]

YouTube | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56
emot schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:17:
[...]

[...]

Wij hebben een Easydrain Multi TAF 90cm. Deze gekozen om een aantal redenen; zoals eerder gezegd ook het merk, het gemakkelijk installeren, gemakkelijk waterdicht maken, maar ook de geringe inbouwhoogte (dus niet zo'n hoge dekvloer) en het feit dat de afvoer uit het midden zat zodat ik niet zo'n lange sleuf in de betonvloer hoefde te maken.

De hulpstukken om te plaatsen hebben wij inderdaad ook allemaal niet gebruikt en ik moet eerlijk zeggen dat de syfon wel snel verstopt raakt. Maar misschien komt dit ook omdat wij hem erg laag ingesteld hebben (hoogte / doorvoer van syfon in instelbaar) zodat de inbouwhoogte kleiner was. Hierdoor wordt de doorlaat van de syfon natuurlijk ook kleiner.
Het schoonmaken is daarentegen wel erg gemakkelijk. Dekplaat eraf, plastic inleg syfon eruit en zooi eruit. Je hoeft verder niks los te draaien.

Voor de rest een mooie drain met inderdaad aan één kant RVS en de andere kant tegel inleg.
Elke keer als ik dit soort dingen lees vraag ik me af waarom mensen in een douche van 100 cm niet gewoon een douchegoot van 100 cm nemen. Je wil toch altijd zo min mogelijk voegen/kitranden etc.? Al die extra kleine stukjes tegel bij een te kleine douchegoot is toch helemaal niet mooi/praktisch? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:19
BasvanS schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:19:
[...]

Elke keer als ik dit soort dingen lees vraag ik me af waarom mensen in een douche van 100 cm niet gewoon een douchegoot van 100 cm nemen. Je wil toch altijd zo min mogelijk voegen/kitranden etc.? Al die extra kleine stukjes tegel bij een te kleine douchegoot is toch helemaal niet mooi/praktisch? Of zie ik iets over het hoofd?
Installateur vertelde mij dat 100cm drain en 100cm ruimte nooit dezelfde 100cm is en dan moet je dat weer dicht gaan prutsen. In hoeverre dat waar is of dat het misschien gemakkelijk is omdat er inderdaad alleen de beste het kunnen weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Thaiden schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:14:
@CurlyMo Jeetje wat een prijsverschil. Waar vind ik die installateur? :P
Punt was meer je inzicht te geven in de marges van een ontzorgende sanitairzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
BasvanS schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:19:
[...]

Heeft volgens mij met name met het waterdicht maken te maken. Een wand die meteen overloopt in douchegoot is niet netjes waterdicht af te werken. Met een smallere goot kun je mooi rondom de tegels op afschot richting de goot leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

emot schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Heeft volgens mij met name met het waterdicht maken te maken. Een wand die meteen overloopt in douchegoot is niet netjes waterdicht af te werken. Met een smallere goot kun je mooi rondom de tegels op afschot richting de goot leggen.
Wij hebben de goot back-to-wall van 90 centimeter. Veel mooier en ik zou niet weten waarom dat niet waterdicht af te werken is?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
EWK schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Wij hebben de goot back-to-wall van 90 centimeter. Veel mooier en ik zou niet weten waarom dat niet waterdicht af te werken is?
Die goten zijn daar inderdaad speciaal voor gemaakt. De betere (duurdere) versies hebben volgens mij ook een soort opstaande rand welke tegen de muur omhoog komt. Over goten zonder opstaande rand heb ik ook wisselende ervaringen gehoord.
Loopt bij jou de goot aan de zijkant ook tegen de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 23:17
Ik heb vorig jaar hier al eens gevraagd naar een verlaagd plafond icm spots voor de badkamer. Daar hebben we uit kostenoverwegingen uiteindelijk niet voor gekozen.

