[quote]
m181087 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:59:Ik vind het altijd mooi om te zien dat TS na een lange periode terugkoppeling heeft op zijn eigen topicvraag. Waarvoor hulde.
Dat zijn we hier wel een klein beetje aan elkaar verplicht

Zelf lees ik dit soort topics altijd met veel interesse, maar toch wel met een paar vragen in mijn achterhoofd.
Behalve het aspect van het 'geen toiletpapier meer hoeven gebruiken' zie ik de voordelen niet zo om de extra kosten te rechtvaardigen?
Het kost absoluut meer, het toilet zelf is een stuk duurder en ook het gebruik zal niet goedkoop zijn. Zo is het toilet voorzien van verlichting, geeft warm water dus elk toiletgebruik zal gerust een aantal centen kosten. De voordelen? De ervaring van luxe, het gemak, en dat het veel schoner aanvoelt.
Hoeveel opties gebruik je nu daadwerkelijk? En zijn de opties die jij gebruikt ook geschikt voor je vrouw/kind/visite die na jou op de toilet gaat zitten of moeten die dan anders worden ingesteld?
Ik zal niet alle opties gebruiken, meestal probeer je verschillende opties uit, stel je die in die voor jouzelf fijn zijn en dan blijf je er vanaf. De temperatuur van het water en de hardheid van de blower zijn bij mij eenmalige instellingen. Maar zijn ook zo met een druk op de knop weer aan te passen voor iemand die het weer anders wil. (afstandsbediening heeft een duidelijk display, kan niet misgaan)
Maar voelde het voordat je deze toilet aanschafte dan niet schoon aan als je met toiletpapier moest vegen? Dat water zachter aanvoelt kan ik begrijpen, maar in beide gevallen veeg/spoel je toch je billen toch gewoon schoon?
Ik had hiervoor geen vergelijkingsmateriaal maar het voelt meer als uitvegen in plaats van schoonvegen. Nu komt er een ferme straal en lekker woei die de boel schoonmaken en droogmaken. Je trekt toch net wat frisser je broek weer omhoog.
Ook hier snap ik niet echt het voordeel van. Hoe vaak wissel je op afstand de instellingen van je toiletpot? Wil je de wijzigingen niet gelijk ervaren, in plaats van ze zomaar om te zetten?
De app lijkt me vooral grappig om op afstand de straal wat harder te zetten als iemand anders op de pot zit, maar misschien is dat mijn onvolwassen geest 
Je kunt de app denk ik meer zien als leuk handigheidje. Voor als de afstandsbediening niet werk door een lege batterij, oma op het toilet zit en wel graag de bidetfunctie wil gebruiken maar niet met de afstandsbediening overweg kan. Dat kun je dan zo vanaf de bank even doen.

Vooral vanuit het kostenaspect snap ik de keuze voor een bidet/Japanse bril (nog)niet.
Zowel met papier als met water worden je billen schoon en na elke toiletbeurt moet je je handen wassen (toch?). Als ik bij mij thuis zie hoe moeilijk het af en toe is om in de toilet te mikken, vraag ik me af hoe goed visite met zo'n toilet om kan gaan?
En mijn analoge toiletpot zit ook heel mooi in elkaar, al zeg ik het zelf.
Ja, ook een analoge pot werkt. Maar als je dit eenmaal bent gewend wil je denk ik niet anders meer. De pot doet alles zelf, is zelfreinigend en het bidetbuisje schuift in het toilet weg. Daar kun je niet overheen plassen. Hij richt zelf ook exact op je achterste, er zit een sensor in. Doorspoelen hoef je zelf ook niet te doen, dat doet het ding zelf als je weggaat. Net zoals de bril op en neer schuiven.
Deze mevrouw legt het denk ik ook wel aardig uit.
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 258387 op 13-09-2019 10:30
]