Toon posts:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:38
habermas schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:03:
[Afbeelding]

hier inmiddels ook begonnen. dag 3 en alle tegels zijn eruit (2 lagen). wat ik me afvroeg: vinden jullie een radiator noodzakelijk in een appartement? dat ding heeft hier echt nooit aangestaan en diende alleen maar als handdoek ophanger (het is er altijd warm genoeg). ook is er ook geen goeie spot dus denk erover om em helemaal weg te laten.
Kan je niet gewoon over de oude tegels heen regelen?

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:28
barry86 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Kan je niet gewoon over de oude tegels heen regelen?
Dat was al gedaan. Op een gegeven moment houdt het een keer op.

PSN: Flix20-NL

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Karp schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:34:
Hebben jullie nog tips/feedback voor een indeling? We zijn bij Raab Karcher geweest maar kregen opvallend weinig input. De ruimte is ongeveer 485x260cm met alleen deur en raam als "obstakels".

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We zijn op zich wel blij met de indeling (bad, douche, dubbele wasbak, los horizontaal meubel, elektrische radiator en toilet) maar het voelt alsof er nog iets mist. Alsof er nog iets creatiever kan. Ik weet het, lekker concreet. Maar als ik wist wat het was, had ik het wel aangepast 😬

De tegel is deze 97mm x 197mm van Motto/Mosa (en veel mooier dan in dit tooltje).

[Afbeelding]
Bad onder het raam maken om die ruimte toch te kunnen gebruiken.

• jmachiels
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:38
Er komt in onze nieuwe badkamer een nieuwe ventilator (geen centrale ventilatie in huis aanwezig). Hoe kan ik deze het beste aansturen? Geschakeld aan de hoofdverlichting, met daarna een nadraaitijd van X minuten? Of een aparte knop? 's Nachts gebruiken we dan een aparte lichtknop die de spiegelverlichting inschakelt, genoeg om de wc te gebruiken (dus het geluid 's nachts is geen issue).

Hoe kan ik de nadraaitijd het beste instellen? Volume badkamer delen door afzuigsnelheid? Zodat alle lucht 1x ververst is?

[Voor 13% gewijzigd door jmachiels op 30-08-2021 15:46]

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:56
Hier zijn wij weer wat verder met de voorbereidingen voor de verbouwing van de douche. Voor zo'n kleine ruimte is het uitzoeken toch best veel werk.

Voor wat betreft de douchekraan/kop wordt het een Grohe Euphoria 260 of een Blaufoss Round 300 gunmetal.

Nu moeten we nog een dochegoot, deur en dan nog de tegels. Wanden worden wit, achterwand waar douchekop komt en vloer zijn nog een probleem. Zit met een rot maat. Breedte is nu 92 cm maar met uitbreken gaat er nog 3-4 cm af omdat er nog twee lagen tegels op zitten. Dan kom je op 95-95 cm breed. Een 30 x 60 wordt niet echt mooi of je moet ze in wildverband leggen. Daar zijn we dus nog niet over uit. Eventueel is een mozaiek tegel ook een optie voor de vloer of achterwand. Keuzes, keuzes keuzes....

Weet iemand nog een goede tegelhandel in de buurt van Arnhem?

• Flix20
Highfive95 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:12:
Hier zijn wij weer wat verder met de voorbereidingen voor de verbouwing van de douche. Voor zo'n kleine ruimte is het uitzoeken toch best veel werk.

Voor wat betreft de douchekraan/kop wordt het een Grohe Euphoria 260 of een Blaufoss Round 300 gunmetal.

Nu moeten we nog een dochegoot, deur en dan nog de tegels. Wanden worden wit, achterwand waar douchekop komt en vloer zijn nog een probleem. Zit met een rot maat. Breedte is nu 92 cm maar met uitbreken gaat er nog 3-4 cm af omdat er nog twee lagen tegels op zitten. Dan kom je op 95-95 cm breed. Een 30 x 60 wordt niet echt mooi of je moet ze in wildverband leggen. Daar zijn we dus nog niet over uit. Eventueel is een mozaiek tegel ook een optie voor de vloer of achterwand. Keuzes, keuzes keuzes....

Weet iemand nog een goede tegelhandel in de buurt van Arnhem?
Heb je al een tegelzetter? Vraag het hem eens wat hij adviseert.
Ik had zelf bedacht om tegels over de lange wand halfsteens of wildverband maar hij adviseerde dat absoluut niet te doen ivm de ruimte en andere tegels.
Naar hem geluisterd en heb hem 100% gelijk moeten geven.

• Highfive95
Flix20 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Heb je al een tegelzetter? Vraag het hem eens wat hij adviseert.
Ik had zelf bedacht om tegels over de lange wand halfsteens of wildverband maar hij adviseerde dat absoluut niet te doen ivm de ruimte en andere tegels.
Naar hem geluisterd en heb hem 100% gelijk moeten geven.
Het gaat hier iets anders dan normaal traject. Ivm grote lekkage licht doucheruimte helemaal open. Deel vloer en muur eruit. Konden kiezen voor herstel, maar tegels zijn oud. Dus doen meteen complete renovatie. Maar dat gaat dus via herstel bouwbedrijf ivm verzekering. Tegelzetter schalkelt bouwbedrinf in, maar weet dus niet welke.

Het probleem is dat hokje maar 1.65 m lang is en dan 94-95 cm breed. In midden zit ook nog een koof voor centrale afzuiging. Smalste gedeelte is 80 cm waar ook douchedeur komt. Was eerst een douchbak, maar deze zat in de muur 8)7 . Nu wordt het een inloopdouche. Maar dus met rot breedte of moeten muur smaller laten maken. Maar als we voor wildverband kiezen dan hef je dit probleem op.

Voor de tegels verwijst het bouwbedrijf naar groothandel. Maar die hebben eigenlijk niks wat wij mooi vinden. Dus zoeken we nog een goede tegelhandel.

