Ziet er goed uit! Ik zie echter grijze gisplaten, is dat bewust gedaan? Normaliter gebruik je groene ivm de vochtwerende eigenschappenGoofyduck384 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:34:
Onze badkamer verbouwing is ook bijna afgerond. Alleen het plafond moet nog gestucd en geverfd worden.
...
Ik zie dat soort bankjes wel eens vaker. Wat is het idee daarachter? Ik heb nooit de behoefte gevoeld om in de douche te gaan zitten?Goofyduck384 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:06:
[...]
Dat is inderdaad een vertekent beeld ja. Bankje is ter hoogte van een wc.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Waarschijnlijk heb je ook nog nooit de behoefte gehad om je benen te scheren.Tjolk schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:41:
[...]
Ik zie dat soort bankjes wel eens vaker. Wat is het idee daarachter? Ik heb nooit de behoefte gevoeld om in de douche te gaan zitten?
It's time to play the music, it's time to light the lights
Correct. Mijn vrouw wel maar die heb ik er nog nooit over gehoord.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Een bakje kan voor ouderen nog een uitkomst zijn of als je slechter ter been bent. Daarbij vind ik het ideaal om inderdaad mijn benen te scheren
Sorry dat ik dit in het algemene topic post, maar de kans is groter dat ik hier een antwoord krijg dan in mijn eigen topic:
Iemand ervaring met bad ankers of hoe die dingen heten? Ze zitten niet bij het bad van RIHO, en zijn ook niet te krijgen via RIHO zelf. Een houten balkje is leuk en aardig, maar lijkt me niet handig in een vochtige ruimte.
Iemand ervaring met bad ankers of hoe die dingen heten? Ze zitten niet bij het bad van RIHO, en zijn ook niet te krijgen via RIHO zelf. Een houten balkje is leuk en aardig, maar lijkt me niet handig in een vochtige ruimte.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GveUt1k0rsOsvVDaKgmZCBlK.jpg?f=user_large)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dit klinkt mij wel bekend dat het op deze manier gebeurd.Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:51:
Sorry dat ik dit in het algemene topic post, maar de kans is groter dat ik hier een antwoord krijg dan in mijn eigen topic:
[Afbeelding]
Met een houten balkje dus? De installateur zegt gewoon: dat hoort bij het bad, bel maar naar de winkel. Maar ja, in de handleiding staat dat ze dat niet meeleveren.ViezeVis schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:54:
[...]
Dit klinkt mij wel bekend dat het op deze manier gebeurd.
Geen idee, is de aannemer geweest. Maar wordt nog gestuct. Zal morgen even overleggen de zaak zelf, die komen toch langs voor de opleveringGdzr schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:33:
Ziet er goed uit! Ik zie echter grijze gisplaten, is dat bewust gedaan? Normaliter gebruik je groene ivm de vochtwerende eigenschappen
Idd voor de vrouw ja, voor het scheren van haar benen. Ideaal als je de ruimte hebtTjolk schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:41:
[...]
Ik zie dat soort bankjes wel eens vaker. Wat is het idee daarachter? Ik heb nooit de behoefte gevoeld om in de douche te gaan zitten?
[ Voor 30% gewijzigd door Goofyduck384 op 23-05-2024 16:03 ]
Persoonlijk, vind ik betegelen een stuk mooie. Net zoals een douche muur ipv glazen wand, inbouw kranen etc.Arwen. schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Ben wel benieuwd waarom. We hebben nu zo'n getegelde nis en is een crime om schoon te houden, met name de voegen.. Lijkt me bij zo'n inbouwnis makkelijker.
Allemaal dingne die extra tijd en geld kosten.
De nis zit hier tegenover de kraan, die wordt niet direct nat, niet natter dan de tegels waar damp op staat.
Voeg zit enkel aan de voorzijde om de hoek te maken, de rest is afgekit.
Maar tis smaak, dus een persoonlijke keuze natuurlijk
Ik vind die bankjes bloedlink. Zeker ouderen glijden nogal eens uit onder de douche. Als er dan zo'n mooi stenen bankje staat wil je niet weten wat dat met je hoofd doetAurum schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:23:
Een bakje kan voor ouderen nog een uitkomst zijn of als je slechter ter been bent. Daarbij vind ik het ideaal om inderdaad mijn benen te scheren

Dan liever een los krukje als je per se zitten moet.
Daarvoor maak je beter een klein nisje op 50 cm waar je de voorkant van je voet in zet.Aurum schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:23:
Wat een onzin. Als je ouder wordt en je denkt dat zo'n bankje gevaarlijk wordt, laat je het aanpassen of hang je een beugel op. Tot die tijd kan je heerlijk genieten van je mooie zitje in de douche, die als je het goed hebt gedaan, zelfs voorzien is van vloerverwarming..
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Ik raak een gevoelige snaar? Blij met je bankje begrijp ik? Ik kan me niets voorstellen bij "genieten van je mooie zitje in de douche" maar dat zal wel aan mij liggenFanta schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:17:
Wat een onzin. Als je ouder wordt en je denkt dat zo'n bankje gevaarlijk wordt, laat je het aanpassen of hang je een beugel op. Tot die tijd kan je heerlijk genieten van je mooie zitje in de douche, die als je het goed hebt gedaan, zelfs voorzien is van vloerverwarming..

Lijkt me dat daar net als in die malle nisjes water op blijft staan wat je weer moet afdrogen enzo maar dat zal ook wel weer onzin zijn.
Iedereen zijn eigen ding he, zoveel mensen zoveel wensen. Dat de een het niks vind, wil niet zeggen dat het voor iemand anders niet een geweldige uitkomst kan zijn.
Tis geen onzin, tis een mening. Ik zou ook nooit zon bejaardenbankje in mn douche zetten. Hoop dat je erg geniet van je rust momentjes onder de sproeier. Ik pak dan liever een bad of ga op de bank zitten met een biertje, ieder zn ding.Fanta schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:17:
Niet iedereen heeft een bad natuurlijk. En dan kan het wel lekker zijn.martinus83 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:18:
[...]
Tis geen onzin, tis een mening. Ik zou ook nooit zon bejaardenbankje in mn douche zetten. Hoop dat je erg geniet van je rust momentjes onder de sproeier. Ik pak dan liever een bad of ga op de bank zitten met een biertje, ieder zn ding.
Mijn stresslevel is vandaag behoorlijk gezakt. ( @Phusebox en ik zouden een goed stel zijn #controlfreak) Na slechte ervaringen met de installatie van een keuken hield ik mijn hart vast voor de badkamer. Alles uit handen gegeven aan een plaatselijke ondernemer en echt zo goed mogelijk over alles nagedacht en ingelezen. ( met dank). Voor de kennisbank:
Tegels zijn niet standaard maatuniform, dat was me gezegd, maar was ik vergeten toen ik de combinatie vond van 2 verschillende fabrikanten. Als je graag zoveel mogelijk de voegen door wil laten lopen geeft dat geheid problemen. Let bij het uitzoeken van tegels op het nuanceverschil, dit wordt vgm met een V- waarde aangegeven. Als er niet veel tegels aanwezig zijn kan je bijv. Op site van de fabrikant wand voorbeelden vinden. Ik had ws een iets lichtere sample, terwijl er ook donkerder inzaten……
ik had geglazuurde tegels op zowel vloer als wand. Nu is het geglazuurde wand en keramisch?? Iig niet geglazuurd op de vloer en stukje wand. Op het moment wordt vaak een vloertegel op de wand gebruikt, maar bij de eerste schoonmaak viel me al op dat ik dat ruwe niet prettig vind schoonmaken en vraag me af of kalk en zeep daar niet sneller aan hecht.
Bij het sloopwerk bleek dat plaatsing van de drain op de getekende plek zeeeeer onhandig was, dus plan bijgesteld. Was even slikken, maar door mij al ingecalculeerd. ( ik had bouw- en sloopfoto’s van buren gezien. Dus ook een tip, bij dezelfde woningen, vraag eens rond)
Bovenkant keramiek van het toilet is op 43 cm hoogte, bij mijn 1.68 iets aan de hoge kant.
In eerste instantie zouden we het plafond en verlichting zelf doen, maar het plafond uiteindelijk toch maar laten doen. Dit wordt dan ingepland op het moment dat dit het handigst is ( tussen tegelwerk en monteren van alles dat er in komt) i.p.v. zelf na oplevering.
De verlichting zelf aangeleverd. We hadden het liefst hue, maar kwamen niet weg met de inbouwhoogte. Nu een zigbee/hue compatible, maar dat werkt (nog niet) optimaal. doordat ze via hue bridge werken, is een schakeldraad boven het verlaagde plafond niet nodig. We hebben deze wel daar liggen in het bereik van 1van de spotgaten, zodat we flexibel zijn, mochten de verlichtingsplannen ooit wijzigen. ( we zijn in de levensduur van de oude badkamer van gloei, halogeen, spaar naar led gegaan, wie weet wat nog te wachten staat)
De plaatsing van de verlichting was wel een ding. We hebben geëxperimenteerd met panlatten waar de spots aan hingen en zo goed mogelijk proberen voor te stellen hoe de ruimte er uit zou zien na inrichting. Ze hangen wel in lijn, maar niet symmetrisch in de ruimte, maar dat valt niet op. Wastafeldiepte .46, .26 van de wand ongeveer hoek wastafel, niet boven de pot, niet boven de douche, niet boven de kast.
De spirobuis voor de afzuiging zat op een zeer onhandige plek strak tegen de muur. Een directe verbinding maken met een ventiel in het verlaagde plafond ( 44 mm ruimte)was niet mogelijk. Wat we gedaan hebben is een hoekje rondom de spirobuis afgesloten ( en afgekit)van de rest van de open ruimte boven de plafondplaten. Het nieuwe ventiel iets verspringend zoveel mogelijk overlappend met de spirobuis binnen dit afgesloten deel geplaatst. Dit hoekje fungeert dan als een “kanaal”. Ventielen met een veer bedoelt voor bijv. Een spirobuis werken dan niet. We hebben een Nedco Aansluitstuk voor rookgasafvoer in hoogte ingekort tot de hoogte van het ventiel, geschroefd en gekit in het verlaagde plafond, deze werkt dan als “buis” voor het ventiel. En een Vent-Axia Luchtventiel RV 100. Deze klemt met rubber in de nedco. ( hoort niet te passen, maar door het flexibele rubber perfect).
Ondanks dat we alles uit handen hebben gegeven, is het wel handig om zelf goed mee te denken en op cruciale momenten aanwezig/bereikbaar te zijn. In het werk kunnen dingen anders gaan dan verwacht. Ik werd gelukkig gevraagd voor overleg…en weet nu ook waarom de 1-manszaak ‘s morgens niet in alle vroegte open is, dan bezoekt ‘ie de “werkplaats”.
Terug naar de stress. Toen het sanitair afgekit moest worden, was ik niet tevreden over de plaatsing van een onderdeel. Ik heb aangegeven dat ik dit niet afgekit wou hebben en er eerst naar gekeken moest worden. Vandaag is dat naar tevredenheid opgelost. Nu nog goed laten drogen en dan gaan we zondag/maandag de douche eens uitproberen!!! Rest de werking van de ww vloerverwarming.
Tegels zijn niet standaard maatuniform, dat was me gezegd, maar was ik vergeten toen ik de combinatie vond van 2 verschillende fabrikanten. Als je graag zoveel mogelijk de voegen door wil laten lopen geeft dat geheid problemen. Let bij het uitzoeken van tegels op het nuanceverschil, dit wordt vgm met een V- waarde aangegeven. Als er niet veel tegels aanwezig zijn kan je bijv. Op site van de fabrikant wand voorbeelden vinden. Ik had ws een iets lichtere sample, terwijl er ook donkerder inzaten……
ik had geglazuurde tegels op zowel vloer als wand. Nu is het geglazuurde wand en keramisch?? Iig niet geglazuurd op de vloer en stukje wand. Op het moment wordt vaak een vloertegel op de wand gebruikt, maar bij de eerste schoonmaak viel me al op dat ik dat ruwe niet prettig vind schoonmaken en vraag me af of kalk en zeep daar niet sneller aan hecht.
Bij het sloopwerk bleek dat plaatsing van de drain op de getekende plek zeeeeer onhandig was, dus plan bijgesteld. Was even slikken, maar door mij al ingecalculeerd. ( ik had bouw- en sloopfoto’s van buren gezien. Dus ook een tip, bij dezelfde woningen, vraag eens rond)
Bovenkant keramiek van het toilet is op 43 cm hoogte, bij mijn 1.68 iets aan de hoge kant.
