Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 53 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 19:27
gumtree schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

hmm, ik moest 10% toeslag betalen bij de 60x60 omdat ze veel meer lastig snijwerk hebben.
Dat is wel ....bijzonder...
Of je moet allemaal rare uitsparingen hebben waar ze rekening mee moeten houden, maar anders zou ik niet inzien wat je aan 'meer lastig snijwerk' zou hebben aan 60x60 tegels gezien dat de standaard afmeting is.
wokkelz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:12:
[...]

Wij moesten ook meer betalen voor een 2tal visgraad muren, omdat dit meer werk zou zijn..
Daar komt inderdaad een hoop pas en meetwerk bij kijken om het goed uit te lijnen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Highfive95 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:59:
@Quad
Ben echt iemand met 2 linker handen. Maar met wat hulp is dat nog wel te doen inderdaad.

Overtegelen is geen optie. Zitten al twee lagen op en onderste laag zit op sommige plekken los. Dus moet eruit.

Heb nu aangegeven dat het te duur was en ze zouden er even naar kijken. Verwacht er niet al teveel van. Maar gaan zeker nog even kijken bij andere bedrijven. Misschien verwacht ik iets wat niet haalbaar is, maar dit moet volgens mij toch een stuk goedkoper kunnen. Hebben verder ook geen haast. Dat is het voordeel van een tweede badkamer.
Het lijkt me wel wat aan de dure kant, zeker als je alleen een douche hebt en geen wastafel etc. Je hebt toch ook alleen een douchekop en thermostaat nodig. Is dat wel 3k?

Daarbij moet je je wel het volgende bedenken: Of je nu 6 of 1 m2 hebt je hebt 8 hoeken, 12 zijde, warm water, koud water, afvoer etc. je moet wss elke tegel snijden etc. Juist als je alle zijde 1 m langer maakt zijn ze mss 3 uurtjes langer bezig. Het maakt niet uit of je nu een plafond plaat 1m lang schroeft of 3 meter lang. 2 rijtjes tegels extra van 60 x 60 is mss 30 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Flix20 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:23:
[...]

Dat is wel ....bijzonder...
Of je moet allemaal rare uitsparingen hebben waar ze rekening mee moeten houden, maar anders zou ik niet inzien wat je aan 'meer lastig snijwerk' zou hebben aan 60x60 tegels gezien dat de standaard afmeting is.
Het is tegenwoordig een standaard maat, maar volgen hem is het ook veel meer meet- en snijwerk. En dat geloof ik ook wel. Als ik naar onze badkamer kijk is zeker 70% van de tegels niet in zijn originele formaat verwerkt en zitten in de meeste tegels wel een hoek. Ach, en die 10% op een vloer van 5 m² valt ook wel te overzien.

De tegelzetter (eigenaar van het bedrijf dan) was sowieso een rare vogel. De tegels liggen er goed in alleen is het voegen zeer slecht uitgevoerd. Blijkbaar zat er nog een ander kleurtje in zijn emmer met voegmortel waardoor we tien verschillende grijstinten hebben in de voegen in de badkamer. We hebben donkergrijs besteld en hij heeft lichtgrijs gevoegd. De voegen eruit krassen/frezen is een hels karwei met het risico dat we de waterdichte ondercoating beschadigen.

Aangezien hij zijn fout niet wil toegeven en hij het kleurverschil wijt aan de natuurlijke eigenschappen van de voegmortel (donkergrijze bijna zwarte voeg wordt ineens lichtgrijs door gebruik van de douche |:( ) wordt dit nog wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Monstera schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 06:53:
Zou je niet toch nog een deur laten plaatsen? Als dat kan natuurlijk. Wil je een inloopdouche dan zou die wand bijna 2 keer je lichaamslengte moeten zijn wil je geen spetters buiten de douchehoek krijgen, heb ik begrepen. Met een hoekstuk erop hou je wel wat tegen maar niet alles en met een deur natuurlijk wel.
hier is de wand 90cm, en dat is net iets te kort, ik gok dat 110cm voldoende zou zijn, maar dan wordt zoals Karp zegt de doorloop te smal. iets als hieronder zou nog het meest in de buurt komen, maar zelfs dat is eigenlijk al overkill voor de hoeveelheid water dat er gespetterd wordt. liefst zou ik als dit hebben maar dan maar een cm of twintig hoog, maar ik denk dat dat knutselwerk gaat worden.
Karp schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:01:
Wij hebben een douchewand met een klein draaibaar deel. 80cm + 40cm of iets dergelijks. Alleen de wand zou te kort zijn. 120cm wand zou de doorloop blokkeren.
volgens mij bedoel je iets als dit? dat is inderdaad een nette oplossing, voor een redelijke prijs, alhoewel een kleiner en lager "deurtje" ook al voldoende zou zijn denk ik
https://www.badkamerwinke...l-10-mm-nano-glas-20-3842

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLPi2WcMCbtMhc4mBccLVfuC5FY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiStXRfCZ2DKyPTjvS1qAJmh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:41
Onze nieuwe keuken is gisteren geplaatst via Keukenkampioen. Over het algemeen wel tevreden. Ik had nog 2 vraagjes erover:
- Wij hebben een Siemens vaatwasser met infolight. Als het goed is wordt er een stip op de vloer geprojecteerd, echter die zie ik niet. Ik zie wel een blauw licht aan de zijkant . Iemand hier ervaring mee?
- Wij hebben een keramisch werkblad dat uit 2 delen bestaat. De monteur heeft de overgang niet gekit tussen het keramisch werkblad. Weet iemand of hier een specifieke reden voor is? Anders moet ik hier nog even achteraan. Dit lijkt me namelijk niet erg praktisch ivm etensresten en vloeistoffen.

Foto's komen nog!

[ Voor 6% gewijzigd door banaliteit op 06-10-2021 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07 21:54
banaliteit schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:57:
Onze nieuwe keuken is gisteren geplaatst via Keukenkampioen. Over het algemeen wel tevreden. Ik had nog 2 vraagjes erover:
- Wij hebben een Siemens vaatwasser met infolight. Als het goed is wordt er een stip op de vloer geprojecteerd, echter die zie ik niet. Ik zie wel een blauw licht aan de zijkant . Iemand hier ervaring mee?
- Wij hebben een keramisch werkblad dat uit 2 delen bestaat. De monteur heeft de overgang niet gekit tussen het keramisch werkblad. Weet iemand of hier een specifieke reden voor is? Anders moet ik hier nog even achteraan. Dit lijkt me namelijk niet erg praktisch ivm etensresten en vloeistoffen.

Foto's komen nog!
Verkeerde topic :+ tenzij je ook in je keuken in bad gaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:30
Hebben mensen hier ervaring met volledig gestucte wanden in de badkamer? Dus helemaal geen tegels op de muur?
Dit zou voor een klein badkamertje zijn, waarbij alleen een bad en wastafelmeubeltje komt. Door geen tegels op de wanden te zetten maar (bijvoorbeeld) zandkleurig stucwerk, komt het minder op je af is het idee. Maar hoe zit dat met gespetter? Levert dat al gauw vlekken op of valt dat mee?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:28
Tjolk schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:25:
Hebben mensen hier ervaring met volledig gestucte wanden in de badkamer? Dus helemaal geen tegels op de muur?
Dit zou voor een klein badkamertje zijn, waarbij alleen een bad en wastafelmeubeltje komt. Door geen tegels op de wanden te zetten maar (bijvoorbeeld) zandkleurig stucwerk, komt het minder op je af is het idee. Maar hoe zit dat met gespetter? Levert dat al gauw vlekken op of valt dat mee?
Ik ga juist van stucwerk naar tegels. Veel steviger.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16
Mijn schoonmoeder heeft gestucte wanden in de douche met betonlook.
Alhoewel het niet mijn smaak is, is de kwaliteit prima en houd het zich goed.
Volgens mij is stucwand voor douchen geen kalkgips meer, maar betonstuc met extra waterdichte additieven, waardoor het een stuk sterker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:48
Ik heb 2 openslaande deuren in de douchehoek, Iemand enig idee hoe ik deze het beste kan beschermen tegen vocht en de functionaliteit (dus geen wand ervoor) kan bewaren? Zelf dacht ik aan badkamer coating, maar dan zal er denk ik vocht in de hoeken blijven zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94Sk4xA8o8F8OwF400s1ZUQAnXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kLUitiBQRtUcvv3cRcWVdygF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPrNUbcFiI_8UPDhcRm7Q5OxiLs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kLmHZTYzCxscW0KIjAKmtxUk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
habermas schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:51:

