Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 113 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:10
Koptelefoontje schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:59:
Wij zijn ook bezig met de badkamer voor ons nieuwe huis en lopen toch wel wat tegen de kosten aan.

Badkamer 1:
3x3.6m
Hoekbad, meubel, inloop douche
1 wand moet eruit en verplaats worden.

Badkamer 2:
1.4x2.15m
Douche, wc, meubel

2x aparte toilet met fontijn

Overal hot bath geborsteld nickel, 1x duurste geberit aquaclean, andere twee gewoon een mooie geberit pot. Kranen bijna allemaal inbouw.

Sanitair komt nu uit op zo’n 28k, tegels nog geen idee maar ik denk ook zo’n 10k?

Installatie verwacht ik nog een offerte van, maar ben bang dat dit ook snel 30k gaat worden. Is dat een gekke prijs?

Ben bang dat we in het totaal nog over de 70k heen gaan, word een beetje duizelig van de prijzen…
Is dit gewoon niet anders of kan dit veel goedkoper (maar ook luxe en goed)?
8)7
ik heb een badkamer en WC van ongeveer een vergelijkbare omvang gedaan vorig jaar.
Heb geen bad geinstalleerd en een 2e douche heb ik dus ook niet.

Was qua materiaal net geen 10k kwijt. en dan heb ik zeker niet de goedkoopste tegels gekozen (eentje van 40 euro de m2 en eentje van 60m2 verhouding 70/30).

De rest heb ik zelf gedaan en was verder nog max 1000-1500 euro kwijt aan leidingwerk en klein materiaal.
Dus ja je kan met een beetje shoppen echt wel fink besparen op alleen al je spullen. Die moet je denk ik toch wel voor 20k inclusief tegels kunnen kopen.

Maar allles valt en staat met of je merkvast bent en of je een dure smaak hebt qua afwerkniveau van de onderdelen

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 16:03
in onze toekomstige badkamer wil ik de buitenwerkse hoeken afwerken zonder tegel profieltje door de tegels verstek te zagen met een Rubi Jolly. ik lees dat je het beste epoxy voegmiddel gebruikt om daarna de (kleine) voeg meet te vullen.

kan iemand een merk aanraden voor dit epoxy voegmiddel? ik heb zelfs ergens gelezen dat je het op kleur kan laten mengen, maar heb nog geen plek gevonden die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-05 19:39
Tenax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-05 07:01
Wat is het meest logische als we een op zolder een badkamer willen? We willen een inloopdouche.We dachten zelf langs het muurtje van kamer 2. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdPIroPjojGv76h1adW_O-7nuk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bIQSPWnNuXQmRFveEP1xG5Lx.png?f=fotoalbum_large

En dan een grote kamer realiseren met kleine badkamer.

[ Voor 5% gewijzigd door josefine op 27-07-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 19:17
josefine schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:55:
Wat is het meest logische als we een op zolder een badkamer willen? We willen een inloopdouche.We dachten zelf langs het muurtje van kamer 2. [Afbeelding]

En dan een grote kamer realiseren met kleine badkamer.
Mijn eerste ingeving zou dit zijn: de douche tegen de muur met de technische ruimte. Heb je de douche in ieder geval onder het hoge stuk en dan zou je er nog een wasmachine/wasmand o.i.d. naast kunnen zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYcgqOGbhAVwcALFwi0hso8O1nQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NlC0FveFIJiMIjHAUILRlt2m.png?f=fotoalbum_large

Daar wel bij gezegd dat het een beetje lastig is om te beoordelen hoe het huis er daadwerkelijk van binnen uit ziet. Want je zit ook nog met de schuinte van het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Even een check; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OD8dxGOgR-eBW5q9wCO8e0trK1I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b3trgmKJ1LomS9qa3LKoB6Fr.jpg?f=user_large

Ik krijg een easydrain geoffreerd met daar bovenop nog een tile inleg die 200 euro extra moet kosten. In totaal 600 inc de btw. Maar die dingen hebben toch gewoon modellen met een standaard tegelinleg voor rond de 350 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
YKla schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:53:
Even een check; [Afbeelding]

Ik krijg een easydrain geoffreerd met daar bovenop nog een tile inleg die 200 euro extra moet kosten. In totaal 600 inc de btw. Maar die dingen hebben toch gewoon modellen met een standaard tegelinleg voor rond de 350 euro?
Die prijzen slaan nergens op. Sowieso is easydrain overpriced. Ik heb er eentje van Sanitairkamer.nl. Kostte 100 euro. Perfect gemakkelijk te installeren. En als je de inleg omdraait, is het een tegleinlegrooster. De andere kant is gewoon RVS.

Dus ik zeg niet dst je genaaid wordt, maar het stinkt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
t14wo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:11:
[...]

Die prijzen slaan nergens op. Sowieso is easydrain overpriced. Ik heb er eentje van Sanitairkamer.nl. Kostte 100 euro. Perfect gemakkelijk te installeren. En als je de inleg omdraait, is het een tegleinlegrooster. De andere kant is gewoon RVS.

Ja dat gevoel krijg ik er wel een beetje door. We zijn echter de prijs onderhandelingen nog niet in.

Deze club rekent al percentages ‘korting’ in de offerte maar komen dan alsnog 500 euro hoger uit dan wanneer ik het via bijvoorbeeld badkamerXL doe.

Nu betaal ik met liefde 500 euro extra als dat ontzorgt wordt maar het is wat vreemd; sommige producten zijn ze 25%-30% goedkoper dan online (cobber inbouwdouche), andere zijn ze weer flink of een paar tientjes duurder (700 euro op een kast van Looox). Je zou toch denken dat zo’n zaak meer inkoopvoordeel heeft dan ik als particulier.

[ Voor 5% gewijzigd door YKla op 30-07-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Welk merk heeft diepe lades bij kasten zonder gat voor sifon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:32
t14wo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:11:
[...]

Inderdaad, ik werk meestal met die goedkope rvs drains (zijn bijna allemaal het zelfde) vind easydrain waardeloze drains.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Makrolon schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:10:
[...]

Inderdaad, ik werk meestal met die goedkope rvs drains (zijn bijna allemaal het zelfde) vind easydrain waardeloze drains.
Vooral ook omdat easydrain niet perse superieur is. Het is niet dat ze een bepaalde innovatie heb en gepatenteerd. Het is gewoon een rvs bak. Met daarin een roostertje voor haren en daaronder nog een sifonnetje.

Bij alle drains kan die er gemakkelijk uit. Zélf die ene van 100 euro. ;)
Deze heb ik gebruikt:
https://sanitairkamer.nl/...flens-70x7cm-sk50804.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:46
Iemand een tip voor de renovatie van ons toilet in de aanbouw welke in zijn geheel niet waterpas staat? Als ik alles waterpas monteer staat het optisch waarschijnlijk scheef (toiletpot tov muren). Nu staat het optisch recht en is er tijdens toiletbezoek niks van te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
mountaink schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:26:
Nu staat het optisch recht en is er tijdens toiletbezoek niks van te merken.
Dan is het toch goed zo?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
mountaink schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:26:
Iemand een tip voor de renovatie van ons toilet in de aanbouw welke in zijn geheel niet waterpas staat? Als ik alles waterpas monteer staat het optisch waarschijnlijk scheef (toiletpot tov muren). Nu staat het optisch recht en is er tijdens toiletbezoek niks van te merken.
Als je niks voelt is het toch prima dan? Overigens kan ik me dat lastig voorstellen. Zodra een toilet ook maar een paar mm uit lood staat voel je dat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 16:52

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Vooral ook omdat easydrain niet perse superieur is. Het is niet dat ze een bepaalde innovatie heb en gepatenteerd. Het is gewoon een rvs bak. Met daarin een roostertje voor haren en daaronder nog een sifonnetje.

Bij alle drains kan die er gemakkelijk uit. Zélf die ene van 100 euro. ;)
Deze heb ik gebruikt:
https://sanitairkamer.nl/...flens-70x7cm-sk50804.html
Je kunt het bij easydrain wel zien aan de type rvs wat zij gebruiken. Net een graad hoger dan de goedkopere alternatieven die het prima doen.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:13:
[...]

Je kunt het bij easydrain wel zien aan de type rvs wat zij gebruiken. Net een graad hoger dan de goedkopere alternatieven die het prima doen.
Weet niet wat je bedoelt met een graad hoger. Maar als je bedoelt dat het ‘netter’ geborsteld is, dan is dat voor een drain met tegelinleg toch niet nuttig. Je ziet toch alleen de randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:37:
[...]

Weet niet wat je bedoelt met een graad hoger. Maar als je bedoelt dat het ‘netter’ geborsteld is, dan is dat voor een drain met tegelinleg toch niet nuttig. Je ziet toch alleen de randjes.
Oh nee dat niet. De totale constructie is bij easydrain RVS316 dacht ik. En bij goedkopere versies RVS304. Dat waren naar mijn idee toen de voornaamste verschillen. En idd in afwerking zou je, als je kritisch bent, wellicht wat kunnen opmerken.

Ik heb een drain van Brauer. Dik tevreden. Had wel last van vliegroest na de verbouwing. Vergeten de boel goed weg te spoelen. Da's wel zonde maar ach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
josefine schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:03:
Welk merk heeft diepe lades bij kasten zonder gat voor sifon?
Looox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:58
ViezeVis schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:44:
[...]

Oh nee dat niet. De totale constructie is bij easydrain RVS316 dacht ik. En bij goedkopere versies RVS304.
@t14wo
RVS 316 en RVS 304 zijn twee verschillende typen roestvaststaal, vanwege een andere samenstelling (legering). Van deze twee is RVS 316 meer corrosiebestendig dan RVS 304 en kwalitatief iets beter (en duurder).

Hier kun je meer lezen over de verschillen tussen beide:
https://hego.nl/welke-materiaalkeuze-rvs-304-of-rvs-316/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:44:
[...]

Oh nee dat niet. De totale constructie is bij easydrain RVS316 dacht ik. En bij goedkopere versies RVS304. Dat waren naar mijn idee toen de voornaamste verschillen. En idd in afwerking zou je, als je kritisch bent, wellicht wat kunnen opmerken.

Ik heb een drain van Brauer. Dik tevreden. Had wel last van vliegroest na de verbouwing. Vergeten de boel goed weg te spoelen. Da's wel zonde maar ach.
Helder! Dan snap ik het. Helemaal met de twchnische uitleg van @arpeggio.

Toch kan je je afvragen of het iets toevoegt. Dat afvragen doe ik dan dus hardop. :) je kan de drain ook van leger grade magnesium maken. Maar wat doet het met de levensduur.

Denk niet dst ik ooit heb gehoord of gelezen dat een drain is gaan lekken door ouderdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Ik heb een vaste klusser. Zeer betrouwbaar. 1 badkamer gaat hij doen waar alleen de aansluitingen zitten. Hier komt een douche met cabine/wanden, wc, meubel met wastafel en spiegelkast. Ook gaat hij betegelen tot aan het plafond Ongveer 6m2 groot. Badkamer twee gaat hij de douche installeren met cabine/wanden en badkamermeubel met spiegelkast. Hoeveel uur is hij daarmee bezig? Ongeveer? Iemand een indicatie? Is 50 uur reëel? Ik vraag dit omdat hij 45 rekent, wil een schatting hebben wat reëel is. Hij werkt zeer snel, is zeer ervaren, 60 plusser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:38
josefine schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 06:56:
Ik heb een vaste klusser. Zeer betrouwbaar. 1 badkamer gaat hij doen waar alleen de aansluitingen zitten. Hier komt een douche met cabine/wanden, wc, meubel met wastafel en spiegelkast. Ook gaat hij betegelen tot aan het plafond Ongveer 6m2 groot. Badkamer twee gaat hij de douche installeren met cabine/wanden en badkamermeubel met spiegelkast. Hoeveel uur is hij daarmee bezig? Ongeveer? Iemand een indicatie? Is 50 uur reëel? Ik vraag dit omdat hij 45 rekent, wil een schatting hebben wat reëel is. Hij werkt zeer snel, is zeer ervaren, 60 plusser.
2 badkamers betegelen en alles monteren in 50 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Guido7619 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:26:
[...]

2 badkamers betegelen en alles monteren in 50 uur?
Nieuwbouw. 1 badkamer is al betegeld. Daar paar dingen alleen installeren.

Andere badkamer wel alles doen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
josefine schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:28:
[...]

Nieuwbouw. 1 badkamer is al betegeld. Daar paar dingen alleen installeren.

Andere badkamer wel alles doen idd.
lijkt mij extreem positief, nagenoeg onmogelijk om dat in een weekje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Guido7619 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:00:
[...]

lijkt mij extreem positief, nagenoeg onmogelijk om dat in een weekje te doen.
2 weken reëel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:12
Ik heb het hier al eens eerder gepost, maar in mijn badkamer (2,5 * 3) en toilet (1*1) gingen precies 100 werkuren. Ik heb ze bijgehouden.
Slopen heb ik zelf gedaan, dus dat ging om wat leiding werk verleggen, opbouw wandjes, tegelen en montage.
Klinkt als veel uren, maar ik vond dat ze destijds best snel werkten.

[ Voor 3% gewijzigd door m181087 op 03-08-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:22
Voor een ervaren iemand denk ik dat 2 weken fulltime redelijk is inderdaad. Het kan altijd sneller maar boed je vaak in op kwaliteit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

josefine schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 06:56:
Wat verwacht hij zelf qua tijd?
En vergelijken met anderen is niet reëel, formaat tegels, meubel, spiegelkast, douchecabine is in elke badkamer anders.
Bijvoorbeeld een vaste wand plaatsen voor een inloopdouche of een vijfhoek monteren, daar zit nogal verschil in.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
edsandje schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:47:
[...]

Wat verwacht hij zelf qua tijd?
En vergelijken met anderen is niet reëel, formaat tegels, meubel, spiegelkast, douchecabine is in elke badkamer anders.
Bijvoorbeeld een vaste wand plaatsen voor een inloopdouche of een vijfhoek monteren, daar zit nogal verschil in.
We hebben binnenkort gesprek met hem om alles door te nemen. Naast de badkamers gaat hij ook de keuken plaatsen, de veranda en de zolder af maken. Dan gaan we uiteraard ook vragen hoe lang het ongeveer duurt. Het blijft bizar hoeveel het scheelt met prijzen van de bouwer en prijzen van bad- en keukenzaken. De bouwer vraagt 25k voor een tweede badkamer, hier zit dan nog geeneens een meubel bij. Als ik bij megabad kijk ben ik voor 4k klaar (douche,douchewand, spiegelkast, meubelkast met kraan en wc). Bijna alles v en b. Tegels max 1,5k inclusief toebehoren. Reken ik twee weken werk, max 4k arbeid (zal denk ik teveel zijn) zit ik op nog geen 10k voor badkamer precies zoals ik hem hebben wil.

[ Voor 15% gewijzigd door josefine op 04-08-2024 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

josefine schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 06:44:
[...]

We hebben binnenkort gesprek met hem om alles door te nemen. Naast de badkamers gaat hij ook de keuken plaatsen, de veranda en de zolder af maken. Dan gaan we uiteraard ook vragen hoe lang het ongeveer duurt. Het blijft bizar hoeveel het scheelt met prijzen van de bouwer en prijzen van bad- en keukenzaken. De bouwer vraagt 25k voor een tweede badkamer, hier zit dan nog geeneens een meubel bij. Als ik bij megabad kijk ben ik voor 4k klaar (douche,douchewand, spiegelkast, meubelkast met kraan en wc). Bijna alles v en b. Tegels max 1,5k inclusief toebehoren. Reken ik twee weken werk, max 4k arbeid (zal denk ik teveel zijn) zit ik op nog geen 10k voor badkamer precies zoals ik hem hebben wil.
Nieuwbouw is altijd duur bij meerwerk of extra aanpassingen. Het grote voordeel is dat je huis wordt opgeleverd en alles klaar is.
Gewoon je eigen installateur om een prijs vragen, je geeft aan erg tevreden over hem te zijn en als je toch wil vergelijken dan bij een andere partij offerte opvragen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:34
Kan prima.

Maar gozer is zeer betrouwbaar en werkt zeer snel dus dan moet het zeker goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:34
Iemand misschien een gouden tip om deze witte waas van de tegel te krijgen? Heb al flink lopen poetsen met groene zeep, azijn, kalkreiniger… maar helaas niets lijkt te helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHeo8wIaP_KzuVaXMxNJVUFsdDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwEvEWEdHpaHtMA4Xt0GVJ6J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door MisterX333 op 05-08-2024 17:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido7619
Cementsluier verwijderaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:26
MisterX333 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:11:
Iemand misschien een gouden tip om deze witte waas van de tegel te krijgen? Heb al flink lopen poetsen met groene zeep, azijn, kalkreiniger… maar helaas niets lijkt te helpen.

[Afbeelding]
Soda met wat azijn?
Misschien even een handdoek als een ring om de vlek heenleggen, zodat het soda/azijn mengsel even kan inwerken en niet meteen naar het afvoerputje loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Arwen. op 06-08-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:51

Fanta

FordPerformance™️

Is het natuursteen? Ga dan vooral niet met antikalk e.d. aan de gang, dat maakt het alleen maar erger.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:24

[Afbeelding]
Moeller HMK R158

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:17
Afhankelijk van de aard van de vervuiling op de tegel inderdaad HMK R158 (alkalisch) of de HMK R183 (zuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

[Afbeelding]
Is het kalk?

Heb zelf trouwens erg hardnekkige kalkvlekken en die kan ik alleen mechanisch verwijderen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:34
icecreamfarmer schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

Is het kalk?

Heb zelf trouwens erg hardnekkige kalkvlekken en die kan ik alleen mechanisch verwijderen.
Het is inderdaad kalk. Heeft een tijdje een bakje opgestaan waardoor water is blijven liggen… en er dus een mooie waas in de tegel heeft kunnen trekken..

Bedankt voor de tips. Is dat HMK een beetje sterk spul, of ook een standaard kalk reiniger? Azijn met soda heb ik geprobeerd maar helaas helpt dit niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:24
MisterX333 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:19:
[...]

Het is inderdaad kalk. Heeft een tijdje een bakje opgestaan waardoor water is blijven liggen… en er dus een mooie waas in de tegel heeft kunnen trekken..

Bedankt voor de tips. Is dat HMK een beetje sterk spul, of ook een standaard kalk reiniger? Azijn met soda heb ik geprobeerd maar helaas helpt dit niets.
Dat is echt sterk spul

Bijna 2025

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:49
Jammer dat er zo weinig foto's opstaan van badkamers die af zijn. Ik zal het tzt doen. Dat zegt veel meer dan duizend woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik zoek me momenteel ellendig naar een douchegoot van 120cm incl muurflens. Weet iemand waar ik eens een poging kan wagen? Lijkt wel alsof deze afmeting alleen met vloerflens verkrijgbaar is… Als dat zo is, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
Exterminator schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:11:
Ik zoek me momenteel ellendig naar een douchegoot van 120cm incl muurflens. Weet iemand waar ik eens een poging kan wagen? Lijkt wel alsof deze afmeting alleen met vloerflens verkrijgbaar is… Als dat zo is, waarom?
Ik had zelf de Easydrain R-Line Color Wall op het oog. Deze is voor muurbevestiging en verkrijgbaar in 120 cm. Bij wamteservice verkrijgbaar, ook mooi geprijsd. Kon niet zo snel vinden of er een flens bij zat, maar het installatiefilmpje laat dit wel zien.

YouTube: Linear shower drain installation – Easy Drain R-line (English)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:27
https://www.easydrain.nl/product/modulo-taf/
Hier zit een muur flens bijgeleverd, je kan het zowel in de vloer als tegen een muur plaatsen.
( heb vorige week een 700 versie hier ingebouwd, zij dan niet tegen de muur, maar wel een flens nog in de doos.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 16:18
Wij hebben een nieuwe woning kunnen kopen en daar willen we wat zaken aanpakken. Waaronder ook de badkamer. Nu zijn we bij een partij geweest waar we een goed gevoel over hebben en die ons al goed heeft geholpen met de indeling aanpassen etc. De offerte inmiddels gekregen en daar schrikken we toch wel wat van:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben ik nu helemaal wereldvreemd als ik denk dat dit heel erg duur is, of is dit tegenwoordig een prima prijs? Feit is natuurlijk dat ik zelf niet handig genoeg ben (en de tijd niet heb) om dit zelf te doen. Verkoper geeft aan dat ze minimaal 2 weken bezig zijn, en verwacht zelfs 3 weken.

Wat is nu realistisch. Wij zaten eigenlijk met een prijs tussen de 25000 en 30000 in ons hoofd (alleen dan wel gebaseerd op de offerte die op 38000,- uitkwam. Is dit dan zo onrealistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossboss
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 08:51
Tribunus schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:07:
Wij hebben een nieuwe woning kunnen kopen en daar willen we wat zaken aanpakken. Waaronder ook de badkamer. Nu zijn we bij een partij geweest waar we een goed gevoel over hebben en die ons al goed heeft geholpen met de indeling aanpassen etc. De offerte inmiddels gekregen en daar schrikken we toch wel wat van:

***members only***

Ben ik nu helemaal wereldvreemd als ik denk dat dit heel erg duur is, of is dit tegenwoordig een prima prijs? Feit is natuurlijk dat ik zelf niet handig genoeg ben (en de tijd niet heb) om dit zelf te doen. Verkoper geeft aan dat ze minimaal 2 weken bezig zijn, en verwacht zelfs 3 weken.

Wat is nu realistisch. Wij zaten eigenlijk met een prijs tussen de 25000 en 30000 in ons hoofd (alleen dan wel gebaseerd op de offerte die op 38000,- uitkwam. Is dit dan zo onrealistisch?
Wij hebben onze badkamer en toilet beneden afgelopen jaar aangepakt. Op de bovenverdieping zat nog geen Badkamer, deze is in een voormalig slaapkamer aangebracht. De badkamer is vergelijkbaar aan formaat als die van jou, maar dan met een schuine wand.

Totaal waren wij voor materiaal en arbeid 33k kwijt, ook door alles te regelen via 1 bedrijf. We hadden op zich geen enorm dure uitschieters, maar hebben wel voor een bepaalde kwaliteit gekozen. We hebben ons er maar bij neergelegd en het bedrag overgemaakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:03

***members only***

Dat kan natuurlijk veel goedkoper. Maar hangt ook af van welk merk je neemt.

Zo heb ik een Villeroy en boch wastafelonderkast 1M breed 2 lades, voor 500 euro gekocht. Ophangen is 1 uurtje werk. Laat het een installateur doen voor 100 euro per uur, dan nog kom je veel goedkoper uit.

De radiator voor 1300 euro vind ik wel vrij belachelijk duur. Dat is namelijk zo simpel als 4 gaatjes boren en stekker in stopcontact. Een losse radiator , deze lijkt aardig op die van je foto, kost je ongeveer de helft: https://www.tegeldepot.nl...PRJmf-Bnkp_hoCrG0QAvD_BwE (enfin, deze is niet elektrisch)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mountaink

Ik zou al afhaken bij het feit dat ze geen merken en types vermelden. Je wilt zelf weten of je een beetje kwaliteit hebt of veel te betaalt wat online voor de helft te koop staat (en daar vaak ook nog wat van de prijs af kan). Bijvoorbeeld de toiletten, voor 1800 euro heb je al twee Villeroy & Boch Subway 3.0 (populaire pot) met Geberit UP320 (best verkochte reservoir) met bedieningsplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:13

***members only***

Beetje aan de tegels te zien gaat het om een ruimte van circa 4x2m?

Zo vind ik de tegelprijzen exorbitant hoog. Als m'n inschatting kwa ruimte een beejte klopt heb je +/-40m2 aan tegels nodig. Met 8500 aan tegels, heb je een m2 prijs van 212eu...
Kijk eens online (bijvoorbeeld hier) wat een vergelijkbare tegel is, met welke prijs.

Wat de rest van de materialen is lastig aan te geven zonder uitsplitsing v/d offerte. Hangt er vanaf welke merken je hebt. Voor dat geld zou ik toch wel A merken verwachten en geen huismerken.

Fontein en douche vind ik geen vreemde prijs. Tuurlijk is het goedkoper te krijgen, maar is maar net welke keuzes(en hier ook weer merk) je maakt.
Badmeubel is ook wel heel erg hoog, maar daar heb je ook wel uitschieters in design in.
Je moet dan bij jezelf afvragen wat maakt dit model het deze prijs waard, of is er iets vergelijkbaars te verkrijgen voor de helft van de prijs.

Overigens zou ik voor die 800eu aan sloopkosten er nog eens goed over nadenken. Dat is namelijk echt geen verkeerde prijs. Ik zou het er wel voorover hebben terwijl ik iemand ben die graag alles zelf doet. Maar 800eu koop je jezelf een hoop gezeur mee af.

Wat 2 weken uitvoering betreft is geen verkeerde inschatting.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:36

***members only***

Is wel een serieus bedrag voor een badkamer, maar je doet wel alles gelijk goed.
Je bent zelf niet handig dus je zal wel moeten?.

Als je ergens op wil bezuinigen is het je badmeubel en inbouwkranen en\of bad.
Bij de 1 is het voor een kraan €1000 en voor de ander wel het dubbele. Dat is heel erg merkgebonden.

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 200L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619

***members only***

Het is natuurlijk een hele stevige prijs en vast even slikken. Maar heb je ook al een beetje rondgekeken bij verschillende zaken wat je mooi vindt en welk prijskaartje daar aan hangt?

Verschillende merken kranen en daarin zijn er ook nog weer dure en voordeligere versies. Badmeubels kan je echt zo duur maken als je wilt, maar een Ikea badmeubel is bv. ook heel netjes.

Tegels valt vaak een iets voordeligere variant van te krijgen als je eens rondkijkt bij diverse tegelzaken.

Ja en welke zaak ben je ingestapt. Ga eens en uurtje kijken bij bv. X2O ofzo. Je kunt natuurlijk direct naar De Eerste Kamer gaan, daar alles uitzoeken wat je mooi vindt zonder naar de prijs te kijken en daarna schrikken van de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine

***members only***

1 april grap? Arbeid voor 2 weken bij een geniale klusser kost mij 4400.

Zie idealo voor Duitse prijzen. Tegels bebo of tegelsinhuis. Tegels kosten max 2k inclusief lijm en voegspul.

Zie megabad reuter etc voor Duitse prijzen. Met 6k is het betaald. Zit je afgerond op max 13k. Is de laagste prijs die er is. 30% marge erbij kom je op 17k.

Meer zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Crossboss schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Wij hebben onze badkamer en toilet beneden afgelopen jaar aangepakt. Op de bovenverdieping zat nog geen Badkamer, deze is in een voormalig slaapkamer aangebracht. De badkamer is vergelijkbaar aan formaat als die van jou, maar dan met een schuine wand.

Totaal waren wij voor materiaal en arbeid 33k kwijt, ook door alles te regelen via 1 bedrijf. We hadden op zich geen enorm dure uitschieters, maar hebben wel voor een bepaalde kwaliteit gekozen. We hebben ons er maar bij neergelegd en het bedrag overgemaakt. 8)7
Wat je eigenlijk zegt is dat jij een slaapkamer hebt laten ombouwen, dat is dan veel meer installatie werk dan het verbouwen van een badkamer. En in mijn geval blijven de aansluitingen op dezelfde plek. Enige wat men moet aanpassen is bij de douche naar de mengkraan links in plaats van de wand waar het nu zit. En het infrezen van de goot dan uiteraard.
Draakje5 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:25:
[...]

Dat kan natuurlijk veel goedkoper. Maar hangt ook af van welk merk je neemt.

Zo heb ik een Villeroy en boch wastafelonderkast 1M breed 2 lades, voor 500 euro gekocht. Ophangen is 1 uurtje werk. Laat het een installateur doen voor 100 euro per uur, dan nog kom je veel goedkoper uit.

De radiator voor 1300 euro vind ik wel vrij belachelijk duur. Dat is namelijk zo simpel als 4 gaatjes boren en stekker in stopcontact. Een losse radiator , deze lijkt aardig op die van je foto, kost je ongeveer de helft: https://www.tegeldepot.nl...PRJmf-Bnkp_hoCrG0QAvD_BwE (enfin, deze is niet elektrisch)
Ik ben zelf nog niet zeker of ik een elektrische variant wil, maar ik wil uiteindelijk wel naar een warmtepomp. Lijkt mij dan beter een radiator te kiezen die ook daarop aangesloten kan worden (LTV)

En het merk is mij nu niet duidelijk (ja A-merk volgens de verkoper) Ik zal dat eens gaan opvragen, dit is ook niet te vergelijken met iets nu.
mountaink schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:35:
[...]

Ik zou al afhaken bij het feit dat ze geen merken en types vermelden. Je wilt zelf weten of je een beetje kwaliteit hebt of veel te betaalt wat online voor de helft te koop staat (en daar vaak ook nog wat van de prijs af kan). Bijvoorbeeld de toiletten, voor 1800 euro heb je al twee Villeroy & Boch Subway 3.0 (populaire pot) met Geberit UP320 (best verkochte reservoir) met bedieningsplaten.
Dit is de eerste badkamer verkoper waar we naartoe zijn geweest. Ik zal ze even vragen te specificeren met welke merken ze werken. Kreeg tijdens het gesprek niet het gevoel dat ze ook andere merken leverde die wellicht niet A merk waren, maar qua kwaliteit wel gewoon goed.
Flix20 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Beetje aan de tegels te zien gaat het om een ruimte van circa 4x2m?

Zo vind ik de tegelprijzen exorbitant hoog. Als m'n inschatting kwa ruimte een beejte klopt heb je +/-40m2 aan tegels nodig. Met 8500 aan tegels, heb je een m2 prijs van 212eu...

Wat de rest van de materialen is lastig aan te geven zonder uitsplitsing v/d offerte. Hangt er vanaf welke merken je hebt. Voor dat geld zou ik toch wel A merken verwachten en geen huismerken.

Badmeubel is ook wel heel erg hoog, maar daar heb je ook wel uitschieters in design in.
In de offerte gaan ze uit van 76m2 (incl de wc beneden) dus de m2 prijs is zo rond de 105 per m2. Vindt ik alsnog erg hoog en dit is ook de post waar we een redelijke besparing kunnen halen. En daar heeft de verkoper ook direct in meegedacht en ons verschillende opties laten zien. Met deze opties besparen we dan ongeveer 4000 euro. En dat leek mij dan weer een redelijk prijs.
Krissiejj schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

Is wel een serieus bedrag voor een badkamer, maar je doet wel alles gelijk goed.
Je bent zelf niet handig dus je zal wel moeten?.

Als je ergens op wil bezuinigen is het je badmeubel en inbouwkranen en\of bad.
Bij de 1 is het voor een kraan €1000 en voor de ander wel het dubbele. Dat is heel erg merkgebonden.
Zoals aangegeven zal ik de merken etc eens opvragen en eens kijken of niet iets vergelijkbaars kunnen vinden. We willen wel kwaliteit maar aangezien ik er geen verstand van heb, weet ik het verschil niet tussen een A en een B merk. De badkuip kan volgens het internet ook makkelijk voor de helft van het geld, maar wat is dan het kwaliteitsverschil (en dat weet ik pas als ik het merk van de huidige aanbieding weet)
josefine schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:44:
[...]

1 april grap? Arbeid voor 2 weken bij een geniale klusser kost mij 4400.

Zie idealo voor Duitse prijzen. Tegels bebo of tegelsinhuis. Tegels kosten max 2k inclusief lijm en voegspul.

Zie megabad reuter etc voor Duitse prijzen. Met 6k is het betaald. Zit je afgerond op max 13k. Is de laagste prijs die er is. 30% marge erbij kom je op 17k.

Meer zou ik niet doen.
Die geniale klusser die kennen wij dus niet. Ik hoor het overal maar niemand heeft vervolgens contact gegevens om eens een babbeltje te maken met zo'n klusser. Dat maakt het wel wat lastiger voor ons. Megabad Reuter, bedoel je daar https://www.reuter.com mee?

-------------------

Allen in ieder geval al hartelijk dank voor jullie input. Ik heb weer even wat huiswerk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josefine
@Tribunus ik heb je keurig de naam de gestuurd per pb. Zoek gewoon op idealo zie je veel Duitse aanbieders scheelt extreem veel met NL

[ Voor 41% gewijzigd door josefine op 09-08-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
josefine schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:47:
@Tribunus ik heb je keurig de naam de gestuurd per pb. Zoek gewoon op idealo zie je veel Duitse aanbieders scheelt extreem veel met NL
klopt wel, als je alles bij de goedkoopste aanbieder koopt kun je jezelf veel besparen ja. Maar veel mensen willen ontzorgt worden en het door 1 partij laten uitvoeren. En daar valt wel wat voor te zeggen. Alles zelf kopen en door een zelf gevonden mannetje laten installeren kan voordelig uitpakken maar kan ook heel verkeerd uitpakken.

Desalniettemin zit er natuurlijk nog veel prijsverschil tussen de verschillende badkamerzaken en met name de winstmarge van de producten die ze verkopen.

Het is wel enigszins naïef om zonder eerst jezelf een beetje te verdiepen in prijzen en merken zomaar een badkamerzaak binnen te stappen. Uren bezig zijn met uitzoeken van wat je wilt en offerte maken en daarna jezelf verbazen over de prijs.

Alsof je bij Audi een A6 uitzoekt, alle opties aanvinkt die je mooi vindt en daarna op het autoweek forum je beklaagt dat een gezinsauto vandaag de dag wel flink aan de prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Guido7619 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 04:24:
[...]

Het is wel enigszins naïef om zonder eerst jezelf een beetje te verdiepen in prijzen en merken zomaar een badkamerzaak binnen te stappen. Uren bezig zijn met uitzoeken van wat je wilt en offerte maken en daarna jezelf verbazen over de prijs.

Alsof je bij Audi een A6 uitzoekt, alle opties aanvinkt die je mooi vindt en daarna op het autoweek forum je beklaagt dat een gezinsauto vandaag de dag wel flink aan de prijs is.
Kijk, je moet ergens beginnen toch? En natuurlijk hebben wij van te voren wel wat prijzen bekeken. Maar wat is dan de kwaliteit van hetgeen je bekijkt?

En dan blijkt inderdaad dat het sanitair veel en veel goedkoper kan. Maar dan wil ik alsnog appels met appels kunnen vergelijken.

Naïef wil ik mezelf niet noemen. Er valt wat mij betreft zonder enige kennis weinig merk onderzoek te doen. Bekende namen kennen we wel maar is dat kwaliteit? Ik vergelijk het liever met de DMG. Heul veul winkels en heel groot, maar is het kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritskew
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 13:02
Ik vond het ook wel nuttig om zonder enige voorkennis eens bij een keukenzaak langs te gaan. Best wel handig om een lijstje mee te krijgen van dingen die je nodig hebt, maar misschien zelf niet gelijk aan denkt (sifon, drain, stop, etc)

Daarna op internet prijzen/kwaliteit vergelijken van de onderdelen en dan tot de conclusie komen dat het toch wel wat goedkoper kan, voor A-merk kwaliteit. :)
Ben twee weken geleden in Duitsland langs geweest bij een tegelhandel. Goede wand/vloertegels waren c. €35/m2, luxe accenttegeltjes c. €70/m2

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Tribunus schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 07:43:
[...]

Kijk, je moet ergens beginnen toch? En natuurlijk hebben wij van te voren wel wat prijzen bekeken. Maar wat is dan de kwaliteit van hetgeen je bekijkt?

En dan blijkt inderdaad dat het sanitair veel en veel goedkoper kan. Maar dan wil ik alsnog appels met appels kunnen vergelijken.

Naïef wil ik mezelf niet noemen. Er valt wat mij betreft zonder enige kennis weinig merk onderzoek te doen. Bekende namen kennen we wel maar is dat kwaliteit? Ik vergelijk het liever met de DMG. Heul veul winkels en heel groot, maar is het kwaliteit?
ja inderdaad moet je ergens beginnen. Maar zonder veel context van welke materialen erin je offerte staan is het moeilijk beoordelen of het teveel is of niet.

Of iets kwaliteit is zul je ook zelf een beetje moeten onderzoeken via google en forums bv. En zelf voelen.

En gewoon 1 bepaald onderdeel ervan, bv. de wastafel kraan even door google halen. Dan zie je al veel prijsverschillen. Daarmee krijg je ook een beeld in welke winstmarge de winkel ongeveer valt waarvan je nu een offerte hebt liggen.

Maar goedkoop is een badkamer ook niet en zeker als je wat luxe en iets moois wilt schiet de prijs al gauw omhoog.

En DMG levert denk ik niet direct slechte keukens, maar het hele onderhandelings proces is voor velen juist de reden er niet binnen te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
Wat vinden van de volgende montage offerte?

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door YKla op 12-08-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
YKla schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:05:

***members only***
Niet erg gespecificeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
Fair enough. Bijgesloten 😁
Ik vond m zelf eigenlijk best netjes. Dekvloer, vloerverwarming en spanplafond komt samen rond de 4. Dat betekent 10k voor de ‘algemene’ installatie.

Members only:

[ Voor 16% gewijzigd door YKla op 12-08-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
@YKla de specificatie van de werkzaamheden is best netjes, nu is het nog vooral even zoeken naar wat er NIET in staat. Is de MV box inclusief montage bijvoorbeeld? Monteren spiegel post is ook niet achterlijk zoals in projectbouw.

Moest best even gniffelen om "tegekwerk" trouwens..

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
YKla schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:05:

***members only***
Ik zie vooral montage in de specificatie. Bijvoorbeeld je douche. Zit daar ook het materiaal bij? Dan heb je niet heel duur spul volgens mij.

Er worden nergens merken benoemd, behalve van de Geberit inbouw en Uponor leidingen. Opzich niet de meest belangrijke zaken om een merk te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
mountaink schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:17:
[...]

Ik zie vooral montage in de specificatie. Bijvoorbeeld je douche. Zit daar ook het materiaal bij? Dan heb je niet heel duur spul volgens mij.

Er worden nergens merken benoemd, behalve van de Geberit inbouw en Uponor leidingen. Opzich niet de meest belangrijke zaken om een merk te benoemen.
Nee dit is puur montage. Dus dat kan wel kloppen. Inbouw reservoir zit er al in en er zit een wtw in die is zometeen vanuit het project afgebouwd en monteert. Die kan er dus nog uit. Totaalplaatje komt op zo’n 30k uit. (Veel hotbath en looox, dat is aan de prijs).

[ Voor 3% gewijzigd door YKla op 12-08-2024 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
big bang schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:08:
@YKla de specificatie van de werkzaamheden is best netjes, nu is het nog vooral even zoeken naar wat er NIET in staat. Is de MV box inclusief montage bijvoorbeeld? Monteren spiegel post is ook niet achterlijk zoals in projectbouw.

Moest best even gniffelen om "tegekwerk" trouwens..
Er staat inclusief montage en inregelen, dus dat denk ik wel? Maar die hebben we niet nodig. Wtw wordt wel afgemonteerd. Ik vond 45 euro om een spiegel op te hangen wel serieus geld 😅

[ Voor 5% gewijzigd door YKla op 12-08-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
Wij krijgen in oktober de sleutel van onze nieuwe woning en gaan de badkamer renoveren, de oude er helemaal uit en we laten een nieuwe plaatsen. We hebben een badkamer uitgekozen maar ik twijfel nog over bepaalde opties (puntjes op de i). Qua wastafel hebben we gekozen voor keramisch maatwerk in dezelfde keramische tegel als op de muur komt, met een slab, een beetje dit idee: https://www.badkamerxxl.n...xdxh#section-configurator

Nu vragen wij ons af of iemand ervaring heeft met keramische slabs (en de onzichtbare afvoer). Werkt dit in praktijk goed, beschadigt de slab makkelijk als je hem wil verwijderen om eens grondig schoon te maken? We zijn benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:13
YKla schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:17:
[...]

Ik vond m zelf eigenlijk best netjes. Dekvloer, vloerverwarming en spanplafond komt samen rond de 4. Dat betekent 10k voor de ‘algemene’ installatie.

***members only***
Ik snap dat niets gratis is, en chappeau voor deze offerte die zo gespecificeerd is.
Maar als ik posten zie als 'ophangen toilet garnituur 65 eu p/ruimte dan denk je ook... 65 eu voor het boren van 2 gaten om een wc rol houder op te hangen 8)7 8)7
Maargoed, door dit soort reacties snap ik ook hele goed dat ze de offertes niet willen specificeren.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
YKla schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:17:
[...]

***members only***
Ik vind hem ook wel meevallen eigenlijk. Die kleine posten zou ik niet teveel waarde aan hechten, die vallen weg in het totaal.
Bij onze badkamer en toilet waren de montagekosten ongeveer gelijk (2,5x3 en 1x1). Bij ons deed de badkamerzaak de montage ipv een losse aannemer.

[ Voor 5% gewijzigd door m181087 op 13-08-2024 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
Flix20 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

Ik snap dat niets gratis is, en chappeau voor deze offerte die zo gespecificeerd is.
Maar als ik posten zie als 'ophangen toilet garnituur 65 eu p/ruimte dan denk je ook... 65 eu voor het boren van 2 gaten om een wc rol houder op te hangen 8)7 8)7
Maargoed, door dit soort reacties snap ik ook hele goed dat ze de offertes niet willen specificeren.
Ach weet je, garnituur kan meer zijn (wc borstel, handoek rekje, etc). Dat is voorzichtig door een tegel boren (risico opslag voor als de tegel barst) kost tijd, wat schroefjes en een plug. Afschrijving boormachine. Dan moet er nog overlegd worden (iets hoger? Meer naar links! Ja daar?). Als je dan het uurloon van zo’n installateur pakt kan ik het nog best wel verklaren. Het zal vaker in hun voordeel uitvallen dan anders verwacht ik 😉

[ Voor 6% gewijzigd door YKla op 13-08-2024 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Laatst online: 13:32
Hebben offerte voor een nieuwe badkamer 2,50 bij 2,60:

15.000 euro inclusief slopen, afvoeren, installatie en de producten zelf:

Rookglas wand
Regendouche zwart
Thermostaat met 3 knoppen ( 1 voor de handdouche, 1 voor de regendouche en de temp )
Handdouche
Tegelwerk
Wc inbouw zwevend inclusief nis
2 extra nissen in de inloopdouche
Badmeubel 1 meter
Verwarmde spiegel
2 zwarte kranen
Handdoekenradiator
Stucwerk plafond
Licht en ventilatie etc

Merken die we gaan gebruiken o.a. Bauer en Geberit. Zal - wanneer ik de tekeningen heb - hem hier eens plaatsen. Aangekocht bij Sani4all.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

CryptoNL schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:43:
Hebben offerte voor een nieuwe badkamer 2,50 bij 2,60:

15.000 euro inclusief slopen, afvoeren, installatie en de producten zelf:

Rookglas wand
Regendouche zwart
Thermostaat met 3 knoppen ( 1 voor de handdouche, 1 voor de regendouche en de temp )
Handdouche
Tegelwerk
Wc inbouw zwevend inclusief nis
2 extra nissen in de inloopdouche
Badmeubel 1 meter
Verwarmde spiegel
2 zwarte kranen
Handdoekenradiator
Stucwerk plafond
Licht en ventilatie etc

Merken die we gaan gebruiken o.a. Bauer en Geberit. Zal - wanneer ik de tekeningen heb - hem hier eens plaatsen. Aangekocht bij Sani4all.
Tsjag inclusief slopen, afvoeren en materiaal is niet duur. Ik zelf doe nooit meer zaken met Sani4all. De hoeveelheid beunhazen die ik toen over de vloer heb gehad. De goedkopigheid moet ergens vandaan komen..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Agent47 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

Tsjag inclusief slopen, afvoeren en materiaal is niet duur. Ik zelf doe nooit meer zaken met Sani4all. De hoeveelheid beunhazen die ik toen over de vloer heb gehad. De goedkopigheid moet ergens vandaan komen..
Daarom ook specifiek deze vestiging gekozen. Enkel positieve verhalen, eigenaar vestiging ken ik persoonlijk en plaatst ook soms zelf. Het is wel per vestiging verschillend, idem voor Brugman, Sanidump etc etc.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Agent47 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

De goedkopigheid zit hem erin dat ze enorm dure, soms tegen adviesverkoopprijzen, materiaal aanbieden en dan op de proppen komen met Brauer kranen. Sure, dat zal vast prima spul zijn hoor maar dan lijkt de prijs allemaal wel mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
CryptoNL schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Daarom ook specifiek deze vestiging gekozen. Enkel positieve verhalen, eigenaar vestiging ken ik persoonlijk en plaatst ook soms zelf. Het is wel per vestiging verschillend, idem voor Brugman, Sanidump etc etc.
Sidenote;
Brugman en Sani4all werken allemaal met ZZP'ers idd. Vgm plaatst Sanidump niet zelf (geeft geen opdracht waardoor zij ineens verantwoordelijk zijn), of inmiddels wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
ViezeVis schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:47:
[...]

Sidenote;
Brugman en Sani4all werken allemaal met ZZP'ers idd. Vgm plaatst Sanidump niet zelf (geeft geen opdracht waardoor zij ineens verantwoordelijk zijn), of inmiddels wel?
Bij de vestiging waar ik het heb aangekocht zijn er 1 of 2 in vaste dienst, rest ZZP.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:32
Flix20 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

Precies zoals gezegd word, overleggen, spul uitpakken, aantal gaten boren, spul ophangen, diamantboor daarna weg gooien want hele harde tegels ;)

Dit is de reden dat ik mijn offertes niet zo specificeer, krijg je alleen maar gedonder van, vooraf of achteraf...

Ik vind het totaalbedrag voor badkamer en 2x toilet echt niet duur.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Onze klusser verwacht 3 weken bezig te zijn met een badkamer zoals we willen. Hij gaf aan dat een badkamer van 3,30 hoog extra tegelwerk is, wat ook logisch is. 5700 arbeid, 7000 voor de spullen. Eigenlijk valt dat wel mee als ik het hier zo zie. Spullen halen we uit duitsland. Bouwbedrijf vroeg 30000 voor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Hier is die van ons 15k 2,60 bij 2,50 inclusief slopen afvoeren etc, all-in. Op plaatje zie je 1 wastafel kraan maar er komen er 2 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-b9ghVprIdNp5Vvo1uxn5Ter1Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C7UMMYZgZ8GqK3ORg8xSaQtj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6v5Dhy5Kh9Rx350Eyt5nBz5Kks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lq6cdgQ4WoKaxQwjOY0E1TZP.png?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door CryptoNL op 16-08-2024 20:27 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanisLupus27
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04 08:37
CryptoNL schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:26:
Hier is die van ons 15k 2,60 bij 2,50 inclusief slopen afvoeren etc, all-in. Op plaatje zie je 1 wastafel kraan maar er komen er 2 :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat goed! En een mooie prijs ook. Zelf een aannemer geregeld en los sanitair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
CanisLupus27 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:55:
[...]

Wat goed! En een mooie prijs ook. Zelf een aannemer geregeld en los sanitair?
Nope alles via de badkamer winkel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:37
Hey.

Wij staan voor een badkamer renovatie. We willen een rechthoekig bad uit Solid Surface kopen. Ik vind ze o.a. bij BDutch en X2O. BDutch gebruikt Corian. Ik weet dat Corian op zich gewoon een merknaam voor Solid Surface is maar is het ook degelijker dan de baden bij X2O? Heeft iemand ervaring hierin?

Op de site van BDutch lees ik dat Corian niet verkleurd terwijl dat bij minderwaardig SS wel het geval zou zijn. Volgende vraag is dan ook of het SS van X2O minderwaardig is natuurlijk. Al doet de prijs vermoeden van wel aangezien een bad daar de helft kost.

Misschien ook niet onbelangrijk: De douche is ook uit Corian maar komt via een installateur. Het bad wordt hier tegen geplaatst. Is Corona via leverancier A en B altijd van dezelfde kleur?
Waarschijnlijk zal de kleur van een bad via X2O wel afwijken. (Na verloop van tijd…?) Deze laatste vraag heb ik alleszins aan de leveranciers gesteld.

Groeten
Davy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 23:54

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fraai ontwerp. Wat wordt de breedte van je glaswand? En wat is dan de breedte van je instap tussen het muurtje en de wand? Ben zelf nog aan het worstelen met de vraag wat nu genoeg is om niet iedere dag te hoeven dweilen.
Trouwens ook met de vraag wat er straks maximaal door het trapgat naar boven kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Blurk62 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:02:
[...]

Fraai ontwerp. Wat wordt de breedte van je glaswand? En wat is dan de breedte van je instap tussen het muurtje en de wand? Ben zelf nog aan het worstelen met de vraag wat nu genoeg is om niet iedere dag te hoeven dweilen.
Trouwens ook met de vraag wat er straks maximaal door het trapgat naar boven kan.
Durf ik je zo 1,2,3 niet te zeggen, omdat we daar nog aan kunnen ''tweaken'' indien gewenst. Binnenkort maken we het definitief. Oplevering november. In ieder geval kun je makkelijk - zelfs met een eventueel maatje meer ;) - langs de wand zo de douche in, vrij breed dus. Glaswand heeft nu de standaard afmeting.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:48
Wij zitten wat te dubben over de inrichting van ons te maken tweede toilet.
Zo twijfelen we over een inloopdouche of dat een douchewand toch een beter idee is in de beperkte ruimte.

Optie 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SS8sdADQT0PvJOI3pOPVAcAhWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IghPNcc9HEf1EX48zzO024tC.png?f=user_large

Rechts bij binnenkomt de wc, dan links een wastafel en daarna een inloopdouche.
Nadeel denken wij is dat het douchewater in de ruimte komt. Nu is er een wandje ingetekend van bv 60cm wat het meeste water wel tegenhoudt, maar er zal wel water in de ruimte komen. Ook is de instap rechts van de douche niet ideaal en voelt misschien ongemakkelijk zal zijn.

Optie 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFS3mxir1OKJ_Q3BN_Lv9cqUwIE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zCwAfrgSYTaGxf7TxpSbWo3h.png?f=user_large
Rechts in de hoek een wasmeubeltje, dan het toilet en de douche.
Im deze opstelling is er een douchedeur ingetekend (70 cm) wat de instap van de douche vergemakkelijkt en in deze situatie komt er geen douchewater in de andere gedeeltes.
Nadeel is dat er geen spiegel boven de meubel past omdat de wand van rechts schuin loopt.
Rechts is de wand zo'n 110 cm en links 260cm.
Een impressie van de zijkant in 3d (sorry voor het beperkte design) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0IBbt6wq2JKqYVv3lrpwggk2JE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3bf2y951o1pFNgiIofVaLF1r.png?f=user_large

Hebben jullie nog ideeen wat de meest optimale opstelling kan zijn voor onze beperkte ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 12:37
Is het niet mogelijk om de muur van de doucheruimte op je eerste afbeelding iets verder door te trekken/langer te maken, wastafel een slag draaien en aan die nieuwe muur hangen. Spiegel er boven. Douche is dan aan de andere kant van het muurtje zoals op je afbeelding. Toilet aan de muur langs de deur. Zodat je zoveel mogelijk wegblijft van de schuine wand. Of is dat te weinig ruimte voor het toilet? Op de afbeelding lijkt het nog wel een optie, maar 1.60m is ook weer niet zoveel, met de deur erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:48
CrystalViriS schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:03:
Is het niet mogelijk om de muur van de doucheruimte op je eerste afbeelding iets verder door te trekken/langer te maken, wastafel een slag draaien en aan die nieuwe muur hangen. Spiegel er boven. Douche is dan aan de andere kant van het muurtje zoals op je afbeelding. Toilet aan de muur langs de deur. Zodat je zoveel mogelijk wegblijft van de schuine wand. Of is dat te weinig ruimte voor het toilet? Op de afbeelding lijkt het nog wel een optie, maar 1.60m is ook weer niet zoveel, met de deur erbij.
Dat is een interessante optie. De ruimte voor het toilet zou denk ik wel kunnen, maar de instap van de douche wordt dan wel erg krap. Wij gaan voor optie 2 voor nu. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:37
We zijn momenteel ons bad aan het kiezen. Ons oog is gevallen op een Villeroy & Boch. Ik vind dit bad op Megabad.de en Sawiday.nl aan de helft van de catalogusprijs. Onze installateur vertrouwt dit niet. Zijn dit exact dezelfde baden als wanneer ik ze via een verdeler aankoop aan het dubbel van de prijs? Of verkopen dit soort sites baden (en andere spullen) met bv. fabrieksfoutjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Davy_Rx schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:06:
We zijn momenteel ons bad aan het kiezen. Ons oog is gevallen op een Villeroy & Boch. Ik vind dit bad op Megabad.de en Sawiday.nl aan de helft van de catalogusprijs. Onze installateur vertrouwt dit niet. Zijn dit exact dezelfde baden als wanneer ik ze via een verdeler aankoop aan het dubbel van de prijs? Of verkopen dit soort sites baden (en andere spullen) met bv. fabrieksfoutjes?
Controleer de EAN code. Dan weet je zeker of het t zelfde bad is. Maar over het algemeen zijn duitse webshops flink voordeliger. Met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 19:36
Hoi badkamervrienden,

Wij overwegen ook onze badkamer te verbouwen. In onderstaande schets / plattegrond is er rekening gehouden met een uitbouw van 1 meter naar de rechterkant. De douche + toilet blijft op dezelfde plek. De standleidingen zitten bij de wc in de hoek.

Ik heb een paar vraagjes
1) In de huidige tekening is een douchecabine van 100x100 getekend. Met een deur die niet helemaal in de hoek scharniert, maar pas na 20 centimeter. Wij overwegen echter alsnog om een glazen wandje van 120cm direct naast de deur te plaatsen richting toilet, en dus de cabine achterwege te laten.

Wat zouden jullie doen? Een cabine heeft natuurlijk als voordeel dat het warmer aanvoelt, en de WC zeker niet zal natspetteren. Maar een inloopdouche is natuurlijk ook wel weer heel comfortabel.

2) Wij willen graag een vloerverwarmininglus met een RTL ventiel op het huidige CV systeem (warmtepomp, dus 24/7 stoken) aan laten sluiten. De vloerverwarming'specialist' geeft aan dat je geen lus onder het bad zou moeten doen vanwege het 'opdrogen van sifonnetjes en dat gaat stinken' en ook niet onder de douche want dan zou 'alles opdrogen en er kalk achterblijven' (wij hebben een waterontharder).

Wat zouden jullie doen? In de hele zandcementvloer VV of dus niet bij de douche en/of bad?

3) Wij twijfelen heel erg of we gewoon voor een douchestang inbouw gaan (met een regendouche uit het plafond en ook nog een stang+handdouche voor als je niet je haren wilt wassen) OF dat we voor opbouw gaan. Scheelt zo'n € 1.000.-

De Hornbach offerte komt op zo'n € 10.000 en arbeid zou ongeveer € 20.000 worden. (Gehele renovatie badkamer, bijtrekken 1 meter van slaapkamer, verlaagd plafond, bad, douche, wc, wastafelmeubel, tegels 80x80 en 1 wand kleinere tegels en een nisje). Dus vandaar dat ik denk, ietsjes duurder maar wel mooier zal voor beperkte extra arbeidkosten zorgen en die zijn toch 2/3 van het totaal...

4) Als we per se een nisje willen, dan kan dat denk ik NIET links he (draagmuur) maar moet het in een voorzetwandje toch? Dus zuidkant van de douche als het ware? (Dan zou het nog wel dus 10cm krapper worden)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETLPJdTef6X4BvZKobe5vkR9fE0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8jqlq3ck9ZurrBVRPTZGccne.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBbwGd_T-zvpl6mxiobO5dfhytQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6YbozVBuQoRwyeeGNi32rO3.jpg?f=fotoalbum_large

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Davy_Rx schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:06:
Mijn Bette Lux bad komt bij SHKshop.de vandaan. Toendertijd (2021) €995 terwijl de goedkoopste NL €1330 was. Wel komt er uit Duitsland verzendkosten bij die voor een bad snel oplopen. Het was gewoon een nieuw product, maar niet direct leverbaar.
SHKshop.de was op satellietbeelden een (kleine) loods, dus gewoon weinig kosten die door berekend moeten worden. De prijzen liggen in Duitsland sowieso lager, maar voor goedkopere producten niet altijd interessant vanwege de verzendkosten (in NL meestal gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robberttweak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-05 09:36
We hebben een mooie ronde spiegel met ledverlichting en spiegelverwarming. Deze kan ik aanzetten (samen/tegelijk) met een sensor onder de spiegel. Dat wil ik niet, ik wil dat de spiegelverlichting/verwarming gewoon met de normale lichtknop in de badkamer aandoen. Nu lukt het me wel de stroomkabel van de spiegel op de lichtknop aan te schakelen, maar dan moet ik ook de sensor onder de spiegel overbruggen. Heeft iemand een idee hoe dit moet? De sensor zit met een stekkertje op de ledadapter aangesloten, aan dit stekkertje zitten 3 contacten. Hoe kan ik makkelijk deze sensor overbruggen? Zie ook fotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a40tgMB0XMCxwUos8nezEp83O5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FL351t8jQPqimFz1VTQJYSfo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKBZpYDXuD-vTM0hwqs-2hHR7EQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhrYVjSG7W0aLKrMly93Wdps.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 19:36

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! Welke tegels zijn dit precies (die houtlook)?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
radeoxx schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

Heel mooi! Welke tegels zijn dit precies (die houtlook)?
Al sla je mij dood geen idee,maar ik ga het nakijken voor je :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
radeoxx schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:29:
De Hornbach offerte komt op zo'n € 10.000 en arbeid zou ongeveer € 20.000 worden. (Gehele renovatie badkamer, bijtrekken 1 meter van slaapkamer, verlaagd plafond, bad, douche, wc, wastafelmeubel, tegels 80x80 en 1 wand kleinere tegels en een nisje). Dus vandaar dat ik denk, ietsjes duurder maar wel mooier zal voor beperkte extra arbeidkosten zorgen en die zijn toch 2/3 van het totaal...
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-05 19:27
Zou ik jullie advies mogen over onderstaande indeling, van de positie van het bad/douche/wastafel/radiator? Niet de productiekeuzes, deze zijn nog aanpasbaar.

Het betreft een nieuwbouw woning, badkamer heeft vloerverwarming en een elektrische radiator. Toilet zit buiten de badkamer.

Ik twijfel over de inloop douche en heb de zorg dat zo'n inloopdouche in de wintermaanden misschien te koud is. Al zit de radiator wel precies tegenover de douche, wat mogelijk wat warmte afgeeft. Als het tegenzit kan ik natuurlijk een extra glazen deur plaatsen, links naast de radiator. Alleen zit dan wel de radiator in het douche gedeelte, waar ook handdoeken op hangen. Wat is slim? Is er een slimmere indeling?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyxX4Oqke-5Gd_MNNCOVUTr4Dok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEJAfLvhrZXPxFwxxT7slA4G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hipkip90 op 01-09-2024 17:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:54
Hipkip90 schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:09:
Zou ik jullie advies mogen over onderstaande indeling, van de positie van het bad/douche/wastafel/radiator? Niet de productiekeuzes, deze zijn nog aanpasbaar.

Het betreft een nieuwbouw woning, badkamer heeft vloerverwarming en een elektrische radiator. Toilet zit buiten de badkamer.

Ik twijfel over de inloop douche en heb de zorg dat zo'n inloopdouche in de wintermaanden misschien te koud is. Al zit de radiator wel precies tegenover de douche, wat mogelijk wat warmte afgeeft. Als het tegenzit kan ik natuurlijk een extra glazen deur plaatsen, links naast de radiator. Alleen zit dan wel de radiator in het douche gedeelte, waar ook handdoeken op hangen. Wat is slim? Is er een slimmere indeling?

[Afbeelding]
Geloof me, als je het koud gaat krijgen in een nieuwbouwwoning waar de vloerverwarming doorgelegd is in de badkamer, dan doe je iets heel erg verkeerd :9 Bij nieuwbouw hoef je echt totaal geen zorgen te maken dat je het koud hebt, tenzij je ervoor kiest natuurlijk om nooit te stoken. Maar zelfs dan behoud de woning erg veel warmte ( pasief door de zon )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:15

[Afbeelding]
Ik vind een bad zo aan een kant altijd wat weggepropt voelen. Weet niet hoeveel vrijheid je hebt, maar ene meer vrijstaand bad die misschien wat schuiner staat maakt het allemaal wat intressanter.

Ook heb je maar één raampje waardoor de douchehoek met de muur zo geen/weinig daglicht heeft. Dus zou kijken of je daar iets mee kan. zodat de voorkant meer licht van het raam krijgt. Je zou het bad en douche kunnen wisselen en dan de muur aan de deurkant plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:54
perspectivebass schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:27:
[...]

Ik vind een bad zo aan een kant altijd wat weggepropt voelen. Weet niet hoeveel vrijheid je hebt, maar ene meer vrijstaand bad die misschien wat schuiner staat maakt het allemaal wat intressanter.

Ook heb je maar één raampje waardoor de douchehoek met de muur zo geen/weinig daglicht heeft. Dus zou kijken of je daar iets mee kan. zodat de voorkant meer licht van het raam krijgt. Je zou het bad en douche kunnen wisselen en dan de muur aan de deurkant plaatsen.
Ik vind het bad dan juist zo weer op de beste plek staan. Wellicht kan je het bad 90 graden draaien, voor het raam en de wastafel verplaatsen naar links van de deur. Hierdoor krijg je natuurlijk lichtinval vanuit het raam wat fijn kan zijn met opmaken/klaarmaken. Alleen geen idee of je dan wel genoeg loopruimte overhoud. Het bad zou je dan ook wel weer naar rechts kunnen plaatsen tegen de douchewand/muur maar dan heb je geen frisse lucht meer als je lekker in bad zit ( voor mij een pré )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087

[Afbeelding]
Heb je ook nagedacht over de opbergmogelijkheden?
Ik zie in je badkamer alleen een badmeubel. Die heb je al vol met een paar handdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
CryptoNL schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:04:
[...]

Durf ik je zo 1,2,3 niet te zeggen, omdat we daar nog aan kunnen ''tweaken'' indien gewenst. Binnenkort maken we het definitief. Oplevering november. In ieder geval kun je makkelijk - zelfs met een eventueel maatje meer ;) - langs de wand zo de douche in, vrij breed dus. Glaswand heeft nu de standaard afmeting.
Als je met standaard afmeting 90cm bedoeld dan is dat echt veel te weinig. Alles gaat zeiknat worden met douchen. Zeker in combinatie met een zwarte wc pot zou dit voor mij een no-go zijn.

Been there - done that met een scherm van 110cm... Nu gelukkig een dichte douche en ik wil nooit meer anders. Een inloopdouche is leuk als ie heul groot is, anders niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ColeJ op 02-09-2024 15:48 ]

Pagina: 1 ... 113 ... 123 Laatste