Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 47 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:29

Quad

Doof

Bedankt allemaal, hele waardevolle informatie! Ze gaan badmeubel op 87cm zetten, rand van de kom wordt dan 95cm na infresen. :)

Bedacht mij nog wel dat ik blij was dat we geen inbouwkranen hadden, dan kan je helemaal geen kant op.

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 27-05-2021 10:16 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:12
Heeft iemand een idee welke dop hierop past en waar te koop?
Inmiddels al verschillende winkels geweest maar niets lijkt te passen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jdKXTR5H/Knipsel.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:51
0re0 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:15:

[Afbeelding]
Zou dan gewoon een nieuwe radiatorkraan met bijpassende thermostaat halen?

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 27-05-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-07 11:39
0re0 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:15:

[Afbeelding]
Al bij de warmteservice binnen gestapt?
Zet er even een schuifmaat op zodat ze de afmetingen ook meteen zien.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:47

Timple

Quad schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Ik kan je er wel eentje aanraden... :P
Graag! Omgeving Noord-Limburg?

Vorige badkamer-afspraak kon alleen star in vierkante ruimtes denken. Onze dakserre is nogal belangrijk voor de indeling maar dat kunnen ze dan niet intekenen... Of het dan uiteindelijk past? Geen idee.

En een doorlopend blad van muur tot muur gaat bijvoorbeeld niet. Een badmeubel ziet er nou eenmaal zo uit, dus die moet ergens. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
Timple schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:57:
[...]

Graag! Omgeving Noord-Limburg?

Vorige badkamer-afspraak kon alleen star in vierkante ruimtes denken. Onze dakserre is nogal belangrijk voor de indeling maar dat kunnen ze dan niet intekenen... Of het dan uiteindelijk past? Geen idee.

En een doorlopend blad van muur tot muur gaat bijvoorbeeld niet. Een badmeubel ziet er nou eenmaal zo uit, dus die moet ergens. 8)7
Ik denk dat @Quad een tikje sarcastisch was.
Lees zijn perikelen maar eens terug hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 13:46
@Timple Bij ons konden ze de ruimte wel zo intekenen met de schuine wanden, maar uiteraard niet zoals ik dat heb gedaan via Sketchup.

Tekening die ik ontvangen heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvj52bgtrOXBYJvyAzx7JsiEQQs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/og0HkVc0sPzPuYqLTzR0RpYs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEIQNptAxl8H9u6cAGuAVBXkbFc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXvDQBhWX3YneDApQ2ROvQ3r.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik had wel zelf al het ontwerp gemaakt voordat wij naar die zaak gingen, dus wellicht hadden ze al een voordeel. Ben jij al begonnen om het in Sketchup te maken?

De ruimte die jullie hebben is nagenoeg hetzelfde, hebben jullie zelf al nagedacht waar je wat wil hebben? Wat zijn de exacte maten van de ruimte? Heb je wel al een ontwerp? Al is het in een vierkante ruimte, 1 kant zal dan schuin zijn.

Status hier is het nog steeds bijna klaar. Het kozijn tussen de slaapkamer en badkamer is geplaatst, glaszetter komt volgende week vrijdag. Daarna wordt alles gekit en komt de schilder zaken herstellen wat beschadigd is nadat ze geweest zijn.

Dan rest alleen nog de raambekleding wat nog niet werkt, en hierdoor wij ook niet naar boven kunnen tenzij je om 05:00 wakker wil worden van het licht buiten. Hopelijk volgende maand toch wel eindelijk afgerond...

[ Voor 58% gewijzigd door ollie_1982 op 28-05-2021 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Flix20 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat @Quad een tikje sarcastisch was.
Lees zijn perikelen maar eens terug hier.
Een tikje? :P
Naja, we hebben de douche in gebruik kunnen nemen, eindelijk. <3
Wel geconstateerd dat kitter een hoekje niet goed heeft afgekit, kan badkamerzaak weer niet veel aan doen.
Badmeubelblad loopt wat krom weg, kan de zaak ook niet veel aan doen.
Installateur gesproken, heeft tekeningen laten zien die anders waren dan de oorspronkelijke tekeningen. Hij gaf aan dat hij precies doet zoals op de tekening staat, klopt ook wel. Badkamerzaak heeft daar de boel dus verkloot.

Wandlampjes zijn niet dimbaar, ik betaal dus 50 euro stuk voor niet dimbare lampjes met IPxx rating. Dat moet of worden vervangen of ze krijgen 'm terug.

Badmeubel is 10CM de lucht ingezet, mijn vrouw is er erg blij mee, ik zie 't vanavond wel.
Verder nog genoeg te doen..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 22:56
Oke laatste merkvraag en dan houd ik echt op :) Ik heb het topic goed doorgespit maar het woord 'Ben' is nogal een ongelukkige.

Daarom maar de vraag: iemand ervaring met het merk Ben van Saniweb? Chinees spul / huismerk / A-merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 00:02:
Oke laatste merkvraag en dan houd ik echt op :) Ik heb het topic goed doorgespit maar het woord 'Ben' is nogal een ongelukkige.

Daarom maar de vraag: iemand ervaring met het merk Ben van Saniweb? Chinees spul / huismerk / A-merk?
In mijn geval: Ben er niet aan begonnen. ;)

Het is weer een van die vele bedrijven die claimt net zo goed als of zelfs beter te zijn dan een A-merk. Niets is minder waar: de kwaliteit is erg slecht. Het is niet uitzonderlijk dat je binnen een aantal jaar al een garantieclaim moet doen of iets moet laten vervangen. Met name de kranen zijn slecht en gaan snel lekken.

Zeker met kranen: Ga voor een Grohe, Hansgrohe, ... Zeker als het om inbouwkranen gaat: je wilt dat hetgeen je in de muur achter tegels of stucwerk stopt, gewoon goed is. Ga daar niet op besparen.

Qua toiletten, mocht je een mat zwart toilet willen, dan heb je volgens mij wel een opgave om een echt goede te vinden. 🤔 De bekende merken doen daar niet aan. Ik ben dus zelf ook voor een onbekend merk toilet gegaan. Maar ik heb dan wel een Geberit inbouwreservoir, waar ik alles aan kan hangen. Dus zodra dat toilet me echt niet meer bevalt en ik een goed alternatief heb, dan haal ik het er af en zet ik dat andere toilet erop.

https://nl.trustpilot.com/review/bensanitair.nl

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:36

Is gewoon het huismerk van de (Ben ;)) Mandemakers groep. Alle Mandemakers-zaken verkopen het zo’n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Tanuki schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:04:
[...]

In mijn geval: Ben er niet aan begonnen. ;)

Het is weer een van die vele bedrijven die claimt net zo goed als of zelfs beter te zijn dan een A-merk. Niets is minder waar: de kwaliteit is erg slecht. Het is niet uitzonderlijk dat je binnen een aantal jaar al een garantieclaim moet doen of iets moet laten vervangen. Met name de kranen zijn slecht en gaan snel lekken.

Zeker met kranen: Ga voor een Grohe, Hansgrohe, ... Zeker als het om inbouwkranen gaat: je wilt dat hetgeen je in de muur achter tegels of stucwerk stopt, gewoon goed is. Ga daar niet op besparen.

Qua toiletten, mocht je een mat zwart toilet willen, dan heb je volgens mij wel een opgave om een echt goede te vinden. 🤔 De bekende merken doen daar niet aan. Ik ben dus zelf ook voor een onbekend merk toilet gegaan. Maar ik heb dan wel een Geberit inbouwreservoir, waar ik alles aan kan hangen. Dus zodra dat toilet me echt niet meer bevalt en ik een goed alternatief heb, dan haal ik het er af en zet ik dat andere toilet erop.

Bij de toilet is ook het inbouw reservoir dat het werk doet, dus dan maakt de pot zelf niet zo heel veel meer uit wat werkende onderdelen betreft.

Zoals onderstaand aangeeft, huismerk van DMG.
Ik zou er niet aan beginnen. Met name omdat het zeer vermoedelijk om rebranded generieke Chinese materialen gaat.
Mij werd het door de loodgieter ook afgeraden omdat huismerken notoir zijn als het gaat om reserve onderdelen. Zolang een model nog in het assortiment zit, valt het nog wel mee. Maar zodra een model eruit gaat, gaan daarmee ook de reserve onderdelen.
Iets waar je met een gerenommeerd merk minder risico op loopt.
remzor schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Is gewoon het huismerk van de (Ben ;)) Mandemakers groep. Alle Mandemakers-zaken verkopen het zo’n beetje. pushen het
Ik ben nog niet in een DMG zaak geweest waar ze direct alle Ben in de offerte stopte en je er echt op moest staan om het naar een Hans Grohe om te laten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:58
Tanuki schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:04:
[...]

We zijn in 4 badkamerzaken geweest, met als resultaat 3 offertes.
In alle zaken wordt Grohe afgeraden en Hans Grohe ook. Is volgens hen niet meer wat het geweest. Vergane glorie zegt men. Feit dat Grohe ook in een bouwmarkt te halen is zegt volgens hen genoeg.

Vond het wel opvallend dat men in 4 zaken dezelfde mening was toegedaan. Heeft het te maken met kwaliteit of zijn de marges minder??
Hans Grohe is niet veel goedkoper dan een Brauer kraan of Hotbath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:42
Vandaag bezichtiging gehad voor badkamer. Projectontwikkelaar geeft aan dat een inbouwkraan in de wand (Grohe Grohtherm SmartControl inbouwkraan) een extra ruimte inneemt van 10cm van de wand. Er moet apart een muurtje ervoor gemaakt worden. Ik begrijp eigenlijk niet waarom dit een vereiste is. Heeft dit te maken met de techniek of met nieuwe bouwnormen?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Monkeydancer schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:36:
Vandaag bezichtiging gehad voor badkamer. Projectontwikkelaar geeft aan dat een inbouwkraan in de wand (Grohe Grohtherm SmartControl inbouwkraan) een extra ruimte inneemt van 10cm van de wand. Er moet apart een muurtje ervoor gemaakt worden. Ik begrijp eigenlijk niet waarom dit een vereiste is. Heeft dit te maken met de techniek of met nieuwe bouwnormen?
De inbouwdiepte van de meeste douche inbouwkranen is ongeveer 8 cm.
Als je dat wil inbouwen en de wand is 10 cm wordt dat geheid een wak aan de andere kant.
Bijkomend nadeel is dat je geen ¨vlees¨ hebt om iets vast te zetten.
In beton is helemaal de hel.

Makkelijker is om het inbouwdeel tegen de muur te schroeven, leidingen er aan (scheelt ook heel veel tijd om niet in te frezen) en een wand er voor.
Nissen zijn dan ook meteen makkelijk te maken.
Layumi schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:40:
[...]

In alle zaken wordt Grohe afgeraden en Hans Grohe ook. Is volgens hen niet meer wat het geweest. Vergane glorie zegt men. Feit dat Grohe ook in een bouwmarkt te halen is zegt volgens hen genoeg.

Vond het wel opvallend dat men in 4 zaken dezelfde mening was toegedaan. Heeft het te maken met kwaliteit of zijn de marges minder??
Marge, ze hebben allemaal een huismerk en daar wordt het meeste op verdiend.
Bij de gerenommeerde merken zijn zeker 10 jaar na productie nog onderdelen te krijgen.
Blijf weg van china look-alike en niet alle Italiaans design is even goed, hoe mooi het er ook uitziet.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:21
Wij moeten een nieuwe badkamer laten maken, 11.6m2.

Alles moet inbouw zijn en dus van de beste kwaliteit, geen zin in gezeur tussen de wanden.

Dus ik kom uit bij Brauer of hotbath uit, maar welke is nou echt de beste op lange termijn en is er nog een alternatief? Grohe snap ik wel maar heeft niet mijn voorkeur.

Alles wordt microcement/beton, eerst spullen laten zetten en dan laten komen of eerst beton en dan laten zetten?

Elke tip is welkom.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Layumi schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:40:
[...]

Welke zaken zijn dat geweest?
En welk merk werd dan wel aanbevolen?

Als je over een merk twijfelt, neem eens contact op met een loodgieter en vraag daar advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:58
Flix20 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:45:
[...]

Welke zaken zijn dat geweest?
En welk merk werd dan wel aanbevolen?

Als je over een merk twijfelt, neem eens contact op met een loodgieter en vraag daar advies.
2 zaken in Utrecht en 2 zaken uit de omgeving. Damixa, Brauer en Hotbath is wat men aanbeveelde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 07:31
Bschnitz schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:20:
Wij moeten een nieuwe badkamer laten maken, 11.6m2.

Alles moet inbouw zijn en dus van de beste kwaliteit, geen zin in gezeur tussen de wanden.

Dus ik kom uit bij Brauer of hotbath uit, maar welke is nou echt de beste op lange termijn en is er nog een alternatief? Grohe snap ik wel maar heeft niet mijn voorkeur.

Alles wordt microcement/beton, eerst spullen laten zetten en dan laten komen of eerst beton en dan laten zetten?

