Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 19 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Reinier schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:18:
Mja ik dacht dat spaanplaat evenredig uitzet en krimpt (dus aan alle kanten) zodat het effect meevalt. In tegenstelling tot massief hout dat met name in de breedte uitzet waardoor je spanningen/scheuren/kieren kunt krijgen.
Plaatmaterialen zouden redelijk stabiel moeten blijven in een badkamer.
Folie of kantband dat loslaat waardoor er vocht binnendringt?
Dat laatste heb ik dus wel eens gehad nadat mijn vrouw het water had laten lopen terwijl de stop dicht zat (en ik had geen noodocerstort in mijn wasbak). Het water liep over de fronten met als gevolg dat het kantband los liet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 14:43
cky schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:32:
Wij zijn van plan de badkamer aan te pakken. Het idee is om twee aparte waterbesparende douchekoppen en een regendouche te installeren.

Deze moeten bij voorkeur alle apart regelbaar zijn, en de twee losse douchekoppen moet genoeg power hebben.
Waterbesparend en regendouche en voldoende power? De eerste worden vaak geknepen en de laatste is niet gemaakt om veel waterdruk te leveren. Al heb je ze wel met bv een massagestand.
Ch3ckmate schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:32:
Besten

Misschien een rare vraag voor dit topic maar ik ben gisteren bij X²O en bij Alsan Smeulders geweest, voordien nog bij Desco welke ik vrij duur vond. X²O vind ik net wat te goedkoop. Beetje riskant. Alsan Smeulders kwam mooi in het midden uit maar daar kreeg ik een rare opmerking te horen. Toen ik liet vallen dat ik misschien mijn kraanwerk in Duitsland wou bestellen kreeg ik te horen dat sommige bedrijven (in dit geval Gröhe) goedkopere versies van producten met minderwaardige materialen onder dezelfde naam en nummer aan groothandels zouden verkopen. Het klinkt heel bizar maar het doet me toch twijfelen om een deel bij megabad te kopen voor de helf vd prijs...iemand ervaringen? Ik kijk nu bijvoorbeeld naar de Hansgröhe croma select S 180 die in België 850 kost en in Duitsland 450 en de ideal standard ultra flat S 120x90 die in België 740 kost en in Duitsland 380...
Grohe en Hansgrohe, " hoeft niet ;p

Als het ding dezelfde artikelcode/EAN heeft in NL en DE (of BE) dan is het dezelfde kraan. Klaar.

Wel is het zo dat bv Grohe een bouwmarktlijn heeft, vaak de wat goedkopere series met andere greepjes.

[ Voor 53% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 25-03-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

2-kapper.
Er komt een regendouche op de badkamer.
We krijgen een CW4 ketel. Zal dit problemen geven? Ketel hangt op zolder en badkamer op 1e etage dus niet gek ver ervanaf. Gevraagd naar mogelijkheden voor een andere ketel maar die was er niet helaas. ( ofwel ze doen daar niet eens moeite voor )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
CW4 kan, maar iemand anders moet geen kraan open zetten, dan merk je dat zeker in de waterdruk (wij hebben nu een Nefit CW4 ketel). Let er vooral op dat het leidingwerk van voldoende dikte is en dat de afvoer voldoende kan afvoeren als je overweegt om later naar CW5 of CW6 te gaan voor de douche.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Reinier schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:54:
Bijna Bruynzeel ;)

Is het massief hout? Dan is het best mogelijk, al hadden ze daar bij het ontwerp rekening mee moeten houden. Bij spaanplaat o.i.d. verwacht je het eigenlijk niet.
Is het achterlijk vochtig in je badkamer?
Bijna foutje :)

Nee het is niet vochtig in de badkamer. vloerverwarming staat ook continu aan en de ventilatie gaat automatisch aan. Het is massief hout inderdaad.

Bruynzeel belde me vandaag op en vroeg of de was tafel niet gekit was op het meubel. Dit was inderdaad niet het geval. Ik hoor dit voor het eerst dat je ook de wastafel moet kitten op de meubel.....klopt dit en heeft de aannemer een fout gemaakt?
PaT schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:37:
[...]

Dat laatste heb ik dus wel eens gehad nadat mijn vrouw het water had laten lopen terwijl de stop dicht zat (en ik had geen noodocerstort in mijn wasbak). Het water liep over de fronten met als gevolg dat het kantband los liet.
Ja dat heb ik dus niet gehad. Maar het resultaat is wel hetzelfde.

[ Voor 21% gewijzigd door bvbal79 op 26-03-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
bvbal79 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:42:
[...]

Bijna foutje :)

Nee het is niet vochtig in de badkamer. vloerverwarming staat ook continu aan en de ventilatie gaat automatisch aan. Het is massief hout inderdaad.

Bruynzeel belde me vandaag op en vroeg of de was tafel niet gekit was op het meubel. Dit was inderdaad niet het geval. Ik hoor dit voor het eerst dat je ook de wastafel moet kitten op de meubel.....klopt dit en heeft de aannemer een fout gemaakt?
Het staat in nagenoeg elk montage voorschrift, dus indien je garantie wil kunnen claimen moet dit. Of de aannemer een fout heeft gemaakt hangt af wat je hebt afgesproken, indien je niets hebt afgesproken dan mag je ervan uit gaan dat montage voorschriften worden gevolgd. Je moet dus even kijken in de montage handleiding van jouw meubel. De aannemer heeft een meldingsplicht op het moment dat er wordt gewerkt op een manier die niet volgens montage voorschriften is van de fabrikant.

De vraag is wel wanneer ben je dit gaan zien, want je bent zelf verplicht om grotere schade te voorkomen door tijdig in te grijpen en te melden. (dan kan het bv nog worden opgelost door het vervangen van een onderdeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
twain4me schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:06:
[...]

Het staat in nagenoeg elk montage voorschrift, dus indien je garantie wil kunnen claimen moet dit. Of de aannemer een fout heeft gemaakt hangt af wat je hebt afgesproken, indien je niets hebt afgesproken dan mag je ervan uit gaan dat montage voorschriften worden gevolgd. Je moet dus even kijken in de montage handleiding van jouw meubel. De aannemer heeft een meldingsplicht op het moment dat er wordt gewerkt op een manier die niet volgens montage voorschriften is van de fabrikant.

De vraag is wel wanneer ben je dit gaan zien, want je bent zelf verplicht om grotere schade te voorkomen door tijdig in te grijpen en te melden. (dan kan het bv nog worden opgelost door het vervangen van een onderdeel)
In ieder geval tijdig. Het is nu alleen het bovenste randje wat los staat. Ik heb inderdaad niks met de aannemer afgesproken. We gaan even zien wat ze antwoorden. Vraag ligt ook bij de aannemer. Want als ik de handleiding lees is er op het paneel gekit en zou ik dat niet moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Wat is jullie ervaring met douche-wc's? Voor ons nieuwe appartement willen we graag één van de twee toiletten upgraden naar een douche-wc. Keuze valt op dit moment op de Rapowash, maar heb om eerlijk te zijn weinig vergelijkingsmateriaal op dit moment. (https://douchezaak.nl/pro...-douche-en-massagestraal/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Inmiddels hebben wij bijna alles geregeld voor onze nieuwe badkamer.
- Aannemer geregeld die de verbouwing van de badkamer gaat uitvoeren voor € 8.000,- incl. 21% btw (incl. uitbreiding badkamer, verlaagd plafond etc.).
- Gekalibreerde vloertegels aanschaft 40m2 voor 900 euro bij een outlet centrum.
- Alle spullen geselecteerd voor een bedrag van circa €5.500 euro.

