Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 49 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 15:16
koentjuh schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Bij ons staat die ook redelijk strak tegen de muur. Dat er mogelijk wat stof tussen muur en bad zit is mij nog nooit opgevallen :) Maar dat komt ook weer omdat de ruimte beperkt is ;)

Kortom, een probleem wat niet direct een probleem is, anders dan dat het hier tegen ramen aan staat en daarom misschien alsnog opvalt?
Ik wilde een schuifpui o.i.d. plaatsen, dus dan is het bad helemaal vrijstaand als hij open is. Kun je soort van buiten badderen in de zomer. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:59
TimoDimo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Daarom is een deel van de douchewand een deur. :)
Waarom maak je de douche dan niet helemaal dicht?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
CurlyMo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Waarom maak je de douche dan niet helemaal dicht?
Omdat het extra glas dat je dan zou plaatsen eigenlijk geen functie heeft. Het bad mag van mij wel nat worden. Daarbij vind ik het leuk staan als het bad aan weerskanten vrijstaat. Ik geef toe het is misschien wat minder standaard. Maar volgens mij is het wel logisch en praktisch, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:22
TimoDimo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:02:
[...]

Omdat het extra glas dat je dan zou plaatsen eigenlijk geen functie heeft. Het bad mag van mij wel nat worden. Daarbij vind ik het leuk staan als het bad aan weerskanten vrijstaat. Ik geef toe het is misschien wat minder standaard. Maar volgens mij is het wel logisch en praktisch, niet?
Nee, want nu zet je 2 douchekoppen nog geen meter van elkaar, omdat je zo toch in minder mate het bad nat maakt. En een bad dat nat is, is inderdaad niet erg. De vloer errond is een heel stuk hatelijker, zeker als het een vrijstaand bad is.

Het is veel praktischer als je er inderdaad een volledige wand zet. Dan heb jij en je vrouw veel meer vrijheid, als jullie toch perse een dubbel douche willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Ik ben ook op zoek naar zo’n oplossing. Heb je een winkel die dat verkoopt? Dus deur met vast deel, maar zonder zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-05 23:50
Iemand die ervaring heeft met inbouwdouches van onze Chinese vrienden? Ik blijf het meer dan absurd vinden dat een Grohe of ander deftig merk rond de EUR 1000,- rekent voor wat metaal en koper. Ome Ali rekent tussen de EUR 100,- en EUR 150. Tegelijkertijd snap ik volkomen dat als er ook maar één keer een lek is ik de volledige besparing kwijt ben. De advertenties die geven wel allemaal aan goed materiaal te gebruiken zoals keramische schijfjes etc. en zelf heb ik al twee jaar lang wastafelkranen van Ali en die werken ook uitstekend. Het probleem zit dus echt in het inbouwen, daar ben ik huiverig voor omdat reparatie of vervanging kostbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

[...]

Die dan naar je toe opent in de douche?
Dat zou mij gaan tegenstaan eerlijk gezegd, ik denk dat ik het gewoon te krap vind voor alles dat je er in wilt stoppen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Kromatic schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:30:
Iemand die ervaring heeft met inbouwdouches van onze Chinese vrienden? Ik blijf het meer dan absurd vinden dat een Grohe of ander deftig merk rond de EUR 1000,- rekent voor wat metaal en koper. Ome Ali rekent tussen de EUR 100,- en EUR 150. Tegelijkertijd snap ik volkomen dat als er ook maar één keer een lek is ik de volledige besparing kwijt ben. De advertenties die geven wel allemaal aan goed materiaal te gebruiken zoals keramische schijfjes etc. en zelf heb ik al twee jaar lang wastafelkranen van Ali en die werken ook uitstekend. Het probleem zit dus echt in het inbouwen, daar ben ik huiverig voor omdat reparatie of vervanging kostbaar is.
Ik durf het niet aan hoor. In ons badkamerbudget is heftig veel geld opgenomen voor de kranen. (€3.200) Maar dat is ook wel een post waar ik denk dat we juist kunnen besparen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
bottom line schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:42:
[...]

Nee, want nu zet je 2 douchekoppen nog geen meter van elkaar, omdat je zo toch in minder mate het bad nat maakt. En een bad dat nat is, is inderdaad niet erg. De vloer errond is een heel stuk hatelijker, zeker als het een vrijstaand bad is.

Het is veel praktischer als je er inderdaad een volledige wand zet. Dan heb jij en je vrouw veel meer vrijheid, als jullie toch perse een dubbel douche willen
Waarom zijn een paar spatjes erg onder een vrijstaand bad? Je kunt het toch rondom afkitten zodat het er niet onder loopt?

De locatie van de douchekoppen was ik nog niet helemaal uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-05 22:57
Ik zou dat persoonlijk niet aandurven, opbouw kranen zou ik wel gokken misschien omdat je die eventueel snel zou kunnen vervangen. Waarom kijk je niet eens bij X2o? die hebben "eigenmerk" Chinees spul voor opzich goede prijs en kan je altijd bij hun aankloppen voor garantie als er wat fout gaat :)

We hebben nu de kranen van hun merk Blaufoss waarvan ik de look ook tegengekomen ben in china, alleen weet ik nu zeker dat er QC en garantie op zit voor EU standaarden. (nja dat hopen we dan maar :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Floor-is schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Ik durf het niet aan hoor. In ons badkamerbudget is heftig veel geld opgenomen voor de kranen. (€3.200) Maar dat is ook wel een post waar ik denk dat we juist kunnen besparen.
Ik kies er bewust voor om niet voor inbouw te gaan. Veel te duur en te weinig modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Z___Z schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:42:
[...]

Ik ben ook op zoek naar zo’n oplossing. Heb je een winkel die dat verkoopt? Dus deur met vast deel, maar zonder zijkant.
Volgens mij moet dat niet heel moeilijk te vinden zijn. Die variant uit mijn renderplaatje is volgens mij niet echt bedoeld zonder profiel o.i.d. aan de niet-scharnier-kant, maar is van het merk Bekon Koralle. Ik kon zo gauw niet vinden welk type het is, maar hier is de badvariant:
https://www.koralle.ch/de...eilig-auf-badewanne/p!77/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimoDimo
Floor-is schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Die dan naar je toe opent in de douche?
Dat zou mij gaan tegenstaan eerlijk gezegd, ik denk dat ik het gewoon te krap vind voor alles dat je er in wilt stoppen :)
Ik dacht eerder aan naar buiten toe openen. Maar volgens mij kunnen al die deuren allebei.

Misschien iets krap, maar ik vind het niet heel raar staan. Vergeet niet ook dat zo'n bad maar iets meer dan een meter aan vloeroppervlak gebruikt, omdat het natuurlijk komvormig is. Dus qua loopruimte is het zat, al is het deel onder het bad vooral voor je tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
CurlyMo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:29:
Aangezien ik er zelf ook mee aan het stoeien ben plaats ik naar aanleiding van de vraag van @TimoDimo ook eens een situatie schets. Hier een plaatje van onze badkamer die volgend jaar aangepakt wordt. Is daar nog iets anders mee te doen dan deze indeling?
[Afbeelding]

Maatvoering:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
------ 185 ------
|               |
|               |
|               |
|             270
335             |
|               |
|        ||     |
|        ||--90--
|        ||
|---85---||

Met name de plaatsing van de WC irriteert me.

Andere verkenning is dit, maar dan kom je in de knoei met de doorloop tussen douche en bad.
[Afbeelding]

Een van de maatregelen die sowieso gaat gebeuren is het omdraaien van de deur.
toon volledige bericht
Wij gaan het ongeveer zo doen, zie afbeelding. Enkel de brede koof voor de wc vervalt. Dat wordt 60 cm breed en de nis en plankjes komen te vervallen. Daar kunnen we mooi een wasmand kwijt of handdoeken ophangen is de gedachte. Bij jou is de badkamer langer maar ook smaller, maar wellicht is zoiets als deze indeling ook haalbaar bij jou. Je zou de douche dan minder diep, maar langer moeten maken dan bij ons het geval is. De wc afvoer wordt bij ons weggewerkt onder het bad van 160x70 (klinkt klein maar is ruimer dan ons huidige 170x75 bad vanbinnen). De oorspronkelijke standplaats van de wc is op de achterste douchewand namelijk. Wij vonden het zo een betere indeling omdat we goed bij het raam kunnen om het open te zetten en je een fijne doorloop hebt, alles is wat gestroomlijnder opgezet en je hebt één natte kant en een droge zijde. Het badmeubel nemen we uiteindelijk wel kleiner: 100 cm ipv 120 en 40 cm diep voor meer doorloopruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2rUBTI2XC1VG5FyONhVw97D0wI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3qNlps2crhKRb3jyz19FeSh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
TimoDimo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Volgens mij moet dat niet heel moeilijk te vinden zijn. Die variant uit mijn renderplaatje is volgens mij niet echt bedoeld zonder profiel o.i.d. aan de niet-scharnier-kant, maar is van het merk Bekon Koralle. Ik kon zo gauw niet vinden welk type het is, maar hier is de badvariant:
https://www.koralle.ch/de...eilig-auf-badewanne/p!77/
Ik heb een tijdje gezocht, maar kon dit soort wanden niet vinden, dus vandaar mijn vraag. Die met bad bestaan inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Z___Z schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Ik heb een tijdje gezocht, maar kon dit soort wanden niet vinden, dus vandaar mijn vraag. Die met bad bestaan inderdaad wel.
Misschien toch minder voorkomend dan je zou denken dan. Laat vooral weten als je er een gevonden hebt. Zal ik ook doen. Als ik zoiets niet kan vinden dan moet ik mijn plan laten varen.

