Toilet met ingebouwd bidet, wat zijn de ervaringen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Topicstarter
Ik ga binnenkort bezig met de verbouw van de benedenverdieping. Het is de bedoeling het huidige hangtoilet te vervangen voor een exemplaar met een ingebouwd bidet.
Ik ben benieuwd of er tweakers zijn die een dergelijk toilet al hebben gemonteerd en wat de ervaringen zijn ten opzichte van een los bidet.

Ik ben benieuwd naar een aantal dingen:

Hoe is het in gebruik
Is het goed schoon te houden
Hoe is het mechaniek
Werkt het net zo goed als een normaal bidet

Ik zie daarnaast enorme prijsverschillen (van 400 tot 2000) en zou wel eens willen weten welk systeem nu echt aan te raden is. Er zijn zelfs systemen met afstandsbediening waarbij je de sterkte van de straal in kunt stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Bedoel je zo'n Japanse wc-bril of iets anders? Bedenk sowieso dat je dan een stopcontact bij de pot nodig hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55
ASW1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:43:
Bedoel je zo'n Japanse wc-bril of iets anders? Bedenk sowieso dat je dan een stopcontact bij de pot nodig hebt.
Hangt van model af, meeste hebben een stroompuntje achter de pot zitten. Als je een losse zitting neemt met douche dan heb je vaak wel een losse aansluiting voor stroom en water nodig. Maar je moet met de installatie van je reservoir wel rekening houden met stroom.

De prijs is vooral afhankelijk van de opties die je wil hebben, en die gaan best ver. Begint met alleen een koud water sproeier (tientjeswerk op Ali), maar de betere hebben al verwarmt water.
Dan heb je nog opties als fohn, verwarmde zitting, automatische zitting, stand voor vrouwen, pulserende standen enz.

Geberit is volgens mij de grootste op dit gebied, die bieden losse zittingen die 'universeel' zijn en je dus zelf een pot bij kan uitzoeken (waarbij pasvorm soms gewoon niet mooi is) en complete sets. Qua reserveonderdelen is dat allemaal wel goed verkrijgbaar. Ze zijn ook het langste actief met dit spul.

Duravit heeft losse zittingen (Sensowash) waar verschillende potten onder passen, maar je moet wel rekening houden met een pot speciaal voor die zitting, aangezien doorvoor voor water en stroom voorzien moeten zijn.

Grohe heeft ook een model, de Sensia.

Villeroy & Boch heeft sinds kort ook een zitting met douche, geloof vrij basic qua functies, maar niet zo dik/opvallend als sommige andere varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:25
Je kunt ook kijken naar een zeer basic systeem wat je in veel landen tegenkomt: een sproeier en een draaiknop voor geen/weinig/veel water.

Bijvoorbeeld deze: https://bidetdouche.nl/pu...-turkse-wc-warm-water.jpg

Geen stroom, gewoon koud water bedienbaar met een enkel kraantje. Qua montage een T-stuk in de aanvoerleiding naar het reservoir zetten, daar de slang van de pot op aansluiten en klaar.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51

Qwerty-273

Meukposter

Aangezien je dit op de benedenverdieping doet, dus ik neem aan dat deze ook gebruikt gaat worden door bezoekers. Is het wel hygiënisch? Een apart bidet neemt natuurlijk wel ruimte in, maar je bent er wel zeker van dat er niet frontaal over de sproeier wordt geplast / gepoept. Als het een toilet is waar jullie zelf voornamelijk op zullen zitten (bijvoorbeeld boven) dan is dat risico natuurlijk ook een stuk kleiner.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Qwerty-273 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:28:
Aangezien je dit op de benedenverdieping doet, dus ik neem aan dat deze ook gebruikt gaat worden door bezoekers. Is het wel hygiënisch? Een apart bidet neemt natuurlijk wel ruimte in, maar je bent er wel zeker van dat er niet frontaal over de sproeier wordt geplast / gepoept. Als het een toilet is waar jullie zelf voornamelijk op zullen zitten (bijvoorbeeld boven) dan is dat risico natuurlijk ook een stuk kleiner.
Beetje goede systemen werken met een sproeier die volledig verdwijnt en daarnaast ook nog eens zelfreinigend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Neusje van de zalm op dit gebied in Azië is toch wel Toto.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Matthijs..
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 23:31
Dit lijkt me nou typisch zo'n product dat je eerst wilt testen. Dat kan blijkbaar bij ondernemer 'frisse bips' _/-\o_
https://www.frissebips.nl/showroom-douchewc/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
Wij hebben een bidet douche ingebouwd naast de WC. Een beetje dit idee, maar dan wel wat netter en mooier.

We zijn er erg tevreden over!

Afbeeldingslocatie: https://bidetdouche.nl/pub/media/catalog/product/cache/image/900x900/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/t/o/toiletdouche_black_1_1.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

YouTube: People Use A Bidet For The First Time

Ik heb niet een wc met ingebouwd bidet. Wel een bidetdouche als wc bril. Een echte japanse WC bril dus. Iets wat ik altijd al had gewild sinds ik in Japan ben geweest 10 jaar geleden, en iets wat mogelijk is omdat ik de wc heb laten renoveren en dus een extra stroom en waterpunt heb laten aanleggen.

Hoe is het in gebruik
Fris, hygienisch en comfortabel natuurlijk. De verwarmde bril wordt ook goed gewaardeerd.

Net zo makkelijk als een normale bril. Zeker met een waterontharder waardoor er ook geen kalkaanslag is.

Hoe is het mechaniek
Werkt zoals het hoort.

Geen idee. Nooit een normaal bidet gebruikt.

Ik heb wel 1 gekozen waarbij de douche achter een klepje blijft wanneer deze niet in gebruik is EN 1 waarbij er een afstandsbediening is (en niet een breed control panel aan de zijkant...)
Tremio schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:42:
Wij hebben een bidet douche ingebouwd naast de WC. Een beetje dit idee, maar dan wel wat netter en mooier.

[Afbeelding]
Een handdouche? Wel aangesloten op warm water?

Heb ik ook wel eens ervaren in Dubai. Vind het alleen niet prettig idee dat je toch wel met je handen near the action moet zijn :P
Dit is de reden dat je eentje moet nemen met sproeier achter een klepje

zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.frissebips.nl/wp-content/uploads/2016/02/Installatie-japanese-bidet-Maro-2.jpg
https://www.frissebips.nl/project/maro-japanese-bidet/

(zo'n model heb ik ook. Maar wat je op foto ziet is niet van mij ;)
Ik ben ook helemaal niet eens met de beslising om het stroompunt onder de kraan aan te brengen... 8)7 )

[ Voor 116% gewijzigd door kmf op 07-01-2019 13:49 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ASW1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:43:
Nee ik bedoel echt een mooi compleet systeem wat netjes wordt weggewerkt. Ik wil liever geen slangen of aansluitpunten zien.
Goed punt, ik heb daar nog niet echt bij stilgestaan. Ik heb alles op de benedenverdieping (badkamer en toilet) dus dat is voor gezamenlijk gebruik van ons en gasten. Zoals ik het zie zijn er systemen waarbij de sproeier wegschuift en dat de kans op overheenplassen heel klein is. En anders vraag ik de gasten wel of ze willen gaan zitten :')
Tremio schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:42:

[Afbeelding]
Dit is inderdaad het systeem wat ik ook ken wat ze veel in Azie gebruiken. In mijn vorige huis had ik een bidet met een kraantje. Ik zou het voor het schone gevoel toch liever zonder zo'n spuit doen en meer geautomatiseerd. Ik vind de systemen wel erg duur.
kmf schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:42:
YouTube: People Use A Bidet For The First Time

Ik heb niet een wc met ingebouwd bidet. Wel een bidetdouche als wc bril. Een echte japanse WC bril dus. Iets wat ik altijd al had gewild sinds ik in Japan ben geweest 10 jaar geleden, en iets wat mogelijk is omdat ik de wc heb laten renoveren en dus een extra stroom en waterpunt heb laten aanleggen.

Hoe is het in gebruik
Fris, hygienisch en comfortabel natuurlijk. De verwarmde bril wordt ook goed gewaardeerd.

Net zo makkelijk als een normale bril. Zeker met een waterontharder waardoor er ook geen kalkaanslag is.

Hoe is het mechaniek
Werkt zoals het hoort.

Geen idee. Nooit een normaal bidet gebruikt.

Ik heb wel 1 gekozen waarbij de douche achter een klepje blijft wanneer deze niet in gebruik is EN 1 waarbij er een afstandsbediening is (en niet een breed control panel aan de zijkant...)

[...]

Een handdouche? Wel aangesloten op warm water?

Heb ik ook wel eens ervaren in Dubai. Vind het alleen niet prettig idee dat je toch wel met je handen near the action moet zijn :P

[...]

Dit is de reden dat je eentje moet nemen met sproeier achter een klepje

zoiets:
[Afbeelding]
https://www.frissebips.nl/project/maro-japanese-bidet/

(zo'n model heb ik ook. Maar wat je op foto ziet is niet van mij ;)
Ik ben ook helemaal niet eens met de beslising om het stroompunt onder de kraan aan te brengen... 8)7 )
toon volledige bericht
Zo'n systeem had ik ook in gedachten, alleen dan alles wel helemaal weggewerkt achter de muur. Waterontharder ben ik ook voor aan het kijken, lijkt me een hele mooie aanvulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 258387 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:03:
[...]

Zo'n systeem had ik ook in gedachten, alleen dan alles wel helemaal weggewerkt achter de muur. Waterontharder ben ik ook voor aan het kijken, lijkt me een hele mooie aanvulling.
Mwah, hopelijk doe je er dan een afneembaar paneel bij zodat je nog bij het kraantje en/of stopcontact kan komen ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Anoniem: 258387 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:03:
Goed punt, ik heb daar nog niet echt bij stilgestaan. Ik heb alles op de benedenverdieping (badkamer en toilet) dus dat is voor gezamenlijk gebruik van ons en gasten. Zoals ik het zie zijn er systemen waarbij de sproeier wegschuift en dat de kans op overheenplassen heel klein is. En anders vraag ik de gasten wel of ze willen gaan zitten :')
Ander perspectief, wij hebben thuis een urinoir (met deksel) naast de gewone toiletpot, het aantal mannen wat bij ons te gast is en gebruik maakt van het urinoir is zeer zeer klein. Ik denk dat velen zullen afvragen wat een bidet is en het niet gebruiken of helemaal niet snappen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe werkt dit systeem dan? Je gebruikt het papier om je kont af te drogen? In VIetnam stond er altijd een emmer water naast het toilet, en van het papier was de bedoeling dat je het in de emmer gooide maar ik heb het systeem nooit begrepen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Er schuift een sproeier onder de zitting vandaan die de boel schoon spuit :-)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Geberit Aquaclean Sela Installatie

[ Voor 39% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-01-2019 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
@Marzman Ah ja, een botol cebok zoals Indo's het wel kennen. Water over je reet laten stromen en met je vrije hand je nagels bruin maken. Met je linkerhand welteverstaan, immers eet je je rijst met je rechter. :Y)
Oh en soms zijn de pijpen zo dun dat je je papier er niet door moet spoelen, Griekenland is ook zo'n voorbeeld. Papier in de prullenbak anders verstopt de boel.

[ Voor 27% gewijzigd door True op 07-01-2019 16:43 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:33:
Hoe werkt dit systeem dan? Je gebruikt het papier om je kont af te drogen? In VIetnam stond er altijd een emmer water naast het toilet, en van het papier was de bedoeling dat je het in de emmer gooide maar ik heb het systeem nooit begrepen.
Sommige potjes laten een behaaglijke woei onder je aars gaan om de boel droog te maken. In andere gevallen inderdaad papier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:56
Toto moet je hebben, neusje van de zalm. Zeker in Azië waar dit meer gemeengoed is een grotere speler dan grohe of welk merk dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Maar Toto is in Nederland slecht verkrijgbaar en reteduur...

Geberit is hier in Europa al jaren bezig met douchewc's, zou ook zeker daar eens naar kijken. Al hebben die ook dure oplossingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een half jaar gereisd in Azie en daar toch wel veel toiletoplossingen meegemaakt. Van een gat in de grond met een emmertje water ernaast en toiletpotten met een sproeier ernaast tot de meest luxe systemen met verwarmde bril en ingebouwde sproeier en föhn (waarbij zowel kracht van straal/luchtstroom als de temeperatuur daarvan kon worden ingesteld, alsmede de positie (naar voren, naar achteren, een st grotere hoek of juist kleinere, alles kon)). Er zat ook nog een knopje op om doorspoelgeluiden uit een speaker te laten komen...

Mijn conclusie: wat ben ik blij met onze wc potten en gewoon papier. Maar dat zal een persoonlijke voorkeur zijn ;) Hoewel ik wel moet toegeven, met het spelen met die “luxe” potten heb ik me wel erg lang vermaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
cryptapix schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:51:
Ik heb een half jaar gereisd in Azie en daar toch wel veel toiletoplossingen meegemaakt. Van een gat in de grond met een emmertje water ernaast en toiletpotten met een sproeier ernaast tot de meest luxe systemen met verwarmde bril en ingebouwde sproeier en föhn (waarbij zowel kracht van straal/luchtstroom als de temeperatuur daarvan kon worden ingesteld, alsmede de positie (naar voren, naar achteren, een st grotere hoek of juist kleinere, alles kon)). Er zat ook nog een knopje op om doorspoelgeluiden uit een speaker te laten komen...

Mijn conclusie: wat ben ik blij met onze wc potten en gewoon papier. Maar dat zal een persoonlijke voorkeur zijn ;) Hoewel ik wel moet toegeven, met het spelen met die “luxe” potten heb ik me wel erg lang vermaakt.
Ja dat is mijn ervaring ook. Soms gewoon een gat in de grond, wat papier om te droger en een aftandse slang voor (schoon) water.

Ik heb een Grohe Sensia Arena besteld. Ik ben erg benieuwd hoe die in de praktijk gaat bevallen. Maar ontzettend veel opties, mooie afwerking en een prima prijs. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-05 17:24
Ik ben vorig jaar in japan geweest en ben instant fan geworden van TOTO. Ik dacht altijd: wat een bullshit, wat is er mis met WC papier etc. Maar na een paar keer gebruiken was ik gelijk echt 100% om. WC papier is gewoon voor europese barbaren.

Heeft iemand hier ervaring met Geberit vs. TOTO ? Ik ga boven de wc renoveren en ik denk dat zo'n toilet er zeker gaat komen. Als de Geberit een zelfde ervaring heeft als de TOTO voor een lagere prijs dan ben ik daar zeker voor te porren.Voor mij moet vooral het automatische douche systeem (zowel voor mannen + vrouwen) in orde zijn, de verwarmde wc brillen, muziek en andere onzin interesseert me eigenlijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dit topic blijf ik even volgen. Toen ik in Thailand voor het eerst de bum gun moest gebruiken was ik skeptisch, maar daarna wil je eigenlijk niet meer anders _O_

als ik ga verhuizen ga ik zeker onderzoeken of we dit kunnen toevoegen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@LuNaTiC Je wil niet meer anders? Na 6 maanden Azië wil ik juist geen 'bum gun' meer... Ik kan me wel voorstellen dat die luxe potten het hier in NL ook goed gaan doen, maar ik ben tevreden met goed toiletpapier.

@Anoniem: 258387 Ik ben benieuwd naar je ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Lollercopter schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:16:
Heeft iemand hier ervaring met Geberit vs. TOTO ? Ik ga boven de wc renoveren en ik denk dat zo'n toilet er zeker gaat komen. Als de Geberit een zelfde ervaring heeft als de TOTO voor een lagere prijs dan ben ik daar zeker voor te porren.Voor mij moet vooral het automatische douche systeem (zowel voor mannen + vrouwen) in orde zijn, de verwarmde wc brillen, muziek en andere onzin interesseert me eigenlijk niet.
Volgens mij kan je Geberit testen in hun showroom in Nieuwegein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cryptapix schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:23:
@LuNaTiC Je wil niet meer anders? Na 6 maanden Azië wil ik juist geen 'bum gun' meer... Ik kan me wel voorstellen dat die luxe potten het hier in NL ook goed gaan doen, maar ik ben tevreden met goed toiletpapier.

@Anoniem: 258387 Ik ben benieuwd naar je ervaringen ;)
Ah, nouja, dat van mij is ook maar gebaseerd op 3 weken vakantie natuurlijk. Maar wat is jou dan zo gaan tegenstaan?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

cryptapix schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:23:
tja... als je op openbare toiletten zoiets moet gebruiken dan kan ik het me voorstellen
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-ngZVMqBMmEM/UwT2PH_oQwI/AAAAAAAAJIs/3-c-a5MQxhU/s1600/13843963525351.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gotravelthailand.com/webp/bum-gun.jpg.webp

als je een beetje misspuit..