De enige twijfels zitten nog in de volgende twee dingen:
- Merk kranen, doucheset en badkranen. Hotbath vs Grohe. Sanidump en Badkamerwinkel.nl geven beide aan dat Grohe niet meer goed is ivm de hoeveelheid plastic itt alles messing verchroomd van Hothbath. Ik verwacht echter dat de marges die de winkels krijgen op de spullen van Hotbath veel hoger ligt. Kan iemand dit bevestigen? Heeft iemand daarnaast ervaring met Grohe Smartcontrol?
- Winkel om de spullen te bestellen. Badkamerwinkel.nl is de goedkoopste maar heeft veel negatieve reviews. Wat zijn de ervaringen met badkamerwinkel.nl hier? Sanidump heb ik als alternatief meer die zijn wel een stukje duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Soxx schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:43:
Wat is jullie ervaring met douche-wc's? Voor ons nieuwe appartement willen we graag één van de twee toiletten upgraden naar een douche-wc. Keuze valt op dit moment op de Rapowash, maar heb om eerlijk te zijn weinig vergelijkingsmateriaal op dit moment. (https://douchezaak.nl/pro...-douche-en-massagestraal/)
ik denk dat je dit topic zoekt

Toilet met ingebouwd bidet, wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gigagiel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:47:Ik verwacht echter dat de marges die de winkels krijgen op de spullen van Hotbath veel hoger ligt. Kan iemand dit bevestigen? Heeft iemand daarnaast ervaring met Grohe Smartcontrol?
- Winkel om de spullen te bestellen. Badkamerwinkel.nl is de goedkoopste maar heeft veel negatieve reviews. Wat zijn de ervaringen met badkamerwinkel.nl hier? Sanidump heb ik als alternatief meer die zijn wel een stukje duurder.
ik heb nu zelf een opbouw Hansgrohe doucheset, maar online kon ik de inbouw Hotbath doucheset voor nagenoeg dezelfde prijs vinden (beide rond de 750 euro). Ik vond Hotbath erg mooi, maar ben ik toch wel een beetje bang dat zo'n inbouwdouche op een gegeven moment ook stuk gaat en dan moet je maar een kraan (of het binnenwerk) kunnen vinden die in die specifieke Hotbath set past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:46
Gigagiel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:47:

- Merk kranen, doucheset en badkranen. Hotbath vs Grohe. Sanidump en Badkamerwinkel.nl geven beide aan dat Grohe niet meer goed is ivm de hoeveelheid plastic itt alles messing verchroomd van Hothbath. Ik verwacht echter dat de marges die de winkels krijgen op de spullen van Hotbath veel hoger ligt. Kan iemand dit bevestigen? Heeft iemand daarnaast ervaring met Grohe Smartcontrol?
In Onze badkamer van nu 12,5 jaar oud was alles ook Grohe. De Douchemengkraan is na 3 jaar vervangen voor een gelijkwaardig model. (het te vervangen onderdeel van de kraan was duurder dan een nieuwe kraan) deze Grohe kraan vertoonde drie jaar later lekkage. Dit onderdeel was te vervangen echter alleen met een speciale sleutel voor deze specifieke Grohe kraan. De kosten 2 x de kosten van een nieuwe kraan. Deze is nu vervangen voor de meest simpele Hans Grohe mengkraan en dat gaat nu goed.

De wastafelmengkraan begon na 2 jaar te lekken. Volgens de klantenservice zou het garantie zijn alleen moesten we de voorrijkosten betalen. Deze waren wederom duurder dan een nieuwe kraan. Deze kraan vervangen voor een mengkraan van Ikea en deze doet werkt nu al 10 jaar zonder problemen.

Alleen het douchegarnituur en de badmengkraan zijn nog van Grohe. Ik zou niet snel meer kiezen voor Grohe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:26
Gigagiel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:47:
Inmiddels hebben wij bijna alles geregeld voor onze nieuwe badkamer.
- Aannemer geregeld die de verbouwing van de badkamer gaat uitvoeren voor € 8.000,- incl. 21% btw (incl. uitbreiding badkamer, verlaagd plafond etc.).
- Gekalibreerde vloertegels aanschaft 40m2 voor 900 euro bij een outlet centrum.
- Alle spullen geselecteerd voor een bedrag van circa €5.500 euro.

Wij hebben sinds een week onze nieuwe badkamer in gebruik met daarin de Grohe Smartcontrol en eigenlijk zijn we er heel tevreden ermee. We hebben ook gekeken naar Hansgrohe en Hotbath maar het concept van op knopjes drukken sprak ons wel aan en werkt goed. Groot verschil met Hansgrohe is dat je ze alledrie apart kan bedienen en ook tegelijk kunt aanzetten en hoeveelheid water kunt bedienen. Wat plastic betreft, de bedieningsplaat is niet van plastic maar de regendouche is bijvoorbeeld wel van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Onlangs hadden we het over de kortingsactie bij X2O. Ik vroeg me af of ze zonder zo'n actie (-50%) iets zouden verkopen, alles is dan namelijk ca. 2x duurder dan bij de webshops.

Ons werd geadviseerd om uiterlijk zondag te tekenen, want "dan loopt de actie af". Niet gedaan en zie net dat de actie nu tot 28 april loopt 8)7 Leek me een prima zaak, maar dit soort acties hou ik niet zo van.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

haltec schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:08:
[...]
Groot verschil met Hansgrohe is dat je ze alledrie apart kan bedienen en ook tegelijk kunt aanzetten en hoeveelheid water kunt bedienen.
Dat vind ik van de Hansgrohe inbouwdingen best gek, het is uit of vol aan.

Nu moet ik zeggen dat ik zowel in de douche als in bad nooit een kraan half open zet, dus misschien is het niet echt een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
BFmango schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Boefjes van Galvano, ja.

Ik was daar destijds heel snel klaar. Hun goedkoopste wastafel (excl. gootsteen en kraan) kostte 1200 euro. Dat is dus 1200 euro voor een paar plankjes, scharnieren en schroefjes. En dat was destijds de goedkoopste.

Ik zag die kapotgeslagen spaarvarken al voor me. Heb alles casco laten opleveren en zelf iets geregeld. Bij ons tweede nieuwbouwhuis weer gedaan, en nog steeds heel erg blij mee.

En het zijn boefjes des te meer omdat het dus moeilijk (lees: financieel onvoordeliger is) is om naar een andere leverancier te gaan. Precies zoals jij omschrijft.
Nou, het heeft event geduurd, maar we zijn er uit met Galvano. Je had gelijk....

Het hele traject was moeizaam. Van tekeningen die vaak niet klopten tot prijzen die werkelijk nergens op sloegen. Uiteindelijk hebben we er ons bij neergelegd. Zij leveren de materialen en een ander bad dan in de projectbrochure tegen een minderprijs van 458 euro.

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik zwaar genaaid word op de minderprijs van het bad (we krijgen ongeveer de laagste internetprijs terug, maar betalen adviesprijs min 20% voor het vervangende bad), maar ik heb gewoon geen zin meer om nog meer ruzie te maken.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Reinier schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:46:
[...]

Dat vind ik van de Hansgrohe inbouwdingen best gek, het is uit of vol aan.

Nu moet ik zeggen dat ik zowel in de douche als in bad nooit een kraan half open zet, dus misschien is het niet echt een issue.
Lol, precies dit volgens mij :p
Bij de douchekraan wil ik hem nog weleens op de waterbesparende stand zetten, maar meestal is het gewoon vol open. Vriendin idem, bij alle kranen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Blihi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:08:
[...]

Nou, het heeft event geduurd, maar we zijn er uit met Galvano. Je had gelijk....

Het hele traject was moeizaam. Van tekeningen die vaak niet klopten tot prijzen die werkelijk nergens op sloegen. Uiteindelijk hebben we er ons bij neergelegd. Zij leveren de materialen en een ander bad dan in de projectbrochure tegen een minderprijs van 458 euro.

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik zwaar genaaid word op de minderprijs van het bad (we krijgen ongeveer de laagste internetprijs terug, maar betalen adviesprijs min 20% voor het vervangende bad), maar ik heb gewoon geen zin meer om nog meer ruzie te maken.
Wel gaaf dat je nog effe reageert d:)b

Op een gegeven moment ben je er inderdaad wel klaar mee. Als je ooit nog een huis koopt weet je nu wel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Wij zijn er over aan het denken om de badkamer te gaan verbouwen, we hebben een vrij grote badkamer (5.20 x 2.80) dus veel mogelijkheden.

we waren bij de baderie geweest in een Interchalet, opzich heel goed geholpen en nog geen echte prijs gekregen maar wel als richtprijs voor al het materiaal:

-Kraanwerk
-los bad
-tegels
-meubel
-toilet
-radiator
-ontwerp

al het kraanwerk enzovoort van Hans Grohe.

de prijs zou dan ongeveer op 11.000 euro uitkomen, als ik hier de prijzen zie lijkt dit me aan de hoge kant maar er is ook nog niet onderhandeld of wat dan ook.

als ik de badkamer ook wou laten inbouwen zou er ongeveer €20.000 bij komen...dit lijkt me zelf wel heel erg hoog, doen ze dit dan omdat ze eigenlijk gewoon geen zin hebben om de inbouw te verzorgen of willen ze daar gewoon een hele goede marge op hebben?

