Toon posts:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

• praliwi
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:47
Skillstone schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:55:
[...]

Ik zou je adviseren een T splitsing maken aan de linkerkant. dan kan je vrij inloop maken douche (met licht uit raam, vrij kijk uit bad (en zie je de wc niet, en kan je meubel vrij hangen, zonder dat er iemand op klap.

In beeld is makkelijk, maar heb geen tekenprogramma thuis. Probeer het met woorden

Van bovenaf gezien teken je een T aan de linker kant. onderin doe je de wc, inclusief wc, inbouw en sta ruimte houd je totaal 120cm aan. je zit op de wc, en kijk tegen de muur waar ook de deur zit. die 120 cm is inclusief de inbouw van circa 15 cm voor je inbouwreservoir. we doen allemaal wel 20cm zeggen, maar inbouwreservoir is nog steeds 12 cm.

Dan doe je aan de andere kant een wand van circa 10 cm dik, daar gaat je inbouw doucheset, of nisje in. en maak je douche ruimte. in de douche kan je eventueel, met een schuin oog door raam kijken.

Het | heeft een dakje --- dat maakt een T. dat dakje verdeel je voor de wc 60cm breed en voor de douche 100cm diep. Dan heb je een instap wc over van 60cm, en bij de douche instap van 60 cm. Rollator vraagt wel meer, maar vermoed dat je zover nog niet bent.

Op dat dakje hang je meubel op, van 120cm. dan als je voor je meubel staat en je kijkt naar rechts kijk je naar buiten. mooie is, als je de ruimte van de douche geen 1 meter breed maar 90 cm breed houd (en dan ook uiteraad je wc) dan kom de muur gelijk op je raam uit. een mooie lijn. daar houden we van. als je dan voor je meubel staat zie je achter je vrijstaand bad staan die je over de gehele breedte van 290 cm voor je deur kan plaatsen. tussen je meubel en bad heb je circa 65/75 cm ruimte over, om in de ochtend langs elkaar te rennen (tenzij de deur op slot zit)

hopelijk vind je het wat.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Zal het morgen eens uittekenen, en het resultaat hier posten. Ben benieuwd of dat qua ruimte goed past!

• HaikoW
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 00:04
PaT schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:51:
[...]
Eenmalige aanschaf was 2000 euro inclusief installatie. Dat kan wel iets goedkoper tegenwoordig.
Of je kunt er een via de meerwerklijst van je nieuwbouwproject kopen: 3100 euro :X
We laten de waterontharder dus maar achteraf inbouwen…

Anyway, we gebruiken hier sinds 12 jaar een GE waterontharder. Ieder jaar tijdens de onderhoudsbeurt van de leverancier een zakje zout erin en geen omkijken meer naar.

[Voor 19% gewijzigd door HaikoW op 11-08-2021 22:26]

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-09 09:21
hoe kijken jullie aan tegen vloertegels van 30x60 voor een kleine badkamer (200x150)? wij wilden het liefst 60x60 maar die hebben een lange levertijd, met risico dat ze niet op tijd zijn. vind het lastig inschatten, op de voorbeelden zie je toch meestal grotere/rechthoekige van 60x60 of 80x80 op vloer

• praliwi
[...]

Ik zou je adviseren een T splitsing maken aan de linkerkant. dan kan je vrij inloop maken douche (met licht uit raam, vrij kijk uit bad (en zie je de wc niet, en kan je meubel vrij hangen, zonder dat er iemand op klap.

In beeld is makkelijk, maar heb geen tekenprogramma thuis. Probeer het met woorden

Van bovenaf gezien teken je een T aan de linker kant. onderin doe je de wc, inclusief wc, inbouw en sta ruimte houd je totaal 120cm aan. je zit op de wc, en kijk tegen de muur waar ook de deur zit. die 120 cm is inclusief de inbouw van circa 15 cm voor je inbouwreservoir. we doen allemaal wel 20cm zeggen, maar inbouwreservoir is nog steeds 12 cm.

Dan doe je aan de andere kant een wand van circa 10 cm dik, daar gaat je inbouw doucheset, of nisje in. en maak je douche ruimte. in de douche kan je eventueel, met een schuin oog door raam kijken.

Het | heeft een dakje --- dat maakt een T. dat dakje verdeel je voor de wc 60cm breed en voor de douche 100cm diep. Dan heb je een instap wc over van 60cm, en bij de douche instap van 60 cm. Rollator vraagt wel meer, maar vermoed dat je zover nog niet bent.

Op dat dakje hang je meubel op, van 120cm. dan als je voor je meubel staat en je kijkt naar rechts kijk je naar buiten. mooie is, als je de ruimte van de douche geen 1 meter breed maar 90 cm breed houd (en dan ook uiteraad je wc) dan kom de muur gelijk op je raam uit. een mooie lijn. daar houden we van. als je dan voor je meubel staat zie je achter je vrijstaand bad staan die je over de gehele breedte van 290 cm voor je deur kan plaatsen. tussen je meubel en bad heb je circa 65/75 cm ruimte over, om in de ochtend langs elkaar te rennen (tenzij de deur op slot zit)

Ik heb dit uitgetekend, met een half-vrijstaand bad. Die wand waar het meubel aan zit is 200 geworden, en de wand waar de douchekop aan zit ook (i.v.m. inbouw kranen, nis & stopcontacten. De 800 tussen wasmeubel en bad is genoeg denk ik?

Wat denken jullie over de binnenkomst in de ruimte? Het bad staat nu op 800mm van de deur, is dat niet wat krap? Alternatief is natuurlijk een bad wat je ook aan de linkerzijkant nog tegen de muur zet (de muur met raam), zodat de er wat meer ruimte is bij binnenkomst. Maar wanneer mogelijk gaat onze voorkeur uit naar een bad zoals nu ingetekend.

Zou 700mm tussen meubel en bad ook nog voldoende zijn? Dan kunnen we de douche nog 1000mm breed maken (heeft onze voorkeur).

Ik heb begrepen dat een muur zoals deze, wanneer er leidingen in zitten, niet tot het plafond mag komen? Klopt dat? Of is het ook mooier om het bijv. 2 meter hoog te maken i.p.v.. tot het plafond?

[Voor 3% gewijzigd door praliwi op 12-08-2021 09:56]

• praliwi
habermas schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:21:
hoe kijken jullie aan tegen vloertegels van 30x60 voor een kleine badkamer (200x150)? wij wilden het liefst 60x60 maar die hebben een lange levertijd, met risico dat ze niet op tijd zijn. vind het lastig inschatten, op de voorbeelden zie je toch meestal grotere/rechthoekige van 60x60 of 80x80 op vloer
Hebben wij ook, staat gewoon mooi. Zal vanavond even een foto maken.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

praliwi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Ik heb dit uitgetekend, met een half-vrijstaand bad. Die wand waar het meubel aan zit is 200 geworden, en de wand waar de douchekop aan zit ook (i.v.m. inbouw kranen, nis & stopcontacten. De 800 tussen wasmeubel en bad is genoeg denk ik?

Wat denken jullie over de binnenkomst in de ruimte? Het bad staat nu op 800mm van de deur, is dat niet wat krap? Alternatief is natuurlijk een bad wat je ook aan de linkerzijkant nog tegen de muur zet (de muur met raam), zodat de er wat meer ruimte is bij binnenkomst. Maar wanneer mogelijk gaat onze voorkeur uit naar een bad zoals nu ingetekend.

Zou 700mm tussen meubel en bad ook nog voldoende zijn? Dan kunnen we de douche nog 1000mm breed maken (heeft onze voorkeur).

