Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 112 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:16

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Wij hebben toch even wat advies nodig...

Wij hebben een badmeubel van 40 diep, 38 cm hoog. En een onderplank besteld van 35 cm diep. Nu hield zojuist de installateur ons voor dat als hij de onderplank zou plaatsen, het ruimtelijke idee van het badmeubel verdwijnt en het daardoor een wat groter geheel lijkt. En ik vond ergens wel dat hij een punt had, alleen twijfelen we wat we nu moeten doen. Wel of niet monteren... Het idee was om er handdoeken op te leggen, alleen daarvoor moet je dan wel elke keer bukken voor een handdoek. Dat is ook niet ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mURVMeGmSyxwBDDuQ8osvhD6F2c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZFPlGh92AxsOxsI2TlfL4eY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isfPMsBB_leZxMU0QULiUkpScCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZnPscrcT3p0Giw5kKL87Gvp.jpg?f=fotoalbum_tile

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35
ViezeVis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:05:

Wij hebben een badmeubel van 40 diep, 38 cm hoog. En een onderplank besteld van 35 cm diep. Nu hield zojuist de installateur ons voor dat als hij de onderplank zou plaatsen, het ruimtelijke idee van het badmeubel verdwijnt en het daardoor een wat groter geheel lijkt. En ik vond ergens wel dat hij een punt had, alleen twijfelen we wat we nu moeten doen. Wel of niet monteren... Het idee was om er handdoeken op te leggen, alleen daarvoor moet je dan wel elke keer bukken voor een handdoek. Dat is ook niet ideaal.

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe vaak pak je een nieuwe handdoek, als dat elke dag is, wordt het misschien irritant.
Zelf vind ik het zo wel wat laag bij de grond worden voor mijn gevoel. Maar ja als er nergens anders plek is, elke keer naar een andere kamer lopen is wellicht nog storender?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben het wel met je installateur eens wat ruimtelijk gevoel betreft. Het komt best laag bij de grond. Maar idd wat @Phusebox zegt, als je de ruimte nodig hebt moet je toch wat? Of heb je elders nog plek voor een handdoekrek aan de muur ofzo?
Ik zelf heb er niet voor gekozen (wel overwogen) maar ik ken mezelf en dan wil ik alleen maar mooie nieuwe handdoeken in het zicht hebben en keurig matching qua kleur enzo 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-06 18:39

Je zou altijd zoiets nog kunnen overwegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAhYZyQuafDAr9OhaaIYcKoL0QE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zTv6ruQeom8IulB4AMCUP1Uf.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door mountaink op 17-06-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter

[Afbeelding][Afbeelding]
Handdoeken zouden eventueel ook in het badmeubel kunnen nog. Hier een foto zonder onderblad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIUrk-_mFRnpGFkxTqS7oKjwFgk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0yQkhMA16Ub5snPYOmWniNG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNkUm_OVKnA9tTcP6ErYKW6yu0g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okJr0SnSabNV1YkVpaf9R9NO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Handdoeken zouden eventueel ook in het badmeubel kunnen nog. Hier een foto zonder onderblad.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er natuurlijk altijd rustiger uit zonder, maar ja het gaat ook wat praktisch is. Is denk ik echt een kwestie van jullie eigen smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
Phusebox schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:18:
[...]

De opbouwkraan rozetten hebben schroefdraad, de inbouwkranen niet.
Alle muurplaten kit je af, draai je kraan er op en het is dicht. Sommige kranen (zoals hansgrohe) hebben afdek platen met een net rubber randje.

Plafond kit je niet af, tenzij je een opening overhoudt. Stucadoor je plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:43:
[...]

Alle muurplaten kit je af, draai je kraan er op en het is dicht. Sommige kranen (zoals hansgrohe) hebben afdek platen met een net rubber randje.

Plafond kit je niet af, tenzij je een opening overhoudt. Stucadoor je plafond?
Plafond is gestuct en daarna zijn de randen gekit. Was een verlaagd plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Plafond is gestuct en daarna zijn de randen gekit. Was een verlaagd plafond.
Eerst plafond monteren, dan tegelen. Dan stucen, meteen schoonmaken, afplakken en texen. Wordt superstrak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SBnTNRR62jAkCwImOktLpCSvcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlUhcZqJqfH4ZH9Av5hkiqY6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:48:
[...]

Eerst plafond monteren, dan tegelen. Dan stucen, meteen schoonmaken, afplakken en texen. Wordt superstrak.

[Afbeelding]
Is dat een ventilatie kap? Mooi ding, maar vond ze schreeuwend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:57:
[...]

Is dat een ventilatie kap? Mooi ding, maar vond ze schreeuwend duur.
Wij hebben volgens mij dezelfde:

https://www.ventilatielan...n-afvoerventiel-wit/9994/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Die ja, simpel ventiel. Heb de 100 mm versie
https://www.ventilatiesho...cht-toe-en-afvoerventiel/

[ Voor 15% gewijzigd door martinus83 op 17-06-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Phusebox @martinus83 Dank! Ga eens ff kijken of we ze allemaal in huis gaan vervangen voor deze subtielere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Laatst online: 07-05 20:30
ViezeVis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:31:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Persoonlijk vind ik het zonder plank er onder een stuk strakker/rustiger staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ziet er inderdaad mooi strak uit. Die LED strip langs het plafond, zou zoiets voldoende licht kunnen geven in een badkamer van 2.30x2.34? Er komt natuurlijk nog wel een spiegel met verlichting, maar ik heb het idee dat zo'n strip op zich genoeg licht geeft. Momenteel hebben we één plafonière hangen en dat geef ook voldoende licht. Ik vind het wel een strak gezicht én je kunt er nog sfeerverlichting van maken ook als je wilt (de dames hier in huis zouden dat denk ik wel leuk vinden).

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-06 22:00
[...]

[Afbeelding]
Ik laat mn plafonds altijd afkitten hoor.

Maar ik probeer het plafond ook al afgewerkt en gesaust te hebben voor ik begin met tegelen. Veel makkelijker.

Als je tegen je tegels aan stuct moet je toch een flexibele overgang hebben naar je tegels tegen scheuren.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Zo'n strijklicht over je plafond, zou ik zelf nooit doen. Dan zie je echt alles als er ooit iets is van een offenheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
mphilipp schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:41:
[...]

Ziet er inderdaad mooi strak uit. Die LED strip langs het plafond, zou zoiets voldoende licht kunnen geven in een badkamer van 2.30x2.34? Er komt natuurlijk nog wel een spiegel met verlichting, maar ik heb het idee dat zo'n strip op zich genoeg licht geeft. Momenteel hebben we één plafonière hangen en dat geef ook voldoende licht. Ik vind het wel een strak gezicht én je kunt er nog sfeerverlichting van maken ook als je wilt (de dames hier in huis zouden dat denk ik wel leuk vinden).
Zeker genoeg licht. Ik heb hem op een dubbele gira 3000 dimmer zitten en hij staat denk op 60%
Op de andere knop zitten 2 plafond spots die boven de waskommen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoektocht
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-12-2024
Goedemiddag allemaal, wij zijn druk bezig voor onze badkamer:

We twijfelen tussen kranen van Grohe of Wiesbaden, zit er veel kwaliteitsverschil tussen beide merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
zoektocht schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:36:
Goedemiddag allemaal, wij zijn druk bezig voor onze badkamer:

We twijfelen tussen kranen van Grohe of Wiesbaden, zit er veel kwaliteitsverschil tussen beide merken?
Van Wiesbaden wordt gezegd dat het rebranded (mogelijk Chinees) spul is. Dus niet echt een fabrikant waar je koopt maar een reseller die ergens een label op plakt.

Grohe lijkt mij de betere keus.

Wij hebben Damixa, maar 1 deel van Brauer omdat ze dit bij Damixa niet hadden, maar dan zie je wel waar het verschil in zit. Rozet van Brauer is bijvoorbeeld qua materiaal net dun blik, terwijl Damixa veel massiever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoektocht
Phusebox schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 06:38:
[...]

Van Wiesbaden wordt gezegd dat het rebranded (mogelijk Chinees) spul is. Dus niet echt een fabrikant waar je koopt maar een reseller die ergens een label op plakt.

Grohe lijkt mij de betere keus.

Wij hebben Damixa, maar 1 deel van Brauer omdat ze dit bij Damixa niet hadden, maar dan zie je wel waar het verschil in zit. Rozet van Brauer is bijvoorbeeld qua materiaal net dun blik, terwijl Damixa veel massiever is.
Okey, gaan we daar eens mee verder kijken. Lastige is wel dat de prijzen van Grohe online echt beduidend lager zijn dan de offerte die je krijgt van een sanitairwinkel. Dus dan ga je overal wat vandaan halen, heeft normaal niet echt mijn voorkeur.

Zijn er nog andere goede opties qua kranen? Je hebt ook Hansgrohe / Plieger, maar wij zien even door de bomen het bos niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
zoektocht schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Okey, gaan we daar eens mee verder kijken. Lastige is wel dat de prijzen van Grohe online echt beduidend lager zijn dan de offerte die je krijgt van een sanitairwinkel. Dus dan ga je overal wat vandaan halen, heeft normaal niet echt mijn voorkeur.

Zijn er nog andere goede opties qua kranen? Je hebt ook Hansgrohe / Plieger, maar wij zien even door de bomen het bos niet meer..
Ja hoor, Grohe, Hans Grohe, Hotbath, Damixa, Wiesbaden, Brauer, Crosswater, Fortifura, Clou, Differenz, INK... Waar ben je precies naar op zoek? Afhankelijk van je eisen, wensen en budget heb je bijpassende kranen. 1 ding is zeker; uit een Grohe kraan komt hetzelfde water als uit een kraan van Hotbath. Daar hoef je niet bang voor te zijn. In de startpost staat een vergelijk.

Wees niet bang om te onderhandelen over de prijs. Er zijn zat bedrijven die goed kunnen meekomen met prijzen van internet. Wellicht niet net zo goedkoop maar je mag best wel wat betalen om een aanspreekpunt te hebben waar je bij terecht kan als er vb. schade wordt geconstateerd een paar weken na levering. En als bepaalde elementen gewoon te duur zijn, zoals kranen, bestel je die gewoon lekker online :)

[ Voor 16% gewijzigd door ViezeVis op 19-06-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:27

Rzaan

Altijd zoekende

ViezeVis schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Ja hoor, Grohe, Hans Grohe, Hotbath, Damixa, Wiesbaden, Brauer, Crosswater, Fortifura, Clou, Differenz, INK... Waar ben je precies naar op zoek? Afhankelijk van je eisen, wensen en budget heb je bijpassende kranen. 1 ding is zeker; uit een Grohe kraan komt hetzelfde water als uit een kraan van Hotbath. Daar hoef je niet bang voor te zijn. In de startpost staat een vergelijk.

Wees niet bang om te onderhandelen over de prijs. Er zijn zat bedrijven die goed kunnen meekomen met prijzen van internet. Wellicht niet net zo goedkoop maar je mag best wel wat betalen om een aanspreekpunt te hebben waar je bij terecht kan als er vb. schade wordt geconstateerd een paar weken na levering. En als bepaalde elementen gewoon te duur zijn, zoals kranen, bestel je die gewoon lekker online :)
In Duitsland zijn kranen soms goedkoper. Check Idealo.de.

Wij hebben van verschillende merken kranen. Ook binnen het aantal producten van 1 merk kan er nog kwaliteitsverschil zitten.
Ook de kleur doet er toe.
We hebben een zwarte kraan en daar is nu al een deel van de coating af. Ik moet daar eigenlijk nog mee terug naar de winkel.
Deze is van het merk Ben. Ding kostte nog iets van € 300.

Ik ga gelijk een mail sturen, %#@&

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNHSIr7JbgFkwRPa8hp3mEy_410=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBX1SWNAcFomKrzSdiYmXWe3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Rzaan op 19-06-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoektocht
ViezeVis schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Wij zoeken een opbouwkraan doucheset, kleur koper, messing of mat goud/geborsteld goud. Zelf totaal geen ervaring met badkamerproducten en Grohe zie je voor je gevoel overal al jaren.

Zijn al maanden aan het rondkijken, echt advies krijg je niet voor mijn gevoel. De één stuurt gelijk op Plieger aan, de ander op Wiesbaden en als je zelf begint over andere merken praten ze daar snel overheen. Heb dus totaal geen feeling bij de kwaliteit van Plieger en/of Wiesbaden, dus hoor graag of iemand daar advies over kan geven of dat Grohe gewoon kwalitatief beter is of een ander goed merk.

We willen tussen de 800/1500 kwijt voor een doucheset opbouw en +- €500 voor een kraan inbouw/of opbouw voor wastafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06:51
Rzaan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:29:
[...]

Deze is van het merk Ben. Ding kostte nog iets van € 300.

Ik ga gelijk een mail sturen, %#@&
Ben = huismerk van de Mandemakers groep. Wij hadden daar ook een offerte van op een gegeven moment, maar ben heel blij dat we niet die kant opgegaan zijn. In de winkel heel mooi, maar ik had toen al twijfels over de duurzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
zoektocht schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:20:
[...]

Wij zoeken een opbouwkraan doucheset, kleur koper, messing of mat goud/geborsteld goud. Zelf totaal geen ervaring met badkamerproducten en Grohe zie je voor je gevoel overal al jaren.

Zijn al maanden aan het rondkijken, echt advies krijg je niet voor mijn gevoel. De één stuurt gelijk op Plieger aan, de ander op Wiesbaden en als je zelf begint over andere merken praten ze daar snel overheen. Heb dus totaal geen feeling bij de kwaliteit van Plieger en/of Wiesbaden, dus hoor graag of iemand daar advies over kan geven of dat Grohe gewoon kwalitatief beter is of een ander goed merk.

We willen tussen de 800/1500 kwijt voor een doucheset opbouw en +- €500 voor een kraan inbouw/of opbouw voor wastafel.
Volgens mij had @martinus83 wel goede ervaringen met de Pulsify van Hansgrohe. En ik heb goede ervaringen met een regendouche van Hotbath. Beiden passen in je prijsklasse. Het is gewoon ook kijken wat je persoonlijke smaak heeft. Je zou eens kunnen kijken naar dit topic:

Beste badkamerkranen - Advies gevraagd!

Dit topic beschrijft wat over de soorten kranen. Geeft ook wat ins en outs over bepaalde merken. Iedere badkamerzaak heeft weer zijn samenwerkingen met merken en dat maakt de zoektocht niet makkelijker. Discutabele merken zijn m.i. Brauer, Wiesbaden en alle andere gare huismerken die leveranciers dan zelf nog weer hebben. Maar dat komt omdat dat vaak rebranded spul is. Dat is in prijs te zien. En tegelijkertijd is dat niet verkeerd, fout of slecht. Het is maar net waar je verwachtingen liggen.

Merken als Grohe, Hansgrohe zijn goede merken voor kranen. Maar er wordt vaak gebruik gemaakt van plastic knopjes. Naar mijn mening zijn Hotbath, Grohe, en Hansgrohe wel een beetje de merken die hier vaak voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

lizard87 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:57:
[...]

Ben = huismerk van de Mandemakers groep. Wij hadden daar ook een offerte van op een gegeven moment, maar ben heel blij dat we niet die kant opgegaan zijn. In de winkel heel mooi, maar ik had toen al twijfels over de duurzaamheid.
Zo heb ik die naam Ben nooit gelezen.
In ieder geval krijg ik een nieuwe kraan toegestuurd. Zojuist een mailtje gestuurd en er kwam meteen reactie.
De oude hoefde ook niet terug.
Deze kraan zit in onze gastenbadkamer, maar die is nu intenstief in gebruik door de verbouwing van onze woning.
Eerst de verbouwing af en dan de nieuwe kraan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Rzaan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:35:
[...]

Zo heb ik die naam Ben nooit gelezen.
Zo heet de eigenaar van dat bedrijf... Ben Mandemakers.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Wuursj

want worst is al bezet

Hier ook terug gekomen van Ben. Afbouw deel was (nog) wel mooi in dik soldie geborsteld RVS. Het (toch wel prijzige) inbouwdeel echter leek wel erg 'chinees' en bleek volgens de specsheet minstens 75 graden nodig te hebben. Lekker met een warmtepompboiler waar bij je met 40 graden nog wilt kunnen douchen. Retour marktplaats op. Wellicht ook een aandrachtspuntje waar niet iedereen over nadenkt.

Grohe deed dat een stuk beter maar daar werk ik weer heel kriebelig van de plastic selectieknopjes met een goedkope beleving dat totaal niet bij de prijs past. In de showroom lagen die knopjes er dan ook al van de kraan af, al hoop ik dat er daar meer handjes aan zitten dan bij ons thuis.

Toen voor Hotbath gegaan. Maar daar zit weer een temperatuurverschil tussen beide uitgangen dus die moet ik nog op een andere manier gaan aansluiten zodat plafonddouche en handdouche wel dezelfde temperatuur krijgen. Gelukkig kan ik nog via de achterkant bij de kranen komen. En eerlijkheidshalve waarschuwd de handleiding ook voor maar ik dacht dat het vooral over hoeveelheid water ging en niet over de temperatuur.

Een goede kraan uitzoeken is zo eenvoudig nog niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door Wuursj op 19-06-2024 13:51 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irdiwen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-05 13:14
Wij hebben Damixa en ook die vallen nog binnen dat beoogde budget, zeker als je ze in Duitsland bestelt. Ik lees daar heel goede verhalen over, maar ze zitten er nog niet in, dus daar kan ik niks over zeggen. Wel vind ik de materialen heel goed en solide aanvoelen en ook mijn aannemer is er erg enthousiast over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:36
Wat is er ook alweer mis met een 'normale' thermostaat met draaiknoppen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:56
Voor onze nieuwe badkamer hebben we een centraaldoos op de plek waar de spiegel moet komen. Nu hebben we een spiegel op het oog, maar deze werkt met een stekker/adapter. Is het mogelijk om zoiets rechtstreeks op de centraaldoos aan te sluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 22:13
Wadam schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:23:
Voor onze nieuwe badkamer hebben we een centraaldoos op de plek waar de spiegel moet komen. Nu hebben we een spiegel op het oog, maar deze werkt met een stekker/adapter. Is het mogelijk om zoiets rechtstreeks op de centraaldoos aan te sluiten?
Stekker er af, wagos (221) er op.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Fanta schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Zo heet de eigenaar van dat bedrijf... Ben Mandemakers.
Ja, dat weet ik. Maar ik had die connectie nooit gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Herkent iemand het volgende?

Sinds we douchen zien we dat de drain een paar lichte roestplekjes krijgt. Is dat normaal? In de bak onder het rooster.

Ah
Mogelijk iets van vliegroest oid door cement/tegellijmresten.

[ Voor 18% gewijzigd door ViezeVis op 19-06-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vond Hotbath maar enorm overpriced. 2800 euro voor een doucheset...

Over kwaliteit kan ik niks zeggen, want er hebben er niet voor gekozen, maar de service schijnt goed te zijn heb ik gehoord.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:04:
Ik vond Hotbath maar enorm overpriced. 2800 euro voor een doucheset...

Over kwaliteit kan ik niks zeggen, want er hebben er niet voor gekozen, maar de service schijnt goed te zijn heb ik gehoord.
Als je niets kan zeggen over de kwaliteit, hoe kan je dan wel beoordelen dat iets overpriced is?? 8)7

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:50
Wij hebben nu weer overal hotbath.
3e woning op rij.

1e was prima niks mis mee waren gouden kranen.
2e was zwart waarbij de coating wel af bladerde bij sommige kranen.

Huidige, Archie Rvs lijn, stuk duurder allemaal maar voelt wel echt heel degelijk en hebben het nu jaar en zijn er erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:34:
[...]

Als je niets kan zeggen over de kwaliteit, hoe kan je dan wel beoordelen dat iets overpriced is?? 8)7
Omdat geen enkele kraan zoveel geld waard is, voor mij. Uiteindelijk komt er water uit en moet het gewoon een aantal jaar meegaan. De rest is marketing en design.

Voor mij overpriced dus. Voor iemand anders wellicht een koopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
barry86 schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:33:
in het kader van "elkaar helpen" en in dit geval, prijsgunstig...

Dochekranen...., Ik vind het altijd behoorlijk "oplichting" en mijn geld niet waard. Zeker als het op "design" gaat zoals "gun metal"

[Afbeelding]

Maar toch vindt ik hem stiekem wel heel mooi....
Dus zoeken zoeken zoeken, en gevonden!

Het merk AIYA Bath (Deens bedrijf) bied design armaturen tegen schappelijke prijzen.
Voor iedereen de moeite waard om een bezoek te brengen aan de website en op hun artikelen te zoeken.
Ik heb een "gun metal" (grafiet) regendoucheset gekocht voor €229,-. (in DL, mogelijk in NL enkele tientjes duurder) De set is volledig RVS. een geen goedkope plastic meuk.

[Afbeelding]
https://www.amazon.de/dp/...dt_b_product_details&th=1
https://aiyabath.com/
Deze heb ik hier ook geïnstalleerd. Prima kraan, zit degelijk in elkaar en voelt stevig. Voor installatie wel een verlengde S koppeling moeten kopen maar dat lag aan de montage van het koppelstuk die iets te diep in de muur lag. Heb ook de wastafelkraan en sifon en dat zit ook prima in elkaar.
En ja het is wel (zoals hier ook eens gemeld) de 'standaard' Chinese fabriek look en ik durf ook te stellen dat de huismerken van bijvoorbeeld een Sawiday/Sanitairwinkel/X20/.... allemaal uit dezelfde fabriek komen dan wel een fabriek die net om de hoek ligt. Artikelen zijn 95% identiek, kleur vrijwel identiek, verpakking identiek ... En dat geldt ook voor accessoires!

Voorbeeld

Deze koperen overloopring is exact hetzelfde als deze ringen op Aliexpress.

Bij sanitairwinkel kost die in inkoop ook <1 euro en die wordt doodleuk verkocht voor 16 euro. :P }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:42
Inderdaad, inmiddels ben ik 6maand verder met de AIYA Bath producten en niks op aan te merken. Werkt gewoon goed en voelt solide aan.

[ Voor 7% gewijzigd door barry86 op 20-06-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:57
]zoektocht schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:20:
[...]

Wij zoeken een opbouwkraan doucheset, kleur koper, messing of mat goud/geborsteld goud. Zelf totaal geen ervaring met badkamerproducten en Grohe zie je voor je gevoel overal al
Hier inmiddels een jaar opbouw kranen van Regn geborsteld goud. Nog geen enkel probleem mee gehad. Valt volgens mij ook in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-06 13:49
We vinden de keuze van de kranen erg lastig.

Allereerst twijfel over de kleur: veilig (en wat 'saaier) voor chromen kranen, of gaan we voor gunmetal kranen die een stuk duurder zijn maar waar we ook veel adviseurs over horen dat ze veel gevoeliger zijn voor kalk en krassen? Met twee jonge kids hebben we niet zo veel zin om veel te gaan poetsen en steeds extra voorzichtig moeten zijn in het gebruik.

Daarnaast het merk: bij de Sanidump/Sanitairwinkel zijn ze niet te spreken over Grohe en Hansgrohe, terwijl bij de lokale installateurs ik weer te horen krijg om vooral niet voor andere merken te gaan.

Vanmorgen een goed gesprek gehad bij Plieger met een praktische adviseur en uitgekomen bij chromen Hansgrohe kranen met Powderrain. Lijken ons fijne kranen in gebruik, maar ergens blijven we het jammer vinden dat de kranen die we hebben gekozen niet in gunmetal te verkrijgen zijn... En de gunmetal wastafelkranen van Hansgrohe vinden we allebei dan weer erg lelijk.

Lastig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:39
NCJ87 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:35:

Allereerst twijfel over de kleur: veilig (en wat 'saaier) voor chromen kranen, of gaan we voor gunmetal kranen die een stuk duurder zijn maar waar we ook veel adviseurs over horen dat ze veel gevoeliger zijn voor kalk en krassen? Met twee jonge kids hebben we niet zo veel zin om veel te gaan poetsen en steeds extra voorzichtig moeten zijn in het gebruik.

Daarnaast het merk: bij de Sanidump/Sanitairwinkel zijn ze niet te spreken over Grohe en Hansgrohe, terwijl bij de lokale installateurs ik weer te horen krijg om vooral niet voor andere merken te gaan.

Vanmorgen een goed gesprek gehad bij Plieger met een praktische adviseur en uitgekomen bij chromen Hansgrohe kranen met Powderrain. Lijken ons fijne kranen in gebruik, maar ergens blijven we het jammer vinden dat de kranen die we hebben gekozen niet in gunmetal te verkrijgen zijn... En de gunmetal wastafelkranen van Hansgrohe vinden we allebei dan weer erg lelijk.

Lastig hoor!
Blijft een smaak dingetje, ben zelf voor de Grohe Euphoria 310 XXL gegaan i.c.m. supersteel afwerking, vind deze nog steeds erg mooi. Ook de rest van de kranen+ dus Grohe supersteel gedaan en douchedeur van ander merk. Tevens Grohe klikplugs supersteel voor de wastafels.
Regendouchekop heeft wel iets kalk aanslag maar komt ook omdat ik geen waterontharder heb of iets.

Erg fijne douche trouwens, mooie grote regendouche kop en spettert niet wanneer het water in contact komt met je lichaam.

[ Voor 4% gewijzigd door Minaaj op 21-06-2024 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister

Dat is waarschijnlijk omdat zij daar niet zoveel marge op pakken als op hun 'eigen' merk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-06 13:49
Bobmeister schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:56:
[...]

Dat is waarschijnlijk omdat zij daar niet zoveel marge op pakken als op hun 'eigen' merk. :+
Dat verwacht ik dus ook... lastig om in deze branche goed advies te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 10:07
NCJ87 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:15:
[...]

Dat verwacht ik dus ook... lastig om in deze branche goed advies te krijgen 8)7
Dat soort winkels gaan altijd reclame maken voor waar ze het meest op pakken. Beetje de reclame van vroeger; wij van wc-eend adviseren wc-eend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Phusebox schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Omdat geen enkele kraan zoveel geld waard is, voor mij. Uiteindelijk komt er water uit en moet het gewoon een aantal jaar meegaan. De rest is marketing en design.

Voor mij overpriced dus. Voor iemand anders wellicht een koopje
Een dergelijke argumentatie kun je natuurlijk ook hebben bij tegelwerk, de wastafel, de wc, etcetera. En daar is niks mis mee als je voor een sfeer wil gaan die iets wegheeft van het openbare toilet in een verpleeghuis.

Mijn inziens gaat een badkamer 15 jaar mee. Of langer. Je staat er iedere dag een uur of langer in te gapen. Dan stap ik voor die paar duizend euro liever iedere dag een ruimte in waarvan ik vrolijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024

Lastig hoor!
Als ik de 6 adviseurs hoor die ik gesproken heb zou ik ver wegblijven van kleurtjes. Is altijd wel iets mee; Bladdert af, verkleurt, kan niet tegen bepaalde schoonmaakmiddelen of heeft veel onderhoud (koperpoets) nodig om mooi te blijven. Kost vaak nog een paar 100 euro extra ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:32:
Zo'n strijklicht over je plafond, zou ik zelf nooit doen. Dan zie je echt alles als er ooit iets is van een offenheid etc.
Kunt het ook gewoon mooi vinden, tis geen gepolijste auto motorkap nee maar dat moet je ook niet willen.

Strijklicht geeft sfeer, maar je moet er van houden denk ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGvF5QZTnSADiVrQgiQjQp78XTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6wOK40c4qoUE4bpjWceiXL7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:35:
[...]

Kunt het ook gewoon mooi vinden, tis geen gepolijste auto motorkap nee maar dat moet je ook niet willen.

[Afbeelding]
Ziet er fantastisch mooi uit hoor als alles in perfecte staat verkeerd. Dat is voor mij een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-06 21:44
Wij hebben expres voor een rebranded Chinesium merk gekozen (roségoud). Dit in combinatie met opbouwkranen geeft flexibiliteit.

Als we de kleur over 5 jaar zat zijn dan kunnen we het heel makkelijk vervangen. Hier dus een bewuste keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 15:40
martinus83 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:35:
[...]

[Afbeelding]
Mag ik vragen welke plafond opbouwspot je hebt toegepast boven de wastafel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:38:
[...]

Ziet er fantastisch mooi uit hoor als alles in perfecte staat verkeerd. Dat is voor mij een illusie.
Mijn handicap is mijn perfectionisme maar dat kun je deels afleren. Zoals je op de foto ziet is het bij ons keurig uitgevoerd maar echt niet perfect hoor. Blijft een (zo fijn mogelijk gemaakte) gebruiksruimte waar ik 20 min per dag ben.

Niet té moeilijk doen, maakt alles een stuk luchtiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
.NCK schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:18:
[...]

Mag ik vragen welke plafond opbouwspot je hebt toegepast boven de wastafel?
Dat is de OK-101-W van https://www.ledinbouwspotsleds.nl/led-opbouwspots/rond/
Is er ook in ip65 zie ik nu.. OK-101-W-IP65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
EWK schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:31:
[...]

Eind november zal ik het eindresultaat laten zien.
De tegel is deze: Motto by Mosa Form Grey 15x45 cm
Hoe bevallen de visgraat tegels van Motto?

Ik lees hier in het topic dat Motto tegels lastiger schoon te maken zijn vanwege de meer poreuze afwerking, ervaar je dit ook?

[ Voor 19% gewijzigd door .NCK op 29-06-2024 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

.NCK schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:46:
[...]

Hoe bevallen de visgraat tegels van Motto?

Ik lees hier in het topic dat Motto tegels lastiger schoon te maken zijn vanwege de meer poreuze afwerking, ervaar je dit ook?
Super goed. We hebben een waterontharder waardoor schoonmaken eenvoudig is, hooguit zeepresten ofzo. En schoonmaken doen we dan met zo'n electrische borstel en dat stelt dan heel weinig voor.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleaDay
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-10-2024
Hi allen,

Ik lees al geruime tijd mee gezien wij een nieuwbouwhuis hebben gekocht. Start bouw in januari, sluitingsdatum meerwerk 23 juli. Druk bezig dus met keuken en ook badkamer.

We bouwen met
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Keuken doen we sowieso achteraf zelf. Badkamer wilden we in eerste instantie gewoon bij het bouwcentrum afnemen, want praktisch. Stelpost is 10K. Casco is een optie, waarvoor we 8K terug krijgen. Ze leggen dan op één centraal punt de leidingen naar binnen die verlegd moeten worden naar de juiste plek, tevens geen vloerverwarming en geen dekvloer.

Afgelopen woensdag naar bouwcentrum geweest. We hadden een meerwerkprijs bedacht voor de badkamer van 12K. Paar dagen later offerte gekregen: 15K aan meerwerk. Was even schrikken dus. Formaat badkamer is trouwens 3,33 x 2,80 (hebben hem 30cm laten uitbreiden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pp0x80Ucco6bbRECZSyitQ78sds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZgS7pYKkZG5GeyjEbV1VUrnA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IL3T7YVd3fJWJcwJXII1ev1hbRs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ui6jjC0edmXa9i3JkVHATzRG.jpg?f=user_large

Wijzigingen t.o.v. basisbadkamer:
- muurtje als douchecabine
- 120x60 tegels, maar de witte muren in het plaatje zijn kaal en moeten nog door onszelf gestuukt worden
- iets luxer bad
- ander meubel met kommen en spiegel (deze was blijkbaar 3K, wat een prijs)
- regendouche maar wel goedkope variant

Als we casco zouden laten opleveren hebben we in vergelijking met hierboven dus een budget van 23000. Ik ga vrijdag even kijken bij een badkamerboer wat ze kunnen betekenen.

Aantal vragen voor jullie:
- Wat vinden jullie van de prijs van de offerte? Is deze daadwerkelijk duur, of denk ik gewoon te makkelijk?
- Kan dit casco goedkoper dan wel voor dezelfde prijs maar dan volledig afgewerkt? Dan bedoel ik ook afgewerkte muren, netter getegeld (in deze badkamer was een nisje tegelen eigenlijk al te "moeilijk"
- Als ik het casco laat doen, kan volgens de aannemer de vloerverwarming niet worden aangepast/uitgebreid naar de badkamer. Oftewel die ligt niet afgedopt klaar. Daar zou dan een aparte vloerverwarming moeten komen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
AppleaDay schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:36:
Hi allen,

Ik lees al geruime tijd mee gezien wij een nieuwbouwhuis hebben gekocht. Start bouw in januari, sluitingsdatum meerwerk 23 juli. Druk bezig dus met keuken en ook badkamer.

We bouwen met
***members only***

Keuken doen we sowieso achteraf zelf. Badkamer wilden we in eerste instantie gewoon bij het bouwcentrum afnemen, want praktisch. Stelpost is 10K. Casco is een optie, waarvoor we 8K terug krijgen. Ze leggen dan op één centraal punt de leidingen naar binnen die verlegd moeten worden naar de juiste plek, tevens geen vloerverwarming en geen dekvloer.

Afgelopen woensdag naar bouwcentrum geweest. We hadden een meerwerkprijs bedacht voor de badkamer van 12K. Paar dagen later offerte gekregen: 15K aan meerwerk. Was even schrikken dus. Formaat badkamer is trouwens 3,33 x 2,80 (hebben hem 30cm laten uitbreiden)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- 120x60 tegels, maar de witte muren in het plaatje zijn kaal en moeten nog door onszelf gestuukt worden
- iets luxer bad

Als we casco zouden laten opleveren hebben we in vergelijking met hierboven dus een budget van 23000. Ik ga vrijdag even kijken bij een badkamerboer wat ze kunnen betekenen.

- Wat vinden jullie van de prijs van de offerte? Is deze daadwerkelijk duur, of denk ik gewoon te makkelijk?
- Kan dit casco goedkoper dan wel voor dezelfde prijs maar dan volledig afgewerkt? Dan bedoel ik ook afgewerkte muren, netter getegeld (in deze badkamer was een nisje tegelen eigenlijk al te "moeilijk"
- Als ik het casco laat doen, kan volgens de aannemer de vloerverwarming niet worden aangepast/uitgebreid naar de badkamer. Oftewel die ligt niet afgedopt klaar. Daar zou dan een aparte vloerverwarming moeten komen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen antwoord op je vragen, maar wel een opmerking over je plannen. Als je een muurtje maakt om een inloopdouche te creëren let dan wel op dat daar ook verlichting komt. Anders wordt het erg donker onder de douche. Misschien had je er al over nagedacht, maar het kan makkelijk vergeten worden als je nieuwbouw basisbadkamer als startpunt neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:50
prijzen vanuit de bouw zijn wat duurder dus casco zou het goedkoper kunnen.
Maar wij weten niet welke materialen je hebt gekozen dus moeilijk te zeggen.

Het stuk gemak dat alles klaar is als je erin gaat en garantie vanuit de bouw telt ook.

Moet wel zeggen de ingang naar je douche is maar 60 cm wat best krap is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hi allen,

We bouwen met
***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- iets luxer bad

Kijk ook even welke dingen je achteraf makkelijk kunt aanpassen. Deze zou je standaard af kunt nemen of later vervallen.

Denk bijvoorbeeld aan het badmeubel, spiegel, toiletpot, radiator, kranen

Laat welke alle leidingwerk, tegelwerk en elektra al vanuit de bouw plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 09:23

De witte muren zelf stucen en sauzen kun je doen maar echt goed stucen is een vak apart en houdt rekening met een week droogtijd per cm stuclaag. Dus je moet ruim plannen. Verder moet je je afvragen of je dat wel mooi vindt of dat je liever alles tegels hebt.

Vloerverwarming is een dingetje. Vreemd dat ze dat niet afgedopt klaar kunnen leggen. Ik denk dat ze dat wel kunnen maar liever niet willen :). In onze bestaande woning heb ik vvw laten aanleggen maar de badkamer doen we pas over een jaar dus daar kon niet gelijk vvw in. Ze hebben wel een loze vvw leiding neergelegd naar een plek achter een knieschot vanwaar we de badkamer tzt inkunnen en kunnen aansluiten op de nieuwe lussen vvw die tzt in de badkamer komen. Daar heeft het bedrijf dat de vvw doet, een losse lus voor moeten frezen die we tzt kunnen oppikken en aansluiten. De verdeler is daar ook op voorbereid en hij is opgenomen in het legplan van de groepen.

Je moet dat wel laten frezen/ neerleggen voor je vloer erin komt, als je vloer er eenmaal inligt, kun je niet meer van je verdeler naar de badkamer komen voor een vvw groep zonder dat je de nieuwe vloer open moet hakken. Een optie is om in de badkamer elektrische vvw neer te leggen, dan ben je niet gebonden aan slangen van de verdeler naar de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 22:13
@AppleaDay Een tussenvorm is ook mogelijk. Laat door de aannemer een badkamer aanleggen die qua lay-out overeenkomt met je wensen, en verder zo goedkoop mogelijk. Alle aansluitingen, vloerverwarming etc worden dan geregeld door je aannemer met garantie.

Later kun je dan kiezen om deze te upgraden naar je wensen. Bijkomend voordeel is dat dat niet op dag 1 hoeft, als je dat niet wilt. Je hebt immers een functionele badkamer.

Eventueel zou je al wel de tegels naar wens kunnen upgraden, dan stelt de verbouwing nog maar weinig voor. Helaas weten ze zelf daar ook de marge in te vinden.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleaDay
koksie schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:41:
[...]

De witte muren zelf stucen en sauzen kun je doen maar echt goed stucen is een vak apart en houdt rekening met een week droogtijd per cm stuclaag. Dus je moet ruim plannen. Verder moet je je afvragen of je dat wel mooi vindt of dat je liever alles tegels hebt.

Vloerverwarming is een dingetje. Vreemd dat ze dat niet afgedopt klaar kunnen leggen. Ik denk dat ze dat wel kunnen maar liever niet willen :). In onze bestaande woning heb ik vvw laten aanleggen maar de badkamer doen we pas over een jaar dus daar kon niet gelijk vvw in. Ze hebben wel een loze vvw leiding neergelegd naar een plek achter een knieschot vanwaar we de badkamer tzt inkunnen en kunnen aansluiten op de nieuwe lussen vvw die tzt in de badkamer komen. Daar heeft het bedrijf dat de vvw doet, een losse lus voor moeten frezen die we tzt kunnen oppikken en aansluiten. De verdeler is daar ook op voorbereid en hij is opgenomen in het legplan van de groepen.

Je moet dat wel laten frezen/ neerleggen voor je vloer erin komt, als je vloer er eenmaal inligt, kun je niet meer van je verdeler naar de badkamer komen voor een vvw groep zonder dat je de nieuwe vloer open moet hakken. Een optie is om in de badkamer elektrische vvw neer te leggen, dan ben je niet gebonden aan slangen van de verdeler naar de badkamer.
Ja het wordt gedaan door een stukadoor hoor! Die komt sowieso voor de rest van het huis. Dus dat zal vast wel goed moeten komen.

Bij ons zit de verdeler van de vloerverwarming in de hal valkbij de badkamer. Ik ga morgen vragen of de badkamerleverancier vanuit daar misschien toch een stuk door kan leggen richting de badkamer d.m.v. frezen. Maar al met al vraag ik me wel een beetje af of dit allemaal gaat lukken voor het budget. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleaDay
syntesia schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:25:
prijzen vanuit de bouw zijn wat duurder dus casco zou het goedkoper kunnen.
Maar wij weten niet welke materialen je hebt gekozen dus moeilijk te zeggen.

Het stuk gemak dat alles klaar is als je erin gaat en garantie vanuit de bouw telt ook.

Moet wel zeggen de ingang naar je douche is maar 60 cm wat best krap is
Het is 65 cm. Ik realiseer me inderdaad dat het niet kleiner moet, maar de badkamerboer gaf aan dat dit wel prima zou moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
AppleaDay schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Het is 65 cm. Ik realiseer me inderdaad dat het niet kleiner moet, maar de badkamerboer gaf aan dat dit wel prima zou moeten kunnen...
Ik heb hier 59 cm doorgang en dat is prima hoor (voor elk postuur :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 09:23
AppleaDay schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:35:
[...]

Bij ons zit de verdeler van de vloerverwarming in de hal valkbij de badkamer. Ik ga morgen vragen of de badkamerleverancier vanuit daar misschien toch een stuk door kan leggen richting de badkamer d.m.v. frezen. Maar al met al vraag ik me wel een beetje af of dit allemaal gaat lukken voor het budget. Ben benieuwd.
Komt de rest van de vvw op netten waarover ze daarna de dekvloer storten? Want dan kunnen ze niet achteraf nog gaan frezen, dan raken ze misschien de andere slangen. Dan kun je de leverancier van de vvw beter vragen of ze een extra groep richting badkamer kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
AppleaDay schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:35:
[...]

Dat gaat de badkamer leverancier niet doen.
Je zult ook een verdeler met extra groep voor de bk moeten plaatsen.
Verder kan je prima 2 sleuven trekken naar je badkamer om daar een groep op netten te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

martinus83 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Dat gaat de badkamer leverancier niet doen.
Je zult ook een verdeler met extra groep voor de bk moeten plaatsen.
Verder kan je prima 2 sleuven trekken naar je badkamer om daar een groep op netten te plaatsen.
Die verdeler hoeft volgens mij niet.
Als je vanaf de verdeler beneden 2 slangen naar boven laat gaan, is het ook ok.
Hier loopt de slang naar boven door een koof in de hoek die er toch al zat voor de afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Rzaan schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:34:
[...]

Die verdeler hoeft volgens mij niet.
Als je vanaf de verdeler beneden 2 slangen naar boven laat gaan, is het ook ok.
Hier loopt de slang naar boven door een koof in de hoek die er toch al zat voor de afvoer.
Ik bedoel dus de huidge verdeler uitbreiden met een extra groep, om de badkamer te voeden is niet aan te raden. Los van max lengte.
Dus niet de badkamer op een bestaande groep aansluiten waardoor je twee lussen in serie krijgt.

[ Voor 36% gewijzigd door martinus83 op 07-07-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinsane
  • Laatst online: 28-05 16:03
Hi allen,

Kunnen jullie met mij meedenken over hoe wij onze badkamer tegels zouden kunnen leggen? We hebben gekozen voor 1,20m x 0,60m tegels voor zowel de wand als de vloer (wit/beige-achtige natuursteen look). Onze badkamer is 3,42m bij 2,38m en 2,44m hoog (deels, i.v.m. schuin dak). We zitten vooral met de indeling in de breedte van de 3,42m muur omdat daar ook nog een deur tussen zit. Omdat de deur niet in het midden zit, zullen de tegels volgens mij nooit helemaal symmetrisch gelegd kunnen worden. Zie foto Muur 1. Ik heb de aansluitende Muur 2, ook toegevoegd om een beter beeld te geven.

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met de meest logische opzet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX_UvGUrnT4OrAB0iJQpDvbxdic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq97usquKOc3C0oUQa5yucRT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLR_9RhUUn18Ykyr_f5L9NdsD0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yh1nHIOpwmLVPRweglXqnm10.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 22:43
Onlangs een nieuwe toiletfontein gekocht.
Qua afmetingen en afstanden had ik met de verkoper gecheckt of deze prima zou passen. Dit zou het geval moeten zijn. Echter, bij het monteren blijkt dat dit net niet past. Zie foto.
De afvoer wat in de muur zit heeft haast geen speling. We hebben wat cement weggehakt die naast de buis zat om wat speling te creeren. Maar verder durven we vooralsnog niet te gaan.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzaLWFePFWKQNQQB0RuUIiqf0uI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oximo3XTrKVCiULtRR2qrYjR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
cacao70 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:23:
Qua afmetingen en afstanden had ik met de verkoper gecheckt of deze prima zou passen. Dit zou het geval moeten zijn. Echter, bij het monteren blijkt dat dit net niet past. Zie foto.
De afvoer wat in de muur zit heeft haast geen speling. We hebben wat cement weggehakt die naast de buis zat om wat speling te creeren. Maar verder durven we vooralsnog niet te gaan.
[Afbeelding]
Niet op een mooie manier...
45 graden pvc bochtje in de aansluiting in de muur drukken, daar dan je sifon weer op aansluiten.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Jinsane schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:40:
Hi allen,

Kunnen jullie met mij meedenken over hoe wij onze badkamer tegels zouden kunnen leggen? We hebben gekozen voor 1,20m x 0,60m tegels voor zowel de wand als de vloer (wit/beige-achtige natuursteen look). Onze badkamer is 3,42m bij 2,38m en 2,44m hoog (deels, i.v.m. schuin dak). We zitten vooral met de indeling in de breedte van de 3,42m muur omdat daar ook nog een deur tussen zit. Omdat de deur niet in het midden zit, zullen de tegels volgens mij nooit helemaal symmetrisch gelegd kunnen worden. Zie foto Muur 1. Ik heb de aansluitende Muur 2, ook toegevoegd om een beter beeld te geven.

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met de meest logische opzet :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tegels hoeven ook niet altijd symmetrisch;)

Links naast de deur geen voeg, dan de tegel die boven de deur langs spring een hele tegen vanaf links, en die dan door tegelen tot rechts met hele tegels? Krijg je rechts een passtuk van iets meer dan een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

cacao70 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:23:
[Afbeelding]
Verkopen is het makkelijke deel :9
Google maar op buissifon bijvoorbeeld van Viega https://www.viega.nl/nl/p...ons/Buissifon-5611-5.html
Ook verkrijgbaar in zwart.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:31
We zijn druk bezig met ons nieuwbouwhuis en zijn nu aangekomen bij de badkamer. We komen nu op de volgende indeling en ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PT_ZsBjB-3FIjUQPX-JnzlGO7Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMOSn94ectQHkM8H2OjcV6dy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TQSzECLKNTCujxVoc7Sbsa5K1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHJk05ju0GsrUvOWy8QoRS9B.jpg?f=fotoalbum_large

Onze vragen:
- Wat vinden jullie van de indeling? Is dit praktisch, of zie ik dingen over het hoofd?
- Nog tips qua ontwerp? De vloertegels zijn in het echt iets donkerder. Wel vinden we het nog wat 'saai'. We overwegen bijvoorbeeld een deel van een wand met kleinere, gekleurde tegels te bedekken, maar welk deel zouden jullie adviseren?

Alle suggesties zijn welkom! Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:49

dotcode

///\00/\\

Perzikvrucht schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:20:
We zijn druk bezig met ons nieuwbouwhuis en zijn nu aangekomen bij de badkamer. We komen nu op de volgende indeling en ontwerp:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onze vragen:
- Wat vinden jullie van de indeling? Is dit praktisch, of zie ik dingen over het hoofd?
- Nog tips qua ontwerp? De vloertegels zijn in het echt iets donkerder. Wel vinden we het nog wat 'saai'. We overwegen bijvoorbeeld een deel van een wand met kleinere, gekleurde tegels te bedekken, maar welk deel zouden jullie adviseren?

Mooie badkamer, ik zou de WC niet voor de douch opening zetten. Je kan de design radiator en de wc omwillelen van plaats, de douch draaien. Dan heb je je handdoeken direct vanuit de douch en kijk je niet tegen de wc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:17
Wij zijn ook bezig met de badkamer voor ons nieuwe huis en lopen toch wel wat tegen de kosten aan.

Badkamer 1:
3x3.6m
Hoekbad, meubel, inloop douche
1 wand moet eruit en verplaats worden.

Badkamer 2:
1.4x2.15m
Douche, wc, meubel

2x aparte toilet met fontijn

Overal hot bath geborsteld nickel, 1x duurste geberit aquaclean, andere twee gewoon een mooie geberit pot. Kranen bijna allemaal inbouw.

Sanitair komt nu uit op zo’n 28k, tegels nog geen idee maar ik denk ook zo’n 10k?

Installatie verwacht ik nog een offerte van, maar ben bang dat dit ook snel 30k gaat worden. Is dat een gekke prijs?

Ben bang dat we in het totaal nog over de 70k heen gaan, word een beetje duizelig van de prijzen…
Is dit gewoon niet anders of kan dit veel goedkoper (maar ook luxe en goed)?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
dotcode schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:38:
[...]

Mooie badkamer, ik zou de WC niet voor de douch opening zetten. Je kan de design radiator en de wc omwillelen van plaats, de douch draaien. Dan heb je je handdoeken direct vanuit de douch en kijk je niet tegen de wc aan.
Dank! Is er dan voldoende ruimte voor de wc? En ook voor de doorgang van deur naar het centrum van de badkamer? Daar twijfelden we aan namelijk.

De douchedeuren nu kunnen trouwens zowel open richting de designradiator en wc. Die deur richting de wc zal niet helemaal open kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Perzikvrucht op 17-07-2024 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:52
Koptelefoontje schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:59:
Wij zijn ook bezig met de badkamer voor ons nieuwe huis en lopen toch wel wat tegen de kosten aan.

Badkamer 1:

Badkamer 2:

2x aparte toilet met fontijn
Voor twee badkamers en twee wcs vind ik dit nog wel meevallen. Zou op de tegels nog iets meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanisLupus27
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04 08:37
Zo, ik ben door een groot deel van het topic heen, ideaal zo'n topic! Na het lezen hiervan, meet met familie vrienden en kennisen te hebben overlegd, alsmede uitgebreid te hebben gesproken met een tweetal sanitair-verkopers en een aannemer hebben wij een duidelijk beeld van hoe en wat.

Wij hebben al een 3D-ontwerp en een uitgebreid idee van het sanitair dat er moet komen, als ook welke tegels we willen. Nu alleen de vraag, met wie gaan we in zee?

Onze badkamer is 2,80m lang en 2,30m breed. Er staat nu een broyeurtoilet, een enkelvoudige wasbak, een douchecabine en een inbouwligbad. Een eerste offerte voor sanitair kwam uit op EUR 7.500,-, maar zonder bad, alleen toilet, dubbele waskommen en een inloopdouche (en aanhorigheden als een radiotor en kranen). Daarbij vertelde de aannemer, die door de debstreffende verkoper was ingeschakeld, op ruim 14K uit te komen voor montage en materiaal. Voor het beeld, afgezien van de broyeur zou er alleen B-merk sanitair worden geplaatst... Wij hielden hier geen goed gevoel aan over, maar na het lezen van dit topic is een dergelijke prijs ook niet heel vreemd in deze tijd.

Voor ons is in beginsel van belang dat de sanitairverkoper zelf de aannemer inschakelt, met name mijn wederhelft vindt het van belang dat wij een enkel aanspreekpunt hebben. Zij heeft slechte ervaringen met losse aannemers voor dit soort projecten en veel mensen in onze kring ook. Wij zijn ons erva bewust dat je hierdoor wel meer betaald, wij weten alleen niet goed hoeveel dit nou precies is.

Iemand een goeie suggestie voor de regio Utrecht/Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Voor onze nieuwbouwwoning moeten we bepalen waar de leidingen voor de wastafel moeten komen. We overwegen de aanschaf van een meubel met ofwel een wastafel gecentreerd in het midden ofwel een meubel waarbij de wastafel aan de rechterzijde zit en je wat meer afleg ruimte hebt.

Is het bij de laatst genoemde opstelling te doen om leidingen aan te sluiten die midden achter het kastje zitten of moeten de leidingen heel netjes achter de wastafel zijn verwerkt?

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
Voor onze nieuwe badkamer ben ik aan het kijken naar een douche goot voor de inloopdouche, nu lees ik hier op het forum vooral over twee merken, I-drain en Easy drain, welke van de twee geniet jullie voorkeur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:57
.NCK schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:45:
Voor onze nieuwbouwwoning moeten we bepalen waar de leidingen voor de wastafel moeten komen. We overwegen de aanschaf van een meubel met ofwel een wastafel gecentreerd in het midden ofwel een meubel waarbij de wastafel aan de rechterzijde zit en je wat meer afleg ruimte hebt.

Is het bij de laatst genoemde opstelling te doen om leidingen aan te sluiten die midden achter het kastje zitten of moeten de leidingen heel netjes achter de wastafel zijn verwerkt?

Wat is jullie ervaring?
Ik zou alvast kijken naar welk(e) model(len) de voorkeur uitgaat en die installatietekening(en) checken.
Het kan per merk en per model meubel verschillen waar het leidingwerk aansluit. Dus daar valt weinig zinnigs over te zeggen.
max.v schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:03:
Voor onze nieuwe badkamer ben ik aan het kijken naar een douche goot voor de inloopdouche, nu lees ik hier op het forum vooral over twee merken, I-drain en Easy drain, welke van de twee geniet jullie voorkeur?
Wat bedoel je met voorkeur? Vormgeving? Gebruik?
Ik heb zelf een wtw tegeldrain van Easy drain en die bevalt heel goed. Elke paar weken even de afvoer legen van losse haren en er kan weinig mis gaan. Doordat er een tegel op ligt zie je hem bijna niet liggen; ik ben er blij mee.

[ Voor 26% gewijzigd door m181087 op 18-07-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
m181087 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:24:
Wat bedoel je met voorkeur? Vormgeving? Gebruik?
Ik heb zelf een wtw tegeldrain van Easy drain en die bevalt heel goed. Elke paar weken even de afvoer legen van losse haren en er kan weinig mis gaan. Doordat er een tegel op ligt zie je hem bijna niet liggen; ik ben er blij mee.
je ziet er inderdaad weinig van, dus ben met namen geïnteresseerd in kwaliteit en inbouw gemak.

ook wij willen een douche WTW, maar omdat heel het huis nu kaal is tot op het beton willen we een verticale WTW wegwerken in de nieuwe koof, deze schijnen een hoger rendement te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 18:15
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onze vragen:

Persoonlijk vind ik een wc midden in een badkamer niet zo mooi.
Ik zou de douche en wc omdraaien en van de douche dan een inloopdouche maken met de opening aan de badzijde. Muurtje tussen wc en douche. Even puzzelen of je dan uitkomt met ruimte tussen bad en douche.
max.v schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:48:
[...]

je ziet er inderdaad weinig van, dus ben met namen geïnteresseerd in kwaliteit en inbouw gemak.

ook wij willen een douche WTW, maar omdat heel het huis nu kaal is tot op het beton willen we een verticale WTW wegwerken in de nieuwe koof, deze schijnen een hoger rendement te hebben.
Als er een zware tegel op ligt dan is het wel iets moeilijker om de drain op te liften om de haren uit de drain te halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Arwen. op 18-07-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:06
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onze vragen:

Ik heb ongeveer een douchecombinatie ( duka 4000-s) als deze met pendeldeuren, maar in een veel kleinere badkamer als ruimte oplossing. Richting het toilet moet je daar wel voorzichtig mee zijn, denk aan kleine kinderen. Het rechterglasdeel op je tekening heb ik ipv muurtje en deur, een vast glasdeel en deur. Hier hangt een doucherek aan, vind ik handiger met schoonmaken dan nisjes en vaste rekjes aan de muur. Waar laat je het toiletpapier? De handdoek hang ik over de deur, zodat ik me in de nog warme ruimte af kan drogen. Maar begin met wat in de ruimte aanwezig is….. ik zou het liefst het toilet zo dicht mogelijk bij de afvoer willen en de douche bij de afzuiging (linksboven? Dan daar de douche) en van daaruit kijken wat de mogelijkheden zijn. De tegelgrootte; in deze ruimte is een 60 breedte tegel rustiger denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ladypurple schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Ik heb ongeveer een douchecombinatie ( duka 4000-s) als deze met pendeldeuren, maar in een veel kleinere badkamer als ruimte oplossing. Richting het toilet moet je daar wel voorzichtig mee zijn, denk aan kleine kinderen. Het rechterglasdeel op je tekening heb ik ipv muurtje en deur, een vast glasdeel en deur. Hier hangt een doucherek aan, vind ik handiger met schoonmaken dan nisjes en vaste rekjes aan de muur. Waar laat je het toiletpapier? De handdoek hang ik over de deur, zodat ik me in de nog warme ruimte af kan drogen. Maar begin met wat in de ruimte aanwezig is….. ik zou het liefst het toilet zo dicht mogelijk bij de afvoer willen en de douche bij de afzuiging (linksboven? Dan daar de douche) en van daaruit kijken wat de mogelijkheden zijn. De tegelgrootte; in deze ruimte is een 60 breedte tegel rustiger denk ik
Dank voor de suggesties. We overwegen inderdaad om de glasdeur tussen douche en WC te vervangen door een muur (hieronder aangegeven met een pijl), gezien de deur niet volledig open zal kunnen (door de WC) en dat we dan daar het toiletpapier kwijt kunnen. We twijfelen alleen of de douche dan niet te donker wordt en dat je bij het douchen tegen een muur aankijkt. Nu krijg je licht vanuit het raam (of lamp) en zou je nog door het raam kunnen kijken. Hoe denken jullie daarover?

We zijn overigens gebonden aan de WC afvoer linksonder, en dat betekent dat als we de WC verplaatsen er in ieder geval een verhoging naar de WC gemaakt moet worden voor de afvoer. Het leek ons dus het handigst om in die regio de WC te hebben. Omdat we toch een verhoging willen in de douche als een soort bankje, leek de huidige indeling een mooie oplossing. Of zien jullie alternatieven?

Hoe is jullie ervaring met 2 kommen als badkamer wastafel? We vinden het veel fraaier maar lezen wat negatieve ervaringen met water dat langs de kom op de meubels komt etc. Hoe is jullie ervaring daarmee (bijvoorbeeld met een 40 cm kom)?

De locatie van de afzuiging kunnen we zelf bepalen. Het bad willen we het liefst bij het raam tbv het zonlicht en eventueel naar buiten kunnen kijken als je in bad ligt.

Het is de eerste keer dat we een badkamer ontwerpen dus vinden het lastig om te bepalen wat een mooie maar ook wat een praktische indeling is (het laatste wat je wil is een mooie badkamer die totaal niet handig ingedeeld is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8gkh6XsRPJAJg4redu3Znd-EWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGzuI9DI4gIit7euCRni3kQq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 20-07-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:06
Perzikvrucht schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Dank voor de suggesties. We overwegen inderdaad om de glasdeur tussen douche en WC te vervangen door een muur (hieronder aangegeven met een pijl), gezien de deur niet volledig open zal kunnen (door de WC) en dat we dan daar het toiletpapier kwijt kunnen. We twijfelen alleen of de douche dan niet te donker wordt en dat je bij het douchen tegen een muur aankijkt. Nu krijg je licht vanuit het raam (of lamp) en zou je nog door het raam kunnen kijken. Hoe denken jullie daarover?

We zijn overigens gebonden aan de WC afvoer linksonder, en dat betekent dat als we de WC verplaatsen er in ieder geval een verhoging naar de WC gemaakt moet worden voor de afvoer. Het leek ons dus het handigst om in die regio de WC te hebben. Omdat we toch een verhoging willen in de douche als een soort bankje, leek de huidige indeling een mooie oplossing. Of zien jullie alternatieven?

Hoe is jullie ervaring met 2 kommen als badkamer wastafel? We vinden het veel fraaier maar lezen wat negatieve ervaringen met water dat langs de kom op de meubels komt etc. Hoe is jullie ervaring daarmee (bijvoorbeeld met een 40 cm kom)?

De locatie van de afzuiging kunnen we zelf bepalen. Het bad willen we het liefst bij het raam tbv het zonlicht en eventueel naar buiten kunnen kijken als je in bad ligt.

Het is de eerste keer dat we een badkamer ontwerpen dus vinden het lastig om te bepalen wat een mooie maar ook wat een praktische indeling is (het laatste wat je wil is een mooie badkamer die totaal niet handig ingedeeld is).

[Afbeelding]
ik had twee muren en dat is dus absoluut niet ruimtelijk. Wat ik bedoelde met muurtje is de rechterzijde, combinatie van muur en deur. Ik heb daar een vast glasdeel ( ipv dat muurtje) en dan de pendeldeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22
max.v schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:48:
[...]
De installatiehandleidingen (Technea en Itho) van verticale wtw’s zeggen dat hij bereikbaar moet blijven voor controle en onderhoud, een dichte koof is niet te adviseren. En je hebt problemen als hij toch gaat lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:05
Joove schreef op zondag 21 juli 2024 @ 07:27:
[...]

De installatiehandleidingen (Technea en Itho) van verticale wtw’s zeggen dat hij bereikbaar moet blijven voor controle en onderhoud, een dichte koof is niet te adviseren. En je hebt problemen als hij toch gaat lekken.
Hier vanuit projectbouw WTW in een koof in het trappengat. lijkt mij ook de enige mogelijkheid. Overigens na 18 jaar nog geen ‘controle’ nodig gehad. En als dat wel zo is, wip je de multiplex plaat van de koof er toch af? Er loopt daar wel meer wat kan lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
t14wo schreef op zondag 21 juli 2024 @ 07:55:
[...]

Hier vanuit projectbouw WTW in een koof in het trappengat. lijkt mij ook de enige mogelijkheid. Overigens na 18 jaar nog geen ‘controle’ nodig gehad. En als dat wel zo is, wip je de multiplex plaat van de koof er toch af? Er loopt daar wel meer wat kan lekken.
Ligt zeker aan het soort koof. Hier zou hij in een koof in het toilet met tegels moeten komen, voor mij een nogo. Ook met de berichten dat die dingen af en toe na x jaar beginnen te lekken/kapot gaan, zal van merk en productierun verschillen. Bij nieuwbouw wordt hij meestal in de meterkast/technische ruimte geplaatst, dat is een stuk makkelijker te doen dan in renovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:05
Joove schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Ligt zeker aan het soort koof. Hier zou hij in een koof in het toilet met tegels moeten komen, voor mij een nogo. Ook met de berichten dat die dingen af en toe na x jaar beginnen te lekken/kapot gaan, zal van merk en productierun verschillen. Bij nieuwbouw wordt hij meestal in de meterkast/technische ruimte geplaatst, dat is een stuk makkelijker te doen dan in renovatie.
Maar een WTW wordt onder de afvoer geplaatst. Dus dat betekent dat je dan onder je badkamer een ruimte hrbt waar tegels zijn? (Wc ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
t14wo schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:51:
[...]
Maar een WTW wordt onder de afvoer geplaatst. Dus dat betekent dat je dan onder je badkamer een ruimte hrbt waar tegels zijn? (Wc ofzo?)
Helaas wel voor een douche wtw. Jaren 80 huis met 1 standleiding (en ventilatie) in de hoek van het huis, dat is dan wel weer fijn, badkamer boven toilet. Optie voor mij huis was nog een koof bij de trap geweest, maar niet echt handig (2 gaten boren) en mooi (koof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:11
Perzikvrucht schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:08:
[...]

[Afbeelding]
Zorg dat je vrijstaande badkuip ook voldoende afstand tot de muur houdt. Anders wordt dat stuk straks een drama om schoon te houden.

Alternatief is een half-vrijstaand bad. Maar vrijstaand en dan wat ruimer afstand is ook heel mooi. Kan zijn dat je dan wel iets anders moet regelen voor de kraan.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
link0007 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:44:
[...]

Zorg dat je vrijstaande badkuip ook voldoende afstand tot de muur houdt. Anders wordt dat stuk straks een drama om schoon te houden.

Alternatief is een half-vrijstaand bad. Maar vrijstaand en dan wat ruimer afstand is ook heel mooi. Kan zijn dat je dan wel iets anders moet regelen voor de kraan.
Dank voor de suggestie! Maar dit is toch al een half-vrijstaand bad? De achterzijde staat voor een groot deel tegen de muur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
Joove schreef op zondag 21 juli 2024 @ 07:27:
[...]

Dat hoeft geen probleem te zijn, de leidingen worden weg gewerkt in de "cinewall" welke dus als koof gaat dienen en dan maken we aan de zijkant gewoon een inspectie luikje, deze zijn er in flink wat maten te krijgen en er zit al een gipsplaat op om strak af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hoe is jullie ervaring met solid surface wasbakken? We overwegen één van Detremmerie in de Top Solid lijn maar weten niet of het echt duurzaam is (vlekken etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:11
Perzikvrucht schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:22:
[...]

Dank voor de suggestie! Maar dit is toch al een half-vrijstaand bad? De achterzijde staat voor een groot deel tegen de muur aan.
Ah excuses, dan heb ik dat niet goed gezien (op mn telefoonschermpje). Dus de achterkant wordt tegen de muur gemonteerd? Mooi ontwerp zo (zolang je dus goed bij alle hoekjes kan om schoon te maken).

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombuurman88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:44
Perzikvrucht schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:21:
Hoe is jullie ervaring met solid surface wasbakken? We overwegen één van Detremmerie in de Top Solid lijn maar weten niet of het echt duurzaam is (vlekken etc.)?
Hier bevalt het erg goed, er blijven wel waterdruppels op staan.

Wel in het bezit van een ontharder waardoor er geen kalkvlekken ontstaan. dus geen probleem en bevalt erg goed.
Pagina: 1 ... 112 ... 123 Laatste