Heeft er tevens nog iemand tips om nog ergens te gaan kijken naar badkamers in de region (Noord) Limburg?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Nutterd 20.000 euro voor zo'n badkamer is best wat leek mij, maar als ik het dan doorreken vind ik het niet heel gek.
Ik heb een veel kleinere badkamer (4.2 x 1.8), maar was ook al zo'n 10.000 euro kwijt aan tegels en meubels. Installeren kost mij ongeveer 6000 euro, dus dan zit je al bijna op jouw bedrag. Er zal nog wel wat marge op zitten. Was die 20.000 euro ook inclusief het slopen van de huidige badkamer (en afvoeren van het puin?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

PaT schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:42:
@Nutterd 20.000 euro voor zo'n badkamer is best wat leek mij, maar als ik het dan doorreken vind ik het niet heel gek.
Ik heb een veel kleinere badkamer (4.2 x 1.8), maar was ook al zo'n 10.000 euro kwijt aan tegels en meubels. Installeren kost mij ongeveer 6000 euro, dus dan zit je al bijna op jouw bedrag. Er zal nog wel wat marge op zitten. Was die 20.000 euro ook inclusief het slopen van de huidige badkamer (en afvoeren van het puin?).
Totaal zou dan ongeveer 30k worden... +- 11k aan materiaal en 20k slopen,installeren en plafond.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54

RUFFNECK

Poentje

Baderie is wel altijd aan de duurdere kant. Natuurlijk is het als complete partij wel handig en dat is voor sommigen ook wel wat waard, maar toch. Ze zeggen ook altijd dat ze met eigen mensen (voor installatie) werken (ook dat is wat waard), maar via via heb ik begrepen dat dat (met name in drukkere perioden) niet altijd haalbaar is en ze ook gewoon met externe zzp'ers werken om de klus te klaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-03 22:55
Heeft iemand ervaring met Boss en Wessing whirlpool systemen?
Voor onze badkamer ben ik op zoek naar een whirlpool van 2000-3000 euro (elektrisch, zowel lucht als air jets etc). Ik kom het merk RIHO regelmatig tegen, V&B icm whirlpool systeem is te duur. Maar via Tegeldepot zie ik dat het ook mogelijk is om bijvoorbeeld een V&B bad om te laten bouwen naar een whirlpool bad icm een Boss en Wessing whirlpool systeem.

Ik vroeg mij nu af of iemand hier al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nutterd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:52:
Totaal zou dan ongeveer 30k worden... +- 11k aan materiaal en 20k slopen,installeren en plafond.
20k aan installatie is wel redelijk insane. Stel dat 2k daarvan nog voor het plafond en de container is, komt dat neer op 300 uur werk á 60 euro per uur. Daarvoor kan je 2 man bijna 4 weken fulltime aan de slag houden. Zo veel tijd zou een badkamer niet hoeven kosten, tenzij je letterlijk elke aansluiting nog moet maken en je een mozaïekvloer wil ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:31
Het loont om te shoppen. Zeker qua uitvoering. Zie:
Tjolk in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Tjolk in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1" (en opvolgende posts).

Dat gaat om een kleinere badkamer, maar dan nog. Voor hetzelfde werk in grofweg dezelfde doorlooptijd een verschil van een factor 3 in offertes.

Sloopwerk heb ik uiteindelijk zelf gedaan m.u.v. de vloer. Die vloer had de aannemer er zelf in een uurtje of 2 uit. En bij ons zijn alle leidingen, contactpunten etc. ook verplaatst, dus daarin zit het hem ook niet.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Laatst online: 17-09 12:46
Wij hebben de eerste offerte ontvangen voor de renovatie (inclusief slopen) van onze badkamer (2,5 x 2,15 m) en het toilet beneden.

We gaan van dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xDx1c1JK001GgfFNSQADSeri/medium.jpg
naar dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fhQ6HDI4VewyGYStHxxizMQv/medium.jpg

Het komt neer op het volgende:

Badkamer:
Arbeid en klein materiaal: € 8.730 (waarvan € 2.000 betegelen)
Tegels (€ 40/m2): € 1.550,-
Sanitair: € 3.570
Meubels (schatting): € 1.500
Totaal badkamer: € 15.350

Toilet beneden:
Arbeid en klein materiaal: € 2.455 (waarvan € 650 betegelen)
Tegels (€ 40/m2): € 485
Sanitair: € 685
Totaal toilet beneden: € 3.625

Totaal: € 18.975

Wat denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Lassy op 18-04-2019 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Op zich een prima prijs voor wat je krijgt lijkt me, al hangt het ook af van de hoeveelheid werk. Moet er iets gedaan worden aan het plafond bijvoorbeeld, en wat gebeurt er met de huidige tegels (slopen/overtegelen)?

Verder vind ik het bad wel erg klein met 1.50m en dan nog smal toelopend. Is dat voor de kinderen of is het idee dat een volwassene hier ook in moet kunnen relaxen? Ik pas zelf met mijn 1.83m net in een 1.75 bad als ik onderuit gezakt lig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Plafond weten we nog niet. Lastige keuze. We willen wel af van de lelijke structuurlaag. Het mooiste is alles gladstucen, maar ik weet niet hoe dat zich gaat gedragen icm vocht.
Alles wordt gesloopt, dus ook de tegels op wanden en vloer. Het bad is voor de kinderen en mijn vrouw van 1.60 en die vindt het groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Tjolk schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:27:
Het loont om te shoppen. Zeker qua uitvoering. Zie:
Tjolk in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Tjolk in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1" (en opvolgende posts).

Dat gaat om een kleinere badkamer, maar dan nog. Voor hetzelfde werk in grofweg dezelfde doorlooptijd een verschil van een factor 3 in offertes.

Sloopwerk heb ik uiteindelijk zelf gedaan m.u.v. de vloer. Die vloer had de aannemer er zelf in een uurtje of 2 uit. En bij ons zijn alle leidingen, contactpunten etc. ook verplaatst, dus daarin zit het hem ook niet.
Thanks voor de tips,

we hebben nu een offerte opgevraagd bij een aannemer voor:

-badkamer
-nieuw dak + isolatie + dakraam
-zolderverdieping "bewoonbaar" maken
-vloer

we hebben alles gespecificeerd aangevraagd, ben benieuwd wat hier uit komt.

hoop op minder dan wat de baderie vroeg voor de badkamer iig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Is er iemand die ervaring heeft tussen CW5 en CW6?
We hebben deze optie gekregen om van CW5 naar CW 6 te gaan.
We hebben daarbij een GROHE SmartControl douche op het oog en willen weten of je dat verschil gaat merken. en of die stap de vastrechtverhoging waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik hebber geen ervaring mee. Ik heb net een CW5 ketel op laten hangen, maar mijn badkamer is nog niet af :X
Om optimaal gebruik te kunnen maken van een CW6 toestel moeten ook je leidingen wat groter dan normaal zijn. Anders staat je ketel te persen, maar past het niet door je leiding heen.
Heb je dat niet, dan heb je enkel voordeel wanneer meerdere gebruikers tegelijk (bad/keuken) gebruikt worden. Daar merk je dan minder van dat de straal zwakker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:27
NNCi schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:50:
We hebben daarbij een GROHE SmartControl douche op het oog en willen weten of je dat verschil gaat merken. en of die stap de vastrechtverhoging waard is.
CW5 geeft doorgaans genoeg warm water voor een flinke regen/stortdouche. De smartcontrol regelt alleen de straalsterkte/waterhoeveel/druk uit de douche en de doucheplaat zelf ziet er niet gigantisch uit. CW5 zou mi moeten voldoen.
CW6 geeft genoeg warm water om overal veel warm water te tappen of om een bad snel vol te laten lopen. Hoe groot is je huis, heb je een bad en waar tap je allemaal warm tegelijk (bv `s ochtends)?
Vaak zit er dan een boiler bij die gestuurd wordt met de cv ketel, bv een Intergas Prestige Maar hoe groter de boiler of boilercascade, hoe meer warm water je hebt.
Eea is wel afhankelijk van je waterdruk zelf, zonder hydrofoor kan de druk teruglopen op hogere verdiepingen. Dan kan je beneden genoeg hebben maar boven een pisstraaltje.
Leidingdiameter heeft ook invloed, met een bepaalde druk kan er maar zoveel door een bepaalde leiding, uit een dikkere leiding bij dezelfde druk komt er meer.

Als je nu CW5 hebt kun je eens testen hoeveel heet er daadwerkelijk komt als je overal tegelijk tapt. met emmertjes er onder.
Je vastrecht gaat imo niet omhoog, je hebt geen extra grote gasmeter nodig of een zware elektra-aansluiting, de boiler draait met de ketel mee en gebruikt geen stroom.

Als je het huurt dan zal de huurprijs wel iets hoger zijn dan een kleiner keteltje.

Edit;
Er van uitgaande dat je op gas stookt, CW6 via elektra vraagt inderdaad een berg stroom en daar zal je de aansluiting voor moeten verzwaren. Daarnaast ben je drie keer zo duur uit voor dezelfde warmte.

[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 18-04-2019 21:42 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:26
NNCi schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:50:
wij gebruiken een Grohe Smartcontrol in combinatie met CW5 ketel en werkt prima. Ook kunnen we alles tegelijk aanzetten dus regendouche (310 SmartActive) , harde straal en de handdouche. Alles tegelijk is wellicht raar maar de regendouche met de handdouche is een combi die wel vaak gebruikt wordt. Uiteraard merk je het wel als je alles tegelijk aanzet maar je kunt met Grohe ook nog is de hoeveelheid water per type apart instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
_/-\o_
haltec schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:22:
[...]

wij gebruiken een Grohe Smartcontrol in combinatie met CW5 ketel en werkt prima. Ook kunnen we alles tegelijk aanzetten dus regendouche, harde straal en de handdouche. Alles tegelijk is wellicht raar maar de regendouche met de handdouche is een combi die wel vaak gebruikt wordt. Uiteraard merk je het wel als je alles tegelijk aanzet maar je kunt met Grohe ook nog is de hoeveelheid water per type apart instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
Lassy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:53:
Plafond weten we nog niet. Lastige keuze. We willen wel af van de lelijke structuurlaag. Het mooiste is alles gladstucen, maar ik weet niet hoe dat zich gaat gedragen icm vocht.
Plafond hebben wij glad laten stuken. Gaat prima, maar je moet het wel goed behandelen. Nadat je 100% zeker bent dat al het stucwerk droog is voorstrijken met bijvoorbeeld Porex2000 1:2 waterverdund (was advies van onze stukadoor). Dat is een soort waterige lijm die voorkomt dat het stucwerk heel erg je latex opzuigt, isoleert je stucwerk en verhard het.

Daarna 2 lagen schimmelwerende latex erop zetten van bijvoorbeeld Wijzonol. Belangrijk bij glad stucwerk schilderen is dat je nette banen nat op nat schildert met goed materiaal.

Ik heb dit zelf gedaan gezien ook de afmetingen van onze badkamer (klein tikke groter dan die van jullie). Je kunt het natuurlijk ook de aannemer vragen.

Zelf ben ik er erg blij mee, 10x beter dan die kanaalplaten met spuitwerk wat we de 9 jaar ervoor hadden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Tjolk schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:21:
[...]
Plafond hebben wij glad laten stuken. Gaat prima, maar je moet het wel goed behandelen. Nadat je 100% zeker bent dat al het stucwerk droog is voorstrijken met bijvoorbeeld Porex2000 1:2 waterverdund (was advies van onze stukadoor). Dat is een soort waterige lijm die voorkomt dat het stucwerk heel erg je latex opzuigt, isoleert je stucwerk en verhard het.

Daarna 2 lagen schimmelwerende latex erop zetten van bijvoorbeeld Wijzonol. Belangrijk bij glad stucwerk schilderen is dat je nette banen nat op nat schildert met goed materiaal.

Ik heb dit zelf gedaan gezien ook de afmetingen van onze badkamer (klein tikke groter dan die van jullie). Je kunt het natuurlijk ook de aannemer vragen.

Zelf ben ik er erg blij mee, 10x beter dan die kanaalplaten met spuitwerk wat we de 9 jaar ervoor hadden. ;)
Hebben ze gewoon over het spuitwerk heen gestucadoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

T.E schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:34:
[...]

Hebben ze gewoon over het spuitwerk heen gestucadoord?
Geen idee hoe ze dat bij @Tjolk hebben gedaan, maar bij mij hebben ze het spackwerk voorgestreken met van die gele smurrie en daarna inderdaad de boel gladgestuct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Wat @PaT zegt inderdaad. Al was de smurrie (voorlijm) roze. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Lassy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:40:
Wij hebben de eerste offerte ontvangen voor de renovatie (inclusief slopen) van onze badkamer (2,5 x 2,15 m) en het toilet beneden.

We gaan van dit
[Afbeelding]
naar dit
[Afbeelding]

Badkamer:
Meubels (schatting): € 2140
Totaal badkamer: € 15.995

Toilet beneden:

Wat denken jullie?
Uiteindelijk komt deze offerte op € 19.620 uit. Is dat nog steeds redelijk te noemen? Voor mijn gevoel staat dit ook niet echt in verhouding met de waarde van het huis (nog geen 275K).

We hebben meerdere aannemers benaderd, ook via werkspot, slimster (verbouwkosten.com) en kluscontact, maar tot nu toe lijkt het er op dat men om komt in het werk. Tot nu toe hebben we maar 1 andere offerte ontvangen. Deze is een stuk lager, maar we weten niet zeker of we daar goed aan doen i.v.m. enkele zeer slechte reviews.

Weet iemand nog goede en betrouwbare aannemers in de regio Zoetermeer/Den Haag? Is Sanidirect wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat Geberit DuoFresh ("Stank hoeft niet te stinken")...ik vind ze er op hun site en folders erg vaag over. Als ik een UP320 koop, stroom beschikbaar heb en een Sigma 40 plaat ervoor zet; is dat het dan of zijn er meer onderdelen benodigd (koolstoffilter?)?

Ook zou ik graag dezelfde bedieningsplaat boven op de WCs hebben (totaal 3 WCs) maar dan zonder DuoFresh; weet iemand of je die Sigma 40 ook kunt kopen zonder die speciale features maar met hetzelfde uiterlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Cartman! schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:30:
Dat Geberit DuoFresh ("Stank hoeft niet te stinken")...ik vind ze er op hun site en folders erg vaag over. Als ik een UP320 koop, stroom beschikbaar heb en een Sigma 40 plaat ervoor zet; is dat het dan of zijn er meer onderdelen benodigd (koolstoffilter?)?

Ook zou ik graag dezelfde bedieningsplaat boven op de WCs hebben (totaal 3 WCs) maar dan zonder DuoFresh; weet iemand of je die Sigma 40 ook kunt kopen zonder die speciale features maar met hetzelfde uiterlijk?
Het is geen gewone UP320, er zit een aansluiting in de valbuis die de ¨luchtjes¨ afzuigt.
Deze komt uit achter het bedieningspaneel.
Zie https://catalog.geberit.n..._100854-111.358.00.5.html

De sigma 50 wellicht?
Ik weet niet welke kleur je zoekt.
https://catalog.geberit.n..._127977-115.788.11.5.html

[ Voor 9% gewijzigd door edsandje op 28-04-2019 08:29 . Reden: link geplaatst ]

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
edsandje schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:21:
[...]

Het is geen gewone UP320, er zit een aansluiting in de valbuis die de ¨luchtjes¨ afzuigt.
Deze komt uit achter het bedieningspaneel.
Zie https://catalog.geberit.n..._100854-111.358.00.5.html

De sigma 50 wellicht?
Ik weet niet welke kleur je zoekt.
https://catalog.geberit.n..._127977-115.788.11.5.html
Dat is nuttige informatie :) Is de informatievoorzieniging vanuit Geberit echt zo slecht of ligt dit aan mij :?

Ik zie op Obadis nu 3 soorten:
1) https://www.obadis.com/en...cealed-cistern-up320.html
2) https://www.obadis.com/en...uchsabsaugung-umluft.html
3) https://www.obadis.com/en...betatigung-von-vorne.html

Die 1 is prima voor boven waar we "gewone" toiletten nemen. Nu mis ik alleen even welke ik voor beneden zou moeten nemen, wat is t meest praktisch/efficient in jullie ogen?

Kom ook deze onderdelen tegen:
https://www.obadis.com/en...sten-up300-und-up320.html
https://www.obadis.com/en...sten-up300-und-up320.html

Wat is t precies, heb ik die nodig als ik bovenstaande sets koop :? Bij Obadis mist ook een blauwe metalen frame als ik t vergelijk met bijv Karwei...ik snap er niks meer van :(

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 28-04-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

De bovenstaande zijn niet zelfdragend.
Die moet je in een wand verwerken of een wand ervoor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
edsandje schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:59:
De bovenstaande zijn niet zelfdragend.
Die moet je in een wand verwerken of een wand ervoor zetten.
Volgens mij heb ik dat wel nodig; dan is Obadis ineens toch niet zo goedkoop meer helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Die Obadis linkjes zijn GIS varianten, waarom kies je geen Duofix?
Die laatste dingen zijn reserveonderdelen, die zitten ook bij de UP320 reservoirs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Reinier schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:05:
Die Obadis linkjes zijn GIS varianten, waarom kies je geen Duofix?
Die laatste dingen zijn reserveonderdelen, die zitten ook bij de UP320 reservoirs.
Ik zocht op "UP320" en dat is wat er naar voren kwam. Denk dat ik toch maar bij een NL shop m'n spullen ga kopen voor de zekerheid.

offtopic:
Wat is "GIS" uberhaupt?

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 28-04-2019 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

https://www.geberit.nl/pr...atiesystemen/geberit-gis/

Denk dat dat meer voor projectbouw is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Cartman! schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:14:
[...]

Ik zocht op "UP320" en dat is wat er naar voren kwam. Denk dat ik toch maar bij een NL shop m'n spullen ga kopen voor de zekerheid.

offtopic:
Wat is "GIS" uberhaupt?
Eerder in dit topic heb ik ook aangegeven dat ik 2 van mijn 3 WC's ook in Duofresh heb en ook bij Obadis heb gehaald. Typenummers (duitse verschillen soms met de Nederlandse nummers) staan hier:

RUFFNECK in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Voor Duofresh zijn er 2 systemen, eentje die 'recirculeert', komt uit de achterplaat zeg maar (die heb ik) en eentje die je kan aansluiten op je mechanische ventilatie die je hebt in je wc.

Wat de spoelplaat betreft, de Sigma 40 is idd wat je nodig hebt, die heeft het filter en een wc blok dispenser of houder. Er zijn idd andere Sigma varianten die gewoon hetzelfde eruit zien maar dus niet voor Duofresh (maar waak wel een wc blok ding).

BTW, die wandmontage onderdelen die ik erbij besteld had (op basis van de site van Obadis destijds) scheen ik niet nodig te hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door RUFFNECK op 28-04-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bedankt voor de input; dit maakt t wel wat duidelijker dan dat t was :) Zal je order er eens bijpakken en kijken of ik er daarmee uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Cartman! schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:27:
Bedankt voor de input; dit maakt t wel wat duidelijker dan dat t was :) Zal je order er eens bijpakken en kijken of ik er daarmee uitkom.
Ja, ik was in het begin ook aan het zoeken naar de juiste informatie etc, maar uiteindelijk kon ik toch alles op de site van Geberit vinden, was toen een kwestie van diezelfde url's opzoeken op de Duitse geberit site voor de desbetreffende typenummers.

Ik zie trouwens dt per 1 juli er ook Sigma 50 platen komen die voor Duofresh geschikt zijn. Destijds was alleen de Sigma 40 geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als ik de prijzen een beetje vergelijk nu met Obadis met wat ik daadwerkelijk nodig heb valt t prijsverschil ineens wat tegen. Denk dat ik hier in de stad even naar Warmteservice ga; die hebben ook alles in huis en als ik direct voor 2000 euro aan spullen koop dan is er vast wat korting mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Lijkt me idd een goed plan, zoals ik in bovenstaande gelinkte post ook al zei, wellicht dat het prijsverschil niet eens meer zodanig groot is om over de grens te gaan zoeken. Warmteservice is een goede toko en deskundig genoeg om je aan de juiste spullen te helpen, weet ik uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb drie slechte ervaringen met WS dus ik kom daar zelf niet meer. Maar da's persoonlijk :)
Verder zijn ze vooral heel duur.

Als je kiest voor de Duofix die op je mechanische ventilatie kan, dan kan er ook een andere Sigma bedieningsplaat op (Sigma 50 bijv).

De blokjeshouder kun/moet je separaat aanschaffen, ik heb ze bij Hornbach gehaald en ze passen in reservoirs van 11 jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Reinier schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:04:
Ik heb drie slechte ervaringen met WS dus ik kom daar zelf niet meer. Maar da's persoonlijk :)
Verder zijn ze vooral heel duur.

Als je kiest voor de Duofix die op je mechanische ventilatie kan, dan kan er ook een andere Sigma bedieningsplaat op (Sigma 50 bijv).

De blokjeshouder kun/moet je separaat aanschaffen, ik heb ze bij Hornbach gehaald en ze passen in reservoirs van 11 jaar oud :)
Verschillende ervaringen idd :)

Die blokjeshouder is idd apart te kopen, maar bij de DuoFix gewoon standaard toch? Bij mij iig wel, ziet er iig zo uit: https://www.geberit.nl/gl...filter-16-9.jpg?width=960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik denk eerder dat hij bij het bedieningspaneel zit, als hij al ergens bij inbegrepen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Nou dan zit hij standaard bij de Sigma 40, ik hoefde iig niks extra bij te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Bij de Sigma 40 zit de blokjes houder erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hebben jullie wel het koolstoffilter er los bij gekocht nog?

En, is het t waard ook volgens jullie? Ik kan ook boven schijten even simpel gezegd en dan heeft niemand er beneden last van ook :D

[ Voor 52% gewijzigd door Cartman! op 28-04-2019 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Koolstoffilter zit ook bij de 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
edsandje schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:50:
Koolstoffilter zit ook bij de 40
Dat scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:11
Wij zitten in de oriëntatiefase van een nieuwe badkamer, maar de winkels bij onze woonboulevard vielen ons tegen qua voorbeeld-badkamers, zoals Sani-dump in Utrecht. Hier stond maar 1 badkamer die in de buurt kwam van wat wij voor ogen hebben. Als ik alleen een tegel in mijn handen heb vind ik het lastig inschatten hoe het eruit komt te zien als de hele muur hiermee bekleed is. Ik begreep van enkele reacties in dit topic dat Maxaro wel een uitgebreide showroom heeft, klopt dat?

Heeft er iemand nog andere tips voor Badkamerwinkels met een mooie en uitgebreide showroom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Woooning in Bergschenhoek heeft een stuk of 70 badkamers staan. Ben er van het weekend geweest.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wij kwamen uiteindelijk onze badkamertegels tegen bij de winkel waar we de tegelvloer gekocht hebben. Badkamer vond ik het moeilijkst om uit te zoeken ook; weken mee bezig geweest. De indeling hadden we al 2 jaar vast staan maar hoe waar welke tegels komen...daar kwam ik niet uit. Uiteindelijk met de 3D tool van Baderie (waarschuwing: de functie om op te slaan werkt beperkt...na een dag is je werk meestal pleite) de badkamer gemaakt en gaan spelen met de kleurvlakken met in ons hoofd welke tegel er gaat komen.

Hier geslaagd trouwens: https://www.tegelhuismontfoort.nl/tegelshowroom/ en ook bij https://www.jangroentegels.nl/ geweest, mooie zaak :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 02-05-2019 21:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024

We gaan van dit
[Afbeelding]
naar dit
[Afbeelding]

Badkamer:
Meubels (schatting): € 1.500
Totaal badkamer: € 15.350

Toilet beneden:

Wat denken jullie?
Late reactie wellicht maar ik vind het heel veel geld. In 80uur moet dit wel klaar zijn, 80uur x 45uurloon * 1,21 = ongeveer 4500 euro. Reken er 1000euro materiaal bij voor tegelzetter en nog eens 1000 voor installateur en je moet er wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
asdf25 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:08:
[...]

Late reactie wellicht maar ik vind het heel veel geld. In 80uur moet dit wel klaar zijn, 80uur x 45uurloon * 1,21 = ongeveer 4500 euro. Reken er 1000euro materiaal bij voor tegelzetter en nog eens 1000 voor installateur en je moet er wel zijn.
Wij hebben het tegelwerk in onze keuken en gang vorig jaar zelf gedaan, want wij konden echt geen tegelzetter vinden die voor 45 euro wilde werken hoor. Misschien woon ik in een verkeerde regio, maar de vraag is vrij groot. (en ik vertikte het om meer te betalen voor een simpel vloertje/keuken achterwandje wat iedereen in principe kan. :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is veel maar het is ook de markt. Ook de badkamer-installateurs komen om in het werk, zeker gezien de periode. Veel mensen vinden ze zomer wel een lekker moment om even de boel eruit te beuken. Bovendien, op materiaal verdienen ze weinig meer omdat het internet alle prijzen transparant heeft gemaakt.

Al is 11k arbeid nog steeds stevig, voor 60 euro per uur is dat twee man dik twee weken fulltime aan de slag. Het is een vrij simpele badkamer waar zo te zien geen grote verbouwingen nodig zijn qua aansluitingen. Kun je niet opvragen hoeveel uur arbeid tegen welk tarief men begroot heeft?

Als je wil besparen is waarschijnlijk de enige optie om meer zelf te doen. Slopen kan iedereen, kwestie van even zorgen dat je de spullen hebt om de leidingen af te doppen (bij iedere bouwmarkt te krijgen) en dat scheelt je waarschijnlijk zo een paar dagen aan arbeid. Container voor de deur zetten zijn ook de kosten niet.
Tegelen kun je ook zelf maar kost veel tijd om het netjes te doen als je geen ervaring hebt. Wel een handige skill om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
@asdf25 & @Daniel Na de ontvangst van de complete offerte, inclusief de meubels, zaten ze zelfs tegen de 20K aan!

Wanneer ik deze offerte bekijk zit het meeste geld inderdaad met name in een hoog uurtarief, maar ook in de redelijk hoge marge op materialen. Er valt verder niets te onderhandelen over de prijs. Zelf slopen zou 1000 euro kunnen schelen. Tegelen ga ik echt niet aan beginnen. Met het zelf huren van een container besparen we nagenoeg niets (zit ook in de offerte).

Inmiddels hebben we een 2e offerte binnen op basis van hetzelfde ontwerp en met nagenoeg dezelfde materialen. Deze zat er ruim 3000 euro onder.
Bij een andere aanbieder kwam de richtprijs zelfs rond de € 16.000 uit. We zijn nog in afwachting van de offerte.

Het is nu inderdaad een goede tijd voor aannemers en installateurs, waarbij sommigen de prijzen flink op lijken te schroeven. Er bestaat dan natuurlijk wel het risico dat je jezelf soms (wellicht bewust) uit de markt prijst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
@Lassy als iemand een hoog uurtarief rekent, dikke marge pakt op de materialen en dan ook nog zegt dat er niet onderhandeld wordt kun je maar één ding doen en dat is de offerte verscheuren en naar een ander gaan die niet “maximaal uitmelken” als bedrijfsmotto heeft :)

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel op 04-05-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Daniel schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:15:
@Lassy als iemand een hoog uurtarief rekent, dikke marge pakt op de materialen en dan ook nog zegt dat er niet onderhandeld wordt kun je maar één ding doen en dat is de offerte verscheuren en naar een ander gaan die niet “maximaal uitmelken” als bedrijfsmotto heeft :)
Deze offerte maakt geen schijn van kans meer, dat bedoelde ik ook met jezelf uit de markt prijzen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij hebben net de badkamer laten vernieuwen. Slopen hebben we zelf gedaan (leuk werk, zeker als de tegels er een beetje vlot vanaf komen). Het is een badkamer van ongeveer 1,9m x 4,3m, 2,47 hoog.

Alles is uiteraard getegeld, er is een douchenis gebouwd, een dubbele wasbak opgehangen en een inbouwtoilet gemaakt.
Al het leidingwerk is vervangen/aangepast, lichtschakelaars zijn vervangen, plafond gestuct.

Daar ben ik voor arbeid en kleinmateriaal zo'n 7500 euro voor kwijt (ruim 2 weken werk, 1 mannetje). Alle spullen, tegels enz kosten mij nog eens zo'n 10000 euro.

@Lassy, zo heb je misschien een idee wat redelijk is in jouw geval.

Nog een tip, ga naar een echte badkamerzaak, zoek daar spullen uit die je mooi vind en kijk daarna op saniweb wat het daar kost. Dat scheelde ons uiteindelijk 3000 euro op alleen 'de spullen'.

Ik had mij zo voorgenomen om bij de Mandenmakersgroep weg te blijven voor mijn verbouwing, maar ze waren simpelweg te voordelig om daar niet te kopen. Gelukkig wel online gedaan, dus geen last gehad van 'als je nu bestelt, krijg je 40% korting' praktijken.

Oh en Saniweb geeft je bij zo'n grote order nog een paar honderd euro korting ten opzichte van hun eigen webprijzen.

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 04-05-2019 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
RUFFNECK schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:15:
Nou dan zit hij standaard bij de Sigma 40, ik hoefde iig niks extra bij te kopen ;)
Ik quote jou even omdat je Sigma 40 hebt blijkbaar :) Paar vragen:

- moet je handmatig een knopje indrukken om het afzuigen te activeren?
- zit er een led onderin die aangaat als je de wc in komt?

Ik kom namelijk alleen tegen dat je het zelf moet aanzetten door een knopje in te drukken en over het ledje hoor ik niemand... De reden voor mijn vragen is het stukje op deze pagina: https://www.geberit.nl/pr...oducten/geberit-duofresh/
Geberit DuoFresh met oriëntatielicht

Naast het verwijderen van nare geurtjes, voegt de DuoFresh module ook een aantal slimmigheidjes toe. Zo ziet de ingebouwde sensor wanneer iemand de wc nadert en wordt de geurzuivering automatisch geactiveerd. Heb je dus een keer bezoek dat je toilet gebruikt, dan weet je zeker dat ze niet vergeten om de geurzuiveringsfunctie aan te zetten. Een geruststellende gedachte voor iedereen. Daarnaast gaat het LED-oriëntatielicht automatisch aan en geeft het voldoende licht om je ‘s nachts de weg te wijzen.
Vooral dat je 's nachts evt niet perse de lamp aan hoeft te doen klinkt heel handig.

edit: dit plaatje wat erbij staat:
Afbeeldingslocatie: https://www.geberit.nl/local-media/duofresh/2019-bathroom-03-f1-sigma50-new-with-light-1-1-takeover-nl-nl-bigview-16-9.jpg?width=960

De url geeft t al n beetje weg... dit is een Sigma50 plaat blijkbaar maar die zal dan nog niet te koop zijn want alles van Sigma50 wat ik tegenkom heeft nog geen duofresh ingebouwd zitten. Geberit mag best wat beter hun best doen die informatie wat duidelijker te presenteren imo.

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 06-05-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Cartman! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Ik quote jou even omdat je Sigma 40 hebt blijkbaar :) Paar vragen:

- moet je handmatig een knopje indrukken om het afzuigen te activeren?
- zit er een led onderin die aangaat als je de wc in komt?

Ik kom namelijk alleen tegen dat je het zelf moet aanzetten door een knopje in te drukken en over het ledje hoor ik niemand... De reden voor mijn vragen is het stukje op deze pagina: https://www.geberit.nl/pr...oducten/geberit-duofresh/

[...]

Vooral dat je 's nachts evt niet perse de lamp aan hoeft te doen klinkt heel handig.
Oh dat is nieuw dan (dat ie automatisch gaat) :) Hier moet je idd een knopje bovenop de drukplaat activeren, die heeft een ledje erin (niet echt 'orientatie' ofzo). Die gaat aan als ie actief is en die knippert als het tijd is om het filter te vervangen (1x per jaar ofzo). Maar hey...pin me er niet op vast, mijn installateur destijds had zijn 1e ervaring met het inbouwen van dit systeem bij mij thuis :P Dus wie weet is ie wat draadjes vergeten ;) (ik ga er niet van uit)

[ Voor 10% gewijzigd door RUFFNECK op 06-05-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
RUFFNECK schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Oh dat is nieuw dan (dat ie automatisch gaat) :) Hier moet je idd een knopje bovenop de drukplaat activeren, die heeft een ledje erin (niet echt 'omgevingslicht' ofzo). Die gaat aan als ie actief is en die knippert als het tijd is om het filter te vervangen (1x per jaar ofzo).
Zie update hierboven...blijkbaar is t een Sigma50 plaat waar ze t over hebben maar dat er voor t gemak niet bijzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Cartman! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Zie update hierboven...blijkbaar is t een Sigma50 plaat waar ze t over hebben maar dat er voor t gemak niet bijzetten.
Haha ok dat verklaart het. Sigma 50 voor DuoFresh komt idd per 1 juli dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
RUFFNECK schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Haha ok dat verklaart het. Sigma 50 voor DuoFresh komt idd per 1 juli dit jaar...
Is voor ons eigenlijk net een maand te laat :{ Kan ook niks vinden over prijzen enzo, zal ook wel weer flink duurder zijn dan de Sigma40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Maar is dat voor de nieuwe Duofresh, die je in de normale UP320 inbouwd? Heb wel gezien dat dat gaat komen. Dus geen apart reservoir, maar gewoon 'standaard', zoals het toiletblokjesding wat ze nu hebben.

Ik weet alleen niet wat je zou moeten aanleggen als je achteraf een Duofresh systeem in je UP320 wil installeren, sowieso stroom...

Sigma50 serie gaat ook sowieso op de schop, ander design, wel zelfde naam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb even gebeld met de consumentenlijn van Geberit...hoop info :) Samengevat komt t hierop neer (matcht grotendeels met bovenstaande reactie):

- Er komen nieuwe modules voor DuoFresh
- Afzuiging geschakeld via lichtpunt (verkrijgbaar in Chroom en Antraciet, bruto adviesprijs rond de €250)
- Afzuiging geschakeld via sensor (verkrijgbaar in Chroom en Antraciet, bruta adviesprijs rond €280)
- Deze modules passen in een gewone UP320
- Deze modules kun je elke Sigma plaat op plaatsen die je mooi vindt (behalve de Sigma40!)
- Bij de module is geen trafo inbegrepen (bij Sigma40 wel), deze moet je dus los kopen (bruto adviesprijs 70 euro)
- Toiletblokjes kun je kopen van Geberit zelf; niet compatible met de huidige blokjes die je overal kunt kopen (die komen vast later wel)
- Sigma40 wordt na 1 juli uitgefaseerd
- In een UP320 met circulatie voor Sigma40 kun je niet achteraf bovenstaande modules inbouwen; dit zou niet gaan passen
- De modules kun je er achteraf inbouwen; wel rekening houden met het voorbereiden van een stroompunt

Kortom: voor ons dus deze keuze:
- Nu Sigma40 en bijhorende UP320 kopen en in 1 keer klaar; nadeel dat het uitgefaseerd wordt wat in de (verre) toekomst lastig kan worden met onderhoud
- Nu gewone UP320 kopen met de Sigma platen die we t mooist vinden en na 1 juli de modules erbij kopen.

Ik neig nu naar het nemen van Sigma40 omdat het nu verkrijgbaar is en alles in 1 keer geregeld is en niet later nog spullen opnieuw erin gezet moeten worden. Qua ondersteuning... tja, ik verwacht niet dat die platen snel stuk gaan met 3 WCs op 3 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

@Cartman! als de modules dus in de UP320 moeten en niet in de Sigma50 , dan zou ik persoonlijk idd niet wachten, tenzij je via de drukplaat opening erbij kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
RUFFNECK schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:41:
@Cartman! als de modules dus in de UP320 moeten en niet in de Sigma50 , dan zou ik persoonlijk idd niet wachten, tenzij je via de drukplaat opening erbij kunt :)
Ja, ze gaan in de UP320 maar steken wat uit ivm uitblazen van de gefilterde lucht, daarbovenop kun je elke plaat zetten die je wilt, van 01 tot 80 (maar behalve de 40).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
en behalve de 60 ;-) (is een inbouwplaat)

Bij Sigma40/huidige Duofresh zit het service vooral nog in beschikbaarheid van de koolstoffilters, maar Geberit kennende zullen die nog wel even beschikbaar blijven, zou ook slechte service zijn als ze die kort na het stopzetten van het product ook cancellen.

Toiletblokjes voor de oude kan bijna alles van een 3e partij in, ook dat zal nog wel even beschikbaar blijven.

nieuwe blokjes worden idd staafjes, denk dat ze hier zelf graag een stukje markt mee willen pakken, er worden erg veel van die blokjes verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:19:
en behalve de 60 ;-) (is een inbouwplaat)
Goede aanvulling :)
Bij Sigma40/huidige Duofresh zit het service vooral nog in beschikbaarheid van de koolstoffilters, maar Geberit kennende zullen die nog wel even beschikbaar blijven, zou ook slechte service zijn als ze die kort na het stopzetten van het product ook cancellen.
Daar zeg je wat ja... mag toch aannemen dat die filters nog even beschikbaar blijven.
Toiletblokjes voor de oude kan bijna alles van een 3e partij in, ook dat zal nog wel even beschikbaar blijven.

nieuwe blokjes worden idd staafjes, denk dat ze hier zelf graag een stukje markt mee willen pakken, er worden erg veel van die blokjes verkocht.
Dat zal t idee zijn ja hoewel daar vast ook snel alternatieve merken opduiken.

Even praktisch gedacht vind ik de nieuwe oplossing niet perse ideaal, zoals de medewerker ook aangaf:
- sensorgestuurd afzuigen heeft als nadeel dat ie ook altijd gaat afzuigen als je alleen maar plast
- knopgestuurd afzuigen heeft datzelfde nadeel en hij gaat niet aan als je besluit de lamp niet aan te doen

Sigma40 met los knopje klinkt nog steeds t meest praktisch, zo kun je zelf bepalen wanneer je t wel en niet gebruikt. T ledje ter orientatie 's nachts is handig maar kan ik vast ook wel oplossen met domotica (if > 23:00 then lamp op 30% sterkte).

[ Voor 23% gewijzigd door Cartman! op 06-05-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik heb hier een HUE oplossing in de badkamer, betekend licht altijd 'aan', en een sensor die de lamp daadwerkelijk aanzet... dan is heel je lichtgestuurde oplossing al weg.. en idd een orientatielamp ook niet echt nuttig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:59:
Ik heb hier een HUE oplossing in de badkamer, betekend licht altijd 'aan', en een sensor die de lamp daadwerkelijk aanzet... dan is heel je lichtgestuurde oplossing al weg.. en idd een orientatielamp ook niet echt nuttig meer.
Ook ingesteld dat deze 's nachts minder fel brandt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Yes, overdag 100%, 's nachts 5%. Ook blijft de lamp 's morgens (douchetijd) wat langer branden dan buiten die tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 22:07
@Cartman!

Wij hebben sinds een aantal maanden een Geberit UP320 Sigma 40 duofresh met Villeroy en Boch Subway Ceramic + aangeschaft, na weinig tot geen informatie te vinden een beetje blind aangeschaft.

De verbouwing van het toilet beneden stond op de planning en dit was naar ons inziens een mooie toevoeging, echter ben ik achteraf gezien niet geheel tevreden. Mij stoort het dat je de afzuiging handmatig dient te bedienen, ik ben mij nu aan het oriënteren om hier een bewegingsmelding tussen te plaatsen of bij de drukknop van de 6L spoeling een extra knopje te plaatsen zodoende dat bij het doortrekken automatisch de ventilatie start.

Kortom, voor een kleine €1000,00 voor een toilet had ik wel meer verwacht. Wij hebben ook automatische verlichting, afzuiging en Grohe kraan met sensor toegepast en dan je een toilet met afzuiging van ~ €1000,00 zonder montage handmatig te bedienen...

Wel ben ik blij te lezen dat er binnenkort een update komt, onze badkamer staat nog op de planning en hier zal hetzelfde toilet in komen. Wellicht dan maar eens kijken om de Sigma 40 beneden mee te vervangen.

Succes en veel plezier met je toilet. Ik weet niet of je het ondertussen weet maar je kan na montage alles via de bedieningsplaat monteren/demonteren. Mocht je alles afwerken en naderhand toch nog de Sigma 50 willen plaatsen dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nicklazzz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:04:
@Cartman!

Wij hebben sinds een aantal maanden een Geberit UP320 Sigma 40 duofresh met Villeroy en Boch Subway Ceramic + aangeschaft, na weinig tot geen informatie te vinden een beetje blind aangeschaft.

De verbouwing van het toilet beneden stond op de planning en dit was naar ons inziens een mooie toevoeging, echter ben ik achteraf gezien niet geheel tevreden. Mij stoort het dat je de afzuiging handmatig dient te bedienen, ik ben mij nu aan het oriënteren om hier een bewegingsmelding tussen te plaatsen of bij de drukknop van de 6L spoeling een extra knopje te plaatsen zodoende dat bij het doortrekken automatisch de ventilatie start.
Als je klaar bent met je grote boodschap en dan pas aanzetten...dan ben je toch al te laat met afzuigen eigenlijk?
Kortom, voor een kleine €1000,00 voor een toilet had ik wel meer verwacht. Wij hebben ook automatische verlichting, afzuiging en Grohe kraan met sensor toegepast en dan je een toilet met afzuiging van ~ €1000,00 zonder montage handmatig te bedienen...
Ik denk dat ik de handmatige bediening niet zo erg vindt eigenlijk, dan ga je niet voor een gewone plas ook de boel afzuigen als t niet nodig is.
Wel ben ik blij te lezen dat er binnenkort een update komt, onze badkamer staat nog op de planning en hier zal hetzelfde toilet in komen. Wellicht dan maar eens kijken om de Sigma 40 beneden mee te vervangen.

Succes en veel plezier met je toilet. Ik weet niet of je het ondertussen weet maar je kan na montage alles via de bedieningsplaat monteren/demonteren. Mocht je alles afwerken en naderhand toch nog de Sigma 50 willen plaatsen dan kan dat.
Je kunt de nieuwe module niet inbouwen in een UP320 met Duofresh die je nu met Sigma40 gebruikt werd me verteld; deze hebben inwendig bepaalde dingen anders zitten dan een "gewone" UP320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Cartman! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:10:
[...]

Als je klaar bent met je grote boodschap en dan pas aanzetten...dan ben je toch al te laat met afzuigen eigenlijk?

[...]

Ik denk dat ik de handmatige bediening niet zo erg vindt eigenlijk, dan ga je niet voor een gewone plas ook de boel afzuigen als t niet nodig is.

[...]

Je kunt de nieuwe module niet inbouwen in een UP320 met Duofresh die je nu met Sigma40 gebruikt werd me verteld; deze hebben inwendig bepaalde dingen anders zitten dan een "gewone" UP320.
Dankjewel voor je toevoegingen, ik mag van mijn vrouw en zoontje van 3 niet verwachten dat ze tekens de afzuiging activeren. Daardoor zal bij de keuze voor de drukknop het wel afgezogen worden, weliswaar te laat maar beter dan niet. Daarom dat een bewegingsmelder beter is, maar dan zuigt hij wel altijd af ook bij een kleine boodschap.

Wellicht handig om te weten, ik heb exact 3 maanden gedaan met een doosje van 12stuks freshdiscs. Telkens wanneer het water een beetje lichter was dan heb ik er meteen een blokje ingegooid. Wij gebruiken frequent het toilet ter informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Je zoontje van 3 snap ik maar je vrouw kan toch begrijpen dat ze n knopje indrukt? En al doet ze t niet... Dan stinkt gewoon wat meer, op zich ook geen ramp :p

Hoe vaak vervangen jullie t filter nu? Geberit geeft t n jaar maar is afhankelijk van gebruik neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicklazzz
Cartman! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:25:
Je zoontje van 3 snap ik maar je vrouw kan toch begrijpen dat ze n knopje indrukt? En al doet ze t niet... Dan stinkt gewoon wat meer, op zich ook geen ramp :p

Hoe vaak vervangen jullie t filter nu? Geberit geeft t n jaar maar is afhankelijk van gebruik neem ik aan.
Ze is niet van het “gadget” gebeuren, behalve de inductieplaat met H2H (vergat vaak de afzuigkap in te schakelen...). Daardoor was ik een beetje misnoegd dat het niet automatisch inschakelt.

Ik heb het toilet in februari geplaatst, tot dusver nog niet hoeven te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sypie schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:53:
Wat zou je doen als je weet dat dit alle kimband in je nieuwe badkamer zou zijn? De allrounder die dit gedaan heeft is al weggestuurd...

EDIT: de leidingen die je ziet zijn ook niet dichtgesmeerd, grote holle ruimte achter de tegels...
[Afbeelding]
Mijzelf maar even quoten...

Een half jaar geleden is onze badkamer verprutst door een Allround ZZP'er. Deze kerel heeft geen cent ontvangen voor het beroerde werk wat hij geleverd had. Mocht hij nog wel een factuur sturen dan heb ik ook nog 3 facturen voor hem, qua bedrag win ik het.

Inmiddels is de vloer en de 3 wanden rondom het toilet voorzien van nieuwe tegels die deze keer wél recht naast en onder elkaar zitten. De vloer ligt er netjes in, voegen zijn overal even breed én de kleur van de voeg is overal hetzelfde. Vandaag is de boel afgekit en kan het weer gebruikt worden.

In het afgelopen jaar kon de douche en toilet wel gebruikt worden maar het was niet af. Voor de douchehoek was er een tijdelijke oplossing gemaakt door mijn broertje, die een stuk handiger is dan ik met klussen. Hij heeft nu ook het herstelwerk gedaan. Duurt een week maar dan zit het er wel netjes in, alleen op 2 plekjes een tegeltje die net niet helemaal vlak ligt met de omringende tegels.

Eind goed al goed wat ons betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Heeft iemand toevallig ervaring met BadkamerVakman of RenoVakman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Cartman! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:25:

Na een jaar gaat het lampje knipperen en dat is dan het teken dat je zo dient te vervangen (hoeft niet meteen natuurlijk, maar ik vind die indicatie wel handig).

Knopje indrukken is, imho, niet zo vervelend. Bij ons doet iedereen het, de kinderen (4 en 7, die waren 3 en 6 toen we de wc hadden), vrouw en visite (diegene die regelmatig komen), na een keer zeggen wat het is en hoe het werkt :)

En idd, een keertje niet doen, geen ramp.

@Nicklazzz die freshdiscs gaan bij mij een stuk langer mee, ik koop altijd zo'n doosje voor een jaar en verspreid over 2 DuoFresh wc's gaat dat makkelijk 5 maanden mee. Ik heb ook zo'n Ceramic+ wc, alleen..de bril zelf is dat niet, dus die heeft nu aan de onderkant wat blauwe vlekjes van het blauw opspattend water (zie je dus alleen met de bril omhoog :)

[ Voor 18% gewijzigd door RUFFNECK op 07-05-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
RUFFNECK schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:25:
@Nicklazzz die freshdiscs gaan bij mij een stuk langer mee, ik koop altijd zo'n doosje voor een jaar en verspreid over 2 DuoFresh wc's gaat dat makkelijk 5 maanden mee. Ik heb ook zo'n Ceramic+ wc, alleen..de bril zelf is dat niet, dus die heeft nu aan de onderkant wat blauwe vlekjes van het blauw opspattend water (zie je dus alleen met de bril omhoog :)
Bedoel je die van WC Eend? Lees ergens in n review op bol.com dat iemand met "StarBlueDisc toiletblokjes" last heeft dat het de pot + bril echt aantast namelijk, dat lijkt me niet de bedoeling van die blokjes. Dat zei die gast van Geberit ook dat ze hun eigen product willen pushen met de nieuwe modules omdat die gegarandeerd de pot niet aantasten. Kan ook gewoon puur een markeringargument zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Cartman! schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:42:
[...]

Bedoel je die van WC Eend? Lees ergens in n review op bol.com dat iemand met "StarBlueDisc toiletblokjes" last heeft dat het de pot + bril echt aantast namelijk, dat lijkt me niet de bedoeling van die blokjes. Dat zei die gast van Geberit ook dat ze hun eigen product willen pushen met de nieuwe modules omdat die gegarandeerd de pot niet aantasten. Kan ook gewoon puur een markeringargument zijn natuurlijk.
Ja sorry, die bedoel ik inderdaad, StarBlue Discs :D Ze doen wat ze moeten doen (ook qua hoe lang ze meegaan), maar de bril vlekt dus wel van onderen, de pot niet, wellicht door dat Ceramic+ ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
RUFFNECK schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:43:
[...]

Ja sorry, die bedoel ik inderdaad, StarBlue Discs :D Ze doen wat ze moeten doen (ook qua hoe lang ze meegaan), maar de bril vlekt dus wel van onderen, de pot niet, wellicht door dat Ceramic+ ding...
Is de bril zelf wel goed schoon te maken? De bewuste review zegt dat ze maar een andere bril hebben gekocht namelijk.

De review van bol.com:
Ja je krijgt mooi blauw water van deze blokjes.
Maar op hun eigen site staat ook dat je eventuele spetters op de bril of spoelrand DIRECT moet verwijderen.
En dit klopt want het tast je bril en wc pot aan.

Wij wisten dit eerst niet. Want dit staat niet op de verpakking!
Waardoor de blauwe druppeltjes van het spoelen alleen nog met een schuurspons van de rand en bril af gehaald konden worden.
Of met een wondersponsje, maar in beide gevallen als gevolg doffe plekken op je wc bril.

In de afvoerhals waar meestal een stroompje water navloeit na het spoelen, krijg je een permanente blauwe streep. Deze streep krijg ik met geen mogelijkheid meer weg.
Ook niet met een schuurspons etc.

Zeer agressief spul dus, we hebben daardoor al een nieuwe wc-bril moeten kopen.
Voor ons geen starbluedisks meer dus.....
Wees gewaarschuwd.

[ Voor 53% gewijzigd door Cartman! op 07-05-2019 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Cartman! schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:44:
[...]

Is de bril zelf wel goed schoon te maken? De bewuste review zegt dat ze maar een andere bril hebben gekocht namelijk.
Als je er snel bij bent (elke dag zowat de bril checken van onderen en de spetters vegen) dan wel, maar dat is niet houdbaar. Dus ik moet de review gelijk geven, de vlekjes trekken dus idd in :)
Het klinkt wellicht alsof ik er makkelijk over doe en eigenlijk is dat ook zo, het stoort niet echt, je ziet het alleen als de bril omhoog is en het is (bij ons) wat plekjes op de brilonderrand, dus niet op de vlakke onderkant van de bril. Ook het deksel van de bril is vrijgebleven hiervan.

Ik heb ook geen 'extreme' maatregelen geprobeerd (sterke bleekmiddel of wat dan ook)....

[ Voor 5% gewijzigd door RUFFNECK op 07-05-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:07
in ons vorige huis gebruikte wij van die blokjes van wc eend in de blokjeshouder; die geven ook vaak blauwe spetters. Dit kreeg ik meestal wel weg met mr muscle staalfix. Dit was een suggestie van de badkamerwinkel. Dit spul is namelijk kleurloos en heeft een zéér fijne korrel.

In onze nieuwe woning hebben we wederom de blokjeshouder; ik zoek nog een goed blokje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:26
Len020 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:33:
in ons vorige huis gebruikte wij van die blokjes van wc eend in de blokjeshouder; die geven ook vaak blauwe spetters. Dit kreeg ik meestal wel weg met mr muscle staalfix. Dit was een suggestie van de badkamerwinkel. Dit spul is namelijk kleurloos en heeft een zéér fijne korrel.

In onze nieuwe woning hebben we wederom de blokjeshouder; ik zoek nog een goed blokje :-)
Wij gebruiken de blokjes van Wisa: die koop je in een emmer van 50 en kun je dan ongeveer een jaar mee doen: spettert niet blauw bij ons randloze toilet: soms duurt het wel even voordat het water bauw kleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:07
Sammy_tukker schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Wij gebruiken de blokjes van Wisa: die koop je in een emmer van 50 en kun je dan ongeveer een jaar mee doen: spettert niet blauw bij ons randloze toilet: soms duurt het wel even voordat het water bauw kleurt.
en die passen in een geberit toiletframe ?
Pagina: 1 ... 19 ... 126 Laatste