Carlito schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:06:
Hier zitten we inmiddels in week 7 van de badkamer verbouwing. De vooraf ingeplande 2 tot 4 weken gaan we dus helaas niet meer halen. Vandaag helaas weer een dag gewacht op de tegelzetter die uiteindelijk niet gekomen is. Eerste appje gehad om 12:30 dat hij later komt, om vervolgens om 15:30 te krijgen dat hij moe is en vandaag niet meer komt.
Wij lopen helaas tegen best een hoop problemen aan bij de verbouwing. Wij hadden bewust gekozen voor een wat duurdere/luxer segment badkamer winkel, om zo niet te veel problemen te hebben. De badkamer winkel werkt in principe met een vaste groep vakmensen en dit gaf ons veel vertrouwen.
Achteraf blijkt hier niet heel veel waar van te zijn, dus de werkmensen die over de vloer komen hebben dubbele agenda`s, komen vaak te laat of niet opdagen vanwege andere klussen.
De badkamer winkel beloofd ons gouden berger, maar we krijgen er helaas maar weinig voor terug.
In vele opzichten hebben we ( zijn we bezig ) om een hele mooie badkamer te realiseren, maar er zijn nu inmiddels zoveel kleine punten waar we ons aan storen, dat het hele gevoel wel een beetje over begint te gaan.
Ondanks het feit dat we inmiddels 7 weken in een verbouwing zitten en dat er na dag 2 al gevraagd werd om allerlei extra zaken te betalen, waar geen rekening mee gehouden is, is dit niet eens meer zo problematisch. Als alles uiteindelijk maar mooi wordt en netjes opgelost denken we maar.
Waar het nu om gaat, is:
- Het hebben van butsen in de tegel(s), aan de rand van de douchedrain. Daar zit nu een beetje kit op
- Her er der slecht kitwerk.
- 6 spotjes hebben, waarvan er 4 direct aangaan bij inschakelen en 2 andere pas na een seconde of 8.
- De wastafel die een cm of 4 voor de nieuw geplaatste muur uitsteekt. ( staat niet zo in de tekeningen)
- Afgesproken om het stucwerk op gelijke hoogte met de tegelrand te maken, zodat je geen overgang zit, is niet uitgevoerd. We kijken tegen een lijm en tegelrand aan. +- 2 cm
- Tegels die niet recht liggen
- Tekening is niet aangehouden voor de tegels en het patroon. Resultaat is de voeg van de vloertegels lopen niet gelijk met de wand tegels zoals vooraf bedacht en verticale voeg die in het midden van de badkamer uit zou komen en in het midden van de 5 badkamer kranen ( mixer, uitloopt etc ) zou uit moeten komen, komt daar dus niet op uit. Het is nu zo geworden: o o o |o o.
Ik heb een aantal keer mijn zorgen geuit over de werkwijze en dat ik bepaalde zaken niet acceptabel vind of niet mooi. Ik heb ze uitgenodigd om langs te komen om de situatie zelf in te schatten.
Als reactie krijg ik dat het allemaal mensen werk is en dat ik teveel op de details let. Tekeningen zijn slechts ter indicatie en daar kunnen geen rechten aan ontleed worden.
Kort om we zijn er dus helaas niet uit gekomen.
Badkamer winkel gaf aan om alle werkzaamheden te stoppen tenzij ik het laatste restant geld over zou maken die in principe pas na tevredenheid bij oplevering betaald zou worden. Dit nadat ik aangegeven heb dit bij het CBW te gaan melden.
Zonder verder contact is er inmiddels begonnen aan het afmonteren, maar ik heb geen idee of bovenstaande punten nog opgelost gaan worden. We hebben het ook bij hem neergelegd en probeert wel het een en ander te herstellen, maar hij kan niet alles oplossen.
Ik snap dat sommige van bovenstaande punten idd als kritisch overkomen, maar houd er aub wel rekening mee dat er ook voor betaald is/wordt. En er wordt ook mee geadverteerd door betreffende winkel.
In dit topic staan vooral adviezen en plaatjes van hele mooie geslaagde badkamers, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die in soortgelijke situaties hebben gezeten en hoe die hiermee om zijn gegaan.
De winkel is CBW erkend en ik heb inmiddels de voorwaarden allemaal gelezen, maar ik ben benieuwd in hoeverre je daar iets mee kunt. Ik lees online veel verschillende verhalen over CBW. En hoe gaan die om met de klachten die wij hebben?
Moet ik nu alsnog alles blijven melden bij de badkamer winkel, of moet ik gewoon wachten totdat de oplevering heeft plaatsgevonden? Het liefst zou ik alles meteen willen melden, des te sneller kunnen zaken verholpen worden. Aan de andere kant ben ik zo schofterig te woord gestaan, dat ik vanuit mijzelf het liefst niet als eerste contact zoek.