Bedankt voor je reactie. Goeie punten

- Stucwerk in badkamers is riskant, het blijft een erg vochtige ruimte, let ook op bij het bad waar je ook kunt spatten.
Ik neem dezelfde acryllatex als ik nu op de buitengevel heb zitten. Duur, maar zeker goed waterdicht. Stucwerk wordt gedaan met vochtbestendige stucmortel. Bij de douche komen wel tegels, maar voor de rest heb ik er wel vertrouwen in.
- Heb je voldoende ruimte om de douche binnen te komen? Vanaf de tekeningen is het lastig in te schatten hoe breed de entree is.
Als het goed is wordt dat ongeveer 40-50 cm. De ruimte tussen de wanden is 170 cm. De douchebak zelf springt wat terug en is 180 cm. Ik heb niet echt een goed beeld bij wat gebruikelijk is als ingang. De bak zelf is met 180cm natuurlijk enorm. In verhouding is de doorgang dan misschien wat smal.
- Je zou kunnen overwegen om de douche tegen de andere wand te plaatsen, heeft beide hun voor en nadelen.
Op de tekening klopt het niet helemaal zie ik (standaard plaatjes van floorplanner). De douchekraan komt tegen de wand op korte kant (boven in de tekening). Of bedoel je de inloop omdraaien? Want dan moet je langs de WC en krijg je een gek hoekje vanwege het inbouwreservoir en de schoorsteen die daar loopt.
- Heb je voldoende bergruimte onder de wastafels?
Dat worden 2 lades van ongeveer 1 meter breed, met daarachter verborgen lades voor scheerspullen e.d. Het houdt niet echt over, maar voldoende ruimte voor wastafelspulletjes en handdoeken. Ik ben maar alleen gelukkig. En ik houd niet van kasten.

- Toiletrol hang je naast het toilet? Zal altijd een beetje reiken worden dan.
Dat is best vervelend inderdaad. Ik had eerst ook nog een alternatief met de douche een kwart slag gedraaid en de wc rechtsonder in de hoek, maar dat vond ik ruimtelijk niet mooi.
- Waar hang je je handdoeken op?
- Waar leg je je vloerhanddoek neer? Of gebruik je die nooit?
Dat wordt misschien een houten mat, al stap je er dan gelijk op als je naar binnen loopt (deur draait naar buiten). Daar moet ik nog even over nadenken.
- Enige andere indeling die ik met deze inrichting zou kunnen verzinnen in bad en douche omdraaien, heb je dit al overwogen?
Nog niet overwogen. Al zit bij het bad ook wel een raam met een kunstig houten vensterbank. Ik zal er nog eens wat mee spelen in Floorplanner.
Bedankt!