Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 2 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

SquareOne schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:55:
[...]
Regendouchset heb ik wel goedkoper gevonden in Duitsland.
Waar 😀?

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 20-02-2017 20:43 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
Amazon.de :) Dus geen geniaal cheap badkamer website oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wij zijn gisteren in gesprek geweest over onder andere de badkamer.
Toch beetje bang geworden of het budget dat wij hebben bedacht, past bij onze wensen en eisen.

Het budget dat we hebben bedacht voor keuken, badkamer en toilet, inclusief werkzaamheden aan de achterpui, een kapot raam, vervangen verlaagde plafonds, bijkomende werkzamheden, etc, is 30K.

Nu is daar natuurlijk zonder serieuze situatieschets lastig iets over te zeggen, maar wat zijn jullie ongeveer kwijt voor een badkamer voorzien van ligbad, douche, toilet, dubbele wastafel, verlichte en verwarmde spiegel en een hoge kast? Inclusief dus alle voorkomende werkzaamheden op gebied van egalisering, betegeling, electra, plafond, etc. (Enkel het strippen van de ruimte wil ik zelf doen als dat een redelijk bedrag bespaard.)

(De toekomstige badkamer heeft wel aan- en afvoer van warm- en koud water, alleen nog geen riolering. Is wel ruimte voor te maken in de stijgkoker. Zit nu nog een soort van stenen koker omheen maar 99% zeker kan die in zijn geheel worden weggebroken om ruimte vrij te maken voor de riolering.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Meestal zeggen de sanitair toko's als sanidump en meijer (waar je dus je eigen installateur nog moet zoeken), dat gemiddeld genomen de kosten voor je installateur bijna net zoveel is als je sanitair/meubels bij elkaar..Met de offertes die ik nu krijg van installateurs lijkt dat idd ook te kloppen en dan heb ik het over nieuwbouw, dus geen sloopwerk etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:16
Dat klopt wel enigszins als ik de onze offerte bekijk van Total Projects. Het bad en douchescherm zijn samen ongeveer €1200, en het plaatsen ervan kost ook nog eens €900.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
We zijn bezig met na te denken over de badkamer in nieuwbouwwoning|:

- 2,6x2,1m
- we willen geen bad maar ruime inloop douche
- de deur zit rechtsvooraan. Links vooraan komen nog wasmand kasten te staan die je nu niet ziet

We hebben zelf eerste ontwerp in sketchup gemaakt en gaan hiermee praten met aantal klussers. We hebben hier goede ervaringen mee. Doen we zelf de inkopen en zij maken een prijs voor bouwen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/Badkamer7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/Badkamer8.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door vandermark op 27-02-2017 15:26 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Apart ontwerp met die douche zo, nog niet eerder gezien.

Vind zo'n los blok met inbouwreservoir altijd wel wat jammer in een badkamer... maar vaak is er geen 'hoe wel' manier om het creatief en met optimaal gebruik van de ruimte op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:11:
Apart ontwerp met die douche zo, nog niet eerder gezien.
Daarom hoor ik graag commentaar want dit hebben we zelf bedacht :$
Redenen:
- Voor het raam willen we geen/lage muur
- We hebben nu ook grote doucheruimte en dat is gezellig en handig met de kids
- Douchedeur in het midden is hier het praktische denken we

Maar ik hoor graag tips.
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:11:
Vind zo'n los blok met inbouwreservoir altijd wel wat jammer in een badkamer... maar vaak is er geen 'hoe wel' manier om het creatief en met optimaal gebruik van de ruimte op te lossen.
Klopt. Door het nu tegen de douchemuur aan te doen hopen we het op te lossen. Optie is ook frame naar boven door te laten lopen en er open kastjes in te maken voor wcrollen misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door vandermark op 27-02-2017 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat hebben wij gedaan. De koof is gewoon door getrokken tot het plafond met een nis erin voor rollen en potjes.

Achterwand van de nis is gelijke tegel als de muur ertegenover een de vloer, geeft leuk contrast.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

vandermark schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Daarom hoor ik graag commentaar want dit hebben we zelf bedacht :$
Redenen:
- Voor het raam willen we geen/lage muur
- We hebben nu ook grote doucheruimte en dat is gezellig en handig met de kids
- Douchedeur in het midden is hier het praktische denken we

Maar ik hoor graag tips.

[...]

Klopt. Door het nu tegen de douchemuur aan te doen hopen we het op te lossen. Optie is ook frame naar boven door te laten lopen en er open kastjes in te maken voor wcrollen misschien?
Wellicht nog een kastje met deurtjes d'r boven voor dingen als maandverband enzo?
(Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je met een vrouw samen bent, zo niet, dan is zo'n kastje natuurlijk niet zo nuttig.)
Kan me voorstellen dat het prettig is als dat niet helemaal in het zicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
Malfunctions schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:30:
Dat klopt wel enigszins als ik de onze offerte bekijk van Total Projects. Het bad en douchescherm zijn samen ongeveer €1200, en het plaatsen ervan kost ook nog eens €900.
Ik zat voor nieuwbouw bij 1e standaard badkamer (echt meest basic vorm die je maar kan indenken) op 2/3 materialen en 1/3 afmontage, maar ja die badkamer zou ik aan niemand durven laten zien. Installateur van de aannemer is nu aan het studeren op het door mij voorgestelde sanitair. Zodra ik het weet meld ik me hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:53
LittleTycoon schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:11:
[...]

https://tile.expert/

Zowel uit Italië als Spanje. Scheelde mij sowieso al 40% t.o.v. zelfde tegels van de lokale sanitair boeren.
Hoe doe je dat met bepalen of je de kleur mooi vindt?
Zie dat ze wel samples opsturen maar dat je 100 Euro moet aanbetalen voor een toekomstige bestelling.

[ Voor 10% gewijzigd door Asprine op 28-02-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Asprine schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:28:
[...]

Hoe doe je dat met bepalen of je de kleur mooi vindt?
Zie dat ze wel samples opsturen maar dat je 100 Euro moet aanbetalen voor een toekomstige bestelling.
Goeie vraag..@LittleTycoon, hoe heb je dat gedaan/bepaald? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
Ik ben er nog mee bezig. Niet met tile expert, want daar kom Ik niet onder de 100 euro uit. Ik ben direct met een Italiaanse club aan het schakelen voor dezelfde tegels die Ik in 1e instantie bij tile expert heb uitgezocht.

Ik probeer de deal te sluiten dat Ik voor de monsters betaal als ze niet bevallen. Risico zit voor mij bij de vloertegels (is een Pakket van wand en vloertegels). Ik heb ook alternatieve vloertegels van dezelfde fabrikant uitgezocht, dit beperkt mijn risico, kan Kiezen uit 3 tegels.

Sowieso is die 100,- voor mij geen issue. Incl. die 100 zouden monster tegels mij 170,- kosten. Op een totale bestelling van 7.000 is dit risico te overzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ah ok. De site van tile expert is iig wel top qua inspiratie en voorbeelden (vooral voor mijn vrouw) :) De verzendkosten vallen ook mee...vooral als bijv. meerdere buren mee zouden doen, maar goed zover zijn we nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:03
Zoals onlangs beloofd, hierbij een paar foto's (klikkebel voor groot) :)

Nieuwe deuropening:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/u9e1zyll1/20170228_150857000_iOS.jpg

En de oude deuropening dichtmaken:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/t1viu062t/20170228_150846000_iOS.jpg

Leidingwerk erin:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/4wq7yjwed/20170228_150822000_iOS.jpg

Vloer gestort:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/4vga54ukl/20170228_150821000_iOS.jpg

Vloerverwarming voor de warme pootjes:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/61tgvexmt/20170228_150848000_iOS.jpg

Nisjes erin en bad geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/6eg9nuqit/20170228_150834000_iOS.jpg

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/pi4zqgdz9/20170228_150832000_iOS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/5fzwlkd6t/20170228_150837000_iOS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/g43nken5x/20170228_150838000_iOS.jpg

Nog even goed schoonmaken. want die bouwstof ligt overal... Inmiddels zit de thermostaat ook vast ;)

Blij mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Kars op 28-02-2017 16:22 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kars schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:20:

Nieuwe deuropening:
[afbeelding]

En de oude deuropening dichtmaken:
[afbeelding]

Leidingwerk erin:
[afbeelding]

Vloer gestort:
[afbeelding]

Vloerverwarming voor de warme pootjes:
[afbeelding]

Nisjes erin en bad geplaatst:
[afbeelding]

Eindresultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog even goed schoonmaken. want die bouwstof ligt overal... Inmiddels zit de thermostaat ook vast ;)

Blij mee!
Ziet er goed uit!

Ik zie dat jullie de badkamer hebben geplaatst op een plek die oorspronkelijk geen badkamer was. Hebben jullie dit geheel of gedeeltelijk uitbesteed en mag ik weten wat het jullie heeft gekost of zou gaan kosten als je het volledig uitbesteed?

Wij willen namelijk ook een slaapkamer opofferen en hier een badkamer van maken. Aantal leidingen zijn al aanwezig (warm en koud water, vuilwater afvoer), maar er is bijvoorbeeld nog geen riolering.

Zijn nu bezig met een aantal offertetrajecten maar zoeken een beetje houvast wat redelijk is voor zo'n verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
unezra schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:08:
[...]

Ziet er goed uit!

Ik zie dat jullie de badkamer hebben geplaatst op een plek die oorspronkelijk geen badkamer was. Hebben jullie dit geheel of gedeeltelijk uitbesteed en mag ik weten wat het jullie heeft gekost of zou gaan kosten als je het volledig uitbesteed?

Wij willen namelijk ook een slaapkamer opofferen en hier een badkamer van maken. Aantal leidingen zijn al aanwezig (warm en koud water, vuilwater afvoer), maar er is bijvoorbeeld nog geen riolering.

Zijn nu bezig met een aantal offertetrajecten maar zoeken een beetje houvast wat redelijk is voor zo'n verbouwing.
Dank je wel! :)

Het is inderdaad de ruimte naast de bestaande badkamer geworden (welke straks waskamer wordt).
Dit hebben we gedeeltelijk uitbesteed (tegelzetter/stucadoor en loodgieter) en gedeeltelijk zelf gedaan (sloopwerk, plafond plaatsen, nieuwe deuropening).