Inmiddels zijn we onze verhuisfitting wel zat, en twijfelen we tussen een plafonnière (wat meer gespreid diffuus licht) en zo'n plafondspot 'plaat' met 3 spots vanuit het midden. Met de laatste optie denken we iets meer sfeer te creëren, door bijv 1 spot op het bad te richten, 1 op de douche en 1 op het koofje. Dit evt icm Philips Hue GU10 lampen en een dimmer.

Zitten hier nog nadelen aan t.o.v. een plafonierre? De douchecabine moet nog geplaatst worden, maar ik kan me voorstellen dat een spot die die kant op schijnt ook schaduwen gaat opleveren door de randen vd douchecabine.

NB: we hebben al een spiegel met geïntegreerde LED-verlichting

[ Voor 4% gewijzigd door goldmemberf1 op 09-01-2022 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Alhoewel ik in dit topic meerdere mensen ben tegen gekomen die ook schrikken van een offerte wil ik jullie toch even om een second opinion vragen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
ebborazor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:36:
Alhoewel ik in dit topic meerdere mensen ben tegen gekomen die ook schrikken van een offerte wil ik jullie toch even om een second opinion vragen.

***members only***
Is dit puur montage? Ik bedoel, excl. sanitair en tegels?

[ Voor 5% gewijzigd door praliwi op 11-01-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 12:03
praliwi schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Is dit puur montage? Ik bedoel, excl. sanitair en tegels?
GEzien de omschrijving en de prijs zou ik zeggen ja.
Excl. sanitair en tegels, maar wel inc. overig materiaal als tegellijm, stucgips etc.

Blijft lastig in te schatten zonder het ontwerp. Heb je 30x60/60x60 tegels of heb je muren vol visgraat.
Maar zo op eerste zicht lijkt de prijs niet gek/buitensporig.
Wel zou ik inschatten dat een tweede/derde offerte opvragen geen kwaad kan.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Flix20 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:47:
[...]

GEzien de omschrijving en de prijs zou ik zeggen ja.
Excl. sanitair en tegels, maar wel inc. overig materiaal als tegellijm, stucgips etc.

Blijft lastig in te schatten zonder het ontwerp. Heb je 30x60/60x60 tegels of heb je muren vol visgraat.
Maar zo op eerste zicht lijkt de prijs niet gek/buitensporig.
Wel zou ik inschatten dat een tweede/derde offerte opvragen geen kwaad kan.
Inderdaad exclusief sanitair en tegels.

Maar goed om te horen dat het niet overdreven duur is. Heb al wat andere lijntjes uitgezet maar gezien drukte en soort van harde deadline weet ik niet of dat nog allemaal gaat lukken. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:29
Iemand advies voor deze situatie.

Lengte inloopdouche: 1.8m
Lengte douchewand: 1.2m
Aflopen douchevloer vanaf 1.2m

Nu twijfel ik over het laatste, als er water op het gedeelte komt wat niet afloopt, dat is in totaal 60cm, loopt dat water niet naar de afvoerdrain. Dat blijft er maar liggen totdat het opdroogt.

Ik kan de douchevloer volledig laten aflopen, dus de gehele 1.8m, maar dan zie je de verspringing in de tegels voor de de douchewand. Je zit dan zo'n stalen stripje (zie in het plaatje hieronder), ik weet niet of dat er wel zo fraai gaat uit zien.
Wat zouden jullie doen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C49lUTz.png

Afbeeldingslocatie: https://www.uw-woonmagazine.nl/uploads/nieuws/660/nrgcms-43236.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Strider schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:04:
Iemand advies voor deze situatie.

Lengte inloopdouche: 1.8m
Lengte douchewand: 1.2m
Aflopen douchevloer vanaf 1.2m

Nu twijfel ik over het laatste, als er water op het gedeelte komt wat niet afloopt, dat is in totaal 60cm, loopt dat water niet naar de afvoerdrain. Dat blijft er maar liggen totdat het opdroogt.

