Toon posts:

Toilet met ingebouwd bidet, wat zijn de ervaringen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• job-lek
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:07
TheJVH schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:56:
Sinds onze reis naar Japan willen we ook een douche wc / bidet installeren. In de badkamer zit nu een Geberit UP320 inbouwreservoir met Subway 2.0 toilet. Ik twijfel om alleen een opzetbril te kopen (lelijk) of om de complete toilet te vervangen. Het voordeel wat ik nu heb is dat het plafond onder de badkamer open ligt, waardoor ik relatief eenvoudig een extra elektrakabel / waterleiding naar achter het WC kan trekken.

Verwarmde zitting of warm water is niet nodig, maar een lady douche wel. Dat maakt het best lastig om een goede kandidaat te vinden, ook omdat er niet heel veel ervaringen te vinden zijn.

Met een compleet nieuwe toilet is het volgens mij wel relatief simpel om 2 leidingen naast het grote gat voor de afvoer naar beneden te steken voor elektra + water. Eenvoudiger dan in de harde keramische badkamertegels te boren en dat weer af te werken.. Iemand tips?

Ik zie dat de Hornbach bijvoorbeeld ook een complete oplossing verkoopt voor een goede prijs: https://www.hornbach.nl/p/jungborn-douche-wc-rimless-dio-59-premium-glans-wit-met-turbo-flush-incl-softclose-wc-bril-met-quick-release/10530088/
Ik heb hier een vitra v care comfort geïnstalleerd.

Water kun je aansluiten in de inbouwstortbak. Elektriciteit moet je inderdaad wel toevoegen.

Job

Pagina: 1 2 3 Laatste