You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Wat betreft een kraan: hoe kun je bepalen - voor welk merk dan ook - of de kwaliteit hiervan goed is? Waar let je op?
Ikea kranen hebben het hier 6 jaar uitstekend gedaan, echter werd het geborstelde RVS erg lelijk - dus nu er twee Grohe chroom kranen ingezet die ik mooi vond. Ik denk dat als ik gelijk IKEA chroom had genomen dat die er nu nog in zouden zitten. Prijs en Kwaliteit is bij IKEA prima bij dit soort dingen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dus zijn er meer mensen met EAGO meubels? En hoe blij zijn ze er mee?
[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 30-04-2017 08:02 ]
En het is wel erg goedkoop voor meubeltje met spiegel. Maar dat hoeft niet direct iets over de kwaliteit te zeggen.
Klopt. Ze geven ook aan dat het hun budget lijn is. Bij de Nederlandse dealers zijn ze alsnog 555.
Heb jij misschien een merk dat kwaliteit meubels maakt voor niet super veel?
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Had ik ook al gekeken. Maar kon daar geen antraciet/zwarte meubels vinden. En dat leek ons wel het mooist.
/edit gaan binnenkort even naar de ikea om te kijken naar de zwart/bruine variant. Thx voor de tip.
[ Voor 18% gewijzigd door loki504 op 30-04-2017 12:47 ]
Ik zie dat je inbouwspots in het plafond hebt. Is het plafond verlaagd of was het al voorbereid? Zo niet, hoe is het dan opgelost?alki schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:59:
Zo ik zal mijn ervaringen en resultaat ook eens even posten.
...
Onze badkamer is aan vernieuwing toe. Het plafond (stucwerk tegen kanaalplaten) is al aan de lage kant, dus een verlaagd plafond waarin spotjes kunnen worden geplaatst is geen optie. Ik ben aan het kijken voor eventuele andere oplossingen. Nu hangt er een 'gewoon' een plafondlamp.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Plafond is gewoon tegen de houtbalken van de zolder geschroefd, met een regelwerk natuurlijk. Dan heb je diepte genoeg voor inbouwspots. Ik heb wel gekozen voor spots met ip65 waarde, omdat t toch een vochtige ruimte is. Daarin gewoon 220v Led spots van 6 of 8 watt omdat je toch veel licht op je badkamer wil.hansvk schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:14:
[...]
Ik zie dat je inbouwspots in het plafond hebt. Is het plafond verlaagd of was het al voorbereid? Zo niet, hoe is het dan opgelost?
Onze badkamer is aan vernieuwing toe. Het plafond (stucwerk tegen kanaalplaten) is al aan de lage kant, dus een verlaagd plafond waarin spotjes kunnen worden geplaatst is geen optie. Ik ben aan het kijken voor eventuele andere oplossingen. Nu hangt er een 'gewoon' een plafondlamp.
In de kanaal platen spots word lastig denk ik,je kunt geen sleuven freezen in de onderkant heb ik gelezen. Je zou voor een spanplafond kunnen gaan met spots dit kost je miss maar 2 a 3 cm. en daar kunnen ze heel mooi spots in maken. Kost je minder ruimte dan een idd een regelwerk te maken.
Huis hier gepost: https://gathering.tweaker...message/50814475#50814475
Keuken hier gepost: https://gathering.tweaker...message/50874015#50874015
Badmeubel is van Primabad met waskommen van Villeroy & Boch en een verwarmde spiegel van TheBalux:
Meubel : http://www.primabad.nl/series/4840-exclusive-xl
Waskommen : https://www.villeroy-boch...wastafel-rond-514800.html
Verwarmde spiegel : https://www.thebalux.nl/b...gel-bright-130-cm/product
Kranen zijn van het merk Pure:
Bad : https://www.badkamerwaren...og/product/c/n/cn5310.png
Wastafel : https://www.badkamerwaren...8d27136e95/d/u/du5423.png
Douche : https://www.badkamerwaren...8d27136e95/d/u/du5425.png
Vloertegel (60x60) i.c.m front van het badmeubel en blad (4cm) van het meubel:

Wandtegel (25x45) is glans wit, wellicht dat we dit nog aanpassen naar mat.
Verder wordt alles afgewerkt met metalen hoekstrips.
Totale kosten incl. toilet beneden : €11.250,-
Op het 3D ontwerp is het niet goed te zien maar de douche staat binnen een glazen cabine met de deur aan de zijkant.
3D ontwerp:

Toilet beneden:

Wil even jullie advies vragen over onze nieuwe badkamer en dan voornamelijk over de betegeling, omdat ik bang ben dat ik straks bij oplevering vd woning niet tevreden ben. En dat zou toch echt jammer zijn voor een badkamer waar je behoorlijk voor betaald hebt
Ik heb even simpel in Word (is hier ook een gratis programmatje voor?) een plan gemaakt hoe ik de tegels wil hebben, zie de afbeelding hieronder.
Een aantal vragen:
- Het douche wandje was eerst 1200mm lang, maar 1000mm lijkt me beter omdat het dan precies 1 hele tegel lang is. Zien jullie dat ook zo?
- Hoe zouden jullie het bij de dubbele wasbak betegelen? Zoals ik nu heb met de voeg precies in het midden van het wasmeubel of zou je eerder beginnen met een hele tegel in het midden van het wasmeubel? Dan hou je boven echter 1200mm over, dus krijg je een stuk tegel van 200mm, wat me niet echt mooi lijkt?
- Als je het aan de rechterkant (wasmeubelkant) zo betegeld als ik nu heb met dus een tegel van 800mm rechtsboven, begin je linksboven (bij dat zwarte blok, wat een radiator is) dan ook met een tegel van 800mm, zodat dat in één lijn is? Of is het logische dat je linksboven gewoon met een hele tegel begint en dan daaronder een tegel van 200mm over houdt?
- Onderaan komt een bad met een inbouw kraan/mengkraan. Denk dat het logisch is dat je de kraan bijvoorbeeld links van de voeg doet en de mengkraan aan de andere kant vd voeg? Of is het logischer dat je de kraan in het midden van het bad doet (dus precies op de voeg) en de mengkraan links of rechts ervan?

