Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Toilet met ingebouwd bidet, wat zijn de ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:03
Ik ga binnenkort bezig met de verbouw van de benedenverdieping. Het is de bedoeling het huidige hangtoilet te vervangen voor een exemplaar met een ingebouwd bidet.
Ik ben benieuwd of er tweakers zijn die een dergelijk toilet al hebben gemonteerd en wat de ervaringen zijn ten opzichte van een los bidet.

Ik ben benieuwd naar een aantal dingen:

Hoe is het in gebruik
Is het goed schoon te houden
Hoe is het mechaniek
Werkt het net zo goed als een normaal bidet

Ik zie daarnaast enorme prijsverschillen (van 400 tot 2000) en zou wel eens willen weten welk systeem nu echt aan te raden is. Er zijn zelfs systemen met afstandsbediening waarbij je de sterkte van de straal in kunt stellen.

I didn't ask for this, I was chosen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:37
Bedoel je zo'n Japanse wc-bril of iets anders? Bedenk sowieso dat je dan een stopcontact bij de pot nodig hebt.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:19

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

ASW1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:43:
Bedoel je zo'n Japanse wc-bril of iets anders? Bedenk sowieso dat je dan een stopcontact bij de pot nodig hebt.
Hangt van model af, meeste hebben een stroompuntje achter de pot zitten. Als je een losse zitting neemt met douche dan heb je vaak wel een losse aansluiting voor stroom en water nodig. Maar je moet met de installatie van je reservoir wel rekening houden met stroom.

De prijs is vooral afhankelijk van de opties die je wil hebben, en die gaan best ver. Begint met alleen een koud water sproeier (tientjeswerk op Ali), maar de betere hebben al verwarmt water.
Dan heb je nog opties als fohn, verwarmde zitting, automatische zitting, stand voor vrouwen, pulserende standen enz.

Geberit is volgens mij de grootste op dit gebied, die bieden losse zittingen die 'universeel' zijn en je dus zelf een pot bij kan uitzoeken (waarbij pasvorm soms gewoon niet mooi is) en complete sets. Qua reserveonderdelen is dat allemaal wel goed verkrijgbaar. Ze zijn ook het langste actief met dit spul.

Duravit heeft losse zittingen (Sensowash) waar verschillende potten onder passen, maar je moet wel rekening houden met een pot speciaal voor die zitting, aangezien doorvoor voor water en stroom voorzien moeten zijn.

Grohe heeft ook een model, de Sensia.

Villeroy & Boch heeft sinds kort ook een zitting met douche, geloof vrij basic qua functies, maar niet zo dik/opvallend als sommige andere varianten.

Vitality Discoshow

• AtomicWing
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 17:28
Je kunt ook kijken naar een zeer basic systeem wat je in veel landen tegenkomt: een sproeier en een draaiknop voor geen/weinig/veel water.

Bijvoorbeeld deze: https://bidetdouche.nl/pu...-turkse-wc-warm-water.jpg

Geen stroom, gewoon koud water bedienbaar met een enkel kraantje. Qua montage een T-stuk in de aanvoerleiding naar het reservoir zetten, daar de slang van de pot op aansluiten en klaar.

Quality is a choice!

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:40

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Aangezien je dit op de benedenverdieping doet, dus ik neem aan dat deze ook gebruikt gaat worden door bezoekers. Is het wel hygiënisch? Een apart bidet neemt natuurlijk wel ruimte in, maar je bent er wel zeker van dat er niet frontaal over de sproeier wordt geplast / gepoept. Als het een toilet is waar jullie zelf voornamelijk op zullen zitten (bijvoorbeeld boven) dan is dat risico natuurlijk ook een stuk kleiner.

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Qwerty-273 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:28:
Aangezien je dit op de benedenverdieping doet, dus ik neem aan dat deze ook gebruikt gaat worden door bezoekers. Is het wel hygiënisch? Een apart bidet neemt natuurlijk wel ruimte in, maar je bent er wel zeker van dat er niet frontaal over de sproeier wordt geplast / gepoept. Als het een toilet is waar jullie zelf voornamelijk op zullen zitten (bijvoorbeeld boven) dan is dat risico natuurlijk ook een stuk kleiner.
Beetje goede systemen werken met een sproeier die volledig verdwijnt en daarnaast ook nog eens zelfreinigend is.

Vitality Discoshow

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:38

Vaal

Krokant

Neusje van de zalm op dit gebied in Azië is toch wel Toto.

M'n vriendin d'r webcam! ← 1 op de 100 clicks écht de webcam van m'n vriendin

• Matthijs..
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-02 13:08
Dit lijkt me nou typisch zo'n product dat je eerst wilt testen. Dat kan blijkbaar bij ondernemer 'frisse bips' _/-\o_
https://www.frissebips.nl/showroom-douchewc/

• Tremio
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-02 08:46
Wij hebben een bidet douche ingebouwd naast de WC. Een beetje dit idee, maar dan wel wat netter en mooier.

We zijn er erg tevreden over!

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
YouTube: People Use A Bidet For The First Time

Ik heb niet een wc met ingebouwd bidet. Wel een bidetdouche als wc bril. Een echte japanse WC bril dus. Iets wat ik altijd al had gewild sinds ik in Japan ben geweest 10 jaar geleden, en iets wat mogelijk is omdat ik de wc heb laten renoveren en dus een extra stroom en waterpunt heb laten aanleggen.

Hoe is het in gebruik
Fris, hygienisch en comfortabel natuurlijk. De verwarmde bril wordt ook goed gewaardeerd.

Net zo makkelijk als een normale bril. Zeker met een waterontharder waardoor er ook geen kalkaanslag is.

Hoe is het mechaniek
Werkt zoals het hoort.

Geen idee. Nooit een normaal bidet gebruikt.

Ik heb wel 1 gekozen waarbij de douche achter een klepje blijft wanneer deze niet in gebruik is EN 1 waarbij er een afstandsbediening is (en niet een breed control panel aan de zijkant...)
Tremio schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:42:
Wij hebben een bidet douche ingebouwd naast de WC. Een beetje dit idee, maar dan wel wat netter en mooier.

[Afbeelding]
Een handdouche? Wel aangesloten op warm water?

Heb ik ook wel eens ervaren in Dubai. Vind het alleen niet prettig idee dat je toch wel met je handen near the action moet zijn :P
Dit is de reden dat je eentje moet nemen met sproeier achter een klepje

zoiets:

https://www.frissebips.nl/project/maro-japanese-bidet/

(zo'n model heb ik ook. Maar wat je op foto ziet is niet van mij ;)
Ik ben ook helemaal niet eens met de beslising om het stroompunt onder de kraan aan te brengen... 8)7 )

kmf wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:49 (116%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• MrBubbles
ASW1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:43:
Nee ik bedoel echt een mooi compleet systeem wat netjes wordt weggewerkt. Ik wil liever geen slangen of aansluitpunten zien.
Goed punt, ik heb daar nog niet echt bij stilgestaan. Ik heb alles op de benedenverdieping (badkamer en toilet) dus dat is voor gezamenlijk gebruik van ons en gasten. Zoals ik het zie zijn er systemen waarbij de sproeier wegschuift en dat de kans op overheenplassen heel klein is. En anders vraag ik de gasten wel of ze willen gaan zitten :')
Tremio schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:42:

[Afbeelding]
Dit is inderdaad het systeem wat ik ook ken wat ze veel in Azie gebruiken. In mijn vorige huis had ik een bidet met een kraantje. Ik zou het voor het schone gevoel toch liever zonder zo'n spuit doen en meer geautomatiseerd. Ik vind de systemen wel erg duur.
kmf schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:42:
YouTube: People Use A Bidet For The First Time

Ik heb niet een wc met ingebouwd bidet. Wel een bidetdouche als wc bril. Een echte japanse WC bril dus. Iets wat ik altijd al had gewild sinds ik in Japan ben geweest 10 jaar geleden, en iets wat mogelijk is omdat ik de wc heb laten renoveren en dus een extra stroom en waterpunt heb laten aanleggen.

Hoe is het in gebruik
Fris, hygienisch en comfortabel natuurlijk. De verwarmde bril wordt ook goed gewaardeerd.

Net zo makkelijk als een normale bril. Zeker met een waterontharder waardoor er ook geen kalkaanslag is.

Hoe is het mechaniek
Werkt zoals het hoort.

Geen idee. Nooit een normaal bidet gebruikt.

Ik heb wel 1 gekozen waarbij de douche achter een klepje blijft wanneer deze niet in gebruik is EN 1 waarbij er een afstandsbediening is (en niet een breed control panel aan de zijkant...)

[...]

Een handdouche? Wel aangesloten op warm water?

Heb ik ook wel eens ervaren in Dubai. Vind het alleen niet prettig idee dat je toch wel met je handen near the action moet zijn :P

[...]

Dit is de reden dat je eentje moet nemen met sproeier achter een klepje

zoiets:
[Afbeelding]
https://www.frissebips.nl/project/maro-japanese-bidet/

(zo'n model heb ik ook. Maar wat je op foto ziet is niet van mij ;)
Ik ben ook helemaal niet eens met de beslising om het stroompunt onder de kraan aan te brengen... 8)7 )
Zo'n systeem had ik ook in gedachten, alleen dan alles wel helemaal weggewerkt achter de muur. Waterontharder ben ik ook voor aan het kijken, lijkt me een hele mooie aanvulling.

• kmf
  • Niet online
MrBubbles schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:03:
[...]

Zo'n systeem had ik ook in gedachten, alleen dan alles wel helemaal weggewerkt achter de muur. Waterontharder ben ik ook voor aan het kijken, lijkt me een hele mooie aanvulling.
Mwah, hopelijk doe je er dan een afneembaar paneel bij zodat je nog bij het kraantje en/of stopcontact kan komen ;)

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 00:11

True

Dislecticus

MrBubbles schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:03:
Goed punt, ik heb daar nog niet echt bij stilgestaan. Ik heb alles op de benedenverdieping (badkamer en toilet) dus dat is voor gezamenlijk gebruik van ons en gasten. Zoals ik het zie zijn er systemen waarbij de sproeier wegschuift en dat de kans op overheenplassen heel klein is. En anders vraag ik de gasten wel of ze willen gaan zitten :')
Ander perspectief, wij hebben thuis een urinoir (met deksel) naast de gewone toiletpot, het aantal mannen wat bij ons te gast is en gebruik maakt van het urinoir is zeer zeer klein. Ik denk dat velen zullen afvragen wat een bidet is en het niet gebruiken of helemaal niet snappen.

Steam Profile

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe werkt dit systeem dan? Je gebruikt het papier om je kont af te drogen? In VIetnam stond er altijd een emmer water naast het toilet, en van het papier was de bedoeling dat je het in de emmer gooide maar ik heb het systeem nooit begrepen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Er schuift een sproeier onder de zitting vandaan die de boel schoon spuit :-)

KeRsTmAnNeKe wijzigde deze reactie 07-01-2019 16:38 (39%)

Vitality Discoshow

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 00:11

True

Dislecticus

offtopic:
@Marzman Ah ja, een botol cebok zoals Indo's het wel kennen. Water over je reet laten stromen en met je vrije hand je nagels bruin maken. Met je linkerhand welteverstaan, immers eet je je rijst met je rechter. :Y)
Oh en soms zijn de pijpen zo dun dat je je papier er niet door moet spoelen, Griekenland is ook zo'n voorbeeld. Papier in de prullenbak anders verstopt de boel.

True wijzigde deze reactie 07-01-2019 16:43 (27%)

Steam Profile

• MrBubbles
Marzman schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:33:
Hoe werkt dit systeem dan? Je gebruikt het papier om je kont af te drogen? In VIetnam stond er altijd een emmer water naast het toilet, en van het papier was de bedoeling dat je het in de emmer gooide maar ik heb het systeem nooit begrepen.
Sommige potjes laten een behaaglijke woei onder je aars gaan om de boel droog te maken. In andere gevallen inderdaad papier gebruiken.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:23
Toto moet je hebben, neusje van de zalm. Zeker in Azië waar dit meer gemeengoed is een grotere speler dan grohe of welk merk dan ook.

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Maar Toto is in Nederland slecht verkrijgbaar en reteduur...

Geberit is hier in Europa al jaren bezig met douchewc's, zou ook zeker daar eens naar kijken. Al hebben die ook dure oplossingen.

Vitality Discoshow

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:28
Ik heb een half jaar gereisd in Azie en daar toch wel veel toiletoplossingen meegemaakt. Van een gat in de grond met een emmertje water ernaast en toiletpotten met een sproeier ernaast tot de meest luxe systemen met verwarmde bril en ingebouwde sproeier en föhn (waarbij zowel kracht van straal/luchtstroom als de temeperatuur daarvan kon worden ingesteld, alsmede de positie (naar voren, naar achteren, een st grotere hoek of juist kleinere, alles kon)). Er zat ook nog een knopje op om doorspoelgeluiden uit een speaker te laten komen...

Mijn conclusie: wat ben ik blij met onze wc potten en gewoon papier. Maar dat zal een persoonlijke voorkeur zijn ;) Hoewel ik wel moet toegeven, met het spelen met die “luxe” potten heb ik me wel erg lang vermaakt.

• MrBubbles
cryptapix schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:51:
Ik heb een half jaar gereisd in Azie en daar toch wel veel toiletoplossingen meegemaakt. Van een gat in de grond met een emmertje water ernaast en toiletpotten met een sproeier ernaast tot de meest luxe systemen met verwarmde bril en ingebouwde sproeier en föhn (waarbij zowel kracht van straal/luchtstroom als de temeperatuur daarvan kon worden ingesteld, alsmede de positie (naar voren, naar achteren, een st grotere hoek of juist kleinere, alles kon)). Er zat ook nog een knopje op om doorspoelgeluiden uit een speaker te laten komen...

Mijn conclusie: wat ben ik blij met onze wc potten en gewoon papier. Maar dat zal een persoonlijke voorkeur zijn ;) Hoewel ik wel moet toegeven, met het spelen met die “luxe” potten heb ik me wel erg lang vermaakt.
Ja dat is mijn ervaring ook. Soms gewoon een gat in de grond, wat papier om te droger en een aftandse slang voor (schoon) water.

Ik heb een Grohe Sensia Arena besteld. Ik ben erg benieuwd hoe die in de praktijk gaat bevallen. Maar ontzettend veel opties, mooie afwerking en een prima prijs. :)

• Lollercopter
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19-02 16:36
Ik ben vorig jaar in japan geweest en ben instant fan geworden van TOTO. Ik dacht altijd: wat een bullshit, wat is er mis met WC papier etc. Maar na een paar keer gebruiken was ik gelijk echt 100% om. WC papier is gewoon voor europese barbaren.

Heeft iemand hier ervaring met Geberit vs. TOTO ? Ik ga boven de wc renoveren en ik denk dat zo'n toilet er zeker gaat komen. Als de Geberit een zelfde ervaring heeft als de TOTO voor een lagere prijs dan ben ik daar zeker voor te porren.Voor mij moet vooral het automatische douche systeem (zowel voor mannen + vrouwen) in orde zijn, de verwarmde wc brillen, muziek en andere onzin interesseert me eigenlijk niet.

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dit topic blijf ik even volgen. Toen ik in Thailand voor het eerst de bum gun moest gebruiken was ik skeptisch, maar daarna wil je eigenlijk niet meer anders _O_

als ik ga verhuizen ga ik zeker onderzoeken of we dit kunnen toevoegen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• cryptapix
@LuNaTiC Je wil niet meer anders? Na 6 maanden Azië wil ik juist geen 'bum gun' meer... Ik kan me wel voorstellen dat die luxe potten het hier in NL ook goed gaan doen, maar ik ben tevreden met goed toiletpapier.

@MrBubbles Ik ben benieuwd naar je ervaringen ;)

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Lollercopter schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:16:
Heeft iemand hier ervaring met Geberit vs. TOTO ? Ik ga boven de wc renoveren en ik denk dat zo'n toilet er zeker gaat komen. Als de Geberit een zelfde ervaring heeft als de TOTO voor een lagere prijs dan ben ik daar zeker voor te porren.Voor mij moet vooral het automatische douche systeem (zowel voor mannen + vrouwen) in orde zijn, de verwarmde wc brillen, muziek en andere onzin interesseert me eigenlijk niet.
Volgens mij kan je Geberit testen in hun showroom in Nieuwegein

Vitality Discoshow

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cryptapix schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:23:
@LuNaTiC Je wil niet meer anders? Na 6 maanden Azië wil ik juist geen 'bum gun' meer... Ik kan me wel voorstellen dat die luxe potten het hier in NL ook goed gaan doen, maar ik ben tevreden met goed toiletpapier.

@MrBubbles Ik ben benieuwd naar je ervaringen ;)
Ah, nouja, dat van mij is ook maar gebaseerd op 3 weken vakantie natuurlijk. Maar wat is jou dan zo gaan tegenstaan?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• kmf
  • Niet online
cryptapix schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:23:
tja... als je op openbare toiletten zoiets moet gebruiken dan kan ik het me voorstellen

http://gotravelthailand.com/webp/bum-gun.jpg.webp

als je een beetje misspuit..

daarentegen, een bidetdouche is veel hygienischer en comfortabeler.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Na twee trips naar Japan vind ik zo’n douchetoilet ook wel interessant (je billen met papier afvegen lijkt opeens iets middeleeuws) maar wat me weerhoudt, nu ik een nieuwe badkamer plan, is toch de kosten en de extra complexiteit. Er zit wat electronica aan, bewegende onderdelen, verwarmingselement, etc wat toch allemaal componenten zijn die wat vaker stuk gaan.
Een normaal toilet kan, als je er een beetje normaal mee omgaat, zo 20-30 jaar meegaan en als er toch wat stuk gaat dan kan een leek het vaak zelf fixen. En anders heb je voor een paar honderd euro weer een nieuwe. Bij een douchetoilet kan er veel meer stuk gaan en als er wat stuk is heb je sneller een monteur en nieuwe onderdelen nodig om het te fixen.
Voor dat douchetoilet, wat toch al 5 a 10 keer zo duur is als een normaal toilet moet ik daardoor ook nog rekening houden met een veel kortere economische levensduur, want kan ik verwachten dat alle onderdelen over 10-15 jaar nog steeds leverbaar zijn? Dat weerhoudt me nu toch wel een beetje.

• kmf
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:28:
Na twee trips naar Japan vind ik zo’n douchetoilet ook wel interessant (je billen met papier afvegen lijkt opeens iets middeleeuws) maar wat me weerhoudt, nu ik een nieuwe badkamer plan, is toch de kosten en de extra complexiteit. Er zit wat electronica aan, bewegende onderdelen, verwarmingselement, etc wat toch allemaal componenten zijn die wat vaker stuk gaan.
Een normaal toilet kan, als je er een beetje normaal mee omgaat, zo 20-30 jaar meegaan en als er toch wat stuk gaat dan kan een leek het vaak zelf fixen. En anders heb je voor een paar honderd euro weer een nieuwe. Bij een douchetoilet kan er veel meer stuk gaan en als er wat stuk is heb je sneller een monteur en nieuwe onderdelen nodig om het te fixen.
Voor dat douchetoilet, wat toch al 5 a 10 keer zo duur is als een normaal toilet moet ik daardoor ook nog rekening houden met een veel kortere economische levensduur, want kan ik verwachten dat alle onderdelen over 10-15 jaar nog steeds leverbaar zijn? Dat weerhoudt me nu toch wel een beetje.
Dat is dan ook de reden dat ik een wc bril hebt genomen en niet een complete wc. Een bril kan je makkelijk vervangen immers

• cryptapix
@LuNaTiC wat @kmf zegt ;) die luxe potten zijn in begin wat onwennig en grappig, maar uiteindelijk prima. Ik zou het geld er alleen niet voor over hebben, vind het totaal zinloos.

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

kmf schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Dat is dan ook de reden dat ik een wc bril hebt genomen en niet een complete wc. Een bril kan je makkelijk vervangen immers
Is wel iets minder mooi omdat die zittingen (vaak) externe leidingen hebben en zittingen waarbij ze door de pot gaan mogelijk een issue hebben dat onderdelen of compleet vervangende zittingen over een x-aantal jaar niet meer leverbaar zijn of dat een opvolger weer een andere pot/gaten vereist.

Als je kijkt naar mogelijke levensduur/verkrijgbaarheid van onderdelen zou ik zeker eerder kijken naar een Europees merk ipv een Toto, aangezien laatste al minder verkrijgbaar is en als deze van de markt verdwijnt hier worden onderdelen al helemaal lastig.

Vitality Discoshow

• kmf
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:24:
[...]

Is wel iets minder mooi omdat die zittingen (vaak) externe leidingen hebben en zittingen waarbij ze door de pot gaan mogelijk een issue hebben dat onderdelen of compleet vervangende zittingen over een x-aantal jaar niet meer leverbaar zijn of dat een opvolger weer een andere pot/gaten vereist.
Het is een dilemma... maar tenzij je vaak close-ups van je wc gaat nemen, dan zal je er niet veel van zien. Je kijkt er op z'n best van boven naar namelijk. En dan zijn eventuele leidingen goed weg te werken.

• Siete
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:02
Zelf bezit ik sinds kort de: Vitra V-care Comfort.
Afgelopen week is mijn wc-ruimte verbouwd om deze wc naadloos te installeren. Het werkt fantastisch en ik wil nooit meer anders, daarnaast is mijn wc-ruimte ook prachtig geworden.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True