De installatie van mijn nieuwe douche-wc is klaar.
Ik kwam van een heel klassieke situatie met staande pot, witte tegels tot halverwege de muur standaard wastafel met een afvoerbuis die langs de muur de vloer in liep. Geen foto van, maar jullie kunnen die situatie vast levendig voor je zien. Na vier weken slopen, installeren en afwerken is het eindelijk af. In die vier weken heb ik elke dag wel een paar uurtjes aan het toilet gewerkt:
:strip_exif()/f/image/EBnjv7VK5sg3WCRNlYgjdXah.jpg?f=fotoalbum_large)
Resultaat:
:strip_exif()/f/image/6TLg5B6WSlcqPdq2GNKatadP.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben nu een heel luxe toilet met verwarmde, automatisch bril, automatisch openend deksel, verlichting, stankaftuiging, ladywash, douchefunctie, föhn en automatische spoeling. De eerste ervaringen zijn positief. Fijne douchestraal met goede temperatuur en kracht, relatief weinig lawaai. Het voelt allemaal heel hygiënisch.
Best wel een beetje trots op het resultaat.
Ik kwam van een heel klassieke situatie met staande pot, witte tegels tot halverwege de muur standaard wastafel met een afvoerbuis die langs de muur de vloer in liep. Geen foto van, maar jullie kunnen die situatie vast levendig voor je zien. Na vier weken slopen, installeren en afwerken is het eindelijk af. In die vier weken heb ik elke dag wel een paar uurtjes aan het toilet gewerkt:
- weghalen wc en fontein
- afbikken tegels
- inhakken vloerbuis t.b.v. fontein in muur
- inhakken spongbocht
- nieuwe aanleg waterleiding omdat ik bij het uithakken van de fonteinafvoer door de waterleiding ging
- gaten dichten en onderste helft van de muur glad maken (gelijk aan bovenste deel)
- inbouwreservoir plaatsen (Durasystem met geurafzuiging en voorbereiding voor douchetoilet)
- inbouwreservoir aftimmeren
- vloertegels en wandtegels plaatsen
- Verlaagd plafond plaatsen met HUE strip en spot
- voegen, kitten
- plaatsen en aansluiten wc (Duravit Senssowash Starck +), spoelknop (elektronisch Durasystem a2) en fontein
- wc-borstel en wc-rolhouder ophangen
:strip_exif()/f/image/EBnjv7VK5sg3WCRNlYgjdXah.jpg?f=fotoalbum_large)
Resultaat:
:strip_exif()/f/image/6TLg5B6WSlcqPdq2GNKatadP.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben nu een heel luxe toilet met verwarmde, automatisch bril, automatisch openend deksel, verlichting, stankaftuiging, ladywash, douchefunctie, föhn en automatische spoeling. De eerste ervaringen zijn positief. Fijne douchestraal met goede temperatuur en kracht, relatief weinig lawaai. Het voelt allemaal heel hygiënisch.
Best wel een beetje trots op het resultaat.
:strip_exif()/f/image/W7CQH6uyjxN9lmc4iUXZn8jL.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/3uGJVdR5UllIiJ7Hkp1MK51S.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GguAhHbJg7iwPoq49yIp3Yan.jpg?f=fotoalbum_large)