Heeft er iemand ervaring met een WC-douche van Schutte ?
https://fjschuette.de/de/cesari-dusch-wc
https://fjschuette.de/de/cesari-dusch-wc
volgens mij is die titel wat misleidend. Dit is gewoon een plee, met een wat ander type doorspoelen.Vaevictis_ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:44:
Weten jullie of er ook hangebde modellen zijn zonder een aparte water aansluiting buitenom? Ik kan en wil ook niet boren door de vloertegels die we op de achterwand hebben gebruikt.
Zag dat prijzen erg mee vallen b.v. Deze https://sanitairkamer.nl/...lose-zitting-sk21244.html
[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 04-06-2023 21:48 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik snap jouw vraag niet. Het enige verschil tussen deze toiletten en de ouderwetse variant is dat ze een stopcontact nodig hebben. Verder werken ze als elk ander toilet.Vaevictis_ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:44:
Weten jullie of er ook hangebde modellen zijn zonder een aparte water aansluiting buitenom? Ik kan en wil ook niet boren door de vloertegels die we op de achterwand hebben gebruikt.
Nu je het zegt normale toilet met sproeier maar meer hoef ik niet ik zie alleen niet of er een aparte aansluiting voor een kraan nodig is. Weet iemand dit? Bij losse toilet brillen zag er wel eentje of bij sommige wc;'s ook aan de linker kant onderin.paQ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:47:
[...]
volgens mij is die titel wat misleidend. Dit is gewoon een plee, met een wat ander type doorspoelen.
Neem ook aan dat je geen ijskoud water in je gat wil
[ Voor 30% gewijzigd door Vaevictis_ op 04-06-2023 22:08 ]
Bedankt voor het delen van je reviewLollercopter schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:28:
Bij deze een update nu na 1 jaar ervaring:
Beneden: Toto Washlet RW
Bouwkwaliteit van de afstandbediening + pot is beter dan de Vitra. De WC bril zelf is wel duidelijk plastic.
Manier van spoelen + voorsprayen van de pot tegen aankoeken () is .... decadent / hygiënisch maar is echt japanse OCD. Zodra mijn visite voor het eerst naar plee gaat en de pot zelf als het Feyenoord stadium verlicht wordt dan zakt hun broek direct al af lol
![]()
![]()
Totaal nutteloos. Soms ook om 2 uur snachts, gaat hij herrie maken en schoonmaken.
Ding maakt zowieso een hoop taffus herrie continu. De waterpomp is mega luidruchtig.
De spoel straal is echt hoge druk en "scherp". Er zitten 2 standen op, de zachte stand is een aanrader om mee te beginnen. Op maximum druk is een Karcher hoge druk spuit er niks bij. Als je aambeien heb dan zit je dan tegen het plafond denk ik![]()
![]()
Algehele indruk: heel solide gebouwd, goed spul. WC bril gaat gelijk omhoog als je binnen stapt, puur omdat het kan.![]()
Boven: Vitra V-care comfort
Veel goedkoper dan de Toto. Bouwkaliteit net ietsje minder, maar nog steeds sjiek ding. Maakt geen achterlijke spoel geluiden heel de dag. De spoelstraal vind ik persoonlijk fijner, een hogere flow met een lagere druk. Minder opties.
Beide WC's hebben echt een goede stank afzuiging, die werkt echt prima. Voor de rest tevreden mee. Al met al zou ik de Vitra net iets meer aanraden, met name door het prijs verschil.
Edit: zowel TOTO als Vitra hebben een fohn. Totale gimmick, slaat nergens op.
So far so good. TOTO vind ik nog steeds eigenlijk nipt de winnaar. Dat hij iets meer geluid maakt stoor ik me niet zo aan bij de wc beneden. Beide zijn echt prima machines, als je naar value/money kijkt is de Vitra denk ik de winnaar. De TOTO is wel gewoon net iets meer solide kwaliteit bouwmaterialen (de afstandbediening van de Vitra laat het plastic nu al van los, terwijl die van de TOTO echt een solide metalen unit is met display zelfs.). De Vitra vreet ook batterijen van de afstandbediening, de TOTO helemaal niet.twu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:57:
[...]
Bedankt voor het delen van je review![]()
Heb je misschien na 2 jaar nog een update? We zijn namelijk enorm aan het twijfelen tussen een Toto Washlet RW en een Vitra V-care Comfort. Heb jij misschien nog tips?
Tevreden? Twijfel ook over dezezinloos schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:14:
Zojuist in België de Cesari gekocht voor 995,-
Begin Juni gaat de verbouwing van start, ben benieuwd!
https://cevo.be/nl/schutt...-japans-toilet-wit-149307
En waar heb je dit kunnen proberen? Ik dacht zelf aan om de Alba te nemen. Wat houdt de lady douche nu eigenlijk in? Gaat de sproeikop dan nog iets verder naar voren ofzo?.NCK schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:53:
Vandaag de diverse Aquaclean modellen in real-life mogen proberen.
Als je niet op zoek bent naar een model met een föhn zijn de Sela en Alba prima producten. Verschil tussen beiden zit in de lady douche functionaliteit en de functionaliteit van de afstandsbediening van de Sela. En de boiler in de Alba vs de boiler en doorstromer combinatie van de Sela, daardoor geeft de Sela continu warm water, wat de Alba niet kan.
Ook mist de Alba de mogelijkheid om de positie van de douche te wijzigen (dat kan alleen via de app).
Ik begrijp dat Geberit anders de Sela overbodig had gemaakt, maar ergens is het wel een gemiste kans om dit niet op een optioneel duurdere afstandsbediening mogelijk te maken. Want om 1300 euro meer te betalen voor alleen een betere afstandsbediening?
Geberit heeft in Nieuwegein een showroom waar alle modellen staan opgesteld en vier modellen (Mera Comfort, Sela, Tuma en Alba) die je zelf kunt proberen.Guido7619 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:57:
[...]
En waar heb je dit kunnen proberen? Ik dacht zelf aan om de Alba te nemen. Wat houdt de lady douche nu eigenlijk in? Gaat de sproeikop dan nog iets verder naar voren ofzo?
De Alba heeft dus en boiler die op een gegeven moment leeg is, waarbij de Sela een doorstromer heeft.
Je linkt werkt niet (zonder in te loggen).rik schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:46:
Bij Veepee is nu een Grohe toilet met thermostatische bidet in de aanbieding. Maar ik vraag me toch af hoe dat werkt. Je zult toch een warm water aansluiting nodig hebben? En werkt zo’n ministraaltje wel?
Wel echt een mooie, zeg! Ik ken m'n gezinsleden… zit na het gebruik van zo'n handdouche alles niet onder het water? Dat lijkt me hier wel echt het risicoRzaan schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:08:
Wij hebben een Geberit Aqua-nog-iets beneden.
Boven hebben we zo'n Aziatische handdouche. Die is verbonden aan een speciaal mengkraantje.
Achteraf gezien had ik dit laatste systeem ook gewoon beneden moeten installeren. Had ik wel warm water naar beneden moeten doortrekken. Zo'n handdouche is zoveel fijner, eenvoudiger, goedkoper, schoner.
Gewone pot en een handdouche. Ben je onder de € 500 - 600 klaar.
Zoiets. We hebben deze niet, maar voor het plaatje.
[Afbeelding]
Bij ons niet. Maar wij zijn 2 volwassenen, dus dat scheelt vast.Irdiwen schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:18:
[...]
Wel echt een mooie, zeg! Ik ken m'n gezinsleden… zit na het gebruik van zo'n handdouche alles niet onder het water? Dat lijkt me hier wel echt het risico![]()
Hoe bevalt de Sela? Ik twijfel er over om deze te bestellen.Irdiwen schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:02:
Wij hebben een Geberit Aquaclean Sela besteld. Ik heb zitten zoeken en dat lijkt een goede douchewc die biedt wat we zoeken zonder extra snufjes. Iemand er ervaring mee? Of tips?
We hebben ‘m nu een maandje in gebruik en zijjn er nog altijd heel erg blij mee. Zit fijn, is goed te poetsen, verlichting is mooi en douchefunxtie werkt top. Ontkalkingsspul hebben we in Duitsland gekocht, scheelde enorm.mamahuhu schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:22:
[...]
Hoe bevalt de Sela? Ik twijfel er over om deze te bestellen.
Bedankt. Goed om te horen. Geen specifieke twijfels, misschien het missen van een föhn om te drogen, maar ik begrijp ook dat dit in praktijk niet veel gebruikt wordt omdat dat te lang duurt.Irdiwen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:42:
[...]
We hebben ‘m nu een maandje in gebruik en zijjn er nog altijd heel erg blij mee. Zit fijn, is goed te poetsen, verlichting is mooi en douchefunxtie werkt top. Ontkalkingsspul hebben we in Duitsland gekocht, scheelde enorm.
Heb je ergens specifieke twijfels over? Wat zou je willen weten?
Ik gebruik de föhn wel na elke grote boodschap, anders is het zo'n natte gedoe na het spoelenmamahuhu schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:48:
[...]
Bedankt. Goed om te horen. Geen specifieke twijfels, misschien het missen van een föhn om te drogen, maar ik begrijp ook dat dit in praktijk niet veel gebruikt wordt omdat dat te lang duurt.
Ik ga m ook bestellen.
Stukje toiletpapier gaat sneller. Wij hebben ook geen föhn, maar indien wel zou ik die (denk ik) weinig gebruiken.mamahuhu schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:48:
[...]
Bedankt. Goed om te horen. Geen specifieke twijfels, misschien het missen van een föhn om te drogen, maar ik begrijp ook dat dit in praktijk niet veel gebruikt wordt omdat dat te lang duurt.
Ik ga m ook bestellen.
Hoe is het toilet tot nu toe bevallen? Wij zijn ook op zoek naar een douche wc en hebben de Cesari van Schutte op het oog, dus ben benieuwd.zinloos schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:14:
Zojuist in België de Cesari gekocht voor 995,-
Begin Juni gaat de verbouwing van start, ben benieuwd!
https://cevo.be/nl/schutt...-japans-toilet-wit-149307
Tot nu toe prima, ik zou hem niet meer willen missen!Kakabor schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:26:
[...]
Hoe is het toilet tot nu toe bevallen? Wij zijn ook op zoek naar een douche wc en hebben de Cesari van Schutte op het oog, dus ben benieuwd.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt
Inmiddels geinstalleerd en bevalt erg goed. We missen de fohn niet.mamahuhu schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:48:
[...]
Ik ga m ook bestellen.
Wij hebben hier ook de Mera. Het is echt een kwestie van even wennen, het is een gevoelig gebied. Eerste paar keer vond ik (als man) 1 van de 5 ook veel te krachtig. Nu staat hij standaard op 3.Joydashy schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:55:
Wij hebben gisteren de Gerberit Mera getest in Nieuwegein. We zijn enthousiast, maar mijn vrouw vindt zelfs de laagste stand (van de 5) nog te intensief.
Heeft iemand ervaring met o.a. de Mera en mogelijk een ander merk/type dat minder krachtig is, of dusdanig ingesteld kan worden?
[ Voor 9% gewijzigd door Freakie1NL op 28-02-2025 15:57 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
We zijn inmiddels 2,5 jaar verder, hoe bevalt de Rapotec? Ik ben ook in de markt voor een Japans toilet, en de Geberit Alba wordt veel aangeraden, maar de Rapotec heeft toch wat meer functionaliteit (langer warm water, meerdere sproeifuncties, nachtverlichting) voor maar een klein beetje meer geld.zxcv schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:05:
[...]
We hebben een rapowash basic i.c.m. een standaard geberit UP320 sinds 2 maanden. Dat bevalt erg goed. We missen de extras niet van de luxe 2.0 versie. We gebruiken de afstandsbediening niet of nauwelijks, het wertk prima met de knop. Verpakking en onderdelen zien er degelijk uit. Indien je wilt kan geurafzuiging eventueel toegevoegd worden in de Geberit UP320. Nu maar wachten hoe het allemaal over 5 jaar werkt.
Gek genoeg had de loodgieter die het installeerde een vraag hoe je rapowash installeert... Zijn opmerking was: "Ik ken alleen Geberit". Hoewel het mij erg duidelijk leek, heb ik voor de zekerheid de fabrikant/distributeur in NL gebeld die mij snel en netjes hielp. Er werd zelf aangeboden om de loodgieter te instrueren of 1 van hun eigen mensen te sturen voor de installatie. Lang verhaal kort: de loodgieter heeft de wc-pot geplaatst en ik heb zelf elektra en water aangesloten dat was erg simpel.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Job
Heb je enig idee hoe de afstandsbediening te koppelen? Nergens in de handleiding staat het. Ook op internet niets over kunnen vinden helaas.job-lek schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:50:
Wij hebben hier de vitra v-care 1.1 zelf geïnstalleerd en mijn vrouw is daar erg blij mee. Hij kan oscillerend, pulseren of waaierend en gecombineerd in verschillende sterktes.
Hoi BjkBjk1903 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:38:
[...]
Heb je enig idee hoe de afstandsbediening te koppelen? Nergens in de handleiding staat het. Ook op internet niets over kunnen vinden helaas.
Job
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq