ik heb een badkamer en WC van ongeveer een vergelijkbare omvang gedaan vorig jaar.Koptelefoontje schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:59:
Wij zijn ook bezig met de badkamer voor ons nieuwe huis en lopen toch wel wat tegen de kosten aan.
Badkamer 1:
3x3.6m
Hoekbad, meubel, inloop douche
1 wand moet eruit en verplaats worden.
Badkamer 2:
1.4x2.15m
Douche, wc, meubel
2x aparte toilet met fontijn
Overal hot bath geborsteld nickel, 1x duurste geberit aquaclean, andere twee gewoon een mooie geberit pot. Kranen bijna allemaal inbouw.
Sanitair komt nu uit op zo’n 28k, tegels nog geen idee maar ik denk ook zo’n 10k?
Installatie verwacht ik nog een offerte van, maar ben bang dat dit ook snel 30k gaat worden. Is dat een gekke prijs?
Ben bang dat we in het totaal nog over de 70k heen gaan, word een beetje duizelig van de prijzen…
Is dit gewoon niet anders of kan dit veel goedkoper (maar ook luxe en goed)?
Heb geen bad geinstalleerd en een 2e douche heb ik dus ook niet.
Was qua materiaal net geen 10k kwijt. en dan heb ik zeker niet de goedkoopste tegels gekozen (eentje van 40 euro de m2 en eentje van 60m2 verhouding 70/30).
De rest heb ik zelf gedaan en was verder nog max 1000-1500 euro kwijt aan leidingwerk en klein materiaal.
Dus ja je kan met een beetje shoppen echt wel fink besparen op alleen al je spullen. Die moet je denk ik toch wel voor 20k inclusief tegels kunnen kopen.
Maar allles valt en staat met of je merkvast bent en of je een dure smaak hebt qua afwerkniveau van de onderdelen
tijd voor wat klusjes!