Een quote is een gebrek aan originaliteit
Ja. Ik vind jouw offerte best redelijk. Het aantal uur is misschien wat ruim, maar heel veel te ruim vind ik het niet. Als je er 10% af kan krijgen zit je denk ik op mijn prijs, maar dat was 6 maanden geleden.CurlyMo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:36:
Zijn er nog tweakers die feedback hebben op de offerte voor arbeid die ik geplaatst heb? Of sluiten jullie je aan bij @wokkelz dat dit wel gangbare prijzen zijn?
Edit: ik reken de tarieven even terug naar uren met uurtarief €50 ex btw.
[ Voor 6% gewijzigd door Ojjorz op 29-06-2021 17:59 ]
Deze offerte is ook in de randstad. Dat scheelt denk ik ook wel iets in de vervelende zinOjjorz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:51:
[...]
Ja. Ik vind jouw offerte best redelijk. Het aantal uur is misschien wat ruim, maar heel veel te ruim vind ik het niet. Als je er 10% af kan krijgen zit je denk ik op mijn prijs, maar dat was 6 maanden geleden.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Zal niet helpen inderdaad. Mijn offerte is voor Utrecht en daar was binnen het jaar een opdracht wegzetten ook al moeilijk.CurlyMo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:10:
[...]
Deze offerte is ook in de randstad. Dat scheelt denk ik ook wel iets in de vervelende zin
Misschien wat laat, maar zit hier niets bij?CurlyMo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:02:
Weet iemand hier of je dit soort radiatoren ook van andere merken hebt dan Ben? Ik wil geen DMG in mijn huis.
[Afbeelding]
https://www.zehnder.nl/design-radiatoren/badkamerradiatoren
De HSK tip eerder vandaag levert wel mooie resultaten op. Dank voor het meedenken!JustDutch schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:01:
[...]
Misschien wat laat, maar zit hier niets bij?
https://www.zehnder.nl/design-radiatoren/badkamerradiatoren
Vandaag heeft de kitter tegen afspraken in het bad scheef tegen de muur gekit terwijl het bad nog niet eens aangesloten is op de afvoer, foutje.. bedankt..
Zojuist de Warmtepomp boiler met de booster naar 60 graden gebracht, wat blijkt.. Bij helemaal koud is de kraan heet en bij warm is hij koud.. En daar tussenin houd hij de laatste temp vast..
Warm en Koud omgedraaid dus..
Ik zal de beste man inderdaad eens vragen wat dat scheelt. Als de puincontainer een halve week eerder geplaatst kan worden, kan ik al wat voorwerk doen. Daarnaast overweeg ik de badkamer zonder toilet te laten realiseren. Een extra toilet natuurlijk luxe, maar niet noodzakelijk.MacbookProx schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:28:
Vraag ‘m eens wat zelf slopen (en afvoeren) scheelt in de prijs? Kostte mij hier net een dag, dus zeg weekendje zelf handjes uit de mouwen. Alle beetjes helpen.
Klopt, maar er moet sowieso een drain worden geplaatst voor een inloopdouche, daarvoor wordt de afvoer verplaatst. En er zal een verwarmingsmat in de vloer komen. Dus die vloer wordt sowieso opgehoogd. Is het trouwens vrij standaard om over bestaande tegels heen te tegelen? Of is men eerder geneigd om alle tegels af te bikken en de wanden/vloeren glad te strijken?Tjolk schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:51:
Er zitten geen tegels onder het bad nu, de rest wel. Dat betekent dus dat de vloer ook egaal gemaakt moet worden. Daar gaat ook tijd in zitten natuurlijk.
Op zich verbaast het bedrag me niet heel erg. Het is wat aan de hogere kant, maar ik heb ook echt wel hogere offertes gezien voor minder werk.
Ik heb aangegeven dat mijn voorkeur ligt bij (middel)grote tegels. Sowieso geen mozaiek-tegeltjes...Flix20 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:26:
Van z'n uur tarief schrik ik niet zo, die is momenteel marktconform.
Wat z'n uren indicatie betreft kunnen we zonder plaatje natuurlijk niet heel veel van zeggen.
Neem je 120x120 tegels of 20x5 visgraad tegels. Maakt nogal een verschil.
Maar m'n eerste reactie op de uren is voor een recht toe recht aan badkamer+ toilet een tikje ruim gerekend is.
Je zou voor jezelf eens kunnen uitschrijven welke werkzaamheden allemaal uitgevoerd moet worden en kijken of je een indicatie kan geven hoelang zoiets zal duren.
muurtje bouwen is kwestie van uren, niet dagen.
Plafond van 5m2 zit er ook in een dag in
Tegelen kan je week rekenen en dan zit je al heel ruim.
Kijk eens in je netwerk of je mensen kent die hier wat zinnigs over kunnen zeggen.
Toevallig zijn ze bij de buren ook bezig geweest. Zal eens voorzichtig vragen wat zij kwijt zijn geweest en wat de totale urenbesteding was.
Ligt heel erg aan de situatie: hoe gemakkelijk zijn de tegels eraf te halen (gelijmd of in cement gelegd), hoe dik wordt het als je er overheen gaat, en in het geval van een vloer ook of je moet ophogen of niet. Moet je toch al ophogen heeft het 0,0 zin om oude tegels weg te halen natuurlijk.Thomas93 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 01:10:
Is het trouwens vrij standaard om over bestaande tegels heen te tegelen? Of is men eerder geneigd om alle tegels af te bikken en de wanden/vloeren glad te strijken?
En simpelweg: je kunt niet blijven overtegelen. 1 laag over de vorige kan nog wel, maar met een huis van 50-60 jaar oud waar voor de 4e keer een nieuwe badkamer in gaat wil je natuurlijk niet dat er dan een 4e laag tegels op de muur komt
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ik heb tot nu toe de Sealskin contour serie gevonden, weet iemand nog andere merken waar ik naar kan kijken? Kwa kwaliteit ben ik erg onder de indruk van HSK, alleen zijn die er alleen in het chroom en zwart..
Badkamer ziet er goed uit op het plaatje! Mag ik vragen welke warmtepompboiler je gaat gebruiken voor het SWW deel? Kun je een indicatie geven van kosten voor installatie hiervan? Staat bij ons op basis van nacalculatie, dus mogelijk wil ik een deel zelf doen.BasvanS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:38:
Hij staat! Het 180 KG zware bad, na 2 mislukte pogingen via het trapgat nu met de kraan. Als ik dat van te voren geweten had..
Zelf heb ik al het materiaal bij elkaar geschopt en een tegelzetter en installateur geregeld.
- Al het kraanwerk mat wit en meubel + vensterbank word Eiken. ]
- Bad en wastafel Solid Surface. (wastafel komt 2 juli)
- Magnum vloerverwarming als Backup voor de bestaande vloerverwarming (Geen CV ketel meer maar 2 Warmptepompen voor tapwater en verwarming).
- Spanplafond met Led rondom via Zigbee (HUE) (komt 15 juli)
- Douche volledig inbouw van Hansgrohe, met schouderdouche en losse handdouche (Rainfinity)
- Tegels van Jos Aries en Tegelinfo
- Meubels en Kranen oa via X20 maar ook hier en daar wat in duitsland besteld.
In totaal dus net onder de 20k gebleven. Waarbij mijn Warmtepomp boiler voor dat geld ook geinstalleerd is (Zelf gekocht).
- 3.000 voor tegels vloerverwarming en schakelmateriaal (Jung LS990)
- 2.200 voor Bad + Kranen
- 1.600 voor Douche kranen
- 2.000 voor Badmeubel + Wastafel + Kranen
- 600 voor Toilet + bril en knop (Mat wit = duur)
- 2.200 voor Spanplafond
- 8.000 voor Tegelen, voegen, verhogen badkamer vloer, elektra, leidingen verleggen, T-Wandje maken etc.
Eerste indruk:
[Afbeelding]
Eindresultaat volgt volgende week dinsdag.. Dan heb ik dus alleen de wastafel nog niet...
Voor onze nieuwe badkamer is dat het laatste punt waarover een beslissing moet vallen. We overwegen nu vnl op basis van geluidsproductie een Vaillant Arostor of Bullex Magna Aqua (beide 150L) WPB op de vliering.
Heb de Arostor VWL 270/5, installatie is zeer eenvoudig, luchtzijde zelf gedaan, de badkamer installateur gevraagd het water aan te sluiten en het er op de factuur bij te zetten. Dit laatste ivm subsidie van EUR 650,-.Knijnevel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:41:
[...]
Badkamer ziet er goed uit op het plaatje! Mag ik vragen welke warmtepompboiler je gaat gebruiken voor het SWW deel? Kun je een indicatie geven van kosten voor installatie hiervan? Staat bij ons op basis van nacalculatie, dus mogelijk wil ik een deel zelf doen.
Voor onze nieuwe badkamer is dat het laatste punt waarover een beslissing moet vallen. We overwegen nu vnl op basis van geluidsproductie een Vaillant Arostor of Bullex Magna Aqua (beide 150L) WPB op de vliering.
We hebben met name voor een WP gekozen zodat onze douchekoppen die beide 16L water per minuut lusten, voldoende voeding hebben
Wij krijgen Van Rijn, misschien bieden zij wat je zoekt?1337aldi schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:15:
Ik ben opzoek naar een douchecabine(90x90). Hij komt in een hoek te staan met een vast deel en een deel met een deur. Ik ben opzoek naar een matte metaal look (Inox, rvs, alu), echter zijn die bij de online dealers niet heel rijkelijk aanwezig.
Ik heb tot nu toe de Sealskin contour serie gevonden, weet iemand nog andere merken waar ik naar kan kijken? Kwa kwaliteit ben ik erg onder de indruk van HSK, alleen zijn die er alleen in het chroom en zwart..
We hebben geen geld / zin om het plafond te verlagen voor inbouwspots.
[ Voor 14% gewijzigd door goldmemberf1 op 01-07-2021 12:23 ]
Wij hadden voorheen een lamp centraal hangen waardoor het in de douche niet super verlicht was, beetje een donkere hoek. Nu hebben we dat vervangen voor 4 spotjes, 3 op een rij en 1 voor de douche en dat is echt een verademing! Veel meer lichtopbrengst. Wel harder licht idd, maa je kan ook philips hue spots doen bv die kunnen van wit naar gelig licht.
Ik ben zelf niet zo'n fan van felverlichte badkamers, alleen de ruimte bij de spiegel moet goed verlicht zijn voor make-up e.d. Dus ik heb enkel een plafondlamp (die je evt. met te richten spotjes kan invullen) en aanvullend een ronde spiegel met daaromheen een LED-verlichting die te dimmen is met een knop op de spiegel.goldmemberf1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:20:
Voor een ruimte van 2,20 bij bij 2,70: krijg je de badkamer dan mooier uitgelicht met een grote plafonierre of bijv 4 opbouwspots? Zo'n spot geeft natuurlijk ook veel directer, harder licht lijkt me.
We hebben geen geld / zin om het plafond te verlagen voor inbouwspots.
Bedoel je dan zo'n railspot met 4 op een rij?wokkelz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:31:
Wij hebben een badkamer van ongeveer dezelfde afmeting met darin ook wasmachine droger gestapeld.
Wij hadden voorheen een lamp centraal hangen waardoor het in de douche niet super verlicht was, beetje een donkere hoek. Nu hebben we dat vervangen voor 4 spotjes, 3 op een rij en 1 voor de douche en dat is echt een verademing! Veel meer lichtopbrengst. Wel harder licht idd, maa je kan ook philips hue spots doen bv die kunnen van wit naar gelig licht.
Nee, wel verlaagd plafond met losse spots die kantelbaar zijn..goldmemberf1 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:49:
[...]
Bedoel je dan zo'n railspot met 4 op een rij?
Kost misschien wat extra werk en geld maar zeker de moeite waard imo.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
- Heeft iemand hier ervaring met het VILLEROY & BOCH AVENTO toilet? Ik lees op een aantal sites dat de pot erg spettert vanwege het ontwerp. https://www.badkamerconcu...ectflush-stone-white.html
- Wij krijgen 2 waskommen op onze badmeubel maar niemand kan ons eigenlijk vertellen hoe hoog de inbouw kranen moeten zitten. Heeft iemand hier een tip voor?
★ www.doorax.nl ★
/f/image/loHyD8uDYfBj9oqAlJ6Xo5vx.png?f=fotoalbum_large)
Nu is mijn vraag of we zo'n muurprofiel van de glaswand ook kunnen verlijmen op de tegels ipv schroeven. Omdat de schroeven zo dicht bij de rand komen ben ik bang dat de tegels aan de linkerkant er af knappen. Uiteraard kunnen we de glaswand ook wat verder naar het toilet plaatsen alleen dan is het niet meer flush.
De winkels die ik tot nu toe benaderd heb geven allemaal aan dat het geschroefd moet worden 'want dat zegt de fabrikant' maar ik denk zelf dat zo'n profiel ook niet heel veel krachten hoeft op te vangen. Er komt uiteraard een stabilisatiestang aan de bovenkant.
Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken!
Wij hebben sinds een maand of twee een soortgelijke toiletpot (maar dan in mat wit) in onze verbouwde badkamer. Van spetteren tot nog toe niets gemerkt.GillBates schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:12:
- Heeft iemand hier ervaring met het VILLEROY & BOCH AVENTO toilet? Ik lees op een aantal sites dat de pot erg spettert vanwege het ontwerp. https://www.badkamerconcu...ectflush-stone-white.html
We hadden wel wat moeite met de blinde bevestiging bij montage. Deze kregen we met die ingebouwde bevestiging niet helemaal strak/zonder speling op de achterwand. Dus toen maar een eigen fix gemaakt met normale moeren op de draadstangen.
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Ah top, wij gaan ook voor de mat witte variant. Onze loodgieter kan de toilet hopelijk goed bevestigenikloon schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:19:
[...]
Wij hebben sinds een maand of twee een soortgelijke toiletpot (maar dan in mat wit) in onze verbouwde badkamer. Van spetteren tot nog toe niets gemerkt.
We hadden wel wat moeite met de blinde bevestiging bij montage. Deze kregen we met die ingebouwde bevestiging niet helemaal strak/zonder speling op de achterwand. Dus toen maar een eigen fix gemaakt met normale moeren op de draadstangen.
★ www.doorax.nl ★
Onze tegelzetter heeft het afschot en formaat vd douche betegeld op exact 90x90. Nu blijkt dat de douchewand + deur zit op een maximale stelmaat van 88,70. Waardoor hij binnen het afschot staat, en dat ziet er natuurlijk niet uit...
Onze loodgieter die de afmontage doet zegt dat het vreemd is en dat alle douches die via hem besteld worden 'gewoon 90cm' zijn. De fout ligt zeker niet bij hun, aldus de loodgieter.
Verkopende partij zegt juist dat de 90x90 altijd berekend is op een douchebak en niet op tegels.
Nu zie ik dat je wel verbredingsprofielen hebt, waarmee de deur op 89,70 zou uitkomen. Is die 3mm nog op te vangen? Volgens onze loodgieter is hij nog steeds te kort namelijk dan. Alleen niet zo'n zin om een nieuwe deur te kopen...
Een RVS koker profieltje van 20x20 tegen de wand en daar de deur tegen aan monteren?goldmemberf1 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:32:
Godver....
Onze tegelzetter heeft het afschot en formaat vd douche betegeld op exact 90x90. Nu blijkt dat de douchewand + deur zit op een maximale stelmaat van 88,70. Waardoor hij binnen het afschot staat, en dat ziet er natuurlijk niet uit...
Onze loodgieter die de afmontage doet zegt dat het vreemd is en dat alle douches die via hem besteld worden 'gewoon 90cm' zijn. De fout ligt zeker niet bij hun, aldus de loodgieter.
Verkopende partij zegt juist dat de 90x90 altijd berekend is op een douchebak en niet op tegels.
Nu zie ik dat je wel verbredingsprofielen hebt, waarmee de deur op 89,70 zou uitkomen. Is die 3mm nog op te vangen? Volgens onze loodgieter is hij nog steeds te kort namelijk dan. Alleen niet zo'n zin om een nieuwe deur te kopen...
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
PSN: Flix20-NL
Nee, we zijn nog bezig.Flix20 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:07:
@Quad uit nieuwsgierigheid, is bi jullie nu alles naar tevredenheid opgeleverd en alle restpunten naar tevredenheid afgehandeld?
Maar het einde is wel in zicht.
Moet wel zeggen dat er wel een badkamer staat waar wij echt heel blij mee zijn. Als alles af is, kan ik eindelijk wat foto's maken en delen.
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 10-07-2021 11:07 ]
⏩ PVOutput☀️
Zijn de (budget?) merken als Saniglass en Adema een beetje degelijk spul of is dat echt troep?
Het is een redelijk oud huis dus hoeft echt geen A merk, maar het moet ook niet na 6 maanden al lekken of uit elkaar vallen. Zou zelf zeggen onder de €500? Iemand tips? Thanks
[ Voor 20% gewijzigd door DoubleYouPee op 11-07-2021 12:20 ]
Ga er een beetje van uit dat de vloertegels er wel uit moeten ivm de afvoer van de douche, maar geen idee of wandtegels etc kunnen blijven zitten.
Ik lees over eventuele lekkage risico's maar geldt dat ook als de tegels eronder blijven zitten?
En base beton, kan dat over tegels?
[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 12-07-2021 22:02 ]
Bij een douchewand 90x90 moet het afschot altijd 85/86x85/86 zijn, geen enkele douchewand is exact 90x90.goldmemberf1 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:32:
Godver....
Bijna 2025
Dan kijk je er met de vakmensen even naar dan weten die (als je er een hebt die vakbekwaam is) wel hoe ze dat het beste moeten aanpakken.
PSN: Flix20-NL
De douchewand stond er al toen de mensen bezig waren..Alleen heb ik deze niet voor de tegelzetter uitgepakt toen hij bezig was.Flix20 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:49:
Beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar dat is de reden waarom je tijdens de opbouw werkzaamheden eigenlijk al je materiaal binnen wilt hebben.
Dan kijk je er met de vakmensen even naar dan weten die (als je er een hebt die vakbekwaam is) wel hoe ze dat het beste moeten aanpakken.
De loodgieter zegt nu: 'bij mij zijn douchewanden altijd te stellen tot 90*90. Maar omdat je deze zelf hebt besteld om kosten te besparen, past het nu niet. Dat noemen ze winst/risico'
★ www.doorax.nl ★
Het toilet is nagenoeg af, de drukker heeft de installateur te kort afgezaagd waardoor hij nu niet hoog genoeg is. Moeten ff nieuwe pinnen onder, zo gepiept.
In elk geval ver genoeg af voor een update.
:strip_exif()/f/image/1uf2mKXri9FUM6zeu0wXdlqo.jpg?f=fotoalbum_large)
⏩ PVOutput☀️
Bovenop inderdaad, voorop willen we niet omdat de deksel er tegenaan komt. We hebben een verlaagd model omdat we dan in de knel komen met de vensterbank en ramen links. Die gingen niet meer open.MacbookProx schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:33:
Wacht, die drukplaat horizontaal? Dat heb ik nog nooit gezien en met een goede reden.

Leverancier heeft de dag erop een lagere versie (H82) bezorgd.
⏩ PVOutput☀️
Zal composiet zijn verwacht ik. Het is hetzelfde materiaal als het topblad van ons Primabad badmeubel. Ik wilde namelijk dezelfde kleur houden.
⏩ PVOutput☀️
En die reden is?MacbookProx schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:33:
Wacht, die drukplaat horizontaal? Dat heb ik nog nooit gezien en met een goede reden.
Linkje?Quad schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:11:
[...]
Zal composiet zijn verwacht ik. Het is hetzelfde materiaal als het topblad van ons Primabad badmeubel. Ik wilde namelijk dezelfde kleur houden.
Geen linkje, is via badkamerzaak gegaan. Ben er tevreden mee, is hard spul en als vensterbank goed te gebruiken. Helaas wel in twee delen omdat we een lange vensterbank hebben van 3 meter.
⏩ PVOutput☀️
Je hebt ook geen gespecificeerd merk + typenummer zodat ik het zelf kan vinden?
Vensterbank en plank zijn buiten offerte omgegaan, geen factuur van gezien.CurlyMo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:22:
[...]
Je hebt ook geen gespecificeerd merk + typenummer zodat ik het zelf kan vinden?
Uit de offerte van het badmeubel: Primabad afdekblad melamine 18mm, Corpuskleur: (m17) halifax oak.
⏩ PVOutput☀️
Dank, gevonden.Quad schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:29:
[...]
Vensterbank en plank zijn buiten offerte omgegaan, geen factuur van gezien.
Uit de offerte van het badmeubel: Primabad afdekblad melamine 18mm, Corpuskleur: (m17) halifax oak.
Ik zit hier nog een beetje te twijfelen of een echt eiken plank handig is voor in de badkamer of inderdaad beter composiet. Echt hout is natuurlijk duurzamer, maar niet als het minder lang meegaat.
Is een badkamermeubel met twee kranen ook te realiseren als er maar één afgedopte water aansluiting zit voor warm en koud water. Kan je hier met verlengstukken twee kranen op afsluiten?
Dank voor de reacties.
Ja dat kan zeker. Gewoon T-Stuk gebruiken om de leiding te splitsen. Dat is geen probleem! Wellicht wel een beetje priegelen om het allemaal netjes te krijgen maar het is goed mogelijk.PSP123 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:32:
Hi,
Is een badkamermeubel met twee kranen ook te realiseren als er maar één afgedopte water aansluiting zit voor warm en koud water. Kan je hier met verlengstukken twee kranen op afsluiten?
Dank voor de reacties.
:strip_exif()/f/image/dFh9dgnhFz4tOIj1I6lBJwSU.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: ik heb dat zo opgelost bij onze vorige woning.
:strip_exif()/f/image/1SkS15FbYagEfTeCHTB831pb.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je kunt zien de ene kraan direct op het t stuk en de andere verlengd.
[ Voor 22% gewijzigd door colvano op 21-07-2021 09:43 ]
Ziet er netjes uit, dank voor je snelle reactie!colvano schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:39:
[...]
Ja dat kan zeker. Gewoon T-Stuk gebruiken om de leiding te splitsen. Dat is geen probleem! Wellicht wel een beetje priegelen om het allemaal netjes te krijgen maar het is goed mogelijk.
Een paar beugeltjes hadden hier niet misstaan.colvano schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:39:
[...]
De leidingen liepen door het tussenschot van het meubel en kregen daar ondersteuning. Is wellicht niet helemaal goed te zien. Tevens één van mijn eerste klussen geweest met water en afvoer. Zou het nu iets anders doen.CurlyMo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:33:
[...]
Een paar beugeltjes hadden hier niet misstaan.
[ Voor 13% gewijzigd door colvano op 21-07-2021 10:35 ]
Ook willen we het witte karakter van de badkamer doorbreken
![]() | ![]() |
Na de "verplichte" pinterest zoektocht genoeg inspiratie maar loop tegen het probleem aan dat ik online vooral custom made eiken houten planken vind die flink aan de prijs zijn.
1. Wat voor type planken zijn geschikt voor badkamers? Alleen custom made massief of ook een plank met fineerlaag (die ik dan op maat kan zagen) die te koop zijn bij een bouwmarkt? Of zijn er verkooppunten voor badkamers die ook lossen planken verkopen?
2. Qua bevestiging zit ik te denken aan montagekit aan 3 zijde en dan de rand van plank met muur af te kitten met transparante kit zodat vocht niet het zaagdeel intrekt.
Tips, tricks andere suggesties?
