Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 55 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-06 20:50
markolino33 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:00:
Verwachten jullie nog black friday kortingen voor badkamer spullen? Ben nog in de markt voor een complete badkamer 😁
Ik ben van plan om wat kraanwerk te kopen bij x2o. Van voorgaande jaren weet ik dat zij black friday aanbiedingen hebben. Ik wil dit combineren met de cashback actie van Hansgrohe.

Een alternatief is om via sonono.de te bestellen. Ik ben benieuwd wie voordeliger is.

[ Voor 6% gewijzigd door Cagdas op 15-11-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 13:12
Hier zitten we inmiddels in week 7 van de badkamer verbouwing. De vooraf ingeplande 2 tot 4 weken gaan we dus helaas niet meer halen. Vandaag helaas weer een dag gewacht op de tegelzetter die uiteindelijk niet gekomen is. Eerste appje gehad om 12:30 dat hij later komt, om vervolgens om 15:30 te krijgen dat hij moe is en vandaag niet meer komt.

Wij lopen helaas tegen best een hoop problemen aan bij de verbouwing. Wij hadden bewust gekozen voor een wat duurdere/luxer segment badkamer winkel, om zo niet te veel problemen te hebben. De badkamer winkel werkt in principe met een vaste groep vakmensen en dit gaf ons veel vertrouwen.

Achteraf blijkt hier niet heel veel waar van te zijn, dus de werkmensen die over de vloer komen hebben dubbele agenda`s, komen vaak te laat of niet opdagen vanwege andere klussen.

De badkamer winkel beloofd ons gouden berger, maar we krijgen er helaas maar weinig voor terug.
In vele opzichten hebben we ( zijn we bezig ) om een hele mooie badkamer te realiseren, maar er zijn nu inmiddels zoveel kleine punten waar we ons aan storen, dat het hele gevoel wel een beetje over begint te gaan.

Ondanks het feit dat we inmiddels 7 weken in een verbouwing zitten en dat er na dag 2 al gevraagd werd om allerlei extra zaken te betalen, waar geen rekening mee gehouden is, is dit niet eens meer zo problematisch. Als alles uiteindelijk maar mooi wordt en netjes opgelost denken we maar.

Waar het nu om gaat, is:
- Het hebben van butsen in de tegel(s), aan de rand van de douchedrain. Daar zit nu een beetje kit op
- Her er der slecht kitwerk.
- 6 spotjes hebben, waarvan er 4 direct aangaan bij inschakelen en 2 andere pas na een seconde of 8.
- De wastafel die een cm of 4 voor de nieuw geplaatste muur uitsteekt. ( staat niet zo in de tekeningen)
- Afgesproken om het stucwerk op gelijke hoogte met de tegelrand te maken, zodat je geen overgang zit, is niet uitgevoerd. We kijken tegen een lijm en tegelrand aan. +- 2 cm
- Tegels die niet recht liggen
- Tekening is niet aangehouden voor de tegels en het patroon. Resultaat is de voeg van de vloertegels lopen niet gelijk met de wand tegels zoals vooraf bedacht en verticale voeg die in het midden van de badkamer uit zou komen en in het midden van de 5 badkamer kranen ( mixer, uitloopt etc ) zou uit moeten komen, komt daar dus niet op uit. Het is nu zo geworden: o o o |o o.

Ik heb een aantal keer mijn zorgen geuit over de werkwijze en dat ik bepaalde zaken niet acceptabel vind of niet mooi. Ik heb ze uitgenodigd om langs te komen om de situatie zelf in te schatten.
Als reactie krijg ik dat het allemaal mensen werk is en dat ik teveel op de details let. Tekeningen zijn slechts ter indicatie en daar kunnen geen rechten aan ontleed worden.
Kort om we zijn er dus helaas niet uit gekomen.
Badkamer winkel gaf aan om alle werkzaamheden te stoppen tenzij ik het laatste restant geld over zou maken die in principe pas na tevredenheid bij oplevering betaald zou worden. Dit nadat ik aangegeven heb dit bij het CBW te gaan melden.

Zonder verder contact is er inmiddels begonnen aan het afmonteren, maar ik heb geen idee of bovenstaande punten nog opgelost gaan worden. We hebben het ook bij hem neergelegd en probeert wel het een en ander te herstellen, maar hij kan niet alles oplossen.

Ik snap dat sommige van bovenstaande punten idd als kritisch overkomen, maar houd er aub wel rekening mee dat er ook voor betaald is/wordt. En er wordt ook mee geadverteerd door betreffende winkel.

In dit topic staan vooral adviezen en plaatjes van hele mooie geslaagde badkamers, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die in soortgelijke situaties hebben gezeten en hoe die hiermee om zijn gegaan.
De winkel is CBW erkend en ik heb inmiddels de voorwaarden allemaal gelezen, maar ik ben benieuwd in hoeverre je daar iets mee kunt. Ik lees online veel verschillende verhalen over CBW. En hoe gaan die om met de klachten die wij hebben?

Moet ik nu alsnog alles blijven melden bij de badkamer winkel, of moet ik gewoon wachten totdat de oplevering heeft plaatsgevonden? Het liefst zou ik alles meteen willen melden, des te sneller kunnen zaken verholpen worden. Aan de andere kant ben ik zo schofterig te woord gestaan, dat ik vanuit mijzelf het liefst niet als eerste contact zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:06
Carlito schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:06:
Hier zitten we inmiddels in week 7 van de badkamer verbouwing. De vooraf ingeplande 2 tot 4 weken gaan we dus helaas niet meer halen. Vandaag helaas weer een dag gewacht op de tegelzetter die uiteindelijk niet gekomen is. Eerste appje gehad om 12:30 dat hij later komt, om vervolgens om 15:30 te krijgen dat hij moe is en vandaag niet meer komt.

Wij lopen helaas tegen best een hoop problemen aan bij de verbouwing. Wij hadden bewust gekozen voor een wat duurdere/luxer segment badkamer winkel, om zo niet te veel problemen te hebben. De badkamer winkel werkt in principe met een vaste groep vakmensen en dit gaf ons veel vertrouwen.

Achteraf blijkt hier niet heel veel waar van te zijn, dus de werkmensen die over de vloer komen hebben dubbele agenda`s, komen vaak te laat of niet opdagen vanwege andere klussen.

De badkamer winkel beloofd ons gouden berger, maar we krijgen er helaas maar weinig voor terug.
In vele opzichten hebben we ( zijn we bezig ) om een hele mooie badkamer te realiseren, maar er zijn nu inmiddels zoveel kleine punten waar we ons aan storen, dat het hele gevoel wel een beetje over begint te gaan.

Ondanks het feit dat we inmiddels 7 weken in een verbouwing zitten en dat er na dag 2 al gevraagd werd om allerlei extra zaken te betalen, waar geen rekening mee gehouden is, is dit niet eens meer zo problematisch. Als alles uiteindelijk maar mooi wordt en netjes opgelost denken we maar.

Waar het nu om gaat, is:
- Het hebben van butsen in de tegel(s), aan de rand van de douchedrain. Daar zit nu een beetje kit op
- Her er der slecht kitwerk.
- 6 spotjes hebben, waarvan er 4 direct aangaan bij inschakelen en 2 andere pas na een seconde of 8.
- De wastafel die een cm of 4 voor de nieuw geplaatste muur uitsteekt. ( staat niet zo in de tekeningen)
- Afgesproken om het stucwerk op gelijke hoogte met de tegelrand te maken, zodat je geen overgang zit, is niet uitgevoerd. We kijken tegen een lijm en tegelrand aan. +- 2 cm
- Tegels die niet recht liggen
- Tekening is niet aangehouden voor de tegels en het patroon. Resultaat is de voeg van de vloertegels lopen niet gelijk met de wand tegels zoals vooraf bedacht en verticale voeg die in het midden van de badkamer uit zou komen en in het midden van de 5 badkamer kranen ( mixer, uitloopt etc ) zou uit moeten komen, komt daar dus niet op uit. Het is nu zo geworden: o o o |o o.

Ik heb een aantal keer mijn zorgen geuit over de werkwijze en dat ik bepaalde zaken niet acceptabel vind of niet mooi. Ik heb ze uitgenodigd om langs te komen om de situatie zelf in te schatten.
Als reactie krijg ik dat het allemaal mensen werk is en dat ik teveel op de details let. Tekeningen zijn slechts ter indicatie en daar kunnen geen rechten aan ontleed worden.
Kort om we zijn er dus helaas niet uit gekomen.
Badkamer winkel gaf aan om alle werkzaamheden te stoppen tenzij ik het laatste restant geld over zou maken die in principe pas na tevredenheid bij oplevering betaald zou worden. Dit nadat ik aangegeven heb dit bij het CBW te gaan melden.

Zonder verder contact is er inmiddels begonnen aan het afmonteren, maar ik heb geen idee of bovenstaande punten nog opgelost gaan worden. We hebben het ook bij hem neergelegd en probeert wel het een en ander te herstellen, maar hij kan niet alles oplossen.

Ik snap dat sommige van bovenstaande punten idd als kritisch overkomen, maar houd er aub wel rekening mee dat er ook voor betaald is/wordt. En er wordt ook mee geadverteerd door betreffende winkel.

In dit topic staan vooral adviezen en plaatjes van hele mooie geslaagde badkamers, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die in soortgelijke situaties hebben gezeten en hoe die hiermee om zijn gegaan.
De winkel is CBW erkend en ik heb inmiddels de voorwaarden allemaal gelezen, maar ik ben benieuwd in hoeverre je daar iets mee kunt. Ik lees online veel verschillende verhalen over CBW. En hoe gaan die om met de klachten die wij hebben?

Moet ik nu alsnog alles blijven melden bij de badkamer winkel, of moet ik gewoon wachten totdat de oplevering heeft plaatsgevonden? Het liefst zou ik alles meteen willen melden, des te sneller kunnen zaken verholpen worden. Aan de andere kant ben ik zo schofterig te woord gestaan, dat ik vanuit mijzelf het liefst niet als eerste contact zoek.
Pff wat een ellende zeg... Hoe kunnen ze dat nou zo lang laten duren. Badkamerverbouwing moet in 3 tot 4 weken echt makkelijk lukken.

Ik zou wel al je opleverpunten gelijk melden. Dan kunnen ze ook niet zeggen dat je te laat hebt gemeld. En nu vragen of de gemelde punten nog opgelost gaan worden.

Verder ook beslist zorgen dat je genoeg geld achter de hand houd. Anders zie je ze niet meer terug...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:28

Quad

Doof

Beginnen met het stellen van alle punten en een deadline waarop het opgeleverd moet worden. Reëel termijn is bijvoorbeeld 2 weken vanaf aankaarten.

Ik ben zelf al 8 maanden bezig, na 9 weken konden we gelukkig wel douchen. Afwerking is op meeste punten prima voor elkaar, behalve dat we nu pech hebben met het toilet.

Informeer rechtsbijstand, want ze hebben een opleverplicht, jij een betaalplicht.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik volg dit topic al een tijdje en heb ook aardig wat pagina's teruggezocht, maar heb helaas nog geen antwoord kunnen vinden op mijn kwestie.

Heeft iemand ervaringen met een douchebak op maat? De nis in mijn toekomstige badkamer waar de douche komt is helaas niet geschikt voor een standaard maat (de nis is circa 125 x 100 cm). Het verwerken van een standaard douchebak in deze nis lijkt me een minder mooie oplossingen. Zelf heb ik ook nagedacht over een inloopdouche met het doortrekken van de tegelvloer, maar een afwijkende douchebak lijkt me optisch mooier en praktischer.

Hebben jullie ervaringen met een douchebak op maat of tips voor aan andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 15:53
Je kunt de afvoerleiding leggen, daar bovenop waterdicht beton storten (denk aan het putje :P ) en dan coaten in 1 egale kleur, of hoe je het dan ook qua uiterlijk wil. Dan kun je in principe elke vorm maken die je wil.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:28
@Carlito ik zou zeker eens contact opnemen met de rechtsbijstand.
M'n nekharen gaan overeind staan van al die zaken die je benoemd.
BatMutsje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:52:
Ik volg dit topic al een tijdje en heb ook aardig wat pagina's teruggezocht, maar heb helaas nog geen antwoord kunnen vinden op mijn kwestie.

Heeft iemand ervaringen met een douchebak op maat? De nis in mijn toekomstige badkamer waar de douche komt is helaas niet geschikt voor een standaard maat (de nis is circa 125 x 100 cm). Het verwerken van een standaard douchebak in deze nis lijkt me een minder mooie oplossingen. Zelf heb ik ook nagedacht over een inloopdouche met het doortrekken van de tegelvloer, maar een afwijkende douchebak lijkt me optisch mooier en praktischer.

Hebben jullie ervaringen met een douchebak op maat of tips voor aan andere oplossing?
De badkamer moet nog gemaakt worden begrijp ik gezien je het toekomstige badkamer noemt?
Kan je de nis niet op een standaard douchebak maat laten maken als je persé een douchebak wilt?

Andere oplossing: geen douchebak nemen en gewoon aflopende tegelvloer.
Wat optisch mooier is, is natuurlijk aan jezelf. Ikzelf vind juist een doorlopende vloer mooier tov een douchebak.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:45
Of een composiet douchebak als het net niet past. Diw kun je op maat zagen in beperkte mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bdutch kan solid surface douchevloeren op maat maken. Ook de wastafels zijn een aanrader, zeker ook qua prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:58
BatMutsje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:52:

Je kan toch ook de nis uitbreiden / smaller maken met wat balkjes / wedi platen?
Dan kan je wel terug met een standaard douchebak werken.
Douchebak vind ik ook leuker dan tegelvloer doortrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
We zijn ingeloot voor een nieuwbouw woning en moeten nu een badkamer samenstellen.
Fijn om hier info te verzamelen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Paar vragen over bovenstaande indeling:

- Vinden jullie dit een logische indeling zoals hier voorgesteld in de bouwtekening? Ik kan maar lastig een gevoel krijgen bij hoe groot dit aanvoelt, maar de ruimte is vooral rechthoekig dus indeling lijkt relatief logisch.

- We zitten soort van vast aan bovenstaande partij ivm garantie, vloerverwarming etc. Redden we dit met 10k + 50 euro per m2, überhaupt met een ligbad, meubel met twee wastafels, aparte wc en zwarte kranen / douche wand in dezelfdfe stijl? Zoiets? Of beter zoals andere hebben gedaan hier lelijke/cheap wasbak kiezen en die er uitslopen en op dezelde positie kranen/nieuw wasmeubel etc?

- wel of geen glazen douche wand? i.v.m. schoonmaken ? Muurtje zou ook kunnen denk ik

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jG2fX4s.png

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 18-11-2021 13:58 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Workaholic schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:57:
We zijn ingeloot voor een nieuwbouw woning en moeten nu een badkamer samenstellen.

***members only***

- Vinden jullie dit een logische indeling zoals hier voorgesteld in de bouwtekening? Ik kan maar lastig een gevoel krijgen bij hoe groot dit aanvoelt, maar de ruimte is vooral rechthoekig dus indeling lijkt relatief logisch.

- We zitten soort van vast aan bovenstaande partij ivm garantie, vloerverwarming etc. Redden we dit met 10k + 50 euro per m2, überhaupt met een ligbad, meubel met twee wastafels, aparte wc en zwarte kranen / douche wand in dezelfdfe stijl? Zoiets? Of beter zoals andere hebben gedaan hier lelijke/cheap wasbak kiezen en die er uitslopen en op dezelde positie kranen/nieuw wasmeubel etc?

- wel of geen glazen douche wand? i.v.m. schoonmaken ? Muurtje zou ook kunnen denk ik

[Afbeelding]
Gefeliciteerd. Ik vind het wel ene mooie indeling.
Maar 10k + 50 euro budget per m2 tegels moet je best een eind komen denk ik. Maar zelfs als je er 5k boven zit, ga je dezelfde badkamer nooit voor 5k eruit kunnen slopen en een volledig nieuwe badkamer erin laten zetten.

Ik zou trouwens overwegen een douche en wastafel op de slaapkamer te maken en de andere badkamer dan wat kleiner. Hebben wij nu in ons appartement, heerlijk om niet altijd over de gang te moeten naar de badkamer.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 18-11-2021 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Slaapkamer vind ik zo serieus groot dat je er een ensuite badkamer erbij kan maken.

Gezien de ruimte zou ik slaapkamer 2 inwisselen voor een badkamer, slaapkamer 1 verkleinen en deze in een grote en kleinere slaapkamer maken. Wat nu badkamer is ingetekend een washok oid van maken en aanpassen zodat toegang tot kleinere slaapkamer 2 mogelijk is.

Dat is puur omdat je kamers erg groot zijn en de badkamer in deze tekening naar verhouding vrij klein is.

PVOutput☀️

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:15
Scuderia110 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:32:
Hopelijk hier de gouden tip, binnenkort de sleutel van onze nieuwbouwwoning, de badkamer is vanuit de bouw gedaan. Op zolder laten we zelf een 2e badkamer maken, daar willen we een 90*90 douchecabine inzetten. We neigen naar vierkant, maar alle dochecabines die ik heb gehad in mijn leven lekten of had allerlei hoeken waar vuil in bleef zitten.

Kortom, we zoeken er een die wel gewoon waterdicht is en dat ook jaren blijft. Welk merk/type kan iemand aanraden?
Een aquarium. Een douchecabine is nooit waterdicht. Je hebt altijd te maken met afdichtstrips en lekwater.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:15
Flix20 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:13:
[...]

De Sanisales/directs zullen wel met een aanbieding van 40% korting op een badkamer die al 60% te duur is.
Als je niet om korting zeurt hoeven zij het niet duurder te maken :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatMutsje
  • Laatst online: 18-10-2024
Flix20 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:11:
@Carlito ik zou zeker eens contact opnemen met de rechtsbijstand.
M'n nekharen gaan overeind staan van al die zaken die je benoemd.

[...]

De badkamer moet nog gemaakt worden begrijp ik gezien je het toekomstige badkamer noemt?
Kan je de nis niet op een standaard douchebak maat laten maken als je persé een douchebak wilt?

Andere oplossing: geen douchebak nemen en gewoon aflopende tegelvloer.
Wat optisch mooier is, is natuurlijk aan jezelf. Ikzelf vind juist een doorlopende vloer mooier tov een douchebak.
Ik word beperkt door de muren van de badkamer, dus de nis kan (of wil) ik niet aanpassen op een standaard douchebak. De badkamer is circa 1,25 x 3,00.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MsCExsV11kIzGRhoAi9MH-O62U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JERuQLC7VJ0VLp9k0doe3CRZ.jpg?f=user_large

Voor het bovenstaande denk ik momenteel aan het volgende:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 11:26
Tot nu toe heeft de aannemer het netjes geregeld.

8-11 loodgieter leidingen verleggen
9-11 elektricien voor badkamer (en keuken, en loodgieter voor keuken)
11-11 stucadoor voor wanden stucen en aannemer muurtje zetten rond douche
12-11 aannemer ombouw bad zetten
13-11 tegelzetter begonnen
15-11 verder gegaan met tegelzetten
16-11 vloer gestort, is de elektricien ook geweest om de elektrische vloerverwarming te leggen en is de vloer en het bad getegeld
17-11 is tegelzetter wezen voegen, 's avonds aannemer nog voor gaten in plafond dicht maken en goede positie spots in plafond
18-11 stucadoor voor badkamer plafond (en keuken)
19-11 is op het moment de loodgieter bezig voor verdere montage badkamer

begin volgende week zou het kitbedrijf ook geweest moeten zijn en de elektricien voor de verlichting en de vloerverwarming. Tot nu toe ook erg tevreden over de kwaliteit van het werk en de vakmannen die zijn geweest.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-06 07:26

[Afbeelding]
Wij hebben een donkerkleurige glazen douchewand met zwarte beugels. Glas is zee gemakkelijk schoon te houden. Kan ook aan het water liggen, maar ook een keer vergeten droog te maken zorgt niet direct voor strepen of kalk vlekken.
Er zit wel nog een speciale "coating" op welke je er eigenlijk elk jaar opnieuw op moet strijken, maar volgens mij is dat bij ons inmiddels ook al 2 jaar geleden.

Wij zijn in ieder geval zeer tevreden. En vergeet niet, een wandje moet je ook gewoon schoonmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door emot op 19-11-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:10:
Gefeliciteerd. Ik vind het wel ene mooie indeling.
Maar 10k + 50 euro budget per m2 tegels moet je best een eind komen denk ik. Maar zelfs als je er 5k boven zit, ga je dezelfde badkamer nooit voor 5k eruit kunnen slopen en een volledig nieuwe badkamer erin laten zetten.
Thnx. Vandaag even wezen kijken bij de badkamer boer die onderdeel uitmaakt van het project maar je zit al gauw op 20k en de prijzen rond de 10k zijn ex montage... Maar even het advies/inteken gesprek afwachten en de mogelijkheden bespreken.

Ik snap overigens je punt met die 5k - maar wat ik dan bedoel is bijv twee goedkope wasbakken laten monteren en geen douche raam oid. Dan dit later zelf vervangen voor mooi badmeubel met wasbakken en douchescherm.. Had gelezen dat andere dit hier ook hadden gedaan met dit soort partijen die boven listprijs vragen voor alles..
Quad schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:10:
Slaapkamer vind ik zo serieus groot dat je er een ensuite badkamer erbij kan maken.

Gezien de ruimte zou ik slaapkamer 2 inwisselen voor een badkamer, slaapkamer 1 verkleinen en deze in een grote en kleinere slaapkamer maken. Wat nu badkamer is ingetekend een washok oid van maken en aanpassen zodat toegang tot kleinere slaapkamer 2 mogelijk is.

Dat is puur omdat je kamers erg groot zijn en de badkamer in deze tekening naar verhouding vrij klein is.
Wij vinden een grote slaapkamer wel fijn juist, maar het idee van een ensuite badkamer is geen gek idee. Dank! Misschien een idee om dan het bad in de badkamer weg te laten en alleen een bad bij ons. Geeft misschien een luxe uitstraling. Aan de andere kant onze kleine gaat ook altijd in bad en dat is op onze slaapkamer ook niet handig.

Nog even los van de aanpak is het jammer genoeg erg lastig om wat voor elkaar te krijgen bij deze aannemer. Er waren 380 inschrijvingen op 30 woningen. Alles is prefab. Wijzigingen zijn lastig of niet mogelijk en kreeg ook al de opmerking dat ik hem anders misschien maar moest laten gaan en aan de volgende op de lijst moest geven 8)7. Echt het nadeel van nu iets kopen in deze tijd..

Lang verhaal kort - indien men waterleidingen etc wil verleggen.. dan zit je ook met ventilatie op de slaapkamer die aangepast moet worden (WTW), BENG berekeningen en ook nog het doucheputje eventueel die met een circulatie systeem werkt (is nog niet zeker). Kortom.. mogelijk toch allemaal niet zo eenvoudig :(.

PS: we moeten natuurlijk ook nog ergens kledingkasten kwijt... ik draag pakken voor mijn werk en heb momenteel meer kastruimte dan mijn vrouw :D
emot schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:04:
Wij hebben een donkerkleurige glazen douchewand met zwarte beugels. Glas is zee gemakkelijk schoon te houden. Kan ook aan het water liggen, maar ook een keer vergeten droog te maken zorgt niet direct voor strepen of kalk vlekken.
Er zit wel nog een speciale "coating" op welke je er eigenlijk elk jaar opnieuw op moet strijken, maar volgens mij is dat bij ons inmiddels ook al 2 jaar geleden.

Wij zijn in ieder geval zeer tevreden. En vergeet niet, een wandje moet je ook gewoon schoonmaken.
Heb je toevallig een foto? Het klinkt misschien lui en verwend.. maar elke keer met zo een trekker in de weer is ook niet echt iets waar ik veel zin in heb :D. Hoeft nu ook niet met een wand. Maar je hebt inderdaad een punt dat je allebei wel moet schoonmaken.

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:16
Mijn vrouw en ik gaan de badkamer van ons nieuwe huis renoveren. We hebben zelf wat zitten spelen met de indeling, en dit is het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMjHPxwIfdknlylimj9p5Eurd7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j66zuVQiNU7tpUFYzSOIcKig.png?f=user_large

Dit is wat we overwegen te kiezen:
- 120x52 wastafel, met 2 kommen (waarschijnlijk solid surface, op een solid surface blad en een houten wasmeubel)
- een vijfhoek douchewand, wellicht op maat gemaakt omdat ik tot nu toe enkel vaste maten van 90x90 en 100x100 ben tegenkomen, om minimaal 60cm doorloop te houden met de wastafel. Als iemand tips heeft voor een bedrijf die dit doet hoor ik het graag!
- we willen een halfvrijstaand bad, dat het gevoel van een vrijstaand bad geeft, maar zonder dat het helemaal tot de achterwand vrij doorloopt, ivm schoonmaken. Idealiter zoiets als dit,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMiBfHkegvtaquBddn5P8gpgS2w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MKZZVX56LZw89wcXwEvwIab0.jpg?f=user_large
maar we zijn dit nog niet tegenkomen in de badkamerzaken die we bezocht hebben (X2O, Sanisale, Sanidump). Weet iemand waar je zo'n bad kan krijgen?
- verkort toilet van 48cm
- Inbouw Sunshower in de douche
- vloerverwarming op waterbasis in de vloer om de kou uit de vloer te halen, en een elektrische radiator om de temperatuur op een aangenaam niveau te brengen, wanneer nodig
- alle kranen inbouw

Op de vloer komen waarschijnlijk 60x60 grijzige beton-achtige tegels, en tegen de wanden weten we nog niet precies. We spelen met het idee om ergens een brick wall te verwerken, vinden we allebei mooi. Zoiets bv.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYIIk2joovWHqkV2YQg10Ib6PZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ul49eEj28xZ0QIdh5B1GF0Pg.jpg?f=user_large

We overwegen om geen kraan te plaatsen bij het bad, maar in de plaats te werken met een badoverloop-vulcombinatie, waarbij het water dus uit de overloop stroomt ipv uit een kraan. Zo'n kraan hangt vaak maar in de weg, zeker met kleine kinderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan mij voorstellen dat het moeilijker te vervangen is als er iets misgaat, maar is het realistisch dat zoiets kapot gaat? We gaan wel nog een handkraan plaatsen. Waar weten we nog niet precies.

Feedback en tips zijn welkom!

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:05
@marvel27 zo'n bad is gewoon vrijstaand maar dan door je installateur half ingebouwd. Ga je nog wel even proefliggen? Ik vind dat soort baden namelijk verschrikkelijk mooi en oncomfortabel. Dat laatste gaf hier toch de doorslag om het niet te doen.

Op maat douchewanden kan elke serieuze glaszetter.

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 21-11-2021 23:47 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
@Carlito wij hebben dit ook gehad met onze badkamer. Wat een ellende was dat. Uiteindelijk de rechtsbijstand erop gezet. Niet officieel opgeleverd want teveel rest punten en laatste termijn niet betaald. We hebben andere partij het laten afmaken en die kosten zijn voldaan door de prutsers die het niet af mochten maken ..

Kortom. Juridisch aanpakken en alles maar dan ook alles vastleggen en niet ! Opleveren. Afmonteren prima maar niet tekenen voor akkoord

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
marvel27 schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:34:
Mijn vrouw en ik gaan de badkamer van ons nieuwe huis renoveren. We hebben zelf wat zitten spelen met de indeling, en dit is het resultaat.

[Afbeelding]

- 120x52 wastafel, met 2 kommen (waarschijnlijk solid surface, op een solid surface blad en een houten wasmeubel)
- een vijfhoek douchewand, wellicht op maat gemaakt omdat ik tot nu toe enkel vaste maten van 90x90 en 100x100 ben tegenkomen, om minimaal 60cm doorloop te houden met de wastafel. Als iemand tips heeft voor een bedrijf die dit doet hoor ik het graag!
- we willen een halfvrijstaand bad, dat het gevoel van een vrijstaand bad geeft, maar zonder dat het helemaal tot de achterwand vrij doorloopt, ivm schoonmaken. Idealiter zoiets als dit,
[Afbeelding]
maar we zijn dit nog niet tegenkomen in de badkamerzaken die we bezocht hebben (X2O, Sanisale, Sanidump). Weet iemand waar je zo'n bad kan krijgen?
WAt hierboven al aangegeven wordt, dit lijkt op een vrijstaand bad waar een frame omheen gebouwd is.
Een beetje installateur heeft dit zo gepiept voor je met Wedi platen.
Waarom verkort?
Is er geen ruimte voor de standaard maat?
Indien je echt verkort wil, let erop dat je de ruimte bespaard wordt!
Bij het ene merk doen ze het in de basis achter de zitting(of hoe dat ook heet), het andere merk maakt de diameter van de zitting kleiner. Dat laatste kan erg oncomfortabel zitten als man zijnde, als je snapt wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjdgr
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-06 14:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]
- vloerverwarming op waterbasis in de vloer om de kou uit de vloer te halen, en een elektrische radiator om de temperatuur op een aangenaam niveau te brengen, wanneer nodig
- alle kranen inbouw

Op de vloer komen waarschijnlijk 60x60 grijzige beton-achtige tegels, en tegen de wanden weten we nog niet precies. We spelen met het idee om ergens een brick wall te verwerken, vinden we allebei mooi. Zoiets bv.
[Afbeelding]

We overwegen om geen kraan te plaatsen bij het bad, maar in de plaats te werken met een badoverloop-vulcombinatie, waarbij het water dus uit de overloop stroomt ipv uit een kraan. Zo'n kraan hangt vaak maar in de weg, zeker met kleine kinderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan mij voorstellen dat het moeilijker te vervangen is als er iets misgaat, maar is het realistisch dat zoiets kapot gaat? We gaan wel nog een handkraan plaatsen. Waar weten we nog niet precies.

Ik zou overwegen om een kleinere wastafel te nemen. Dit past niet lekker met de douche e.d.
Voor douchewand zou je ook nog een deur kunnen overwegen, welke je openklapt als je gaat douchen en terugklapt om loopruimte te behouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 10:14

***members only***

[Afbeelding]
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line

[Afbeelding]

[Afbeelding]
- alle kranen inbouw

[Afbeelding]

Waarom 2 lavabo's?
De badkamer is niet groot genoeg om met 2 te blijven staan zodat je tegelijkertijd ze beide gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-06 16:15
Wij hebben daar dezelfde ervaring gehad als het ging om vierkante meters tegels. Nadeel is dat wij er wel ingetrapt zijn.. Er staan nu 3 overgeschoten pakken 60x60 tegels in een stoffig hoekje duur te zijn. Montagekosten zijn uiteraard wel berekend over alle tegels. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Hoewel 3 pakken wat teveel van het goede is, is een pak tegels extra zeker geen overbodige luxe.
Je verkijkt je snel in de hoeveelheid snijverlies maar ook is een pak achter de hand houden handig mocht er ooit een tegel sneuvelen.
Ook de bouw stil moeten leggen omdat de tegels op zijn is gewoon ronduit k*t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wij haddden van de wandtegeltjes 1.5 vol pak over.
Inmiddels zijn ze op doordat ze al 2 keer het toilet overnieuw hebben betegeld.

Nu ik erover nadenk, ik heb nog geen datum gehoord wanneer ze de wediplaat gaan vervangen door een multiplex plaat. Morgen maar bellen (vandaag gesloten).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 10:14
Flix20 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:39:
Hoewel 3 pakken wat teveel van het goede is, is een pak tegels extra zeker geen overbodige luxe.
Je verkijkt je snel in de hoeveelheid snijverlies maar ook is een pak achter de hand houden handig mocht er ooit een tegel sneuvelen.
Ook de bouw stil moeten leggen omdat de tegels op zijn is gewoon ronduit k*t
Ik heb bij mijn huidige woning ook 1,5 pak tegels extra. Maar heb daar geen montage kosten over betaald. Ik kreeg de vraag of ik ze wilde hebben of dat ze retour konden. Hierbij is dus geen montage kosten berekend voor tegels die niet op de muur of vloer zijn geplakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
CurlyMo schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:46:
@marvel27 zo'n bad is gewoon vrijstaand maar dan door je installateur half ingebouwd. Ga je nog wel even proefliggen? Ik vind dat soort baden namelijk verschrikkelijk mooi en oncomfortabel. Dat laatste gaf hier toch de doorslag om het niet te doen.

Op maat douchewanden kan elke serieuze glaszetter.
Ok, bedankt voor de verduidelijking! Achteraf logisch natuurlijk ja. Ik vraag me wel af of ze dat goed waterdicht zullen krijgen. En inderdaad, een mooi uitziend bad betekent niet noodzakelijk een lekker liggend bad. We hopen een goede balans tussen die twee te vinden ;)
Flix20 schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:46:
Waarom verkort?
Is er geen ruimte voor de standaard maat?
Indien je echt verkort wil, let erop dat je de ruimte bespaard wordt!
Bij het ene merk doen ze het in de basis achter de zitting(of hoe dat ook heet), het andere merk maakt de diameter van de zitting kleiner. Dat laatste kan erg oncomfortabel zitten als man zijnde, als je snapt wat ik bedoel
Scherp, zal ik op letten. Bij mij wat minder een probleem wellicht, gezien ik extreem gemiddeld ben ;) Maar misschien is een verkort toilet zelfs niet nodig, gezien we in deze tekening 67cm ruimte hebben tussen meubel en het toilet. Als we een pot van 52cm nemen, dan komen we op 63cm uit, wat nog steeds prima zou moeten zijn.
Tjdgr schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:47:
Ik zou overwegen om een kleinere wastafel te nemen. Dit past niet lekker met de douche e.d.
Voor douchewand zou je ook nog een deur kunnen overwegen, welke je openklapt als je gaat douchen en terugklapt om loopruimte te behouden.
Heb je een tip of voorbeeld voor een dergelijke deur? Ik heb bij al die vouwsystemen altijd het gevoel dat het op punt van instorten staat, voelt altijd erg fragiel aan.

Qua ruimte: er is op dit moment 67cm tussen de douchedeur en de hoek van het meubel, en bijna 1m tussen de deur en het meubel. Dat leek ons voldoende ruimte om comfortabel te bewegen. En met twee achter een wasmeubel kunnen staan vonden we allebei erg handig. Nu hebben we maar een meubel van 80, en is het regelmatig vechten voor wie eerst zijn tanden mag poetsen ;)
bottom line schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:44:
Waarom 2 lavabo's?
De badkamer is niet groot genoeg om met 2 te blijven staan zodat je tegelijkertijd ze beide gaat gebruiken.
Zie boven. Hoe bedoel je? We kunnen volgens mij prima langs mekaar staan achter het wasmeubel/ elk zijn eigen lavabo's. Ter hoogte van de toiletpot is het kritieke punt, maar daar heb je nog steeds 67cm, wat meer dan voldoende zou moeten zijn om comfortabel te kunnen staan. Aangeraden doorloopruimte is altijd 60cm van wat ik zo hoor.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
marvel27 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:36:
[...]

Ok, bedankt voor de verduidelijking! Achteraf logisch natuurlijk ja. Ik vraag me wel af of ze dat goed waterdicht zullen krijgen. En inderdaad, een mooi uitziend bad betekent niet noodzakelijk een lekker liggend bad. We hopen een goede balans tussen die twee te vinden ;)
Wij hebben dat gevonden in de V&B Squaro Edge 12. Die is er ook vrijstaand, maar die vonden we véél te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
marvel27 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:36:
[...]

Zie boven. Hoe bedoel je? We kunnen volgens mij prima langs mekaar staan achter het wasmeubel/ elk zijn eigen lavabo's. Ter hoogte van de toiletpot is het kritieke punt, maar daar heb je nog steeds 67cm, wat meer dan voldoende zou moeten zijn om comfortabel te kunnen staan. Aangeraden doorloopruimte is altijd 60cm van wat ik zo hoor.
Elk zijn lavabo.
Dus als je vrouw de eerste lavabo heeft, en jij komt eraan, dan zit je met 2 langs de erg smalle doorgang tussen lavabo en douche.
Het toilet is sowieso het 'eindpunt' dus die ruimte waarover je het hebt, maakt niet eens uit (behalve als je aan je 'eigen' lavabo moet geraken terwijl je vrouw op het toilet zit - maar dan gebruik je gewoon de hare waarschijnlijk).
Dus je vrouw moet sowieso opzij gaan, zodat jij naar de jouwe kunt gaan (of andersom natuurlijk).

Doe jezelf een plezier en deel 1 grote lavabo en een brede, niet al te diepe kast ipv. 2 lavabo's. Want voor mensen die perse 2 lavabo's willen hebben, en dus tijd nodig hebben om zich proper te maken, zie ik maar weinig opbergmogelijkheden voor hun productjes/kammen/handdoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:16
Binnenkort mag ik ook als een van de "gelukkigen" mijzelf melden bij van Wanrooij voor de badkamer in mijn nieuwbouw. Inmiddels een specificatie gekregen van het standaard tegelwerk (20x20 vloer en 20x25 muur) en garnituur waar vriendin niet heel vrolijk van wordt.
Onze badkamer is niet heel groot of speciaal, maar we zijn toch op zoek naar een kleine upgrade met o.a. grotere tegels en wat beter spul. Ben daarom wat aan het uitproberen gegaan in de sanidirect 3d planner...overigens niet helemaal gelukkig mee..alles komt er heel donker uit te zien door standaard kleuren?

Ik ben op zoek naar jullie mening over het volgende zodat ik goed voorbereid het gesprek in kan:
  • Welke wand welke Tegelkleur? Huidige idee is om de vloer, wand 1 en 4 (zie 2de plaatje) van een donkerdere tegel te voorzien dan de rest van de wanden. 60x60 of 30x60 beetje afhankelijk van de kosten. Deur, deurkozijn, raamkozijn en radiator zijn trouwens wit en niet zwart..
  • Standaard wasbak: ik lees dat mensen deze op 60cm hoogte af laten monteren zodat ze hem "aftermarket" kunnen vervangen voor een meubel...zitten de aansluitingen dan niet een beetje laag/tegen de lade aan? Mijn huidige meubel hangt op 90cm bovenkant wasbak :?
  • 2de wasbak: we willen graag een dubbel wasbak-meubel monteren " aftermarket" ...iemand ervaring om dit op een enkele water/afvoer te doen of moet ik er toch een 2de bij bestellen?
  • Elektra; zat te denken om een stopcontact/inbouwdoos achter de spiegelkast te laten monteren voor wasbakverlichting en gelijk een stopcontact in de kast voor b.v. elektrische tandenborstel. Iemand ervaring mee?
  • Ik ga proberen het standaard douchescherm en douche te laten vervallen...geen idee of die laatste kan/mag ivm. bouwbesluit/aannemer...anders toch maar (duur) upgraden naar een regendouche.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCB1pcefpPoFM5fH--dWR0KVna8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jpCaii8iHBRPqbVXr47J33j6.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gmOengjUcHyK24meOyxTE1DIAM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rWNHhfTSzAUMEk2SHWSoWKua.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOvlPD0ZkzVi3_sxwmQNycKbeLw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yTIIB1OqxV2PI0ecvpukG6mG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Haodeyoude schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:35:
Binnenkort mag ik ook als een van de "gelukkigen" mijzelf melden bij van Wanrooij voor de badkamer in mijn nieuwbouw. Inmiddels een specificatie gekregen van het standaard tegelwerk (20x20 vloer en 20x25 muur) en garnituur waar vriendin niet heel vrolijk van wordt.
Onze badkamer is niet heel groot of speciaal, maar we zijn toch op zoek naar een kleine upgrade met o.a. grotere tegels en wat beter spul. Ben daarom wat aan het uitproberen gegaan in de sanidirect 3d planner...overigens niet helemaal gelukkig mee..alles komt er heel donker uit te zien door standaard kleuren?

Ik ben op zoek naar jullie mening over het volgende zodat ik goed voorbereid het gesprek in kan:
  • Welke wand welke Tegelkleur? Huidige idee is om de vloer, wand 1 en 4 (zie 2de plaatje) van een donkerdere tegel te voorzien dan de rest van de wanden. 60x60 of 30x60 beetje afhankelijk van de kosten. Deur, deurkozijn, raamkozijn en radiator zijn trouwens wit en niet zwart..
  • Standaard wasbak: ik lees dat mensen deze op 60cm hoogte af laten monteren zodat ze hem "aftermarket" kunnen vervangen voor een meubel...zitten de aansluitingen dan niet een beetje laag/tegen de lade aan? Mijn huidige meubel hangt op 90cm bovenkant wasbak :?
  • 2de wasbak: we willen graag een dubbel wasbak-meubel monteren " aftermarket" ...iemand ervaring om dit op een enkele water/afvoer te doen of moet ik er toch een 2de bij bestellen?
  • Elektra; zat te denken om een stopcontact/inbouwdoos achter de spiegelkast te laten monteren voor wasbakverlichting en gelijk een stopcontact in de kast voor b.v. elektrische tandenborstel. Iemand ervaring mee?
  • Ik ga proberen het standaard douchescherm en douche te laten vervallen...geen idee of die laatste kan/mag ivm. bouwbesluit/aannemer...anders toch maar (duur) upgraden naar een regendouche.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1. Indien je niet overal tegels hebt: Denk ook na over je plinten: wil je 2 verschillende kleuren plinten op elkaar aan moeten sluiten? Ik heb nu een lichte wandtegel en een donkere vloertegel. Ik had denk ik wel dezelfde donkere vloertegel op de wand gewild achteraf. Wel 60x60, maar das erg afhankelijk van smaak natuurlijk.
2. Normaal gezien heeft een lade inkepingen aan de achterkant, juist voor dat soort afvoerwerk.
3. Wasbak verlichting? Of spiegel verlichting? Daar is een dubbele inbouwdoos achter de spiegel geen overbodige luxe. Dubbel zodat je evt ook nog spiegel verwarming zou kunnen doen. Stroom in de lade van je badmeubel heb ik nog nergens echt gezien, maar kan wel praktisch zijn?!

Weet je al wat de levertijden zullen zijn van je nieuwe badkamer, qua montage? Ik gok meer dan een jaar?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjdgr
[quote]marvel27 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:36:
[...]

Oke met 60 cm doorloopruimte zou het wel kunnen lukken. Al geeft het op de tekening wel een krap gevoel. Met de douche deur bedoel ik geen inklapdeur, maar een gehele deur (als in glazen wand) die je kan scharnieren.kan je richting douche klappen als deze niet wordt gebruikt en als je in de douche staat 'open' doen, zodat dit dienst doet als een soort douchewand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:16
Tanuki schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:16:
[...]

1. Indien je niet overal tegels hebt: Denk ook na over je plinten: wil je 2 verschillende kleuren plinten op elkaar aan moeten sluiten? Ik heb nu een lichte wandtegel en een donkere vloertegel. Ik had denk ik wel dezelfde donkere vloertegel op de wand gewild achteraf. Wel 60x60, maar das erg afhankelijk van smaak natuurlijk.
2. Normaal gezien heeft een lade inkepingen aan de achterkant, juist voor dat soort afvoerwerk.
3. Wasbak verlichting? Of spiegel verlichting? Daar is een dubbele inbouwdoos achter de spiegel geen overbodige luxe. Dubbel zodat je evt ook nog spiegel verwarming zou kunnen doen. Stroom in de lade van je badmeubel heb ik nog nergens echt gezien, maar kan wel praktisch zijn?!

Weet je al wat de levertijden zullen zijn van je nieuwe badkamer, qua montage? Ik gok meer dan een jaar?
1. Ik heb op alle muren plafondhoge tegels op deze badkamer. Wat valt je precies tegen aan het verschil? Kitnaad/voeg niet netjes/gelijk aangehouden? (ik heb geen idee hoe "nauwkeurig" project tegelzetters over het algemeen zijn hierin).
2. Klopt maar alsnog moet je sifon natuurlijk in het meubel passen en niet te laag uitkomen. Uitgaande van 90 cm standaard hoogte snap ik eigenlijk niet goed of mensen hier bedoelen om de "standaard wastafel op -30 cm" te zetten of "standaard wastafel en aansluitingen op -30cm" laten zetten.
Ik lees in de installatie handleiding van een aantal badmeubels dat ze adviseren de afvoer+water aansluitingen halverwege het meubel te hebben zitten dus dat is op +/- 90-25=65cm hoogte.
3. Bedoel inderdaad verlichting in/boven de spiegel welke de wasbak verlicht. De meeste voorbeelden online hebben geen stopcontact in de achterwand maar opbouw in de kast. Uiteraard nog steeds een stroom aansluiting nodig..

Ik heb geen idee over de precieze levertijd. Ik heb het gesprek bij van Wanrooij in januari staan, eind maart moet ik bij de aannemer alle opties bevestigen en die leveren het huis pas ergens voorjaar-najaar 2023 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Laatst online: 07-09-2022
Hier zijn we vorige week begonnen. Tot nu toe wat tegenvallers met de afmetingen (winkel heeft te optimistisch gemeten en de muren bleken niet haaks noch recht, waardoor er aardig wat centimeters raapwerk op moesten), dus de douche krimpt wat. Verder wat esthetische sloopschade aan de muren (we bouwen de badkamer een stukje uit) en een kleine lekkage gehad en het bericht dat ze niet bij al het oude leidingwerk kunnen, althans niet zonder de plafonds open te breken op de begane grond en dat waren we niet van plan. Maar verder lijkt het goed te gaan en sneller dan gedacht.

De eerste dagen dacht ik wel dat het misschien toch allemaal te krap werd ook al gingen we van 3 m2 naar ruim 5 m2 badkamer, maar nu zie ik het goed komen en dat we de indeling handig hebben gekozen. Direct links komt de douche met opbouw sunshower en naast het bad de wc. Rechts een 100x40 cm badmeubel met vaste wastafel en spiegelkast
en een radiator.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlZ2138ue2QKjAGoJ7Tz5Vsy5Ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gnmo2uVaVr2mn9vskoxoXP9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIdcazrIspftsDLiEIICve6RzRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91CnMuMvTNH6IV53OXHwCUYw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Haodeyoude schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:35:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wellicht laten ze de wasbak op 60plaatsen omdat ze later een meubel willen met kommen erop?
90 bovenkant wastafel is inderdaad de doorgaande maat. Zo kan je de bovenkant wastafel op gelijke hoogte als je voeg nemen indien je 30x60 tegels hebt of in het midden van een 60x60.

Wat betreft je elektra, de meeste spiegels met verlichting/verwarming (N=3) hebben een aansluiting dat deze direct op de elektra wordt aangesloten, dus zonder WCD. Inbouwdoos laten aanleggen is voldoende.
Zelfde zou ik doen voor de locatie waar je je kast meubel wilt ophangen. Zou ik een opbouw WCD aan de binnenkant van de kast monteren, gat aan de achterkant maken en deze voeren dmv de inbouwdoos.

• marvel27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjTHa7SPaNVJftVchadCBMHWcnU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Pak97xtJpVeAPhbHx1hxASaD.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe versie gemaakt van de indeling, deze keer met maten erbij zodat je de ruimte beter kan inschatten. Tips zijn welkom!
De douchedeur zou dan bestaan uit een vaste glasplaat van 30cm, en een draaiend gedeelte van 60cm. Zo'n douchedeuren zijn best standaard (voorbeeld). Weet iemand of je zo'n draaideur altijd in deze stand van de tekening kan laten staan, maw in een hoek van pak'm beet 45° ipv 0°? Lijkt mij geen probleem, maar misschien mis ik iets :)

Gezien de grote open ruimte, en relatief weinig bergruimte, vermoed ik dat we nog een kolomkast van 30x30 tussen de koof van het toilet en de radiator zullen plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door marvel27 op 25-11-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monstera
marvel27 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:24:
[Afbeelding]

Nieuwe versie gemaakt van de indeling, deze keer met maten erbij zodat je de ruimte beter kan inschatten. Tips zijn welkom!
De douchedeur zou dan bestaan uit een vaste glasplaat van 30cm, en een draaiend gedeelte van 60cm. Zo'n douchedeuren zijn best standaard (voorbeeld). Weet iemand of je zo'n draaideur altijd in deze stand van de tekening kan laten staan, maw in een hoek van pak'm beet 45° ipv 0°? Lijkt mij geen probleem, maar misschien mis ik iets :)

Gezien de grote open ruimte, en relatief weinig bergruimte, vermoed ik dat we nog een kolomkast van 30x30 tussen de koof van het toilet en de radiator zullen plaatsen.
Ik denk dat het kan, je hebt ook van die vijfhoekdouches als inloop douche met zo'n 45 graden deur. Maar als je de deur op het muurtje monteert kan het sowieso, het muurtje wordt dan afgeschuind normaal gesproken, zodat de deur er recht op kan. Ook is dat fijner aan die kant lijkt me, omdat je dan niet per abuis de deur tegen degene die naar binnen loopt kunt knallen ;) . Wat is eigenlijk de reden om een muurtje naast de wastafel te plaatsen ipv een glasplaat? Het haalt namelijk licht en ruimte weg. Overigens hebben wij ook een muurtje gekozen, ivm plaatsing nis. Maar ons muurtje is direct bij binnenkomst zodat het geen raamlicht blokkeert. Zie plattegrond en foto. Ook zijn we voor een 100x40 wastafel en meubel gegaan,
dat scheelt ook echt een stuk ruimte en lijkt ons groot genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8e6_jjk_HXPCHThZHCq8cK3GBeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUl11bSWP3qPFlOIYrhfFPTK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sem499dtO9_0U9POI_lyNgDh9w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKLzbMs8HIqijip7JHpdcFo4.jpg?f=fotoalbum_large

• Tjdgr
Nieuwe versie gemaakt van de indeling,
Mooi, oogt veel rustiger zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:46
Insert12 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:52:
Over 6 weken wordt bij ons begonnen met de badkamer en we twijfelen nu over de positie van de stopcontacten. Hoe hebben jullie dat opgelost met waskommen en kranen die op de hoek geplaatst worden?

Op het moment staat het zoals onderstaand ingetekend op de render, maar dat lijkt me in het gebruik nogal onpraktisch. We willen wel graag twee dubbele wcd's, dus een enkele dubbele wcd in het midden wordt dan lastig.

[Afbeelding]

En meteen even gebruik maken van de gelegenheid en de rest van onze toekomstige badkamer showen! Een paar dingetjes kloppen niet in de render. Zo hebben we rechthoekige kommen besteld zoals op de foto ipv de ronde die in de render staan. Het meubel wordt 160cm breed, de spiegel 140cm. De spiegel heeft verlichting rondom en natuurlijk verwarmd. We nemen geen radiator omdat we er vloerverwarming in leggen. Verder komt er nog een deur in de douche.

Voor we zover zijn moet er nog een hoop gebeuren trouwens. Het was een slaapkamer en er ligt nu nog een houten vloer in. Dat wordt een betonvloer op zwaluwstaart platen. We moeten de nis ook nog opnieuw zetten en het raam wordt vervangen voor een nieuw kunststof kozijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
We zijn begonnen! Al het leidingwerk zit er in, de inbouwreservoirs staan en de vloerverwarming ligt er in. In het plafond hebben we mechanische ventilatie aangelegd en de wanden zijn gestuckt. Morgen komt de cement dekvloer op de zwaluwstaartplaten en dan gaat er volgende week volop getegeld worden :9

Misschien nog wel een handige tip voor anderen trouwens: onze wc beneden is niet erg ruim en we kiezen daarom voor zowel een compact toilet als een compact inbouwreservoir. Dat scheelt ons 9cm beenruimte, 4cm in het inbouwreservoir (std 12cm diep, nu 8cm) en 5cm in het toilet (std 53cm diep, nu 48cm). Zo'n compact inbouwreservoir is zeker niet standaard, we moesten er zelf naar vragen bij alle winkels waar we geweest zijn.

Bij levering zat er trouwens wel weer een standaard inbouwreservoir van 12cm bij, ze hadden het verkeerd besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-06 22:32
Hallo Iedereen,

Wij zijn onze garage aan het bouwen waarin wij tijdens de bouw van onze woning willen gaan wonen. Een badkamer staat dus ook op ons lijstje. Uiteindelijk zal de badkamer blijven zitten zodat wij ons (Lees: met name de kinderen) kunnen douchen voor ze het huis in komen.

Onze eisen zijn niet heel hoog, een simpele douche, toilet en eventueel wastafel is meer dan voldoende.
De beschikbare ruimte is +- 1,50m x 2,5m en het budget is circa 1500 euro voor het sanitair plus tegels. uurloon niet meegerekend dit doe ik allemaal zelf.

Voor de garage hergebruiken we de betonvloer van de loods, dit is blauw gewapend beton tus een afvoer in de vloer maken is geen optie. We hebben daarom het idee opgepakt om een verhoogde douchebak te maken zodat de sifon op de betonvloer komt te liggen.

Nu is mijn vraag als volgt: kan dit met elke willekeurige douchebak? (kwestie van een platformpje bouwen en de plaat er op zetten) of zijn wij gelimiteerd tot douchebakken waar een potenset bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 03:05
Beste Tweakers,

Begin volgend jaar wordt mijn badkamer verbouwd. Het uitzoeken van de materialen is bijna rond, ik wacht alleen nog op een paar proefstalen van de tegelboer zodat ik de juiste kleurkeuze voor de tegels kan maken. Het volgende zal verwerkt worden in de badkamer:

- Tegel Materika Nero (120x60cm) voor de wanden, met uitzondering van achterwand https://www.cerados.nl/castelvetro/castelvetro-materika
- Tegel Starwood Nude of Cream (25x150cm) voor de vloer en achterwand https://www.meestersmeets...gorie/starwood-vancouver/
- Witte designradiator, nader te bepalen
- Storke Edge wasmeubel 80cm: https://www.x2o.nl/storke...ik-80x46cm-cb-65595-65802
- Storke Edge kolomkast:https://www.x2o.nl/storke...x30x170-cm-ruwe-eik-65429
- Spiegel 80x80cm met verlichting en spiegelverwarming, nader te bepalen
- Hans Grohe ShowerSelect set, voorkeur: https://sanitairkamer.nl/...5vmnxHOUYUshoCWygQAvD_BwE
- Easydrain afvoer of douchplaat (met afvoer lengte of breedte): https://www.x2o.nl/balman...s-leisteenstructuur-88349

Ik twijfel bijvoorbeeld nog over het installeren van een Easydrain of een massieve douchebak, welke gelijk ligt aan de vloer. Dat scheelt natuurlijk weer met schoonmaken, en voelt wat minder koud aan de voeten. Echter ziet dit er wellicht wat minder mooi uit dan wanneer de vloertegels in het douchegedeelte doorlopen. Daarnaast is het de vraag of het beter is om de douchekop op het brede of het smalle gedeelte te monteren.

Ook twijfel ik nog aan de installatie van elektrische vloerverwarming of de installatie van een infraroodpaneel aan het plafond. Vloerverwarming heeft eigenlijk wel de voorkeur, maar ik wil deze niet heel de dag aan laten staan. Ik weet echter niet of de vloerverwarming krachtig genoeg is om de vloer binnen een half uur aangenaam warm te laten voelen. Een andere optie is de installatie van een infraoodpaneel bij het wastafelgedeelte. Kan zo'n paneel binnen 30 minuten voldoende warmte geven en ook de tegels verwramen? Het gaat trouwens om een inpandige badkamer (bouwjaar 2002) welke nooit kouder zal worden dan 18 graden.

het laatste twijfelpunt gaat over de inbouw van een toilet, eigenlijk heeft dit wel de voorkeur omdat ik momenteel een trap af moet als ik 's nachts naar het toilet moet(ik woon in een maisonette). Er is al een 125mm aansluiting aanwezig in de koof bij de badkamerdeur (zie afbeeldingen), dus veel extra werk is het niet om een toilet in te bouwen. Echter zit ik dus wel met die 2 koven in de badkamer die enorm in de weg zitten. De koof bij de deur kan mogelijk 10cm kleiner worden gemaakt (hier lopen leidingen doorheen van cv, itho en riool. Door de andere koof lopen dezelfde leidingen, alleen zijn deze van de onderburen. Hier wil ik vanaf blijven. Als ik een toilet installeer dan is de ruimte tussen toilet en douchwand ongeveer 45 cm, wat wel wat aan de krappe kant is.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback, hoe zouden jullie dit aanpakken?

Zonder toilet (maten in cm van een aantal wanden staan in de tekening, buitenmaat is 203x242)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjGZCQ_0oaGuG0Y2Py9ZJWKTRaM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QPSZfdrqiHhwlXII9KK8ks7b.png?f=user_large

Met toilet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxxfZrDZXDkQbTmzDFljL6HixLw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7yRvxucurtZt1YFqoeInMF49.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:18
@Thomas93 welke programma is dat?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Thomas93 Een smallere wastafel en dan de WC naast de wastafel. De kast op de plek van de WC. Zou dat iets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 03:05
Dit programma is van Sanidirect, te vinden op hun website als je jezelf inschrijft.
CurlyMo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:47:
@Thomas93 Een smallere wastafel en dan de WC naast de wastafel. De kast op de plek van de WC. Zou dat iets zijn?
Het toilet naar de andere zijde brengen wordt lastig. Er is aan die kant geen mogelijkheid om een rioolleiding door de vloer naar beneden te laten gaan. Dat is aan de linkerzijde wel mogelijk, omdat daar een koof aanwezig is waar alle leidingen achter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Thomas93 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:41:
[...]
Het toilet naar de andere zijde brengen wordt lastig. Er is aan die kant geen mogelijkheid om een rioolleiding door de vloer naar beneden te laten gaan. Dat is aan de linkerzijde wel mogelijk, omdat daar een koof aanwezig is waar alle leidingen achter lopen.
Oftewel, geen mogelijkheid om ergens anders het toilet te doen dan op die wand. Dan zit er denk ik inderdaad niks anders op en is de keuze aan jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 22:57
We krijgen eind januari de sleutel van ons huis en we willen er een nieuwe badkamer in doen. Afmeting van 2.17 x 2.18m, wc is apart (Bob Sikkes approved).
Afgelopen vrijdag de Sanidrome hier in de buurt gebeld, zij zitten qua montage al vol tot september/oktober.
Komende week wat meer rondbellen, maar gezien de algehele drukte in de bouwwereld heb ik er nog niet echt vertrouwen in dat dit in februari nog gaat lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:52
@Thomas93
De tegelmaten kloppen niet?
En wat is de buitenmaat? de maat van de wanden buiten de badkamer?

Op 203 komt een tegel van 150 met twee stukjes 26,5 maar die stukjes zijn nu ca 75 in vergelijking met de 150 brede.
En op de 242 wanden krijg je natuurlijk nooit drie tegels van 120.
Of op de 203 deurwand drie tegels van 120 met strookjes?

Ik zou dat even aanpassen zodat je een beter beeld krijgt hoe het wordt.
Op 243 passen namelijk maar twee tegels en een strookje van 2,5 cm , of een tegel met twee gesneden tegels van 61,2.
En op de deurwand zijn twee tegels al te breed.

Elektrische vloerverwarming is te regelen met een klokthermostaat. Dat hoeft dus alleen aan als je er gebruik van maakt.

Ik zou zeker dan voor een toilet kiezen, En inderdaad tegenover de wastafel.
Behalve dat er naast vrijwel onmogelijk is vanwege de aansluiting is het geen gezicht als je aan de wastafel staat. Bovendien is hij dan handig als "tafeltje" voor als je gaat douchen.

[ Voor 33% gewijzigd door Teijgetje op 29-11-2021 09:56 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
marvel27 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:24:
[Afbeelding]

Neem je hier waskommen bij, of worden de wasbakken in het blad verzonken?

Qua bruikbare ruimte op het blad maakt dat nogal wat uit. Afhankelijk van het type waskom nemen ze een stuk meer ruimte in. Wij hebben daarom specifiek gekozen voor waskommen met een rechte rand (zoals dit). Op die manier houd je relatief veel ruimte over. Met andere waskommen (deze bijvoorbeeld) wordt dat al een stuk minder.

En het lijkt me handig om ook even te gaan proefstaan met je partner bij het meubel van 120cm. Wij vonden het krap aan, maar zouden er budget wise ook voor zijn gegaan. Tot ze bij de badkamerzaak met de mededeling kwamen dat ze nog een meubel van 160cm hadden staan en we die zonder meerprijs konden krijgen. Doe dat dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:22

Fanta

FordPerformance™️

Woody179 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:23:
Hallo Iedereen,

Wij zijn onze garage aan het bouwen waarin wij tijdens de bouw van onze woning willen gaan wonen. Een badkamer staat dus ook op ons lijstje. Uiteindelijk zal de badkamer blijven zitten zodat wij ons (Lees: met name de kinderen) kunnen douchen voor ze het huis in komen.

Onze eisen zijn niet heel hoog, een simpele douche, toilet en eventueel wastafel is meer dan voldoende.
De beschikbare ruimte is +- 1,50m x 2,5m en het budget is circa 1500 euro voor het sanitair plus tegels. uurloon niet meegerekend dit doe ik allemaal zelf.

Voor de garage hergebruiken we de betonvloer van de loods, dit is blauw gewapend beton tus een afvoer in de vloer maken is geen optie. We hebben daarom het idee opgepakt om een verhoogde douchebak te maken zodat de sifon op de betonvloer komt te liggen.

Nu is mijn vraag als volgt: kan dit met elke willekeurige douchebak? (kwestie van een platformpje bouwen en de plaat er op zetten) of zijn wij gelimiteerd tot douchebakken waar een potenset bij zit?
Voor zover ik weet zijn er binnen jouw budget geen zelfdragende douchebakken, dus ben je je in je keuze inderdaad beperkt tot bakken met een potenset.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 21:40
Ik kan er maar niet aan wennen, diagonale leidingen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Thomas93 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 01:42:
het laatste twijfelpunt gaat over de inbouw van een toilet, eigenlijk heeft dit wel de voorkeur omdat ik momenteel een trap af moet als ik 's nachts naar het toilet moet(ik woon in een maisonette). Er is al een 125mm aansluiting aanwezig in de koof bij de badkamerdeur (zie afbeeldingen), dus veel extra werk is het niet om een toilet in te bouwen. Echter zit ik dus wel met die 2 koven in de badkamer die enorm in de weg zitten. De koof bij de deur kan mogelijk 10cm kleiner worden gemaakt (hier lopen leidingen doorheen van cv, itho en riool. Door de andere koof lopen dezelfde leidingen, alleen zijn deze van de onderburen. Hier wil ik vanaf blijven.
Over de koof: deze worden vaak standaard 70 cm breed gemaakt, terwijl de leidingen nog niet de helft van de ruimte innemen. Het kan dus best de moeite waard zijn om de koof een stukje open te breken en te kijken of er ruimte te winnen is. Zeker bij de koof van de onderburen zal er ruimte zijn, want wat gaat er doorheen? Ik denk alleen ontluchting? Daar kun je prima omheen bouwen.
Je rioolafvoer kan waarschijnlijk inderdaad alleen naar je eigen koof, maar hoeft er niet direct naast te zitten. Je kunt een ombouw maken, of een voorzetwand langs de lange wand links, waar afvoer in is weggewerkt. Dat voorkomt dat je meteen op het toilet stuit als je de badkamer binnenkomt.

Zelf zou ik het toilet tegen de koof van de onderburen plaatsen, met daarnaast een douche van 120x90, met een glazen wand met deur aan de voorzijde. De zijde naast het toilet kan van glas zijn, maar kan ook een muurtje zijn, waarmee je een heel maakt met de koof. Douche is 90 cm diep. Daarmee hou je op die lange wand nog 150m over voor je wastafel (nu 80cm op je lijstje). Links of rechts daarvan past nog een kast, maar zelf zou ik dan liever een bredere wastafel nemen met bergruimte eronder in laden.

Zo kom je wat gunstiger uit. Crux zit in die douchewand dwars op de muur, in combinatie met 2x de koof. Dat blokkeert het geheel. Ik meen ook te zien dat het een opgebouwde muur is? Dat zou ik je afraden. Het maakt je badkamer donker en wat hokkerig, terwijl dat helemaal niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
barry86 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:02:
[...]

Ik kan er maar niet aan wennen, diagonale leidingen 😬
Haha, dat is de elektriciteit voor de sunshower. Ik kan je in die zin geruststellen dat er inmiddels overheen getegeld is en je er dus niets meer van ziet 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:06
Monstera schreef op woensdag 1 december 2021 @ 06:48:
[...]

Haha, dat is de elektriciteit voor de sunshower. Ik kan je in die zin geruststellen dat er inmiddels overheen getegeld is en je er dus niets meer van ziet 😁.
En da's juist het probleem, de volgende eigenaar wil er boren en kan nooit met logisch nadenken vermoeden dat die leiding daar loopt. Verder is het gewoon ymvk kabel zonder buis lijkt het, dus als je er dan al doorheen boort kan de hele muur open om die kabel te vervangen...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Makrolon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 06:56:
[...]

En da's juist het probleem, de volgende eigenaar wil er boren en kan nooit met logisch nadenken vermoeden dat die leiding daar loopt. Verder is het gewoon ymvk kabel zonder buis lijkt het, dus als je er dan al doorheen boort kan de hele muur open om die kabel te vervangen...
Dat wordt sowieso een leiding detector gebruiken.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Tanuki schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:07:
[...]

Dat wordt sowieso een leiding detector gebruiken.
Als je weet dat er een diagonale leiding loopt/zou kunnen lopen dan ja, dan pak je de detector erbij.
Als je echter blanco die woning instapt....

Zijn er maar heel weinig die preventief leidingen gaan zoeken met een detector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Makrolon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 06:56:
[...]

Ik snap je punt en daar heb je ook gelijk in, maar ik heb er zelf niet zoveel problemen mee. Ik denk niet dat er op die plek (zijkant douche) snel geboord gaat worden en als het onderlangs of bovenlangs gedaan was weet je als nieuwe koper ook niet zeker dat dat zo is, wel minder kans natuurlijk op onnadenkend er doorheen boren. Het is echter een jaren 50 woning waarin werkelijk alles scheef en onlogisch is. Een leidingdetector is sowieso verstandig als je hier aan de slag gaat en de tegels zijn ook zo hard dat je wel wat professioneler spul nodig hebt om er goed doorheen te komen...

Ik was overigens al van plan om foto's af te drukken en aan de "Huis-multomap" toe te voegen, maar zal er hier specifiek ook één van bijvoegen. Scheelt wellicht weer voor latere bewoners. Maar ik hoop hier zelf de volgende badkamer ook weer te laten plaatsen, het is een fijn huis.

[ Voor 12% gewijzigd door Monstera op 01-12-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
@Monstera Dan blijft de vraag je de kabels niet in een leiding legt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
CurlyMo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:20:
@Monstera Dan blijft de vraag je de kabels niet in een leiding legt?
Heeft niet veel nut om hier op door te blijven gaan gezien het al dicht zit en het werk niet door @Monstera zelf uitgevoerd wordt.

Maar mijn keuze zou het inderdaad ook niet geweest zijn om kabel direct in de muur te zetten.
Hoewel het wel conform bouwbesluit is omdat de huls rondom ymvk voldoet aan de normen dus het hoeft niet in een buis.
Maar wat je zegt, mocht de kabel om wat voor reden dan ook vervangen moeten worden, dan kan de muur open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Flix20 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:37:
[...]

Heeft niet veel nut om hier op door te blijven gaan gezien het al dicht zit en het werk niet door @Monstera zelf uitgevoerd wordt.

Maar mijn keuze zou het inderdaad ook niet geweest zijn om kabel direct in de muur te zetten.
Hoewel het wel conform bouwbesluit is omdat de huls rondom ymvk voldoet aan de normen dus het hoeft niet in een buis.
Maar wat je zegt, mocht de kabel om wat voor reden dan ook vervangen moeten worden, dan kan de muur open.
@CurlyMo Ik heb het inderdaad niet zelf bedacht of uitgevoerd, noch me erin verdiept. De installateur is zeer ervaren en werkt al heel lang voor 2 sanitairwinkels die goed beoordeeld worden en hij heeft de afgelopen 6 jaar al meer bij ons gedaan, dus ik ga er als leek vanuit dat hij het technisch in orde maakt. Is normaal ook geen gemakzuchtig type. Veel overlegt hij met ons, maar dit soort dingen niet. Lijkt me ook weinig zinvol hierover nu nog de discussie met hem over te gaan voeren, ik voel er vrij weinig voor de boel open te breken om de behuizing aan te passen. De overige ingefreesde elektra heeft wel die harde buizen zie ik nu, dus geen idee waarom het hier zo gedaan is. Kortom, ik snap het commentaar zeker maar kan er zoals Flix zegt niks meer mee nu en ik heb er als het goed is ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat is de meest verkorte hangtoilet die ik kan nemen? ik heb een geberit up100 reservoir. ik kan tot 43cm vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Flix20 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:37:
[...]

Dit is wel hoe het mag en kan. De simpelste oplossing in dit geval waarschijnlijk. Tenzij het via de vloer had gekund.

Bij mij hebben we ook een ymvk door de kruipruimte, achter de toilet koof door, via het oude ventilatie pijpje, naar de badkamer vloer, naar de sunshower koof gebracht.

Voordeel is dat bij mij in de badkamer vloer een magnum mat gesmeerd is. Daar ga je dus echt niet in willen boren.

Just saying, het wordt wel vaker gedaan. :) Vooral belangrijk om goed te onthouden dat die kabel er loopt.

Edit: grappig. Bij jou gaat het ook om een sunshower. Het opbouw model?
In mijn geval de sunshower deluxe, dus de inbouw variant.

[ Voor 5% gewijzigd door Tanuki op 02-12-2021 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Tanuki schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:50:
[...]

Dit is wel hoe het mag en kan. De simpelste oplossing in dit geval waarschijnlijk. Tenzij het via de vloer had gekund.

Bij mij hebben we ook een ymvk door de kruipruimte, achter de toilet koof door, via het oude ventilatie pijpje, naar de badkamer vloer, naar de sunshower koof gebracht.

Voordeel is dat bij mij in de badkamer vloer een magnum mat gesmeerd is. Daar ga je dus echt niet in willen boren.

Just saying, het wordt wel vaker gedaan. :) Vooral belangrijk om goed te onthouden dat die kabel er loopt.
Dat is toch wat ik zeg? Het mag en kan wel, maar ik zou het zelf absoluut niet doen.

Waarom geef je zelf al aan, belangrijk goed onthouden waar die kabel loopt... Tenzij je nu foto's gaat maken met een rolmaat ernaast en/of een technische tekening gaat maken, ga je die kabel nooit van z'n leven meer terug vinden zonder detector.
En al helemaal niet door een eventueel volgende eigenaar. Die heeft 0 reden om aan te nemen dat daar een kabel loopt dus acht de kans klein dat iemand eerst met een detector alle muren afgaat mvoor het geval dat.

Het is een hele kleine moeite om er een flex pvc buis in de leggen en daar de kabel door te trekken waardoor je het jezelf, of een ander, mocht het fout gaan, zoveel makkelijker maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Tanuki schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:50:
[...]

Ik heb op mijn zolder vrijwel overal XMVK lopen. Dat komt door gipswandjes met een houtskelet van 4cm breed. Daar heb ik de dunste XMVK 2.5" kabel doorheen getrokken zodat ik zoveel mogelijk vlees zou overhouden. Maar wel zo, dat het allemaal op logische plekken in rechte lijnen loopt.

Precies wat @Flix20 zegt. Er is niks mis met [XY]MVK te gebruiken, zolang dat maar op de logische plekken gebeurt. Dit is niet logisch, ondanks dat het dus inderdaad wel mag.

Verder heeft het discussiëren hierover niet veel zin meer want @Monstera kan er toch niks meer aan veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door CurlyMo op 02-12-2021 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Flix20 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:23:
[...]

En al helemaal niet door een eventueel volgende eigenaar. Die heeft 0 reden om aan te nemen dat daar een kabel loopt dus acht de kans klein dat iemand eerst met een detector alle muren afgaat mvoor het geval dat.
Waarom zou iemand uberhaupt boren in een doucheruimte.
Als hij er iets anders mee wilt doen, dan is het eerste werkje wat hij doet, de tegels loskappen, en ziet hij de kabel sowieso hangen.

Relax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monstera
bottom line schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:37:
[...]

Als hij er iets anders mee wilt doen, dan is het eerste werkje wat hij doet, de tegels loskappen, en ziet hij de kabel sowieso hangen.

Relax
Is ook onze gedachte. Plus dat we weten en in de Huismap (overgenomen van vorige eigenaar en aangevuld door ons) de foto's doen en je precies de lijn van onderaan het bad naar het aansluitpunt van de sunshower kunt trekken, zonder ook maar een rolmaat nodig te hebben. Natuurlijk niet als het bad er ooit uit gaat, maar dan sneuvelen de tegels sowieso en komt de leiding weer in beeld. Ik heb me mede dankzij dit topic in van alles verdiept qua materialen bij de verbouwing en gecheckt wat ze gebruiken etc, maar hier gewoon niet bij stil gestaan en als dit het enige pijnpunt is in de badkamerverbouwing dan komen we behoorlijk goed weg denk ik 😉.

@Tanuki wij hebben een opbouw sunshower gekozen, De Combi. Dus je kunt erachter kijken waar de aansluiting zit, als je wilt. En ook hier een magnum vloerverwarming in de vloer, maar niet in de doucheruimte. Gelet op de complexiteit van de leidingen onder de douchevloer (meterkast eronder met alle leidingen en zonnepanelensysteem erin verwerkt) denk ik niet dat via de vloer een goede optie was geweest, dan had het bovenlangs gemoeten. Gelet op de locatie van douche en meterkast is ons voornaamste punt van zorg vooral dat alles hartstikke waterdicht is in de doucheruimte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
Insert12 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:03:
[...]

We zijn begonnen! Al het leidingwerk zit er in, de inbouwreservoirs staan en de vloerverwarming ligt er in. In het plafond hebben we mechanische ventilatie aangelegd en de wanden zijn gestuckt. Morgen komt de cement dekvloer op de zwaluwstaartplaten en dan gaat er volgende week volop getegeld worden :9

Misschien nog wel een handige tip voor anderen trouwens: onze wc beneden is niet erg ruim en we kiezen daarom voor zowel een compact toilet als een compact inbouwreservoir. Dat scheelt ons 9cm beenruimte, 4cm in het inbouwreservoir (std 12cm diep, nu 8cm) en 5cm in het toilet (std 53cm diep, nu 48cm). Zo'n compact inbouwreservoir is zeker niet standaard, we moesten er zelf naar vragen bij alle winkels waar we geweest zijn.

Bij levering zat er trouwens wel weer een standaard inbouwreservoir van 12cm bij, ze hadden het verkeerd besteld :+
Controle is belangrijk heb ik weer eens gemerkt. De nis in de douchemuur zit 20cm te laag, een ander wandje wat ze zouden bouwen is 8cm te laag en ze hebben verkeerde hoogtematen aangehouden voor de hoogte van het werkblad. Ze wijken bewust van de tekening af trouwens, 'komt mooier uit met de tegels, nu komen we uit op een hele tegel onder en boven het douchenisje en als we hem volgens tekening maken dan is er meer snijwerk. Dat vonden we minder mooi'. Zonder overleg en er wordt ook even vergeten dat we dan voorover moeten bukken om bij de shampooflessen te komen. Wij zijn dus niet akkoord en alles wordt nu weer aangepast naar tekening. Gelukkig zaten de tegels er nog niet aan..

Wel echt een bouw/installateurs dingetje is dat merk ik. Gewoon lekker naar eigen inzicht zonder overleg van alles aanpassen. En dan gek op kijken als het weer aangepast moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
@Insert12 Tijdens het tegelen begonnen wij elke ochtend samen op de bouw om even alles door te nemen. Wij waren heel precies met tegellayout, voegkleur etc. Na de eerste dag begreep de aannemer dat en betrok hij ons overal bij.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:07
bottom line schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:37:
[...]

Relax
Om iets op te hangen? handdoekenrekje, toiletpapierhouder, spiegel, houder voor tandenborstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Insert12 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:39:
[...]

Controle is belangrijk heb ik weer eens gemerkt.

Wel echt een bouw/installateurs dingetje is dat merk ik. Gewoon lekker naar eigen inzicht zonder overleg van alles aanpassen. En dan gek op kijken als het weer aangepast moet worden.
Ja, absoluut, meer van we beginnen gewoon en dan kijken we wel hoe het handig is voor ons. Hier daarom alles zoveel mogelijk in detail uitgeschreven met bij alles de opmerking Graag nog overleg. En aangegeven dat we erg op de details zijn en best wel zeikerds misschien. Lijkt wel geholpen te hebben, maar dan nog is het vaak dat je onmiddellijk moet beslissen omdat ze niet tijdig vragen wat je zou willen met dit of dat. Ook zijn we zelf nog gauw voegmiddel gaan halen om te testen omdat de 2 standaard kleuren van de installateur wat ons betreft niet goed aansloten bij de kleur van de tegel. En dan nog, soms blijkt iets gewoon technisch onmogelijk tijdens de uitvoering. En soms vergeten ze gewoon een stuk te betegelen, ondanks de technische tekening, bleek bij ons...gelukkig waren we daar op tijd bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Monstera op 02-12-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
battler schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:31:
@Insert12 Tijdens het tegelen begonnen wij elke ochtend samen op de bouw om even alles door te nemen. Wij waren heel precies met tegellayout, voegkleur etc. Na de eerste dag begreep de aannemer dat en betrok hij ons overal bij.
Ik ben er ook iedere dag. We renoveren onze complete woning en ik ben er elke dag voor vragen en overleg en loop geregeld al het werk langs van die partij om te zien of alles goed gaat. Vrijwel dagelijks vraag ik ook of er punten zijn die we moeten bespreken of lopen we gewoon alle recente werkzaam even langs. In dit geval hebben ze simpelweg de tekening niet gevolgd terwijl alles daar duidelijk op stond.

Het is bij ons wel zo dat ik de projectleider ben, ik breng alles en iedereen bij elkaar. Voor vragen of als het mis gaat ben ik het eerste aanspreekpunt. Ik maak dus ook bij elke partij iedere keer weer duidelijk dat ze bij vragen mij direct moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
jannus66 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:47:
[...]

Om iets op te hangen? handdoekenrekje, toiletpapierhouder, spiegel, houder voor tandenborstel?
In de douche zelf niet lijkt me... we hebben een dubbele nis en dat is voldoende lijkt me. Ik heb geen natte handdoek, tandenborstel of wc-rol nodig onder de douche 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
Monstera schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:57:
[...]

Ja, absoluut, meer van we beginnen gewoon en dan kijken we wel hoe het handig is voor ons. Hier daarom alles zoveel mogelijk in detail uitgeschreven met bij alles de opmerking Graag nog overleg. En aangegeven dat we erg op de details zijn en best wel zeikerds misschien. Lijkt wel geholpen te hebben, maar dan nog is het vaak dat je onmiddellijk moet beslissen omdat ze niet tijdig vragen wat je zou willen met dit of dat. Ook zijn we zelf nog gauw voegmiddel gaan halen om te testen omdat de 2 standaard kleuren van de installateur wat ons betreft niet goed aansloten bij de kleur van de tegel. En dan nog, soms blijkt iets gewoon technisch onmogelijk tijdens de uitvoering. En soms vergeten ze gewoon een stuk te betegelen, ondanks de technische tekening, bleek bij ons...gelukkig waren we daar op tijd bij.
Herkenbaar ja. Ook dat direct moeten beslissen, want ja we moeten verder. Ik laat ze inmiddels gewoon een dag wachten om er even rustig over na te denken, ga maar ergens anders mee aan de slag. Er is toch zat te doen. Op het begin van de renovatie had ik er moeite mee om ze te laten wachten en liet ik nog wel eens over me heen lopen, maar nu gaat het me vrij gemakkelijk af. Zo leer je toch een hoop tijdens zo'n proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
Monstera schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:01:
[...]

In de douche zelf niet lijkt me... we hebben een dubbele nis en dat is voldoende lijkt me. Ik heb geen natte handdoek, tandenborstel of wc-rol nodig onder de douche 8)
In de doucheruimte zelf, had ik overheen gelezen, sorry, maar ik kan mij wel voorstellen dat je daar douchebeugels (als je slecht ter been bent) zou willen ophangen. Dan heb je wel een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:22

Fanta

FordPerformance™️

Farabi schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:10:
wat is de meest verkorte hangtoilet die ik kan nemen? ik heb een geberit up100 reservoir. ik kan tot 43cm vinden?
43cm is al extreem kort, korter wil je echt niet.

Members only:

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
jannus66 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:46:
[...]

In de doucheruimte zelf, had ik overheen gelezen, sorry, maar ik kan mij wel voorstellen dat je daar douchebeugels (als je slecht ter been bent) zou willen ophangen. Dan heb je wel een probleem.
Dan zou het logischer zijn om die aan het rechtermuurtje te hangen, links van je kun je er namelijk niet zo goed bij als je zit te douchen, maar als er een linkshandige komt te wonen die slecht ter been is en de Huismap niet raadpleegt en zich niet afvraagt of er wellicht elektra voor de sunshower doorheen loopt, heb je wel een punt. Niks meer aan te doen zoals gezegd en ook niks om nu over te gaan stressen wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
jannus66 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:47:
[...]

Op de plek waar nu de douche is?
Als je iets anders gaat doen met die hoek, dan moet je sowieso alle tegels daar weghalen.
Of wil je met een open afvoer of zichtbare waterleidingen blijven zitten?

Gelukkig is jullie huis voor 100% gemaakt voor de toekomstige bewoners, en kijken jullie niet naar jullie eigen gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
bottom line schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:16:
[...]

Op de plek waar nu de douche is?
Als je iets anders gaat doen met die hoek, dan moet je sowieso alle tegels daar weghalen.
Of wil je met een open afvoer of zichtbare waterleidingen blijven zitten?

Gelukkig is jullie huis voor 100% gemaakt voor de toekomstige bewoners, en kijken jullie niet naar jullie eigen gemak.
Ik weet niet waarom je mij quoot in deze maar het is mijn huis niet, met mijn huis ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34
Twijfel tussen 2 verschillende badkamers (1.83m x 3.41m), 1 met een bad en de ander zonder.
Ik heb zelf een hekel aan een bad en wil graag een fijne ruime douche, maar mijn partner wil graag een bad voor kinderen in de toekomst.

Wat vinden jullie van de volgende inrichtingen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Ky3Lni.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tDx3b8Q.png

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G7B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:59

G7B

Strider schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:24:
Twijfel tussen 2 verschillende badkamers (1.83m x 3.41m), 1 met een bad en de ander zonder.
Ik heb zelf een hekel aan een bad en wil graag een fijne ruime douche, maar mijn partner wil graag een bad voor kinderen in de toekomst.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op zo'n ruimte is het altijd puzzelen met een radiator. Heb je ook overwogen om een infraroodpaneel aan het plafond te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Strider Douchen in bad vind je niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
G7B schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:39:
[...]

Op zo'n ruimte is het altijd puzzelen met een radiator. Heb je ook overwogen om een infraroodpaneel aan het plafond te hangen?
Zo'n radiator is wel handig voor de handdoeken.
Nee, vreselijk.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:26
De tekening van de badkamer zonder bad voelt veel ruimer en naar mijn mening ook prettiger ingedeeld.

met bad lijkt het nu erg vol gepropt. Niet dat half nederland ook zo''n badkamer heeft dus het zal zeker werkbaar zijn. maar mijn persoonlijke voorkeur zou zonder bad zijn.

met een lekkere ruime douche is voor kinderen ook fijn om in te spelen en te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aurum op 03-12-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Strider schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:24:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met kinderen is een bad inderdaad wel erg leuk en handig. Is het een optie om de douche te verkleinen of anders vorm te geven met een glazen cabine, bv een vijfhoek? Gezien de afmetingen moet het mogelijk zijn om bad en douche te kiezen en toch voldoende ruimte te hebben, lijkt mij. De radiator laten vervallen en vloerverwarming op cv is ook een optie misschien, maar wel duurder dan elektrische vloerverwarming en een radiator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik zou de douche ook kleiner maken en daar ruimte pakken voor de WC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
op 1.83 breedte ga je geen douche én WC kwijt kunnen.
Met deze ruimte zou een douche <1.00x1.20m zonde zijn imo. Dat is de plek waar je iedereen dagelijks staat.

Persoonlijk ben ik ook geen fan van een meubel >1.00m.
Vind ik zonde v/d ruimte. Ook met een enkele bak met 1 kraan kan je nog meer dan prima samen je tanden poetsen/klaar maken IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Flix20 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:00:
Dat is de plek waar je iedereen dagelijks staat.
Wat ook nogal persoonlijk is ;) Je vind mij er zeker niet dagelijks en mijn partner ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Kun je in het geval met bad niet de WC naar de linker muur verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tjolk schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:02:
Kun je in het geval met bad niet de WC naar de linker muur verplaatsen?
Maar dan krijg ik weer een kleine vierkante douche van 1m x 1m.

Het gaat overigens over een nieuwbouwhuis, dit is de standaard badkamer met een douche en wc op 1.83m :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vKvxTQK.png

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 03-12-2021 16:19 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Strider schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:16:
[...]
Klein? Default is 90x90cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Tjolk schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:18:
[...]

Klein? Default is 90x90cm.
Ik geef de voorkeur voor een grotere douche, ook al is de standaard 90x90cm ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
Farabi schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:10:
Jezus, 43cm, en misschien nog korter? Ik ben gewoon gemiddeld bedeeld. We hebben nu thuis een 48cm pot, en dat is al krap >:) ik zou inderdaad echt vermijden om korter te gaan.
Weet je al dat je ook verkorte wc-reservoirs hebt? Daar spaar je 10 cm uit, misschien genoeg om een grotere pot te nemen zodat je als man toch comfortabel kan zitten ;)

[ Voor 33% gewijzigd door marvel27 op 03-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
@Strider ergens zul je toch een keuze moeten maken want alles bij elkaar wordt gewoon ergens krap natuurlijk.
Een andere keuze kan ook zijn om een muur te verplaatsen zodat je bijvoorbeeld 20cm erbij trekt (in dit plaatje aan de bovenkant zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Strider schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:16:
[...]

Het gaat overigens over een nieuwbouwhuis, dit is de standaard badkamer met een douche en wc op 1.83m :+
[Afbeelding]
Dit ziet er goed uit. Als je dan nog een meubel met onderkast hebt en een spiegelkast dan heb je ook best wel wat opbergruimte. Vloerverwarming erin en je hebt ook geen radiator nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
marvel27 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:26:
[...]

Jezus, 43cm, en misschien nog korter? Ik ben gewoon gemiddeld bedeeld. We hebben nu thuis een 48cm pot, en dat is al krap >:) ik zou inderdaad echt vermijden om korter te gaan.
Weet je al dat je ook verkorte wc-reservoirs hebt? Daar spaar je 10 cm uit, misschien genoeg om een grotere pot te nemen zodat je als man toch comfortabel kan zitten ;)
Ligt het aan mij of is dat wc-reservoir helemaal niet zo veel platter als deze:
https://www.badkamerwinke...dieningspaneel-8050452712

Scheelt je wel € 100,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
CurlyMo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:47:
[...]

Ligt het aan mij of is dat wc-reservoir helemaal niet zo veel platter als deze:
https://www.badkamerwinke...dieningspaneel-8050452712

Scheelt je wel € 100,-
14cm voor de Wisa, en 8cm voor de Up720, significant verschil wel vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
marvel27 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:50:
[...]

14cm voor de Wisa, en 8cm voor de Up720, significant verschil wel vind ik.
Ik zie hier 14,5:
Afbeeldingslocatie: https://www.badkamerwinkel.nl/media/catalog/product/cache/3d7c21ef8d86963f724405e25bf8770c/4/0/40016037111.794.00.22.png
https://www.badkamerwinke...50x8-14-5-cm-111-794-00-1

Pagina: 1 ... 55 ... 123 Laatste