Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 4 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

PoweRoy

funky!

Zo badkamer sanitair besteld. Aannemer die het zou komen installeren had een schatting gegeven hoe duur het installatie ging worden, rond de 6k. (Hij gaat voor ons ook de aanbouw realiseren)
Nu hij de sanitair lijst heeft gezien geeft hij een offerte van 12k voor alleen installatie. 8)7 Dus per direct op zoek naar een andere. Leuk bouvak, en vriendin die uitgeteld is begin oktober.

(3.5 x 1.6, met inloop regendouche, bad, meubel en wc. Kranen zijn ingebouwd. Verder nog een deur verplaatsen.)

[ Voor 12% gewijzigd door PoweRoy op 16-06-2017 13:30 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
PoweRoy schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:25:
Zo badkamer sanitair besteld. Aannemer die het zou komen installeren had een schatting gegeven hoe duur het installatie ging worden, rond de 6k. (Hij gaat voor ons ook de aanbouw realiseren)
Nu hij de sanitair lijst heeft gezien geeft hij een offerte van 12k voor alleen installatie. 8)7 Dus per direct op zoek naar een andere. Leuk bouvak, en vriendin die uitgeteld is begin oktober.

(3.5 x 1.6, met inloop regendouche, bad, meubel en wc. Kranen zijn ingebouwd. Verder nog een deur verplaatsen.)
Vaak hoor je dat de prijs van plaatsing ongeveer hetzelfde is als de kostprijs van (gemiddelde) onderdelen.
Een factor 2 verschil lijkt me extreem. Zijn jullie uiteindelijk fors afgeweken van het plan waarop hij zijn schatting had gebaseerd?

Qua timing klinkt het ook erg ongelukkig, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

tollo71 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:51:
[...]

Vaak hoor je dat de prijs van plaatsing ongeveer hetzelfde is als de kostprijs van (gemiddelde) onderdelen.
Een factor 2 verschil lijkt me extreem. Zijn jullie uiteindelijk fors afgeweken van het plan waarop hij zijn schatting had gebaseerd?

Qua timing klinkt het ook erg ongelukkig, inderdaad.
Plan is bijna hetzelfde bebleven:
- kozijn+deur vervangen en verplaatsen (30cm), hadden we al medegedeeld toen.
- inbouw thermostaatkranen, wat hij aangaf dat dat veel duurder was om te plaatsen
- regendouche uit plafond met zelfde losse thermostaat kraan ipv stang.

Afbeeldingslocatie: https://prijsbest.nl/Image/16250828_s-hotbath-buddy-inbouw-bad-douche-thermostaat-b061-baden-buddys-douches-geborsteld-nikkel-stopkranen-thermostaten-uitloop-uitlopen-zonder.jpg

Sanitair (ex tegels), was rond de 6.5k

Dus onze planning is inderdaad even overhoop.

[ Voor 5% gewijzigd door PoweRoy op 16-06-2017 15:22 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
PoweRoy schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Plan is bijna hetzelfde bebleven:
- kozijn+deur vervangen en verplaatsen (30cm), hadden we al medegedeeld toen.
- inbouw thermostaatkranen, wat hij aangaf dat dat veel duurder was om te plaatsen
- regendouche uit plafond met zelfde losse thermostaat kraan ipv stang.

[afbeelding]

Dus onze planning is inderdaad even overhoop.
Als het wel of niet gebruiken van inbouwkranen/douchekop een kostenpost van 6000 euro is zou ik serieus overwegen om "normale" opbouw thermostaatkraan te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

tollo71 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:21:
[...]
Als het wel of niet gebruiken van inbouwkranen/douchekop een kostenpost van 6000 euro is zou ik serieus overwegen om "normale" opbouw thermostaatkraan te gebruiken.
Mag hopen dat je geen 6000 euro nodig hebt om inbouw te maken ipv opbouw. Wat zou het uurtarief zijn gemiddeld? 50 euro? Dan moet je dus 6000/40=120uur meer werk hebben dan dat je initieel dacht. Bijna 15 extra werkdagen :+

Heb alleen een totaal prijs gekregen, zonder detaillering, wat duurder is. Zijn eerste prijs was een vergelijkbare badkamer prijs wat hij eerder had gedaan.

Anyways het kan gekker: een keer een offerte gehad van badkamerzaak: 8k voor sanitair en tegels, 25k met plaatsing 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door PoweRoy op 16-06-2017 15:31 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Hier ook de eerste offertes binnen. Alle sanitair en tegels: 6800 euro.

Strippen en afvoeren oude badkamer, verleggen leidingen en electra, plaatsen en aansluiten sanitair, betegelen, voegen en plaatsen verlaagd plafond: 130/140 manuur, 9000 euro.

Het plaatsen lijkt me op eerste gezicht aan de prijs, maar vind het moielijk inscahtten of hier inderdaad zoveel manuren in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
tollo71 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:08:
Hier ook de eerste offertes binnen. Alle sanitair en tegels: 6800 euro.

Strippen en afvoeren oude badkamer, verleggen leidingen en electra, plaatsen en aansluiten sanitair, betegelen, voegen en plaatsen verlaagd plafond: 130/140 manuur, 9000 euro.

Het plaatsen lijkt me op eerste gezicht aan de prijs, maar vind het moielijk inscahtten of hier inderdaad zoveel manuren in gaan.
Strippen afvoeren zou ik zelf doen als ik jou was. Heb ik ook gedaan met 5 vrienden lag de badkamer eruit na 5 uur hameren. Kosten: huur drilhamer 50 euro en huur puin container 130 euro. en eem kratje bier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914249

Is het tegenwoordig zo dat badkamers zonder raapwerk of met raapwerk opgeleverd worden?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 914249 op 19-06-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Anoniem: 914249 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:23:
Is het tegenwoordig zo dat badkamers zonder raapwerk opgeleverd worden?
Raapwerk is dus eigenlijk niet meer noodzakelijkheid ?
Ik heb even moeten opzoeken wat "raapwerk" is... O-). Ik verwacht dat dat gewoonlijk wel "part of the job" is.

In ons geval worden de nieuwe wandtegels op de reeds bestaande wandtegels gelijmd. Muren zijn nu strak en (op het oog) mooi haaks. De vloertegels gaan er wel deels uit ivm ander "afschot" door verplaatsen douche, badmeubel en radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Situatie:
Badkamer, volledig inpandig. 3 van de 4 muren zijn gipsplaten, deels geetuct, deels betegeld. Ligbad (170x70), wastafel (50 cm breed), toilet.
Afmetingen: 170 (l) x 268 (b). In een hoek een koof van 35x75 voor leidingwerk.
20 jaar oud, vanuit de bouw erin gezet in de goedkoopste vorm (leidingen op de muren, standaard-radiator). Kortom: lelijk en heeft zijn beste tijd gehad.

Gisteren ben ik bij Brugman geweest.
Ligbad van 180x80, toilet, wastafel van 60 met 2 lades eronder. Tegels (in het natte gedeelte tot het plafond, de rest van de badkamer tot 120 cm. Totaalprijs inclusief slopen 11.519 euro.

Vandaag naar Grando geweest. Na enige discussie op dezelfde opstelling gekomen als bij Brugman (zo gek veel is er niet mogelijk in een kleine ruimte). Inclusief slopen 12.052 euro.

Gevoelsmatig zit dat niet lekker: 12 K voor zo'n kleine ruimte? Ben ik nou maf? Of ben ik te gierig?

Begin er steeds harder over te denken om zelf het sloopwerk te doen, en nieuwe muren (gipsplaten) te plaatsen, om de rest door een Werkspotter af te laten maken...
Een snelle rekensom komt dan uit op:
4.000 euro materialen (bad, wc, wastafel, douche/badkraan, douchekop met glijstang).
500 euro gipsplaten en kleinmateriaal.
1000 euro voor de tegels
1000 euro voor de werkspotter
Kratje bier voor de vrienden die mee komen slopen :)
Klaar voor 6.500 euro.

Of is dat te optimistisch gedacht?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 13:43
Pietervs schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:10:
Situatie:
Badkamer, volledig inpandig. 3 van de 4 muren zijn gipsplaten, deels geetuct, deels betegeld. Ligbad (170x70), wastafel (50 cm breed), toilet.
Afmetingen: 170 (l) x 268 (b). In een hoek een koof van 35x75 voor leidingwerk.
20 jaar oud, vanuit de bouw erin gezet in de goedkoopste vorm (leidingen op de muren, standaard-radiator). Kortom: lelijk en heeft zijn beste tijd gehad.

Gisteren ben ik bij Brugman geweest.
Ligbad van 180x80, toilet, wastafel van 60 met 2 lades eronder. Tegels (in het natte gedeelte tot het plafond, de rest van de badkamer tot 120 cm. Totaalprijs inclusief slopen 11.519 euro.

Vandaag naar Grando geweest. Na enige discussie op dezelfde opstelling gekomen als bij Brugman (zo gek veel is er niet mogelijk in een kleine ruimte). Inclusief slopen 12.052 euro.

Gevoelsmatig zit dat niet lekker: 12 K voor zo'n kleine ruimte? Ben ik nou maf? Of ben ik te gierig?

Begin er steeds harder over te denken om zelf het sloopwerk te doen, en nieuwe muren (gipsplaten) te plaatsen, om de rest door een Werkspotter af te laten maken...
Een snelle rekensom komt dan uit op:
4.000 euro materialen (bad, wc, wastafel, douche/badkraan, douchekop met glijstang).
500 euro gipsplaten en kleinmateriaal.
1000 euro voor de tegels
Klaar voor 6.500 euro.

Denk dat het krap wordt, maar misschien heb ik een scheef beeld gekregen door de zaken waar wij op aangewezen waren vanuit de bouw. Kijk maar eens wat een gemiddeld badmeubel kost, en dan heb je nog geen toilet en douche etc. Die opsomming lijkt mij heel lastig voor 4000 euro. Ook 1000 voor tegels lijkt me erg krap. Je zult dan wel echt de goedkoopste van de goedkoopste materialen moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sarrr schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:13:
[...]

Denk dat het krap wordt, maar misschien heb ik een scheef beeld gekregen door de zaken waar wij op aangewezen waren vanuit de bouw. Kijk maar eens wat een gemiddeld badmeubel kost, en dan heb je nog geen toilet en douche etc. Die opsomming lijkt mij heel lastig voor 4000 euro. Ook 1000 voor tegels lijkt me erg krap. Je zult dan wel echt de goedkoopste van de goedkoopste materialen moeten kiezen.
Badmeubels zijn inderdaad duur.
Nu maak ik een inbouwkast, dus kan volstaan met een kast met wastafel.
Douche gaat er niet in. Die 4000 baseerde ik op de offerte van vandaag: daar stond voor materialen 4.100 euro op de offerte.

Een quick scan op bijvoorbeeld Sanidirect komt uit op kleine 3.000 euro, inclusief handdoekradiator (119), douchebad van 180x80 (368), badkraan (174), verkort toilet (525), meubelwastafel (313), onderkast (359), wastafelkraan (70), spiegelkast (324), doucheglijstang (205),
Misschien niet top of the bill, maar zeker geen bouwmarkt-spul. Dus met 4000 moet het denk ik wel lukken.

Tegels weet ik eigenlijk niet. Ik zag vandaag bij Grando dat hij daar iets meer dan 800 euro voor op de offerte had staan, ik ben daar iets boven gaan zitten. Maar tegels kunnen wel duur uitvallen.

Maar laat materialen 1.000 euro duurder uitvallen en de tegels 500: dan kom ik met zelfbouw op 8.000 euro uit: een fors verschil met die 11.500 van Brugman of 12K van Grando.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 12:28
Wij hebben een jaar geleden ook de badkamer laten doen. Waren voor een badkamer van 2x2m ongeveer €5500 kwijt. Via werkspot iemand ingehuurd en zelf over al aanbiedingen in de gaten gehouden. Hebben een ligbad, hangend toilet, badmeubel en handdoek radiator. Badmeubel komt bij de IKEA vandaan en scheelde aanzienlijk. Zou het zo weer doen op deze manier. Enige wat wij zelf hebben gedaan is de badkamer leeg gemaakt, tegels heeft de plaatser geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-06 15:22
Vraagje aan degenen die ervaring hebben met het renoveren van badkamers...

Stel, je hebt een badkamer met inloopdouche/drain en je bent voornemens de hele badkamer te vernieuwen (incl. muur- en vloertegels) zonder wijziging van indeling. M.i. heb je voor de vloertegels 2 opties:

1) Alle vloertegels eruit bikken - enige zorgvuldigheid met de drain lijkt me geboden, zodat je deze in de nieuwe vloer ook weer keurig waterdicht kunt afmonteren. Nadeel van deze optie: bewerkelijk (slopen vloertegels lijkt me lastiger dan wandtegels eraf slopen) en het risico op beschadiging van de drain.

2) Over bestaande vloer heen tegelen, mits de tegels daar voor geschikt zijn en het qua hoogte en dorpel geen problemen geeft. Nadeel: wat te doen met je drain...? Deze zou bijv. ineens 5 tot 10 mm dieper liggen door de extra laag tegels. Ik kan echter niet inschatten of dat uberhaupt kan, en zo ja, welke risico's daarmee gemoeid zijn.

Iemand wat inzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:59
Houd je rekening met vloerverwarming? Als je tegels gaat stapelen...

Ik zou het er persoonlijk altijd proberen uit te halen, het wordt toch een zooi als je de wandtegels gaat verwijderen. Misschien heb je geluk en is het gelijmd? Dus ik zou voor optie 1 gaan en dan proberen om eerst de drain eruit te krijgen om vervolgens alle vloertegels eruit te kunnen bikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Pietervs schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:10:

......

......

Klaar voor 6.500 euro.

Een "Werkspotter" die voor 1000 euro alles plaatst, aansluit, betegelt, voegt en afkit is wellicht erg optimistisch. Met een (behoorlijk laag) uurloon van 30 euro is dat iets van 33 uur. Dat gaat je zeker niet lukken, eerder een factor 2.

Vergis je ook niet in het "kleine grut": kraantjes, koppelingen, voegmiddel, elektra, tegellijm, schakelmateriaal, kit, lampjes etc. Gaat zo een paar 100 euro in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Bakkenist schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:03:
Vraagje aan degenen die ervaring hebben met het renoveren van badkamers...

Stel, je hebt een badkamer met inloopdouche/drain en je bent voornemens de hele badkamer te vernieuwen (incl. muur- en vloertegels) zonder wijziging van indeling. M.i. heb je voor de vloertegels 2 opties:

1) Alle vloertegels eruit bikken - enige zorgvuldigheid met de drain lijkt me geboden, zodat je deze in de nieuwe vloer ook weer keurig waterdicht kunt afmonteren. Nadeel van deze optie: bewerkelijk (slopen vloertegels lijkt me lastiger dan wandtegels eraf slopen) en het risico op beschadiging van de drain.

2) Over bestaande vloer heen tegelen, mits de tegels daar voor geschikt zijn en het qua hoogte en dorpel geen problemen geeft. Nadeel: wat te doen met je drain...? Deze zou bijv. ineens 5 tot 10 mm dieper liggen door de extra laag tegels. Ik kan echter niet inschatten of dat uberhaupt kan, en zo ja, welke risico's daarmee gemoeid zijn.

Iemand wat inzicht?
Waarom zou je dit willen om 250 euro te besparen voor een nieuwe drain ?
Je kunt de vloer tegels wel voorizchtig wegkappen maar het waterdichtmaken doen ze met speciaal band en coating en dit moet precies geplaatst worden om de drain heen, een (goede) aannemer zal je nooit garantie kunnen geven dat alles waterdicht is als ie niet van t 0 punt vanuit de drain kan werken.. (vloertegels gaan er net zo snel eruit als wand tegels met het juiste materiaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-06 15:22
alki schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:10:
[...]

Waarom zou je dit willen om 250 euro te besparen voor een nieuwe drain ?
Je kunt de vloer tegels wel voorizchtig wegkappen maar het waterdichtmaken doen ze met speciaal band en coating en dit moet precies geplaatst worden om de drain heen, een (goede) aannemer zal je nooit garantie kunnen geven dat alles waterdicht is als ie niet van t 0 punt vanuit de drain kan werken.. (vloertegels gaan er net zo snel eruit als wand tegels met het juiste materiaal)
Daar is het me niet om te doen hoor, besparen op aanschaf nieuwe drain. Ik ben niet echt bekend met de materie en het leek me lastig om een bestaande drain te slopen en een nieuwe weer netjes terug te plaatsen op de bestaande afvoer (zonder dat je de hele vloer er omheen afbreekt).

Maar als dat wel prima te doen is, dan ben ik er uit: vloertegels eruit slopen, drain eraf, en vervolgens nieuwe drain plaatsen en weer tegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

tollo71 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:56:
[...]

Een "Werkspotter" die voor 1000 euro alles plaatst, aansluit, betegelt, voegt en afkit is wellicht erg optimistisch. Met een (behoorlijk laag) uurloon van 30 euro is dat iets van 33 uur. Dat gaat je zeker niet lukken, eerder een factor 2.

Vergis je ook niet in het "kleine grut": kraantjes, koppelingen, voegmiddel, elektra, tegellijm, schakelmateriaal, kit, lampjes etc. Gaat zo een paar 100 euro in zitten.
Mijn idee is dat ik het zelf plaats, dus dan blijft eigenlijk alleen het tegelen en voegen over. Eventueel het kitten.
De badkamer is niet zo groot, en er hoeven maar twee gedeeltes tot het plafond getegeld te worden. De rest gaat tot 1,2 meter. Dus dat scheelt ook behoorlijk in arbeidsuren.

Maar misschien heb je gelijk en schat ik het te optimistisch in. Ik ga het wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 16:27
Wat is jullie ervaring met betrekking tot een (handdoek) radiator in de badkamer in combinatie met vloerverwarming?
De vloerverwarming is een 'lage temperatuur' systeem.

Geeft een conventionele radiator op zo'n systeem voldoende warmte af voor een badkamer/handdoeken?
Of is het beter om daar een elektrische radiator te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Wij hebben een badkamer van 2x2 en hebben via een aannemer/installateur de prijs ontvangen van € 4.000,- ex. BTW. Wij vinden dit nogal aan de hoge kant!. Wij halen de complete oude badkamer eruit en voeren deze af. Het bad, wc en wastafel komen op dezelfde plek (geen leidingen verleggen). De badkamer wordt door onze stukadoor compleet vlak gemaakt, maar moet nog wel worden betegeld.

Simpele schets van hoe het komt;

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2aew8cx.png

Ik heb de job ook op werkspot gezet om enigszins te vergelijken, maar voor 4 vierkante meter € 4000,- aftikken (exclusief voorstuccen) lijkt me nogal veel.

[ Voor 31% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-07-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dirtbiter schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:15:
Wat is jullie ervaring met betrekking tot een (handdoek) radiator in de badkamer in combinatie met vloerverwarming?
De vloerverwarming is een 'lage temperatuur' systeem.

Geeft een conventionele radiator op zo'n systeem voldoende warmte af voor een badkamer/handdoeken?
Of is het beter om daar een elektrische radiator te plaatsen?
Handdoekradiatoren zjin sowieso al niet echt bedoeld om een ruimte te verwarmen, die hebben relatief gezien weinig vermogen. Als je er dan al lauw water doorheen laat gaan vrees ik voor het rendement wat hij zal gaan leveren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:53:
Wij hebben een badkamer van 2x2 en hebben via een aannemer/installateur de prijs ontvangen van € 4.000,- ex. BTW. Wij vinden dit nogal aan de hoge kant!. Wij halen de complete oude badkamer eruit en voeren deze af. Het bad, wc en wastafel komen op dezelfde plek (geen leidingen verleggen). De badkamer wordt door onze stukadoor compleet vlak gemaakt.

....
Ik heb de job ook op werkspot gezet om enigszins te vergelijken, maar voor 4 vierkante meter € 4000,- aftikken (exclusief voorstuccen) lijkt me nogal veel.
Wat moet er allemaal gebeuren voor dat geld? Is dat alleen het plaatsen en installeren van de nieuwe spullen of ook alles nieuw betegelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
tollo71 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Wat moet er allemaal gebeuren voor dat geld? Is dat alleen het plaatsen en installeren van de nieuwe spullen of ook alles nieuw betegelen?
Ook betegelen inderdaad. Heb het even toegevoegd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:59:
[...]

Ook betegelen inderdaad. Heb het even toegevoegd :).
4000 euro klinkt niet als spotgoedkoop, maar ook weer niet als een enorme afzet-prijs.

Ook al komt alles op dezelfde plek terug, dan nog moet alles passend worden gemaakt en net even een stukkie anders geplaatst. Koppelingetje hier, kraantje daar, tegellijm, voegmiddel, kit etc. gaat zo paar 100 euro inzitten.

Daarbij is tegelen gewoon erg tijdrovend, zeker met tegels in speciale afmetingen en/of speciaal verband en eventuele nisjes etc.

Wellicht dat hij de rekening beter kan specificeren zodat je meer inzicht hebt in de de deelposten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 16:35
Wij overwegen om de douche te vervangen, en wellicht is dat ouderwets of iets dergelijks, maar ik zat te denken aan een douche met een kraan er op (onderkant) die je heen en weer kunt draaien. Was vroeger vrij gangbaar (in ieder geval waar ik opgroeide), maar ik ben in wat winkels geweest en het lijkt moeilijk te vinden tegenwoordig!

Ik zal online eens wat rondkijken, maar weet iemand of dit inderdaad iets is dat uit de mode is en daarom tegenwoordig niet meer bij sanitairwinkels en bouwmarkten ligt? En wat is een handige zoekterm? (bij Google Afbeeldingen kom ik al niks tegen eigenlijk)
Maar zoiets lijkt me dan wel mooi:
https://www.douchesetkope...-en-losse-handdouche.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 10:53
Heeft er iemand ervaring met het installeren van een stoomcabine in een badkamer?

Binnenkort start men met de bouw van mijn nieuwbouwwoning. Badkamer wordt wat aangepast oa met inloopdouche. De muur van de inloopdouche wordt doorgetrokken tot het plafond waardoor er na binnenkomst links een ruimte ontstaat van 1 mtr breed en 1.40 mtr lang. Daarin wil ik een bankje maken en alles af laten tegelen. Vervolgens deur en aangepast plafond plaatsen. Stoomgenerator wil ik dan op zolder direct boven de cabine plaatsen.

Vraag is even hoe ik dat aanpak? Is het verstandig tijdens de bouw zaken op te nemen (bijv doorvoer leidingen naar zolder) of alles na oplevering te gaan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

borgoe72 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:23:
Heeft er iemand ervaring met het installeren van een stoomcabine in een badkamer?
<knip>

Vraag is even hoe ik dat aanpak? Is het verstandig tijdens de bouw zaken op te nemen (bijv doorvoer leidingen naar zolder) of alles na oplevering te gaan uitvoeren?
Alles wat je tijdens de bouw mee kan laten nemen: doen!
Laat sowieso naar alle kamers 1 of 2 extra loze leidingen trekken: als je later van een kamer een studeer- of tv-kamer wil maken scheelt dat gigantisch!

Hetzelfde geldt voor je badkamer: je kan hem misschien wel casco op laten leveren (dus zonder badmeubel etcetera), maar laat wel de leidingen aanleggen, of minstens de buizen infrezen.

Als je achteraf zaken aan mort passen, betekent het bijna altijd breekwerk (stof en troep, terwijl het tegelwerk daar ook niet altijd mooier van wordt), of leidingen die op de muren komen te liggen (lelijk!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:03
StealthyPeanut schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:53:
Wij hebben een badkamer van 2x2 en hebben via een aannemer/installateur de prijs ontvangen van € 4.000,- ex. BTW. Wij vinden dit nogal aan de hoge kant!. Wij halen de complete oude badkamer eruit en voeren deze af. Het bad, wc en wastafel komen op dezelfde plek (geen leidingen verleggen). De badkamer wordt door onze stukadoor compleet vlak gemaakt, maar moet nog wel worden betegeld.

Simpele schets van hoe het komt;

[afbeelding]

Dat is wel erg veel ja. Bij ons kosten het 4,3k Inc btw voor 2.1 x 2.1. Dit was exc slopen. Maar ex slopen(op de radiator en kranen na). Maar inc leiding verlegen. Muurtje bouwen met in totaal 4 nisjes. Muren en platfon stucen.

Dus in mijn ogen best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Afgelopen periode langs verschillende winkels geweest voor een badmeubel met kranen blijf me verbazen hoeveel zaken zoals sanisale badkamerdump etc vragen voor zoiets wij willen een 120cm meubel met 2 kranen en 2 baks zeg maar en een spiegel we zaten op rond de 2000 euro

Waren ook bij een karwei geweest want daar hadden ze 30 procent korting alleen daar waren we niet echt overtuigd van de meubels

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerika_lover
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-08-2021
Tja, ben laatst ook bezig geweest voor een meubel. In de maat 60cm is zoveel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Na zo veel meubels gezien te hebben, zag ik niet bepaald de meerwaarde waarom sommige merken gewoon meer dan 1000 euro durven te vragen voor een meubeltje. Uiteindelijk bij de Praxis geslaagd gezien exact hetzelfde meubel onder diverse merknamen en diverse prijsklassen worden verkocht. Ik was nu 300 euro kwijt in de actie voor het merk Klea daar waar hetzelfde meubel onder de naam Thebalux voor meer dan 3x dat bedrag verkrijgbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 18:03
Ik heb mijn badmeubels in duitsland gekocht. Pelipal 6100 serie, 153cm breed. Bij megabad. 1700 euri voor badmeubel plus spiegelkast, met alle led toeters en bellen. De sani nog wats in NL vragen 2400 voor alleen badmeubel. Met spiegelkast erbij ruim boven 3.400,-. Ik heb ze recht in hun gezicht uitgelachen.

Shop gewoon via internet in Duitsland. NL prijzen zijn kansloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

LittleTycoon schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:39:
Ik heb mijn badmeubels in duitsland gekocht. Pelipal 6100 serie, 153cm breed. Bij megabad. 1700 euri voor badmeubel plus spiegelkast, met alle led toeters en bellen. De sani nog wats in NL vragen 2400 voor alleen badmeubel. Met spiegelkast erbij ruim boven 3.400,-. Ik heb ze recht in hun gezicht uitgelachen.