[Afbeelding]

Ik heb begrepen dat een muur zoals deze, wanneer er leidingen in zitten, niet tot het plafond mag komen? Klopt dat? Of is het ook mooier om het bijv. 2 meter hoog te maken i.p.v.. tot het plafond?
Zou je toilet en douche niet omdraaien? Dan douche je niet nabij een raam en zit je toiletpot niet zo in het zicht bij binnenkomst.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• praliwi
PaT schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:26:
[...]

Zou je toilet en douche niet omdraaien? Dan douche je niet nabij een raam en zit je toiletpot niet zo in het zicht bij binnenkomst.
Dat lijkt me inderdaad beter. Twijfel wel wat over de ruimte links en rechts naast het bad & tussen bad en badmeubel. Iemand die dit ook ongeveer zo heeft qua maten?

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:56
I.v.m. met een lekkage ligt momenteel onze douche open. Dit is een aparte ruimte naast de andere badkamer. Nu kan dit door de verzekering hersteld worden, maar tegels zijn niet meer te krijgen dus dat gaat nooit mooi worden. Nu willen wij dus de douche maar meteen aanpakken. Als toch alles open ligt wel de kans om meteen te doen. Nu krijgen wij van de verzekering een bedrag (nog niet bekend) om te herstellen. Maar ik heb geen idee wat het kost om zo'n hokje aan te laten passen.

Het gaat om een ruimte van 1m x 1,65m. Een kleine ruimte dus. Nu zat er een douchebak in, maar dit moet een inloopdouche worden. De werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden zijn:

Zelf doen:
Huidige tegels verwijderen - doen we zelf. Eenvoudig te doen aangezien deze gelijmd zitten op de oude. Deze laten wij lekker zitten omdat deze in de cement zitten.

Installateur
  • Nieuwe afvoer voor goot inloopdouche
  • Stroompunt verplaatsen - is nog oude trekschakelaar - vervangen voor drukknop
  • Muurtje opmetselen - 60cm breed - 80 hoog. Gedeelte zit er nu nog. Deel weggekapt om bij lekkage te komen. Soort van planchet.
  • Vloer en wanden glad maken
  • Vloer wellicht ophogen i.v.m. afvoer
  • Vloer en wanden betegelen
  • Douchewand 2 openslaande deuren plaatsen
  • Nieuwe kraan/douchekop + glijstang plaatsen
  • Alles afkitten
Nu komt volgende week het bedrijf dat de herstelwerkzaamheden moet doen en ik wil wel een beetje beslagen ten ijs komen. Ik heb namelijk geen idee wat zoiets zou moeten kosten.

De kraan en douchekop zal waarschijnlijk iets van Grohe komen. Tegels worden mat wit voor de wanden en antraciet tegel voor de vloer. Zelfde ligt nu ook in de andere badkamer. Zal niet helemaal overeenkomen omdat tegels niet meer te krijgen zijn. Maar look moet hetzelfde worden.

Openslaande deuren moeten wij nog even kijken wat mooi hierbij is. Heb nog niet echt gekeken wat precies zou passen i.v.m. breedte.

Als ik de materialen even grofweg optel als je op internet kijk dan kom ik uit op ongeveer:
Douchekraan/kop + glijstang €200,00
Tegels € 600,00 (10/11 m2) Kan wellicht nog wat goedkoper aangezien wij geen speciale voorkeur hebben.
Douchewand € 350,00
Totaal: €1150 met wellicht nog wat klein materiaal (schakelaar enz.)

Maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel uur aan installatie hierin gaat zitten. Is €1000,00 voor installatie een reel bedrag?

• NielsAVS
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:09
Highfive95 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:20:
I.v.m. met een lekkage ligt momenteel onze douche open. Dit is een aparte ruimte naast de andere badkamer. Nu kan dit door de verzekering hersteld worden, maar tegels zijn niet meer te krijgen dus dat gaat nooit mooi worden. Nu willen wij dus de douche maar meteen aanpakken. Als toch alles open ligt wel de kans om meteen te doen. Nu krijgen wij van de verzekering een bedrag (nog niet bekend) om te herstellen. Maar ik heb geen idee wat het kost om zo'n hokje aan te laten passen.

Het gaat om een ruimte van 1m x 1,65m. Een kleine ruimte dus. Nu zat er een douchebak in, maar dit moet een inloopdouche worden. De werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden zijn:

Zelf doen:
Huidige tegels verwijderen - doen we zelf. Eenvoudig te doen aangezien deze gelijmd zitten op de oude. Deze laten wij lekker zitten omdat deze in de cement zitten.

Installateur
  • Nieuwe afvoer voor goot inloopdouche
  • Stroompunt verplaatsen - is nog oude trekschakelaar - vervangen voor drukknop
  • Muurtje opmetselen - 60cm breed - 80 hoog. Gedeelte zit er nu nog. Deel weggekapt om bij lekkage te komen. Soort van planchet.
  • Vloer en wanden glad maken
  • Vloer wellicht ophogen i.v.m. afvoer
  • Vloer en wanden betegelen
  • Douchewand 2 openslaande deuren plaatsen
  • Nieuwe kraan/douchekop + glijstang plaatsen
  • Alles afkitten
Nu komt volgende week het bedrijf dat de herstelwerkzaamheden moet doen en ik wil wel een beetje beslagen ten ijs komen. Ik heb namelijk geen idee wat zoiets zou moeten kosten.

De kraan en douchekop zal waarschijnlijk iets van Grohe komen. Tegels worden mat wit voor de wanden en antraciet tegel voor de vloer. Zelfde ligt nu ook in de andere badkamer. Zal niet helemaal overeenkomen omdat tegels niet meer te krijgen zijn. Maar look moet hetzelfde worden.

Openslaande deuren moeten wij nog even kijken wat mooi hierbij is. Heb nog niet echt gekeken wat precies zou passen i.v.m. breedte.

Als ik de materialen even grofweg optel als je op internet kijk dan kom ik uit op ongeveer:
Douchekraan/kop + glijstang €200,00
Tegels € 600,00 (10/11 m2) Kan wellicht nog wat goedkoper aangezien wij geen speciale voorkeur hebben.
Douchewand € 350,00
Totaal: €1150 met wellicht nog wat klein materiaal (schakelaar enz.)

Maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel uur aan installatie hierin gaat zitten. Is €1000,00 voor installatie een reel bedrag?
Ik denk dat jouw schatting wel erg krap is. Het sanitair kan je misschien zo goedkoop op internet vinden, maar vind dan nog maar eens een installateur die het door jou aangekochte spul wil installeren. Met alle werkzaamheden die je noemt zie ik 2 man wel 2-3 dagen bezig, reken je met 50 euro per uur dan kom je op zo'n 1600 euro. De tegels kan je je flink in vergissen, zeker als het al een wat ouder huis is en het zandcement los brokkelt. Dan heb je laag tegels er niet zomaar even af, en is je installateur dus langer bezig.

Ambachtelijk gebrouwen bieren uit de Bollenstreek

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:28
Installateurs rekenen tegenwoordig niet zo heel gek veel marge meer op materiaal.
Ze weten dat men momenteel ook internet heeft en dat ze het voornamelijk van arbeidsloon moeten hebben.

Daarnaast verreken je je denk ik in je oppervlak tegels?
Heb je bv. rekening gehouden met 10% snijverlies?

Als ik het werk zo zie, weet ik niet zeker of dit door één man uitgevoerd kan worden? Je hebt al een loodgieter, electricien, tegelzetter (die ook kan kitten).
Verwacht inderdaad dat ze met 2 man gaan komen en sowieso 3 á 4 keer moeten komen.
1) metselwerk/voorbereiden tegelwerk leidingen/elektra
2) tegelen
3) voegen
4) afmonteren/kitten

Ik zou dus zeker rekening houden met €1500 á 2000 inc. material voor installatie.
Mocht je er één vinden die het in de avonduren als extratje wil zal je aan de onderkant van dat bedrag zitten.
Vergeet niet dat kit, voeg, tegellijm, egaline etc ook niet goedkoop is.
Daar zit je zo aan een paar honderd euro aan materiaal.