Wij hebben tweetal massieve planken hier in gebruik. Een massief zwevende grenenplank boven de televisie die door een lokaal timmerbedrijf is gemaakt. Nog wel onbehandeld. Die is 5 x 25 x 200cm en was zo rond de € 100. En een massief houten eiken plank met schors er nog omheen om een lamp mee te maken. Die is door een lokale houtzagerij ruw gezaagd en niet afgewerkt. Die is zo'n 5 x 40 x 200cm en was ook rond de € 100,-Henvar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:18:
Of zijn er verkooppunten voor badkamers die ook lossen planken verkopen?
[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 22-07-2021 13:26 ]
Hi,Flix20 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:44:
[...]
Heb hier zelf een Hansgrohe Croma met 9l/min en deze bevalt echt super.
Was vooraf wat sceptisch dat het te weinig water zou zijn en geen stevige straal zou geven wat ik persoonlijk lekker vindt maar dat valt echt 100% mee.
Had niet het idee dat ik de regendouche zou gebruiken, die was voornamelijk voor de baas des huize, maar ik gebruik 'm toch ook wel wekelijks.
Wat wil je erover weten?
Ook wij kijken naar de Hansgrohe Croma 280 met 9l/min, omdat wij wel de looks willen van een regendouche echter maar een boilervat hebben van 200L. (warmtepomp)
Kan je d.m.v. de thermostaatkraan het aantal liters wat er doorheen stroomt nog beperken bij dit type?
Ziet er netjes uit, hoe breed is dat meubel? En op hoeveel cm zit dat stopcontact boven de vloer?THxZ0NE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:28:
Onze badkamer is nu eindelijk klaar en wil wat foto's met jullie delen voor jullie inspiratie. Het plafond moet ik nog kitten en sauzen. Ook heb ik best wat aan dit topic gehad, hierbij mijn bijdrage:
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Ik heb een gestuukt plafond. Maar wel anders dan standaard gips.
Weet niet precies wat het is maar het heeft structuur en hoefde niet geverfd te worden.
Een systeemplafond in de badkamer zou ik echt niet willen.
Wij hebben een gestuukt plafond, welke wij vervolgens met badkamer muurverf hebben gewit.manusjevanalles schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:31:
Wij zijn bezig met een nieuwe badkamer en hadden een gestuukt plafond bedacht. De aannemer gaf aan dat dit vrij snel vies en vochtig wordt en raadt een systeemplafond van Luxalon aan. Dat ziet er ook mooi uit. Heeft er hier iemand ervaring mee en wordt een gestuukt plafond inderdaad eerder vies en vochtig?
[ Voor 5% gewijzigd door manusjevanalles op 24-07-2021 15:20 ]
Zijn daar volgens jullie nog adviezen voor qua merk / kwaliteit? is Grohe dan een goede of slechte keuze?
Zo twijfel ik nu over de Grohe Power&Soul alleen wil ik een beetje kwaliteit en een kop waar flink wat water uitkomt.
https://www.bol.com/nl/nl...FOMA_0_34.35.ProductTitle
1992 belde net, ze willen hun plafonds terugmanusjevanalles schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:19:
Het is geen echt systeemplafond, maar kunstof platen in elke gewenste kleur. Voorbeelden staan hier: https://www.luxalonplafonds.nl/

Haha is het zo gedateerd? Het oogt modernOlympialooping schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:28:
[...]
1992 belde net, ze willen hun plafonds terug
Het heet dus in het engels "PVC ceiling" of "languette ceiling". Als je daar op zoekt, dan kom je leuke inspiratie tegen. Dus i.p.v. de standaard jaren '70 schrootjes plafond bijv. dit:manusjevanalles schreef op zondag 25 juli 2021 @ 07:49:
[...]
Haha is het zo gedateerd? Het oogt modern

Niet dat ik het mooi vind, het is wel een stuk speelser / meer design.
Het is natuurlijk een kewstie van smaak maar dit soort plafonds met schoortjes look zijn redelijk gedateerd ja. Ik denk niet dat je in dit hele topic maar één foto gaat vinden van iemand die dit net in zijn nieuwe badkamer heeft aangebracht.manusjevanalles schreef op zondag 25 juli 2021 @ 07:49:
[...]
Haha is het zo gedateerd? Het oogt modern
Los daarvan kan dit ook schimmelen, dat kan met alle plafofonds. Bij een goede vochthuishouding kan een gestuct plafond pirma.
⏩ PVOutput☀️

De prijs is zo'n 1100 euro. Het is een bad van acryl met matte afwerking en een maat van 170x78x60. Wat zijn jullie meningen of zijn er alternatieven? Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij de aankoop van een (vrijstaand) bad. Zijn er grote verschillen in kwaliteit? Dat merk Wiesbaden is Nederlands, maar volgens mij komen hun producten allemaal uit China. Weet iemand hier wat van?
Dan nog een vraag: hoe plaats je zoiets? Ik neem aan dat er een holle ruimte onder het bad zit. De afvoer moet bij mij door de vloer heen naar het verlaagde plafond een verdieping lager. Zit er dan een flexibele afvoerslang bij o.i.d., zodat je het bad een beetje kunt kantelen om vast te maken en dat weer neer te zetten? Of hoe werkt zoiets anders?
En hetzelfde voor een vrijstaande badkraan. De waterleiding komt via het plafond eronder door de vloer naar boven. Ik boor het liefste twee gaatjes voor warm en koud en trek daar twee slangen door. Kun je daar elke vrijstaande kraan voor nemen of moet je een speciale aansluiting hebben? Ik zie namelijk ook kranen die volgens mij een heel blok ingebouwd moeten hebben, maar mijn tegelvloer blijft voorlopig zoals hij is.
Ik heb nu deze op het oog: https://www.sanitairwinke...erstaande-badkraan-chroom. Lijkt precies op het adverteerplaatje van het bad.

Mijn hele badkamerindeling wordt overigens als volgt:
/f/image/FnzCpl7dgdOwr8Sc36mQY9WT.png?f=fotoalbum_large)
Mocht iemand er nog op willen schieten, graag.
Een douche van 85 breed is erg smal. De doorgang bij het bad/douche lijkt mij ook verre van praktisch. Ik denk dat je wel erg veel wilt in een relatief kleine badkamer. Ik zou de maten nog maar eens goed nakijken en eventueel alles met karton op de grond uitleggen. Dan krijg je een beetje gevoel bij de ruimte.TimoDimo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:33:
Ik zoek een vrijstaand bad, en deze leek me wel mooi: https://www.wiesbaden.nl/...x-78-x-60-cm-mat-wit.html
[Afbeelding]
De prijs is zo'n 1100 euro. Het is een bad van acryl met matte afwerking en een maat van 170x78x60. Wat zijn jullie meningen of zijn er alternatieven? Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij de aankoop van een (vrijstaand) bad. Zijn er grote verschillen in kwaliteit? Dat merk Wiesbaden is Nederlands, maar volgens mij komen hun producten allemaal uit China. Weet iemand hier wat van?
Dan nog een vraag: hoe plaats je zoiets? Ik neem aan dat er een holle ruimte onder het bad zit. De afvoer moet bij mij door de vloer heen naar het verlaagde plafond een verdieping lager. Zit er dan een flexibele afvoerslang bij o.i.d., zodat je het bad een beetje kunt kantelen om vast te maken en dat weer neer te zetten? Of hoe werkt zoiets anders?
En hetzelfde voor een vrijstaande badkraan. De waterleiding komt via het plafond eronder door de vloer naar boven. Ik boor het liefste twee gaatjes voor warm en koud en trek daar twee slangen door. Kun je daar elke vrijstaande kraan voor nemen of moet je een speciale aansluiting hebben? Ik zie namelijk ook kranen die volgens mij een heel blok ingebouwd moeten hebben, maar mijn tegelvloer blijft voorlopig zoals hij is.
Ik heb nu deze op het oog: https://www.sanitairwinke...erstaande-badkraan-chroom. Lijkt precies op het adverteerplaatje van het bad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De douche kan ik misschien net nog ietsje meer van maken, afhankelijk van de muur en of er nog extra lagen tegels vanaf komen. En het bad kan nog een eindje naar de andere muur toe richting de WC. Een bad kleiner dan 170 cm lijkt me niet comfortabel, dus ik denk dat ik het hiermee moet doen.colvano schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:39:
[...]
Een douche van 85 breed is erg smal. De doorgang bij het bad/douche lijkt mij ook verre van praktisch. Ik denk dat je wel erg veel wilt in een relatief kleine badkamer. Ik zou de maten nog maar eens goed nakijken en eventueel alles met karton op de grond uitleggen. Dan krijg je een beetje gevoel bij de ruimte.
Het zit nu ook ongeveer zo, alleen dan is er nog geen bad. En we willen graag een bad.
Je zou als je de wastafel op de plek van de WC doet, de douche een slag draait misschien de WC wel tussen douchewand en bad kunnen plaatsen, midden tegen de bovenste muur.
[ Voor 43% gewijzigd door CurlyMo op 25-07-2021 15:03 ]
Ja, dat worden schuifdeuren naar een balkon over de hele breedte van de badkamer. Ik dacht aan vouwdeuren zodat je het helemaal open kunt zetten. Dan wordt het bad echt helemaal vrijstaand, zeg maar. (Het is wel een beschut balkon, trouwens, ook nog met screens ervoor.CurlyMo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:46:
@TimoDimo Wat is dat rechts van het bad? Zijn dat schuifdeuren of lange ramen net als in het catalogus plaatje?
[ Voor 8% gewijzigd door TimoDimo op 25-07-2021 14:49 ]
Lijkt me vrij veel voor de ruimte, idee om het bad wat naar beneden te verplaatsen in de loze ruimte tussen wc en bad? Dan krijg je een grotere doorloop bij de douche.TimoDimo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:33:
Ik zoek een vrijstaand bad, en deze leek me wel mooi: https://www.wiesbaden.nl/...x-78-x-60-cm-mat-wit.html
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij hebben ook een matwit acryl bad (van Luca) bevalt goed, zelfde prijsklasse. Weegt niet veel dus inderdaad kantelen bij aansluiten. Voor kraan moet je even kijken, het is niet voor niks dat er een behoorlijk blok in de vloer zit. Hij moet heel stevig aan de vloer zitten ivm de hoogte / stevigheid.
Lijkt me toch allemaal echt te krap. Een bad van 160 kan trouwens prima, ik zou even bij een winkel gaan testen als ik jou was. Het ligt heel erg aan de diepte van het bad en deze baden zijn over het algemeen vrij diep.TimoDimo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:42:
[...]
De douche kan ik misschien net nog ietsje meer van maken, afhankelijk van de muur en of er nog extra lagen tegels vanaf komen. En het bad kan nog een eindje naar de andere muur toe richting de WC. Een bad kleiner dan 170 cm lijkt me niet comfortabel, dus ik denk dat ik het hiermee moet doen.
Het zit nu ook ongeveer zo, alleen dan is er nog geen bad. En we willen graag een bad.
Ja inderdaad, bad een beetje naar beneden.onne schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:50:
[...]
Lijkt me vrij veel voor de ruimte, idee om het bad wat naar beneden te verplaatsen in de loze ruimte tussen wc en bad? Dan krijg je een grotere doorloop bij de douche.
Wij hebben ook een matwit acryl bad (van Luca) bevalt goed, zelfde prijsklasse. Weegt niet veel dus inderdaad kantelen bij aansluiten. Voor kraan moet je even kijken, het is niet voor niks dat er een behoorlijk blok in de vloer zit. Hij moet heel stevig aan de vloer zitten ivm de hoogte / stevigheid.
Baden met goede installatiehandleiding zijn wat teveel gevraagd volgens mij. Ik weet niet eens wat er allemaal bij zit. Bij deze staat dat er alleen een click-waste bij zit. Is dat dan met of zonder sifon? Geen idee.
Met vrijstaande kranen is het iets beter gesteld qua informatie zie ik nu. Bij die ik noemde kun je hem gewoon vastzetten met schroeven, zonder blok in de vloer.
Ja, acryl mat lijkt me ook mooi. Het is geen solid surface-uitstraling denk ik maar beter dan een spiegelend oppervlak. Fijn dat het bevalt. De meeste baden zijn glanzend.
Ik heb goed gekeken, maar baden in 160 zijn moeilijker te krijgen. Niet zonder reden denk ik. De Nemo/VanMarcke Cascata mat zou ook kunnen bijv., of de Riho Inspire in maat 160.colvano schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:50:
[...]
Lijkt me toch allemaal echt te krap. Een bad van 160 kan trouwens prima, ik zou even bij een winkel gaan testen als ik jou was. Het ligt heel erg aan de diepte van het bad en deze baden zijn over het algemeen vrij diep.
Ik vind wel een heel stel solid surface baden van die maat. Maar dat gaat mijn betaalbereidheid een beetje te boven.
Zoiets had ik eerst ook geprobeerd. Misschien kan ik nog eens gaan puzzelen of dat kan.CurlyMo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:58:
@TimoDimo Wat zeg je van wastafel en WC omwisselen en dan de douche een slag draaien?
EDIT: Heb wat zitten draaien, maar dit levert echt hele rare dingen op. Klopt ook wel want het bad en de wastafel zijn beide het smalste, dus die wil je parallel aan elkaar hebben in de lengte van de badkamer.
[ Voor 27% gewijzigd door TimoDimo op 25-07-2021 15:50 ]
[ Voor 16% gewijzigd door MacbookProx op 25-07-2021 16:10 ]
Ja dat kan waarschijnlijk, alleen vind ik minder mooi, dan heb je de WC als het ware in de douche:MacbookProx schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:08:
En douche en meubel op je oorspronkelijke plek, met de wc rechtsboven tegen de korte zijde (Noordzijde in dit plaatje)en het bad wat meer naar de andere korte zijde schuiven (Zuidelijker in dit plaatje)?
/f/image/lGIOLsV7sbew2bcAjOU6Yx66.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat wat ik eerst had toch het beste is, met dus het bad een beetje meer naar beneden, zie onder.
Een douche van 85 lijkt me ook weer niet heel klein toch? Er worden volop douchecabines verkocht van 80x80. Dan neem ik 5 cm extra; lijkt me best kunnen. Maar ik ga straks even testen (met een meetlint onder de douche
/f/image/HsDVk5aDSPrfMxzItaLd0dLk.png?f=fotoalbum_large)
Is dat een dubbele douchekop? Dan moet je even kijken of dat gaat met de capaciteit van je cv… je wilt niet 2 pisstraaltjesTimoDimo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:15:
[...]
Ja dat kan waarschijnlijk, alleen vind ik minder mooi, dan heb je de WC als het ware in de douche:
[Afbeelding]
Ik denk dat wat ik eerst had toch het beste is, met dus het bad een beetje meer naar beneden, zie onder.
Een douche van 85 lijkt me ook weer niet heel klein toch? Er worden volop douchecabines verkocht van 80x80. Dan neem ik 5 cm extra; lijkt me best kunnen. Maar ik ga straks even testen (met een meetlint onder de douche).
[Afbeelding]
Geinig. Bedoelde bad nog iets meer de hoek in. En mogelijk dan een gesloten douchecabine. Met een deur aan de ‘voorkant’, rechts van je badkamermeubel. Heb je mooi je wc weggewerkt in een hoekje.TimoDimo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:15:
[...]
Ja dat kan waarschijnlijk, alleen vind ik minder mooi, dan heb je de WC als het ware in de douche:
[Afbeelding]
Edit: zoiets
:strip_exif()/f/image/O8dOLnZ3ouyueyGMaFVgzZUP.jpg?f=fotoalbum_large)
Blauw is dan een deur die zowel naar binnen als buiten de douchecabine kan draaien.
[ Voor 28% gewijzigd door MacbookProx op 25-07-2021 19:18 ]
Ja, meer omdat er ruimte was en je dan samen kunt douchen. De capaciteit is het probleem niet (buffervat met hygiënespiraal) maar misschien wel de waterdruk. Daarom komt er mogelijk een pompje voor.onne schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:47:
[...]
Is dat een dubbele douchekop? Dan moet je even kijken of dat gaat met de capaciteit van je cv… je wilt niet 2 pisstraaltjes
In feite prop je dan wastafel, douche en WC aan de ene kant en dan het bad in de grote ruimte die overblijft. Het zou kunnen, en ik denk dat het qua ruimtegebruik wel slim is. Je moet voor een WC volgens mij 75 cm in de breedte aanhouden, dus die douchedeur kan dan iets van 200 - 75 - 45 (wastafel) = 80 cm zijn. Dat moet wel gaan. Alleen ik vind het niet zo mooi staan.MacbookProx schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:14:
[...]
Geinig. Bedoelde bad nog iets meer de hoek in. En mogelijk dan een gesloten douchecabine. Met een deur aan de ‘voorkant’, rechts van je badkamermeubel. Heb je mooi je wc weggewerkt in een hoekje.
Edit: zoiets
[Afbeelding]
Blauw is dan een deur die zowel naar binnen als buiten de douchecabine kan draaien.
Nog maar even verder puzzelen dan.
Je kunt ze vaak bestellen afgewerkt met bv traelyx of rubio monocoat oil plus2c of je zou het zelf kunnen doen. Wordt ook bij op maat gemaakte eikenhouten badmeubels gebruikt. Dat zou echt lang mee moeten gaan, mits er geen direct water op komt en op blijft staan.CurlyMo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:32:
[...]
Dank, gevonden.
Ik zit hier nog een beetje te twijfelen of een echt eiken plank handig is voor in de badkamer of inderdaad beter composiet. Echt hout is natuurlijk duurzamer, maar niet als het minder lang meegaat.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BrTon16kkbtuuJvkyk8Okha4.jpg?f=user_large)
Maatvoering:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ------ 185 ------ | | | | | | | 270 335 | | | | || | | ||--90-- | || |---85---|| |
Met name de plaatsing van de WC irriteert me.
Andere verkenning is dit, maar dan kom je in de knoei met de doorloop tussen douche en bad.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EYoSM4g4baLlV2FyZzgbjEbU.png?f=user_large)
Een van de maatregelen die sowieso gaat gebeuren is het omdraaien van de deur.
[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 27-07-2021 09:30 ]
Of alles erin, maar krap en consessies, of bad eruit en een luxe grote douche mooi geplaatst.
Even je vrouw overtuigen dat dat bad een hoop moeite meebrengt (ook qua schoonmaken).
We gaan altijd samen in badMacbookProx schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:37:
Simpelweg geen bad nemen.
Of alles erin, maar krap en consessies, of bad eruit en een luxe grote douche mooi geplaatst.
Geen van ons maakt de badkamer schoon. Daar hebben we onze mannetjes / vrouwtjes voorEven je partner overtuigen dat dat bad een hoop moeite meebrengt (ook qua schoonmaken).
[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 27-07-2021 10:00 ]
Met die gedachten, is het enige andere alternatief dat ik kan bedenken om het toilet in dat nisje te plaatsen, de wastafel links en de douche rechts met een wandje tussen bad en douche. Maar als je graag samen in bad zit, is zo'n wandje ook niet prettig.
Ik zou bij de originele opstelling blijven.
Het lijkt mij ook dat je huidige indeling de beste optie is. Tenzij je bouwkundig nog wat kunt veranderen. Die entree in de onderhoek erbij betrekken bijvoorbeeld en de deur naar die andere ruimte (slaapkamer?) ergens anders maken. Of gewoon in de badkamer laten uitkomen (en suite badkamer).CurlyMo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:29:
Aangezien ik er zelf ook mee aan het stoeien ben plaats ik naar aanleiding van de vraag van @TimoDimo ook eens een situatie schets. Hier een plaatje van onze badkamer die volgend jaar aangepakt wordt. Is daar nog iets anders mee te doen dan deze indeling?
[Afbeelding]
Maatvoering:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ------ 185 ------ | | | | | | | 270 335 | | | | || | | ||--90-- | || |---85---||
Met name de plaatsing van de WC irriteert me.
Andere verkenning is dit, maar dan kom je in de knoei met de doorloop tussen douche en bad.
[Afbeelding]
Een van de maatregelen die sowieso gaat gebeuren is het omdraaien van de deur.
En veel dingen kun je in de muur verwerken. Bijvoorbeeld je inbouwtoiletreservoir. Dat scheelt minimaal 10 cm. Neem dan bijv. de Geberit Kombifix 8cm waarbij je reservoir geheel in de muur verdwijnt.
Ik ben zelf inmiddels ook verder gegaan met m'n indeling. Ik ben toch ook even bij mijn oorspronkelijke indeling gebleven, maar ik heb nu een douchewand met scharnierende deur bedacht. Met een 3D-plaatje zie je misschien beter hoe het dan wordt:
:strip_exif()/f/image/YmFMEHEVHIiR0aguWrxmKHfb.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat vinden jullie? (Let niet op de accessoires zoals de twee badmatten; ik was in een creatieve bui.
Verder even duur. Goede merken? Alternatieven?
https://www.tegeldepot.nl...i5kAsL-Z3xxoCY9gQAvD_BwE#
https://sanitairkamer.nl/...RUUsifkQJwxoCfxkQAvD_BwE#
https://www.sanitairwinke...0x7cm-rvs-met-flens-zwart
Ow en als t even kan sponsor ik niet graag DMG. Staan er tussen deze 3 DMG-dochterbedrijven?
Die doorloop, daar struikel ik over. Of nouja die lijkt mij wel erg smalTimoDimo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Het lijkt mij ook dat je huidige indeling de beste optie is. Tenzij je bouwkundig nog wat kunt veranderen. Die entree in de onderhoek erbij betrekken bijvoorbeeld en de deur naar die andere ruimte (slaapkamer?) ergens anders maken. Of gewoon in de badkamer laten uitkomen (en suite badkamer).
En veel dingen kun je in de muur verwerken. Bijvoorbeeld je inbouwtoiletreservoir. Dat scheelt minimaal 10 cm. Neem dan bijv. de Geberit Kombifix 8cm waarbij je reservoir geheel in de muur verdwijnt.
Ik ben zelf inmiddels ook verder gegaan met m'n indeling. Ik ben toch ook even bij mijn oorspronkelijke indeling gebleven, maar ik heb nu een douchewand met scharnierende deur bedacht. Met een 3D-plaatje zie je misschien beter hoe het dan wordt:
[Afbeelding]
Wat vinden jullie? (Let niet op de accessoires zoals de twee badmatten; ik was in een creatieve bui.)
Bericht hierboven
Is het niet lastig schoonmaken rondom een vrijstaand bad dat niet zo vrij staat?TimoDimo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Het lijkt mij ook dat je huidige indeling de beste optie is. Tenzij je bouwkundig nog wat kunt veranderen. Die entree in de onderhoek erbij betrekken bijvoorbeeld en de deur naar die andere ruimte (slaapkamer?) ergens anders maken. Of gewoon in de badkamer laten uitkomen (en suite badkamer).
[Afbeelding]
Wat vinden jullie? (Let niet op de accessoires zoals de twee badmatten; ik was in een creatieve bui.)
Bij ons staat die ook redelijk strak tegen de muur. Dat er mogelijk wat stof tussen muur en bad zit is mij nog nooit opgevallenpraliwi schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Is het niet lastig schoonmaken rondom een vrijstaand bad dat niet zo vrij staat?
Kortom, een probleem wat niet direct een probleem is, anders dan dat het hier tegen ramen aan staat en daarom misschien alsnog opvalt?
Daarom is een deel van de douchewand een deur.Floor-is schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:43:
[...]
Die doorloop, daar struikel ik over. Of nouja die lijkt mij wel erg smal