Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +19Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:16
Onze badkamer is nu eindelijk klaar en wil wat foto's met jullie delen voor jullie inspiratie. Het plafond moet ik nog kitten en sauzen. Ook heb ik best wat aan dit topic gehad, hierbij mijn bijdrage:

?f=fotoalbum_large[/IMG][/URL]

[Voor 17% gewijzigd door THxZ0NE op 05-05-2021 12:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cannonpie
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 08:28
@THxZ0NE heel mooi!! Welke voor radiator en badmeubel heb je daar?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Afgelopen 2 weken het halletje en toilet beneden laten doen door 2 ZZP'ers. Buiten dat er redelijk rommelig werd gewerkt had ik er wel vertrouwen in. Kennelijk had ik dat niet moeten doen.

Zo had ik de mannen al verteld over het debacle van een paar jaar geleden van een ZZP'er die van mij geen cent had gezien omdat de hele badkamer er weer uit moest omdat het prutswerk was. Nog nadrukkelijk genoemd om bijvoorbeeld een levelingsysteem te te gebruiken voor het tegelwerk. De tegels vooraf netjes op te meten en even te gaan rekenen zodat je goed uitkomt aan het einde. Ook hier niet naar geluisterd kennelijk...

Is het nou écht zo moeilijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:47
sypie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:19:
Afgelopen 2 weken het halletje en toilet beneden laten doen door 2 ZZP'ers. Buiten dat er redelijk rommelig werd gewerkt had ik er wel vertrouwen in. Kennelijk had ik dat niet moeten doen.

Zo had ik de mannen al verteld over het debacle van een paar jaar geleden van een ZZP'er die van mij geen cent had gezien omdat de hele badkamer er weer uit moest omdat het prutswerk was. Nog nadrukkelijk genoemd om bijvoorbeeld een levelingsysteem te te gebruiken voor het tegelwerk. De tegels vooraf netjes op te meten en even te gaan rekenen zodat je goed uitkomt aan het einde. Ook hier niet naar geluisterd kennelijk...

[Afbeelding]
Pff en dat is ook niet echt meer te fixen zonder de hele wand eruit te halen...

Altijd jammer als je van die gasten hebt die niet nadenken over hoe ze het thuis zouden willen hebben?
Of even vooruitdenken en overleggen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18-06 19:35
@THxZ0NE Ziet er netjes uit! Is dat een sunshower of zie ik dat verkeerd? Hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ollie_1982

[Afbeelding]
Pfff.... Hoe verzinnen ze het... wat was hun reactie toen je ze er op aansprak? Dit zou voor mij ook echt een reden zijn om het opnieuw te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb 'm er nog niet op aangesproken, vandaag is die er niet. Zijn voorstel was nu dat ik eerst de gestucte wanden ga schuren en sauzen voordat hij het laatste beetje komt kitten. Voor mij een prima voorstel, sauzen kan ik zelf wel.

Het probleem is dat mijn vrouw me aan ziet komen met deze "kleine" puntjes en dat er mogelijk nog langer in de rommel gezeten moet worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THxZ0NE
cannonpie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:32:
@THxZ0NE heel mooi!! Welke voor radiator en badmeubel heb je daar?
Radiator: https://www.sanitairwinke...m.-as-0066-1314w-wit-s600

Alles is verder van Ben, behalve het bad, ik kan het type nergens terug vinden van het badmeubel. Als ik het vind laat ik het weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flix20
ollie_1982 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Pfff.... Hoe verzinnen ze het... wat was hun reactie toen je ze er op aansprak? Dit zou voor mij ook echt een reden zijn om het opnieuw te doen.
Tja, dat hangt een beetje van de afspraken af die je gemaakt hebt.
Dingen als dit zijn niet meer te fixen zonder de hele muur eraf te halen.
Zul je dus ook weer nieuwe pakken tegels kunnen laten aanrukken die ook maar net op voorraad moeten zijn, en wie betaald die?

Als je vooraf niet duidelijk afgesproken hebt hoe en wat en dit niet op papier hebt staan gaat het een welles/nietes spelletje worden, die je altijd aflegt.

Daarnaast moet je er ook maar net op zitten te wachten om nog minstens een week te moeten wachten tot het klaar is.
En dan nog de welbekende WAF.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THxZ0NE
ollie_1982 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:35:
@THxZ0NE Ziet er netjes uit! Is dat een sunshower of zie ik dat verkeerd? Hoe bevalt dat?
Ja inderdaad een sunshower, echt heel erg prettig zeg. Een warm deken dat om je heen valt.. Mijn vriendin wilde het graag maar ik minder. Het moment dat de badkamer was opgeleverd bleek ze zwanger te zijn... heeft en kan de sunshower dus totaal niet gebruiken >:) Infrarood mag dan niet schijnbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ollie_1982
THxZ0NE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:44:
[...]

Ja inderdaad een sunshower, echt heel erg prettig zeg. Een warm deken dat om je heen valt.. Mijn vriendin wilde het graag maar ik minder. Het moment dat de badkamer was opgeleverd bleek ze zwanger te zijn... heeft en kan de sunshower dus totaal niet gebruiken >:) Infrarood mag dan niet schijnbaar.
Gefelicteerd! Kan jij het vast mooi testen toch ;-).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THxZ0NE

[Afbeelding]
Om kwaad om te worden, sommige mensen hebben echt het inzicht van een pannekoek en zouden ander werk moeten hebben.. Als jij dit erg belangrijk vind, laat het dan vernieuwen anders erger je er altijd aan. Vind je het minder belangrijk dan laat dit zo. Ik heb zelf een haat liefde verhouding met klusmensen, de ene levert iets op en loopt erna nog met mij er doorheen. Ik geef wat punten ter verbetering of het is direct goed. Klusmensen die iets opleveren en de deur dicht trekken heb ik helaas te vaak gezien... Mijn ervaring is dat er altijd wel iets is wat niet 100% perfect is, vooral bij een grote badkamer, leg alles op de weegschaal, weegt dit zwaar laat het dan nu nog vervangen. Mocht het je een paar euro's kosten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THxZ0NE
ollie_1982 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Gefelicteerd! Kan jij het vast mooi testen toch ;-).
Haha zo is het!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cannonpie
THxZ0NE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Radiator: https://www.sanitairwinke...m.-as-0066-1314w-wit-s600

Alles is verder van Ben, behalve het bad, ik kan het type nergens terug vinden van het badmeubel. Als ik het vind laat ik het weten.
Erg mooi ding, en te krijgen met lekker wat vermogen ook! Ik vind alleen die handdoekbeugels zo idioot duur :( 125 piek voor een simpel alu strip met gaatjes...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THxZ0NE
cannonpie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Erg mooi ding, en te krijgen met lekker wat vermogen ook! Ik vind alleen die handdoekbeugels zo idioot duur :( 125 piek voor een simpel alu strip met gaatjes...
Ja inderdaad, hij wordt ook wel echt goed heet moet ik zeggen. Dat zijn prijzige handdoekophangers inderdaad, maar op het totaalbedrag van de badkamer weer peanuts. Ook is het enorm praktisch. Ik zou er zelf niet te lang over nadenken en ff doorbijten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23:02
@THxZ0NE dat ziet er erg mooi uit! Mag ik vragen welke afmeting jou badkamer heeft? Wij zijn bezig met het oriënteren voor onze nieuwe badkamer. De badkamer heeft een afmeting van 2m x 3.6m en zaten aan exact dezelfde indeling te denken maar dan een schuifwand bij de douche ipv een draaideur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06:51
https://www.sanitairwinke...tting-en-quickrelease-wit

Deze wc is bij ons aangesloten. Alleen de wc pot is vervangen. Dat leek logisch, want alleen de wc pot was niet mooi. Nu maakt de wc als je door trekt een hard soort slurpgeluid.

Gebeld met de winkel en die zei dat het aan de inbouwreservoir kan liggen. Iemand dit wel eens gehad?

Dit lijkt er aardig op?
https://www.klusidee.nl/F...s-vliegtuigtoilet.115425/

Hebben boven deze wc en daar hoor je niks van.

https://www.sanitairwinke...se-zitting-afdekplaat-wit

[Voor 28% gewijzigd door Wackmack op 05-05-2021 19:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THxZ0NE
corneej schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:02:
@THxZ0NE dat ziet er erg mooi uit! Mag ik vragen welke afmeting jou badkamer heeft? Wij zijn bezig met het oriënteren voor onze nieuwe badkamer. De badkamer heeft een afmeting van 2m x 3.6m en zaten aan exact dezelfde indeling te denken maar dan een schuifwand bij de douche ipv een draaideur.
Natuurlijk. 2.35*3.40. Schuifwand kan ook mooi zijn. Schuift het deel dan aan de buitenkant van de muur? Deze deur kan helemaal openklappen en komt niet tegen het meubel.