PSN: Flix20-NL

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:56
NielsAVS schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Ik denk dat jouw schatting wel erg krap is. Het sanitair kan je misschien zo goedkoop op internet vinden, maar vind dan nog maar eens een installateur die het door jou aangekochte spul wil installeren. Met alle werkzaamheden die je noemt zie ik 2 man wel 2-3 dagen bezig, reken je met 50 euro per uur dan kom je op zo'n 1600 euro. De tegels kan je je flink in vergissen, zeker als het al een wat ouder huis is en het zandcement los brokkelt. Dan heb je laag tegels er niet zomaar even af, en is je installateur dus langer bezig.
Installateur is het probleem niet. Is gevolgschade van lekkage dus installateur heb ik al. Moet of hersteld worden in oude staat vanuit verzekering of ontvangen bedrag. Installateur komt volgende week kijken om een offerte te maken. Kunnen gewoon op internet bestellen en dan wordt het geïnstalleerd. Deel gaat in principe via de verzekering. Komen alleen wat meerkosten bij voor extra dingen.

Tegels is geen probleem. Om bij lekkage te komen heeft de installateur deel van tegels weg moeten halen. Deze vielen nog niet niet van de muur af. Deze tik je er heel makkelijk vanaf. Zelfs met de hand.

Is 32 uur ( bij 8 uur per dag) niet een beetje veel voor 1,65m?

@Flix20
Tegels is even ruwweg gerekend. Met 10% extra misschien 1/2 m2 extra. Dat is ook de extra kosten niet.

Als ik zo lees moet voor €3 - 3,5K toch wel een heel eind te doen zijn.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

praliwi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Dat lijkt me inderdaad beter. Twijfel wel wat over de ruimte links en rechts naast het bad & tussen bad en badmeubel. Iemand die dit ook ongeveer zo heeft qua maten?
80cm tussen deur en bad lijkt mij krap. Hoe breed is je deur en welke kant draait hij op?. Als die deur zelf 90cm is en hij draait richting bad, dan zou ik je bad echt de hoek in schuiven.

In mijn vorige badkamer had ik ongeveer 80cm tussen mijn wastafel en pot. Dat was niet heel ruim, maar het was wel gewoon functioneel. Ga eens voor je wastafel staan en meet op welke vrije ruimte jij nog prettig vindt.

Daarnaast is je bad laag en je wastafel hoger, dus dat geeft al een ander ruimtelijk effect dan 2 hoge elementen tegenover elkaar.

[Voor 6% gewijzigd door PaT op 12-08-2021 17:00]

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Eindelijk is de grote badkamer ook klaar! Helaas paar maanden vertraging ivm bijzondere stukadoor. De laatste laag moest nog drogen, daarom zie je wat witte vlekken.

Echt super blij mee. Spotjes maken het al direct sfeervol, ruim bad en alles mooi gescheiden van de kinderen. Iedereen heeft zijn eigen lade 😂.

Plafond normaal gestuct, wanden en vloeren met base beton gedaan, soort beton cire maar dan betaalbaar.

Badkamer voor de kinderen + wc

Tweede badkamer

[Voor 32% gewijzigd door Wackmack op 12-08-2021 19:11]

• praliwi
Wackmack schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:10:
Eindelijk is de grote badkamer ook klaar! Helaas paar maanden vertraging ivm bijzondere stukadoor. De laatste laag moest nog drogen, daarom zie je wat witte vlekken.

Echt super blij mee. Spotjes maken het al direct sfeervol, ruim bad en alles mooi gescheiden van de kinderen. Iedereen heeft zijn eigen lade 😂.

Plafond normaal gestuct, wanden en vloeren met base beton gedaan, soort beton cire maar dan betaalbaar.

[Afbeelding]

Tweede badkamer

[Afbeelding]
Ziet er top uit! Je kinderen hebben maar geluk 😉 Wat kostte base beton je ongeveer per M2?

• Wartopia
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:31
Wackmack schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:10:

[Afbeelding]

Tweede badkamer

[Afbeelding]
Ik hoop voor je dat je Basebeton Plus of hoger hebt gebruikt voor die badkamer, anders mag je direct nog een extra beschermlaag aanbrengen.

Basebeton is zonder extra laag niet waterdicht. Alleen vochtwerend.

• Toke_gt
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 23:21
praliwi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:50:
[...]
Wat denken jullie over de binnenkomst in de ruimte? Het bad staat nu op 800mm van de deur, is dat niet wat krap?

[Afbeelding]
Ik zou het zelf niet zo fijn vinden om tegen het bad aan te lopen. Dus idd of tegen de muur plaatsen, of: bad en wastafel omdraaien. Dan kijk je vanuit bad naar buiten (is beter dan naar muur of deur) en je hebt een fijnere doorloop als je binnenkomt.
Verder even gecheckt hier: 70/75 kan wel, maar niet als je met 2 tegelijk in de badkamer bent. Wat dat betreft zou ik idd toilet en douche omdraaien, omdat je bij douchen/afdrogen wel wat ruimte kunt gebruiken.

Aanvulling: Je zou - als je bad en wastafel wisselt - nog voor een glazen wand kunnen kiezen tussen douche/toilet en bad. Dat scheelt je ook wat centimeters.

[Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 12-08-2021 21:28]

• Wackmack
praliwi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:37:
[...]

Ziet er top uit! Je kinderen hebben maar geluk 😉 Wat kostte base beton je ongeveer per M2?
Dankje 😊

Ongeveer 80e per m2. Nieuwe badkamer is 4x2.1m dus reken maar uit.
Wartopia schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Ik hoop voor je dat je Basebeton Plus of hoger hebt gebruikt voor die badkamer, anders mag je direct nog een extra beschermlaag aanbrengen.

Basebeton is zonder extra laag niet waterdicht. Alleen vochtwerend.
Ja zeker, die hebben wij gelukkig 😊

[Voor 28% gewijzigd door Wackmack op 12-08-2021 21:44]

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:42

Puck

Don't be a Jerry

NielsAVS schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:01:
Ik werk al 14 jaar bij Plieger, misschien kan ik je hier en daar wat duidelijkheid geven. Ik probeer het zo objectief mogelijk te houden en het 'wij van WC eend' gehalte te beperken!
Heel erg bedankt voor je antwoorden! Ik heb nu wel wat meer vertrouwen in de kwaliteit, ondanks 'wij van WC eend' ;)
Let op dat Plieger de prijs niet bepaalt. Plieger is slechts de groothandel die de showroom beschikbaar stelt aan aannemer en installateur, de prijzen die je in de showroom ziet zijn altijd bruto adviesprijs exclusief BTW, de aannemer of installateur bepaalt hoeveel korting er uiteindelijk naar de particulier gaat, niet Plieger.
Dit is nieuw voor mij. Plieger heeft contact met ons opgenomen, via de informatie verschaft door de projectontwikkelaar. Wij hebben in de showroom een eerste aantal materialen en producten gekozen welke door de medewerker van Plieger is uitgewerkt en geoffreerd (samen met offerte van tegelzetter die door hun is aangedragen) om zo een beeld te krijgen. Dus ik zal met een dergelijke offerte bij de projectontwikkelaar moeten checken of een korting mogelijk is?