Elke tip is welkom.
1. Fima Carlo Frattini
2. Hotbath
3. Brauer

Bijna 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Hier een N=1 ervaring met Brauer. Ik heb rond 2010 mijn eerste badkamer gebouwd. Hierin heb ik toen een Brauer inbouw-regendouche, badkraan en wastafelkraan geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxZnJa6l5YeEyiEA-TZQ6XRUdOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrxTJi1AOcxZboEerroZp4hD.jpg?f=fotoalbum_large

Na een jaar of 10 gingen sommige kranen wat stroever. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het harde water hier, en wellicht dat we het huis rond 2016 10 maanden niet gebruikt hebben (even tijdelijk in het buitenland gewoond).

De douchekraan heb ik toen (als ik het mij goed herrinner, halverwege 2019) uit elkaar gehaald voor zover dat ging. Dat moest vanaf de voorkant want hij was dus in de muur gemetseld. Wat ik er uit kon halen ontkalkt en schoongemaakt, toen liep hij weer soepel.

De wastafelkraan kreeg ook een wat hogere begin-weerstand bij het aan en uitzetten. Temperatuur (links-rechts) liep soepel, maar je moest even 'door' een weerstand heen om de hoeveelheid water aan te passen. Ik denk dat dit met ontkalken ook goed op te lossen was, maar dat heb ik nooit gedaan want het huis is inmiddels verkocht :+

Misschien is het normaal dat kranen na een jaar of 10 wat stroever gaan en schoongemaakt/ontkalkt moeten worden, maar bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal weet ik dat dus niet zeker. Wel liep het weer goed na het schoonmaken, dus ik ben tevreden over Brauer en zou dit zo weer in een badkamer plaatsen (ins ons nieuwe huis komt overigens wel een waterontharder :)).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Die badkamerkranen...wat een verhaal inderdaad. Inmiddels 4 offertes, 3 met Ben, 1 met Hothbath. Geen enkele met Grohe / Hans Grohe.

Wat betreft tegels: zijn daar nog bepaalde 'regels' qua grootte en afmetingen van de badkamer?
"Vanaf 180 cm tot 300 cm, is vaak de 60×60 de juiste keuze" lees ik online en onze badkamer is 281 bij 221.

Nu vinden wij kleine tegels helemaal niet mooi (teveel voegen), dus zaten we te denken om zowel vloer als wanden 60x60 te pakken, of misschien zelfs wel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:49
Ik zit even te stoeien met het type waste bij wastafelkranen. Als ik een wastafel heb met een afsluitbare pop up afvoerplug, maakt het dan nog uit wat voor waste de kraan heeft? Kranen worden namelijk aangeboden met een trekwaste, een popup/push-open waste of zonder waste.
Ik weet dat ik geen trekwaste moet hebben maar wat nou als de kraan die ik op het oog heb toevallig met een push-open/klikwaste komt? Wordt deze dan geleverd met een losse afvoerplug (die ik dus al heb)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik ben mij aan het orienteren op een douchegoot en overweeg een Easydrain Compact.

Is dit een aanrader? Of zijn er betere alternatieven? Bijv. met een flens of met TAF 'doek'?

De Compact is verkrijgbaar met 30 en 50 mm waterslot. Sluit 50mm beter af?

[ Voor 8% gewijzigd door Tanooki op 05-06-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Nu we bij het toilet zijn beland, twijfelen we wat te doen: volledig betegelen of een deel stucen.

Iemand ervaring met alle wanden stuc en alleen betegelen van het gedeelte achter het toilet? Ons toilet is 'maar' 92cm breed en we twijfelen even of dat niet ontzettend ranzig wordt. Zowel mijn vrouw als ik zitten bij het plassen, maar m.n. mannenbezoek spettert nog wel eens langs de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:02
zonder meer betegelen. Je hebt maar een paar bezoekers nodig die niet gaan zitten of iemand die een keer goed ziek is en de wc net niet haalt en je muren zien er dan niet meer uit. Daarnaast spettert er bij het doorspoelen ook altijd wel iets, dus dan is het wel zo fijn als dat op de tegels komt en niet op een gestucte muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-07 23:01
Flix20 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:58:
Wij zijn momenteel nog op zoek naar accessoires als handdoek rekken, een wandrek om je shampoo's etc in de douche neer te zetten.
Iemand hier nog een leuk adres voor?

Ook dit is weer echt bizar wat prijzen betreft.
Wil ik een bakje aan de muur in de woonkamer hangen, kost het 20 piek. Maar zodra er 'badkamer' voor staat, kost het even factor 10.
Nog iets gevonden? Ik denk dat iets in de hoek het minst in de weg zit. Veel is duur of ziet er goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Megalomania schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Nog iets gevonden? Ik denk dat iets in de hoek het minst in de weg zit. Veel is duur of ziet er goedkoop uit.
Wij hebben deze: https://www.sanitairwinke...esa-frame-doucherek-zwart
Prima ding! (Prijs is wel verhoogd blijkbaar, want wij hebben er €90 voor betaald)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06-2024
Als je een bad met bubbel en/of jetfunctie koopt: hoe vaak gaan die dingen dan eigenlijk stuk?

(We gaan een nieuwe badkamer kopen en ik wil wel een ligbad met zoiets, maar ik kom net uit het zwembad waar het bubbelbad voor de 387273e keer stuk is en nu ben ik bang dat die thuisbaden ook om de haverklap stuk zijn)

[ Voor 54% gewijzigd door locloc op 13-06-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathaniel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Iemand hier ervaring met afschotprofiel voor in de douche? Of alternatieve ideeen die er netjes uit zien? Zie hieronder en een douchegoot (easydrain?) en de aansluiting hiervan? We willen namelijk ene grote tegel die zo breed is als de inloopdouche. Op het profiel komt dan nog een douchewand te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUKtcomrh1jyNwMTqGg1EngRa1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BAQvnKzzJdKPTPambLQcEFZo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Iets af laten lopen en glaswand op het vlakke zetten en dan afkitten? M'n ouders hebben het zo gedaan en het ziet er heel strak uit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Nathaniel schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:14:
Iemand hier ervaring met afschotprofiel voor in de douche? Of alternatieve ideeen die er netjes uit zien? Zie hieronder en een douchegoot (easydrain?) en de aansluiting hiervan? We willen namelijk ene grote tegel die zo breed is als de inloopdouche. Op het profiel komt dan nog een douchewand te staan.

[Afbeelding]
Aco Showerstep is wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:07
goldmemberf1 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:17:
Nu we bij het toilet zijn beland, twijfelen we wat te doen: volledig betegelen of een deel stucen.

