Intro:
Hopelijk kan er serieus met het hier onderstaande omgegaan worden. Dank u.
Ik heb al 14 jaar darmproblemen (te denken aan aambeien, anale trombose, obstipatie, prolapsen) en ben heel vaak hieraan geopereerd/geholpen maar de sluitspier werkt niet naar behoren. Regelmatig heb ik om het minste geringste last van bloedingen. Dit kan al van het afvegen van de anus zijn of door een wind te laten.
Soms zit ik door de bloedingen langdurig op de wc te wachten eer het druppelen gestopt is.
Door dit alles heb ik Macrogol Electrolyten laxerende medicatie (3 x dagelijks gebruik) om sneller klaar te zijn maar nadeel is dus diaree en bloedingen.
Al 14 jaar sta ik tussen de 1 a 3x per dag 15 tot 30 minuten mijzelf te spoelen omdat ik me dan zekerder voel vanwege intern schoon voelen. Want normaal toilet gebruik voor de grote boodschap lukt bijna niet. Mogelijk wordt de volgende stap een stoma, wat ik niet hoop. Opereren wordt bij de darmen niet snel gedaan vanwege kans op littekenweefsel en dan ben je nog verder van huis.
Vanwege dit bovenstaande durf ik ook bijna niet op vakantie te gaan want je kan jezelf niet zomaar overal spoelen.
Mijn vraag:
Stel je zou een wc met reinigingsfuntie hebben (dus met douche functie), zou het mogelijk kunnen zijn dat ik daardoor minder bloedingen heb omdat ik mijn anus niet met wcpapier afveeg?
Qua medisch aspect klinkt een wc met reinigingsfuntie interessant voor mij maar of ik met alle bovenstaande genoemde dingen ook de juiste doelgroep ben daar heb ik momenteel mijn twijfels over...
Voor hetzelfde geldt is het weggegooid geld.
Ik hoor graag jullie mening.
[
Voor 8% gewijzigd door
aliberto op 07-11-2022 12:58
]
Kennis begint met informatie vergaren.