Even voor de duidelijkheid, het scharnier zit dus niet aan de badkant, maar aan de andere kant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cg0bxH-oOTexz1in9925Q2Uhxtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X18mrxS4XTskaPavNMfm149j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
TimoDimo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:35:
[...]

Misschien toch minder voorkomend dan je zou denken dan. Laat vooral weten als je er een gevonden hebt. Zal ik ook doen. Als ik zoiets niet kan vinden dan moet ik mijn plan laten varen.

Even voor de duidelijkheid, het scharnier zit dus niet aan de badkant, maar aan de andere kant:

[Afbeelding]
Ja precies wat ik ook nodig heb, de scharnier daar. Zal het je laten weten als ik iets heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartpl1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05 16:53
Even een simpele vraag over een opbouw doucheset met een handdouche en een rainshower douchekop, gemonteerd op een glijstang. Als je zo’n omschrijving tegenkomt bij de productgegevens, kan je dan de rainshowerkop in hoogte verstellen? Of is het verstellen dan vooral op de handset gericht?

Een rainshower klinkt aantrekkelijk, maar als de kop voor de kinderen niet lager kan worden ingesteld, dan wordt het water voor hun wel een stuk frisser dan voor mij als lange volwassene.

Ben benieuwd of de betere merken hierin voorzien.
Wie kent merken / modellen die dit kunnen?

Ben na flink zoeken al tegen het merk Best Design aangelopen die het specifiek vermeld. Ik heb daar alleen geen gevoel bij of het kwalitatief betrouwbaar is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 14:01
TimoDimo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:35:
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat je er wel vanuit moet gaan, dat het vaste deel van die douchewand dan een steun nodig heeft voor de stevigheid.
Een plafondsteun of een over het douchegedeelte heen naar de muur toe.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 14:01
Z___Z schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Ja precies wat ik ook nodig heb, de scharnier daar. Zal het je laten weten als ik iets heb gevonden.
Ik weet niet of dit als kant-en-klare oplossing bestaat maar er zijn ook leveranciers die zoiets op maat maken.
Veel voorbeelden van dergelijke leveranciers heb ik niet maar ik weet nog dat dit zo'n 14 jaar geleden al mogelijk was bij bijv een Martin glas in Eindhoven.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bartpl1 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 00:37:
Even een simpele vraag over een opbouw doucheset met een handdouche en een rainshower douchekop, gemonteerd op een glijstang. Als je zo’n omschrijving tegenkomt bij de productgegevens, kan je dan de rainshowerkop in hoogte verstellen? Of is het verstellen dan vooral op de handset gericht?

Een rainshower klinkt aantrekkelijk, maar als de kop voor de kinderen niet lager kan worden ingesteld, dan wordt het water voor hun wel een stuk frisser dan voor mij als lange volwassene.

Ben benieuwd of de betere merken hierin voorzien.
Wie kent merken / modellen die dit kunnen?

Ben na flink zoeken al tegen het merk Best Design aangelopen die het specifiek vermeld. Ik heb daar alleen geen gevoel bij of het kwalitatief betrouwbaar is…
Ik ben nog geen rainshower tegen gekomen die in hoogte verstelbaar is. Ik heb hier kleintjes van 4 en 6 en die douchen sowieso minder warm dan hun ouders. Ik heb ze dan ook nog nooit horen klagen dat het te koud was door het hoogteverschil.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hotbath regendouche die wij hebben is in hoogte verstelbaar. Echter moet je niet denken dat het dan op 1.5 meter ingesteld kan worden. Verstelling is ongeveer 56cm.

Beter neem je er ook een handdouche bij die je in hoogte kan stellen op de glijstang.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik heb een paar keer van die inbouwkranen in handen gehad.
De NL verkopers verkopen ook rotzooi van ali express. op ali 40 euro en verkopen ze voor 200.
ook van hotbath is troep, vragen ze 300 voor.

Ik heb de klanten een document laten tekenen dat het zelf aangeleverde producten waren en ik er geen enige garantie op kan geven.

Maar goed als jij de gok wil maken en het niet erg zou vinden dat je hele muur open gehakt moet worden dan zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:23
Rofdof schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Kun je dit onderbouwen met feiten? We staan aan de vooravond van een nieuwe badkamer en zijn nu bij het onderdeel kranen aangekomen.

Twijfelen enorm tussen Grohe, Hans Grohe en Hotbath.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
A3-D schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:11:
[...]

Kun je dit onderbouwen met feiten? We staan aan de vooravond van een nieuwe badkamer en zijn nu bij heel kranen aangekomen.

Als je bedoeld:

heb je er onderzoek naar gedaan, nee.

Ik zou het alleen nooit bij mijzelf monteren terwijl wij wel inbouw hebben van grohe.

https://www.saniweb.nl/gr...Jr6oGlCbi6NRoCkdAQAvD_BwE

zo'n set alleen dan met een plafonduitloop en design handdouche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:58
Rofdof schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:45:
Rofdof schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Als je bedoeld:

heb je er onderzoek naar gedaan, nee.

Ik zou het alleen nooit bij mijzelf monteren terwijl wij wel inbouw hebben van grohe.
Uhmm, oké? Zo’n uitspraak van je is dus slechts een mening die ook nog eens nergens op gebaseerd is? Voegt niet echt iets toe dus. En niet bij je zelf monteren, omdat?
Je hoeft niet per se een heel onderzoek te hebben gedaan hoor, maar wellicht had je zelf ervaring met een product, heb je het meerdere keren gezien, heb je gegevens over de kwaliteit/gebruikte materialen, enz. Niets van dat alles dus? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
remzor schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:55:
[...]

[...]

Uhmm, oké? Zo’n uitspraak van je is dus slechts een mening die ook nog eens nergens op gebaseerd is? Voegt niet echt iets toe dus. En niet bij je zelf monteren, omdat?
Je hoeft niet per se een heel onderzoek te hebben gedaan hoor, maar wellicht had je zelf ervaring met een product, heb je het meerdere keren gezien, heb je gegevens over de kwaliteit/gebruikte materialen, enz. Niets van dat alles dus? 8)7
oh zo.

meerdere keren gemonteerd bij klanten.
Ik heb ze laten tekenen of bevestigen dat ik er geen garantie op gaf.
hotbath valt nog wel mee maar vond het nog allemaal fragiel slecht en slecht te stellen..

deze
en deze kwam ik ook wel tegen.

werden verkocht voor 250 euro. pure oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 19:20
Rofdof schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:03:
[...]

hotbath valt nog wel mee maar vond het nog allemaal fragiel slecht en slecht te stellen..
Ook Hotbath is troep vragen ze €300 voor zeg je eerst. Vervolgens fragiel en slecht te stellen.

Je hangt nogal een persoonlijk label aan Hotbath, vanwege een paar ervaringen. Grohe ligt bij de bouwmarkt, is dat dan zoveel beter.

Kortom raadpleeg dit forum op merken en trek je conclusie als je twijfelt tussen merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:30
JT schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:54:
Bij ons is de nieuwe wc al in de badkamer gemonteerd, een Duravit Me By Starck compact, maar helaas spettert die met elke spoelbeurt wel iets op de rand. Ik had gehoopt dat dit niet meer zo zou zijn. Woensdag wordt de wc beneden geinstalleerd dus ik kan nog wat anders kiezen. Maar verder dan Ideal Standard Aquablade en de Villeroy & Boch Subway 2.0 kom ik niet. Over Ideal Standard lees ik nog wel eens negatieve dingen (op Trustpilot bijvoorbeeld). De gewone Subway 2.0 is behoorlijk diep met 56cm. De compacte versie kan ook, die is iets korter.