Iemand ervaring met alle wanden stuc en alleen betegelen van het gedeelte achter het toilet? Ons toilet is 'maar' 92cm breed en we twijfelen even of dat niet ontzettend ranzig wordt. Zowel mijn vrouw als ik zitten bij het plassen, maar m.n. mannenbezoek spettert nog wel eens langs de pot.
Wij hebben sinds 1 jaar stuc en ziet er nog brandschoon uit, en dat met 3 kleine kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
habermas schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:58:
zojuist bij Sanitairwinkel geweest, offerte gekregen voor douche, badmeubelset 80cm met spiegelkast, en tegels:

[Afbeelding]

Het gaat om een kleine badkamer (190x155). Uiteindelijk wordt de offerte ongeveer 3000,- denk ik (hij heeft de Proline badmeubelset twee keer in de offerte gezet, en de tegels moeten nog op maat besteld worden).

Het Proline meubel zag er in de showroom mooi uit, maar ik begrijp uit posts hier dat Proline qua prijs niet aan te raden is. Maar welke prijsrange mag je minimaal verwachten voor een beetje kwalitatief badmeubel + spiegelkast van 80cm? Onder de 1000,- toch niet zo te zien, zelfs bij een budgetmerk als Saniclass kom je daarop uit. Je zit al snel te kijken naar 1500 a 2000 zo te zien?

Daarnaast raadde hij Grohe af (goedkoop Chinees materiaal), en gaf Brauer als alternatief. Zag er kwalitatief goed uit voor een schappelijke prijs:
https://www.sanitairwinke...nden-handdouche-mat-zwart
@habermas en deze nog doorgezet?

Bevalt Saniclass?
Heb je nog andere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
jordyc schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:49:
zonder meer betegelen. Je hebt maar een paar bezoekers nodig die niet gaan zitten of iemand die een keer goed ziek is en de wc net niet haalt en je muren zien er dan niet meer uit. Daarnaast spettert er bij het doorspoelen ook altijd wel iets, dus dan is het wel zo fijn als dat op de tegels komt en niet op een gestucte muur.
100% betegelen.
Hier heb ik mat witte tegels langs de wc en er zit inderdaad zo nu en dan ook een blauwe spetter van het inbouw wc verfrisser op de muur.

Daarnaast vind ik het ook wel een beetje in een natte ruimte horen.
Megalomania schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Niet heel actief naar gezocht gezien andere dingen in het huis prio hebben.
Maar hou wel m'n ogen open mocht ik wat voorbij zien komen.
We maken het onszelf wel een stuk lastiger omdat we niet willen boren in de doucheruimte.

[ Voor 25% gewijzigd door Flix20 op 15-06-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
goldmemberf1 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:17:

Je kunt het stucwerk afwerken met speciale badkamer verf of bv een coating van het merk Vestingh. Even makkelijk schoon te maken als tegels en toch de gestucte look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVnKUFh9YCAvHdIbMRrUi3WmneU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fD4bCx7mZcd0aphr7Xvx4MNR.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand hier ervaring met deze of soortgelijke drain/put? Ik was eerst van plan voor de Tece drainprofile te gaan, maar deze put van easydrain vind ik ook mooi en lijkt me makkelijker schoon te maken. Maar ik heb geen idee wat verder de voor- en nadelen zijn van zo'n hoekputje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Monstera schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:28:
[Afbeelding]

Heeft iemand hier ervaring met deze of soortgelijke drain/put? Ik was eerst van plan voor de Tece drainprofile te gaan, maar deze put van easydrain vind ik ook mooi en lijkt me makkelijker schoon te maken. Maar ik heb geen idee wat verder de voor- en nadelen zijn van zo'n hoekputje.
Vooral even uitzoeken hoe je 'm schoon maakt en uitzoeken hoe je het afschot legt naar zo'n putje. Met grote tegels kan het lastig zijn om in zo'n hoek uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Voor de matzwart Tweakers: wat zijn jullie ervaringen met krassen en onderhouden? Kon niet heel veel reacties in dit topic vinden.

In alle eerlijkheid zie ik mezelf niet iedere keer na het douchen de kraan afdrogen. Het water hier is volgens mij ook ook niet super 'zacht'. Dat doet me een beetje twijfelen of zwart wel een verstandige keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

goldmemberf1 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:10:
Voor de matzwart Tweakers: wat zijn jullie ervaringen met krassen en onderhouden? Kon niet heel veel reacties in dit topic vinden.

In alle eerlijkheid zie ik mezelf niet iedere keer na het douchen de kraan afdrogen. Het water hier is volgens mij ook ook niet super 'zacht'. Dat doet me een beetje twijfelen of zwart wel een verstandige keuze is.
Tot nu toe maken wij de kraan na het douchen steeds droog. Nog geen krassen op de (Damixa) kranen ontdekt, maar kalk zie je wel snel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Hah, daar zou ik een partij van balen. Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. Of in dit geval naast je lichaam ook je douchestang drogen.

Is dat bij al die hippe kleurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46
Blik1984 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:26:
[...]

Wij hebben sinds 1 jaar stuc en ziet er nog brandschoon uit, en dat met 3 kleine kids
Knap! Wij ook sinds 1 jaar maar overal zitten afdrukken van vieze handjes. Maargoed, niet alleen op de wc dus heb me er maar bij neergelegd dat ik binnenkort weer even mag sausen :-) of keer goed schoonmaken want het is schrob vast.

Anyway. Ik zou kiezen wat je mooi vindt. Desnoods om de paar jaar beetje bij werken met de roller.

[ Voor 16% gewijzigd door koentjuh op 15-06-2021 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Monstera schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Je kunt het stucwerk afwerken met speciale badkamer verf of bv een coating van het merk Vestingh. Even makkelijk schoon te maken als tegels en toch de gestucte look.
Ik wil het ook een keer proberen, opnieuw tegelen kan altijd nog.

Maar ik vind volledig betegeld zo’n zwembad-look geven.

We zien wel of er mooi blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Is die badkamer verf dan ook 'waterproof'? Daar zit volgens mij het gevaar bij stucen.

