Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 54 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Voltex schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Heb je ervaring met de kwaliteit van Q1 sanitair? De prijzen zijn t.o.v. de reguliere sanitair bedrijven scherp? Ze geven over het algemeen prima garantie en beweren dat alles uit dezelfde fabrieken komen dan de grote merken met vrijwel hetzelfde materiaal.

Iemand nog meer ervaring met Q1SANITAIRS?
Ik heb er nu een meubel van. Ik heb er geen klachten over (na 4 jaar), lades lopen gewoon goed en zijn van Blum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20
Fanta schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:09:
[...]

Dat heeft niet met de plug te maken, maar met de afvoer. Die zit verstopt, of is niet goed aangelegd.
Het heeft wel degelijk met de plug te maken. Als de plug eraf is dan loopt het water voldoende snel weg. Door de beperkte ruimte rondom de plug kan het water niet snel genoeg weg. De afvoer is exact zoals X2O geleverd heeft en zit niet verstopt….
Voltex schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Heb je ervaring met de kwaliteit van Q1 sanitair? De prijzen zijn t.o.v. de reguliere sanitair bedrijven scherp? Ze geven over het algemeen prima garantie en beweren dat alles uit dezelfde fabrieken komen dan de grote merken met vrijwel hetzelfde materiaal.

Iemand nog meer ervaring met Q1SANITAIRS?
Qasa, TrustPilot of eKomi

[ Voor 40% gewijzigd door A3-D op 18-10-2021 16:56 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

barry86 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:22:
Zijn er hier ook nog mensen die niet zo’n standaard grijze tegel badkamer hebben?

[Afbeelding]
Je moest eens weten wat je nu hebben :+

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:58
A3-D schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:21:
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de Balmani Click Flat afvoerplug voor Solid Surface en wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Als wij onze wastafelmengkraan open zetten, een een hansgrohe Focus 100 Coolstart zonder afvoer, dan loopt het water niet snel genoeg weg. Ga van de week eens langs bij X2O om te vragen wat ik daar aan kan doen. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier "last" van heeft.
Yup, zelfde hier. Dubbele wastafel en aan één kant lijkt dit ook iets ‘erger’ te zijn dan aan de andere kant. Ik draai die plug gewoon een beetje los, dat ie dus iets hoger komt te zitten. Dan is er wat meer ruimte voor het water om weg te stromen. Draai ik hem helemaal omhoog loopt het water dus ook als een malle weg. Absoluut geen verstopping o.i.d. nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 14:45
Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier kan stellen of dat ik dit moet doen d.m.v. een eigen topic.

Wij hebben een poos terug badkamermeubelen besteld bij X2O. Alles is goed gegaan en vorige week de complete order/factuur betaald. Echter ontvingen wij hier geen bevestiging van en zijn we vandaag naar de winkel toegereden.

De verkoper wist ons te vertellen dat de complete order is verwerkt en status betaald heeft. Toen gaven wij aan dat wij de factuur willen hebben zodat wij dit straks (na 1-11-2021) kunnen indienen bij de hypotheekverstrekker ivm bouwdepot.

De verkoper wist ons te vertellen dat er grote kans is dat onze factuur wordt afgewezen omdat zij nu al 12 klanten hebben die tegen hetzelfde aanloopt. Probleem is volgens de verkoper dat op de factuur niet het woordje factuur staat maar bestelbon. Dit kunnen zij niet aanpassen omdat het een Belgisch bedrijf is.

Wij hebben contact opgenomen met onze hypotheekverstrekker en zij geven aan ons nu niet te kunnen informeren hierover omdat wij formeel nog geen klant bij hen zijn en dat zij de factuur nodig hebben om dit te beoordelen.

Wij zitten nu in een vervelende situatie omdat wij uit eigen middelen nu 4300 euro hebben voorgeschoten en wij dit liever aantal manden terug hadden willen horen van X2O omdat wij dan mogelijk naar een andere zaak waren gegaan.

Wie heeft advies voor ons?

Dit zijn de voorwaarden m.b.t. bouwdepot bij onze hypotheekverstrekker
12.1 Hoe werkt een bouwdepot?:
i. Gebruikt u een deel van de lening voor de bouw of verbouwing van uw woning? Dan storten wij dit deel
van de lening in het bouwdepot. Met het geld uit het bouwdepot kunt u de rekeningen van de bouw of
verbouwing betalen.
ii. U mag geld uit het bouwdepot alleen gebruiken voor meerwerk of verbeteringen die in de
verbouwingsspecificatie in het hypotheekaanbod of in het taxatierapport staan vermeld.
iii. Ook tijdens de bouw of verbouwing van uw woning moet u de rente en de lening aan ons terugbetalen. U
betaalt ons iedere maand rente voor de lening. Ook betaalt u, als wij dat met u hebben afgesproken,
iedere maand een deel van de lening aan ons terug.
iv. Staat er geld in het bouwdepot? Dan krijgt u voor dit geld rente van ons. Voor de berekening van de rente
gebruiken wij hetzelfde rentepercentage als geldt voor uw lening. Gelden voor verschillende delen van
uw lening verschillende rentepercentages? Dan berekenen wij het gemiddelde van de verschillende rentepercentages. Hierbij houden wij rekening met de hoogte van de verschillende leningdelen. De
renteberekening vindt bij aanvang van de lening plaats. Indien de hoogte van de leningdelen of het
rentepercentage wijzigt, kunnen wij de renteberekening aanpassen.
v. Gebruikt u het bouwdepot ook voor de duurzaamheidshypotheek dan berekenen we één totale rente die
u vergoed krijgt. De rente is het gemiddelde van de berekende rente voor het deel van het bouwdepot
dat u gebruikt voor de bouw of verbouw van uw woning en de berekende rente voor het deel van het
bouwdepot dat u voor verduurzaming gebruikt. Hierbij houden we rekening met de hoogte van beide
depotbedragen bij aanvang.
vi. Heeft u een duurzaamheidshypotheek, leest u dan ook hoofdstuk 7.
Een voorbeeld:
U leent EUR 200.000. Uw lening bestaat uit twee leningdelen. Over EUR 150.000 betaalt u 5,00% rente en
over EUR 50.000 betaalt u 4,00% rente. Het gewogen gemiddelde over het totaalbedrag van EUR 200.000
is dan 4,75% rente. U krijgt dan ook 4,75% rente over het bedrag dat in het bouwdepot staat.

12.2 Wat is de looptijd van het bouwdepot?:
a. Nieuwbouw: bouwt u een nieuwe woning of laat u een nieuwe woning bouwen? Dan is de
looptijd van het bouwdepot vierentwintig (24) maanden.
b. Verbouw: de looptijd van het bouwdepot is vierentwintig (24) maanden.

12.3 Wat als het bouwdepot stopt?
Als het bouwdepot stopt, betalen wij geen rente meer. Het geld dat op dat moment op het bouwdepot
staat, gebruiken wij om uw lening mee terug te betalen.

12.4 Hoe betaald u rekeningen met geld van het bouwdepot?:
i. Wilt u een rekening van een aannemer of een ander betalen met geld van het bouwdepot? Dan heeft u
daarvoor de originele rekeningen nodig. Zet op die rekeningen uw handtekening en het nummer van de
lening en uploadt de rekeningen in Mijn Lot. Wij controleren de rekeningen die u naar ons stuurt. Indien
de rekeningen voldoen aan onze voorwaarden, dan zullen wij de rekeningen betalen.
ii. Krijgen wij een rekening voor meerwerk? Dan betalen wij deze rekening alleen als dit in het bouwplan, in
het taxatierapport of in het hypotheekaanbod staat.
iii. Wij betalen alleen geld van het bouwdepot:
a. als u zich aan alle afspraken houdt,
b. als er genoeg geld op het bouwdepot staat,
c. als u ons de originele rekeningen met uw handtekening stuurt, en
d. als het werk gebeurt zoals dat in het bouwplan of verbouwingsplan staat. Deze plannen en het werk
moeten wij vooraf goedkeuren.

Bron: https://adviseur.lothypot...rden-lot-januari-2020.pdf
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Zal je gaan meemaken. Bij Vista is een verkoopovereenkomst al voldoende. Welke verstrekker heb je?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beammmmm
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-04 15:27
Goedenavond,

Wij zijn ons aan het orienteren/inspireren op een badkamerverbouwing begin volgend jaar. Badkamer zit er al sinds bouw in dus dit wordt hoog tijd.

Nu willen we het redelijk standaard houden met alle meubelen op dezelfde plek om leidingwerk en daarmee kosten te voorkomen.

Nu heb ik 2 vragen:

1. Onze douche (zie plattegrond hieronder) zit tussen muur en bad. Is nu een douchebak met een scherm op de badrand. Nu willen we graag de douchebak eruit hebben wat ons prima mogelijk lijkt, echter blijft het scherm op de badrand ons een doorn in het oog. Heeft iemand ideeen voor iets anders om de douche op te leuken?

2. Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is om het oude bad te hergebruiken. Komt dit vaker voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V80T2qHgG3PdqZhBxeX5dKnA-o0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K9VHwGFA1SVJm266X7obisMZ.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 14:45
SavageBrother schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:07:
Zal je gaan meemaken. Bij Vista is een verkoopovereenkomst al voldoende. Welke verstrekker heb je?
Lot hypotheken. Het klopt wat je zegt m.b.t. meemaken, alleen zijn wij benieuwd naar meer mensen die hiermee te maken hebben en hoe het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:29
EWK schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:58:
[...]

Je moest eens weten wat je nu hebben :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zObutMx72JlNIS6k6062BJKrMr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRa1SGFnvyIDyK5OToXM2TuV.jpg?f=fotoalbum_large

Dit? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57
@Jboy1991

Wij hebben ook alles bij X2O gekocht en hebben dat voorgeschoten en via het bouwdepot teruggekregen. Dit was bij de regiobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Jboy1991 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

Lot hypotheken. Het klopt wat je zegt m.b.t. meemaken, alleen zijn wij benieuwd naar meer mensen die hiermee te maken hebben en hoe het opgelost is.
Daarom handig om direct je verstrekker te noemen, anders weet je nog niks. Ik vind het overigens een super raar verhaal dat ze je dit nog niet kunnen uitleggen. Je zou ook je hypotheekadviseur eens kunnen bellen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:27
SavageBrother schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

Daarom handig om direct je verstrekker te noemen, anders weet je nog niks. Ik vind het overigens een super raar verhaal dat ze je dit nog niet kunnen uitleggen. Je zou ook je hypotheekadviseur eens kunnen bellen.
Offtopic
Het exacte proces zal veelal bepaald worden door het bedrijf dat daadwerkelijk de hypotheek beheert. Voor Vista is dat Quion en voor Lot is dat Stater. Je kunt dus ook kijken hoe het bij andere klanten van Stater beoordeeld wordt (m.u.v. grotere klanten die eigen processen hebben zoals ABN of Florius), zie hier: https://stater.nl/nl/consument/geldverstrekkers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jboy1991 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

Hier ook een bouwdepot van Lot, geen problemen mee gehad bij de verbouwing van onze badkamer en keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Beammmmm schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:24:
Goedenavond,

Wij zijn ons aan het orienteren/inspireren op een badkamerverbouwing begin volgend jaar. Badkamer zit er al sinds bouw in dus dit wordt hoog tijd.

Nu willen we het redelijk standaard houden met alle meubelen op dezelfde plek om leidingwerk en daarmee kosten te voorkomen.

Nu heb ik 2 vragen:

1. Onze douche (zie plattegrond hieronder) zit tussen muur en bad. Is nu een douchebak met een scherm op de badrand. Nu willen we graag de douchebak eruit hebben wat ons prima mogelijk lijkt, echter blijft het scherm op de badrand ons een doorn in het oog. Heeft iemand ideeen voor iets anders om de douche op te leuken?

2. Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is om het oude bad te hergebruiken. Komt dit vaker voor?

[Afbeelding]

Alvast bedankt voor jullie input!
toon volledige bericht
Muurtje metselen/tegelen?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 17:43
A3-D schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:21:
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de Balmani Click Flat afvoerplug voor Solid Surface en wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Als wij onze wastafelmengkraan open zetten, een een hansgrohe Focus 100 Coolstart zonder afvoer, dan loopt het water niet snel genoeg weg. Ga van de week eens langs bij X2O om te vragen wat ik daar aan kan doen. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier "last" van heeft.
Ik hoor graag wat hier aan te doen is, wij hebben precies hetzelfde namelijk!

Ik draai ‘m meestal wat losser zodat ‘ie iets omhoog komt en het water wel sneller weg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 17:43
Ik heb een hele aparte situatie waar ik fontein en wc hebt gekocht.

Alles besteld in de winkel, achteraf over de prijs gediscussieerd en wat meer korting gekregen. Na een week krijgen wij de bevestiging dat alles binnen is en wij halen het binnen 3 dagen op.

Wij dachten het op locatie te kunnen betalen, maar de order was niet compleet (beloofde zeep dispenser, was in nabestelling en maandag erop moesten wij contacteren met de zaak omdat het mabezorgd was)

In de email vermeld dat een voorstel om nu de helft te betalen en daarna de rest als de pompje er is. Daarna is het contact helemaal gestopt vanuit hun kant.

Gewoon afwachten tot we bericht krijgen van de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:34
Wij hebben recentelijk een woning overgekocht. Nu willen we graag de wc bril vervangen. Nu denk je misschien dat een wc bril een vrij simpel ding is, maar wie weet wat anderen hierover denken.

Wat ik tot nu toe weet:
- scharnieren kunnen snel stuk gaan
- wc bril kan niet stevig bevestigd worden waardoor die veel schuift
- soft close dat na een tijdje kapot gaat
- uitneembare wc bril en deksel zodat je hem kan meenemen naar werk of zo

Heeft er iemand nog uitzonderlijk goede ervaringen met een merk / model wc bril? Ik zoek een witte die makkelijk schoon te maken is met soft close. Zou fijn zijn als die 20+ jaar mee kan gaan.

Ik zie veel Tiger en Action wc brillen voorbij komen, maar ook de wat duurdere merken zoals V&B, Grohe. Vraag me echt af of dat echt beter is...

Het liefst koop ik een Japanse wc bril, maar daarvoor moet ik de badkamer renoveren / elektra regelen bij de wc pot...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:19
banaliteit schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:59:

- uitneembare wc bril en deksel zodat je hem kan meenemen naar werk of zo
Heeft de bril af en toe zin in een uitje of moet hij ook geld verdienen?
Waarom zou je je wc-bril mee willen nemen naar je werk???

[ Voor 4% gewijzigd door jannus66 op 20-10-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
banaliteit schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:59:
Wij hebben recentelijk een woning overgekocht. Nu willen we graag de wc bril vervangen. Nu denk je misschien dat een wc bril een vrij simpel ding is, maar wie weet wat anderen hierover denken.

Ik zie veel Tiger en Action wc brillen voorbij komen, maar ook de wat duurdere merken zoals V&B, Grohe. Vraag me echt af of dat echt beter is...

Het liefst koop ik een Japanse wc bril, maar daarvoor moet ik de badkamer renoveren / elektra regelen bij de wc pot...
V&B, Grohe zijn echt betere brillen dan Action brillen. Bevestiging, sterkte en duurzaamheid zijn zoveel beter.
Bij goede bevestiging gaan de duurdere/betere brillen echt niet schuiven of zomaar kapot.

Wat is zo bijzonder aan een Japanse bril dat je daar je badkamer voor moet renoveren?

[ Voor 6% gewijzigd door jannus66 op 20-10-2021 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
jannus66 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Hahah, neem je ook je eigen borstel mee?

Krengen zijn wel prijzig. Zoek er 1 voor een oude Aquaclean 8000. Bril + deksel. Denk dat Duitsland onder de 200e wel moet lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:34
jannus66 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Waarom zou je anders de wc-bril met 1 druk op de knop los kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
banaliteit schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Waarom zou je anders de wc-bril met 1 druk op de knop los kunnen maken.
Schoonmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 07:27
Dit. WC-bril schoonmaken, er af halen, doekje over de pot en er weer op doen. Gaat super makkelijk en is minder gepruts dan met een doekje van 2 kanten om die bril te poetsen.

Is het noodzakelijk? Zeker niet. Ik weet niet eens of onze schoonmaakhulp het wel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggerwerkert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-03-2023
Hebben jullie enig idee of er een groot verschil is tussen de Villeroy & Boch Subway 2.0 en 3.0? Scheelt namelijk best een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
Heeft er iemand ervaring met inbouw douche thermostaat kranen van Best Design?

https://sanitairkamer.nl/...ekranen/merk/best-design/

Ik kan nergens reviews vinden, of ik kijk met mijn ogen dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-05 16:51

Fanta

FordPerformance™️

baggerwerkert schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:37:
Hebben jullie enig idee of er een groot verschil is tussen de Villeroy & Boch Subway 2.0 en 3.0? Scheelt namelijk best een hoop geld.
Subway is een serie, over welk product praten we?

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik zal een voor- en nafoto plaatsen oke ;)?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggerwerkert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-03-2023
Fanta schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:44:
[...]

Subway is een serie, over welk product praten we?
Excuses, subway wandcloset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15

Quad

Doof

Quad schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:48:
Hij knapt deze keer niet op het contact punt. Er komt wel druk op gezien de lijntjes in de toplaag.

De knap zit er een paar cm onder.
Links geknapt, rechterkant van de pot oppervlakkig een flinke barst.

[Afbeelding]
Weer een reparatie, schade en tijd verder, ze gaan het toilet waarschijnlijk eruit trekken en een wandje erom/ voor metselen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Jboy1991 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:01:
Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier kan stellen of dat ik dit moet doen d.m.v. een eigen topic.

Wij hebben een poos terug badkamermeubelen besteld bij X2O. Alles is goed gegaan en vorige week de complete order/factuur betaald. Echter ontvingen wij hier geen bevestiging van en zijn we vandaag naar de winkel toegereden.

De verkoper wist ons te vertellen dat de complete order is verwerkt en status betaald heeft. Toen gaven wij aan dat wij de factuur willen hebben zodat wij dit straks (na 1-11-2021) kunnen indienen bij de hypotheekverstrekker ivm bouwdepot.

De verkoper wist ons te vertellen dat er grote kans is dat onze factuur wordt afgewezen omdat zij nu al 12 klanten hebben die tegen hetzelfde aanloopt. Probleem is volgens de verkoper dat op de factuur niet het woordje factuur staat maar bestelbon. Dit kunnen zij niet aanpassen omdat het een Belgisch bedrijf is.

Wij hebben contact opgenomen met onze hypotheekverstrekker en zij geven aan ons nu niet te kunnen informeren hierover omdat wij formeel nog geen klant bij hen zijn en dat zij de factuur nodig hebben om dit te beoordelen.

Wij zitten nu in een vervelende situatie omdat wij uit eigen middelen nu 4300 euro hebben voorgeschoten en wij dit liever aantal manden terug hadden willen horen van X2O omdat wij dan mogelijk naar een andere zaak waren gegaan.

Wie heeft advies voor ons?

Dit zijn de voorwaarden m.b.t. bouwdepot bij onze hypotheekverstrekker

[...]
toon volledige bericht
Als je kunt laten zien dat het geld daadwerkelijk van je bankrekening is overgemaakt aan X2O, dan lijkt me dat geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Naliya schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:09:
Hallo iedereen,

Wij gaan zelf ons badkamer verbouwen deze winter maar weten nog niet welke regendouche we willen.

Kent iemand een regendouche (liefst van Grohe) waar water tegelijk uit de regendouche en de handdouche kan komen?

Vanwege technische redenen (HOH van 12 cm) kunnen wij de Grohe SmartControl niet toepassen.
Hansgrohe heeft sowieso de ShowerSelect waar dit mee kan.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Quad schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Weer een reparatie, schade en tijd verder, ze gaan het toilet waarschijnlijk eruit trekken en een wandje erom/ voor metselen.
Hebben ze al wel duidelijk wat de oorzaak nou is? Hier hangt de pot ook op zulke tegels en daar is (*afkloppen*) niks mee aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ojjorz schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:43:
[...]

Hebben ze al wel duidelijk wat de oorzaak nou is? Hier hangt de pot ook op zulke tegels en daar is (*afkloppen*) niks mee aan de hand.
Waarschijnlijk hangt het toilet aan een muur die op de een of andere manier niet kan dragen. Toevallig een ytong muurtje? Muurtje niet dik genoeg? Of verkeerde manier van bevestigen?

Wellicht, als je de tegel weghaalt, zie je dat de muur achter de tegel kapot is, door het gewicht?

Just thinking out loud.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ojjorz schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:43:
[...]

Nee, zal dinsdag eens bellen met de zaak om te horen wat het plan wordt.
En heel eerlijk, het interesseert mij inmiddels niet echt meer wat het veroorzaakt, ik wil dat het opgelost wordt.
Tanuki schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

Waarschijnlijk hangt het toilet aan een muur die op de een of andere manier niet kan dragen. Toevallig een ytong muurtje? Muurtje niet dik genoeg? Of verkeerde manier van bevestigen?

Wellicht, als je de tegel weghaalt, zie je dat de muur achter de tegel kapot is, door het gewicht?

Just thinking out loud.
Weet niet meer hoe een bevestiging precies werkt bij de hangpotten, maar er zit een wediplaat achter de tegels.
Ons toilet beneden heb ik samen met mijn vader 3 jaar geleden het toilet verbouwd en hebben we een wandje eromheen gemetseld en betegeld met 60x60, geen centje pijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Quad schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Nee, zal dinsdag eens bellen met de zaak om te horen wat het plan wordt.
En heel eerlijk, het interesseert mij inmiddels niet echt meer wat het veroorzaakt, ik wil dat het opgelost wordt.

[...]
Snap ik, maar soms helpt het voor de oplossing als je de oorzaak kent. Maar inderdaad, jij wil gewoon een mooi toilet zonder kapotte tegels. Zo moeilijk kan het toch niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embraise
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-08-2023
Heeft er iemand toevallig ervaring met een Saqu wastafelmeubel?
Ik overweeg om deze aan te schaffen:
https://www.saniweb.nl/sa...art-sal2l105ezmwzset.html

En maakt het materiaal van de wastafel nog erg uit?
Volgens de website van saniweb is mineraalmarmer:
Strakke uitstraling
Gepolijst
Naadloos materiaal
Strakke hoeken
Krasbestendig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:45
Embraise schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:34:
Heeft er iemand toevallig ervaring met een Saqu wastafelmeubel?
Ik overweeg om deze aan te schaffen:
https://www.saniweb.nl/sa...art-sal2l105ezmwzset.html

En maakt het materiaal van de wastafel nog erg uit?
Volgens de website van saniweb is mineraalmarmer:
Strakke uitstraling
Gepolijst
Naadloos materiaal
Strakke hoeken
Krasbestendig
Ik heb deze in de wilde eiken uitvoering.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embraise
Flix20 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:26:
[...]

Ik heb deze in de wilde eiken uitvoering.
En hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Goed.

Beetje flauw antwoord natuurlijk, maar wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embraise
Flix20 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

Goed.

Beetje flauw antwoord natuurlijk, maar wat wil je precies weten?
Ben vooral benieuwd naar het materiaal van de wastafel zelf. Of dat goed schoon te houden is, hoe het aanvoelt, kras gevoelig is.

Twijfel namelijk tussen dit of een wastafel van porselein of keramiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Embraise schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

Ben vooral benieuwd naar het materiaal van de wastafel zelf. Of dat goed schoon te houden is, hoe het aanvoelt, kras gevoelig is.

Twijfel namelijk tussen dit of een wastafel van porselein of keramiek.
Schoonmaken gaat prima. Doekje sop erover en het is weer als nieuw.
Het is wel redelijk krasgevoelig. Ondanks dat ik het als één v/d laatste dingen gemonteerd heb in de badkamer, zitten er voordat het in gebruik is genomen toch best wat kleine krasjes van fijnstof/zand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Grootste verschil is esthetisch. V&B claimt betere spoeltechniek, maar daar was bij de 2.0 ook al niets mis mee. Bevestiging is hetzelfde, kwaliteit is vergelijkbaar. Als de 2.0 goedkoper is, zou ik lekker voor de 2.0 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Ik ben op zoek naar een douchedeur die niet op het einde van de deur scharniert, maar zo'n 15-20 cm in de deur. Ik denk dat een PIVOT scharnierpunt, of een spil scharnierpunt heet, maar weet niet wat de normale term is om op het internet te zoeken. Ter verduidelijking, zoiets als dit zoek ik dus. Echter deze is maar 6mm glas en ik zoek 8mm.

Hoe heet zo iets en weet iemand welk merk dergelijke deuren ook met 8mm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wij zijn aan het kijken naar sanitair voor onze nieuwe badkamer en vinden vooral mat-wit erg mooi maar ik kan nergens vinden of dat ook mooi blijft....

de verkopers in de verschillende winkels geven aan dat het geen probleem is en dat het ook over lange tijd mooi blijft en niet lastig schoon maken is. mat-wit is best een stuk duurder dus de verkopers van sanitair hebben er ook een belang bij om deze versies te verkopen ;)

dus wat is jullie ervaring met mat-wit sanitair?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

pascoa341 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:24:
Ik ben op zoek naar een douchedeur die niet op het einde van de deur scharniert, maar zo'n 15-20 cm in de deur. Ik denk dat een PIVOT scharnierpunt, of een spil scharnierpunt heet, maar weet niet wat de normale term is om op het internet te zoeken. Ter verduidelijking, zoiets als dit zoek ik dus. Echter deze is maar 6mm glas en ik zoek 8mm.

Ik zou persoonlijk niet zo vasthouden aan die 8mm. Bij een douchedeur van goede kwaliteit merk je geen verschil, want dan is de constructie gewoon solide. Bij een vrijstaande wand is het een ander verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Fanta op 28-10-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:00
pascoa341 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:24:

Wij hebben in onze badkamer (die sinds vandaag af is :D) een van Rijn products ST05. Die is 8mm, en heeft bij de variant van 100cm een vast wandje van 30cm ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJc9JYYvi0o61iDO630GWsvw350=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5A3dY3S1ipgMm7N2OMwGiyqy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SDw3H-yQ0zIodBtMZ4R-O1hbS8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0ztdqjJEJb9fEAjXuw7w1RI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-04 15:48
Beste Lezers,

Wij hebben onlangs een nieuwbouwwoning weten te bemachtigen. Zoals je kan zien hebben we een schuin dak in onze badkamer. Dit betekent dat de schuine platen sowieso geverfd zullen worden. Verder willen we de douchekraan/knop als inbouw.

Ik heb een aantal vragen waar ik mee zit. Ik heb zelf twee linkerhanden dus alvast mijn excuses als ik iets 'doms' vraag:

1. Mochten we het plafond willen verlagen, moeten we hiervoor de het schuine wand ook mee verdikken? Of is er een manier om alleen het plafond te verlagen zonder dat je een raar effect krijgt waar het dak schuin begint af te lopen?
2. Wij willen voor beton cire gaan op de muren. Iemand tips/trics/ervaring? De vloer willen we betegelen.
3. Is een radiator in de badkamer verplicht?
4. Zouden jullie kiezen voor een muurtje aan de linkerkant en een deurtje of een glazen wand met een deurtje?

Wij gaan de badkamer casco laten opleveren, maar houden wel de indeling aan als op het plattegrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryzYGgKEL5k_ROkzmNWUXY0By94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BEOYxBwKGZYI0wPPIo34gEpy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:02
Na een flinke verbouwing met wat ups en de gebruikelijke downs zijn we klaar met onze badkamer.

Totale verbouwing bestond uit het opknappen van de gang, overloop, keuken (nieuwe keuken komt pas in december), bijkeuken en toilet.

Onze oude badkamer stamde nog van de vorige bewoners en was rond 2008 gerenoveerd, de ruimte was in de oude situatie zeer onlogisch ingedeeld voor een badkamer van >10m2.

We hebben de oude badkamer compleet gestript inclusief de binnenmuren en alles compleet moeten opbouwen en tevens hebben we gelijk vloerverwarming laten frezen.

We hebben gekozen voor Brauer inbouw kranen gold edition en ons badmeubel is van INK (160cm)
Ontzettend happy met de enorme ruimte die nu is ontstaan en moe maar voldaan door ook de hoeveelheid eigen werk wat erin zit!

Tevens hebben we dezelfde stijl en tegels doorgetrokken naar de bijkeuken en toilet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wa7PovJshSHI0lIDyjJSLSB-nMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEvelg1G0WdTCn4FOgIZr0X9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frP73WXruQzHnSUrtmcWMRfYk3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8ca0zW69K2azlAauGl0hS7v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdNVy9vHO9s-hDVfqB0XmwbQ6C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVOEMqMbkreYlATdn1MRwaPC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jU251lzak6JwhhMrC10jYHO2TEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PT0KkYp6lB2WNrJAKGmabSt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KHlj3oH2qppT4wKZj6RIwZ9j-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83xHoTGWclo8CEW7s14Emt63.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Imperial Guard op 30-10-2021 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Imperial Guard schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:39:
Na een flinke verbouwing met wat ups en de gebruikelijke downs zijn we klaar met onze badkamer.

Totale verbouwing bestond uit het opknappen van de gang, overloop, keuken (nieuwe keuken komt pas in december), bijkeuken en toilet.

Onze oude badkamer stamde nog van de vorige bewoners en was rond 2008 gerenoveerd, de ruimte was in de oude situatie zeer onlogisch ingedeeld voor een badkamer van >10m2.

We hebben de oude badkamer compleet gestript inclusief de binnenmuren en alles compleet moeten opbouwen en tevens hebben we gelijk vloerverwarming laten frezen.

We hebben gekozen voor Brauer inbouw kranen gold edition en ons badmeubel is van INK (160cm)
Ontzettend happy met de enorme ruimte die nu is ontstaan en moe maar voldaan door ook de hoeveelheid eigen werk wat erin zit!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Erg fraai, mooi gedaan! Goede indeling van de ruimte en mooie materialen.

Weke tegels heb je op de vloer?

Had het niet fraaier geweest om de spiegel precies andersom te hangen met de lange kant onder? Op een of andere manier ziet dit er beetje apart uit. (Geen kritiek :9 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperial Guard
colvano schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Erg fraai, mooi gedaan! Goede indeling van de ruimte en mooie materialen.

Weke tegels heb je op de vloer?

Had het niet fraaier geweest om de spiegel precies andersom te hangen met de lange kant onder? Op een of andere manier ziet dit er beetje apart uit. (Geen kritiek :9 )
Vloertegels: Marmix terrazzo 60x60 waarvan we ook plinten hebben laten maken, voeg is zilvergrijs waardoor je amper de voegen ziet.

Was een optie geweest maar het ontwerp van de spiegel is wel deze opstelling. Qua ophanging is het mogelijk alleen dan heb je de bediening boven zitten, niet erg handig met een spiegel die 100cm hoog is.

[ Voor 9% gewijzigd door Imperial Guard op 30-10-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
Gave spiegel (ik vind hem wel “recht” hangen zo)! Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33

Tevens hebben we dezelfde stijl en tegels doorgetrokken naar de bijkeuken en toilet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Mooi hoor! Wat voor witte tegeltjes zijn dat? Ziet er inderdaad strak uit met zilvergrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hopelijk hier de gouden tip, binnenkort de sleutel van onze nieuwbouwwoning, de badkamer is vanuit de bouw gedaan. Op zolder laten we zelf een 2e badkamer maken, daar willen we een 90*90 douchecabine inzetten. We neigen naar vierkant, maar alle dochecabines die ik heb gehad in mijn leven lekten of had allerlei hoeken waar vuil in bleef zitten.

Kortom, we zoeken er een die wel gewoon waterdicht is en dat ook jaren blijft. Welk merk/type kan iemand aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Laatst online: 08-03 22:29
cold schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:19:
Wij zijn aan het kijken naar sanitair voor onze nieuwe badkamer en vinden vooral mat-wit erg mooi maar ik kan nergens vinden of dat ook mooi blijft....

de verkopers in de verschillende winkels geven aan dat het geen probleem is en dat het ook over lange tijd mooi blijft en niet lastig schoon maken is. mat-wit is best een stuk duurder dus de verkopers van sanitair hebben er ook een belang bij om deze versies te verkopen ;)

Veel hangt af van het soort materiaal.
Ik had een wastafelmeubel met blad in mineraalmarmer, matwitte uitvoering.
Dit kwam toe met een productiefout in het blad en zou vervangen worden onder garantie.
Blauwe tandpasta bvb kreeg ik hier moeilijk uit, er bleef altijd een blauwe "schijn" in de kom.
Je moet het tablet ook meteen afdrogen of je krijgt plekken.

Heb dan maar naar de winkel gebeld om te zeggen dat de vervanging de glanzende versie mocht zijn :)

Wondersteen zou naar 't schijnt wel helpen qua onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Agent 47 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Veel hangt af van het soort materiaal.
Ik had een wastafelmeubel met blad in mineraalmarmer, matwitte uitvoering.
Dit kwam toe met een productiefout in het blad en zou vervangen worden onder garantie.
Blauwe tandpasta bvb kreeg ik hier moeilijk uit, er bleef altijd een blauwe "schijn" in de kom.
Je moet het tablet ook meteen afdrogen of je krijgt plekken.

Heb dan maar naar de winkel gebeld om te zeggen dat de vervanging de glanzende versie mocht zijn :)

Wondersteen zou naar 't schijnt wel helpen qua onderhoud.
Ik had idd wat meer informatie moeten verschaffen :)

we zijn dus vooral opzoek naar ervaringen betreffende schoonmaken, is het goed schoon te krijgen en ook krijg je op termijn glimmende plekken van poetsten?

Dit is het sanitair waar we nu naar kijken:
solid surface wastafel
acryl mat wit inbouwbad
Villeroy & Boch Avento hangend toilet mat wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-05 09:15
vraagje,

Wij gaan binnenkort ook aan de slag met de badkamer.

Nu wilde ik vloerverwarming en zat te denken om via de CV (in de winter) en ook via electrisch (voor de zomer). Dus eigenlijk beide in de vloer te verwerken.

Weet iemand of dit kan?

browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@brownyster in de zomer verwarmen?
De elektrische VV hier is pas sinds 1 weekje dagelijks in bedrijf, daarvoor nog niet aangehad.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial Guard
Kurma schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:40:
Gave spiegel (ik vind hem wel “recht” hangen zo)! Wat is het?
Wiesbaden 150cm Uovo
pascoa341 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:35:
[...]
Mooi hoor! Wat voor witte tegeltjes zijn dat? Ziet er inderdaad strak uit met zilvergrijs.
Metro tegels glanswit 5x20 van Equipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022

We hebben gekozen voor Brauer inbouw kranen gold edition en ons badmeubel is van INK (160cm)]
Erg mooi geworden! Is het niet betegelde deel met een speciale coating behandeld of is het gewone schimmelwerende verf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Scuderia110 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:32:
Hopelijk hier de gouden tip, binnenkort de sleutel van onze nieuwbouwwoning, de badkamer is vanuit de bouw gedaan. Op zolder laten we zelf een 2e badkamer maken, daar willen we een 90*90 douchecabine inzetten. We neigen naar vierkant, maar alle dochecabines die ik heb gehad in mijn leven lekten of had allerlei hoeken waar vuil in bleef zitten.

Kortom, we zoeken er een die wel gewoon waterdicht is en dat ook jaren blijft. Welk merk/type kan iemand aanraden?
Simpel, geeneen. De ene douchewand zal beter bevallen dan de ander, maar een 100% waterdichte ga je niet vinden. Of je moet heel veel geld uit gaan geven aan een stoomcabine, maar ik denk niet dat dat de opzet is in een 2e badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Scuderia110 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:32:

Dan kun je beter voor een inloop douche met muurtjes kiezen en 1 deur, denk ik. Volledig waterdicht wordt dat niet, maar moet te doen zijn. En kies een profielloze deur, scheelt kalk en vuil in het zijprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05 09:21
In februari krijg ik mijn nieuwbouwwoning opgeleverd. De badkamer heb ik casco afgenomen en ben nu druk doende met alles plannen. Reeds hebben we een keuze gemaakt welke kranen we willen. We zijn uitgekomen bij inbouwkranen zoals deze. Ik lees op het internet veel berichten dat je dergelijke kranen alleen kunt plaatsen als je een voorzetwandje van bijvoorbeeld 5 cm plaatst, maar dit vinden wij niet echt fraai. Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van dergelijke kranen in betonnen muren??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
Cagdas schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:16:
In februari krijg ik mijn nieuwbouwwoning opgeleverd. De badkamer heb ik casco afgenomen en ben nu druk doende met alles plannen. Reeds hebben we een keuze gemaakt welke kranen we willen. We zijn uitgekomen bij inbouwkranen zoals deze. Ik lees op het internet veel berichten dat je dergelijke kranen alleen kunt plaatsen als je een voorzetwandje van bijvoorbeeld 5 cm plaatst, maar dit vinden wij niet echt fraai. Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van dergelijke kranen in betonnen muren??
Bij ons is dat gewoon in de betonnen muur uitgefreesd.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
SavageBrother schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:51:
[...]

Bij ons is dat gewoon in de betonnen muur uitgefreesd.
Goed om te horen dat het kan. Heb je dit zelf gefreesd of heb je dit laten doen? Is het een beetje te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial Guard
Monstera schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:52:
[...]

Erg mooi geworden! Is het niet betegelde deel met een speciale coating behandeld of is het gewone schimmelwerende verf?
Muren zijn gestuct (cement gebonden materialen zijn er gebruikt, gips is killing voor in een badkamer) en daarover zit een heel dun glasvlies behang met daarop een grondverf en muurverf die geschikt is voor vochtige ruimtes en exact dezelfde methode toegepast op het plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial Guard
Met heel veel hak en breek werk lukt het wij moesten in een gemetselde muur alles eruit hakken.

Kranen hebben gauw al 7cm diepte nodig en wat op sommige binnenmuren een issue kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Laatst online: 08-03 22:29
cold schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:12:
[...]
Ik had idd wat meer informatie moeten verschaffen :)

we zijn dus vooral opzoek naar ervaringen betreffende schoonmaken, is het goed schoon te krijgen en ook krijg je op termijn glimmende plekken van poetsten?

Dit is het sanitair waar we nu naar kijken:
solid surface wastafel
acryl mat wit inbouwbad
Villeroy & Boch Avento hangend toilet mat wit
Met die materialen zit je wel iets beter dan mijn "mineraalmarmer" geloof ik.
Misschien andere Tweakeraars nog aanspreken die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 14-05 11:43
cold schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:19:

Wij hebben het nu pas sinds begin september in gebruik (zie eerdere posts) en tot op heden geen problemen mee met zowel de waskommen als het bad. We drogen het wel na als we het gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 11:32
hatsa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:56:
[...]

Wij hebben in onze badkamer (die sinds vandaag af is :D) een van Rijn products ST05. Die is 8mm, en heeft bij de variant van 100cm een vast wandje van 30cm ofzo?

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is erg mooi geworden. Wij hebben ook een douchecabine van Van Rijn Products en zijn daar ook heel tevreden over. Wij twijfelden over de kleur, maar zijn uiteindelijk voor zwart gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Quad schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:27:
De elektrische VV hier is pas sinds 1 weekje dagelijks in bedrijf, daarvoor nog niet aangehad.
Ondertussen alle problemen al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
Heeft er iemand ervaring met kranen van tworooms.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Flix20 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:53:
[...]

Ondertussen alle problemen al opgelost?
Vloertegel is gefixt. Toilet hangt eraf, ze gaan voor de 3e keer de tegeltjes vervangen en extra dik isolatiematje toepassen. Volgens hen zou een muurtje eromheen metselen niets uitmaken.

We wachten nog ff af. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Quad schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:18:
[...]

Vloertegel is gefixt. Toilet hangt eraf, ze gaan voor de 3e keer de tegeltjes vervangen en extra dik isolatiematje toepassen. Volgens hen zou een muurtje eromheen metselen niets uitmaken.

We wachten nog ff af. :)
Ik verwacht niet dat dit de oplossing is, de achterwand is niet sterk genoeg. Beter die wedi plaat vervangen door multiplex 18mm.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-05 09:15
Quad schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:27:
Hi ja, voor opdrogen van de vloer, niet in hoogzomer maar op moment dat de CV niet draait. Leek mij handig naar aanleiding van iemand die net een nieuwe badkamer had en die aangaf het jammer te vinden dat hij niet electrisch had gekozen. Heeft wel panelen op het dak liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

brownyster schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:09:
[...]

Hi ja, voor opdrogen van de vloer, niet in hoogzomer maar op moment dat de CV niet draait. Leek mij handig naar aanleiding van iemand die net een nieuwe badkamer had en die aangaf het jammer te vinden dat hij niet electrisch had gekozen. Heeft wel panelen op het dak liggen.
Hebben wij niet gemist van de zomer.
Na douchen het raam open en vloer even drogen met je handdoek.
edsandje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:18:
[...]

Ik verwacht niet dat dit de oplossing is, de achterwand is niet sterk genoeg. Beter die wedi plaat vervangen door multiplex 18mm.
Wij gaan het meemaken, als het weer fout gaat komen ze maar voor de 5e keer.
Contactpersoon gaf aan: "we gaan het sowieso verhelpen, ook al moeten we dit 10 keer doen. We willen tenslotte geen ontevreden klant."

Euh, ik bén al zeer ontevreden en teleurgesteld, dat is niet meer te herstellen. |:(

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Cagdas schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:53:
[...]

Goed om te horen dat het kan. Heb je dit zelf gefreesd of heb je dit laten doen? Is het een beetje te doen?
Laten doen. Met goed gereedschap geen probleem. Hangt wel af van hoe sterk het materiaal in je muur is natuurlijk.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Quad schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:17:

Wij gaan het meemaken, als het weer fout gaat komen ze maar voor de 5e keer.
Contactpersoon gaf aan: "we gaan het sowieso verhelpen, ook al moeten we dit 10 keer doen. We willen tenslotte geen ontevreden klant."

Euh, ik bén al zeer ontevreden en teleurgesteld, dat is niet meer te herstellen. |:(
Naja, ook zij zijn er niet bij gebaat. Herstel kost en tijd is ook geld. Ze gaan het hoe dan ook oplossen blijkbaar, dan kan je daarna jaren blij zijn. Het kan gebeuren hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

MacbookProx schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:32:
[...]

Naja, ook zij zijn er niet bij gebaat. Herstel kost en tijd is ook geld. Ze gaan het hoe dan ook oplossen blijkbaar, dan kan je daarna jaren blij zijn. Het kan gebeuren hè.
Klopt, ze hebben genoeg andere zaken verkloot. Dit reken ik ze verder ook niet toe.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:05
brownyster schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:09:
[...]

Je zal dan juist eerder kalkaanslag krijgen.
Tevens. Wat hebben de zonnepanelen ermee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Jeej, na het plaatsen van de dakkapellen mag ik mij ook melden in dit topic. Een kleine (tweede) L-vormige badkamer van circa 4,5m2 met douche + schuifdeur, wc en wastafel. Beneden hebben we nog een badkamer die we 2023 willen gaan verbouwen, tegelijk met een uitbouw. Dit is dus echt een badkamer voor 'erbij'.

Huidige staat van de badkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MK6RSZMhN3bvcCDVb7-ieyviObs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7m9CIWPEMop0PMJ9OiuBXReW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDt1KXDdumLqEE7vDF9Od3tnjpA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LillQO8RGdDkNM5xTgrhsS8s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRqCMiv-OVFw6u5jtsNge4zGFeA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egKKWXBvGHQSrlOPyuedO1Bc.jpg?f=fotoalbum_tile

We gaan alles zelf doen. Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan. :)

[ Voor 51% gewijzigd door herofruit op 04-01-2023 19:43 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRL
  • Laatst online: 25-12-2024

MRL

Karp schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:10:
We zijn bij Raab Karcher geweest omdat die samenwerken met onze bouwer. Offerte laten maken. Nu is onderdeel daarvan zo'n 6800,- voor levering en plaatsing van badkamermeubel en spiegelkast van hun eigen merk. Ik werd daar niet zo enthousiast van.

Hebben jullie nog tips voor leveranciers van meubels die ook plaatsen?

Ons beeld nu: badkamermeubel en spiegelkast van 140/160cm. Meubel met 2 kranen, geen waskommen. waarschijnlijk hout(look). Spiegelkast met verlichting (niet opbouw).
Vraagje, omdat mijn partner en ik binnenkort ook naar Raab moeten: kun je daar nog afdingen of staan de prijzen daar nagenoeg vast? Heb je een badkamer met enkel een douche of heb je ook een bad erbij? En wat vragen ze voor de totale plaatsing van de badkamer? D.w.z. het totaalbedrag minus de materiaalkosten? We hebben vanuit onze bouwer een 'basic' badkamer die standaard wordt geleverd door Raab, maar we proberen ons even te bedenken wat we kwijt zijn als we dat upgraden naar een niet al te gekke badkamer met bad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 15:51
Wij zijn al een jaar bezig met een huis ontwerpen en onlangs hebben we een aannemer gekozen die voor ons het werk mag gaan verrichten. Hij heeft ons vervolgens eropuit gestuurd naar alle specialisten om spulletjes uit te zoeken. Zo ook een badkamerspecialist, te weten, Berens Badkamers in Woerden.
We moeten 3 badkamers en 2 losse toiletruimtes inrichten dus hebben aardig wat spul nodig. In het begin leek de verkoper lekker amicaal, hou ik van. Maar langzaam begon ik mij steeds meer te irriteren aan zijn gedrag.
Hij was alleen maar bezig met zijn eigen smaak en voorkeuren op te dringen en de geprefereerde merken te laten zien zonder te luisteren naar onze wensen. We hebben bijvoorbeeld nadrukkelijk aangegeven geen inbouw te willen en geen regendouche te willen die vervolgens wel in de offerte stonden. Prijzen wist hij niet, hij liet geen opties zien, en als je iets liet zien wat hem niet beviel, kreeg je een 'amicale' opmerking terug zoals "als je dat kiest, wens ik je prettig weekend", of "met die keuze weet je zeker dat je 20 jaar een saaie badkamer krijgt". En nogmaals, ik hou van amicaal maar tot een grens.
Tijdens het bezoek hebben we daar niet direct iets van gezegd omdat je je toch een beetje overvallen voelt en geen verstand van zaken hebt. Hij doet het vaker dus hij zal wel het juiste adviseren is de gedachte. Maar toen we de offerte kregen met een o.a. een regendouchekop van 1750 ex en kranen van 800 ex ga je toch nog eens nadenken over het bezoek en besef je hoe schofterig je eigenlijk behandeld bent.

Onze aannemer heeft vervolgens maar even met zijn baas gebeld en bij een tweede bezoek was hij aardig kalm, hij heeft nog geprobeerd een flauwe opmerking te maken maar heb hem vriendelijk medegedeeld dat als hij van plan was het gesprek weer op deze manier te voeren, we op zoek gaan naar een andere leverancier. Toen was het klaar en heeft hij ons als een mak lammetje door de offerte genomen om tot een realistisch beeld te komen van onze wensen, en niet die van hem.

Ik zal het niet persoonlijk maken en zijn naam hier niet noemen en ik kan ook niet oordelen over de overige medewerkers maar dankzij hem heb ik een slechte indruk van dit bedrijf. Ze kunnen wel prachtige spullen leveren dus ik raad zeker niet af om hier een bezoek te brengen maar let op dit gedrag en zorg dat je eigen wensen voorop staan!

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 19:15
MRL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:31:
[...]

Vraagje, omdat mijn partner en ik binnenkort ook naar Raab moeten: kun je daar nog afdingen of staan de prijzen daar nagenoeg vast? Heb je een badkamer met enkel een douche of heb je ook een bad erbij? En wat vragen ze voor de totale plaatsing van de badkamer? D.w.z. het totaalbedrag minus de materiaalkosten? We hebben vanuit onze bouwer een 'basic' badkamer die standaard wordt geleverd door Raab, maar we proberen ons even te bedenken wat we kwijt zijn als we dat upgraden naar een niet al te gekke badkamer met bad.
Ik stuur je even een berichtje met wat getallen 👍🏿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Oeh. Dit zijn de kranen die ik ook heb geplaatst.

Ik heb een kalkzandsteenmuur van 10 cm dik geplaatst, om de kranen in te bouwen. Ik zat al redelijk snel door het muurtje heen. Was niet erg, hebben we weer dicht gesmeerd, maar 5 cm zit je zo doorheen en kun je aan de achterkant niet meer vlak dicht smeren.
In beton zul je dus vrij gortig aan de gang moeten, zou ik zelf niet graag willen doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 09:19
Ik zou toch graag even het resultaat van ons WC renovatie willen delen.

Alles zelf gedaan en ook voor de eerste keer.

Je komt toch veel kleine dingen tegen waar je even iets nodig hebt van de bouwmarkt, maar dan heb je ook wat.

Het moeilijkste was om de voeg te laten doorlopen bij de toilet reservoir ombouw maar is ook best aardig gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJuL5jCTOqri55JmhhndONtZHBs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxsd5s1n4Rg6IbVumkrlb6Xi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E03bJBaDrYQBaT-LS3lL5ZdiuoY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2twUs9cn5oygXUmOKIOuZbTL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Naliya schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:31:

Je komt toch veel kleine dingen tegen waar je even iets nodig hebt van de bouwmarkt, maar dan heb je ook wat.

Het moeilijkste was om de voeg te laten doorlopen bij de toilet reservoir ombouw maar is ook best aardig gelukt.

[Afbeelding][Afbeelding]
Best aardig gelukt zegt 'ie dan... Netjes hoor! :*)
Een nieuwe mooie witte schakelaar zou wel de finishing touch zijn denk ik ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 15:26
Naliya schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:31:

[Afbeelding][Afbeelding]
Nice!
Hangt dat toilet wat aan de lage kant, of lijkt dat zo op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 09:19
akatar schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:55:
[...]

Nice!
Hangt dat toilet wat aan de lage kant, of lijkt dat zo op de foto?
Bedankt!

Ik denk dat het alleen zo lijkt vanwege het ontwerp van de pot en de groothoeklens van mijn telefoon.

De inbouwframe is in ieder geval op de standaard 100 cm boven de vloer geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
Imperial Guard schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Vloertegels: Marmix terrazzo 60x60 waarvan we ook plinten hebben laten maken, voeg is zilvergrijs waardoor je amper de voegen ziet.

Was een optie geweest maar het ontwerp van de spiegel is wel deze opstelling. Qua ophanging is het mogelijk alleen dan heb je de bediening boven zitten, niet erg handig met een spiegel die 100cm hoog is.
Ik heb zojuist de samples ontvangen van die tegel. Kom er helaas achter dat het geen echte terrazzo is maar een print. Dan gaan wij toch voor de echte terrazzo. Ik vind namelijk dat de print te veel afwijkt van het echt en de meerprijs is niet schrikbarend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
Dat kan, wij wilden eerst ook een terrazzo tegel maar door verschillende nadelen hebben we de keuze voor deze tegel gemaakt.

Onze bevindingen qua nadelen:
- Prijs +-100€/m2 (Wij hadden totaal 40m2 nodig)
- 1,5cm dik dus niet te snijden en alles moest gezaagd worden. Wat betekent dat de tegelzetter alles buiten moet zagen en de leg prijs ski-high zou worden.
- Terrazzo is relatief poreus materiaal en zeer gevoelig voor vlekken.

Hopelijk helpt bovenstaande info je iets! En ben het volledig met je eens dat terrazzo mooier is dan keramisch, iedergeval succes met de zoektocht met de materialen voor je badkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
Imperial Guard schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:07:
Dat kan, wij wilden eerst ook een terrazzo tegel maar door verschillende nadelen hebben we de keuze voor deze tegel gemaakt.

Onze bevindingen qua nadelen:
- Prijs +-100€/m2 (Wij hadden totaal 40m2 nodig)
- 1,5cm dik dus niet te snijden en alles moest gezaagd worden. Wat betekent dat de tegelzetter alles buiten moet zagen en de leg prijs ski-high zou worden.
- Terrazzo is relatief poreus materiaal en zeer gevoelig voor vlekken.

Hopelijk helpt bovenstaande info je iets! En ben het volledig met je eens dat terrazzo mooier is dan keramisch, iedergeval succes met de zoektocht met de materialen voor je badkamer!
Wat je zegt klopt helemaal. Voor ons is het echter voor vloeren van twee toiletten en een bijkeuken, niet voor de badkamer. Leggen doen ik zelf en met een haakse slijper gaat dat wel lukken. In jullie geval snap ik zeker dat je deze keuze hebt gemaakt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:48
Karp schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:25:
[...]

Ik stuur je even een berichtje met wat getallen 👍🏿
Geef gewoon een antwoord waar we allemaal wat aan hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
coinman63 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:13:
[...]

Geef gewoon een antwoord waar we allemaal wat aan hebben.
Geef me oneindige energie en tijd, stort wat geld op m'n rekening, en je hebt m'n volle aandacht 👍🏿

Tot die tijd is het "gewoon" dat je helemaal niks verwacht.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Karp schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:53:
[...]

Geef me oneindige energie en tijd, stort wat geld op m'n rekening, en je hebt m'n volle aandacht 👍🏿

Tot die tijd is het "gewoon" dat je helemaal niks verwacht.
Maar het reageren in dit topic kost toch net zoveel tijd als het typen van een DM?

• Karp
BasvanS schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:05:
[...]

Maar het reageren in dit topic kost toch net zoveel tijd als het typen van een DM?
Nee

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:42
BasvanS schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:05:
[...]

Ik kan me zo voorstellen dat er een offerte met teveel privé data wordt gedeeld via de PM waarvan het veel werk is om die te anonimiseren voor algemeen gebruik.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flix20
Het is gewoon iemands goed recht om er geen zin in te hebben dit en publiek neer te zetten.
Privacy zal wel meevallen gezien de link naar persoonlijke(?) website :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:19
Wackmack schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:10:
Eindelijk is de grote badkamer ook klaar! Helaas paar maanden vertraging ivm bijzondere stukadoor. De laatste laag moest nog drogen, daarom zie je wat witte vlekken.

Echt super blij mee. Spotjes maken het al direct sfeervol, ruim bad en alles mooi gescheiden van de kinderen. Iedereen heeft zijn eigen lade 😂.

Plafond normaal gestuct, wanden en vloeren met base beton gedaan, soort beton cire maar dan betaalbaar.

Badkamer voor de kinderen + wc

[Afbeelding]

Tweede badkamer

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Fantastische badkamers dit. Heel mooi zonder tegels zo. Kost alleen wel wat :'( . Wij vragen ons heel erg af wat de afmetingen zijn van de badkamer voor de kinderen. Wij lopen te stoeien met onze indeling en vragen ons af of eea te krap is. Echter als onze afmetingen overeen komen met die van jullie kinderbadkamer, dan kan het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-05 12:08
Verwachten jullie nog black friday kortingen voor badkamer spullen? Ben nog in de markt voor een complete badkamer 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
markolino33 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:00:
Verwachten jullie nog black friday kortingen voor badkamer spullen? Ben nog in de markt voor een complete badkamer 😁
De Sanisales/directs zullen wel met een aanbieding van 40% korting op een badkamer die al 60% te duur is.

Pagina: 1 ... 54 ... 123 Laatste