Alvast super bedankt voor de reacties!
Dat zijn flinke tegels trouwens van 1000x1000, die zullen niet makkelijk te plaatsen zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door alki op 09-05-2017 08:09 ]
Dat muurtje hebben we zo dik gemaakt omdat we een nis hebben aan de douche kant en ook een op de kopse kant, waar we de handdoeken in gaan leggen.alki schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:07:
Het muurtje van van 300mm lijkt me erg dik. Standaard worden hier gewoon ytong blokken voor gebruikt die zon 100mm dik zijn.+ de tegels erop kom je op uit op zon 120mm denk ik.
Dat zijn flinke tegels trouwens van 1000x1000, die zullen niet makkelijk te plaatsen zijn.
De tegels zijn overigens 30x100cm.
Heb je misschien ook antwoord op mijn andere vragen?
[ Voor 3% gewijzigd door YinYang op 09-05-2017 08:14 ]
Als je het muurtje precies 1000 mm maakt moet je ook oppassen dat je tegel niet 995 mm lang is. Of andersom, je muurtje net enkele millimeter te kort is. Als je het precies wil laten uitkomen, zorg dat het dan ook echt precies uitkomt. Het is mijn opzicht inderdaad mooier als je met hele tegels kan werken, maar in een badkamer zeker niet noodzakelijk. Je moet vooral vermijden dat je nog zeer kleine stukken tegel ergens moet tussen plaatsen, zeker bij dit formaat.YinYang schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:04:toon volledige bericht
Hoi allen,
Wil even jullie advies vragen over onze nieuwe badkamer en dan voornamelijk over de betegeling, omdat ik bang ben dat ik straks bij oplevering vd woning niet tevreden ben. En dat zou toch echt jammer zijn voor een badkamer waar je behoorlijk voor betaald hebt
Ik heb even simpel in Word (is hier ook een gratis programmatje voor?) een plan gemaakt hoe ik de tegels wil hebben, zie de afbeelding hieronder.
Een aantal vragen:
- Het douche wandje was eerst 1200mm lang, maar 1000mm lijkt me beter omdat het dan precies 1 hele tegel lang is. Zien jullie dat ook zo?
- Hoe zouden jullie het bij de dubbele wasbak betegelen? Zoals ik nu heb met de voeg precies in het midden van het wasmeubel of zou je eerder beginnen met een hele tegel in het midden van het wasmeubel? Dan hou je boven echter 1200mm over, dus krijg je een stuk tegel van 200mm, wat me niet echt mooi lijkt?
- Als je het aan de rechterkant (wasmeubelkant) zo betegeld als ik nu heb met dus een tegel van 800mm rechtsboven, begin je linksboven (bij dat zwarte blok, wat een radiator is) dan ook met een tegel van 800mm, zodat dat in één lijn is? Of is het logische dat je linksboven gewoon met een hele tegel begint en dan daaronder een tegel van 200mm over houdt?
- Onderaan komt een bad met een inbouw kraan/mengkraan. Denk dat het logisch is dat je de kraan bijvoorbeeld links van de voeg doet en de mengkraan aan de andere kant vd voeg? Of is het logischer dat je de kraan in het midden van het bad doet (dus precies op de voeg) en de mengkraan links of rechts ervan?
[afbeelding]
Bovenaan aan het plafond een tegel van 20 cm hoog in plaats van 30 cm lijkt mij niets mis mee? Het komt toch nooit ergens bij iemand precies uit?
3e vraag: ik begrijp je niet goed. Op je tekening lopen de tegels ook door achter het muurtje, wat volgens mij niet de bedoeling is. Kan je dit verduidelijken?
Je laatste vraag: ik vind het mooi als je zaken symmetrisch kan uitvoeren, dus ik zou vooral de kraan in het midden van het bad zetten, zodus het midden van je mengkraan op de voeg. Moest je vele kleine tegeltjes hebben zou ik zeggen dat je de kraan in het midden van de middelste moet plaatsen, maar jij hebt er maar twee.
Dit is nog niet zo erg, je moet ook overal hoekstukken plaatsen die vangen die paar mm wel op en er komt nog een voeg.SchumiFAST schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:58:
[...]
Als je het muurtje precies 1000 mm maakt moet je ook oppassen dat je tegel niet 995 mm lang is. Of andersom, je muurtje net enkele millimeter te kort is. Als je het precies wil laten uitkomen, zorg dat het dan ook echt precies uitkomt. Het is mijn opzicht inderdaad mooier als je met hele tegels kan werken, maar in een badkamer zeker niet noodzakelijk. Je moet vooral vermijden dat je nog zeer kleine stukken tegel ergens moet tussen plaatsen, zeker bij dit formaat.
Ik zou bij je wasbak kiezen voor wat variatie bv. met Steen strips werken. Dit kan een met een andere tegel of met dezelfde tegels die je gekozen hebt, maar dan een strip variant. Ziet altijd erg mooi uit, en je komt beter uit met je tegels.YinYang schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:04:toon volledige bericht
Hoi allen,
Een aantal vragen:
[afbeelding]
Ik zou als ik jou was toch eens een tekening in 3d maken op een van de sanitair sites. dit is gratis en je krijgt een betere indruk met je maten en je tegels worden al meteen automatisch ingetekend. Daarna kun je beetje schuiven met je kranen achter t bad.
Sommige dingen moet je toch adhock aanpassen samen met je tegelzetter en aanemer. Dit had ik ook, toen moest een muurtje toch iets korter ivm de loopruimte. Dit geld ook voor je kranen bij je bad, de tegelzetter moet bepalen hoe hij uitkomt, dat is weer afhankelijk van t type tegel of deze makkelijk te snijden is, of dat ie er mooi een gat in kan maken ivm met je muurplaat.
En nog iets wat je wil kan niet een hele tegel achter je muurtje, de muur kan anders niet vastgezet worden. De muur word eerst geplaatst en daarna word daar tegenaan getegeld.
[ Voor 3% gewijzigd door alki op 09-05-2017 09:16 ]
Helemaal mee eens, is natuurlijk een kwestie van smaak maar denk dat het gebruik van een tweede soort tegel het ontwerp zeker ten goede komt.alki schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:14:
Ik zou bij je wasbak kiezen voor wat variatie bv. met Steen strips werken. Dit kan een met een andere tegel of met dezelfde tegels die je gekozen hebt, maar dan een strip variant. Ziet altijd erg mooi uit, en je komt beter uit met je tegels.
[...]
Zit er nog ergens een raam in de badkamermuur waar je rekening mee moet houden?
[ Voor 3% gewijzigd door Jannibal23 op 09-05-2017 09:33 ]
- Muurtje kan ik in principe ook 1200mm laten, dan krijg je een tegel van rond de 200mm en voorkom je het risico dat het idd niet uitkomt. Alleen wat is dan mooi? Het stuk van 200mm aan de muurkant of aan de kopse kant?SchumiFAST schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:58:toon volledige bericht
[...]
Als je het muurtje precies 1000 mm maakt moet je ook oppassen dat je tegel niet 995 mm lang is. Of andersom, je muurtje net enkele millimeter te kort is. Als je het precies wil laten uitkomen, zorg dat het dan ook echt precies uitkomt. Het is mijn opzicht inderdaad mooier als je met hele tegels kan werken, maar in een badkamer zeker niet noodzakelijk. Je moet vooral vermijden dat je nog zeer kleine stukken tegel ergens moet tussen plaatsen, zeker bij dit formaat.
Bovenaan aan het plafond een tegel van 20 cm hoog in plaats van 30 cm lijkt mij niets mis mee? Het komt toch nooit ergens bij iemand precies uit?
3e vraag: ik begrijp je niet goed. Op je tekening lopen de tegels ook door achter het muurtje, wat volgens mij niet de bedoeling is. Kan je dit verduidelijken?
Je laatste vraag: ik vind het mooi als je zaken symmetrisch kan uitvoeren, dus ik zou vooral de kraan in het midden van het bad zetten, zodus het midden van je mengkraan op de voeg. Moest je vele kleine tegeltjes hebben zou ik zeggen dat je de kraan in het midden van de middelste moet plaatsen, maar jij hebt er maar twee.
- Aan het plafond 20 ipv 30 maakt idd niet uit. Gaat mij er meer om hoe de tegels uitkomen in de breedte en hoe de inbouwkranen/douche etc. daarin verwerkt zijn (liefst midden vd tegel)
- Er lopen géén tegels achter het muurtje. Heb ik misschien idd niet goed ingetekend. Maar het muurtje is 2100mm hoog. Boven het muurtje loopt de tegel dan dus door (zoals ik het ingetekend heb) tot aan die 2100mm krijg je dan dus een gesneden tegel: in het douche gedeelte tegels van 100mm en aan de wasbak kant tegels van 600mm.
- Bedoel je met je laatste punt zowel de mengkraan als de kraan op de voeg? Dus onder elkaar ipv naast elkaar?
Bedoel je profielen op de hoeken? Dat gaan we niet doen, omdat we dat niet zo mooi vinden.alki schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:03:
[...]
Dit is nog niet zo erg, je moet ook overal hoekstukken plaatsen die vangen die paar mm wel op en er komt nog een voeg.
- Zou zeker een optie kunnen zijn om met steenstrips te werken, maar vinden wij persoonlijk niet zo mooi. Hebben in de huidige badkamer ook alleen grote tegels op de wand.alki schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:14:toon volledige bericht
[...]
Ik zou bij je wasbak kiezen voor wat variatie bv. met Steen strips werken. Dit kan een met een andere tegel of met dezelfde tegels die je gekozen hebt, maar dan een strip variant. Ziet altijd erg mooi uit, en je komt beter uit met je tegels.
Ik zou als ik jou was toch eens een tekening in 3d maken op een van de sanitair sites. dit is gratis en je krijgt een betere indruk met je maten en je tegels worden al meteen automatisch ingetekend. Daarna kun je beetje schuiven met je kranen achter t bad.
Sommige dingen moet je toch adhock aanpassen samen met je tegelzetter en aanemer. Dit had ik ook, toen moest een muurtje toch iets korter ivm de loopruimte. Dit geld ook voor je kranen bij je bad, de tegelzetter moet bepalen hoe hij uitkomt, dat is weer afhankelijk van t type tegel of deze makkelijk te snijden is, of dat ie er mooi een gat in kan maken ivm met je muurplaat.
En nog iets wat je wil kan niet een hele tegel achter je muurtje, de muur kan anders niet vastgezet worden. De muur word eerst geplaatst en daarna word daar tegenaan getegeld.
- 3D tekening ga ik even kijken waar ik dat kan maken! Goede tip!
- Punt is dat wij helaas niets van het hele proces meekrijgen. De badkamer zien we pas bij oplevering van de woning. Vandaar dat ik nu al duidelijk aan wil geven hoe ik alles wil hebben, omdat er dan achteraf geen discussies kunnen ontstaan
Nee we krijgen geen raam op de badkamer. Badkamer zit tegen de tussenmuur met de andere woning aan.Jannibal23 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:30:
[...]
Helemaal mee eens, is natuurlijk een kwestie van smaak maar denk dat het gebruik van een tweede soort tegel het ontwerp zeker ten goede komt.
Zit er nog ergens een raam in de badkamermuur waar je rekening mee moet houden?
Momenteel is deze ruimte ook al in gebruik als badkamer, maar dan met bruine tegeltjes, een ligbad onder het raam met douchemogelijkheid in dat bad en een bijpassende bruine wastafel op de lange muur. In de nis hadden de vorige eigenaren de wasmachine en droogtrommel staan, maar deze zijn inmiddels verhuist naar onze bijkeuken.
In onze nieuwe badkamer willen wij graag een grote inloopdouche (omdat ik denk dat een bad + losse douche te krap is, maar ik houd me aanbevolen voor andere ideeën), ruim wastafelmeubel met grote wasbak en wc (voorbereiding voor de rioolaansluiting is al gemaakt tot onder de badkamervloer). Verwarming zijn we nog niet helemaal over uit, dit kan met een radiator of met vloerverwarming.
Zelf zit ik momenteel met het volgende ontwerp in m'n hoofd: inloopdouche in de breedte onder het raam, wc in de nis en het wastafelmeubel met wasbak op de lange muur. Eventueel een muurtje tussen inloopdouche en wastafelmeubel of middels een glaswand. Radiator dan op de tegenoverliggende wand of middels vloerverwarming.
Muren plus afmetingen (in mm) hieronder:

Zonder hoekprofielen ga je nooit een strakkemuur krijgen.En zou toch zonde zijn in een nieuwe badkamer. Ik moest ze zelf gaan halen bij de bouwmarkt om te zien welke ik mooi vond, heb voor hele dunne rvs gekozen, en t valt bijna niet op. De fotos staan hier nog ergens in t topic, heb ook zon scheidingsmuurtje.YinYang schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:33:toon volledige bericht
[...]
- Muurtje kan ik in principe ook 1200mm laten, dan krijg je een tegel van rond de 200mm en voorkom je het risico dat het idd niet uitkomt. Alleen wat is dan mooi? Het stuk van 200mm aan de muurkant of aan de kopse kant?
- Aan het plafond 20 ipv 30 maakt idd niet uit. Gaat mij er meer om hoe de tegels uitkomen in de breedte en hoe de inbouwkranen/douche etc. daarin verwerkt zijn (liefst midden vd tegel)
- Er lopen géén tegels achter het muurtje. Heb ik misschien idd niet goed ingetekend. Maar het muurtje is 2100mm hoog. Boven het muurtje loopt de tegel dan dus door (zoals ik het ingetekend heb) tot aan die 2100mm krijg je dan dus een gesneden tegel: in het douche gedeelte tegels van 100mm en aan de wasbak kant tegels van 600mm.
- Bedoel je met je laatste punt zowel de mengkraan als de kraan op de voeg? Dus onder elkaar ipv naast elkaar?
[...]
Bedoel je profielen op de hoeken? Dat gaan we niet doen, omdat we dat niet zo mooi vinden.
- Punt is dat wij helaas niets van het hele proces meekrijgen. De badkamer zien we pas bij oplevering van de woning. Vandaar dat ik nu al duidelijk aan wil geven hoe ik alles wil hebben, omdat er dan achteraf geen discussies kunnen ontstaan
[...]
Nee we krijgen geen raam op de badkamer. Badkamer zit tegen de tussenmuur met de andere woning aan.
Niet voor t een of ander maar ik zou toch tussendoor gaan kijken op je nieuwbouw, vaak zat dingen gezien bij vrienden die niet klopten. Tijdens de bouw kan t nog aangepast worden, erna doen ze er niks meer aan.
Het hoeft ook niet super straks hoor. We willen meer een natuurlijke uitstraling creeëren. Hebben ook wat ruwere tegels etc.alki schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:55:
[...]
Zonder hoekprofielen ga je nooit een strakkemuur krijgen.En zou toch zonde zijn in een nieuwe badkamer. Ik moest ze zelf gaan halen bij de bouwmarkt om te zien welke ik mooi vond, heb voor hele dunne rvs gekozen, en t valt bijna niet op. De fotos staan hier nog ergens in t topic, heb ook zon scheidingsmuurtje.
Niet voor t een of ander maar ik zou toch tussendoor gaan kijken op je nieuwbouw, vaak zat dingen gezien bij vrienden die niet klopten. Tijdens de bouw kan t nog aangepast worden, erna doen ze er niks meer aan.
In onze huidige badkamer ook geen profielen en ben er nog steeds super blij mee.
Ben zeker van plan om tussendoor te gaan kijken inderdaad, maar vaak staan er hekken omheen, dus dan wordt het lastig.
Je moet even kijken hoe dat uitkomt met dat meubel.Jannibal23 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:25:toon volledige bericht
Vergeef me mijn Paint skills, maar ik heb even een plattegrondje van onze badkamer geschetst. Zouden jullie met me mee willen denken over de beste indeling van onze toekomstige badkamer?
Momenteel is deze ruimte ook al in gebruik als badkamer, maar dan met bruine tegeltjes, een ligbad onder het raam met douchemogelijkheid in dat bad en een bijpassende bruine wastafel op de lange muur. In de nis hadden de vorige eigenaren de wasmachine en droogtrommel staan, maar deze zijn inmiddels verhuist naar onze bijkeuken.
In onze nieuwe badkamer willen wij graag een grote inloopdouche (omdat ik denk dat een bad + losse douche te krap is, maar ik houd me aanbevolen voor andere ideeën), ruim wastafelmeubel met grote wasbak en wc (voorbereiding voor de rioolaansluiting is al gemaakt tot onder de badkamervloer). Verwarming zijn we nog niet helemaal over uit, dit kan met een radiator of met vloerverwarming.
Zelf zit ik momenteel met het volgende ontwerp in m'n hoofd: inloopdouche in de breedte onder het raam, wc in de nis en het wastafelmeubel met wasbak op de lange muur. Eventueel een muurtje tussen inloopdouche en wastafelmeubel of middels een glaswand. Radiator dan op de tegenoverliggende wand of middels vloerverwarming.
Muren plus afmetingen (in mm) hieronder:
[afbeelding]
Een beetje douche is minimaal 80-90cm diep. Op de lange wand heb je ook maar 200cm beschikbaar, omdat die nis wegvalt. Daar een toilet is wel een efficiënt idee.
Als je achterin een douche zet van 80cm, en dan een meubel ernaast van 120cm, dan zit je al aan de 200cm, en kun je niet meer bij je toilet komen.
Je kunt ook overwegen om je douche tegen de lange muur te doen, kraan onder het raam en inloop tegenover je toilet in de nis. Dan je meubel tegen de korte wand.
Profielen zijn inderdaad niet zo mooi, ik zou je tegels in verstek laten zagen, ziet er erg strak uit (kost waarschijnlijk ook wat meer).YinYang schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:33:
[...]
Bedoel je profielen op de hoeken? Dat gaan we niet doen, omdat we dat niet zo mooi vinden.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik zat bijvoorbeeld naar deze kraan the kijken.
Daar hebben we inderdaad ook naar gevraagd maar kost een kleine €1.000. Dat vinden we net weer te veel. We hebben het nu ook niet in verstek, maar wat we nu wel hebben is dat de binnenkant vd tegel dezelfde kleur heeft als de buitenkant. Dat hebben we straks niet (en daarom wilde we in verstek laten zagen), maar de badkamer adviseur zei dat veel mensen de randjes waar de binnenkant vd tegel te zien is, dan eventueel later zelf nog schilderen. Dat lijkt ons ook een goed idee, maar eerst maar eens kijken of we ons eraan gaan storen, want het aantal randen in het zicht valt opzich ook wel weer mee.ZeRoC00L schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:35:
[...]
Profielen zijn inderdaad niet zo mooi, ik zou je tegels in verstek laten zagen, ziet er erg strak uit (kost waarschijnlijk ook wat meer).
Wat vinden jullie van dat idee?
Nu is mijn vraag, kan ik de afvoer hiervan aansluiten op de dakdoorvoer van de CV ketel, of moet ik een seperate dakdoorvoer aanleggen?
- Aanvoer buitenlucht CV-ketel
- Afvoer rookgassen CV-ketel
- Afvoer lucht mechanische ventilatie
Ze zijn er dus wel, maar je zal het gat in het dak vermoedelijk wel een stuk groter moeten maken qua diameter. De afvoer van je ventilatie op rechtstreeks op de aanvoer van je CV ketel zetten lijkt mij geen succes, dan gaat je ketel in storing omdat er een overdruk op komt vermoed ik.
Zie bijvoorbeeld: http://www.ubbink.nl/Prod...-Dakdoorvoer-0187493.aspx
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2017 08:21 ]
Die Ubbink Rolux 5G combi HR die @ThinkPad noemt ziet er echter prima uit en kost ook niet de wereld.
Ik zou je CV-installateur vragen om het te monteren, weet je ook zeker dat je geen koolmonoxidevergiftiging oploopt door ondeugdelijk aansluiten
We zijn in diverse winkels geweest, maar was positief verrast hoe we geholpen zijn bij de Sanisale.
Toen we binnenstapten had ik verwacht een opdringerige verkoper te krijgen, maar deze verkoper had een passieve verkooptechniek maar legde alles wel netjes uit.
Hij trok een hothbath regendouche uit elkaar om ons het binnenwerk te laten zien en ons te overtuigen dat het niet onder doet voor de bekende merken als (hans)grohe. Uiteindelijjk ook gekozen voor hothbath na positieve reacties hier te lezen en omdat de prijs verder prima is.
Na een prijs vergelijkend bezoek aan een andere winkel zijn we terug gegaan naar de Sanisale waarbij ze onder de prijzen van de andere winkel gingen zitten.
Een nadeel is wel dat ze zelf geen montage service hebben. We hebben wel een contactkaart gekregen van een monteur waar ze vertrouwen in hebben. De medewerker in de winkel had zelf ook de monteur al ingelicht zodat we zelf geen contact hoefden te zoeken.
We zijn nu nog wat vergelijkingen aan het maken met andere monteurs.
Heb je een ontwerp van hoe het gaat worden? En ben even benieuwd (als je het niet erg vind) wat het zo ongeveer gaat kosten?joenevd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:06:toon volledige bericht
Hier ook bezig met een badkamer verbouwing.
We zijn in diverse winkels geweest, maar was positief verrast hoe we geholpen zijn bij de Sanisale.
Toen we binnenstapten had ik verwacht een opdringerige verkoper te krijgen, maar deze verkoper had een passieve verkooptechniek maar legde alles wel netjes uit.
Hij trok een hothbath regendouche uit elkaar om ons het binnenwerk te laten zien en ons te overtuigen dat het niet onder doet voor de bekende merken als (hans)grohe. Uiteindelijjk ook gekozen voor hothbath na positieve reacties hier te lezen en omdat de prijs verder prima is.
Na een prijs vergelijkend bezoek aan een andere winkel zijn we terug gegaan naar de Sanisale waarbij ze onder de prijzen van de andere winkel gingen zitten.
Een nadeel is wel dat ze zelf geen montage service hebben. We hebben wel een contactkaart gekregen van een monteur waar ze vertrouwen in hebben. De medewerker in de winkel had zelf ook de monteur al ingelicht zodat we zelf geen contact hoefden te zoeken.
We zijn nu nog wat vergelijkingen aan het maken met andere monteurs.
De rede waarom wij de badkamer gaan verbouwen, is vooral omdat mijn vrouw erg graag een bad in de badkamer wil. We wonen in een nieuwbouw woning van 2014, dus een deel vervangen van de badkamer is eigenlijk een beetje zonde. Tijdens de koop van de woning was het niet duidelijk voor ons hoe hoog precies de kosten zouden zijn van alles, dus hebben voorzichtig gedaan met de badkamer.YinYang schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 06:39:
[...]
Heb je een ontwerp van hoe het gaat worden? En ben even benieuwd (als je het niet erg vind) wat het zo ongeveer gaat kosten?
We willen daarom ook niet alles vervangen maar omdat we toch bezig zijn en de "pilaar" toch open moet en het toilet toch opengebroken moet worden, willen we de badkamer nu een wat luxere uitstraling gaan geven.
Nu hebben we gekozen om de vloer en de 3 wit betegelde muren te laten zitten zoals deze nu zijn.
De pilaar gaan we opnieuw met dezelfde witte tegel betegelen en de rest van die muur krijgt een wat speelsere tegel met een ietwat natuurlijke look. Ook het bad zal betegeld worden met dezelfde speelsere tegel.
We hebben gekozen voor een ingebouwde regendouche set (Hotbath IBS4A). De bediening zal op de pilaar komen (aan de zijkant), dan hoef je niet helemaal om te draaien om iets aan te passen. Boven de bediening in de douche zal een nisje gemaakt worden voor de douchegel en shampoo. Het glas van de douche hergebruiken we.
Bij het bad zal de kraan ook ingebouwd zijn en de aanvoer van het water zit verwerkt in de overloop opening. De knoppen van het bad (Hotbath Bloke Q075) komen aan de kopse kant op de platliggende tegel (naast de toiletombouw).
De wandcloset van het toilet zal vervangen worden voor een strakke design. De radiator is nu een standaard lelijke paneelradiator. De radiator zal vervangen worden voor een Vasco Viola (verticaal) van 140x60. Bij de radiator hebben we twee handdoek stangen gekozen die je op de radiator monteert.
De radiator buizen zullen door de platliggende tegels komen aan de andere kant van het bad.
De platliggende tegels aan de kopse kanten van de bad ombouw worden een soort van onzichtbare luikjes, zodat reparatiewerkzaamheden makkelijk uitgevoerd kunnen worden.
Idee van indeling (hij klopt niet helemaal, is puur een indicatie):