[ Voor 95% gewijzigd door goldmemberf1 op 15-06-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
goldmemberf1 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:40:
Is die badkamer verf dan ook 'waterproof'? Daar zit volgens mij het gevaar bij stucen.
Je hebt speciale vergen die zelfs in douches gebruikt kunnen worden. Maar goed, daar wil ik nog wel tegels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
SquareOne schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Vooral even uitzoeken hoe je 'm schoon maakt en uitzoeken hoe je het afschot legt naar zo'n putje. Met grote tegels kan het lastig zijn om in zo'n hoek uit te komen.
Ok, dat is niet onbelangrijk inderdaad, dat afschot. Even onze installateur raadplegen of hij dat kan. Schoonmaak weet ik niet exact, er staat bij dat het makkelijk is, maar dat zegt weinig als je niet weet hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
goldmemberf1 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:40:
De speciale badkamer coating van Vestingh os volledig waterdicht. Zou zelfs in de douche kunnen inderdaad maar dat zou ik zelf niet aandurven. Gewone badkamer verf is afneembaar maar niet volledig waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18
Morgen moeten we de voegkleur kiezen maar we twijfelen nogal. Voor onze mat witte tegels willen we graag een witte voeg, net als voor de groene visgraat accent tegels (achter bad en douche).

Voor de grijze vloertegels (100x100) die ook doorlopen in een muur kiezen we een zilvergijze voeg.

De tegezetter adviseerd echter zilvergrijs voor alles. En raad wit af..

Hebben jullie ervaring met witte voegen?

zijn ze echt zo besmettelijk en minder vergevingsgezind bij kleine foutjes in het tegelen?

[ Voor 32% gewijzigd door BasvanS op 16-06-2021 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
BasvanS schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 00:09:
Morgen moeten we de voegkleur kiezen maar we twijfelen nogal. Voor onze mat witte tegels willen we graag een witte voeg, net als voor de groene visgraat accent tegels (achter bad en douche).

Voor de grijze vloertegels (100x100) die ook doorlopen in een muur kiezen we een zilvergijze voeg.

zijn ze echt zo besmettelijk en minder vergevingsgezind bij kleine foutjes in het tegelen?
Alles een kleur voegt wel makkelijker ;)

Bij een witte voeg in een witte tegel vallen imperfecties in t tegelwerk juist minder op dan met zilvergrijs..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57
Wij hebben een witte voeg met witte tegels en het is wel iets besmettelijker ja, ze ziet sneller dingen als opgedroogde zeepresten in bijv. de douche. Ik zou het zelf denk ik niet meer doen. Of je moet heel erg van (veel) schoonmaken houden.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Monstera schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:28:
[Afbeelding]

Ik heb de vierkante versie daarvan.
Foto's staan hier ergens in het topic niet ver terug.

Schoonmaak is easy. De bovenste tegel til je er zo uit en daaronder zit een verwijderbare sifon, zoals heel duidelijk op de productpagina te zien is (even naar beneden scrollen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tjendtsn2rCQwmlYhIisqEA1f1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w9n6XlxklkLYR0pfioX4rEEF.png?f=fotoalbum_large

Die met enige regelmaat even openmaken en schoonmaken. Met name als er gebruikers met lang haar zijn vangt dat ding behoorlijk wat op met bijbehorende drap.
Is ook binnen 5 minuten weer schoongemaakt. Ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bij ons hebben we deze voegkleuren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buIIQP5is-m-S3BdIdqXkuNILHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOkkmTsPewZ1q35yvYNmqhNs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyoYth7ggKvwEzXANpudrJ5l2o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8Yo28fyIej5TbXDb2bGUelR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79uPsm936mhiCjbc1T2D893sigY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7CrW9qjX2PixXmDLm2fiBCj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Flix20 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Ik heb de vierkante versie daarvan.
Foto's staan hier ergens in het topic niet ver terug.

Schoonmaak is easy. De bovenste tegel til je er zo uit en daaronder zit een verwijderbare sifon, zoals heel duidelijk op de productpagina te zien is (even naar beneden scrollen).
[Afbeelding]

Die met enige regelmaat even openmaken en schoonmaken. Met name als er gebruikers met lang haar zijn vangt dat ding behoorlijk wat op met bijbehorende drap.
Is ook binnen 5 minuten weer schoongemaakt. Ideaal!
Dank! Dat klinkt inderdaad ideaal. Bij de Tece drainprofile, ons alternatief, verwijder je het rooster en daarna 2 bakjes die je uit elkaar haalt en schoonmaakt. Dit klinkt toch echt eenvoudiger.

Ik heb teruggekeken en zag de foto's, mooi eindresultaat! Ik meende ook te lezen dat je Philips hue spots hebt geplaatst, daar zit ik ook naar te kijken. Bevalt dit?

[ Voor 7% gewijzigd door Monstera op 16-06-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstera
Mooie vloertegel! Welke is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Monstera schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:35:
[...]

Mooie vloertegel! Welke is dit?
Volgens de offerte: Pietra limestone black matt rett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:13

Floor-is

5.2

goldmemberf1 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:30:
Wij hebben een offerte ontvangen met daarop de merken Sanindusa en Hotbath. Iemand bekend met deze merken en hoe staan deze aangeschreven?
Hotbath is goed spul :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Werkt wel fijn, zeker!

Even wat anders, wat zou je mogen verwachten van de afwerking van je badmeubel, ongeacht wat t gekost heeft?

We komen vandaag achter dat 't werkblad beetje scheef erop gezet staat en er flinke kitresten aan 1 kant zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ted7byoYcmfOi1FpjKvvE95dw00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BhX6QKpuD8dM29J2QsAIN3e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKM6ZTFdUfTCrqgX7oy7wLUU-NU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJblhUHcHSgM3X4tPXo4Gq0l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7x8_WsL6H0-1jpJY7bBn9NpkDls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gcXsTtp0YG11AHIu1yQvcZt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kNaQ6tEnjEb05jiR8ZQkCCyne0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAhR6V1AdxHv3WipBS2C8xa5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KmSAVWfQhZ9Nh_2UXqMCMVcxrc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fndREbkNUtXAjnqVuhpIjDx.jpg?f=fotoalbum_tile

Melden en laten oplossen met risico op beschadigingen aan het meubel en/of muur of kit eraf halen en het zo laten zitten?

Het is wel het zoveelste "dingetje" wat gewoon net niet is.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Monstera schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:34:
[...]

Dank! Dat klinkt inderdaad ideaal. Bij de Tece drainprofile, ons alternatief, verwijder je het rooster en daarna 2 bakjes die je uit elkaar haalt en schoonmaakt. Dit klinkt toch echt eenvoudiger.

Ik heb teruggekeken en zag de foto's, mooi eindresultaat! Ik meende ook te lezen dat je Philips hue spots hebt geplaatst, daar zit ik ook naar te kijken. Bevalt dit?
Inderdaad Hue spots. Althans, zelf de spots gekocht en daar de GU10 Hue lampen in gezet en boven de deur een sensor gehangen dus zodra je binnen stapt het licht aangaat en ook weer uit bij geen beweging.
Werkt volledig naar tevredenheid.
Enigste nadeel, is dat bij iedere andere badkamer/toilet waar we nu komen we ons irriteren dat we een lichtknopje moeten zoeken en daarna weer 2 stappen terug moeten zetten omdat "owja, licht uitdoen"
#luxeproblemen.
Quad schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:21:
[...]

Werkt wel fijn, zeker!

Even wat anders, wat zou je mogen verwachten van de afwerking van je badmeubel, ongeacht wat t gekost heeft?

We komen vandaag achter dat 't werkblad beetje scheef erop gezet staat en er flinke kitresten aan 1 kant zitten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Melden en laten oplossen met risico op beschadigingen aan het meubel en/of muur of kit eraf halen en het zo laten zitten?

Die lijm/kit resten vielen mij ook meteen op bij je foto's.
kitter slordig geweest, of was dit vanuit fabriek?
Lijkt alsof de gehele lijmlaag niet helemaal 100% is geweest, ook omdat ie scheef zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:13

Floor-is

5.2

Quad schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:21:
[...]

Werkt wel fijn, zeker!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

DMG toch? Wat een gepruts van je leverancier zeg. Dit hoort overduidelijk niet natuurlijk, je mag verwachten dat het goed in elkaar wordt gezet natuurlijk!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Flix20 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:24:
[...]

Die lijm/kit resten vielen mij ook meteen op bij je foto's.
kitter slordig geweest, of was dit vanuit fabriek?
Lijkt alsof de gehele lijmlaag niet helemaal 100% is geweest, ook omdat ie scheef zit.
Ik heb geen idee, we hebben zoveel gezeik met andere dingen dat we ons daarop hebben zitten focussen en dit niet eerder is opgevallen.
De zaak heeft inmiddels een brief gehad om uiteindelijk op te leveren per 11 juni, is niet gebeurt. Op zich niet erg want er kwam op die manier wel een klein beetje progressie.
We zijn al vanaf 15 april bezig..
Floor-is schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:48:
[...]

DMG toch? Wat een gepruts van je leverancier zeg. Dit hoort overduidelijk niet natuurlijk, je mag verwachten dat het goed in elkaar wordt gezet natuurlijk!
Geen DMG, bewust gekozen voor een kleinere lokale zaak. Badmeubel is van het merk Primabad, maar zo prima is het dus niet echt. :z

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Quad schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Ik heb geen idee, we hebben zoveel gezeik met andere dingen dat we ons daarop hebben zitten focussen en dit niet eerder is opgevallen.
De zaak heeft inmiddels een brief gehad om uiteindelijk op te leveren per 11 juni, is niet gebeurt. Op zich niet erg want er kwam op die manier wel een klein beetje progressie.
We zijn al vanaf 15 april bezig..

[...]

Geen DMG, bewust gekozen voor een kleinere lokale zaak. Badmeubel is van het merk Primabad, maar zo prima is het dus niet echt. :z
Ons meubel is ook van Primabad, maar ziet er absoluut niet zo uit als op jou foto's.
Meubel zat overigens zo goed als volledig gemonteerd in de doos. Monteur heeft 'm eigenlijk alleen hoeven ophangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-06-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Heeft er iemand ervaring met zo'n stopcontact in de spiegelkast? Die dingen zijn vaak los toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouzziew
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:58
Megalomania schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:42:
Heeft er iemand ervaring met zo'n stopcontact in de spiegelkast? Die dingen zijn vaak los toch?
Ja heb ik hier laten doen, gelijk gecombineerd met een schakelaar voor de spiegelverlichting. Was inderdaad een losse unit die in de hoek van de kast gemonteerd zit. Bevalt prima! Ideaal voor het opladen van scheerapparaat/elektrische tandenborstel.

Met een hamer past alles... - PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wij hebben 2 dubbele genomen, ideaal. Zitten
per stuk ook 2 USB poorten op en natuurlijk een schakelaar voor de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
@Dj-sannieboy @Wouzziew thanks voor jullie antwoord! welke hebben jullie en waar gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:45
Inderdaad ideaal voor het opladen van tandenborstels. Lekker weggewerkt.

Ik heb in de bovenkant van mijn spiegelkast ook nog een ledspot geplaatst van 1 watt (evt met een shelly om deze op een bepaalde tijd aan-uit te laten schakelen. Deze brand de hele nacht dus als er 's nachts iemand naar de wc moet, hoeven niet alle lampen van de badkamer aan maar zie je zo voldoende om ff naar het toilet te gaan.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouzziew
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:58
Megalomania schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:55:
@Dj-sannieboy @Wouzziew thanks voor jullie antwoord! welke hebben jullie en waar gekocht?
Mijne kwam destijds bij de Hornbach vandaan (net als de rest van de badkamer overigens), heb 'm even teruggezocht:
https://www.hornbach.nl/s...kast/4681085/artikel.html

De productfoto's wijken wat af zie ik, in het echt is ie gewoon netjes chroom-grijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Wouzziew op 20-06-2021 21:53 ]

Met een hamer past alles... - PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Megalomania schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:55:
Wij hebben een spiegelkast van Primabad, de contactdozen zijn eveneens van Primabad.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18
Hij staat! Het 180 KG zware bad, na 2 mislukte pogingen via het trapgat nu met de kraan. Als ik dat van te voren geweten had..

Zelf heb ik al het materiaal bij elkaar geschopt en een tegelzetter en installateur geregeld.
  • Al het kraanwerk mat wit en meubel + vensterbank word Eiken. ]
  • Bad en wastafel Solid Surface. (wastafel komt 2 juli)
  • Magnum vloerverwarming als Backup voor de bestaande vloerverwarming (Geen CV ketel meer maar 2 Warmptepompen voor tapwater en verwarming).
  • Spanplafond met Led rondom via Zigbee (HUE) (komt 15 juli)
  • Douche volledig inbouw van Hansgrohe, met schouderdouche en losse handdouche (Rainfinity)
  • Tegels van Jos Aries en Tegelinfo
  • Meubels en Kranen oa via X20 maar ook hier en daar wat in duitsland besteld.
  • 3.000 voor tegels vloerverwarming en schakelmateriaal (Jung LS990)
  • 2.200 voor Bad + Kranen
  • 1.600 voor Douche kranen
  • 2.000 voor Badmeubel + Wastafel + Kranen
  • 600 voor Toilet + bril en knop (Mat wit = duur)
  • 2.200 voor Spanplafond
  • 8.000 voor Tegelen, voegen, verhogen badkamer vloer, elektra, leidingen verleggen, T-Wandje maken etc.
In totaal dus net onder de 20k gebleven. Waarbij mijn Warmtepomp boiler voor dat geld ook geinstalleerd is (Zelf gekocht).

Eerste indruk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J81yYysyfqhGqBsU660TfuVWscU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ro5kVWumh2S4YMqxNIhZYR1V.jpg?f=fotoalbum_large

Eindresultaat volgt volgende week dinsdag.. Dan heb ik dus alleen de wastafel nog niet...

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 24-06-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:21
Jongens, wat is Qisani. Behalve dat het uit Portugal komt kan ik niks vinden, is het goed of slecht? Te vergelijken met Brauer of Hotbath?

Heb een offerte van dat spul van 9.000€ voor een badkamer van 11m2. Dat is inclusief een bad en 2 WCs. Klinkt te goedkoop gewoon, wellicht ben ik gewoon verpest door dit topic.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-07 00:12
Ik heb een zelfstandig klusbedrijf gevraagd om een offerte op te stellen voor de verbouwing van mijn badkamer van 5m2 en toilet. Deze is afgelopen week langs geweest om mijn huidige badkamer te bekijken en mijn wensen te bespreken. Ik moet toch wel zeggen dat ik schrok van het bedrag:

Ruim €13k aan arbeidsloon inc BTW. Daarvoor wordt de oude badkamer gesloopt en geïnstalleerd. Er wordt zoveel mogelijk over de bestaande tegels heen getegeld. Verder wordt er een toilet geplaatst in de badkamer, een muur gemetseld voor de inloopdouche, vloerverwarming gelegd, plafond verlaagd voor spotjes en alles wat nodig is om de badkamer te realiseren.

Daar bovenop komen nog kosten voor oa lijm, kit, gipsplaten, etc. En natuurlijk moet ik dan nog zelf tegels, meubilair en sanitair aanschaffen.

Het toilet beneden wordt ook volledig aangepakt en wordt er een hangtoilet met inbouwreservoir geïnstalleerd .

Al met al zal het totale kostenplaatje boven de €20k uitkomen. Ik heb toch het idee dat er heel wat arbeidsloon wordt gerekend voor een relatief simpele badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Er kan nu de hoofdprijs gevraagd worden, veel bedrijven zitten echt nog aardig lang vol.
ook is de alles wat nodig is om de badkamer te realiseren natuurlijk heel erg vaag als we de situatie niet kennen

om hoeveel uur werk gaat het het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
- 2 ruimtes
- slopen laten doen
- alles installeren
- extra toilet; aanvoer en afvoer
- extra muurtje
- vloerverwarming
- plafonnetje

Tis ook niet weinig hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-07 00:12
Met "alles om te badkamer te realiseren" bedoel ik vooral:

Lijm, kit, schroefjes, hout, egaline en dat soort dingen, hiervoor is €2k ex BTW geschat, dus dat valt nog wel mee. Er zit nu een bad in, dat moet eruit en daaronder zitten geen tegels. Voor de inloopdouche moet de afvoer worden verplaatst en zal de vloer iets opgehoogd moeten worden. De afvoer voor het toilet is al aanwezig vanaf de bouw, dus dat scheelt alweer in het werk.

De totale urenschatting is 200 uur voor de badkamer en het toilet samen. Uurloon zit dan op €52,50 ex BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Vraag ‘m eens wat zelf slopen (en afvoeren) scheelt in de prijs? Kostte mij hier net een dag, dus zeg weekendje zelf handjes uit de mouwen. Alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:07
Er zitten geen tegels onder het bad nu, de rest wel. Dat betekent dus dat de vloer ook egaal gemaakt moet worden. Daar gaat ook tijd in zitten natuurlijk.

Op zich verbaast het bedrag me niet heel erg. Het is wat aan de hogere kant, maar ik heb ook echt wel hogere offertes gezien voor minder werk.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Van z'n uur tarief schrik ik niet zo, die is momenteel marktconform.

Wat z'n uren indicatie betreft kunnen we zonder plaatje natuurlijk niet heel veel van zeggen.
Neem je 120x120 tegels of 20x5 visgraad tegels. Maakt nogal een verschil.
Maar m'n eerste reactie op de uren is voor een recht toe recht aan badkamer+ toilet een tikje ruim gerekend is.

Je zou voor jezelf eens kunnen uitschrijven welke werkzaamheden allemaal uitgevoerd moet worden en kijken of je een indicatie kan geven hoelang zoiets zal duren.
muurtje bouwen is kwestie van uren, niet dagen.
Plafond van 5m2 zit er ook in een dag in
Tegelen kan je week rekenen en dan zit je al heel ruim.
Kijk eens in je netwerk of je mensen kent die hier wat zinnigs over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Quad schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:29:
@CurlyMo Kan je wat offertes delen? Zonder die informatie kunnen we er ook weinig mee natuurlijk. :)
In ons geval gaan we ipv tegels een aantal muren stuccen en voorzien van vochtbestendige saus. Dit scheelde alleen al ~2k op de offerte.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 28-06-2021 23:12 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Ik heb wat discussie met onze tegelzetter over een bad-to-wall bad.

Volgens de fabrikant is het beter om eerst het bad te plaatsen en dan te tegelen, zodat we zeker weten dat het bad strak tegen de muur staat. Volgens de fabrikant is acryl namelijk nooit helemaal recht en zou je dus kieren kunnen krijgen.

De tegelzetter zegt dat hij hier nog nooit van heeft gehoord en dat hij bij zo'n bad altijd eerst tegelt en vervolgens het bad plaatst. Volgens hem kunnen we beter een ander bad zoeken als de fabrikant zich zo indekt.

Iemand die hier meer van weet? Gaat om dit bad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tlc4G2w5PPVc2Je-o9mb3WnvbaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X0YplYhTV756keGVU70Fss8v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEk8mxGmG_-xn4CU1s7YJrNBetE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gyb4FXqsenp3WB9AwVoriX3O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-07 14:28
goldmemberf1 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:37:

Volgens de fabrikant is het beter om eerst het bad te plaatsen en dan te tegelen, zodat we zeker weten dat het bad strak tegen de muur staat. Volgens de fabrikant is acryl namelijk nooit helemaal recht en zou je dus kieren kunnen krijgen.

De tegelzetter zegt dat hij hier nog nooit van heeft gehoord en dat hij bij zo'n bad altijd eerst tegelt en vervolgens het bad plaatst. Volgens hem kunnen we beter een ander bad zoeken als de fabrikant zich zo indekt.

