Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 18:07
robinmull112 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:55:
[...]

Ja daar heb je gelijk in. Ik kan natuurlijk altijd kijken wat er mogelijk is.
Financieel kan ik die €1500,- dragen, maar ik vraag mij af of we er echt zoveel mee opschieten, die 50cm erbij.
Wij hebben nu een vergelijkbare badkamer als bij jou met 50cm erbij. Indeling als volgt:
- rechts van deur (kolomkast&)badmeubel (samen 130cm bij ons
- rechtsachter inloop douche, glaswand tegen badmeubel aan, ingang linkerzijde (open)
- linksachter een hoekbad van 140cm. Goed tot een lengte van circa 175cm. (Ik ga er niet in) opening tussen bad en douchewand 75cm.
- linksvoor toilet, waarbij je benen naar rechts wijzen.

Voor ons een goede indeling met ruime douche (120×90) & een bad voor mevrouw en kleintjes.
Wellicht kan je zo'n indeling passend maken?

• robinmull112
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-04 09:10
Wijnand1980 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:02:
[...]

Wij hebben nu een vergelijkbare badkamer als bij jou met 50cm erbij. Indeling als volgt:
- rechts van deur (kolomkast&)badmeubel (samen 130cm bij ons
- rechtsachter inloop douche, glaswand tegen badmeubel aan, ingang linkerzijde (open)
- linksachter een hoekbad van 140cm. Goed tot een lengte van circa 175cm. (Ik ga er niet in) opening tussen bad en douchewand 75cm.
- linksvoor toilet, waarbij je benen naar rechts wijzen.

Voor ons een goede indeling met ruime douche (120×90) & een bad voor mevrouw en kleintjes.
Wellicht kan je zo'n indeling passend maken?
Thanks voor het meedenken!
Ik heb het nagetekend en dan kom ik op de onderstaande constructie uit:

https://tweakers.net/ext/f/AI7vqHat2J1zqP2yP21NDZM6/thumb.jpg

Het zou inderdaad kunnen, deze opstelling had ikzelf nog niet bedacht, waarvoor dank.
Straks maar even aan de vrouw voorleggen.

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 18:07
He dat is mijn badkamer😉

• asdf25
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:20
robinmull112 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:45:
[...]

Thanks voor het meedenken!
Ik heb het nagetekend en dan kom ik op de onderstaande constructie uit:

[Afbeelding]

Het zou inderdaad kunnen, deze opstelling had ikzelf nog niet bedacht, waarvoor dank.
Straks maar even aan de vrouw voorleggen.
Douchegedeelte beperk je zo wel fors, deurkozijn is sowieso al ong. 1meter dan hou je nog 1,3 meter over voor het bad en douche. Geen idee hoe breed dat bad is, maar laat het de helft zijn, dan hou je nog 65cm over. Dat is toch veel te weinig om in te douchen, heb je niks geen bewegingsruimte. Belangrijkste voor mij is ruimte op en rond de wastafel en douche.

In diverse situaties van je zie ik het raam op verschillende posities zitten, waar zit deze exact en op welke hoogte vanaf de vloer zit die? Je kunt eventueel ook een muur van ongeveer 1meter zetten en dan een apart douchegedeelte maken. Aan de andere kant van de muur hang je dan je meubel. Toilet kun je eventueel ook rechtsboven of linksonder plaatsen, moet je afvoer alleen in een koof verwerken.

• Hsb-3
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-04 12:35
@asdf25 , de bovenste is zonder vergroting badkamer en de onderste met 50 uitbreiding. Dan zit het raam idd op een andere plek ;) en volgens mij zit de deur aan de bovenkant, en is onder het raam.
Ht lijkt mij overigens wel een mooie oplossing zo.

We hebben ook onze badkamer laten verbreden met 50 cm, die 50cm gaat van de hoofdslaapkamer af, maar daar hoeft toch alleen maar een bed en een kast te staan. En of je nu 1.15m of 0,65m hebt om er omheen te lopen, maakte ons niet uit. We slapen er toch alleen maar.

Ook omdat we perse een bad wilde. Is echt wel een meerwaarde, wat meer ruimte in je badkamer.

• robinmull112
asdf25 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:15:
[...]

Douchegedeelte beperk je zo wel fors, deurkozijn is sowieso al ong. 1meter dan hou je nog 1,3 meter over voor het bad en douche. Geen idee hoe breed dat bad is, maar laat het de helft zijn, dan hou je nog 65cm over. Dat is toch veel te weinig om in te douchen, heb je niks geen bewegingsruimte. Belangrijkste voor mij is ruimte op en rond de wastafel en douche.

In diverse situaties van je zie ik het raam op verschillende posities zitten, waar zit deze exact en op welke hoogte vanaf de vloer zit die? Je kunt eventueel ook een muur van ongeveer 1meter zetten en dan een apart douchegedeelte maken. Aan de andere kant van de muur hang je dan je meubel. Toilet kun je eventueel ook rechtsboven of linksonder plaatsen, moet je afvoer alleen in een koof verwerken.
Ik heb er nog even over nagedacht, maar de ruimte wordt zo wel erg beperkt inderdaad. En daarnaast lopen de kosten waarschijnlijk flink op om het bad te nemen, terwijl ik er zelf niet eens in pas :P

Misschien dan toch maar uitgaan van de eerste situatie. Dan hebben we in ieder geval een ruime (inloop) douche en genoeg ruimte om rond te bewegen door de badkamer. (en het scheelt duizenden euro's)

Binnenkort ook maar even een aantal badkamerzaken langsgaan om ideeën op te doen. Wellicht heeft een verkoper daar nog een geniale oplossing.

Het raam zit op exact dezelfde plek, maar bij de tweede foto is de rechter muur 50 centimeter opgeschoven naar rechts ;)
Hsb-3 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:56:
@asdf25

We hebben ook onze badkamer laten verbreden met 50 cm, die 50cm gaat van de hoofdslaapkamer af, maar daar hoeft toch alleen maar een bed en een kast te staan. En of je nu 1.15m of 0,65m hebt om er omheen te lopen, maakte ons niet uit. We slapen er toch alleen maar.

Ook omdat we perse een bad wilde. Is echt wel een meerwaarde, wat meer ruimte in je badkamer.
Met een bad is het inderdaad een must. Zonder bad kan het ook wel zonder ie 50 extra centimeters gok ik.

• Hsb-3
En als je nu het bad aan de rechterkant gelijk aan de buitenmuur zet, en de douche links en een kwartslag gedraaid?
Je hebt 2,8m, dan kan je een bad van 1,7m lang en 75cm breed doen, en is je douche 1,1m breed. Je hebt baden die al meteen dieper worden, zodat je meer ruimte hebt (hebben wij nl ook gedaan)

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:08
Met die 50 cm zijn er volgens mij meerdere opties, bijv bad voor raam, douche links, wc links wasbak direct rechts.
Ik zou even verder tekenen enproberen. Denk dat het moet passen als je het echt wilt

• Arjan7900
  • Laatst online: 04-10-2018
Voor onze nieuwe badkamer zijn op zoek naar tegels. Zowel wand als vloer.
We zijn bij verschillende winkels geweest, maar krijg geen duidelijk antwoord op de vraag over het verschil in kwaliteit.

Bijvoorbeeld:
Voor de wand willen we 30x60 witte tegels, gerectificeerd.
Die zijn er van bijvoorbeeld Megategel/Sanisale/etc eigen merk voor rond de 20 euro p/m.
Villeroy&Boch White and Cream voor iets meer dan 20 p/m
Villeroy&Boch Melrose voor rond de 40 p/m

Zit er nou echt een kwaliteitsverschil tussen tegels van deze prijs of maakt het allemaal niet zoveel uit?
En als er verschil is; wat is dan precies het verschil?

In de winkel krijg ik eigenlijk alleen het antwoord dat de duurdere tegels meer maatvast zijn, maar dat dit voornamelijk een probleem is bij de bouwmarkt tegels.
Maar zijn duurdere tegels ook sterker, sterker glazuur, beter materiaal, duurzamer?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 01:20
robinmull112 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:37:
Beste Tweakers,

Wij zijn recent ingeloot voor een nieuwbouw project in Almere.
We moeten op korte termijn al doorgeven hoe we de badkamer willen hebben, dus vandaar dat we al druk aan het rondkijken zijn. Ik heb alle pagina's van dit topic doorgelezen en daar heb ik al een hoop van geleerd en een aantal leuke ideeën opgedaan.

Zoals reeds bekend is betalen we bij de aannemer aangesloten partij waarschijnlijk belachelijke prijzen en als ik zie wat er standaard in zit dan beginnen mijn ogen spontaan te tranen. Zelfs de 'upgrade' pakketten zijn imho om te janken, zeker als je de prijzen daarvoor ziet. We gaan binnenkort dus even een aantal zaken af om te kijken wat de opties zijn. Ook zullen we de (Duitse)webshops goed in de gaten houden.

Helaas krijgen we een erg kleine badkamer (2,3 x 2,3m), waarvan 1 muur ook nog eens opgedeeld wordt om leidingen naar de zolder te brengen. Hierdoor wordt de effectieve ruimte erg klein en hebben we weinig mogelijkheden.

Onze wensen:
- Grote inloop douche
- Initieel ook een bad, maar ik heb geen enkele opstelling kunnen bedenken waar we een apart bad en aparte douche kunnen nemen
- Groot meubel (1 meter of groter) met het liefst nog een hoge kast.

Na aanvang van de ideeën die ik hier heb opgedaan heb ik de onderstaande situatie ontworpen. Ik vraag mij af of jullie hierbij nog tips / andere ideeën hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen met welk programma je de plattegrond hebt gemaakt? Ziet er simpel en goed uit ;). Heb alle spullen al besteld maar twijfel nog over de indeling (wederom)....

• robinmull112
Hsb-3 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:49:
En als je nu het bad aan de rechterkant gelijk aan de buitenmuur zet, en de douche links en een kwartslag gedraaid?
Je hebt 2,8m, dan kan je een bad van 1,7m lang en 75cm breed doen, en is je douche 1,1m breed. Je hebt baden die al meteen dieper worden, zodat je meer ruimte hebt (hebben wij nl ook gedaan)
We hebben toch maar besloten om geen bad te nemen. Het zou de kosten van de badkamer enorm verhogen en we moeten dan op alle vlakken consessies doen. We hebben dan liever een badkamer zonder bad die wel volledig naar wens is (en stukken goedkoper is).

We hebben het volgende ontwerp gemaakt:
http://viewer.saninet.eu/...09-3LS5WB14CS&Language=nl
Xtince schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:24:
[...]

Mag ik vragen met welk programma je de plattegrond hebt gemaakt? Ziet er simpel en goed uit ;). Heb alle spullen al besteld maar twijfel nog over de indeling (wederom)....
Maar natuurlijk! Ik heb gebruik gemaakt van Floorplanner. Een erg fijn programma wat je gewoon via de browser kunt gebruiken.

• Hsb-3
Netjes! Goed idee van dat bankje!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-04 14:57

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Zojuist voor het eerst gebruik gemaakt van mijn EvoHome thermostaat in het toilet.

Wát een zegen!

"Hmm, het is hier wat fris voor nu." *draai aan de knop* Verwarming springt aan en doet zijn ding. Kost wat (grofweg €100 per radiator, exclusief basis-unit) maar dan heb je ook wat. :)

Binnenkort, als alles écht af is (dinsdag word het douche-scherm geplaatst, daarna ontbreken enkel nog de glazen plankjes) en we de boel goed hebben schoongemaakt maar eens wat foto's maken en hier publiceren.

Natuurlijk zijn er wat minor dingen waar we net niet helemaal gelukkig mee zijn (wastafel tóch paar cm te hoog & iets te dicht bij de radiator en de ventilator bediening had ik moeten voorzien van een indicator lampje in de schakelaar, zodat we weten wanneer 'ie uit staat maar gewoon in zijn nalooptijd), maar al met al zijn we ongelooflijk blij met het resultaat.

Nu vooral nog wat schilderwerk, ophangen van de luxaflex, toiletrolhouder en handdoek haakjes en da's voor onszelf. (Kozijnen doen we zelf, plafond van het toilet ook, plafond van de badkamer laten we doen.)

unezra wijzigde deze reactie 07-10-2018 10:24 (3%)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• FataMan
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:35
Heeft iemand hier een glazen douchewand in combinatie met een (RVS) tegelprofiel? Ik heb een douchehoek met tegelstrips van ongeveer 1 centimeter hoog, en ben op zoek naar de mooiste oplossing voor een glazend wand. Zou een wand met profiel mooi zijn, of hangt dit dan teveel over in het lage gedeelte? Ben hier benieuwd naar, want op internet kan ik niet echt goede foto's vinden hoe je dit mooi af zou kunnen werken.

Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |

• Queal
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 08-03 21:59

Queal

Dream Theater

robinmull112 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

We hebben toch maar besloten om geen bad te nemen. Het zou de kosten van de badkamer enorm verhogen en we moeten dan op alle vlakken consessies doen. We hebben dan liever een badkamer zonder bad die wel volledig naar wens is (en stukken goedkoper is).

We hebben het volgende ontwerp gemaakt:
http://viewer.saninet.eu/...09-3LS5WB14CS&Language=nl
Mooi, is precies mijn oude badkamer. Alleen zaten daar de toilet en douche omgedraaid, dus je komt binnen en hebt rechts meteen de douche, rechts achterin de toilet achter het douchewandje

• Philip Corvage
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 20-11-2018
In ons nieuwe huis hebben we een kleine badkamer zonder verwarming. Ik ben niet kouwelijk, maar dit is niet comfortabel. De stenen vloer is superkoud aan je voeten en na het douchen daalt er een koude luchtstroom op je natte lijf neer :|

Er zit een aansluiting voor een radiator. Ga ik er denk ik wel gebruiken, al was het maar om de handdoeken te drogen en lekker op te warmen.

Er is een verlaagd plafond met spotjes. In het midden dacht ik een langwerpig infrarood-paneel te hangen. Met een tijdklok of - beter nog - klik-aan-klik-uit kan ik die dan vanuit bed vast aanzetten voordat ik 's ochtends ga douchen.

Goed idee, toch? Suggesties welkom :)

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:23
Philip Corvage schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:23:
In ons nieuwe huis hebben we een kleine badkamer zonder verwarming. Ik ben niet kouwelijk, maar dit is niet comfortabel. De stenen vloer is superkoud aan je voeten en na het douchen daalt er een koude luchtstroom op je natte lijf neer :|

Er zit een aansluiting voor een radiator. Ga ik er denk ik wel gebruiken, al was het maar om de handdoeken te drogen en lekker op te warmen.

Er is een verlaagd plafond met spotjes. In het midden dacht ik een langwerpig infrarood-paneel te hangen. Met een tijdklok of - beter nog - klik-aan-klik-uit kan ik die dan vanuit bed vast aanzetten voordat ik 's ochtends ga douchen.

Goed idee, toch? Suggesties welkom :)
Wij gaan ook een infraroodpaneel ophangen. Hebben dit gewoon met een extra lichtschakelaar. Is direct warm dus niets van tevoren.

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:44
Ik ben ook in de running voor een nieuwe badkamer. Net een nieuw huis gekocht en eerst als plan om nog niet echt iets met de badkamer te doen. Maar inmiddels heb ik de hele badkamer leeggetrokken, alle riolering vervangen en een stuk overloop en kast bij de badkamer getrokken. Vanaf nu weer een beetje opbouwen. Vooral de vloer vond ik heel vervelend. Die was meer dan 15cm opgehoogd met multiplex en balkjes. Het slopen daarvan ging per centimeter. Ik verhoog de vloer met zo'n 5cm omdat het leidingwerk deels in de vloer komt.

Dit moet het ongeveer worden:

Specs:
  • Een inloopdouche met een vlakke douchebak van 180cm met een glazen wand van 120 cm ervoor
  • Een half vrijstand bad
  • Een wastafel van 220 cm. Gevonden bij een bedrijf in Rotterdam. Die past precies in de nis rechtsonder. Ik ga zelf een kast onder dat blad maken met glazen fronts. De kranen worden inbouw/wandmontage
  • Grotendeels gestucte wanden. Alleen bij de douche komen tegels van 120cm breed. Hoogte weet ik nog niet.
Op het stuccen na ga ik alles zelf doen. Ik shop online rond voor goede dealtjes van spulletjes die ik mooi vind. Het wordt toch bijna allemaal gratis geleverd.

Iemand nog handige suggesties voordat ik het zo ga bouwen? :)

• Paragon93
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
orf schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:11:

Paar dingen die mij te binnen schieten:

- Stucwerk in badkamers is riskant, het blijft een erg vochtige ruimte, let ook op bij het bad waar je ook kunt spatten.
- Heb je voldoende ruimte om de douche binnen te komen? Vanaf de tekeningen is het lastig in te schatten hoe breed de entree is.
- Je zou kunnen overwegen om de douche tegen de andere wand te plaatsen, heeft beide hun voor en nadelen.
- Heb je voldoende bergruimte onder de wastafels?
- Toiletrol hang je naast het toilet? Zal altijd een beetje reiken worden dan.
- Waar hang je je handdoeken op?
- Waar leg je je vloerhanddoek neer? Of gebruik je die nooit?
- Enige andere indeling die ik met deze inrichting zou kunnen verzinnen in bad en douche omdraaien, heb je dit al overwogen?

Trust me, I'm an engineer

• orf
Paragon93 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:24:
[...]

Paar dingen die mij te binnen schieten:
Bedankt voor je reactie. Goeie punten :)
- Stucwerk in badkamers is riskant, het blijft een erg vochtige ruimte, let ook op bij het bad waar je ook kunt spatten.
Ik neem dezelfde acryllatex als ik nu op de buitengevel heb zitten. Duur, maar zeker goed waterdicht. Stucwerk wordt gedaan met vochtbestendige stucmortel. Bij de douche komen wel tegels, maar voor de rest heb ik er wel vertrouwen in.
- Heb je voldoende ruimte om de douche binnen te komen? Vanaf de tekeningen is het lastig in te schatten hoe breed de entree is.
Als het goed is wordt dat ongeveer 40-50 cm. De ruimte tussen de wanden is 170 cm. De douchebak zelf springt wat terug en is 180 cm. Ik heb niet echt een goed beeld bij wat gebruikelijk is als ingang. De bak zelf is met 180cm natuurlijk enorm. In verhouding is de doorgang dan misschien wat smal.
- Je zou kunnen overwegen om de douche tegen de andere wand te plaatsen, heeft beide hun voor en nadelen.
Op de tekening klopt het niet helemaal zie ik (standaard plaatjes van floorplanner). De douchekraan komt tegen de wand op korte kant (boven in de tekening). Of bedoel je de inloop omdraaien? Want dan moet je langs de WC en krijg je een gek hoekje vanwege het inbouwreservoir en de schoorsteen die daar loopt.
- Heb je voldoende bergruimte onder de wastafels?
Dat worden 2 lades van ongeveer 1 meter breed, met daarachter verborgen lades voor scheerspullen e.d. Het houdt niet echt over, maar voldoende ruimte voor wastafelspulletjes en handdoeken. Ik ben maar alleen gelukkig. En ik houd niet van kasten. :)
- Toiletrol hang je naast het toilet? Zal altijd een beetje reiken worden dan.
Dat is best vervelend inderdaad. Ik had eerst ook nog een alternatief met de douche een kwart slag gedraaid en de wc rechtsonder in de hoek, maar dat vond ik ruimtelijk niet mooi.
- Waar hang je je handdoeken op?
- Waar leg je je vloerhanddoek neer? Of gebruik je die nooit?
Dat wordt misschien een houten mat, al stap je er dan gelijk op als je naar binnen loopt (deur draait naar buiten). Daar moet ik nog even over nadenken.
- Enige andere indeling die ik met deze inrichting zou kunnen verzinnen in bad en douche omdraaien, heb je dit al overwogen?
Nog niet overwogen. Al zit bij het bad ook wel een raam met een kunstig houten vensterbank. Ik zal er nog eens wat mee spelen in Floorplanner.

Bedankt!

• Paragon93
  • Niet online
[...]
Bedankt voor je reactie. Goeie punten :)
[...]
Ik neem dezelfde acryllatex als ik nu op de buitengevel heb zitten. Duur, maar zeker goed waterdicht. Stucwerk wordt gedaan met vochtbestendige stucmortel. Bij de douche komen wel tegels, maar voor de rest heb ik er wel vertrouwen in.
Zolang je er maar goed op let ;)
[...]
Als het goed is wordt dat ongeveer 40-50 cm. De ruimte tussen de wanden is 170 cm. De douchebak zelf springt wat terug en is 180 cm. Ik heb niet echt een goed beeld bij wat gebruikelijk is als ingang. De bak zelf is met 180cm natuurlijk enorm. In verhouding is de doorgang dan misschien wat smal.
Dat klinkt wel krap hoor.. Ik heb zelf 60cm (net opgemeten), hierbij kan ik er recht doorheen lopen, met net voldoende ruimte aan beide zijden van mijn schouders om het niet ongemakkelijk te maken. <60cm zul je er dus "last" van hebben denk ik.
[...]
Op de tekening klopt het niet helemaal zie ik (standaard plaatjes van floorplanner). De douchekraan komt tegen de wand op korte kant (boven in de tekening). Of bedoel je de inloop omdraaien? Want dan moet je langs de WC en krijg je een gek hoekje vanwege het inbouwreservoir en de schoorsteen die daar loopt.
Dat bedoelde ik, kraan tegen de korte kant. Entree zou ik idd aan de deurzijde houden.
[...]
Dat worden 2 lades van ongeveer 1 meter breed, met daarachter verborgen lades voor scheerspullen e.d. Het houdt niet echt over, maar voldoende ruimte voor wastafelspulletjes en handdoeken. Ik ben maar alleen gelukkig. En ik houd niet van kasten. :)
Ik was een jaartje terug toen ik ging verbouwen ook alleen, het kan snel lopen, en sommige partners hebben heel veel spullen :X
[...]
Dat is best vervelend inderdaad. Ik had eerst ook nog een alternatief met de douche een kwart slag gedraaid en de wc rechtsonder in de hoek, maar dat vond ik ruimtelijk niet mooi.
Niet het einde van de wereld inderdaad, maar om er nou een muurtje o.i.d. voor te bouwen is ook te veel van het goede
[...]
Dat wordt misschien een houten mat, al stap je er dan gelijk op als je naar binnen loopt (deur draait naar buiten). Daar moet ik nog even over nadenken.
Denk dan ook even waar je zo een unit (houten mat / vloerhanddoek / alternatief) opbergt als je klaar bent met afdrogen.
[...]
Nog niet overwogen. Al zit bij het bad ook wel een raam met een kunstig houten vensterbank. Ik zal er nog eens wat mee spelen in Floorplanner.

Bedankt!
No problemo ;)

Paragon93 wijzigde deze reactie 12-10-2018 20:52 (4%)
Reden: Layout

• orf
Paragon93 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:50:
Dat klinkt wel krap hoor.. Ik heb zelf 60cm (net opgemeten), hierbij kan ik er recht doorheen lopen, met net voldoende ruimte aan beide zijden van mijn schouders om het niet ongemakkelijk te maken. <60cm zul je er dus "last" van hebben denk ik.
Wat voor afmetingen zijn je douchewand? Ik ben nu een glazen deur gewend en dacht dat ik voor spetters wel 120cm wand nodig heb. Met 110 cm zou ik ook zo'n 60cm doorloop hebben.

• Paragon93
  • Niet online
orf schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:55:
[...]

Wat voor afmetingen zijn je douchewand? Ik ben nu een glazen deur gewend en dacht dat ik voor spetters wel 120cm wand nodig heb. Met 110 cm zou ik ook zo'n 60cm doorloop hebben.
Mijn douchewand is 200cm hoog en 100cm diep, met een normale douchekop is dit voor mij voldoende, weet niet hoe het met een eventuele regendouche zou gaan..
Ja er komen dan een paar druppels langs, misschien 50 druppels in een douchebeurt, maar direct na de opening ligt bij mij een vloerhanddoek dus dat is ook geen probleem.

• asdf25
orf schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:11:
Ik ben ook in de running voor een nieuwe badkamer. Net een nieuw huis gekocht en eerst als plan om nog niet echt iets met de badkamer te doen. Maar inmiddels heb ik de hele badkamer leeggetrokken, alle riolering vervangen en een stuk overloop en kast bij de badkamer getrokken. Vanaf nu weer een beetje opbouwen. Vooral de vloer vond ik heel vervelend. Die was meer dan 15cm opgehoogd met multiplex en balkjes. Het slopen daarvan ging per centimeter. Ik verhoog de vloer met zo'n 5cm omdat het leidingwerk deels in de vloer komt.

Dit moet het ongeveer worden:
[Afbeelding]

Specs:
  • Een inloopdouche met een vlakke douchebak van 180cm met een glazen wand van 120 cm ervoor
  • Een half vrijstand bad
  • Een wastafel van 220 cm. Gevonden bij een bedrijf in Rotterdam. Die past precies in de nis rechtsonder. Ik ga zelf een kast onder dat blad maken met glazen fronts. De kranen worden inbouw/wandmontage
  • Grotendeels gestucte wanden. Alleen bij de douche komen tegels van 120cm breed. Hoogte weet ik nog niet.
Op het stuccen na ga ik alles zelf doen. Ik shop online rond voor goede dealtjes van spulletjes die ik mooi vind. Het wordt toch bijna allemaal gratis geleverd.

[Afbeelding]

Het is dat je het meubel al hebt gekocht, maar die wc had ik daar nooit willen hebben. Je hebt echt een mooi ruime badkamer om hem goed "weg" te werken. Nu is het eerste wat je ziet als je binnen komt lopen de wc. Had hem ergens achter een wand verwerkt.

Doorgang naar de douche toe is te smal zoals hierboven ook aangegeven. Minimaal 60cm inderdaad en dan nog vind ik het in verhouding krap in zo'n grote badkamer. Heb een badkamer van ong. 6m2 en doorgang wordt ook 60cm.

• orf
asdf25 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:11:
[...]

Het is dat je het meubel al hebt gekocht, maar die wc had ik daar nooit willen hebben. Je hebt echt een mooi ruime badkamer om hem goed "weg" te werken. Nu is het eerste wat je ziet als je binnen komt lopen de wc. Had hem ergens achter een wand verwerkt.

Doorgang naar de douche toe is te smal zoals hierboven ook aangegeven. Minimaal 60cm inderdaad en dan nog vind ik het in verhouding krap in zo'n grote badkamer. Heb een badkamer van ong. 6m2 en doorgang wordt ook 60cm.
Ik heb het meubel nog niet gekocht. Uitgezocht, maar nog niet besteld. Ik vind de ruimte om de douche in te lopen niet zo klein met 60cm, ik wil juist dat het redelijk klein is om zo min mogelijk te moeten dweilen na het douchen.

Wat voor indeling zou jij doen?

Persoonlijk vind ik een modern hangtoilet helemaal niet zo lelijk. Ik heb juist een kast en overloop bij de badkamer getrokken, terwijl dat ook los toilet had kunnen worden, maar ik heb 'm liever in de badkamer. Ik heb gespeeld met indelingen en de WC rechtsonderin de tekening gehad en de douche een kwartslag gedraaid. Maar dat vond ik ruimtelijk niet mooi. WC kan niet naar links vanwege de riolering, ik wil geen koof o.i.d. voor de 110cm buis.

• asdf25
orf schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:36:
[...]

Ik heb het meubel nog niet gekocht. Uitgezocht, maar nog niet besteld. Ik vind de ruimte om de douche in te lopen niet zo klein met 60cm, ik wil juist dat het redelijk klein is om zo min mogelijk te moeten dweilen na het douchen.

Wat voor indeling zou jij doen?

Persoonlijk vind ik een modern hangtoilet helemaal niet zo lelijk. Ik heb juist een kast en overloop bij de badkamer getrokken, terwijl dat ook los toilet had kunnen worden, maar ik heb 'm liever in de badkamer. Ik heb gespeeld met indelingen en de WC rechtsonderin de tekening gehad en de douche een kwartslag gedraaid. Maar dat vond ik ruimtelijk niet mooi. WC kan niet naar links vanwege de riolering, ik wil geen koof o.i.d. voor de 110cm buis.
Gaat me meer om de privacy dan om de looks van een pot. In een badkamer hou ik niet van ruimtelijk (alles open), maar meer van privacy. Het is dat het bij mij niet anders kan maar liefst had ik de toilet ook uit het zicht gezet in de badkamer. Bij mezelf heb ik 3-4 maanden over de indeling gedaan, plek van het sanitair en meubel staat vast nu. Exacte maatvoering en nissen nog niet maar dat komt tijdens de uitvoering. Ik vind het lastig om zo een goede indeling voor je te maken/ bedenken.

Maar een kleine poging dan:
- Glazen wand had ik vervangen voor een vaste wand i.v.m. eerdere genoemde privacy tijdens het douchen.
- Bad op de plek van de douche.
- Meubel plaatsen tegen de schacht.

Al kom ik dan ook niet echt verder omdat het raam behoorlijk ongunstig zit om ergens een douche plek te realiseren. Had wellicht ergens een wand neer gezet om daarachter te douchen, maar waar je dan weer met je toilet heen moet is ook lastig. Kortom ik kom er nu ook niet zo uit :')

https://www.middelkoopcul...en-voor-een-inloopdouche/
Dit soort indelingen vind ik bijvoorbeeld veel praktischer, mooier en chiquer ogen dan hoe je indeling nu is.

Wellicht een keer langs paar badkamerboeren?

• orf
asdf25 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

Gaat me meer om de privacy dan om de looks van een pot. In een badkamer hou ik niet van ruimtelijk (alles open), maar meer van privacy. Het is dat het bij mij niet anders kan maar liefst had ik de toilet ook uit het zicht gezet in de badkamer. Bij mezelf heb ik 3-4 maanden over de indeling gedaan, plek van het sanitair en meubel staat vast nu. Exacte maatvoering en nissen nog niet maar dat komt tijdens de uitvoering. Ik vind het lastig om zo een goede indeling voor je te maken/ bedenken.

Maar een kleine poging dan:
- Glazen wand had ik vervangen voor een vaste wand i.v.m. eerdere genoemde privacy tijdens het douchen.
- Bad op de plek van de douche.
- Meubel plaatsen tegen de schacht.

Al kom ik dan ook niet echt verder omdat het raam behoorlijk ongunstig zit om ergens een douche plek te realiseren. Had wellicht ergens een wand neer gezet om daarachter te douchen, maar waar je dan weer met je toilet heen moet is ook lastig. Kortom ik kom er nu ook niet zo uit :')

https://www.middelkoopcul...en-voor-een-inloopdouche/
Dit soort indelingen vind ik bijvoorbeeld veel praktischer, mooier en chiquer ogen dan hoe je indeling nu is.

Wellicht een keer langs paar badkamerboeren?
Ah, smaken verschillen. :)
Ik wil het juist wel ruimtelijk. Ik heb er juist een muur uitgeslagen omdat ik zo min mogelijk hoekjes en zoveel mogelijk licht wil. Ik ben alleen en heb twee badkamers in dit huis. Gasten kunnen de eigen badkamer gebruiken en ik heb de ruimte in mijn badkamer. Die tweede badkamer komt met de verbouwing nu ook mooi van pas.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:16

Zenix

BOE!

Ik heb in mijn nieuwbouwwoning een kleine badkamer 2,1 bij 2.2m:

Krijg binnen project dus de standaard badkamer en toilet. Als ik die laat vervallen krijg ik 2000 terug voor de badkamer en 700 voor de toilet.

Ik heb gehoord van kopersbegeleider dat ik het ook optie is om de wasbakken te laten vervallen, zodat ik zelf meubels kan plaatsen. Omdat badkamer klein is dacht ik eraan om deze te plaatsen: https://www.ikea.com/nl/n...cts/S89884361/#/S59184870 en een spiegelkast https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00205172/ op deze manier zit de basisbadkamer er toch wat luxer uit.

Het geld wat ik over hou van het laten vervallen wastafel, kan ik misschien nog inzetten voor een drain bijvoorbeeld. Ik ben niet van plan om veel uit te geven aan de badkamer. Ik denk dat het geen zin heeft om de basisbadkamer+wc te laten vervallen, want voor dat geld kan ik niet iets beters krijgen, of wel? Als jullie nog goede ideeën hebben hoor ik het graag.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zenix schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:04:
[Afbeelding]
Krijg binnen project dus de standaard badkamer en toilet. Als ik die laat vervallen krijg ik 2000 terug voor de badkamer en 700 voor de toilet.

Ik heb gehoord van kopersbegeleider dat ik het ook optie is om de wasbakken te laten vervallen, zodat ik zelf meubels kan plaatsen. Omdat badkamer klein is dacht ik eraan om deze te plaatsen: https://www.ikea.com/nl/n...cts/S89884361/#/S59184870 en een spiegelkast https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00205172/ op deze manier zit de basisbadkamer er toch wat luxer uit.

Het geld wat ik over hou van het laten vervallen, kan ik misschien nog inzetten voor een drain bijvoorbeeld. Ik ben niet van plan om veel uit te geven aan de badkamer. Ik denk dat het geen zin heeft om de basisbadkamer+wc te laten vervallen, want voor dat geld kan ik niet iets beters krijgen, of wel? Als jullie nog goede ideeën hebben hoor ik het graag.
Is er geen douchewand voorzien?

Geheel ziet er op dit plaatje redelijk 'klassiek' uit ook.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:46

franssie

Save the albatross

@Zenix lijkt mij het beste om inderdaad de wasbak te laten vervallen en zelf iets beters op te hangen zoals dat van ikea, neem dan wel een goede kraan (die van Ikea waren bij mij na vijf jaar al aan het roesten, RVS ...).

Verder lijkt het wel jaren 80, ik zou een glazen douchewand bij plaatsen.

edit: LOL met ^^

franssie wijzigde deze reactie 18-10-2018 22:17 (3%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Zenix

Zenix

BOE!

MikeyMan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:10:
[...]

Is er geen douchewand voorzien?

Geheel ziet er op dit plaatje redelijk 'klassiek' uit ook.
Staat niet in de specificaties. Ik moet nog naar badkamerzaak toe, maar als dat er niet bij zit dan moet dat wel natuurlijk.
franssie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:11:
@Zenix lijkt mij het beste om inderdaad de wasbak te laten vervallen en zelf iets beters op te hangen zoals dat van ikea, neem dan wel een goede kraan (die van Ikea waren bij mij na vijf jaar al aan het roesten, RVS ...).

Verder lijkt het wel jaren 80, ik zou een glazen douchewant bij plaatsen.
Ja ik ga dan Grohe kranen nemen. De tegelzaak is apart van de badkamer toko, dus misschien kan ik daar ook nog wat aan veranderen.

Zenix wijzigde deze reactie 18-10-2018 22:14 (41%)

• Ruud2001
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-04 18:50

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Zenix schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:11:
[...]
Ja ik ga dan Grohe kranen nemen. De tegelzaak is apart van de badkamer toko, dus misschien kan ik daar ook nog wat aan veranderen.
Ik zou ook zeker bij de tegelzaak ook informeren naar de mogelijkheden. Heb jaren terug een nieuwbouw appartement gehad, en daar hadden we een aantal project-tegels waaruit je kon kiezen. Maar tegen vrij schappelijke prijzen kon je bijvoorbeeld ook grotere tegels nemen. Vooral in een toilet hoeft het echt niet veel extra te kosten. Kijk bijvoorbeeld eens naar tegels die zo breed zijn als de ombouw voor je hangtoilet, dat ziet er al direct een stuk minder standaard uit en omdat je maar een paar tegels daarvoor nodig hebt kost het je misschien €250 extra.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:15
Zenix schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:04:
[Afbeelding]

Het geld wat ik over hou van het laten vervallen wastafel, kan ik misschien nog inzetten voor een drain bijvoorbeeld. Ik ben niet van plan om veel uit te geven aan de badkamer. Ik denk dat het geen zin heeft om de basisbadkamer+wc te laten vervallen, want voor dat geld kan ik niet iets beters krijgen, of wel? Als jullie nog goede ideeën hebben hoor ik het graag.
Wat is je budget? Zeker in deze tijden zullen er echt geen normale prijzen uitkomen bij wijziging van tegels. Bij ons was een ander soort toiletpot al + 400 euro.
Een drain ipv doucheputje zal zeker +400 euro zijn. Want installatie uren en preciezie werk...

Ken je mensen die handig zijn ( beunhazen ? )
Dan kan je beter casco opleveren en zelf je tegels en spullen uitzoeken.

Laat eerst een offerte maken met wat je voor ogen hebt bij de aannemer en bij een lokale badkamerboer. En bedenk dat een aannemer lang niet zo netjes te werk gaat als dat je een goede badkamerboer om je hoek de badkamer laat maken.

• Zenix

Zenix

BOE!

T.E schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Wat is je budget? Zeker in deze tijden zullen er echt geen normale prijzen uitkomen bij wijziging van tegels. Bij ons was een ander soort toiletpot al + 400 euro.
Een drain ipv doucheputje zal zeker +400 euro zijn. Want installatie uren en preciezie werk...

Ken je mensen die handig zijn ( beunhazen ? )
Dan kan je beter casco opleveren en zelf je tegels en spullen uitzoeken.

Laat eerst een offerte maken met wat je voor ogen hebt bij de aannemer en bij een lokale badkamerboer. En bedenk dat een aannemer lang niet zo netjes te werk gaat als dat je een goede badkamerboer om je hoek de badkamer laat maken.
Ik heb familie die badkamers en keukens plaatsen, zal met hun nog overleggen, nadat ik offerte heb gehad. Ik wil in totaal max 5k uitgeven(dat is inclusief 2700 teruggave bij casco)

Zenix wijzigde deze reactie 19-10-2018 13:42 (4%)

• T.E
Wij hebben gekozen voor casco en gaan zelf aan de slag ( gepensioneerde bouwvakker ofwel beunhaas gaat met mij al het werk samen doen).

Wij kregen voor 2 aparte toiletten + badkamer met bad en douche 2900 euro terug.

We hebben voor 3500 euro complete inrichting gekocht naar wens ( 2x inbouwtoilet + 2x wasbak + kraan, bad 180 cm, douchedrain, grohe mengkranen en regendouche, badmeubel 120cm met 2 spoelbakken, 4 lades en 2 grohe kranen, led spiegel etc. )
Tegels ( alles tot plafond getegeld 60x60 vloer en 60x30 wand ) 3000 euro.

Totaal 6500 euro.

Dan reken ik nog heel ruim 2000 euro aan meerwerk voor uren beunhaas, muurtjes, plafond, spotjes, koppelingen, cement, etc ).
Totaal 8500 euro - 2900 minderwerk = 5600 euro totaal.

Dit word mn 2e nieuwbouw casco badkamer dus ik weet wat ik bereken en waar ik mee bezig ben.

• Zenix

Zenix

BOE!

T.E schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:24:
Wij hebben gekozen voor casco en gaan zelf aan de slag ( gepensioneerde bouwvakker ofwel beunhaas gaat met mij al het werk samen doen).

Wij kregen voor 2 aparte toiletten + badkamer met bad en douche 2900 euro terug.

We hebben voor 3500 euro complete inrichting gekocht naar wens ( 2x inbouwtoilet + 2x wasbak + kraan, bad 180 cm, douchedrain, grohe mengkranen en regendouche, badmeubel 120cm met 2 spoelbakken, 4 lades en 2 grohe kranen, led spiegel etc. )

Totaal 6500 euro.

Dan reken ik nog heel ruim 2000 euro aan meerwerk voor uren beunhaas, muurtjes, plafond, spotjes, koppelingen, cement, etc ).

Dit word mn 2e nieuwbouw casco badkamer dus ik weet wat ik bereken en waar ik mee bezig ben.
Klinkt goed. Ik hoef geen regendouche of een groot badmeubel met 2 spoelbakken. Ik ga wel een afspraak maken met mijn familie. :)

• Snowhite0901
T.E schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:24:

Totaal 6500 euro.

Ik vind die 2000 euro krap zelfs als dat alleen voor een beunhaas was geweest.

• asdf25
Zenix schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:38:
[...]

Ik heb familie die badkamers en keukens plaatsen, zal met hun nog overleggen, nadat ik offerte heb gehad. Ik wil in totaal max 5k uitgeven(dat is inclusief 2700 teruggave bij casco)
Voor dat geld moet je het niet willen overwegen. Voordeel is nu dat je garantie hebt en met dat budget van 5k kun je weinig upgraden t.o.v. de basis die je krijgt. Begin volgende ook met het aanleggen van de badkamer en toilet. Heb ongeveer 7k begroot. Alles wordt door de beunhaas gedaan, met uurloon van ong. 20euro gerekend.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels hebben wij onze beider badkamers ook kunnen voltooien.
Is uiteindelijk relatief goed gegaan.
Enige wat echt tegen zat was dat we vijf dozen tegels tekort kwamen. Eén doos kwam wellicht door snijverlies. Maar de overige vier waren denk ik doordat deze niet goed ingetekend waren in het programma van Sanidump.

Verder nog wat akkefietjes met Hotbath. Zijn prima opgelost overigens door even langs te rijden in Rijswijk.
Eerste issue was dat de badafvoer veel te lang was. Standaard 55 cm, maar ik had er eentje van 95. Deze bleek volgens zowel Sanidump als Hotbath niet te bestaan. Maargoed, ik had hem wel.
Zonder gezeur de juiste meegekregen.

Andere issue was met de douchekranen. Ik heb twee dezelfde opbouw douchekranen in het zwart. En dat lakwerk is erg kwetsbaar. Eerste die ik op probeerde te hangen zat de lak te dik op, dus het buisje om de stang aan de wand te monteren paste niet in de houder.
Deze even uit de andere doos gehaald, maar toen vervolgens bij het uitschuiven ook de stang zelf beschadigd, omdat een inbusboutje te ver was doorgedraaid in de fabriek. Ook deze zijn beiden zonder morren omgeruild.

Puntje waar we nu nog niet tevreden over zijn is dat het licht van de Ink SP4 spiegel die we hebben hangen echt veel te wit en fel is. Fabrikant levert maar één model, dus daar zal ik zelf nog even voor aan het knutselen moeten gaan...

Badkamer 1:
https://tweakers.net/ext/f/Eq7Hh4m9sbUoH3M7zxeiCqsM/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/6M0GRvYQ893iO927Xb0serFT/thumb.jpg

Badkamer 2:
https://tweakers.net/ext/f/nvHagYVq7G0mPpj1Ia9k76w6/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/nvHagYVq7G0mPpj1Ia9k76w6/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/Z84zqiTAiBFOPG0KgDAvwvKW/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/zyBBwfVrKqIgnu8Suqkcwapz/thumb.jpg

Aardig uit de klauwen gelopen qua budget, zeker gezien het niet in de planning lag om aan te pakken. Maar beter goed dan half werk.

MikeyMan wijzigde deze reactie 19-10-2018 17:42 (27%)

• T.E
Snowhite0901 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Ik vind die 2000 euro krap zelfs als dat alleen voor een beunhaas was geweest.
Beunhaas kost me 15 p/u ( vriendenprijs) en begroot 50 uur voor zijn werkzaamheden.
Mijn eigen uren tel ik niet mee. Elektra en leidingen doe ik zelf. Ik zal vooral stenen slijpen, cement maken en alles aangeven etc. Hij doet het tegel en metselwerk.
Voordeel is dat we geen schuine hoeken hebben dus dat scheelt veel tijd.

• Snowhite0901
T.E schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:39:
[...]

Beunhaas kost me 15 p/u ( vriendenprijs) en begroot 50 uur voor zijn werkzaamheden.
Mijn eigen uren tel ik niet mee. Elektra en leidingen doe ik zelf. Ik zal vooral stenen slijpen, cement maken en alles aangeven etc. Hij doet het tegel en metselwerk.
Voordeel is dat we geen schuine hoeken hebben dus dat scheelt veel tijd.
Netjes! Maar die prijs is wel echt laag en niet echt representatief voor iemand die advies vraagt of hij zin badkamer niet beter casco kan laten doen.

• asdf25
MikeyMan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:52:
Inmiddels hebben wij onze beider badkamers ook kunnen voltooien.
Is uiteindelijk relatief goed gegaan.
Enige wat echt tegen zat was dat we vijf dozen tegels tekort kwamen. Eén doos kwam wellicht door snijverlies. Maar de overige vier waren denk ik doordat deze niet goed ingetekend waren in het programma van Sanidump.

Verder nog wat akkefietjes met Hotbath. Zijn prima opgelost overigens door even langs te rijden in Rijswijk.
Eerste issue was dat de badafvoer veel te lang was. Standaard 55 cm, maar ik had er eentje van 95. Deze bleek volgens zowel Sanidump als Hotbath niet te bestaan. Maargoed, ik had hem wel.
Zonder gezeur de juiste meegekregen.

Andere issue was met de douchekranen. Ik heb twee dezelfde opbouw douchekranen in het zwart. En dat lakwerk is erg kwetsbaar. Eerste die ik op probeerde te hangen zat de lak te dik op, dus het buisje om de stang aan de wand te monteren paste niet in de houder.
Deze even uit de andere doos gehaald, maar toen vervolgens bij het uitschuiven ook de stang zelf beschadigd, omdat een inbusboutje te ver was doorgedraaid in de fabriek. Ook deze zijn beiden zonder morren omgeruild.

Puntje waar we nu nog niet tevreden over zijn is dat het licht van de Ink SP4 spiegel die we hebben hangen echt veel te wit en fel is. Fabrikant levert maar één model, dus daar zal ik zelf nog even voor aan het knutselen moeten gaan...

Badkamer 1:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Badkamer 2:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aardig uit de klauwen gelopen qua budget, zeker gezien het niet in de planning lag om aan te pakken. Maar beter goed dan half werk.
Mooi geworden zeg. Zit zelf ook nog erg te twijfelen tussen mat zwarte kranen of gewoon rvs/ chroom. Neig naar de gewone uitvoering; chrome/ rvs. Meerprijs voor matzwart is best fors, als ik hier nog 10-15jaar dacht te blijven wonen deed ik het. Merk wordt sowieso Hotbath.

Zat zelf ook te twijfelen om douchehoek te betegelen en ruimte achter de douchehoek te stucen en te sausen net als bij jou. Nu weet ik iig zeker dat ik dit niet wil hebben aan de hand van jouw foto's. Ombouw van de standleiding, vloer en wand heb ik al andere tegels, plafond wordt wit als ik dan ook de muren ga stucen wordt het echt druk voor m'n gevoel.

• Zenix

Zenix

BOE!

Voor mij is het gewoon afhankelijk van projectleverancier. Heb al even met familie gesproken, die willen graag meedenken. Plaatsen met elkaar al 40 jaar keukens en badkamers. Dus geen beunhazen.

• asdf25
Zenix schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:29:
Voor mij is het gewoon afhankelijk van projectleverancier. Heb al even met familie gesproken, die willen graag meedenken. Plaatsen met elkaar al 40 jaar keukens en badkamers. Dus geen beunhazen.
Mijn installateur heeft 10jaar+ ervaring.
Mijn tegelzetters/ stukadoors hebben met elkaar meer dan 50jaar+ ervaring.

Wat wij/ ik bedoel(en) met beunhazen is dat bekenden voor een vriendenprijs "zwart" werk uitvoeren.

Voor 5k is het moeilijk om een degelijke badkamer en toilet te maken. Dus je familie moet voor een fooi of gratis de badkamer aan willen leggen plus flinke kortingen geven op het sanitair wil het rendabel zijn. Je garantie vervalt ook als je het casco laat opleveren. Als je al bijna niet wil upgraden vanaf het huidige ontwerp (enkel een kastje en paar kleine dingen) had ik hem never casco laten opleveren.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

asdf25 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:24:
[...]

Mooi geworden zeg. Zit zelf ook nog erg te twijfelen tussen mat zwarte kranen of gewoon rvs/ chroom. Neig naar de gewone uitvoering; chrome/ rvs. Meerprijs voor matzwart is best fors, als ik hier nog 10-15jaar dacht te blijven wonen deed ik het. Merk wordt sowieso Hotbath.

Zat zelf ook te twijfelen om douchehoek te betegelen en ruimte achter de douchehoek te stucen en te sausen net als bij jou. Nu weet ik iig zeker dat ik dit niet wil hebben aan de hand van jouw foto's. Ombouw van de standleiding, vloer en wand heb ik al andere tegels, plafond wordt wit als ik dan ook de muren ga stucen wordt het echt druk voor m'n gevoel.
Weet niet helemaal hoe ik de laatste alinea moet interpreteren, maar ik ben juist blij dat we een beetje variatie hebben. We zijn juist van het combineren van materialen en tinten. Beetje contrast zeg maar.

• T.E
Eerlijk is eerlijk wat stelt garantie nou voor? Als je een lekkage hebt voordat ze überhaupt de moeite nemen te komen staat je huis al een maand blank.

En idd met beunhazen bedoel ik ook mensen die dit werk doen maar dan " zwart" in de avonduurtjes. Hier valt het meeste op te verdienen natuurlijk. Want een badkamer wit laten aanleggen kost je een vermogen.

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Vandaag een eerste offerte gekregen voor een nieuwe badkamer en 3 toiletten (2 grote toiletten, en een klein toilet). Alles bij elkaar (inclusief montage) voor 26.5k. (12.5k sanitair, 14k montage). Dit betreft een offerte waar min of meer voor alles een basis is gekozen (de exacte spullen hebben we nog niet eens uitgekozen) dus grote kans dat het dan juist nog duurder gaat worden.

Wanneer ik de kranen en dergelijke vergelijk op bijv sanitairwinkel.nl is het vele malen goedkoper. Ze vroegen zelfs 3k voor alleen het loodgieterwerk in de badkamer (ongeveerf 6 vierkante meter), terwijl het meeste al op de juiste plek zit. Vermoedelijk aantal vierkante meters van de ruimte maal een standaard tarief.

Aangezien ik al een electricien en loodgieter heb die de rest van het huis voor ons gaat doen (we hebben een klushuis) overweeg ik nu om alle sanitair los te kopen bij een winkel ala x2o of sanitairwinkel.nl Heb zo een idee dat dit ons heel veel geld gaat schelen.

Iemand nog tips voor regio Eindhoven? (ik kwam alleen x2o tegen via zoekopdrachten).

FREAKJAM wijzigde deze reactie 23-10-2018 20:20 (4%)

is everything cool?

• T.E
FREAKJAM schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:19:
Vandaag een eerste offerte gekregen voor een nieuwe badkamer en 3 toiletten (2 grote toiletten, en een klein toilet). Alles bij elkaar (inclusief montage) voor 26.5k. (12.5k sanitair, 14k montage). Dit betreft een offerte waar min of meer voor alles een basis is gekozen (de exacte spullen hebben we nog niet eens uitgekozen) dus grote kans dat het dan juist nog duurder gaat worden.

Wanneer ik de kranen en dergelijke vergelijk op bijv sanitairwinkel.nl is het vele malen goedkoper. Ze vroegen zelfs 3k voor alleen het loodgieterwerk in de badkamer (ongeveerf 6 vierkante meter), terwijl het meeste al op de juiste plek zit. Vermoedelijk aantal vierkante meters van de ruimte maal een standaard tarief.

Aangezien ik al een electricien en loodgieter heb die de rest van het huis voor ons gaat doen (we hebben een klushuis) overweeg ik nu om alle sanitair los te kopen bij een winkel ala x2o of sanitairwinkel.nl Heb zo een idee dat dit ons heel veel geld gaat schelen.

Iemand nog tips voor regio Eindhoven? (ik kwam alleen x2o tegen via zoekopdrachten).
Zelf bij sanitairwinkel in Rosmalen de boodschappen gedaan. Fijne winkel en goed geholpen.
ps. vanavond bij ibood.com vanaf 00.00 uur komt er vanalles voor de badkamer in de aanbieding oa. grohe

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-04 15:24
FREAKJAM schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:19:

Of gewoon rondshoppen op internet. Ik heb voor onze badkamer (eerder dit jaar verbouwd) bij diverse webshops spullen besteld. Vaak hebben ze bij één webshop niet alles wat je wilt of zijn sommige artikelen bij een ander een stuk goedkoper. Zelf heb ik goede ervaringen met saniweb.nl.

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:23
Wij hebben Plieger als badkamer leverancier in ons project zitten.

Nu hebben wij wat meerwerk, o.a. extra kraan / wasbak op de offerte staan voor advies prijs.

Iemand hier ervaring mee? Dat spul wordt nergens voor die prijs verkocht... ga ze morgen bellen, maar verwacht er weinig van.

Ben er een beetje pissig over, heb weinig zin om 130% (of meer) marge te betalen. Duurste webwinkel die ik kon vinden kost het de helft.

Bijvoorbeeld Subway 2.0 wasbak voor 166 euro, 80 euro duurste online....

Hoewel ik erg tevreden ben met het advies van Plieger ben ik er ondertussen wel klaar mee. (Ivm diverse problemen in het traject)

Druk en zetfouten voorbehouden.

• T.E
Wij hadden een online showroom. Dan kon je bijvoorbeeld een ander type toiletpot, wasbak etc. kiezen of een andere indeling en kwam er meteen een prijs bijstaan.
Een andere toiletpot was meteen 400 euro extra. ( 100 euro materiaalkosten, 100 euro uurtarief verhangen pot en 200 euro voor de pot zelf ) terwijl deze online te koop stond voor 100 euro.
Dus dan weet je de prijzen ook wel als je een complete badkamer ging aanpassen naar wens.
De reden dat wij ook voor casco gekozen hebben en het zelf gaan doen.

• adidrama
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 07-03 22:53
Henvar schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:22:
Zijn bezig met nieuwbouw woning dus qua opzet afhankelijk van 3D en showrooms.

[Afbeelding]

Dit is ons ontwerp. Enige zorg is de ruimte tussen wasbak(die we gaan vervangen voor een meubel van 60cm breed en de diepte kan variabel zijn) en de wc.
Ik kom uit op nog 55-60 cm ruimte tussen wastafel en wc, is dit voldoende?
Ons huidige badkamer heeft een compleet andere vorm dus geen referentie materiaal.

Andere optie is badkamer 40cm vergroten(kost 50cm, incl muur, van de aangrenzende (kinder)slaapkamer) maar slaapkamer verkleinen voor badkamer waar je, in verhouding, minder lang in verblijft lijkt ons zonde.

Logische indeling/ verhaal?
Dat ziet er verdomd veel uit als de badkamer van mijn toekomstige woning in Diemen. :)
Ik heb gekozen voor casco oplevering en ben ook heel erg benieuwd in hoeverre de koof kleiner kan worden gemaakt. Moet hoe dan ook gesloopt worden voor het leidingwerk. Zie standaardtekening van de aannemer voor mijn badkamer. Ik wil wel ongeveer dezelfde indeling aanhouden waarbij de hoop op een kleinere koof gevestigd is.

http://i67.tinypic.com/wu1fll.png

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:57

KhaZ

Alfa Romeo

adidrama schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:37:
[...]

Dat ziet er verdomd veel uit als de badkamer van mijn toekomstige woning in Diemen. :)
Ik heb gekozen voor casco oplevering en ben ook heel erg benieuwd in hoeverre de koof kleiner kan worden gemaakt. Moet hoe dan ook gesloopt worden voor het leidingwerk. Zie standaardtekening van de aannemer voor mijn badkamer. Ik wil wel ongeveer dezelfde indeling aanhouden waarbij de hoop op een kleinere koof gevestigd is.

[Afbeelding]
Mis je geen opbergruimte met deze indeling? Of is dat naast het bad of boven het toilet?

• VVeld
  • Laatst online: 06-03 23:02
EiT schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:14:
Wij hebben Plieger als badkamer leverancier in ons project zitten.

Nu hebben wij wat meerwerk, o.a. extra kraan / wasbak op de offerte staan voor advies prijs.

Iemand hier ervaring mee? Dat spul wordt nergens voor die prijs verkocht... ga ze morgen bellen, maar verwacht er weinig van.

Ben er een beetje pissig over, heb weinig zin om 130% (of meer) marge te betalen. Duurste webwinkel die ik kon vinden kost het de helft.

Bijvoorbeeld Subway 2.0 wasbak voor 166 euro, 80 euro duurste online....

Hoewel ik erg tevreden ben met het advies van Plieger ben ik er ondertussen wel klaar mee. (Ivm diverse problemen in het traject)
Was bij mij ook het geval. Alles doorgerekend, uiteindelijk toch achter de serienummers gekomen. Paar duizend € verschil alleen al in het sanitair. Uiteindelijk de leidingen laten verleggen conform tekening en de boel casco laten opleveren.

• Romius
  • Laatst online: 18-04 16:35
Het zal wel een keer aan bod zijn gekomen, maar iemand ervaringen met de spullen van het merk Ben? Is de kwaliteit in orde of moet je er vandaan blijven? De kranen die ik heb gezien, voelde op zich kwalitatief goed.

• adidrama
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 07-03 22:53
KhaZ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:40:
[...]

Mis je geen opbergruimte met deze indeling? Of is dat naast het bad of boven het toilet?
Er komt een ondiepe bad meubel met lades en een spiegelkast. Eventueel nog een kleine kolomkast naast bad meubel.

• T.E
Wij hebben een dilemma:
Wij laten onze badkamer casco opleveren en hebben al een badkamer gekocht. We gaan alles zelf doen.

Dit is onze standaard indeling van de badkamer.

Dit is hoe we het graag het liefste zouden willen hebben.

Door een miscommunicatie met de kopersbegeleider en niet juiste beschrijvingen van het casco meerwerk is ons in het begin toegezegd dat de vloerverwarming gelegd zou worden en dat wijziging in indeling bij casco niet mogelijk zou zijn.

Achteraf blijkt dat de vloerverwarming helemaal niet gelegd wordt. Dit moet je zelf doen zodat je zelf een indeling kan kiezen. We hadden dus de deur kunnen verplaatsen en onze gewenste indeling kunnen kiezen. De binnenwanden van de badkamer zijn prefab betonnen wanden en die zijn al besteld en daar kan geen wijziging meer mee gedaan worden. Hier balen we van.

Inmiddels gesprek gehad met de aannemer en ze geven toe dat de beschrijvingen van hun onduidelijk waren en dus ook vanuit hun een miscommunicatie is geweest. Zij komen hopelijk deze week met een oplossing. We hebben ingezet dat ze alsnog de vloerverwarming voor ons leggen maar dan wel met de standaard indeling.

Dit is dan ons idee voor de indeling:

Een meubel van 100 cm breed en 46 cm diep. Alleen dan is de ruimte tussen muurtje douche en badmeubel maar +- 62 cm. Is dat niet erg krap? Zeker vanuitgaand dat de lade nog eens +- 25/30 cm uitsteekt.

Andere optie is om in de prefab betonwand te gaan zagen ( dan moeten we 37 cm uit de bestaande deurpost zagen en aan de andere kant weer opvullen. Iemand hier ervaring mee?
Dan kunnen we toch de indeling naar wens maken. Nadeel is dan wel dat we de vloerverwarming zelf moeten leggen en dus koppelingen krijgen in de vloer. En een hele klus erbij.

Waar zouden jullie voor gaan?

• asdf25
T.E schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:42:
Wij hebben een dilemma:
Wij laten onze badkamer casco opleveren en hebben al een badkamer gekocht. We gaan alles zelf doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een meubel van 100 cm breed en 46 cm diep. Alleen dan is de ruimte tussen muurtje douche en badmeubel maar +- 62 cm. Is dat niet erg krap? Zeker vanuitgaand dat de lade nog eens +- 25/30 cm uitsteekt.

Andere optie is om in de prefab betonwand te gaan zagen ( dan moeten we 37 cm uit de bestaande deurpost zagen en aan de andere kant weer opvullen. Iemand hier ervaring mee?
Dan kunnen we toch de indeling naar wens maken. Nadeel is dan wel dat we de vloerverwarming zelf moeten leggen en dus koppelingen krijgen in de vloer. En een hele klus erbij.

Waarom plaats je het meubel niet op de linkerwand? Dan kun je de douchehoek ook groter maken, had het het muurtje ook op dat wandje tussen bad en douche geplaatst i.p.v. op de rechterwand.

Je kan het bad ook tegen de rechterwand zetten, muur (3) behouden en daar op de kop nog een muur neerzetten van ongeveer 1200mm naar links. Dan hou je ongeveer een inloop van 600mm over en kan je aan de muur van 1200mm je badkamermeubel hangen.

asdf25 wijzigde deze reactie 29-10-2018 19:01 (8%)

• T.E
asdf25 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:56:
[...]

Waarom plaats je het meubel niet op de linkerwand? Dan kun je de douchehoek ook groter maken, had het het muurtje ook op dat wandje tussen bad en douche geplaatst i.p.v. op de rechterwand.

Je kan het bad ook tegen de rechterwand zetten, muur (3) behouden en daar op de kop nog een muur neerzetten van ongeveer 1200mm naar links. Dan hou je ongeveer een inloop van 600mm over en kan je aan de muur van 1200mm je badkamermeubel hangen.
Dat is nou net het hele verhaal wat ik verteld heb.

We kunnen nog alle kanten op maar dan moeten we een hele aanpassing doen met het uitzagen van de
prefab betonwand ivm deur en de vloerverwarming zelf leggen.

Bad tegen rechterwand en zo'n muurtje met badmeubel hebben we naar gekeken maar vinden we niks.

• JustDutch
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:46

JustDutch

was ambtenaar :)

[Afbeelding]

Naast de ruimte tussen het wandje en je wasmeubel, is ook de doorgang bij de douche wel erg krap met zo'n wandje. Waarom zou je daar een wandje willen plaatsen? Is een glazen douchedeur niet mooier dan zo'n wandje en los je daar je probleem niet ook mee op?

Forza Mucca

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:39

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Misschien dat iemand hier mij kan helpen :). Wij hebben onze badkamer van de nieuwbouwwoning via de projectleverancier geupgrade. Van standaard 30x30 witte tegels naar 30x60 aan de wand. Nu heeft de badkamerleverancier mooi alles uitgetekend waarin de tegels 4 hoog zijn geplaatst, dus 120cm vanaf de grond. Dat staat ook zo met onze handtekening in de bevestiging.
Vanmorgen zijn we in onze woning wezen kijken en nu blijkt dat de tegelzetter de onderste rij tegels 5cm heeft afgesneden, dus 25cm waardoor de totale hoogte 115cm is. Waarom doet ie dat :?
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat hij linksboven is begonnen (het deel wat wel tot het plafond gaat) en onderaan 25cm "over" had, dus vervolgens overal maar 25cm op de onderste rij.

Sport_Life wijzigde deze reactie 29-10-2018 23:31 (19%)

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:08
Volgens mij vanwege de snijmarges. Stel dat je vloer niet helemaal waterpas is, dan moet de tegelzetter bijsnijden. Aangezien dit bijsnijden 1 cm nogal lastig is, heeft hij een iets ruimere marge gepakt.
In het verleden heb ik ooit een (grandioos mislukte) poging gedaan om zelf te tegelen. Daarbij eerst een lat waterpas op de muur gezet en vandaar uit begonnen met tegelen. Vervolgens de tegels er weer afgehaald en het door een prof laten doen....

• T.E
JustDutch schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:21:
[...]

Naast de ruimte tussen het wandje en je wasmeubel, is ook de doorgang bij de douche wel erg krap met zo'n wandje. Waarom zou je daar een wandje willen plaatsen? Is een glazen douchedeur niet mooier dan zo'n wandje en los je daar je probleem niet ook mee op?
We willen juist geen glazen wand. 1x gehad en nooit meer. Die dingen houd je nooit schoon en zitten in enkele jaren zo vol kalk dat je het er niet meer uitkrijgt.

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-04 20:34

Tjolk

FP ProMod
Jottem, vorige week de boel gesloopt, vandaag is de aannemer aan de slag gegaan. *O*

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sport_Life schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:25:
Misschien dat iemand hier mij kan helpen :). Wij hebben onze badkamer van de nieuwbouwwoning via de projectleverancier geupgrade. Van standaard 30x30 witte tegels naar 30x60 aan de wand. Nu heeft de badkamerleverancier mooi alles uitgetekend waarin de tegels 4 hoog zijn geplaatst, dus 120cm vanaf de grond. Dat staat ook zo met onze handtekening in de bevestiging.
Vanmorgen zijn we in onze woning wezen kijken en nu blijkt dat de tegelzetter de onderste rij tegels 5cm heeft afgesneden, dus 25cm waardoor de totale hoogte 115cm is. Waarom doet ie dat :?
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat hij linksboven is begonnen (het deel wat wel tot het plafond gaat) en onderaan 25cm "over" had, dus vervolgens overal maar 25cm op de onderste rij.
Moest er niet iets van afwatering meegenomen worden? Dus de vloer die netjes afloopt? Hier moet in de tegels ook rekening mee gehouden worden.
Maar waarom vraag je dat niet aan de aannemer?

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-04 15:24
T.E schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:55:
[...]

We willen juist geen glazen wand. 1x gehad en nooit meer. Die dingen houd je nooit schoon en zitten in enkele jaren zo vol kalk dat je het er niet meer uitkrijgt.
Lang leve de waterontharder _/-\o_ Toch een stuk kouder onder de douche zonder een glazen wand (met schuifdeur in ons geval).

• Zenix

Zenix

BOE!

Zenix in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Voor impressie van mijn standaard badkamer in project.

Ben vorige week geweest. Heb wastafel, kraan en spiegel laten vervallen in de badkamer. In de wc ook de fontein. De meubels waren mij te duur, dan kan ik beter van IKEA plaatsen. Ik krijg wel een elektrische radiator, omdat ik vloerverwarming neem op de begane grond, hierdoor kan ik wel een 80cm breed meubel plaatsen.

Daarnaast een drain laten meenemen en een douchewand. Ook twee wc's nog een upgrade gegeven(rimfree en soft close). Tevens zat de afvoer standaard in de vloer, die komt in de muur.

Ben benieuwd naar de offerte, als het tegenvalt dan laat ik de douchewand achteraf wel plaatsen en eventueel de luxere wc's skippen. Badkamer zaak gaf wel aan dat ik wel beter grotere tegels kon nemen bij de drain, omdat dat veel mooier is. Als de offerte binnen is kan ik afspraak maken met tegelzaak.

• Sport_Life

Sport_Life

MikeyMan schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Moest er niet iets van afwatering meegenomen worden? Dus de vloer die netjes afloopt? Hier moet in de tegels ook rekening mee gehouden worden.
Maar waarom vraag je dat niet aan de aannemer?
Het gaat om de wandtegels, niet de vloer. En de aannemer praat alles recht wat krom is, daar hecht ik weinig waarde aan :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sport_Life schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:32:
[...]

Het gaat om de wandtegels, niet de vloer. En de aannemer praat alles recht wat krom is, daar hecht ik weinig waarde aan :)
Ja, als de vloer afloopt, hoe denk je daar ongezaagde wandtegels recht op te zetten?

• Sport_Life

Sport_Life

MikeyMan schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:54:
[...]

Ja, als de vloer afloopt, hoe denk je daar ongezaagde wandtegels recht op te zetten?
Ah op die manier! De douche loopt inderdaad iets af, dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn! tnx voor het meedenken! :).

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:47

d0s

sssst

Maar zeker geen 5cm.. dat is veel te veel

• Snowhite0901
d0s schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:38:
Maar zeker geen 5cm.. dat is veel te veel
Ooit geprobeerd een tegel op minder dan 5 cm zonder te breken te snijden?

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:47

d0s

sssst

Snowhite0901 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 06:09:
[...]

Ooit geprobeerd een tegel op minder dan 5 cm zonder te breken te snijden?
Nee.

Maar bij mij hebben ze dat schuin geslepen. Je wilt toch zeker geen rand van 5cm, totaal uit verhouding van je andere tegels?

• Snowhite0901
d0s schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:02:
[...]

Nee.

Maar bij mij hebben ze dat schuin geslepen. Je wilt toch zeker geen rand van 5cm, totaal uit verhouding van je andere tegels?
tsja, slijpen zou kunnen als je juist dat randje eraf wil. Maar dat gaat langzamer dan met de tegelsnijder. Ik vraag me af of het je echt opvalt.

• T.E
Wij hebben een dilemma:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Door een miscommunicatie met de kopersbegeleider en niet juiste beschrijvingen van het casco meerwerk is ons in het begin toegezegd dat de vloerverwarming gelegd zou worden en dat wijziging in indeling bij casco niet mogelijk zou zijn.

Achteraf blijkt dat de vloerverwarming helemaal niet gelegd wordt. Dit moet je zelf doen zodat je zelf een indeling kan kiezen. We hadden dus de deur kunnen verplaatsen en onze gewenste indeling kunnen kiezen. De binnenwanden van de badkamer zijn prefab betonnen wanden en die zijn al besteld en daar kan geen wijziging meer mee gedaan worden. Hier balen we van.

Inmiddels gesprek gehad met de aannemer en ze geven toe dat de beschrijvingen van hun onduidelijk waren en dus ook vanuit hun een miscommunicatie is geweest. Zij komen hopelijk deze week met een oplossing. We hebben ingezet dat ze alsnog de vloerverwarming voor ons leggen maar dan wel met de standaard indeling.

[Afbeelding]

Inmiddels bericht van het bouwbedrijf dat zij toch de vloerverwarming gaan leggen zonder dek cement vloer.
Voor ons prima. Kunnen we bij oplevering kijken of we de indeling alsnog gaan aanpassen.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Hier geen moeilijke badkamer laten maken. Sloopwerk zelf gedaan, 2 muren helemaal weggehaald in verband met gips met verticale gaten er in. Deze wanden zijn door mijn broertje netjes weer opgezet, haaks, waterpas en goed stevig van CLS, underlayment en gips.

Nu de tegelzetter (ZZP-er, allround) er doorheen is geweest ben ik lang niet blij met het resultaat... Ben nu in dubio wat ik ga doen: alles er uit of af laten voegen en kitten en er mee akkoord gaan. Ik vind het een lastige voor mezelf.

Een voorbeeld van wat ik gezien heb is dat de kimband maar aan 2 kanten van de douchehoek zat, langs 1 wand zat het niet. De drain is dan weer wel gedaan omdat daar flappen aan zitten die verlijmd worden onder het tegelwerk. (ik dacht dat kimband in de badkamer altijd rondomalle wanden zat en niet alleen bij de douchehoek)

De muurtegels zitten niet recht boven elkaar, de voegen verlopen en de tegels zijn ook niet vlak met elkaar gelegd. Als je er met je hand overheen gaat voel je de hoogteverschillen. Verder moet er op sommige plekken een kitrand van bijna 1 cm langs het plafond, wat er al in gemaakt is door mij.

Zwaar in dubio...

• T.E
sypie schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:34:
Hier geen moeilijke badkamer laten maken. Sloopwerk zelf gedaan, 2 muren helemaal weggehaald in verband met gips met verticale gaten er in. Deze wanden zijn door mijn broertje netjes weer opgezet, haaks, waterpas en goed stevig van CLS, underlayment en gips.

Nu de tegelzetter (ZZP-er, allround) er doorheen is geweest ben ik lang niet blij met het resultaat... Ben nu in dubio wat ik ga doen: alles er uit of af laten voegen en kitten en er mee akkoord gaan. Ik vind het een lastige voor mezelf.

Een voorbeeld van wat ik gezien heb is dat de kimband maar aan 2 kanten van de douchehoek zat, langs 1 wand zat het niet. De drain is dan weer wel gedaan omdat daar flappen aan zitten die verlijmd worden onder het tegelwerk. (ik dacht dat kimband in de badkamer altijd rondomalle wanden zat en niet alleen bij de douchehoek)

De muurtegels zitten niet recht boven elkaar, de voegen verlopen en de tegels zijn ook niet vlak met elkaar gelegd. Als je er met je hand overheen gaat voel je de hoogteverschillen. Verder moet er op sommige plekken een kitrand van bijna 1 cm langs het plafond, wat er al in gemaakt is door mij.

Zwaar in dubio...
En wat heb je gekozen? Ik zou toch willen dat alles netjes gedaan wordt...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, de lastigheid is dat het er nu op zit, en niet zomaar af te trekken is.
Precies dat ik er echt bovenop gezeten heb. Dan kun je er op tijd iets van zeggen.

• Beunhaas91
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:45
Ik ben vorige week bij een badkamer specialist geweest voor een nieuwe badkamer (douche, wasbak en toilet) en toilet (beneden). Kom totaal uit op €8250,- na de korting (was oorspronkelijk €9600,-). We hebben niet de meest basis badkamer/toilet opstelling gekozen. Zo hebben we een mat zwarte doucheset, douchewand incl. draaiend deel (ivm. ruimte van 2,2m bij 1,7m). Totaal aan tegelwerk is zo'n 35m2.

Veel dingen op het internet zijn een stuk goedkoper, maar sommige dingen ook weer niet. Ik vraag me écht af wat ik moet gaan doen. Lekker makkelijk en alles bij die winkel kopen of alles los gaan kopen bij de diverse webshops... Nadeel is ook dat ik niet alles kan vinden op het internet met de omschrijvingen...

Beunhaas91 wijzigde deze reactie 06-11-2018 21:00 (6%)

• sypie
  • Niet online
@T.E Een paar tegels, die niet strak tegen het plafond zaten, zijn opnieuw geplakt. De rest is netjes afgevoegd. Samen met de beste jongen heb ik alles bekeken en hem verteld hoe het een en ander wél zou moeten. Ik heb me in de emoties misschien wat te veel mee laten slepen.

Zag gisteren wel dat in de voegen van de vloer ook nog wat rommel zit... Kennelijk heeft hij zijn voegspullen niet schoon gehad of de muur en vloer niet goed schoon gemaakt voordat hij ging voegen.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:39
Beunhaas91 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:49:
Ik ben vorige week bij een badkamer specialist geweest voor een nieuwe badkamer (douche, wasbak en toilet) en toilet (beneden). Kom totaal uit op €8250,- na de korting (was oorspronkelijk €9600,-). We hebben niet de meest basis badkamer/toilet opstelling gekozen. Zo hebben we een mat zwarte doucheset, douchewand incl. draaiend deel (ivm. ruimte van 2,2m bij 1,7m). Totaal aan tegelwerk is zo'n 35m2.

Veel dingen op het internet zijn een stuk goedkoper, maar sommige dingen ook weer niet. Ik vraag me écht af wat ik moet gaan doen. Lekker makkelijk en alles bij die winkel kopen of alles los gaan kopen bij de diverse webshops... Nadeel is ook dat ik niet alles kan vinden op het internet met de omschrijvingen...
Ligt eraan hoeveel t prijsverschil is met internet. Ik heb uiteindelijk na onderhandelen toch alles bij de winkel gekocht, wat ook goed was, omdat op een gegeven moment een draadstruk defect was en ik t meteen kon gaan omruilen en de aannemer weer verder kon.
Je kunt bij zon badkamerboer ook na korting nog een bod doen, bv kunnen we ons samen vinden in 7500 euro, dan bestel ik t meteen. Bij mij werkte dat >:)

• T.E
Het gemak bij een badkamerboer is dat als er iets kapot is dat je beter met de garantie uitkomt.
Als je via internet vanalles besteld moet je maar hopen dat er op kort termijn wat gebeurd. Bij ibood bijvoorbeeld. Prima acties maar garantie... dan zal je je kraan moeten inpakken en opsturen. Bij een badkamerboer is dat beter geregeld. Geen idee hoe dat werkt bij een internet badkamershop.

T.E wijzigde deze reactie 07-11-2018 13:15 (7%)

• orf
Mijn wastafel is binnen. Ik vind het wel een heel tof ding. Wit composiet en 220cm lang. Daarmee past het precies in een nis in de badkamer.

Ik ga zelf een kast met lades eronder maken. De fronten worden van interieurglas met push-to-open. Badkamer zelf gaat nog wel een tijd duren omdat het in de weekendjes moet gebeuren. Ga wel zoveel mogelijk zelf doen. Vloer wordt waarschijnlijk gietvloer die ik ga laten gieten.

• cvheereveld
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:16
Bijzondere drain, hoe werkt dat?

• orf
Het is een gootje die naar een schroefdraadbus leidt. Vooral estetisch gedaan denk ik. Er zitten een beetje bijzondere rubberen stopjes bij. Misschien kijk ik nog naar een waste in de afvoer, maar ik denk dat ik er een gewone sifon op aansluit zonder mogelijkheid om af te sluiten.

• sypie
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:14:
Zag gisteren wel dat in de voegen van de vloer ook nog wat rommel zit... Kennelijk heeft hij zijn voegspullen niet schoon gehad of de muur en vloer niet goed schoon gemaakt voordat hij ging voegen.
Inmiddels zijn de voegen opgedroogd, is het nodige afgekit en het toilet afgemonteerd... en springen de tranen in m'n ogen.

* Voegen in de vloer hebben een kleurverschil, tussen wit en grijs, wat duidelijk te zien is.
* Voegen op de koste kant van het wandje tussen toilet en douche vertonen nu al scheuren. De kunststof strip die gebruikt is hecht kennelijk niet goed genoeg.

Daarnaast zat ik net even te denken hoe het zou komen met de mengkraan van de douche. De muurplaat zit vast met een paar schroeven maar de gaten in het beton zijn niet opgevuld. Nu de tegels er omheen zitten was ik even aan het kijken hoe de kraan er voor komt. Met 2 S-koppelingen die verspringen, om zo de juiste breedte en hoogte te kunnen maken voor de kraan, met daar omheen een rozet. Normaal gesproken wordt dit rozet niet afgekit of iets dergelijks, deze zit gewoon om de 2 S-koppelingen tegen de muur. In ons geval zullen de rozetten afgekit moeten worden anders krijg ik water achter de tegels.

Verder zijn de sleuven waar de flexibele leidingen van de douchekraan zitten ook niet dicht gesmeerd, misschien met een beetje lijm. Je kunt precies horen waar de leidingen lopen wanneer je op de tegels klopt.

Ik denk dat ik veel te mild ben voor deze ZZP'er, aan de andere kant heb ik ook een vrouw die ik te vriend moet houden, zij vindt het allemaal niet zo'n probleem (Braziliaanse, daar lachen ze mij uit omdat ik zeg dat de tegels niet recht zitten...). Ik schiet er geen bal mee op dat ik de hele boel er uit laat halen, dan zit ik nog 2 weken in de bende en ook nog zonder douche. :(

• Bobberding
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-12-2018
Ik heb belangstelling voor het Belgische merk Detremmerie. Op internet zijn daar geen prijzen van te vinden. Offertes lopen nogal uiteen. Heeft iemand ervaring met Badkamer-Outlet of All-Aqua? Die waren het goedkoopst maar daar kun je niet met creditcard betalen.
In Duitsland gekeken bij Badshop. Alleen lastig om kleuren te kiezen op internet. Het is voor ons te ver om de showroom te bezoeken.
Als er een badmeubel wordt bezorgd dan wordt dat zo neergezet maar krijg je ook de tijd om e.e.a. te inspecteren alvorens voor ontvangst te tekenen.

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
sypie schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:35:
Ik schiet er geen bal mee op dat ik de hele boel er uit laat halen, dan zit ik nog 2 weken in de bende en ook nog zonder douche. :(
2 weken bende en zonder douche vs. 20 jaar aan ergeren? No brainer.

• sypie
  • Niet online
Tjolk schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:28:
[...]

2 weken bende en zonder douche vs. 20 jaar aan ergeren? No brainer.
Ja... Punt is dat mijn vrouw helemaal klaar is met al die bende in huis... Die kijkt ook minder kritisch naar het geleverde werk. Ik ben wel kritisch maar niet streng en zakelijk genoeg...

• T.E
Wat zegt die zzp'er er zelf van? Als ik het zo lees is het wel echt prutswerk ik zou daar niet mee akkoord gaan. Idd 2 weken extra werk of 20 jaar aan ergeren...

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

orf schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:25:
Mijn wastafel is binnen. Ik vind het wel een heel tof ding. Wit composiet en 220cm lang. Daarmee past het precies in een nis in de badkamer.

[Afbeelding]

Ik ga zelf een kast met lades eronder maken. De fronten worden van interieurglas met push-to-open. Badkamer zelf gaat nog wel een tijd duren omdat het in de weekendjes moet gebeuren. Ga wel zoveel mogelijk zelf doen. Vloer wordt waarschijnlijk gietvloer die ik ga laten gieten.
Clou?

Kan je leuke gekleurde stopjes voor krijgen :p
Dacht dat die ook voor een soort overloop effect zorgden, je kan er namelijk wel je wastafel mee afsluiten, maar dan moet het ook wel gelijk een overloop hebben.

KeRsTmAnNeKe wijzigde deze reactie 09-11-2018 01:26 (10%)

Vitality Discoshow

• orf
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 01:25:
[...]

Clou?

Kan je leuke gekleurde stopjes voor krijgen :p
Dacht dat die ook voor een soort overloop effect zorgden, je kan er namelijk wel je wastafel mee afsluiten, maar dan moet het ook wel gelijk een overloop hebben.
Ja Clou! Ik heb oranje stopjes erbij gekregen. Snapte niet helemaal waarom ze te kort zijn. Maar begrijp het nu. :)

• Knetterhard
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-04 08:57
Ik heb een vraagje; ik ben samen met mijn partner al bij verschillende badkamerzaken geweest om een design/ontwerp te laten maken, wat prima gelukt is. Qua materiaal zijn we ongeveer 6 a 7k kwijt, dat is dus inclusief; bad, douche, wc, ect. Alles er op en eraan dus. Nu viel het ons op, dat we voor de montagekosten (inclusief slopen) wel meer dan 11k wordt gevraagd, terwijl het advies op internet rond de 7k gaan. Nu vroegen we ons af of dat nu tegenwoordig normaal is, of dat we gewoon naar dure winkels zijn gegaan?

• ATCO
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Knetterhard schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:20:
Ik heb een vraagje; ik ben samen met mijn partner al bij verschillende keukenboeren geweest...
Misschien moet je dan eens naar een badkamer zaak gaan ;)

• Knetterhard
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-04 08:57
ATCO schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:26:
[...]

Misschien moet je dan eens naar een badkamer zaak gaan ;)
Pfft, blijf het zeggen.. Hardnekkig 8)7

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, vind maar eens iemand die het doet... Wij waren rond de 7k kwijt voor het monteren van de badkamer. Maar daarbij heb ik wel zelf het sloopwerk gedaan en veel kleine klusjes opgepakt.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:44
sypie schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:34:
Deze wanden zijn door mijn broertje netjes weer opgezet, haaks, waterpas en goed stevig van CLS, underlayment en gips.
Ik zie in de toekomst nog wel meer scheuren ontstaan. Underlayment werkt verschrikkelijk en is het laatste materiaal dat ik zou kiezen om op te tegelen, of je er nu eerst gips overheen zet of niet.

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Knetterhard schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:20:
Nu viel het ons op, dat we voor de montagekosten (inclusief slopen) wel meer dan 11k wordt gevraagd, terwijl het advies op internet rond de 7k gaan. Nu vroegen we ons af of dat nu tegenwoordig normaal is, of dat we gewoon naar dure winkels zijn gegaan?
Eerder schreef ik:
Tjolk schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:22:
[...]
12 aannemers benaderd, 6 reacties, 4 offertes gekregen (zegt al genoeg): 15.500,- / 9.700,- / 7.800,- / 5.700,-

Die laatste offerte kwam een paar dagen terug binnen. Let wel: begin mei langs geweest dus we hadden die eigenlijk niet meer verwacht. We zijn dus uitgekomen op de offerte van 7.800,-.

Het feit dat gewoon de helft van de aannemers niets laat weten na een offerteaanvraag en een deel ook gewoon aangeeft dat ze het komende jaar simpelweg al vol zitten geeft al voldoende aan dat die aannemers een luxepositie hebben. Kwestie van vraag en aanbod; een paar jaar terug zaten ze zonder werk en werkten ze onder de kostprijs, dat compenseren ze natuurlijk nu er meer vraag naar hun werk is en ze werk zat hebben.

Onze pech. :)
Overigens heb ik zelf het sloopwerk gedaan, met uitzondering van de vloer omdat daar flink gehakt moest worden en leidingen kris-kras eronder door lopen. Betreft badkamer van 2,50 * 2,75 met bad/toilet/douche/wastafel, volledig tegelwerk en stucwerk. Dat laatste betreft muren glad stuken ter voorbereiding op tegelwerk en het plafond stuken.

• sypie
  • Niet online
T.E schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:13:
Idd 2 weken extra werk of 20 jaar aan ergeren...
We hebben hem nu in ieder geval de deur gewezen... Nu een aantal keren te vaak gehad in 2 weken dat meneer afzegt wegens te druk. Ik voel me echt gewoon een "tussendoorklantje" en niet serieus genomen. Dit terwijl het project op een presenteerblaadje werd aangedragen. 2 nieuwe wanden haaks en recht, al het sloopwerk gedaan, al het installatiewerk voorbereid... Was een kwestie van vloertje storten en insmeren, wanden tegelen, voegen, spullen monteren. That's it. Had in 1 week klaar kunnen zijn voor hem.

Nu 2 weken verder... Alleen het toilet hangt plus de spoelknop. De rest moet nog gemonteerd worden. Het tegelwerk en voegwerk wat er in zit is om te huilen...

Komt er op neer dat deze jongen deze klus nooit aan had moeten nemen. Als je je wilt bekwamen in dit soort werk, omdat je er nog te weinig ervaring mee hebt, moet je met een ervaren ZZP'er op pad die je leermeester is. Of je gaat een heleboel YouTube filmpjes bekijken, ook goed. Maar je gaat mij niet als een oefenproject gebruiken en het werk zo maken.

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Ze zijn hier bijna klaar met alles voegen, alleen de douche nog. Maandag / dinsdag wordt het afgemaakt. Nu zag ik het volgende bij het tegelwerk in de douche:

https://tweakers.net/ext/f/NXTWGbkHEC43kYKUNwARsLaL/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/fun0NdyZe3OABQ6hPRhEMpiQ/thumb.jpg

Nu weet ik niet precies hoe het er zo uit gaat zien als het gevoegd wordt, maar ik kan mij niet voorstellen dat het heel netjes wordt. Er zit ook enorm veel hoogteverschil tussen de grote tegel die in de douche ligt, en de kleine stukjes naast de douche.

Volgens mij heeft hij een foutje gemaakt in de voorste hoek van de douche, maar ik snap eigenlijk sowieso niet waarom het zo moeilijk is gedaan. Waarom niet zoals hier:

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True