[...]

volgens mij bedoel je iets als dit? dat is inderdaad een nette oplossing, voor een redelijke prijs, alhoewel een kleiner en lager "deurtje" ook al voldoende zou zijn denk ik
https://www.badkamerwinke...l-10-mm-nano-glas-20-3842

[Afbeelding]
Even een willekeurige oude foto uit het archief opgeduikeld. Dit is hoe wij het hebben. Doorgang ziet er smal uit maar valt in de praktijk enorm mee. Waarschijnlijk ook omdat er een bad naast zit en een bad komt niet zo hoog!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksIhsXkBayMVcdzN7p4CKoyTZ90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/teHLzv9khIn1UwNZ1xFuiQDN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Heb zo'n wand in de keuken gehad. Dan hebben we het over 2006 dus 15 jaar geleden. Na 2 jaar liet de toplaag los. En was het snel voorbij met de waterdichtheid van het spulletje. Geen idee of het tegenwoordig beter is. Ik zag toevallig vandaag op Funda een badkamer met zo'n stuclaag en daar zag ik toch ook wel forse beschadigingen. Ik zou het persoonlijk niet doen.

[ Voor 0% gewijzigd door gumtree op 06-10-2021 12:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RabbitHeart
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-05 20:41
Ik heb geen persoonlijke ervaring met dit soort stucwerk, maar ik had deze vraag toevallig laatst aan de stucadoor gevraagd en die was er helemaal niet zo happig op. Hij zei dat hij altijd zou tegelen waar het echt nat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-07 14:57
BasvanS schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:40:
[...]
Het lijkt me wel wat aan de dure kant, zeker als je alleen een douche hebt en geen wastafel etc. Je hebt toch ook alleen een douchekop en thermostaat nodig. Is dat wel 3k?

Daarbij moet je je wel het volgende bedenken: Of je nu 6 of 1 m2 hebt je hebt 8 hoeken, 12 zijde, warm water, koud water, afvoer etc. je moet wss elke tegel snijden etc. Juist als je alle zijde 1 m langer maakt zijn ze mss 3 uurtjes langer bezig. Het maakt niet uit of je nu een plafond plaat 1m lang schroeft of 3 meter lang. 2 rijtjes tegels extra van 60 x 60 is mss 30 minuten werk.
Tegelen is rechttoe rechtaan. Alleen achterwandje is mozaïek. Dat ze daar langer mee bezig zijn snap ik, maar recht wandje met 30 x 60 cm tegels is gewoon stapelen en hooguit 8 tegels snijden. Dus dat ze daar meer dan €100,00 m2 voor vragen is mij echt een raadsel. Of de prijzen zijn door de gekte nu zo? Ik weet het niet.

De 3K die je aangeeft is alleen voor douchekraan en douchekop en verdere installatie. Kraan/kop zit zo rond de 1K. Deze moet geplaatst worden en nog wat leidingwerk, elektra en douchegoot. Meer is dat niet. Dat heb ik ruim gerekend.

Het plafond is welgeteld 1,25 m2. Is het reëel om te zeggen dat een bouwvakker hier 2-3 uur mee bezig is? Het zijn wat balkjes, plaatje snijden, vast zetten, 2 gaten voor verlichting boren en afwerken. Zeg dat het 4 uur is, dan vragen ze €172,50 per uur??? 8)7 Maar volgens mij is 4 uur voor zo'n klein plafond al veel te veel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BasvanS
Je begrijpt mijn punt niet..

in 2m2 zit net zoveel werk wat veel tijd kost als in 6 of 10 m2. Die ruimtes van 6 en 10 bevatten echter ook veel simpel werk.

Voorbeeld:

Als je van de ene kant naar de ander kant van de badkamer moet met koud en warm water moet je 2 x een bocht maken en 2 x een hoek uit bikken voor de leiding. Dat je bij de badkamer van 6 en 10 meter ook nog door 2 of 3 meter rechte muur moet maakt niet uit. Die rechte stukken kosten 5 minuten, de hoeken zijn 90% van de tijd die je kwijt bent.

Zelfde voor de tegels, op elke wand moet je tot 4 x een tegel op maat maken, boven, onder, links en rechts. Dat je in het midden nog 1,2, 5 of 10 stroken recht moet tegelen is idd waar. Maar hele tegels tegelen gaat zo veel sneller dan slijpen/meten etc.

Daarbij zie je in een kleine ruimte alles. Een ruimte van 100 breed met tegels van 60 betekend dat je 2 tegels van 60 tot 50 moet slijpen, 1 van 40 en 1 van 60 staat echt niet. Is je ruimte 125 CM dan moet je beginnen met een tegel van 60 in het midden, en dan 2 tegels van 32 op maat maken.

Stel je badkamer is 180 CM breder, dan komt er ipv 1 tegel rij van 60, 4 tegel rijen van 60. die 3 extra tegel rijen gaan in 15 minuten op de muur. terwijl die 2 randen van 32 mss wel 45 minuten per stuk kosten.

2 x 45 + 5 = 105 minuten voor 125cm
2 x 45 + 20 = 120 minuten voor 305 cm.

Als je dus 4 muren hebt ben met de klein badkamer van 1.5 m2 (4 x 125) 420 minuten bezig.
Met die zelfde muren in een badkamer van 9 m2 ben je (4x120) 480 minuten bezig.

1 uur (20%) extra voor een badkamer die in vloeroppervlak 6 x zo groot is (600%).

[ Voor 26% gewijzigd door BasvanS op 06-10-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Goed uitgelegd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
Highfive95 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:12:
[...]

Tegelen is rechttoe rechtaan. Alleen achterwandje is mozaïek. Dat ze daar langer mee bezig zijn snap ik, maar recht wandje met 30 x 60 cm tegels is gewoon stapelen en hooguit 8 tegels snijden. Dus dat ze daar meer dan €100,00 m2 voor vragen is mij echt een raadsel. Of de prijzen zijn door de gekte nu zo? Ik weet het niet.

De 3K die je aangeeft is alleen voor douchekraan en douchekop en verdere installatie. Kraan/kop zit zo rond de 1K. Deze moet geplaatst worden en nog wat leidingwerk, elektra en douchegoot. Meer is dat niet. Dat heb ik ruim gerekend.

Het plafond is welgeteld 1,25 m2. Is het reëel om te zeggen dat een bouwvakker hier 2-3 uur mee bezig is? Het zijn wat balkjes, plaatje snijden, vast zetten, 2 gaten voor verlichting boren en afwerken. Zeg dat het 4 uur is, dan vragen ze €172,50 per uur??? 8)7 Maar volgens mij is 4 uur voor zo'n klein plafond al veel te veel.
Je denkt er echt te makkelijk over. Even dit, even dat, iets leidingwerk, klein rechttoe rechtaan wandje, plafonnetje in 2 uur er in inclusief afwerken.

Ik ben met je eens dat je offerte aan de dure kant is, maar je moet ook weer geen wonderen gaan verwachten. Met de prijs voor het tegelen denk ik dat ze aardig goed zitten trouwens. ;)

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Makrolon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

Je denkt er echt te makkelijk over. Even dit, even dat, iets leidingwerk, klein rechttoe rechtaan wandje, plafonnetje in 2 uur er in inclusief afwerken.

Ik ben met je eens dat je offerte aan de dure kant is, maar je moet ook weer geen wonderen gaan verwachten. Met de prijs voor het tegelen denk ik dat ze aardig goed zitten trouwens. ;)
Waar zeg ik even dit? Even dat? Volgens mij nergens. Ik vraag mij gewoon af of de offerte redelijk is. Niet meer niet minder.

Ik vind €170,00 (110 tegelen en 60 tegels) voor een m2 tegel niet echt redelijk voor een simpel wandje van 1,40 breed en 225 hoog. Maar dat kan aan mij liggen. Met standaard 30 x 60 tegels zonder gekke hoeken.

Ik heb ook echt geen idee van uurtarieven. Wat is normaal op dit moment?

@BasvanS

Misschien begrijp ik het niet. Maar het gaat om een wand van 140 x 225. Dat is 2 x 60 + 1x 20 zoals de aannemer het aangeeft.

De hoogte hoeft niks gezaagd te worden. Kan gewoon tot 240 getegeld worden. Die ruimte is er gewoon boven het verlaagd plafond.

Dus dan kom je op 6 tegels die op 40 cm gezaagd moeten worden. Dus 6 x 5 minuten. Is een half uur extra. Tegelzetter doet 1m2 per uur? (Is dat reëel?). Dan zou het uurtarief €102,00 zijn. Als dat klopt dan zou ik willen dat ik twee rechter handen zou hebben.

Oh ja, de prijzen zijn ook nog excl. BTW.

[ Voor 28% gewijzigd door Highfive95 op 06-10-2021 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Wij hebben stucwerk in de badkamer muv douchegedeelte en achterkant van de wc pot.
Stucwerk is afgewerkt met waterbestendig glasvezelbehang en weer afgewerkt met 2 lageb schrobvast en waterwerende saus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Highfive95 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

Waar zeg ik even dit? Even dat? Volgens mij nergens. Ik vraag mij gewoon af of de offerte redelijk is. Niet meer niet minder.

Ik vind €170,00 (110 tegelen en 60 tegels) voor een m2 tegel niet echt redelijk voor een simpel wandje van 1,40 breed en 225 hoog. Maar dat kan aan mij liggen. Met standaard 30 x 60 tegels zonder gekke hoeken.

@BasvanS

Misschien begrijp ik het niet. Maar het gaat om een wand van 140 x 225. Dat is 2 x 60 + 1x 20 zoals de aannemer het aangeeft.

De hoogte hoeft niks gezaagd te worden. Kan gewoon tot 240 getegeld worden. Die ruimte is er gewoon boven het verlaagd plafond.

Dus dan kom je op 6 tegels die op 40 cm gezaagd moeten worden. Dus 6 x 5 minuten. Is een half uur extra. Tegelzetter doet 1m2 per uur? (Is dat reëel?). Dan zou het uurtarief €102,00 zijn. Als dat klopt dan zou ik willen dat ik twee rechter handen zou hebben.

Je hoort mij nergens zeggen dat het goedkoop is, maar terugrekenen naar m2 prijzen is voor een dusdanig kleine oppervlakte niet fair.

Tegele op 140 cm met tegels van 60 cm word nooit echt fraai denk ik, 2 tegels van 10 wil je niet denk en 1 van 20 is assymetrisch.

Een badkamer van 20m2 is niet 2 keer zo duur als een badkamer van 10m2? En een badkamer van 1.5 2 is niet de helft goedkoper dan een badkamer van 3m2.

Er is een basisprijs voor een kleine badkamer. Je bent namelijk zo een week bezig, met welk formaat dan ook: Dagje breken, dagje leiding opbouwen, dagje tegelen, dagje vloer storten, dagje voegen etc. Of je dan aan het eind van de dag 1, 2 of 3 uur overhoud maakt niet zoveel uit, veel kun je niet doen die dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
huppelepups schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:09:
Ik heb 2 openslaande deuren in de douchehoek, Iemand enig idee hoe ik deze het beste kan beschermen tegen vocht en de functionaliteit (dus geen wand ervoor) kan bewaren? Zelf dacht ik aan badkamer coating, maar dan zal er denk ik vocht in de hoeken blijven zitten.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat bedoel je precies met douche hoek?
Als in, dit staat in je douche ruimte/kabine? Dat lijkt me dan niet zo'n wenselijke situatie.
In ieder geval zou ik eens richting een sikkens centrum gaan. Die weten je vast wel goed advies te geven. Wellicht dat een lak geschikt voor buiten hier ook voldoet?
Highfive95 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

@BasvanS

Als je echt denkt dat je prijzen niet oké zijn, vraag dan nog 2/3 offertes op.
Dan weet je waar je voor staat.
Mocht het snel moeten gebeuren, dan zou je iedere offerte die je krijgt met beide handen moeten aangrijpen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@Flix20

Dat gaan we ook doen. Heeft geen haast omdat we nog een tweede badkamer hebben. Misschien vergis ik me. Maar dat zien we dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
praliwi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

2x je lichaamslengte? 360cm?
Ik heb het nagezocht, minstens 1x je lichaamslengte moet het zijn, haha, sorry! Maar ook dat is lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
praliwi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

2x je lichaamslengte? 360cm?
Bij ons is het 120 cm. Maar omdat we een schouder douche hebben en een bizar hoge water druk, word het water wel eens uit de douche gespoten via de vloer. Het loop dan over de vloer een beetje uit de douche. Afschot is fors (1.5 cm op een meter), maar niet voldoende. Spetteren hebben we 0.0 last van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Leuk zo’n inloopdouche, in een hotel waar je zelf niet hoeft schoon te maken. Wij hebben bewust niet voor een inloopdouche gekozen omdat er vrijwel altijd wel water terecht komt waar je het niet wil. Daarnaast verlies je een hoop warmte tijdens het douchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Dj-sannieboy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:51:
Daarnaast verlies je een hoop warmte tijdens het douchen.
Dit was voor ons de grootste reden om voor een mooie glazen schuifdeur te gaan (morgen plaatsen ze hem!). Zolang je onder de straal staat gaat het wel, maar daarna krijg ik het gelijk koud in zo'n open douche.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Leuk zo’n inloopdouche, in een hotel waar je zelf niet hoeft schoon te maken. Wij hebben bewust niet voor een inloopdouche gekozen omdat er vrijwel altijd wel water terecht komt waar je het niet wil. Daarnaast verlies je een hoop warmte tijdens het douchen.
Heerlijk thuis zo'n luxe ruime inloop douche ipv zo'n klein instap hokje wat zo reuze glad wordt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Flix20 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Heerlijk thuis zo'n luxe ruime inloop douche ipv zo'n klein instap hokje wat zo reuze glad wordt!
Dat 'hokje' kan je natuurlijk zo ruim maken als je wilt :) Die van ons is straks 1,40x1,20m. Dat is flink ruim, maar wel afgesloten.

De gladheid snap ik niet? Is gewoon betegeld zonder drempel ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:30
Exact 1 van de grootste irritaties in onze huidige badkamer. Wand van 1.20m, totale ruimte 1.80m x 0.83m maar het is al gauw fris, de halve badkamer is zeiknat op het gedeelte direct aan de andere kant van de douchewand na.

* Tjolk kan niet wachten totdat project badkamer start.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
Flix20 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:25:
Wat bedoel je precies met douche hoek?
Als in, dit staat in je douche ruimte/kabine? Dat lijkt me dan niet zo'n wenselijke situatie.
In ieder geval zou ik eens richting een sikkens centrum gaan. Die weten je vast wel goed advies te geven. Wellicht dat een lak geschikt voor buiten hier ook voldoet?
Juist, dit zijn de leidingen voor de douche.
We hebben een loos stuk overloop bij de badkamer getrokken en hierin de douche gemaakt, was het meest handige kwa inrichting.
De verf kom ik wel uit, het zijn meer de randen tussen het kozijn en de deuren waar waarschijnlijk vocht in gaat zitten. Afkitten kan ook niet gezien de deuren nog bruikbaar moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6LrF1noKuw7uiYeGq-j7jIyu10=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0RN5BnkzDtQwScil1y7Rz7Jn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-07 17:34
huppelepups schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:35:
[...]

We hebben een loos stuk overloop bij de badkamer getrokken en hierin de douche gemaakt, was het meest handige kwa inrichting.
De verf kom ik wel uit, het zijn meer de randen tussen het kozijn en de deuren waar waarschijnlijk vocht in gaat zitten. Afkitten kan ook niet gezien de deuren nog bruikbaar moeten zijn.

[Afbeelding]
Hè? Je wil die openslaande deuren naar buiten dus gaan gebruiken als douchewand? Ik zou zeggen: dichtmaken of douche ergens anders plaatsen. Maar dit wordt naar mijn mening dermate raar dat het wat mij betreft gewoon niet kan. Als je het toch per se zo wil: douchegordijn ervoor hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
Kurma schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Hè? Je wil die openslaande deuren naar buiten dus gaan gebruiken als douchewand? Ik zou zeggen: dichtmaken of douche ergens anders plaatsen. Maar dit wordt naar mijn mening dermate raar dat het wat mij betreft gewoon niet kan. Als je het toch per se zo wil: douchegordijn ervoor hangen?
Die deuren zitten er en de douche zit er. Ik besef dat dit niet de standaard badkamer is, maar ik zoek gewoon een goede oplossing voor de situatie.

Hoe is dit trouwens anders dan een badkamer raam? Of een buitendeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07

orf

huppelepups schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Die deuren zitten er en de douche zit er. Ik besef dat dit niet de standaard badkamer is, maar ik zoek gewoon een goede oplossing voor de situatie.

Zoveel water als van een douche geeft altijd problemen als dat kan blijven staan. Moet je via de douchecabine via een grote opstap door die deuren? Ik zou denk ik een glazen douchedeur ervoor zetten als het echt niet anders kan. Eventueel dubbele deuren die met magneetsluiting in elkaar vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
[...]

Die deuren zitten er en de douche zit er.
Waarom kan je die deuren niet dichtmaken?
Ik besef dat dit niet de standaard badkamer is, maar ik zoek gewoon een goede oplossing voor de situatie.
Ik ben bang dat een goede oplossing er niet is..
Die zitten nooit ín de douche.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Ojjorz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:54:
[...]

Dit was voor ons de grootste reden om voor een mooie glazen schuifdeur te gaan (morgen plaatsen ze hem!). Zolang je onder de straal staat gaat het wel, maar daarna krijg ik het gelijk koud in zo'n open douche.
Vond het juist altijd kut, dat zodra je onder de douche uit kwam, het zo koud was.. als ik nu lang genoeg douche is de hele badkamer warm en niet alleen de cabine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

BasvanS schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Vond het juist altijd kut, dat zodra je onder de douche uit kwam, het zo koud was.. als ik nu lang genoeg douche is de hele badkamer warm en niet alleen de cabine.
Haha ja, zo kan je het ook zien. Ik douche meestal niet lang genoeg om daarmee de hele badkamer te verwarmen. Afdrogen doe ik ook 90% in het douchedeel. Daarna alleen nog even de voetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:05
huppelepups schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:35:
[...]

[Afbeelding]
Ik denk niet dat je dit gaat oplossen door het goed te schilderen/kitten. Kan veel te veel water op blijven staan en tussenkomen van een douche. Kan je er op een mooie manier iets van een glazen deur voor zetten die je weg kan draaien/schuiven?

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
[...]

Ik zou een voorzetraam overwegen, je wil iets hebben wat 99% van de tijd dicht zit, maar wel open kan. Belangrijk is dat het de ruimte tussen het voorzetraam en de deurenvochtvrij blijft. Het voorzet raam moet dus heel goed afsluiten.

Zoiets:

https://topvoorzetramen.n...WEf0E_9uYAyBoC5L0QAvD_BwE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Flix20 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDgOxZGQ3Ky6b49ZF3nNBC80OIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SX9gJwqO4KfrJqDIr6YOmJRY.jpg?f=fotoalbum_large
120x90, ruim zat en absoluut niet glad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Dj-sannieboy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

[Afbeelding]
Dat ziet er maar 1 keer mooi uit.. als het net geplaatst is.. daarna is het een verschrikkelijke schoonmaak klus, elke keer na het douchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11
Dj-sannieboy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

[Afbeelding]
Ik krijg een douchewand in zo'n zelfde hoek. Alleen kiezen wij voor 100x90 (deurkant 100).
Probeer momenteel een goede douchecabine te vinden maar de binnenmaten zijn allemaal <100 :'( .
Terwijl ons afschot 100cm wordt.

Hoeveel CM afschot heb jij en welk type douchecabine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

BasvanS schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:10:
[...]

Dat ziet er maar 1 keer mooi uit.. als het net geplaatst is.. daarna is het een verschrikkelijke schoonmaak klus, elke keer na het douchen..
Daar hebben ze douchewissers voor uitgevonden! Scheelt wel dat het alleen in de douche nat wordt en niet in de rest van de badkamer!
SquareOne schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Ik krijg een douchewand in zo'n zelfde hoek. Alleen kiezen wij voor 100x90 (deurkant 100).
Probeer momenteel een goede douchecabine te vinden maar de binnenmaten zijn allemaal <100 :'( .
Terwijl ons afschot 100cm wordt.

Hoeveel CM afschot heb jij en welk type douchecabine?
Afschot durf ik zo niet te zeggen, ik gok 1 cm. Betreft een Sealskin gallery 3000.

[ Voor 38% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-10-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tjolk schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Exact 1 van de grootste irritaties in onze huidige badkamer. Wand van 1.20m, totale ruimte 1.80m x 0.83m maar het is al gauw fris, de halve badkamer is zeiknat op het gedeelte direct aan de andere kant van de douchewand na.

* Tjolk kan niet wachten totdat project badkamer start.
Het is maar net hoe groot het is en hoe groot je wand is. Wij hebben 1,8m x 1m en daar wordt de badkamervloer enkel nat als de kinderen te hard spelen met bekertjes. Maar goed, dan wordt het plafond ook wel eens nat :X

Van kou heb ik ook geen last. Integendeel, ik sta heerlijk lang onder de douche nu.

Grootste nadeel: het neemt véél ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Dj-sannieboy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Daar hebben ze douchewissers voor uitgevonden! Scheelt wel dat het alleen in de douche nat wordt en niet in de rest van de badkamer!
[...]

Afschot durf ik zo niet te zeggen, ik gok 1 cm. Betreft een Sealskin gallery 3000.
Sorry, bedoelde de breedte van het afschot, ben benieuwd of dat in jouw situatie iets van 118 of 119cm is. Je douchewand (aan kant van wasmeubel) staat op een profiel oid?

Op de tekening van de aannemer staat 100cm breedte douche. Maar alle douchewanden hebben een maat van 97-99. Als voorbeeldje een Van Rijn ST05 serie (gespiegelde versie).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqgt7VdP3rCdgFRMINIFyoxHuz0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bzleZOJOfUrhaXZ6LJpqnljv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H73AeSfaTnOIaNPLJZ8HelqTPWQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TfNbaaGfBTZsvzHPnoOnaZW5.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
Het hele idee inloop douche is naar mijn gevoel ook compleet overhypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:08

KhaZ

Alfa Romeo

barry86 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Het hele idee inloop douche is naar mijn gevoel ook compleet overhypt
Heb het niet, maar het lijkt mij ook veel te koud. Het scheelt wel schoonmaken, en het ziet er ruimtelijk uit.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
KhaZ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

Heb het niet, maar het lijkt mij ook veel te koud. Het scheelt wel schoonmaken, en het ziet er ruimtelijk uit.
Ik ben anders van mening. Al het gespetter geeft ook kalk aanslag wat weer schoongemaakt moet worden.
Voor mij mag al het water binnen 3 muren en een deur blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Hoe verhoudt de kwaliteit van Van Rijn zich ongeveer ten opzichte van HSK? Daar zit namelijk een flink prijsverschil in (een soortgelijke prijs van een HSK betekent 6mm glas ipv 8mm bij de Van Rijn).

En ik zie twee verschillende opties staan op een aantal websites: 1) voor douchebakken of 2) voor op de grond. Wat is het verschil tussen deze twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

barry86 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Ik ben anders van mening. Al het gespetter geeft ook kalk aanslag wat weer schoongemaakt moet worden.
Voor mij mag al het water binnen 3 muren en een deur blijven.
Hebben wij geen last van ivm een waterontharder. Desondanks nemen we de betegelde wanden en douche af. Vloer extra vocht weghalen met de vloertrekker.
Gewoon omdat we de badkamer het langst mooi willen houden. :)
Oh, en het voelt nog steeds elke keer alsof we de douche van het hotel inlopen bij het douchen, de ruimte en gevoel van luxe is heerlijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ojjorz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Dat 'hokje' kan je natuurlijk zo ruim maken als je wilt :) Die van ons is straks 1,40x1,20m. Dat is flink ruim, maar wel afgesloten.

De gladheid snap ik niet? Is gewoon betegeld zonder drempel ofzo.
Ik heb de termen door elkaaar vermoed ik.
Voor mij is een inloop douche een gelijkvloerse doucheruimte dan wel niet afgesloten dmv deur.
Ik dacht dat je voorkeur uit ging naar zo'n douchekabine van 90x90 op zo'n bak;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrn0yP0sgBbxvtbAjhXlDKE3AgM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ia4htRozwcoB2CqNXAMGc7VM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Flix20 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb de termen door elkaaar vermoed ik.
Voor mij is een inloop douche een gelijkvloerse doucheruimte dan wel niet afgesloten dmv deur.
Ik dacht dat je voorkeur uit ging naar zo'n douchekabine van 90x90 op zo'n bak;
[Afbeelding]
Ah ja, daar ben ik ook geen fan van :) Volgens jouw definitie heb ik een inloopdouche, maar dan dus met een deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Ik heb een nieuwbouw appartement gekocht met een badkamer van 3,3 m2, waar alleen een douche en badkamermeubel met fontein in komen.

Helaas was ik heel laat met kopen, waardoor ik over een paar dagen al moet beslissen over of ik hem casco laat opleveren of niet.

Ik had besloten om het casco op te leveren en die witte zwembad tegels te accepteren, maar vandaag kreeg ik te horen dat ik niet af kan zien van het plaatsen van de (lelijke) douche en de badkamermeubel. Ik wil die sowieso vervangen. Hierdoor ben ik gaan twijfelen. Een collega waarschuwde mij dat er allemaal lelijke gaten kunnen komen in de muur bij het verwijderen hiervan, en dit is mijn reden om er toch van af te wijken en voor casco te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of dit echt zo is en of dit te verhelpen is?

Om een goede keuze te kunnen maken, wil ik ook zo zorgvuldig mogelijk een inschatting maken van de meerprijs. Daarom ben ik benieuwd naar de arbeidskosten. Ik heb wel gekeken en aan materialen ben ik zo’n 3.000 euro kwijt voor deze badkamer van 3,3 m2 zonder te veel poespas. Er moet nog een dekvloer gegoten worden omdat deze casco niet geleverd wordt, en de leidingen worden 10 cm boven de grond afgetopt. Ik vond wat oude topics over de prijzen, en lees (net als op Google) verschillende prijzen, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Heel veel is ook al van een tijd oud, en weet niet hoe het nu in deze markt is. Moet ik echt denken aan prijzen van 7k tot 10k aan arbeid voor zo’n klein badkamertje met 2 meubeltjes? Kan dit goedkoper als je bijvoorbeeld cash betaalt?

Alvast heel erg bedankt als iemand me op deze puntjes advies kan geven!

Hierbij een impressie van mijn badkamertje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-xBo7914BSoBlYMCoHQ2Omqnn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laEHGP3DaQSXUfImyOJlyd3H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
tahomas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:59:
Ik heb een nieuwbouw appartement gekocht met een badkamer van 3,3 m2, waar alleen een douche en badkamermeubel met fontein in komen.

Helaas was ik heel laat met kopen, waardoor ik over een paar dagen al moet beslissen over of ik hem casco laat opleveren of niet.

Ik had besloten om het casco op te leveren en die witte zwembad tegels te accepteren, maar vandaag kreeg ik te horen dat ik niet af kan zien van het plaatsen van de (lelijke) douche en de badkamermeubel. Ik wil die sowieso vervangen. Hierdoor ben ik gaan twijfelen. Een collega waarschuwde mij dat er allemaal lelijke gaten kunnen komen in de muur bij het verwijderen hiervan, en dit is mijn reden om er toch van af te wijken en voor casco te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of dit echt zo is en of dit te verhelpen is?

Om een goede keuze te kunnen maken, wil ik ook zo zorgvuldig mogelijk een inschatting maken van de meerprijs. Daarom ben ik benieuwd naar de arbeidskosten. Ik heb wel gekeken en aan materialen ben ik zo’n 3.000 euro kwijt voor deze badkamer van 3,3 m2 zonder te veel poespas. Er moet nog een dekvloer gegoten worden omdat deze casco niet geleverd wordt, en de leidingen worden 10 cm boven de grond afgetopt. Ik vond wat oude topics over de prijzen, en lees (net als op Google) verschillende prijzen, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Heel veel is ook al van een tijd oud, en weet niet hoe het nu in deze markt is. Moet ik echt denken aan prijzen van 7k tot 10k aan arbeid voor zo’n klein badkamertje met 2 meubeltjes? Kan dit goedkoper als je bijvoorbeeld cash betaalt?

[Afbeelding]
Iemand is al snel een week bezig met zo’n badkamer. Ik zou rekenen op ca. 10k incl. materialen.

Heb een badkamer van dezelfde afmeting in 2017 verbouwd voor 7k met relatief basic materiaal.

Wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning, maar daar hebben we het tegelwerk en vast onderdelen zoals douchekraan, bad en WC toch maar door aannemer laten plaatsen. Achteraf zou het wellicht marginaal goedkoper hebben gekund maar was naar ons idee het ‘gedoe’ niet waard. Losse onderdelen zoals een douchewand en wandmeubel worden achteraf geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Zou inderdaad zeker rekening houden met 10k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
tahomas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:59:

[Afbeelding]
Zit het leidingwerk al wel op de goede plek of ook nog niet?

Inclusief leidingwerk zou ik hier zo'n 7k voor offereren. Maar een en ander is ook afhankelijk van regio en of je een groot bedrijf laat komen of een eenpitter.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Dank jullie voor jullie reacties. Nauwkeurige schatting zo, als ik zie hoe dichtbij elkaar jullie zitten. :)
Makrolon schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:45:
[...]

Zit het leidingwerk al wel op de goede plek of ook nog niet?

Inclusief leidingwerk zou ik hier zo'n 7k voor offereren. Maar een en ander is ook afhankelijk van regio en of je een groot bedrijf laat komen of een eenpitter.
Leidingen zitten op de goede plek, maar worden 10cm boven de grond afgedopt volgens de casco omschrijving. Ik kan ook niet precies vinden wat dat betekent, maar leidingen hoeven in ieder geval de hoek niet om.

Scheelt dit veel in de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
tahomas schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:31:
Dank jullie voor jullie reacties. Nauwkeurige schatting zo, als ik zie hoe dichtbij elkaar jullie zitten. :)

[...]

Leidingen zitten op de goede plek, maar worden 10cm boven de grond afgedopt volgens de casco omschrijving. Ik kan ook niet precies vinden wat dat betekent, maar leidingen hoeven in ieder geval de hoek niet om.

dan zitten ze dus nog niet op de goed plek. Ze moeten immers nog in de muren worden gefreesd. De goede plek is echt dat je er zo een kraan op kunt zetten. Lijkt me niet heel praktisch 10 cm boven de vloer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
SquareOne schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:38:
[...]
dan zitten ze dus nog niet op de goed plek. Ze moeten immers nog in de muren worden gefreesd. De goede plek is echt dat je er zo een kraan op kunt zetten. Lijkt me niet heel praktisch 10 cm boven de vloer :+
Hahaha als ik die prijzen zo zie, ga ik het bijna overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
tahomas schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:31:

[...]

Dat versta ik inderdaad onder 'zitten niet op de goede plek' :+

Maar voor 7k moet het zeker kunnen. Eerder wat goedkoper dan duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tahomas
Makrolon schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:32:
[...]

Dat versta ik inderdaad onder 'zitten niet op de goede plek' :+

Maar voor 7k moet het zeker kunnen. Eerder wat goedkoper dan duurder.
Dankje voor de inschatting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik ben van plan om de badkamer in mijn nieuwbouwhuis zelf te ontwerpen en onder regie te laten bouwen na oplevering. Tegels en sanitair koop ik via diverse winkels en webshops.

Het ontwerp is al klaar en gemaakt in Visoft via Sanidirect, maar daar rolt geen technische tekening uit. Ook uit Saniweb via de link in de openingspost lijkt het niet mogelijk te zijn om een tekening uit te draaien.

Weet iemand een tool die dat wel kan ? (al dan niet tegen een vergoeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Olympialooping schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:46:
Ik ben van plan om de badkamer in mijn nieuwbouwhuis zelf te ontwerpen en onder regie te laten bouwen na oplevering. Tegels en sanitair koop ik via diverse winkels en webshops.

Het ontwerp is al klaar en gemaakt in Visoft via Sanidirect, maar daar rolt geen technische tekening uit. Ook uit Saniweb via de link in de openingspost lijkt het niet mogelijk te zijn om een tekening uit te draaien.

Technische tekening alsin, gewoon de maten, afstanden, afmetingen? Dat is desnoods zelf nog wel te doen.

Maar vergis je niet in de benodigde kennis van de materialen die je nodig hebt, laat staan nog van het loodgieterswerk en dergelijke.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar er zijn zoveel variabelen. En het wordt een hel als je tijdens het installatiewerk nog aanpassingen moet gaan doen. En dat wordt alleen maar erger hoe dichterbij het einde je bent.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:03
[b]Olympialooping schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:46:

PrtSc? (Print Screen)
Of gewoon je fototoestel.

Ik begreep eigenlijk dat je al een tekening had, maar je hebt blijkbaar alleen een ontwerp?
Met Sketchup moet je wel een eind komen.

@huppelepups
Kan je geen rolgordijn met geleiders ophangen? Op de muur.
Even een waterdicht stofje kiezen, ze zullen vast iets voor de badkamer hebben. Maar een minicassette van 140bx 180h kost nu 89 euro.
Wel wachten met oprollen tot het droog is.

[ Voor 68% gewijzigd door Teijgetje op 10-10-2021 17:59 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
Een aantal posts eerder ook al gevraagd, maar nog geen antwoord en we moeten nu echt wel gaan bestellen. Weet iemand hoe Van Rijn zich verhoudt tot HSK (of Sealskin) qua douchewanden?

Of weet iemand waar ik deze in 'het echt' kan bekijken ergens in de buurt van Breda. De meeste winkels hier hebben weinig van deze merken en het lijkt vooral 'eigen' merk of kleinere merken. Bij de Sanidump hadden ze een vrij stevig uitziend geval met softclose voor rond de 1100 euro, maar geen idee wat voor merk dat dat zou kunnen zijn, dus weet niet hoe dat is qua kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
pascoa341 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:41:
Een aantal posts eerder ook al gevraagd, maar nog geen antwoord en we moeten nu echt wel gaan bestellen. Weet iemand hoe Van Rijn zich verhoudt tot HSK (of Sealskin) qua douchewanden?

Of weet iemand waar ik deze in 'het echt' kan bekijken ergens in de buurt van Breda. De meeste winkels hier hebben weinig van deze merken en het lijkt vooral 'eigen' merk of kleinere merken. Bij de Sanidump hadden ze een vrij stevig uitziend geval met softclose voor rond de 1100 euro, maar geen idee wat voor merk dat dat zou kunnen zijn, dus weet niet hoe dat is qua kwaliteit.
Van Rijn is in ieder geval prima. Zelf heb ik de ST05 serie op het oog maar kom niet uit qua maten. Kijk nu naar Seaskin en Novellini.

HSK ken ik niet.

Ik denk dat het allemaal niet extreem veel uitmaakt voor een douchewand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ik heb sinds deze week een Sealskin Acqua 5000 schuifdeur en ben daar tot nu toe erg tevreden over. Loopt prachtig en heeft een fijne soft-close. Ik vermoed dat echter dat veel wanden dat in het begin zullen doen en je het verschil pas gaat merken na een paar jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmp450
  • Laatst online: 23-06-2022
Recent hebben wij een offerte ontvangen voor de renovatie van de badkamer en toilet. Het is een relatief kleine badkamer van 3x2 meter met inloopdouche, bad, toilet en wandmeubel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf_JfPr0GrMv0IhV_a06mR8vsOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XlzEaigCw7oIw7thL3oxJjNa.png?f=fotoalbum_large

Nu ben ik best geschrokken van de van de prijs die gerekend wordt. Het gaat in totaal om 14.5k euro voor alleen het tegelwerk, leidingwerk aanpassen en de installatie zelf. Dit is Incl het toilet.

We hebben zelf de tegels, sanitair, bad, kranen e.d. uitgezocht voor 6.5k wat vrij normaal is voor deze badkamer.

Is het normaal dat ze dit soort bedragen vragen voor een nieuwe badkamer?

[ Voor 4% gewijzigd door vmp450 op 11-10-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 23:32
Heeft iemand tips voor een douchewand die kwartrond of vijfhoekig is, en kwalitatief goed is? Ik heb bij X2O 1 kwartronde douchecabine gezien, en dat was om te huilen. (Verder heeft X2O prima spul overigens hoor). Maar ik ben er zeker van dat er stevige versies met een mooi softclose systeem bestaan. Ik ben ze alleen nog niet tegengekomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

vmp450 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:59:
Recent hebben wij een offerte ontvangen voor de renovatie van de badkamer en toilet. Het is een relatief kleine badkamer van 3x2 meter met inloopdouche, bad, toilet en wandmeubel:

[Afbeelding]

Nu ben ik best geschrokken van de van de prijs die gerekend wordt. Het gaat in totaal om 14.5k euro voor alleen het tegelwerk, leidingwerk aanpassen en de installatie zelf.

We hebben zelf de tegels, sanitair, bad, kranen e.d. uitgezocht voor 6.5k wat vrij normaal is voor deze badkamer.

14,5k is veel geld, maar de prijzen zijn ook bizar om het moment. Ik heb zelf voor iets soortgelijks 9k betaald afgesproken, maar dat was in januari.

De enige manier om je offerte te toetsen is door er meer op te vragen.

Wat bij ons nog hielp was aangeven dat we geen haast hadden. Wilde ik voor de bouwvak dan kon ik niet voor mijn tarief terecht bij ze.

Edit: is die 14,5k voor badkamer en toilet? Of alleen de badkamer. Voor beiden vind ik het nog niet zo heel gek. Daarvoor was ik 11k kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ojjorz op 11-10-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik ben er nog niet over uit hoe ik de badkamer het best kan verwarmen: vloerverwarming, vloer+wandverwarming, electrisch of water, radiator, etc. Ik heb hier een specifiek topic gemaakt. Tips zijn welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ojjorz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Ah ja, daar ben ik ook geen fan van :) Volgens jouw definitie heb ik een inloopdouche, maar dan dus met een deur.
Hmm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kfq67YC15OBAUu70y07A9R8ZeOA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RCTULBYgX8mbglCWa0w5Kpq2.jpg?f=user_large
Credits Evert Kwok.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp, expertise en ervaring nodig!

In onze nieuwbouwwoning hebben we een ruimte op zolder die we graag willen verbouwen naar een badkamer. Op zolder hebben we uiteraard te maken met een schuine dak (47°). De ruimte is niet groot. Ik denk zelf dat een toilet en wastafel prima passen zit de uitdaging hem erin het plaatsen van óók nog een douche...

Na heel wat puzzelwerk ben ik gekomen op het ontwerp hieronder. Maar omdat het mijn eerste zadeldak woning is en omdat sommige gangbare maten voor bv. douche en toilet-inbouw mij niet altijd even duidelijk zijn doe ik graag een beroep op jullie ideeën.

Bovenaanzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KwdBL9LSwPUb9ns9BeuIzNEyp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZU20t7EuU3ss3JDWr7J3vH3Z.png?f=fotoalbum_large

3d aanzicht (rode lijn is het aanzicht van de volgende foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffH3PhDvt-pA59SNFuI0RdhnoqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z6SxZja1748K6eBjt1cMxfwY.png?f=fotoalbum_large

Zijaanzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cERQ6EPsrJm_jH6b1Zpr2pANci0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mtkFoiVvn4znr7Gd5YQvTL1x.png?f=fotoalbum_large

De grootste vragen/twijfels die ik heb met dit ontwerp is:
* Kan je 'normaal' en comfortabel zitten op het toilet? Of stoot je je hoofd als je opstaat?
* Kan je 'normaal' en comfortabel omlopen om te douchen of is het toch heel veel wringen?
* Is een douche van 80x80 te klein? Hij staat nu getekend als 80x90 (dus ik heb nog wat speling)
* Is een breedte van 700 mm mogelijk/gangbaar voor het toilet?

Nogmaals, ik ben benieuwd naar jullie advies, tips en andere opmerkingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
cxsmike schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:15:
...

De grootste vragen/twijfels die ik heb met dit ontwerp is:
* Kan je 'normaal' en comfortabel zitten op het toilet? Of stoot je je hoofd als je opstaat?
Zitten zo te zien wel. Maar als je opstaat is het zo'n 1m70 hoog? Dat wordt bukken, lijkt me.
* Kan je 'normaal' en comfortabel omlopen om te douchen of is het toch heel veel wringen?
Zo te zien moet je tussen dat wandje in het midden en het knieschot door. Dat is in het midden nog geen 1m70 hoog toch? Hoe lang ben jij?
* Is een douche van 80x80 te klein? Hij staat nu getekend als 80x90 (dus ik heb nog wat speling)
Is klein, ja. Niet per se té klein, maar wel zo ongeveer het absolute minimum.
* Is een breedte van 700 mm mogelijk/gangbaar voor het toilet?
Nee, dat is echt heel krap.
Nogmaals, ik ben benieuwd naar jullie advies, tips en andere opmerkingen :)
Is het een idee om er 2 ruimtes van te maken? Rechts (waar nu de deur is getekend) alleen een WC en wastafel, en links daarnaast (met nog een extra deur aan de voorkant) een douche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-07 09:31
Hallo iedereen,

Wij gaan zelf ons badkamer verbouwen deze winter maar weten nog niet welke regendouche we willen.

Kent iemand een regendouche (liefst van Grohe) waar water tegelijk uit de regendouche en de handdouche kan komen?

Vanwege technische redenen (HOH van 12 cm) kunnen wij de Grohe SmartControl niet toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Naliya schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:09:
Hallo iedereen,

Wij gaan zelf ons badkamer verbouwen deze winter maar weten nog niet welke regendouche we willen.

Kent iemand een regendouche (liefst van Grohe) waar water tegelijk uit de regendouche en de handdouche kan komen?

Vanwege technische redenen (HOH van 12 cm) kunnen wij de Grohe SmartControl niet toepassen.
Geen idee met welke douches dit kan. Maar kan jullie waterdruk het aan? Onze waterdruk heeft al moeite met 1 douchekoop met een goede straal te voorzien. Laat staan als ik twee douchekoppen zou hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naliya
  • Laatst online: 19-07 09:31
SquareOne schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Geen idee met welke douches dit kan. Maar kan jullie waterdruk het aan? Onze waterdruk heeft al moeite met 1 douchekoop met een goede straal te voorzien. Laat staan als ik twee douchekoppen zou hebben...
Er zit nu een systeem waar dit mogelijk is, en er komt genoeg water uit, dus dat zal geen probleem zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Laatst online: 29-08-2023
Hallo iedereen,

Bij een regendouche inbouw moet sowieso een gat gehakt worden en verdwijnt de muurplaat. De leidingen worden direct aangesloten op de inbouwdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
vmp450 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:59:

[Afbeelding]

Nu ben ik best geschrokken van de van de prijs die gerekend wordt. Het gaat in totaal om 14.5k euro voor alleen het tegelwerk, leidingwerk aanpassen en de installatie zelf. Dit is Incl het toilet.

Dat valt zo te zien nog mee: wij kregen hier een offerte van 24.000€ voor een vergelijkbare badkamer en toilet 8)7 plus nog 11.000€ voor de spullen, via hem aan te kopen bij Plieger, zijn vaste badkamerspullen leverancier. Spullen van een andere zaak mocht, maar dan werden ze niet door hem geïnstalleerd.

We gaan voor een klein Pools bouwbedrijfje dat bij onze buurvrouw ook de badkamer gedaan heeft. Hij gaf een offerte van 11.000€, en bij hem mogen we zelf spullen uitkiezen. Veel mooiere dingen gevonden bij X2O, voor maar 8000€.

Mogelijk dat het eerste bedrijf betere kwaliteit levert, en misschien qua timing wat betrouwbaarder is, maar met dat prijsverschil is het een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

marvel27 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:05:
[...]

Dat valt zo te zien nog mee: wij kregen hier een offerte van 24.000€ voor een vergelijkbare badkamer en toilet 8)7 plus nog 11.000€ voor de spullen, via hem aan te kopen bij Plieger, zijn vaste badkamerspullen leverancier. Spullen van een andere zaak mocht, maar dan werden ze niet door hem geïnstalleerd.

We gaan voor een klein Pools bouwbedrijfje dat bij onze buurvrouw ook de badkamer gedaan heeft. Hij gaf een offerte van 11.000€, en bij hem mogen we zelf spullen uitkiezen. Veel mooiere dingen gevonden bij X2O, voor maar 8000€.

Mogelijk dat het eerste bedrijf betere kwaliteit levert, en misschien qua timing wat betrouwbaarder is, maar met dat prijsverschil is het een no-brainer.
Groot prijsverschil maar wat voor sanitair biedt Plieger tov X2O? Is dat exact hezelfde?
En een pools bedrijf, wat voor garantie bieden zij?
Je zal niet de eerste zijn die na een x tijd een probleem heeft en het bedrijf is niet meer te bereiken.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Beter/leuker sanitair bij X2O. Je hebt gelijk wat garantie betreft, dat is een risico. Maar de eigenaar werkt al decennia in Nederland, en het is een officieel Nederland bedrijf, met kvk nummer, etc. Hij werkt enkel met Poolse werknemers. Hij heeft het al meerdere klussen bij de buurvrouw gedaan, en bij andere mensen in de buurt. Hij heeft bij ons een vloer gelegd, en is daarvoor netjes teruggekomen toen de vloer wat ging werken (wat uiteindelijk aan de vloer lag en niet aan hoe hij ze had gelegd).

Het is iets meer risico, maar voor dat prijsverschil durf ik het wel aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:28
[...]
We waren hier bezig met een badkamerspeciaalzaak. Die rekende € 18.000,- arbeid. Vervolgens een ZZP'er gevonden die meer voor € 11.000,- doet. Dus wij koppelen dat terug aan de badkamerzaak. Krijgen we te horen: "Die werkt ook regelmatig voor ons inderdaad, dus goede keus" 8)7 Oftewel, een hele dure service.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wij doen het ook niet via een badkamerspeciaalzaak. Bij ons begint 1 november de verbouwing van de badkamer. Hij is 3,5 week bezig, en kregen de tip om een tijdelijke douche te huren. Scheelt gesleep naar buren/familie etc.
Prijs viel me enorm mee, 240 euro voor 3 weken. Incl plaatsen op zolder, boiler etc. Ik ben benieuwd.

Dit moet het worden qua sfeer, alleen niet met zwart maar met chroom.
Afbeeldingslocatie: https://mottobymosa.com/application/files/img/0/Noble-bathroom-Motto-by-Mosa-04-c95d84d0.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door EWK op 14-10-2021 21:06 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 17-07 15:20
Hallo iedereen,

Wij hebben deze en beide kunnen aan: Hotbath cobber CB7071

https://www.badkamerxxl.n...n-en-handdouche-mat-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:43
EWK schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:04:
Dit moet het worden qua sfeer, alleen niet met zwart maar met chroom.
[Afbeelding]
Mooi! Welke tegel is de visgraat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Zijn er hier ook nog mensen die niet zo’n standaard grijze tegel badkamer hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyeDzs5VAwnHgOIfhD9isxzOklg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWypHydgDE00QiFC5B9DDudu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

barry86 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:22:
Zijn er hier ook nog mensen die niet zo’n standaard grijze tegel badkamer hebben?
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8VjjmoJhwsPF96-LZ0ov7OQgWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zBuTmCJjWX471TPRF0xJRL5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2ZLXDpN_dSlcrFEnzQbwafi6ec=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwUSdqB2IqZ4Drq5zpKO7nse.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfW7_Q3J8BZEIKADqef9EfeFPz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJN9y1SYV9aVRsGIjGk7R67P.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CW6JwDKDvyPQVUZhPPmQhI4KB8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAzpRab1WH5KpwJPUFvyhcoY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yITvwYRSTKyeASSoklc5iNGCFF0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ap2vTT1IiOE7KeMXtUYGRRFS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPElYBUD2oI-jjRIq2wRpozFRm0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvJ15v1tUgiYAYOmSNhT5YsW.jpg?f=fotoalbum_tile
Jouw badkamer? Robuust vind ik wel tof, maar moet wel passen in een woning / ruimte.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

vanderwolf schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:01:
[...]

Mooi! Welke tegel is de visgraat?
Eind november zal ik het eindresultaat laten zien.
De tegel is deze: Motto by Mosa Form Grey 15x45 cm

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Quad schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

Zoiets?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[...]

Jouw badkamer? Robuust vind ik wel tof, maar moet wel passen in een woning / ruimte.
Is dat bad de villeroy en boch Collaro?
Edit: nee, lijkt er een beetje op, maar wel anders.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:44
Hi allen,

Wegens de aankoop van een nieuwe woning zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe badkamer. Wij hebben een gesprek gehad bij Sani4all en ik ben benieuwd naar jullie mening over onderstaande offerte. De meeste producten lijken afkomsting te zijn van Blaauw Sanitair en de meubels van Revital. Ik krijg het gevoel dat er aardig ruig is geschreven, maar kan dit niet helemaal onderbouwen. Wat vinden jullie van dit voorstel? Klopt de prijs/kwaliteit verhouding?

Kosten badkamer

Ben benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:36
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de Balmani Click Flat afvoerplug voor Solid Surface en wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Als wij onze wastafelmengkraan open zetten, een een hansgrohe Focus 100 Coolstart zonder afvoer, dan loopt het water niet snel genoeg weg. Ga van de week eens langs bij X2O om te vragen wat ik daar aan kan doen. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier "last" van heeft.
iRinze schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 00:32:
Hi allen,

Wegens de aankoop van een nieuwe woning zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe badkamer. Wij hebben een gesprek gehad bij Sani4all en ik ben benieuwd naar jullie mening over onderstaande offerte. De meeste producten lijken afkomsting te zijn van Blaauw Sanitair en de meubels van Revital. Ik krijg het gevoel dat er aardig ruig is geschreven, maar kan dit niet helemaal onderbouwen. Wat vinden jullie van dit voorstel? Klopt de prijs/kwaliteit verhouding?

Kosten badkamer

Ben benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen.
Wij hebben bijna de complete verbouwing achter de rug (nog twee keer plafond witten en de verlichting monteren) en we waren totaal 17K armer. We hadden ongeveer 10K-15K begroot maar het loopt best snel op. Uiteraard afhankelijk van wat je koopt. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil.

Onze artikelen komen bij X2O vandaan en het sanitair van Hans Grohe hebben we los gekocht via internet (douche is inbouw). HUE verlichting, schakelmateriaal en armaturen ook via internet.

De tegels zijn van Porcelanosa en kwamen een proefopstelling tegen bij de leverancier. Eenmaal gezien kwamen we hier toch telkens bij terug. Alles wat we zagen was het gewoon net niet voor ons.

Jouw montagekosten zijn redelijk standaard, dat waren wij ook ongeveer kwijt voor 1,5 week werk

[ Voor 58% gewijzigd door A3-D op 17-10-2021 13:31 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roald16
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 21:57
Iemand een idee waar je betaalbaar een badkamermeubel kan kopen? Ik kan mij herinneren dat hier wel eens een webwinkel voorbij kwam maar ik kan die niet meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

roald16 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:50:
Iemand een idee waar je betaalbaar een badkamermeubel kan kopen? Ik kan mij herinneren dat hier wel eens een webwinkel voorbij kwam maar ik kan die niet meer vinden :(
Marktplaats?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
ik heb paar maanden geleden er een moeten kopen. de prijs was meer dan verdubbeld en de kwaliteit was 2x zo slecht.
echt bizar wat ze vragen.

Ik heb voor mijzelf ook een keer een nieuw meubel nodig maar ik ga het zelf wel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
Nog steeds duur maar wel relatief goedkoper zijn onze duitse vrienden (zoek 'reuter' in dit topic om een paar aanvieders te vinden). Wij hebben bij reuter besteld en zijn nu aan het wachten tot het binnen komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
[...]

@vmp450

Wonen jullie ergens in het westen van het land? Ik vind die bedragen echt absurd.
ben er al een paar jaar uit maar 2k voor installatiewerk voor een simpel badkamers zou al veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Q1sanitair zou je nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:07
cxsmike schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:15:

Na heel wat puzzelwerk ben ik gekomen op het ontwerp hieronder.

ik ben benieuwd naar jullie advies, tips en andere opmerkingen :)
Heb je een mogelijkheid om de deur in het midden te plaatsen? Dan kun je links een douche maken van 85x160, recht tegenover de deur een toilet en rechts een wastafel van 50 diep en max 160 breed, waardoor je ook ruimte hebt voor handdoeken etc.
Ik ben geen fan van toilet recht tegenover de deur, maar in dit geval geeft het je wel de meeste ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:45

Fanta

FordPerformance™️

A3-D schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:21:
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de Balmani Click Flat afvoerplug voor Solid Surface en wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Dat heeft niet met de plug te maken, maar met de afvoer. Die zit verstopt, of is niet goed aangelegd.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-07 14:57
SquareOne schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:04:
[...]

Q1sanitair zou je nog kunnen proberen.
Heb je ervaring met de kwaliteit van Q1 sanitair? De prijzen zijn t.o.v. de reguliere sanitair bedrijven scherp? Ze geven over het algemeen prima garantie en beweren dat alles uit dezelfde fabrieken komen dan de grote merken met vrijwel hetzelfde materiaal.

Iemand nog meer ervaring met Q1SANITAIRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmp450
  • Laatst online: 23-06-2022
Rofdof schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:43:
[...]

@vmp450

Wonen jullie ergens in het westen van het land? Ik vind die bedragen echt absurd.
ben er al een paar jaar uit maar 2k voor installatiewerk voor een simpel badkamers zou al veel zijn.
We wonen in het zuiden. Heb inmiddels nog een offerte binnen met vergelijkbare prijzen voor de installatie (geven aan dat de uurprijzen voor tegelzetters en loodgieters flink zijn gestegen). Dit laatste bedrijf geeft wel aan dat alle oude tegels verwijderd worden terwijl in de eerste offerte uitgaat van overtegelen.
Pagina: 1 ... 53 ... 124 Laatste