Ik kan de douchevloer volledig laten aflopen, dus de gehele 1.8m, maar dan zie je de verspringing in de tegels voor de de douchewand. Je zit dan zo'n stalen stripje (zie in het plaatje hieronder), ik weet niet of dat er wel zo fraai gaat uit zien.
Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben in ons huidige huis ook precies zo’n opstelling met een douchewandje van 120cm en alleen dat deel afschot. Werkt prima! Er spetters niet heel veel verder dan die 120cm, maar toch halen we wel altijd even een trekker over de vloer (die hangt er toch al voor de glazen wand).

Ga je enkel voor een glazen wand van 120cm, of ook een douchedeur?
Als ik opnieuw zou moeten kiezen zouden we namelijk wel een douchedeur nemen ivm de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
SquareOne schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:11:
[...]

Wij hebben in ons huidige huis ook precies zo’n opstelling met een douchewandje van 120cm en alleen dat deel afschot. Werkt prima! Er spetters niet heel veel verder dan die 120cm, maar toch halen we wel altijd even een trekker over de vloer (die hangt er toch al voor de glazen wand).

Ga je enkel voor een glazen wand van 120cm, of ook een douchedeur?
Als ik opnieuw zou moeten kiezen zouden we namelijk wel een douchedeur nemen ivm de kou.
Geen douchedeur, ik heb het onder de douche nog nooit koud gehad. Ik baal al dat ik geen raam meer heb dat ik in de winter lekker kan open zetten. Ik vind het eerlijk om wat koele frisse lucht in mijn gezicht te voelen als ik onder de douche sta :)

De trekker activiteit wil ik zoveel mogelijk beperken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 12-01-2022 21:16 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Strider schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:16:
[...]

Geen douchedeur, ik heb het onder de douche nog nooit koud gehad. Ik baal al dat ik geen raam meer heb dat ik in de winter lekker kan open zetten. Ik vind het eerlijk om wat koele frisse lucht in mijn gezicht te voelen als ik onder de douche sta :)

De trekker activiteit wil ik zoveel mogelijk beperken :P
In dat geval zou ik sowieso geen glazen douchewand nemen. Of je moet een waterontharder in je woning hebben.
Wat ook werkt voor het water op de vloer is een handdoek bij de uitstap (due na de 120cm wand) te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ja klopt, toch maar wel voor gekozen omdat de badkamer er daardoor wel wat ruimtelijker door aanvoelt en er meer licht in de douche komt. Die 120cm aftrekkeren vind ik nog wel ok, maar ook nog de vloer wordt toch wel wat veel.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56
Strider schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:22:
Ja klopt, toch maar wel voor gekozen omdat de badkamer er daardoor wel wat ruimtelijker door aanvoelt en er meer licht in de douche komt. Die 120cm aftrekkeren vind ik nog wel ok, maar ook nog de vloer wordt toch wel wat veel.
Hier dezelfde keuze gemaakt, D]douche is 1 meter breed en 1.2 meter diep. Geen deur, nooit koud. Goede keuze! Lekker ruimtelijk en als bonus dus geen gezeik met die deur schoonmaken.

Wij hebben een Hansgrohe schouder douche die richting de uitgang 'spuit' en alleen in de zomer als de water druk nog net wat hoger is, dan loopt het soms een klein beetje de douche uit. Niet storend.

[ Voor 16% gewijzigd door BasvanS op 12-01-2022 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-06 03:48

XQ!

Hoi allemaal! Wij zijn in het proces om een badkamer af te nemen bij de leverancier van ons nieuwbouw project. Wij hebben de keuze om het via de bouw te laten doen of casco laten opleveren. Na lang wikken en wegen toch voor via de bouw gekozen aangezien we dan 1 centraal aanspreekpunt hebben, garantie en vooral omdat we zelf niet de expertise, productkennis en netwerk hebben om na oplevering nog de badkamer te laten doen.

Het gaat om een badkamer van 2.4 meter bij 3 meter en twee aparte toiletten (geen plattegrond voor de toiletten want vrij standaard). Horen het graag mochten jullie suggesties hebben voor de indeling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41Xv17s4oNGoY2U5HjFkTMH7WMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZaaGRsrrz5DMDvCdJNOLYTSO.png?f=fotoalbum_large

Wij willen graag een voorzetwand met nis plaatsen met LED verlichting erin. Helaas wilt de aannemer dat niet doen i.v.m. garantie en mogelijke waterschade (of te lui?) en kunnen wij de LED verlichting dus niet via de bouw doen. De voorzetwand niet betegelen en dan later zelf verlichting inzetten en zelf laten betegelen kon ook niet. Ons werd verteld dat de badkamer of casco of helemaal compleet wordt opgeleverd. Die inflexibiliteit is een beetje irritant, maar goed. Heeft iemand een idee hoe wij dit het beste kunnen aanpakken als we via de bouw opgeleverd willen hebben? Toch betegelen en daarna de tegels voorzichtig eruit halen en opnieuw dat nisje betegelen?

Wat betreft de looks en feel van de badkamer willen wij voor zoiets gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBJk61oyoRI9AygRIVuPLF1bbYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZ1R1WpvKSmmSKAhfFq0GCmn.jpg?f=fotoalbum_large

De tegels zijn keramische tegels van het merk Coem (Flow line) in 120 x 60 cm formaat voor de badkamer en 60 x 30 cm formaat in de toiletten. Tegels tot aan plafond betegeld in zowel de badkamer als de 2 aparte toiletten. Heeft iemand ervaring met dit merk? Daarnaast hebben de tegels een horizontale golf relief erin. Is dat af te raden voor in de badkamer i.v.m. restwater en kalkaanslag of valt het wel mee?

Qua sanitair en meubel hebben wij o.a. kranen van Hotbath, half-vrijstaande bad van Levico (?), badkamer meubel en spiegel (LED, verwarming) van Sanibell. In de toiletten standaard V&B spul met Hotbath fonteinen.

Wat betreft de prijs, wij wisten op voorhand al dat de badkamerleverancier de hoofdprijs zal vragen maar schrokken toch wel even van de offerte die we onlangs hebben gekregen. Horen graag jullie meningen hierover:

Members only:

Een lange post, maar hopelijk kunnen jullie ons hiermee helpen!

Dank alvast! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door XQ! op 13-01-2022 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:02
XQ! schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:19:
Hoi allemaal! Wij zijn in het proces om een badkamer af te nemen bij de leverancier van ons nieuwbouw project. Wij hebben de keuze om het via de bouw te laten doen of casco laten opleveren. Na lang wikken en wegen toch voor via de bouw gekozen aangezien we dan 1 centraal aanspreekpunt hebben, garantie en vooral omdat we zelf niet de expertise, productkennis en netwerk hebben om na oplevering nog de badkamer te laten doen.

Het gaat om een badkamer van 2.4 meter bij 3 meter en twee aparte toiletten (geen plattegrond voor de toiletten want vrij standaard). Horen het graag mochten jullie suggesties hebben voor de indeling:

[Afbeelding]

Wij willen graag een voorzetwand met nis plaatsen met LED verlichting erin. Helaas wilt de aannemer dat niet doen i.v.m. garantie en mogelijke waterschade (of te lui?) en kunnen wij de LED verlichting dus niet via de bouw doen. De voorzetwand niet betegelen en dan later zelf verlichting inzetten en zelf laten betegelen kon ook niet. Ons werd verteld dat de badkamer of casco of helemaal compleet wordt opgeleverd. Die inflexibiliteit is een beetje irritant, maar goed. Heeft iemand een idee hoe wij dit het beste kunnen aanpakken als we via de bouw opgeleverd willen hebben? Toch betegelen en daarna de tegels voorzichtig eruit halen en opnieuw dat nisje betegelen?

Wat betreft de looks en feel van de badkamer willen wij voor zoiets gaan:

[Afbeelding]

De tegels zijn keramische tegels van het merk Coem in 120 x 60 cm formaat en tot aan plafond betegeld in zowel de badkamer als de 2 aparte toiletten. Heeft iemand ervaring met dit merk?

Qua sanitair en meubel hebben wij o.a. kranen van Hotbath, half-vrijstaande bad van Levico (?), badkamer meubel en spiegel (LED, verwarming) van Sanibell. In de toiletten standaard V&B spul met Hotbath fonteinen.