Nou kan ik alleen over bovenstaande geen info vinden. Dus wie o wie heeft er ervaring met Aquablade of de Villeroy & Boch Subway 2.0 (gewoon of compact) wat betreft doorspoelen en spetteren en specifiek bij de compact, hoe die zit ondanks dat deze kort is?
Wel interessant: in een renovatie huurhuis hebben we Ideal Standard toilet potten gekregen. Ongelijkmatige waterverdeling inde pot, voor zit er minder uitstroom. En een scherpe knik naar de afvoer. De hangtoilet pot heeft daar dan toch een soort plateautje. Dat blijft niet schoon. Het zal wel de goedkoopste versie zijn, maar ik vind ze echt slecht. Remsporen, alles blijft plakken na een grote beurt. Waterverdeling niet goed en kalk is na 3 dagen al niet meer te verwijderen. Echt onverwacht gezien de positievere reacties elders in het topic. De oude 35 jaar oude potten waren beter. Zonde voor het geld wat er in gestopt wordt.

Zijn er anderen die deze ervaring delen, of hebben ze soms een outlet voor misproducties die door aannemers opgekocht worden?

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 30-07-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Z___Z schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:59:
[...]

+
@TimoDimo
Zo'n dingen zijn toch niet moeilijk om te vinden?

Bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 09:50

JT

VETAK y0

ucsdcom schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:22:
[...]

Wel interessant: in een renovatie huurhuis hebben we Ideal Standard toilet potten gekregen. Ongelijkmatige waterverdeling inde pot, voor zit er minder uitstroom. En een scherpe knik naar de afvoer. De hangtoilet pot heeft daar dan toch een soort plateautje. Dat blijft niet schoon. Het zal wel de goedkoopste versie zijn, maar ik vind ze echt slecht. Remsporen, alles blijft plakken na een grote beurt. Waterverdeling niet goed en kalk is na 3 dagen al niet meer te verwijderen. Echt onverwacht gezien de positievere reacties elders in het topic. De oude 35 jaar oude potten waren beter. Zonde voor het geld wat er in gestopt wordt.

Zijn er anderen die deze ervaring delen, of hebben ze soms een outlet voor misproducties die door aannemers opgekocht worden?
Uiteindelijk hangt er bij ons beneden dezelfde wc; ik kon na onderzoek geen andere ondiepe pot vinden die een "volwaardige" opening had, de rest leek allemaal kleiner wat nog wel eens vervelend kon zijn. Dus ik heb iets gezocht dat er niet leek te zijn en genoegen genomen met deze wc :) Na het spoelen bij de grote boodschap even een velletje er overheen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
bottom line schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:29:
[...]

+
@TimoDimo
Zo'n dingen zijn toch niet moeilijk om te vinden?

Bijvoorbeeld
Dit is weer een bad wand, hoogte is maar 150 cm, douchewand is toch minimaal 180 cm hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Z___Z schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:10:
[...]

Dit is weer een bad wand, hoogte is maar 150 cm, douchewand is toch minimaal 180 cm hoog.
Hier dan eentje..

[ Voor 34% gewijzigd door bottom line op 31-07-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 09:50

JT

VETAK y0

A3-D schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:11:
[...]

Kun je dit onderbouwen met feiten? We staan aan de vooravond van een nieuwe badkamer en zijn nu bij heel kranen aangekomen.

Wij hebben kranen van Sento, erg tevreden mee tot nu toe! Voelt allemaal erg degelijk en echt 100% RVS, geen staal met een laagje ofzo.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:09

ikloon

Product Owner
JT schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:10:
[...]

Wij hebben kranen van Sento, erg tevreden mee tot nu toe! Voelt allemaal erg degelijk en echt 100% RVS, geen staal met een laagje ofzo.
Wij hebben kranen (mat rvs) van Herzbach in onze nieuwe badkamer. Heel tevreden mee. Degelijk Duits spul, aangeschaft via reuter.de.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Iemand ervaring met de Geberit Icon wc’s?

En met de ‘oude’ en de ‘New’? De oude is best schappelijk te verkrijgen icm de cashback actie (alleen met bril, 50e teruggestort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Komende week gaan we een weekje op vakantie in de buurt van Tilburg. Nu is ons nieuw badkamer plan redelijk op gang aan het komen, behalve het bad. Die hebben we nog niet gevonden. Een half dagje van de vakantie willen we gaan besteden aan het zoeken naar een geschikt bad. Weten jullie of er in de buurt winkels zijn die daar geschikt voor zijn? De zaken waar we in ons eigen woonomgeving zijn geweest hebben vaak geen groot assortiment baden.

Wat is dan het probleem. We zouden graag een half vrijstaand bad willen plaatsen. Alleen, de baden die we bij onze leverancier hebben uitgeprobeerd waren oncomfortabel. Dat zat hem de eerste plaats in de ronding die niet alleen in aan de buitenkant van het bad zat, maar ook aan de binnenkant. Daardoor kom je vanzelf enigszins schuin in bad te zitten. Wat we een erg comfortabel bad vonden was Villeroy en Boch Squaro, maar die is weer niet geschikt voor twee personen tegelijk en is ook geen half vrijstaand model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjP0zA9ijg2iMdNHFmwO-WnYr50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8KBNVxYWFRFA7JSMstyTPNnm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVermeer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Er worden bij ons twee nieuwe badkamers gemaakt. Nu hebben we een douchenis op een ongelukkige plek laten maken en deze valt in het glanzend wit ook behoorlijk op.

Het gaat om een Luca Luva inbouwnis van stone resin LUVA14102. Heeft iemand ervaring met het achteraf dof maken of het spuiten in een andere kleur? Ik wacht nog even tot alles af is om te kijken hoe het dan staat, maar benieuwd of er mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
CurlyMo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:21:
Komende week gaan we een weekje op vakantie in de buurt van Tilburg. ... Weten jullie of er in de buurt winkels zijn die daar geschikt voor zijn? De zaken waar we in ons eigen woonomgeving zijn geweest hebben vaak geen groot assortiment baden.
Ja! St. Pieter is een aanrader. Hele mooie zaak, met complete badkamers opgebouwd.
Zie https://www.st-pieter.nl/...letten/complete-badkamers

Edit: en boven stonden een hoop baden ook (hoek zelf overgeslagen, want geen bad).

[ Voor 7% gewijzigd door MacbookProx op 02-08-2021 10:33 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ons hoofdpijndossier is bijna klaar. Alleen nog het kozijn herstellen en divers kitwerk, maar dat wordt na de bouwvak afgerond.

Oude indeling en voor de verbouwing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vI_hMBet2sSg6L5NQGh3e3XObI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g4zxqjn56p9GZUyKjxIbKn4Q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fw1Z-otO2JFPjETNWuRs2JFBMW4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxKQHxYYspa9LRHkJehE9I5R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGk_dtmq7u85VgZxMR0p2eci1bI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCLdrsc00EhPWIEZlu6kGQgj.jpg?f=fotoalbum_tile

En zo is het nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8VjjmoJhwsPF96-LZ0ov7OQgWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zBuTmCJjWX471TPRF0xJRL5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2ZLXDpN_dSlcrFEnzQbwafi6ec=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwUSdqB2IqZ4Drq5zpKO7nse.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfW7_Q3J8BZEIKADqef9EfeFPz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJN9y1SYV9aVRsGIjGk7R67P.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CW6JwDKDvyPQVUZhPPmQhI4KB8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAzpRab1WH5KpwJPUFvyhcoY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yITvwYRSTKyeASSoklc5iNGCFF0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ap2vTT1IiOE7KeMXtUYGRRFS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPElYBUD2oI-jjRIq2wRpozFRm0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvJ15v1tUgiYAYOmSNhT5YsW.jpg?f=fotoalbum_tile

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:37:
Ons hoofdpijndossier is bijna klaar. Alleen nog het kozijn herstellen en divers kitwerk, maar dat wordt na de bouwvak afgerond.
Een hoop gedoe geweest maar wel erg mooi geworden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Leuk die groene tegels, wel veel accessoires die het op de foto's althans rommelig doet ogen :)
Is dat zo'n INK SP3 spiegelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:45
Quad schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:37:

Oude indeling en voor de verbouwing:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En zo is het nu:
Erg mooi die kleurcombi bij de toilet, het beton en de groene tegels!