[Voor 6% gewijzigd door Highfive95 op 30-08-2021 23:47]

• snoekds20
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:39
https://www.fliesen-huening.de/
In Goch of Bocholt.
Zelf ook goede ervaringen met homegarden in Gendt

[Voor 53% gewijzigd door snoekds20 op 31-08-2021 00:48]

5500Wp Kostal Piko 5.5 - 2x Toshiba LL Wp

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
jmachiels schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:44:
Er komt in onze nieuwe badkamer een nieuwe ventilator (geen centrale ventilatie in huis aanwezig). Hoe kan ik deze het beste aansturen? Geschakeld aan de hoofdverlichting, met daarna een nadraaitijd van X minuten? Of een aparte knop? 's Nachts gebruiken we dan een aparte lichtknop die de spiegelverlichting inschakelt, genoeg om de wc te gebruiken (dus het geluid 's nachts is geen issue).

Hoe kan ik de nadraaitijd het beste instellen? Volume badkamer delen door afzuigsnelheid? Zodat alle lucht 1x ververst is?
Ik heb er in de badkamer één met een vochtsensor. Dat werkt erg goed. Gaat alleen maar aan als er waterdamp is.

• Flix20
Highfive95 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:46:
[...]

Het gaat hier iets anders dan normaal traject. Ivm grote lekkage licht doucheruimte helemaal open. Deel vloer en muur eruit. Konden kiezen voor herstel, maar tegels zijn oud. Dus doen meteen complete renovatie. Maar dat gaat dus via herstel bouwbedrijf ivm verzekering. Tegelzetter schalkelt bouwbedrinf in, maar weet dus niet welke.

Het probleem is dat hokje maar 1.65 m lang is en dan 94-95 cm breed. In midden zit ook nog een koof voor centrale afzuiging. Smalste gedeelte is 80 cm waar ook douchedeur komt. Was eerst een douchbak, maar deze zat in de muur 8)7 . Nu wordt het een inloopdouche. Maar dus met rot breedte of moeten muur smaller laten maken. Maar als we voor wildverband kiezen dan hef je dit probleem op.

Voor de tegels verwijst het bouwbedrijf naar groothandel. Maar die hebben eigenlijk niks wat wij mooi vinden. Dus zoeken we nog een goede tegelhandel.
Zit je deur/ingang v/d ruimte ook op de breedte kant?
Dan zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een strokenmix op de smalle kant.
Kijk hier in het topic eens naar mijn badkamer. Ik heb ook een beperkte ruimte, albeit iets groter; 2.5x1.20.

Dan doe je op de smalle wand een strokenmix om het speels te maken en dan de lange wand doe je 30x60 tegels met rechte lijnen om het weer wat rustiger te maken.

• Highfive95
@Flix20
Dat wordt ook het plan waarschijnlijk. Een strokenmix op de smalle achterwand en dan 30x60 op de "lange" wanden.

Dan alleen nog iets voor de vloer. Op zich zou een 30 x 60 kunnen, maar dan heb je langs de wanden twee smalle stroken van 16-17 cm en ik weet niet of dat zo mooi is. Nu wordt het toch wel een donkere tegel en donkere voeg dus heel erg zal het denk ik niet opvallen.

Eventeel zou een mozaïek tegel (30 x 30) zoals onderstaande ook kunnen om probleem met breedte iets te camoufleren.

Probleem is dat deze zaak niet om de hoek ligt en hier in de buurt niet zo heel veel is. En tegel moet je naar mijn mening wel in het echt zien.

• Flix20
Highfive95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:35:
@Flix20
Dat wordt ook het plan waarschijnlijk. Een strokenmix op de smalle achterwand en dan 30x60 op de "lange" wanden.

Dan alleen nog iets voor de vloer. Op zich zou een 30 x 60 kunnen, maar dan heb je langs de wanden twee smalle stroken van 16-17 cm en ik weet niet of dat zo mooi is. Nu wordt het toch wel een donkere tegel en donkere voeg dus heel erg zal het denk ik niet opvallen.

Eventeel zou een mozaïek tegel (30 x 30) zoals onderstaande ook kunnen om probleem met breedte iets te camoufleren.
[Afbeelding]

Probleem is dat deze zaak niet om de hoek ligt en hier in de buurt niet zo heel veel is. En tegel moet je naar mijn mening wel in het echt zien.
Jij maakt wel vrienden met je tegelzetter :+
Kutwerk om die tegels te voegen.

Vloer zou ik voor 60x60 tegels gaan en deze beide laten inkorten tot ~48 zodat je voeg in het midden van de ruimte loopt.
Met name door je kleine ruimte zou ik zo min mogelijk voegen willen om de rust te bewaren.
Je strokenmix zou ik dan met een donkere tegel met basalt voeg nemen zodat de voeglijnen minder opvallen.

Je zou ook voor 120x60 tegels op de vloer kunnen kijken zodat je alleen in de breedte een voeg hebt.
Maar dat moet je maar mooi vinden. Dan krijg je wellicht zo'n zebrapad idee.

[Voor 20% gewijzigd door Flix20 op 31-08-2021 09:44]

• Highfive95
Flix20 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Daar wordt hij ruimhartig voor betaald :+

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 01:08

Quad

Selectief doof

[...]

Vergis je niet, genoeg tegelzetters die dit juist leuk vinden, ipv de standaard tegels.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• Flix20
@Highfive95 Je hebt ook 100x100 tegels. Heb je er maar 3 van nodig
Quad schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Vergis je niet, genoeg tegelzetters die dit juist leuk vinden, ipv de standaard tegels.
Het ontwerpen en plaatsen van de tegels vinden ze leuk.
Het voegen daarna is gewoon kut werk.

Ik zat zelf een beetje te kijken naar steenstrip tegels in de badkamer/douche.
Daarvan zei mijn tegelzetter al die gaat hij niet in de douche plaatsen. Die zijn heel lastig tot niet waterdicht te krijgen. Zijn er al meer op nat gegaan (phun intented) dus hij zei al ik begin er niet aan.

[Voor 13% gewijzigd door Flix20 op 31-08-2021 09:52]

• Highfive95
Flix20 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:49:
@Highfive95 Je hebt ook 100x100 tegels. Heb je er maar 3 van nodig
[...]
Ik zat zelf een beetje te kijken naar een strook tegels met allemaal verschillende dieptes.
Daarvan zei mijn tegelzetter al die gaat hij niet in de douche plaatsen. Die zijn heel lastig tot niet waterdicht te krijgen. Zijn er al meer op nat gegaan (phun intented) dus hij zei al ik begin er niet aan.
Ik denk dat de tegelzetter liever een mozaiek voegt dan alle hoekjes precies uit een 100x100 te zagen. Als het recht was geen probleem, maar er zit een leuke koof in het hokje.

