Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 111 ... 127 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:01
Workaholic schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:01:
Fijn topic dit.. zonder te posten al veel ideeën/info opgedaan waarvoor dank!

***members only***
Dat is inderdaad veel geluid. Wij hebben de Geberit One (iets met turbo flush of zo). Heb net even mij Apple Watch erbij gehouden. De piek van het geluid is het indrukken van de knop. Verder ongeveer 66 dB. Scheelt heel veel dus.

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43

***members only***
Hoe vaak gebeurt dat ‘s nachts? Kleine kindjes worden groot en dat went dan denk ik?
Als je er bewust van bent kun je ‘s avonds nog beneden naar het toilet gaan.

Verder is het sowieso minder luid als je het deksel eerst sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 09:51

***members only***
Laatst bij vrienden geweest die ook zo'n wc hadden, bijna lachwekkend hoeveel herrie het maakt en wat voor straal de pot wordt ingespoten. Wij hebben sinds vorige week een subway 3.0 met twistflush en dat lijkt meer op een rustgevende glijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14
TwiSteD1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Laatst bij vrienden geweest die ook zo'n wc hadden, bijna lachwekkend hoeveel herrie het maakt en wat voor straal de pot wordt ingespoten. Wij hebben sinds vorige week een subway 3.0 met twistflush en dat lijkt meer op een rustgevende glijbaan.
Benieuwd hoe die bevalt. Die werd ons overal (3 zaken) afgeraden, zou niet goed hangen (altijd beweging in de pot) en niet goed wegspoelen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:15
Phusebox schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Benieuwd hoe die bevalt. Die werd ons overal (3 zaken) afgeraden, zou niet goed hangen (altijd beweging in de pot) en niet goed wegspoelen.
Ik heb hem ook hangen, nu twee weken: werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:37

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Dat komt omdat het gros van de installateurs de handleiding niet goed leest en daardoor het montageblok (Suprafix) niet goed monteert.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Vandaag een dagje op badkamerjacht geweest. Ik vind dit een nog minder transparante business dan de keukenboer. En dat zegt wat. Inmiddels helemaal afgedraaid.

Bij een luxe zaak in Oldenzaal geweest. Die schetsten enkel wat prijzen (2800 voor een inbouw douche en knoppen) en kwamen direct op een prijs van 25k-30k ex installatie. (Wat ik best bereid ben om te betalen als het écht kwaliteit is).

Andere zaak geweest. Die liet tijdens het optekenen onwetend de prijzen zien van inkoop en verkoop voor verschillende onderdelen. Daar zit dus gewoon op alles een dikke 50% marge op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kM-euHSlQbvFoHj5gyIrqvbavXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVQZqDkPxQRRv76ZeQ2v2gKc.jpg?f=fotoalbum_large

We zoeken eigenlijk nog een partij die in het hoge middensegment zit. Brugman en sanisale enz kregen we allebei een slappe van.

[ Voor 30% gewijzigd door YKla op 05-06-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silberca
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-08 13:26
YKla schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:00:
Vandaag een dagje op badkamerjacht geweest. Ik vind dit een nog minder transparante business dan de keukenboer. En dat zegt wat. Inmiddels helemaal afgedraaid.

Bij een luxe zaak in Oldenzaal geweest. Die schetsten enkel wat prijzen (2800 voor een inbouw douche en knoppen) en kwamen direct op een prijs van 25k-30k ex installatie. (Wat ik best bereid ben om te betalen als het écht kwaliteit is).

Andere zaak geweest. Die liet tijdens het optekenen onwetend de prijzen zien van inkoop en verkoop voor verschillende onderdelen. Daar zit dus gewoon op alles een dikke 50% marge op.

We zoeken eigenlijk nog een partij die in het hoge middensegment zit. Brugman en sanisale enz kregen we allebei een slappe van.
Ik weet niet aan welke kant van Oldenzaal je zit, maar wij zijn onlangs bij Concordia in Meppel geweest. Voor onze badkamer van 3,5x2,8 meter en toilet kwamen we uit op 8800 euro (inclusief bad) voor het materiaal (fatsoenlijke merken) en 3700 euro voor de tegels. Dit was wel inclusief een kleine korting via onze aannemer. Montage en tegelwerk doet onze aannemer.

Qua service kan ik er nog weinig over zeggen maar de eerste indruk was goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
Silberca schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:02:
[...]

Ik weet niet aan welke kant van Oldenzaal je zit, maar wij zijn onlangs bij Concordia in Meppel geweest. Voor onze badkamer van 3,5x2,8 meter en toilet kwamen we uit op 8800 euro (inclusief bad) voor het materiaal (fatsoenlijke merken) en 3700 euro voor de tegels. Dit was wel inclusief een kleine korting via onze aannemer. Montage en tegelwerk doet onze aannemer.

Qua service kan ik er nog weinig over zeggen maar de eerste indruk was goed.
Is er een kant van Oldenzaal die wel dicht bij Meppel zit? 😜 Ben wel bereid om er een stukje voor te rijden. Eerste Kamer wil ik ook nog een keer aandoen.

Klinkt alsof jullie erg tevreden zijn. Hoe is die 8800 opgebouwd en wat krijg je ervoor als ik vragen mag? (Type nummers).

[ Voor 6% gewijzigd door YKla op 05-06-2024 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33

Weet niet of je al een merk in gedachte hebt. Maar ik ben vanuit naar Amsterdam naar Ootmarsum gereden bij kabra. Super vriendelijk personeel en opzich goede prijzen. Ben uiteindelijk bij wel via een kennis bij een andere partij gebland in de randstad. Maar Kabra vond ik wel een fijne partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
syntesia schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:44:
[...]

Weet niet of je al een merk in gedachte hebt. Maar ik ben vanuit naar Amsterdam naar Ootmarsum gereden bij kabra. Super vriendelijk personeel en opzich goede prijzen. Ben uiteindelijk bij wel via een kennis bij een andere partij gebland in de randstad. Maar Kabra vond ik wel een fijne partij.
Ik zal de website eens bekijken.

Merken heb ik totaal geen gevoel bij. Het moet mooi ogen en degelijk materiaal zijn en of het dan boe of bah heet dat maakt me niet zo veel uit. Zelfde als met kleding, liever onzichtbaar italiaans vakwerk dan grote opvallende logo’s van een man op een paard.

Ik zie het verschil in kranen, waskommen en spiegels bijvoorbeeld ook niet. Als je me zegt dat spiegel x 500 euro moet kosten dan zal dat wel. Kan het totaal niet op waarde schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:29
YKla schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Merken heb ik totaal geen gevoel bij. Het moet mooi ogen en degelijk materiaal zijn en of het dan boe of bah heet dat maakt me niet zo veel uit. Zelfde als met kleding, liever onzichtbaar italiaans vakwerk dan grote opvallende logo’s van een man op een paard.

Ik zie het verschil in kranen, waskommen en spiegels bijvoorbeeld ook niet. Als je me zegt dat spiegel x 500 euro moet kosten dan zal dat wel. Kan het totaal niet op waarde schatten.
Kabra hebben wij ook goede ervaringen mee. Denken met je mee en hebben nette prijzen. Ook als er iets mis is of veranderd moet worden doen ze nergens moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33
YKla schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Hoeft ook niet groot een merk op je sanitair te staan, maar zoals je al zei kwaliteit is wel iets waar je voor wilt betalen. Wij dus ook en hebben perse voor de Hotbath Archie lijn gekozen, en daar hadden wij de extra meerprijs dan ook voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:37
Ik ga hier ook maar eens meelezen.

Helaas een lek in de CV leiding die in de vloer van de badkamer zit...
Radiator daar wordt ook niet meer warm en het water komt een verdieping lager uit een koof zetten boven het raam.

De badkamer moet er dus uit om het te fixen :'( .

Als we dan toch bezig zijn, dan maar de hele badkamer vernieuwen.

Vandaag bij een aantal zaken langs geweest en vind het toch altijd lastig wat nou te kiezen qua tegels enzo.

Tot dat ik bij GJ Meijer uit kwam en een opstelling zag daar. Had gelijk iets van ja! Dat is het wel!
Woensdag afspraak om te laten tekenen en zien wat dat moet gaan kosten.
Tevens hoor ik van de week hoe het gaat met verzekering voor het herstellen van de CV leiding en wat ze uitkeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BodwtW9fx8Bllz6gnOnTWARdNJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELSSumXfM6OZ8ma5HdoZa55s.jpg?f=fotoalbum_large

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:38

***members only***
Gerberit acanto, heel rustig spoelgeluid. Perfect icm de up720 ook mooi compact!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
Csotranme schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:36:
Tot dat ik bij GJ Meijer uit kwam en een opstelling zag daar. Had gelijk iets van ja! Dat is het wel!
Woensdag afspraak om te laten tekenen en zien wat dat moet gaan kosten.
[Afbeelding]
Ik heb diezelfde tegels (vloer/wand) via GJ Meijer, goed geregeld allemaal. Verkoper had ook nog wat goede tips en leek er niet op uit de maximale omzet te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:

Nu heb ik zelf ook online wat bij elkaar lopen klikken (offerte nagebouwd) en ik snap er niks van. Op sommige zaken zit 25% marge, op andere lijkt niks te zitten of zelfs quitte gespeeld te worden. Maar kies ik alles zelf online uit en kies ik een premium merk (hotbath, grohe) dan kom ik ook rond die prijs uit.

[ Voor 13% gewijzigd door YKla op 08-06-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Black Sparrow schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:52:
[...]

Ik heb diezelfde tegels (vloer/wand) via GJ Meijer, goed geregeld allemaal. Verkoper had ook nog wat goede tips en leek er niet op uit de maximale omzet te moeten halen.
Ik was gelijk verkocht maar nog niet naar de prijs gekeken :+

Woon je ook in de regio van GJ Meijer? Zo ja, nog een tip voor een aannemer/tegelzetter?

[ Voor 11% gewijzigd door Csotranme op 08-06-2024 11:02 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:34

hneel

denkt er het zijne van

Hebben jullie nog tips voor het plafond? Onze huidige badkamer was van oorsprong een klein slaapkamertje, en toen het verbouwd is, is het gipsplaten plafond gewoon gebleven. In de loop der jaren zijn met name de kinderen niet altijd even voorzichtig geweest met de douche en is het dus een paar keer goed nat geworden. Dit in combinatie met vaak lang en heet douchen en een matige ventilatie. Kortom: er zit nu gewoon zwarte schimmel in.

Het plafond moet dus sowieso vervangen worden. Maar door wat? Opnieuw gewoon gipsplaat, of zijn er vandaag de dag betere alternatieven?
We zijn trouwens al bij een badkamerzaak gaan kijken, maar daar werd ook helemaal niet over plafonds gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:50
hneel schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:09:
Hebben jullie nog tips voor het plafond? Onze huidige badkamer was van oorsprong een klein slaapkamertje, en toen het verbouwd is, is het gipsplaten plafond gewoon gebleven. In de loop der jaren zijn met name de kinderen niet altijd even voorzichtig geweest met de douche en is het dus een paar keer goed nat geworden. Dit in combinatie met vaak lang en heet douchen en een matige ventilatie. Kortom: er zit nu gewoon zwarte schimmel in.

Het plafond moet dus sowieso vervangen worden. Maar door wat? Opnieuw gewoon gipsplaat, of zijn er vandaag de dag betere alternatieven?
We zijn trouwens al bij een badkamerzaak gaan kijken, maar daar werd ook helemaal niet over plafonds gesproken.
Als bijv. https://ksplafonds.nl/producten/ Of gips/stucen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
Csotranme schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:01:
[...]

Ik was gelijk verkocht maar nog niet naar de prijs gekeken :+

Woon je ook in de regio van GJ Meijer? Zo ja, nog een tip voor een aannemer/tegelzetter?
Helaas, regio Zaltbommel dus wel een tijdje gereden naar Almere. Maar goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online

Gewoon gipsplaat, of een spanplafond. Van die kant en klare platen vind ik persoonlijk altijd goedkoop ogen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:20

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter

Wij hebben gekozen voor een Heering Florence kunststof paneel. Dat is ons zeer goed bevallen. Lichtgewicht en het zat er zo in.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvkr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik had bij de bouw vorig jaar expres het half vrijstaande bad even weggelaten wegens kosten, om deze later nog te plaatsen. Vorige week voor een heel zacht prijsje een 'sub' bad gekocht, 180x80, 60 hoog, in mat wit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXta9a0hsUIWkOXRVGw88sdZFVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QuRuPeaXicjbi4sXWnyFuvud.jpg?f=user_large

Ik snap nu waarom het bad zo goedkoop was; de kuip is niet helemaal even recht a/d onderkant, als ik de bovenkant horizontaal stel (zowel in de lengte als de breedte) dan staat het bad a/d rechterzijde met de kuip op de tegels, en zweeft er aan de linkerzijde bijna een cm boven. En ja, de vloer is waterpas. Door de vorm vh bad valt dat niet zo op, dus maak ik me niet zo druk over, wat wel een probleem is, is de achterkant.

Met de bovenkant vh bad dus netjes waterpas (lengte en breedte) loopt de achterkant vh bad niet recht. Bij de vloer staat ie strak tegen de tegels, bovenaan kun je er een vingertopje tussen steken (tegelwandje is ook netjes waterpas):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxuW_miPrC1DKL1cx50c6Vqg4OQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pK00qEsY43npoUcyj8cv7cEv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npgI9MAToxWvxnzjebo-Ktf3zw8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tmoo0hNgkUWknPsrSgXQNm9E.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit is aan beide kanten vh bad. Hoe is dit aan te passen? Zou ik bijv. met een multitool een klein randje schuin weg kunnen zagen zodat de rand wel haaks op de muur past? (dus boven 0 cm breed, naar onder 1cm) Het materiaal zelf is maar 5mm dik ongeveer.

Of is dit gewoon een kwestie van flink dichtkitten? Dat wordt dan wel een hele brede kitnaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:44

Watervaste (groen) gipsplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
barry86 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:54:
[...]

Watervaste (groen) gipsplaat
+1 hier hebben pa en ma hun plafond van de week laten vervangen in de badkamer.

Aannemer wilde eerst standaard gipsplaat gebruiken want "dat doen we altijd".
Op aangedrongen om groene gipsplaten te gebruiken.

Ook een Duco box laten plaatsen. Er was alleen afzuiging aanwezig met natuurlijk trek.
Met de Duco box geen vocht/druppels meer aan het plafond nu zeggen ze.

Plafond bij hun is overigens gestuct na het plaatsen van de groene gipsplaten.

Edit:
Had trouwens ook een afspraak staan vandaag bij Brugman.
Had al het idee dat hij me in het ootje aan het nemen was. (Ik ken de keuken/badkamer wereld een beetje. Gewerkt voor een bedrijf dat vestigingen had die beide verkochten in het lage segment. Ik ken Simar dus ook en de trucjes. Saninet helaas niet).

Kreeg gister avond een mail van Brugman dat ik m'n afspraak geannuleerd had en de vraag waarom 8)7 .
Met 15min later mail van verkoper:
Beste Csotranme,

Allereerst hartelijk dank voor uw bezoek aan onze showroom.

Wij hadden voor morgen een afspraak gemaakt, echter heb ik perongeluk deze dubbel gepland met een andere afspraak. Probleem is nu dat ik dit weekend voor de rest geen ruimte meer heb, dus ik mag de Brugmania actie voor uw reserveren.

Mijn vraag naar u is of u het erg zou vinden als wij over twee weken ons gesprek kunnen houden. Ik ben zelf aankomende week even met verlof en ben vanaf 18 juni weer terug.

Ik hoor graag van u!
Maar terug gestuurd dat ik het vreemd vind dat ze bij het maken van de afspraak niet zien dat er al een andere afspraak staat. Geloof er geen zak van.

En 2 weken is me veel te lang. Die brugmania deal is sowieso wassen neus.

Tevens willen ze bij Brugman niet dat ik m'n dure Villeroy & Boch Subway pot met ceramic+ (speciale coating), grohe wastafel kraan en regendouche van 2jaar oud hergebruik.
Grofweg 2k gekost toen.

Aangezien ik al een veel beter gevoel bij GJ Meijer heb, maar (subtiel) aangegeven dat ze de pot (no pun intended) op kunnen :+

Man man man...

[ Voor 56% gewijzigd door Csotranme op 09-06-2024 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:51
Wat een mooie zaak die GJ Meijer. Ik woon in Zeewolde dus lekker dichtbij ook.

De badkamer in utrecht in hun portfolie is bijna identiek aan hoe ik het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Borisvkr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:19:
Ik had bij de bouw vorig jaar expres het half vrijstaande bad even weggelaten wegens kosten, om deze later nog te plaatsen. Vorige week voor een heel zacht prijsje een 'sub' bad gekocht, 180x80, 60 hoog, in mat wit:

[Afbeelding]

Ik snap nu waarom het bad zo goedkoop was; de kuip is niet helemaal even recht a/d onderkant, als ik de bovenkant horizontaal stel (zowel in de lengte als de breedte) dan staat het bad a/d rechterzijde met de kuip op de tegels, en zweeft er aan de linkerzijde bijna een cm boven. En ja, de vloer is waterpas. Door de vorm vh bad valt dat niet zo op, dus maak ik me niet zo druk over, wat wel een probleem is, is de achterkant.

Met de bovenkant vh bad dus netjes waterpas (lengte en breedte) loopt de achterkant vh bad niet recht. Bij de vloer staat ie strak tegen de tegels, bovenaan kun je er een vingertopje tussen steken (tegelwandje is ook netjes waterpas):

[Afbeelding][Afbeelding]

Dit is aan beide kanten vh bad. Hoe is dit aan te passen? Zou ik bijv. met een multitool een klein randje schuin weg kunnen zagen zodat de rand wel haaks op de muur past? (dus boven 0 cm breed, naar onder 1cm) Het materiaal zelf is maar 5mm dik ongeveer.

Of is dit gewoon een kwestie van flink dichtkitten? Dat wordt dan wel een hele brede kitnaad?
Heb je het bad al een keer helemaal gevuld? Denk dat ie zich dan nog wel een beetje gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvkr
Guido7619 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:37:
[...]
Heb je het bad al een keer helemaal gevuld? Denk dat ie zich dan nog wel een beetje gaat zetten.
Dat doet helemaal niks met deze rand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Mijn RIHO bad was ook schots en scheef. De loodgieter heeft er een stuk afgeschaafd en onderaan de kitrand zie je ook dat het aan de ene kant meer dan een cm hoger is dan aan de andere na waterpas stellen.

Loodgieter zei: wil je een goed bad, ben je minimaal 4000 euro kwijt helaas. De rest is bijna allemaal zo scheef als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvkr
Ja dat denk ik dus ook. Mijn vorige bad was een Duravit bad (Happy-D van Starck) en kostte 6x zoveel als deze... maar die was dus ook snaarstrak. Je zag daar ook dat het interne frame niet alleen aan de kuip zat, maar dat het frame ook de zijwanden fixeerde.

De vraag is nu, hoe heeft jou loodgieter die rand geschaafd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Borisvkr schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:33:
Ja dat denk ik dus ook. Mijn vorige bad was een Duravit bad (Happy-D van Starck) en kostte 6x zoveel als deze... maar die was dus ook snaarstrak. Je zag daar ook dat het interne frame niet alleen aan de kuip zat, maar dat het frame ook de zijwanden fixeerde.

De vraag is nu, hoe heeft jou loodgieter die rand geschaafd?
Geen idee. Met een schaaf. Ik zag er niks van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:45
martinus83 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:25:
[...]

Wij hebben de Hnsgrohe Pulsify S hoofddouche 260 1jet regendouche. Deze doet max 12,3L/min. Ik zet hem niet eens helemaal open, vind hem heerlijk.
Deze verbruikt dus niet veel water, wat wel prettig is gezien ik met 4 dames in huis woon. Houd de boel nog een beetje binnen de perken..\
Als je hem echt heel zacht zet, komt nog uit elk gaatje water. Kunt dus echt prima lang maar zuinig douchen mocht je daar wat om geven.

De hand douche die je ziet hangen is deze Rainfinity handdouche 130 3jet
In dit geval hangt hier de Rainfinity set
Ook erg fijn apparaat, prettig materiaal, voelt veel beter dan een brauer, goed bedienbaar en ziet er top uit. Hele zachte straal trouwens. De tweede stand pakt het center deel en is harder.

[Afbeelding]
Nog dank voor deze reactie! Hierdoor ben ik deze douchekoppen nog eens goed gaan onderzoeken en hebben we uiteindelijk ook voor deze combinatie gekozen :)
(wij dan wel de EcoSmart varianten, maar hier met de RainPowder techniek alle vertrouwen in!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irdiwen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-07 20:35
Vraagje: ik ben met de aannemer in overleg over hoe we de badkamer willen (hij klust, ik koop alles zelf in en maak zelf ook de tekeningen etc.). Nu zegt hij dat de inloopdouche geheel verlaagd geplaatst dient te worden. Ik wil echter dat de vloer gewoon iets hellend afloopt, met een zijprofiel voor het afschot. Geen randje waar je dan zo met het midden van je voet op kunt gaan staan :X.

Dat moet toch gewoon kunnen? Plaatje bijgevoegd, dit is het idee: aflopend naar de easydrain toe (al komt die bij ons niet tegen de muur).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpetx4-OH9Hv5kuj-_J44XSt05g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDTDtS9Smv0g1gD9uNAjaNdn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jx_ZXo4q5tcA7HNSaDyNfERF1z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPQkBnOvGeRLXQd3ak4dVSj1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:36

Rzaan

Altijd zoekende

Irdiwen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:05:
Dat moet toch gewoon kunnen? Plaatje bijgevoegd, dit is het idee: aflopend naar de easydrain toe (al komt die bij ons niet tegen de muur).
Bij ons is het zo gemaakt zoals op jouw voorbeeld.
Het vraagt iets meer werk en nauwkeurigheid.
We hebben overigens geen profiel omdat ik niet zou weten hoe je op die rand kunt gaan staan.
Op de rand staat immers het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Hier heb ik het nu ook gewoon op die manier en in de nieuwe badkamer wil ik het ook weer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Irdiwen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:05:
Vraagje: ik ben met de aannemer in overleg over hoe we de badkamer willen (hij klust, ik koop alles zelf in en maak zelf ook de tekeningen etc.). Nu zegt hij dat de inloopdouche geheel verlaagd geplaatst dient te worden. Ik wil echter dat de vloer gewoon iets hellend afloopt, met een zijprofiel voor het afschot. Geen randje waar je dan zo met het midden van je voet op kunt gaan staan :X.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je de beide afbeeldingen vergelijkt zie je dat bij de onderste een voeglijn op de “knik” zit waar het afschot begint. Bij de tegelstroken zal dat het legpatroon onderbreken. Verder schat ik in dat de douchewand kort is, als het afschot daar begint zal je geheid veel gaan dweilen. Vgm wordt er zo’n 1.20-1.40 min. Diepte aangehouden.
Wat bedoel je met “ de drain komt niet tegen de muur”?
Waar ga je de douchewand aan monteren? Bovenaanzicht met maten?

[ Voor 4% gewijzigd door Ladypurple op 11-06-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:44
Tegenwoordig zie je meer en meer dat de drain strak tegen de muur zit ipv 5-10cm er van afgeplaatst.
Zoals je ziet in voorbeeld plaatje 1 en 2

[ Voor 17% gewijzigd door barry86 op 11-06-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Hier ook even jullie creatieve gedachtes prikkelen. Wellicht dat jullie een idee hebben qua indeling waar ik nog niet aan gedacht heb.

Momenteel is dit de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4o5XnLKkccPwTuzZAV_i6UyLTc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/owf5ESAudbFpY8kGkeWjiCHo.png?f=user_large

En dit is wat ik nu in gedachte heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eziAesCR-NdeVBXoP2hG8MY0uE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZyNlKmExUaJPDK107fkBGqbB.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qR_nB5sJDzo9mM-JBZ7gcYfoufA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kIilDZXNC13kKml62d7TamWd.png?f=user_large

Eigenlijk had ik eerst als idee om de douche een kwartslag te draaien zodat je er vanuit de deur recht naar binnen stapt.
Alleen aangezien ik een muurtje wil met daarbovenop een deel glas en een bankje gaat dat qua breedte niet passen. Tussen het raam en de muur rechts zit ongeveer 88cm. Als daar dus nog een muurtje van 10cm dik komt, wordt het net ff wat te krap helaas.

Verder wil ik de koof die nu achter het toilet en wastafel doorloopt inkorten zodat de wastafel direct aan de muur kan waardoor er meer loopruimte tussen de wastafel en de douchewand zit. Wellicht zelfs een wat ondiepere wastafel. Ik ben wel van plan om 80cm te plaatsen ipv de 60cm wat er nu hangt aan breedte.

Zijn er mensen die wellicht nog tips hebben voor een andere opstelling? Grote voordeel hiervan is wel dat er vrijwel geen aanpassingen aan bestaand leidingwerk gedaan hoeft te worden.

Nog even voor de volledigheid de stijl die het moet worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BodwtW9fx8Bllz6gnOnTWARdNJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELSSumXfM6OZ8ma5HdoZa55s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Csotranme schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:04:
Hier ook even jullie creatieve gedachtes prikkelen. Wellicht dat jullie een idee hebben qua indeling waar ik nog niet aan gedacht heb.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Eigenlijk had ik eerst als idee om de douche een kwartslag te draaien zodat je er vanuit de deur recht naar binnen stapt.
Alleen aangezien ik een muurtje wil met daarbovenop een deel glas en een bankje gaat dat qua breedte niet passen. Tussen het raam en de muur rechts zit ongeveer 88cm. Als daar dus nog een muurtje van 10cm dik komt, wordt het net ff wat te krap helaas.

Verder wil ik de koof die nu achter het toilet en wastafel doorloopt inkorten zodat de wastafel direct aan de muur kan waardoor er meer loopruimte tussen de wastafel en de douchewand zit. Wellicht zelfs een wat ondiepere wastafel. Ik ben wel van plan om 80cm te plaatsen ipv de 60cm wat er nu hangt aan breedte.

Zijn er mensen die wellicht nog tips hebben voor een andere opstelling? Grote voordeel hiervan is wel dat er vrijwel geen aanpassingen aan bestaand leidingwerk gedaan hoeft te worden.

[Afbeelding]
In je idee met het bankje verandert de grootte van je douche niet. Zet iets in je huidige douche ter grootte van dit geplande bankje en kijk wat het met je bewegingsruimte doet als er zoiets dicht bij je staat. Waar zit de afvoer van de wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Ladypurple schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:50:
[...]

In je idee met het bankje verandert de grootte van je douche niet. Zet iets in je huidige douche ter grootte van dit geplande bankje en kijk wat het met je bewegingsruimte doet als er zoiets dicht bij je staat. Waar zit de afvoer van de wc.
Klopt inderdaad. De bedoeling is dat de diepte van de douche hetzelfde blijft + de diepte van het bankje.
In de tekening niet helemaal goed gegaan ;)
Die extra diepte compenseer ik dan sowieso weer door het verdwijnen van de koof achter de wastafel.

Afvoer van het toilet gaat gelijk linksaf (als je voor het toilet staat) de muur door naar het CV hok ernaast en daar recht naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irdiwen
Ladypurple schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:32:
[...]

Als je de beide afbeeldingen vergelijkt zie je dat bij de onderste een voeglijn op de “knik” zit waar het afschot begint. Bij de tegelstroken zal dat het legpatroon onderbreken. Verder schat ik in dat de douchewand kort is, als het afschot daar begint zal je geheid veel gaan dweilen. Vgm wordt er zo’n 1.20-1.40 min. Diepte aangehouden.
Wat bedoel je met “ de drain komt niet tegen de muur”?
Waar ga je de douchewand aan monteren? Bovenaanzicht met maten?
De plattegrond is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWaZUeDS-iqe20eknLWy2h4xxzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWULV4TQve3srTtIRP02qloe.jpg?f=fotoalbum_large

De koof rechts onderin is onvermijdelijk, die zit er nu ook in de bestaande badkamer en daar lopen leidingen doorheen. Van het nieuwe toilet trekken we koof door naar boven en die sluit aan de ene kant aan op de koof die er al zit en aan de andere kant zal de douchwand (120 cm) ertegenaan geplaatst worden. In de koof maken we dan boven het toilet nog een inbouwkastje met betegelbare voorkant voor schoonmaakartikelen, toiletrollen etc.

Douche is dus 140 x 90, met een opbouwdouche op de achterwand. In de hoek waar de douche aansluit op de koof van het toilet komt een opbouw sunshower te hangen, alleen heeft het programma dat ik gebruik daar geen plaatje van. De drain is dus een 70 cm Easydrain Compact in rvs, dan hebben we aan beide kanten 10 cm over en ik wil ook ca. 10 cm afstand tot de muur.

De vraag is dus hoe ik de vloertegels netjes ga verdelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Irdiwen op 11-06-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

Irdiwen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:05:
[...]

De plattegrond is als volgt:

[Afbeelding]

De koof rechts onderin is onvermijdelijk, die zit er nu ook in de bestaande badkamer en daar lopen leidingen doorheen. Van het nieuwe toilet trekken we koof door naar boven en die sluit aan de ene kant aan op de koof die er al zit en aan de andere kant zal de douchwand (120 cm) ertegenaan geplaatst worden. In de koof maken we dan boven het toilet nog een inbouwkastje met betegelbare voorkant voor schoonmaakartikelen, toiletrollen etc.

Douche is dus 140 x 90, met een opbouwdouche op de achterwand. In de hoek waar de douche aansluit op de koof van het toilet komt een opbouw sunshower te hangen, alleen heeft het programma dat ik gebruik daar geen plaatje van. De drain is dus een 70 cm Easydrain Compact in rvs, dan hebben we aan beide kanten 10 cm over en ik wil ook ca. 10 cm afstand tot de muur.

De vraag is dus hoe ik de vloertegels netjes ga verdelen.
Bij een houtlook vloer in wildverband ontkom je er niet aan om de tegels door te snijden om het afschot te maken. In lijn met de douchewand. Anders krijg je hoeken die gaan steken. Als dat netjes gedaan wordt met de zelfde tegel, zodat het patroon van de tegel doorloopt. Een voegkleur die goed aansluit op de kleur van de tegel en het is netjes opgelost. Wel zorgen dat de vloer buiten de douche ook al een paar millimeter richting de douche wordt afgesmeerd. Zodat eventueel water wat er buiten komt niet de andere kant op gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLeX2lVllllHo1LeVUfwgvMPu1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9iw787M8Hs409NpVBOReWmY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irdiwen
T-T schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:58:
[...]

Bij een houtlook vloer in wildverband ontkom je er niet aan om de tegels door te snijden om het afschot te maken. In lijn met de douchewand. Anders krijg je hoeken die gaan steken. Als dat netjes gedaan wordt met de zelfde tegel, zodat het patroon van de tegel doorloopt. Een voegkleur die goed aansluit op de kleur van de tegel en het is netjes opgelost. Wel zorgen dat de vloer buiten de douche ook al een paar millimeter richting de douche wordt afgesmeerd. Zodat eventueel water wat er buiten komt niet de andere kant op gaat.

[Afbeelding]
Bedankt, die tekening helpt! Nu snap ik wat er bedoeld wordt. Als we het wildverband nu 90 graden draaien, kunnen we dat voorkomen, nietwaar? Dus de tegels in de breedte leggen? Dan maak je het afschot waar de voeg net binnen de douche begint, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iasNLaH7M-eIv_1rCICNYPEsGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F2EpoB5M3DZ1O8wdBSDMx9nG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

Irdiwen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:05:
[...]

Bedankt, die tekening helpt! Nu snap ik wat er bedoeld wordt. Als we het wildverband nu 90 graden draaien, kunnen we dat voorkomen, nietwaar? Dus de tegels in de breedte leggen? Dan maak je het afschot waar de voeg net binnen de douche begint, toch?

[Afbeelding]
Klopt. Dan kun je het inderdaad zo maken dat het afschot op de voeg begint. Is het alleen de afweging of je de vloer in die richting wilt leggen. Persoonlijk vind ik houtlook in de lange weg gelegd het mooist.

Heb nog even gekeken of ik een foto kon vinden.
Douche is anders, maar hier zie je dat de tegels ook zijn doorgesneden om de knik te kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvvapLT9jEhlRZ7d7E9jj8nq3PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMvVb2Dvy2sjUzXYBdylSXL1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door T-T op 11-06-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irdiwen
T-T schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:12:
[...]

Klopt. Dan kun je het inderdaad zo maken dat het afschot op de voeg begint. Is het alleen de afweging of je de vloer in die richting wilt leggen. Persoonlijk vind ik houtlook in de lange weg gelegd het mooist.

Heb nog even gekeken of ik een foto kon vinden.
Douche is anders, maar hier zie je dat de tegels ook zijn doorgesneden om de knik te kunnen maken.

[Afbeelding]
Ik hoor net van mijn man dat hij het zo niet aandurft voor het weglopen van het water, dus dat hij 'm toch ook in de lange richting gelegd wil hebben. Vind ik zelf ook mooier, hoor. Maar nu dus nog even puzzelen over hoe we ze dan mooi kunnen afsnijden.

Bedankt voor het voorbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kan er niet echt iets over vinden maar kun je een toiletbril van Villeroy en Boch met softclose ook sneller laten sluiten?

Duurt nu letterlijk 2 min voordat ie dicht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBYJMEI
Phusebox schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:23:
Kan er niet echt iets over vinden maar kun je een toiletbril van Villeroy en Boch met softclose ook sneller laten sluiten?

Gewoon een duwtje tegen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter

Hier duurt t ook wel ff ja :+
Paar keer duwen. Denk dat dat mechanisme dan sneller slijt zodat ie beter dichtvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:00
Fijn dat ik dit topic heb gevonden! Sinds enkele weken begeven we ons ook in de wondere wereld van de badkamerzaken, installateurs en tegelzetters. Ik hoopte onze badkamer voor minder dan 10K te kunnen verbouwen, maar die hoop heb ik inmiddels al opgegeven.

We hebben een ruimte van ongeveer 3x3 met daarbij nog een aanhangsel voor de douche van ongeveer 1x1,35 meter.

Onze loodgieter werkt alleen maar samen met zijn eigen groothandel, waar we vorige week de showroom van hebben bezocht. Het is nog even afwachten wat daaruit gaat komen, maar de adviseur gaf al aan dat we niet moeten schrikken van 30K (sanitair, tegels en installatie). 8)7
Ik kan redelijk wat zelf, dus afgelopen weekend hebben we de lokale Sanidump bezocht. We zijn goed geholpen en we hebben mooie spullen uitgezocht (Damixa inbouwkranen, Ink meubel van 160 breed, goedkoop bad van 1.90x90 (merk Sanindusa) en tegels) en daar is deze tekening uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cReE2H7COyhTkx_plI0kvajALkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ipO05q6RRmnSZXxoHZcnDLj4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WT4FBarv7NbHKJBVN8GkI-b-atk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9kVjxf4Okun3BFpCsDVf9to8.png?f=user_large

Nog tips met betrekking tot de indeling?
Ik twijfel zelf over de positie van het bad, we zouden die ook parallel aan het raam kunnen plaatsen (dus 90 graden draaien t.o.v. de tekening nu: dan moet alleen het meubel richt de deur schuiven en de radiator naar de andere kant, naast de douche).

Het is nu nog afwachten op de offerte onze loodgieter die alleen maar spullen van zijn groothandel wil gebruiken. Als deze te hoog gaat worden, dan gaan we terug naar de Sanidump om te kijken of we eruit kunnen komen. Dan is het nog wel zelf op zoek gaan naar een andere loodgieter en tegelzetter, want dat durf ik niet zelf aan.
Ik wil dan nog wel 1.90x90 instapmodel bad van Villeroy & Boch in plaats van het goedkope bad dat nu op de offerte staat.

[ Voor 4% gewijzigd door NCJ87 op 12-06-2024 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme

Wat is eigenlijk het probleem?
Geef hem een zetje en hij sluit...

Ik heb hier een Subway 1.0 vlakspoeler en een Subway 2.0 normaal maar beide randloos en met ceramic+

Ik geef de deksel gewoon een zetje...

Luxe probleem gok ik terwijl je al luxe potten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
NCJ87 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:57:
Fijn dat ik dit topic heb gevonden! Sinds enkele weken begeven we ons ook in de wondere wereld van de badkamerzaken, installateurs en tegelzetters. Ik hoopte onze badkamer voor minder dan 10K te kunnen verbouwen, maar die hoop heb ik inmiddels al opgegeven.

We hebben een ruimte van ongeveer 3x3 met daarbij nog een aanhangsel voor de douche van ongeveer 1x1,35 meter.

Onze loodgieter werkt alleen maar samen met zijn eigen groothandel, waar we vorige week de showroom van hebben bezocht. Het is nog even afwachten wat daaruit gaat komen, maar de adviseur gaf al aan dat we niet moeten schrikken van 30K (sanitair, tegels en installatie). 8)7
Ik kan redelijk wat zelf, dus afgelopen weekend hebben we de lokale Sanidump bezocht. We zijn goed geholpen en we hebben mooie spullen uitgezocht (Damixa inbouwkranen, Ink meubel van 160 breed, goedkoop bad van 1.90x90 (merk Sanindusa) en tegels) en daar is deze tekening uitgekomen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik twijfel zelf over de positie van het bad, we zouden die ook parallel aan het raam kunnen plaatsen (dus 90 graden draaien t.o.v. de tekening nu: dan moet alleen het meubel richt de deur schuiven en de radiator naar de andere kant, naast de douche).

Het is nu nog afwachten op de offerte onze loodgieter die alleen maar spullen van zijn groothandel wil gebruiken. Als deze te hoog gaat worden, dan gaan we terug naar de Sanidump om te kijken of we eruit kunnen komen. Dan is het nog wel zelf op zoek gaan naar een andere loodgieter en tegelzetter, want dat durf ik niet zelf aan.
Ik wil dan nog wel 1.90x90 instapmodel bad van Villeroy & Boch in plaats van het goedkope bad dat nu op de offerte staat.
toilet apart? Geen mogelijkheid voor aansluiting toilet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
Ladypurple schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:45:
[...]

toilet apart? Geen mogelijkheid voor aansluiting toilet?
Klopt, toilet zit apart, die is nog goed en gaan we laten zitten (misschien bestellen we wel wat extra tegels, zodat we de tegels nog een keer kunnen vervangen en het matcht met de badkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
NCJ87 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:57:

Mooie indeling zo. Ik zou het zeker zo laten en niet het bad draaien. Wastafel bij de deur voelt dan heel krap terwijl je prima de ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
Dank!
De verkoper van Sanidump heeft op eigen initiatief nog een tweede tekening gemaakt, die ziet er ook wel mooi uit, met een half vrijstaand bad. Dat is ook nog wel iets om te overwegen. Ik denk alleen wel dat dit formaat bad dat is ingetekend wat kleiner is, het liefst gaan we voor een 1.90 x 90 variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmNsEM5E7u2IsHKnCk_YhGqh7HM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cAIwqT1F31u1iLP8jwtZSqvk.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
NCJ87 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:51:
[...]

Klopt, toilet zit apart, die is nog goed en gaan we laten zitten (misschien bestellen we wel wat extra tegels, zodat we de tegels nog een keer kunnen vervangen en het matcht met de badkamer)
De reden van deze vraag..Voor mij, als vrouw, was de afgelopen tientallen jaren een toilet op de badkamer een hele grote pré

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 10:12
Ladypurple schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:17:
[...]

De reden van deze vraag..Voor mij, als vrouw, was de afgelopen tientallen jaren een toilet op de badkamer een hele grote pré
Uit interesse; waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Lekker belangrijk? Je sluit hem als je klaar bent, ik loop dan meestal weg van het toilet en blijf niet 2 minuten wachten tot de deksel dicht is.

En nee, absoluut niet duwen, daarmee sloop je het mechanisme en vervalt de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Uuuh, tja , dit had ik kunnen verwachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:03
Als ik last heb van mijn maandelijkse momentje stap ik graag direct vanuit de douche z.s.m. over op het toilet om even mijn onderbroek en maandverband te fixen zodat de bloeddruppels niet bezaaid liggen over de gang :+
Daarbij droog ik ook regelmatig mijn haar zittend op de toilet.

Tuurlijk zijn ook andere dingen op te bedenken maar zo doe ik het.

[ Voor 3% gewijzigd door Aurum op 12-06-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
Ladypurple schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:37:
[...]

Uuuh, tja , dit had ik kunnen verwachten.
Nou ja, ik heb mijn vrouw er ook nooit over gehoord dat ze het toilet per se in de badkamer wilde hebben en je zit ook juist een trend om het apart te zetten zodat niet heel de badkamer bezet is / stinkt als iemand daar even zijn of haar nr.2 doet...

Al begrijp ik bovenstaande uitleg ook.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Lekker belangrijk? Je sluit hem als je klaar bent, ik loop dan meestal weg van het toilet en blijf niet 2 minuten wachten tot de deksel dicht is.

En nee, absoluut niet duwen, daarmee sloop je het mechanisme en vervalt de garantie.
We willen graag de deksel dicht doen voordat je doorspoelt, dus weglopen heeft weinig zin.
Niet alleen vanwege de hygiëne, maar ook de herrie die dit toilet maakt... ik hoor het beneden aan de andere kant van het huis met de tv aan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:57:
[...]

We willen graag de deksel dicht doen voordat je doorspoelt, dus weglopen heeft weinig zin.
Niet alleen vanwege de hygiëne, maar ook de herrie die dit toilet maakt... ik hoor het beneden aan de andere kant van het huis met de tv aan nog.
We hebben het in NL echt te goed, dat blijkt wel weer... 8)7

Maar nog even serieus, als het je om het geluid gaat, ga dan ZEKER niet lopen duwen. Als het mechanisme gesloopt wordt gaat hij enorm hard kraken. Voordeel daarvan is dan wel weer dat je het doorspoelen niet meer hoort.

[ Voor 20% gewijzigd door Fanta op 12-06-2024 12:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ladypurple
Aurum schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Als ik last heb van mijn maandelijkse momentje stap ik graag direct vanuit de douche z.s.m. over op het toilet om even mijn onderbroek en maandverband te fixen zodat de bloeddruppels niet bezaaid liggen over de gang :+
Daarbij droog ik ook regelmatig mijn haar zittend op de toilet.

Tuurlijk zijn ook andere dingen op te bedenken maar zo doe ik het.
Precies dit….
En als man… picture it dat je wakker wordt en van onderen compleet leegloopt, niet te stoppen….. een sprint trekt naar de wc en dan met de gemaakte schade alsnog moet verkassen naar een andere ruimte. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 10:12
Ladypurple schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Precies dit….
En als man… picture it dat je wakker wordt en van onderen compleet leegloopt, niet te stoppen….. een sprint trekt naar de wc en dan met de gemaakte schade alsnog moet verkassen naar een andere ruimte. ;(
Wow. Oké. Klinkt heftig :o
Waarom ik het vroeg is omdat wij een huis aan het bouwen zijn en samen (!) bewust hebben gekozen voor een toilet apart. Zal ook wel weer van vrouw tot vrouw verschillen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ladypurple
ManzokuSan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Wow. Oké. Klinkt heftig :o
Waarom ik het vroeg is omdat wij een huis aan het bouwen zijn en samen (!) bewust hebben gekozen voor een toilet apart. Zal ook wel weer van vrouw tot vrouw verschillen ;)
Dat kan zeker verschillen… en ligt ook aan de leeftijdsfase. Laat (indien mogelijk) je partner mening vragen aan haar moeder.
( oh, en kinderen die water horen kletteren en dan ineens toch nog moeten plassen…… _/-\o_ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:16
Ladypurple schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:24:
[...]

Dat kan zeker verschillen… en ligt ook aan de leeftijdsfase. Laat (indien mogelijk) je partner mening vragen aan haar moeder.
( oh, en kinderen die water horen kletteren en dan ineens toch nog moeten plassen…… _/-\o_ )
Het liefst als ze al met 2 voeten in het bad staan _/-\o_

Bij ons is een grote boodschap doen op het toilet in de de badkamer 'verboden'. Dat doe je maar beneden.
Heel soms is dat misgegaan, bijv als hij beneden bezet was en er een peuter/kleuter toch moest.

[ Voor 20% gewijzigd door MikaX op 12-06-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
Ladypurple schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:24:
[...]

Dank voor de informatie, daar heb ik als man zijnde niet zo bij stilgestaan. Ik zal het vanavond nog eens checken bij vrouwlief. We hebben al 14 jaar een aparte toilet, ik heb haar hier nog nooit over gehoord, dus ik verwacht dat we de toilet niet in de badkamer gaan opnemen.

Toevallig heb ik vandaag de tekening ontvangen van de eerste adviseur waar we geweest zijn, met het bad parallel aan het raam. Benieuwd naar jullie mening?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxv6M9_cA-d4LuCAFePfi3RjDmA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AjlqPZ9y73mORItJ24DTnVrg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hXAGtSJBZ0Y2LXc1o0Wd0v_5LI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fWyQWuyqiRqkPmfDULi1GSPC.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
Ik zou hier zeker voor een half vrijstaand of hoekbad gaan! Dat geeft je gelijk een veel ruimtelijker gevoel.
Qua indeling zit je heel goed denk ik.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:17
mphilipp schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:03:
[...]

Het is niet meer water, maar een betere spoeling (volgens het verhaal).

Klinkt allemaal leuk, maar een beetje marketinggeleuter. Wat kun je nou nog doen met een plee om je een beetje te onderscheiden van de rest?

Ik heb een bidet toilet gekocht van Mewatec. Ook gewoon randloos, modern. Met een afstandsbediening. Zijn nog niet zo populair in Nederland, maar ik vind het superfijn. En hij spoelt ook alles in 1x weg :+
Is al 5 jaar in bedrijf en doet het nog steeds prima. Maar ik heb natuurlijk de ontkalker op de waterleiding zitten. Anders moet je er ook zo'n module bij kopen.

Twee beste badkamerinvesteringen die ik heb gedaan: de ontkalker en het bidet toilet.
Mag ik vragen waar je de Mewatec gekocht hebt? Hier in NL of in Berlijn DE. Ik heb wel interesse maar om ervoor naar Berlijn te rijden is mij te veel gevraagd.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-09 18:45
NCJ87 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:25:
[...]

Toevallig heb ik vandaag de tekening ontvangen van de eerste adviseur waar we geweest zijn, met het bad parallel aan het raam. Benieuwd naar jullie mening?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In deze ruimte zou ik ook voor een vrijstaand hoekbad gaan.
Het korte douchewandje zou ik omruilen voor een deur, dan blijft de douchehoek lekker warm tijdens het douchen.

Ter inspiratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL4QFsuH-HT6ZXJwVo1pPrIfYWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KVqDCQv7Qgjlo9rKWOza1CY8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apiWi38UAb-qHlPzr2J4APTu5qE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYd25OFnnFv9mAyUvaVBtkK1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daUe8wWy6NXznXlXVVIOCxoXBH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCiMq8c7LIB7DSsxNZOj4zgt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKHWrb0v-omgSDfx48kV0jfnH_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CC1NauflVLgoTrLZv9PNrLPK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfQWWeVZzpS7LbdEPkyp5hL-zAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFq1O4p71FqjziqtxoAisSJ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5lYbUhOWsw4J07GpldD3LSVtFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjhKsZz6lcGNCfMAwTGhnE8B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
Kromme_plank schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:02:
[...]

Het korte douchewandje zou ik omruilen voor een deur, dan blijft de douchehoek lekker warm tijdens het douchen.

Ter inspiratie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, wat gaaf dat je dit gemaakt hebt, dankjewel!
Waar kan ik deze badkamer bestellen :P Ziet er heel gaaf uit! Wat een goed idee om de muur half te betegelen met grote tegels en de bovenste helft met kleine tegels.
Ik PM je even

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16
[...]

Ter inspiratie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met welke software heb je deze tekening en renders gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48

mphilipp

Romanes eunt domus

wfveennl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:48:
[...]
Mag ik vragen waar je de Mewatec gekocht hebt? Hier in NL of in Berlijn DE. Ik heb wel interesse maar om ervoor naar Berlijn te rijden is mij te veel gevraagd.
Gewoon besteld bij Wacor en dan sturen zij 'm op naar Nederland.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:55
[...]

Ter inspiratie:
Mooie renders!
En idd heel gaaf met die half om half tegels.

Helemaal eens met dat korte douchewandje; die zou ik ook omruilen voor een deur zoals jij die hebt ingetekend. Die extra 40cm heb je daar imho niet nodig.
Wel zou ik zelf de douche aan de lange wand plaatsen in plaats van de korte kant zoals jij nu hebt ingetekend. Mijn persoonlijke mening (en ervaring) is dat ik liever douche met meer ruimte naast me dan voor me. Dat voelt ruimtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Laatst online: 20:17
mphilipp schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:29:
[...]

Gewoon besteld bij Wacor en dan sturen zij 'm op naar Nederland.
Oké duidelijk.Dus niet in het "echt" gezien en gewoon besteld...?

Ik doe ook veel aankopen op het internet maar zo'n toilet zou ik graag eerst wel willen zien. Verder heb ik echter weinig ervaring met het bestellen in andere landen behalve buiten de EU.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48

mphilipp

Romanes eunt domus

wfveennl schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:58:
[...]
Oké duidelijk.Dus niet in het "echt" gezien en gewoon besteld...?

Ik doe ook veel aankopen op het internet maar zo'n toilet zou ik graag eerst wel willen zien. Verder heb ik echter weinig ervaring met het bestellen in andere landen behalve buiten de EU.
Juist voor een toilet had ik genoeg aan de online beschikbare info. Afmetingen kun je nameten en de vormgeving was duidelijk. Ik ben ook bewust gegaan voor een bidet-toilet met een afstandsbedieding. Er zit ook zo'n wieltje rechtsachter, maar dat vind ik zo lastig bedienen. Maar ik vond dat ik genoeg info had om te bestellen.
Er zijn inderdaad wel zaken die ik toch eerst wil zien, om te voelen welke kwaliteit het is enzo. Ergonomie, hoe loopt het, hoe schuift het, dat soort dingen. Bij dit toilet had ik dat dan weer niet (de klep en brlil sluiten gelukkig snel :+ )

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 13-06-2024 18:26 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Vandaag even bij Arma in nunspeet langsgeweest naar aanleiding van de goede recensies op oa Qasa. Een beetje een deceptie.

Weinig inspirerende badkamers. Traditioneel, veel porselein. En zwaar overpriced (11k voor een badopstelling met een v&b finion en een hansgrohe mengkraan). 3k voor een blade radiator. (Online voor 2k). Finion wastafel met hansgrohe kraan 12k(!!). Keukens ook vooral veel hoekkeukens met lage kasten en instap apparatuur al richting de 25k. Maar wel roepen dat je met netto prijzen werkt.

Wellicht is de showroom (en de prijzen) op de gemiddelde woning in het midden van het land afgestemd? Werd er niet warm of koud van.

Zijn al die DB keukenzaken zo?

[ Voor 10% gewijzigd door YKla op 13-06-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
YKla schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:44:
Vandaag even bij Arma in nunspeet langsgeweest naar aanleiding van de goede recensies op oa Qasa. Een beetje een deceptie.

Weinig inspirerende badkamers. Traditioneel. En zwaar overpriced (11k voor een badopstelling met een v&b finion en een hansgrohe mengkraan). 3k voor een blade radiator. (Online voor 2k). Keukens ook vooral veel hoekkeukens met lage kasten en instap apparatuur al richting de 25k.

Wellicht is de showroom (en de prijzen) op de gemiddelde woning in het midden van het land afgestemd? Werd er niet warm of koud van.

Zijn al die DB keukenzaken zo?
Wat zoek je precies dan?
Wij zijn zelf heel goed geslaagd bij DB keukens Anovi in Berkel.
Zeker niet de goedkoopste maar ze hebben een brede range aan opties en qua klant contact en montage etc echt op en top.
Als je ontzorgd wil worden en alles bij 1 partij wilt doen (wat ik bij een keuken wel zo fijn vond), dan scoren ze echt heel hoog. Kijk ook maar online op reviews. En dat hebben wij als zeer prettig ervaren.

Maar nogmaals, het is net wat je zoekt denk ik.
Maar goed, dit is een badkamer topic dus wellicht beter voor een ander draadje 😄

[ Voor 3% gewijzigd door MBYJMEI op 13-06-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
MBYJMEI schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:49:
[...]

Wat zoek je precies dan?
Wij zijn zelf heel goed geslaagd bij DB keukens Anovi in Berkel.
Zeker niet de goedkoopste maar ze hebben een brede range aan opties en qua klant contact en montage etc echt op en top.
Als je ontzorgd wil worden en alles bij 1 partij wilt doen (wat ik bij een keuken wel zo fijn vond), dan scoren ze echt heel hoog. Kijk ook maar online op reviews. En dat hebben wij als zeer prettig ervaren.

Maar nogmaals, het is net wat je zoekt denk ik.
Maar goed, dit is een badkamer topic dus wellicht beter voor een ander draadje 😄
Daarom ging ik erheen 😉. En eventueel voor de totaalontzorging. Wellicht had ik gewoon te hoge verwachtingen.

We zoeken gewoon een moderne badkamer met een beetje een wellness sfeertje. Tegels in Marmer, licht keramiek, eventueel met een licht printje. Keramieken wastafel aan een stuk (of kommen), hout, rookglas, alles inbouw.

Ik kom bij zaken als de eerste kamer qua prijs lager uit. En dan heb je echt mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vraagje over een offerte die ik heb ontvangen. Onze douche lekt en ik verdenk de kitranden.

Voorgeschiedenis: de kitranden van de badkamer (specifiek douche) vonden wij bij oplevering van ons huis al twijfelachtig (2021). Er leek hier en daar wat speling in de aansluiting aan de wandtegels te zitten. De project-kitter is eerst teruggekomen maar vond het allemaal gezeur. Een collega van hem is nog eens teruggekomen en vond wel dat het een en ander netter kon, maar verwachtte er verder geen problemen van. Die heeft het wat opgeleukt en was na een half uurtje ook weer weg.

Sprong naar nu: gele plek op het plafond @ begane grond, onder de douche. Waarschijnlijk dus brakke kitranden.

Een lokale, erg goed aangeschreven kitter (20 reviews @ Google, volle 5 sterren met onderbouwingen en foto's) geeft aan dat het inderdaad vaak de kitranden zijn. Zijn aanbod:

Members only:

Dit bedrag ligt hoger dan wat ik zo'n beetje bij elkaar google. Op semi-informatieve prijsvergelijkingssites zie ik prijzen van 4 euro per m1 voor uitsnijden en 7 euro per m1 kitten. Dat is dan exclusief materiaal, voorrijkosten en startbedrag (wat kan oplopen tot 200 euro, volgens een enkele site). Op zo'n 100 euro zal het dus niet uitkomen, maar of je tot het viervoudige komt vraag ik mij dan wél weer af.

Ik twijfel niet aan de deskundigheid van de kitter. Wat ik alleen niet kan inschatten, is of hij zin heeft in deze klus, of ons een te hoge prijs geeft om ons af te schrikken omdat hij genoeg werk heeft (de komende weken zit hij sowieso vol; mogelijk kan het tussen grotere klussen door).

Thoughts?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Nu online
Thijsmans schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:30:
Vraagje over een offerte die ik heb ontvangen. Onze douche lekt en ik verdenk de kitranden.

Voorgeschiedenis: de kitranden van de badkamer (specifiek douche) vonden wij bij oplevering van ons huis al twijfelachtig (2021). Er leek hier en daar wat speling in de aansluiting aan de wandtegels te zitten. De project-kitter is eerst teruggekomen maar vond het allemaal gezeur. Een collega van hem is nog eens teruggekomen en vond wel dat het een en ander netter kon, maar verwachtte er verder geen problemen van. Die heeft het wat opgeleukt en was na een half uurtje ook weer weg.

Sprong naar nu: gele plek op het plafond @ begane grond, onder de douche. Waarschijnlijk dus brakke kitranden.

Een lokale, erg goed aangeschreven kitter (20 reviews @ Google, volle 5 sterren met onderbouwingen en foto's) geeft aan dat het inderdaad vaak de kitranden zijn. Zijn aanbod:

***members only***

Dit bedrag ligt hoger dan wat ik zo'n beetje bij elkaar google. Op semi-informatieve prijsvergelijkingssites zie ik prijzen van 4 euro per m1 voor uitsnijden en 7 euro per m1 kitten. Dat is dan exclusief materiaal, voorrijkosten en startbedrag (wat kan oplopen tot 200 euro, volgens een enkele site). Op zo'n 100 euro zal het dus niet uitkomen, maar of je tot het viervoudige komt vraag ik mij dan wél weer af.

Ik twijfel niet aan de deskundigheid van de kitter. Wat ik alleen niet kan inschatten, is of hij zin heeft in deze klus, of ons een te hoge prijs geeft om ons af te schrikken omdat hij genoeg werk heeft (de komende weken zit hij sowieso vol; mogelijk kan het tussen grotere klussen door).

Thoughts?
Dus alleen de douchehoek opnieuw kitten? Anderhalf uur werk, 3 tientjes kit. Reken maar uit wat je redelijk vind :+ ik vind de offerte lichtelijk overdreven. Tuurlijk, hij rekent wat extra omdat t zon kleine klus is, maar dit lijkt me nogal veel.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter

***members only***

Thoughts?
300 euro voor een hele badkamer, want daar lijkt het op gezien het aantal meters, is volgens mij wel de normale prijs. Maar dan moeten ze wel álles doen. Ook de randjes etc.

(dat waren wij vgm ook kwijt, hij is hier 2 uur geweest, 4 bussen kit doorheen gegaan)

Alleen een douchehoek zit ongeveer op 150 euro maar dat is geen 9 meter als het goed is :+

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 13-06-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Laatst online: 05:46
Iemand tips mbt een (opbouw) regendouche? Diverse (zoek)pogingen gedaan, maar kom niet echt verder dan de Grohe Euphoria. Zie ik een fatsoenlijk merk over ‘t hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:21
Kitranden moeten toch ieder jaar vervangen worden? En dan nog zou het niet de waterdichte schil van je badkamer moeten zijn.

@Thijsmans: ik zou eerst zeker stellen waar de lekkage vandaan komt. Voor hetzelfde geld lekt er ergens een leiding/koppeling of is het de afvoer van je douche. Dan laat je voor een flink bedrag nieuwe kitranden zetten maar moet de douchebak/tegels er alsnog uit omdat het wat anders is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Csotranme schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hier inmiddels de offerte binnen van GJ Meijer voor zowel badkamer als toilet beneden.

Eerlijk is eerlijk had ik rekening gehouden met 5 a 6k meer vanwege de dure tegels.
Ik was dus zeer verrast toen de offerte voor beide samen uit kwam op 9500eur!

De indeling gaat wel veranderen op aanraden van GJ Meijer en dat is precies waar ik naar opzoek was. Een out-of-the-box idee waar ik zelf niet opgekomen was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtZW6691LPDXxdHZpTRYpKaKOvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08dQjz3wkO0Zlpv8DvMgyzy7.jpg?f=fotoalbum_large
De wastafel dus verplaatsen naar de andere kant!

Nu even afwachten wat de verzekering gaat doen qua vergoeding vanwege die lekke CV leiding in de badkamervloer en dan kan ik er een klap op geven en een aannemer gaan zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:04
Bobmeister schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 23:21:
Kitranden moeten toch ieder jaar vervangen worden? En dan nog zou het niet de waterdichte schil van je badkamer moeten zijn.
Nee, natuurlijk hoeven die niet elk jaar vervangen te worden. Het is kit hè, geen papier-machè 8)7

Zou wat zijn als dat zou moeten. Dan waren de kitters niet aan te slepen denk ik en zou in praktisch elke woning lekkage moeten zijn (want men vervangt ze eens in de 10-20 jaar misschien of tegelijk met nieuw sanitair of een nieuwe badkamer).
Maar hoe kom je daarbij, waarom denk je dat?

[ Voor 13% gewijzigd door remzor op 14-06-2024 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:34

***members only***

Thoughts?
Toevallig hebben wij zeer recent hetzelfde probleem gehad. Onze woning uit 2021 was ook met slecht kitwerk opgeleverd waardoor er een lelijke plek ontstond in de woonkamer. We hadden dit als lekkage aangemeld bij de aannemer. Die heeft het vervolgens gratis hersteld als garantie. Alles opnieuw gekit en vervolgens het plafond hersteld. Het is wel jammer want je is niet snel opgelost. Na het opnieuw kitten wachtte de aannemer nog met het herstel van het plafond om aan te zien of het probleem wel echt verholpen was en om het plafond te laten drogen. Je zit dus wel even met een lelijk plafond.

Het uitsnijden en opnieuw kitten van de douche is een klein klusje. Onze kitter had daar circa een half uurtje voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
remzor schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 00:22:
[...]

Nee, natuurlijk hoeven die niet elk jaar vervangen te worden. Het is kit hè, geen papier-machè 8)7

Zou wat zijn als dat zou moeten. Dan waren de kitters niet aan te slepen denk ik en zou in praktisch elke woning lekkage moeten zijn (want men vervangt ze eens in de 10-20 jaar misschien of tegelijk met nieuw sanitair of een nieuwe badkamer).
Maar hoe kom je daarbij, waarom denk je dat?
Nou 10-20 jaar echt niet hoor… kit is er in verschillende kwaliteiten en is ook onderhevig aan slijtage en schoonmaakmiddelen/kalk/vochtigheid in je badkamer etc. Dat speelt allemaal een rol.
Maar elk jaar nee, dat zeker niet. Elke 5 jaar of soms wat langer, dat wel. Wij hebben in de de afgelopen 2 jaar twee nieuwe badkamers laten zetten door verschillende bedrijven en ook zij stelden dat allebei.
En ik zie dat ondanks dat wij goede ventilatie hebben en de douche droogtrekken etc toch af en toe zwarte schimmel stipjes rondom de drain ontstaan. Dus HG schimmel reiniger erop. Helpt goed tegen de schimmel. Is het fijn voor je kit? Nee dat niet… keuzes…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Flying35 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:06:
[...]

Toevallig hebben wij zeer recent hetzelfde probleem gehad. Onze woning uit 2021 was ook met slecht kitwerk opgeleverd waardoor er een lelijke plek ontstond in de woonkamer. We hadden dit als lekkage aangemeld bij de aannemer. Die heeft het vervolgens gratis hersteld als garantie. Alles opnieuw gekit en vervolgens het plafond hersteld. Het is wel jammer want je is niet snel opgelost. Na het opnieuw kitten wachtte de aannemer nog met het herstel van het plafond om aan te zien of het probleem wel echt verholpen was en om het plafond te laten drogen. Je zit dus wel even met een lelijk plafond.

Het uitsnijden en opnieuw kitten van de douche is een klein klusje. Onze kitter had daar circa een half uurtje voor nodig.
Ik heb het Woningborg-reglement erbij gepakt en het lijkt inderdaad onder de garantie te vallen. Ik ging ervan uit dat dit onder de korte garantietermijn viel, maar dat is alleen bij niet waterkerend kitwerk (dan geldt 2 jaar ipv 6 jaar).

Dank voor de tip, wij gaan contact opnemen met de ontwikkelaar!

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvkr
Phusebox schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:36:
[...]

Geen idee. Met een schaaf. Ik zag er niks van in ieder geval.
Eergisteren gewoon met de schuurmachine in 10m per kant een randje afgeschuurt. Ging prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
CeeDeeS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:49:
[...]

Nog dank voor deze reactie! Hierdoor ben ik deze douchekoppen nog eens goed gaan onderzoeken en hebben we uiteindelijk ook voor deze combinatie gekozen :)
(wij dan wel de EcoSmart varianten, maar hier met de RainPowder techniek alle vertrouwen in!)
Ecosmart hebben we hier ook ja. Top, wel even waterontharder installeren. Powderrain komt met name door de kleine gaatjes :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Nu online
ViezeVis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:06:
[...]

300 euro voor een hele badkamer, want daar lijkt het op gezien het aantal meters, is volgens mij wel de normale prijs. Maar dan moeten ze wel álles doen. Ook de randjes etc.

(dat waren wij vgm ook kwijt, hij is hier 2 uur geweest, 4 bussen kit doorheen gegaan)

Alleen een douchehoek zit ongeveer op 150 euro maar dat is geen 9 meter als het goed is :+
Heb je zon kleine badkamer? :+ 4 naden over de vloer van een meter zit je al aan 4, 2 staande randen van 2,5 en je zit al aan 9 mtr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ViezeVis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:06:
[...]

Ja ligt eraan, onze douche is met muur en nis, ruim 11 meter kit.

Hier 250 euro afgerekend incl 8 bussen kit.
7 bus in kleur van de voeg en 1 wit.
Ik gok ca 50 kitten (8mm) incl bad, twee waskommen,2 muurtjes, hij is ongeveer 3 uur bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
Iemand nog een advies wbt badscherm?
Het liefst eentje die volledig weggepompt kan worden. Maar ben met name op zoek naar een goede kwaliteit met stevig glas en niet te veel randjes en richeltjes die slecht schoon te houden zijn.
Iemand een goede aanbeveling qua merk / winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nu jullie het toch over kitten hebben, wat moet er normaal allemaal afgekit worden. De muren, plafond, wc, bad etc is me allemaal duidelijk. Maar worden rozetten van kranen normaal ook afgekit? Die van ons zitten namelijk vrij los, kan er zo aan draaien of erafpakken als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:13:
Nu jullie het toch over kitten hebben, wat moet er normaal allemaal afgekit worden. De muren, plafond, wc, bad etc is me allemaal duidelijk. Maar worden rozetten van kranen normaal ook afgekit? Die van ons zitten namelijk vrij los, kan er zo aan draaien of erafpakken als ik wil.
Plafond hoeft niet altijd. De rozetten horen normaal gesproken vastgeraaid te worden om het schroefdraad heen (rozet heeft schroefdraad). Het gat wat de rozetten afdekt wordt alleen volgekit zodat er geen water achter de tegels kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Plafond hoeft niet altijd. De rozetten horen normaal gesproken vastgeraaid te worden om het schroefdraad heen (rozet heeft schroefdraad). Het gat wat de rozetten afdekt wordt alleen volgekit zodat er geen water achter de tegels kan lopen.
De opbouwkraan rozetten hebben schroefdraad, de inbouwkranen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Phusebox schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:18:
[...]

Het rozet zelf kit je niet af, maar het gat erachter wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:18:
[...]

Bij inbouwkranen worden die rozetten geplakt volgens mij. Ten minste, bij ons. En dat komt omdat je altijd bij de thermostaat moet kunnen, bijvoorbeeld bij vervanging.

Pagina: 1 ... 111 ... 127 Laatste