Er was in deze ruimte nog helemaal niets, behalve elektra. Wateraanvoer hadden we tijdens eerdere verbouwing al rekening mee gehouden, de buizen voor warm en koud water lagen al boven het plafond.

Vergis je niet, de badkamer is de duurste ruimte van het huis. We hadden voor de badkamer, aangrenzende hal en waskamer € 13K begroot, uiteindelijk is het € 15K geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:34
Kars schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:20:

Eindresultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Blij mee!
Mag ik vragen welk merk wastafelmeubel je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
BeZaX schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Mag ik vragen welk merk wastafelmeubel je hebt?
Het is een Hi-macs solid surface wastafel met handgemaakte massief eiken kastjes, komen bij Badisign vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ik ben in de race voor een badmeubel, 120 breed. 2 kranen, Met 2 lades, greeploos. 2 Opties of houtkleur met wit keramiek wastafel ofwel wit meubel met zwarte natuursteen.
Verder wouden wij er nog een spiegel bij met verlichting geintegreerd en verwarming.

Inmiddels drie adressen gehad (lokale winkel, sani4all en dump), prijzen varieren nogal. Natuursteen is zon 300 euro duurder.

Zitten er nog nadelen aan het kiezen van een grotere bak? Ik vind dat net iets cleaner staan.

Wat zouden jullie adviseren? Mag eventueel ook online als het wat kwaliteit heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Kan er geen blacklist aan de TS worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Want?

Negatieve ervaringen kan je best delen... blacklisten is soms wel erg extreem.

[ Voor 89% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 06-03-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
eL_Jay schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:25:
Kan er geen blacklist aan de TS worden toegevoegd?
Wat Kerstmanneke zegt. Ik zou zeggen, doe je onderbouwde verhaal zodat de andere Tweakers ervan kunnen profiteren. En zet het gelijk op een site zoals Qasa, dan help je ook nog anderen. d:)b

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Inderdaad, Qasa is daarvoor een mooi platform.
Zelf probeer ik zoveel mogelijk reviews te doen m.b.t. aankopen bij winkels, dus ook de positieve :) Dat wordt op 'teh interwebs' wel eens vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Laatst online: 08-09 12:59
Mijn vriendin en ik zijn ook opzoek naar een nieuwe badkamer. De huidige is nog netjes maar voldoet niet voor ons ( Staat alleen een hoekbad in met een reuma zitje, het bad is ook zeer laag ). Nu zijn wij bij Sani4All geweest en zijn daar zeer goed geholpen en hebben daar deze tekening laten maken:

http://imgur.com/zhoLqLp.png
https://imgur.com/T8REk7S.png

De badkamer zelf is 3x1.77, achter in zit een koof van ~0.33x0.23 die het douchen wellicht wat lastig maakt.

We hebben verschillende opstellingen geprobeerd maar dit is enige waar we een bad en een losse douche voor elkaar kregen.

De inbouw kranen kwamen wij op omdat we het liefst kruisgrepen hebben en ze daar bij de douche en het bad geen opbouw kranen voor hadden, en dus deze optie alleen beschikbaar was, gelukkig vinden we dit allebei heel mooi dus dat komt dan weer goed uit.
We hebben echter wat vragen:

1) De kraan die in het bad gebouwd word, zijn daar nadelen bij? De verkoper zei dat het geen probleem was en dat zo in het bad geboord kon worden. Dan wordt de aperatuur dus onder het bad gebouwd en kun je daar nooit meer bij, ook kan er ( denk ik ? ) water inlopen bij de douche slang? Iemand ervaring met kranen in het bad gebouwd?
2) Kwa materiaal kwamen we op 4750,- dat is de eerste offerte zonder handje-klap ( Weet overigens niet of ze daar aan doen? Ervaringen? ). Dat is dan:
bad / bad kraan / stop,
complete wc,
1.20 meubel met hout blok met 2 waskommen, inbouw kranen in de muur met spiegel van 120x60,
glas wand van 45x200 gehard glas met anti kalk laag,
inbouw douche,
plavond platen met 4 inbouw spots
verwarmings mat van 2.5m2
16m2 houtlook tegels
Is dat redelijk? Wat zou er nog af kunnen?
Moeten dus zelf nog inbouwen en verven ( De niet tegels is badkamer verf ).
3) Iemand nog suggesties of opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
1) Nadeel is dat dit type kraan veel duurder is en bij lekkage je met pech het bad eruit moet trekken.
Ik weet ook niet of de badrand voldoende breedte heeft?
Alternatief kan zijn dezelfde muurinbouwkraan als je douche te pakken en een losse uitloop of vullen via de overloop.

2) prijs, dunno

3) Radiator? Of niet nodig?
Oppassen dat je meubel niet nat wordt van het douchen, er staat een stukje glas voor, maar ook een stuk niet, condens moet geen issue zijn, maar goed nat worden steeds vind een meubel niet tof.
Huismerk of A-merk inbouwkranen? Een cheap opbouwkraantje vind ik meestal niet zo'n ding, maar bij inbouwkranen zou ik zelf voor bv een Grohe of Hansgrohe gaan, geeft me een wat lekkerder gevoel en grote kans dat je over jaren nog onderdelen kan krijgen of misschien zelfs een compleet nieuwe afdekplaat is groot, bij een huismerk ben je overgeleverd aan de voorraad van je badkamerleverancier.
Douchekop kan je evt nog met een plafondarm pakken, waarmee je hem iets verder de ruimte in kan trekken, mocht je bang zijn last te hebben van die koker.

[ Voor 7% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-03-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Denk ook aan kastruimte, die is nu vrij minimaal lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik heb recent een badkamermeubel met hoge kast en spiegelkast besteld bij http://www.kvik.nl/. Het concept spreekt me erg aan. Het is Deens, werkt met vaste prijzen en het wordt in principe als bouwpakket aangeleverd, dus geen louche kortingen of gladde verkoper. Qua prijs zit het boven de Ikea, maar ik vond het zeer redelijk. Misschien goed om hier eens te kijken?
okio schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:11:
Ik ben in de race voor een badmeubel, 120 breed. 2 kranen, Met 2 lades, greeploos. 2 Opties of houtkleur met wit keramiek wastafel ofwel wit meubel met zwarte natuursteen.
Verder wouden wij er nog een spiegel bij met verlichting geintegreerd en verwarming.

Inmiddels drie adressen gehad (lokale winkel, sani4all en dump), prijzen varieren nogal. Natuursteen is zon 300 euro duurder.

Zitten er nog nadelen aan het kiezen van een grotere bak? Ik vind dat net iets cleaner staan.

Wat zouden jullie adviseren? Mag eventueel ook online als het wat kwaliteit heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
xStoryTeller schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:51:
Mijn vriendin en ik zijn ook opzoek naar een nieuwe badkamer. De huidige is nog netjes maar voldoet niet voor ons ( Staat alleen een hoekbad in met een reuma zitje, het bad is ook zeer laag ). Nu zijn wij bij Sani4All geweest en zijn daar zeer goed geholpen en hebben daar deze tekening laten maken:

http://imgur.com/zhoLqLp.png
https://imgur.com/T8REk7S.png

De badkamer zelf is 3x1.77, achter in zit een koof van ~0.33x0.23 die het douchen wellicht wat lastig maakt.

We hebben verschillende opstellingen geprobeerd maar dit is enige waar we een bad en een losse douche voor elkaar kregen.

De inbouw kranen kwamen wij op omdat we het liefst kruisgrepen hebben en ze daar bij de douche en het bad geen opbouw kranen voor hadden, en dus deze optie alleen beschikbaar was, gelukkig vinden we dit allebei heel mooi dus dat komt dan weer goed uit.
We hebben echter wat vragen:

1) De kraan die in het bad gebouwd word, zijn daar nadelen bij? De verkoper zei dat het geen probleem was en dat zo in het bad geboord kon worden. Dan wordt de aperatuur dus onder het bad gebouwd en kun je daar nooit meer bij, ook kan er ( denk ik ? ) water inlopen bij de douche slang? Iemand ervaring met kranen in het bad gebouwd?
2) Kwa materiaal kwamen we op 4750,- dat is de eerste offerte zonder handje-klap ( Weet overigens niet of ze daar aan doen? Ervaringen? ). Dat is dan:
bad / bad kraan / stop,
complete wc,
1.20 meubel met hout blok met 2 waskommen, inbouw kranen in de muur met spiegel van 120x60,
glas wand van 45x200 gehard glas met anti kalk laag,
inbouw douche,
plavond platen met 4 inbouw spots
verwarmings mat van 2.5m2
16m2 houtlook tegels
Is dat redelijk? Wat zou er nog af kunnen?
Moeten dus zelf nog inbouwen en verven ( De niet tegels is badkamer verf ).
Leuke badkamer ! Zitten echter naar mijn idee wel wat "dingetjes" in, ik neem even voor het gemak aan dat jullie op de hoogte zijn van het feit dat dit meer design is dan praktisch ?
Wat betreft de inbouwkranen op de badrand. Als je bv de kranen van Hotbath hebt zit er aan het huis waar de handdouche in valt een koker vast welke weer terug loopt naar de overloop van de badafvoer. Even buiten het feit om dat het wel of niet gerepareerd kan worden in de toekomst, waarom niet een "opbouw" badthermostaat ?
Waar ga je je badschuim neerzetten ? Op de vloer ?
Open douche = natte badkamer, waarom niet gewoon een deur erin om de rest van de badkamer iets meer te beschermen ?
Waarom ga je in het smalste deel van je natte cel staan douchen ?
Je zou ook nog een ruimte besparend bad kunnen overwegen, op die manier krijg je meer ruimte bij je meubel. Nu zit daar op het oog een kleine 50 cm, dus als de lade open gaat hou je een kleine 20 cm over om te staan ?
Wat prijzen betreft, beetje moeilijk inschatten als je geen merken mee geeft. :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Het is best veel (grote inloopdouche, bad en een grote badmeubel) voor zo'n kleine ruimte. Praktisch gezien doe je de deur op en zit je op het toilet. Je moet dat maar willen. Daarnaast zal je denk ik nooit gemakkelijk met beide op de badkamer kunnen zijn dat maakt een 1.2 m meubel met dubbele waskom (omdat je er toch niet echt met 2 kunt staan) overbodig.

Hoe zou je concessies kunnen doen? Overweeg een kleinere badmeubel (misschien een ondiepe), creeer je al ruimte). Zo'n grote inloop douche? Heb je dat echt nodig.

Persoonlijk zou ik de inloopdouche kleiner maken, kleiner meubel en daartussen tegen de muur de toilet. Als je dan de badkamer binnenloopt heb je een mooie ruimte en kijk je overzichtelijk je badkamer in en heb je voldoende loopruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
vandermark schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:53:
Denk ook aan kastruimte, die is nu vrij minimaal lijkt me?
Klopt, recht tegen over de badkamer is een grote kast. Meer konden we niet echt kwijt in de badkamer. Wel wat zitten passen en meten maar het kwam niet uit, en het is ook niet echt nodig. Eventueel willen we nog planken maken boven de WC,
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:43:
1) Nadeel is dat dit type kraan veel duurder is en bij lekkage je met pech het bad eruit moet trekken.
Ik weet ook niet of de badrand voldoende breedte heeft?
Alternatief kan zijn dezelfde muurinbouwkraan als je douche te pakken en een losse uitloop of vullen via de overloop.
3) Radiator? Of niet nodig?
Oppassen dat je meubel niet nat wordt van het douchen, er staat een stukje glas voor, maar ook een stuk niet, condens moet geen issue zijn, maar goed nat worden steeds vind een meubel niet tof.
Huismerk of A-merk inbouwkranen? Een cheap opbouwkraantje vind ik meestal niet zo'n ding, maar bij inbouwkranen zou ik zelf voor bv een Grohe of Hansgrohe gaan, geeft me een wat lekkerder gevoel en grote kans dat je over jaren nog onderdelen kan krijgen of misschien zelfs een compleet nieuwe afdekplaat is groot, bij een huismerk ben je overgeleverd aan de voorraad van je badkamerleverancier.
Douchekop kan je evt nog met een plafondarm pakken, waarmee je hem iets verder de ruimte in kan trekken, mocht je bang zijn last te hebben van die koker.
1) Ze hadden geen andere badkraan met kruisgrepen, vandaar deze inbouw. We vonden het allebei er wel cool uitzien dus maar zo gelaten.
3) De badkamer is inpandig ( Geen buiten muur ) en er komt een elektrische mat in de grond die het verwarmt.
Glas is even breed als het meubel dus tenzij het water om een hoekje gaat zit dat wel goed.
Merk weet ik zo eigenlijk niet :o Niet zo heel slim, maar geloof dat het wel goed zit :+
Douche kop is een goed punt, zullen we meenemen :)
Freubel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Leuke badkamer ! Zitten echter naar mijn idee wel wat "dingetjes" in, ik neem even voor het gemak aan dat jullie op de hoogte zijn van het feit dat dit meer design is dan praktisch ?
Wat betreft de inbouwkranen op de badrand. Als je bv de kranen van Hotbath hebt zit er aan het huis waar de handdouche in valt een koker vast welke weer terug loopt naar de overloop van de badafvoer. Even buiten het feit om dat het wel of niet gerepareerd kan worden in de toekomst, waarom niet een "opbouw" badthermostaat ?
Waar ga je je badschuim neerzetten ? Op de vloer ?
Open douche = natte badkamer, waarom niet gewoon een deur erin om de rest van de badkamer iets meer te beschermen ?
Waarom ga je in het smalste deel van je natte cel staan douchen ?
Je zou ook nog een ruimte besparend bad kunnen overwegen, op die manier krijg je meer ruimte bij je meubel. Nu zit daar op het oog een kleine , dus als de lade open gaat hou je een kleine over om te staan ?
Wat prijzen betreft, beetje moeilijk inschatten als je geen merken mee geeft. :)
We zijn practisch begonnen, en design geeindigd :+ Voor ons was het belangrijk dat we een wc, groot bad en douche hadden. Daarna is er wat flair toegevoegd met de ingebouwde kranen maar dat was eerst eigenlijk omdat de enige keus was als we kruisgrepen wilden ( En dat wilde ik ) en de vriendin wilde graag 2 wasbakken dus dat moest dan ook maar O-)
Het glas was ook meer uit noodzaak, anders moesten we de muur verder doortrekken wat we niet wilden of zat je met het meubel, verder loopt de vloer af en heb je het glas dus heel nat zal het niet worden ( hopelijk }:O ).
Een van de dingen die hoog op het lijstje stond was een groot lekker bad aangezien we hier allebei van houden. Om dan extra douche ruimte te krijgen is het ons niet echt waard aangezien we zo ook prima de ruimte hebben daar.
Tja, beetje dom maar ik heb niet naar merken gekeken, de zaak waar wij waren had gewoon van elke kraan 1 soort en dat was het dan, geen echte merk keuze ( Sani4All ). Ik zal er nog achter aan mailen.
bvbal79 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:03:
Het is best veel (grote inloopdouche, bad en een grote badmeubel) voor zo'n kleine ruimte. Praktisch gezien doe je de deur op en zit je op het toilet. Je moet dat maar willen. Daarnaast zal je denk ik nooit gemakkelijk met beide op de badkamer kunnen zijn dat maakt een 1.2 m meubel met dubbele waskom (omdat je er toch niet echt met 2 kunt staan) overbodig.

Hoe zou je concessies kunnen doen? Overweeg een kleinere badmeubel (misschien een ondiepe), creeer je al ruimte). Zo'n grote inloop douche? Heb je dat echt nodig.

Persoonlijk zou ik de inloopdouche kleiner maken, kleiner meubel en daartussen tegen de muur de toilet. Als je dan de badkamer binnenloopt heb je een mooie ruimte en kijk je overzichtelijk je badkamer in en heb je voldoende loopruimte over.
De inloopdouche valt in praktijk zelfs nog wat tegen, je zit met het nisje waardoor je veel ruimte verliest, veel kleiner zou niet handig zijn ( We hebben het even uitgemeten in de huidige douche ).
ondiep meubel is wel iets waar we nog naar kunnen kijken, daar niet gezien maar we gaan nog rond shoppen. Meubel / wc / douche gaat niet passen qua ruimte, hebben we wel eens getekend maar dat kwam niet uit =/

PS: Sorry voor de giga post, ben gewoon enthousiast :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Zorg aub wel dat je ventilatie echt mega in orde is. Het is een open douche, bad, geen raam en geen radiator.
De elektrische vloerverwarming is max 2 meter (als je het al kwijt kunt) . Verder veel wanden die niet betegeld worden maar ws beton stuk werk krijgen ? Dit is qua vocht verdrijving 1 groot drama. Dus kijk echt goed naar je ventilatie :)
Verder top dat je lekker enthousiast bent toch ? Dat is uiteindelijk het belangrijkste !

En wat ik zelf belangrijk vind, probeer uit te zoeken wat je nou eigenlijk krijgt voor je geld qua merken en types.

[ Voor 11% gewijzigd door Freubel op 08-03-2017 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xStoryTeller
Freubel schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:31:
Zorg aub wel dat je ventilatie echt mega in orde is. Het is een open douche, bad, geen raam en geen radiator.
De elektrische vloerverwarming is max (als je het al kwijt kunt) . Verder veel wanden die niet betegeld worden maar ws beton stuk werk krijgen ? Dit is qua vocht verdrijving 1 groot drama. Dus kijk echt goed naar je ventilatie :)
Verder top dat je lekker enthousiast bent toch ? Dat is uiteindelijk het belangrijkste !

En wat ik zelf belangrijk vind, probeer uit te zoeken wat je nou eigenlijk krijgt voor je geld qua merken en types.
Er zit nu al zeer goede ventilatie in de badkamer, dat ding komt uit 1982 en ziet er nog uit als nieuw... Echt ongelooflijk. Vandaar ook dat er een dikke koof zit achterin, dat is de ventilatie buis.
Verder is de mail met de vraag voor een specifieke offerte met merk / type de deur uit, hopelijk krijg ik daar snel antwoord op. Vanmiddag al 2 afspraken met installateurs dus even kijken hoe dat loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
xStoryTeller schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:51:
Mijn vriendin en ik zijn ook opzoek naar een nieuwe badkamer...

Weet niet of je ooit denkt met meer mensen gebruik te maken van die badkamer maar dan heb je een uitdaging. Bijvoorbeeld je tanden poetsen met je vriendin en een kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
Asprine schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Weet niet of je ooit denkt met meer mensen gebruik te maken van die badkamer maar dan heb je een uitdaging. Bijvoorbeeld je tanden poetsen met je vriendin en een kind.
Tja, meer ruimte heb ik niet, en het bad er uit laten vind ik niet acceptabel, dan kun je nog in bad douchen maar... nee dat wil ik ook niet. Verder zie ik weinig mogelijkheden, dan maar wat krap als je beide wil tandenpoetsen of zo. Of heb je nog een goeie suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door xStoryTeller op 09-03-2017 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
xStoryTeller schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:28:
[...]

Tja, meer ruimte heb ik niet, en het bad er uit laten vind ik niet acceptabel, dan kun je nog in bad douchen maar... nee dat wil ik ook niet. Verder zie ik weinig mogelijkheden, dan maar wat krap als je beide wil tandenpoetsen of zo. Of heb je nog een goeie suggestie?
Ik vind het toch raar dat je voor een dubbele wasbak gaat. Bereken voor jezelf hoe vaak je echt met 2 in de badkamer staat. Voor 1 persoon is het denk ik al krap.

plak de ruimte eens af op een vrije ruimte en probeer je daarin te bewegen (zowel alleen of met 2). Zo hebben wij het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:19
bvbal79 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:47:
[...]

Ik vind het toch raar dat je voor een dubbele wasbak gaat. Bereken voor jezelf hoe vaak je echt met 2 in de badkamer staat. Voor 1 persoon is het denk ik al krap.

plak de ruimte eens af op een vrije ruimte en probeer je daarin te bewegen (zowel alleen of met 2). Zo hebben wij het ook gedaan.
Hoeveel ruimte gaat hij winnen als je dat badmeubel 50% smaller maakt? In de praktijk niks want het is niet alsof je naast dat meubeltje in de hoek gaat staan oid. Het enige wat je dan bereikt is je bergruimte nog kleiner maken. Een dubbel meubel lijkt me in deze opstelling juist een prima keuze. Waar hij op zich wel mee zou kunnen winnen is op zoek gaan naar een extra ondiepe wastafel/meubel. Die zijn er ook en dan win je daadwerkelijk wat loopruimte.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
leecher schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:13:
[...]