Shop gewoon via internet in Duitsland. NL prijzen zijn kansloos
Klopt, met heel veel (niet alles) is DE gewoon goedkoper. Heb intussen de wc potten (compleet) + inbouwreservoirs ook in DE in bestelling staan bij Obadis (650 euro goedkoper dan hier). Ben de rest van m'n sanitair lijst nog aan het afgaan, wat ik nog meer in DE kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Vandaag naar die x2o geweest {Breda} en daar uiteindelijk geslaagd voor een badmeubel met spiegelkast en zwevende kolomkast

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 21:30
Gisteren badkamer (7.5 m2) + toilet (1.2 m2) beneden laten ontwerpen bij DK keukens/sanitair. Komen totaal op:

7.700 sanitair (bad, douche incl wand, badmeubel, 2 x toilet)
3.000 tegels (vloer- en wandtegels, 2 kleuren)
7.000 installatie (ong. 2 weken)

Uiteindelijk komen we uit op het 17.700 Euro. Ik ga binnenkort nog eens wat offertes maken, maar wat is een realistisch bedrag voor een dergelijke badkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
Katseviool schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:08:
Gisteren badkamer (7.5 m2) + toilet (1.2 m2) beneden laten ontwerpen bij DK keukens/sanitair. Komen totaal op:

Uiteindelijk komen we uit op het 17.700 Euro. Ik ga binnenkort nog eens wat offertes maken, maar wat is een realistisch bedrag voor een dergelijke badkamer?
Ik vind het best veel geld, is dit incl. slopen? Welke merken heb je? Kan je die ook delen?

Zie mijn opstelling hier: https://gathering.tweaker...message/51112151#51112151

Badkamer = 8.3m2
Toilet = 1.0m2

Wij zijn +/- €13.000,- kwijt.

Het is wel via de partij die aangesloten zit bij het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 10:51

Wij zijn nu bezig met badkamer + toilet en hebben zelf wat rondgeshopt ipv alles bij 1 tent kopen. Onze oppervlakten komen bijna exact overeen! Breakdown is het volgende:

Badkamer boer: €5800 (sanitair (incl kraan + kastje in toilet), bad incl. custom whirlpool systeem, douche (alleen deur), bad meubel met natuurstenen bak, verwarmde spiegel met verlichting, 2x toilet, design radiator)
Tegels (bij tegel boer): €1500
Installatie (zelf een timmerman, loodgieter en tegelzetter geregeld): +/- €4500 - €5000 excl. sloopwerk (zelf gedaan) maar wel incl. twee nieuwe (velux) dakramen

Totaal: +/-€12.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 10:51
Zoals hierboven beschreven zijn wij volop met de badkamer bezig, ik ben alleen nog op zoek naar mooie (liefst RVS) tegelstrips. Deze zijn over het algemeen best duur, afhankelijk van het merk, in Nederland.

Heeft iemand een idee of er echt kwaliteitsverschil verschil tussen merken zit (scheelt namelijk €10-20 euro per strip)? Zo ja, wat is een goed merk qua prijs/kwaliteitsverhouding?

Zijn er bekende winkels in de landen rondom ons waar dezelfde strips aanzienlijk goedkoper zijn en die ook naar Nederland verzenden?

Ik heb zo'n 14 - 15m nodig aan strips waarschijnlijk, dus kan daar hopelijk nog wat op besparen :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23

Wij hebben onze badkamer bij baderie gekocht en die hebben dan ook een aannemer geregeld voor het plaatsen. Wij kwam incl een nieuw plafond en een nieuw velux dakraam op 17K uit. Veel geld maar ik zou het zo weer doen. Wij hebben ons nergens druk om hoeven maken. Alles is geregeld voor ons en men heeft zeer mooi werk geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
ollie_1982 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Ik vind het best veel geld, is dit incl. slopen? Welke merken heb je? Kan je die ook delen?

Zie mijn opstellen hier: https://gathering.tweaker...message/51112151#51112151

Badkamer = 8.3m2
Toilet = 1.0m2

Wij zijn +/- €13.000,- kwijt.

Het is wel via de partij die aangesloten zit bij het project.
Dank! Mooie badkamer trouwens :)

Het is een nieuwbouwwoning, dus geen slopen. Merken zijn een combi van Sphinx (bad, 2x toilet), Geberit (2x toiletinstallatie), Grohe (kranen/douche) en Lavanto Allasio badmeubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Flight777 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:54:
Zoals hierboven beschreven zijn wij volop met de badkamer bezig, ik ben alleen nog op zoek naar mooie (liefst RVS) tegelstrips. Deze zijn over het algemeen best duur, afhankelijk van het merk, in Nederland.

Heeft iemand een idee of er echt kwaliteitsverschil verschil tussen merken zit (scheelt namelijk €10-20 euro per strip)? Zo ja, wat is een goed merk qua prijs/kwaliteitsverhouding?

Zijn er bekende winkels in de landen rondom ons waar dezelfde strips aanzienlijk goedkoper zijn en die ook naar Nederland verzenden?

Ik heb zo'n 14 - 15m nodig aan strips waarschijnlijk, dus kan daar hopelijk nog wat op besparen :)

Alvast bedankt!
Ik heb ze bij de Hornbach gekocht en daar waren ze iets van 8 euro voor 300cm vond ik wel meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Katseviool schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:03:
[...]

Dank! Mooie badkamer trouwens :)

Het is een nieuwbouwwoning, dus geen slopen. Merken zijn een combi van Sphinx (bad, 2x toilet), Geberit (2x toiletinstallatie), Grohe (kranen/douche) en Lavanto Allasio badmeubel.
Bedankt! Ben ook benieuwd hoe het straks in het "echt" zal zijn :)

Heb je een ontwerp van je badkamer?

Is dit via een aangesloten leverancier of is je badkamer casco? Heb je ook de type van de merken? Dan is het beter vergelijken qua prijs van het sanitair. Het sanitair is op zich niet duur, maar ligt ook aan het type die je neemt.

Als het casco is dan kan ik wellicht die prijs van +/- €17k begrijpen. Ik denk dat als wij ook alles casco zouden krijgen er wel €4000/€5000 bij moeten tellen.

Wij kregen €2.250,- korting van het basis sanitair en de witte tegels zitten in de prijs van het huis. Sanitair totaal zitten wij op +/- €10.000,- (incl. btw) en dit is dan excl. de korting van €2.250,- en de korting die wij daarnaast nog hebben ontvangen op het uitgekozen sanitair.

Totaal betalen wij incl. de korting nu op +/- €7000,- voor het sanitair.

[ Voor 8% gewijzigd door ollie_1982 op 03-08-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Dank, ik heb ontwerp helaas niet digitaal maar zal straks als ik thuis ben even foto maken.

Verder blijkt uit offerte dat ze gewoon met de standaard adviesprijzen werken. Online kan ik al het sanitair en tegels ruim 3k goedkoper aanschaffen. Verder vond bevriende loodgieter 7k voor casco badkamer wel erg fors aangezien ze geen sloopwerk hebben, leidingen hoeven te trekken en alle muren ideaal zijn te betegelen. Kortom, er zit nog voldoende "lucht" in deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 21:38
Gisteren bij de projectleverancier voor onze badkamer geweest. Offerte gehad voor de totale woonkamer op €8700. Denk dat er nog wel wat verbeteringen mogelijk zijn maar het is wel ongeveer wat we begroot hebben :)

badkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Bij Arma wilden niet praten over de geoffereerde bruto adviesprijs van al het sanitair. Ze hadden omdat ik al een keuken wilde afnemen een scherpe prijs neergelegd. Normaal gesproken moet je daar dus 120% van de adviesprijs betalen ofzo :?

Ook best merkwaardig gesprek aan de telefoon, dus deze gaan van de lijst en ook de keuken kunnen ze annuleren :w

[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 08-08-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 18:22
We willen spotjes kopen voor in het plafond. De meeste die je kunt kopen zijn led. We hebben een badkamer van 2x2. We hebben er nu 5 spotjes(halogeen) in. Ik heb geen flauw idee hoeveel led spotjes er nu in moeten en welke wattage om hetzelfde effect qua licht te bereiken.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
peppie71 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:38:
We willen spotjes kopen voor in het plafond. De meeste die je kunt kopen zijn led. We hebben een badkamer van 2x2. We hebben er nu 5 spotjes(halogeen) in. Ik heb geen flauw idee hoeveel led spotjes er nu in moeten en welke wattage om hetzelfde effect qua licht te bereiken.

Wat zijn jullie ervaringen?
http://www.lichtwebshop.n...ampen/wattage-vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:16
BertP schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:14:
Gisteren bij de projectleverancier voor onze badkamer geweest. Offerte gehad voor de totale woonkamer op €8700. Denk dat er nog wel wat verbeteringen mogelijk zijn maar het is wel ongeveer wat we begroot hebben :)

[afbeelding]
Ik douche liever niet in de woonkamer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:16

Roy

Hobbies?

Heeft er iemand al ervaring met een ingebouwde douchevloer? Eind dit jaar gaan we een tweede badkamer in ons huis realiseren, en we zijn wel gecharmeerd door de Villeroy & Boch Squaro Infinity douchevloer (100 x 140 cm):
Afbeeldingslocatie: https://www.villeroy-boch.nl/fileadmin/upload/facelift2014/Bad_und_Wellness/Neuheiten_2015/Baden_und_Duschen/Duschwannen/Squaro_Infinity/squaro_infinity_bg_gross_03.jpg

Het lijkt ons ideaal: geen voegen die vies worden, enorm stroef (handig voor de kinderen), afschot zit al in de plaat, drempelloos, en we vinden het er erg mooi uitzien. Maar nu hoorden we van een installateur dat dit soort douchevloeren snel scheuren laten zien: tussen de afwerkvloer en douchevloer, maar ook de douchevloer zelf die gaat scheuren. Hij raadt dit soort vloeren dus af. Ik heb de doucheplaat even in de handen gehad bij de badkamerwinkel, maar die voelt enorm zwaar en degelijk aan; dus het lijkt me sterk dat die snel scheurt. Ik kan er ook weinig klachten over vinden, en ook bij de badkamerwinkel wisten ze van niets.

Iemand postieve/negatieve ervaringen hiermee?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:06
Douchevloeren zijn prima alleen moet hij goed ondersteund worden dwz echt vlak op de ondervloer.
Scheuren of breken komt door ongelijke ondersteuning, pas 1x gezien, deze was op een verhoging gemaakt en alleen de randen ondersteunde de plaat.

Bijna 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 13:35
Dit is een ontwerp van mijn nieuwe badkamer. Mensen meningen en ideeen over de indeling. Afmeting is 2,6m bij 3,6m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OdyxslBiT9nROlUmLGvalqEz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vrv4UcrFeGYnIQrqL2wqwCdZ/full.jpg

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 11:46
artbij schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:21:
Dit is een ontwerp van mijn nieuwe badkamer. Mensen meningen en ideeen over de indeling. Afmeting is 2,6m bij 3,6m.
Hoe breed is het gedeelte bij het toilet? Op deze plaatjes lijkt dat namelijk niet zo heel erg breed en dat lijkt me ook niet helemaal prettig (beetje claustrofobisch).

Wat betreft het bad zou ik deze waarschijnlijk tegen de linkerkant aanschuiven en de radiator naar de andere kant. Althans, het lijkt mij dat de radiator ook gebruikt zal worden voor wellicht het drogen van handdoeken of andere zaken. Met deze positie lijkt het mij niet ondenkbaar dat er het nodige water die kant op vliegt? Al moet ik zeggen dat ik vrij weinig ervaring heb met een inloopdouche.

edit: Niet goed naar de plaatjes gekeken. Zie dat het ligbad recht onder het raam ligt dus die zal je niet willen verplaatsen. Puntje m.b.t plaats van de radiator blijft wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Noiz op 14-08-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Noiz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:41:
[...]

Hoe breed is het gedeelte bij het toilet? Op deze plaatjes lijkt dat namelijk niet zo heel erg breed en dat lijkt me ook niet helemaal prettig (beetje claustrofobisch).

Wat betreft het bad zou ik deze waarschijnlijk tegen de linkerkant aanschuiven en de radiator naar de andere kant. Althans, het lijkt mij dat de radiator ook gebruikt zal worden voor wellicht het drogen van handdoeken of andere zaken. Met deze positie lijkt het mij niet ondenkbaar dat er het nodige water die kant op vliegt? Al moet ik zeggen dat ik vrij weinig ervaring heb met een inloopdouche.

edit: Niet goed naar de plaatjes gekeken. Zie dat het ligbad recht onder het raam ligt dus die zal je niet willen verplaatsen. Puntje m.b.t plaats van de radiator blijft wel.
Bij het toilet is inderdaad smal. 80cm geloof ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

BCC

Welke kant gaat de deur naar open? Want zo kun je niet makkelijk naar de WC omdat die achter de deur zit.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
BCC schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:22:
Welke kant gaat de deur naar open? Want zo kun je niet makkelijk naar de WC omdat die achter de deur zit.
Naar buiten. Volgens mij zou dat in alle badkamers zo moeten zijn.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Noiz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:41:
[...]

Radiator boven het bad is ook een optie inderdaad.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
@artbij wellicht is de indeling die wij hebben een idee? De ruimte naast het bad is nu een loze ruimte? Ik zou het bad in het midden doen en links en rechts dicht maken.

Zie onze opstelling hier : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51112151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
ollie_1982 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:37:
@artbij wellicht is de indeling die wij hebben een idee? De ruimte naast het bad is nu een loze ruimte? Ik zou het bad in het midden doen en links en rechts dicht maken.

Zie onze opstelling hier : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51112151
Inderdaad bijjna hetzelfde :).

Wij krijgen een mooi halfrondbad, daar hoef je niets in te tegelen, dus de ruimte daar blijft open. Komt wellicht een plant ofzo.

In jullie badkamer mis ik wel een kast oid voorhanddoeken. Die willen wij er perse inhebben.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
artbij schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Inderdaad bijjna hetzelfde :).

Wij krijgen een mooi halfrondbad, daar hoef je niets in te tegelen, dus de ruimte daar blijft open. Komt wellicht een plant ofzo.

In jullie badkamer mis ik wel een kast oid voorhanddoeken. Die willen wij er perse inhebben.
Aha dat maakte ik niet op uit de tekening. Wordt het een vrijstaand bad of meer een hoekbad dan?

Ja wij hebben inderdaad geen kast voor handdoeken in de badkamer. De handdoeken etc komen op een andere plek, wellicht dat we ruimte maken in de inloopkast op onze slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
ollie_1982 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Aha dat maakte ik niet op uit de tekening. Wordt het een vrijstaand bad of meer een hoekbad dan?

Ja wij hebben inderdaad geen kast voor handdoeken in de badkamer. De handdoeken etc komen op een andere plek, wellicht dat we ruimte maken in de inloopkast op onze slaapkamer.
Halfvrijstaand, recht onder het raam.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ziet er netjes uit, luxe met die regendouche inbouw. Kan je dat douchewandje niet in iets anders laten uitvoeren zodat het wat dunner wordt? Scheelt wat ruimte ten gunste van je toilet/inloop van de douche. Die lijken op de plaatjes beide wat krap. Het is ik puzzelen met de ruimte natuurlijk. Of... geen toilet in de badkamer :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
cvheereveld schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:21:
Ziet er netjes uit, luxe met die regendouche inbouw. Kan je dat douchewandje niet in iets anders laten uitvoeren zodat het wat dunner wordt? Scheelt wat ruimte ten gunste van je toilet/inloop van de douche. Die lijken op de plaatjes beide wat krap. Het is ik puzzelen met de ruimte natuurlijk. Of... geen toilet in de badkamer :p.
Vrouw wil perse een nis in die muur, die kan dus niet dunner....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

BCC

Kan die niet in de wand achter de douche dan?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
BCC schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:38:
Kan die niet in de wand achter de douche dan?
Dat zou nog een optie zijn inderdaad. Scherp ;)!

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
artbij schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Naar buiten. Volgens mij zou dat in alle badkamers zo moeten zijn.
Moeten? Sinds wanneer? Onze deur gaat al decennia lang naar binnen open. Geen probleem.

Ik lees overigens vaak dat badkamermeubels en sanitair in Duitsland een stuk goedkoper zijn, maar ik heb nog nergens kunnen vinden waarom dat zo is. Dat kan toch niet alleen maar marge zijn? Te weinig concurrentie? Bedrijfskosten hoger doordat huur van de panden hoger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

Tehh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:46:
[...]

Moeten? Sinds wanneer? Onze deur gaat al decennia lang naar binnen open. Geen probleem.

Ik lees overigens vaak dat badkamermeubels en sanitair in Duitsland een stuk goedkoper zijn, maar ik heb nog nergens kunnen vinden waarom dat zo is. Dat kan toch niet alleen maar marge zijn? Te weinig concurrentie? Bedrijfskosten hoger doordat huur van de panden hoger is?
Is dat hier niet gewoon zo duur omdat het hier tegenwoordig net zoals bij keukens normaal is om te schooieren met de prijs? Dat iemand blijer is als hij een keuken/badkamer van 8k kan kopen voor 10k als de eerste prijs maar 20k was, dan dat het voor 8k werd aangeboden en je dat ook moet betalen? (zo van, kijk mij eens een goede deal maken, en je hebt dan natuurlijk ook 'heel duur' spul in je huis *kuch*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Tehh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:46:
[...]

Het is al heel lang de beste meest veilige manier. Kan best zijn dat het in oudere huizen nog zo is, maar in nieuwe huizen zie je zowat niet anders.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@artbij Ik zou een min of meer dichte douchecabine maken, dus met deuren rondom. Scheelt een ongelooflijke bak gespetter en je wil niet iedere keer je hele badkamer hoeven dweilen als je uitgedouched bent.

Wellicht ook het toilet en de douche omwisselen, met enkel glazen wanden rondom de douche met halverwege een matte rand op romphoogte? Heb je wat meer uitzicht vanuit de douche.

Wel alleen praktisch als je een 2e toilet beneden hebt. (Maar goed, da's sowieso fijn. Toilet zit nu wel achter een muurtje, persoonlijk zou ik niet snel op het toilet gaan zitten terwijl er iemand in de badkamer is.)

Daarbij sluit ik me aan bij @ollie_1982, ik zou het bad in het midden zetten en die loze ruimte dicht maken. Kun je daar mooi badspullen op kwijt en het ziet er wat minder gek uit dan zo'n loos hoekje.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
unezra schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:53:
@artbij Ik zou een min of meer dichte douchecabine maken, dus met deuren rondom. Scheelt een ongelooflijke bak gespetter en je wil niet iedere keer je hele badkamer hoeven dweilen als je uitgedouched bent.
Het is toch alleen de radiator en een hoekje van het bad wat nat spettert?
Daarbij sluit ik me aan bij @ollie_1982, ik zou het bad in het midden zetten en die loze ruimte dicht maken. Kun je daar mooi badspullen op kwijt en het ziet er wat minder gek uit dan zo'n loos hoekje.
Als geld geen rol speelt zou ik voor een mooi vrijstaand bad in het midden gaan. Erg ruimtelijk en ik vind het er mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:53:

Wellicht ook het toilet en de douche omwisselen, met enkel glazen wanden rondom de douche met halverwege een matte rand op romphoogte? Heb je wat meer uitzicht vanuit de douche.

Wel alleen praktisch als je een 2e toilet beneden hebt. (Maar goed, da's sowieso fijn. Toilet zit nu wel achter een muurtje, persoonlijk zou ik niet snel op het toilet gaan zitten terwijl er iemand in de badkamer is.)

We willen de wc niet zien vanuit bad, vandaar in die hoek en ook vandaar de muur. Vanuit de douche kun je naar buiten kijken, dus als uitzicht wilt.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Jannibal23 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

[...]

Als geld geen rol speelt zou ik voor een mooi vrijstaand bad in het midden gaan. Erg ruimtelijk en ik vind het er mooi uitzien.
Klopt spettert niet zoveel, met daar een deur wordt de hoek te krap.

Vrijstaand bad heeft niet veel met geld te maken. Is niet zo duur :). Heeft veel meer met schoonmaken te maken, tenminste mij vrouw houd vol dat er veel rotzooi achter dat bad komt wat veel werk is om schoon te maken. Overigens wordt dat door alle badkamerboeren beaamt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jannibal23 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een douchedeur in zo'n situatie geen overbodige luxe is. Misschien als je in een hoekje gehurkt gaat zitten wassen dat het mee valt, maar anders is het 1 groot waterballet. De vorige eigenaar van ons huis had geen deur en zei inderdaad ook dat het wel meeviel, maar de deur was binnen een maand toch echt besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Jannibal23 Ik denk dat het ook nog wel leuk om het hoekje heen spettert. Voor weinig geld zit d'r een deur in. Blijft je douche ook wat warmer. (Maar dus wel boven wat ruimte om de warme lucht af te kunnen voeren.)

Ik denk dat juist een dicht bad daar prima staat en erg mooi en rustig is. Vrijstaande baden worden snel onrustig tenzij je een loeier van een badkamer hebt en dat is dit niet.

@artbij Hmm, ok. Bij ons komt juist het toilet pal naast het bad, maar dus wel een douche met 2 glazen wanden en uitzicht naar buiten. (Dusdanig dat we met luxaflex aan de slag moeten anders is er niet alleen uitzicht naar buiten...)

Alleen, hoe die deur het te krap maakt zie ik niet. Die deur komt op de plaats waar nu je vaste wand staat... De rest sluit je af met glas. Ook als je douche en toilet niet omwisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
J0YR1D3R schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:01:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een douchedeur in zo'n situatie geen overbodige luxe is. Misschien als je in een hoekje gehurkt gaat zitten wassen dat het mee valt, maar anders is het 1 groot waterballet. De vorige eigenaar van ons huis had geen deur en zei inderdaad ook dat het wel meeviel, maar de deur was binnen een maand toch echt besteld :P
Hoever werd het nat dan? Weet jij dat?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:02:
@Jannibal23 Ik denk dat het ook nog wel leuk om het hoekje heen spettert. Voor weinig geld zit d'r een deur in. Blijft je douche ook wat warmer. (Maar dus wel boven wat ruimte om de warme lucht af te kunnen voeren.)

Ik denk dat juist een dicht bad daar prima staat en erg mooi en rustig is. Vrijstaande baden worden snel onrustig tenzij je een loeier van een badkamer hebt en dat is dit niet.

@artbij Hmm, ok. Bij ons komt juist het toilet pal naast het bad, maar dus wel een douche met 2 glazen wanden en uitzicht naar buiten. (Dusdanig dat we met luxaflex aan de slag moeten anders is er niet alleen uitzicht naar buiten...)

Alleen, hoe die deur het te krap maakt zie ik niet. Die deur komt op de plaats waar nu je vaste wand staat... De rest sluit je af met glas. Ook als je douche en toilet niet omwisselt.
Als je in die wand een deur maakt, moet je hem opsplitsen in 2 delen, dat is niet echt mooi. Vandaar dat de enige mogelijkheid voor een deur de nu open kant is.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

artbij schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:04:
[...]

Als je in die wand een deur maakt, moet je hem opsplitsen in 2 delen, dat is niet echt mooi. Vandaar dat de enige mogelijkheid voor een deur de nu open kant is.
Doortrekken tot aan het bad, loze ruimte dicht maken, daar nog een hoekglas op zetten en dan inderdaad een deur in de gesplitste wand. Zie je niet heel veel van en het levert wel de voordelen van het niet gespetter en warmte in je douche op.

Moet je wel een lagere radiator ophangen. :)

Wat mij trouwens sowieso niet fijn lijkt, is dat de inloop van je douche bij het schuine gedeelte van je dak zit. Ik zou die opening meer aan de voorkant zetten. Qua hoogte voelt dat waarschijnlijk heel vervelend, je moet bukken. (En als je niet moet bukken, heb je het gevoel dat je moet bukken want schuine wand.)

EDIT:

Trouwens, je handdoeken worden nat met zo'n radiator opstelling. :) Die zou ik dus wat verder van je douche hangen. (Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet mooi vind, die radiator lijkt wat ingepropt tegen je dak. Wellicht recht tegenover je douche hangen of een kleinere radiator? (Maar dan blijf je, zonder deur en zonder glas, met het probleem zitten dat de radatior die je hebt om je handdoeken te drogen en lekker warm te maken, nat word als je douched.)

[ Voor 20% gewijzigd door unezra op 14-08-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Doortrekken tot aan het bad, loze ruimte dicht maken, daar nog een hoekglas op zetten en dan inderdaad een deur in de gesplitste wand. Zie je niet heel veel van en het levert wel de voordelen van het niet gespetter en warmte in je douche op.

Moet je wel een lagere radiator ophangen. :)

Wat mij trouwens sowieso niet fijn lijkt, is dat de inloop van je douche bij het schuine gedeelte van je dak zit. Ik zou die opening meer aan de voorkant zetten. Qua hoogte voelt dat waarschijnlijk heel vervelend, je moet bukken. (En als je niet moet bukken, heb je het gevoel dat je moet bukken want schuine wand.)

EDIT:

Trouwens, je handdoeken worden nat met zo'n radiator opstelling. :) Die zou ik dus wat verder van je douche hangen. (Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet mooi vind, die radiator lijkt wat ingepropt tegen je dak. Wellicht recht tegenover je douche hangen of een kleinere radiator? (Maar dan blijf je, zonder deur en zonder glas, met het probleem zitten dat de radatior die je hebt om je handdoeken te drogen en lekker warm te maken, nat word als je douched.)
Bedankt voor je input, maar glazen wanden op het bad doen me aan goedkope woningbouw badkamers denken.

Hoogte is geen issue omdat ier maar een stukje schuin is en het schuine deel op 1,70 begint. Bij de badrand is het al 2.20 en boven de douche zelfs 2,60.

Als het goed is zit er ruim 120cm tussen douche en radiator. Dat moet genoeg zijn om alleen op de onderste rand en de vloer spetters te krijgen. Al is dat wel iets dat ik van de badkamerboer heb gehoord, ken nog weinig ervaringen uit de praktijk.

We krijgen waarschijnlijk zo'n bad (of iets dat erop lijkt):

Afbeeldingslocatie: https://www.badkamerxxl.nl/media/catalog/product/cache/2/image/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/c/h/charley-side.jpg

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmm, dat bad hebben wij ook naar zitten kijken. Geen succes. Het zit niet lekker.
Da's toch wel de belangrijkste eigenschap van een bad. :)

Met zo'n bad zouden we een duur maar verder onpraktisch bad hebben dat in de praktijk minder mooi toont dan een regulier bad in een dichte opbouw.

(Vrouwlief gleed d'r in weg, die gaat kopje onder in zo'n bad.)

Oh, en dat bad zou ik dus zeker in het midden plaatsen, niet tegen een zijwand. Dan gaat het hele effect van een soort-van-vrijstaand-bad compleet verloren.

[ Voor 18% gewijzigd door unezra op 14-08-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:38:
Hmm, dat bad hebben wij ook naar zitten kijken. Geen succes. Het zit niet lekker.
Da's toch wel de belangrijkste eigenschap van een bad. :)

Met zo'n bad zouden we een duur maar verder onpraktisch bad hebben dat in de praktijk minder mooi toont dan een regulier bad in een dichte opbouw.

(Vrouwlief gleed d'r in weg, die gaat kopje onder in zo'n bad.)

Oh, en dat bad zou ik dus zeker in het midden plaatsen, niet tegen een zijwand. Dan gaat het hele effect van een soort-van-vrijstaand-bad compleet verloren.
Ik vind deze juist te klein. Wij zoeken er een van 190cm. Dit is maar een voorbeeld.

Minder mooi is een mening, wij vinden zo'n bad 10x mooier dan een betegeld bad. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Artbij op 14-08-2017 16:41 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

artbij schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

Ik vind deze juist te klein. Wij zoeken er een van 190cm. Dit is maar een voorbeeld.
Hm hmm, maar dit is een bad dat aan 3 kanten vrijstaand is. Dat ziet er ontzettend mooi uit als je 'm midden tegen een grotere wand aan zet. Zet je 'm op 10cm of 20cm van een zijwand, gaat het hele effect weg. Kun je beter dus een gemetselde muur hebben met daarin het bad.

Zie schuine zijkanten zijn echt heel tof, wij hebben d'r kwijlend naar gekeken maar besloten het niet te doen vanwege onder andere het zitcomfort en nog wat praktische bouwtechnische bezwaren. :)

(Oh, en schoonmaken in dat soort diepe hoekjes is een crime. Leuk als je een schoonmaakster hebt, niet als je het zelf moet doen.)

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 14-08-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:42:
[...]

Hm hmm, maar dit is een bad dat aan 3 kanten vrijstaand is. Dat ziet er ontzettend mooi uit als je 'm midden tegen een grotere wand aan zet. Zet je 'm op 10cm of 20cm van een zijwand, gaat het hele effect weg. Kun je beter dus een gemetselde muur hebben met daarin het bad.

Zie schuine zijkanten zijn echt heel tof, wij hebben d'r kwijlend naar gekeken maar besloten het niet te doen vanwege onder andere het zitcomfort en nog wat praktische bouwtechnische bezwaren. :)

(Oh, en schoonmaken in dat soort diepe hoekjes is een crime. Leuk als je een schoonmaakster hebt, niet als je het zelf moet doen.)
1 kant tegen de muur kan bij ons niet echt, dan staat hij niet onder het raam. In het dat zit ook glas, dus zit je in het donker in bad, dan zie je de sterren :).

Overigens is bij ons de badkamer het absolute sluitstuk op de begroting van het hele huis. Hopen dit voor 10K klaar te hebben terwijl we voor bijvoorbeeld de keuken het 3 a 4 voudige budget hebben.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:16

Roy

Hobbies?

Tha_Flash schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:44:
Douchevloeren zijn prima alleen moet hij goed ondersteund worden dwz echt vlak op de ondervloer.
Scheuren of breken komt door ongelijke ondersteuning, pas 1x gezien, deze was op een verhoging gemaakt en alleen de randen ondersteunde de plaat.
Dat was mijn idee ook. Maar als de plaat dus goed vlak op de betonvloer ligt zou het toch goed moeten gaan. Want volgens mij krimpt/uitzet het materiaal van de douchevloer niet, dus daar kan mijn inziens niet veel mis mee gaan. Blijft toch een lastige keuze als je installateur het afraad, en dan toch moet installeren ;)

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@artbij Op dat ene plaatje staat je bad toch met de korte kant rechts tegen de muur? Bij de wastafel dus. Dat is wat ik bedoel met "zo'n bad staat het beste in het midden", het is waarschijnlijk mooier dat bad te centreren tussen die 2 muren en dus niet met een korte kant tegen de muur te zetten.

Qua 10K, zo'n bad is dacht ik wel wat duurder dan een ingemetseld bad. Hoop dat het gaat lukken. Anders misschien toch wat concessies doen? (Bij een budget van 10K denk ik dat er wel wat compromissen zullen zijn, zeker als je daarvoor ook nog al het leidingwerk moet gaan doen.)

Ik weet even niet welk deel bij ons voor de badkamer is, maar voor 10K gaat het ons iig niet lukken. (Vergelijkbare ruimte, geen schuin dak, andere indeling en een groot deel van het leidingwerk moet worden aangelegd, al zal een deel waarschijnlijk al in de stijgkoker zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
unezra schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:58:
@artbij Op dat ene plaatje staat je bad toch met de korte kant rechts tegen de muur? Bij de wastafel dus. Dat is wat ik bedoel met "zo'n bad staat het beste in het midden", het is waarschijnlijk mooier dat bad te centreren tussen die 2 muren en dus niet met een korte kant tegen de muur te zetten.

Qua 10K, zo'n bad is dacht ik wel wat duurder dan een ingemetseld bad. Hoop dat het gaat lukken. Anders misschien toch wat concessies doen? (Bij een budget van 10K denk ik dat er wel wat compromissen zullen zijn, zeker als je daarvoor ook nog al het leidingwerk moet gaan doen.)

Ik weet even niet welk deel bij ons voor de badkamer is, maar voor 10K gaat het ons iig niet lukken. (Vergelijkbare ruimte, geen schuin dak, andere indeling en een groot deel van het leidingwerk moet worden aangelegd, al zal een deel waarschijnlijk al in de stijgkoker zitten.)
Zag hier al een vergelijkbare opstelling langskomen voor 10k incl toilet beneden. Leidingwerk is al gedaan, dat zit in de prijs van de loodgieter. En de huidige buurman kan de badkamer plaatsen en tegelen.

Overigens pakken we voor kranen e.d. gewoon de aanbiedingen van de fatsoenlijke merken. We zijn daar niet zo kieskeurig in. Het moet alleen niet lelijk worden, zoals een ingemetseld bad 8) .

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:15

Ankh

|true

Goedemorgen,

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht. We hebben besloten om de badkamer casco te laten opleveren en zelf een nette badkamer uit te zoeken. Enkel lopen we een beetje vast met de douche. Gezien de ruimte staat alles wel vast (qua locatie).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XkSSFEcdAN4UwzOCcUy25WRR/full.png
We zijn bij een paar badkamerspecialisten geweest en dit is wat de eerste heeft bedacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rGeu8xxKWZu4GY89aoGHPAAZ/full.png
Qua kleuren klopt het niet.

Zij raadde aan om een glaswandje neer te zetten zodat er geen water op het meubel spat (garantie).
Een (klap)deurtje raadde zij af, gezien de ruimte die je over houdt en de rare instap.

Nu zijn we bij een andere badkamerspecialist geweest en die raad weer het glazenwandje af. En stelde een soort glazen salondeur voor. Dit omdat het erg zou spatten op de vloer, maar volgens mij valt het wel mee (zolang je maar goed zorgt voor afwatering (eventueel een opstaand randje).

Zijn er mensen die met zo'n situatie ervaring hebben en/of mogelijk een advies hebben? Alle tips zijn uiteraard welkom :Y)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
Ik zou in het verlengde van de muur waar de radiator op zit een glazen deur maken die gewoon naar buiten open gaat. Kan dat niet volledig open, maar volgens mij ruim genoeg om je douche in te stappen.

En dan zou ik het wastafelmeubel zo dicht mogelijk op je bad zetten, zodat de douche-instap zo groot mogelijk is. Eventueel zou je een iets kleiner meubel kunnen overwegen, bijvoorbeeld een formaat van de breedte van de deur zodat deze er mooi recht tegenover uitgelijnd kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 15:48

WNT

Wat voor douchekop wil je? Ik begreep van onze badkamerman dat een regendouche veel meer spet dan een reguliere kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Jannibal23 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:35:
Ik zou in het verlengde van de muur waar de radiator op zit een glazen deur maken die gewoon naar buiten open gaat. Kan dat niet volledig open, maar volgens mij ruim genoeg om je douche in te stappen.

En dan zou ik het wastafelmeubel zo dicht mogelijk op je bad zetten, zodat de douche-instap zo groot mogelijk is. Eventueel zou je een iets kleiner meubel kunnen overwegen, bijvoorbeeld een formaat van de breedte van de deur zodat deze er mooi recht tegenover uitgelijnd kan staan.
Maar dan heb je wel een erg kleine inloop? Want dan moet de volle breedte hebben (80cm).

De reden van de grootte van de wastafel is dat we een grotere bak willen hebben (anders ruzie 's ochtends). De render is van een eerste versie, maar we hebben nu gekozen voor een grote (normale) wasbak met twee kranen.
WNT schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:35:
Wat voor douchekop wil je? Ik begreep van onze badkamerman dat een regendouche veel meer spet dan een reguliere kop.
Wordt een "normale" douchekop en geen regendouche.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:16
Ankh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Maar dan heb je wel een erg kleine inloop? Want dan moet de volle breedte hebben (80cm).

De reden van de grootte van de wastafel is dat we een grotere bak willen hebben (anders ruzie 's ochtends). De render is van een eerste versie, maar we hebben nu gekozen voor een grote (normale) wasbak met twee kranen.

[...]

Wordt een "normale" douchekop en geen regendouche.
Op die breedte van de wastafel krijg je 's ochtends toch wel ruzie.
Wij hebben een vergelijkbare oplossing met 2 kranen.
Wij hebben verder wel gewoon genoeg loopruimte, maar toch wisselen we onbewust af omdat de ruimte voor de wasbak en spiegel toch wel fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 08:04
Ankh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:54:
Goedemorgen,

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht. We hebben besloten om de badkamer casco te laten opleveren en zelf een nette badkamer uit te zoeken. Enkel lopen we een beetje vast met de douche. Gezien de ruimte staat alles wel vast (qua locatie).
[afbeelding]
We zijn bij een paar badkamerspecialisten geweest en dit is wat de eerste heeft bedacht.
[afbeelding]
Qua kleuren klopt het niet.

Zij raadde aan om een glaswandje neer te zetten zodat er geen water op het meubel spat (garantie).
Een (klap)deurtje raadde zij af, gezien de ruimte die je over houdt en de rare instap.

Nu zijn we bij een andere badkamerspecialist geweest en die raad weer het glazenwandje af. En stelde een soort glazen salondeur voor. Dit omdat het erg zou spatten op de vloer, maar volgens mij valt het wel mee (zolang je maar goed zorgt voor afwatering (eventueel een opstaand randje).

Zijn er mensen die met zo'n situatie ervaring hebben en/of mogelijk een advies hebben? Alle tips zijn uiteraard welkom :Y)
Ik denk dat het bad wel een harde eis is gezien de tekening? Ik vind het allemaal vrij krap ogen en met meer dan 1 persoon bij die wastafel staan om tanden te poetsen oid gaat haast niet denk ik?

Ik zou zelf het bad denk ik weglaten en een dubbele wastafel plaatsen (waar nu het bad zit denk ik).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Bad is inderdaad een harde eis (van mijn vrouw).
We willen dus voor een meubel zoals dit (vb is van ikea, komt niet overeen werkelijkheid):
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/godmorgon-braviken-kast-voor-wastafel-met-lades-bruin__0484494_PE621864_S4.JPG

We hebben nu (in onze tijdelijke huurwoning) 1 wastafel en daar poetsen we met z'n 3-en aan.
Ik verwacht dus dat qua ruimte het meubel / bad wel goed zit (ook gezien waar we vandaan komen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jamie36
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-04-2022
Wat is de reden van de badspecialist om dat wandje af te raden? Je zou ook de radiator boven bad kunnen plaatsen en dan een schuifdeur kunnen plaatsen voor je douche. De deur schuif je dus naar rechts open (waar oorspronkelijk je radiator zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 13:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je hebt ook douchedeuren met een knik. Moet je wel een beetje een deftig model nemen. Maar het werkt prima. Die knikken naar binnen toe open.
Je hebt een zéér klein oppervlak dus moet je daar optimaal gebruik van maken :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-06 01:10
Jamie36 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:37:
Wat is de reden van de badspecialist om dat wandje af te raden? Je zou ook de radiator boven bad kunnen plaatsen en dan een schuifdeur kunnen plaatsen voor je douche. De deur schuif je dus naar rechts open (waar oorspronkelijk je radiator zat)
Exact wat ik wilde opperen. Een glazen schuifdeur. Eventueel kan je dit ook combineren met het wandje, dan hoef je misschien de radiator ook niet te verplaatsen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Jamie36 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:37:
De reden voor het afraden was toch het opspatten van het water naar het midden van de badkamer en de prijs van het glaswandje. Enkel is de aangeboden glazen salondeur even duur.

Ten aanzien van een deur, daar hebben we ook over nagedacht. Enkel wordt vanuit de bouwer de radiator (aansluiting) gemaakt. Dat zou betekenen dat we volledige aanpassing moeten maken (kan, maar dat is weer duur).
Nyarlathotep schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:05:
Je hebt ook douchedeuren met een knik. Moet je wel een beetje een deftig model nemen. Maar het werkt prima. Die knikken naar binnen toe open.
Knik was ook geopperd, maar kunnen daar kindervingers tussen komen? Wat is deftig (qua merk bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Nyarlathotep schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:05:
Zo iets misschien, maar dan zonder het rechter glazen deel (daar sluit je deur dan aan op de muur met de radiator):
Afbeeldingslocatie: https://www.onlineveilingmeester.nl/images/800x600/532/287_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 20:14
Malfunctions schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Exact wat ik wilde opperen. Een glazen schuifdeur. Eventueel kan je dit ook combineren met het wandje, dan hoef je misschien de radiator ook niet te verplaatsen.
Bijzonder, ik dacht hetzelfde bij de vraagstelling. Ankh: Heb je vloerverwarming in de badkamer? Anders radiator eruit en dan schuifdeur. En wat betreft dubbele of enkele wastafel (omdat sommige opperen voor de wastafel ipv bad): Wij hebben ook een dubbele, maar staan niet naast elkaar tanden te poetsen. Wellicht ben ik uniek, maar ik vind het irritant dat er nog iemand in de badkamer staat met mij (ondanks de ruimte).

En misschien de douchekop aan de rechtermuur? Dan komt je waterstraal in ieder geval tegen de andere muur aan als deze schuin ingesteld staat, ipv richting je wastafel.
Dirtbiter schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:28:
[...]

Zo iets misschien, maar dan zonder het rechter glazen deel (daar sluit je deur dan aan op de muur met de radiator):
[afbeelding]
Met de afdruk van de billen op de muur of op het glas. Niet mijn ding, maar wellicht dat je Ankh op een idee brengt.

[ Voor 30% gewijzigd door mgizmo op 22-08-2017 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 04-06 15:18
Ankh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:14:
[...]

[...]

Knik was ook geopperd, maar kunnen daar kindervingers tussen komen? Wat is deftig (qua merk bijvoorbeeld)?
Een vouw-pendel deur (zo heet het beestje :P ) is de beste oplossing in jouw situatie imo. Geeft je het meeste instapruimte. Persoonlijk goede ervaringen met de Sealskin Duka Multi.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Zonder deur komen er meer dan genoeg spetters op de vloer bij de wastafel.
Komt de aansluiting van de radiator uit de grond? Of hangt hij de hele radiator al op? Je kan namelijk prima een klein bochtje maken zodat je alsnog de wand daar iets dikker kan maken zodat er een schuifdeur langs past.
Je zou ook het bad en de wastafel kunnen omdraaien. Een bad mag prima nat spetteren, dan heb je de wastafel tegenover de radiator.

@artbij houd er rekening mee dat zo'n designradiator niet geschikt is om handdoeken op te drogen. Zeker als je er natte washandjes op legt om te drogen kan de radiator zijn warmte onvoldoende kwijt, wat leid tot scheurvorming in de lak en daarna tot roest. Roest a.g.v. het drogen van natte washandjes valt niet onder de garantie bij de meeste 'design'radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Weet niet of dit hier binnen dit topic past, maar vraagje over o.a. plafond en verlichting.

Ook hier gaan we een verlaagd plafond aanbrengen en inbouwspotjes doen. Systeemplafonds (kunststof) vind ik niet zo mooi. De bedoeling is dat dit glad/strak is, wat is handiger? (Waterwerende) gipsplaten of gewoon MDF gegrond?

Verder, enige tips voor inbouwspots (led)?
Pagina: 1 ... 4 ... 123 Laatste