daarentegen, een bidetdouche is veel hygienischer en comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Na twee trips naar Japan vind ik zo’n douchetoilet ook wel interessant (je billen met papier afvegen lijkt opeens iets middeleeuws) maar wat me weerhoudt, nu ik een nieuwe badkamer plan, is toch de kosten en de extra complexiteit. Er zit wat electronica aan, bewegende onderdelen, verwarmingselement, etc wat toch allemaal componenten zijn die wat vaker stuk gaan.
Een normaal toilet kan, als je er een beetje normaal mee omgaat, zo 20-30 jaar meegaan en als er toch wat stuk gaat dan kan een leek het vaak zelf fixen. En anders heb je voor een paar honderd euro weer een nieuwe. Bij een douchetoilet kan er veel meer stuk gaan en als er wat stuk is heb je sneller een monteur en nieuwe onderdelen nodig om het te fixen.
Voor dat douchetoilet, wat toch al 5 a 10 keer zo duur is als een normaal toilet moet ik daardoor ook nog rekening houden met een veel kortere economische levensduur, want kan ik verwachten dat alle onderdelen over 10-15 jaar nog steeds leverbaar zijn? Dat weerhoudt me nu toch wel een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

downtime schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:28:
Na twee trips naar Japan vind ik zo’n douchetoilet ook wel interessant (je billen met papier afvegen lijkt opeens iets middeleeuws) maar wat me weerhoudt, nu ik een nieuwe badkamer plan, is toch de kosten en de extra complexiteit. Er zit wat electronica aan, bewegende onderdelen, verwarmingselement, etc wat toch allemaal componenten zijn die wat vaker stuk gaan.
Een normaal toilet kan, als je er een beetje normaal mee omgaat, zo 20-30 jaar meegaan en als er toch wat stuk gaat dan kan een leek het vaak zelf fixen. En anders heb je voor een paar honderd euro weer een nieuwe. Bij een douchetoilet kan er veel meer stuk gaan en als er wat stuk is heb je sneller een monteur en nieuwe onderdelen nodig om het te fixen.
Voor dat douchetoilet, wat toch al 5 a 10 keer zo duur is als een normaal toilet moet ik daardoor ook nog rekening houden met een veel kortere economische levensduur, want kan ik verwachten dat alle onderdelen over 10-15 jaar nog steeds leverbaar zijn? Dat weerhoudt me nu toch wel een beetje.
Dat is dan ook de reden dat ik een wc bril hebt genomen en niet een complete wc. Een bril kan je makkelijk vervangen immers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@LuNaTiC wat @kmf zegt ;) die luxe potten zijn in begin wat onwennig en grappig, maar uiteindelijk prima. Ik zou het geld er alleen niet voor over hebben, vind het totaal zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
kmf schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Dat is dan ook de reden dat ik een wc bril hebt genomen en niet een complete wc. Een bril kan je makkelijk vervangen immers
Is wel iets minder mooi omdat die zittingen (vaak) externe leidingen hebben en zittingen waarbij ze door de pot gaan mogelijk een issue hebben dat onderdelen of compleet vervangende zittingen over een x-aantal jaar niet meer leverbaar zijn of dat een opvolger weer een andere pot/gaten vereist.

Als je kijkt naar mogelijke levensduur/verkrijgbaarheid van onderdelen zou ik zeker eerder kijken naar een Europees merk ipv een Toto, aangezien laatste al minder verkrijgbaar is en als deze van de markt verdwijnt hier worden onderdelen al helemaal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:24:
[...]

Is wel iets minder mooi omdat die zittingen (vaak) externe leidingen hebben en zittingen waarbij ze door de pot gaan mogelijk een issue hebben dat onderdelen of compleet vervangende zittingen over een x-aantal jaar niet meer leverbaar zijn of dat een opvolger weer een andere pot/gaten vereist.
Het is een dilemma... maar tenzij je vaak close-ups van je wc gaat nemen, dan zal je er niet veel van zien. Je kijkt er op z'n best van boven naar namelijk. En dan zijn eventuele leidingen goed weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:36
Zelf bezit ik sinds kort de: Vitra V-care Comfort.
Afgelopen week is mijn wc-ruimte verbouwd om deze wc naadloos te installeren. Het werkt fantastisch en ik wil nooit meer anders, daarnaast is mijn wc-ruimte ook prachtig geworden.
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/1/29/bc655e4f6066f09ad0042e78f8c9aafa-full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-05 17:20
Een bidet is zo fijn!!! Ik ben veel in het buitenland geweest en een bidet gebruikt, en was op zoek naar een eenvoudige manier om thuis ook een bidet te installeren.

Ik dacht appeltje eitje! Niet dus

De meeste oplossingen zijn duur en hebben een loodgieter nodig!! De standard setjes passen niet op bijvoorbeeld een standaard WC met hoekstopkraan. Lang verhaal kort: nadat ik mijn bidet thuis had gemaakt kreeg ik vragen van vrienden die het ook wilde hebben. Inmiddels was ik bijna loodgieter geworden en dacht, laat ik er maar een side-project van maken. Kan ik anderen mensen misschien ook blij maken.

Dus ik heb alle instructies en kant-en-klare DIY set op een site gezet. *snip* die kan je ook hier posten.

Site verwijderd evenals smilies achter elke zin.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 14-03-2019 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

@Señor Sjon waarom heb je de site verwijderd dan? Is toch relevant voor dit topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:08
Matthijs.. schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:40:
Dit lijkt me nou typisch zo'n product dat je eerst wilt testen. Dat kan blijkbaar bij ondernemer 'frisse bips' _/-\o_
https://www.frissebips.nl/showroom-douchewc/
Zou je dan in de showroom kunnen poepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
LuNaTiC schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:37:
@Señor Sjon waarom heb je de site verwijderd dan? Is toch relevant voor dit topic?
Omdat het zijn eigen site is en het meer als spam gezien wordt. Hij kan dat dan net zo goed hier vertellen. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Señor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:46:
[...]

Omdat het zijn eigen site is en het meer als spam gezien wordt. Hij kan dat dan net zo goed hier vertellen. :)
Ah, jij vermoed dat ie landelijke bekendheid wilt vergaren en zwaar wilt cashen d.m.v. een linkje in een forumtopic met een handvol groepje bidet-enthousiastelingen?

(ik kan natuurlijk niet beoordelen wat er op die site stond en of het inderdaad net zo makkelijk is om het gewoon direct hier neer te zetten (simpele copy/paste van platte tekst?), maar het klinkt me allemaal wat overtrokken in de oren... lijkt me gewoon een ontopic en relevante link.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:37:
Er schuift een sproeier onder de zitting vandaan die de boel schoon spuit :-)

[YouTube: Geberit Aquaclean Sela Installatie]
Eigenlijk wel een briljante uitvinding. Jammer dat je die bidet's niet zovaak in Nederland vindt. Toen ik in ene hotel in Spanje was had ik wel een bidet op de badkamer, en moest toch even 3 tellen nadenken wat het ook alweer was. Zo weinig zie je het :P
Ik had het overigens niet uitgeprobeerd. Helaas...... ;)

Ik kan me nog een topic hier op het forum herinneren van iemand die zijn badkamer met bidet wou showen.
Eerste reactie: "Jezus, wat een lage wastafel 8)7 "

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 19-03-2019 11:33 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
Hierbij de instructievideo's:

YouTube: Hugo Bidet Installation video
YouTube: Hugo Bidet installatie video

Webshop is bedoeld om alle materialen in 1 keer thuis krijgen ipv meerdere bezoekjes aan de bouwmarkt en sommige onderdelen kun je daar niet eens kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Heeft iemand van jullie ervaring met het merk Rapotec? Voor ons nieuwe appartement willen we graag één van de twee toiletten upgraden naar een douche-wc. Keuze valt op dit moment op de Rapotec Rapowash, maar heb om eerlijk te zijn weinig vergelijkingsmateriaal op dit moment. (https://www.sanitairwinkel.nl/p/77023864/rapotec-douche-wc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
Zelfs de NOS ziet het voordeel van een Bidet:

"Steeds vaker billen afvegen op z'n Japans: met water in plaats van papier"

https://nos.nl/artikel/22...in-plaats-van-papier.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1238076

*snip*

Waar kan ik een systeem vinden om dit soort gespam weg te spoelen? Shit has hit the fan in wc-land nu de zoveelste partij zijn pleesproeier aan wil prijzen.

[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 02-08-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1251548

:) 1 jaar geleden heb ik er één gekocht.
Ik ben tot nu toe super tevreden . Lekker fris gevoel !

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 13-09-2019 09:42 . Reden: Link verwijderd ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie wat (spam) berichten en we zijn nu een aantal maanden verder. Ik heb destijds de Grohe Sensia Arena besteld, ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een toilet! _/-\o_

Er zitten zoveel opties en functies op het apparaat, massagestralen, hoe warm wil je het water, wat voor straal moet er gegeven worden, hoe hard moet er lucht worden geblazen, automatisch doorspoelen ja of nee, wil je de verlichting aan of juist niet (handig tijdens de nacht), moet het deksel na gebruik weer sluiten of alleen de bril van het toilet en zo zullen er nog wel een aantal opties zijn die ik nog niet eens heb geprobeerd. En het voelt echt veel schoner aan, ik zou niet meer anders willen. :P

Er is ook een app waarmee je instellingen kunt doen, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. De afstandsbediening is voor mij meer dan voldoende.

Duur? Ja, voor een toilet wel, maar als ik kijk naar de opties en hoe mooi het inelkaar zit vind ik het elke cent waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Anoniem: 258387 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:54:
Ik zie wat (spam) berichten en we zijn nu een aantal maanden verder. Ik heb destijds de Grohe Sensia Arena besteld, ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een toilet! _/-\o_
Ik vind het altijd mooi om te zien dat TS na een lange periode terugkoppeling heeft op zijn eigen topicvraag. Waarvoor hulde.

Zelf lees ik dit soort topics altijd met veel interesse, maar toch wel met een paar vragen in mijn achterhoofd.
Behalve het aspect van het 'geen toiletpapier meer hoeven gebruiken' zie ik de voordelen niet zo om de extra kosten te rechtvaardigen?
Er zitten zoveel opties en functies op het apparaat [...] en zo zullen er nog wel een aantal opties zijn die ik nog niet eens heb geprobeerd.
Hoeveel opties gebruik je nu daadwerkelijk? En zijn de opties die jij gebruikt ook geschikt voor je vrouw/kind/visite die na jou op de toilet gaat zitten of moeten die dan anders worden ingesteld?
En het voelt echt veel schoner aan, ik zou niet meer anders willen. :P
Maar voelde het voordat je deze toilet aanschafte dan niet schoon aan als je met toiletpapier moest vegen? Dat water zachter aanvoelt kan ik begrijpen, maar in beide gevallen veeg/spoel je toch je billen toch gewoon schoon?
Er is ook een app waarmee je instellingen kunt doen, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. De afstandsbediening is voor mij meer dan voldoende.
Ook hier snap ik niet echt het voordeel van. Hoe vaak wissel je op afstand de instellingen van je toiletpot? Wil je de wijzigingen niet gelijk ervaren, in plaats van ze zomaar om te zetten?
De app lijkt me vooral grappig om op afstand de straal wat harder te zetten als iemand anders op de pot zit, maar misschien is dat mijn onvolwassen geest :+
Duur? Ja, voor een toilet wel, maar als ik kijk naar de opties en hoe mooi het in elkaar zit vind ik het elke cent waard.
Vooral vanuit het kostenaspect snap ik de keuze voor een bidet/Japanse bril (nog)niet.
Zowel met papier als met water worden je billen schoon en na elke toiletbeurt moet je je handen wassen (toch?). Als ik bij mij thuis zie hoe moeilijk het af en toe is om in de toilet te mikken, vraag ik me af hoe goed visite met zo'n toilet om kan gaan?
En mijn analoge toiletpot zit ook heel mooi in elkaar, al zeg ik het zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]m181087 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:59:
Ik vind het altijd mooi om te zien dat TS na een lange periode terugkoppeling heeft op zijn eigen topicvraag. Waarvoor hulde.
Dat zijn we hier wel een klein beetje aan elkaar verplicht O+
Zelf lees ik dit soort topics altijd met veel interesse, maar toch wel met een paar vragen in mijn achterhoofd.
Behalve het aspect van het 'geen toiletpapier meer hoeven gebruiken' zie ik de voordelen niet zo om de extra kosten te rechtvaardigen?
Het kost absoluut meer, het toilet zelf is een stuk duurder en ook het gebruik zal niet goedkoop zijn. Zo is het toilet voorzien van verlichting, geeft warm water dus elk toiletgebruik zal gerust een aantal centen kosten. De voordelen? De ervaring van luxe, het gemak, en dat het veel schoner aanvoelt.
Hoeveel opties gebruik je nu daadwerkelijk? En zijn de opties die jij gebruikt ook geschikt voor je vrouw/kind/visite die na jou op de toilet gaat zitten of moeten die dan anders worden ingesteld?
Ik zal niet alle opties gebruiken, meestal probeer je verschillende opties uit, stel je die in die voor jouzelf fijn zijn en dan blijf je er vanaf. De temperatuur van het water en de hardheid van de blower zijn bij mij eenmalige instellingen. Maar zijn ook zo met een druk op de knop weer aan te passen voor iemand die het weer anders wil. (afstandsbediening heeft een duidelijk display, kan niet misgaan)
Maar voelde het voordat je deze toilet aanschafte dan niet schoon aan als je met toiletpapier moest vegen? Dat water zachter aanvoelt kan ik begrijpen, maar in beide gevallen veeg/spoel je toch je billen toch gewoon schoon?
Ik had hiervoor geen vergelijkingsmateriaal maar het voelt meer als uitvegen in plaats van schoonvegen. Nu komt er een ferme straal en lekker woei die de boel schoonmaken en droogmaken. Je trekt toch net wat frisser je broek weer omhoog.
Ook hier snap ik niet echt het voordeel van. Hoe vaak wissel je op afstand de instellingen van je toiletpot? Wil je de wijzigingen niet gelijk ervaren, in plaats van ze zomaar om te zetten?
De app lijkt me vooral grappig om op afstand de straal wat harder te zetten als iemand anders op de pot zit, maar misschien is dat mijn onvolwassen geest :+
Je kunt de app denk ik meer zien als leuk handigheidje. Voor als de afstandsbediening niet werk door een lege batterij, oma op het toilet zit en wel graag de bidetfunctie wil gebruiken maar niet met de afstandsbediening overweg kan. Dat kun je dan zo vanaf de bank even doen. _/-\o_
Vooral vanuit het kostenaspect snap ik de keuze voor een bidet/Japanse bril (nog)niet.
Zowel met papier als met water worden je billen schoon en na elke toiletbeurt moet je je handen wassen (toch?). Als ik bij mij thuis zie hoe moeilijk het af en toe is om in de toilet te mikken, vraag ik me af hoe goed visite met zo'n toilet om kan gaan?
En mijn analoge toiletpot zit ook heel mooi in elkaar, al zeg ik het zelf.
Ja, ook een analoge pot werkt. Maar als je dit eenmaal bent gewend wil je denk ik niet anders meer. De pot doet alles zelf, is zelfreinigend en het bidetbuisje schuift in het toilet weg. Daar kun je niet overheen plassen. Hij richt zelf ook exact op je achterste, er zit een sensor in. Doorspoelen hoef je zelf ook niet te doen, dat doet het ding zelf als je weggaat. Net zoals de bril op en neer schuiven. _/-\o_

Deze mevrouw legt het denk ik ook wel aardig uit.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
GROHE Sensia Arena Douchetoilet review video

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 258387 op 13-09-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 23:30

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb in 2010 een losse washlet (zo heet zo'n ding in Japan) op de wc boven geplaatst. Dit tot grote tevredenheid. De eerste heb ik in 2018 vervangen omdat ik toch in de bigcamera was (elektro shop in tokyo), maar de oude deed het nog prima. Zowel de oude als de nieuwe waren van Koreaanse makelij. Tevens heb ik in 2018 bij verbouwing van de WC beneden een Xiaomi washlet geplaatst.

Op kantoor hebben we van die geintegreerde Geberit potten. Ik vind deze eerlijkgezegd met grote afstand het slechtst van alle washlets die ik ken, of dat nou losse brillen zijn of de geintegreerde in Japan. Als ik van een Geberit af kom dan ben ik bijna van top tot teen onder gespetterd, ook op de laagste stand, omdat de straal te sterk en onrustig is. Voor mijn volgende woning dus weer gewoon opbouw washlets.

Mijn advies voor een goede goedkope washlet is de Xiaomi, deze bevat geen onnodige zaken als 'billenfohn' (of ga je een kwartier zitten tot je kont droog is geblazen?) en werkt puur op de druk van je waterleiding, dus ook geen pomp. Daardoor is hij een stuk goedkoper. Wel even via Ali of Gearbest bestellen.
Wil je er een met pomp dan raad ik de Mewatec D300 aan, die kost 500.

Meer dan 500 a 600 euro uitgeven voor een vaag onbekend merk is gekkenwerk, voor dat bedrag koop je in Azie de meest luxe uitvoering van Panasonic of Toto.

[ Voor 8% gewijzigd door Aidix op 13-09-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiedelDiedel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 16:31

FiedelDiedel

Paranoïde Piet

Net terug uit Japan, wat een verademing die potten van TOTO. Als je dan weer moet vegen voel je je net een holbewoner. Het is gewoon hygiënischer en het gebruiksgemakt ligt vele malen hoger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:01
Iedere keer als ik langs dit topic scroll blijf ik mij twijfels houden.
Hoe kan dit nou werken bij dunnere ontlasting en een harige reet?

Komt er 3 bar op je arie op het schoon te krijgen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Bij buikgriep is een warme waterstraal een verademing. Na de 5e x in een uur op de wc, dan is het puppyzachtste
spoiler:
(serieus reclamemensen, wie gaat er nou suggereren om met puppies je kont af te vegen?)
nog gelijk aan schuurpapier.

Hier in huis gebruiken de andere huisgenoten niet alles. Maar de verwarmde bril is altijd wel gewenst. Ik heb het stroomverbruik gelogt, en het blijkt per dag toch wel wat af te fikken (om de zoveel secondes gaat er 50watt doorheen) Ik heb daarom de twee wc's maar voorzien van een tijdsklok. In de avond hoeft de wc bril niet opgewarmd te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Indien het geen inbouw toilet is zou ik aanraden om een tstuk te plaatsen met daarachter een hoekstopkraan. En dan een 10 mm koper buis buigen net onder de wc-bril. Werkt goed en zo gemaakt door een loodgieter.

Goede keuze overigens een bidet. Ik snap niet hoe mensen na hun behoefte genoege nemen met alleen afvegen. bah :)
Heb altijd een flesje water bij me :)))

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 23:30

Aidix

Geluidspietlut

Frontysco schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:45:

Bij een Geberit komt er 3 bar uit. Dan is je kont schoon maar je rug ook. Duitse grundlichkeit.
Bij een Toto komt er een bescheidener straal uit. Die straal is redelijk fel maar niet genoeg om dik aangekoekte chocola tot diep in de anale sphincter brandschoon te spuiten. Je hebt dus twee opties.

1. Toto doet het voorwerk en je maakt het af met papier. Je smeert geen dikke laag chocola meer uit op je billen maar een sesamzaadje blijft nog wel eens hangen. Met name in je crack.
Of
2. Je helpt de straal een handje. Dwz je poetst zelf je gat schoon met je vingers. Daarna heb je alleen nog papier nodig om het droog te maken.

Overigens werken die Thaise hand douche dingen nog steeds het best en ze kosten ook maar een tientje.

[ Voor 5% gewijzigd door Aidix op 13-09-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Frontysco schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:45:

Een harige reet en papier, ik denk dat we beide kunnen raden dat je de ontlasting dan gewoon in de haren smeert. Iedere man scheert toch ook zijn reet neem ik aan? :/

Verder kun je bij die van mij de hardheid van de straal instellen. Er zitten 2 man/vrouw standen op en 1 stand voor vrouwen. En dan dus nog zelf de hardheid van de straal instellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Aangezien je dit op de benedenverdieping doet, dus ik neem aan dat deze ook gebruikt gaat worden door bezoekers. Is het wel hygiënisch?
Goede tip voor je, ga niet naar de betere hotels, restaurants etc in Japan want daar hebben ze dit soort toiletten al 20 jaar. Het is absoluut niet onhygiënisch (zouden ze daar absoluut niet accepteren).

En elke wat oudere man (spreek uit ervaring) zal je dankbaar zijn. Ik heb er al een sinds vele jaren en zou het gekloot met papier niet meer willen. Blijf onthouden dat de meerderheid van de mensen op deze kloot geen papier gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 08:51

Qwerty-273

Meukposter

Anoniem: 310408 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:40:
Goede tip voor je, ga niet naar de betere hotels, restaurants etc in Japan want daar hebben ze dit soort toiletten al 20 jaar. Het is absoluut niet onhygiënisch (zouden ze daar absoluut niet accepteren).
Er zit daar wel een verschil tussen. Namelijk in Japan zal iedereen weten hoe het werkt en wat je er niet mee moet doen. In NL zal het bij het gros van jouw bezoekers ontbreken aan de kennis wat je wel en niet kan doen. ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Qwerty-273 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:18:
[...]

Er zit daar wel een verschil tussen. Namelijk in Japan zal iedereen weten hoe het werkt en wat je er niet mee moet doen. In NL zal het bij het gros van jouw bezoekers ontbreken aan de kennis wat je wel en niet kan doen. ;)
Voor die mensen hang je er gewoon een rol WC-papier naast en dan hoeven ze ook niet te weten hoe het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Qwerty-273 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:18:
[...]

op de bril zit een sensor waardoor de bril enkel werkt boven een bepaald gewicht. en boven een bepaald gewicht zal het ergste wat kan gebeuren een natte bil zijn. als ze opschrikken omdat ze een knopje indrukken, dan zet de sensor de bril gelijk op stop. dat zal ze leren om zomaar knopjes aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 03-05 13:46
Dit topic is ondertussen al aardig oud, maar ik ben benieuwd of er ondertussen meer Tweakers zijn met zo'n sjieke bril. Ik overweeg zelf momenteel om een Maro D'Italia DI600 aan te schaffen. Volgens de firma FrisseBips (briljante naam!) de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaroolH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Heb inmiddels 3 traditionele bidets versleten en wegens verhuizing ben ik op zoek naar de 4e. Ik heb geen ervaring met Japanse inbouw bidets, maar ik word er niet enthousiast van. Wij gebruiken een los bidet na de grote boodschap. Dat je geen toiletpapier meer nodig hebt klopt niet. Toiletpapier is voor het grote werk en de afwerking gebeurt op het bidet. Daarnaast is een los bidet praktisch om je voeten te wassen, kleine handwasjes etc., maar - at last but not at least - zorgt een bidet ervoor dat je een fris onderkantje hebt voordat je gaat vrijen zonder dat je uitgebreid onder de douche hoeft te gaan.
Het gaat waarschijnlijk weer een ouderwets los bidet worden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 21:47
CaroolH schreef op maandag 18 juli 2022 @ 04:38:
Heb inmiddels 3 traditionele bidets versleten en wegens verhuizing ben ik op zoek naar de 4e. Ik heb geen ervaring met Japanse inbouw bidets, maar ik word er niet enthousiast van. Wij gebruiken een los bidet na de grote boodschap. Dat je geen toiletpapier meer nodig hebt klopt niet. Toiletpapier is voor het grote werk en de afwerking gebeurt op het bidet. Daarnaast is een los bidet praktisch om je voeten te wassen, kleine handwasjes etc., maar - at last but not at least - zorgt een bidet ervoor dat je een fris onderkantje hebt voordat je gaat vrijen zonder dat je uitgebreid onder de douche hoeft te gaan.
Hahaha... Ik moest bij je eerste zin aan Koot en Bie denken :+

3 bidets versleten... Ik heb in m'n hele leven (44 jaar) nog niet eens 1 toiletpot versleten... :o :o

Een fris onderkantje voor het vrijen is zeker wel fijn, maar ik vind het ook wel fijn als de rest ook een beetje schoon is...
Ik heb een bidet echt nooit begrepen, maar dat kan ook mijn tekortkoming zijn natuurlijk. Als je altijd chocola smeert met een papiertje is er sowieso iets niet helemaal tof met je spijsvertering volgens mij.
In dat geval kan ik me voorstellen dat dit wel prettig is misschien...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CaroolH schreef op maandag 18 juli 2022 @ 04:38:
Heb inmiddels 3 traditionele bidets versleten en wegens verhuizing ben ik op zoek naar de 4e. Ik heb geen ervaring met Japanse inbouw bidets, maar ik word er niet enthousiast van.
Vreemd. Geen ervaring maar toch een mening.
Wij gebruiken een los bidet na de grote boodschap. Dat je geen toiletpapier meer nodig hebt klopt niet. Toiletpapier is voor het grote werk en de afwerking gebeurt op het bidet.
Dat is nu juist zo fijn aan een inbouwbidet. Die regelt het “grote werk” en ook de afwerking. Geen toiletpapier meer nodig. Je billen schoonmaken met een stukje ruw papier voelt tegenwoordig middeleeuws.
Daarnaast is een los bidet praktisch om je voeten te wassen, kleine handwasjes etc., maar - at last but not at least - zorgt een bidet ervoor dat je een fris onderkantje hebt voordat je gaat vrijen zonder dat je uitgebreid onder de douche hoeft te gaan.
Jij doet de was in je bidet? Dat klinkt niet erg fris. Afgezien daarvan heeft niet iedereen ruimte voor een apart bidet. Nederlandse toiletten (en ook badkamers) zijn vaak minuscule hokjes waar geen apart bidet meer in past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:08
downtime schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:36:

Dat is nu juist zo fijn aan een inbouwbidet. Die regelt het “grote werk” en ook de afwerking. Geen toiletpapier meer nodig. Je billen schoonmaken met een stukje ruw papier voelt tegenwoordig middeleeuws.
Ruw? Dat ligt dan aan de persoon zelf en wat voor toiletpapier je gekocht hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door Nopheros op 18-07-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In onze familie hebben we een aantal (relatief) goedkope brillen van vidaxl. verwarmde bril, verwarmd water, verschillende sterktes van het water, droogoptie met föhn. Doen het prima, al is bij die van mij na 5 jaar de warmwaterfunctie ermee opgehouden. Nu gebruik ik hem gewoon met koud water.

Voor de 200 euro die ze jaren geleden kosten prima brillen. Tegenwoordig zijn ze wat duurder maar nog steeds goedkoop vergeleken met een Geberit met dezelfde functionaliteit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nopheros schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:06:
[...]

Ruw? Dat ligt dan aan de persoon zelf en wat voor toiletpapier je gekocht hebt?
Probeer jij je billen maar eens met glad papier af te vegen. Uit de printer ofzo. Dan zul je zien dat toiletpapier allemaal ruw is. Het ene is alleen nog wat ruwer dan het andere.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-05 17:24
Bij deze een update nu na 1 jaar ervaring:

Beneden: Toto Washlet RW

Bouwkwaliteit van de afstandbediening + pot is beter dan de Vitra. De WC bril zelf is wel duidelijk plastic.
Manier van spoelen + voorsprayen van de pot tegen aankoeken ( :+ ) is .... decadent / hygiënisch maar is echt japanse OCD. Zodra mijn visite voor het eerst naar plee gaat en de pot zelf als het Feyenoord stadium verlicht wordt dan zakt hun broek direct al af lol :+ :+ :+ Totaal nutteloos. Soms ook om 2 uur snachts, gaat hij herrie maken en schoonmaken.
Ding maakt zowieso een hoop taffus herrie continu. De waterpomp is mega luidruchtig.

De spoel straal is echt hoge druk en "scherp". Er zitten 2 standen op, de zachte stand is een aanrader om mee te beginnen. Op maximum druk is een Karcher hoge druk spuit er niks bij. Als je aambeien heb dan zit je dan tegen het plafond denk ik :+ :+

Algehele indruk: heel solide gebouwd, goed spul. WC bril gaat gelijk omhoog als je binnen stapt, puur omdat het kan. 8)7

Boven: Vitra V-care comfort

Veel goedkoper dan de Toto. Bouwkaliteit net ietsje minder, maar nog steeds sjiek ding. Maakt geen achterlijke spoel geluiden heel de dag. De spoelstraal vind ik persoonlijk fijner, een hogere flow met een lagere druk. Minder opties.

Beide WC's hebben echt een goede stank afzuiging, die werkt echt prima. Voor de rest tevreden mee. Al met al zou ik de Vitra net iets meer aanraden, met name door het prijs verschil.

Edit: zowel TOTO als Vitra hebben een fohn. Totale gimmick, slaat nergens op.

[ Voor 10% gewijzigd door Lollercopter op 19-07-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Gizz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:22:
In onze familie hebben we een aantal (relatief) goedkope brillen van vidaxl. verwarmde bril, verwarmd water, verschillende sterktes van het water, droogoptie met föhn. Doen het prima, al is bij die van mij na 5 jaar de warmwaterfunctie ermee opgehouden. Nu gebruik ik hem gewoon met koud water.

Voor de 200 euro die ze jaren geleden kosten prima brillen. Tegenwoordig zijn ze wat duurder maar nog steeds goedkoop vergeleken met een Geberit met dezelfde functionaliteit.
hangt er voor de aanvoer van water een slangetje in pot?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Nijl nee, wordt afgetapt met een bijgeleverd T-stuk van de waterleiding. Dus in plaats van je waterleiding met daarop 1 slangetje naar de spoelbak zijn er nu twee slangetjes: 1 naar de spoelbak en de ander naar de bril.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:00
Ik ben op dit moment een Duravit Sensowash Starck plus aan het installeren. Ik heb diverse modellen ‘live’ bekeken en uitgeprobeerd. Deze sprak mij het meest aan. Ik heb ook het bijbehorende inbouwreservoir gekozen, waardoor ik straks van alle snufjes kan genieten. Stankafzuiging, automatisch spoelen of contactloos spoelen (mooi glazen plaat waar je alleen naar hoeft te wijzen), verlichting etc. Ik heb alle werkzaamheden zelf gedaan, van sloop, leidingwerk, aanleg afvoer (spongbocht), vloerbuis voor de fontein, tegelwerk etc. De totale kosten bedragen net zo veel als dat ik een standaardtoilet had laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaroolH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
@downtime Ik weet het; nog nooit geprobeerd en toch een mening. Die mening is gebaseerd op wat ik lees en aan filmpjes heb bekeken. Misschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind, maar om nu naar een sanitairwinkel te gaan en het uit te proberen, is ook weer raar. Ik heb gelukkig wel iedere keer de ruimte gehad om een los bidet neer te zetten. Handwasjes en je voeten wassen gaat makkelijk en hygienisch, teminste als je het bidet elke keer goed schoonmaakt.
@GeeEs: elke keer chocola smeren valt wel mee, maar gezien het torenhoge toiletpapierverbruik in Nederland wordt er nog heel wat chocolade gesmeerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Weet iemand hoe eenvoudig een bum gun van water te voorzien? Ik overweeg zo'n ding aan te schaffen maar mijn toilet zit in een uitbouw dus het water is in de winter veel te koud om op je kont te sproeien :P
Ik zou dus graag warm water hebben. Hoeft niet heet te zijn. Een kleine elektrische boiler lijkt mij overkill en een bidet bril eigenlijk te duur.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Zou zoiets bruikbaar zijn?
https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=vv
Ik neem aan dat die alleen stroom verbruikt als je water afneemt?

[ Voor 22% gewijzigd door evilution op 01-08-2022 19:44 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:31
evilution schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:37:
Weet iemand hoe eenvoudig een bum gun van water te voorzien? Ik overweeg zo'n ding aan te schaffen maar mijn toilet zit in een uitbouw dus het water is in de winter veel te koud om op je kont te sproeien :P
Ik zou dus graag warm water hebben. Hoeft niet heet te zijn. Een kleine elektrische boiler lijkt mij overkill en een bidet bril eigenlijk te duur.

Ik vroeg me altijd al af waar je zo'n klein doorstromertje nou voor kon gebruiken, goed bedacht wel _/-\o_ Maar inderdaad, verbruikt alleen als 'ie wat moet doen, er zit geen voorraad warm water in. Alleen kan je zo te zien niet de temperatuur instellen. Als jouw doel is dat je bips gesteriliseerd schoon 100% bacterievrij is, kan het denk ik wel. Anders zou ik deze nemen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Kurma schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:52:
[...]

Ik vroeg me altijd al af waar je zo'n klein doorstromertje nou voor kon gebruiken, goed bedacht wel _/-\o_ Maar inderdaad, verbruikt alleen als 'ie wat moet doen, er zit geen voorraad warm water in. Alleen kan je zo te zien niet de temperatuur instellen. Als jouw doel is dat je bips gesteriliseerd schoon 100% bacterievrij is, kan het denk ik wel. Anders zou ik deze nemen:
Ja, is wat verwarrend. In de gebruiksaanwijzing van die in mijn link staat dat die instelbaar is maar dat lijkt hij op het plaatje niet te zijn. Ik moet natuurlijk wel een instelbaar ding hebben.
Sowieso zijn de productgegevens op die site een zooitje. Niet geschikt voor aansluiting op een wcd, maar, stekkerklaar 8)7

Ik ga hier eens over nadenken hoe ik dit in mijn toilet kan installeren. Het ding moet helaas wel op een bestaande groep.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gezien de huidige (water) temperatuur moest ik wellicht alvast een bum gun aan schaffen. Ik kan hem makkelijk via T-stuk op de stortbak aansluiting maken.

Is er een aanbevelingswaardig of maakt het allemaal niet zo veel uit. Wel belangrijk is dat de straal enigszins regelbaar is maar ik neem aan dat dat met de bedieningshendel wel te regelen is?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• coinman63
De installatie van mijn nieuwe douche-wc is klaar.

Ik kwam van een heel klassieke situatie met staande pot, witte tegels tot halverwege de muur standaard wastafel met een afvoerbuis die langs de muur de vloer in liep. Geen foto van, maar jullie kunnen die situatie vast levendig voor je zien. Na vier weken slopen, installeren en afwerken is het eindelijk af. In die vier weken heb ik elke dag wel een paar uurtjes aan het toilet gewerkt:
  • weghalen wc en fontein
  • afbikken tegels
  • inhakken vloerbuis t.b.v. fontein in muur
  • inhakken spongbocht
  • nieuwe aanleg waterleiding omdat ik bij het uithakken van de fonteinafvoer door de waterleiding ging
  • gaten dichten en onderste helft van de muur glad maken (gelijk aan bovenste deel)
  • inbouwreservoir plaatsen (Durasystem met geurafzuiging en voorbereiding voor douchetoilet)
  • inbouwreservoir aftimmeren
  • vloertegels en wandtegels plaatsen
  • Verlaagd plafond plaatsen met HUE strip en spot
  • voegen, kitten
  • plaatsen en aansluiten wc (Duravit Senssowash Starck +), spoelknop (elektronisch Durasystem a2) en fontein
  • wc-borstel en wc-rolhouder ophangen
Halverwege:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0WLXS0AAAvAalG2TEfvdddAKlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBnjv7VK5sg3WCRNlYgjdXah.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKzrYNTVCHEBGBvSq5JX7oDB0Mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TLg5B6WSlcqPdq2GNKatadP.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben nu een heel luxe toilet met verwarmde, automatisch bril, automatisch openend deksel, verlichting, stankaftuiging, ladywash, douchefunctie, föhn en automatische spoeling. De eerste ervaringen zijn positief. Fijne douchestraal met goede temperatuur en kracht, relatief weinig lawaai. Het voelt allemaal heel hygiënisch.
Best wel een beetje trots op het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zxcv
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:26
Soxx schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:09:
Heeft iemand van jullie ervaring met het merk Rapotec? Keuze valt op dit moment op de Rapotec Rapowash,
We hebben een rapowash basic i.c.m. een standaard geberit UP320 sinds 2 maanden. Dat bevalt erg goed. We missen de extras niet van de luxe 2.0 versie. We gebruiken de afstandsbediening niet of nauwelijks, het wertk prima met de knop. Verpakking en onderdelen zien er degelijk uit. Indien je wilt kan geurafzuiging eventueel toegevoegd worden in de Geberit UP320. Nu maar wachten hoe het allemaal over 5 jaar werkt.

Gek genoeg had de loodgieter die het installeerde een vraag hoe je rapowash installeert... Zijn opmerking was: "Ik ken alleen Geberit". Hoewel het mij erg duidelijk leek, heb ik voor de zekerheid de fabrikant/distributeur in NL gebeld die mij snel en netjes hielp. Er werd zelf aangeboden om de loodgieter te instrueren of 1 van hun eigen mensen te sturen voor de installatie. Lang verhaal kort: de loodgieter heeft de wc-pot geplaatst en ik heb zelf elektra en water aangesloten dat was erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
evilution schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:37:

Wij hebben hier nu hetzelfde vraagstuk, wij willen graag in onze nieuwe wc een 'bum gun' installeren, maar niet onze reet eraf vriezen in de winter (ook in huis is leiding water gauw 10-15 graden in de winter, voor mijn gevoel is dat erg koud?).

Er zijn dan twee opties: met een thermostaatkraan erbij, of zo'n doorstromer. Wat heb jij uiteindelijk gekozen, en werkt het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mooneater schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Wij hebben hier nu hetzelfde vraagstuk, wij willen graag in onze nieuwe wc een 'bum gun' installeren, maar niet onze reet eraf vriezen in de winter (ook in huis is leiding water gauw 10-15 graden in de winter, voor mijn gevoel is dat erg koud?).

Er zijn dan twee opties: met een thermostaatkraan erbij, of zo'n doorstromer. Wat heb jij uiteindelijk gekozen, en werkt het goed?
Ik heb nog niet gekozen.

Ik loop tegen wat problemen aan. Ik kan het ding niet op een aparte groep zetten, althans niet zonder veel werk en het ding trekt toch 3,5 kW en dat zou dan op de keukengroep komen samen met de oven, magnetron, koffiezetter, waterkoker, etc. Mogelijk kan ik een lichter belaste groep aftakken maar dan vergt het toch nogal wat installatiewerk. Terwijl ik eigenlijk ook van het huis af wil. Ik heb een en ander dus even op de lange baan geschoven.
Desondanks denk ik deze oplossing wel werkt. Aansluiten op de warmwaterleiding lijkt mij niet praktisch ivm met afstand ketel-toiletpot. Je wilt niet al te lang wachten op warm water en onderwijl water verspillen. Dat lukt eigenlijk alleen bij een doorstromer of close-in boiler waarbij een doorstromer natuurlijk veel zuiniger dan een close-in boiler is aangezien je alleen verwarmt bij gebruik en niks hoeft warm te houden.

Je moet dan wel die uit de link van @kurma hebben anders moet je op de blaren zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

coinman63 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:33:
De installatie van mijn nieuwe douche-wc is klaar.

Ik kwam van een heel klassieke situatie met staande pot, witte tegels tot halverwege de muur standaard wastafel met een afvoerbuis die langs de muur de vloer in liep. Geen foto van, maar jullie kunnen die situatie vast levendig voor je zien. Na vier weken slopen, installeren en afwerken is het eindelijk af. In die vier weken heb ik elke dag wel een paar uurtjes aan het toilet gewerkt:
  • weghalen wc en fontein
  • afbikken tegels
  • inhakken vloerbuis t.b.v. fontein in muur
  • inhakken spongbocht
  • nieuwe aanleg waterleiding omdat ik bij het uithakken van de fonteinafvoer door de waterleiding ging
  • gaten dichten en onderste helft van de muur glad maken (gelijk aan bovenste deel)
  • inbouwreservoir plaatsen (Durasystem met geurafzuiging en voorbereiding voor douchetoilet)
  • inbouwreservoir aftimmeren
  • vloertegels en wandtegels plaatsen
  • Verlaagd plafond plaatsen met HUE strip en spot
  • voegen, kitten
  • plaatsen en aansluiten wc (Duravit Senssowash Starck +), spoelknop (elektronisch Durasystem a2) en fontein
  • wc-borstel en wc-rolhouder ophangen
Halverwege:
[Afbeelding]

Resultaat:
[Afbeelding]

We hebben nu een heel luxe toilet met verwarmde, automatisch bril, automatisch openend deksel, verlichting, stankaftuiging, ladywash, douchefunctie, föhn en automatische spoeling. De eerste ervaringen zijn positief. Fijne douchestraal met goede temperatuur en kracht, relatief weinig lawaai. Het voelt allemaal heel hygiënisch.
Best wel een beetje trots op het resultaat.
toon volledige bericht
Dat is een verdraaid mooi schijthok!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:31

FreakNL

Well do ya punk?

Denk alleen dat ik (2 meter) mijn benen niet kwijt zou kunnen.

Ik heb in een jaren ‘30 woning gewoond met een klein wctje, was altijd poepen met de deur open.

Voor de rest mooie WC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Ik kon hem helaas niet groter maken (hokje meet 93cm x 119cm), maar snap ook niet dat een architect beknibbelt op de maten van een toilet (en de gang ook trouwens). In mijn vorige huis heb ik zelf de maten kunnen bepalen en had de sanitaire ruimte een maat van 150x170. Daar paste een toilet, bidet en een wastafelblad over de volledige breedte in en had ik nog de ruimte om de krant te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwopereis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-04 22:23
coinman63 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:54:
Ik kon hem helaas niet groter maken (hokje meet 93cm x 119cm), maar snap ook niet dat een architect beknibbelt op de maten van een toilet (en de gang ook trouwens). In mijn vorige huis heb ik zelf de maten kunnen bepalen en had de sanitaire ruimte een maat van 150x170. Daar paste een toilet, bidet en een wastafelblad over de volledige breedte in en had ik nog de ruimte om de krant te lezen.
Hallo,

Ik vroeg me af hoe je nu over het spoeltoilet denkt?
Als je bedenkt wat het automatisch doorspoelen en de geurafzuiging meer kost, zou je het geld er dan nog steeds voor over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:43
Hoe zit het met het geluid wat die dingen maken?! Ik overweeg er een boven. Maar als ze zoveel geluid maken dat de gene die nog slaapt er last van heeft zal het in de praktijk nooit gebruikt gaan worden ben ik bang..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:44

Rzaan

Altijd zoekende

Makrolon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:10:
Hoe zit het met het geluid wat die dingen maken?! Ik overweeg er een boven. Maar als ze zoveel geluid maken dat de gene die nog slaapt er last van heeft zal het in de praktijk nooit gebruikt gaan worden ben ik bang..
Als er nog iemand slaapt, dan gebruik je op dat moment de bidet-functie niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Makrolon het gebruik van de bidet-functie is iets luider dan plassen (simpelweg door de hoeveelheid water en het gekletter daarvan, er zit geen motor achter of zo). De föhn-functie is weer iets luider dan het bidet, maar heel veel zachter dan een normale föhn of zo'n handdroogkanon.

Alle functies maken minder geluid dan het doortrekken van het toilet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 10-10-2022 10:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coinman63
@hwopereis
Onze Duravit Sensowash bevalt zodanig goed dat ik de bidetfunctie mis op een regulier toilet. Het voelt echt heel prettig en schoon. We gebruiken daarnaast veel minder toiletpapier en geen vochtige doekjes meer.

Onze wc is voorzien van alle snufjes (ik dacht als we dan toch luxe gaan doen, dan maar all the way). Ik waardeer ze allemaal, maar gek genoeg zou ik het makkelijkst afscheid kunnen nemen van de föhn, een functie die ik vooraf als noodzakelijk achtte. Het duurt namelijk vrij lang voordat alles echt droog is, wat er op neer komt dat je toch maar een paar velletjes papier gebruikt.

De geurafzuiging werkt uitzonderlijk goed en zou ik zeker opnieuw kiezen. Ik vond daarnaast het glazen bedieningspaneel zodanig fraai dat ik sowieso bij het duurdere inbouwreservoir uitkwam. Het toilet zelf is ook in een iets goedkopere lite versie te koop (wij hebben de plus). Dat prijsverschil was (met wat opletten op aanbiedingen) echter zo klein dat ik alleen al voor de fraaiere afstandsbediening de meerprijs waard vond.

Ik heb alles zelf geplaatst, maar ik kan mij voorstellen dat de installateur wel het een en ander moet uitzoeken wat hij niet standaard tegenkomt.

@Makrolon
Het geluid van zowel douche als föhn valt bij de Duravit erg mee, maar is wel hoorbaar door de deur heen. Als er mensen zouden slapen op dezelfde verdieping zou ik het denk ik ook niet gebruiken (hoewel het geluid van het spoelen luider is). Er is wel een enorm verschil tussen de diverse merken. Wij hebben een aantal verschillende toiletten geprobeerd en er waren er bij waarbij het leek of eer een helikopter opsteeg toen ik de föhn aanzette....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:43
Thanks voor de reacties! Als ik t zo hoor moet t wel goed komen..
Rzaan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

Als er nog iemand slaapt, dan gebruik je op dat moment de bidet-functie niet.
Ik doe nr2 altijd sochtends dus dan hoef ik geen bidet te nemen als ik m dan niet mag gebruiken.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwopereis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-04 22:23
@coinman63

Dank voor de reactie.

Als het de stark wordt, dan wordt het ws wel de plus versie. De automatische deksel en de gebruiker detectie dat lijkt me toch wel erg nice.

Ik ga hem ook zelf installeren.. Dat komt wel goed.. Praktisch alles hier al zelf gedaan. Maar ik heb helaas al een nieuwe up320 opgrbouwd staan en dan is een extra 1200 voor enkel geur afzuiging en automatisch wc spoelen wellicht wat te gek.. Vandaar. Maar... Misschien ook wel niet.

Toevallig bij het uitzoeken nog vergeleken met de vitra prime? Misschien dat die toen al uit was?
Zo ja, waarom niet die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

coinman63 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:35:
Wij hebben een aantal verschillende toiletten geprobeerd en er waren er bij waarbij het leek of eer een helikopter opsteeg toen ik de föhn aanzette....
Wij hebben zelf alleen nog maar de Geberits gezien.
Hoe deden die het ten opzichte van jullie Duravit?

Geberit zijn van porselein; wellicht dat dit wat meer herrie veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
Wij zijn gaan kijken bij
https://bidetdouche.nl/
De website is wat ouderwets, maar daar hebben ze meerdere douche wc’s aangesloten die je kunt proberen. Verder hebben ze vrijwel alle modellen hangen, zodat je goed kunt vergelijken op materiaal, afwerking en degelijke. Er zijn echt flinke verschillen in werking en afwerking. Zo viel voor mij de Grohe sensia arena flink door de mand (veel gammel plastic), sommige maakten echt te veel lawaai en bij een enkele raakte het mechanisme je billen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 04-04 19:20
coinman63 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:35:
De geurafzuiging werkt uitzonderlijk goed en zou ik zeker opnieuw kiezen. Ik vond daarnaast het glazen bedieningspaneel zodanig fraai dat ik sowieso bij het duurdere inbouwreservoir uitkwam. Het toilet zelf is ook in een iets goedkopere lite versie te koop (wij hebben de plus). Dat prijsverschil was (met wat opletten op aanbiedingen) echter zo klein dat ik alleen al voor de fraaiere afstandsbediening de meerprijs waard vond.

Ik heb alles zelf geplaatst, maar ik kan mij voorstellen dat de installateur wel het een en ander moet uitzoeken wat hij niet standaard tegenkomt.
Ik zag je post, complimenten voor je werk! Ik ben bezig met uitzoeken van nieuwe badkamer en toilet. Ik kan Duravit tegen goede condities krijgen, heb mijn bestellijst zo goed als klaar. Ik had ook de Durasystem WD1014 met geurafzuiging en A2 bedienplaat erbij gezet beneden en boven omdat ik het erg fraai vond en de functies ook , maar nu zeggen vrienden uit de bouw dat ze dat afraden en eigenlijk alleen maar Geberit elementen en bedienplaten gebruiken vanwege de goede ervaringen en het feit dat het achter je tegels zit dus daar voor 100% zeker willen gaan. Duravit is dan zogezegd een keramiekfabrikant en niet gespecialiseerd in inbouwelementen. Zij gaan dan ook hun Starck douche-wc gebruiken met een Geberit element. Ik snap dat jij het spul net hebt, maar ik kan nergens ervaringen vinden wat ook kan betekenen dat die dingen gewoon doen wat ze moeten doen. Mijns inziens is Duravit Duits en lijkt me de kwaliteit geen issue. In Duitsland zelf heb je veel meer merken WC-elementen en dat lijkt me allemaal geen rocket science. Heb de neiging eigenwijs te zijn en het toch te bestellen.

@Señor Sjon heb of ken jij ervaringen met Duravit WC-elementen vs Geberit wat blijkbaar gangbaarder is in de Nederlandse bouw?

[ Voor 3% gewijzigd door Luiaard op 23-10-2022 13:56 ]

Import van EVs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
Dat men uit de bouw Geberit aanraadt is een soort: wat de boer niet kent…
Het reservoir is technisch heel solide gebouwd en alle materialen die slijten/verkalken, kunnen via de spoelknopopening worden vervangen. Ik zou ook geen onbekend merk inbouwen, maar hier ben ik niet bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 04-04 19:20
Dat dacht ik ook al, plus het heeft voordelen met één merk te werken als je er honderden plaatst. Voor mij met mijn twee stuks kan ik anders beslissen dus ze zijn besteld.

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 00:15
Intro:

Hopelijk kan er serieus met het hier onderstaande omgegaan worden. Dank u.

Ik heb al 14 jaar darmproblemen (te denken aan aambeien, anale trombose, obstipatie, prolapsen) en ben heel vaak hieraan geopereerd/geholpen maar de sluitspier werkt niet naar behoren. Regelmatig heb ik om het minste geringste last van bloedingen. Dit kan al van het afvegen van de anus zijn of door een wind te laten.
Soms zit ik door de bloedingen langdurig op de wc te wachten eer het druppelen gestopt is.
Door dit alles heb ik Macrogol Electrolyten laxerende medicatie (3 x dagelijks gebruik) om sneller klaar te zijn maar nadeel is dus diaree en bloedingen.

Al 14 jaar sta ik tussen de 1 a 3x per dag 15 tot 30 minuten mijzelf te spoelen omdat ik me dan zekerder voel vanwege intern schoon voelen. Want normaal toilet gebruik voor de grote boodschap lukt bijna niet. Mogelijk wordt de volgende stap een stoma, wat ik niet hoop. Opereren wordt bij de darmen niet snel gedaan vanwege kans op littekenweefsel en dan ben je nog verder van huis.
Vanwege dit bovenstaande durf ik ook bijna niet op vakantie te gaan want je kan jezelf niet zomaar overal spoelen.

Mijn vraag:

Stel je zou een wc met reinigingsfuntie hebben (dus met douche functie), zou het mogelijk kunnen zijn dat ik daardoor minder bloedingen heb omdat ik mijn anus niet met wcpapier afveeg?

Qua medisch aspect klinkt een wc met reinigingsfuntie interessant voor mij maar of ik met alle bovenstaande genoemde dingen ook de juiste doelgroep ben daar heb ik momenteel mijn twijfels over...
Voor hetzelfde geldt is het weggegooid geld.
Ik hoor graag jullie mening.

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 07-11-2022 12:58 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

Herman

FP ProMod
@aliberto Vervelende situatie. Het klinkt haast alsof een stoma in jouw geval een bevrijding kan zijn. Inhoudelijk kan ik er niets over zeggen, behalve dat je deze vraag misschien ook aan je arts/specialist kunt voorleggen? :)
Veel sterkte, en hopelijk dat er een oplossing gevonden kan worden!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:47

Freakie1NL

Grote Baas

@aliberto

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

aliberto schreef op maandag 7 november 2022 @ 04:41:

Stel je zou een wc met reinigingsfuntie hebben (dus met douche functie), zou het mogelijk kunnen zijn dat ik daardoor minder bloedingen heb omdat ik mijn anus niet met wcpapier afveeg?
Ik denk dat dit sowieso het geval is.
Water lijkt me altijd zachter dan papier. Hoe zacht dit papier ook is.

Maar heeft de Maag-, lever- en darm-stichting hier geen gedachten over?
Want jouw problematiek - wellicht niet identiek - speelt bij vele duizenden mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 03-05 13:46
Mijn vriendin heeft vergelijkbare problemen, zij het veel minder ernstig. Zij is dolblij sinds we dit toilet hebben. Scheelt voor haar echt. Het reinigt beter en je schuurt de huid niet meer met papier.

Hoe zacht het toiletpapier ook is, het blijft papier en dat is ruw.

Ik kan je uiteraard niet garanderen dat je er baat bij zult hebben maar vermoed sterk dat je er blij van wordt !

[ Voor 17% gewijzigd door zaphod_b op 07-11-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:30
@aliberto Kijk ook naar opties om een bidetdouche met mengkraan te gebruiken. Als tussenoplossing en natuurlijk de goedkoopste, ook hier ergens benoemd in het topic: gewoon een plastic fles met water. Misschien vervelend maar wel goed om uit te proberen en hele volksstammen die dit op deze wijze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifefix
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 19:43
Lollercopter schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:28:
Bij deze een update nu na 1 jaar ervaring:

Beide WC's hebben echt een goede stank afzuiging, die werkt echt prima. Voor de rest tevreden mee. Al met al zou ik de Vitra net iets meer aanraden, met name door het prijs verschil.

Edit: zowel TOTO als Vitra hebben een fohn. Totale gimmick, slaat nergens op.
Hoe droog je het dan als ik vragen mag?
Pagina: 1 2 Laatste