• Celluiar
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 10:39
colvano schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:40:
[...]

Populaire keuze kennelijk :) Vorig jaar heb ik zelf een vergelijkbaar idee uitgevoerd.

[Afbeelding]
Ook hier een soortgelijk idee :)
Echter een rechte koof/muur ivm leidingwerk, dus geen plank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02:45
THxZ0NE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:28:
Onze badkamer is nu eindelijk klaar en wil wat foto's met jullie delen voor jullie inspiratie.
Me like :9 Plaatjes bewaard!

Dat je je wastafelmeubel uitkiest zodat het goed kleurt bij je NIVEA douchegel gaat dan wel weer vrij ver... :+

[Voor 21% gewijzigd door Khil op 06-05-2021 15:22]

zit je nou naar me te loeren?

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:18
colvano schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:40:
[...]

Populaire keuze kennelijk :) Vorig jaar heb ik zelf een vergelijkbaar idee uitgevoerd.

[Afbeelding]
Leuk toilet ! Mag ik vragen hoe dat houten plateau boven op je inbouwreservoir gemonteerd zit ? Heb je normale tegels liggen bovenop en dan zo'n eiken (?) houten plankje er bovenop gelijmd ?

• colvano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:27
vortexnl1982 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:51:
[...]

Leuk toilet ! Mag ik vragen hoe dat houten plateau boven op je inbouwreservoir gemonteerd zit ? Heb je normale tegels liggen bovenop en dan zo'n eiken (?) houten plankje er bovenop gelijmd ?
De plank ligt gewoon los. Daaronder zit alleen een plaatje gips op het houten frame van het toilet. Die plank is volledig ondersteunt en gaat nergens heen.

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08:53
Wackmack schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:06:

Deze wc is bij ons aangesloten. Alleen de wc pot is vervangen. Dat leek logisch, want alleen de wc pot was niet mooi. Nu maakt de wc als je door trekt een hard soort slurpgeluid.
Zit de stortpijp goed in het reservoir en de wc? Niet te ver in de wc?
Hebben ze met plaatsen een nieuw 50 mm pijpje op lengte gezaagd?

Lengte is alleen op te meten met de wc er af. :'(
Flix20 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:44:
Dingen als dit zijn niet meer te fixen zonder de hele muur eraf te halen.
@sypie
Daar kan je waarschijnlijk prima over heen tegelen en de voeg wel in het midden zetten. Hangt wel af van of de tegels in de hoeken die twee cm aan kunnen qua verschuiven, een randje van anderhalve cm staat ook niet mooi in de hoek. Dan had inderdaad het inbouwreservoir verplaatst moeten worden.

Mits je ze duidelijk hebt gemaakt dat de voeg in het midden moest heb je reden om dit niet te accepteren en de kosten op hen te verhalen : nieuwe tegels/lijm/voeg en montagemateriaal voor de wc (stort en afvoerpijp moeten langer) en bediening (vaak breken ze die bedieningsstiften ook te kort af zodat een dikke cm langer lastig is en ze vervangen moeten.)
Ik vrees dat het inbouwreservoir verplaatsen als dat qua tegels niet kan lastig wordt.

Wordt denk ik nog een dingetje als je geen goede afspraken gemaakt hebt over hoe de voegen uit moeten komen.
Al moet ik zeggen dat een beetje tegelzetter dit niet zo oplevert als hij zelf het reservoir en leidingwerk doet.
Ik erger me al aan meer dan twee mm afwijking.
Want niet alleen de bediening, ook het toilet zal niet in het midden zitten.

[Voor 61% gewijzigd door Teijgetje op 06-05-2021 23:21]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• sypie
  • Niet online
@Teijgetje Ik was vandaag de boel aan het schoonmaken en er viel mij wel meer op... De bovenkant van het frame staat niet parallel aan de muur. Dit resulteert in een toilet die zichtbaar schuin hangt en niet haaks op de deur staat. Daarnaast hangt het hele toilet ook niet in het midden van de ruimte, daar zit zo'n 3cm in.

Verder is het voegwerk niet goed, veel luchtbelletjes te zien nu de boel opgedroogd is. (ik ben geen tegelzetter of kenner) Waarschijnlijk te veel lucht/sop in het voegsel.

Verder loopt het plateau boven het frame ook niet netjes waterpas, het loopt af én links is een halve centimeter minder diep dan rechts. Dit is het gevolg van een frame wat niet parallel aan de muur staat. Daarbij komt nog dat de tegels bovenop het plateau en de bovenste rand tegels aan de voorkant in verstek zijn geslepen om zo een klein voegje te krijgen. Nou, dat is niet gelukt. Tegels onder een hoek slijpen met een haakse slijper is geen goed idee...

• Teijgetje
@sypie
Dat klinkt niet best allemaal.
Klinkt wel als een pittig gesprek dat je te voeren hebt.

Schuin, niet recht/haaks en niet waterpas zijn onacceptabel, belletjes in de voeg duidt inderdaad op slecht voegwerk dat niet op tijd nagevuld en doorgewassen is.

Tegels schuin slijpen kan zover dat je ca 1,5 mm van de zijkant laat staan, als je ze dan netjes bij elkaar zet hou je een kleine voeg over van hoek tot hoek.
Is inderdaad wel iets waar je wat behendigheid en beleid mee moet hebben.

Als het een losse koof is om het spoelreservoir zou ik ze dat opnieuw laten doen op hun kosten.
Zal wel een dingetje worden met ze.
Kan je wel met tegels er over qua maat dan kan je het schuine wegstuccen met tegellijm (eurocol 708) een dag voordat je gaat tegelen. Even een randje stellen zodat het vlak recht/haaks uitkomt.

[Voor 26% gewijzigd door Teijgetje op 06-05-2021 23:37]

• sypie
  • Niet online
Het wordt eerder een dingetje met mijn vrouw. Die vindt het allemaal maar gezever... Terwijl ik bij mezelf denk: als het was gebleven zoals het was zat het er netter in.

• Teijgetje
@sypie
Dat is inderdaad lastig als zij het niet ziet.

Maar het hoort recht, waterpas en uitgelijnd te zijn, ik neem aan dat ze dat wel inziet?
En dat die mannen het niet gratis deden waardoor foutjes door de vingers gezien mogen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Teijgetje De vrouw ziet doorgaans alleen maar de bende in huis die een klus als deze met zich meebrengt. (en ik mag er voor zorgen dat het weer netjes wordt)

Dat een vakman foutjes maakt is prima. Maar wees daar eerlijk over en overleg tijdens het proces. Is een foutje te groot dan kan het er meteen weer uit in plaats van achteraf. Als ik nu ga zeggen dat het frame recht gezet moet worden dan kost met dat ook meteen weer een doos tegels en 2 dagen werk.

Het punt met de ZZP'er is dat ik hem foto's heb laten zien van onze badkamer, verteld heb dat alles wat hij op de foto's zag er weer uitgehaald is én dat de betreffende ZZP'er geen cent heeft gekregen. En toch heeft de ZZP'er die mijn toilet gedaan heeft éxact gedaan wat hij op de foto's gezien heeft...

Ik ga kijken of ik er uit kan komen met de beste man. Dit is geen porum zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cannonpie
Ik ben opzoek naar een water besparende douche die er toch nog redelijk uitziet. We hebben nu een hele simpele Hansgrohe waar we erg blij mee zijn, 6l/min. We gaan echt de badkamer verbouwen en het oog wil ook wat.

Bij Hansgrohe vind ik alleen deze douchekop, en die is 9l/min. Iemand ervaring met andere water besparende douches?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flix20
cannonpie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:27:
Ik ben opzoek naar een water besparende douche die er toch nog redelijk uitziet. We hebben nu een hele simpele Hansgrohe waar we erg blij mee zijn, 6l/min. We gaan echt de badkamer verbouwen en het oog wil ook wat.

Bij Hansgrohe vind ik alleen deze douchekop, en die is 9l/min. Iemand ervaring met andere water besparende douches?
Heb hier zelf een Hansgrohe Croma met 9l/min en deze bevalt echt super.
Was vooraf wat sceptisch dat het te weinig water zou zijn en geen stevige straal zou geven wat ik persoonlijk lekker vindt maar dat valt echt 100% mee.
Had niet het idee dat ik de regendouche zou gebruiken, die was voornamelijk voor de baas des huize, maar ik gebruik 'm toch ook wel wekelijks.

Wat wil je erover weten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
cannonpie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:27:

Deze hoofddouches hebben allemaal een uitstroom in categorie Z (4,2-6,9l/min):
https://www.badkamerxxl.n...oomklasse=z-4-2-6-9-l-min

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:25
Inmiddels hebben wij de voorschouw gehad, waardoor we wat beter kunnen inschatten wat er mogelijk is in de badkamer. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een keuzedilemma voor 2 opstellingen. Let niet op de tegels; het gaat puur om de opstelling. Het raam lijkt ook niet helemaal op z'n goede plek bij opstelling 2.

Opstelling 1: toilet links
Voordelen:
- Meer beenruimte toilet
- Wellicht wat meer natuurlijke looplijn
- Niet over het bad kruipen om het raam dicht te doen

Nadelen
- Verlaagd reservoir (83cm?)
- Je kijkt er de hele tijd naar

Opstelling 2: toilet rechts
Voordelen:
- Optisch is het bad volledig zichtbaar
- Toilet meer 'weggewerkt' (toilet vind ik niet echt een mooi attribuut)
- 'normaal' reservoir

Nadelen:
- Minder beenruimte t.o.v. meubel

Wij zitten nog met een dingetje, en dat is de afvoer van het toilet. Bij opstelling 1 kan deze waarschijnlijk direct het ombouwreservoir in, bij opstelling 2 moet deze achterlangs het bad en moet er een gat gezaagd worden rechtsachter het bad om de afvoer er doorheen te leiden.

Bij alle buren waar de badkamer vanuit het project is gezet is de WC rechts geplaatst (opstelling 2), dus ik vraag me af waarom niemand de 1e optie heeft overwogen. Maar wij vinden een ingetegeld bad eigenlijk sowieso niet mooi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07:58

Quad

Selectief doof

@goldmemberf1 waarom vindt je een verlaagd reservoir een nadeel?
In het geval van Tece kan je de drukker bovenop laten zetten bijvoorbeeld.

Bij een verlaagd reservoir is pothoogte gewoon normaal, enige verschil is de ruimte tussen pot en waterbak.

[Voor 28% gewijzigd door Quad op 07-05-2021 20:21]

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-06 15:49
Wackmack schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:06:

Gebeld met de winkel en die zei dat het aan de inbouwreservoir kan liggen. Iemand dit wel eens gehad?

Dit lijkt er aardig op?
https://www.klusidee.nl/F...s-vliegtuigtoilet.115425/

Hebben boven deze wc en daar hoor je niks van.

https://www.sanitairwinke...se-zitting-afdekplaat-wit
Mijn nieuwe Wc maakt ook een slurpend geluid bij doorspoelen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet uitgezocht of dit gewoonweg bij deze wc hoort of dat het wellicht een foutje in de aansluiting is. Dus ik volg de reacties op jouw bericht ook!

Louzy#2475

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldmemberf1
Quad schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:20:
@goldmemberf1 waarom vindt je een verlaagd reservoir een nadeel?
In het geval van Tece kan je de drukker bovenop laten zetten bijvoorbeeld.

Bij een verlaagd reservoir is pothoogte gewoon normaal, enige verschil is de ruimte tussen pot en waterbak.
Ja de knop heb ik dus het liefst voorop zodat er nog wat spulletjes bovenop kunnen worden gezet. Wat denk je verder van de opstelling? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-06 09:32
Vraagje over inbouwspots.
Ik heb een badkamer van 6m2. Op de ene offerte staan 4 spots en de andere 6. Ik twijfel.

Iemand advies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
Voor 6m2 zou ik er 6 doen. Het zijn de kosten nou ook niet echt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
louzy82 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:04:
[...]

Mijn nieuwe Wc maakt ook een slurpend geluid bij doorspoelen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet uitgezocht of dit gewoonweg bij deze wc hoort of dat het wellicht een foutje in de aansluiting is. Dus ik volg de reacties op jouw bericht ook!
Hier hetzelfde maar alleen bij het toilet boven en alleen bij de grote spoelbeurt. Hier is de afvoer verplaatst met een sprongbocht, ik dacht eigenlijk dat het daardoor kwam.
Layumi schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:41:
Vraagje over inbouwspots.
Ik heb een badkamer van 6m2. Op de ene offerte staan 4 spots en de andere 6. Ik twijfel.

Iemand advies?
Onze badkamer is ~ 5 m2 en wij hebben 4 spots.

[Voor 21% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-05-2021 23:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-06 21:08

Tijntje

Hello?!

Vroeg me af of iemand me zou kunnen helpen, hoe deze onderstaande combinatie af te maken

Wij willen in de badkamer het bad laten vullen met een badrand kraan van Hansgrohe

https://www.sanitairwinke...2-gats-badrandthermostaat

Dat samen met Exafill

(https://www.sanitairwinke...e-voor-normaal-bad-chroom

Dan nog een Sbox voor de handdouche

https://www.sanitairwinke....-bad-of-tegelrand-chroom

Ik kan nergens bij Hansgrohe vinden welke knoppen ik zou moeten zetten op die inbouw thermostaat.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Onze aannemer heeft een bouwkundige nis gemaakt in plaats van de bestelde zwarte Plieger inbox inbouwnis.

Dus:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

In plaats van:

Nu twijfel ik bij nader inzien of ik het wel wil laten herstellen. Tegels zijn natuurlijk super duurzaam en van die Plieger nis heb ik geen idee. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:44
Recoil schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:33:
Onze aannemer heeft een bouwkundige nis gemaakt in plaats van de bestelde zwarte Plieger inbox inbouwnis.

Dus:

***members only***

In plaats van:
[Afbeelding]

Nu twijfel ik bij nader inzien of ik het wel wil laten herstellen. Tegels zijn natuurlijk super duurzaam en van die Plieger nis heb ik geen idee. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het is een kwestie van smaak. Maar ziet er volgens mij keurig uit zo. Dat gaan herstel wordt het niet mooier van ben ik bang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

Dus:

***members only***

In plaats van:
[Afbeelding]

Ik vind de geplaatste nis fantastisch eruit zien. Tegels aan de douchewand zijn helemaal mooi. ;)

De zwarte inbouwnis zou ik eruit laten.

PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online

Dus:

***members only***

In plaats van:
[Afbeelding]

Keurig netjes gedaan. Mooi zo laten.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dus:

***members only***

In plaats van:
[Afbeelding]

Wij hebben 2 van die boxen, maar dan van Looox. Zitten er nu 2 jaar probleemloos in. Maar dat zal de oplossing van je aannemer ook best zijn.

De inbouwbox is wel veel strakker dan met van die hoekprofieltjes.

An sich zal herstellen ook niet zo enorm veel werk zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:51
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dus:

***members only***

In plaats van:
[Afbeelding]

Wij hebben ook een inbouwnis, maar dan van Baden Plus als ik het goed heb.
Members only:

Het is maar net wat je mooier vindt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Super bedankt voor de reacties, wel food for thought.
@Dj-sannieboy en @PaT, voelen die boxen een beetje krasvast aan? Dat is het voornaamste wat me laat twijfelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Recoil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:12:
Super bedankt voor de reacties, wel food for thought.
@Dj-sannieboy en @PaT, voelen die boxen een beetje krasvast aan? Dat is het voornaamste wat me laat twijfelen.
Die van mij wel. In 2 jaar nog geen kras te bekennen. Maar nu heb ik in de douche ook vooral plastic flessen, dus is krassen sowieso niet echt een punt van aandacht.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• locloc
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 14-06 09:07
Vraagje.. we gaan verhuizen en in het nieuwe huis hadden ze een grote badkamer waar ze een wand hebben tussen gezet, waarna ze er twéé (kleinere) badkamers van maakten. Eentje met douche en dubbele wasbak, eentje met wc en bad en ook dubbele wasbak. Afijn, vinden we erg onhandig, dus toch maar wand er weer uit en geheel nieuw inrichten. Maar de badkamer die er in zit is maar een jaar of vier oud. Als ze de boel eruit slopen, is er dan een markt voor tweedehands wc's, wastafels/meubels etc, of moet het gewoon richting stort in de praktijk..?

• Quad

Quad

Selectief doof

Zat mensen die tweedehands iets zoeken, maar verwacht er niet teveel voor.
In elk geval scheelt 't een paar ritjes stort.

PVOutput

• Dutchylex
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Wij hebben het volgende dilemma. Wij hebben een mooie nieuwe 2 kapper gekocht (oplevering volgend jaar zomer) Nu moeten wij binnen 2 weken aangeven of we de badkamer door de "prefered supplier" laten leveren en inbouwen (met al de voordelen die daar bij horen) of dat we deze casco willen laten opleveren. Het liefst gaan we voor de eerste optie, ook omdat ze vorige keer prima werk in ons huidige huis hebben afgeleverd. De volgende offerte kregen wij:

De totaal prijs van onderstaande badkamer (incl. installeren) is ruim 13k euro. Hiervoor krijgen we een standaard toilet van sfinx, een Grohe Regendouche en een spoelbak met 2 kranen (Grohe kranen en spoelbak Xenz) Dus verder geen meubelen. De wandtegels iets groter dan standaard (30x60) en de vloer is houtkleurig/achtig keramisch. Ook op de begane grond installeren zij een toilet (standaard Sphinx) met een kleine wastafel en redelijk standaard tegels..

Echter zijn wij behoorlijk slecht geholpen en reageren ze amper (niet) op mailtjes en telefoontjes. De prijzen van de sanitair zaken zijn ook een stuk boven de internet prijzen die ik vind. Een paar procent marge snap ik maar > 20% is wat overdreven. En 55 euro per m2 tegelzet kosten zijn ook wat hoog. Verder wil ik al bijna principieel geen zaken meer met ze doen. Aan alles merken wij dat ze "misbruik" maken van hun positie als prefered supplier.

Wij zijn nu sterk aan het overwegen om om deze redenen casco op te laten leveren en achteraf zelf al de spullen (tegels/sanitair) los te kopen en een ZZP-er (o.i.d.) in de hand te nemen en deze klus te laten doen.

Wat is jullie mening? Heeft iemand hier ervaring mee? Of valt de prijs wel mee? We hebben nog geen onderhandeling kunnen doen omdat ze niet/bijna niet reageren. Volgende week donderdag hebben wij een afspraak staan en wil ik de knoop doorhakken en/of ze voor het "blok" zetten.

Bedankt voor het meedenken!

• Layumi
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-06 09:32
Dutchylex schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:09:
Wij hebben het volgende dilemma. Wij hebben een mooie nieuwe 2 kapper gekocht (oplevering volgend jaar zomer) Nu moeten wij binnen 2 weken aangeven of we de badkamer door de "prefered supplier" laten leveren en inbouwen (met al de voordelen die daar bij horen) of dat we deze casco willen laten opleveren. Het liefst gaan we voor de eerste optie, ook omdat ze vorige keer prima werk in ons huidige huis hebben afgeleverd. De volgende offerte kregen wij:

[Afbeelding]
Binnen 2 weken opgeven voor volgend jaar zomer??? Beetje vreemd tijdspad. Hierdoor word je wel in een hoekje gedrukt door snel te beslissen.
Is het mogelijk om later te beslissen, zie nl. de reden niet om nu te beslissen over een oplevering 2022. Schat in dat de bouw nog moet beginnen.

Niet reageren is niet netjes en zorgt voor irritatie.
De vragen die ik er bij bij heb:
- vind je de tegels mooi?
- vind je de indeling praktisch en naar je zin?
- wil je geen meubel?
- wil je wel 2 kranen?
- welke opties bieden de nog aan of is dit het?
Kortom de eerste vraag is of alles wel naar je zin is, qua materialen enz. Je wil er toch jaren mee doen.

Je koopt een mooie 2 kapper en dan moet het wel naar je zin zijn. Als alles naar je zin is, is het toch prima? Betwijfel of ze wat aan de prijs doen, maar wie weet.

Nu instemmen met half half tevreden zijn, leidt misschien een aantal jaren verder tot een nieuwe badkamer.
Denk dat je er wel 100% achter moet staan.

Waarom niet op pad gaan bij een aantal zaken, kijken en offertes laten maken. Wel goed uitzoeken wat die casco oplevering is (leidingen, lichtpunten enzo).
Er hoeft niet gesloopt te worden. Scheel kosten en tijd...

• Dutchylex
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Thx voor je antwoord. Ja, de bouw moet beginnen, maar net daarvoor moeten de opties tav badkamer en leidingen etc. bij de aannemer doorgegeven zijn. In ons geval voor 10 juni ofzo. Ik kan simpelweg ook doorgeven dat ik het achteraf zelf ga regelen en dan gaat de aannemer gewoon op de standaard plekken de leidingen en afvoeren aanleggen en moet je later zelf omleggen als dat nodig is.

Ik denk dat we inderdaad alvast gaan inzetten op wat meer offertes aanvragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SavageBrother
  • Nu online
Nooit.

Zou lekker casco opleveren en het naar je zin maken.

It's dogged that does it

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChinaGeek
Je betaalt een behoorlijk fors bedrag voor iets wat niet je eigen keuze is. Er zijn veel mooiere dingen te doen met die ruimte. Ik zou hem lekker casco laten opleveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:57
Voorstander van casco hier ook. Is wellicht iets duurder ivm omleggen, maar het is wel echt naar jullie wens en daardoor heb je dan nog fijne de tijd. :)

Wij gaan morgen een bod doen, hopen dan snel (positieve, dôh) uitslag. We hebben een badkamer van 3x3,7m nu en in het nieuwe huis zit er eentje van 3x3,37m. Wel onder een schuin dak wat de indeling ietwat beïnvloed.

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Nog niet genoeg van me gehad? -> Check Met Nerds om Tafel Podcast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz
  • Laatst online: 23:30

siemenz

Koetje

Dutchylex schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:09:

De totaal prijs van onderstaande badkamer (incl. installeren) is ruim 13k euro. Hiervoor krijgen we een standaard toilet van sfinx, een Grohe Regendouche en een spoelbak met 2 kranen (Grohe kranen en spoelbak Xenz) Dus verder geen meubelen. De wandtegels iets groter dan standaard (30x60) en de vloer is houtkleurig/achtig keramisch. Ook op de begane grond installeren zij een toilet (standaard Sphinx) met een kleine wastafel en redelijk standaard tegels..

Echter zijn wij behoorlijk slecht geholpen en reageren ze amper (niet) op mailtjes en telefoontjes. De prijzen van de sanitair zaken zijn ook een stuk boven de internet prijzen die ik vind. Een paar procent marge snap ik maar > 20% is wat overdreven. En 55 euro per m2 tegelzet kosten zijn ook wat hoog. Verder wil ik al bijna principieel geen zaken meer met ze doen. Aan alles merken wij dat ze "misbruik" maken van hun positie als prefered supplier.

Wij zijn nu sterk aan het overwegen om om deze redenen casco op te laten leveren en achteraf zelf al de spullen (tegels/sanitair) los te kopen en een ZZP-er (o.i.d.) in de hand te nemen en deze klus te laten doen.

Wat is jullie mening? Heeft iemand hier ervaring mee? Of valt de prijs wel mee? We hebben nog geen onderhandeling kunnen doen omdat ze niet/bijna niet reageren. Volgende week donderdag hebben wij een afspraak staan en wil ik de knoop doorhakken en/of ze voor het "blok" zetten.

Bedankt voor het meedenken!

[Afbeelding]
Bekend dilemma.

Het is algemeen bekend dat de preferred suppliers de hoofdprijs rekenen en vind persoonlijk 20% boven de goedkoopste internetprijzen die jij kan vinden nogal meevallen. Als je dat verschil niet wilt betalen dan moet je je überhaupt afvragen of je er met hen uit gaat komen.

Op het moment dat je het zelf laat doen, wat wij ook overwogen, moet je er wel van uit gaan dat je de eerste 10k al stuk slaat aan arbeidsloon voor werklui, als je die überhaupt al kan vinden.

Wij laten de badkamer daardoor deels afbouwen door de project leverancier. De douche en kranen passen we zelf na oplevering aan en de standaard douche en kranenset gaat op marktplaats.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:44
siemenz schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Bekend dilemma.

Het is algemeen bekend dat de preferred suppliers de hoofdprijs rekenen en vind persoonlijk 20% boven de goedkoopste internetprijzen die jij kan vinden nogal meevallen. Als je dat verschil niet wilt betalen dan moet je je überhaupt afvragen of je er met hen uit gaat komen.

Op het moment dat je het zelf laat doen, wat wij ook overwogen, moet je er wel van uit gaan dat je de eerste 10k al stuk slaat aan arbeidsloon voor werklui, als je die überhaupt al kan vinden.

Wij laten de badkamer daardoor deels afbouwen door de project leverancier. De douche en kranen passen we zelf na oplevering aan en de standaard douche en kranenset gaat op marktplaats.
@Dutchylex Voor 20% extra lijkt me het een no brainer om het door de aannemer te laten uitvoeren.
Bij ons ging het er een stukje absurder aan toe:
- Internetprijs regendouche: 500, via aannemer 1000 euro (incl. geld retour voor standaard kraan)
- internetprijs douchewand: 700, via aannemer 1900 euro (incl. arbeid, want douchewand zat er standaard niet in)
- etc

Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen om de zaken die achteraf kunnen zelf te doen. Dus de tegels en indeling wel direct door de aannemer goed laten maken. Wasmeubel, kranen en douchewand kopen we zelf achteraf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz
  • Laatst online: 23:30

siemenz

Koetje

SquareOne schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:27:
[...]

@Dutchylex Voor 20% extra lijkt me het een no brainer om het door de aannemer te laten uitvoeren.
- Internetprijs regendouche: 500, via aannemer 1000 euro (incl. geld retour voor standaard kraan)
- internetprijs douchewand: 700, via aannemer 1900 euro (incl. arbeid, want douchewand zat er standaard niet in)
- etc

Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen om de zaken die achteraf kunnen zelf te doen. Dus de tegels en indeling wel direct door de aannemer goed laten maken. Wasmeubel, kranen en douchewand kopen we zelf achteraf.
Dit zijn inderdaad de marges die ik ook "gewend" ben bij onze projectleverancier.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:27:
[...]

- etc

Ja hier ook, aannemer vraag 2x de internet prijs voor de meerprijs bovenop de standaard spullen. Ofwel je betaalt 2x zoveel en krijgt niks terug voor de standaard spullen. Maar gezien de schaarste in de arbeidsmarkt gaan we waarschijnlijk toch niet casco opleveren, en wel de hoofdprijs betalen voor tegels. Douche, wastafel meubel en douche scherm wel achteraf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:44
Heeft er hier iemand ervaring met vloerverwarming door leggen de muur in? Dus op de vloer beginnen met magnum matten en het laatste stukje ook nog 1-1.5 m omhoog de muur in?

• Guus Leeuwis
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Weet iemand hier een duidelijke internet website uit Duitsland met badkamer tegels?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-06 18:59
Guus Leeuwis schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:44:
Weet iemand hier een duidelijke internet website uit Duitsland met badkamer tegels?
https://www.fliesen-huening.de/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:24

page404

Website says no

goldmemberf1 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:17:
Inmiddels hebben wij de voorschouw gehad, waardoor we wat beter kunnen inschatten wat er mogelijk is in de badkamer. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een keuzedilemma voor 2 opstellingen. Let niet op de tegels; het gaat puur om de opstelling. Het raam lijkt ook niet helemaal op z'n goede plek bij opstelling 2.

Opstelling 1: toilet links
Voordelen:
- Meer beenruimte toilet
- Wellicht wat meer natuurlijke looplijn
- Niet over het bad kruipen om het raam dicht te doen

Nadelen
- Verlaagd reservoir (83cm?)
- Je kijkt er de hele tijd naar

[Afbeelding]

Opstelling 2: toilet rechts
Voordelen:
- Optisch is het bad volledig zichtbaar
- Toilet meer 'weggewerkt' (toilet vind ik niet echt een mooi attribuut)
- 'normaal' reservoir

Nadelen:
- Minder beenruimte t.o.v. meubel

[Afbeelding]

Wij zitten nog met een dingetje, en dat is de afvoer van het toilet. Bij opstelling 1 kan deze waarschijnlijk direct het ombouwreservoir in, bij opstelling 2 moet deze achterlangs het bad en moet er een gat gezaagd worden rechtsachter het bad om de afvoer er doorheen te leiden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij alle buren waar de badkamer vanuit het project is gezet is de WC rechts geplaatst (opstelling 2), dus ik vraag me af waarom niemand de 1e optie heeft overwogen. Maar wij vinden een ingetegeld bad eigenlijk sowieso niet mooi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat zijn de maten van jullie badkamer? Lijkt nl erg op die van ons en ik ben aan het nadenken over de indeling.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

Week 6 is ingegaan, stucwerk is klaar en schilder is bezig geweest. Bij binnenkomst kwam ik wel achter dat ze de muren eerst hebben voorzien van glasvezel of vliesbehang, in elk geval wat papierachtig, wat ik bijzonder vind want we hebben bij het bestellen erover gehad juist mooi te vinden dat de muren gestuct en van saus worden voorzien.

Naja, weer een mail die kant op gestuurd.

PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 01:18
Quad schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:47:
Week 6 is ingegaan, stucwerk is klaar en schilder is bezig geweest. Bij binnenkomst kwam ik wel achter dat ze de muren eerst hebben voorzien van glasvezel of vliesbehang, in elk geval wat papierachtig, wat ik bijzonder vind want we hebben bij het bestellen erover gehad juist mooi te vinden dat de muren gestuct en van saus worden voorzien.

Naja, weer een mail die kant op gestuurd.
Als je de muren glad gestuct wil hebben kost dit meer tijd en moeite, door het netjes afpleisteren en schuren voor het sauzen etc. Alle oneffenheden zijn dan ook veel beter te zien uiteraard.
Vaak wordt er bijvoorbeeld bij nieuwbouw of wanneer het niet zo nauw komt gewoon wat ‘rauwer’ of grover gestuct omdat er dan toch (vlies)behang op komt.
Maar niet tof nee als je een strak gestuct en geschilderd wandje of plafond verwacht..

Stucwerk gezien voordat het geschilderd werd? Lijkt me niet dat een schilder het eerst gaat behangen in ieder geval toch :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

remzor schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Als je de muren glad gestuct wil hebben kost dit meer tijd en moeite, door het netjes afpleisteren en schuren voor het sauzen etc. Alle oneffenheden zijn dan ook veel beter te zien uiteraard.
Vaak wordt er bijvoorbeeld bij nieuwbouw of wanneer het niet zo nauw komt gewoon wat ‘rauwer’ of grover gestuct omdat er dan toch (vlies)behang op komt.
Maar niet tof nee als je een strak gestuct en geschilderd wandje of plafond verwacht..
Sausklaar opleveren, betekent gladde muren. Schilder was er heel blij mee want het scheelde hem heel veel tijd. Wij waren blij met het resultaat want de eerste stucadoor had de klus gecanceld.
Stucwerk gezien voordat het geschilderd werd? Lijkt me niet dat een schilder het eerst gaat behangen in ieder geval toch :P
Stucwerk zeker gezien, geen oneffenheid te vinden. Heeft ruim een week gedroogd, sommige plekken meer dan 3cm op gekomen.

Als het uiteindelijke resultaat niet wordt beïnvloed hiermee en de kwaliteit hiermee hoger is, heb ik er wel vrede mee. Het grootste voordeel is natuurlijk stootvaster en kleine haarscheurtjes zijn niet zichtbaar.

PVOutput

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-06 20:55
Ik ga ook voor het eerst een badkamer kopen. 2 offertes binnen. Een bij X2O excl tegels voor de badkamer en losse toilet beneden voor 5600 euro.

Bij Sanidirect incl tegels (achter douch tot plafond en rest tot 120) voor 7200 maar ze hebben tm maandag nog 10% pinkster korting dus dan zou het 6500 worden. (maar daar moet nog wel extra gerberit inbouwres. bij want die zijn ze voor beneden vergeten. Maar die kost 190 euro.

Voor mijn gevoel is de Sanidirect prijs best goed met de pinksterkorting. Alles zonder montage aangezien de aannemer dat gaat doen (hele huis wordt gerenoveerd).

We moesten een beetje creatief zijn met de ruimte omdat we een bad (voor ons kindje) en een douche wilde.

Members only:

• remzor
Quad schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:49:
[...]

Sausklaar opleveren, betekent gladde muren. Schilder was er heel blij mee want het scheelde hem heel veel tijd. Wij waren blij met het resultaat want de eerste stucadoor had de klus gecanceld.

[...]

Stucwerk zeker gezien, geen oneffenheid te vinden. Heeft ruim een week gedroogd, sommige plekken meer dan 3cm op gekomen.

Als het uiteindelijke resultaat niet wordt beïnvloed hiermee en de kwaliteit hiermee hoger is, heb ik er wel vrede mee. Het grootste voordeel is natuurlijk stootvaster en kleine haarscheurtjes zijn niet zichtbaar.
Tsja, ik snapte je berichtje denk ik gewoon niet zo goed. Ik weet wat sausklaar is. Is hier een aantal maanden geleden ook gebeurd, van beneden tot boven. Echter was voor mij niet duidelijk wie je bedoelde met "ze", in "ze hebben de muren eerst met glasvezel of vliesbehang..". Je zou hierin kunnen lezen dat de stucadoors dit hebben gedaan maar ook dat de schilders dit hebben gedaan. Beide is vreemd. Je geeft nu aan dat de stucadoors dit niet gedaan hebben want je hebt het stucwerk gezien en dat was spekglad. Prima dus.
Maar wanneer de muur écht sausklaar is, lijkt mij het alleen maar extra werk voor een schilder om eerst te behangen en dan te sauzen. Waarom zou je dat doen? Daarnaast nogal vreemd wanneer iemand iets strak laat stucen, je dit dan zonder toestemming gaat behangen om het vervolgens te sauzen.

Je klonk verbaasd en ontevreden. Nu geef je echter aan er vrede mee te hebben, dus dat is fijn. Want hey, mij zal het een zorg zijn natuurlijk he :P Het gaat er om dat jij het prima vindt. Ik begreep dus alleen je eerdere berichtje niet helemaal. Je hoeft ook niet "te gaan mailen" denk ik als je het prima vindt en er vrede mee hebt. Succes verder met het project in ieder geval! Uit ervaring weet ik dat dit de nodige kopzorgen kost, of in ieder geval, kan kosten :X

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
Greetoz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:48:
Ik ga ook voor het eerst een badkamer kopen. 2 offertes binnen. Een bij X2O excl tegels voor de badkamer en losse toilet beneden voor 5600 euro.

Bij Sanidirect incl tegels (achter douch tot plafond en rest tot 120) voor 7200 maar ze hebben tm maandag nog 10% pinkster korting dus dan zou het 6500 worden. (maar daar moet nog wel extra gerberit inbouwres. bij want die zijn ze voor beneden vergeten. Maar die kost 190 euro.

Voor mijn gevoel is de Sanidirect prijs best goed met de pinksterkorting. Alles zonder montage aangezien de aannemer dat gaat doen (hele huis wordt gerenoveerd).

We moesten een beetje creatief zijn met de ruimte omdat we een bad (voor ons kindje) en een douche wilde.

***members only***
Koop dan een los teiltje. Zo’n klein bad heb je toch niets aan?

Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-06 20:55
Morpheusk schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Koop dan een los teiltje. Zo’n klein bad heb je toch niets aan?
Wij zitten weinig in bad, onze dochter van 3,5 waarschijnlijk nog wel een tijdje, die kan niet in een teiltje. Het scheelt ook dat ik 1,74 ben en mijn vriendin 1,65. dus voor die enkele keer dat we wel in bad willen is het prima. Een normaal bad kan wel maar dan verlies je wel heel veel ruimte in de badkamer.

Omdat het bad 90 breed is bij het brede gedeelte is het uiteindelijk alsnog bijna 170 door de schuine orientatie. dus dat valt nog alles mee.

Maargoed het ging mij eerder om de offerte dan de badkamer indeling ;-).

[Voor 17% gewijzigd door Greetoz op 19-05-2021 20:35]

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
foutje

[Voor 99% gewijzigd door Tanooki op 19-05-2021 22:07]

• Bilke013
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 14-06 22:59
Na al veel lezen hier op het forum een vraag.

Hebben het ontwerp klaar voor de nieuwe badkamer maar zitten nog met de vraag waar we de lichtpunten in de badkamer gaan plaatsten.

Er komt geen verlaagd plafond maar kunnen bij de aannemer wel aangeven waar we lichtpunten willen hebben, hoor graag jullie input hierop.

Andere opmerkingen op het ontwerp zijn ook welkom.

• Quad

Quad

Selectief doof

remzor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:21:
[...]

Tsja, ik snapte je berichtje denk ik gewoon niet zo goed. Ik weet wat sausklaar is. Is hier een aantal maanden geleden ook gebeurd, van beneden tot boven. Echter was voor mij niet duidelijk wie je bedoelde met "ze", in "ze hebben de muren eerst met glasvezel of vliesbehang..". Je zou hierin kunnen lezen dat de stucadoors dit hebben gedaan maar ook dat de schilders dit hebben gedaan. Beide is vreemd. Je geeft nu aan dat de stucadoors dit niet gedaan hebben want je hebt het stucwerk gezien en dat was spekglad. Prima dus.
Maar wanneer de muur écht sausklaar is, lijkt mij het alleen maar extra werk voor een schilder om eerst te behangen en dan te sauzen. Waarom zou je dat doen? Daarnaast nogal vreemd wanneer iemand iets strak laat stucen, je dit dan zonder toestemming gaat behangen om het vervolgens te sauzen.
Ja vreemd is het zeker, verklaring badkamerzaak:
"Dit doen ze omdat het veel steviger ivm stoten en krassen. Veel beter dus"
Als dit zo is, dan moet ik het maar geloven. Wij hebben er zelf geen verstand van, wellicht dat daar dan ons verwachtingspatroon hiermee te maken heeft. Gladde gestucte muren + saus en gaan. ;)
Je klonk verbaasd en ontevreden. Nu geef je echter aan er vrede mee te hebben, dus dat is fijn. Want hey, mij zal het een zorg zijn natuurlijk he :P Het gaat er om dat jij het prima vindt. Ik begreep dus alleen je eerdere berichtje niet helemaal. Je hoeft ook niet "te gaan mailen" denk ik als je het prima vindt en er vrede mee hebt. Succes verder met het project in ieder geval! Uit ervaring weet ik dat dit de nodige kopzorgen kost, of in ieder geval, kan kosten :X
Verbaasd was ik zeker, ontevreden an sich niet. Wederom te maken met verwachting op basis van onze kennis. Het zat er alleen wel goed op, vandaag is schilder teruggekomen voor de saus, ook dit zit er gewoon perfect op en daar kan ik dan ook niet mee ontevreden zijn.

Wij wilden een onestopshop zodat we alles uit handen konden geven, nu is dat ook redelijk het geval, alleen leverde het enorm veel stress en slapeloze nachten op vanwege de vele extra schade en de keren dat ik dingen maar moet bijhouden en door moet geven omdat slopers, installateurs, tegelzetter enz het niet doen.

Zaterdag kunnen we na 6 weken als het goed is douchen en naar het toilet, de badkamer is daarmee alleen nog niet volledig klaar. Vensterbank, planched toilet, planchet in douche, afwerking kozijnen, overloop/trapgat herstellen en stucadoren, vliesbehang en schilderen zijn de restpunten dan nog zo'n beetje. Daarmee is dus de verbouwing nog niet helemaal klaar. ;(

PVOutput

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remzor
Quad schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:46:
[...]

Ja vreemd is het zeker, verklaring badkamerzaak:
"Dit doen ze omdat het veel steviger ivm stoten en krassen. Veel beter dus"
Als dit zo is, dan moet ik het maar geloven. Wij hebben er zelf geen verstand van, wellicht dat daar dan ons verwachtingspatroon hiermee te maken heeft. Gladde gestucte muren + saus en gaan. ;)

[...]

Verbaasd was ik zeker, ontevreden an sich niet. Wederom te maken met verwachting op basis van onze kennis. Het zat er alleen wel goed op, vandaag is schilder teruggekomen voor de saus, ook dit zit er gewoon perfect op en daar kan ik dan ook niet mee ontevreden zijn.
Ja, maar mijn punt was dat wanneer je betaald hebt voor glad sausklaar stucwerk het vreemd is dit te behangen. Immers betaal je voor sausklaar stucwerk. Dit is zoals gezegd moeilijker, arbeidsintensiever en dus duurder om aan te brengen. Zonde om er dan behang overheen te plakken, want dat soort stucwerk noem je dan ook niet voor niets 'behangklaar'. Hierin mogen veel meer oneffenheden zitten en dit hoeft niet spekglad te zijn, want, je voelt hem al aankomen: er gaat nog behang over.
Maar fijn dat het er mooi uit ziet, ik wil de pret ook niet bederven. Snap het gewoon niet echt :+

• Quad

Quad

Selectief doof

remzor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:07:
[...]

Ja, maar mijn punt was dat wanneer je betaald hebt voor glad sausklaar stucwerk het vreemd is dit te behangen. Immers betaal je voor sausklaar stucwerk. Dit is zoals gezegd moeilijker, arbeidsintensiever en dus duurder om aan te brengen. Zonde om er dan behang overheen te plakken, want dat soort stucwerk noem je dan ook niet voor niets 'behangklaar'. Hierin mogen veel meer oneffenheden zitten en dit hoeft niet spekglad te zijn, want, je voelt hem al aankomen: er gaat nog behang over.
Maar fijn dat het er mooi uit ziet, ik wil de pret ook niet bederven. Snap het gewoon niet echt :+
Ik snapte het ook niet, maar uiteindelijk gaat het wel om het resultaat en dat is dan wel weer netjes. Bij navraag gaven ze aan dat voor dit type waterafstotend behang beter is om sausklare wanden op te leveren omdat je oneffenheden door het behang heen ziet.

Vandaag is de installateur geweest voor afwerken van installatiewerk. Plafondverlichting is mooi functioneel met mijn smart dimmer, de wandlampjes niet, zijn blijkbaar niet dimbaar. Vooraf besproken dat dit dimbare wandlampen moeten zijn. ;(

Het badmeubel is ook een leuke grap, deze staat op standje kids, daarnaast is de waskom niet ingefreesd. |:( |:( Juist 2x vooraf besproken zodat het badmeubel wat omhoog kan en er meer ruimte tussen de kraan en waskom zit. Daarnaast ook geen gezicht met de stopcontacten erboven.
Ik moet bukken om het werkblad aan te kunnen raken en onder de het badmeubel passen net de werkschoenen nog.

Ik kan onderhand wel een boek gaan schrijven over onze badkamer. :+

PVOutput

• ollie_1982
Quad schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:53:
[...]

Ik snapte het ook niet, maar uiteindelijk gaat het wel om het resultaat en dat is dan wel weer netjes. Bij navraag gaven ze aan dat voor dit type waterafstotend behang beter is om sausklare wanden op te leveren omdat je oneffenheden door het behang heen ziet.

Vandaag is de installateur geweest voor afwerken van installatiewerk. Plafondverlichting is mooi functioneel met mijn smart dimmer, de wandlampjes niet, zijn blijkbaar niet dimbaar. Vooraf besproken dat dit dimbare wandlampen moeten zijn. ;(

Het badmeubel is ook een leuke grap, deze staat op standje kids, daarnaast is de waskom niet ingefreesd. |:( |:( Juist 2x vooraf besproken zodat het badmeubel wat omhoog kan en er meer ruimte tussen de kraan en waskom zit. Daarnaast ook geen gezicht met de stopcontacten erboven.
Ik moet bukken om het werkblad aan te kunnen raken en onder de het badmeubel passen net de werkschoenen nog.

[Afbeelding]

Nog zo’n geval, “zou de installateur het ook zo monteren als het zijn eigen badkamer was...”

Dit kan de installateur toch ook wel bedenken...

Dat ziet als ik eerlijk ben niet uit zo. Is het nog aan te passen ivm de afvoer? Zit die dan ook niet heel laag? Je kan bijna op je knieën als je je gaat wassen?

• Rouske
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 18-06 20:51
@Quad was er dan geen tekening gemaakt met de verschillende aanzichten en hoogte/afstands maten er in?
Want zonder dat is de kans op fouten/ verkeerd eigen inzicht groter.

[Voor 25% gewijzigd door Rouske op 20-05-2021 21:34]

3924Wp ZO(131°) 45°dak @ SE3680H PVoutput

• BasvanS
  • Laatst online: 23:44
[...]

[Afbeelding]

Die stopcontacten mogen daar ook helemaal niet toch? Minder dan 60 CM vanaf het bad?

• Quad

Quad

Selectief doof

ollie_1982 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:59:
[...]

Nog zo’n geval, “zou de installateur het ook zo monteren als het zijn eigen badkamer was...”

Dit kan de installateur toch ook wel bedenken...

Dat ziet als ik eerlijk ben niet uit zo. Is het nog aan te passen ivm de afvoer? Zit die dan ook niet heel laag? Je kan bijna op je knieën als je je gaat wassen?
Als ik dit bij mijn klanten zou uitvoeren, hoef ik niet meer terug te komen. Zelfdenkend vermogen zit er niet in. Het moet omhoog, links of rechtsom.
Rouske schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:33:
@Quad was er dan geen tekening gemaakt met de verschillende aanzichten en hoogte/afstands maten er in?
Want zonder dat is de kans op fouten/ verkeerd eigen inzicht groter.
Ik heb geen idee, verantwoordelijkheid van de badkamerzaak lijkt mij om alles goed af te stemmen. Ik moet werkelijk alles voorkauwen heb ik het idee.
BasvanS schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:54:
[...]

Die stopcontacten mogen daar ook helemaal niet toch? Minder dan 60 CM vanaf het bad?
Ik zal het eens opmeten, ik had op de rechter buitenste stopcontact ook een dimmer afgesproken wat nu ergens anders geplaatst is. Van de 3 rechts de linker is bewust een stopcontact omdat ik dit later naar een schakelaar voor eventueel verlichting boven de spiegelkast kan laten omzetten. Dusja, ik ben wel even benieuwd naar de verhalen van de installateur.

PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-06 09:13
Ik zou graag jullie mening/ervaring willen horen over het volgende. Het installatiebedrijf wat bij ons het sanitair heeft geïnstalleerd geeft aan dat onze waskom niet anders vastgezet kan worden en dat ze deze moeten vastkitten.

Ik ben van mening dat er altijd zo’n zwarte ring nog opgedraaid moet worden om de boel te klemmen. Klopt dat ook in dit geval?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rouske
Tristan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:53:
Ik zou graag jullie mening/ervaring willen horen over het volgende. Het installatiebedrijf wat bij ons het sanitair heeft geïnstalleerd geeft aan dat onze waskom niet anders vastgezet kan worden en dat ze deze moeten vastkitten.

Ik ben van mening dat er altijd zo’n zwarte ring nog opgedraaid moet worden om de boel te klemmen. Klopt dat ook in dit geval?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Merk/type van je waskom en dan de installatie handleiding of tekening er van zoeken?

Wij hebben 15 jaar terug Alape 40cm waskommen van 3mm geglazuurd staal geplaatst en tussen waskom en natuurstenenblad zit bij ons eerst een ring en aan de onderkant van het stenenblad zeker een moer om de boel vast te zetten, zoals dat in de installatie tekening staat op de Alape website.

Het gat zal bij jouw nu ook te groot zijn, wat een gepruts... 8)7

edit:
ze hadden met een wastafelplug de kom aan het blad vast moeten zetten en dan daar de afvoer op aansluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:50

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoals @Rouske eigenlijk ook al aangeeft, zal aan het type waskom liggen. Wij hebben een waskom van Maxaro en die is gewoon strak vastgezet met een bout en is dus niet afgekit (al heb ik wel getwijfeld om er niet alsnog wat kit onder te doen, want als er wat vocht onder komt gaat het natuurlijk niet meer weg).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flix20
Greetoz schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:48:

***members only***
Sanidirect = DMG dus absoluut niet luisteren naar termen als 'pinkster korting'.
Daarnaast is Saniweb.nl hun website.
Je kan mooi de plaatjes op je offerte naast de website houden en zo eens kijken wat het allemaal kost. Dan zou ik ook eens die een mailtje sturen met dat winkelmandje naar saniweb.nl met de vraag of ze wat met de prijs kunnen doen. Dan kan je eens goed vergelijken wat voor prijs je hebt meegerkegen.

@Quad Het klopt dat (reno(vatie))vliesbehang je gestuukte muren beter beschermd tegen krassen en happen uit je stukwerk.
Waar ikzelf wel van sta te kijken is de droogtijd.
Je geeft aan dat er tot wel 3cm aan stukwerk is opgesmeerd?!
Stukwerk droogt onder gunstige omstandigheden met 1mm per 24uur.
Dan vind ik 30mm in 7 dagen vrij....snel....

En wat balen zeg dat de kleine en grove fouten zo aan het opstapelen zijn.
Je kijkt er zo naar uit om in je mooie nieuwe badkamer aan de slag te gaan, en dan krijg je deze bittere nasmaak...

[Voor 17% gewijzigd door Flix20 op 21-05-2021 12:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online
[...]

Ik kan onderhand wel een horrorboek gaan schrijven over onze badkamer. :+
O-)

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 09:03

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was deze afvoer er ook bij geleverd? Want die was sowieso niet lang genoeg geweest dan.

Maar een beetje polymax er onder en die kom gaat nergens meer heen hoor..

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:59
Een paar weken geleden een badkamer gaan uitzoeken bij de projectleverancier voor onze nieuwbouwwoning. Echter kunnen ze daar helaas niet de gewenste spiegel leveren, dus die willen we zelf ergens anders gaan aanschaffen en moeten we dan zelf ophangen.

Ik kom er alleen niet helemaal aan uit wat de symbolen op de 0-tekening precies betekenen. Op de originele 0-tekening zit er een stroompunt op 1700mm (rood omcirkelt)? En op de tekening aangepast door de projectleverancier zit dit punt op 1050mm (rood omcirkelt) en is het denk ik een extra stopcontact geworden als ik naar de hoogte kijk.

Klopt het dat dat symbool een stopcontact en/of stroompunt betekend?

Ik moet zeker weten dat het stroompunt goed zit dadelijk als we de spiegel zelf willen ophangen/aansluiten. Op 1700mm in het midden van de spiegel lijkt mij prima.

Originele 0-tekening:

Aangepaste tekening 1 en 2:

De spiegel die erop staat zouden we eerst via hen aanschaffen maar dit was zonder lamp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timsurname
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 18-06 16:21
Ook wij hebben onze badkamer uitgezocht. We zijn aan het nieuwbouwen middels projectbouw en hebben gekozen voor casco oplevering, zodat we net wat vrijer zijn in uitvoering.

We zijn tot onderstaand ontwerp uitgekomen.

Hebben jullie nog tips / aandachtspunten waar we op moeten letten?

Waar ik onder andere nog over twijfel is dat we beiden een vrijstaand bad heel erg mooi vinden. De desbetreffende badkamerspecalist geeft aan dat dit prima in deze ruimte kan, maar ik twijfel er een beetje over. Hoe kijken jullie daartegenaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

Wat is hier het geadviseerde hoogte van het badmeubel?
Wij hebben op moment gemeten de hoogte van het werkblad op 77cm, de schaal is zelf 14cm hoog, totale hoogte 91cm.

Badkamerzaak gaat uit van de hoogte van de waskom, deze wordt nog verzinkt in het badmeubel waardoor er effectief 6CM aan hoogte centimeters bij komen, werkbladhoogte wordt dan 83cm, vind ik persoonlijk nog steeds wat laag.

Bij familie heb ik gisteren een vergelijkbare opstelling gezien, hier is het badmeubel 89cm hoog en waskom is 13.5cm, totale hoogte 102.5CM. Dit vond ik zelf wel een prettige opstelling.

In ons geval zou dat betekenen 89 + 8 = 97cm hoogte gemeten vanaf rand waskom.

PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-06 17:39
Typisch. Hier 'mocht' het badmeubel niet lager ondanks de waskom. Want die telde niet bij de hoogte volgens de verkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YoupDeBoer
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:29
Quad schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:48:
Wij hebben op moment gemeten de hoogte van het werkblad op 77cm, de schaal is zelf 14cm hoog, totale hoogte 91cm.
Huidige badmeubel, geplaatst januari 2020 zit de rand van de wasbak op 95 cm. Vind ik zelf prettig (ben 1.76 meter klein).

In ons nieuwe huis zijn ze nu bezig met de badkamer. Meubel komt op 80cm en de kommen met hoogte 15 er bovenop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

Timple schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:46:
Typisch. Hier 'mocht' het badmeubel niet lager ondanks de waskom. Want die telde niet bij de hoogte volgens de verkoper.
En weet je toevallig op welke hoogte je werkblad is van het meubel?
YoupDeBoer schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Huidige badmeubel, geplaatst januari 2020 zit de rand van de wasbak op 95 cm. Vind ik zelf prettig (ben 1.76 meter klein).

In ons nieuwe huis zijn ze nu bezig met de badkamer. Meubel komt op 80cm en de kommen met hoogte 15 er bovenop.
Mijn vrouw is ongeveer jouw lengte, ik doe er 20cm bovenop. ;)

Als dit meubel in zijn geheel al een cm of 10 omhoog gaat, komt het ook in verhouding met de stopcontacten. Morgen maar even bekijken.

Wij zitten intussen in week 7 dat wij niet thuis kunnen douchen. Hopelijk komt de kitter morgen zodat de douche ook in gebruik genomen kan worden vanaf donderdag..

PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-06 17:39
Quad schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Geen idee, de verkoper beviel ons niet, dus we hebben nog steeds geen badkamer :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goldmemberf1
Wij hebben een offerte ontvangen met daarop de merken Sanindusa en Hotbath. Iemand bekend met deze merken en hoe staan deze aangeschreven?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• SavageBrother
  • Nu online
Je zou eens kunnen zoeken in dit topic.

It's dogged that does it

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Quad

Quad

Selectief doof

Timple schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Geen idee, de verkoper beviel ons niet, dus we hebben nog steeds geen badkamer :+
Ik kan je er wel eentje aanraden... :P
Kitter is geweest, douche zou nu waterdicht moeten zijn over 12u. Dus morgenavond voor het eerst sinds 11 april kan er weer gedoucht worden in huize Q.

PVOutput

• Rouske
[...]

Als dit meubel in zijn geheel al een cm of 10 omhoog gaat, komt het ook in verhouding met de stopcontacten. Morgen maar even bekijken.
[Afbeelding]
Hier 1,85 qua lengte, de vrouw 10cm kleiner.
Bovenkant waskom op 91cm, stenenblad op 78cm.

Het is natuurlijk ook even wennen als je hiervoor een meubel had waar het blad hoger zit dan het spoeldeel.

Maar eens als je het gevoel krijgt dat jij moet bukken om iets van het blad te pakken, dan zeker hoger hangen.

Wat was de ervaring van je vrouw met de vergelijkbare situatie bij de familie?
Als dat voor haar ook prima was dan weet je hoe hoog die moet komen te hangen ;)

Maar het verbaasd mij wel dat de hoogte niet op tekening stond bij het tekenen van de offerte, neem aan dat de afstand tot de zijwand ook niet 'doe maar wat' is geweest :?

• Flix20
Quad schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:48:

Badkamerzaak gaat uit van de hoogte van de waskom, deze wordt nog verzinkt in het badmeubel waardoor er effectief 6CM aan hoogte centimeters bij komen, werkbladhoogte wordt dan 83cm, vind ik persoonlijk nog steeds wat laag.

Bij familie heb ik gisteren een vergelijkbare opstelling gezien, hier is het badmeubel 89cm hoog en waskom is 13.5cm, totale hoogte 102.5CM. Dit vond ik zelf wel een prettige opstelling.

In ons geval zou dat betekenen 89 + 8 = 97cm hoogte gemeten vanaf rand waskom.
Ik heb zelf de wasbak op 90cm hoogte gehangen. Is voor mij met m'n 1.83m iets aan de lage kant maar zeker niet hinderlijk.
Voor m'n vriendin á 1.71m is het perfect.

Reden dat we 'm op 90 gehangen hebben is omdat het dan perfect in lijn loopt met het voegwerk.

[Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 27-05-2021 09:05]

• Dj-sannieboy
  • Niet online
[...]

[...]

[Afbeelding]

Wij zitten intussen in week 7 dat wij niet thuis kunnen douchen. Hopelijk komt de kitter morgen zodat de douche ook in gebruik genomen kan worden vanaf donderdag..
Even nagemeten, hier zit de (rand van de) wastafel op 95cm.

• ollie_1982
@Quad Bij ons zit de bovenkant van de wastafel bij beide badkamers op 95cm. Voor ons de juiste hoogte, ik ben 1.80 en mijn vrouw is 1.76.
Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True