Wat betreft de prijs, wij wisten op voorhand al dat de badkamerleverancier de hoofdprijs zal vragen maar schrokken toch wel even van de offerte die we onlangs hebben gekregen. Horen graag jullie meningen hierover:

***members only***

Een lange post, maar hopelijk kunnen jullie ons hiermee helpen!

Dank alvast! _/-\o_
Ik zou overwegen om de volgende zaken zelf in te kopen en te installeren:
- spiegel
- badkamermeubel
- douchewand

Je betaald hoogstwaarschijnlijk relatief veel installatiekosten voor die items, terwijl je die redelijk makkelijk zelf kan installeren.

Verder is de post voor tegels wel echt enorm. Is de helft van de totale kostenpost. Je moet je vooral afvragen of je daarin nog een concessie wilt doen. Waarschijnlijk zorgt de grote tegel voor flinke additionele montagekosten. Maar zoveel zou ik ook weer niet verwachten, bij een casco badkamer moeten de tegels ook gemonteerd worden. Ik zou misschien 100 euro per m2 additionele montagekosten verwachten, maar lijkt me niet dat je 75 m2 hebt toch?

Verder heeft de aannemer gelijk. Hij moet de badkamer betegeld en volgens bouwbesluit opleveren. Dus hij moet alle tegels installeren om aan het bouwbesluit te voldoen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 12-01-2022 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!

XQ!

Blik1984 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:42:
[...]

Ik zou overwegen om de volgende zaken zelf in te kopen en te installeren:
- spiegel
- badkamermeubel
- douchewand

Je betaald hoogstwaarschijnlijk relatief veel installatiekosten voor die items, terwijl je die redelijk makkelijk zelf kan installeren.

Verder is de post voor tegels wel echt enorm. Is de helft van de totale kostenpost. Je moet je vooral afvragen of je daarin nog een concessie wilt doen. Waarschijnlijk zorgt de grote tegel voor flinke additionele montagekosten. Maar zoveel zou ik ook weer niet verwachten, bij een casco badkamer moeten de tegels ook gemonteerd worden. Ik zou misschien 100 euro per m2 additionele montagekosten verwachten, maar lijkt me niet dat je 75 m2 hebt toch?

Verder heeft de aannemer gelijk. Hij moet de badkamer betegeld en volgens bouwbesluit opleveren. Dus hij moet alle tegels installeren om aan het bouwbesluit te voldoen.
Dank voor de suggesties!

De spiegel (en douchewand) kunnen we wel prima zelf installeren denk ik. Maar als we de badkamermeubel zelf installeren betekent dat ook kranen later zelf monteren. Dat vergt denk ik wel wat kennis die we niet hebben. Los van het feit nog dat de aannemer daarmee mogelijk niet mee akkoord gaat wegens een incomplete badkamer :P

Wat de tegels betreft, ik was in mijn post vergeten te melden dat de toiletten worden betegeld met 60 x 30 cm. Scheelt iets in de prijs.

Heb ook even opgezocht wat wat aan totaal oppervlakte hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvzfFyEWEoqH2hgyrYYyuBpjoc8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X91PDAthrWhobQybJIuwihpO.png?f=user_large

Totaal 55 m2 aan netto oppervlakte en omgerekend dus €136 per m2 tegel arbeidskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
XQ! schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:10:
[...]

Dank voor de suggesties!

De spiegel (en douchewand) kunnen we wel prima zelf installeren denk ik. Maar als we de badkamermeubel zelf installeren betekent dat ook kranen later zelf monteren. Dat vergt denk ik wel wat kennis die we niet hebben. Los van het feit nog dat de aannemer daarmee mogelijk niet mee akkoord gaat wegens een incomplete badkamer :P

Wat de tegels betreft, ik was in mijn post vergeten te melden dat de toiletten worden betegeld met 60 x 30 cm. Scheelt iets in de prijs.