Het kan beide, maar persoonlijk ben ik ook voorstander om eerst het bad te plaatsen en daarna het tegelwerk. Omdat de tegel dan op het bad staat, is de kans op lekkage veel kleiner.

Soms is het bad niet helemaal recht of de tegelwand niet 100% waterpas (helaas komt beide in de praktijk voor). Als je dan eerst gaat tegelen kun je het alleen nog "corrigeren" met kit en met het risico op lekkage vind ik dat persoonlijk niet wenselijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:07
goldmemberf1 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:37:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is gewoon zo'n gevalletje dat beide partijen zich indekken. Voor de tegelzetter is het lastiger werken om eerst het bad te plaatsen en daarna rond het bad te tegelen. De fabrikant voorkomt zo gezeik en klantvragen omdat er ergens 1 mm verschil is afstand met de muur.

Bij ons zijn eerst de tegels gedaan en daarna het bad, daarna is alles netjes afgekit. Ja, daarmee is er iets meer kans op een lekkage. Maar dat zou ik een groter probleem vinden als ik ook in bad zou douchen. Zo heel vaak komt er geen water over die kitrand, dus het risico is bij mij persoonlijk heel erg beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 07:31
Bschnitz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:48:
Jongens, wat is Qisani. Behalve dat het uit Portugal komt kan ik niks vinden, is het goed of slecht? Te vergelijken met Brauer of Hotbath?

Heb een offerte van dat spul van 9.000€ voor een badkamer van 11m2. Dat is inclusief een bad en 2 WCs. Klinkt te goedkoop gewoon, wellicht ben ik gewoon verpest door dit topic.
Qisani is vergelijkbaar met Brauer, Hotbath is wel beter.

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:13
Zoek mijn reactie eerder in dit topic even op, kan je mooi vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
wokkelz schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:41:
[...]

Zoek mijn reactie eerder in dit topic even op, kan je mooi vergelijken.
Mooi hoe jouw offerte nog voor de corona bonus kwam waardoor de prijzen nu hoger liggen dan toen. Dat aangevuld met iets specifieke wensen maakt volgens mij dat dit wel gangbare prijzen zijn voor het arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Weet iemand hier of je dit soort radiatoren ook van andere merken hebt dan Ben? Ik wil geen DMG in mijn huis.

Afbeeldingslocatie: https://dzelovrgup7n2.cloudfront.net/resized-m2/product_page_image_medium/media/catalog/product/L/I/LINE_PLUS_C1_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CurlyMo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:02:
Weet iemand hier of je dit soort radiatoren ook van andere merken hebt dan Ben? Ik wil geen DMG in mijn huis.

[Afbeelding]
Zoeken op handdoekradiator en dan vindt je er genoeg.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Quad schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:03:
[...]

Zoeken op handdoekradiator en dan vindt je er genoeg.
Check, maar niet met die uitstekende buizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CurlyMo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:04:
[...]

Check, maar niet met die uitstekende buizen ;)
Het is juist de bedoeling bij een handdoekradiator dat je handdoek ook over de andere huizen komt, ipv ervoor hangt. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Quad schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:08:
[...]

Het is juist de bedoeling bij een handdoekradiator dat je handdoek ook over de andere huizen komt, ipv ervoor hangt. ;)
Ik heb met een partner te maken die onze huidige handdoekradiator niet zo gebruikt omdat ze dat niet handig vind. Die met die uitstekende buizen zou die onhandigheid van ophangen handdoeken oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CurlyMo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:10:
[...]

Ik heb met een partner te maken die onze huidige handdoekradiator niet zo gebruikt omdat ze dat niet handig vind. Die met die uitstekende buizen zou die onhandigheid van ophangen handdoeken oplossen :)
Alternatieven zijn handdoekrekken die je bij veel designradiatoren kunt kopen en er op / achter kan monteren.

Voor handdoekradiatoren heb je wel klemmen met rekken / haken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Quad schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:15:
[...]

Alternatieven zijn handdoekrekken die je bij veel designradiatoren kunt kopen en er op / achter kan monteren.

Voor handdoekradiatoren heb je wel klemmen met rekken / haken.
Die dingen ken ik inderdaad, vandaar ook mijn andere vraag. Naar specifiek dit type radiator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
CurlyMo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:02:

[Afbeelding]
Neem gewoon dit ding dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er zijn ook dit soort oplossingen:
https://www.badkamerconcu...ccessoires-aluminium.html

Of zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://badkamerid.nl/wp-content/uploads/2018/04/designradiator-3.jpg

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Exact, maar dan idealiter in gewone ronde buizen variant. We hebben een jaren '30 huis en ik vind dit een beetje te industrieel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Zijn er nog tweakers die feedback hebben op de offerte voor arbeid die ik geplaatst heb? Of sluiten jullie je aan bij @wokkelz dat dit wel gangbare prijzen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:25:
[...]

Exact, maar dan idealiter in gewone ronde buizen variant. We hebben een jaren '30 huis en ik vind dit een beetje te industrieel :)
Misschien hier een keer kijken
https://www.maxaro.nl/
Ze hebben daar wel veel keus in radiatoren.
Of je het daar moet kopen is een 2e maar kijken kan geen kwaad.

Als je in staat bent om er naar toe te gaan...
Redelijk wat keus en het fysiek zien is toch net wat anders dan online.

[ Voor 11% gewijzigd door Wii4all op 29-06-2021 10:06 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:22
CurlyMo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:10:
[...]

Als op de plekken waar die uitstekende buizen zitten daar 3 buizen ontbreken, zou dat dan wel werkbaar zijn of heb je juist nu al zo een radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Rouske schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Als op de plekken waar die uitstekende buizen zitten daar 3 buizen ontbreken, zou dat dan wel werkbaar zijn of heb je juist nu al zo een radiator?
Die hebben we nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:22
Ohw, oké.
Denk alleen wel dat als je de handdoeken zo voor je radiator gaat hangen dat 1 kant van de handdoek er stukken langer over doet om droog te worden.

edit: Zehnder Yucca Asym is met ronde buizen en vanaf 1 kant.

[ Voor 9% gewijzigd door Rouske op 29-06-2021 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Rouske schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:56:
[...]

Ohw, oké.
Denk alleen wel dat als je de handdoeken zo voor je radiator gaat hangen dat 1 kant van de handdoek er stukken langer over doet om droog te worden.
Handdoeken die er nu niet over een verwarming gehangen worden doen er nog langer over ;)

Pagina: 1 ... 47 ... 123 Laatste