Wij wilden eerst ook natuursteen strips tegen de achterwand, maar na enig info van de tegelhandel was dit als snel uit beeld. Net wat je zegt is dit bijna niet waterdicht te krijgen en niet te voegen.

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:52
Highfive95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Ik denk dat de tegelzetter liever een mozaiek voegt dan alle hoekjes precies uit een 100x100 te zagen. Als het recht was geen probleem, maar er zit een leuke koof in het hokje.

Wij wilden eerst ook natuursteen strips tegen de achterwand, maar na enig info van de tegelhandel was dit als snel uit beeld. Net wat je zegt is dit bijna niet waterdicht te krijgen en niet te voegen.
En niet fatsoenlijk schoon te krijgen. Ik zou zeker in de douche voor 'gladde' tegels kiezen waar zo min mogelijk water en zeepresten aan kunnen hechten. Veel makkelijk schoonmaken. Zelfde geldt achter het toilet (al hebben wij daar ook voor een accent tegel gekozen... :X )

• Flix20
Highfive95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Zagen valt reuze mee. Haakse slijper met diamantblad en gaan.

• rbaidjoe
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20:06
SquareOne schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

En niet fatsoenlijk schoon te krijgen. Ik zou zeker in de douche voor 'gladde' tegels kiezen waar zo min mogelijk water en zeepresten aan kunnen hechten. Veel makkelijk schoonmaken. Zelfde geldt achter het toilet (al hebben wij daar ook voor een accent tegel gekozen... :X )
Nat gedeelte (douche en/of bad) zeker kiezen voor gladde tegels. Extra bonuspunten voor epoxyvoeg. Rest van de badkamer kan prima met cementgebondenvoeg, maar het loont om de natte gedeeltes met epoxyvoegmiddel te laten voegen. Kost wat, maar je hoeft nooit meer de (beginnende) schimmelplekken weg te boenen. Epoxyvoeg is niet poreus in tegenstelling tot cementgebonden voeg. Dus in epoxyvoeg kan geen schimmel gaan groeien.

Het verschil tussen epoxyvoeg en cementgebonden voeg valt niet tegenop te ventileren. Zeker niet in hoekjes waar nauwelijks luchtstroming op gang komt.

T kost wat en is een rotwerk plus je kan je voeg gereedschap daarna weg gooien, maar dan heb je ook wat.

• Highfive95
SquareOne schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:07:
[...]
Daar heb je wel een punt. Had ik nog niet echt goed over nagedacht. Zeker iets om mee te nemen.

@Flix20
Zagen heb je inderdaad ook gelijk in. Alleen weet ik niet of dat zo handig is met douche goot. Vind dat altijd zo net niet uitzien als dat schuin ingezaagd wordt. Liever dan tegel om de goot heen en dan achter de goot nog een strookje.

@rbaidjoe
Epoxyvoeg is iets om ook mee te nemen! (y)

Mijn oude huis was de badkamer een stuk makkelijker dan zo'n klein klote hokje. :'(

• Flix20
Highfive95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

@Flix20
Zagen heb je inderdaad ook gelijk in. Alleen weet ik niet of dat zo handig is met douche goot. Vind dat altijd zo net niet uitzien als dat schuin ingezaagd wordt. Liever dan tegel om de goot heen en dan achter de goot nog een strookje.
Die volg ik even niet?
Wat zouden ze schuin moeten inzagen?

Ze kunnen toch gewoon de douchegoot uit de tegel zagen?

• jmachiels
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:38
orf schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:58:
[...]

Ik heb er in de badkamer één met een vochtsensor. Dat werkt erg goed. Gaat alleen maar aan als er waterdamp is.
Ik had vragen aan de installateur of dat een optie is, weet niet of hij gaat heeft in het assortiment. Of ik moet er zelf in kopen, welk merk zou een goede zijn?

• Highfive95
Flix20 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Die volg ik even niet?
Wat zouden ze schuin moeten inzagen?

Ze kunnen toch gewoon de douchegoot uit de tegel zagen?
Wat je veel ziet is dit.

Persoonlijk vind ik dat echt een hele lelijke oplossing. Dit is bij vrienden ook zo gemaakt. Ik begrijp alleen niet waarom.

Met een 100 x 100 tegel zou de tegelzetter echt heel precies moeten meten want dan moet de goot eruit, maar ook de koof moet uit de tegel gehaald worden. Nu is dit een kwestie van meten, maar dat moet dan wel heel precies.

• Makrolon
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:59
Highfive95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Wat je veel ziet is dit.
[Afbeelding]

Persoonlijk vind ik dat echt een hele lelijke oplossing. Dit is bij vrienden ook zo gemaakt. Ik begrijp alleen niet waarom.

Met een 100 x 100 tegel zou de tegelzetter echt heel precies moeten meten want dan moet de goot eruit, maar ook de koof moet uit de tegel gehaald worden. Nu is dit een kwestie van meten, maar dat moet dan wel heel precies.
Je wil je afschot rondom richting goot hebben... Hoe had jij dat op een andere manier in gedachte?

Als je dat rechthoekige uit een tegel doet loopt ie achter de goot richting muur.

Daarbij als het rechte anders zijn kan het met de tegelsnijder, veel mooiere snijlijn. Moet de tegelzetter de hoek om dan word het zaagwerk. Dat word altijd minder mooi en scherper voor je voeten.

• Kurma
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 23:06
Makrolon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:53:
[...]

Je wil je afschot rondom richting goot hebben... Hoe had jij dat op een andere manier in gedachte?
Als de douchegoot net zo breed is als de douche mis je die lelijke schuine stukjes.
Als je dat rechthoekige uit een tegel doet loopt ie achter de goot richting muur.

Daarbij als het rechte anders zijn kan het met de tegelsnijder, veel mooiere snijlijn. Moet de tegelzetter de hoek om dan word het zaagwerk. Dat word altijd minder mooi en scherper voor je voeten.
Een recht gezaagde tegel (met een tegelzaag, niet met een haakse slijper met een tegelzaagblad) is vele malen mooier dan wat je met een tegelsnijder voor elkaar krijgt. Niet dat er met dat laatste wat mis is. Als de afgesneden kant onder een kitvoeg verdwijnt (wat in 9 van de 10 keren het geval zal zijn) is er niks aan de hand natuurlijk. Maar voor zichtwerk zou ik toch een tegelsnijmachine gebruiken.

• Highfive95
Makrolon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:53:
[...]

Ja dat klopt, echter bij een 90 cm goot hou je aan beide kanten een stukje van 2,5-3 cm over. Dus dat maakt met afschot niet zoveel uit. Mooiste is goot tegen de muur en tegel uitzagen rondom de goot. maar dan zit je met een 100 x 100 tegel dat ze ook de koof eruit moeten halen en dan moeten ze zeer precies zagen.

• Flix20
Highfive95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:53:
[...]

Ja dat klopt, echter bij een 90 cm goot hou je aan beide kanten een stukje van 2,5-3 cm over. Dus dat maakt met afschot niet zoveel uit. Mooiste is goot tegen de muur en tegel uitzagen rondom de goot. maar dan zit je met een 100 x 100 tegel dat ze ook de koof eruit moeten halen en dan moeten ze zeer precies zagen.
En waarom neem je dan geen goot van 60-80cm?

• Highfive95
@Flix20

Daar zijn wij nog niet over uit. Dat zal ook afhangen van de tegel die het wordt. Allemaal keuzes.... :'(

• Flix20
Highfive95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:37:
@Flix20

Daar zijn wij nog niet over uit. Dat zal ook afhangen van de tegel die het wordt. Allemaal keuzes.... :'(
met 95cm breedte zou ik juist kiezen voor een goot van 60.
Dan heb je mooi 1/4e tegel 2/4e goot 1/4e tegel. centreert mooi.

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:55
Highfive95 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Wat je veel ziet is dit.
[Afbeelding]

Wij hebben het zo gedaan. Zo moet het ;)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
BasvanS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

[Afbeelding]
Wij hebben weer een andere variant!

• BasvanS
Ons kleinste stukje tegel in de douchevloer is 100x20 CM en de vloer heeft maar 1. Zoveel makkelijker te onderhouden!

• Quad

Quad

Selectief doof

PVOutput

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
Staat op de 1e render. Weggevallen op de 2e door de gekozen hoek.

www.erikkroes.nl

• SVermeer
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 14-09 16:26
Laurens Kata schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

Van welk merk is die inbouwnis? Het twee delen boven elkaar spreekt mij wel aan. Ik ben op dit moment namelijk ook een opzoek naar een nis (zwart) voor mijn nieuwe douche.
Luca Sanitair Luva....sorry voor de late reactie.

• Makrolon
Ik vind het schuin gesneden toch mooier hoor. En als je ze schuin snijd krijg je ook minder hoogteverschil in de tegels op sommige plekken. Dat krijg je bij de methode die bij jou is toegepast wel altijd..

• Makrolon
BasvanS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

[Afbeelding]
Ja dit is super! Voor de tegelzetter ook het makkelijkste :p

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Makrolon schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:10:
[...]

Ik vind het schuin gesneden toch mooier hoor. En als je ze schuin snijd krijg je ook minder hoogteverschil in de tegels op sommige plekken. Dat krijg je bij de methode die bij jou is toegepast wel altijd..
Jij zegt het. Bij ons is het zo gedaan en wij zijn er blij mee :)

Enige wat ons verteld is is dat de goot niet tegen de muur mag, omdat het gaat “werken”.

• Makrolon
Dj-sannieboy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:50:
[...]

Jij zegt het. Bij ons is het zo gedaan en wij zijn er blij mee :)

Enige wat ons verteld is is dat de goot niet tegen de muur mag, omdat het gaat “werken”.
Dan is het prima toch. Ik vind het ook niet storend, maar vond schuin gewoon net even mooier.

En voor tegen de wand heb je een wandmodel douchegoot nodig. Een normale kan inderdaad niet strak tegen de wand.

• BasvanS
Jboy1991 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:50:
Mogelijk verkeerd topic, maar hebben mensen hier ook ervaring met x2o.

Wij waren er gisteren geweest en tijdens de offerte konden zij ons geen levertijden geven "Pas nadat de offerte omgezet word in opdracht, kunnen wij de levertijden inzien". Nja hierop gaven mijn partner en ik aan "Sorry maar wij gaan geen opdracht uitzetten als wij niet zeker weten dat jullie het spul kunnen leveren in de 1e week van november".

Toen kon meneer in 1x via een oud tooltje wel de voorraden inzien.

Op trust lees ik zowel positieve als negatieve reacties. Maar was benieuwd of hier mensen ervaring hebben met hen.
beetje laat wellicht:

Goede ervaringen met X2O. Alles keurig netjes binnen de gestelde termijn geleverd. Ze moeten inderdaad eerst een offerte maken om levertijden te zien, die vaak wel als juiste indicatie op de website staan. Een 'dummie' offerte kan worden gemaakt om toch te 'reserveren' en de levertijden exact op te vragen. De prijzen zijn goed en de service is dus prima!

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22:57
[...]

Nee hoor dat valt reuze mee, er gaat alleen wel belachelijk veel voegcement in.
En je bent geneigd hem helemaal te vullen terwijl de spons het simpel weghaalt tot zo diep als je op de foto ziet.
Je hebt wel een ingesneden spons/spaan nodig.
En op tijd beginnen met wassen, daar wil je inderdaad niet op staan schrobben.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:50
Wat kost nou een gemiddelde badkamer na casco oplevering bij een nieuwbouwhuis?

• Woody179
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 19:00
Ferra schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:14:
Wat kost een gemiddelde auto? Je weet wel zown modelletje met 4 wielen?

Nee even serieus, alles valt of staat met de afmeting, inrichting, kwaliteit van materialen, afwerkingsniveau, zelfs de regio waar je woont is een factor i.v.m. het uurloon.

• Wartopia
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:31
+-10-15K all-in.

10m2+ met wat leuk spul 15-20K all-in.

• G7B
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:00
Bij ons zeiden ze 10K arbeid en tussen de 1K en 10K voor materiaal afhankelijk van je keuzes

• snoekds20
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:39
Kleine 20k all in zit je zo aan

5500Wp Kostal Piko 5.5 - 2x Toshiba LL Wp

• habermas
  • Laatst online: 17-09 09:21
voor een kleine badkamer (2.0x1.8) 8k + 3k materiaal. maar daar zat wel een dag of 4 sloop bij

• Flix20
Woody179 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:24:
[...]

Wat kost een gemiddelde auto? Je weet wel zown modelletje met 4 wielen?

Nee even serieus, alles valt of staat met de afmeting, inrichting, kwaliteit van materialen, afwerkingsniveau, zelfs de regio waar je woont is een factor i.v.m. het uurloon.
Dit is het enigste goede antwoord.
De rest zijn allemaal uit de lucht gegrepen bedragen.

Valt of staat allemaal bij de wensen.
WC ja of nee?
Regendouche(set) of alleen een handmodel
wastafel; 80cm of 120 met 1 of 2 kranen.
spiegel of spiegelkast
meubel?

Zoek een beetje uit wat je wil, kijk wat de materialen kosten, doe die maal 2/2.5 voor het arbeid en je hebt een ruwe guesstimation.

• Sander1992nl
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:20
Voor een badkamer van +-2,5m bij 4m zit ik op +-40k
Wel met alles in verstek gezaagd en zeer luxe materialen en grote tegels.

Dus afhankelijk van de luxe die je kiest zal het 20-40k zijn. In de huidige markt moet je wel hele goedkope keuzes maken wil je onder de 20k kunnen blijven.

• Quad

Quad

Selectief doof

@Sander1992nl wat voor goedkope keuzes bedoel je?

PVOutput

• Sander1992nl
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:20
Goedkope (opbouw) kranen, geen bad, standaard tegels, niet volledig badkamer betegelen, gebruik maken van afwerkstrips in plaats van verstek zagen. Etc.

• onne
  • Registratie: december 2000
Gaat ook om goed inkopen en contracteren. Wij hebben een ruime badkamer (zie foto’s op dit forum), 2 losse toiletten en geen goedkope keuzes (dus ook verstek, inbouwkranen etc) binnen 20k totaal. 40 vind ik echt extreem…

Het is inderdaad appels met peren vergelijken, maar als je nu een standaard project nieuwbouw badkamer moet realiseren zou ik circa 15k-20k budgetteren.

[Voor 5% gewijzigd door onne op 04-09-2021 14:08]

• Flix20
Als je bij de eerste de beste winkel tekent en je graag genaait wilt worden kan het flink in de papieren gaan lopen ja.
Als je slim inkoopt kan het een stuk goedkoper.

• Karp
We zijn bij Raab Karcher geweest omdat die samenwerken met onze bouwer. Offerte laten maken. Nu is onderdeel daarvan zo'n 6800,- voor levering en plaatsing van badkamermeubel en spiegelkast van hun eigen merk. Ik werd daar niet zo enthousiast van.

Hebben jullie nog tips voor leveranciers van meubels die ook plaatsen?

Ons beeld nu: badkamermeubel en spiegelkast van 140/160cm. Meubel met 2 kranen, geen waskommen. waarschijnlijk hout(look). Spiegelkast met verlichting (niet opbouw).

www.erikkroes.nl

• Quad

Quad

Selectief doof

@Karp een badmeubel met spiegelkast voor 6800 euro?
Ga dan zelf op zoek naar materiaal en laat een installateur het ff ophangen. Of regel het via de Klussenier.

PVOutput

• Karp
Quad schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:19:
@Karp een badmeubel met spiegelkast voor 6800 euro?
Ga dan zelf op zoek naar materiaal en laat een installateur het ff ophangen. Of regel het via de Klussenier.
Technisch gezien is het iets als (lekker veel posten in de offerte):
- Dubbele wastafel
- Wastafelonderkast
- Frontenset
- Spiegelkast
- Zijpanelen voor spiegelkast
- Combibox stopcontact en schaeklaar
- Led verlichting
- Wastafelplug
- Sifon
- Plaatsen onderkast
- Plaatsen spiegelkast
- Plaatsen verlichting
- Plaatsen wastafelblad

Maar inderdaad, wat mij betreft is het 2 kastjes ophangen

www.erikkroes.nl

• Dj-sannieboy
  • Niet online
onne schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:58:
Gaat ook om goed inkopen en contracteren. Wij hebben een ruime badkamer (zie foto’s op dit forum), 2 losse toiletten en geen goedkope keuzes (dus ook verstek, inbouwkranen etc) binnen 20k totaal. 40 vind ik echt extreem…

Het is inderdaad appels met peren vergelijken, maar als je nu een standaard project nieuwbouw badkamer moet realiseren zou ik circa 15k-20k budgetteren.
Wij zijn bij 4 zaken geweest, maar kregen badkamer en toilet niet onder de 20k (all in) zonder consessies te moeten doen.

• mabit_
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-09 23:26
Mede-tweakers; Wij zijn op dit moment bezig met het voorbereiden van een nieuwe badkamer en ik was op zoek naar ervaringen mbt een omstel vs stopkranen voor in de douche. Als ik het goed begrijp zorgt een omstel voor een keuze tussen hand en regendouche en kun je ze met stopkranen allebei tegelijk gebruiken.

Heeft er iemand ervaringen met of voorkeuren voor 1 van beide mechanismes?

• Teijgetje
@mabit_
Doorgaans gebruik je ze niet tegelijk.
Dames gebruiken de handdouche als ze hun haar droog willen houden of je gebruikt de handdouche om te spoelen als lichaamsdelen droog moeten blijven.
In bijna alle andere gevallen gebruik je de regendouche.

En tegelijk gebruiken is afhankelijk van je waterdruk, allebei is halve druk tenzij je een hydrofoor hebt staan die de druk gelijk houdt.

Maar het is wat jou handig lijkt, met stopkranen kun je ook één tegelijk gebruiken.