Ook de hoeklijsten bij de douche vind ik persoonlijk erg mooi. Sommige mensen vinden het afbreuk doen en willen tegels haaks geslepen. Ik vind dat je met een hoeklijst juist een leuk accent kan maken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ojjorz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Een hoop gedoe geweest maar wel erg mooi geworden hoor!
Dankjewel, financiële afwikkeling is ook nog niet afgerond. Na de vakantie om tafel denk ik. De schades zijn wel hersteld gelukkig.
MacbookProx schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:52:
Leuk die groene tegels, wel veel accessoires die het op de foto's althans rommelig doet ogen :)
Is dat zo'n INK SP3 spiegelkast?
Lang leve de Action. ;) ik vind het in deze badkamer passen, een beetje aankleding mag wel.
Het badmeubel is van Primabad, net als de spiegelkast. Wij hebben ervoor gekozen om afwerking toilet en vensterbank ook van hetzelfde materiaal als van het badmeubel te laten maken. Zo is het qua kleur in elk geval gelijk.
Flix20 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Erg mooi die kleurcombi bij de toilet, het beton en de groene tegels!

Ook de hoeklijsten bij de douche vind ik persoonlijk erg mooi. Sommige mensen vinden het afbreuk doen en willen tegels haaks geslepen. Ik vind dat je met een hoeklijst juist een leuk accent kan maken.
We hebben geen beton gebruikt, maar stuc met vliesbehang en zilvergrijs schrobvaste / wasbare verf.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
SVermeer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:51:
Er worden bij ons twee nieuwe badkamers gemaakt. Nu hebben we een douchenis op een ongelukkige plek laten maken en deze valt in het glanzend wit ook behoorlijk op.

Het gaat om een Luca Luva inbouwnis van stone resin LUVA14102. Heeft iemand ervaring met het achteraf dof maken of het spuiten in een andere kleur? Ik wacht nog even tot alles af is om te kijken hoe het dan staat, maar benieuwd of er mogelijkheden zijn.
Ik zou de fabrikant daar even over bellen. Zou ik er overigens een foto van mogen zien? Niet bij wijze van ramptoerisme, maar omdat ik die nis zelf overweeg aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVermeer
Daar moet je even op wachten Monstera. Ik verhuis van provincie en ben er dus niet dagelijks. Ik regel deze week even de foto voor je. Boven heb ik de matte versie ook op een betere plek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
Zit een beetje te puzzelen in een badkamer van 2,9x3,1 meter. We willen het liefst een half vrijstaand bad, dus met beide zijkanten vrij. Ik vraag me af of dit een praktische inrichting is.. Kom er niet helemaal uit. De tegeltjes die op de plattegrond staan komen er niet in maar zijn wel handig voor het bepalen van een afmeting, die zijn namelijk 10 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YSHN9hsOjNJO3xQ-46wc3CPIBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDj5ZaZwR3giAt9fGnZ4n2tf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Praktisch zou ik het zo niet willen noemen. Heel mooi een back to wall bad, maar ik zou hier niet kiezen voor beide korte zijdes vrijstaand. Gewoon in die hoek rechtsonder schuiven en je bent klaar. Nog makkelijker schoonmaken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:11
Komende week gaan we een weekje op vakantie in de buurt van Tilburg. Nu is ons nieuw badkamer plan redelijk op gang aan het komen, behalve het bad. Die hebben we nog niet gevonden. Een half dagje van de vakantie willen we gaan besteden aan het zoeken naar een geschikt bad. Weten jullie of er in de buurt winkels zijn
Afhankelijk hoe groot je de straal wil maken rond Tilburg wat suggesties;
https://vanwanrooij-warenhuys.nl/
https://janvansundert.nl/
https://www.badkamerenco.nl/ (kleinere zaak)
Maxaro.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Greebs schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:24:
Praktisch zou ik het zo niet willen noemen. Heel mooi een back to wall bad, maar ik zou hier niet kiezen voor beide korte zijdes vrijstaand. Gewoon in die hoek rechtsonder schuiven en je bent klaar. Nog makkelijker schoonmaken ook.
Heb je denk ik inderdaad gewoon gelijk in. Wat ik dan alleen nog lastig in the schatten vind is de ruimte bij de wastafel i.c.m. de wc. Mijn gevoel zegt dat het zo kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVermeer
Monstera schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Ik zou de fabrikant daar even over bellen. Zou ik er overigens een foto van mogen zien? Niet bij wijze van ramptoerisme, maar omdat ik die nis zelf overweeg aan te schaffen.
Hier de foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgkAxDwp8fl61XQ9US1gqx7ro4Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7QlVu4kBoci9162GcmrHUEl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ar7d0wxd-JFj2HkqjYSaYOU6xoM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVAUE462HgBZC2NL9lc1v2zg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyvfdTdxDaVDQ69RvvOOKxWcaUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmh2rwformpPpNM1xae07hRs.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-05 22:57
@praliwi

Wij krijgen ongeveer dezelfde indeling, heel veel spannends konden wij er niet echt van maken. Maar wij kiezen wel voor een vrijstaand bad, is misschien lastiger schoonmaken maar ja dat is wel wat we willen.

Het lijkt opzich als genoeg ruimte tussen het meubel en de WC, je zou het nog even kunnen uitmeten voor jezelf bij jullie bestaande badkamer? kijken hoe het voelt als de WC +/- 50cm (?) van het meubel hangt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjIAeIU-cKdRfXbW4rtraZK7ybA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MFgTXqpYzhZp0rcsXswYdHL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Ai, die ene goeie plek, maar 0,5 / 1 cm was net mooier geweest. Die andere inderdaad beter buiten het zicht gelaten. Aan de andere kant, wen je zo aan en beetje contrast is wel aardig.

Die witte tegeltjes, is dat 30x7,5cm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVermeer
MacbookProx schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

Die witte tegeltjes, is dat 30x7,5cm?
Tegels zijn 30x10 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:04
Hey Tweakers,

Graag ontvang ik jullie mening over ons eigen gemaakte badkamer ontwerp in Google Sketchup. Houd er rekening mee dat wij nog niet de definitieve maten weten van de badkamer en dus zijn uitgegaan van de plattegrond.

De badkamer is:
2.2M x 2.0m

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Pn91hEPA4RL619TN19dmHoucrk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LUat16mn1G3C95WNf82mOrrp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0GdU3kp2yDeO5aey9oIZdpQ1aE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5NUIN0qdMUMbPeDtBNKCliuN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkY9ChmqfYXIceihHnaiRirLM9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nt3Xj2P45RgkGIOKl8yUGHsX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0TNJDCh7bjftt7A-6Vh22lyhlE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4E435djXkDGqIuNOX54ZHS0L.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQeYA4uOp8EZp206Kv92aFjpKLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X87P6Z8mbyviys5ZBZacyqrw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Jboy1991 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:47:
Hey Tweakers,

Graag ontvang ik jullie mening over ons eigen gemaakte badkamer ontwerp in Google Sketchup. Houd er rekening mee dat wij nog niet de definitieve maten weten van de badkamer en dus zijn uitgegaan van de plattegrond.

De badkamer is:
2.2M x 2.0m

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Wat betreft indeling kan het wel, maar ik zou geen vaste wandjes gaan plaatsen in een ruimte die relatief klein is. Kun je die douche niet oplossen met glazen wanden? scheelt ook weer 10cm doorloop aan kant van de wastafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Wat betreft indeling kan het wel, maar ik zou geen vaste wandjes gaan plaatsen in een ruimte die relatief klein is. Kun je die douche niet oplossen met glazen wanden? scheelt ook weer 10cm doorloop aan kant van de wastafel.
Helemaal met je eens. Echter heb ik een partner die kalk angst heeft. Mijn angst is ook dat je door deze opstelling met wanden we juist donker gaan creëren.

Mn partner vond het ook een leuk idee om een nisje te hebben voor shampoo etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Jboy1991 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Helemaal met je eens. Echter heb ik een partner die kalk angst heeft. Mijn angst is ook dat je door deze opstelling met wanden we juist donker gaan creëren.

Waterontharder, en douche na elke douchebeurt uiteraard even met een trekker over de wanden.
Wij hebben zelf 3 jaar met een douchewand in ons huis gedoucht, ging prima en geen kalk aanslag op het glas.

Een nis wouden wij ook, maar volgens de badkamerzaak kon dat niet omdat er aan achterkant geen tegel zit. Daarom in ruil een tweetal 30cm planchets boven elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://dzelovrgup7n2.cloudfront.net/resized-m2/product_page_image_medium/media/catalog/product/C/S/CSHBOX30_C1.jpg

Ik zou idd in die ruimte alle muurtjes vervangen door glas.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

praliwi schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:01:
[...]

Heb je denk ik inderdaad gewoon gelijk in. Wat ik dan alleen nog lastig in the schatten vind is de ruimte bij de wastafel i.c.m. de wc. Mijn gevoel zegt dat het zo kan?
Zo te zien is dat een cm of 75, dat lijkt me ruim voldoende, zeker omdat het toilet natuurlijk laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-05 16:51

Fanta

FordPerformance™️

MacbookProx schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:53:
Iemand ervaring met de Geberit Icon wc’s?