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• johny123456
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 18:35
Wij zijn bezig met het uitzoeken van nieuwe kranen voor de badkamer en hebben het merk REGN gezien.
Zijn er mensen die dit merk gebruikt hebben en wat is de ervaring ermee?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:15

franssie

Save the albatross

habermas schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:21:
Ik heb een middelgrote badkamer en daar 30x60 in liggen. Zou nooit voor vierkant gekozen hebben achteraf. Dan eerder een gietvloer als het egaal moet.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:05
franssie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:23:
[...]

Ik heb een middelgrote badkamer en daar 30x60 in liggen. Zou nooit voor vierkant gekozen hebben achteraf. Dan eerder een gietvloer als het egaal moet.
Zou je een plaatje willen delen?
Zit precies in die 30/60 vs 60/60 discussie.
Benieuwd naar een mooi 30/60 voorbeeld :)

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:15

franssie

Save the albatross

MacbookProx schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:27:
[...]

Zou je een plaatje willen delen?
Zit precies in die 30/60 vs 60/60 discussie.
Benieuwd naar een mooi 30/60 voorbeeld :)
Normaal wel maar vanwege een verbouwing is de badkamer nu opslag.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• NielsAVS
Puck schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Heel erg bedankt voor je antwoorden! Ik heb nu wel wat meer vertrouwen in de kwaliteit, ondanks 'wij van WC eend' ;)

[...]

Dit is nieuw voor mij. Plieger heeft contact met ons opgenomen, via de informatie verschaft door de projectontwikkelaar. Wij hebben in de showroom een eerste aantal materialen en producten gekozen welke door de medewerker van Plieger is uitgewerkt en geoffreerd (samen met offerte van tegelzetter die door hun is aangedragen) om zo een beeld te krijgen. Dus ik zal met een dergelijke offerte bij de projectontwikkelaar moeten checken of een korting mogelijk is?
Ik reageer even per DM!

• Flix20
NielsAVS schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:01:

Bij correct onderhoud (dus geen agressieve antikalkzooi e.d.) zal je weinig verschik merken tussen de kwaliteit van de verschillende merken. Mijn ervaring is dat de coating van Grohe de 'minste' is en het snelst gaat vlekken als je er te fanatiek op gaat poetsen. De kwaliteit (en service) van Hansgrohe is over het algemeen wat beter, maar ook Hansgrohe hanteert momenteel levertijden van 12-14 weken op speciale kleuren.

Succes met je huis!
Heb via een collega van jou, die naast mijn ouders woont ook grotendeels van m'n spul bij jullie vandaan.
De levertijd van mat zwarte Hansgrohe regendouche was inderdaad een rad van avontuur.
Tot drie keer toe niet geleverd vanuit Hansgrohe ondanks 'bevestigde' leverdatum.

• Flix20
En nu je antikalkzooi zegt, ik zit hier met een kalkvlek welke ik niet precies weet hoe ik dit het beste kan oplossen.
Helaas lekt onze douchedeur een beetje, maar het lijkt niet in de kitrand te zitten dus ik vermoed dat het water er bij het scharnier doorheen komt.

Hoe krijg ik dit het beste schoon?
Vanuit de tegelzetter heb ik vernomen dat je absoluut geen antikalk wilt gebruiken gezien voegmiddel ook deels uit kalk bestaat en je die daarmee dus ook om zeep helpt.
Tegels schoonmaken doe ik doorgaans met groene zeep.

• NielsAVS
Flix20 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:58:
[...]

Heb via een collega van jou, die naast mijn ouders woont ook grotendeels van m'n spul bij jullie vandaan.
De levertijd van mat zwarte Hansgrohe regendouche was inderdaad een rad van avontuur.
Tot drie keer toe niet geleverd vanuit Hansgrohe ondanks 'bevestigde' leverdatum.
Het is echt een drama, en het vervelende is dat er eigenlijk niemand iets aan kan doen. Uitwijken naar een ander A-merk is er ook niet echt bij, want bijna iedereen heeft hetzelfde probleem.

• NielsAVS
Flix20 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:09:
En nu je antikalkzooi zegt, ik zit hier met een kalkvlek welke ik niet precies weet hoe ik dit het beste kan oplossen.
Helaas lekt onze douchedeur een beetje, maar het lijkt niet in de kitrand te zitten dus ik vermoed dat het water er bij het scharnier doorheen komt.
[Afbeelding]

Hoe krijg ik dit het beste schoon?
Vanuit de tegelzetter heb ik vernomen dat je absoluut geen antikalk wilt gebruiken gezien voegmiddel ook deels uit kalk bestaat en je die daarmee dus ook om zeep helpt.
Tegels schoonmaken doe ik doorgaans met groene zeep.
Persoonlijk zou ik hier gewoon even een schuursponsje met een beetje cif oid voor pakken, en daarna er voor zorgen dat die kalkvlek niet meer kan ontstaan. Als je het na het douchen even droog maakt, zal die vlek niet snel terug komen. Die kalk zet pas af als je het water daar laat opdrogen zonder er iets mee te doen.. Heb je al een waterontharder overwogen?

• Flix20
NielsAVS schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Persoonlijk zou ik hier gewoon even een schuursponsje met een beetje cif oid voor pakken, en daarna er voor zorgen dat die kalkvlek niet meer kan ontstaan. Als je het na het douchen even droog maakt, zal die vlek niet snel terug komen. Die kalk zet pas af als je het water daar laat opdrogen zonder er iets mee te doen.. Heb je al een waterontharder overwogen?
Ik gooi er zoveel mogelijk direct een handdoek op na het douchen.
Wederhelft lijkt daar minder mee bezig te zijn dus die ben ik nog aan het opvoeden.

Waterontharder zeker overwegen, maar helaas is het aansluiten daarvan een ding.
Dit is mijn binnenkomende waterleiding;

Niet echt ruimte voor een waterontharder.
Daarnaast zullen we hier geen 5 jaar blijven wonen is zo mijn inschatting dus heel veel meer geld wil ik niet in het huis stoppen na wat allemaal al gedaan is.
In het volgend huis zal die er zeker wel komen!

• Quad
  • Laatst online: 01:08

Quad

Selectief doof

@Flix20 Je zou schoonmaakazijn kunnen proberen icm een sponsje.
Een waterontharder plaats je het liefst direct na de watermeter, op die manier heeft het hele huis er profijt van.
Je hebt al een waterontharder voor minder dan € 1000 inclusief installatie.

Onze waterontharder staat in de meterkast op de grond, het zoutvat in de trapkast erachter, werkt prima.

[Voor 17% gewijzigd door Quad op 13-08-2021 09:41]

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• Toke_gt
Flix20 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:09:
Antikalk op een doekje doen en daarmee tegels inwrijven. Voegen smelten niet meteen weg (is mijn ervaring) maar je moet de antikalk er niet overheen laten lopen.

• Layumi
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:48
Laatst loodgieter in huis gehad.

Waterontharders zijn de grootste onzin en geldklopperij...

Geen idee of het klopt maar hij was er stellig in

• Quad

Quad

Selectief doof

Layumi schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:06:

Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?
Magnetische ontharders zijn natuurlijk fabels, maar op basis van hars echter niet.

PVOutput

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wahaha, dat klopt dus echt, echt niet.
We wonen inmiddels 2 jaar in dit huis met waterontharder en ik heb nog geen spetter kalk ergens gezien.
Dat was in mijn vorige waterontharderloze woning 1 km verderop wel anders.

• Layumi
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:48
Quad schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?
Magnetische ontharders zijn natuurlijk fabels, maar op basis van hars echter niet.
Thnx ga het eens doorlezen

• Laurens Kata
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-09 22:31
Van welk merk is die inbouwnis? Het twee delen boven elkaar spreekt mij wel aan. Ik ben op dit moment namelijk ook een opzoek naar een nis (zwart) voor mijn nieuwe douche.

