Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-02 19:45
Je bent aan het stoken zodra je kamerthermostaat een seintje geeft, dat is pas zodra het koud is. Je badkamer radiator zal nooit warm worden als er geen vraag is vanuit de woonkamer. Als er wel vraag is vanuit de woonkamer (waar meestal de thermostaat hangt) betekent het dat het koud is en waarom zou je de vloerverwarming dan toch niet mee laten draaien (wel zo lekker en kost niks extra)
Je badkamerradiator kan niet separaat warm worden zonder dat de CV ketel of andere voorziening warm water door het systeem gaat pompen zonder een ander soort voorziening zoals bijv dat element kan je niet als je jaar rond de beschikking wil hebben over de luxe van een droge/warme handdoek.
Een thermostaatknop bedient de CV ketel niet.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
D.deJong schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:52:
Je bent aan het stoken zodra je kamerthermostaat een seintje geeft, dat is pas zodra het koud is. Je badkamer radiator zal nooit warm worden als er geen vraag is vanuit de woonkamer. Als er wel vraag is vanuit de woonkamer (waar meestal de thermostaat hangt) betekent het dat het koud is en waarom zou je de vloerverwarming dan toch niet mee laten draaien (wel zo lekker en kost niks extra)
Je badkamerradiator kan niet separaat warm worden zonder dat de CV ketel of andere voorziening warm water door het systeem gaat pompen zonder een ander soort voorziening zoals bijv dat element kan je niet als je jaar rond de beschikking wil hebben over de luxe van een droge/warme handdoek.
Daar zijn natuurlijk oplossingen voor... Of het heel efficiënt is om alleen de badkamer te stoken is een volgende, maar het is mogelijk.

• D.deJong
quote:
MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Daar zijn natuurlijk oplossingen voor... Of het heel efficiënt is om alleen de badkamer te stoken is een volgende, maar het is mogelijk.
Klopt, je zal via extra sturing vanuit de badkamer best de ketel aan kunnen laten gaan maar dat is niet logisch en economisch. Als je overal in huis thermostaatknoppen hebt en die staan qua temp lager dan de badkamer dan zal alleen de badkamerradiator warmte gaan geven maar dan moet er ook een thermostaat daar hangen die de vraag door geeft aan de ketel. Als je zover wil gaan in je regeling/domotica dan is dat extra stopcontact makkelijker en goedkoper.
Misschien dat er iemand is dat in tweakerstyle kan oplossen, ik leer ook graag.

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
Enigzins al vooruitlopend op het krijgen van de sleutel van ons nieuwe huis ben ik er toch aan het denken om eventueel de badkamer aan te pakken. Zijn er ervaringen hier met de aankoop van package deals bij bv sani-direct of badkamervoordeelshop (zoiets dus ). Ik heb er niet echt zicht op, maar zijn dit nu goede deals? De te verbouwen badkamer is net geen 4m2 groot, en erg luxe hoeft het niet, wel netjes. Iemand om het uit te voeren moet er ook nog bij. Werkspot? Helaas ben ik nu niet in staat om eerst wat offertes e.d. op te vragen om zo een wat realistischer beeld te krijgen, maar wie weet heeft hier iemand al wat goede tips.

Hopjesvla79 wijzigde deze reactie 15-08-2018 14:24 (13%)

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 17-02 23:17
quote:
D.deJong schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:52:
Dank! Weer wat geleerd. Ik maar denken dat alle radiatoren in het huis apart kunnen worden bediend 8)7. Daar zat dus mijn verwarring. Het is nu mij helemaal helder. Toch maar nadenken over een elektrisch element.

Kan zon element niet meteen met het met maken van de badkamer worden meegenomen? Maw dat ik stroom regel zonder dat ik nog een stekker in een stopcontact hoeft te stoppen. Wil geen stopcontact omdat de radiator in de uit/inloop van de douche staat. Met kleine kids zie ik het niet zitten op die plek een stopcontact te hebben icm water :). Zie foto voor de plek.

https://tweakers.net/ext/f/l50MtbeI3RsgY9R4imCkApzP/thumb.jpg

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:33
quote:
Xtince schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:57:
[...]

Dank! Weer wat geleerd. Ik maar denken dat alle radiatoren in het huis apart kunnen worden bediend 8)7. Daar zat dus mijn verwarring. Het is nu mij helemaal helder. Toch maar nadenken over een elektrisch element.

Kan zon element niet meteen met het met maken van de badkamer worden meegenomen? Maw dat ik stroom regel zonder dat ik nog een stekker in een stopcontact hoeft te stoppen. Wil geen stopcontact omdat de radiator in de uit/inloop van de douche staat. Met kleine kids zie ik het niet zitten op die plek een stopcontact te hebben icm water :). Zie foto voor de plek.

[afbeelding]
Loze leiding erheen inclusief doos dan kan je erin de draden aan elkaar maken misschien?
Maar ik weet niet of dat problemen met condens in die doos gaat geven.

Snowhite0901 wijzigde deze reactie 15-08-2018 22:34 (3%)

• D.deJong
Je zou dan inderdaad voor een vaste aansluiting moeten gaan. Buiten het feit dat ik de plaatsing van de radiator in de natte zone erg ongelukkig vind, geen enkele badkamerradiator is echt goed bestand tegen een grote hoeveelheid nattigheid/stoom en gaat op den duur roesten. Ik zou hem om de hoek hangen tegen dat douchewandje aan buiten het gespetter.

• Edwin88
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-02 22:25
quote:
Snowhite0901 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:33:
[...]

Loze leiding erheen inclusief doos dan kan je erin de draden aan elkaar maken misschien?
Maar ik weet niet of dat problemen met condens in die doos gaat geven.
Als je verzekerd wilt zijn moet je vooral dat soort constructies gaan bouwen.

Er zijn allerlei regels over zones rondom waterpunten en electra, je mag dus niet zomaar overal een stopcontact of wanddoos neerhangen.

Verder; als je vloerverwarming neemt in je badkamer heb je wellicht helemaal niet zo'n grote handdoekradiator nodig; heb je deze maat laten berekenen?

• Snowhite0901
quote:
Edwin88 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:55:
[...]

Als je verzekerd wilt zijn moet je vooral dat soort constructies gaan bouwen.

Er zijn allerlei regels over zones rondom waterpunten en electra, je mag dus niet zomaar overal een stopcontact of wanddoos neerhangen.

Verder; als je vloerverwarming neemt in je badkamer heb je wellicht helemaal niet zo'n grote handdoekradiator nodig; heb je deze maat laten berekenen?
Kritiek geven is makkelijk. Heb jij een goede oplossing hoe elektra bij die radiator te krijgen? Ik zei duidelijk dat ik niet zeker wist of dit helemaal goed ging met water. Een stopcontact extern daar lijkt me sowieso niet zo'n goed idee.

• D.deJong
Ik kan mij niet voorstellen dat dit een uniek probleem is maar stel de vraag eens in de topic over electrische installaties. Als de kabel van de radiator lang genoeg is of voorzien kan worden door een langere kan via een mantelbuisje naar een doos buiten de natte zone bijv in je meubel.

• Dirtbiter
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-01 18:22
Waarom hang je die radiator niet op een van de muurtjes links of rechts van je meubel?

Dan hang hij weg van de douche, en ik neem aan dat je wel ergens stroom hebt in de buurt van je meubel.

• Snowhite0901
quote:
Dirtbiter schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:32:
Waarom hang je die radiator niet op een van de muurtjes links of rechts van je meubel?

Dan hang hij weg van de douche, en ik neem aan dat je wel ergens stroom hebt in de buurt van je meubel.
Hele goede optie, vooral die hoek links is loos inderdaad. Ook nog eens beter voor je radiator zelf als hij niet steeds nat wordt.
Ik vermoed alleen zomaar dat de leidingen al ingetekend/gemaakt zijn dat ze zo moeten worden....

Snowhite0901 wijzigde deze reactie 16-08-2018 08:38 (12%)

• Remko.me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 13:34
quote:
Remko.me schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:10:
Jongens even een hele korte vraag.

Wij moesten via de bouw een badkamer uitzoeken, begon de ellende alles moet verplaatst worden om een bad te plaatsen, kachel moet eruit, daar moet een elektrische terug, veel blabla... bad erin kost alleen al 3500 euro. Kachel kost 1000, extra tegels 1000 euro voor kleurverandering, komt nog bij kijken dat de douche een wand moet krijgen kost 1000 euro.... al met al een dikke euro's voor deze simpele upgrade, terwijl het er nog steeds basic blijft uitzien zonder een fatsoenlijke kast onder je standaard sanitair.

Een inkoppertje misschien maar? wij krijgen 1700 terug voor toilet beneden + badkamer als we het casco laten opleveren.

We willen max 5000 besteden aan de badkamer en 1000 besteden aan toilet.
Zou dit haalbaar zijn?

Of toch maar niet casco en allemaal budget oplossingen zoeken.

Grrr

Overigens: de lieve meneer van de sanitair winkel zou 3 dagen geleden al een offerte af hebben maar dus nog STEEDS NIET ontvangen.. vertrouwen voelt een beetje weg te zakken.
4 dagen verder en nog steeds geen offerte ontvangen, sanitairwinkel Arvero (waar wij via nieuwbouw moeten uitzoeken) heeft dus nog steeds niks opgestuurd. Heb al 3 keer gevraagd waar het blijft maar geen reactie.

Ben er wel achter gekomen dat casco bij ons betekent dat alle leidingen op de juiste plek zitten+afvoer e.d. dat je dan je eigen tegels + sanitair kunt aansluiten.

Bekijk mijn site: Remko.me

• D.deJong
quote:
Remko.me schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

4 dagen verder en nog steeds geen offerte ontvangen, sanitairwinkel Arvero (waar wij via nieuwbouw moeten uitzoeken) heeft dus nog steeds niks opgestuurd. Heb al 3 keer gevraagd waar het blijft maar geen reactie.

Ben er wel achter gekomen dat casco bij ons betekent dat alle leidingen op de juiste plek zitten+afvoer e.d. dat je dan je eigen tegels + sanitair kunt aansluiten.
Als dat is wat je krijgt en je krijgt geld terug van de aannemer zou ik het gewoon zelf doen,misschien niet goedkoper maar in ieder geval niet het idee dat je genaaid wordt.
Een tegelzetter rekent ongeveer 35,- per vierkante meter, loodgieterwerk is geen hogere wiskunde en sanitair kan via internet bij elkaar gesprokkeld worden.
Qua materiaal is het makkelijk shoppen om binnen budget te blijven.

D.deJong wijzigde deze reactie 17-08-2018 08:59 (14%)

• Xtince
quote:
[...]

Dat had ik ook bij de projectleverancier. En nog een keuze maken binnen 2 weken. Kreeg 3 dagen voor afloop een offerte van 20k meerwerk en was nog niet eens hoe we het wilden hebben. Dus uiteindelijk gekozen voor casco. 2k terug gekregen en ik kom nu ongeveer uit op de 14k voor de badkamer en beide toilleten. Moet wel zeggen dat de aannemer die het gaat maken een vriendenprijsje heeft gemaakt. Maar heb wel straks een badkamer met de beste spullen en hoe ik het wil. Moet je wel ff voor rondshoppen maar moeite absoluut waard.

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:40
quote:
[...]

Wij hebben onze badkamer via Wessels Tegels en Sanitair. Zij zijn vorig jaar oktober overgenomen door Arvero. Wij zijn tevreden over de badkamer/toilet maar over de communicatie is wel wat te zeggen. Hier gaat soms best een tijd overheen.

Zover ik weet zijn ze nu met vakantie en a.s. maandag weer aanwezig. Ik kreeg gisteravond een antwoord op een mail die ik gestuurd had.

Wie is je contactpersoon daar?

• Remko.me
quote:
ollie_1982 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Wij hebben onze badkamer via Wessels Tegels en Sanitair. Zij zijn vorig jaar oktober overgenomen door Arvero. Wij zijn tevreden over de badkamer/toilet maar over de communicatie is wel wat te zeggen. Hier gaat soms best een tijd overheen.

Zover ik weet zijn ze nu met vakantie en a.s. maandag weer aanwezig. Ik kreeg gisteravond een antwoord op een mail die ik gestuurd had.

Wie is je contactpersoon daar?
Ah, veel negativiteit gelezen over wessels.

Wij hadden Arie, de eigenaar.
Ben benieuwd, we gaan morgen nog wel shoppen en dan weloverwegen.

• Mr.Barry
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-02 11:13
Ik zou graag een badmeubel (https://www.villeroy-boch...-Vanity-unit--B14500.html) willen aanschaffen.
Bij de specificaties staan enkele wasbakken (van hetzelfde merk natuurlijk) vermeld die hiermee gecombineerd kunnen worden. Nu vind ik die niet mooi en te duur en dacht ik zelf aan deze https://www.badkamerxxl.n...fel-60x35cm-ovaal-mat-wit) wasbakken.

Weet iemand of dit ook “past”?

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:40
@Mr.Barry Lijkt mij wel. Volgens mij zitten er al gaten in het meubel? Als die niet groter zijn dan de waskom die je wilt hebben moet dat lukken.

Stel anders die vraag bij badkamerxxl, die kunnen je wellicht adviseren?

• CygnumNL
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-01 11:11
Vandaag heb ik voor mijn nieuwbouwwoning een bezoek mogen brengen aan GévierDales.

Ik heb een kleine badkamer (minder dan 4 m2) en dito toiletruimte, maar wil hem wel een beetje aangekleed hebben. Alles doorlopen en een offerte op laten stellen.

Belangrijkste onderdelen:
- hangend toilet in plaats van staand toilet (voorzetwand nodig) + hoekfontein
- douchewand van glas t.b.v. inloopdouche + easydrain douchegoot + kleine upgrade thermostaatkraan
- wastafel met onderkast Wisa Wavedesign met spiegelkast + licht, mengkraan Trendline Level
- decorradiator i.p.v. standaard

De prijs voor het sanitair: € 4.500,- exclusief montage (een kleine € 1.500,-). Daar krijg je dan wel een plaatje bij:

Mijn ervaring: vriendelijke verkoper, maar veel en veel te hoge prijzen. Het wastafelmeubel is nog redelijk, maar voor een toiletpot van V&B die ongeveer € 150,- inclusief btw kost bij de bouwmarkt, rekent GévierDales € 363,- ex btw 8)7 En dan is het nog niet eens geïnstalleerd. Maar ja, kan het onder de streep goedkoper als ik het achteraf laat doen?

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
GevierDales rekent simpelweg adviesprijzen voor ander sanitair dan standaard. Wat je retour krijgt voor standaard sanitair wat je niet afneemt is echter een stuk minder, ongeveer de helft is mijn ervaring. Daarnaast wordt de installatie van andersanitair dan standaard ook gerekend, los van of dit wel of geen extra inspanning van de installateur vergt.
Daarnaast is de keuze in hun showroom beperkt.

Blijf je dicht bij de project badkamer of heb je het er voorover om deze af te hebben bij oplevering dan kun je er voor kiezen. Ga je veel veranderen dan lopen de kosten hard op.

Specs

• Remko.me
Eindelijk hebben we van Arvero offerte gekregen.
Inclusief cabine, badkamermeubel, bad en alle extra's als tegels tot plafond, achterwanden toilet komen we totaal op 6300 euro bijbetalen.

Hieronder impressie foto's (hij was badkraan vergeten te tekenen..)

Wat vinden jullie van de prijs?

• AlexSaxoMusic
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:53
quote:
Remko.me schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:17:
Inclusief cabine, badkamermeubel, bad en alle extra's als tegels tot plafond, achterwanden toilet komen we totaal op 6300 euro bijbetalen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw =) Zo op het eerste gezicht geen verkeerde badkamer.
Dit stemt mij wel hoopvol voor onze "standaard" badkamer vanuit het nieuwbouwproject.
Die is namelijk enorm lelijk en ik zie hierdoor nu de mogelijkheid om inderdaad toilet naast het toilet te doen en de douche in de hoek. Op onze tekeningen staan het bad en de douche namelijk naast elkaar.

De prijs lijkt mij ook redelijk.

Ik zou persoonlijk toch voor een douchebak kiezen trouwens. Meer mensen die hier ervaringen over hebben? Douchebak vs. inloopdouche met gewoon de tegels van de badkamer.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 06:23
Ik zou altijd inloop kiezen. Vind ik er persoonlijk een stuk deftiger uit zien en je hebt weer wat minder hoekjes om schoon te maken.

• Consigliere
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-02 07:33

Consigliere

Engineer

quote:

Dit is zoals de plaatjes doen vermoeden op de begane grond gesitueerd? Anders mis ik namelijk de ontluchtingsleiding

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:49

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

quote:
Consigliere schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

Dit is zoals de plaatjes doen vermoeden op de begane grond gesitueerd waar al ergens anders een ontspanningsleiding is voorzien? Anders mis ik namelijk de ontluchtingsleiding
FTFY :)

in Nederland ontspannen we het gemeente riool via de woning aansluitingen, dus ook bij alleen een stelsel op de begane grond dient er een ontspanning te worden voorzien

The first 40 years of childhood are the hardest.

• LittleTycoon
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17-02 23:13
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
6300 bijbetalen t.o.v. ?

• Remko.me
quote:
Consigliere schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

Dit is zoals de plaatjes doen vermoeden op de begane grond gesitueerd? Anders mis ik namelijk de ontluchtingsleiding
staat niet op de tekening maar natuurlijk is dat wel gewoon zo, dit is boven. (ik neem aan dat de afzuiging bedoelt?)
Tekening is door iemand anders gemaakt dan de bouwer

Remko.me wijzigde deze reactie 30-08-2018 19:52 (4%)

• Remko.me
quote:
Of 2000 euro terug was het voor ons voor casco

Standaard zat er een toilet en aansluiting douche + simpel wastafeltje

Remko.me wijzigde deze reactie 30-08-2018 19:53 (15%)

• LittleTycoon
quote:
Remko.me schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:52:
[...]

Of 2000 euro terug was het voor ons voor casco

Standaard zat er een toilet en aansluiting douche + simpel wastafeltje
Als het dan 2000+6300 = 8300 is voor tegels plus sanitair inclusief betegelen en installatie sanitair, dan is dat erg goedkoop

• Consigliere
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-02 07:33

Consigliere

Engineer

quote:
Raym09 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:48:
[...]

FTFY :)

in Nederland ontspannen we het gemeente riool via de woning aansluitingen, dus ook bij alleen een stelsel op de begane grond dient er een ontspanning te worden voorzien
Gelukkig weet ik dat anders deed ik mijn vak niet goed. Dan had de ontluchting / ontspanningsleiding namelijk ook verder op in de meterkast kunnen zitten. Vandaar de vraag O-)

Aangezien het plaatje nu mooi een afgewerkt toilet laat zien wat in werkelijkheid niet zo is door je ontspanningsleiding / ontluchtingsleiding

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

• Remko.me
quote:
Consigliere schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 05:46:
[...]

Gelukkig weet ik dat anders deed ik mijn vak niet goed. Dan had de ontluchting / ontspanningsleiding namelijk ook verder op in de meterkast kunnen zitten. Vandaar de vraag O-)

Aangezien het plaatje nu mooi een afgewerkt toilet laat zien wat in werkelijkheid niet zo is door je ontspanningsleiding / ontluchtingsleiding
laat maar je reageerde op iemand anders :9

Remko.me wijzigde deze reactie 31-08-2018 08:55 (12%)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:05

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:
leecher schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:44:
Ik zou altijd inloop kiezen. Vind ik er persoonlijk een stuk deftiger uit zien en je hebt weer wat minder hoekjes om schoon te maken.
Inloop kan ook met bak. Bak is iets hygienischer, kan best wat zooi in je voegen komen bij tegels.

of een douchevloer, die je gelijk legt met de tegels, denk dat ik zelf voor zo'n oplossing zou gaan kijken. Dingen zijn tegenwoordig in meer dan alleen wit te krijgen.

Vitality Discoshow

• Nano2009
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:51
Zijn er hier misschien mede Tweakers die ervaring hebben met Pafonni? :)

• kevinvdwal
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17-02 21:50
quote:
Mr.Barry schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:50:
Ik zou graag een badmeubel (https://www.villeroy-boch...-Vanity-unit--B14500.html) willen aanschaffen.
Bij de specificaties staan enkele wasbakken (van hetzelfde merk natuurlijk) vermeld die hiermee gecombineerd kunnen worden. Nu vind ik die niet mooi en te duur en dacht ik zelf aan deze https://www.badkamerxxl.n...fel-60x35cm-ovaal-mat-wit) wasbakken.

Weet iemand of dit ook “past”?
Wij nemen dit badmeubel ook. Over twee weken wordt ons huis opgeleverd en gaan we aan de slag met de badkamer. Wat betreft de wastafel hebben wij de My Nature variant van V&B zelf voor 289,00 dus om het prijsverschil zal het wel loslopen. Uiterlijk is natuurlijk een ander verhaal. Dat moet je mooi vinden of niet.

• xminator
  • Laatst online: 15:32
Is een rubberen mat achter de toiletpot noodzakelijk? Loodgieter geeft aan van niet en dat het zonder rubberen mat een stuk beter is, want anders loop je het risico dat de kitnaden gaan scheuren door het uitzetten van de mat.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:02
Je tegel kan dan volgens mij wel sneller breken door punt belasting. Als de mat goed word afgesneden dan heb je er geen last van als je goed kit

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Bij ons heeft men de mat ook weggelaten achter de toiletpotten. Zou beter zijn.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:05

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Dat weglaten beter is hoor ik voor het eerst, ik weet alleen van juist wel gebruiken, voor bescherming van je tegels en tegen het schuren met bijbehorende geluiden als je gebruik maakt van de wc

Vitality Discoshow

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:39

JT

VETAK y0

Ik weet dat je over een laag tegels heen kan tegelen, maar wat als je al 2 lagen tegels hebt? We moeten daarin natuurlijk een kostenafweging maken, het is denk ik sowieso op sommige punten niet mooi zoals bij de deurpost maar kan het ook wel? Het klinkt mij risicovol in de oren.

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:11
Hoewel ik enigzins twijfel of deze vraag hier hoort:

Is het normaal dat soms een toiletpot tijdelijk alvast gemonteerd wordt? En kost dat een loodgieter veel werk?

_@/'

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:24
Ik zou in mijn nieuwbouwappartement graag de bestaande douche vervangen door een exemplaar met een regendouche (+ een aparte handdouche).

Zou zoiets werken?

Of zijn er andere opties? Het hele boeltje verwijderen zal waarschijnlijk geen optie zijn?

SanderH_ wijzigde deze reactie 09-09-2018 20:57 (10%)

• alki
Zo te zien wel, je hoeft alleen je huidige stang te vervangen en de grohe slang aan te sluiten op je huidige kraan evt met een verloop ertussen.

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-02 00:37
quote:
SanderH_ schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:49:
Ik zou in mijn nieuwbouwappartement graag de bestaande douche vervangen door een exemplaar met een regendouche (+ een aparte handdouche).

[afbeelding]

Zou zoiets werken?

Of zijn er andere opties? Het hele boeltje verwijderen zal waarschijnlijk geen optie zijn?
Ik heb iets soortgelijks gedaan 2 jaar geleden, werkt perfect!

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:34

N1ckk

#hashtag

Hebben jullie tips voor plekken waarbij je een aannemer / klusjesman kan aannemen die aan de hand van jouw ideeen aan de slag gaat met je badkamer? Ik wil namelijk zelf verzinnen wat hij moet doen en de spullen kopen, zijn taak: bouwen.

Echter, als ik online ga zoeken vind ik of badkamerwinkels die volledige badkamers willen verkopen (prima, maar ik dig hun all sizes fits all style niet) of alleen zaken die losse baden levert bijv

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:37

RUFFNECK

Poentje

quote:
N1ckk schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:34:
Hebben jullie tips voor plekken waarbij je een aannemer / klusjesman kan aannemen die aan de hand van jouw ideeen aan de slag gaat met je badkamer? Ik wil namelijk zelf verzinnen wat hij moet doen en de spullen kopen, zijn taak: bouwen.

Echter, als ik online ga zoeken vind ik of badkamerwinkels die volledige badkamers willen verkopen (prima, maar ik dig hun all sizes fits all style niet) of alleen zaken die losse baden levert bijv
Neem gewoon contact op met bijv GJ Meijer (http://gjmeijer.nl/), zeg dat je laatst daar was en of ze de lijst met aanbevolen installateurs voor je kunnen mailen, want je bent die vergeten :) Daar had ik de mijne vandaag, zelf m'n spullen gehaald, tekening bij de hand en hij ging op basis daarvan aan de slag.

Volgens mij heeft Sanidump dat ook.

• Erniebert
  • Registratie: mei 2017
Sanidump heeft inderdaad ook een lijst met hen bekende aannemers die plaatsen wat jij los hebt gekocht.

• Xtince
quote:
N1ckk schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:34:

Kan je niet via via navraag doen? Dan weet je tenminste ook wat je binnenhaalt. Heb het ook zo gedaan en alle spullen los gekocht.

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:37

RUFFNECK

Poentje

Om specifiek op de vraag in te gaan en een suggestie te doen, deze gast heeft onze hoofdbadkamer en wc beneden gedaan (via de lijst van GJ Meijer): http://badkamer-specialist.nl/

Qua werk, flexibiliteit en meedenken (al gaande checken of alles volgens 3d tekening gaat, maar ook suggesties doen) ben ik wel tevreden. Houdt van kletsen, maar neemt z'n werk wel serieus.

De zolderbadkamer heb ik door de 'timmerman' laten doen die onze keuken ombouw gedaan had, omdat bovenstaande installateur geen plek in z'n agenda meer had.

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:24
quote:
alki schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:14:
Zo te zien wel, je hoeft alleen je huidige stang te vervangen en de grohe slang aan te sluiten op je huidige kraan evt met een verloop ertussen.
quote:
alki schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:14:
Maar wat met de gaatjes die zijn geboord voor de oorspronkelijke muurbeugel?

De bevestigingspunten van de Grohe zouden toevallig even lang moeten zijn:

De bestaande beugel heeft ook nog een extra gaatje onderaan :o

EDIT: misschien is dit dan een oplossing.

SanderH_ wijzigde deze reactie 10-09-2018 22:37 (6%)

• alki
Beetje witte kit erin probleem opgelost

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

quote:
alki schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:01:
Beetje witte kit erin probleem opgelost
Siliconen kit of MS-polymeer kit dan welteverstaan, geen acrylaat (schilders)kit

Fotogear: Canon 80D + BG-E14 | Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:57
Wij zijn ons momenteel ook aan het oriënteren op een nieuwe badkamer (en toilet beneden).
Op zich zijn we wel redelijk tevreden over de huidige indeling dus we verwachten weinig leidingwerk te verleggen (alleen de WC 5cm naar links). Ook willen we de badkamer relatief basic houden (vloerverwarming hoeft niet), maar wel alles nieuw.
De huidige badkamer is helaas niet onze smaak en is hier en daar ook al wat verouderd.
De ruimte is ook niet bijzonder groot (2,1x2,7) dus we hopen voor ca. 12,5k klaar te kunnen zijn.

Binnenkort willen we bij een aantal zaken langs gaan, alleen nu gaat mijn voorkeur uit naar een zaak die ons van A-Z 'ontzorgt'. Sloopwerkzaamheden wil ik zelf best uitvoeren, maar verder wil ik één aanspreekpunt (dus geen apart installatiebedrijf die ik zelf moet inschakelen). Daarnaast heb ik bij het uitzoeken van de keuken een lichte aversie ontwikkeld t.a.v. de mandemakers groep dus ook daar gaat de voorkeur niet naar uit.

Momenteel dacht ik aan de volgende zaken:
- Sanitair4all
- Baderie
- Ardi keukens en badkamers

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met één van deze zaken en/of dat er andere aanbevelingen zijn voor soortgelijke zaken in regio Rotterdam. Krijg toch wel het idee dat bij badkamers de meeste zaken alleen het ontwerp en het materiaal regelen...

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:00

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Als je het niet erg vindt om flink wat te betalen (maar daar krijg je ook kwalitatief zeer goed werk voor terug) dan kun je Bloos badkamers proberen.

Vooral degene die onze badkamer deed: topvent, dacht goed mee, nooit iets een probleem, mochten zelfs gereedschap van hem gebruiken en alles is superstrak. Over Bertus (Bloos) was ik zelf iets minder tevreden, maar ik zou hem wel aanbevelen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
edit laat maar verkeerd gelezen.

Wii4all wijzigde deze reactie 12-09-2018 08:23 (93%)

Burp

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:57
Tripl3 D schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:31:
Als je het niet erg vindt om flink wat te betalen (maar daar krijg je ook kwalitatief zeer goed werk voor terug) dan kun je Bloos badkamers proberen.

Vooral degene die onze badkamer deed: topvent, dacht goed mee, nooit iets een probleem, mochten zelfs gereedschap van hem gebruiken en alles is superstrak. Over Bertus (Bloos) was ik zelf iets minder tevreden, maar ik zou hem wel aanbevelen.
Ziet er in ieder geval heel vakkundig uit, deze zet ik ook op mijn lijstje, bedankt!

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

d0s wijzigde deze reactie 14-09-2018 10:23 (9%)

• LittleTycoon
d0s schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:34:
Kleine crosspost vanuit het badkamer topic, hier ook wel interessant denk ik :)

Onze nieuwbouwwoning is vorige week dan eindelijk opgeleverd. Meeste werk zit hem in de badkamer, aangezien deze casco is opgeleverd, en de aannemer niet echt flexibel was in het verleggen van leidingen.

Ruwbouw door de woning is bijna afgerond. Het is nu alles gipsen/wegwerken zodat volgende week maandag het renovlies erop kan. Dit wordt door heel de woning gedaan waarbij het bedrijf een volle 2 weken nodig heeft en de woning dan ook exclusief tot de beschikking moet hebben. Met een beetje geluk komen ze aan het begin van week 1, zodat we snel weer verder kunnen.

Members only:
Wat is hier interessaht aan?

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:40
d0s schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:34:
Kleine crosspost vanuit het badkamer topic, hier ook wel interessant denk ik :)

Onze nieuwbouwwoning is vorige week dan eindelijk opgeleverd. Meeste werk zit hem in de badkamer, aangezien deze casco is opgeleverd, en de aannemer niet echt flexibel was in het verleggen van leidingen.

Ruwbouw door de woning is bijna afgerond. Het is nu alles gipsen/wegwerken zodat volgende week maandag het renovlies erop kan. Dit wordt door heel de woning gedaan waarbij het bedrijf een volle 2 weken nodig heeft en de woning dan ook exclusief tot de beschikking moet hebben. Met een beetje geluk komen ze aan het begin van week 1, zodat we snel weer verder kunnen.

Members only:
Waarom ligt er (dubbel) vloerverwarming in je douchehoek?
Waarom ligt de vloerverwarming sowieso heel rommelig?
Waarom zit het toiletframe niet in het midden van de nis, of is dit gezichtsbedrog door de foto?
Waarom haal je de dagkantaftimmering niet weg in de kozijnsparing?
Waarom gebruik je ytong en gibo en niet overal ytong?
Waarom smeer je in vredesnaam sleuven in gipswanden dicht met cement?
Waarom liggen je waterleidingen onder je vloerverwarmingsleidingen door?

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:46
De Rikster schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:24:
[...]

Waarom zit het toiletframe niet in het midden van de nis, of is dit gezichtsbedrog door de foto?
Niet echt legionella proof met de waterleidingen onder de vloerverwarming. Denk dat beun de haas hier bezig is.

• D.deJong
[...]

Ik kan deze punten eigenlijk alleen maar beamen. Doe je alles zelf?

• SerealKiller
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 28-01 17:46

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

[...]

Ik ben zelf een leek in dit soort dingen. Maar wat zijn eventuele nadelen/gevolgen van deze opmerkingen? De waterleiding/vloerverwarming snap ik :)

War is the only proper school of the surgeon.

• Hsb-3
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 12:18
Oh my... Ik ben nu eigenlijk wel blij dat we alles door de aannemer laten doen :X (en dat hij heel flexibel is)

• D.deJong
Cement en gips hechten niet op elkaar, het is net zo veel werk om slangen netjes te leggen, het ziet er in zijn geheel erg amateuristisch uit.

• asdf25
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17-02 11:25
[...]

Afvoer van het bad (als ik het goed heb, kan niet inzoomen op de foto's) loopt ook apart weg met een omweg. Waarom loopt hij niet naar gelijk naar de schacht/ parallel langs de muur? Nu zitten er twee bochten in, kans op verstoppingen nemen alleen maar toe. Lijkt op de foto dat de ruimte onder het bad ook hoger ligt dan de rest van de douche.

• MadEgg
  • Laatst online: 11:38

MadEgg

Tux is lievvv

asdf25 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:07:
[...]
Afvoer van het bad (als ik het goed heb, kan niet inzoomen op de foto's) loopt ook apart weg met een omweg. Waarom loopt hij niet naar gelijk naar de schacht/ parallel langs de muur? Nu zitten er twee bochten in, kans op verstoppingen nemen alleen maar toe. Lijkt op de foto dat de ruimte onder het bad ook hoger ligt dan de rest van de douche.
Als ik het zo in mag schatten: de aannemer heeft de geulen in de constructievloer zoals in de standaardopstelling. De afvoer die nu voor het bad gebruikt gaat worden was oorspronkelijk voor de douche bedoelt. Daar loopt de sleuf dus onder de toekomstige rand van het bad uit. Hierdoor kan de afvoer omhoog komen zonder de vloerverwarming in de weg te zitten. Als je de boel goed aansluit kan dat extra bochtje niet zo veel kwaad. Eén bocht kan ook lekken.

Ik zou inderdaad nog wel even naar de vloerverwarming icm de waterleidingen kijken.

Voor de rest: wat je zelf geklust hebt is altijd mooier (voor jezelf althans ;) ). Dat de vakman er wat kritischer naar kijkt maakt niet zoveel uit natuurlijk, je moet er zelf in wonen.

In ieder geval altijd leerzaam om mee te kijken. Ik ga zelf ook de badkamer doen over een maandje, eens zien of ik na deze kritiek de foto's van het resultaat nog durf te plaatsen :+

Tja

• De Rikster
SerealKiller schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:41:
[...]

Ik ben zelf een leek in dit soort dingen. Maar wat zijn eventuele nadelen/gevolgen van deze opmerkingen? De waterleiding/vloerverwarming snap ik :)
Technisch:

Doordat de waterleidingen de vloerverwarming kruizen worden ze warmer dan 25° is de installatie niet legionellaveilig.

Doordat de leidingen niet netjes liggen op gelijke afstand verwarm je de vloer niet gelijkmatig en lever je verwarmingscapaciteit in.

Doordat de leidingen in de douchehoek door verdiepen/afschot te weinig dekking hebben loop je het risico dat hier lekkage optreedt.

Doordat de leidingen langs de wanden lopen kan je het kimband niet juist aanbrengen.

De montagebout aan de bovenzijde van het toiletframe is ook bruikbaar om het dekstuk van de ombouw op hoogte te stellen, nu is deze 90° gedraaid lijkt het.

Het toepassen van twee verschillende materialen, met twee verschillende uitzettingscoefficienten, in hetzelfde vlak leidt tot scheuren en had hier makkelijk voorkomen kunnen worden.

Sleuven in gipsblokken repareer je met gips.

Door de aftimmering te verwijderen kan je gewoon tot het kozijn tegelen.

Niet technisch:

Als je iets doet doe het dan netjes, kost bijna net zoveel tijd maar dan maak je iets toonbaars. Dit zou er bij mij allemaal uitgaan als ik zo aantref.

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

[...]

Omdat via de schacht alle zones van de vloerverwarming verdeeld worden in de badkamer. Er ligt dus geen 'dubbel' vloerverwarming, het is het verdeelpunt voor 'alle' vloerverwarmingszones.
Hij ligt inderdaad niet heel netjes
Gezichtsbedrog natuurlijk. Zit netjes in het midden.
Die wordt nog weg gehaald alvorens er getegeld gaat worden :)
Er is geen gibo gebruikt. ytong en Cellenbeton.
Eerst maar even benadrukken dat ik dit zelf niet heb gedaan, maar zie er ook geen kwaad in. Dit is al de 3e badkamer waar het op deze manier wordt gedaan. Even snel googlen leert me dat het prima kan, en op veel klus websites zelfs wordt geadviseerd.
Dit is wel een zorgpunt, heb ik zelf ook aangegeven bij de loodgieter. Verzocht om deze nog door de muren te leggen. Er is ruimte genoeg
Een hoop reacties merk ik wel. Hierboven een antwoord op de meeste vragen die terugkomen.
MadEgg schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:22:
[...]

Als ik het zo in mag schatten: de aannemer heeft de geulen in de constructievloer zoals in de standaardopstelling. De afvoer die nu voor het bad gebruikt gaat worden was oorspronkelijk voor de douche bedoelt. Daar loopt de sleuf dus onder de toekomstige rand van het bad uit. Hierdoor kan de afvoer omhoog komen zonder de vloerverwarming in de weg te zitten. Als je de boel goed aansluit kan dat extra bochtje niet zo veel kwaad. Eén bocht kan ook lekken.

Ik zou inderdaad nog wel even naar de vloerverwarming icm de waterleidingen kijken.
Klopt helemaal, de leidingsleuven zijn leeg gelaten waardoor er genoeg ruimte is.
Hogader schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:27:
[...]

Ik reageer als enige even niet op de badkamer, maar op bovenstaande zin. Hoe groot is de woning wel niet dat renovlies behangen 2 volle weken duurt (en dus ook exclusief wil zijn). Dit lijkt me echt extreem lang namelijk. (Kijkend naar eigen ervaringen)
Ongeveer 290m2. Ik zei het wellicht niet helemaal juist: het bedrijf wil de woning exclusief 2 weken tot de beschikking hebben, daarmee is niet gezegd dat de werkzaamheden ook de volle twee weken duren. Ze doen dit om slack te hebben met andere projecten. Ze hebben ongeveer 6 dagen nodig.

d0s wijzigde deze reactie 14-09-2018 08:51 (31%)

• De Rikster
Wacht, stop, ho.

Dit is door een loodgieter gedaan en niet door jezelf? Heel snel die vent aan zijn haren erbij slepen, alles eruit laten halen en gewoon knap laten aanleggen.

Dit is als je er voor betaalt totaal niet acceptabel. Zou zelfs overwegen om helemaal afscheid van hem te nemen, dit is echt knoeiwerk wat je als 'vakman' gewoon niet kan afleveren.
Omdat via de schacht alle zones van de vloerverwarming verdeeld worden in de badkamer. Er ligt dus geen 'dubbel' vloerverwarming, het is het verdeelpunt voor 'alle' vloerverwarmingszones.
In je douchehoek liggen wel degelijk dubbele leidingen, als dit de voedingen voor de andere groepen zijn dan moeten die gewoon rechtstreeks naar die ruimtes en de badkamer gewoon in slakkenhuispatroon uitrollen:
Hij ligt inderdaad niet heel netjes
Dat is een understatement ;)
Gezichtsbedrog natuurlijk. Zit netjes in het midden.
Gelukkig maar, lijkt namelijk echt zo op de foto.
Die wordt nog weg gehaald alvorens er getegeld gaat worden :)
d:)b
Er is geen gibo gebruikt. ytong en Cellenbeton.
Leek mobiel echt zo, zie het nu en had de kopkanten gemist. Had ik het ook aan kunnen zien. Ytong is een merknaam voor cellenbeton dus is hetzelfde materiaal.
Eerst maar even benadrukken dat ik dit zelf niet heb gedaan, maar zie er ook geen kwaad in. Dit is al de 3e badkamer waar het op deze manier wordt gedaan. Even snel googlen leert me dat het prima kan, en op veel klus websites zelfs wordt geadviseerd.
Niet van toepassing als er geen gipsblokken zijn gebruikt ;)
Dit is wel een zorgpunt, heb ik zelf ook aangegeven bij de loodgieter. Verzocht om deze nog door de muren te leggen. Er is ruimte genoeg
Als al gezegd, niet verzoeken maar eisen en aanleggen conform NEN1006

De Rikster wijzigde deze reactie 14-09-2018 09:22 (74%)

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

De Rikster schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:59:
Wacht, stop, ho.

Dit is door een loodgieter gedaan en niet door jezelf? Heel snel die vent aan zijn haren erbij slepen, alles eruit laten halen en gewoon knap laten aanleggen.

Dit is als je er voor betaalt totaal niet acceptabel. Zou zelfs overwegen om helemaal afscheid van hem te nemen, dit is echt knoeiwerk wat je als 'vakman' gewoon niet kan afleveren.
De helft van het werk, zoals de bestaande vloerverwarmingskabels, en de schacht, zijn gewoon zo vanuit het project opgeleverd. Dat is gewoon door een gerenommeerde aannemer gedaan. Dus de leidingen in de badkamer voor de rest van de vloerverwarming lagen er al zo.

Ik ga de loodgieter nog eens vragen er kritisch naar te kijken. In elk geval naar de waterleidingen icm CV. De rest kun je over discussiëren, leiding/inbouwkraan met specie dichtzetten kan volgens mij gewoon prima en staat zelfs zo in de handleiding.

d0s wijzigde deze reactie 14-09-2018 09:28 (4%)

• TRD07
  • Laatst online: 17-02 17:05
Voor een renovatie project ben ik op zoek naar onderstaande witte wandtegels:

Heeft iemand enig idee welke wandtegels dit zijn en waar ze te koop zijn? Misschien herkent iemand de doos.

• Erniebert
  • Registratie: mei 2017
Staat er niets achter op de tegel?

• TRD07
  • Laatst online: 17-02 17:05
Erniebert schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:12:
Staat er niets achter op de tegel?
De huidige bewoners hebben dit doorgestuurd, maar hebben de tijd niet om verder te kijken aangezien ze ook in een verhuizing zitten :X Waarschijnlijk staat dit gewoon achter op de tegel idd, maar doordat ik een planning heb wil ik graag de tegels nu al bestellen.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:19

franssie

Save the albatross

@TRD07 lijkt mij een vrij generieke doos omdat ik denk dat ze niet maar één kleur/afwerking tegel maken in die afmetingen. Ik ben bang dat je echt de achterkant van de tegel nodig hebt.

edit: of de achterkant van de doos.

franssie wijzigde deze reactie 16-09-2018 19:27 (9%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Tha_Flash
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10:20
TRD07 schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:54:
Voor een renovatie project ben ik op zoek naar onderstaande witte wandtegels:

[Afbeelding]

Heeft iemand enig idee welke wandtegels dit zijn en waar ze te koop zijn? Misschien herkent iemand de doos.
Hoe oud zijn de tegels ? Als ze al wat ouder zijn ga je nooit meer dezelfde tint vinden.

Bijna 2020

• Ruud2001
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-02 20:57

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

@TRD07 in welke omgeving staat je huis? Wellicht kun je bij een tegel-(groot)handel in de buurt navragen of ze de doos herkennen? Ik weet bijvoorbeeld dat Particolare in St. Michielsgestel (Brabant) naast de tegels in de showroom, ook nog restpartijen in hun magazijn hebben. Heb daar zelf al meerdere keren een restpartijtje gekocht.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• McMikeS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12-02 21:44
Medetweakers, ik heb een vraag en hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen.

Ik heb een nieuwbouw woning gekocht die standaard met keuken geleverd word.
Echter is de keuken van dergelijk niveau dat het eigenlijk geen naam mag hebben.
Die gaan we dus niet nemen, hierdoor krijgen we circa 2.000 terug of beter gezegd, word de prijs mer 2.000€ naar beneden bijgesteld.
Vervolgens kunnen wij bij de aangewezen leverancier zelf een keuken uitzoeken. Dit komt neer op een slordige €12.500 (€11.500 materiaal en €1.000 installatie).

Op zich helder en duidelijk, maar het vraagstuk zit hem in de badkamer.

Verhaal is het zelfde, we kiezen niet voor de standaard badkamer en dit levert ons een prijsvoordeel op van €2.500.
Daar de verhoudingen materiaal en arbeid wat anders liggen dan bij de keuken vraag ik me af met welke kosten in straks rekening moet houden bij de badkamer.

De aangewezen tegel leverancier rekent voor een mooi pakket tegels (badkamer en toilet) zo'n €3500-4000 incl. arbeid en alle materialen. (ik vind dit behoorlijk aan de prijs overigens)

De leverancier van het sanitair is echter slechts de groothandel en de montage zal door een andere partij uitgevoerd worden.
Bij de badkamer is mij bij verschillende zaken verteld dat de kosten gemiddeld 50/50 zijn (arbeid en materiaal). Ik kom aan materiaalkosten op een som van zo'n €8.000-€9.000. De arbeid van de tegels zit al in de totaalprijs hiervan verwerkt dus ik ben benieuwd wat de arbeidskosten voor het plaatsen van het sanitair zullen zijn.

Is het logisch dat hier nog extra kosten voor gerekend zullen worden of zit dit in de aanneemsom inbegrepen? Dit vermoed ik zelf omdat de minderprijs voor de badkamer grofweg overeenkomt met de standaard materiaalkosten.

In het kort; Wat kan ik verwachten aan extra arbeidskosten bovenop de prijs van de materialen voor badkamer en toilet?

Wij hebben een sterke voorkeur om alles bij de projectleverancier uit te zoeken omdat het dan mee te financieren is, en omdat het dan onder het garantieplan valt. Als dit iets duurder is nemen we dit voor lief.

Edit extra info: De oppervlakte van de badkamer is circa 6m².

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:07
@McMikeS Waarom zou het niet mee te financieren zijn buiten de projectleverancier om?

• McMikeS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12-02 21:44
@Hoijong De aannemer bied pas na oplevering de ruimte om door derden werkzaamheden uit te laten voeren. Omdat er dan waarschijnlijk ook leidingwerk aangepast moet worden vervalt dat deel van de garantie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heel ver gezocht heb naar alternatieven buiten de projectleverancier. Heb jij hier ervaring mee, is dit wel aan te raden?

• asdf25
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17-02 11:25
McMikeS schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:56:
knip

In het kort; Wat kan ik verwachten aan extra arbeidskosten bovenop de prijs van de materialen voor badkamer en toilet?

knip
Bij mijn projectleverancier moest ik voor elke montage wijzing t.o.v. het standaard verhaal bijbetalen. Dit waren overigens geen schrikbarende bedragen maar als je veel wilt wijzigen loopt de teller gauw op, zoals in mijn geval.

Douchegoot montage i.p.v. doucheput i.v.m. grotere tegels 185euro ex.
Montage badkamermeubel complete set 175euro ex.
Montage diverse accessoires 100euro ex.
Verplaatsen lichtschakelaar en wcd 100euro ex.

Vooral het plaatsen en betegelen van extra wanden/ nissen en een koof was bij mijn projectleverancier en tegelleverancier behoorlijk prijzig. Meerwerk qua sanitair en badkamer aanpassingen was uiteindelijk 4700euro en andere tegels dan standaard 3400euro. Heb uiteindelijk bedankt en kreeg 2500euro terug.

Vorige maand bij een paar badkamer bedrijven geweest en ruwe prijsindicaties opgevraagd omdat ik er was om inspiratie op te doen. Brugman kwam met prijs tussen de 14-15k (grote tegels, inbouw mat zwart), badkamer en toilet. Baderie 13-15k. Andere lokale partij met een moderne showroom en luxe tegels/ sanitair kwam uit op 12-14k.

Nu ga ik alles in eigen beheer uitvoeren maar als je niet de connecties hebt (zwart betalen van loodgieter, elektriciën, tegelzetter, stukadoor etc.) kun je denk ik beter alles door de projectleverancier laten uitvoeren. Het ontloopt elkaar niet zoveel denk ik.

• MadEgg
  • Laatst online: 11:38

MadEgg

Tux is lievvv

McMikeS schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:56:
Medetweakers, ik heb een vraag en hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen.

Ik heb een nieuwbouw woning gekocht die standaard met keuken geleverd word.
Echter is de keuken van dergelijk niveau dat het eigenlijk geen naam mag hebben.
Die gaan we dus niet nemen, hierdoor krijgen we circa 2.000 terug of beter gezegd, word de prijs mer 2.000€ naar beneden bijgesteld.
Vervolgens kunnen wij bij de aangewezen leverancier zelf een keuken uitzoeken. Dit komt neer op een slordige €12.500 (€11.500 materiaal en €1.000 installatie).

Op zich helder en duidelijk, maar het vraagstuk zit hem in de badkamer.

Verhaal is het zelfde, we kiezen niet voor de standaard badkamer en dit levert ons een prijsvoordeel op van €2.500.
Daar de verhoudingen materiaal en arbeid wat anders liggen dan bij de keuken vraag ik me af met welke kosten in straks rekening moet houden bij de badkamer.

De aangewezen tegel leverancier rekent voor een mooi pakket tegels (badkamer en toilet) zo'n €3500-4000 incl. arbeid en alle materialen. (ik vind dit behoorlijk aan de prijs overigens)

De leverancier van het sanitair is echter slechts de groothandel en de montage zal door een andere partij uitgevoerd worden.
Bij de badkamer is mij bij verschillende zaken verteld dat de kosten gemiddeld 50/50 zijn (arbeid en materiaal). Ik kom aan materiaalkosten op een som van zo'n €8.000-€9.000. De arbeid van de tegels zit al in de totaalprijs hiervan verwerkt dus ik ben benieuwd wat de arbeidskosten voor het plaatsen van het sanitair zullen zijn.

Is het logisch dat hier nog extra kosten voor gerekend zullen worden of zit dit in de aanneemsom inbegrepen? Dit vermoed ik zelf omdat de minderprijs voor de badkamer grofweg overeenkomt met de standaard materiaalkosten.

Wij hebben een sterke voorkeur om alles bij de projectleverancier uit te zoeken omdat het dan mee te financieren is, en omdat het dan onder het garantieplan valt. Als dit iets duurder is nemen we dit voor lief.

Edit extra info: De oppervlakte van de badkamer is circa 6m².
Bij mijn nieuwbouwproject was een badkamer "ter waarde van" €6100,- inbegrepen. Bij vervallen kwam hier €4700 voor terug. Voor ruwweg dezelfde badkamer, maar dan met grotere tegels (60x30 ipv 20x20), douchewand en een wastafelmeubel moest er nog €9500 bijbetaald worden. Een totaal van €15.6k dus, inclusief montage.

Niet eens bizar duur in vergelijking met andere aanbieders voor een vergelijkbare badkamer, maar vanuit het principe dat onze wijzingen niet heel veel voorstelden ten opzichte van het standaardontwerp vonden we dat deze meerprijs niet gerechtvaardigd was en hebben we de badkamer laten vervallen.

Financieren is geen enkel probleem. Het bouwbedrijf zal er inderdaad geen garantie op geven. De leverancier van je badkamer natuurlijk wel.

Ik zou eens een paar alternatieve offertes laten maken en kijken of het prijsverschil het je waard is dat je deze na oplevering nog moet (laten) plaatsen.

Tja

• Hoijong
@McMikeS Nee het ging om het principe van de financiering, dat kan volgens mij ook prima gefinancierd worden uit het bouwdepot als je bij een derde partij inkoopt.
Je moet voor jezelf de afweging maken wat je tijdlijnen zijn, bijkomende kosten (huur woning?) etc. en of dat opweegt tegenover alles bij 1 partij of in eigen beheer. De aannemer weet dat veel mensen dat geregel niet willen en telt vrolijk een hoog bedrag (want garantie, ja doei).

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:11
De Rikster schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:24:
[...]

Technisch:

Doordat de waterleidingen de vloerverwarming kruizen worden ze warmer dan 25° is de installatie niet legionellaveilig.
De vraag is echter hoe je dit op een andere manier moet oplossen. Dat is vrijwel niet te doen.

_@/'

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:46
Wij zitten nog steeds met het volgende probleem.

We hebben gekozen voor casco badkamer.
Tijdens ons eerste gesprek hebben we gevraagd of de vloerverwarming gelegd zou worden bij casco oplevering van de badkamer. Daarop zeiden ze ja.

Een tijdje terug kwamen we erachter dat de vloerverwarming helemaal niet gelegd wordt. De leidingen worden afgedopt en je mag na oplevering met koppelingen zelf de vloerverwarming leggen.

Wij willen helemaal geen koppelingen in de vloer ivm grotere kans op lekkage.
Het bouwbedrijf houdt stijf vol dat dat er duidelijk in de papieren staat dat de vloerverwarming vervalt.

Dit staat er in de papieren:

Sanitair door derden / casco
Je bent overigens vrij om van het sanitair en tegelwerk af te zien en dit bij een andere partij onder te brengen.
Het is alleen mogelijk het sanitair te laten vervallen als je ook het tegelwerk laat vervallen.
Wij leveren de badkamer en de toiletruimte dan als volgt op:
• De wand-en vloertegels vervallen.
• Het spuitwerk op de wanden vervalt, het spuitwerk op het plafond wordt wel aangebracht.
• Het sanitair vervalt. De leidingen worden op de standaard plaats afgedopt 10 cm¹ boven de vloer.
• De dekvloer in de badkamer vervalt. De dekvloer in het toilet wordt wel aangebracht.
• De dorpels bij de badkamer en het toilet worden wel aangebracht.
• Elektra-punten worden op de standaard plaats afgemonteerd.

Ofwel in onze ogen duidelijk dat de dekvloer vervalt maar niet de vloerverwarming. Wat vinden jullie?
Btw nu een gesprek aangevraagd op kantoor.

• Pablamor
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-02 10:00
Xtince schreef op zondag 1 april 2018 @ 00:42:
De Grohe varianten waren van plastic achtig materiaal, voelde zeer cheap ass aan.
Heb mij (ook) laten vertellen dat de kwaliteitsmerken Grohe en HansGrohe steeds meer plastic bevatten i.t.t. vroeger.
De Wiesbaden van rvs. Ik snap uiteraard dat het om het binnenwerk gaat, maar de verkoper raadde mij Wiesbaden aan.
Wiesbaden is een merknaam van Korver Holland (een importeur zoals bv. Plieger). Is ook naamloos verkrijgbaar bij Hornbach (heet daar "Prima"). De Wiesbaden ziet er idd. goed uit, ook van binnen maar het is voor mij even de vraag waar het vandaan komt. Is het Europees fabrikaat (bv. uit dezelfde fabriek als Grohe) of komt het uit China?

• Hoijong
Iemand enig idee wat er voor een marge op sanitair bij een webwinkel zit?
Kan aan sanitair tegen inkoop+15% komen, maar als webwinkels tegen 10% verkopen is dat nog geen bijzondere aanbieding.

• xminator
  • Laatst online: 15:32
Hoijong schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:58:
Iemand enig idee wat er voor een marge op sanitair bij een webwinkel zit?
Kan aan sanitair tegen inkoop+15% komen, maar als webwinkels tegen 10% verkopen is dat nog geen bijzondere aanbieding.
Dat kan je toch makkelijk vergelijken door op te zoeken hoeveel het bij een webwinkel kost?

• Hoijong
xminator schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:48:
[...]

Dat kan je toch makkelijk vergelijken door op te zoeken hoeveel het bij een webwinkel kost?
Zodra ik keuzes gemaakt heb wel ja. Zover zijn we nog lang niet, vandaar de vraag vooraf. Moet nog gaan nadenken over een hele badkamer.

• Freubel
  • Laatst online: 06:59
D.deJong schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:56:
Cement en gips hechten niet op elkaar, het is net zo veel werk om slangen netjes te leggen, het ziet er in zijn geheel erg amateuristisch uit.
Sterker nog, gips en cement gebonden materialen kunnen zelfs werking krijgen tegen elkaar, iets met chemische reacties op de gips en cement.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Freubel
d0s schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:07:
Members only:
Vloerverwarming in je natte cel is overigens sowieso niet aan te raden, op die manier krijg je een snelle geforceerde droging van je vloer = veel kalkvorming. Overbodig ook aangezien de vloer binnen een paar tellen warm is zodra je douche aangaat.
Overigens, sterkte met het schoonhouden van de ruimte achter je vrijstaande bad.

• Hoijong
@Freubel nog nooit gehoord. Vvw is heerlijk op de badkamer en nergens kalkvorming op de vloer te vinden. Waarom zou dat snel en geforceerd drogen in vergelijking met reguliere verwarming?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:19

franssie

Save the albatross

Ik denk dat Freubel bedoeld vloerverwarming in de natte cel, In een schip is dat de hele sanitaire ruimte maar in een huis waarschijnlijk alleen de douche. Dus wel de rest van de badkamer maar niet de vloer van de douche?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Freubel
franssie schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:25:
Ik denk dat Freubel bedoeld vloerverwarming in de natte cel, In een schip is dat de hele sanitaire ruimte maar in een huis waarschijnlijk alleen de douche. Dus wel de rest van de badkamer maar niet de vloer van de douche?
Die, de ruimte waarin je staat te douchen wordt meestal de natte cel genoemd. Vloerverwarming daar is niet bevorderlijk tegen de strijd met kalk.

• Hoijong
Ah duidelijk. Daar zie ik het nut ook totaal niet van in, los van die problematiek.

• robinmull112
  • Laatst online: 16-02 01:32
Beste Tweakers,

Wij zijn recent ingeloot voor een nieuwbouw project in Almere.
We moeten op korte termijn al doorgeven hoe we de badkamer willen hebben, dus vandaar dat we al druk aan het rondkijken zijn. Ik heb alle pagina's van dit topic doorgelezen en daar heb ik al een hoop van geleerd en een aantal leuke ideeën opgedaan.

Zoals reeds bekend is betalen we bij de aannemer aangesloten partij waarschijnlijk belachelijke prijzen en als ik zie wat er standaard in zit dan beginnen mijn ogen spontaan te tranen. Zelfs de 'upgrade' pakketten zijn imho om te janken, zeker als je de prijzen daarvoor ziet. We gaan binnenkort dus even een aantal zaken af om te kijken wat de opties zijn. Ook zullen we de (Duitse)webshops goed in de gaten houden.

Helaas krijgen we een erg kleine badkamer (2,3 x 2,3m), waarvan 1 muur ook nog eens opgedeeld wordt om leidingen naar de zolder te brengen. Hierdoor wordt de effectieve ruimte erg klein en hebben we weinig mogelijkheden.

Onze wensen:
- Grote inloop douche
- Initieel ook een bad, maar ik heb geen enkele opstelling kunnen bedenken waar we een apart bad en aparte douche kunnen nemen
- Groot meubel (1 meter of groter) met het liefst nog een hoge kast.

Na aanvang van de ideeën die ik hier heb opgedaan heb ik de onderstaande situatie ontworpen. Ik vraag mij af of jullie hierbij nog tips / andere ideeën hebben.

https://tweakers.net/ext/f/SV1ZMhg00O1gvT0LhIR633Qd/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/htpSkP5lXYOjAvNpUbwOrYwf/thumb.jpg

• unezra
  • Laatst online: 16:01

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

robinmull112 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:37:
Beste Tweakers,

Wij zijn recent ingeloot voor een nieuwbouw project in Almere.
We moeten op korte termijn al doorgeven hoe we de badkamer willen hebben, dus vandaar dat we al druk aan het rondkijken zijn. Ik heb alle pagina's van dit topic doorgelezen en daar heb ik al een hoop van geleerd en een aantal leuke ideeën opgedaan.

Zoals reeds bekend is betalen we bij de aannemer aangesloten partij waarschijnlijk belachelijke prijzen en als ik zie wat er standaard in zit dan beginnen mijn ogen spontaan te tranen. Zelfs de 'upgrade' pakketten zijn imho om te janken, zeker als je de prijzen daarvoor ziet. We gaan binnenkort dus even een aantal zaken af om te kijken wat de opties zijn. Ook zullen we de (Duitse)webshops goed in de gaten houden.

Helaas krijgen we een erg kleine badkamer (2,3 x 2,3m), waarvan 1 muur ook nog eens opgedeeld wordt om leidingen naar de zolder te brengen. Hierdoor wordt de effectieve ruimte erg klein en hebben we weinig mogelijkheden.

Onze wensen:
- Grote inloop douche
- Initieel ook een bad, maar ik heb geen enkele opstelling kunnen bedenken waar we een apart bad en aparte douche kunnen nemen
- Groot meubel (1 meter of groter) met het liefst nog een hoge kast.

Na aanvang van de ideeën die ik hier heb opgedaan heb ik de onderstaande situatie ontworpen. Ik vraag mij af of jullie hierbij nog tips / andere ideeën hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel lompe gedachte:
MOET de badkamer op die plek komen? Of kun je een (naastgelegen) slaapkamer opofferen en de badkamer als kast gebruiken?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• robinmull112
unezra schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:04:
[...]

Heel lompe gedachte:
MOET de badkamer op die plek komen? Of kun je een (naastgelegen) slaapkamer opofferen en de badkamer als kast gebruiken?
We zijn nog in een vroeg stadium van de bouw en hebben nog geen contact gehad met de bouwer. Wel weten we dat de deadline voor het doorgeven begin december is, dus al vrij snel.

Het enige wat ik wel zeker weet ik dat de meest rechter muur (dus waar nu het badmeubel en de radiator zitten) 50 centimeter naar rechts verplaatst kan worden voor €1500,- maar daar schieten we volgens mij ook niet veel mee op. Ik acht de kans klein dat we een hele andere ruimte kunnen gebruiken als badkamer, tenzij we alles casco laten opleveren en zelf alles verleggen naar een andere ruimte.

• unezra

unezra

robinmull112 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:21:
[...]
We zijn nog in een vroeg stadium van de bouw en hebben nog geen contact gehad met de bouwer. Wel weten we dat de deadline voor het doorgeven begin december is, dus al vrij snel.
Ik zou eens contact opnemen. Een krappe badkamer krijg je spijt van. :)

Wij hebben 3 jaar geleden een huis gekocht (geen nieuwbouw) en zijn nu bezig met onder andere de badkamer. Van 2x1 meter naar iets van 3x4 meter mét ruimte voor douchecabine, bad, dubbele wasbak, toilet en hoge kast.
Het enige wat ik wel zeker weet ik dat de meest rechter muur (dus waar nu het badmeubel en de radiator zitten) 50 centimeter naar rechts verplaatst kan worden voor €1500,- maar daar schieten we volgens mij ook niet veel mee op. Ik acht de kans klein dat we een hele andere ruimte kunnen gebruiken als badkamer, tenzij we alles casco laten opleveren en zelf alles verleggen naar een andere ruimte.
Als je de middelen hebt kan het misschien interessant zijn die mogelijkheid te onderzoeken. Dan word het 100% zoals je zelf wil. Persoonlijk zou ik het doen, maar financieel moet het uiteraard wel kunnen én je moet het belangrijk genoeg vinden. Badkamer bouwen is een dure hobby. Ik weet uit mijn hoofd niet meer wat die van ons heeft gekost maar het zou zomaar €15.000 - €20.000 kunnen zijn.

• robinmull112
unezra schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:38:
[...]

Ik zou eens contact opnemen. Een krappe badkamer krijg je spijt van. :)

Wij hebben 3 jaar geleden een huis gekocht (geen nieuwbouw) en zijn nu bezig met onder andere de badkamer. Van 2x1 meter naar iets van 3x4 meter mét ruimte voor douchecabine, bad, dubbele wasbak, toilet en hoge kast.

[...]

Als je de middelen hebt kan het misschien interessant zijn die mogelijkheid te onderzoeken. Dan word het 100% zoals je zelf wil. Persoonlijk zou ik het doen, maar financieel moet het uiteraard wel kunnen én je moet het belangrijk genoeg vinden. Badkamer bouwen is een dure hobby. Ik weet uit mijn hoofd niet meer wat die van ons heeft gekost maar het zou zomaar €15.000 - €20.000 kunnen zijn.
Ja daar heb je gelijk in. Ik kan natuurlijk altijd kijken wat er mogelijk is.
Financieel kan ik die €1500,- dragen, maar ik vraag mij af of we er echt zoveel mee opschieten, die 50cm erbij.

• unezra

unezra

robinmull112 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:55:
[...]
Ja daar heb je gelijk in. Ik kan natuurlijk altijd kijken wat er mogelijk is.
Financieel kan ik die €1500,- dragen, maar ik vraag mij af of we er echt zoveel mee opschieten, die 50cm erbij.
Voor €1500 50cm winnen zo ik idd ook niet snel doen. Dan liever the full monty.

Nu hadden wij het geluk dat ons huis flink overwaarde heeft én de verbouwing ook nog eens bijna 100% waardevermeerderend is ondanks dat we een slaapkamer inleveren. (We gaan van 5 slaapkamers naar 4.)

Oude badkamer word washok, slaapkamer word badkamer.

Wellicht dat je bank ook al iets kan zeggen over eventuele waardevermeerdering en dus hogere hypotheek. (Als je de extra lasten kunt en wilt dragen.)

Voor ons is overigens een bad echt een must, dat 2x1 hokje accepteerden we maar ook echt alleen omdat we wisten dat hij verplaatst kon worden (buren hebben dat ook gedaan). Volgende week moet de badkamer helemaal af zijn. :)

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True