Hoeveel ruimte gaat hij winnen als je dat badmeubel 50% smaller maakt? In de praktijk niks want het is niet alsof je naast dat meubeltje in de hoek gaat staan oid. Het enige wat je dan bereikt is je bergruimte nog kleiner maken. Een dubbel meubel lijkt me in deze opstelling juist een prima keuze. Waar hij op zich wel mee zou kunnen winnen is op zoek gaan naar een extra ondiepe wastafel/meubel. Die zijn er ook en dan win je daadwerkelijk wat loopruimte.
Als je daarvoor had gelezen in dit topic was dat het eerste wat ik al geopperd had. inclusief mijn suggestie om de wc daar evt te plaatsen tussen douche en meubel.

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 09-03-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:19
Ah ik zie het die post heb ik over het hoofd gezien. Zou ik ook voor kiezen.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
[...]

Vergeet je niet dat dit de badkamer wordt voor de aankomende 15 jaar ? (economische levensduur van een badkamer)
Het is dus ook minimaal de aankomende 15 jaar krap he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
[...]

Hoe zit het met de ruimtes om de badkamer? Kan je niks doorbreken? Heb al oplossingen gezien waarbij bijvoorbeeld de stortbak niet voor de muur zit, maar achter de muur in de keukenkast in de ruimte er achter.
Je hebt ook badkuipen die naar 1 hoek weg lopen. Soort van trapezium/ driehoek.
Nog ergens anders in huis plaats om een kleine inloopdouche te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ik weet niet of de vraagsteller kinderen heeft of dat ze met z'n 2-en elke dag lekker in bad liggen, maar persoonlijk zou ik dat hele bad dan eruit laten in zo'n ruimte, de douche verschuiven naar waar het bad was en de wc waar de koof zit (inbouw reservoir gelijktrekken met de koof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
Hey iedereen, erg bedankt voor het meedenken!
De huidige badkamer zit er nog in, met de WC en het bad meubel op dezelfde plek, het meubel is alleen wat langer. Hier hebben wij echt geen last van, op het plaatje lijkt het wat moeilijk bewegen maar in de praktijk is het echt goed te doen, vandaar dat wij ook die opstelling hebben gekopieerd zodat we aan de andere kant de ruimte overhadden voor een los bad ( Omdat we allebei graag in bad liggen ) en een inloopdouche ( Omdat ik elke ochtend douche en vriendin ook vaak na sporten etc ).
De dubbele wastafel ga ik nog eens kritisch naar kijken, maar de meubel lengte lijkt mij wel handig zoals hierboven al gezegd, voor de opslag.
Verder hebben we nog geen kinderen en komen die de eerste paar jaar ook nog niet, maar uiteindelijk is dat wel de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
xStoryTeller schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:29:
...
Verder hebben we nog geen kinderen en komen die de eerste paar jaar ook nog niet, maar uiteindelijk is dat wel de bedoeling :)
Echt, zorg ervoor dat één van jullie met twee kids goed kan bewegen in de ruimte. Er komen tijden dat je echt genoeg loop/beweegruimte nodig hebt: Pietje is zich aan het aankleden na het bad en tegelijk ben jij Marietje haar tanden aan het poetsen. Zorg ervoor dat dat gaat passen :)

Wij hebben ervoor gekozen in nieuwe badkamer geen bad te nemen omdat we die zelf nooit gebruikten, maar als je het wel graag wilt, overweeg dan toch een combi van bad/douche inéén. De vloeroppervlakte die je over houdt gaat met kids erg handig zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door vandermark op 10-03-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Hoi Tweakers, Wij bezig onze badkamer samen te stellen in onze nieuwbouwwoning. Het ontwerp is zo goed als af, en we willen de badkamer het liefst bij de projectleverancier bestellen. Alleen is onderhandelen niet mijn sterkste kant, ik doe het wel altijd maar als iemand nog wat tips/tools en handvatten kan aanreiken hoe zo'n gesprek te beginnen pak ik die graag aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 16:18
triple__vince schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:28:
Hoi Tweakers, Wij bezig onze badkamer samen te stellen in onze nieuwbouwwoning. Het ontwerp is zo goed als af, en we willen de badkamer het liefst bij de projectleverancier bestellen. Alleen is onderhandelen niet mijn sterkste kant, ik doe het wel altijd maar als iemand nog wat tips/tools en handvatten kan aanreiken hoe zo'n gesprek te beginnen pak ik die graag aan!!
Als onderhandelen niet je sterkste ding is, heb ik maar één advies. Doe goed onderzoek. Als je niet weet wat iets moet/kan kosten, kun je alleen onderhandelen met bluffen en onderhandelingstacktieken. Maar weet jij wat het bij de concurrent gaat kosten, dan weet je waar je mee akkoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
xStoryTeller schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:29:
Hey iedereen, erg bedankt voor het meedenken!
De huidige badkamer zit er nog in, met de WC en het bad meubel op dezelfde plek, het meubel is alleen wat langer. Hier hebben wij echt geen last van, op het plaatje lijkt het wat moeilijk bewegen maar in de praktijk is het echt goed te doen, vandaar dat wij ook die opstelling hebben gekopieerd zodat we aan de andere kant de ruimte overhadden voor een los bad ( Omdat we allebei graag in bad liggen ) en een inloopdouche ( Omdat ik elke ochtend douche en vriendin ook vaak na sporten etc ).
De dubbele wastafel ga ik nog eens kritisch naar kijken, maar de meubel lengte lijkt mij wel handig zoals hierboven al gezegd, voor de opslag.
Wil je echt nog ruimte besparen dan kan je nog naar de Artweger Twinline kijken, bad met ingebouwde douche, waarbij de douchedeur onderdeel is van de badwand zeg maar...

Dus instappen op dezelfde hoogte als een douchebak en ook een volledig bad. Je kan alleen niet makkelijk instappen als je bad al vol is ;p

Nadeel is dat het vrij prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:04

A13X

Dude

triple__vince schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:28:
Afdingen bij een projectleverancier is toch vaak al lastig, die weten dat ze voorgeschreven staan en de voorkeur hebben. De meesten zullen toch niet snel naar een ander gaan.

Je kunt ze hoogstens proberen voor de gek te houden. Langskomen met het verhaal dat je huidige badkamer verbouwd moet worden, dan geef je de maten van je nieuwe badkamer op en zoek je die volledig uit, uitonderhandelen (zorgt voor offertes van concurrenten) en dan pas vermelden dat het voor de nieuwbouw is en je de projectkortingen graag op die offerte wilt inleveren. Ik ken mensen die dat is gelukt, of het bij jouw lukt is dan weer de vraag.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Bedankt voor alle tips, ik heb voet bij de stuk gehouden en gezegd dat er iets met de prijs gedaan moest worden. Ze kwamen met een voorstel dat ik duurder product kon afnemen tegen een gereduceerde prijs.. was ik uiteindelijk nog duurder uit. Ben ook niet akkoord gegaan. Uiteindelijk kwamen ze toch met een korting op de proppen waar ik wel akkoord mee kon gaan Dus eind goed al goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LittleTycoon schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:11:
[...]

https://tile.expert/

Zowel uit Italië als Spanje. Scheelde mij sowieso al 40% t.o.v. zelfde tegels van de lokale sanitair boeren.
Leuke prijzen daar inderdaad. Niet alles is goedkoper trouwens.

Wat me wel heel erg tegenvalt zijn de verzendkosten: 40m2:€241, 80m2: €483, 100m2: €670.

Hoe meer je besteld hoe meer je kwijt bent aan verzendkosten. Weg prijsvoordeel!

Minimum bedrag van je eerste bestelling is €500 en betalen via Paypal kost 2.7% van je order!

En het grootste nadeel van (ongezien) online tegels kopen vind ik dat je niet bij daglicht je tegels kan bekijken. Kan dus in het echt behoorlijk tegenvallen.

Jammer dat ze geen showroom in de buurt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:31:
[...]

Wat me wel heel erg tegenvalt zijn de verzendkosten: 40m2:€241, 80m2: €483, 100m2: €670.

Hoe meer je besteld hoe meer je kwijt bent aan verzendkosten. Weg prijsvoordeel!

Minimum bedrag van je eerste bestelling is €500 en betalen via Paypal kost 2.7% van je order!

En het grootste nadeel van (ongezien) online tegels kopen vind ik dat je niet bij daglicht je tegels kan bekijken. Kan dus in het echt behoorlijk tegenvallen.

Ja, of het interessant is, is wel afhankelijk van hoeveel je nodig hebt. En idd, niet alles is goedkoper, maar veel wel. Tenminste alles was ik mooi vond is 40-50% goedkoper. Je hoeft niet via paypal te betalen natuurlijk. Het is maar welk risico je wil nemen.

Ik heb ca. 180m2 nodig totaal, dus dan speelt die 500 niet voor de 1e bestelling.

Je kunt ook monster bestellen van de tegels, kost je 100 euro borg plus verzendkosten. Borg ben je wel kwijt als je uiteindelijk niet bestelt.

Ik heb uiteindelijk direct uit italie besteld. Niet goedkoper, beetje duurder zelf, maar die hadden ook de buitentegels die ik mooi vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier gaat straks ook een stukje klussen in de badkamer beginnen, we hebben hem grotendeels tijdens de bouw door de aannemer laten bouwen met eigen tegelkeuze etc.

Maar nu willen we nog een meubel (hebben we al) en een douche wand/cabine plaatsen.

Qua ruimte zaten we te denken aan een halfronde cabine zonder bak gezien we een prima tegel op de vloer hebben liggen. Zijn er nog goede adviezen voor zaken in Noord Holland?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:31:
[...]

Ik heb het ook overwogen, maar wanneer je de verzendkosten meerekent, is het voordeel snel weg. Mijn ervaring is dat als je een beetje goed rondkijkt in Nederland, er een aantal leveranciers is waar je ook een zeer scherpe prijs kan krijgen voor je tegels. Uiteindelijk hebben wij voor de tegels een prijs gekregen die scherper was dan die in het buitenland. (>40% korting op adviesprijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Het zou uiteraard helpen als we dan ook gewoon kunnen noemen waar?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Laatst online: 21:29
We hebben scherpe offertes gekregen bij onder meer Tegelhuis Montfoort, Regge Tegels en De Tegelfirma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

wat zijn de ervaringen hier met Bruynzeel badkamermeubels? Wij overwegen de palitano serie voor de wastafel en de kast.

Alternatief is een meubel van INK, de momento.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bigg Balls schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:43:
wat zijn de ervaringen hier met Bruynzeel badkamermeubels? Wij overwegen de palitano serie voor de wastafel en de kast.

Alternatief is een meubel van INK, de momento.
Ik heb ook beide meubels bekeken, maar vond het uiteindelijk erg prijzig icm met spiegelkast. Wij zijn uiteindelijk voor een meubel van Q1sanitair gegaan. Merk is minder bekend en wordt ergens vandaan geïmporteerd, maar de scharnieren en geleiders zijn precies dezelfde als in het INK meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

SquareOne schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:07:
[...]

Ik heb ook beide meubels bekeken, maar vond het uiteindelijk erg prijzig icm met spiegelkast. Wij zijn uiteindelijk voor een meubel van Q1sanitair gegaan. Merk is minder bekend en wordt ergens vandaan geïmporteerd, maar de scharnieren en geleiders zijn precies dezelfde als in het INK meubel.
Dank heb even gekeken op de website, de meubels zien er goed uit maar helaas alleen in hoogglans wit of antraciet terwijl wij graag mat willen.

Anders was het zeker een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bigg Balls schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:30:
[...]

Dank heb even gekeken op de website, de meubels zien er goed uit maar helaas alleen in hoogglans wit of antraciet terwijl wij graag mat willen.

Anders was het zeker een alternatief.
Neem even contact met ze op, wij moeten ook nog even op ons meubel wachten omdat ze 'm niet meer op voorraad hadden. Ze laten eens in de zoveel maanden een flinke batch aan nieuwe meubels komen, wellicht is mat wit op dit moment gewoon uitverkocht. Ons meubel komt begin mei, dus wellicht ook nieuwe weer andere kleuren op voorraad vanaf dan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Ook maar even ons badkamer avontuur delen, misschien heeft iemand er wat aan. Half jaar geleden de sleutel van ons huis gekregen en we wilden graag gelijk de oude badkamer er uit slopen en een nieuwe plaatsen. Zelf het ontwerp gemaakt maar toen ik uiteindelijk de oude badkamer gesloopt had en alle maten ging uitzetten kwamen we achter dat het eigenlijk net niet lekker ging passen. Nieuw ontwerp gemaakt en de installateur kon aan de slag en samen met een tegelzetter hebben ze het onderstaande gecreeerd. Erg blij mee en de afwerking is top.
Ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://freezingpixels.com/tweakers/huis4/-9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://freezingpixels.com/tweakers/huis4/-8.jpg

Resultaat

Afbeeldingslocatie: https://freezingpixels.com/tweakers/huis4/-17.jpg

Afbeeldingslocatie: https://freezingpixels.com/tweakers/huis4/-11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://freezingpixels.com/tweakers/huis4/-14.jpg

Afbeeldingslocatie: https://freezingpixels.com/tweakers/huis4/-13.jpg

Afbeeldingslocatie: https://freezingpixels.com/tweakers/huis4/-15.jpg

Afbeeldingslocatie: https://freezingpixels.com/tweakers/huis4/-12.jpg

Tips:
-Installateur gevonden via SaniSale, zij hebben een stapel met kaartjes liggen van installateurs bij hun in de buurt en zij rade deze aan.

-Badkamer meubel is zelf ontworpen en op maat besteld bij onze keuken leverancier. Goedkoper dan veel van de standaard badkamer meubels en kwalitatief veel beter. Hele zware lade en voelt erg degelijk. (1k, exc waskommen etc)

-Als je zelf je badkamer bedenkt maak dan ook een tegelplan. Heel dom maar ik had er nog niet van gehoord.... Samen met de tegelzetter 1 wand uitgezet en dan moest het goed uitkomen maar de badkamer is niet haaks waardoor de tegels niet meer netjes met de kozijnen uitlijnde aan de andere kant. Dit stoorde me zo dat we een hele wand weer af hebben gebroken, lijm van de tegels gehaald en weer opnieuw hebben opgebouwd. Tegelzetter was wel even verdrietig..

-Kranen, waskommen en tegels etc gekocht bij badkamerwinkel.nl Visgraat tegels bij tegelinfo.nl, hier zijn ook tegen verzendkosten samples te bestellen. Erg goede service en ze dachten goed mee met het afleveren. Klantenservice van Badkamer winkel was iets minder, na ongeveer 10 mailtjes en belletjes dat ik een afvoerplug voor de waskom wil bestellen deze maar ergens anders besteld.

-Achteraf gezien had ik liever vloerverwarming gehad met een kleinere radiator. De spiegel had uiteindelijk ook wel in de wand weg gewerkt kunnen worden ipv er op.

-De installateur gaf als tip om een natuursteen dorpel voor de douche te leggen, erg blij mee want er komt toch wel heel veel water uit de regen douche en het spettert toch wel op, door de dorpel blijft het in ieder geval in de douche + het douche scherm staat nu op de dorpel ipv altijd in het water.

-Snijverlies verschilt heel erg per tegel. Een badkamer boer had tussen de 15 en 20% aangegeven en dit had ik dan ook aangehouden voor de wand tegels en visgraad tegels, uiteindelijk redelijk veel tegels overgehouden van de visgraad omdat hier bijna geen snij verlies in zat. Tegelzetten gaf aan ongeveer 8% aan te houden.

Het was best een intensief process waarin ontzettend veel keuzes gemaakt moesten worden die ik vooraf niet voorzien had maar we zijn erg blij met het eind resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
mooi dat visgraat op de muur!

Enige minpunt vind ik de lelijke ventilator, daar zijn wat mij betreft veel mooiere oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Markprinsen schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:54:
mooi dat visgraat op de muur!

Enige minpunt vind ik de lelijke ventilator, daar zijn wat mij betreft veel mooiere oplossingen voor.
Yep i know, kon helaas even niet anders op dat moment. Heb een itho box op zolder staan en afvoerpunt was daar al aanwezig. Door slechte ventilatie was het plafond rondom het afvoerpunt kapot en brokkelde af en ik wilde eigelijk niks aan het plafond doen... Dus toen maar een ventilatie box gezocht die groot genoeg was om de schade helemaal af te dekken, motor er uit gesloopt en aan de itho box gehangen. Werkt goed maar had het liever anders gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

@robin222 mooi badkamer meubel. Welke keukenboer heb je dan die op maat ontworpen meubels ook nog kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

robin222 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:00:
Ook maar even ons badkamer avontuur delen, misschien heeft iemand er wat aan.
Ziet er prima uit!

Zou je de maten ook willen delen?
Je douche constructie ziet er ongeveer uit zoals wij dat willen, maar ik twijfel over of het niet te smal is.

(Verder lijkt onze badkamer er weinig op, maar voorlopig lijkt ook rechts van de deur de douche-cel te komen met transparante wanden met matglas op "romphoogte" zodat we er wel overheen kunnen kijken maar de overburen niet meteen kunnen genieten van een peepshow.)

Samen douchen doen we eigenlijk nooit, een regendouche willen we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06
robin222 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:00:
Ook maar even ons badkamer avontuur delen, misschien heeft iemand er wat aan. Half jaar geleden de sleutel van ons huis gekregen en we wilden graag gelijk de oude badkamer er uit slopen en een nieuwe plaatsen. Zelf het ontwerp gemaakt maar toen ik uiteindelijk de oude badkamer gesloopt had en alle maten ging uitzetten kwamen we achter dat het eigenlijk net niet lekker ging passen. Nieuw ontwerp gemaakt en de installateur kon aan de slag en samen met een tegelzetter hebben ze het onderstaande gecreeerd. Erg blij mee en de afwerking is top.
Ontwerp:

Resultaat

Tips:
-Installateur gevonden via SaniSale, zij hebben een stapel met kaartjes liggen van installateurs bij hun in de buurt en zij rade deze aan.

-Badkamer meubel is zelf ontworpen en op maat besteld bij onze keuken leverancier. Goedkoper dan veel van de standaard badkamer meubels en kwalitatief veel beter. Hele zware lade en voelt erg degelijk. (1k, exc waskommen etc)

-Als je zelf je badkamer bedenkt maak dan ook een tegelplan. Heel dom maar ik had er nog niet van gehoord.... Samen met de tegelzetter 1 wand uitgezet en dan moest het goed uitkomen maar de badkamer is niet haaks waardoor de tegels niet meer netjes met de kozijnen uitlijnde aan de andere kant. Dit stoorde me zo dat we een hele wand weer af hebben gebroken, lijm van de tegels gehaald en weer opnieuw hebben opgebouwd. Tegelzetter was wel even verdrietig..

-Kranen, waskommen en tegels etc gekocht bij badkamerwinkel.nl Visgraad tegels bij tegelinfo.nl, hier zijn ook tegen verzendkosten samples te bestellen. Erg goede service en ze dachten goed mee met het afleveren. Klantenservice van Badkamer winkel was iets minder, na ongeveer 10 mailtjes en belletjes dat ik een afvoerplug voor de waskom wil bestellen deze maar ergens anders besteld.

-Achteraf gezien had ik liever vloerverwarming gehad met een kleinere radiator. De spiegel had uiteindelijk ook wel in de wand weg gewerkt kunnen worden ipv er op.

-De installateur gaf als tip om een natuursteen dorpel voor de douche te leggen, erg blij mee want er komt toch wel heel veel water uit de regen douche en het spettert toch wel op, door de dorpel blijft het in ieder geval in de douche + het douche scherm staat nu op de dorpel ipv altijd in het water.

-Snijverlies verschilt heel erg per tegel. Een badkamer boer had tussen de 15 en 20% aangegeven en dit had ik dan ook aangehouden voor de wand tegels en visgraad tegels, uiteindelijk redelijk veel tegels overgehouden van de visgraad omdat hier bijna geen snij verlies in zat. Tegelzetten gaf aan ongeveer 8% aan te houden.

