Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 52 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 06:19
Batilan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:49:
[...]

Balen zeg. :-(
Ze vonden het schuim matje nog steeds geen goed idee?
Het schuimmatje vangt geen krachten op maar is tegen het knarsen van keramiek op keramiek tijdens gebruik.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Barrybobslee schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:17:
Hierbij de offerte voor onze nieuwe badkamer.
Op de prijs zit een extra "aannemers" korting omdat we zijn doorverwezen vanuit de aannemer.
Kort samengevat:
- Riho Lusso 180x80 Easypool 3.0 bad
- Badmeubel 120 breed, 2 inbouwkranen, 1 spoelbak
- hoge kast 35x35
- Elara sierradiator
- Magnum vloerverwarming
- standaard softclose toilet
- douche: 80x200 draaideur, inbouwkranen zwart
- opbouw sunshower > willen we aanpassen naar een inbouw
- Antraciet tegels op de vloer
- wit marmer look tegel tot 120cm hoog en bij de douche tot het plafond.
- alle kranen zijn van het merk "Caral"

In de offerte zit er een trio waste. Dit gaat eruit. Ik zie het voordeel er niet in van een vaste kraan om te vullen en vullen vanuit de "overloop" :+

***members only***
Caral is geen merk maar een type, het merk is dan Wiesbaden. Kort door de bocht, chinese meuk. Ik heb je een PB gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:03

Quad

Doof

Batilan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:49:
[...]

Balen zeg. :-(
Ze vonden het schuim matje nog steeds geen goed idee?
Heb niet eens meer gekeken, morgenochtend bekijk ik of ze 'm erachter gezet hebben of niet.
Freubel schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:02:
[...]

Wat voor wc is het ? Ik weet dat de subway van V&B aan de zware kant is. Maar het klinkt mij meer als te weinig lijm achter de tegel of te snel afgevoegd waardoor de lijm niet is uitgehard. Wat ze vaak nog willen doen is de tegel recht achter de bevestiging te laten vervallen en daar wat hout te plaatsen wat de spanning en krachten kan dragen.
Is er een van Clou.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Quad schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:37:
[...]

Heb niet eens meer gekeken, morgenochtend bekijk ik of ze 'm erachter gezet hebben of niet.

[...]

Is er een van Clou.
Van de week een badkamer afgemonteerd.
Deze zat er bij geleverd :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTxDK6wkOGU1gKfGOLdp1CqJ4bQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61nwilrgf9PFL6kC7i9Ydcsb.jpg?f=fotoalbum_large

Please state the nature of the technical emergency

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Bij ons gaan ze maandag beginnen met de badkamer en het toilet beneden.

Ben heel benieuwd naar het resultaat. Hopelijk blijft ons ellende, zoals bij @Quad, bespaard. De komende 10 dagen zal het dus een beetje kamperen worden en douchen bij vrienden :)

• Quad

Quad

Doof

edsandje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:59:
[...]

[Afbeelding]
Zit er dit keer wel achter. Dus de pot lijkt niet helemaal goed gemonteerd waardoor de pot gewoon finaal op de tegels door drukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zh8MX7Yt8gok4TdrQQVYN6kMBAI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0HWTEQ71VM9zisk2qQNAVNR.jpg?f=fotoalbum_tile

@Ojjorz tot over een half jaar. :P (zolang loopt 't nu bij ons)
Succes!

PVOutput☀️

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Quad schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:12:
[...]

Zit er dit keer wel achter. Dus de pot lijkt niet helemaal goed gemonteerd waardoor de pot gewoon finaal op de tegels door drukt.
[Afbeelding]

Succes!
Wij krijgen een zelfde soort tegeltjes achter de pot(ten) dus het zou zomaar kunnen ;)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12
Karp schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:10:
We zijn bij Raab Karcher geweest omdat die samenwerken met onze bouwer. Offerte laten maken. Nu is onderdeel daarvan zo'n 6800,- voor levering en plaatsing van badkamermeubel en spiegelkast van hun eigen merk. Ik werd daar niet zo enthousiast van.

Hebben jullie nog tips voor leveranciers van meubels die ook plaatsen?

Ons beeld nu: badkamermeubel en spiegelkast van 140/160cm. Meubel met 2 kranen, geen waskommen. waarschijnlijk hout(look). Spiegelkast met verlichting (niet opbouw).
Om nog even terug te koppelen. Waarschijnlijk wordt het nu een meubel en spiegelkast van Ink (Momento): https://www.inkbadkamermeubelen.nl
Detremmerie was ook een goede kanshebber, maar die hebben minder mooie wasbakken bij 160cm breed.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:25
Karp schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:13:
[...]

Om nog even terug te koppelen. Waarschijnlijk wordt het nu een meubel en spiegelkast van Ink (Momento): https://www.inkbadkamermeubelen.nl
Detremmerie was ook een goede kanshebber, maar die hebben minder mooie wasbakken bij 160cm breed.
Aan wat voor prijsklasse moet ik dan denken?

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 13:24
Barrybobslee schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:17:
Hierbij de offerte voor onze nieuwe badkamer.
Op de prijs zit een extra "aannemers" korting omdat we zijn doorverwezen vanuit de aannemer.
Kort samengevat:
- Riho Lusso 180x80 Easypool 3.0 bad
- Badmeubel 120 breed, 2 inbouwkranen, 1 spoelbak
- hoge kast 35x35
- Elara sierradiator
- Magnum vloerverwarming
- standaard softclose toilet
- douche: 80x200 draaideur, inbouwkranen zwart
- opbouw sunshower > willen we aanpassen naar een inbouw
- Antraciet tegels op de vloer
- wit marmer look tegel tot 120cm hoog en bij de douche tot het plafond.
- alle kranen zijn van het merk "Caral"

In de offerte zit er een trio waste. Dit gaat eruit. Ik zie het voordeel er niet in van een vaste kraan om te vullen en vullen vanuit de "overloop" :+

***members only***
Nog geen idee wat het aan arbeid meer gaat kosten? Wat je had een stelpost voor een standaard basic badkamer denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Misschien naïef, maar ter info: de levertijden op Sanitairwinkel.nl zijn van lik m’n vestje.

Bestel daar wat spullen die de afgelopen maanden bijna dagelijks wisselen van levertijdindicatie op de site. Ook nu staat er, vandaag besteld, morgen binnen. Bestel je vervolgens: wordt het 1,5 maand later..

Mail je daarover terug: wordt de vraag ontweken.

Bestel je vervolgens bij een concurrent: zelfde verhaal, maar nemen contact op met de leverancier: spullen komen volgende week binnen. Afspraak staat al.

Raar soort booking.com clickbait marketing levertijden verhaal dus - of daar is vast een term voor.

Ben er minder blij mee iig. Als je aan het verbouwen bent en je weet niet precies wanneer je oplevering is: hou hier rekening mee. Dit alles na een aantal keer contact met een medewerker van Sanitairwinkel + een aantal keer een opvolging vanuit hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:05
Wij willen ons badkamer vanuit nieuwbouw casco laten opleveren en het zelf achteraf laten doen.

Meubels en sanitair kopen we het liefst zelf en laten het installeren aan een installateur/tegelzetter. Is dit gebruikelijk, werken installateurs hieraan mee?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53
Taycann schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:11:
[...]

Dat formaat tegels is lastiger te sjouwen, te plaatsen en te snijden.

Mijn aannemer wilde voor de wanden 30x60, lekker makkelijk. 60x60 geworden. Die van jou zijn wel erg groot.
Wat is groot, we hebben hier een 100 x 100 vloertegel op de muur. Ook weer vrij klein vergeleken met 150 x 260 cm tegel die bij mijn tante tegen de muur zit.

60 x 60 is eigenlijk gewoon klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:03
c-nan schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:03:
Wij willen ons badkamer vanuit nieuwbouw casco laten opleveren en het zelf achteraf laten doen.

Meubels en sanitair kopen we het liefst zelf en laten het installeren aan een installateur/tegelzetter. Is dit gebruikelijk, werken installateurs hieraan mee?
Zeker gebruikelijk! Je hebt een loodgieter, tegelzetter en elektricien nodig. Vaak neemt de loodgieter de regie en kent die de 2 anderen waar hij graag mee werkt.
Wel tijdig vastleggen ivm drukte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rees
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 10:55
Hoi allemaal. Met veel plezier volgen we dit topic (en eerder dat van de keuken), erg leuk en handig.
We zijn bezig met de badkamer en toilet van onze nieuwbouwwoning. We willen graag allerlei spullen zelf kopen en het laten plaatsen door onze installateur en tegelzetter.

Ik heb het een en ander gelezen over een wc reservoir en kom dan uit op een Geberit UP320. Klopt dat?

Hebben jullie aanraders voor een A merk dubbele wastafel van 120 cm? Ons oog valt op een model van V&B. We willen voor inbouwkranen gaan.

Inbouwkranen van de wastafel, bad en doucheset worden die van Hotbath.

Zijn er nog aanraders voor een glazen douchewand met deur, totale breedte 170 cm?
Zoiets leek ons wel leuk: https://www.tegelensanita...0-cm-8-mm-dik-helder-glas.

Nog een laatste vraag. Nog tips voor een tegelzaak? Mag ook in Duitsland zijn, we wonen zelf in Nijmegen.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Rees Geberit is een prima standaard inbouwreservoir.
Zelf hebben we zowel Geberit als Tece in huis, de drukplaten van Tece vind ik mooier, en platter dan die van Geberit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
edsandje schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:59:
[...]

[Afbeelding]
Het is een flinterdun schuim matje, wc's zijn tegenwoordig behoorlijk aan het gewicht waardoor de trekkracht tegen de muur aan stukken hoger is geworden. Zo'n matje vangt dat echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Quad schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:12:
[...]

[Afbeelding]

Succes!
Probleem is volgens mij redelijk duidelijk, je hebt een "handvorm" tegeltje op het reservoir, deze zijn niet vlak. Dus zodra de wc gemonteerd wordt krijg je geen vlakke dukverdeling van de krachten maar vangen de "pieken" in je tegel die krachten op, gezien het een biscuit tegeltje is knapt die dus onder die krachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Freubel schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:22:
[...]

Het is een flinterdun schuim matje, wc's zijn tegenwoordig behoorlijk aan het gewicht waardoor de trekkracht tegen de muur aan stukken hoger is geworden. Zo'n matje vangt dat echt niet op.
Het doel van zo'n matje is om contactgeluid tussen pot en muur te voorkomen/reduceren. Heeft verder inderdaad geen invloed op de krachten verdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
jslaman schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:26:
[...]

Het doel van zo'n matje is om contactgeluid tussen pot en muur te voorkomen/reduceren. Heeft verder inderdaad geen invloed op de krachten verdeling.
Precies, enige wat het doet is het knarsen van keramiek op keramiek verminderen/voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Freubel schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:22:
[...]

Dit matje was ca 6 mm dik van een soort siliconen, meestal lever ik zelf de inbouwframes en gebruik ik de Geberit isolatiemat. Nog nooit problemen mee gehad.
Wat vaak een oorzaak is dat de pot niet vastzit, men durft die niet flink aan te draaien, of met sommige van die verborgen bevestigingen krijg je soms gewoon niet strak genoeg.
Als er 1 tegel kapot gaat zoals bij @Quad is gewoon een montage fout, geen matje en als er met matje weer 1 tegel kapot gaat is of die pot krom of je achterwand, je maakt mij niet wijs dat die pot over de gehele wand maar op 1 punt draagt en dat tegeltje kapot gaat ook al is het een handvorm, die draagt dan echt wel op meerdere punten.
En de ene pot is zwaarder dan de ander, klopt helemaal, ik heb Geberit Aquackean closets geplaatst, die zijn serieus zwaar.
Hoe vlakker de achterwand en als het closet ook vlak is en een matje er achter kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Rees schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:18:
Hoi allemaal. Met veel plezier volgen we dit topic (en eerder dat van de keuken), erg leuk en handig.
We zijn bezig met de badkamer en toilet van onze nieuwbouwwoning. We willen graag allerlei spullen zelf kopen en het laten plaatsen door onze installateur en tegelzetter.

Ik heb het een en ander gelezen over een wc reservoir en kom dan uit op een Geberit UP320. Klopt dat?

Hebben jullie aanraders voor een A merk dubbele wastafel van 120 cm? Ons oog valt op een model van V&B. We willen voor inbouwkranen gaan.

Inbouwkranen van de wastafel, bad en doucheset worden die van Hotbath.

Zijn er nog aanraders voor een glazen douchewand met deur, totale breedte 170 cm?
Zoiets leek ons wel leuk: https://www.tegelensanita...0-cm-8-mm-dik-helder-glas.

Nog een laatste vraag. Nog tips voor een tegelzaak? Mag ook in Duitsland zijn, we wonen zelf in Nijmegen.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Wij krijgen een Sealskin Acqua5000 schuifdeur in onze badkamer. Vonden wij, na een hoop deuren te hebben geprobeerd, de mooist lopende met het meest solide schuifmechanisme.

https://sealskin.com/nl-nl/series/acqua-5000/nis-douches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
edsandje schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:13:
[...]

Dit matje was ca 6 mm dik van een soort siliconen, meestal lever ik zelf de inbouwframes en gebruik ik de Geberit isolatiemat. Nog nooit problemen mee gehad.
Wat vaak een oorzaak is dat de pot niet vastzit, men durft die niet flink aan te draaien, of met sommige van die verborgen bevestigingen krijg je soms gewoon niet strak genoeg.
Als er 1 tegel kapot gaat zoals bij @Quad is gewoon een montage fout, geen matje en als er met matje weer 1 tegel kapot gaat is of die pot krom of je achterwand, je maakt mij niet wijs dat die pot over de gehele wand maar op 1 punt draagt en dat tegeltje kapot gaat ook al is het een handvorm, die draagt dan echt wel op meerdere punten.
En de ene pot is zwaarder dan de ander, klopt helemaal, ik heb Geberit Aquackean closets geplaatst, die zijn serieus zwaar.
Hoe vlakker de achterwand en als het closet ook vlak is en een matje er achter kan er weinig mis gaan.
Nee hij draagt in eerste instantie niet over de hele wand, hij draagt op het niet vlakke deel van het tegeltje. Het is een handvorm tegeltje, die zijn niet vlak. Zodra je dat de wc aantrekt komt de eerste spanning op het "heuveltje" van de tegel, door hem strakker aan te trekken zal er iets moeten geven, of het keramiek van de wc of het keramiek van het tegeltje. Het probleem is juist dat die achterwand van niet vlak is. Was ie dat wel had je dit niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Freubel schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:29:
[...]

Nee hij draagt in eerste instantie niet over de hele wand, hij draagt op het niet vlakke deel van het tegeltje. Het is een handvorm tegeltje, die zijn niet vlak. Zodra je dat de wc aantrekt komt de eerste spanning op het "heuveltje" van de tegel, door hem strakker aan te trekken zal er iets moeten geven, of het keramiek van de wc of het keramiek van het tegeltje. Het probleem is juist dat die achterwand van niet vlak is. Was ie dat wel had je dit niet gehad.
Mjah, kan wel kloppen, maar in Nederland hangen er legio potten op zulke tegeltjes, dus hier gaat toch echt iets mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het lijkt idd niet helemaal goed te gaan bij ons.
Aankomende week komen de leverancier van de tegels, installateur, tegelzetter en badkamerleverancier om de boel te beoordelen en (hopelijk) te fixen.
Ze moeten wel, deadline is 1 oktober.

Wat mij betreft gaan we ook niet verder speculeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 26-09-2021 21:39 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08 09:38
Ojjorz schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:35:
[...]

Mjah, kan wel kloppen, maar in Nederland hangen er legio potten op zulke tegeltjes, dus hier gaat toch echt iets mis.
Dat inderdaad. Ik heb vorig jaar een toilet gemaakt en totaal geen problemen met de tegels gehad. Ook handgevormde tegels. Goed aandraaien en met een matje ertussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEiqofvCYEV96WwuP1VsRmozghQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmX8FKfBP5C4z8vTmcKA8k8A.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: dit is op een qboard plaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LNJyKVnJ84z7f3AyvWrod0f-LE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKEwzCfE9gvbxHcV6sYSzd5b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door colvano op 26-09-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
[...]

Klopt als een bus. Ligt er maar net aan waar je bevestiging zit en waar de eerste spanning komt. Als het tegeltje waarschijnlijk 180% gedraaid was, iets hoger of iets lager zat was hij wellicht niet geknapt.
Overigens hoor ik het wel vaker dat de tegel achter de wc is geknapt tijdens de montage. Vandaar ook dat ze vaak achter de wc geen tegel plaatsen maar een plaatje hout met de dikte van de tegel. Kan ie ook niet knappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hij knapt deze keer niet op het contact punt. Er komt wel druk op gezien de lijntjes in de toplaag.

De knap zit er een paar cm onder.
Links geknapt, rechterkant van de pot oppervlakkig een flinke barst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF_BhOi6f0VOIhoUHyOLmpMkTDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBYT7jYZtMWXwTRVKf8rfJzh.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

[...]

Precies, uit eigen collectie :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkY7GBwcMGQ7SKsUpXRu6JlRyVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEiKmA2q2TUH3tJd6zcUBm7J.jpg?f=fotoalbum_large
Volgens mij zijn dit ongeveer dezelfde tegels.
Daarom ben ik ook geen fan van wedi platen, als je de pot flink aandraait druk je de tegels de plaat in en ze breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
edsandje schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:49:
[...]

Precies, uit eigen collectie :
[Afbeelding]
Volgens mij zijn dit ongeveer dezelfde tegels.
Daarom ben ik ook geen fan van wedi platen, als je de pot flink aandraait druk je de tegels de plaat in en ze breken.
Ook hier absoluut geen fan van wedi plaat, q-board of andere kant en klaar platen.
Strak resultaat overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Quad schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:48:
Hij knapt deze keer niet op het contact punt. Er komt wel druk op gezien de lijntjes in de toplaag.

De knap zit er een paar cm onder.
Links geknapt, rechterkant van de pot oppervlakkig een flinke barst.

[Afbeelding]
Heel vervelend, maar dit kan toch ook wel netjes gerepareerd worden? Tegeltje wegbikken, schoonmaken, nieuwe tegel slijpen en netjes afwerken met kit.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:11
BasvanS schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:23:
[...]

Wat is groot, we hebben hier een 100 x 100 vloertegel op de muur. Ook weer vrij klein vergeleken met 150 x 260 cm tegel die bij mijn tante tegen de muur zit.

60x60 is de standaard bakmaat. De meeste kleinere maten (30x60/30x30/15x15) worden uit de 60x60 gemaakt.
SavageBrother schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:20:
[...]

Heel vervelend, maar dit kan toch ook wel netjes gerepareerd worden? Tegeltje wegbikken, schoonmaken, nieuwe tegel slijpen en netjes afwerken met kit.
Dat was al eens gedaan. Dit is de herstel poging.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Flix20 schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:56:
[...]

60x60 is de standaard bakmaat. De meeste kleinere maten (30x60/30x30/15x15) worden uit de 60x60 gemaakt.
[...]

Dat was al eens gedaan. Dit is de herstel poging.
Ah, vervelend.

Hier geen vlotte opstart in onze nieuwe woning. Afgelopen week zou onze aannemer starten, echter wordt het nu pas a.s. woensdag. Verhuisdatum gaan we in ieder geval niet meer halen en het is nog maar te hopen dat ze klaar zijn voordat we op vakantie gaan.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
BasvanS schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:23:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, wel bedankt voor het 'meedenken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
Mag ik vragen hoe jullie naar het volgende kijken:

Doen jullie een dorpel tegen de verhoging van de badkamer aan, of betegelen jullie dat?

Ik bedoel dus de verhoging in die zin dat de badkamer in zijn geheel hoger is dan de gang/overige kamers. Doe je dan een dorpel van steen/composiet tegen de verhoging aan, of betegel je dit? De vloer van de badkamer wordt volledig betegeld, maar ik heb het enkel over het verticale deel van de dorpel/verhoging. Je ziet de dorpel dus als je in de gang staan en naar de badkamer kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bij ons is het betegeld, ziet er prima uit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:05
Taycann schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:05:

Doen jullie een dorpel tegen de verhoging van de badkamer aan, of betegelen jullie dat?

Ik bedoel dus de verhoging in die zin dat de badkamer in zijn geheel hoger is dan de gang/overige kamers. Doe je dan een dorpel van steen/composiet tegen de verhoging aan, of betegel je dit? De vloer van de badkamer wordt volledig betegeld, maar ik heb het enkel over het verticale deel van de dorpel/verhoging. Je ziet de dorpel dus als je in de gang staan en naar de badkamer kijkt.
Waarom niet de dorpel aan de binnenzijde van de deur, zodat je vanaf de gang enkel een deur ziet en geen dorpel?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Taycann schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:05:

Hoeveel hoger hebben we het over?

Bij ons is de verhoging 7cm. Daarboven is een natuursteen dorpel van 1.5cm gekomen.
Het verticale stuk onder de dorpel welke zichtbaar is vanuit de gang is met de vloertegel aangevuld.
Kan vanavond wel een foto maken, dat zal het wat duidelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48
Wij willen mogelijk een Duravit Stonetto installeren in onze nieuwe badkamer. Er staat dat je deze op de tegels kan installeren. Echter ik vraag me af of hoe je dat dan met de afwatering doet. Onze huidige douchecabine staat verhoogd op pootjes en is toch een flink stuk hoger. Zou dat problematisch kunnen zijn?

dankjewel,

ko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:25
pascoa341 schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:37:
Wij willen mogelijk een Duravit Stonetto installeren in onze nieuwe badkamer. Er staat dat je deze op de tegels kan installeren. Echter ik vraag me af of hoe je dat dan met de afwatering doet. Onze huidige douchecabine staat verhoogd op pootjes en is toch een flink stuk hoger. Zou dat problematisch kunnen zijn?

dankjewel,

ko
Dan moet de afvoer van die Duravit Stonetto wel precies aansluiten op de afvoer/putje eronder.
Onder zo'n douchecabine met pootjes ben je daar wat flexibeler in omdat je de afvoer naar de afvoer/putje in de tegelvloer kunt leiden.

Zo'n Duravit Stonetto toepassen in bestaande badkamer als vervanging van een douchekabine lijkt me ingewikkeld.

Hier een montagevoorbeeld waarbij je 'm als opbouw neerzet (en afvoer precies past):
YouTube: Stonetto by Duravit – Montageanleitung (aufgelegt)

Deze half ingebouwd: maar dat vergt hak en breekwerk
YouTube: Stonetto by Duravit – Montageanleitung (halbeingesetzt)

[ Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 27-09-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
Heeft iemand ervaring met het isoleren van zijn badkuip voor plaatsing?

Deze persoon beweert dat na het isoleren van de kuip het water na een uur 2 graden hoger is dan zonder isolatie.

Ik weet dat Tonzon ook badkuipisolatie verkoopt. En milieucentraal geeft het ook als tip:
Isoleer nieuw bad
Neem je een nieuw bad? Laat het bad isoleren, zodat het niet snel afkoelt. Dat bespaart warm water bij het vullen en voorkomt dat je het bij moet vullen om op temperatuur te blijven.
Maar ik heb hier verder nooit iets over gehoord of gelezen op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
c-nan schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:08:
[...]

Waarom niet de dorpel aan de binnenzijde van de deur, zodat je vanaf de gang enkel een deur ziet en geen dorpel?
Ja dat bedoel ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
Flix20 schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:10:
[...]

Hoeveel hoger hebben we het over?

Bij ons is de verhoging 7cm. Daarboven is een natuursteen dorpel van 1.5cm gekomen.
Het verticale stuk onder de dorpel welke zichtbaar is vanuit de gang is met de vloertegel aangevuld.
Kan vanavond wel een foto maken, dat zal het wat duidelijker maken.
Ook zoiets, 5-7 cm. Bij mij is de dorpen tegen de verhoging aan geplaatst, dus waar jij betegeld hebt. De dorpel steekt een halve centimeter boven de vloer uit. Ik zal het maar laten zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

marvel27 schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:14:

Deze persoon beweert dat na het isoleren van de kuip het water na een uur 2 graden hoger is dan zonder isolatie.

Ik weet dat Tonzon ook badkuipisolatie verkoopt. En milieucentraal geeft het ook als tip:

[...]

Mijn bad is 8 jaar geleden geisoleerd door enorm veel isolatiemateriaal om het bad te plaatsen, echt tot op de tegelwand rondom.
Bad blijft lekker lang warm.
Was geen Toznon maar steenwol denk ik, oid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:03
PSP123 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:53:
[...]

Hi,
Ook wij kijken naar de Hansgrohe Croma 280 met 9l/min, omdat wij wel de looks willen van een regendouche echter maar een boilervat hebben van 200L. (warmtepomp)
Kan je d.m.v. de thermostaatkraan het aantal liters wat er doorheen stroomt nog beperken bij dit type?
Zijn er hier nog ervaringen of aanbevelingen van douches die een regendouche 'look' hebben, maar gunstig zijn i.c.m. een warmtepomp (200l)?

De Hansgrohe Croma 280 met 9l/min is mij inmiddels bekend.
https://www.hansgrohe.nl/...nce-select-s-120-26890670

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 12:23
PSP123 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:06:
[...]

Zijn er hier nog ervaringen of aanbevelingen van douches die een regendouche 'look' hebben, maar gunstig zijn i.c.m. een warmtepomp (200l)?

De verkopers zijn over het algemeen erg positief over de waterbesparende Hansgrohe regendouche. Praktijkervaringen heb ik ook niet kunnen vinden. Ik overweeg ook dezelfde regendouche. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 15:36
marvel27 schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:14:

Ik heb bij het plaatsen van het bad, voor het metselen van de muurtjes, het bad geisoleerd met voor een paar tientjes aan steenwol er zoveel mogelijk tussen te *frotten*. Helemaal rondom en ook eronder. Bij lange na niet perfect.

Het kan sowieos geen kwaad en het kost vrij weinig was mijn insteek.

Het bad blijft heerlijk lang warm, ik lig er soms een uur in zonder bijverwarmen.

Ik heb geen eerlijke vergelijking met een bad zonder isolatie want mijn vorige bad was van plaatstaal.
Maar die moest ik dus om de haverklap bijverwarmen

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38
PSP123 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:06:
[...]

Ik zou eens kijken naar neveldouches. Qua waterbesparing lijken Nebia en Niebla (verwarrend, ik weet het) er bovenuit te steken.

De Nebia verbruikt extreem weinig water, op dit moment zijn er een paar te vinden op marktplaats. Ik heb er nog niet mee gedoucht, maar deze kop produceert inderdaad echt wel een nevel, ipv een traditionele waterstraal. Maar reacties zijn erg positief. Misschien kun je het eens uittesten.

Anders kun je kijken naar de douchekoppen en regendouche van Niebla (verwarrend die namen, ik weet het). Dat zijn eigenlijk (bijna allemaal?) rebranded douchekoppen van het merk Methven. Niebla is wat duurder, maar wel goed retourbeleid. Onder de naam Methven kun je ze wel vaak goedkoper terugvinden, bv op Amazon.nl. Methven zit een beetje tussen een nevel en een straal in. Wel erg groot verschil met mijn vorige Grohe-douchekop: de zachte straal van deze laatste is met een methven kop echt comfortabel.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:03
marvel27 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:10:
[...]

Ik zou eens kijken naar neveldouches. Qua waterbesparing lijken Nebia en Niebla (verwarrend, ik weet het) er bovenuit te steken.

De Nebia verbruikt extreem weinig water, op dit moment zijn er een paar te vinden op marktplaats. Ik heb er nog niet mee gedoucht, maar deze kop produceert inderdaad echt wel een nevel, ipv een traditionele waterstraal. Maar reacties zijn erg positief. Misschien kun je het eens uittesten.

Anders kun je kijken naar de douchekoppen en regendouche van Niebla (verwarrend die namen, ik weet het). Dat zijn eigenlijk (bijna allemaal?) rebranded douchekoppen van het merk Methven. Niebla is wat duurder, maar wel goed retourbeleid. Onder de naam Methven kun je ze wel vaak goedkoper terugvinden, bv op Amazon.nl. Methven zit een beetje tussen een nevel en een straal in. Wel erg groot verschil met mijn vorige Grohe-douchekop: de zachte straal van deze laatste is met een methven kop echt comfortabel.
Goede suggesties, ik ga mij erin verdiepen. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:55
Neveldouches :Y

3L/m :Y

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• louzy82
Kan je vrouw haar haren hier ook goed mee wassen?
Bij een regendouche is er soms al de klacht van vrouwen dat ze bijv shampoo niet goed uit de haren kunnen wassen omdat er niet echt een straal is.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
louzy82 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:20:
[...]

Kan je vrouw haar haren hier ook goed mee wassen?
Wie zegt dat ik de vrouw niet ben of lange haren heb :)

Laat ik zeggen dat het voor lange haren prima werkt.

• louzy82
CurlyMo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:39:
[...]

Wie zegt dat ik de vrouw niet ben of lange haren heb :)

Laat ik zeggen dat het voor lange haren prima werkt.
Touche, laten we het een educated guess noemen.
Alhoewel ik niet naar je username heb gekeken :-p

Bedankt voor je reply.

Louzy#2475

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:25
@onne
Wij zijn opzoek naar een mat wit acryl bad en die Luca die jullie hebben ziet er echt prachtig uit!
Als ik hetzelfde bad opzoek is deze tegenwoordig 2000,- !

Zou je willen delen bij welke webshop je deze hebt gekocht?

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ojjorz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:40:
Bij ons gaan ze maandag beginnen met de badkamer en het toilet beneden.

Ben heel benieuwd naar het resultaat. Hopelijk blijft ons ellende, zoals bij @Quad, bespaard. De komende 10 dagen zal het dus een beetje kamperen worden en douchen bij vrienden :)
Na een dagje slopen en een dagje opbouw zijn ze vandaag begonnen met de eerste tegels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVHI1RpVtvYE9JUy_FhaFkPJtUg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rZDKiPVt4J6cTuS4crXVbiBb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mcxr6NYp0JxnEuhBG7jxGmgfnjw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PmrzppGVMBtoiJNMjxpbYtFT.jpg?f=user_large

• SavageBrother
Ojjorz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:05:
[...]

Na een dagje slopen en een dagje opbouw zijn ze vandaag begonnen met de eerste tegels:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, hier zijn ze vandaag ook met de sloop begonnen. Zijn dat die VT wonen ocean green tegeltjes?

It's dogged that does it

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

SavageBrother schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:57:
[...]

Nice, hier zijn ze vandaag ook met de sloop begonnen. Zijn dat die VT wonen ocean green tegeltjes?
Nee, dit zijn Tebe Ceramica tegeltjes, maar deze maat en kleur zie je van heel veel merken nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
Aha, right. Klopt ja, zie ze hier in het topic veel voorbij komen. Ben benieuwd naar het resultaat!

It's dogged that does it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onne
Aurum schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:13:
@onne
Wij zijn opzoek naar een mat wit acryl bad en die Luca die jullie hebben ziet er echt prachtig uit!
Als ik hetzelfde bad opzoek is deze tegenwoordig 2000,- !

Zou je willen delen bij welke webshop je deze hebt gekocht?
Badkamerwinkel.nl
Was toen 1800 op de website (nu 2000 zie ik). Even mailen/bellen en de beste prijs vragen, toen ging er 350 af bij ons 👌

Altijd korting vragen, ook bij webshops, gaat bijna altijd en heeft ons duizenden euro’s gescheeld op de badkamer…

[ Voor 10% gewijzigd door onne op 30-09-2021 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:25
@onne
Muchios gracias! :D we gaan het proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
Aurum schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:17:
@onne
Muchios gracias! :D we gaan het proberen!
Ze hebben ook de chroom waste plug gratis gewisseld voor een mat witte👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:44
Even een vraagje:
Wij zijn opzoek naar een ronde spiegel incl licht en verwarming erin. Wij kwamen op deze spiegel uit:
https://www.q1sanitair.nl...-en-spiegelverwarming.awp

Echter vertelde verkoper ons dat de spiegel aangesloten wordt op het lichtnet. Maar aangezien wij hue spots gaan plaatsen, staat het lichtnet dus 24/7 onderspanning. Hierdoor zou dus ook 24//7 de verwarming van de spiegel aan blijven staan. Dit is zonde voor het stroomverbruik.

Wat is wijsheid in deze? Een schakelaar tussen het lichtnet en naar de spiegel plaatsen of bestaan er ook spiegel die zo'n schakelaar in de ronding of iets dergelijks hebben zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
praliwi schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Ik heb eindelijk even de tijd gehad om iets in elkaar te knutselen gebaseerd op jouw idee, voor het beeld. Vind het wel een gave indeling eigenlijk 8) Volgens mij kan het prima zo qua ruimte?

Let niet op details (uitlijning tegels, afstand kranen, etc.).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oef. Deze badkamer (2,9x3,1m) laten samen stellen. Wel ook inclusief montage en materiaal (fonteintje, toilet, tegels, etc.) wc beneden.

Alles inbouw behalve de badkraan
Alle kranen zwart (hotbath of damixa)
2 kommetjes i.p.v. grote bak (i.t.t. mijn render)
Badmeubel met 2 lades. Gewoon gelamineerd MDF.
Elektrische radiator (niet op mijn render)
1x1 meter tegels
T-wand 1 zijde en 2 zijkantjes visgraat witte tegels
d110cm spiegel met verlichting
2x TECE verkort toilet, inbouwgedeelte en spoelknop
Lupa half vrijstaand bad (tegen 1 i.p.v. 2 wanden)
Easy drain goot

€ 14.900 materiaal
€ 13.500 montage

:|

[ Voor 5% gewijzigd door praliwi op 03-10-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@praliwi Als je luxe wil moet je betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Zeker! Had alleen verwacht een 5k lager uit te komen. Maar misschien denk ik wel teveel in oudere prijzen en is dit wel netjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Jboy1991 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:24:
Even een vraagje:
Wij zijn opzoek naar een ronde spiegel incl licht en verwarming erin. Wij kwamen op deze spiegel uit:

Echter vertelde verkoper ons dat de spiegel aangesloten wordt op het lichtnet. Maar aangezien wij hue spots gaan plaatsen, staat het lichtnet dus 24/7 onderspanning. Hierdoor zou dus ook 24//7 de verwarming van de spiegel aan blijven staan. Dit is zonde voor het stroomverbruik.

Wat is wijsheid in deze? Een schakelaar tussen het lichtnet en naar de spiegel plaatsen of bestaan er ook spiegel die zo'n schakelaar in de ronding of iets dergelijks hebben zitten?
Afgelopen week een badkamer afgemonteerd met een spiegel met verlichting en spiegelverwarming die beide te bedienen waren op de spiegel.
Ik weet het merk niet maar leek wel op die jij linkt dus die zijn er zeker.
Voorbeeld van een andere: https://www.designspiegel...at-zwart-frame-100x100-cm
Edit ik maak gelukkig vaak foto van het eind resultaat :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6T0jV3cuU_-zOQAgwNOipJ6uMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WL2z2rZ5WTReTq6VDM0MkiRi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door edsandje op 03-10-2021 09:40 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
edsandje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

Afgelopen week een badkamer afgemonteerd met een spiegel met verlichting en spiegelverwarming die beide te bedienen waren op de spiegel.
Ik weet het merk niet maar leek wel op die jij linkt dus die zijn er zeker.
Voorbeeld van een andere: https://www.designspiegel...at-zwart-frame-100x100-cm
Edit ik maak gelukkig vaak foto van het eind resultaat :*)
[Afbeelding]
Oeh, Bedankt. Deze zit eruit alsof het aan onze wensen voldoet:
designspiegels.be/ronde-badkamerspiegel-met-led-verlichting-verwarming-touch-sensor-dimfunctie-en-mat-zwart-frame-80x80-cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:40
Jboy1991 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:24:
Even een vraagje:

De spiegelverwarming gaat pas aan als je spiegelverlichting inschakelt via de touchknop. Dus deze staat niet 24x7 te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
ollie_1982 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

De spiegelverwarming gaat pas aan als je spiegelverlichting inschakelt via de touchknop. Dus deze staat niet 24x7 te verwarmen.
Hmm dan moeten we weer even contact opnemen met de verkoper. Hij gaf aan dat de spiegel normaal via het lichtnet gaat en dat wanneer het licht van de badkamer ingeschakeld wordt dat dan de spiegel incl verwarming ook aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Jboy1991 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:28:
[...]

Hmm dan moeten we weer even contact opnemen met de verkoper. Hij gaf aan dat de spiegel normaal via het lichtnet gaat en dat wanneer het licht van de badkamer ingeschakeld wordt dat dan de spiegel incl verwarming ook aangaat.
Wij hebben op beide badkamers zo’n soort spiegel met verwarming met constante stroom. Deze gaat bij ons pas aan zodra de spiegelverlichting wordt ingeschakeld.

Inderdaad even navragen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:53
Over 6 weken wordt bij ons begonnen met de badkamer en we twijfelen nu over de positie van de stopcontacten. Hoe hebben jullie dat opgelost met waskommen en kranen die op de hoek geplaatst worden?

Op het moment staat het zoals onderstaand ingetekend op de render, maar dat lijkt me in het gebruik nogal onpraktisch. We willen wel graag twee dubbele wcd's, dus een enkele dubbele wcd in het midden wordt dan lastig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19GsiAV5Ts13TI1OQ9q139XoIcg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BDfs9OxGtCoxQqMaSnqeJCfp.jpg?f=user_large

En meteen even gebruik maken van de gelegenheid en de rest van onze toekomstige badkamer showen! Een paar dingetjes kloppen niet in de render. Zo hebben we rechthoekige kommen besteld zoals op de foto ipv de ronde die in de render staan. Het meubel wordt 160cm breed, de spiegel 140cm. De spiegel heeft verlichting rondom en natuurlijk verwarmd. We nemen geen radiator omdat we er vloerverwarming in leggen. Verder komt er nog een deur in de douche.

Voor we zover zijn moet er nog een hoop gebeuren trouwens. Het was een slaapkamer en er ligt nu nog een houten vloer in. Dat wordt een betonvloer op zwaluwstaart platen. We moeten de nis ook nog opnieuw zetten en het raam wordt vervangen voor een nieuw kunststof kozijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cwI_IGvVHWqmONnDkFmM5xFoLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hf05UyujDoW3xwoJmB8HCdMG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhzBpTTIK2-7G-EHa17L0uDQT8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msGABlO5uTp5BFaEMfUc64Eq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SktMaJyDForrE-XO2pbdNA1F71k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oi59DXjm2daPoOHNeFq3puu1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICax-rr_-kJc5uEKAfbESLvb6fE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dRBeLUH6JobWszXMSdkSR1B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Insert12 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:52:
Over 6 weken wordt bij ons begonnen met de badkamer en we twijfelen nu over de positie van de stopcontacten. Hoe hebben jullie dat opgelost met waskommen en kranen die op de hoek geplaatst worden?

Op het moment staat het zoals onderstaand ingetekend op de render, maar dat lijkt me in het gebruik nogal onpraktisch. We willen wel graag twee dubbele wcd's, dus een enkele dubbele wcd in het midden wordt dan lastig.

[Afbeelding]

En meteen even gebruik maken van de gelegenheid en de rest van onze toekomstige badkamer showen! Een paar dingetjes kloppen niet in de render. Zo hebben we rechthoekige kommen besteld zoals op de foto ipv de ronde die in de render staan. Het meubel wordt 160cm breed, de spiegel 140cm. De spiegel heeft verlichting rondom en natuurlijk verwarmd. We nemen geen radiator omdat we er vloerverwarming in leggen. Verder komt er nog een deur in de douche.

Voor we zover zijn moet er nog een hoop gebeuren trouwens. Het was een slaapkamer en er ligt nu nog een houten vloer in. Dat wordt een betonvloer op zwaluwstaart platen. We moeten de nis ook nog opnieuw zetten en het raam wordt vervangen voor een nieuw kunststof kozijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit!

Uit nieuwsgierigheid, waarom 2x een dubbele stopcontact? Heb je er echt 4 tegelijkertijd nodig? 1 dubbele in het midden is te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Beide kranen in het midden en stopcontacten aan buitenkant?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
ollie_1982 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Ziet er mooi uit!

Uit nieuwsgierigheid, waarom 2x een dubbele stopcontact? Heb je er echt 4 tegelijkertijd nodig? 1 dubbele in het midden is te weinig?
Nee, we hebben er geen vier tegelijk nodig. Het lijkt ons handiger als de stopcontacten aan de buitenkant van het meubel komen ipv in het midden. We nemen dan meteen dubbele wcd's zodat we ook voor als het ooit in de toekomst nodig is er genoeg zijn. Maarja, als ze achter de kranen zitten is het ook niet praktisch.

Dan is een dubbele in het midden wellicht toch een betere optie.
Quad schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:29:
Beide kranen in het midden en stopcontacten aan buitenkant?
Die opstelling hebben we in de winkel geprobeerd maar we vinden het prettiger in gebruik als de kranen op de hoek zitten.

Toch nog maar eens de optie van een dubbel wcd in het midden overwegen. Dat moet opzich ook genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
Insert12 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Nee, we hebben er geen vier tegelijk nodig. Het lijkt ons handiger als de stopcontacten aan de buitenkant van het meubel komen ipv in het midden. We nemen dan meteen dubbele wcd's zodat we ook voor als het ooit in de toekomst nodig is er genoeg zijn. Maarja, als ze achter de kranen zitten is het ook niet praktisch.

[...]

Die opstelling hebben we in de winkel geprobeerd maar we vinden het prettiger in gebruik als de kranen op de hoek zitten.

Toch nog maar eens de optie van een dubbel wcd in het midden overwegen. Dat moet opzich ook genoeg zijn.
En als je er dan te kort komt leg je er gewoon een stekkerblok bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met tegellak in de badkamer? Houdt dit zich goed?
Met name in douche en bij het bad? Er is warmtebestendige tegellak verkrijgbaar voor deze plekken. Is dit ook op (meng) kleur beschikbaar?
Tzt willen wij de badkamer geheel vernieuwen, maar voor nu eerst opfrissen met nieuwe verf/lak op de bestaande tegels.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:29
Insert12 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

[...]

Of de dubbele WCD's links en rechts net buiten je meubel laten starten?
Of 1x in het midden en een 2e bij je nis met planken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
ollie_1982 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

En als je er dan te kort komt leg je er gewoon een stekkerblok bij :+
De horror :'(
Rouske schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Of de dubbele WCD's links en rechts net buiten je meubel laten starten?
Of 1x in het midden en een 2e bij je nis met planken?
Dat is ook nog een optie idd, de voorkeur van m'n vriendin gaat hier naar uit. Ik heb ze toch liever middenin. Wordt nog een puntje van discussie dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
praliwi schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:33:
[...]

Oef. Deze badkamer (2,9x3,1m) laten samen stellen. Wel ook inclusief montage en materiaal (fonteintje, toilet, tegels, etc.) wc beneden.

Alles inbouw behalve de badkraan
Alle kranen zwart (hotbath of damixa)
2 kommetjes i.p.v. grote bak (i.t.t. mijn render)
Badmeubel met 2 lades. Gewoon gelamineerd MDF.
Elektrische radiator (niet op mijn render)
1x1 meter tegels
T-wand 1 zijde en 2 zijkantjes visgraat witte tegels
d110cm spiegel met verlichting
2x TECE verkort toilet, inbouwgedeelte en spoelknop
Lupa half vrijstaand bad (tegen 1 i.p.v. 2 wanden)
Easy drain goot

€ 14.900 materiaal
€ 13.500 montage

:|
Ik vind die montage wel flink aan de prijs hoor.. als het een groot bedrijf is is t misschien te verklaren, maar voor een eenmanszaak is ie wel erg duur.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Hier hebben wij een offerte ontvangen voor ons "douchehokje" wat gerenoveerd moet worden. Nu ben ik steil achterover geslagen van de prijs die gerekend wordt. Het gaat in totaal om net iets meer dan 1,25 m2.

Het is een inloopdouche met mozaik tegen de achterwand en 30 x 60 tegels op de muur. Ik heb nu een prijs gekregen van 7K. En dat betreft alleen sloopwerk, tegels en opbouw inclusief tegelwerk en plafond. Installatiewerk, aanschaf kraan/douchekop, verleggen elektra, douchegoot zit daar nog niet bij. Daar reken ik op nog ongeveer 2,5/3K voor.

Dan heb je het over 10K voor een hokje van 1,25 m2. Is dat niet een beetje teveel?

Nog even een aanvulling. Alleen het tegelwerk voor 11m2 is als €1230,00 excl. BTW 8)7 En dat is exclusief tegels. Daarnaast vragen ze €700,00 voor het plafond. Is €25,00 materiaal en € 675,00 arbeid. Ben ik nu gek of is dat niet veel te veel??? Voor maar 1,25 m2 plafond, met 2 spotjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Highfive95 op 04-10-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Highfive95 Heb je bij 1 of meerdere aanbieders een prijs opgevraagd?
En is het niet mogelijk om over bestaande tegels heen te tegelen? Kan vaak makkelijk en scheelt flink in de kosten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
@Quad
Nog niet. Maar gaan we wel zeker doen. Ik begrijp best dat prijzen erg hoog zijn nu. Maar ruim €110 per m2 voor het rechttoe recht aan tegelen een beetje heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
Highfive95 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:23:
Hier hebben wij een offerte ontvangen voor ons "douchehokje" wat gerenoveerd moet worden. Nu ben ik steil achterover geslagen van de prijs die gerekend wordt. Het gaat in totaal om net iets meer dan 1,25 m2.

Het is een inloopdouche met mozaik tegen de achterwand en 30 x 60 tegels op de muur. Ik heb nu een prijs gekregen van 7K. En dat betreft alleen sloopwerk, tegels en opbouw inclusief tegelwerk en plafond. Installatiewerk, aanschaf kraan/douchekop, verleggen elektra, douchegoot zit daar nog niet bij. Daar reken ik op nog ongeveer 2,5/3K voor.

Dan heb je het over 10K voor een hokje van 1,25 m2. Is dat niet een beetje teveel?

Nog even een aanvulling. Alleen het tegelwerk voor 11m2 is als €1230,00 excl. BTW 8)7 En dat is exclusief tegels. Daarnaast vragen ze €700,00 voor het plafond. Is €25,00 materiaal en € 675,00 arbeid. Ben ik nu gek of is dat niet veel te veel??? Voor maar 1,25 m2 plafond, met 2 spotjes.
Dat tegelwerk klopt wel aardig hoor. Tegelijm voorstrijk ed is ook niet gratis.

Maar totaalprijs is wel aan de hoge kant ja. Had iets meer moeten zijn en dan inclusief installatiewerk.

Je moet alleen niet vergeten dat het voor veel dingen niet uit maakt hoe groot de badkamer is..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
Makrolon schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:51:
[...]

Dat tegelwerk klopt wel aardig hoor. Tegelijm voorstrijk ed is ook niet gratis.

Maar totaalprijs is wel aan de hoge kant ja. Had iets meer moeten zijn en dan inclusief installatiewerk.
Als dit nu inclusief voorstrijk, tegel lijm en voegsel etc was ok. Dan nog is het duur volgens mij.

Maar dit is alleen voor het tegelen zelf. Dus alleen het plakken van de tegels. De rest komt er nog los bij. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
Hier is de badkamer ook sinds een paar weken klaar. Zeer tevreden mee, maar ik merk dat het met een douchewand van 90cm nog aardig spettert en nat wordt. Het wil wel eens net om het hoekje stromen zeg maar. Goed, als ik die trekker strategisch plaats zoals op de foto weet ik het water wel binnen te houden, maar is hier misschien een wat solidere oplossing voor? Een soort aanvoegsel van een decimeter wat je erop kan klikken en misschien wat je kan openvouwen ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWeA03QHbL4FHTMWmrRPnypIK1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWEbaNNVVhqauUHW7PLK7Ajx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Even een checkvraag hier zo qua plaatsing meubel/wc. We hebben een meubel met waskommen, meubel komt nu op hoogte 85cm, waskommen van 10cm daar bovenop - is dit logisch? Toilet komt nu 15cm uit de glazen douchewand. Voelt misschien wat krap, maar hebben we voor gekozen ivm de doorloop. Hoe denken jullie hier over?

Qua lichaamsafmetingen zijn we beide normaal (tussen de 170 en 190cm).

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Insert12 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bijzondere locatie voor een stopcontact zo direct naast de kraan. Lijkt mij geen wenselijke situatie.
Water en elektra schijnen niet heel lekker samen te gaan.
Volgens mij mag dat ook niet eens volgens de huidige bouwnormen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPkmVXTQ-3xQYgPY3891rCaKHiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tBwm4K8NhfgNSQaWJxRWTQJ6.png?f=fotoalbum_large
Highfive95 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:23:

Van die 7K schrik ik niet zo heel erg van. Is zeker aan de hoge kant, zeker als daar nog geen installatie en douchekraan en goot bij zit.

Je kan een hoop kosten besparen door of zelf te gaan slopen.
Iedereen kan tegels van de muur afhalen. Als de huidige tegels gelijmd zijn, krijg je die met een klophamer met beitel er prima af. Als je die niet hebt huur je die voor een paar tientjes bij de locale bouwmarkt.
Het is geen grote ruimte dus dat moet prima in een dag te doen zijn. Bespaart je weer een dag arbeid (2 man waarschijnlijk)

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 05-10-2021 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43
habermas schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 06:53:
Hier is de badkamer ook sinds een paar weken klaar. Zeer tevreden mee, maar ik merk dat het met een douchewand van 90cm nog aardig spettert en nat wordt. Het wil wel eens net om het hoekje stromen zeg maar. Goed, als ik die trekker strategisch plaats zoals op de foto weet ik het water wel binnen te houden, maar is hier misschien een wat solidere oplossing voor? Een soort aanvoegsel van een decimeter wat je erop kan klikken en misschien wat je kan openvouwen ofzo?

[Afbeelding]
Ik weet dat diegene die bij ons al het glas heeft geleverd (onderplaat haard, schappen in de kast, en beschermplaten in de keuken) deze hoekstukken kan leveren en daar ook erg mooi bevestigingsmateriaal heeft. Alleen dat is niet in NL. Het lijkt mij dat een Nederlandse leverancier dat ook wel kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

[Afbeelding]
Geen oplossing voor jou, maar misschien voor toekomstige zoekers.

Wij hebben een douchewand met een klein draaibaar deel. 80cm + 40cm of iets dergelijks. Alleen de wand zou te kort zijn. 120cm wand zou de doorloop blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
Flix20 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:24:
[...]
Je kan een hoop kosten besparen door of zelf te gaan slopen.
Iedereen kan tegels van de muur afhalen. Als de huidige tegels gelijmd zijn, krijg je die met een klophamer met beitel er prima af. Als je die niet hebt huur je die voor een paar tientjes bij de locale bouwmarkt.
Het is geen grote ruimte dus dat moet prima in een dag te doen zijn. Bespaart je weer een dag arbeid (2 man waarschijnlijk)
Slopen daar zitten de kosten niet in. Dat is maar €450,00 (incl BTW). Ja dit kun je zelf doen, maar aanhanger huren en naar de stort en je bent al €100,00 verder. Je moet hier per kuub betalen helaas. Dan moet ik nog apparatuur huren en zelf aan de slag. Nu ben ik niet beroerd om te werken, maar voor €250-€300,00, veel plezier met slopen. Daar ga ik zelf niet moeilijk voor lopen doen.

Het zicht echt in het tegelen dat alles bij elkaar met tegels/materiaal €2500,00 (incl. BTW) kost en het plafond van 1,25 m2 voor maar €835,00 incl BTW. 8)7 Hoe dan? Materiaal is €25,00.

Ik weet niet wat de uur prijzen momenteel zijn, maar dit lijkt mij toch een beetje teveel van het goede voor een klein hokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Highfive95 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Slopen daar zitten de kosten niet in. Dat is maar €450,00 (incl BTW). Ja dit kun je zelf doen, maar aanhanger huren en naar de stort en je bent al €100,00 verder. Je moet hier per kuub betalen helaas. Dan moet ik nog apparatuur huren en zelf aan de slag. Nu ben ik niet beroerd om te werken, maar voor €250-€300,00, veel plezier met slopen. Daar ga ik zelf niet moeilijk voor lopen doen.

Het zicht echt in het tegelen dat alles bij elkaar met tegels/materiaal €2500,00 (incl. BTW) kost en het plafond van 1,25 m2 voor maar €835,00 incl BTW. 8)7 Hoe dan? Materiaal is €25,00.

Ik weet niet wat de uur prijzen momenteel zijn, maar dit lijkt mij toch een beetje teveel van het goede voor een klein hokje.
Span plafond of gips?
Dat laatste zou je tegenwoordig haast zelf doen, alleen het stucwerk dan even laten doen.
Paar latten, gipsplaat er tegenaan en klaar.
Het is zeker veel geld, maar je ontkomt er bijna niet aan.

Overtegelen was geen optie? En eventueel zelf een installateur en tegelzetter zoeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 05-10-2021 14:51 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
@Quad
Ben echt iemand met 2 linker handen. Maar met wat hulp is dat nog wel te doen inderdaad.

Overtegelen is geen optie. Zitten al twee lagen op en onderste laag zit op sommige plekken los. Dus moet eruit.

Heb nu aangegeven dat het te duur was en ze zouden er even naar kijken. Verwacht er niet al teveel van. Maar gaan zeker nog even kijken bij andere bedrijven. Misschien verwacht ik iets wat niet haalbaar is, maar dit moet volgens mij toch een stuk goedkoper kunnen. Hebben verder ook geen haast. Dat is het voordeel van een tweede badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Highfive95 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:59:
@Quad
Ben echt iemand met 2 linker handen. Maar met wat hulp is dat nog wel te doen inderdaad.

Overtegelen is geen optie. Zitten al twee lagen op en onderste laag zit op sommige plekken los. Dus moet eruit.

Heb nu aangegeven dat het te duur was en ze zouden er even naar kijken. Verwacht er niet al teveel van. Maar gaan zeker nog even kijken bij andere bedrijven. Misschien verwacht ik iets wat niet haalbaar is, maar dit moet volgens mij toch een stuk goedkoper kunnen. Hebben verder ook geen haast. Dat is het voordeel van een tweede badkamer.
Of je doet net als bij mij, de toko terug laten komen voor de tegels. Dan wordt de m² prijs vanzelf wat goedkoper. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Highfive95 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Mozaïek tegelen is veel duurder dan grote tegels. 60x60 cm tegels zijn het goedkoopst om te laten tegelen. De snelste manier om besparingen te realiseren is overigens door aan de installateur te vragen wat je zou kunnen wijzigen om de kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43
Monstera schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

Mozaïek tegelen is veel duurder dan grote tegels. 60x60 cm tegels zijn het goedkoopst om te laten tegelen. De snelste manier om besparingen te realiseren is overigens door aan de installateur te vragen wat je zou kunnen wijzigen om de kosten te drukken.
hmm, ik moest 10% toeslag betalen bij de 60x60 omdat ze veel meer lastig snijwerk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 13:18

[Afbeelding]
Ik heb er een douchestrip met zijlip opgezet, maar help ook niet echt (bij een 120cm douchewand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
gumtree schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

hmm, ik moest 10% toeslag betalen bij de 60x60 omdat ze veel meer lastig snijwerk hebben.
Apart! Onze installateur rekent daar juist het normale tarief voor. Mozaiek is een dag extra werk t.o.v. 60x60 of 30x60 volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera

[Afbeelding]
Zou je niet toch nog een deur laten plaatsen? Als dat kan natuurlijk. Wil je een inloopdouche dan zou die wand bijna 2 keer je lichaamslengte moeten zijn wil je geen spetters buiten de douchehoek krijgen, heb ik begrepen. Met een hoekstuk erop hou je wel wat tegen maar niet alles en met een deur natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Monstera schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 06:53:
[...]

Zou je niet toch nog een deur laten plaatsen? Als dat kan natuurlijk. Wil je een inloopdouche dan zou die wand bijna 2 keer je lichaamslengte moeten zijn wil je geen spetters buiten de douchehoek krijgen, heb ik begrepen. Met een hoekstuk erop hou je wel wat tegen maar niet alles en met een deur natuurlijk wel.
2x je lichaamslengte? 360cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44
gumtree schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Wij moesten ook meer betalen voor een 2tal visgraad muren, omdat dit meer werk zou zijn..
Pagina: 1 ... 52 ... 126 Laatste