Voorbeeld tegel van winkel:

Qua materiaal kosten zit je tegen de 4 ruggen. Hier moet het arbeid nog bij komen.
Wij hebben ook een wat ruwere grijze tegel gekozen. Helaas is de binnenkant van die tegel van een lichtere kleur.
Dit afwerken met strips vinden we niet mooi, omdat daardoor een beetje de natuurlijke "Bali spa look" (om het zo maar even te noemen
We twijfelen nu dus over het in verstek laten zagen of om na oplevering de kopse kanten van die tegels te schilderen (met dat advies kwam de adviseur).
Verstek zagen kost wel even €800 extra, dus we twijfelen nu heel erg. Weten namelijk niet of we ons aan die paar randjes gaan ergeren. Zo wel, dan wordt het dus schilderen of spijt hebben dat we het toch niet in verstek hebben laten zagen.
Iemand die hier goed advies over kan geven?
€800 is een hoop maar ik neem aan dat je er nog een tijd gaat wonen dus ik zou dat gewoon doen. Ik denk niet dat je het helemaal netjes gaat krijgen met schilderen.
Iemand ervaring met aluminium profielen? Is dat gevoeliger voor beschadigingen of vocht? Of is rvs een betere optie?
[ Voor 33% gewijzigd door joenevd op 17-05-2017 18:13 ]
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe badkamer, dus lees hier graag mee. En heb daardoor al wat ideeën opgedaan!
Een van de ideeën die ik dank zij dit topic kreeg: mijn badkamer is eigenlijk ingebouwd, midden in het huis, met daarvoor een hele ruime overloop. Die overloop is dus eigenlijk een hoop verloren ruimte. Door een muur van de badkamer de overloop in te trekken, krijg ik in de badkamer mooi ruimte om een kast kwijt te kunnen! En aangezien mijn badkamer niet heel groot is (+/- 170x265 cm), is die ruimte meer dan welkom
Enige wat ik moet bedenken is hoe diep ik die kast wil maken en of ik daar deuren in ga zetten. Zelf denk ik dat een diepte van 35 tot 40 cm eigenlijk wel genoeg is: hier komen handdoeken en dergelijke in te liggen. Hij wordt zo'n 68 cm breed, 249cm hoog.
Misschien een tip voor de doe-het-zelvers onder ons: bij bva-auctions komen regelmatig restpartijen van badkamermeubilair voorbij.
Nadelen:
- op de prijs die je biedt komt nog grofweg 40% aan btw en veilingkosten. Moet je dus wel rekening mee houden voor je een bod uitbrengt!
- het wordt niet bezorgd. Dus zelf ophalen of laten bezorgen (wat natuurlijk ook weer kosten met zich meebrengt!)
- garantie tot op de stoep: dus geen.
Helaas ben ik zelf niet handig genoeg, dus heb daar niks gekocht.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
De ws medewerker raadde mij deze af, want hij kreeg ze veel terug met problemen met kunststof. Een andere is besteld, voor 114 euro, maar die is nog steeds niet binnen, en ik heb hem snel nodig, dus die ga ik cancellen. Nu heb je een stuk duurdere douchegoten, bijv. Aco van 180+70 voor rooster=250 euro. Maar op internet heb je ook goten voor 80 euro, incl. Stankslot en rooster:
http://www.drainhandel.nl...ml?id=22183291&quantity=1
In feite is het gewoon een rvs lasdeel, waarin zit het verschil? Naam en afwerking? Krijg je daar spijt van?
Ons idee tot nu toe;

De meubels komen niet helemaal 1 op 1 overeen, maar voldoen nu wel voor een indicatie van de indeling denk ik. Wat zijn onze eisen;
- Brede wastafel (nu 100cm genomen met een brede spiegel. Echt een must)
- Bad (uiteindelijk wordt dit een 160x90cm vijfhoekig bad. De kortste zijde is 45cm, dus de tekening vertekend het een beetje.
- Wc aanwezig
- Geen radiator
Tegels hebben we deze op de vloer;

En redelijk standaard matte witte op de muren. We willen de vloertegel ook op een muur terug laten komen, maar weten niet precies hoe. Wellicht op de rand van het bad? Of die rand rondom het bad wit en dan op de muur achter het bad ook? Erg moeilijk om dit voor te stellen.
Wij denken aan deze indeling en volgens mij zitten we aardig op de goede weg. Zien wij zaken over het hoofd of doen we iets verkeerd?
[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-05-2017 16:36 ]
Juist om wat ruimte te winnen in deze krappe ruimte. Het bad is 160x90 en op de kortste zijde 45cm (tekening klopt dus niet exact). Deze;alki schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:17:
Vanwaar de keuze van een 5 hoekig bad ? Je kunt toch ook een smaller bad pakken dat ziet er toch veel strakker uit

Dan verlies ik wat ruimte bij de voeten, maar dat is voor ons niet erg. De rand waar je in zit voelt echt ideaal. Plus dat het een fijn rond gedeelte is om in te staan met het douchen. Het bad is ook wat dieper volgens mij dan een standaard bad, waardoor je dieper zit.
Ik heb de tekening wat aangepast met de juiste afmetingen van het bad op schaal.

[ Voor 22% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-05-2017 16:44 ]
Deze komt bij sanisale vandaan. We zijn bij meerdere winkels geweest en het ontliep elkaar niet zoveel als je naar precies dezelfde spullen kijkt.
- Badkamer afmeting 2.80x2.40
- Bliss hoogglans witte wastafel met een grijs Quartz blad met een hoogglans witte kraan en kom.
- Bliss hoogglans witte kolomkast
- Spiegel met led verlichting rondom
- Wit metallic design radiator.
- Wit half vrijstaand bad met hotbath kraan
- Inbouw toilet die ik met een app kan bedienen (gewoon omdat het kan)
- Inloopdouche met hotbath inbouwmengkraan en hotbath regendouche en handdouche
- Licht grijze vloertegels 60x60
- Licht grijze wandtegels
- Hoogglans witte wandtegels 30x90
Prijs €8600 ex plaatsen (gestart op €12500)
Wij hebben voor hotbath gekozen omdat het zeer degelijk deed aanvoelen. Dit in tegenstelling tot grohe. Wij hadden daarbij een plastic gevoel en bij hothbath niet.
Waarom geen inbouwbad? Omdat een half vrijstaand bad voor ons ruimtelijker oogt.

[ Voor 13% gewijzigd door VetCool op 30-05-2017 20:41 ]
oi :P
Denk aan afzuiging. Zit er een raam in de badkamermuur?StealthyPeanut schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:59:
...
Zien wij zaken over het hoofd of doen we iets verkeerd?
Denk aan electra in de buurt van je wastafel (scheerapparaat, elektrische tandenborstel, föhn, krultang, whatever).
Waarom kiezen jullie voor douchen in bad? Wij hebben dat momenteel ook, en eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat om over een badrand heen te moeten stappen om te kunnen douchen... De sta-ruimte in jullie bad is natuurlijk wel iets ruimer dan normaal.
Misschien iets om goed over na te denken? Wij stellen onze badkamerverbouwing bijvoorbeeld nog even uit, totdat onze jongste wat ouder is, en vervangen dan het bad + douche door een ruime douche.
WtfVetCool schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:48:

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Kan je vanuit je woonkamer even de wc doorspoelen?
Met welke tool heb je die tekeningen gemaakt trouwens
Praktisch gaat voor uiterlijkalki schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:17:
Vanwaar de keuze van een 5 hoekig bad ? Je kunt toch ook een smaller bad pakken dat ziet er toch veel strakker uit
Wij zijn ook op zoek naar een bad. We kunnen alleen 160cm kwijt, en zijn helaas heel erg gelimiteerd met de afmetingen. Willen het liefste met z'n 2en erin (en wij zijn niet de smalste).
Huidige huis hebben we een douche-bad van Duravit 160x90-100. Hier kan je gemakkelijk met z'n 2en erin kan.
Enige wat we nu gezien hebben is een Sealskin Get Wet Optimo 160x90x60:

[This space is for rent]
Er zit mechanische afzuiging in de badkamer. Dit zit er al, dus een kwestie van eventueel vernieuwen. Helaas hebben we geen raamJannibal23 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:38:
[...]
Denk aan afzuiging. Zit er een raam in de badkamermuur?
Check! We laten een dubbele aansluiting in de bovenste lade van de wastafel plaatsen.Denk aan electra in de buurt van je wastafel (scheerapparaat, elektrische tandenborstel, föhn, krultang, whatever).
Ik douche al 7 jaar in bad. Is het ideaal? Nee dat niet. Maar ik kan niet zonder bad (vanwege mijn rug). Zeker met net een kleine, welke het geweldig vindt om in bad te gaan, kan een bad gewoon niet ontbreken. We zitten nog te kijken naar een bad/douche (met deur die je kunt openen), maar dat kost best wel veel.Waarom kiezen jullie voor douchen in bad? Wij hebben dat momenteel ook, en eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat om over een badrand heen te moeten stappen om te kunnen douchen... De sta-ruimte in jullie bad is natuurlijk wel iets ruimer dan normaal.
Misschien iets om goed over na te denken? Wij stellen onze badkamerverbouwing bijvoorbeeld nog even uit, totdat onze jongste wat ouder is, en vervangen dan het bad + douche door een ruime douche.
Ja, je kan inderdaad doorspoelen op afstand. En instellen wanneer hij zelf moet doorspoelen. Kleuren van de touch bediening.Jannibal23 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:41:
[...]
Wtf![]()
Te veel Tele2 reclame gezien?
![]()
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Kan je vanuit je woonkamer even de wc doorspoelen?
Met welke tool heb je die tekeningen gemaakt trouwens
Tekeningen zijn gemaakt bij sanisale zelf.
[ Voor 4% gewijzigd door VetCool op 30-05-2017 20:42 ]
En hoeveel mag al dat moois kosten bij sanidumpVetCool schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:48:toon volledige bericht
Ik heb voor ons nieuwe huis wat we hebben gekocht ook een badkamer besteld. De huidige badkamer is 20jaar oud maar wel in een goede staat.
Deze komt bij sanidump vandaan. We zijn bij meerdere winkels geweest en het ontliep elkaar niet zoveel als je naar precies dezelfde spullen kijkt.
- Bliss hoogglans witte wastafel met een grijs Quartz blad met een hoogglans witte kraan en kom.
Wij hebben voor hotbath gekozen omdat het zeer degelijk deed aanvoelen. Dit in tegenstelling tot grohe. Wij hadden daarbij een plastic gevoel en bij hothbath niet.
Waarom geen inbouwbad? Omdat een half vrijstaand bad voor ons ruimtelijker oogt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Prijs €8600 ex plaatsen (gestart op €12500)LittleTycoon schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:47:
[...]
En hoeveel mag al dat moois kosten bij sanidump
Zie andere commentaar, maar toch niet verkeerd.
Het enige waar ik mijn twijfels over heb, zijn de kranen en het toilet.
Heeft er iemand ervaring met het kranen merk Pure van Beterbad? Ik had er nog niet eerder van gehoord...
Tevens staat er nu een Plieger Zano Rim free toilet in de offerte, met Geberit inbouw reservoir; hoe is jullie ervaring met Plieger potten?
Tot nu toe maar weinig goede ervaringen met rimfree toiletjes, de spoelverdeling is vaak niet goed en heeft als resultaat dat bij het spoelen er vaak water en dergelijke aanverwanten over de rand heen komen. Nog nooit zoveel drukverlagers voor Geberit verkocht als de afgelopen 2 jaarDeMolT. schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:57:
Na de keuken zijn we nu met de badkamer bezig.
Heeft er iemand ervaring met het kranen merk Pure van Beterbad? Ik had er nog niet eerder van gehoord...
Tevens staat er nu een Plieger Zano Rim free toilet in de offerte, met Geberit inbouw reservoir; hoe is jullie ervaring met Plieger potten?
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Houd rekening met een levertijd op de cobber serie van ca 12 wekenVetCool schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:48:toon volledige bericht
Ik heb voor ons nieuwe huis wat we hebben gekocht ook een badkamer besteld. De huidige badkamer is 20jaar oud maar wel in een goede staat.
Deze komt bij sanisale vandaan. We zijn bij meerdere winkels geweest en het ontliep elkaar niet zoveel als je naar precies dezelfde spullen kijkt.
Prijs €8600 ex plaatsen (gestart op €12500)
[afbeelding]
[afbeelding]
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Waarom plaats je de inbouwkraan onder de douche ?
Dan gaat het voordeel van de inbouwkraan alsnog verloren (knop niet nat worden tijdens het douchen en douche aanzetten zonder nat te worden).
Ik zou ze rechts monteren (waar je badjas nu hangt), evenals de handdouche.
Mocht je kinderen hebben kun je de handdouche dan wat makkelijker pakken als deze 'vooraan' zit.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Wij hebben de Pure Duero kranen van Beterbad genomen. We vonden ze erg mooi en daarom voor die gekozen. Nog geen ervaring mee helaas. Hopelijk eind van het jaar welDeMolT. schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:57:
Na de keuken zijn we nu met de badkamer bezig.
Zie hier de opstelling : https://gathering.tweaker...message/51112151#51112151
Ook wij hebben Plieger (geen rim-ex/free) potten i.c.m. Geberit.
Dank voor je reactie, stof tot nadenken dus mbt rimfree; het klinkt allemaal zo mooiFreubel schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:35:
[...]
Tot nu toe maar weinig goede ervaringen met rimfree toiletjes, de spoelverdeling is vaak niet goed en heeft als resultaat dat bij het spoelen er vaak water en dergelijke aanverwanten over de rand heen komen. Nog nooit zoveel drukverlagers voor Geberit verkocht als de afgelopen 2 jaar
Dat is een scherpe prijs, is dat inclusief plaatsen?ollie_1982 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:07:
[...]
Wij hebben de Pure Duero kranen van Beterbad genomen. We vonden ze erg mooi en daarom voor die gekozen. Nog geen ervaring mee helaas. Hopelijk eind van het jaar wel![]()
Zie hier de opstelling : https://gathering.tweaker...message/51112151#51112151
Ook wij hebben Plieger (geen rim-ex/free) potten i.c.m. Geberit.
Wij zitten nu op € 12.200,- voor badkamer en toilet incl. plaatsen.
Even wat meer specs van de badkamer:
- Afmeting: 2,5 x 2,83m
- Vloertegels betonlook 60x60
- 1 muur dezelfde vloertegels maar dan 30x60 wildverband
- 3 muren 30x60 mat wit
- Badmeubel van 80x50cm
- Spiegel incl lamp (geen kast)
- Bad met 10cm rand (180x80)
- 90cm douche wand (ook betegeld)
- Regendouche merk Pure (exact model weet ik zo niet, heb de offerte nog niet binnen)
- Alle andere kranen zijn ook van Pure
- Rimfree WC potten boven en beneden incl Geberit inbouw reservoir
Is de prijs een beetje fair?
(we zijn bij een andere boer geweest en die gaf aan dat deze indeling tussen de 18 en 20k zou gaan kosten, dus wij waren al blij met die 12,2k)
Ja over de prijs zijn we zeker te spreken. Het is incl. plaatsen.DeMolT. schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:22:toon volledige bericht
[...]
Dank voor je reactie, stof tot nadenken dus mbt rimfree; het klinkt allemaal zo mooi
[...]
Dat is een scherpe prijs, is dat inclusief plaatsen?
- 3 muren 30x60 mat wit
- Badmeubel van 80x50cm
- Regendouche merk Pure (exact model weet ik zo niet, heb de offerte nog niet binnen)
(we zijn bij een andere boer geweest en die gaf aan dat deze indeling tussen de 18 en 20k zou gaan kosten, dus wij waren al blij met die 12,2k)
Afmeting badkamer is 2.3m x 3.8m. Ons badmeubel is ook een stuk groter (140x50) en wellicht ook duurder daardoor? Ook hebben wij een glazenhoekopstelling (1.20m x1.00m ) voor de douche.
Dus dan vind ik jou prijs wel wat hoog?
Heb je een 3D tekening van het ontwerp?
Het tegelen in wildverband e.d. kan ook extra kosten waardoor je prijs hoger is? Verder kunnen tegels ook flink de prijs omhoog gooien.
Standaard zat er een badkamer in vanuit het project en dit kregen we als korting terug. Dus de prijs is eigenlijk iets meer dan €13.000,-.
Voor de fontein bij het toilet beneden hebben we een x bedrag voor gereserveerd omdat we hier nog niet over uit waren. Dit valt nu hoger uit omdat ik ergens anders een blad op maat laat maken incl. een waskom. Als het nog lukt ook daar de kraan uit de muur (als dit nog aangepast mag worden bij de aannemer) en anders deze opbouwkraan van Pure : DU3039
Het zal dan uiteindelijk uitkomen tussen de €11.500,- en €12.000,-, ligt even aan of het een inbouw- of een opbouwkraan wordt.
We hebben volgens mij wel prijzige vloertegels gekozen, waarbij ook een hele wand en nog wat kleine accenten mee worden bekleed.ollie_1982 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:30:toon volledige bericht
[...]
Ja over de prijs zijn we zeker te spreken. Het is incl. plaatsen.
Afmeting badkamer is 2.3m x 3.8m. Ons badmeubel is ook een stuk groter (140x50) en wellicht ook duurder daardoor? Ook hebben wij een glazenhoekopstelling (1.20m x1.00m ) voor de douche.
Dus dan vind ik jou prijs wel wat hoog?
Heb je een 3D tekening van het ontwerp?
Het tegelen in wildverband e.d. kan ook extra kosten waardoor je prijs hoger is? Verder kunnen tegels ook flink de prijs omhoog gooien.
Standaard zat er een badkamer in vanuit het project en dit kregen we als korting terug. Dus de prijs is eigenlijk iets meer dan €13.000,-.
Voor de fontein bij het toilet beneden hebben we een x bedrag voor gereserveerd omdat we hier nog niet over uit waren. Dit valt nu hoger uit omdat ik ergens anders een blad op maat laat maken incl. een waskom. Als het nog lukt ook daar de kraan uit de muur (als dit nog aangepast mag worden bij de aannemer) en anders deze opbouwkraan van Pure : DU3039
Het zal dan uiteindelijk uitkomen tussen de €11.500,- en €12.000,-, ligt even aan of het een inbouw- of een opbouwkraan wordt.
Worden bij jullie de leidingen wel door het aannemers bedrijf gelegd of moet dit ook door de badkamer toko geregeld worden?
Bij ons moet de badkamer toko ook nog de boel aanleggen, het wordt in een hoek afgedopt.
Helaas geen plattegrond of 3D tekening op dit moment.
Naam, inbouwgemak en kwaliteit sifon zijn denk ik de belangrijkste verschillen.Bartjuh schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:02:
Ik ben nu op zoek naar een douchegoot, maar dat wordt al snel heel duur. Nu heb je op warmteservice een sealskin douchegoot aanbieding voor 115 euro, (85cm breed): https://www.warmteservice...unststof-grijs/p/A0084766
De ws medewerker raadde mij deze af, want hij kreeg ze veel terug met problemen met kunststof. Een andere is besteld, voor 114 euro, maar die is nog steeds niet binnen, en ik heb hem snel nodig, dus die ga ik cancellen. Nu heb je een stuk duurdere douchegoten, bijv. Aco van 180+70 voor rooster=250 euro. Maar op internet heb je ook goten voor 80 euro, incl. Stankslot en rooster:
http://www.drainhandel.nl...ml?id=22183291&quantity=1
In feite is het gewoon een rvs lasdeel, waarin zit het verschil? Naam en afwerking? Krijg je daar spijt van?
Bij Hornbach hebben ze nu trouwens een drain4you voor 114 euro.
Ben zelf ook al een tijdje aan het kijken welke drain ik het beste kan gaan gebruiken in de nieuwe badkamer, maar er is zo vreselijk veel keuze.

De verschillen die ik heb gemerkt:
- Type sifon (bij sommige drains is de volledige drain veel van de sifon. Veel stilstaand water dus en daardoor snel stank. Andere gebruiken zelfs helemaal geen sifon maar een klepje.)
- Afvoercapaciteit
- Materiaal (sifon van RVS/PVC/ABS)
- Wel of geen waterdicht doek aangehecht
- Wel of geen verstelbaar rooster
- Wel of geen flens (met is makkelijker te monteren?)
Dus... Iemand ervaringen met een easydrain, quickdrain, drain4you, Acodrain, enz?
De leidingen worden door de aannemer gelegd. Dat zal dus zeker uitmaken dat de prijs hoger uitvalt. Zat er bij jullie al een standaard badkamer in of wordt deze casco opgeleverd?DeMolT. schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:49:
[...]
We hebben volgens mij wel prijzige vloertegels gekozen, waarbij ook een hele wand en nog wat kleine accenten mee worden bekleed.
Worden bij jullie de leidingen wel door het aannemers bedrijf gelegd of moet dit ook door de badkamer toko geregeld worden?
Bij ons moet de badkamer toko ook nog de boel aanleggen, het wordt in een hoek afgedopt.
Helaas geen plattegrond of 3D tekening op dit moment.
Ik zie graag de tekeningen als je deze ontvangen hebt
Er zat een standaard badkamer in, maar wij hebben gekozen voor minderwerk optie en dus wordt de badkamer casco opgeleverdollie_1982 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:46:
[...]
De leidingen worden door de aannemer gelegd. Dat zal dus zeker uitmaken dat de prijs hoger uitvalt. Zat er bij jullie al een standaard badkamer in of wordt deze casco opgeleverd?
Ik zie graag de tekeningen als je deze ontvangen hebt
Dan valt me de prijs nog wel mee, ik had er op zich ook al wel een goed gevoel bij.
Volgende dag gewoon kunnen ophalen, ze waren het vergeten door te geven. Mooie goot, ziet er goed uit. Sifon ligt lager, dus geen problemen met grote hoeveelheden stilstaand water. Waterdichte doek wordt meegeleverd.Ethnocentrix schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:01:toon volledige bericht
[...]
Naam, inbouwgemak en kwaliteit sifon zijn denk ik de belangrijkste verschillen.
Bij Hornbach hebben ze nu trouwens een drain4you voor 114 euro.
Ben zelf ook al een tijdje aan het kijken welke drain ik het beste kan gaan gebruiken in de nieuwe badkamer, maar er is zo vreselijk veel keuze.
De verschillen die ik heb gemerkt:
- Type sifon (bij sommige drains is de volledige drain veel van de sifon. Veel stilstaand water dus en daardoor snel stank. Andere gebruiken zelfs helemaal geen sifon maar een klepje.)
- Afvoercapaciteit
- Materiaal (sifon van RVS/PVC/ABS)
- Wel of geen waterdicht doek aangehecht
- Wel of geen verstelbaar rooster
- Wel of geen flens (met is makkelijker te monteren?)
Dus... Iemand ervaringen met een easydrain, quickdrain, drain4you, Acodrain, enz?
Ja inderdaad, zeker als je dure tegels hebt en alles door het bedrijf wordt afgemonteerd.DeMolT. schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:24:
[...]
Er zat een standaard badkamer in, maar wij hebben gekozen voor minderwerk optie en dus wordt de badkamer casco opgeleverd
Dan valt me de prijs nog wel mee, ik had er op zich ook al wel een goed gevoel bij.
Wij hadden eerst ook de vloertegels voor +/- €60-€70 per m2 en later zagen we een nagenoeg vergelijkbare tegel die veel korting had en daar betalen we nu maar +/- €35,- voor. Dat scheelt ook erg in de kosten.
Wij hebben nu een afsluitbare glazen douchewand en zijn een beetje huiverig voor het "open" concept ivm tocht en zeiknat worden van de badkamervloer buiten de douche (zeker met onze kids). Daarom neigen we nu ook weer naar een ruime, aflsuitbare, glazen douchewand. Of minimaal de mogelijkheid voorzien er later een deur toe te voegen.
Iemand ervaringen/advies?
Wij nemen ook een glazen douchewand die dicht kan. Ook om de reden die jij noemt, kinderen en dat dan hele badkamer nat wordt.tollo71 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:13:
Wij zijn ons aan het beraden op het vernieuwen van onze huidige badkamer. Het viel ons op dat er bij alle aanbieders wordt gerept/uitgegaan van een "inloop douche".
Wij hebben nu een afsluitbare glazen douchewand en zijn een beetje huiverig voor het "open" concept ivm tocht en zeiknat worden van de badkamervloer buiten de douche (zeker met onze kids). Daarom neigen we nu ook weer naar een ruime, aflsuitbare, glazen douchewand. Of minimaal de mogelijkheid voorzien er later een deur toe te voegen.
Daarnaast zal de warmte ook eerder weg gaan als het open is lijkt mij.
wtf. Die andere badkamerboer. 20k voor een badkamer van 7m2? Dan ben je toch helemaal van de pot gerukt? Ook 12k voor een badkamer van 7m2 vind ik van de gekke. We gaan met z'n allen echt weer naar wéér een bubbel die spat (lees: crisis) als we zoveel geld aan zulke zaken uitgeven imho.DeMolT. schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:22:toon volledige bericht
[...]
Dank voor je reactie, stof tot nadenken dus mbt rimfree; het klinkt allemaal zo mooi
[...]
Dat is een scherpe prijs, is dat inclusief plaatsen?
- 3 muren 30x60 mat wit
- Badmeubel van 80x50cm

Voor dat geld heb je dan niks speciaals. Spiegelkast erbij? Nog eens bijna 1000 euro. Pfff...
"Ja, maar mijnheer... deze kwaliteit is niet te vergelijken met die van de bouwmarkt natuurlijk!".
Zal wellicht best zijn, maar ik vind het nogal voor wat wat meubelpanelen, scharniertjes, lades en een wasbak.
Waar ben je aan het kijken?tollo71 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:14:
Ik vind de prijzen die wij nu tegenkomen ook best tegenvallen. Badmeubel, 120 cm, mat witte wasbak met 2 graangaten, zonder kranen/aansluitmateriaal kost al snel 1000 euro.
Voor dat geld heb je dan niks speciaals. Spiegelkast erbij? Nog eens bijna 1000 euro. Pfff...
"Ja, maar mijnheer... deze kwaliteit is niet te vergelijken met die van de bouwmarkt natuurlijk!".
Zal wellicht best zijn, maar ik vind het nogal voor wat wat meubelpanelen, scharniertjes, lades en een wasbak.
Ik moet wel zeggen; wij zijn bij Sanisale geweest maar die prijzen zijn echt van de zotte. Je zit zomaar aan de € 1000,- voor niks bijzonders. Als ik dan bij een andere zaak gewoon een kwalitatief prima 100cm breed meubel zie, 2 lades, 2 kraangaten en brede wasbak voor € 390,-. Dan zijn dat prijzen waar we echt wat mee kunnen. Ik ga echt geen € 1000,- neerleggen voor een wastafelmeubel
Maar dan nog zijn het soms debiele prijzen
Anoniem: 914249
Wij hebben in onze vorige badkamer een inloop douche gehad zonder glazen deur. 2 wandjes en een open ruimte.tollo71 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:13:
Wij zijn ons aan het beraden op het vernieuwen van onze huidige badkamer. Het viel ons op dat er bij alle aanbieders wordt gerept/uitgegaan van een "inloop douche".
Nu gaan we datzelfde weer doen in onze woning, echter gaan we de ruimte waarin je inloopt wel zodanig maken dat je er altijd nog een glazen deur kunt inplaatsen.
Waarom? Wij vinden de inloopdouche mooier. In onze vorige badkamer hadden we echt totaal geen last van tocht/kou/nat worden van derest van de badkamer. Was een badkamer van 2.5x2.3, waarbij de douche 82x90cm was.
Nu wordt onze badkamer wat groter, namelijk 3x3.5 en willen we de douche ruimte ong.1x1.20 gaan maken (moeten we nog exact gaan bepalen).
Met een ruimere badkamer meer kans op "tocht", maar in beginsel nog zonder glazen deur, wel 1 opening, waar altijd in de toekomst nog een deur geplaatst kan worden.
Zolang je de badkamer deur gewoon dicht hebt bij het douchen, hebben wij nog geen last van tocht gehad.
Doe wat goed voelt bij jullie. Met kinderen kan ik me voorstellen dat een deur echt wel praktischer gaat worden!!
Ondanks dat kranen (etc, etc.) makkelijk te vergelijken zijn, heb ik het idee dat er in de sanitaire markt prijsafspraken zijn. Of gedwongen verkoopprijzen vanuit fabrikanten.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:20:
Kranen ed zijn te makkelijk online te vergelijken en moeten ze met weinig marge verkopen. Meubels niet/amper, daar zit de marge in.
Maar dan nog zijn het soms debiele prijzen
Maar je kan het beste meerdere winkels vergelijken en onderhandelen voor een betere prijs. Vaak is er echt wel wat mogelijk.
Wij zijn inderdaad o.a. ook bij Sanisale geweest. Verder ook bij Sanidirect en een aantal andere aanbieders op meubelcentrum Eckersrijt in Son. Voornamelijk om ideeën op te doen met een schuin oog op de prijskaartjes (waar ik niet blij van werd).StealthyPeanut schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:57:
[...]
Waar ben je aan het kijken?
Ik moet wel zeggen; wij zijn bij Sanisale geweest maar die prijzen zijn echt van de zotte. Je zit zomaar aan de € 1000,- voor niks bijzonders. Als ik dan bij een andere zaak gewoon een kwalitatief prima 100cm breed meubel zie, 2 lades, 2 kraangaten en brede wasbak voor € 390,-. Dan zijn dat prijzen waar we echt wat mee kunnen. Ik ga echt geen € 1000,- neerleggen voor een wastafelmeubelDie is gek.
De goedkopere varianten (bij bouwmarkt en ook Badplaats.nl) zagen er op plaatjes op internet veelbelovend uit, maar in het echt zag het er een stuk minder "sjiek" uit. Duidelijk spaanplaat met plakranden en kunststof wasbak.
Als je de lade met één hand dicht schuift en hij loopt schuin naar binnen, dan zegt dat al genoeg.
Daarnaast worden fatsoenlijke badmeubels met lades tegenwoordig standaard geleverd met een softclose systeem
Tijdens de verbouwing zou ik echter toch graag iedere ochtend even onder het gemalen water stappen. Dat wordt alleen lastig als de badkamer een bouwput is ...
Hoe lossen jullie dat op? Douchecabine huren, wassen aan de wastafel? Ik heb helaas geen huis met meer dan één badkamer, dus zit tijdens de verbouwing met een uitdaging.
Bij familie in de buurt, bij de buren of een caravan lenen van een familelid. Als je moet huren wordt het toch snel duur.Zerobase schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:25:
Ben ook in de markt voor een nieuwe badkamer.
Tijdens de verbouwing zou ik echter toch graag iedere ochtend even onder het gemalen water stappen. Dat wordt alleen lastig als de badkamer een bouwput is ...
Hoe lossen jullie dat op? Douchecabine huren, wassen aan de wastafel? Ik heb helaas geen huis met meer dan één badkamer, dus zit tijdens de verbouwing met een uitdaging.
Sportschool, op het werk, warme emmer water met washandjeZerobase schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:25:
Ben ook in de markt voor een nieuwe badkamer.
Zo erg nog niet
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Volgens mij kom ik op uit op zo"n 18k voor 10m2 badkamer en 2 toiletten. Is helemaal afhankelijk van de spullen die je erin stopt. Standaard van de aannemer zo 9KBFmango schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:47:
[...]
wtf. Die andere badkamerboer. 20k voor een badkamer van 7m2? Dan ben je toch helemaal van de pot gerukt? Ook 12k voor een badkamer van 7m2 vind ik van de gekke. We gaan met z'n allen echt weer naar wéér een bubbel die spat (lees: crisis) als we zoveel geld aan zulke zaken uitgeven imho.
Omloopsnelheid is niet zo hoog. Inefficiente winkelkanalen hebben gewoon veel marge nodig om de m2 en ondeskundig personeel met veel loze uren te betalen (en dan krijg je echt karig betaald volgens mij als je bij zo'n badkamerboer werkt, dus ik verwijt ze de ondeskundigheid niet).joenevd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:08:
[...]
Ondanks dat kranen (etc, etc.) makkelijk te vergelijken zijn, heb ik het idee dat er in de sanitaire markt prijsafspraken zijn. Of gedwongen verkoopprijzen vanuit fabrikanten.
Maar je kan het beste meerdere winkels vergelijken en onderhandelen voor een betere prijs. Vaak is er echt wel wat mogelijk.
Anoniem: 914249
Geweldige betonlook tegels gezien, €50,95 per m2. Kijk je op internet staan ze daar voor €19.95 per m2 😱
Ja, ze moeten verdienen, en ja we gunnen ze echt wel wat extra's, maar we vond dit wel wat overtrokken. Geeft ook geen goed gevoel, al is het om moeilijk te doen welke tegel het nou exact is (naam was met een schrijffoutje geschreven).
Mocht iemand nog tips hebben voor een betaalbare badkamertegel locatie in de achterhoek, hoor ik het graag
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 914249 op 07-06-2017 15:18 ]
Even de grens bij Dinxperlo over en in Duitsland vind je de tegels significant goedkoper bij Tegelhandel Hüning in Bocholt.Anoniem: 914249 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:15:
Mocht iemand nog tips hebben voor een betaalbare badkamertegel locatie in de achterhoek, hoor ik het graag
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Gisteren ook even bij de lokale Baderie binnen geweest om ideeën op te doen. Mooie badmeubels, maar wel enorm duur ("kaal" al makkelijk > 1500 euro) en soms behoorlijk onpraktisch (met name weinig opbergruimte).BeZaX schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:47:
Optie B is gewoon al het (grote) materiaal zelf bestellen en het door een installatiebedrijf/ZZPer laten doen. Bij ons scheelde dat zowat 50% op de offerte van Baderie. Het vergt wat meer geregel, bestellen, maar het loopt op rolletjes tot nu toe. Onze installateur schiet al mooi op.
Qua tegels is het inderdaad vaak moeilijk om te achterhalen welk merk/type het precies is. Dus lastig online te checken. Iets duurder is prima, maar een factor 2 tot 3 is wel erg extreem.
Dat gaan wij ook doen. We hebben een installateur en gaan zelf online alles bij de goedkoopste bestellen. Scheelt gewoon honderden, dan wel duizenden euro's. Zeker de moeite waard denk ik.BeZaX schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:47:
Optie B is gewoon al het (grote) materiaal zelf bestellen en het door een installatiebedrijf/ZZPer laten doen. Bij ons scheelde dat zowat 50% op de offerte van Baderie. Het vergt wat meer geregel, bestellen, maar het loopt op rolletjes tot nu toe. Onze installateur schiet al mooi op.
Verbouwing kost al genoeg, dus als we dan kunnen besparen op zoiets; Graag
Tip 1: Check ook nog even de prijzen bij idealo.de via EAN productcodes. Sommige dingen zijn in Duitsland goedkoper.StealthyPeanut schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:36:
[...]
Dat gaan wij ook doen. We hebben een installateur en gaan zelf online alles bij de goedkoopste bestellen. Scheelt gewoon honderden, dan wel duizenden euro's. Zeker de moeite waard denk ik.
Verbouwing kost al genoeg, dus als we dan kunnen besparen op zoiets; Graag
Tip 2: Via Cashback sites, kun je ook nog een kleine marge (2 a 5%) meesnoepen op sommige webshops. Altijd leuk als je voor grote bedragen moet bestellen.
Mag ik vragen waar jij aan het kijken bent? Klinkt erg aantrekkelijk!StealthyPeanut schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:57:
[...]
Waar ben je aan het kijken?
Ik moet wel zeggen; wij zijn bij Sanisale geweest maar die prijzen zijn echt van de zotte. Je zit zomaar aan de € 1000,- voor niks bijzonders. Als ik dan bij een andere zaak gewoon een kwalitatief prima 100cm breed meubel zie, 2 lades, 2 kraangaten en brede wasbak voor € 390,-. Dan zijn dat prijzen waar we echt wat mee kunnen. Ik ga echt geen € 1000,- neerleggen voor een wastafelmeubelDie is gek.
Wij zijn tot nu toe al bij best wat zaken geweest, variërend van Baderie (erg duur),via Sanisale, Saniselect, Brugman, Grando, X2O tot bouwmarkt (Hornbach, Groenen) en budget aanbieders Badkamer.nl en IKEA.Sarrr schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:57:
[...]
Mag ik vragen waar jij aan het kijken bent? Klinkt erg aantrekkelijk!
Prijzen variëren inderdaad fors, maar ik moet wel toegeven dat ik de duurdere badmeubels qua design en afwerking een stuk fraaier vind dan de goedkopere. Kwalitatief hoeft het wellicht niet uit te maken natuurlijk.
Hetzelfde geldt voor ons helaas ook vaak met tegels: de duurdere vinden we net wat mooier. Nu dus op zoek naar een mooie middenweg.
Graag zou ik jullie ervaringen en tips horen over het volgende:
We overwegen een douche in een nis, die afgesloten kan worden met een glazen (zwenk)deur. Esthetisch geldt voor ons: hoe meer glas en hoe minder lijsten/scharnieren, hoe mooier. We willen dus eigenlijk geen strips/lijsten tussen de deur en de muren/vloer.
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft "lekken"/nat worden van de badkamer als de deur "vrij" hangt met minimale kieren t.o.v. de wanden en muren?
Wij hadden in ons appartement een douchescherm met een minimaal naadje langs de muur en langs de 'plint' op de grond. (Echt minimaal, scherm stond tegen de muur maar was niet afgekit.) We merkten dat hier toch wel wat water tussendoor sijpelde en omdat ons toilet naast het douchescherm stond, liep al het water daarachter. We waren dus regelmatig met een handdoek achter het toilet in de weer totdat we de boel toch maar van een kitrand hebben voorzien. Dat beviel stukken beter!tollo71 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:48:
[...]
[...]
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft "lekken"/nat worden van de badkamer als de deur "vrij" hangt met minimale kieren t.o.v. de wanden en muren?
[ Voor 30% gewijzigd door Jannibal23 op 15-06-2017 12:54 ]
Zie bijv.: https://www.mastello.nl/zwarte-kranen.html
Vind het er prachtig uitzien, maar hoe lang blijft het mooi? Je zult er kalk beter op zien dan op chroom. Dat is m'n voornaamste zorg... En om daar nu speciaal een ontharder voor te laten plaatsen gaat me ook weer wat ver.
Maar... misschien valt het mee! Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hier praktijkervaring heeft.
39
Denk dat eea wel mee zal vallen... Maar... zorg wel dat je eerst je hele badkamer klaar en betegeld hebt, laat dan je deur inmeten en op maat maken. Met pech zit je enkele weken zonder deur (blokker gordijntje met klemstang?) maar je krijgt wel een perfect passende deur.tollo71 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:48:
[...]
Graag zou ik jullie ervaringen en tips horen over het volgende:
We overwegen een douche in een nis, die afgesloten kan worden met een glazen (zwenk)deur. Esthetisch geldt voor ons: hoe meer glas en hoe minder lijsten/scharnieren, hoe mooier. We willen dus eigenlijk geen strips/lijsten tussen de deur en de muren/vloer.
De Optix series van Sealskin zijn bv profielloos en die komen het ook inmeten en desgewenst plaatsen.
Ga je niet voor maatwerk, dan zul je moeten werken met een deur met (veel) stelbereik en met pech grote kieren tussen muren en deur, met meer kans op lekkage.
Qua meubels.
Veel huismerken zijn prijs/kwaliteit vaak al best oke, maar weinig keuze in opstellingen en kleuren. Ben zelf wat minder fan van foliedeurtjes, zeker als het ook nog eens greeploos is.
Even goed kijken naar de lades, als daar netjes een Blum lade in zit is dat kwalitatief in orde (al kan je het niet altijd zien). Sommige lades hebben van die simpele "Ikea" geleiding, en/of houten zijkanten, dan weet je waarom ze zo goedkoop waren.
Sommige worden ook nog flatpack geleverd en mag je zelf in elkaar schroeven.
Kwalitatief goede meubels zijn bv Thebalux en Primabad, beiden Nederlands, al hangt er wel een prijskaartje aan.
[ Voor 22% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 15-06-2017 21:37 ]
Top, bedankt voor je zeer nuttige inzichten.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:33:
[...]
Denk dat eea wel mee zal vallen... Maar... zorg wel dat je eerst je hele badkamer klaar en betegeld hebt, laat dan je deur inmeten en op maat maken. Met pech zit je enkele weken zonder deur (blokker gordijntje met klemstang?) maar je krijgt wel een perfect passende deur.
De Optix series van Sealskin zijn bv profielloos en die komen het ook inmeten en desgewenst plaatsen.
Ga je niet voor maatwerk, dan zul je moeten werken met een deur met (veel) stelbereik en met pech grote kieren tussen muren en deur, met meer kans op lekkage.
Qua meubels.
......
Kwalitatief goede meubels zijn bv Thebalux en Primabad, beiden Nederlands, al hangt er wel een prijskaartje aan.
Bij de profielloze deur zou inderdaad de nismaat exact worden worden nagemeten. De deur heeft dan een week of 3 levertijd. Kan een simpel douchegrodijntje prima overbruggen. Toch nog steeds mijn favoriet, zeker qua "looks".
Onze voorkeur gaat uit naar een (geïntegreerde) wastafel in wat-mit, met een dunne rand.Het badmeubel dat nu hoog op ons lijstje staat is van INK, ook een Nederlandse fabrikant. Toevallig ook ervaring mee? Van Thebalux en Primabad zijn we ook gecharmeerd.
Zitten lades in die soepel open en dicht gaan. Ik weet niet of het ladesysteem van Blum is, maar het zijn wel lades met 2 stangen vergelijkbaar met:

Wij hadden het INK meubel gekozen omdat ze die ook in een wat minder diepe maat hebben (45cm). Als je dan de badkamer in loopt, zie je niet gelijk een blok van een badmeubel.
[ Voor 21% gewijzigd door joenevd op 16-06-2017 08:23 ]