Het was best een intensief process waarin ontzettend veel keuzes gemaakt moesten worden die ik vooraf niet voorzien had maar we zijn erg blij met het eind resultaat!
Waarom ben je voor glazen deurwanden gegaan in plaats van muurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
@RUFFNECK
Een lokale keukenboer maar volgens mij kan je dit bij elke keukenwinkel voor elkaar krijgen, het is niet meer dan 2 lades in een corpus met afdek panelen er om heen. Meubel moest wel zelf gemonteerd worden, d.w.z afdekpanelen monteren (voorboren , verlijmen etc) om de corpus heen.

@unezra
Maten van de badkamer zijn 2,6mx2.3m, douche is 0.9x1.15m. Ruim genoeg en past perfect. Toilet is even groot als de douche.

@seanpaul
Een wandje is snel al 10 tot 12cm breed + het neemt heel veel licht weg. Deze oplossing is lekker ruimtelijk en ziet er prima uit. Op deze manier konden we ook een 'afgesloten' toilet creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

robin222 schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:09:
@unezra
Maten van de badkamer zijn 2,6mx2.3m, douche is 0.9x1.15m. Ruim genoeg en past perfect. Toilet is even groot als de douche.
Ok. Wij lijken nu te gaan richting 107cm diep en 120cm of 130cm breed. Van die 107cm moet nog wel een 10cm of 20cm diepe voorzetwand af, waar de riolering en inbouw stortbak van het toilet in komen. We houden dan dus tussen de 87cm en 92cm diepte over, bij 110cm of 120cm breed. (De voorzetwand laten we van vloer tot plafond doorlopen om niet een soort "tetris-effect" te krijgen. Voor het toilet noodzaak, voor de douche enkel waar de leidingen lopen en dus deels loos, maar hoewel het wat ruimteverlies oplevert, maakt het ook mooi strak.)

Op de eoa manier klinken de maten wat krap, maar we hebben gisteren overleg met Sanizo en omdat de breedte wel 120 of 130cm is, zitten je ellebogen niet tegen de muur als je je haar wast.

Onze huidige douche is 105cm diep en 95cm breed. Iets kleiner dan onze nieuwe douche dus en daar heb ik nooit het gevoel gehad dat 'ie te krap was dus dat moet ook in de nieuwe douche wel goed gaan. (We staan vrijwel uitsluitend alleen onder de douche.)

Nieuwe douche komt in een andere kamer, huidige is een klein hok van 2x1 met een bovenlicht. Nieuwe badkamer word 314x245 en krijgt een bad, toilet, douche, dubbele wasbak, verwarming, etc, etc, etc. Douche krijgt een volledige glaswand. Op romphoogte willen we matglas, zodat we er wel overheen en naar buiten kunnen kijken, maar wel wat privacy en beschutting hebben.
@seanpaul
Een wandje is snel al 10 tot 12cm breed + het neemt heel veel licht weg. Deze oplossing is lekker ruimtelijk en ziet er prima uit. Op deze manier konden we ook een 'afgesloten' toilet creëren.
Toilet zou bij ons geen deur krijgen maar los zitten. Het is ons 2e toilet, dus als 1 van ons 2 boven naar het toilet wil doen we gewoon de deur op slot. Dan is het niet zo bezwaarlijk dat het toilet boven geen aparte deur heeft.

Het wegnemen van het licht is voor ons ook reden om niet voor een wand te gaan, maar volledig voor glas. Enerzijds voelt dat wat "naakter", maar hoewel de nieuwe badkamer niet heel klein is, willen we juist het gevoel van ruimtelijkheid maximaliseren terwijl de douche wel een beschermd gevoel geeft en je niet de hele ruimte onder spettert als je douched.

Wij zitten nog wel met de uitdaging raambekleding. De nieuwe badkamer kent een groot raam van 178cm breed en 162cm hoog. Dat raam kijkt uit op de tuin, de huizen achter ons staan een ruwe 30 meter verderop. Redelijke afstand maar dichtbij genoeg om wel iets voor de ramen te willen hangen.

Ik neig naar metalen luxaflex (staal of aluminium), vrouwlief vind dat lelijk en met schoonmaken ontzettend onpraktisch. (Het word snel vuil.) Dat word dus nog even nadenken over een goede oplossing die enerzijds zinvol uitzicht naar buiten geeft, anderzijds wat privacy waarborgt. (Want los van de huizen van de achterburen, als je in de tuin van de buren om hoog kijkt kijk je recht naar binnen. De luxe van 12 hoog waar inkijk geen enkele rol speelt hebben we in dit huis niet meer.)

Zit nu ondertussen te kijken naar Gira schakelmateriaal. We willen ooit het hele huis opnieuw van schakelmateriaal voorzien (het is nu nogal een bij elkaar geraapt zooitje) en daar 1 serie voor kiezen. We neiging naar Standard 55, *de* klassieke Gira serie in mat voor de matte (geschilderde) wanden in huis en glans voor de betegelde wanden.

Maar ergens vind ik het een wat saaie serie. Hardstikke mooi en er zijn belachelijk veel opties voor te krijgen. (Tot en met digitale radio in 2 inbouwdozen aan toe.) Het is ook absoluut niet lelijk en het is een serie die over 25 jaar ook nog zal bestaan. Maar ergens mis ik een randje originaliteit. Dat word dus ook nog even puzzelen.

Ook word het nog puzzelen op wat ik qua electra in de badkamer wil. Er moeten hoe dan ook wat loze leidingen doorheen van de stijgkoker naar de slaapkamer en door de stijgkoker heen voor toekomstige dingen als netwerk en electra voor de zonnepanelen (die ik erg graag wil). Maar ik heb altijd geroepen dat ik graag netwerk in de badkamer wil en iets van radio en een computer om series en tv te kunnen kijken. In het huidige ontwerp is daar geen rekening mee gehouden.

Nu twijfel ik tussen daar toch iets voor fixen (wat hoe dan ook veel geld kost), of het pragmatischer aan te pakken en gewoon te zorgen voor een goede WiFi ontvangst, een draadloze (BlueTooth) waterdichte speakerset en een waterdichte tablet. (Ik ben onhandig genoeg zo'n ding *in* de badkuip te kwakken dus spatwaterdicht voldoet niet.) Geen idee wat zoiets kost, maar het zou wel eens voordeliger en flexibeler kunnen zijn dan het daadwerkelijk trekken van ethernet de badkamer in.

Zit ook nog met dit puzzeltje:
https://www.dmlights.nl/h...-installeren-in-badkamer/

Er moet uiteraard verlichting in de badkamer, dat worden dimbare LED spots (ook weer zo'n lastig punt, willen we voor een draaidimmer of toch voor een touch dimmer gaan), er moeten minimaal 2 geaarde stopcontacten in het meubel voor de opladers van de electrische tandenborstel, maar we willen voor de fohn ook een stopcontact en liefst vlakbij de wastafel. Daar komt immers de verwarmde spiegel boven te hangen. Waarschijnlijk word dat een standaard geaard stopcontact met deksel, zodat 'ie spatwaterdicht is. Bij de Standard 55 is dat ding met klepje eigenlijk zelfs mooier dan die zonder klepje. :)

Kortom, lang verhaal kort, we zijn een *heel* eind, mede dankzij een lang en interessant 2e gesprek bij Sanizo gisteren. Het zijn echt nog restpunten. (Ook op het toilet beneden zijn nog wat puntjes waar ik de komende paar weken mijn hoofd over ga breken.) Maar we zitten in de eindfase en het fijne is omdat we wat consistentie willen brengen, we met de keuzes van de badkamer, meteen keuzes voor het toilet (zelfde stijl, zelfde toiletpot, zelfde kraan, zelfde tegels, op details afwijkend) en keuken (zelfde vloertegels en de witte wandtegels willen we ws ook hetzelfde hebben) ook heel ver zijn.

Het zal niet heel erg lang meer duren voordat we zo ver zijn dat we een definitief ontwerp en een offerte hebben. Dan naar de bank om het financiel rond te krijgen en dan ergens later dit jaar een paar grote stofwolken. Keuken, toilet, badkamer. In 1x. (Als de bank een beetje mee werkt, zo niet, plan B: badkamer eerst, sparen voor de keuken.)

(We hebben nog meer projecten voor de komende jaren maar of en wanneer die worden uitgevoerd is fors afhankelijk van hoe hard we kunnen sparen en hoe veel geld keuken, badkamer en toilet ons gaan kosten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Even een losse brainfart:
Wij willen graag verwarming in het toilet beneden. Zit er nu ook, maar het toilet is *erg* klein: 103 diep, 78 breed.

Daarin willen we een fonteintje (zit er nu niet), zwevende toiletpot en ergens iets om de toiletrollen, schoonmaakspullen en andere dingen in op te bergen / neer te zetten.

Op termijn willen we het hele huis voorzien van slimme verwarming, gefaseerd ingevoerd.

In het toilet bedacht ik me vanavond dat in plaats van het terug plaatsen van een verwarming (de huidige is lek en moet vervangen worden), we ook voor vloerverwarming kunnen of paneelverwarming. Dat laatste geeft alleen stralingswarmte, geen convectie.

Qua vloerverwarming, zie ik dat electrische vloerverwarming heel zo duur niet is:
https://www.vloerverwarmi...gnum+mat+set?selected=703

Zijn hier mensen met ervaring met electrische vloerwarming en of dit zinvol is, of kunnen we beter voor watergebaseerde vloerverwarming gaan?

Het idee is om de ruimte eigenlijk constant op een prettige temperatuur te hebben, maar wanneer gewenst tijdelijk de temperatuur te kunnen verhogen. Het is een kleine ruimte dus we hopen dat de kosten voor het comfort mee vallen, als iemand daar iets over kan zeggen is dat ook fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Wordt het echt zo koud in het toilet dan? Nog nooit verwarming daar gehad en ook nog nooit gemist eigenlijk. Woon je in een heel oud slecht geïsoleerd huis? Anders lijkt het me eerlijk gezegd een beetje overkill.

[ Voor 1% gewijzigd door WNT op 14-04-2017 23:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

WNT schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:36:
Wordt het echt zo koud in het toilet dan? Nog nooit verwarming daar gehad en ook nog nooit gemist eigenlijk. Woon je in een heel oud slecht geïsoleerd huis? Anders lijkt het me eerlijk gezegd een beetje overkill.
Toilet op het noorden, huis uit 1958.
Toilet zit op de gang en de gang verwarmen we niet.

Heel koud word het niet, maar ik heb op momenten wat last van mijn ingewanden en dan is het ontzettend fijn als het toilet verwarmd is. :) Zeker in de winter. Kou verergert het, warmte maakt het allemaal wat draaglijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 09:17
test

[ Voor 85% gewijzigd door borgoe72 op 17-04-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Laatst online: 11-09 12:26
In onze nieuwbouwwoning moet uiteraard ook een badkamer komen ;-). Qua indeling en sanitair zijn we er nagenoeg uit, echter qua kleuren en type wandafwerking (tegels en gedeelte stucwerk) hebben we eigenlijk geen idee.

Heeft er hier iemand een aanrader van een zaak waar je goed advies en ook een mooi ontwerp kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:50
Wij zijn ook aan het oriënteren voor een nieuwe badkamer. Het nadeel is ik totaal niet handig ben. We zullen het dus moeten laten inbouwen. We hadden zelf een bedrag van rond de 5000 euro in ons hoofd, maar ik ben bang dat we dat niet gaan redden. Wat een prijzen! We zijn nu bij 2 zaken geweest in Arnhem. We hebben een badkamer van 2 bij 2. Inbouwen gaat ons gewoon rond de 4500 euro kosten via een badkamerspecialist. Wist niet dat dat zoveel geld koste. En dan praat ik over materiaal van nog geen 3000 euro. Ik wil me wel oriënteren in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Willem1990 schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:24:
In onze nieuwbouwwoning moet uiteraard ook een badkamer komen ;-). Qua indeling en sanitair zijn we er nagenoeg uit, echter qua kleuren en type wandafwerking (tegels en gedeelte stucwerk) hebben we eigenlijk geen idee.

Heeft er hier iemand een aanrader van een zaak waar je goed advies en ook een mooi ontwerp kan krijgen?
We zijn pas in de eerste stadia, maar doen dat vooralsnog met Sanizo uit Nieuwegein.
http://www.sanizo.nl/

Eerste ervaringen zijn ontzettend positief. Fijne mensen, goed gesprek, nemen de tijd en denken actief met je mee.
We zijn nu in afwachting van de eerste offerte en pakken het vanaf daar verder op. (Zullen nog wel 1 of 2 revisies op volgen voordat de offerte defintief is. Daarna moeten we de offerte voor de keuken definitief krijgen en dan naar de bank. Als alles mee zit, hebben we voor het eind van dit jaar een nieuwe keuken, badkamer, toilet en keuken-kozijn/pui.)

Bruggink zijn we minder gelukkig mee. Lijken vooralsnog erg duur (maar de offerte van Sanizo is nog niet binnen) en helaas niet het gevoel dat we bij Sanizo wel hadden. Het is nog steeds een mogelijkheid, maar wel een mogelijkheid die steeds kleiner word.
peppie71 schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:25:
Wij zijn ook aan het oriënteren voor een nieuwe badkamer. Het nadeel is ik totaal niet handig ben. We zullen het dus moeten laten inbouwen. We hadden zelf een bedrag van rond de 5000 euro in ons hoofd, maar ik ben bang dat we dat niet gaan redden. Wat een prijzen! We zijn nu bij 2 zaken geweest in Arnhem. We hebben een badkamer van 2 bij 2. Inbouwen gaat ons gewoon rond de 4500 euro kosten via een badkamerspecialist. Wist niet dat dat zoveel geld koste. En dan praat ik over materiaal van nog geen 3000 euro. Ik wil me wel oriënteren in Duitsland.
Wij zijn ook niet handig. Het sloopwerk wil ik gedeeltelijk zelf doen (op de radiatoren na) maar de rest laten we doen.
Ons voorlopig streefbudget voor badkamer, toilet, keuken en keukenpui is 30.000 EUR maar dan willen we wel *alles* gedaan hebben.

Dus verbouwing van een slaapkamer naar een badkamer, verbouwing van het bestaande toilet beneden, verbouwing van de huidige keuken, vervanging / renovatie van de pui, wat plafonds en vloeren die verhoogd, verlaagd en geegaliseerd moeten worden, wanden die moeten worden aangepakt en mogelijk een stuk muur dat moet worden weggebroken.

Of alles door gaat, hangt bij ons voor een groot deel af van de waarde van ons huis na verbouwing. Die ruimte willen we gebruiken om een en ander te financieren. De eerste tekenen zijn positief maar we weten pas na alle definitieve offertes of we het financieel rond krijgen. (Er is ook nog spaargeld, als het moet zetten we dat in. Als het niet nodig is niet, spaargeld houden we liever achter de hand voor meer onvoorziene omstandigheden en kleinere uitgaves.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wij zijn eigenlijk nog op zoek naar een douchemuur/deur.
Omdat de ruimte beperkt is zoeken we eigenlijk een vierkant met 2 halve schuifdeuren zodat je op de hoek instapt.

Mar alles wat we vinden is of via internet zonder duidelijke foto's etc of crappy bouwmarkt spul.
Iemand suggesties voor een goede badkamer winkel in Noord Holland omgeving Hoorn?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Rubman schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:03:
Wij zijn eigenlijk nog op zoek naar een douchemuur/deur.
Omdat de ruimte beperkt is zoeken we eigenlijk een vierkant met 2 halve schuifdeuren zodat je op de hoek instapt.

Mar alles wat we vinden is of via internet zonder duidelijke foto's etc of crappy bouwmarkt spul.
Iemand suggesties voor een goede badkamer winkel in Noord Holland omgeving Hoorn?
http://www.hsk-duschkabin...iv-hoekinstap-4-delig.php
Slechts een van de vele mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-09 23:16
Hoi!

Fijn, een badkamertopic! Wij zitten in een nieuwbouwproject en zijn nu bezig met de laatste puntjes op de 'i' qua deadlines. Wij hebben in principe een ruim budget uitgetrokken voor de keuken, waardoor we voor de badkamer iets zuiniger aan wilden doen. Gewoon een kleine upgrade zodat de uitstraling nog enigszins modern is vergeleken met de lelijke standaardbadkamer.

In verband met de karige casco teruggave maar gekozen om uit te gaan van de standaardbadkamer met wat kleine aanpassingen. Allemaal prima, wat verplaatsingen, een handdoekenradiator en een draingoot genomen en de standaard wastafelcombinatie en douchescherm laten vervallen. Kosten hiervan waren te overzien, nog geen 600 euro.

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/Sp3gy6OV9vNj/360.jpg
(Indeling zelf online getekend, kleuren niet op letten. Op de wand achter de douche en toilet komen grijze 5-10-15 tegels en op de vloer 60 x 60 in dezelfde grijze kleur. De overige muren blijven wit.)

Toilet
De toiletpot is hangend en hier veranderen we niets aan, behalve wellicht een betere toiletbril. De toiletbril die er standaard op zit zag er echt cheap uit in de showroom, volgens mij een soort kunststof. Is het gewoon mogelijk hier een betere kwaliteit op te monteren of zijn hier nog bepaalde verschillen waar ik rekening mee moet houden?

Bad
We hebben getwijfeld over een bad, maar vonden dat toch wat te krap worden. Er bleef weinig loopruimte over, wat ik ook zie bij sommige badkamers in dit topic en ontwerpen van buren die wel een bad hebben gekozen, dus ik ben benieuwd hoe jullie dat straks in de praktijk ervaren. Ik denk niet dat wij het echt missen, maar een bad was handig geweest voor kinderen en natuurlijk ook weleens lekker om zelf te gebruiken. Als we iets meer tijd hadden gehad, had ik achteraf nog wel wat verschillende ontwerpen willen proberen.

Nog nodig:
We moeten zelf alleen nog een badkamermeubel met spiegel(kast) kopen en een douchewand en liefst een bijpassende hoge kast. We zitten qua meubel te denken om gewoon de licht eiken IKEA GODMORGON wastafelcombinatie te pakken met bijbehorende badkamerkast. Dit is tot dusver de goedkoopste optie die wij hebben gevonden voor een dergelijke set. Iemand ervaringen met dit meubel of IKEA badkamermateriaal? Ik twijfel vooral over de wasbak zelf, of we er last van gaan hebben dat dit goedkoper spul is.

De spiegelkast met verlichting nemen we niet van IKEA, want ik vond de spiegelkast niet bijzonder mooi en de ingebouwde verlichting ronduit slecht. Het moet echt goede verlichting zijn, en ik twijfel of dat nu van de zijkant of juist van bovenaf moet komen. Als iemand nog een tip heeft voor een spiegel(kast) met goede verlichting voor een zachte prijs, of waar ik op moet letten qua verlichting, be my guest! :D

De douchewand moet van glas worden om het licht te behouden. We willen eigenlijk echt een grote (inloop)douchehoek houden, dus twijfelen nog over een scharnierend stukje aan de voorkant dat we open kunnen zetten als je er eventueel een kinderbadje neer wilt zetten (wat niet in een dicht hokje gaat passen). Aanvankelijk dachten we een wand van 110/120 te nemen maar dat wordt te krap met de wastafel denk ik. Vandaar het scharnierende stuk. Ook qua douchewand sta ik dus nog open voor tips, misschien heeft iemand nog een ander idee.

Is het de moeite om een keer naar Duitsland of België te rijden om een leuke aanbieding voor een meubel/spiegelkast/douchewand te scoren van enigszins goede kwaliteit? Of gaat dat niet veel schelen in prijs?

Tegels...
De prijs voor de tegels valt ons echt vies tegen. Wij zitten gebonden aan een projectleverancier en hebben drie muren standaard witte tegels behouden en alleen voor de vloer en de lange muur andere tegels gekozen. Wij dachten hiermee dan voor een zachte prijs toch net een andere uitstraling te bemachtigen. Nou, laat 'zachte' maar weg. Mocht gewoon €1700,- gaan kosten. Dit lijkt ons belachelijk? Hij wil ons nu terugbrengen naar €1450,- voor die twee delen, maar ik vind het nog steeds erg hoog. Is dat normaal voor tegels? We hebben niet eens de duurste tegel gekozen, ik dacht 49 euro p/m2. In ieder geval was dit voor ons erg verrassend, dit hadden we blijkbaar onderschat. (Los van deze vierkante meterprijs moest er namelijk ook nog wat teruggave zijn van de standaardtegels die we niet afnemen.)

Tot slot ben ik ook wel benieuwd naar opties voor raambekleding. Ik dacht zelf aan een wat dikkere luxaflex met houten look die tegen vocht kan. Geen idee waar ik op moet letten hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Mbt meerprijs tegels, soms betaal je niet alleen meer voor de tegels maar ook extra arbeid ivm ander formaat. Voor 60*60 ipv 30*30 ging dat bij ons om 12 euro per m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Willem1990 schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:24:
In welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Laatst online: 11-09 12:26
Bij voorkeur in de omgeving Noord-Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
peppie71 schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:25:
Bij ons dezelfde verbazing... Zijn al enkele weken nu op zoek naar een geschikte aannemer. Kwamen via badkamerzaken (DMG...) uit op 4500 maakloon. We dachten dat is vrij hoog dus zijn offertes gaan opvragen bij aannemers, die komen zelfs nog hoger uit. Tussen de 5000 en 10000 voor enkel maken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 11-09 16:04
Zo ik zal mijn ervaringen en resultaat ook eens even posten.

Het idee/ontwerp van onze badkamer heb ik in zo verre zelf bedacht, en toen naar een badkamer zaak gegaan om te laten ontwerpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gvi8IjtyFBG3iaePQRykLD6p/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/puX3AB7YsaeSRBDJobhC8kH4/full.jpg

Reden van dit design is dat ik een bad en douche wilde en vanwege het lage raam dit de meest logische indeling was vond ik dan. Het raam verhogen ging aan de buitenkant van het huis niet uitzien. Badkamer is vrij ruim bijna 3 bij 3m.

In de sanitair winkel spullen uitgezocht en laten berekenen wat het ging kosten. Na enig onderhandelen uitekomen op een prijs die ik zelf acceptabel vond. Het kan allemaal goedkoper via internet, maar 1 aanspreek punt voor garantie of defecten vond ik ook wel fijn. Wat naderhand ook belangrijk gebleken is.

Daarna met de aanemer een redelijk goede prijs uit onderhandeld die alles gedaan heeft behalve slopen.

Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FSZ3Asv1DpGBZHMq8Xu4rdwU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vldwrDITXI639iZGwDIwMrqU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mRVxWzqonNV0XbKdW7JduIqG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vbCNQcle36oSuAx5GCQNGODN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FXWKvHqiAhVBsOzURhn6lWof/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mMBfHInN2MuWL5t5OatYFTtx/full.jpg

Zelf gekozen om alleen de nattecel volledig te laten betegelen en de rest laten stuccen. Wat een mooi licht resultaat heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Sarrr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:15:
...
Nog nodig:
We moeten zelf alleen nog een badkamermeubel met spiegel(kast) kopen en een douchewand en liefst een bijpassende hoge kast. We zitten qua meubel te denken om gewoon de licht eiken IKEA GODMORGON wastafelcombinatie te pakken met bijbehorende badkamerkast. Dit is tot dusver de goedkoopste optie die wij hebben gevonden voor een dergelijke set. Iemand ervaringen met dit meubel of IKEA badkamermateriaal? Ik twijfel vooral over de wasbak zelf, of we er last van gaan hebben dat dit goedkoper spul is.

De spiegelkast met verlichting nemen we niet van IKEA, want ik vond de spiegelkast niet bijzonder mooi en de ingebouwde verlichting ronduit slecht. Het moet echt goede verlichting zijn, en ik twijfel of dat nu van de zijkant of juist van bovenaf moet komen. Als iemand nog een tip heeft voor een spiegel(kast) met goede verlichting voor een zachte prijs, of waar ik op moet letten qua verlichting, be my guest! :D

...
Wij gaan ook de ikea godmorgon :)
Ervaring met keukenkasten van ikea is ook goed. Ik denk dat kwaliteit meer dan prima is. Scheelt zoveel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 21:20

PoweRoy

funky!

alki schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:59:
Zo ik zal mijn ervaringen en resultaat ook eens even posten.

Het idee/ontwerp van onze badkamer heb ik in zo verre zelf bedacht, en toen naar een badkamer zaak gegaan om te laten ontwerpen.
[afbeelding]

[afbeelding]

Reden van dit design is dat ik een bad en douche wilde en vanwege het lage raam dit de meest logische indeling was vond ik dan. Het raam verhogen ging aan de buitenkant van het huis niet uitzien. Badkamer is vrij ruim bijna 3 bij 3m.

In de sanitair winkel spullen uitgezocht en laten berekenen wat het ging kosten. Na enig onderhandelen uitekomen op een prijs die ik zelf acceptabel vond. Het kan allemaal goedkoper via internet, maar 1 aanspreek punt voor garantie of defecten vond ik ook wel fijn. Wat naderhand ook belangrijk gebleken is.

Daarna met de aanemer een redelijk goede prijs uit onderhandeld die alles gedaan heeft behalve slopen.

Zie hier het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelf gekozen om alleen de nattecel volledig te laten betegelen en de rest laten stuccen. Wat een mooi licht resultaat heeft opgeleverd.
Ziet er mooi uit. De wc zit wel op een rare plaats, wordt die niet klets nat als je gaat douchen? of zit er nog een glazen deur tussen :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 11-09 16:04
PoweRoy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:56:
[...]

Ziet er mooi uit. De wc zit wel op een rare plaats, wordt die niet klets nat als je gaat douchen? of zit er nog een glazen deur tussen :?
Dat lijkt maar zo de douche is diep genoeg zodat de wc niet nat word. En zonder deur vind ik mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

PoweRoy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:56:
[...]

alki schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:31:
[...]

Dat lijkt maar zo de douche is diep genoeg zodat de wc niet nat word. En zonder deur vind ik mooier ;)
Ik heb een (vrijwel) identieke badkamer maar dan 2.50 x 2.98 en hebben het op deze manier "opgelost":

Afbeeldingslocatie: http://www.dekeijzer.eu/tnet/4.jpg

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Willem1990 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:27:
[...]

Bij voorkeur in de omgeving Noord-Brabant.
Ik ben zelf wel te spreken over Jan van Sundert in Etten-Leur.

Nog geen ervaring met het leveren en plaatsen, maar wel met advies en offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-09 23:16
vandermark schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:10:
[...]

Wij gaan ook de ikea godmorgon :)
Ervaring met keukenkasten van ikea is ook goed. Ik denk dat kwaliteit meer dan prima is. Scheelt zoveel geld...
Over keukenkasten van IKEA lees ik anders echt andere verhalen. :P Maar goed, zo'n meubel in de badkamer maak ik me niet zo'n zorgen over en anders vervang ik die wel weer een keer.

Het zijn meer de kranen en combinatie met de wastafel (het materiaal) waar ik over twijfel. Ik wil niet hebben dat de kranen makkelijk los gaan zitten of gaan lekken of zo, maar heb geen idee hoe ik dat moet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Sarrr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:02:
[...]

Over keukenkasten van IKEA lees ik anders echt andere verhalen. :P Maar goed, zo'n meubel in de badkamer maak ik me niet zo'n zorgen over en anders vervang ik die wel weer een keer.

Het zijn meer de kranen en combinatie met de wastafel (het materiaal) waar ik over twijfel. Ik wil niet hebben dat de kranen makkelijk los gaan zitten of gaan lekken of zo, maar heb geen idee hoe ik dat moet beoordelen.
Onze ikea keuken gebruiken we al weer 10 jaar en de kwaliteit van de kasten en laden verbaast me nog steeds. Deuren en laden lopen soepel, softclose doet het overal. Niks voelt gammel aan. Eigenlijk werkt alles zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Sarrr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:02:
[...]

Zo lang je geen kranen bij de Ikea koopt kan er niet zo veel mis gaan. Ik ben zelf geen fan van Grohe. De enige keus die je eigenlijk maakt met kranen is design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Labbers schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:31:
[...]

Zo lang je geen kranen bij de Ikea koopt kan er niet zo veel mis gaan. Ik ben zelf geen fan van Grohe. De enige keus die je eigenlijk maakt met kranen is design.
Dus het maakt eigenlijk niet uit wat je kiest? Enkel design?
Maar geen fan van grohe, en IKEA is niet goed?

Dat spreekt elkaar wat tegen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

In ons vorige huis heeft de IKEA keukenkraan het 5 jaar prima gedaan (daarna zijn we verhuisd). Niets mis mee. De douchekraan van de Lidl was na een jaar stuk, de vervanger van de Hornbach (Avital) het jaar erna.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Mijn douche thermostaatkraan van 3 tientjes van de praxis doet het ook al een jaar of 5 prima. Soms heb je geluk.

Voor onze nieuwe badkamer gaan we voor Hotbath, omdat onze leverancier dat nu eenmaal voert, en we het verder wel prima vonden. Kwaliteit lijkt goed te zijn, en het design vonden we mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Ethnocentrix schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:30:
In ons vorige huis heeft de IKEA keukenkraan het 5 jaar prima gedaan (daarna zijn we verhuisd). Niets mis mee. De douchekraan van de Lidl was na een jaar stuk, de vervanger van de Hornbach (Avital) het jaar erna.
Ik heb exact de omgekeerde ervaring: Ikea na 1 jaar niet meer vast te draaien, Grohe onverwoestbaar.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier twee IKEA kranen. Twee keukenkraan. Dien het na 5 nog foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Hier Ikea GODMORGON wastafel met twee kranen en kast. Bevalt na 5 jaar nog prima.
Lades lopen nog mooi en kranen is ook niks mis mee.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Waah schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:06:
[...]

Dus het maakt eigenlijk niet uit wat je kiest? Enkel design?
Maar geen fan van grohe, en IKEA is niet goed?

Dat spreekt elkaar wat tegen :Y)
Ik zal de volgende keer dan wel m'n mond houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Labbers schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:01:
[...]

Ik zal de volgende keer dan wel m'n mond houden.
Het was niet vervelend bedoeld hoor :(:)
Alleen het sprak elkaar wat tegen, dus was benieuwd wat je nu eigenlijk bedoelde.

Maar gezien de reacties in de tussentijd lijkt het meer N=1 te zijn dan dat het ene merk beduidend slechter is.
Lijkt mij sowieso dat de kwaliteit van een geheel merk vaak niet zo'n probleem is, maar het product vaker. De ene Ikea-kraan is de andere Ikea-kraan niet natuurlijk
Pagina: 1 2 ... 126 Laatste