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
johny123456 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:15:
Wij zijn bezig met het uitzoeken van nieuwe kranen voor de badkamer en hebben het merk REGN gezien.
Is een huismerk van Baderie / Badkamerwinkel. Niet aan beginnen.

• johny123456
Tanuki schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:21:
[...]

Is een huismerk van Baderie / Badkamerwinkel. Niet aan beginnen.
Duidelijk.
Is er een rede?
Het voelde wel goed en degelijk, heb ook naar grohe smartcontrol gekeken en die vond ik erg plastic en goedkoop aanvoelen.

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
johny123456 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:32:
[...]

Duidelijk.
Is er een rede?
Het voelde wel goed en degelijk, heb ook naar grohe smartcontrol gekeken en die vond ik erg plastic en goedkoop aanvoelen.
Het is de standaard manier om spullen in te voeren, er een plakkertje op te doen, dan verkopen met winst.

Probeer maar eens een vervangend onderdeel of wat dan ook te krijgen over 10 jaar.

Bij Grohe, Hansgrohe, ... lukt je dat wel.

• Flix20
johny123456 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:32:
[...]

Duidelijk.
Is er een rede?
Wat voelde precies wel goed en degelijk?
Heb je alleen de buitenwerk gevoel, of heb je ook daadwerkelijk de kraan uit elkaar gehaald en de werkende delen gechecked?
De buitenkant is niet zo bijzonder, die hebben geen functie behalve er mooi uit zien.
Het gaat juist om het binnenwerk wat kwalitatief goed moet zijn.

• johny123456
Flix20 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Wat voelde precies wel goed en degelijk?
Heb je alleen de buitenwerk gevoel, of heb je ook daadwerkelijk de kraan uit elkaar gehaald en de werkende delen gechecked?
De buitenkant is niet zo bijzonder, die hebben geen functie behalve er mooi uit zien.
Het gaat juist om het binnenwerk wat kwalitatief goed moet zijn.
Ik heb een nieuwe inbouw douche uit de verpakking gekregen van de verkoper.
De inbouwdoos heb ik dus kunnen bekijken en voelen. Alles was van messing en voelde stevig aan.

• NielsAVS

Die loodgieter moet ander werk gaan zoeken.. of zijn kennis gaat niet verder dan de anti-kalk magneet die je bij de bouwmarkt koopt, die werken inderdaad niet. Waterontharders die met zout werken, werken gewoon. Dat is simpel te meten op basis van hardheid e.d.

• Thomas93
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-08 18:55
Is het trouwens gangbaar om over bestaande tegels heen te tegelen als deze goed vast zitten? Mijn badkamer bestaat vooral uit metal-stud wanden en de aannemer gaf aan dat het beter is om de oude tegels te laten zitten. Volgens hem kan hij in het ergste geval de metal-stud krom trekken en moet hij de complete muur (lees muur van de slaapkamer) opnieuw opbouwen.

• Timple
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:12
Mooi hoor!

Mag ik vragen waarom het badmeubel niet over de gehele breedte loopt? Nu heb je rechts zo'n 10cm die je alleen maar moet poetsen. En links ook wat ruimte die nu niet heel nuttig lijkt.

Niet als commentaar bedoeld, maar ik zit met een soortgelijke situatie en wil het eigenlijk doortrekken. Alleen kunnen badkamerzaken blijkbaar niet verder denken dan: zo ziet een meubel eruit, die moet erin en nergens aan grenzen anders snapt mijn computer het niet.

• Quad

Quad

Selectief doof

Timple schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Mooi hoor!

Mag ik vragen waarom het badmeubel niet over de gehele breedte loopt? Nu heb je rechts zo'n 10cm die je alleen maar moet poetsen. En links ook wat ruimte die nu niet heel nuttig lijkt.

Niet als commentaar bedoeld, maar ik zit met een soortgelijke situatie en wil het eigenlijk doortrekken. Alleen kunnen badkamerzaken blijkbaar niet verder denken dan: zo ziet een meubel eruit, die moet erin en nergens aan grenzen anders snapt mijn computer het niet.
Omdat het maatwerk wordt, en veel zaken kunnen dat niet.
Dan zou je naar een meubelmaker moeten gaan of een kleinere badkamerzaak die veel met lokale ondernemingen werkt.

PVOutput

• NielsAVS
johny123456 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:15:
Ik ben hier nog even ingedoken. Ik ben niet heel veel wijzer geworden, maar het blijkt een private label te zijn van de Baderie groep. Ik weet helaas niet waar de kranen geproduceerd worden. Er hoeft niets mis te zijn met een private label, maar ik vind het persoonlijk wel altijd een beetje spannend met oog op garantie en leverbaarheid van losse onderdelen na een paar jaar gebruik.

http://www.igmholding.nl/

• Sivvis
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:42
[...]

Mooi hoor!

In mijn nieuwe woning komt een muurtje van 160cm waar het meubel tegenaan komt. In meerdere gesprekken met badkamer leveranciers komen ze toch met de suggestie om zeker tussen de muur en het meubel ruimte te houden. ivm schoonmaken. Er komt toch altijd water of op zijn minst vocht tussen (claimen ze), en door 10+cm ruimte te houden kan je er normaal schoon/droog maken en nog een handdoek hangen als je dat zou willen. Lijkt mij wat krap, maar toch.

Gelukkig voor mij vind ik het ook mooier als het meubel los hangt dus maakt het me niet uit of het waar is of niet.

• Monstera
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 19-09 18:45
Laurens Kata schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

Van welk merk is die inbouwnis? Het twee delen boven elkaar spreekt mij wel aan. Ik ben op dit moment namelijk ook een opzoek naar een nis (zwart) voor mijn nieuwe douche.
Het is niet mijn nis, maar ik herken hier de dubbele nis van het merk Luca in.

• Monstera
Flix20 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:58:
[...]

Heb je het nu schoon gekregen? Is het echt kalk en geen cementsluier? Bij kalk kun je nog glansspoelmiddel kunnen gebruiken, beste ontkalker die er is naar mijn mening. Even 5 a 10 minuten laten inwerken en dan afspoelen. Ik heb begrepen dat soms ter voorkoming van kalk autowax wordt geadviseerd door sanitairwinkels, maar of dat voor vloertegels kan ivm gladheid weet ik niet. Voor cementsluier zijn er speciale cleaners.

• johny123456
NielsAVS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Ik ben hier nog even ingedoken. Ik ben niet heel veel wijzer geworden, maar het blijkt een private label te zijn van de Baderie groep. Ik weet helaas niet waar de kranen geproduceerd worden. Er hoeft niets mis te zijn met een private label, maar ik vind het persoonlijk wel altijd een beetje spannend met oog op garantie en leverbaarheid van losse onderdelen na een paar jaar gebruik.

http://www.igmholding.nl/
Ik had dus hetzelfde, kon ook niet echt iets vinden.
Het blijft inderdaad altijd spannend.

• NielsAVS
johny123456 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Ik had dus hetzelfde, kon ook niet echt iets vinden.
Het blijft inderdaad altijd spannend.
Als je echt in die kranen geïnteresseerd bent, kan je het het ze ook gewoon vragen. Als de kranen in de fabriek van een A-merk gemaakt worden, is dat een goed verkoopargument, en zullen ze daar gewoon open en eerlijk over zijn lijkt me.

• praliwi
[...]

Ik heb eindelijk even de tijd gehad om iets in elkaar te knutselen gebaseerd op jouw idee, voor het beeld. Vind het wel een gave indeling eigenlijk 8) Volgens mij kan het prima zo qua ruimte?

Let niet op details (uitlijning tegels, afstand kranen, etc.).

• Laurens Kata
Hulp nodig voor een nis in de douche. Ik zou graag een nis willen die net een slagje groter is dan de standaard 30x30. Nu heb ik de eerder genoemde Luca gevonden, hiervan lijkt de foto op de eigen website zwarter dan op badkamerwinkelwebsites. Iemand enig idee of dat inderdaad dezelfde is? Heeft iemand toevallig andere tips voor nissen 45cm of 60cm met 2 schappen?

• Wackmack
[...]

Mooi hoor!

Niet echt een bewuste keuze maar wij wilde ik wat ruimte aan beide zijkanten overhouden. Volgens mij is het beide 15cm. Dat oogt iets minder strak maar beide kan prima. Meubel is op maat gemaakt.

Wat wij wel zijn vergeten, is de leidingen in te laten frezen.

[Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 17-08-2021 21:12]

• Monstera
Laurens Kata schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:46:
Hulp nodig voor een nis in de douche. Ik zou graag een nis willen die net een slagje groter is dan de standaard 30x30. Nu heb ik de eerder genoemde Luca gevonden, hiervan lijkt de foto op de eigen website zwarter dan op badkamerwinkelwebsites. Iemand enig idee of dat inderdaad dezelfde is? Heeft iemand toevallig andere tips voor nissen 45cm of 60cm met 2 schappen?
Niet exact die maat, maar kerdi heeft wel dubbele nissen, betegelbaar:

https://www.sanitairwinke...luter-inbouwnis-305x508mm

https://sanitairkamer.nl/...wnis-30x71cm-sk28976.html

• Quad

Quad

Selectief doof

Ow, we dachten dat we al het gezeur hadden gehad in onze badkamer?
Niet dus.

De tegels achter het toilet gaan eraan, zowel links als rechts.

PVOutput

• Toke_gt
Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:15:
Niet dus.

[Afbeelding]

Jee, hoe kan dat?! Wat een ellende deze verbouwing.

• Flix20
Niet dus.

[Afbeelding]

Hebben ze niet zo'n schuim mat achter de pot gehangen?
Ziet eruit van niet. Dus steeds als iemand gaat zitten, krigjgen die tegels op hun klote.

• Quad

Quad

Selectief doof

Toke_gt schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Jee, hoe kan dat?! Wat een ellende deze verbouwing.
Vermoedelijk dit:
Flix20 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:36:
[...]

Hebben ze niet zo'n schuim mat achter de pot gehangen?
Ziet eruit van niet. Dus steeds als iemand gaat zitten, krigjgen die tegels op hun klote.
Geen idee hoe 't verder hoort, maar drukpunten worden niet verdeeld, en dan krijg je dus dat denk ik.

PVOutput

• Toke_gt
Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:26:
Geen idee hoe 't verder hoort, maar drukpunten worden niet verdeeld, en dan krijg je dus dat denk ik.
Wat een prutsers zeg. 8)7 En nu? Heb je al diep ademgehaald en gebeld? :?

• Rouske
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:55
Niet dus.

[Afbeelding]

Hmm, balen zeg! :(
Wellicht niet volledig vlakke tegels aan de lijm kant en te weinig lijm er achter of de ondergrond is niet stevig genoeg?

3924Wp ZO(131°) 45°dak @ SE3680H PVoutput

• Flix20
Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Vermoedelijk dit:

[...]

Normaliter plaats je dit tussen de pot en de tegels. Deze vangt de druk wat op;

Daarnaast was dit ook de reden waarom mijn loodgieter adviseerde watervast MDF als achtergrond te gebruiken om het reservoir int e bouwen.
Dit vangt ook een deel van de druk op door wat mee te veren en dus wat druk van de regels afhaalt.

• colvano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:17
Flix20 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:28:
[...]

[Afbeelding]

Daarnaast was dit ook de reden waarom mijn loodgieter adviseerde watervast MDF als achtergrond te gebruiken om het reservoir int e bouwen.
Dit vangt ook een deel van de druk op door wat mee te veren en dus wat druk van de regels afhaalt.
Ik snap zelf niet zo goed waarom mensen moeilijk doen met hout voor de achterwand. Qboard/wedi werkt zo makkelijk. Met je zakmes op maat te maken, weegt weinig maar zeer drukvast. Ook prima voor kleinere tegels.

• Quad

Quad

Selectief doof

colvano schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Ik snap zelf niet zo goed waarom mensen moeilijk doen met hout voor de achterwand. Qboard/wedi werkt zo makkelijk. Met je zakmes op maat te maken, weegt weinig maar zeer drukvast. Ook prima voor kleinere tegels.
Geen idee wat voor spul dit is, maar hierop is getegeld:

Edit: Dit lijkt op een wedi plaat.

PVOutput

• colvano
Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:57:
[...]

Geen idee wat voor spul dit is, maar hierop is getegeld:
[Afbeelding]

Edit: Dit lijkt op een wedi plaat.
Probleem lijkt echt het ontbrekende matje te zijn. Dat zou wel heel nalatig zijn.

• Quad

Quad

Selectief doof

colvano schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:02:
[...]

Probleem lijkt echt het ontbrekende matje te zijn. Dat zou wel heel nalatig zijn.
Hang je dit achter de pot, en eenmaal vast snijdt je de randen weg? Als ik er op zoek kom kom ik uit op de term isolatiemat.

Nja, ik heb na de constatering een mail met foto's gestuurd. Wel heb ik steeds minder zin om het resterende bedrag tzt te gaan betalen, maar dat is een andere discussie.

PVOutput

• colvano
Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:09:
[...]

Hang je dit achter de pot, en eenmaal vast snijdt je de randen weg? Als ik er op zoek kom kom ik uit op de term isolatiemat.

Nja, ik heb na de constatering een mail met foto's gestuurd. Wel heb ik steeds minder zin om het resterende bedrag tzt te gaan betalen, maar dat is een andere discussie.
Correct! Gewoon met een mesje wegsnijden en dan afkitten rondom.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:28:
[...]

[Afbeelding]

Hebben ze hier er ook niet achter gemonteerd. Monteur had er zo z’n redenen voor geloof ik. Scheelt wellicht wel dat wij vloertegels op wand gemonteerd hebben. (Wilde in eerste instantie ook het visgraat patroon, maar hebben dat uiteindelijk (gelukkig) niet gedaan bij het toilet)

• Flix20
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:47:
[...]

Hebben ze hier er ook niet achter gemonteerd. Monteur had er zo z’n redenen voor geloof ik. Scheelt wellicht wel dat wij vloertegels op wand gemonteerd hebben. (Wilde in eerste instantie ook het visgraat patroon, maar hebben dat uiteindelijk (gelukkig) niet gedaan bij het toilet)
Ik heb ook vloertegel achter de pot. Die zijn ook knetter hard, maar alsnog zo’n mat ertussen.
colvano schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:12:
[...]

Correct! Gewoon met een mesje wegsnijden en dan afkitten rondom.
Als je m netjes afsnijdt, hoef je m niet te kitten.
Hier vroeg de Kitter toen ie bezig was of ik dat perse wou.
Zijn advies was niet doen want die pot blijft altijd wat bewegen waardoor je er geheid scheuren in je kit gaat krijgen. Hij had het bij hemzelf thuis ook niet gedaan.

• colvano
Flix20 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

Ik heb ook vloertegel achter de pot. Die zijn ook knetter hard, maar alsnog zo’n mat ertussen.

[...]

Als je m netjes afsnijdt, hoef je m niet te kitten.
Hier vroeg de Kitter toen ie bezig was of ik dat perse wou.
Zijn advies was niet doen want die pot blijft altijd wat bewegen waardoor je er geheid scheuren in je kit gaat krijgen. Hij had het bij hemzelf thuis ook niet gedaan.
Zo een matje is echter niet waterdicht, beetje nasty om niet af te kitten. Ik kit m dan liever na een paar jaar opnieuw (als het al nodig is).

• GillBates
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:18
Heeft iemand hier ervaring met het combineren van verschillende merken mat zwart materiaal? Zo ja, is er onderling veel kleurverschil?

Hoofddouche: https://www.sanitairwinke...e%20280%201jet%20EcoSmart

Handdouchehouder: https://www.sanitairwinke...knie-met-houder-mat-zwart

www.doorax.nl

• Karp
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:16
Hebben jullie nog tips/feedback voor een indeling? We zijn bij Raab Karcher geweest maar kregen opvallend weinig input. De ruimte is ongeveer 485x260cm met alleen deur en raam als "obstakels".

We zijn op zich wel blij met de indeling (bad, douche, dubbele wasbak, los horizontaal meubel, elektrische radiator en toilet) maar het voelt alsof er nog iets mist. Alsof er nog iets creatiever kan. Ik weet het, lekker concreet. Maar als ik wist wat het was, had ik het wel aangepast 😬

De tegel is deze 97mm x 197mm van Motto/Mosa (en veel mooier dan in dit tooltje).

www.erikkroes.nl

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:12

Tjolk

FP ProMod
Een toilet?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• edsandje
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21:52
colvano schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Zo een matje is echter niet waterdicht, beetje nasty om niet af te kitten. Ik kit m dan liever na een paar jaar opnieuw (als het al nodig is).
Precies, en zo'n mat verkleurt door urine spetter / schoonmaak spul.
Dat ziet er niet dan niet uit.
Isolatiemat hoort er achter, ook om het contact van keramiek tegen keramiek tegen te gaan om schade te voorkomen zoals bij @Quad.
Tegen een gestukte muur/betonciree kan het wel zonder mat.

• Monstera
Ik zie wel een wc in het plaatje. Maar ik mis de verlichting en vind de tegelcombinatie vrij hard overkomen, misschien ligt dat aan de tool. Je zou ook eens kunnen kijken of je niet liever de wand van het bad vroen maakt, voor wat contrast met het witte bad en witte toilet. Verder doet aankleding met accessoires natuurlijk ook veel.

• habermas

hier inmiddels ook begonnen. dag 3 en alle tegels zijn eruit (2 lagen). wat ik me afvroeg: vinden jullie een radiator noodzakelijk in een appartement? dat ding heeft hier echt nooit aangestaan en diende alleen maar als handdoek ophanger (het is er altijd warm genoeg). ook is er ook geen goeie spot dus denk erover om em helemaal weg te laten.

• Timple
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:12
Gewoon weglaten dan. Ik heb in meer ruimtes geen radiator meer. Slaapkamer beneden, wc beneden.
Altijd warm genoeg voor gebruik.

• NielsAVS
habermas schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:03:
[Afbeelding]

hier inmiddels ook begonnen. dag 3 en alle tegels zijn eruit (2 lagen). wat ik me afvroeg: vinden jullie een radiator noodzakelijk in een appartement? dat ding heeft hier echt nooit aangestaan en diende alleen maar als handdoek ophanger (het is er altijd warm genoeg). ook is er ook geen goeie spot dus denk erover om em helemaal weg te laten.
Stopcontactje plaatsen voor het geval dat. Dan kan je altijd nog een elektrische ophangen als je er spijt van krijgt.

• Quad

Quad

Selectief doof

edsandje schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 07:03:
[...]

Precies, en zo'n mat verkleurt door urine spetter / schoonmaak spul.
Dat ziet er niet dan niet uit.
Isolatiemat hoort er achter, ook om het contact van keramiek tegen keramiek tegen te gaan om schade te voorkomen zoals bij @Quad.
Tegen een gestukte muur/betonciree kan het wel zonder mat.
Heb van de week contact gehad met de badkamerzaak, ze vonden het zeer bijzonder dat dit voorgekomen is dat de tegels kapot gaan door gebruik. Morgen komt er iemand de zaak opnemen zodat ze iets kunnen gaan bedenken.

Er is een isolatiemat geleverd bij het toilet, alleen plaatsen ze deze niet omdat dit beweging geeft bij gebruik van het toilet, waardoor de kitranden kapot gaan. En ze hebben veel meer opgeleverd en nooit klachten gehad (hun woorden) in met deze tegels.

Beetje lastig allemaal.

PVOutput

• NielsAVS
Quad schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Heb van de week contact gehad met de badkamerzaak, ze vonden het zeer bijzonder dat dit voorgekomen is dat de tegels kapot gaan door gebruik. Morgen komt er iemand de zaak opnemen zodat ze iets kunnen gaan bedenken.

Er is een isolatiemat geleverd bij het toilet, alleen plaatsen ze deze niet omdat dit beweging geeft bij gebruik van het toilet, waardoor de kitranden kapot gaan. En ze hebben veel meer opgeleverd en nooit klachten gehad (hun woorden) in met deze tegels.

Beetje lastig allemaal.
Ontzettend onzinverhaal dat een pot zou bewegen door dat matje. Dat matje zit zo vast als een huis geklemd tussen de pot en de tegels. Daarbij is kit flexibel, dus zelfs al zou het een fractie bewegen als je er op gaat zitten, dan gebeurt er nog niets met de kitrand. Ik heb in 20 jaar ervaring in het sanitair nog nooit zoiets meegemaakt.

• mel1986
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:46
habermas schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:03:
Wij hadden een elektrische radiator in onze oude badkamer, maar vonden dat ding echt afschuwelijk. Daarnaast is er vloerverwarming bij ons aanwezig, dus een echte radiator is overbodig.

Wij hebben voor de volgende oplossing gekozen: Een hanger waar de stang wordt verwarmd. Zo kan je netjes je handdoek ophangen, en wordt deze alsnog verwarmd. En een stuk stijlvoller dan die traditionele verwarmingen (mening ;) )

https://instamat.nl/producten/jay/

Nadeel; Prijs :'(

• duimp
  • Laatst online: 21:43
iemand trouwens tips betreft de vloerverwarming die ik wil aanleggen in mijn nieuwe douche?

Wij hebben nu bijna nooit de normale verwarming aan in de douche dus ik zit heel erg te twijfelen om elektrische vloerverwarming aan te leggen omdat dit sneller opwarmt dan normale vloerverwarming.
ik heb alleen geen idee wat het kost als ik de elektrische vloerverwarming ochtends en avonds een uurtje laat lopen.
gaat om een badkamer van 2 x 2 m

• Compuchip87
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 00:12
mel1986 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Wij hadden een elektrische radiator in onze oude badkamer, maar vonden dat ding echt afschuwelijk. Daarnaast is er vloerverwarming bij ons aanwezig, dus een echte radiator is overbodig.

Wij hebben voor de volgende oplossing gekozen: Een hanger waar de stang wordt verwarmd. Zo kan je netjes je handdoek ophangen, en wordt deze alsnog verwarmd. En een stuk stijlvoller dan die traditionele verwarmingen (mening ;) )

[Afbeelding]

https://instamat.nl/producten/jay/

Nadeel; Prijs :'(
Staan heel slim geen prijzen bij die site... kost dat dan?

• Quad

Quad

Selectief doof

Compuchip87 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Staan heel slim geen prijzen bij die site... kost dat dan?
~400 euro en hoger.

PVOutput

• Compuchip87
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 00:12
Hmm ik vind hem ineens een stuk minder mooi :P

• T-T
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
Niet dus.

[Afbeelding]

Dat matje had er zeker wel achter gemoeten in dit geval.
Een wandje met handvorm tegels is nooit 100% vlak waardoor de druk niet evenredig verdeeld kan worden van de pot.
Bij een vlakke vloertegel zou het misschien kunnen, maar heb nog nooit gezien dat ze die mat er niet achter doen.

Wel of niet afkitten achteraf is een eeuwige discussie.

Zelf ben ik ivm hygiëne voorstander van kitten.
Mocht het na verloop van tijd scheuren, dan maar op nieuw

En als ik het goed zie op de foto is de wc nu ook gekit?
Dan had het al helemaal geen meerwaarde om de mat weg te laten.

[Voor 5% gewijzigd door T-T op 26-08-2021 20:40]

• T-T
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
colvano schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Dit dus.

Hout is na mijn mening het laatste materiaal wat je achter de wc wilt hebben.
Tegels en hout zijn niet de beste vrienden.
Al mening reparatie uit moeten voeren waar hout gebruikt is waar wat vocht in zat.
Dat is dan wachten tot het problemen geeft.

Wedi is de uitvinding van de eeuw voor veel toepassingen.
Geen gekloot met houten platen of gipsplaten.

Waterdicht
Makkelijk, licht en snel te verwerken
Sterk
Goede hechting van de tegels

• Quad

Quad

Selectief doof

T-T schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:35:
[...]

Dat matje had er zeker wel achter gemoeten in dit geval.
Een wandje met handvorm tegels is nooit 100% vlak waardoor de druk niet evenredig verdeeld kan worden van de pot.
Bij een vlakke vloertegel zou het misschien kunnen, maar heb nog nooit gezien dat ze die mat er niet achter doen.

Wel of niet afkitten achteraf is een eeuwige discussie.

Zelf ben ik ivm hygiëne voorstander van kitten.
Mocht het na verloop van tijd scheuren, dan maar op nieuw

En als ik het goed zie op de foto is de wc nu ook gekit?
Dan had het al helemaal geen meerwaarde om de mat weg te laten.
Ik ben ook voorstander van kitten, want als er schoon gemaakt wordt is het wel prettig dat het er niet achter valt.

Ik snap het ook niet, argument is dat de pot teveel gaat bewegen waardoor het kit zou gaan scheuren. Nu zou het muurvast moeten zitten, met als kapotte tegeltjes tot gevolg. Hopelijk morgen meer informatie bekend over hoe verder.
Ze doen er wel alles aan om de restant betaling niet te krijgen.

PVOutput

• habermas
zojuist zijn hier de spullen van Sanitairwinkel geleverd, keurig volgens afspraak. o.a. de kraan en regendouche van Brauer. ziet er op het eerste gezicht kwalitatief goed uit:

• brutus26
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:15
Ziet er mooi uit hoe lang bestaat het merk al lang ?, hoor het laaste jaar pas van het merk
habermas schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:21:
zojuist zijn hier de spullen van Sanitairwinkel geleverd, keurig volgens afspraak. o.a. de kraan en regendouche van Brauer. ziet er op het eerste gezicht kwalitatief goed uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:52
Mogelijk verkeerd topic, maar hebben mensen hier ook ervaring met x2o.

Wij waren er gisteren geweest en tijdens de offerte konden zij ons geen levertijden geven "Pas nadat de offerte omgezet word in opdracht, kunnen wij de levertijden inzien". Nja hierop gaven mijn partner en ik aan "Sorry maar wij gaan geen opdracht uitzetten als wij niet zeker weten dat jullie het spul kunnen leveren in de 1e week van november".

Toen kon meneer in 1x via een oud tooltje wel de voorraden inzien.

Op trust lees ik zowel positieve als negatieve reacties. Maar was benieuwd of hier mensen ervaring hebben met hen.

• habermas
brutus26 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:16:
Ziet er mooi uit hoe lang bestaat het merk al lang ?, hoor het laaste jaar pas van het merk
geen idee eerlijk gezegd, toen ik het zal bij sanitairwinkel kon ik er weinig over vinden,ook in dit topic niet. het is duitse degelijkheid in ieder geval

• NielsAVS
Jboy1991 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:50:

Wij waren er gisteren geweest en tijdens de offerte konden zij ons geen levertijden geven "Pas nadat de offerte omgezet word in opdracht, kunnen wij de levertijden inzien". Nja hierop gaven mijn partner en ik aan "Sorry maar wij gaan geen opdracht uitzetten als wij niet zeker weten dat jullie het spul kunnen leveren in de 1e week van november".

Op trust lees ik zowel positieve als negatieve reacties. Maar was benieuwd of hier mensen ervaring hebben met hen.
Niemand kan je momenteel levertijden garanderen, tenzij het voorraadartikelen betreft. De hele sanitairbranche heeft momenteel te maken met vertraagde leveringen. Verstandiger is om hier als eindgebruiker al op voorbereid te zijn, in plaats van een verkoper vragen om een levergarantie. Dat kunnen ze momenteel gewoon niet.

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:52
NielsAVS schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Niemand kan je momenteel levertijden garanderen, tenzij het voorraadartikelen betreft. De hele sanitairbranche heeft momenteel te maken met vertraagde leveringen. Verstandiger is om hier als eindgebruiker al op voorbereid te zijn, in plaats van een verkoper vragen om een levergarantie. Dat kunnen ze momenteel gewoon niet.
Nja je neemt het wel mee in de keuze of je met hen in zee gaat.

• NielsAVS
Jboy1991 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:14:
[...]

Nja je neemt het wel mee in de keuze of je met hen in zee gaat.
Nee, want een andere zaak kan je die garantie ook niet geven.

• bottom line
  • Laatst online: 01:12

Met x2o is er niet veel mis als je gewoon badkamerspullen koopt. Kan je niet gewoon op de website zien wat in voorraad is?
Of gaan die ook je badkamer verbouwen? Dan hangt het er gewoon vanaf welke onderaannemer dat voor hun gaat doen.

[Voor 3% gewijzigd door bottom line op 27-08-2021 15:17]

• habermas
NielsAVS schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:13:
[...]
Eens, met name de levering van tegels zorgde bij mij voor hoofdbrekens. tot twee keer toe werd een bestelling die binnen een week gegarandeerd was, tot eind september/oktober opgeschoven. heb dus uiteindelijk met derde keus genoegen moeten nemen helaas.

• Laurens Kata

Ik heb mijn sanitair besteld bij X2O. Prima afhandeling en op tijd geleverd. Afgezien van een spiegelkast die later komt. Hiervan werd echter bij bestellen al aangegeven dat deze mogelijk later zou komen ivm leveringsproblemen.

• Zeeuw
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:40
Alles geleverd volgens afspraak. Grote order via hun eigen koerier, nalevering van kleiner materiaal gewoon via PostNL.
Van garantie nog geen gebruikt gemaakt...vier maanden geleden ontvangen maar de installateur begint pas komende maand.

Read the badge, Bitch!

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:12

Tjolk

FP ProMod
Voor ons was het 2018, maar toen ook prima ervaring met X2O. Groot voordeel was dat ze de boel een half jaar in opslag houden voor je totdat de aannemer tijd heeft.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19:57
duimp schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:04:
iemand trouwens tips betreft de vloerverwarming die ik wil aanleggen in mijn nieuwe douche?

Wij hebben nu bijna nooit de normale verwarming aan in de douche dus ik zit heel erg te twijfelen om elektrische vloerverwarming aan te leggen omdat dit sneller opwarmt dan normale vloerverwarming.
ik heb alleen geen idee wat het kost als ik de elektrische vloerverwarming ochtends en avonds een uurtje laat lopen.
gaat om een badkamer van 2 x 2 m
Dit setje https://www.vloerverwarmi...1mnQSREAQYASABEgIZ9_D_BwE komt uit op ongeveer 0,5kwh en dus met 2 uur per dag zit je op rond de 20 cent.
Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee