Wacht, stop, ho.
Dit is door een loodgieter gedaan en niet door jezelf? Heel snel die vent aan zijn haren erbij slepen, alles eruit laten halen en gewoon knap laten aanleggen.
Dit is als je er voor betaalt totaal niet acceptabel. Zou zelfs overwegen om helemaal afscheid van hem te nemen, dit is echt knoeiwerk wat je als 'vakman' gewoon niet kan afleveren.
Waarom ligt er (dubbel) vloerverwarming in je douchehoek?
Omdat via de schacht alle zones van de vloerverwarming verdeeld worden in de badkamer. Er ligt dus geen 'dubbel' vloerverwarming, het is het verdeelpunt voor 'alle' vloerverwarmingszones.
In je douchehoek liggen wel degelijk dubbele leidingen, als dit de voedingen voor de andere groepen zijn dan moeten die gewoon rechtstreeks naar die ruimtes en de badkamer gewoon in slakkenhuispatroon uitrollen:

Waarom ligt de vloerverwarming sowieso heel rommelig?
Hij ligt inderdaad niet heel netjes
Dat is een understatement

Waarom zit het toiletframe niet in het midden van de nis, of is dit gezichtsbedrog door de foto?
Gezichtsbedrog natuurlijk. Zit netjes in het midden.
Gelukkig maar, lijkt namelijk echt zo op de foto.
Waarom haal je de dagkantaftimmering niet weg in de kozijnsparing?
Die wordt nog weg gehaald alvorens er getegeld gaat worden 

Waarom gebruik je ytong en gibo en niet overal ytong?
Er is geen gibo gebruikt. ytong en Cellenbeton.
Leek mobiel echt zo, zie het nu en had de kopkanten gemist. Had ik het ook aan kunnen zien. Ytong is een merknaam voor cellenbeton dus is hetzelfde materiaal.
Waarom smeer je in vredesnaam sleuven in gipswanden dicht met cement?
Eerst maar even benadrukken dat ik dit zelf niet heb gedaan, maar zie er ook geen kwaad in. Dit is al de 3e badkamer waar het op deze manier wordt gedaan. Even snel googlen leert me dat het prima kan, en op veel klus websites zelfs wordt geadviseerd.
Niet van toepassing als er geen gipsblokken zijn gebruikt

Waarom liggen je waterleidingen onder je vloerverwarmingsleidingen door?
Dit is wel een zorgpunt, heb ik zelf ook aangegeven bij de loodgieter. Verzocht om deze nog door de muren te leggen. Er is ruimte genoeg
Als al gezegd, niet verzoeken maar eisen en aanleggen conform NEN1006
[
Voor 74% gewijzigd door
De Rikster op 14-09-2018 09:22
]