Heb ook even opgezocht wat wat aan totaal oppervlakte hebben:

[Afbeelding]

Totaal 55 m2 aan netto oppervlakte en omgerekend dus €136 per m2 tegel arbeidskosten.
Badkamermeubel zou je ervoor kunnen kiezen om de standaard kraan en badmeubel te kiezen en die te laten installeren. En na oplevering een andere te kopen. Het ophangen van een badkamermeubel is geen rocket science.

Desondanks zit de grootste winst hem echt in de tegels. Wat bedoelen ze precies met bruto/netto oppervlakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Zou juist meubel en douchewand laten zetten, en kitten. Mocht je ergens iets lek hebben dan kan je nog bij ze terecht. Daar zitten ze kosten ook niet.

Zijn vooral die tegels en kranen.
Omgerekend was het zetten bij mij 36e/m2.. Tegels zelf ingekocht.

Check ff welke kranen je wilt op BadkamerXXL oid, ga je vast redden voor 4K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
MacbookProx schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:58:
Zou juist meubel en douchewand laten zetten, en kitten. Mocht je ergens iets lek hebben dan kan je nog bij ze terecht. Daar zitten ze kosten ook niet.

Hoe groot waren jouw tegels? Dat maakt nogal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
- 60x60 voor vloer en wc ombouw (7m2) .
- een hal en wc (totaal 10m2) met Portugese tegels van designtegels nl
- Spaanse 30x7,5 tegels op de wanden, zowel verticaal als horizontaal geplaatst (18m2).

34e/m2 bij nader inzien, wel cash..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!

XQ!

Blik1984 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:16:
[...]

Badkamermeubel zou je ervoor kunnen kiezen om de standaard kraan en badmeubel te kiezen en die te laten installeren. En na oplevering een andere te kopen. Het ophangen van een badkamermeubel is geen rocket science.

Desondanks zit de grootste winst hem echt in de tegels. Wat bedoelen ze precies met bruto/netto oppervlakte?
Volgens mij bedoelen ze met bruto m2 de hoeveelheid tegels wat dient te worden afgenomen i.v.m. hele verpakkingen en netto zou dan het daadwerkelijke gebruik van de tegel moeten zijn na snijverlies. We gaan dit nog even bij de projectleverancier.

Iets meer specificaties:

Members only:

De montagekosten voor badmeubel, spiegel en douchewand vallen enigszins mee. De kosten van tegels en arbeid zijn volgens ons buiten proportioneel hoog. Hoe denken jullie erover?

Dank voor de suggesties! Misschien wel verstandiger om de meubel en douchewand te laten zetten gezien de relatief lage kosten. Bij een eerste snelle berekening denken wij ongeveer 1 tot 1.5k te kunnen besparen door zelf in te kopen op de kranen. Moeten even kijken of zelf kranen inkopen mogelijk is bij de projectleverancier, vrees namelijk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Tja, als je niet onder de projectleverancier uit kan is het gewoon prijzig..

Bedenk even hoeveel m2 een tegelzetter kan zetten in een uur a 40-50e/uur.. Ook het plaatsen van een wandmeubel en spiegel is bij een loodgieter miss hoogstens 100e.

Rot als je overal aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984

Is denk ik ook afhankelijk van de aannemer. Bij onze aannemer waren die kosten zo hoog dat de projectleverancier al bij voorbaat zei dat die geen spiegel op de offerte ging zetten. Verder kwamen we door het weghalen van douchewand + badkamermeubel (2x, want 2 badkamers) uit op een 7.000 euro lagere offerte. Bij ons lopen de kranen ook via de muur, dus als er lekkage is kunnen we alsnog terugvallen op de aannemer.

Nu dat de montagekosten wat duidelijker zijn zou ik inderdaad vooral focussen op de tegels, al vind ik de douchewand ook nog wel de moeite waard a 1.000 euro totaal. Die kun je waarschijnlijk voor minder dan de helft ook zelf regelen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
XQ! schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Volgens mij bedoelen ze met bruto m2 de hoeveelheid tegels wat dient te worden afgenomen i.v.m. hele verpakkingen en netto zou dan het daadwerkelijke gebruik van de tegel moeten zijn na snijverlies. We gaan dit nog even bij de projectleverancier.

Iets meer specificaties:

***members only***

De montagekosten voor badmeubel, spiegel en douchewand vallen enigszins mee. De kosten van tegels en arbeid zijn volgens ons buiten proportioneel hoog. Hoe denken jullie erover?

[...]

Dank voor de suggesties! Misschien wel verstandiger om de meubel en douchewand te laten zetten gezien de relatief lage kosten. Bij een eerste snelle berekening denken wij ongeveer 1 tot 1.5k te kunnen besparen door zelf in te kopen op de kranen. Moeten even kijken of zelf kranen inkopen mogelijk is bij de projectleverancier, vrees namelijk van niet.
Wat ik raar vind aan de totaalkosten voor de tegels is dat er additionele kosten zoals lijm en voeg worden meegenomen in de kosten. Die kosten zouden ze normaliter ook moeten maken voor de standaardtegel, dus ik begrijp niet dat die kosten er bijzitten. Verder lijkt mij de inschatting van totaal aantal m2 zeer ruim genomen. Snap vooral ook niet waarom ze toilet 1 en 2 apart neenemen qua bruto afname qua tegels. Die tegels kun je prima voor het andere toilet doorleggen.

Bedenk je overigens ook bij de kranen dat je dan een standaard kraan af moet nemen om dan zelf een andere kraan te installeren. Dus een gedeelte van de teruggave vervalt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
XQ! schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Iets meer specificaties:

***members only***

[...]

Even ter vergelijking, onze situatie, ook via de projectleverancier:

Members only:

Vind het wel een verschil nog met jouw offerte. Toch? EDIT: Hoewel, op de totaalprijs zijn ze aardig vergelijkbaar gezien jij nog een extra toilet incl. betegeling tot het plafond erin hebt staan. En wel een spiegel en radiator hebt (ga ik achteraf nog doen).

Maar vond mijn offerte ook erg hoog eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door praliwi op 13-01-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
Benieuwd wat jullie hiervan denken;
Als je een leiding permanent wil afdoppen dan mag de lengte van dat stukje leiding 3 of 5x de diameter zijn ivm de vorming salmonella.

Nu zit ik met een koudwaterleiding die naar het toilet in de badkamer ging. Deze toilet komt er niet meer in (we hebben al een apart toilet op de bovenverdieping). De leiding gaat de vloer in en het begin is daarom niet te herleiden.

Nu denk ik erover om deze leiding dmv een t-stuk te koppelen aan de koudwaterleiding voor de vrijstaande badkraan. Dan is er geen stilstaand water lijkt mij. Iemand die weet of dit mag en geen probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:45
Ik ben op zoek naar een ronde spiegel met verlichting. Echter wil ik niet dat de muur wordt verlicht, maar dat mijn gezicht wordt verlicht. Licht moet dus niet achter de spiegel zitten, maar ingebouwd aan de voorkant.

Bonus is als de spiegel verwarming/anticondens heeft.

Anyone?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Laatst online: 07-06 13:53
c-nan schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:55:
Ik ben op zoek naar een ronde spiegel met verlichting. Echter wil ik niet dat de muur wordt verlicht, maar dat mijn gezicht wordt verlicht. Licht moet dus niet achter de spiegel zitten, maar ingebouwd aan de voorkant.

Bonus is als de spiegel verwarming/anticondens heeft.

Anyone?
Genoeg te vinden. Toevallig vandaag bijna al onze badkamerspullen uitgezocht en wij wilden juist niet verlichting erop, maar verlichting erachter. Maar zijn wel een aantal keer langs onderstaande spiegel gelopen, bij de sanistunter in Zaandam en zag er prima uit, is ook dimbaar via de knop op de voorkant en dat vond ik wel een tof detail.

https://www.sanistunter.com/product/hipp-design-5/ (en meer info hier: https://www.hipp-design.nl/led-spiegels/spv-13000)
Pagina: 1 ... 57 ... 123 Laatste