Wil je heel makkelijk dan heeft Grohe de Smartcontrol, die komt in een paar uitvoeringen, zowel inbouw als opbouw, en kun je naast aan/uit drukken/kiezen ook makkelijk de waterdruk mee regelen.

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50
ollie_1982 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:31:
[...]

Tijd voor een update. Vandaag hebben ze het bad geplaatst, het meubel opgehangen en het toilet afgemaakt. Volgende week de verwarming (ook van andere kamers) en de spiegels.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo inmiddels zijn wij weer een paar maanden verder. Het stalen kozijn heeft even op zich laten wachten en daarna duurde het glas plaatsen ook langer dan gepland omdat een deel verkeerd was ingemeten.

Voor onze vakantie (begin augustus) eindelijk alles gekit etc. Nu even de tijd genomen om foto's te maken. De verlichting op de slaapkamer zit nog niet vast omdat de raambekleding nog vervangen moet worden, deze zijn tijdens het plaatsen verkeerd aangesloten en doorgebrand.

Door flinke doorlooptijden bij verschillende partijen heeft het erg lang geduurd en we hopen dat deze maand eindelijk te kunnen verhuizen naar de nieuwe slaapkamer. Het wachten is op de schilder die de laatste beschadigingen komt herstellen en dat de raambekleding wordt vervangen.

Wij zijn erg blij met het resultaat!

Hieronder nog een keer het ontwerp en daaronder hoe het geworden is.

• colvano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:17
ollie_1982 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:13:
[...]

Zo inmiddels zijn wij weer een paar maanden verder. Het stalen kozijn heeft even op zich laten wachten en daarna duurde het glas plaatsen ook langer dan gepland omdat een deel verkeerd was ingemeten.

Voor onze vakantie (begin augustus) eindelijk alles gekit etc. Nu even de tijd genomen om foto's te maken. De verlichting op de slaapkamer zit nog niet vast omdat de raambekleding nog vervangen moet worden, deze zijn tijdens het plaatsen verkeerd aangesloten en doorgebrand.

Door flinke doorlooptijden bij verschillende partijen heeft het erg lang geduurd en we hopen dat deze maand eindelijk te kunnen verhuizen naar de nieuwe slaapkamer. Het wachten is op de schilder die de laatste beschadigingen komt herstellen en dat de raambekleding wordt vervangen.

Netjes uitgevoerd! Mijn eerste gevoel is wel dat ik de glazen wand er direct uit zou halen en het gewoon dicht zou maken. Lijkt me vreselijk om zo open en bloot alles te hebben. Maar nogmaals, als dit je smaak is ziet het er wel erg netjes uit.

• mabit_
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-09 23:26
Andere vraag; hoe zien de marges in badkamer land er ongeveer uit?

Ik heb nu al een aantal keer 15% korting gekregen op de 1e offerte zonder er zelfs maar naar te hoeven vragen. Daarmee liggen de prijze ongeveer nog steeds 10+% boven de online prijzen.

Is dit hetzelfde spelletje als in Keukenland of liggen de marges ook daadwerkelijk lager?

• Batilan
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:20
@ollie_1982 Ziet er erg netjes uit, de foto's lijken wel renders ;)
De ramen zijn ook super, lekker veel licht naar binnen (wel even de plisségordijnen sluiten voor het badderen / douchen :))
Hoe gaat dat met zonnige dagen qua temperatuur? (zal vanaf nu wel mee gaan vallen omdat ze zon dagelijks minder lang en minder hoog aan het firmament staat)

Emmeloord, 2x Ja Solar 365Wp, Zuid - 20%, APS YC600Y (2x300W max) - testing 8) | PVOutput

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50
Batilan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:41:
@ollie_1982 Ziet er erg netjes uit, de foto's lijken wel renders ;)
De ramen zijn ook super, lekker veel licht naar binnen (wel even de plisségordijnen sluiten voor het badderen / douchen :))
Hoe gaat dat met zonnige dagen qua temperatuur? (zal vanaf nu wel mee gaan vallen omdat ze zon dagelijks minder lang en minder hoog aan het firmament staat)
Dank!

Ja precies, ik zal het vast wel een keer vergeten denk ik haha

We hebben de slaapkamer / badkamer nog niet in gebruik, maar de rolgordijnen die op de bovenste ramen zitten (die nu dus stuk zijn) moeten wel omlaag zodat de zon niet naar binnen schijnt. Dat maakt het wel warmer. Daarnaast zit aan de andere kant van de zolder de werkkamer met airco. Die kunnen we aanzetten en de deuren open zetten, dat zal wellicht schelen. Vraag het volgend jaar zomer nog maar eens ;-)

• Screeny
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20-09 13:11
Ook ik ben in de wondere wereld van badkamers gedoken ivm renovatie/verbouwing. Maar net zoals met de keuken nogal een leek. Op moment probeer ik te markt van kranen te bevatten. Grohe en Hans Grohe begrijp ik zijn A merken. Hotbath heb ik op dit forum ook als A merk voorbij zien komen. Maar zijn er nog meer A merken?

• Flix20
Screeny schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:47:
Ook ik ben in de wondere wereld van badkamers gedoken ivm renovatie/verbouwing. Maar net zoals met de keuken nogal een leek. Op moment probeer ik te markt van kranen te bevatten. Grohe en Hans Grohe begrijp ik zijn A merken. Hotbath heb ik op dit forum ook als A merk voorbij zien komen. Maar zijn er nog meer A merken?
Damixa

• Monstera
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 19-09 18:45
Screeny schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:47:
Bij ons komen er kranen van Mastello en een regendoucheset van Xenz. Staan allebei bekend als degelijke sanitairmerken. Mastello verkoopt ook Meir kranen, buiten NL een stuk bekender en ook erg goed heb ik begrepen. Voor het bad kiezen we Wiesbaden, dat is goedkoper maar vonden we vooral erg mooi. Die kraan gebruiken we wekelijks en niet dagelijks en is eventueel niet ingewikkeld om te vervangen na een x aantal jaren.

• jannus66
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:27
Hallo, bij de verbouwing van mijn badkamer wil ik voor de vloer gebruik maken van Wedi platen.
De ondergrond is beton.
Wij willen een inbouwdouchebak,
zoiets;

Ik wil de rest van de vloer de zelfde hoogte tegelen als de douchebak, zodat het 1 geheel wordt.