En met de ‘oude’ en de ‘New’? De oude is best schappelijk te verkrijgen icm de cashback actie (alleen met bril, 50e teruggestort).
Ik ben benieuwd wat ze met de oude bedoelen, want het model Geberit Icon bestaat pas sinds de overname van Sphinx door Geberit. Het Geberit Icon wandcloset was daarvoor te krijgen onder de naam Sphinx 345, het product is exact hetzelfde gebleven. Twee aandachtpuntjes: bij deze pot ligt de watertoevoer iets dieper in het keramiek dan gemiddeld, dus soms is een verlengstuk vereist om hem aan te sluiten. Tweede punt, wat eigenlijk geldt voor alle randloze wandclosets, je hebt kans dat er soms wat water over de rand spat. Als je dit heel storend vindt kan je een doorstroombegrenzer in je inbouwreservoir monteren.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Layumi schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Je hangt nogal een persoonlijk label aan Hotbath, vanwege een paar ervaringen. Grohe ligt bij de bouwmarkt, is dat dan zoveel beter.

Kortom raadpleeg dit forum op merken en trek je conclusie als je twijfelt tussen merken
Kleine maar belangrijke nuance: het Grohe wat bij de bouwmarkt ligt is niet hetzelfde spul als wat je via de professionele kanalen koopt. Daar zit een wereld van verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Komende week gaan we een weekje op vakantie in de buurt van Tilburg. Nu is ons nieuw badkamer plan redelijk op gang aan het komen, behalve het bad. Die hebben we nog niet gevonden. Een half dagje van de vakantie willen we gaan besteden aan het zoeken naar een geschikt bad. Weten jullie of er in de buurt winkels zijn die daar geschikt voor zijn? De zaken waar we in ons eigen woonomgeving zijn geweest hebben vaak geen groot assortiment baden.

Wat is dan het probleem. We zouden graag een half vrijstaand bad willen plaatsen. Alleen, de baden die we bij onze leverancier hebben uitgeprobeerd waren oncomfortabel. Dat zat hem de eerste plaats in de ronding die niet alleen in aan de buitenkant van het bad zat, maar ook aan de binnenkant. Daardoor kom je vanzelf enigszins schuin in bad te zitten. Wat we een erg comfortabel bad vonden was Villeroy en Boch Squaro, maar die is weer niet geschikt voor twee personen tegelijk en is ook geen half vrijstaand model.

[Afbeelding]
In Zaltbommel (Van Voordenpark) staat de grootste sanitairshowroom van Plieger, daar zou je eens kunnen kijken. Half vrijstaand wordt ook wel back-to-wall genoemd, misschien komt dit van pas bij je zoektocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
Fanta schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Ik ben benieuwd wat ze met de oude bedoelen, want het model Geberit Icon bestaat pas sinds de overname van Sphinx door Geberit. Het Geberit Icon wandcloset was daarvoor te krijgen onder de naam Sphinx 345, het product is exact hetzelfde gebleven. Twee aandachtpuntjes: bij deze pot ligt de watertoevoer iets dieper in het keramiek dan gemiddeld, dus soms is een verlengstuk vereist om hem aan te sluiten. Tweede punt, wat eigenlijk geldt voor alle randloze wandclosets, je hebt kans dat er soms wat water over de rand spat. Als je dit heel storend vindt kan je een doorstroombegrenzer in je inbouwreservoir monteren.
Thanks, had een mailtje gestuurd. Kreeg inderdaad terug dat er een verlengstuk nodig is, dat bij de ‘new’ is opgelost. Verder zie ik minimale afwijzing in de maattabellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Fanta schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Kleine maar belangrijke nuance: het Grohe wat bij de bouwmarkt ligt is niet hetzelfde spul als wat je via de professionele kanalen koopt. Daar zit een wereld van verschil in.
Kwestie van EAN nummers vergelijken. Als die gelijk zijn, is het hetzelfde spul.
Sommige modellen zijn idd te krijgen met andere EAN nummers. Dan kan er verschil in kwaliteit zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Kwestie van EAN nummers vergelijken. Als die gelijk zijn, is het hetzelfde spul.
Sommige modellen zijn idd te krijgen met andere EAN nummers. Dan kan er verschil in kwaliteit zitten.
Eerder andersom, bij uitzondering ligt er wel eens iets uit de professionele handel bij de bouwmarkt, de rest is van inferieure kwaliteit. EAN nummers checken kan altijd, maar het is verstandiger om in je achterhoofd te houden dat de kans niet zo groot is dat je kwaliteit koopt bij de bouwmarkt, omdat er toevallig een Grohe logo op de doos staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Fanta schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

Eerder andersom, bij uitzondering ligt er wel eens iets uit de professionele handel bij de bouwmarkt, de rest is van inferieure kwaliteit. EAN nummers checken kan altijd, maar het is verstandiger om in je achterhoofd te houden dat de kans niet zo groot is dat je kwaliteit koopt bij de bouwmarkt, omdat er toevallig een Grohe logo op de doos staat.
Via de website van de fabrikant checken welk EAN nummer het moet zijn. En in de bouwmarkt checken of het dat EAN nummer is. Of zijn de EAN nummers op fabrikant website de bouwmarkt nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Via de website van de fabrikant checken welk EAN nummer het moet zijn. En in de bouwmarkt checken of het dat EAN nummer is. Of zijn de EAN nummers op fabrikant website de bouwmarkt nummers?
Voor zover ik weet staat het DHZ assortiment van Grohe niet op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Mijn n=1 ervaring. Producten die ik via de Grohe website had gevonden kon ik obv het juiste EAN gewoon bij de Hornbach bestellen. Significant goedkoper dan op elke andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:02
Ik heb ook wat hulp nodig met het indelen van de badkamer :)

Degene die in het huis zit wat we gekocht hebben is aan vervanging toe. Gaat om een ruimte van 2,5x3 meter. We zouden er graag een douche, bad, toilet en een dubbele wastafel / 120cm in kwijt kunnen.

De deur (rechtsboven) en het raam (midden onderin; links 100cm / rechts 80cm) zitten natuurlijk vast, en ik begrijp dat je zo'n toilet ivm afvoer ook niet zomaar verplaatst? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ict0ZHNtyoUna401g8Eh-VLubE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lSOB1SZeCCwKJdnX9r5hyr0v.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmCpt0doodRk6aQjPktqyvKtgcY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qos1KuRdd9spb25gI34HYVaZ.png?f=fotoalbum_large

Tips voor goede badkamertoko's in Zwolle zijn ook welkom.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

SquareOne schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:05:
Mijn n=1 ervaring. Producten die ik via de Grohe website had gevonden kon ik obv het juiste EAN gewoon bij de Hornbach bestellen. Significant goedkoper dan op elke andere plek.
Hornbach is wel een uitzondering, dat is toevallig de enige bouwmarkt die ook professionele handel verkoopt. Bij Praxis, Karwei, Gamma, etc zal je het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Dankjewel, kan me voorstellen dat die tweede wel erg in het zicht springt zo. En als ik het zo zie glanzen moet ik misschien maar voor mat kiezen omdat het meeste bij ons relatief mat is. Wat wil je er mee gaan doen qua kleur? Leuke tegels overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Richh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:47:

Degene die in het huis zit wat we gekocht hebben is aan vervanging toe. Gaat om een ruimte van 2,5x3 meter. We zouden er graag een douche, bad, toilet en een dubbele wastafel / 120cm in kwijt kunnen.

De deur (rechtsboven) en het raam (midden onderin; links 100cm / rechts 80cm) zitten natuurlijk vast, en ik begrijp dat je zo'n toilet ivm afvoer ook niet zomaar verplaatst? :+

[Afbeelding] [Afbeelding]

Je raam is ineens gekrompen in het tweede plaatje?
Een toilet kan je wel wat verplaatsen, desnoods met een koof rond je afvoerpijp. Aannemers zijn er echter niet happig op, want het is veel hak en breekwerk en vaak deels in de constructieve laag van je vloer. Wat voor vloeren heeft je nieuwe woning?

Even zo uit de losse pols. Douchehoek op de plek van je toilet. Toilet doorschuiven richting raam waarbij de afvoerleiding indien nodig achter een vals wandje verdwijnt. Wastafel verder de hoek in en bad naar de andere kant langs de lange wand? Dan zou die zelfs nog half vrijstaand kunnen zijn.

Ik kan het nu niet uittekenen en heb dus geen idee hoe dat uitpakt.
Monstera schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:48:
[...]
Dankjewel, kan me voorstellen dat die tweede wel erg in het zicht springt zo. En als ik het zo zie glanzen moet ik misschien maar voor mat kiezen omdat het meeste bij ons relatief mat is. Wat wil je er mee gaan doen qua kleur? Leuke tegels overigens.
Die inbouwnis komt ook nog vol te staan met van alles he. Dan zal dat glanzende lang niet zo opvallen.
Jboy1991 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Tegen kalkangst werkt maar 1 ding echt goed en dat is een goede waterontharder. Wij hebben er 1 van Aquacell en dat bevalt heel erg goed.

[ Voor 34% gewijzigd door PaT op 05-08-2021 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
PaT schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:41:

Je raam is ineens gekrompen in het tweede plaatje?
Nee, plaatje 2 is een nisje in de tussenmuur van douche en badkamer. We denken na aanleiding van jullie adviezen om toch maar een glazen afscheiding te nemen. Dit om te voorkomen dat de badkamer kleiner/donkerder word door muren erin te plaatsen.
PaT schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:41:
[...]

Tegen kalkangst werkt maar 1 ding echt goed en dat is een goede waterontharder. Wij hebben er 1 van Aquacell en dat bevalt heel erg goed.
Goeie tip, heb even gekeken naar een waterontharder en ze zijn best prijzig. Brengt dit nog negatieve effecten mee? We willen een stortdouche in de badkamer dus de CV gaat worden geüpgraded naar een CW 5 (merk en type moeten we nog uitzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:45

Locatie van een deur hoeft niet persé vast te staan natuurlijk. Hangt er beetje vanaf waar deze in de volgende kamer valt.
Als het aan de kopse kant in een smalle gang valt, ja dan zit je inderdaad redelijk 'vast' tenzij je er ensuite van kan maken. Als je op de brede kant aansluit is er best nog wel het e.e.a. mogelijk en niet eens zo gek veel werk.
Jboy1991 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:03:
[...]

Goeie tip, heb even gekeken naar een waterontharder en ze zijn best prijzig. Brengt dit nog negatieve effecten mee? We willen een stortdouche in de badkamer dus de CV gaat worden geüpgraded naar een CW 5 (merk en type moeten we nog uitzoeken)
Mocht dit een woning voor het lange termijn zijn dan zou ik zeggen 100% een waterontharder erin!

Als iemand die een half jaar geleden verbouwd heeft met zwarte meubels/kranen maar ervoor gekozen heeft om er geen water ontharder bij te doen omdat er ook geen ruimte voor was op een makkelijke plek...
Als je het niet spastisch schoon houdt zien je kranen er na een week niet meer uit.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Jboy1991 een waterontharder plaats je net na de watermeter.
De waterdruk zou wel iets omlaag kunnen gaan, maar de 1 gaat er beter mee overweg dan de ander.
Daarnaast is het niet alleen praktisch voor kalkaanslag in badkamer, maar ook voor al je andere apparatuur waar water doorheen loopt.

Prijzen variëren van enkele honderden euro's tot wel 1500 euro.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Quad schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:05:
@Jboy1991 een waterontharder plaats je net na de watermeter.
De waterdruk zou wel iets omlaag kunnen gaan, maar de 1 gaat er beter mee overweg dan de ander.
Daarnaast is het niet alleen praktisch voor kalkaanslag in badkamer, maar ook voor al je andere apparatuur waar water doorheen loopt.

Prijzen variëren van enkele honderden euro's tot wel 1500 euro.
Maar een slechtere waterdruk kan weer resulteren in een stortdouche die niet kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Jboy1991 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Maar een slechtere waterdruk kan weer resulteren in een stortdouche die niet kan werken.
Hier was de grootste boosdoener de CV ketel zelf. Na het plaatsen van een WPB is de druk aanzienlijk verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jboy1991 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:03:
[...]

Nee, plaatje 2 is een nisje in de tussenmuur van douche en badkamer. We denken na aanleiding van jullie adviezen om toch maar een glazen afscheiding te nemen. Dit om te voorkomen dat de badkamer kleiner/donkerder word door muren erin te plaatsen.

[...]

Ik heb er een die berekend is voor 6 personen. Ik gok dat de doorvoercapaciteit daarop afgestemd is, maar ik weet verder ook weinig van de werking van die dingen. Wij zijn met 5 personen, hebben ook een CW5 ketel en mijn regendouche (een stortdouche is echt wat anders) functioneert echt prima.
Een waterontharder kost ons iets van 85 euro per jaar aan zout en ongeveer eenzelfde bedrag aan jaarlijks onderhoud.
Eenmalige aanschaf was 2000 euro inclusief installatie. Dat kan wel iets goedkoper tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maudima
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-02 19:15
Jboy1991 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:47:
Hey Tweakers,

De badkamer is:
2.2M x 2.0m
Mijn ervaring met een kleinere badkamer is dat vooral op langere termijn het (deels) blokkeren van de inloop ging irriteren en de badkamer nog veel kleiner maakt. Persoonlijk zou ik er voor kiezen (indien mogelijk) de douche naar de andere muur te verplaatsen. Tegenover kan dan een glazen deur of zelfs open laten (het water manage je dan met schuin aflopen, vloerverwarming, een watertrekker of een combinatie van deze).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Mg4iOy.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-12-2024

Toko's in Zwolle ken ik niet. Wat ik persoonlijk altijd een mooie indeling vind bij dit soort formaat badkamers met de deuren en ramen op deze plek is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyneQPxGLfsrbuLgj_k9XyBkNt8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SpGgpQLIGkQF6ZLwRJEh6esF.png?f=user_large

Veel doorloop ruimte, WC uit het zicht en als je binnenkomt het bad met raam als "eye-catcher". Zelf zijn we ook bezig met een nieuwe badkamer en gaan we voor het volgende omdat het leidingwerk niet anders kon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITtaUrtt-WiRy0XmbCWMBeJWj4M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sXSuHfm1d1Rks808VxM2Ilre.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 12:11
Ziet er bekend uit, zo wordt de badkamer van ons:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTJ16bJ5_GWgx8Avig5mVCMo2uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lL1mNgR7TKuq3meL3QeLDO1G.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry voor de slechte foto van het matige printje dat we hebben gekregen ;)

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Hier soortgelijke ruimte. Bij ons zat rechts in de hoek een leidingkoof van 80cm. Die hebben we boven de wc doorgetrokken en daar komt een nis. Afmeting is 2,09x3m oid. En de nis wordt ook nog met die groene tegels betegeld ipv wit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpiT7Ws2E_EtEwHG-pOQFlQKAtg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1RufFKxvCVdTXp10z7QVHUL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02gx-OG_kOSm-cwQq_-gNKTjgwA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWXxEvPXiBPcrxtnqiAcSyhp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBsrS72xev6eUMAxlP-nMbvEn3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TysHUCTIiiUpj6bRLBCMepC4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLI9N6ef0zBbBLJSpIsa700-Uww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flO5hganwW7ZtQQ61n0AEEGm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Hier is zo goed als alles nu uitgekozen en besteld, behalve dan de verlichting. We hebben een spiegelkast met aanpasbare kleur verlichting en daarnaast willen we inbouwspots plaatsen. 6 stuks.

Democratisch is besloten dat het smart rgbw spots oftewel spots met kleurverlichting moeten worden, graag kantelbaar om te kunnen richten. Kleurentherapie tijdens het baden. Nu blijkt dat de ip65 versies van gekleurde spots niet verkrijgbaar zijn als kantelbare spot, althans niet met afstandsbediening en dat lijkt ons wel zo handig met kleurengebruik, dimmen etc. In de Ip44 versie is kantelbaar waarschijnlijk wel verkrijgbaar heb ik begrepen, dus dan zou ik boven en naast het badmeubel wel voor kantelbaar kunnen kiezen en boven het bad en douche de ip65 downlight, maar dat lijkt me wellicht wat vreemde verlichting geven, zo'n combinatie.?

Wat is jullie ervaring met spots, kantelbaar of gewoon downlight, hoe bevalt dat en geeft het een mooie sfeer? Wij hebben nu geen spots maar een plaffoniere, dus geen ervaring.

Hier plattegrond met lichtplan. Lijkt dit een goed lichtplan volgens jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8e6_jjk_HXPCHThZHCq8cK3GBeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUl11bSWP3qPFlOIYrhfFPTK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Monstera op 05-08-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
timsurname schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:59:
[...]

Toko's in Zwolle ken ik niet. Wat ik persoonlijk altijd een mooie indeling vind bij dit soort formaat badkamers met de deuren en ramen op deze plek is als volgt:

[Afbeelding]

Veel doorloop ruimte, WC uit het zicht en als je binnenkomt het bad met raam als "eye-catcher". Zelf zijn we ook bezig met een nieuwe badkamer en gaan we voor het volgende omdat het leidingwerk niet anders kon:

[Afbeelding]
Inderdaad een mooier aanzicht om het bad direct te zien, maar ik vind het juist minder doorloop geven als het bad tegen de achterste muur staat. Het bad tegen de zijmuur en de wc tegen de achterwand is misschien iets minder fraai maar je hebt toch meer bewegingsruimte tot achterin in mijn beleving. Overigens liepen wij er tegenaan dat we niet goed meer bij het badkamerraam zouden kunnen om het te openen als we het tegen de achterwand zouden laten plaatsen. Op het bad klimmen daarvoor hadden we weinig zin in. Dus dat is wel iets om op te letten, althans dat vonden wij zelf wel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVermeer
Monstera schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:48:
[...]

Ik denk uiteindelijk toch niets. Wanneer alles afgemonteerd is dan denk ik dat alles al veel meer samen komt. De vloer is ook redelijk druk waardoor de aandacht er vanaf gehaald wordt. We kijken dus even verder wanneer het klaar is.

De 2e badkamer is inmiddels ook een heel eind. Nog even wachten op de badkraan en een glaswand. Komende weken alvast schilderen en na de vakantie kan het afgemaakt worden.

Ik zoek nog wel een slimme manier om handdoeken op te hangen. Iemand ervaring met van die draaibare stangen? Die zou ik kunnen monteren tussen wastafel en bad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCvN1rqbMm7IeC8c31xtsXjPZR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWI1NvlqtYyOYuGen6GALj0b.jpg?f=fotoalbum_large

En de andere badkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Hn2bcA_qv5OiCo_5yHqg9z5v2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHG3UuS9rpd1lTb1K4S6jzTf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6n-I1dU4zizP_jMh8JpQ7DIHZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynJE44ORgxiveoOjlBdxbmtl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@SVermeer Zit er wel leuk uit maar je hebt wel héél erg veel soorten kleuren, patronen en materiaal gebruikt.
Voor het drogen van handdoeken gooien wij het over het bad, eenmaal droog -> wasmand in of naar wasmachine.

Verder zijn van die rekjes als decoratie ook wel leuk. Zeg maar dit principe: https://www.bol.com/nl/nl...BM7Q.2_17.18.ProductImage

Edit: Ah twee badkamers, had ik overheen gelezen, dan wordt het al een stuk minder. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 10-08-2021 09:43 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:20

Onze huidige badkamer lijkt erg op je indeling van plaatje 1. Het voelt heel compleet met bad -en- douche, maar relatief ruim omdat je wc en bad laag zijn. Op kijkhoogte is het ruim.
Voor de douchewand hebben we een vast (80cm?) en kort (37cm) beweegbaar deel. Werkt voor ons heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillstone
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-04 12:46
Fanta schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

even kleine correctie hier. Grohe spullen bij de bouwmarkt zijn, exact hetzelfde als de serie gelijk is. Ze hebben wel een bouwmarkt serie, die noemen ze vaak precision
https://www.grohe.nl/nl_n...admengkraan-34788000.html

kwaliteit verschil is er niet, ook niet bij die serie. Grohe gaat echt zijn naam niet kapot maken door inferieure kwaliteit, dat doen ze al met plastic in de pro serie. sorry, grapje. Er was vroeger, tot de japanner (lixil) overnam wel in service een verschil en in garantie, en dat was vroeger was dat dat best groot. Nu is de service bij alles een drama, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 20:30
Ik ben opzoek naar een glijstanghouder voor onze glijstang in de douche. Nu kan ik hier zowat niks van vinden online. Slechts een handjevol modellen die alleen voor specifieke stangen bedoeld zijn. Ik had verwacht dat dit wel een universeel onderdeel was maar helaas.

Reden hiervoor is dat dit de enige mogelijkheid is om een nieuwe douchestang te monteren op onze bestaande gaten in de douche.

Heeft iemand enig idee of en waar deze dingen ergens te vinden zijn? Of een alternatief welke ik wellicht over het hoofd zie. Gaat zich dus om een manier om een chrome douchestang van +- 8cm omtrek te monteren aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan iemand mij de (on)zin vertellen van het type kleur van de kraan?

Tegenwoordig heb je ze in allerlei soorten kleuren... Kan iemand iets zeggen of vertellen waar je iets kan vinden over vingerafdrukken? Kalkaanslag? Onderhoud? Of is dit allemaal gelijk aan elkaar?
  • Chrome
  • (Matt or brushed) Black
  • (Matt) White
  • (Brushed) Gold
  • (Brushed) Bronze
  • (Brushed) cool metal
  • (Brushed) GunMetal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Skillstone schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:47:
[...]

even kleine correctie hier. Grohe spullen bij de bouwmarkt zijn, exact hetzelfde als de serie gelijk is. Ze hebben wel een bouwmarkt serie, die noemen ze vaak precision
https://www.grohe.nl/nl_n...admengkraan-34788000.html

kwaliteit verschil is er niet, ook niet bij die serie. Grohe gaat echt zijn naam niet kapot maken door inferieure kwaliteit, dat doen ze al met plastic in de pro serie. sorry, grapje. Er was vroeger, tot de japanner (lixil) overnam wel in service een verschil en in garantie, en dat was vroeger was dat dat best groot. Nu is de service bij alles een drama, maar dat terzijde.
Wat je zegt klopt, maar die 'pro' series liggen dus niet in de bouwmarkt (alleen bij Hornbach misschien). Tweede alinea sluit ik me bij aan, maar dat is een ander verhaal. Ik verkoop die rotzooi al 14 jaar (groothandel) en al 14 jaar vraag ik mij af waarom Grohe zo'n goede naam heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Chip. schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 01:35:
Kan iemand mij de (on)zin vertellen van het type kleur van de kraan?

Tegenwoordig heb je ze in allerlei soorten kleuren... Kan iemand iets zeggen of vertellen waar je iets kan vinden over vingerafdrukken? Kalkaanslag? Onderhoud? Of is dit allemaal gelijk aan elkaar?
  • Chrome
  • (Matt or brushed) Black
  • (Matt) White
  • (Brushed) Gold
  • (Brushed) Bronze
  • (Brushed) cool metal
  • (Brushed) GunMetal
Vrijwel elke kleur is een coating, en voor vrijwel elke coating geldt: oppassen met schoonmaakmiddelen. Matte kleuren zijn gevoeliger voor kalkaanslag, en op mat zwart zie je het het snelst. De meeste kalkaanslag is te voorkomen door de kranen regelmatig even af te nemen met een doekje. Als je zeep gaat gebruiken, alleen milde zeep (goudzeep). Wil je de kalk helemaal geen kans geven, informeer dan eens naar een waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noostenb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 04:46
Vraagje voor de tweakers onder de badkamerverbouwers: wat hebben jullie allemaal voor automatisering in jullie badkamer? Wij gaan volgend jaar verbouwen en ik kom niet verder dan vraaggestuurde ventilatie, verwarming die aansluit op EVOhome, verlichting in verschillende tinten (sfeerverlichting en helder licht) en bewegingsmelders die het licht aandoen. Hebben jullie nog aan andere zaken gedacht en wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
noostenb schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:52:
Vraagje voor de tweakers onder de badkamerverbouwers: wat hebben jullie allemaal voor automatisering in jullie badkamer? Wij gaan volgend jaar verbouwen en ik kom niet verder dan vraaggestuurde ventilatie, verwarming die aansluit op EVOhome, verlichting in verschillende tinten (sfeerverlichting en helder licht) en bewegingsmelders die het licht aandoen. Hebben jullie nog aan andere zaken gedacht en wat zijn jullie ervaringen?
voorbereidingen voor een bidet wc? of deze al plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

Puck

W32.Deadcode.A

Voor een nieuwbouw woning welke we onlangs hebben gekocht is Plieger de partij die de 'upsells' voor toilet en badkamer mag verzorgen. We zijn hier niet aan gebonden (maar krijg minder terug als ik een andere partij kies). Moet echter zeggen dat we aardig geslaagd zijn na een eerste sessie daar. Bij andere showrooms werden we niet/minder enthousiast. Plieger is echter zeker niet de goedkoopste optie.

Nu vindt ik het niet zo'n probleem om wat meer te betalen voor kwaliteit, service, gemak, maar ik heb geen idee wat de kwaliteit is van bijvoorbeeld het huismerk Plieger.

Zo vinden wij de Plieger Roma serie (geborsteld rosé goud) zeer mooi voor wastafel/bad-kranen en douche. Geheel voelt kwalitatief ook goed, maar meer dan dat kan ik er niet over zeggen. Ik lees verschillende verhalen over Plieger maar weinig specifiek.

Gröhe heeft ook een lijn in diverse coating kleuren, welke iets goedkoper is maar deze vinden we minder mooi. Die hebben 5 jaar garantie op alles terwijl Plieger 10 jaar garantie biedt, maar "slechts" 2 op binnenwerk en hendels.

Iemand ervaring met specifiek deze serie of Plieger algemeen? Zijn er andere, betere keuzes voor kranen in andere kleuren dan chroom/rvs?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Ik werk al 14 jaar bij Plieger, misschien kan ik je hier en daar wat duidelijkheid geven. Ik probeer het zo objectief mogelijk te houden en het 'wij van WC eend' gehalte te beperken!
Puck schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:15:
Voor een nieuwbouw woning welke we onlangs hebben gekocht is Plieger de partij die de 'upsells' voor toilet en badkamer mag verzorgen. We zijn hier niet aan gebonden (maar krijg minder terug als ik een andere partij kies). Moet echter zeggen dat we aardig geslaagd zijn na een eerste sessie daar. Bij andere showrooms werden we niet/minder enthousiast. Plieger is echter zeker niet de goedkoopste optie.
Let op dat Plieger de prijs niet bepaalt. Plieger is slechts de groothandel die de showroom beschikbaar stelt aan aannemer en installateur, de prijzen die je in de showroom ziet zijn altijd bruto adviesprijs exclusief BTW, de aannemer of installateur bepaalt hoeveel korting er uiteindelijk naar de particulier gaat, niet Plieger.
Nu vindt ik het niet zo'n probleem om wat meer te betalen voor kwaliteit, service, gemak, maar ik heb geen idee wat de kwaliteit is van bijvoorbeeld het huismerk Plieger.

Zo vinden wij de Plieger Roma serie (geborsteld rosé goud) zeer mooi voor wastafel/bad-kranen en douche. Geheel voelt kwalitatief ook goed, maar meer dan dat kan ik er niet over zeggen. Ik lees verschillende verhalen over Plieger maar weinig specifiek.
Wat het een beetje lastig maakt, is dat Plieger zelf geen fabrikant is. De kranen voor de professionele markt (waar jij aan het winkelen bent) worden allemaal gemaakt in de fabrieken van A-merken, waardoor de kwaliteit niet onderdoet voor de A-merken die je kent. Ik hoor voorlopig erg weinig (eigenlijk geen) klachten over de Roma serie.
Gröhe Grohe heeft ook een lijn in diverse coating kleuren, welke iets goedkoper is maar deze vinden we minder mooi. Die hebben 5 jaar garantie op alles terwijl Plieger 10 jaar garantie biedt, maar "slechts" 2 op binnenwerk en hendels.
Grohe en kleuren is momenteel een slecht idee. Levertijden zijn volkomen onbetrouwbaar en lopen regelmatig op tot 3-4 maanden of zelfs langer. Mocht je toch graag Grohe willen, laat dan goed checken of de artikelen die jij wilt op voorraad zijn bij de groothandel. Is dit niet het geval, wees dan voorbereid op extreme levertijden.
Iemand ervaring met specifiek deze serie of Plieger algemeen? Zijn er andere, betere keuzes voor kranen in andere kleuren dan chroom/rvs?
Bij correct onderhoud (dus geen agressieve antikalkzooi e.d.) zal je weinig verschik merken tussen de kwaliteit van de verschillende merken. Mijn ervaring is dat de coating van Grohe de 'minste' is en het snelst gaat vlekken als je er te fanatiek op gaat poetsen. De kwaliteit (en service) van Hansgrohe is over het algemeen wat beter, maar ook Hansgrohe hanteert momenteel levertijden van 12-14 weken op speciale kleuren.

Succes met je huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
noostenb schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:52:
Smart spotjes, bidetwc met optie warm water föhn en automatisch doorspoelen en automatisch open/dicht, er zijn elektrisch verwarmde handdoekhouders/rekjes, aquasound inbouwspeakers die verbinden met je smart phone of njoy scherm en Spotify + airplay, ook is er een inbouw tv variant van, er bestaan ook smart bediening douches.

Zelf ga ik voor een bescheiden variant op de douchewc's, namelijk een bidetopzetbril met warm water en föhn maar geen automatisering. En smart spotjes. En aquasound boxjes maar zonder njoy bediening, gewoon via smartphone. Ik heb hier wel het nodige over uitgezocht etc, maar ik heb er dus nog geen eigen ervaring mee. Plaatsing is in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
VulcanRaven schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:15:
Ik ben opzoek naar een glijstanghouder voor onze glijstang in de douche. Nu kan ik hier zowat niks van vinden online. Slechts een handjevol modellen die alleen voor specifieke stangen bedoeld zijn. Ik had verwacht dat dit wel een universeel onderdeel was maar helaas.

Reden hiervoor is dat dit de enige mogelijkheid is om een nieuwe douchestang te monteren op onze bestaande gaten in de douche.

Heeft iemand enig idee of en waar deze dingen ergens te vinden zijn? Of een alternatief welke ik wellicht over het hoofd zie. Gaat zich dus om een manier om een chrome douchestang van +- 8cm omtrek te monteren aan de muur.
Van welk merk is die glijstang? Hebben zij geen passende houder? Anders zou ik de vraag eens neerleggen bij een grote online sanitairketen, bv sanitairwinkel of saniweb. Die kunnen vaak wel iets voor je nazoeken en bestellen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
Ben een beetje met de badkamer voor onze nieuwbouwwoning aan het stoeien. Had hier eerder al eens gepost, maar nu volgens mij wel een indeling gevonden waarbij een half vrijstaand bad goed past. Wandje met douche knoppen zou dubbel zo dik moeten als we daar die knoppen willen trouwens.

Badkamer is 3,1 bij 2,9 meter. Zie onderstaand. Wat vinden jullie zo van de indeling (heb niet op deisng gelet nog)? Volgens mij is overal genoeg ruimte?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sz8Lgd8I5zPUvXDQionWTTa8Fbs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nO5m7WuehcAh5nPT0VFlDDeH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWEewadTfTt4GCP5MNhzEsko5A8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nbdKbHo1i1zy9TeQg7UIqb0B.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door praliwi op 11-08-2021 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skillstone
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-04 12:46
praliwi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:47:
Ben een beetje met de badkamer voor onze nieuwbouwwoning aan het stoeien. Had hier eerder al eens gepost, maar nu volgens mij wel een indeling gevonden waarbij een half vrijstaand bad goed past. Wandje met douche knoppen zou dubbel zo dik moeten als we daar die knoppen willen trouwens.

Badkamer is 3,1 bij 2,9 meter. Zie onderstaand. Wat vinden jullie zo van de indeling (heb niet op deisng gelet nog)? Volgens mij is overal genoeg ruimte?
Ik zou je adviseren een T splitsing maken aan de linkerkant. dan kan je vrij inloop maken douche (met licht uit raam, vrij kijk uit bad (en zie je de wc niet, en kan je meubel vrij hangen, zonder dat er iemand op klap.

In beeld is makkelijk, maar heb geen tekenprogramma thuis. Probeer het met woorden

Van bovenaf gezien teken je een T aan de linker kant. onderin doe je de wc, inclusief wc, inbouw en sta ruimte houd je totaal 120cm aan. je zit op de wc, en kijk tegen de muur waar ook de deur zit. die 120 cm is inclusief de inbouw van circa 15 cm voor je inbouwreservoir. we doen allemaal wel 20cm zeggen, maar inbouwreservoir is nog steeds 12 cm.

Dan doe je aan de andere kant een wand van circa 10 cm dik, daar gaat je inbouw doucheset, of nisje in. en maak je douche ruimte. in de douche kan je eventueel, met een schuin oog door raam kijken.

Het | heeft een dakje --- dat maakt een T. dat dakje verdeel je voor de wc 60cm breed en voor de douche 100cm diep. Dan heb je een instap wc over van 60cm, en bij de douche instap van 60 cm. Rollator vraagt wel meer, maar vermoed dat je zover nog niet bent.

Op dat dakje hang je meubel op, van 120cm. dan als je voor je meubel staat en je kijkt naar rechts kijk je naar buiten. mooie is, als je de ruimte van de douche geen 1 meter breed maar 90 cm breed houd (en dan ook uiteraad je wc) dan kom de muur gelijk op je raam uit. een mooie lijn. daar houden we van. als je dan voor je meubel staat zie je achter je vrijstaand bad staan die je over de gehele breedte van 290 cm voor je deur kan plaatsen. tussen je meubel en bad heb je circa 65/75 cm ruimte over, om in de ochtend langs elkaar te rennen (tenzij de deur op slot zit)

hopelijk vind je het wat.
Pagina: 1 ... 49 ... 123 Laatste