Toilet met ingebouwd bidet, wat zijn de ervaringen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 17:17

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb in 2010 een losse washlet (zo heet zo'n ding in Japan) op de wc boven geplaatst. Dit tot grote tevredenheid. De eerste heb ik in 2018 vervangen omdat ik toch in de bigcamera was (elektro shop in tokyo), maar de oude deed het nog prima. Zowel de oude als de nieuwe waren van Koreaanse makelij. Tevens heb ik in 2018 bij verbouwing van de WC beneden een Xiaomi washlet geplaatst.

Op kantoor hebben we van die geintegreerde Geberit potten. Ik vind deze eerlijkgezegd met grote afstand het slechtst van alle washlets die ik ken, of dat nou losse brillen zijn of de geintegreerde in Japan. Als ik van een Geberit af kom dan ben ik bijna van top tot teen onder gespetterd, ook op de laagste stand, omdat de straal te sterk en onrustig is. Voor mijn volgende woning dus weer gewoon opbouw washlets.

Mijn advies voor een goede goedkope washlet is de Xiaomi, deze bevat geen onnodige zaken als 'billenfohn' (of ga je een kwartier zitten tot je kont droog is geblazen?) en werkt puur op de druk van je waterleiding, dus ook geen pomp. Daardoor is hij een stuk goedkoper. Wel even via Ali of Gearbest bestellen.
Wil je er een met pomp dan raad ik de Mewatec D300 aan, die kost 500.

Meer dan 500 a 600 euro uitgeven voor een vaag onbekend merk is gekkenwerk, voor dat bedrag koop je in Azie de meest luxe uitvoering van Panasonic of Toto.

[ Voor 8% gewijzigd door Aidix op 13-09-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiedelDiedel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:51

FiedelDiedel

Paranoïde Piet

Net terug uit Japan, wat een verademing die potten van TOTO. Als je dan weer moet vegen voel je je net een holbewoner. Het is gewoon hygiënischer en het gebruiksgemakt ligt vele malen hoger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:50
Iedere keer als ik langs dit topic scroll blijf ik mij twijfels houden.
Hoe kan dit nou werken bij dunnere ontlasting en een harige reet?

Komt er 3 bar op je arie op het schoon te krijgen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Bij buikgriep is een warme waterstraal een verademing. Na de 5e x in een uur op de wc, dan is het puppyzachtste
spoiler:
(serieus reclamemensen, wie gaat er nou suggereren om met puppies je kont af te vegen?)
nog gelijk aan schuurpapier.

Hier in huis gebruiken de andere huisgenoten niet alles. Maar de verwarmde bril is altijd wel gewenst. Ik heb het stroomverbruik gelogt, en het blijkt per dag toch wel wat af te fikken (om de zoveel secondes gaat er 50watt doorheen) Ik heb daarom de twee wc's maar voorzien van een tijdsklok. In de avond hoeft de wc bril niet opgewarmd te blijven.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Indien het geen inbouw toilet is zou ik aanraden om een tstuk te plaatsen met daarachter een hoekstopkraan. En dan een 10 mm koper buis buigen net onder de wc-bril. Werkt goed en zo gemaakt door een loodgieter.

Goede keuze overigens een bidet. Ik snap niet hoe mensen na hun behoefte genoege nemen met alleen afvegen. bah :)
Heb altijd een flesje water bij me :)))

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 17:17

Aidix

Geluidspietlut

Frontysco schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:45:

Bij een Geberit komt er 3 bar uit. Dan is je kont schoon maar je rug ook. Duitse grundlichkeit.
Bij een Toto komt er een bescheidener straal uit. Die straal is redelijk fel maar niet genoeg om dik aangekoekte chocola tot diep in de anale sphincter brandschoon te spuiten. Je hebt dus twee opties.

1. Toto doet het voorwerk en je maakt het af met papier. Je smeert geen dikke laag chocola meer uit op je billen maar een sesamzaadje blijft nog wel eens hangen. Met name in je crack.
Of
2. Je helpt de straal een handje. Dwz je poetst zelf je gat schoon met je vingers. Daarna heb je alleen nog papier nodig om het droog te maken.

Overigens werken die Thaise hand douche dingen nog steeds het best en ze kosten ook maar een tientje.

[ Voor 5% gewijzigd door Aidix op 13-09-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Topicstarter
Frontysco schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:45:

Een harige reet en papier, ik denk dat we beide kunnen raden dat je de ontlasting dan gewoon in de haren smeert. Iedere man scheert toch ook zijn reet neem ik aan? :/

Verder kun je bij die van mij de hardheid van de straal instellen. Er zitten 2 man/vrouw standen op en 1 stand voor vrouwen. En dan dus nog zelf de hardheid van de straal instellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Qwerty-273 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:28:
Aangezien je dit op de benedenverdieping doet, dus ik neem aan dat deze ook gebruikt gaat worden door bezoekers. Is het wel hygiënisch?
Goede tip voor je, ga niet naar de betere hotels, restaurants etc in Japan want daar hebben ze dit soort toiletten al 20 jaar. Het is absoluut niet onhygiënisch (zouden ze daar absoluut niet accepteren).

En elke wat oudere man (spreek uit ervaring) zal je dankbaar zijn. Ik heb er al een sinds vele jaren en zou het gekloot met papier niet meer willen. Blijf onthouden dat de meerderheid van de mensen op deze kloot geen papier gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:39

Qwerty-273

Meukposter

Anoniem: 310408 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:40:
Goede tip voor je, ga niet naar de betere hotels, restaurants etc in Japan want daar hebben ze dit soort toiletten al 20 jaar. Het is absoluut niet onhygiënisch (zouden ze daar absoluut niet accepteren).
Er zit daar wel een verschil tussen. Namelijk in Japan zal iedereen weten hoe het werkt en wat je er niet mee moet doen. In NL zal het bij het gros van jouw bezoekers ontbreken aan de kennis wat je wel en niet kan doen. ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Qwerty-273 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:18:
[...]

Er zit daar wel een verschil tussen. Namelijk in Japan zal iedereen weten hoe het werkt en wat je er niet mee moet doen. In NL zal het bij het gros van jouw bezoekers ontbreken aan de kennis wat je wel en niet kan doen. ;)
Voor die mensen hang je er gewoon een rol WC-papier naast en dan hoeven ze ook niet te weten hoe het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Qwerty-273 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:18:
[...]

op de bril zit een sensor waardoor de bril enkel werkt boven een bepaald gewicht. en boven een bepaald gewicht zal het ergste wat kan gebeuren een natte bil zijn. als ze opschrikken omdat ze een knopje indrukken, dan zet de sensor de bril gelijk op stop. dat zal ze leren om zomaar knopjes aan te raken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 19-05 20:04
Dit topic is ondertussen al aardig oud, maar ik ben benieuwd of er ondertussen meer Tweakers zijn met zo'n sjieke bril. Ik overweeg zelf momenteel om een Maro D'Italia DI600 aan te schaffen. Volgens de firma FrisseBips (briljante naam!) de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaroolH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Heb inmiddels 3 traditionele bidets versleten en wegens verhuizing ben ik op zoek naar de 4e. Ik heb geen ervaring met Japanse inbouw bidets, maar ik word er niet enthousiast van. Wij gebruiken een los bidet na de grote boodschap. Dat je geen toiletpapier meer nodig hebt klopt niet. Toiletpapier is voor het grote werk en de afwerking gebeurt op het bidet. Daarnaast is een los bidet praktisch om je voeten te wassen, kleine handwasjes etc., maar - at last but not at least - zorgt een bidet ervoor dat je een fris onderkantje hebt voordat je gaat vrijen zonder dat je uitgebreid onder de douche hoeft te gaan.
Het gaat waarschijnlijk weer een ouderwets los bidet worden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 12:06
CaroolH schreef op maandag 18 juli 2022 @ 04:38:
Heb inmiddels 3 traditionele bidets versleten en wegens verhuizing ben ik op zoek naar de 4e. Ik heb geen ervaring met Japanse inbouw bidets, maar ik word er niet enthousiast van. Wij gebruiken een los bidet na de grote boodschap. Dat je geen toiletpapier meer nodig hebt klopt niet. Toiletpapier is voor het grote werk en de afwerking gebeurt op het bidet. Daarnaast is een los bidet praktisch om je voeten te wassen, kleine handwasjes etc., maar - at last but not at least - zorgt een bidet ervoor dat je een fris onderkantje hebt voordat je gaat vrijen zonder dat je uitgebreid onder de douche hoeft te gaan.
Hahaha... Ik moest bij je eerste zin aan Koot en Bie denken :+

3 bidets versleten... Ik heb in m'n hele leven (44 jaar) nog niet eens 1 toiletpot versleten... :o :o

Een fris onderkantje voor het vrijen is zeker wel fijn, maar ik vind het ook wel fijn als de rest ook een beetje schoon is...
Ik heb een bidet echt nooit begrepen, maar dat kan ook mijn tekortkoming zijn natuurlijk. Als je altijd chocola smeert met een papiertje is er sowieso iets niet helemaal tof met je spijsvertering volgens mij.
In dat geval kan ik me voorstellen dat dit wel prettig is misschien...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CaroolH schreef op maandag 18 juli 2022 @ 04:38:
Heb inmiddels 3 traditionele bidets versleten en wegens verhuizing ben ik op zoek naar de 4e. Ik heb geen ervaring met Japanse inbouw bidets, maar ik word er niet enthousiast van.
Vreemd. Geen ervaring maar toch een mening.
Wij gebruiken een los bidet na de grote boodschap. Dat je geen toiletpapier meer nodig hebt klopt niet. Toiletpapier is voor het grote werk en de afwerking gebeurt op het bidet.
Dat is nu juist zo fijn aan een inbouwbidet. Die regelt het “grote werk” en ook de afwerking. Geen toiletpapier meer nodig. Je billen schoonmaken met een stukje ruw papier voelt tegenwoordig middeleeuws.
Daarnaast is een los bidet praktisch om je voeten te wassen, kleine handwasjes etc., maar - at last but not at least - zorgt een bidet ervoor dat je een fris onderkantje hebt voordat je gaat vrijen zonder dat je uitgebreid onder de douche hoeft te gaan.
Jij doet de was in je bidet? Dat klinkt niet erg fris. Afgezien daarvan heeft niet iedereen ruimte voor een apart bidet. Nederlandse toiletten (en ook badkamers) zijn vaak minuscule hokjes waar geen apart bidet meer in past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:30
downtime schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:36:

Dat is nu juist zo fijn aan een inbouwbidet. Die regelt het “grote werk” en ook de afwerking. Geen toiletpapier meer nodig. Je billen schoonmaken met een stukje ruw papier voelt tegenwoordig middeleeuws.
Ruw? Dat ligt dan aan de persoon zelf en wat voor toiletpapier je gekocht hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door Nopheros op 18-07-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In onze familie hebben we een aantal (relatief) goedkope brillen van vidaxl. verwarmde bril, verwarmd water, verschillende sterktes van het water, droogoptie met föhn. Doen het prima, al is bij die van mij na 5 jaar de warmwaterfunctie ermee opgehouden. Nu gebruik ik hem gewoon met koud water.

Voor de 200 euro die ze jaren geleden kosten prima brillen. Tegenwoordig zijn ze wat duurder maar nog steeds goedkoop vergeleken met een Geberit met dezelfde functionaliteit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nopheros schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:06:
[...]

Ruw? Dat ligt dan aan de persoon zelf en wat voor toiletpapier je gekocht hebt?
Probeer jij je billen maar eens met glad papier af te vegen. Uit de printer ofzo. Dan zul je zien dat toiletpapier allemaal ruw is. Het ene is alleen nog wat ruwer dan het andere.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Bij deze een update nu na 1 jaar ervaring:

Beneden: Toto Washlet RW

Bouwkwaliteit van de afstandbediening + pot is beter dan de Vitra. De WC bril zelf is wel duidelijk plastic.
Manier van spoelen + voorsprayen van de pot tegen aankoeken ( :+ ) is .... decadent / hygiënisch maar is echt japanse OCD. Zodra mijn visite voor het eerst naar plee gaat en de pot zelf als het Feyenoord stadium verlicht wordt dan zakt hun broek direct al af lol :+ :+ :+ Totaal nutteloos. Soms ook om 2 uur snachts, gaat hij herrie maken en schoonmaken.
Ding maakt zowieso een hoop taffus herrie continu. De waterpomp is mega luidruchtig.

De spoel straal is echt hoge druk en "scherp". Er zitten 2 standen op, de zachte stand is een aanrader om mee te beginnen. Op maximum druk is een Karcher hoge druk spuit er niks bij. Als je aambeien heb dan zit je dan tegen het plafond denk ik :+ :+

Algehele indruk: heel solide gebouwd, goed spul. WC bril gaat gelijk omhoog als je binnen stapt, puur omdat het kan. 8)7

Boven: Vitra V-care comfort

Veel goedkoper dan de Toto. Bouwkaliteit net ietsje minder, maar nog steeds sjiek ding. Maakt geen achterlijke spoel geluiden heel de dag. De spoelstraal vind ik persoonlijk fijner, een hogere flow met een lagere druk. Minder opties.

Beide WC's hebben echt een goede stank afzuiging, die werkt echt prima. Voor de rest tevreden mee. Al met al zou ik de Vitra net iets meer aanraden, met name door het prijs verschil.

Edit: zowel TOTO als Vitra hebben een fohn. Totale gimmick, slaat nergens op.

[ Voor 10% gewijzigd door Lollercopter op 19-07-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 20:18

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Gizz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:22:
In onze familie hebben we een aantal (relatief) goedkope brillen van vidaxl. verwarmde bril, verwarmd water, verschillende sterktes van het water, droogoptie met föhn. Doen het prima, al is bij die van mij na 5 jaar de warmwaterfunctie ermee opgehouden. Nu gebruik ik hem gewoon met koud water.

Voor de 200 euro die ze jaren geleden kosten prima brillen. Tegenwoordig zijn ze wat duurder maar nog steeds goedkoop vergeleken met een Geberit met dezelfde functionaliteit.
hangt er voor de aanvoer van water een slangetje in pot?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Nijl nee, wordt afgetapt met een bijgeleverd T-stuk van de waterleiding. Dus in plaats van je waterleiding met daarop 1 slangetje naar de spoelbak zijn er nu twee slangetjes: 1 naar de spoelbak en de ander naar de bril.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:17
Ik ben op dit moment een Duravit Sensowash Starck plus aan het installeren. Ik heb diverse modellen ‘live’ bekeken en uitgeprobeerd. Deze sprak mij het meest aan. Ik heb ook het bijbehorende inbouwreservoir gekozen, waardoor ik straks van alle snufjes kan genieten. Stankafzuiging, automatisch spoelen of contactloos spoelen (mooi glazen plaat waar je alleen naar hoeft te wijzen), verlichting etc. Ik heb alle werkzaamheden zelf gedaan, van sloop, leidingwerk, aanleg afvoer (spongbocht), vloerbuis voor de fontein, tegelwerk etc. De totale kosten bedragen net zo veel als dat ik een standaardtoilet had laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaroolH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
@downtime Ik weet het; nog nooit geprobeerd en toch een mening. Die mening is gebaseerd op wat ik lees en aan filmpjes heb bekeken. Misschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind, maar om nu naar een sanitairwinkel te gaan en het uit te proberen, is ook weer raar. Ik heb gelukkig wel iedere keer de ruimte gehad om een los bidet neer te zetten. Handwasjes en je voeten wassen gaat makkelijk en hygienisch, teminste als je het bidet elke keer goed schoonmaakt.
@GeeEs: elke keer chocola smeren valt wel mee, maar gezien het torenhoge toiletpapierverbruik in Nederland wordt er nog heel wat chocolade gesmeerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Weet iemand hoe eenvoudig een bum gun van water te voorzien? Ik overweeg zo'n ding aan te schaffen maar mijn toilet zit in een uitbouw dus het water is in de winter veel te koud om op je kont te sproeien :P
Ik zou dus graag warm water hebben. Hoeft niet heet te zijn. Een kleine elektrische boiler lijkt mij overkill en een bidet bril eigenlijk te duur.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Zou zoiets bruikbaar zijn?
https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=vv
Ik neem aan dat die alleen stroom verbruikt als je water afneemt?

[ Voor 22% gewijzigd door evilution op 01-08-2022 19:44 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-05 15:47
evilution schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:37:
Weet iemand hoe eenvoudig een bum gun van water te voorzien? Ik overweeg zo'n ding aan te schaffen maar mijn toilet zit in een uitbouw dus het water is in de winter veel te koud om op je kont te sproeien :P
Ik zou dus graag warm water hebben. Hoeft niet heet te zijn. Een kleine elektrische boiler lijkt mij overkill en een bidet bril eigenlijk te duur.

Ik vroeg me altijd al af waar je zo'n klein doorstromertje nou voor kon gebruiken, goed bedacht wel _/-\o_ Maar inderdaad, verbruikt alleen als 'ie wat moet doen, er zit geen voorraad warm water in. Alleen kan je zo te zien niet de temperatuur instellen. Als jouw doel is dat je bips gesteriliseerd schoon 100% bacterievrij is, kan het denk ik wel. Anders zou ik deze nemen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Kurma schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:52:
[...]

Ik vroeg me altijd al af waar je zo'n klein doorstromertje nou voor kon gebruiken, goed bedacht wel _/-\o_ Maar inderdaad, verbruikt alleen als 'ie wat moet doen, er zit geen voorraad warm water in. Alleen kan je zo te zien niet de temperatuur instellen. Als jouw doel is dat je bips gesteriliseerd schoon 100% bacterievrij is, kan het denk ik wel. Anders zou ik deze nemen:
Ja, is wat verwarrend. In de gebruiksaanwijzing van die in mijn link staat dat die instelbaar is maar dat lijkt hij op het plaatje niet te zijn. Ik moet natuurlijk wel een instelbaar ding hebben.
Sowieso zijn de productgegevens op die site een zooitje. Niet geschikt voor aansluiting op een wcd, maar, stekkerklaar 8)7

Ik ga hier eens over nadenken hoe ik dit in mijn toilet kan installeren. Het ding moet helaas wel op een bestaande groep.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gezien de huidige (water) temperatuur moest ik wellicht alvast een bum gun aan schaffen. Ik kan hem makkelijk via T-stuk op de stortbak aansluiting maken.

Is er een aanbevelingswaardig of maakt het allemaal niet zo veel uit. Wel belangrijk is dat de straal enigszins regelbaar is maar ik neem aan dat dat met de bedieningshendel wel te regelen is?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• coinman63
De installatie van mijn nieuwe douche-wc is klaar.

Ik kwam van een heel klassieke situatie met staande pot, witte tegels tot halverwege de muur standaard wastafel met een afvoerbuis die langs de muur de vloer in liep. Geen foto van, maar jullie kunnen die situatie vast levendig voor je zien. Na vier weken slopen, installeren en afwerken is het eindelijk af. In die vier weken heb ik elke dag wel een paar uurtjes aan het toilet gewerkt:
  • weghalen wc en fontein
  • afbikken tegels
  • inhakken vloerbuis t.b.v. fontein in muur
  • inhakken spongbocht
  • nieuwe aanleg waterleiding omdat ik bij het uithakken van de fonteinafvoer door de waterleiding ging
  • gaten dichten en onderste helft van de muur glad maken (gelijk aan bovenste deel)
  • inbouwreservoir plaatsen (Durasystem met geurafzuiging en voorbereiding voor douchetoilet)
  • inbouwreservoir aftimmeren
  • vloertegels en wandtegels plaatsen
  • Verlaagd plafond plaatsen met HUE strip en spot
  • voegen, kitten
  • plaatsen en aansluiten wc (Duravit Senssowash Starck +), spoelknop (elektronisch Durasystem a2) en fontein
  • wc-borstel en wc-rolhouder ophangen
Halverwege:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0WLXS0AAAvAalG2TEfvdddAKlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBnjv7VK5sg3WCRNlYgjdXah.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKzrYNTVCHEBGBvSq5JX7oDB0Mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TLg5B6WSlcqPdq2GNKatadP.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben nu een heel luxe toilet met verwarmde, automatisch bril, automatisch openend deksel, verlichting, stankaftuiging, ladywash, douchefunctie, föhn en automatische spoeling. De eerste ervaringen zijn positief. Fijne douchestraal met goede temperatuur en kracht, relatief weinig lawaai. Het voelt allemaal heel hygiënisch.
Best wel een beetje trots op het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zxcv
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 23:00
Soxx schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:09:
Heeft iemand van jullie ervaring met het merk Rapotec? Keuze valt op dit moment op de Rapotec Rapowash,
We hebben een rapowash basic i.c.m. een standaard geberit UP320 sinds 2 maanden. Dat bevalt erg goed. We missen de extras niet van de luxe 2.0 versie. We gebruiken de afstandsbediening niet of nauwelijks, het wertk prima met de knop. Verpakking en onderdelen zien er degelijk uit. Indien je wilt kan geurafzuiging eventueel toegevoegd worden in de Geberit UP320. Nu maar wachten hoe het allemaal over 5 jaar werkt.

Gek genoeg had de loodgieter die het installeerde een vraag hoe je rapowash installeert... Zijn opmerking was: "Ik ken alleen Geberit". Hoewel het mij erg duidelijk leek, heb ik voor de zekerheid de fabrikant/distributeur in NL gebeld die mij snel en netjes hielp. Er werd zelf aangeboden om de loodgieter te instrueren of 1 van hun eigen mensen te sturen voor de installatie. Lang verhaal kort: de loodgieter heeft de wc-pot geplaatst en ik heb zelf elektra en water aangesloten dat was erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:44
evilution schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:37:

Wij hebben hier nu hetzelfde vraagstuk, wij willen graag in onze nieuwe wc een 'bum gun' installeren, maar niet onze reet eraf vriezen in de winter (ook in huis is leiding water gauw 10-15 graden in de winter, voor mijn gevoel is dat erg koud?).

Er zijn dan twee opties: met een thermostaatkraan erbij, of zo'n doorstromer. Wat heb jij uiteindelijk gekozen, en werkt het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mooneater schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Wij hebben hier nu hetzelfde vraagstuk, wij willen graag in onze nieuwe wc een 'bum gun' installeren, maar niet onze reet eraf vriezen in de winter (ook in huis is leiding water gauw 10-15 graden in de winter, voor mijn gevoel is dat erg koud?).

Er zijn dan twee opties: met een thermostaatkraan erbij, of zo'n doorstromer. Wat heb jij uiteindelijk gekozen, en werkt het goed?
Ik heb nog niet gekozen.

Ik loop tegen wat problemen aan. Ik kan het ding niet op een aparte groep zetten, althans niet zonder veel werk en het ding trekt toch 3,5 kW en dat zou dan op de keukengroep komen samen met de oven, magnetron, koffiezetter, waterkoker, etc. Mogelijk kan ik een lichter belaste groep aftakken maar dan vergt het toch nogal wat installatiewerk. Terwijl ik eigenlijk ook van het huis af wil. Ik heb een en ander dus even op de lange baan geschoven.
Desondanks denk ik deze oplossing wel werkt. Aansluiten op de warmwaterleiding lijkt mij niet praktisch ivm met afstand ketel-toiletpot. Je wilt niet al te lang wachten op warm water en onderwijl water verspillen. Dat lukt eigenlijk alleen bij een doorstromer of close-in boiler waarbij een doorstromer natuurlijk veel zuiniger dan een close-in boiler is aangezien je alleen verwarmt bij gebruik en niks hoeft warm te houden.

Je moet dan wel die uit de link van @kurma hebben anders moet je op de blaren zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

coinman63 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:33:
De installatie van mijn nieuwe douche-wc is klaar.

Ik kwam van een heel klassieke situatie met staande pot, witte tegels tot halverwege de muur standaard wastafel met een afvoerbuis die langs de muur de vloer in liep. Geen foto van, maar jullie kunnen die situatie vast levendig voor je zien. Na vier weken slopen, installeren en afwerken is het eindelijk af. In die vier weken heb ik elke dag wel een paar uurtjes aan het toilet gewerkt:
  • weghalen wc en fontein
  • afbikken tegels
  • inhakken vloerbuis t.b.v. fontein in muur
  • inhakken spongbocht
  • nieuwe aanleg waterleiding omdat ik bij het uithakken van de fonteinafvoer door de waterleiding ging
  • gaten dichten en onderste helft van de muur glad maken (gelijk aan bovenste deel)
  • inbouwreservoir plaatsen (Durasystem met geurafzuiging en voorbereiding voor douchetoilet)
  • inbouwreservoir aftimmeren
  • vloertegels en wandtegels plaatsen
  • Verlaagd plafond plaatsen met HUE strip en spot
  • voegen, kitten
  • plaatsen en aansluiten wc (Duravit Senssowash Starck +), spoelknop (elektronisch Durasystem a2) en fontein
  • wc-borstel en wc-rolhouder ophangen
Halverwege:
[Afbeelding]

Resultaat:
[Afbeelding]

We hebben nu een heel luxe toilet met verwarmde, automatisch bril, automatisch openend deksel, verlichting, stankaftuiging, ladywash, douchefunctie, föhn en automatische spoeling. De eerste ervaringen zijn positief. Fijne douchestraal met goede temperatuur en kracht, relatief weinig lawaai. Het voelt allemaal heel hygiënisch.
Best wel een beetje trots op het resultaat.
Dat is een verdraaid mooi schijthok!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:23

FreakNL

Well do ya punk?

Denk alleen dat ik (2 meter) mijn benen niet kwijt zou kunnen.

Ik heb in een jaren ‘30 woning gewoond met een klein wctje, was altijd poepen met de deur open.

Voor de rest mooie WC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Ik kon hem helaas niet groter maken (hokje meet 93cm x 119cm), maar snap ook niet dat een architect beknibbelt op de maten van een toilet (en de gang ook trouwens). In mijn vorige huis heb ik zelf de maten kunnen bepalen en had de sanitaire ruimte een maat van 150x170. Daar paste een toilet, bidet en een wastafelblad over de volledige breedte in en had ik nog de ruimte om de krant te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwopereis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-05 11:26
coinman63 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:54:
Ik kon hem helaas niet groter maken (hokje meet 93cm x 119cm), maar snap ook niet dat een architect beknibbelt op de maten van een toilet (en de gang ook trouwens). In mijn vorige huis heb ik zelf de maten kunnen bepalen en had de sanitaire ruimte een maat van 150x170. Daar paste een toilet, bidet en een wastafelblad over de volledige breedte in en had ik nog de ruimte om de krant te lezen.
Hallo,

Ik vroeg me af hoe je nu over het spoeltoilet denkt?
Als je bedenkt wat het automatisch doorspoelen en de geurafzuiging meer kost, zou je het geld er dan nog steeds voor over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:32
Hoe zit het met het geluid wat die dingen maken?! Ik overweeg er een boven. Maar als ze zoveel geluid maken dat de gene die nog slaapt er last van heeft zal het in de praktijk nooit gebruikt gaan worden ben ik bang..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 16:02

Rzaan

Altijd zoekende

Makrolon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:10:
Hoe zit het met het geluid wat die dingen maken?! Ik overweeg er een boven. Maar als ze zoveel geluid maken dat de gene die nog slaapt er last van heeft zal het in de praktijk nooit gebruikt gaan worden ben ik bang..
Als er nog iemand slaapt, dan gebruik je op dat moment de bidet-functie niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Makrolon het gebruik van de bidet-functie is iets luider dan plassen (simpelweg door de hoeveelheid water en het gekletter daarvan, er zit geen motor achter of zo). De föhn-functie is weer iets luider dan het bidet, maar heel veel zachter dan een normale föhn of zo'n handdroogkanon.

Alle functies maken minder geluid dan het doortrekken van het toilet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 10-10-2022 10:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coinman63
@hwopereis
Onze Duravit Sensowash bevalt zodanig goed dat ik de bidetfunctie mis op een regulier toilet. Het voelt echt heel prettig en schoon. We gebruiken daarnaast veel minder toiletpapier en geen vochtige doekjes meer.

Onze wc is voorzien van alle snufjes (ik dacht als we dan toch luxe gaan doen, dan maar all the way). Ik waardeer ze allemaal, maar gek genoeg zou ik het makkelijkst afscheid kunnen nemen van de föhn, een functie die ik vooraf als noodzakelijk achtte. Het duurt namelijk vrij lang voordat alles echt droog is, wat er op neer komt dat je toch maar een paar velletjes papier gebruikt.

De geurafzuiging werkt uitzonderlijk goed en zou ik zeker opnieuw kiezen. Ik vond daarnaast het glazen bedieningspaneel zodanig fraai dat ik sowieso bij het duurdere inbouwreservoir uitkwam. Het toilet zelf is ook in een iets goedkopere lite versie te koop (wij hebben de plus). Dat prijsverschil was (met wat opletten op aanbiedingen) echter zo klein dat ik alleen al voor de fraaiere afstandsbediening de meerprijs waard vond.

Ik heb alles zelf geplaatst, maar ik kan mij voorstellen dat de installateur wel het een en ander moet uitzoeken wat hij niet standaard tegenkomt.

@Makrolon
Het geluid van zowel douche als föhn valt bij de Duravit erg mee, maar is wel hoorbaar door de deur heen. Als er mensen zouden slapen op dezelfde verdieping zou ik het denk ik ook niet gebruiken (hoewel het geluid van het spoelen luider is). Er is wel een enorm verschil tussen de diverse merken. Wij hebben een aantal verschillende toiletten geprobeerd en er waren er bij waarbij het leek of eer een helikopter opsteeg toen ik de föhn aanzette....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Thanks voor de reacties! Als ik t zo hoor moet t wel goed komen..
Rzaan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

Als er nog iemand slaapt, dan gebruik je op dat moment de bidet-functie niet.
Ik doe nr2 altijd sochtends dus dan hoef ik geen bidet te nemen als ik m dan niet mag gebruiken.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwopereis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-05 11:26
@coinman63

Dank voor de reactie.

Als het de stark wordt, dan wordt het ws wel de plus versie. De automatische deksel en de gebruiker detectie dat lijkt me toch wel erg nice.

Ik ga hem ook zelf installeren.. Dat komt wel goed.. Praktisch alles hier al zelf gedaan. Maar ik heb helaas al een nieuwe up320 opgrbouwd staan en dan is een extra 1200 voor enkel geur afzuiging en automatisch wc spoelen wellicht wat te gek.. Vandaar. Maar... Misschien ook wel niet.

Toevallig bij het uitzoeken nog vergeleken met de vitra prime? Misschien dat die toen al uit was?
Zo ja, waarom niet die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

coinman63 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:35:
Wij hebben een aantal verschillende toiletten geprobeerd en er waren er bij waarbij het leek of eer een helikopter opsteeg toen ik de föhn aanzette....
Wij hebben zelf alleen nog maar de Geberits gezien.
Hoe deden die het ten opzichte van jullie Duravit?

Geberit zijn van porselein; wellicht dat dit wat meer herrie veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
Wij zijn gaan kijken bij
https://bidetdouche.nl/
De website is wat ouderwets, maar daar hebben ze meerdere douche wc’s aangesloten die je kunt proberen. Verder hebben ze vrijwel alle modellen hangen, zodat je goed kunt vergelijken op materiaal, afwerking en degelijke. Er zijn echt flinke verschillen in werking en afwerking. Zo viel voor mij de Grohe sensia arena flink door de mand (veel gammel plastic), sommige maakten echt te veel lawaai en bij een enkele raakte het mechanisme je billen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 04-04 19:20
coinman63 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:35:
De geurafzuiging werkt uitzonderlijk goed en zou ik zeker opnieuw kiezen. Ik vond daarnaast het glazen bedieningspaneel zodanig fraai dat ik sowieso bij het duurdere inbouwreservoir uitkwam. Het toilet zelf is ook in een iets goedkopere lite versie te koop (wij hebben de plus). Dat prijsverschil was (met wat opletten op aanbiedingen) echter zo klein dat ik alleen al voor de fraaiere afstandsbediening de meerprijs waard vond.

Ik heb alles zelf geplaatst, maar ik kan mij voorstellen dat de installateur wel het een en ander moet uitzoeken wat hij niet standaard tegenkomt.
Ik zag je post, complimenten voor je werk! Ik ben bezig met uitzoeken van nieuwe badkamer en toilet. Ik kan Duravit tegen goede condities krijgen, heb mijn bestellijst zo goed als klaar. Ik had ook de Durasystem WD1014 met geurafzuiging en A2 bedienplaat erbij gezet beneden en boven omdat ik het erg fraai vond en de functies ook , maar nu zeggen vrienden uit de bouw dat ze dat afraden en eigenlijk alleen maar Geberit elementen en bedienplaten gebruiken vanwege de goede ervaringen en het feit dat het achter je tegels zit dus daar voor 100% zeker willen gaan. Duravit is dan zogezegd een keramiekfabrikant en niet gespecialiseerd in inbouwelementen. Zij gaan dan ook hun Starck douche-wc gebruiken met een Geberit element. Ik snap dat jij het spul net hebt, maar ik kan nergens ervaringen vinden wat ook kan betekenen dat die dingen gewoon doen wat ze moeten doen. Mijns inziens is Duravit Duits en lijkt me de kwaliteit geen issue. In Duitsland zelf heb je veel meer merken WC-elementen en dat lijkt me allemaal geen rocket science. Heb de neiging eigenwijs te zijn en het toch te bestellen.

@Señor Sjon heb of ken jij ervaringen met Duravit WC-elementen vs Geberit wat blijkbaar gangbaarder is in de Nederlandse bouw?

[ Voor 3% gewijzigd door Luiaard op 23-10-2022 13:56 ]

Import van EVs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
Dat men uit de bouw Geberit aanraadt is een soort: wat de boer niet kent…
Het reservoir is technisch heel solide gebouwd en alle materialen die slijten/verkalken, kunnen via de spoelknopopening worden vervangen. Ik zou ook geen onbekend merk inbouwen, maar hier ben ik niet bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 04-04 19:20
Dat dacht ik ook al, plus het heeft voordelen met één merk te werken als je er honderden plaatst. Voor mij met mijn twee stuks kan ik anders beslissen dus ze zijn besteld.

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 10:42
Intro:

Hopelijk kan er serieus met het hier onderstaande omgegaan worden. Dank u.

Ik heb al 14 jaar darmproblemen (te denken aan aambeien, anale trombose, obstipatie, prolapsen) en ben heel vaak hieraan geopereerd/geholpen maar de sluitspier werkt niet naar behoren. Regelmatig heb ik om het minste geringste last van bloedingen. Dit kan al van het afvegen van de anus zijn of door een wind te laten.
Soms zit ik door de bloedingen langdurig op de wc te wachten eer het druppelen gestopt is.
Door dit alles heb ik Macrogol Electrolyten laxerende medicatie (3 x dagelijks gebruik) om sneller klaar te zijn maar nadeel is dus diaree en bloedingen.

Al 14 jaar sta ik tussen de 1 a 3x per dag 15 tot 30 minuten mijzelf te spoelen omdat ik me dan zekerder voel vanwege intern schoon voelen. Want normaal toilet gebruik voor de grote boodschap lukt bijna niet. Mogelijk wordt de volgende stap een stoma, wat ik niet hoop. Opereren wordt bij de darmen niet snel gedaan vanwege kans op littekenweefsel en dan ben je nog verder van huis.
Vanwege dit bovenstaande durf ik ook bijna niet op vakantie te gaan want je kan jezelf niet zomaar overal spoelen.

Mijn vraag:

Stel je zou een wc met reinigingsfuntie hebben (dus met douche functie), zou het mogelijk kunnen zijn dat ik daardoor minder bloedingen heb omdat ik mijn anus niet met wcpapier afveeg?

Qua medisch aspect klinkt een wc met reinigingsfuntie interessant voor mij maar of ik met alle bovenstaande genoemde dingen ook de juiste doelgroep ben daar heb ik momenteel mijn twijfels over...
Voor hetzelfde geldt is het weggegooid geld.
Ik hoor graag jullie mening.

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 07-11-2022 12:58 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:41

Herman

FP ProMod
@aliberto Vervelende situatie. Het klinkt haast alsof een stoma in jouw geval een bevrijding kan zijn. Inhoudelijk kan ik er niets over zeggen, behalve dat je deze vraag misschien ook aan je arts/specialist kunt voorleggen? :)
Veel sterkte, en hopelijk dat er een oplossing gevonden kan worden!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 07:38

Freakie1NL

Grote Baas

@aliberto

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

aliberto schreef op maandag 7 november 2022 @ 04:41:

Stel je zou een wc met reinigingsfuntie hebben (dus met douche functie), zou het mogelijk kunnen zijn dat ik daardoor minder bloedingen heb omdat ik mijn anus niet met wcpapier afveeg?
Ik denk dat dit sowieso het geval is.
Water lijkt me altijd zachter dan papier. Hoe zacht dit papier ook is.

Maar heeft de Maag-, lever- en darm-stichting hier geen gedachten over?
Want jouw problematiek - wellicht niet identiek - speelt bij vele duizenden mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 19-05 20:04
Mijn vriendin heeft vergelijkbare problemen, zij het veel minder ernstig. Zij is dolblij sinds we dit toilet hebben. Scheelt voor haar echt. Het reinigt beter en je schuurt de huid niet meer met papier.

Hoe zacht het toiletpapier ook is, het blijft papier en dat is ruw.

Ik kan je uiteraard niet garanderen dat je er baat bij zult hebben maar vermoed sterk dat je er blij van wordt !

[ Voor 17% gewijzigd door zaphod_b op 07-11-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 22:11
@aliberto Kijk ook naar opties om een bidetdouche met mengkraan te gebruiken. Als tussenoplossing en natuurlijk de goedkoopste, ook hier ergens benoemd in het topic: gewoon een plastic fles met water. Misschien vervelend maar wel goed om uit te proberen en hele volksstammen die dit op deze wijze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifefix
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 19:43
Lollercopter schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:28:

Beide WC's hebben echt een goede stank afzuiging, die werkt echt prima. Voor de rest tevreden mee. Al met al zou ik de Vitra net iets meer aanraden, met name door het prijs verschil.

Hoe droog je het dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifefix
  • Laatst online: 29-04 19:43
Heeft er iemand ervaring met een WC-douche van Schutte ?
https://fjschuette.de/de/cesari-dusch-wc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zinloos
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-05 21:17
Ik ben ook zeer benieuwd, sta ook op het punt van verbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 22:11
Niet helemaal gelezen maar in ieder geval beschrijft iemand op amazon.de dat ze de cesari laten omwisselen voor een grohe.
En hier wat ervaring :https://www.haustechnikdialog.de/Forum/t/247525/Erfahrung-mit-Dusch-WC-Schuette-Cesari-Baugleich-Bauhaus-Camargue-Wand-Dusch-WC-Set-Moderno-E-Clean

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zinloos
Zojuist in België de Cesari gekocht voor 995,-
Begin Juni gaat de verbouwing van start, ben benieuwd!
https://cevo.be/nl/schutt...-japans-toilet-wit-149307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 11:35
Weten jullie of er ook hangebde modellen zijn zonder een aparte water aansluiting buitenom? Ik kan en wil ook niet boren door de vloertegels die we op de achterwand hebben gebruikt.

Zag dat prijzen erg mee vallen b.v. Deze https://sanitairkamer.nl/...lose-zitting-sk21244.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:58

paQ

Vaevictis_ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:44:
Weten jullie of er ook hangebde modellen zijn zonder een aparte water aansluiting buitenom? Ik kan en wil ook niet boren door de vloertegels die we op de achterwand hebben gebruikt.

Zag dat prijzen erg mee vallen b.v. Deze https://sanitairkamer.nl/...lose-zitting-sk21244.html
volgens mij is die titel wat misleidend. Dit is gewoon een plee, met een wat ander type doorspoelen.
Neem ook aan dat je geen ijskoud water in je gat wil :+

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 04-06-2023 21:48 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vaevictis_ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:44:
Ik snap jouw vraag niet. Het enige verschil tussen deze toiletten en de ouderwetse variant is dat ze een stopcontact nodig hebben. Verder werken ze als elk ander toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 11:35
paQ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:47:
[...]

volgens mij is die titel wat misleidend. Dit is gewoon een plee, met een wat ander type doorspoelen.
Neem ook aan dat je geen ijskoud water in je gat wil :+
Nu je het zegt normale toilet met sproeier maar meer hoef ik niet ik zie alleen niet of er een aparte aansluiting voor een kraan nodig is. Weet iemand dit? Bij losse toilet brillen zag er wel eentje of bij sommige wc;'s ook aan de linker kant onderin.

[ Voor 30% gewijzigd door Vaevictis_ op 04-06-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05 14:54

twu

Lollercopter schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:28:

Beneden: Toto Washlet RW

Bouwkwaliteit van de afstandbediening + pot is beter dan de Vitra. De WC bril zelf is wel duidelijk plastic.
Manier van spoelen + voorsprayen van de pot tegen aankoeken ( :+ ) is .... decadent / hygiënisch maar is echt japanse OCD. Zodra mijn visite voor het eerst naar plee gaat en de pot zelf als het Feyenoord stadium verlicht wordt dan zakt hun broek direct al af lol :+ :+ :+ Totaal nutteloos. Soms ook om 2 uur snachts, gaat hij herrie maken en schoonmaken.
Ding maakt zowieso een hoop taffus herrie continu. De waterpomp is mega luidruchtig.

De spoel straal is echt hoge druk en "scherp". Er zitten 2 standen op, de zachte stand is een aanrader om mee te beginnen. Op maximum druk is een Karcher hoge druk spuit er niks bij. Als je aambeien heb dan zit je dan tegen het plafond denk ik :+ :+

Algehele indruk: heel solide gebouwd, goed spul. WC bril gaat gelijk omhoog als je binnen stapt, puur omdat het kan. 8)7

Boven: Vitra V-care comfort

Veel goedkoper dan de Toto. Bouwkaliteit net ietsje minder, maar nog steeds sjiek ding. Maakt geen achterlijke spoel geluiden heel de dag. De spoelstraal vind ik persoonlijk fijner, een hogere flow met een lagere druk. Minder opties.

Bedankt voor het delen van je review _/-\o_

Heb je misschien na 2 jaar nog een update? We zijn namelijk enorm aan het twijfelen tussen een Toto Washlet RW en een Vitra V-care Comfort. Heb jij misschien nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
twu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

Bedankt voor het delen van je review _/-\o_

Heb je misschien na 2 jaar nog een update? We zijn namelijk enorm aan het twijfelen tussen een Toto Washlet RW en een Vitra V-care Comfort. Heb jij misschien nog tips?
So far so good. TOTO vind ik nog steeds eigenlijk nipt de winnaar. Dat hij iets meer geluid maakt stoor ik me niet zo aan bij de wc beneden. Beide zijn echt prima machines, als je naar value/money kijkt is de Vitra denk ik de winnaar. De TOTO is wel gewoon net iets meer solide kwaliteit bouwmaterialen (de afstandbediening van de Vitra laat het plastic nu al van los, terwijl die van de TOTO echt een solide metalen unit is met display zelfs.). De Vitra vreet ook batterijen van de afstandbediening, de TOTO helemaal niet.

Ik heb inmiddels ook het energie verbruik gemeten van beide, omdat ik het vermoede had dat het enorme stroomslupers waren. Niets is minder waar. Standby verbruik is echt weinig van beide, ergens tussen de 1-3W voor beide machines, voor zover ik dat kan meten met een Shelly. Er zit dus een doorstroom verwarmer in, en geen boiler of iets dergelijks. De bril verwarming staat dan uit, de Toto verbruik in de maximum stand 60W voor de brilverwarming, maar daar kan je dan de hele wc mee verwarmen 8)7 In standje 1 ongeveer 10W intermitted, in de winter is dat wel heel fijn. De slimme energie bespaar functies van de TOTO werken heel goed, die zet je aan en geen omkijken naar.

Beide doen inclusief het gebruik ergens in de orde grote 0.01-0.2 kWh per dag.

Ik ben vooral benieuwd over 5 jaar, wanneer gaan er waterpompen of heaters stuk... en hoe makkelijk zijn die te vervangen ? Bij de vitra trek je het electra + bril gedeelte zo als een modulaire module uit de pot, en de TOTO maak ik me eigenlijk geen zorgen over, dat hele ding ademt kwaliteit (op de plastic bril na :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfart
  • Laatst online: 23-01 11:57
Iemand ervaring met de Villeroy & Boch ViClean-I 100 ?
Wij hebben namelijk al een Villeroy & Boch toilet, en ik vroeg me af of we het ingebouwde reservoir gedeelte konden behouden.

Mijn vrouw, die 4 jaar in Japan gewoond heeft, zou wel erg bij met een douchetoilet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esray
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-12-2023
zinloos schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:14:
Tevreden? Twijfel ook over deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfart
Heb inmiddels wel wat horrorreviews gelezen van die Villeroy & Boch ViClean-I 100, en denk dat ik er toch maar van wegblijf.
De gewone die we nu hebben is trouwens ook rommel, geen idee waarom die zo een goede naam hebben.
Zal aan hun theeservies liggen.
Wel jammer, want ik denk niet dat er andere toiletten bestaan die compatibel zijn met het ingebouwde reservoir, en de hele wand uitbreken lijkt me nu ook wel wat veel werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrfart
We hebben inmiddels anderhalve maand een grohe sensia arena en zijn er heel erg tevreden over. Behalve dan dat de automatische bril langzaam maar zeker tilt begint te slaan. Vaak gaat de bril wel omhoog, maar slaat dan soms terug naar beneden. Leuk als je je net hebt neergezet. Ik heb de wc al een keer herstart (nooit gedacht dat ik dat ging moeten typen) maar helaas zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:09
Iemand al ervaring me de Geberit Aquaclean Alba? Dit is de voordeligste van Geberit, rond de 900 euro.

Ik zit de hele tijd de zoeken naar zo'n knijphanddouche in dezelfde kleur als mijn kranen (hansgrohe bronze), en zit dan te bedenken dat er iets van verwarming op dat water moet komen enzovoort.

Beter maar gelijk zo'n douche toilet. Het is voor mijn vrouw, die is zo'n knijpdouche gewend en wil niet anders. Was een vereiste bij de nieuwe badkamer.

Ik heb er geen ervaring mee en zie het niet zitten, maar wellicht verander ik van mening.

Een verwarmde bril of fohn is niet nodig. De boel droogmaken gaat met toilet papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 16:25
Vandaag de diverse Aquaclean modellen in real-life mogen proberen.

Als je niet op zoek bent naar een model met een föhn zijn de Sela en Alba prima producten. Verschil tussen beiden zit in de lady douche functionaliteit en de functionaliteit van de afstandsbediening van de Sela. En de boiler in de Alba vs de boiler en doorstromer combinatie van de Sela, daardoor geeft de Sela continu warm water, wat de Alba niet kan.

Ook mist de Alba de mogelijkheid om de positie van de douche te wijzigen (dat kan alleen via de app).

Ik begrijp dat Geberit anders de Sela overbodig had gemaakt, maar ergens is het wel een gemiste kans om dit niet op een optioneel duurdere afstandsbediening mogelijk te maken. Want om 1300 euro meer te betalen voor alleen een betere afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:09
.NCK schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:53:
Vandaag de diverse Aquaclean modellen in real-life mogen proberen.

Als je niet op zoek bent naar een model met een föhn zijn de Sela en Alba prima producten. Verschil tussen beiden zit in de lady douche functionaliteit en de functionaliteit van de afstandsbediening van de Sela. En de boiler in de Alba vs de boiler en doorstromer combinatie van de Sela, daardoor geeft de Sela continu warm water, wat de Alba niet kan.

Ook mist de Alba de mogelijkheid om de positie van de douche te wijzigen (dat kan alleen via de app).

Ik begrijp dat Geberit anders de Sela overbodig had gemaakt, maar ergens is het wel een gemiste kans om dit niet op een optioneel duurdere afstandsbediening mogelijk te maken. Want om 1300 euro meer te betalen voor alleen een betere afstandsbediening?
En waar heb je dit kunnen proberen? Ik dacht zelf aan om de Alba te nemen. Wat houdt de lady douche nu eigenlijk in? Gaat de sproeikop dan nog iets verder naar voren ofzo?

De Alba heeft dus en boiler die op een gegeven moment leeg is, waarbij de Sela een doorstromer heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 16:25
Guido7619 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:57:
[...]

En waar heb je dit kunnen proberen? Ik dacht zelf aan om de Alba te nemen. Wat houdt de lady douche nu eigenlijk in? Gaat de sproeikop dan nog iets verder naar voren ofzo?

De Alba heeft dus en boiler die op een gegeven moment leeg is, waarbij de Sela een doorstromer heeft.
Geberit heeft in Nieuwegein een showroom waar alle modellen staan opgesteld en vier modellen (Mera Comfort, Sela, Tuma en Alba) die je zelf kunt proberen.

Klopt, de Alba kan (als ik het goed na vertel) 2,5x sprayen tot de boiler leeg is. Daarna zal het water iets kouder worden. De Sela kan dan terugvallen op een doorstromer.

De lady douche is er een extra functie die in de sproeikop is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yveske2
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
Iemand ervaring met Bidet wc bril merk BLOOMING.?
Wij overwegen de aankoop/installatie van het type 1273 Elite pro.
Stevigheid,duurzaamheid , efficentie,comfort en werking ?

Willen dit plaatsen op bestaande hang WC Villeroy & Bosch Subway 2.
Moeten dus een extra wateraansluiting maken en 220v aanbrengen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 22:10

rik

Bij Veepee is nu een Grohe toilet met thermostatische bidet in de aanbieding. Maar ik vraag me toch af hoe dat werkt. Je zult toch een warm water aansluiting nodig hebben? En werkt zo’n ministraaltje wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfart
rik schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:46:
Bij Veepee is nu een Grohe toilet met thermostatische bidet in de aanbieding. Maar ik vraag me toch af hoe dat werkt. Je zult toch een warm water aansluiting nodig hebben? En werkt zo’n ministraaltje wel?
Je linkt werkt niet (zonder in te loggen).
Het water wordt elektrisch verwarmd. Vandaar dat je elektriciteitsvoorzieningen moet hebben ergens in het toilet. Vaak een struikelblok.
Ik heb een Grohe sensia arena. Tevreden over, al doet de sensor van de automatische bril soms raar (gaat open en dan terug dicht, ze hebben gratis nieuwe geïnstalleerd).

• Irdiwen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-05 13:14
Wij hebben een Geberit Aquaclean Sela besteld. Ik heb zitten zoeken en dat lijkt een goede douchewc die biedt wat we zoeken zonder extra snufjes. Iemand er ervaring mee? Of tips?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wij hebben een Geberit Aqua-nog-iets beneden.
Boven hebben we zo'n Aziatische handdouche. Die is verbonden aan een speciaal mengkraantje.
Achteraf gezien had ik dit laatste systeem ook gewoon beneden moeten installeren. Had ik wel warm water naar beneden moeten doortrekken. Zo'n handdouche is zoveel fijner, eenvoudiger, goedkoper, schoner.
Gewone pot en een handdouche. Ben je onder de € 500 - 600 klaar.

Zoiets. We hebben deze niet, maar voor het plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://media.saniweb.nl/cdn-cgi/image/fit=pad,format=auto,width=700,height=700/media/catalog/product/3/1/31215030_s11.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irdiwen
Rzaan schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:08:
Wij hebben een Geberit Aqua-nog-iets beneden.
Boven hebben we zo'n Aziatische handdouche. Die is verbonden aan een speciaal mengkraantje.
Achteraf gezien had ik dit laatste systeem ook gewoon beneden moeten installeren. Had ik wel warm water naar beneden moeten doortrekken. Zo'n handdouche is zoveel fijner, eenvoudiger, goedkoper, schoner.
Gewone pot en een handdouche. Ben je onder de € 500 - 600 klaar.

Zoiets. We hebben deze niet, maar voor het plaatje.

[Afbeelding]
Wel echt een mooie, zeg! Ik ken m'n gezinsleden… zit na het gebruik van zo'n handdouche alles niet onder het water? Dat lijkt me hier wel echt het risico :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Irdiwen schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:18:
[...]

Wel echt een mooie, zeg! Ik ken m'n gezinsleden… zit na het gebruik van zo'n handdouche alles niet onder het water? Dat lijkt me hier wel echt het risico :X :D
Bij ons niet. Maar wij zijn 2 volwassenen, dus dat scheelt vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irdiwen
Dat is goed mogelijk. Wel heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamahuhu
  • Laatst online: 02-02 12:49
Irdiwen schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:02:
Wij hebben een Geberit Aquaclean Sela besteld. Ik heb zitten zoeken en dat lijkt een goede douchewc die biedt wat we zoeken zonder extra snufjes. Iemand er ervaring mee? Of tips?
Hoe bevalt de Sela? Ik twijfel er over om deze te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irdiwen
mamahuhu schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:22:
[...]

Hoe bevalt de Sela? Ik twijfel er over om deze te bestellen.
We hebben ‘m nu een maandje in gebruik en zijjn er nog altijd heel erg blij mee. Zit fijn, is goed te poetsen, verlichting is mooi en douchefunxtie werkt top. Ontkalkingsspul hebben we in Duitsland gekocht, scheelde enorm.

Heb je ergens specifieke twijfels over? Wat zou je willen weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamahuhu
Irdiwen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:42:
[...]

We hebben ‘m nu een maandje in gebruik en zijjn er nog altijd heel erg blij mee. Zit fijn, is goed te poetsen, verlichting is mooi en douchefunxtie werkt top. Ontkalkingsspul hebben we in Duitsland gekocht, scheelde enorm.

Heb je ergens specifieke twijfels over? Wat zou je willen weten?
Bedankt. Goed om te horen. Geen specifieke twijfels, misschien het missen van een föhn om te drogen, maar ik begrijp ook dat dit in praktijk niet veel gebruikt wordt omdat dat te lang duurt.
Ik ga m ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05 14:54

twu

mamahuhu schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:48:
[...]

Bedankt. Goed om te horen. Geen specifieke twijfels, misschien het missen van een föhn om te drogen, maar ik begrijp ook dat dit in praktijk niet veel gebruikt wordt omdat dat te lang duurt.
Ik ga m ook bestellen.
Ik gebruik de föhn wel na elke grote boodschap, anders is het zo'n natte gedoe na het spoelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muldries
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
Heeft iemand hier ervaring met de Royal Plaza juglans? deze wordt aanbevolen door Sanitairwinkel en is vriendelijk geprijsd. Ik kan er echt er helemaal geen review of iets van vinden helaas. Volgens mij is het in praktijk de zelfde doucheWC als de Schutte Cesari met alleen een andere afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Ik ga m ook bestellen.
Stukje toiletpapier gaat sneller. Wij hebben ook geen föhn, maar indien wel zou ik die (denk ik) weinig gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakabor
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
zinloos schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:14:
Hoe is het toilet tot nu toe bevallen? Wij zijn ook op zoek naar een douche wc en hebben de Cesari van Schutte op het oog, dus ben benieuwd.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt

• zinloos
Kakabor schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:26:
[...]

Hoe is het toilet tot nu toe bevallen? Wij zijn ook op zoek naar een douche wc en hebben de Cesari van Schutte op het oog, dus ben benieuwd.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt
Tot nu toe prima, ik zou hem niet meer willen missen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9U-1xmoOZs9F0vUyC19LT-ymNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7CQH6uyjxN9lmc4iUXZn8jL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamahuhu
[...]

Ik ga m ook bestellen.
Inmiddels geinstalleerd en bevalt erg goed. We missen de fohn niet.
De Sela maakt wel vrij veel geluid tijdens de pre-wash en het douchen (meer dan ik me herinner uit Taiwan/Japan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 22:07
Wij hebben gisteren de Gerberit Mera getest in Nieuwegein. We zijn enthousiast, maar mijn vrouw vindt zelfs de laagste stand (van de 5) nog te intensief.

Heeft iemand ervaring met o.a. de Mera en mogelijk een ander merk/type dat minder krachtig is, of dusdanig ingesteld kan worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b.zuur
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 26-02 12:29
Wij hebben de CESARI douche-wc, na een jaar begon de unit te scheuren. Hierbij contact opgenomen met de leverancier en die gaf aan dat wij de unit niet goed hadden geïnstalleerd. Blijkt een klein ruimte tussen de bril te zitten wat niet opvalt bij het plaatsen. Scheurt u steeds verder op meerdere plekken. Valt niet onder de garantie en bieden een nieuwe unit aan voor € 999,00 . Ga kijken naar een ander merk, Geen Cesari meer!

• Edje44magnum
  • Laatst online: 21:40
Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/t5P8_pyXdwo?si=epxZ-nSFIt347xI2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 07:38

Freakie1NL

Grote Baas

Joydashy schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:55:
Wij hebben gisteren de Gerberit Mera getest in Nieuwegein. We zijn enthousiast, maar mijn vrouw vindt zelfs de laagste stand (van de 5) nog te intensief.

Heeft iemand ervaring met o.a. de Mera en mogelijk een ander merk/type dat minder krachtig is, of dusdanig ingesteld kan worden?
Wij hebben hier ook de Mera. Het is echt een kwestie van even wennen, het is een gevoelig gebied. Eerste paar keer vond ik (als man) 1 van de 5 ook veel te krachtig. Nu staat hij standaard op 3.

Voordeel van Mera dat hij ook een vrouwendouche heeft. Zelf geen ervaring mee :) , maar schijnt het ook goed te doen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Freakie1NL op 28-02-2025 15:57 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 22:24
zxcv schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

We hebben een rapowash basic i.c.m. een standaard geberit UP320 sinds 2 maanden. Dat bevalt erg goed. We missen de extras niet van de luxe 2.0 versie. We gebruiken de afstandsbediening niet of nauwelijks, het wertk prima met de knop. Verpakking en onderdelen zien er degelijk uit. Indien je wilt kan geurafzuiging eventueel toegevoegd worden in de Geberit UP320. Nu maar wachten hoe het allemaal over 5 jaar werkt.

Gek genoeg had de loodgieter die het installeerde een vraag hoe je rapowash installeert... Zijn opmerking was: "Ik ken alleen Geberit". Hoewel het mij erg duidelijk leek, heb ik voor de zekerheid de fabrikant/distributeur in NL gebeld die mij snel en netjes hielp. Er werd zelf aangeboden om de loodgieter te instrueren of 1 van hun eigen mensen te sturen voor de installatie. Lang verhaal kort: de loodgieter heeft de wc-pot geplaatst en ik heb zelf elektra en water aangesloten dat was erg simpel.
We zijn inmiddels 2,5 jaar verder, hoe bevalt de Rapotec? Ik ben ook in de markt voor een Japans toilet, en de Geberit Alba wordt veel aangeraden, maar de Rapotec heeft toch wat meer functionaliteit (langer warm water, meerdere sproeifuncties, nachtverlichting) voor maar een klein beetje meer geld.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job-lek
  • Laatst online: 07-05 11:56
Wij hebben hier de vitra v-care 1.1 zelf geïnstalleerd en mijn vrouw is daar erg blij mee. Hij kan oscillerend, pulseren of waaierend en gecombineerd in verschillende sterktes.

Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk1903
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-04 23:14
job-lek schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:50:
Wij hebben hier de vitra v-care 1.1 zelf geïnstalleerd en mijn vrouw is daar erg blij mee. Hij kan oscillerend, pulseren of waaierend en gecombineerd in verschillende sterktes.
Heb je enig idee hoe de afstandsbediening te koppelen? Nergens in de handleiding staat het. Ook op internet niets over kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job-lek
  • Laatst online: 07-05 11:56
Bjk1903 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:38:
[...]

Heb je enig idee hoe de afstandsbediening te koppelen? Nergens in de handleiding staat het. Ook op internet niets over kunnen vinden helaas.
Hoi Bjk
Ik heb hem niet hoeven koppelen en volgens mij is dat ook nooit nodig want het is een infrarood afstandsbediening. Batterijen gecheckt?

Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Even dit topic omhoog, wat is jullie mening, is een föhn een toegevoegde waarde of gebruiken jullie dit in de praktijk nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Makrolon schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:32:
Even dit topic omhoog, wat is jullie mening, is een föhn een toegevoegde waarde of gebruiken jullie dit in de praktijk nooit?
De mijne heeft een fohn maar die werkt zo langzaam dat ik liever afdroog met een stukje papier. Voor mij heeft het dus geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:35
Heeft dit soort toilet nog een specifiek onderhoud nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wienesroa schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:01:
Heeft dit soort toilet nog een specifiek onderhoud nodig?
Eigenlijk alleen periodiek ontkalken. Hoe vaak dat moet gebeuren zal afhangen van de hardheid van het water in jouw regio.
Pagina: 1 2 Laatste