Wij willen elektrische vloerverwarming (Magnum) en daarbovenop tegels.
Kan dit? buigen de Wedi platen niet door?
Hoe hoog zouden jullie max gaan? ivm de afvoer moet ik toch 6/7 cm de hoogte in. Kan dit ivm de opgang? Of wordt dat te hoog?

• Quad

Quad

Selectief doof

@jannus66 ik snap niet waarom je platen onder de tegels wil?
Egaliseren, en de VV met de tegels verlijmen. Kan je ook de douche op afschot met tegels maken ipv zo'n douchebak.

PVOutput

• jannus66
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:27
Quad schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:35:
@jannus66 ik snap niet waarom je platen onder de tegels wil?
Tijd, ik heb eerder een doucheruimte verbouwd en er ging best veel tijd in het egaliseren zitten. Inclusief
droogtijd. Ik dacht het is makkelijker met Wedi platen?

En zo'n douchebak vind ik mooier dan tegels in de douche, ik wil geen voegen meer in de doucheruimte.

[Voor 13% gewijzigd door jannus66 op 12-09-2021 14:55]

• Makrolon
jannus66 schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:53:
[...]

Tijd, ik heb eerder een doucheruimte verbouwd en er ging best veel tijd in het egaliseren zitten. Inclusief
droogtijd. Ik dacht het is makkelijker met Wedi platen?

En zo'n douchebak vind ik mooier dan tegels in de douche, ik wil geen voegen meer in de doucheruimte.
In een halve dag met z'n 2e smeer je een zandcementvloertje er in. Een dag lager kan je daar op lopen, tegel je de wanden en als je dat klaar hebt is je zandcement ook droog genoeg. Dan leg je de vloerverwarming neer, daar doe je een dun laagje lijm op, een dag later kan je tegelen... Zo lang duurt dat toch allemaal niet?

Wedi zou ik alleen toepassen op een houten vloer.

[Voor 8% gewijzigd door Makrolon op 12-09-2021 16:59]

• BasvanS
ollie_1982 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:13:
[...]

Mooi geworden, je ziet niet vaak dat de badkamer in het 'eggie' net zo mooi is als de render. Ziet er zeer netjes afgewerkt uit!

• Flix20
jannus66 schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:13:
Hallo, bij de verbouwing van mijn badkamer wil ik voor de vloer gebruik maken van Wedi platen.
De ondergrond is beton.
Wij willen een inbouwdouchebak,
zoiets;
[Afbeelding]

Ik wil de rest van de vloer de zelfde hoogte tegelen als de douchebak, zodat het 1 geheel wordt.

Wij willen elektrische vloerverwarming (Magnum) en daarbovenop tegels.
Kan dit? buigen de Wedi platen niet door?
Hoe hoog zouden jullie max gaan? ivm de afvoer moet ik toch 6/7 cm de hoogte in. Kan dit ivm de opgang? Of wordt dat te hoog?
Ik zou me meer zorgen maken wat de Wedi platen v/d VVW gaat vinden.
die kabels gaan natuurlijk heet worden en Wedi is een vorm van schuim. Dat zou ik eerst even goed uitzoeken.

Daarnaast denk ik dat je het jezelf erg moeilijk maakt door de gehele vloer te willen ophogen als je persé zo'n bak wilt omdat je geen voegen wil.
Volgens mij heb je tegenwoordig ook douchebak tegels.

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:53
Iemand een tip hoe je zwart sanitair kan schoonmaken? Over raden ze een "zachte" doek aan ipv een microvezel doek. Wat is een zachte doek? Overal waar ik kijk zijn allerlei soorten microvezeldoeken te koop, maar dat kan dus voor krassen zorgen.

• Teijgetje
@Supreme
Is het geverfd wat je schoon moet maken?
Volgens de expert is het een fabel (fabel 2) dat microvezel krast.
Er zijn zelfs zachte microvezeldoeken om je auto mee af te drogen, lijkt me dat die onverkoopbaar blijken en het schadeclaims regent als die krassen in relatief zachtere lak dan kranen e.d.

Dornbracht

Al is dat meer nog een Premium Design merk, stapje hoger dan A.

[Voor 20% gewijzigd door Teijgetje op 13-09-2021 21:54]

• just_lars91
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:44
Onze kleine badkamer (3,7m2) gaat vanaf vandaag opgeknapt worden. De aannemer kwam nog wel met een vraag of we mechanische ventilatie/afzuiging willen.

Er loopt een buis via het plafond naar buiten toe. In de oude situatie zat hier alleen een rooster voor. Aangezien we het raam in de badkamer eigenlijk altijd open hebben, hebben we geen probleem gehad met vocht/schimmel.

Als we kiezen voor mechanische ventilatie dan moet er een leiding ingefreesd worden in het plafond (extra kosten). Is mechanische ventilatie de moeite waard? Of zal ik het gewoon bij het rooster houden?

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:05
Er zal een stroomkabel naartoe moeten neem ik aan en mogelijk gekoppeld aan je lichtknop. Kan ook met een vochtsensor, dan koppel je ‘m niet. Of allebei.

• twin93
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 14:26
Dag allemaal, ik wil binnenkort mijn badkamer gaan verbouwen. Het gaat om een kleine badkamer in een appartement uit de jaren 60. Omdat dit gebouw blokverwarming heeft, kom ik er bijna niet onder uit om de radiator aan te passen. Zie de plattegrond beneden.

Idealiter had ik graag een inloop douche zonder deur gemaakt. Ik zou deze dan links van de radiator willen plaatsen, met de lange zijde naar 'boven' richting de deur. Als ik een wand van 120 cm pak, zit ik echter maar met een opening van ca50-60 cm om in de inloopdouche in te lopen vanwege het gekke hoekje links van de deur. Het badkamermeubel (60 of 80 cm) had ik dan tegen de rechterwand gezet parallel met de zijwand van de inloop douche. Heeft iemand wellicht goede alternatieve? Misschien moet ik een inloopdouche maken met glazen deur waardoor de 'vaste zijwand' niet zo lang hoeft.

• just_lars91
MacbookProx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:17:
Er zal een stroomkabel naartoe moeten neem ik aan en mogelijk gekoppeld aan je lichtknop. Kan ook met een vochtsensor, dan koppel je ‘m niet. Of allebei.
Klopt. Die stroomkabel gaan ze dan infrezen in het plafond. Wij kiezen ervoor om geen verlaagd plafond te nemen.

Het is nu meer de overweging of het de extra kosten waard is. We misten het niet in de vorige situatie

• Timple
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:12
Zou ik wel doen. Wij kunnen niet genoeg ventileren en daardoor last van schimmel. Ons gezin is groter geworden en daarmee ook de douche-uren.

• Tjdgr
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 22:17
twin93 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:14:
Dag allemaal, ik wil binnenkort mijn badkamer gaan verbouwen. Het gaat om een kleine badkamer in een appartement uit de jaren 60. Omdat dit gebouw blokverwarming heeft, kom ik er bijna niet onder uit om de radiator aan te passen. Zie de plattegrond beneden.

Idealiter had ik graag een inloop douche zonder deur gemaakt. Ik zou deze dan links van de radiator willen plaatsen, met de lange zijde naar 'boven' richting de deur. Als ik een wand van 120 cm pak, zit ik echter maar met een opening van ca50-60 cm om in de inloopdouche in te lopen vanwege het gekke hoekje links van de deur.

[Afbeelding]
Ik heb een glazen wand van 90 cm in kleine badkamer en is goed te doen (wel kleine regendouche). Nog handiger lijkt mij een glazen wand met een heel klein flexibel hoekje deze kan je dan open draaien om naar binnen te gaan en dan naar je toe als je in de douche staat. Dan weet je zeker.dat je badkamer goed droog blijft.

• Taycann
  • Laatst online: 21:11
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over tegels in badkamers. Ik laat een badkamer en een toilet (apart, twee natte ruimten) betegelen. Graag wil ik uw mening vragen over de afmetingen en/of kleurstelling.

Ik heb mij laten vertellen dat lichte kleur vloertegels het beste zijn, omdat je dan minder (snel) kalkaanslag kunt zien. Bijvoorbeeld lichtgrijs, omdat 'gewoon wit' kennelijk oudbollig is. Graag zou ik jullie mening willen over de afmetingen van de vloertegels. 60x60 goed?

Vervolgens de afmetingen en kleuren van de wanden. 30x60 wordt genoemd, maar ook 60x60. De badkamer is zo'n 4,5 m2, dus niet groot. En qua kleur wellicht iets donkerder grijs of een zandkleur?

En wat de wc betreft, zouden jullie tot aan het plafond betegelen? Of tot een bepaalde hoogte.

Pinterest is leuk en aardig, maar daar zitten ook miljoenenpanden tussen of mensen met een bijzondere smaak.

Ik wil dat het modern en neutraal oogt. Als ik de woning bijvoorbeeld over een paar jaar zou verkopen, dat de nieuwe bewoner niet meteen de drang voelt om alles eruit te gooien en opnieuw te laten maken.

Vriendelijk bedankt.

• rochelledw
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:28
Als je gaat voor de algemeen standaard badkamer wat iedereen wel mooi vind zie je meestal:

Grijze vloertegels (vaak doorgetegeld in de achterwand van de douche) en dan een witte wandtegel 30x60. 60x60 tegel voor de vloer is vaak prima.

Wat je een paar jaar geleden ook veel zag waren de zwarte/donkere tegeltjes met verschillende maten en dan wildverband getegeld. Volgens mij is dat nog steeds wel in.

Afhankelijk van wat je zelf mooi vind kan je in de WC wel of niet tot het plafon tegelen. ik vind het persoonlijk niet mooi als de wandtegels maar tot de helft komen, dan voelt het alsof het standaard projectbouw is. Meestal zie je wel dat de achterwand van de WC tot de helft wordt getegeld bijvoorbeeld en dan de rest van de wanden alleen gestuc't. Dat vind ik een beetje persoonlijke keuze.

• Quad

Quad

Selectief doof

Aan de ene kant wil je een badkamer die aansluit op jouw wensen, je gebruikt 'm immers 2 of meerdere keren per dag. Daar gaat een hoop geld tegenaan, en je verbouwd 'm niet voor een volgende bewoner.

Wij hebben het ook gedaan met het oog op een eventuele verkoop. We hebben onze badkamer qua kleurkeuze neutraal verbouwd met een stukje van deze tijd. Alles buiten de natte gedeeltes is gestuct en gesausd, immers kan je dat mooi over sausen als je de kleur niet aan staat. Een redelijk goedkope maar strakke oplossing.

PVOutput

• Taycann
Ja, bij mij worden de niet-natte ruimten ook allemaal gestuuct en gesausd. Dit ging puur over de badkamers.

Dank voor het meedenken.

• just_lars91
Hoe gebruikelijk is het dat een aannemer een toeslag vraagt voor grote tegels?
Wij hebben wandtegels van 60cm bij 120 cm.
Voor 40m2 is er nu een meerwerkpost van 10 uur.

• BasvanS
just_lars91 schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:39:
Het kost meer tijd de tegels recht te hangen en het snijden en slijpen kost meer tijd. Bij ons ging het visgraat van 7X35 echt veel sneller dan de 6 tegels van 40 x 120 op de wand ernaast.

• Karp
n=1 maar we hebben een offerte van raab karcher met een toeslag voor leggen van tegels boven de 60x60cm

www.erikkroes.nl

• just_lars91
Top. Dan ga ik akkoord met het meerwerk.

• Taycann
Dat formaat tegels is lastiger te sjouwen, te plaatsen en te snijden.

Mijn aannemer wilde voor de wanden 30x60, lekker makkelijk. 60x60 geworden. Die van jou zijn wel erg groot.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:39

CurlyMo

www.pilight.org

We zijn van plan de Villeroy & Boch Squaro Edge 12 te installeren. Deze kan het bad vullen via de overloop. Dit ziet er best strak uit. Daar moet dan nog wel een inbouwkraan bij. Nu heb ik daar tot nog toe nooit naar gekeken. Hebben jullie wellicht tips voor een thermostatische inbouwkraan in gewoon chroom met handdouche optie en wat betaalbaarder:

Beetje zoals deze:

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee