Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 58 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Goede ervaring met designspiegels.nl

Heb zelf deze vorige maand aangeschaft:
https://www.designspiegel...r-en-dimfunctie-100x60-cm

Werkt perfect.

Maar ze hebben vanalles, tegen leuke prijzen!
Levering was volgende dag :)

[ Voor 7% gewijzigd door MacbookProx op 15-01-2022 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ook hier gaan we binnenkort beginnen met het aan laten leggen van een nieuwe badkamer. Globaal zijn de afmetingen 207CM breed en vanaf de kolom naast de WC (waar ventilatie in zit) is de diepte geloof ik ongeveer 272CM. De bruikbare muur waar het bad komt is 290CM (tot dat het schuin loopt en overgaat in de deur).

Het meubel is 46CM diep. Het bad is 90CM breed. Volgens mijn berekening kan je dus in theorie een douchehoek van 107CM bij ongeveer 122C plaatsen waarbij ik 10CM aanhoud voor de dikte van de muren.

Mijn vraag is voornamelijk, gaan we heel veel last van spattend water krijgen de badkamer in? En gaat dat zo erg zijn dat we naar een ander ontwerp zouden moeten kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jUu-rDJ95kg_vg_kc9j6md1-I4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tGyfPwa9WplZWbdHbwRDE0hA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xv2VjAKFyBUZQ3lVi3XCM1JdTRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qZ7NjfgT6wvpaclmLYnkjBnt.png?f=fotoalbum_large

In Sketchup heb ik een alternatief gemaakt. Daarbij houden we in de doorloop 70CM over. De douchehoek is dan 90CM breed en 2 meter lang. Er zou dan een glazen wand komen in plaats van twee stenen muren. Ruimtelijk is dat denk ik sowieso beter.

Maar welke van de twee zouden jullie kiezen en waarom?

En laatste vraag. Het meubel is hangend en zou dan op een holle muur komen waarbij de kranen bij voorkeur uit de muur komen. Gaat dat lukken of is dat geen optie met een holle muur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPJcsmeb2-rPHhglejSfdIGJYYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCVYrL7iIChlCBW1XZPmx6rN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lizrNE3F4tOf2tzK0aAAw3aDTyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxF3RKsV0goyuOuTU9kaXFvb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-08 21:44

XQ!

Blik1984 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Wat ik raar vind aan de totaalkosten voor de tegels is dat er additionele kosten zoals lijm en voeg worden meegenomen in de kosten. Die kosten zouden ze normaliter ook moeten maken voor de standaardtegel, dus ik begrijp niet dat die kosten er bijzitten. Verder lijkt mij de inschatting van totaal aantal m2 zeer ruim genomen. Snap vooral ook niet waarom ze toilet 1 en 2 apart neenemen qua bruto afname qua tegels. Die tegels kun je prima voor het andere toilet doorleggen.

Bedenk je overigens ook bij de kranen dat je dan een standaard kraan af moet nemen om dan zelf een andere kraan te installeren. Dus een gedeelte van de teruggave vervalt dan.
Badkamerleverancier gaf aan dat de tegels in de ene toilet niet konden worden gebruikt in de andere toilet vanwege snijverlies. We komen nu uit op een totale snijverlies van ongeveer 32%, vrij veel dus vergeleken met de 10 - 15% wat als gemiddelde wordt aangenomen.

Een snelle berekening geeft aan dat we ongeveer 1k (zonder teruggave) kunnen besparen op de kranen, niet echt de moeite waard dan om het zelf in te kopen i.v.m. afwijkende afmetingen van standaard kranen en teruggave. Wellicht dat we overwegen om kleinere tegels te nemen. Een 90 x 45 cm en 60 x 30 cm is respectievelijk 1.5k en 2.5k goedkoper. Douchewand gaan wij zelf ook inkopen.
praliwi schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Even ter vergelijking, onze situatie, ook via de projectleverancier:

***members only***

Vind het wel een verschil nog met jouw offerte. Toch? EDIT: Hoewel, op de totaalprijs zijn ze aardig vergelijkbaar gezien jij nog een extra toilet incl. betegeling tot het plafond erin hebt staan. En wel een spiegel en radiator hebt (ga ik achteraf nog doen).

Maar vond mijn offerte ook erg hoog eigenlijk.
Ook vrij fors eigenlijk! Zonder de toiletten zitten wij op 21k, vrij vergelijkbaar dus op totaal bedrag.

Wat betreft kortingen, bij ons werd aangegeven dat ze alleen maar korting kunnen geven op de badmeubel, spiegel en douchewand omdat die producten niet via de aannemer gaan maar rechtstreeks door de projectleverancier wordt geleverd/gemonteerd. Maar ben het met je eens, het is allemaal niet echt heel transparant.

Overigens, een heel andere vraag: Wij krijgen een warmtepomp met geintegreerde boilervat van 180L. Dit lijkt ons vrij karig maar nog prima te doen met 2 personen momenteel. Een optie voor 300L kost al gauw 5k via de bouw. Is er een mogelijkheid om zelf na oplevering de boilervat te (laten) vergroten naar 300L zonder een compleet nieuw systeem aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 13:24
XQ! schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Badkamerleverancier gaf aan dat de tegels in de ene toilet niet konden worden gebruikt in de andere toilet vanwege snijverlies. We komen nu uit op een totale snijverlies van ongeveer 32%, vrij veel dus vergeleken met de 10 - 15% wat als gemiddelde wordt aangenomen.

Een snelle berekening geeft aan dat we ongeveer 1k (zonder teruggave) kunnen besparen op de kranen, niet echt de moeite waard dan om het zelf in te kopen i.v.m. afwijkende afmetingen van standaard kranen en teruggave. Wellicht dat we overwegen om kleinere tegels te nemen. Een 90 x 45 cm en 60 x 30 cm is respectievelijk 1.5k en 2.5k goedkoper. Douchewand gaan wij zelf ook inkopen.

[...]

Ook vrij fors eigenlijk! Zonder de toiletten zitten wij op 21k, vrij vergelijkbaar dus op totaal bedrag.

Wat betreft kortingen, bij ons werd aangegeven dat ze alleen maar korting kunnen geven op de badmeubel, spiegel en douchewand omdat die producten niet via de aannemer gaan maar rechtstreeks door de projectleverancier wordt geleverd/gemonteerd. Maar ben het met je eens, het is allemaal niet echt heel transparant.

Overigens, een heel andere vraag: Wij krijgen een warmtepomp met geintegreerde boilervat van 180L. Dit lijkt ons vrij karig maar nog prima te doen met 2 personen momenteel. Een optie voor 300L kost al gauw 5k via de bouw. Is er een mogelijkheid om zelf na oplevering de boilervat te (laten) vergroten naar 300L zonder een compleet nieuw systeem aan te schaffen?
Bij ons dus incl. 1 toilet maar minder hoog betegeld. Beide vergelijkbaar en duur inderdaad :P Overigens eerst nog langs een andere grote zaak geweest, daar kwamen we op 28k, dus het kan nog erger. Jullie gaan er wel akkoord op geven?

Die 180L hadden wij overigens ook, maar is te weinig als je ook een bad hebt. Heb je die 5k opgevraagd? Want bij ons waren de kosten voor een 300L boiler 2600, scheelt nogal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
Damocles.NL schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:24:
Ook hier gaan we binnenkort beginnen met het aan laten leggen van een nieuwe badkamer. Globaal zijn de afmetingen 207CM breed en vanaf de kolom naast de WC (waar ventilatie in zit) is de diepte geloof ik ongeveer 272CM. De bruikbare muur waar het bad komt is 290CM (tot dat het schuin loopt en overgaat in de deur).

Het meubel is 46CM diep. Het bad is 90CM breed. Volgens mijn berekening kan je dus in theorie een douchehoek van 107CM bij ongeveer 122C plaatsen waarbij ik 10CM aanhoud voor de dikte van de muren.

Mijn vraag is voornamelijk, gaan we heel veel last van spattend water krijgen de badkamer in? En gaat dat zo erg zijn dat we naar een ander ontwerp zouden moeten kijken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In Sketchup heb ik een alternatief gemaakt. Daarbij houden we in de doorloop 70CM over. De douchehoek is dan 90CM breed en 2 meter lang. Er zou dan een glazen wand komen in plaats van twee stenen muren. Ruimtelijk is dat denk ik sowieso beter.

En laatste vraag. Het meubel is hangend en zou dan op een holle muur komen waarbij de kranen bij voorkeur uit de muur komen. Gaat dat lukken of is dat geen optie met een holle muur?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je badkamer gaat heel erg nat worden met je eerste optie, dat is echt geen goede indeling. Je tweede optie is veel beter qua spatwater en oogt m.i. ook rustiger (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou ook voor optie 2 gaan, optie 1 wordt een waterballet. Even nog n tip mbt de Sunshower, probeer of je de kranen in de muur kunt krijgen zodat je de Sunshower recht voor je (of achter je, afhankelijk van hoe je staat), dat is comfortabeler/logischer dan vanaf de zijkant.

De Sunshower vind ik denk ik de meest luxe toevoeging in de badkamer (terwijl we ook een V&B Whirlpool bad hebben) echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-07 22:02
Wat zijn uit uw ervaringen de installatieprijzen voor een badkamer. Bij onze aannemer zie ik bijvoorbeeld een bad voor 3000 eur (incl installatiekosten) terwijl ik hetzelfde bad voor 1500eur kan vinden op een sanitair winkel. Hetzelfde geldt voor de meeste items.

Is het normaal dat een installatiekost meestal zo duur is (de helft van de prijs van het object)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
raduf schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:32:
Wat zijn uit uw ervaringen de installatieprijzen voor een badkamer. Bij onze aannemer zie ik bijvoorbeeld een bad voor 3000 eur (incl installatiekosten) terwijl ik hetzelfde bad voor 1500eur kan vinden op een sanitair winkel. Hetzelfde geldt voor de meeste items.

Is het normaal dat een installatiekost meestal zo duur is (de helft van de prijs van het object)?
Is die 3000 incl. aansluitpunt voor een bad? Inclusief kraan of kranen? En installatie daarvan?

Over het algemeen is de stelregel geloof ik wel dat de montage/installatie van een complete badkamer net zoveel kost als het materiaal. Echter, dat is wel inclusief tegelen, dat is niet zo terug te voeren op enkel een bad.

[ Voor 18% gewijzigd door praliwi op 16-01-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
raduf schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:32:

De aannemer pakt een ontzettend grote marge. Dat is frustrerend, maar het kan zelden financieel uit om het achteraf zelf te regelen.

Acceptatie duurt even, maar uiteindelijk ben je blij dat de badkamer erin zit bij oplevering 😅.

Onderdelen die je zelf achteraf makkelijk kunt plaatsen, zou ik wel overwegen zelf te doen. Denk bijvoorbeeld aan een badmeubel of glazen douchewand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Cartman! schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:13:
[...]

Ik zou ook voor optie 2 gaan, optie 1 wordt een waterballet. Even nog n tip mbt de Sunshower, probeer of je de kranen in de muur kunt krijgen zodat je de Sunshower recht voor je (of achter je, afhankelijk van hoe je staat), dat is comfortabeler/logischer dan vanaf de zijkant.

De Sunshower vind ik denk ik de meest luxe toevoeging in de badkamer (terwijl we ook een V&B Whirlpool bad hebben) echt een aanrader!
Ik denk dat ik snap wat je zegt met de kranten uit de muur. Wellicht kunnen we de bediening van de doucheset op de buitenmuur krijgen en de douche uit het plafond en dan de sunshower inbouwen in het muurtje welke gelijk is met de WC als je snapt wat ik bedoel.

Bedankt voor de feedback. Ik ga dan optie twee verder uit laten werken. We willen eigenlijk wel de kranen bij de wasbakken (dubbele waskommen) uit de muur laten komen. En dus een zwevend meubel. Gaat dat lukken met een dunne holle wand? Wat zouden daar de oplossingen voor kunnen zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Damocles.NL op 16-01-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Damocles.NL schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:15:
Ik denk dat ik snap wat je zegt met de kranten uit de muur. Wellicht kunnen we de bediening van de doucheset op de buitenmuur krijgen en de douche uit het plafond en dan de sunshower inbouwen in het muurtje welke gelijk is met de WC als je snapt wat ik bedoel.
Afhankelijk van wat voor set je koopt hoeft de douche niet uit t plafond te komen, kan ook gewoon uit de muur zijn boven de Sunshower.
Bedankt voor de feedback. Ik ga dan optie twee verder uit laten werken. We willen eigenlijk wel de kranen bij de wasbakken (dubbele waskommen) uit de muur laten komen. En dus een zwevend meubel. Gaat dat lukken met een dunne holle wand? Wat zouden daar de oplossingen voor kunnen zijn?
Wat is dun? Wij hebben hier een zwevend meubel van 120cm breed hangen aan gipsblokken van 10cm, als extra versterking zit er een staaldraad doorheen met 2 metalen plaatjes aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Tweakers,

ik zit momenteel in de afrondende fase van mijn badkamerverbouwing. Afgelopen vrijdag is het laatste voegwerk afgerond, plafond gestuuct en is het onderste gedeelte van mijn badkamer gekit. Ook is toen alvast de wc gemonteerd. Vandaag kitten ze de rest en monteren ze de rest (douche, douchewand, wastafelmeubel, etc).

Nu merk ik sinds vrijdag eigenlijk redelijk wat condens op een deel van de muren. Daar heb ik de mannen vandaag op gewezen en zij hebben gekeken of er ergens lekkage was. Dit was niet zo. Zij raadden aan om de ventilatie aan te zetten en iets van een verwarming. Ook omdat het gestuucte plafond nog niet droog genoeg was om te schilderen.

Na een beetje Googlen kwam ik erachter dat de condens inderdaad veroorzaakt kan worden door koude muren/tegels. In de oude badkamer (zelfde ruimte) had ik hier eigenlijk nooit last van (behalve een beetje tijdens het douchen zelf). Komt dit dan inderdaad doordat de tegels/muren en de ruimte an sich vrij koud zijn? En zo ja, gaat dit dan over zodra de ruimte een paar keer goed is verwarmd en daarna redelijk op temperatuur blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 14:11
Zou even afwachten tot het plafond goed droog is. Daar moet flink wat vocht uit verdwijnen dus dan is het niet heel gek dat er wat condens op de muren staat.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
Flix20 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:50:
Zou even afwachten tot het plafond goed droog is. Daar moet flink wat vocht uit verdwijnen dus dan is het niet heel gek dat er wat condens op de muren staat.
Ah, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Make sense opzich. Ik ga ze vragen om vandaag de vloerverwarming (elektrisch) en de radiator (ook elektrisch) te installeren. Dan kan ik die alvast een nachtje laten draaien, dat helpt ongetwijfeld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:53
Morfang schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Ah, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Make sense opzich. Ik ga ze vragen om vandaag de vloerverwarming (elektrisch) en de radiator (ook elektrisch) te installeren. Dan kan ik die alvast een nachtje laten draaien, dat helpt ongetwijfeld ook.
Of huur een kleine bouwverwarming (elektroheater) om je stucwerk sneller droog te krijgen als je verwarming nog niet is geinstalleerd.
Ik weet niet hoeveel m2 je hebt laten stuccen, maar na mijn eigen verbouwing was de verwarming nog niet geïnstalleerd en heeft de heater onze benedenverdieping op temperatuur gehouden en veel vocht aan de gestucte kamer onttrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:25
[...]

Als je nog moet schilderen zou ik maar even wachten. Bij mij viel de verf zo van de muur omdat ik te snel geschilderd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miele-21
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:45
@Damocles.NL,

Wij hebben een vergelijkbare opstelling als jouw optie 1. Echter zonder muurtje tussen douchehoek en bad en met een 180 graden draaibare glazen deur tussen bad en het haakse muurtje naast het badmeubel. Qua spatwater gaat dat echt goed richting het bad. Wel is het zo dat je zonder de deur redelijk wat water in de richting van het badmeubel krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
[...]

(E)VVW kan sowieso niet direct aan.
Die moet eerst goed indrogen, dan minstens een week niet aanzetten zodat de lijm goed kan uitharden en daarna moet je deze dmv het opstart programma langzaam laten opstarten. Vaak is dat 1 graden per dag ophogen tot z'n max temp en daarna is deze gebruiksklaar.

Gezien je vocht op de muren hebt staan ventileer je niet genoeg. Heb je ramen en deuren openstaan zodat de vocht weg kan uit de ruimte?
Een bouwdroger kan ook uitkomst bieden. Maar let wel dat te snel opdragen ook weer niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
Flix20 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:06:
[...]

(E)VVW kan sowieso niet direct aan.
Die moet eerst goed indrogen, dan minstens een week niet aanzetten zodat de lijm goed kan uitharden en daarna moet je deze dmv het opstart programma langzaam laten opstarten. Vaak is dat 1 graden per dag ophogen tot z'n max temp en daarna is deze gebruiksklaar.

Gezien je vocht op de muren hebt staan ventileer je niet genoeg. Heb je ramen en deuren openstaan zodat de vocht weg kan uit de ruimte?
Een bouwdroger kan ook uitkomst bieden. Maar let wel dat te snel opdragen ook weer niet goed is.
Thanks voor de tip! Daar was ik me helemaal niet van op te hoogte. Dan ga ik me daar eerst over inlezen voor ik die aanzet.

Ik heb een losse elektrische kachel aangeschaft voor in de woonkamer (https://www.coolblue.nl/p...utm_campaign=notspecified). Kan ik die wellicht in de ruimte plaatsen om e.e.a. te bespoedigen? Mechanische ventilatie staat vanaf vanmorgen aan, ik zal de deur ook open laten.

Het is een inpandige badkamer, dus als ik ramen open wil gaan zetten dan moet dit in de woonkamer en dan wordt het vrij koud. Badkamerdeur open + woonkamertemperatuur hoog houden een goede optie?

Edit: het gaat trouwens over ongeveer 4 à 5 m2 aan stucwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Morfang schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:14:
[...]
Ik heb een losse elektrische kachel aangeschaft voor in de woonkamer (https://www.coolblue.nl/p...utm_campaign=notspecified). Kan ik die wellicht in de ruimte plaatsen om e.e.a. te bespoedigen? Mechanische ventilatie staat vanaf vanmorgen aan, ik zal de deur ook open laten.

Het is een inpandige badkamer, dus als ik ramen open wil gaan zetten dan moet dit in de woonkamer en dan wordt het vrij koud. Badkamerdeur open + woonkamertemperatuur hoog houden een goede optie?

Die kachel is geen ontvochtiger, wat een bouwkachel wel is. Die haalt letterlijk vocht uit de lucht.
Als je alleen de lucht verwarmt, blijft die vochtig en wordt hij zelfs vochtiger. Je verdampt dan dus wel de vocht, maar je maakt de lucht in je woning vochtig.
Je zult dus echt moeten gaan luchten om dat extra vocht kwijt te raken. Of dus een bouwdroger huren, dan kan je zelfs de badkamer gesloten houden. Zoveel kost een bouwdroger niet om te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Morfang schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Thanks voor de tip! Daar was ik me helemaal niet van op te hoogte. Dan ga ik me daar eerst over inlezen voor ik die aanzet.

Ventilator in de ruimte zetten helpt ook. Alle beetjes om de ruimte te ventileren helpen.
Vraag anders ook even advies aan de stukadoor en/of aannemer. Die kan jouw situatie het best inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
m181087 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Die kachel is geen ontvochtiger, wat een bouwkachel wel is. Die haalt letterlijk vocht uit de lucht.
Als je alleen de lucht verwarmt, blijft die vochtig en wordt hij zelfs vochtiger. Je verdampt dan dus wel de vocht, maar je maakt de lucht in je woning vochtig.
Je zult dus echt moeten gaan luchten om dat extra vocht kwijt te raken. Of dus een bouwdroger huren, dan kan je zelfs de badkamer gesloten houden. Zoveel kost een bouwdroger niet om te huren.
Ons is uitdrukkelijk afgeraden om een bouwdroger te huren, ook door de verhuurder van de bouwdroger. Dan gaat het veel te snel drogen, omdat het een kleine ruimte is en dat tast je stucwerk aan. Zo'n bouwdroger is meer voor in een grote woonkamer, maar voor een badkamer niet geschikt. Het beste is verwarming van max 19 a 20 graden en ventilatie en de tijd nemen om het vanzelf te laten drogen, aldus onze stucadoors. Eventueel een gewone luchtontvochtiger erbij. Of het lang duurt hangt af van de dikte van het stucwerk. Bij een plafond zou dat niet heel veel moeten zijn en zal het, afhankelijk van het weer (droog of nat weer maakt veel uit) zal een dun laagje met 1 a anderhalve week droog moeten zijn. Maar voor je gaat schilderen zou ik 2 weken aanhouden en gebruik een goed voorstrijkmiddel of primer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morfang
Monstera schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Ons is uitdrukkelijk afgeraden om een bouwdroger te huren, ook door de verhuurder van de bouwdroger. Dan gaat het veel te snel drogen, omdat het een kleine ruimte is en dat tast je stucwerk aan. Zo'n bouwdroger is meer voor in een grote woonkamer, maar voor een badkamer niet geschikt. Het beste is verwarming van max 19 a 20 graden en ventilatie en de tijd nemen om het vanzelf te laten drogen, aldus onze stucadoors. Eventueel een gewone luchtontvochtiger erbij. Of het lang duurt hangt af van de dikte van het stucwerk. Bij een plafond zou dat niet heel veel moeten zijn en zal het, afhankelijk van het weer (droog of nat weer maakt veel uit) zal een dun laagje met 1 a anderhalve week droog moeten zijn. Maar voor je gaat schilderen zou ik 2 weken aanhouden en gebruik een goed voorstrijkmiddel of primer.
Ja de aannemer gaf aan dat ze een bouwdroger ook niet nodig vonden. Na een hele dag ventilatie en duur open, is de condens eigenlijk helemaal weg en zijn de muren/tegels een stuk minder vochtig. Dus morgen/overmorgen moet er wel geschilderd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
Ik weet dat er allerlei verschillende soorten Hangkasten zijn etc maar voor een gemiddelde badkamer hangkast van 165x35x29, 2 deuren Volgens mij is de fabrikant Thebalux. Is dan bij de project leverancier 400 euro voor de kast en 55 euro voor installatie nog enigszins schappelijk? Wij hebben niet super veel zin om na oplevering nog te monteren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:32
Ik ben opzoek naar douchedeur met wand. Er spat namelijk veel water over de rand van de douchehoek.
Het liefst zou ik een pendeldeur op het grote stuk willen, en een zijwand op het kleine stuk van de douche.
Maar het lastige is dat mijn douche geen standaard maten en hoeken heeft.
En daarom vroeg ik mij af of iemand een oplossing of een ander idee voor dit probleem heeft.

Het korte stuk is 62cm, het lange stuk is 93cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t3Lc-vcu2m_e7HiArOBvKi1zg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlZ9TWRw10TKSQ9QvX84ZW5a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:02

Sebben

https://pixelpet.io

vanderwolf schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:48:
Benieuwd wat jullie hiervan denken;
Als je een leiding permanent wil afdoppen dan mag de lengte van dat stukje leiding 3 of 5x de diameter zijn ivm de vorming salmonella.
Tenzij je eieren door je leidingen pompt, vermoed ik dat je legionella bedoelt :D

Maar ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord. Ik wil zelf een antieke wastafel (zo een met twee losse kranen, voor warm en koud) uit een slaapkamer verwijderen, maar dat kan je natuurlijk niet zomaar afdoppen vanwege bovenstaand risico. Wat is raadzaam/gebruikelijk? De leiding in zijn geheel traceren en er uit slopen?

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Patox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:50:
Ik weet dat er allerlei verschillende soorten Hangkasten zijn etc maar voor een gemiddelde badkamer hangkast van 165x35x29, 2 deuren Volgens mij is de fabrikant Thebalux. Is dan bij de project leverancier 400 euro voor de kast en 55 euro voor installatie nog enigszins schappelijk? Wij hebben niet super veel zin om na oplevering nog te monteren e.d.
Lijkt mij heel schappelijk, als ik het vergelijk met dat bij mij de montagekosten voor een spiegel al 300 euro waren. En ik schrik ook niet direct van de prijs voor de kast. Denk dat als je het zelf zou doen je misschien enkele tientjes bespaard + de montagekosten. Maar dan moet je wel zelf de kast in elkaar zetten en ophangen, terwijl als je er nu voor betaald dan is de kast gewoon gemonteerd + bijbehorende garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-08 21:44

XQ!

praliwi schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Bij ons dus incl. 1 toilet maar minder hoog betegeld. Beide vergelijkbaar en duur inderdaad :P Overigens eerst nog langs een andere grote zaak geweest, daar kwamen we op 28k, dus het kan nog erger. Jullie gaan er wel akkoord op geven?

Die 180L hadden wij overigens ook, maar is te weinig als je ook een bad hebt. Heb je die 5k opgevraagd? Want bij ons waren de kosten voor een 300L boiler 2600, scheelt nogal.
Denk dat wij daar wel akkoord op gaan geven. Wellicht kleinere tegels en toiletten niet tot plafond, dan gaat de prijs richting 22k. Alsnog een hoop geld, maar denk niet dat we bij een externe partij het voor veel goedkoper zullen krijgen gezien!

In de meerwerk lijst staat een optie tot het vergroten van de boiler naar 300L voor 5k inclusief leiding werk en een ander model warmtepomp (vanwege geintegreerde boiler?).

Weet iemand overigens hoe een verticale douche WTW zich verhoudt tot het vergroten van de boiler naar 300L? Hoeveel meer effectieve douche tijd kan men verwachten van een douche WTW? 10 - 20%? Onze badkamerleverancier vond het namelijk niet echt van toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:03
huppelepups schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:55:
Ik ben opzoek naar douchedeur met wand. Er spat namelijk veel water over de rand van de douchehoek.
Het liefst zou ik een pendeldeur op het grote stuk willen, en een zijwand op het kleine stuk van de douche.
En daarom vroeg ik mij af of iemand een oplossing of een ander idee voor dit probleem heeft.

[Afbeelding]
Een bedrijfje zoeken welke stalen deuren op maat maakt. Dat kan natuurlijk ook voor een douche.
Mocht je enkel glas willen zou je een goed glaszettersbedrijf kunnen zoeken, die leveren soms ook douchewanden op maat, inclusief bevestigingsmateriaal.
Laatste optie is natuurlijk zelf bevestigingsmateriaal (beugels, rubbers etc) zoeken en enkel de glasplaten op maat laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
SquareOne schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Acceptatie duurt even, maar uiteindelijk ben je blij dat de badkamer erin zit bij oplevering 😅.
Je kunt het ook omkeren. Als je badkamer er uiteindelijk in zit voor een paar duizend minder, dát geeft pas een lekker gevoel.
Of in mijn geval een complete badkamer (all-in incl. vloerverwarming, bad, douche, sanitair, tegelwerk etc.) voor onder de 7k. Maar dan moet je wel echt alles zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:49
huppelepups schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:55:

[Afbeelding]
Novellini doet veel maatwerk dingen. Niet goedkoop, maar heb je wel goed spul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
emot schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Je kunt het ook omkeren. Als je badkamer er uiteindelijk in zit voor een paar duizend minder, dát geeft pas een lekker gevoel.
Of in mijn geval een complete badkamer (all-in incl. vloerverwarming, bad, douche, sanitair, tegelwerk etc.) voor onder de 7k. Maar dan moet je wel echt alles zelf doen.
Kwestie van persoonlijke afwegingen denk ik. De tijd/stress/gedoe wegen in ons geval in deze situatie niet op tegen de meerprijs. Jullie hebben een andere afweging gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
SquareOne schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Kwestie van persoonlijke afwegingen denk ik. De tijd/stress/gedoe wegen in ons geval in deze situatie niet op tegen de meerprijs. Jullie hebben een andere afweging gemaakt :)
Oh ja natuurlijk. Zo was het ook niet bedoeld. Die afweging hebben wij bijvoorbeeld weer bij andere zaken gedaan, zoals het buitenschilderwerk van de bovenverdieping. Voor die paar honderd euro had ik geen zin in het geklooi.

E.e.a. is natuurlijk wel veelal afhankelijk van je budget. Dat van ons was niet oneindig, maar op deze manier konden we wel een complete moderne badkamer plaatsen die aan praktisch al onze wensen voldoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damocles.NL
Zoals ik al eerder deelde ben ik terug naar de tekentafel gegaan en een nieuwe indeling gemaakt. Dit omdat de vorige op meerdere punten niet naar tevredenheid was. Na mijn schetsen in Sketchup (echt ideaal, gebruik het al jaren) met de badkamerzaak het in hun 3D tekenprogramma gezet. Daar is het volgende uit gekomen. Volgens mij is het zo perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4dIAgzWsh_gMQkv_Geld4d6gxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vI2tsCaHkttFyOjG228RG1VB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh1kJlREg_HAf0xPnh7SE9lA5p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0etzyKyu3Ct8FR8jbr4bchJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:53
Ik sta op het punt om de tegels voor mijn nieuwe badkamer te bestellen. Echter zit ik nu te twijfelen over de kleur van de vloertegels. Het gaat om houtlook tegels en zal ook gebruikt worden op 1 wand. De rest van de wanden worden betegeld met een donkere (antraciet) tegel.

Ik twijfel tussen de tegel op de rechter kolom (Starwood Vancouver Nude) en de tegel op de middelste kolom (Starwood Vancouver Honey), zie hiervoor bijgevoegde afbeelding. De voorkeur lag eerst op de middelste omdat het de badkamer een wat warmere sfeer zal geven, deze tegel is wat geler, vandaar de naam ook...

Echter ben ik bang dat deze tegel iets te veel zal botsen met de antracietkleurige tegel en dat ik beter kan kiezen voor de tegel uit de rechter kolom. Maar bij tegel heb ik weer wat schrik dat het geheel mogelijk te kil wordt.
Ik heb van de tegels proefstukjes liggen, echter is het lastig om een klein stukje tegel hierop te beoordelen. Daarbij is het licht in een showroom anders dan thuis. In de badkamer waar de tegels komen zijn geen ramen, dus het licht komt van spotjes (Hue).

Wat zouden jullie doen?

Hier nog een paar sfeerimpressies van beide tegels:

Starwood Vancouver Honey:
https://www.instagram.com/p/BtOfpQlHy9i/
https://www.instagram.com/p/Bt097F-Fsh8/
https://www.instagram.com/p/CG-H5v6Dzhl/

Starwood Vancouver Nude:
https://www.instagram.com/p/Bs8m5hLlKiU/
https://www.instagram.com/p/CHiN0fujUDk/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyjF1Pg9lK54qljuv3fArmtpaTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJPYJg0GIxr6uX3z5kPBiq2V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.Koifim
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-08 14:41
Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Nude (rechts), ik verwacht dat dit de warmte geeft die je zoekt. De middelste is naar mijn smaak inderdaad te geel. Tip die ik je nog zou willen geven is om de tegel van voorkeur naast je zwarte tegel te leggen om het icm elkaar te kunnen beoordelen (het liefst in de ruimte waar ze komen). Die andere houttegel er dan niet naast, want dat vertekent het beeld heel erg.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Thomas93 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:30:
Ik sta op het punt om de tegels voor mijn nieuwe badkamer te bestellen. Echter zit ik nu te twijfelen over de kleur van de vloertegels. Het gaat om houtlook tegels en zal ook gebruikt worden op 1 wand. De rest van de wanden worden betegeld met een donkere (antraciet) tegel.

Ik twijfel tussen de tegel op de rechter kolom (Starwood Vancouver Nude) en de tegel op de middelste kolom (Starwood Vancouver Honey), zie hiervoor bijgevoegde afbeelding. De voorkeur lag eerst op de middelste omdat het de badkamer een wat warmere sfeer zal geven, deze tegel is wat geler, vandaar de naam ook...

Echter ben ik bang dat deze tegel iets te veel zal botsen met de antracietkleurige tegel en dat ik beter kan kiezen voor de tegel uit de rechter kolom. Maar bij tegel heb ik weer wat schrik dat het geheel mogelijk te kil wordt.
Ik heb van de tegels proefstukjes liggen, echter is het lastig om een klein stukje tegel hierop te beoordelen. Daarbij is het licht in een showroom anders dan thuis. In de badkamer waar de tegels komen zijn geen ramen, dus het licht komt van spotjes (Hue).

Wat zouden jullie doen?

Hier nog een paar sfeerimpressies van beide tegels:

Starwood Vancouver Honey:
https://www.instagram.com/p/BtOfpQlHy9i/
https://www.instagram.com/p/Bt097F-Fsh8/
https://www.instagram.com/p/CG-H5v6Dzhl/

Starwood Vancouver Nude:
https://www.instagram.com/p/Bs8m5hLlKiU/
https://www.instagram.com/p/CHiN0fujUDk/

[Afbeelding]
Ik zou ook voor de rechtse kiezen, maar top tip: leg de stalen ook op de grond. Horizontaal kan het er totaal anders uitzien dan verticaal…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Proberen beide tegels naast elkaar te leggen in een showroom.
In kunstlicht en in natuurlijk licht als het even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
Mijn nieuwe badkamer is bijna klaar. Wat ik niet meegenomen heb is de deur naar de badkamer. Dat is op dit moment een oude deur met een (vind ik) lelijk glazen raam erin. Ik wil het liefst gewoon een dichte deur dus ik ben aan het kijken voor een nieuwe.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten aangezien het een deur naar de badkamer is (qua vocht of iets dergelijks)? Of kan in principe elke binnendeur (mits passend qua afmetingen) daar gewoon geplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Morfang schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:10:
Mijn nieuwe badkamer is bijna klaar. Wat ik niet meegenomen heb is de deur naar de badkamer. Dat is op dit moment een oude deur met een (vind ik) lelijk glazen raam erin. Ik wil het liefst gewoon een dichte deur dus ik ben aan het kijken voor een nieuwe.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten aangezien het een deur naar de badkamer is (qua vocht of iets dergelijks)? Of kan in principe elke binnendeur (mits passend qua afmetingen) daar gewoon geplaatst worden?
Kijk even goed wat voor deur er nu in zit. Opdek of stomp.
Als je de deur vervolgens bestelt, let dan goed op de hoogte en de breedte van de deur, en de hoogte van de paumellen/scharnieren. Ik kon bij mijn deur aangeven hoe hoog ik de scharnier uitsparingen wilde hebben.

Standaard dichte binnendeuren zijn vaak voorzien van een laklaag af fabriek. Die zijn dan waterdicht. Let wel op dat je niet een gegronde deur bestelt; die moet dan nog worden afgelakt.

[ Voor 10% gewijzigd door m181087 op 19-01-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Vragen of je de samples mee naar huis mag nemen en dezelfde dag weer komt terugbrengen. Hebben wij ook gedaan met de meeste dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Iemand enig idee wat de voor- en of nadelen zijn van een pneumatische bediening ten opzichte van mechanische bediening van het hangtoilet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Ook wij zijn bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe badkamer. We gaan alles zelf doen. Gelukkig handige familie en zelf ook niet twee rechter handen. :)

Nu is uitdaging 1 de beste indeling. Omdat we een deur gaan verplaatsen om een extra slaapkamer te realiseren, hebben we een hap van 1 m2 uit de badkamer moeten halen.

Wat moet erin:
- bad
- inloopdouche
- Dubbele wasbak
- toilet
- radiator
- vloerverwarming

De zit onder het schuine dak. Dit zie je terug in de lijn die op de plattegrond loopt. Die start op 1,25m en loopt met 30 gr tot plafondhoogte van 2,65. Er zit daar ook 1 groot dakraam in.

Zien jullie nog creatieve, leuke ideeën qua indeling?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDPBqGJGxyr-O0rrRdXMRf-Hjqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBjy6g1DM06fRbDsWVgEjnPw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsHbOJ3oWxY3XksUoRsfk0iQKXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UBHekz7mGZZNHTa2ZrHuCDf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
@t14wo Radiator niet boven het bad. Die waterdamp is killing.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
CurlyMo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:15:
Slim. Misschien dan beter tussen toilet en deur. Voordeel dat de aansluiting nu ook aan die zijde van de badkamer zit.

Wie heeft ervaring met tegels over tegels plakken ipv alles er eerst afbikken. Behalve de paar cm die je ermee uitspaart, zie ik vooral een berg extra werk. Maar misschien zijn er wel meer nadelen waar ik niet aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
t14wo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:19:
Slim. Misschien dan beter tussen toilet en deur. Voordeel dat de aansluiting nu ook aan die zijde van de badkamer zit.
Geen vloerverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Tuurlijk, maar handdoeken drogen niet zo lekker als je die op de grond neerlegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
t14wo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Tuurlijk, maar handdoeken drogen niet zo lekker als je die op de grond neerlegt ;)
Wij dachten ook dat we een losse (eletrische) radiator nodig hadden maar die was toen niet leverbaar. Wonen er nu 2 jaar, nooit gemist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Cartman! schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Wij dachten ook dat we een losse (eletrische) radiator nodig hadden maar die was toen niet leverbaar. Wonen er nu 2 jaar, nooit gemist...
Op dit moment hebben we er ook geen. Er zit alleen een normale radiator. Maar ik vind het toch wel erg lastig dat de handdoeken na douchen lang nat blijven. Dus zo'n radiator gaat er zeker komen. We houden de badkamer niet heel warm overdag, dus drogen doen de handdoeken niet. Als we zo'n radiator hebben, laat ik 'm een uur of twee tot na het douchen aan, zodat de grootste nattigheid eruit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04
t14wo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Wie heeft ervaring met tegels over tegels plakken ipv alles er eerst afbikken. Behalve de paar cm die je ermee uitspaart, zie ik vooral een berg extra werk. Maar misschien zijn er wel meer nadelen waar ik niet aan gedacht heb.
Hier hebben we (gedeeltelijk) over de tegels heen getegeld. Als die tegels er goed opzitten (de installateur zei van wel) is er niks aan de hand. Ik heb aangeboden de tegels eraf te bikken, dus hij had niet per se een incentive om te zeggen dat het erop moest blijven zitten.

Tot nu toe zit het prima, maar het zit nog maar een maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
CurlyMo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:15:
Kun je die toelichten? Gaat het dan om de roestvorming? Ik ben hier serieus wel benieuwd naar.
Wij hebben in onze woning de radiator boven het bad hangen (die hangt er al 25 jaar) en we hebben hier helemaal geen gedoe mee. Ook geen roest.
Binnenkort gaan we voor een nieuwe badkamer kijken, dus ben wel benieuwd waarom je dit niet zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
t14wo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:06:
Ook wij zijn bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe badkamer. We gaan alles zelf doen. Gelukkig handige familie en zelf ook niet twee rechter handen. :)

Nu is uitdaging 1 de beste indeling. Omdat we een deur gaan verplaatsen om een extra slaapkamer te realiseren, hebben we een hap van 1 m2 uit de badkamer moeten halen.

Wat moet erin:
- bad
- inloopdouche
- Dubbele wasbak
- toilet
- radiator
- vloerverwarming

De zit onder het schuine dak. Dit zie je terug in de lijn die op de plattegrond loopt. Die start op 1,25m en loopt met 30 gr tot plafondhoogte van 2,65. Er zit daar ook 1 groot dakraam in.

Zien jullie nog creatieve, leuke ideeën qua indeling?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou je het bedieningspaneel van de douche niet direct bij de deur om de hoek doen? Zo kan de douche aanzetten zonder nat te worden. Dat is het voordeel van een inbouw bedieningspaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
timsurname schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Zou je het bedieningspaneel van de douche niet direct bij de deur om de hoek doen? Zo kan de douche aanzetten zonder nat te worden. Dat is het voordeel van een inbouw bedieningspaneel.
Kijk, dát zijn slimme tips. Voordeel is dat de huisige douchekraan ook op die muur zit. (Is de buitenmuur)
Neem ik mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14
t14wo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Kijk, dát zijn slimme tips. Voordeel is dat de huisige douchekraan ook op die muur zit. (Is de buitenmuur)
Neem ik mee!
Zie zowel in bad als in de douche geen losse douchekop. Zou ik ook meenemen. Zeker als er iemand met lang haar is en er wellicht kinderen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
BasvanS schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Zie zowel in bad als in de douche geen losse douchekop. Zou ik ook meenemen. Zeker als er iemand met lang haar is en er wellicht kinderen zijn?
Bij de douche komt die er uiteraard :) DIt was alleen een snelle schets.

In bad wil ik die eigenlijk niet, omdat je dan zo'n slang hebt die in het bad hangt. Die muur is het knieschot en ik kan er dus achter. Het liefst zou ik zo'n uittrekbare douche slang willen, die achter het knieschot in verdwijnt. Ik heb die alleen nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
t14wo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:00:
[...]

In bad wil ik die eigenlijk niet, omdat je dan zo'n slang hebt die in het bad hangt. Die muur is het knieschot en ik kan er dus achter. Het liefst zou ik zo'n uittrekbare douche slang willen, die achter het knieschot in verdwijnt. Ik heb die alleen nog niet kunnen vinden.
je hebt ze wel voor badranden. wellicht dat je wat kunt klussen?

google even op Hansgrohe Sbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:49
t14wo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Je hebt ze ook die in de badrand (het horizontale deel) verdwijnen. Kan het zo snel niet vinden, maar dan boren ze gewoon een gaatje in de rand voor kraangat, maar bv dus ook de slang. Bijvoorbeeld zoiets. Slang in bad zou ik namelijk wel aanraden ivm schoonmaken - dat maakt het een stuk praktischer, ook met afspoelen na de vorige badgebruiker.

EDIT: of zoals de poster hierboven zegt, zoiets.

[ Voor 8% gewijzigd door lizard87 op 20-01-2022 12:40 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Morfang
Mijn badkamer is eindelijk af (op een spotje in de nis en een schakelaar na):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A14eMFrfAACbOaWfp6RUa9vA9QQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EL8GWaJBy7G9PR9z6JmVHFrK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1YIKFhpuKdfpuOOSIojCZttRS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjFEO8niMqA25sjWSw3nwk5G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgJ2jdUP2j5j8AkWyEMFiUkkZnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHEXpgS1TvKGZGRLJJ5q558d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWh5YgEP-PMLWn_urH-BTNlvJpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcKptaIWsXELpdeeDQ3vNRMw.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqUA-qsqJ0-LirIMBT8VAn3w3A0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahsdgutn1bMfx6LYghNbK2Cf.jpg?f=fotoalbum_large

Elektrische vloerverwarming (Magnum), elektrische radiator. Kleur-LED spotjes en AquaSound speakers (met N-Joy bediening). Moet nog heel even wachten met douchen (ivm drogen kit) maar vanaf morgen kunnen we los 💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Zijn er mensen die boven een apart toilet hebben met een deur die niet in de hal uitkomt door de plaatsing van de afvoer, maar bijvoorbeeld in een slaapkamer? Zo ja, wat is jullie ervaring?

Ik overweeg een apart toilet te plaatsen met de deur uitkomend in een kamer die ik wil gaan gebruiken als inloopkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54
Dat lijkt mij zeer onpraktisch. Wil je naar de wc, maar dat kan niet omdat iemand zich staat aan te kleden.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Tjolk schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:10:
Dat lijkt mij zeer onpraktisch. Wil je naar de wc, maar dat kan niet omdat iemand zich staat aan te kleden.
Ik woon alleen, dat scheelt. Maar je hebt een punt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jackssonss op 23-01-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Laatst online: 16:54
Dan is natuurlijk nog wel de vraag hoe je de toekomst inschat. Ik ken je niet, maar misschien blijf je niet alleen? Als er een partner en/of eventuele (klein)kinderen in beeld komen wordt het relevanter natuurlijk. Maar dan is ook de vraag of je dat überhaupt in deze woning ziet gebeuren of dat die er sowieso te klein voor is.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
[quote]Morfang schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:34:

Mooi geworden en fijn toch die spots en speakers? Hier bevalt het douchen met goede muziek en goed licht uitermate goed, ondanks dat de badkamer nog steeds niet af is. Ik heb de speakers zonder Njoy bedieningspaneel. Is het paneel een grote toevoeging in gemak? En welke bediening heb je voor de spots? Tot slot viel mij nog op dat je een wit snoer aan de zwart radiator hebt, dat begrijp ik dat van zo'n leverancier niet echt, maar je bent er waarschijnlijk zo aan gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monstera
Jackssonss schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:29:
Zijn er mensen die boven een apart toilet hebben met een deur die niet in de hal uitkomt door de plaatsing van de afvoer, maar bijvoorbeeld in een slaapkamer? Zo ja, wat is jullie ervaring?

Ik overweeg een apart toilet te plaatsen met de deur uitkomend in een kamer die ik wil gaan gebruiken als inloopkast.
Als ik een huis zou bezichtigen als koper zou ik dat wel echt een minpunt en best apart vinden. Maar als het voor jou echt veel meer woonplezier en gemak geeft en je blijft er nog lang wonen, zou ik het daar niet om laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

markolino33 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:13:
Inmiddels een kleine 5 maanden geleden dat ik hier info. begon te verzamalen voor onze nieuwe badkamer en toilet. 2weken geleden zijn deze opgeleverd en wij zijn erg blij met het resultaat.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik had begroot op 21k inclusief materiaal en door een aantal meevallers en kortingen (blackfriday) ben ik uiteindelijk op 19.5k uitgekomen voor badkamer en toilet.

Tip die ik wil meegeven als je geld wilt besparen is alles los inkopen, ook via duitsland hadden we kranen voor paar honderd euro's goedkoper besteld.
Verder deel alle materiaal vantevoren met de installateurs en vraag om bevestiging van compleetheid.
Als je online bestelt check dan ook op cashbackxl die paar procent is toch mooi meegenomen.
En als laatste, ga samen met de installateurs door alle geleverde materialen heen om te voorkomen dat er zaken missen die nodig zijn voor installatie.
Ik was nog even benieuwd want je koopt dan alleen de gangbare dingen in Duitsland? Een bad of toilet versturen doe je niet zo snel lijkt mij of kocht je dat zelf net over de grens ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morfang
Monstera schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:31:
[quote]Morfang schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:34:

Mooi geworden en fijn toch die spots en speakers? Hier bevalt het douchen met goede muziek en goed licht uitermate goed, ondanks dat de badkamer nog steeds niet af is. Ik heb de speakers zonder Njoy bedieningspaneel. Is het paneel een grote toevoeging in gemak? En welke bediening heb je voor de spots? Tot slot viel mij nog op dat je een wit snoer aan de zwart radiator hebt, dat begrijp ik dat van zo'n leverancier niet echt, maar je bent er waarschijnlijk zo aan gewend.
Ja erg blij met de speakers en spots! De Njoy is vooral gemak en luxegevoel; je hoeft niet met je telefoon te kloten voor een verbinding ofzo. Je raakt het scherm aan (Spotify staat in mijn geval dan nog open), kiest een nummer/playlist en huppakee.

Ik heb deze (https://www.ledpaneelgroo...rfV9bze0fUGxoC0ZgQAvD_BwE) om de spotjes te bedienen. Draadloos en op batterijen (al is er volgens mij ook een variant op stroom). Werkt prima, dimmen heel fijn. Alleen even wennen om ze in het donker aan te doen via touchscreen (ipv een fysieke knop wat je gewend bent), verder top.

En ja dat witte snoer irriteert mij ook enorm, misschien dat ik het nog een keertje zwart spuit 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Monstera schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Als ik een huis zou bezichtigen als koper zou ik dat wel echt een minpunt en best apart vinden. Maar als het voor jou echt veel meer woonplezier en gemak geeft en je blijft er nog lang wonen, zou ik het daar niet om laten.
Ja, dat is een goed punt. Ik denk dat ik daar in ieder geval ook vanaf zie. Of het dan nog wel lukt om een aparte toiletruimte te plaatsen valt te bezien. Anders gewoon het toilet in de badkamer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julienin
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:32
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zijn bezig met de badkamerindeling. Zie bijgaand een tekening van de ruimte en tevens een schets qua indeling (gaat enkel om de indeling, dus let niet op kleuren, etc.) hoe wij het in gedachten hebben.
Hebben jullie nog tips of ideeën?

We willen de volgende elementen erin kwijt:
- Bad 190*90
- Douche 100*100
- Badkamermeubel 115*45 of 120 lang
- Kolomkast 40*35
Het toilet hoeft er niet in, aangezien hiervoor een aparte ruimte is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrvLsoFTeXF_3jQPmFiGRgIVA9o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ajgdtvpsVMTyJYWRxpNesdRV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNMtbGJ5Oo-3Gylb1iLNouZ8_Qw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e9JcEg7eJcYSa76NAHntyAvv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
90x90cm tegels plaatsen op zowel wand als vloer, en een 1,5x2,6m wand betegelen met visgraat 7,5x30cm tegels tegen een prijs van €55 per m2 (enkel arbeid dus, maar wel incl. lijm en voegmateriaal etc.), is dat in deze tijden heel erg gek?

[ Voor 10% gewijzigd door praliwi op 26-01-2022 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Morfang schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:46:
[...]

En ja dat witte snoer irriteert mij ook enorm, misschien dat ik het nog een keertje zwart spuit 😅
Dat idd.
Mocht je beetje technisch aangelegd zijn zou je kunnen kijken of je het snoer kan inkorten en dan met (zwarte) kabelklemmen de kabel netjes strak tegen de muur aanklemmen.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/8Eq9xWWnQxxl/550x550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:42
Morfang schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Elektrische vloerverwarming (Magnum), elektrische radiator. Kleur-LED spotjes en AquaSound speakers (met N-Joy bediening). Moet nog heel even wachten met douchen (ivm drogen kit) maar vanaf morgen kunnen we los 💪🏻
Mooi geworden (y) Van welk merk / leverancier is de zwarte douchewand? Erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Ik heb een vraag omtrent een regendouche in combinatie met mijn 200 liter boiler bij mijn warmtepomp

Voor mijn nieuwe badkamer ben ik op zoek naar een waterbesparende douchekop/kraan en nu heb ik de volgende op het oog:

Grohe
HothBath
Blauflos(huismerk van X20)

nu zie ik door de douches het wat niet meer!! Welke waterbesparende kwalitatief goede doucheset moet ik kiezen? Heeft iemand tips? Budget is geen probleem

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@siemenz Methven Kiri spullen is erg geschikt. In Nederland ook te koop onder Nibla.

Denk wel aan je legionella programma, want ze vernevelen het water.

[ Voor 29% gewijzigd door CurlyMo op 27-01-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morfang
-En4Cer- schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Mooi geworden (y) Van welk merk / leverancier is de zwarte douchewand? Erg mooi!
Thanks! Ik heb hem bij Q1 Sanitair gekocht, de TrisLine Dione.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
siemenz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:20:
Ik heb een vraag omtrent een regendouche in combinatie met mijn 200 liter boiler bij mijn warmtepomp

Voor mijn nieuwe badkamer ben ik op zoek naar een waterbesparende douchekop/kraan en nu heb ik de volgende op het oog:

Grohe
HothBath
Blauflos(huismerk van X20)

nu zie ik door de douches het wat niet meer!! Welke waterbesparende kwalitatief goede doucheset moet ik kiezen? Heeft iemand tips? Budget is geen probleem
Zou zoveel mogelijk proberen om bij huismerken weg te blijven.
Over het algemeen is dit rebranded generieke meuk.

Daarnaast is een bekend probleem dat de producten om de zoveel jaar wijzigen en er voor oude series geen reserveonderdelen meer gemaakt worden.
Dat risico loop je met een Grohe/ Hansgrohe of ander gerenommeerd merk een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb jij een leverancier kunnen vinden voor de douchewand zoals je hebt getekend in SketchUp? Ik zie dat je uiteindelijk een vaste wand hebt genomen, maar ik zoek er een waar het laatste stukje scharniert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Vandaag wordt onze badkamer na 4 weken opgeleverd! Eindelijk. Maar voordat ik helemaal overga in m’n poetsdrift: wanneer kan ik de (net gelegde tegel-)vloer dweilen? En kan dat gewoon met een allesreiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Blackgold schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:59:
Vandaag wordt onze badkamer na 4 weken opgeleverd! Eindelijk. Maar voordat ik helemaal overga in m’n poetsdrift: wanneer kan ik de (net gelegde tegel-)vloer dweilen? En kan dat gewoon met een allesreiniger?
Groene zeep is je beste vriend mbt tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Flix20 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Groene zeep is je beste vriend mbt tegels.
Werkt dat ook tegen cementsluier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
praliwi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:27:
90x90cm tegels plaatsen op zowel wand als vloer, en een 1,5x2,6m wand betegelen met visgraat 7,5x30cm tegels tegen een prijs van €55 per m2 (enkel arbeid dus, maar wel incl. lijm en voegmateriaal etc.), is dat in deze tijden heel erg gek?
Klinkt als mijn badkamer. Was zelf EUR 8.000 kwijt incl btw voor de hele badkamer (tegels + installatiewerk). Moest ik zelf wel de meubels/kranen en tegels kopen. Dat was een badkamer van 2.7 X 2.7 X 2.7 Rondom tot aan het plafond betegeld.

Om hoeveel M2 totaal gaat het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Z___Z schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Heb jij een leverancier kunnen vinden voor de douchewand zoals je hebt getekend in SketchUp? Ik zie dat je uiteindelijk een vaste wand hebt genomen, maar ik zoek er een waar het laatste stukje scharniert.
Bijvoorbeeld Sealskin heeft maatwerkoplossingen.
En ook HSK heeft bijvoorbeeld een vouwwand die je zou kunnen toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
BasvanS schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Klinkt als mijn badkamer. Was zelf EUR 8.000 kwijt incl btw voor de hele badkamer (tegels + installatiewerk). Moest ik zelf wel de meubels/kranen en tegels kopen. Dat was een badkamer van 2.7 X 2.7 X 2.7 Rondom tot aan het plafond betegeld.

Om hoeveel M2 totaal gaat het?
Het gaat om een toilet van 1x1,5m betegeld tot 1,5m hoog.

En een badkamer van 3x3x2,6m betegeld tot het plafond, plus een T muur tot het plafond. De 'poot' van de T is 1m en de 'bovenkant' 1,5m breed.

Al met al zo'n 60m2 geloof ik. De 90x90cm tegels zitten ook op de wand, dat maakt het ook wat duur.

Heb jij ook grote tegels op de muur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
praliwi schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:05:
[...]

Het gaat om een toilet van 1x1,5m betegeld tot 1,5m hoog.

En een badkamer van 3x3x2,6m betegeld tot het plafond, plus een T muur tot het plafond. De 'poot' van de T is 1m en de 'bovenkant' 1,5m breed.

Al met al zo'n 60m2 geloof ik. De 90x90cm tegels zitten ook op de wand, dat maakt het ook wat duur.

Heb jij ook grote tegels op de muur?
Ik heb 3 soorten tegels op de muur. 100x100, 7.5x30 en 120x40.

Weet je zeker dat T-muur kamerhoog wil? Wij hebben een T-muurtje gemaakt van 10 tegels van 120 x 40. Veel ruimtelijker dan een muurtje tot plafond

Volgens mij is de prijs wel netjes, 100x100 tegels zijn echt lastig op de muur te krijgen, mijn tegelzetter deed een tegel per half uur. je ziet vaak een redelijke opslag voor grote tegels.

Bedenkt van te voren goed hoe je de tegels op de vloer wil hebben en waar de voegen moeten komen. Een tegel van 90x90. Heb je een plattegrond? Is de plaatsing van de T muur nog flexibel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
BasvanS schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Ik heb 3 soorten tegels op de muur. 100x100, 7.5x30 en 120x40.

Weet je zeker dat T-muur kamerhoog wil? Wij hebben een T-muurtje gemaakt van 10 tegels van 120 x 40. Veel ruimtelijker dan een muurtje tot plafond

Volgens mij is de prijs wel netjes, 100x100 tegels zijn echt lastig op de muur te krijgen, mijn tegelzetter deed een tegel per half uur. je ziet vaak een redelijke opslag voor grote tegels.

Bedenkt van te voren goed hoe je de tegels op de vloer wil hebben en waar de voegen moeten komen. Een tegel van 90x90. Heb je een plattegrond? Is de plaatsing van de T muur nog flexibel?
Nee weten we niet zeker, maar we vonden een T-muur die niet tot het plafond komt een wat zwembadhokjes-achtig gevoel geven. En er blijft stof op liggen. Maar we zijn nog niet 100% zeker en het is ook nog niet definitief :) De afmetingen en positie van de T-muur ook niet. Ook gaan we wellicht nog voor 80x80 tegels omdat dat bijna duizend euro scheelt aan materiaal, met de tegels die wij nu gekozen hebben.

Ik heb ideeën over hoe de tegels op de vloer en muur moeten komen, maar volgens mij moet je er bij de bouw bij zijn om dat te krijgen zoals je wilt, want ze gaven aan dat niet nu op tekening vast te leggen..

Een tegel per half uur, dat kost dan inderdaad een hoop tijd zeg!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
praliwi schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:06:
[...]

Nee weten we niet zeker, maar we vonden een T-muur die niet tot het plafond komt een wat zwembadhokjes-achtig gevoel geven. En er blijft stof op liggen. Maar we zijn nog niet 100% zeker en het is ook nog niet definitief :) De afmetingen en positie van de T-muur ook niet. Ook gaan we wellicht nog voor 80x80 tegels omdat dat bijna duizend euro scheelt aan materiaal, met de tegels die wij nu gekozen hebben.

Ik heb ideeën over hoe de tegels op de vloer en muur moeten komen, maar volgens mij moet je er bij de bouw bij zijn om dat te krijgen zoals je wilt, want ze gaven aan dat niet nu op tekening vast te leggen..

Een tegel per half uur, dat kost dan inderdaad een hoop tijd zeg!

***members only***
Met grote tegels zou ik echt een legplan adviseren, een tegel van 90 in douche van 1 meter breed is gewoon kut. Als je symmetrie wil krijg je dan 2 srrookjes van 5 aan de zijde of 2 ' halve tegels ' van 50. Dat is zonde van je grote tegel.

Bij onze badkamer (Foto hieronder) zie je dat met de juist afmetingen je tegels mooi kunt doorleggen en voegen kunt uitlijnen met muren etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J81yYysyfqhGqBsU660TfuVWscU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ro5kVWumh2S4YMqxNIhZYR1V.jpg?f=fotoalbum_large

Baal alleen nog steeds dat mijn tegelzetter het visgraat niet met de vloer tegel heeft uit kunnen lijnen. Helaas werd dan aan de linker zijde de witte tegel rand te smal, dat werd niet mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 28-01-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Twijfel een beetje of een gestucte muur mooi zou staan in onze nieuwe badkamer. Wat denken jullie, en is een gestucte muur in een badkamer ook een beetje praktisch? Niet dat er snel schimmel op gaat groeien?

Plattegrond (wastafel komt bij punt 5)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AGz0cCr.jpg

Zonder stuc
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9nhlg1h.jpg

Met stuc
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DgT7bD0.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 28-01-2022 23:28 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:51
Edit: oeps, verkeerde topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Zandah op 29-01-2022 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54
Strider schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:27:
Twijfel een beetje of een gestucte muur mooi zou staan in onze nieuwe badkamer. Wat denken jullie, en is een gestucte muur in een badkamer ook een beetje praktisch? Niet dat er snel schimmel op gaat groeien?

[Afbeelding]

Zonder stuc
[Afbeelding]

Met stuc
[Afbeelding]
De kans op schimmel of anderzins schade is op den duur vele malen groter. Wij hebben het ook sterk overwogen (want mooi), maar zien er toch vanaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Poumelie op 20-12-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:03

[Afbeelding]

Zonder stuc
[Afbeelding]

Met stuc
[Afbeelding]
Beter kun je kijken naar beton cire of base beton. Daar lees ik o.a. op dit forum wel goede verhalen over.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Danjel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Beter kun je kijken naar beton cire of base beton. Daar lees ik o.a. op dit forum wel goede verhalen over.
Mijn eerdere ervaring over beton cire zat daar niet bij. Ik heb er namelijk niks positiefs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
CurlyMo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Mijn eerdere ervaring over beton cire zat daar niet bij. Ik heb er namelijk niks positiefs over te zeggen.
Wat is jouw ervaring dan?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Wij hebben grotendeels stuc met vliesbehang en afgewerkt met waterafstotende verf. Tot nu toe daar wel tevreden over, het zit er nu een half jaar op.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je goed ventileert is stucwerk in de badkamer prima toch? Bij spachtelputz komt er in ieder geval geen schimmel. Weet niet of dat een groot verschil is met stuc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
Wij zijn nu in de fase dat we voor onze nieuwbouwwoning moeten gaan bepalen of we deze casco willen laten opleveren of gebruik willen maken van Uw Huis Uw Wensen (UHUW).

Ik heb al lopen spelen met de tool van van UHUW maar schrik ontzettend van de kosten voor hele standaard producten en tegelwerk. Ik denk dat we mooiere afwerking kunnen krijgen als we het zelf inkopen en laten plaatsen door een aannemer. In het geval van casco wordt er geen dekvloer gelegd en wordt er geen koof gemaakt.

Wie heeft er ervaring met een dergelijke keuze? Wat is een grove benadering van de kosten om de volgende badkamer te laten aanleggen door aannemer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWbHvC5HVzQEkpjvdvEXPYbsY4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dr4JdrN2sWHHRlKlEtLsg5Vr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
CurlyMo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Hoe oud was dat beton cire? Jaren geleden aangebracht? Wat ik heb begrepen is dat de ontwikkeling ervan hard gegaan, en dat onderhoud eigenlijk niet nodig is. Maar er zijn hier vast mensen die recent beton cire hebben geplaatst en daar meer over kunnen vertellen.

Ik heb overigens een 6 jaar oud betoncire keukenblad en dat heeft inderdaad ook om het jaar onderhoud nodig. Dat wil zeggen, heel licht opschuren en opnieuw een coating aanbrengen. Als je dat laat doen kost dat inderdaad vast wat geld, maar dat kan je prima zelf in 2 uurtjes. En ik vermoed dat dat ook voor jouw badkamer gold, en dat dat dus echt never nooit 800 euro hoeft te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Thomas19903 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:26:
Wij zijn nu in de fase dat we voor onze nieuwbouwwoning moeten gaan bepalen of we deze casco willen laten opleveren of gebruik willen maken van Uw Huis Uw Wensen (UHUW).

Ik heb al lopen spelen met de tool van van UHUW maar schrik ontzettend van de kosten voor hele standaard producten en tegelwerk. Ik denk dat we mooiere afwerking kunnen krijgen als we het zelf inkopen en laten plaatsen door een aannemer. In het geval van casco wordt er geen dekvloer gelegd en wordt er geen koof gemaakt.

Wie heeft er ervaring met een dergelijke keuze? Wat is een grove benadering van de kosten om de volgende badkamer te laten aanleggen door aannemer:

[Afbeelding]
Waar kom je op uit dan? Mijn ervaring is inmiddels, ook door de drukte in de markt, dat het sowieso veel geld kost als je het zelf niet kan en door een ander laat doen.

Welk formaat tegels wil je op de vloer en op de wand?

Zonder duidelijk info zou ik zeker aan 15k in totaal denken. Maar hangt af van het materiaal dat je kiest, opbouw/inbouw, tegels, luxe of standaard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Laatst online: 14-09 21:55
Badkamer experts, zou jullie advies goed kunnen gebruiken.
We zijn bezig met de indeling van de badkamer voor onze nieuwbouw woning. Indeling staat grotendeels vast. Puntje waar we nog mee bezig zijn is het bad. De indeling ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xjnv5x0mjqwmpDxBQNaH8zsFQKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BjeJyzTedzBvau0FVAZplIjK.png?f=fotoalbum_large

We gaan het bad zelf achteraf plaatsen. Dit moet een hoekbad of een half vrijstaand (back to wall) bad worden. De half vrijstaanden vinden we zelfs het mooist, omdat deze een wat rondere afwerking hebben.

Vandaag een dagje diverse sanitair winkels afgestruind, in diverse baden gaan liggen, en wat advies ingewonnen. Daarbij hebben we i.i.g de volgende conclusies getrokken:

1. Een dunne bandrand is niet fijn, omdat je nergens je (rechter)arm kwijt kan.
2. Een handdouche vinden we fijn, maar zo'n slang ervan die in het bad ligt vinden we erg vervelend.

We kregen daarmee het advies om een bad te nemen met een wat dikkere rand, waarmee beide "problemen" konden oplossen door een badrandkraan te nemen. De de wateraansluiting zouden we dan op een hoogte van 30/40 cm hoogte nemen en de aansluitingen dus wegwerken achter het bad. Het badkraan + handdouche zetten we dan op de bandrand bouwen. Bijv zoiets:

https://www.x2o.nl/grohe-...badrandkraan-chroom-62748

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe dik zou de bandrand minimaal moeten zijn om daar probleemloos een badrandkraan op te bouwen?

Zijn er nog alternatieven om zonder zo'n bandrandkraan wel te voorkomen dat de slang van de handdouche in het bad ligt?

Zijn er verder nog baden met een mooie afgeronde "voorzijde" waarbij de badrand wel dik genoeg is voor de randmontage van een badkraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monstera

[Afbeelding]

Zonder stuc
[Afbeelding]

Met stuc
[Afbeelding]
Wij hebben ook voor gedeeltelijk stucwerk gekozen en dat zelf met waterdichte coating van Vestingh afgewerkt. 5 laags 2-componentensysteem, een behoorlijke klus dus, maar het is wel echt waterdicht en ziet er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:57
Mijn schoonmoeder heeft stucwerk plafond/muren/vloer in de badkamer, zelf in de douche, en dat gaat gewoon goed

[ Voor 14% gewijzigd door barry86 op 31-01-2022 08:34 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 126 Laatste