In eerste instantie zouden we het plafond en verlichting zelf doen, maar het plafond uiteindelijk toch maar laten doen. Dit wordt dan ingepland op het moment dat dit het handigst is ( tussen tegelwerk en monteren van alles dat er in komt) i.p.v. zelf na oplevering.
De verlichting zelf aangeleverd. We hadden het liefst hue, maar kwamen niet weg met de inbouwhoogte. Nu een zigbee/hue compatible, maar dat werkt (nog niet) optimaal. doordat ze via hue bridge werken, is een schakeldraad boven het verlaagde plafond niet nodig. We hebben deze wel daar liggen in het bereik van 1van de spotgaten, zodat we flexibel zijn, mochten de verlichtingsplannen ooit wijzigen. ( we zijn in de levensduur van de oude badkamer van gloei, halogeen, spaar naar led gegaan, wie weet wat nog te wachten staat)
De plaatsing van de verlichting was wel een ding. We hebben geëxperimenteerd met panlatten waar de spots aan hingen en zo goed mogelijk proberen voor te stellen hoe de ruimte er uit zou zien na inrichting. Ze hangen wel in lijn, maar niet symmetrisch in de ruimte, maar dat valt niet op. Wastafeldiepte .46, .26 van de wand ongeveer hoek wastafel, niet boven de pot, niet boven de douche, niet boven de kast.
De spirobuis voor de afzuiging zat op een zeer onhandige plek strak tegen de muur. Een directe verbinding maken met een ventiel in het verlaagde plafond ( 44 mm ruimte)was niet mogelijk. Wat we gedaan hebben is een hoekje rondom de spirobuis afgesloten ( en afgekit)van de rest van de open ruimte boven de plafondplaten. Het nieuwe ventiel iets verspringend zoveel mogelijk overlappend met de spirobuis binnen dit afgesloten deel geplaatst. Dit hoekje fungeert dan als een “kanaal”. Ventielen met een veer bedoelt voor bijv. Een spirobuis werken dan niet. We hebben een Nedco Aansluitstuk voor rookgasafvoer in hoogte ingekort tot de hoogte van het ventiel, geschroefd en gekit in het verlaagde plafond, deze werkt dan als “buis” voor het ventiel. En een Vent-Axia Luchtventiel RV 100. Deze klemt met rubber in de nedco. ( hoort niet te passen, maar door het flexibele rubber perfect).
Ondanks dat we alles uit handen hebben gegeven, is het wel handig om zelf goed mee te denken en op cruciale momenten aanwezig/bereikbaar te zijn. In het werk kunnen dingen anders gaan dan verwacht. Ik werd gelukkig gevraagd voor overleg…en weet nu ook waarom de 1-manszaak ‘s morgens niet in alle vroegte open is, dan bezoekt ‘ie de “werkplaats”.
Terug naar de stress. Toen het sanitair afgekit moest worden, was ik niet tevreden over de plaatsing van een onderdeel. Ik heb aangegeven dat ik dit niet afgekit wou hebben en er eerst naar gekeken moest worden. Vandaag is dat naar tevredenheid opgelost. Nu nog goed laten drogen en dan gaan we zondag/maandag de douche eens uitproberen!!! Rest de werking van de ww vloerverwarming.
Wij hebben een Subway 2.0 wandcloset , deze is 56cm diep totaal. Nu zijn we vanuit de aannemer op zoek naar een ondieper wandcloset ivm ruimte in toilet. We hebben de Avento gevonden (53cm) waarbij we niet inleveren op de maat van het gat van de pot zelf ( die is zelfs groter dan de Subway ).
De bevestiging lijkt hetzelfde als de Subway, dat zou betekenen dat er niets gesloopt of geboord hoeft te worden.
Klopt het dat de Avento 15mm lager hangt dan de Subway 2.0 als ik deze op de bestaande aansluiting zet?
Kan iemand dit bevestigen, of dat ik niets over het hoofd zie?
En wat is nou eigenlijk het verschil in kwaliteit tussen de Subway 2.0 en de Avento?
AVENTO:
:strip_exif()/f/image/RDqxJHU6IHzbwfRrl6nimMWA.jpg?f=fotoalbum_large)
SUBWAY 2.0:
De bevestiging lijkt hetzelfde als de Subway, dat zou betekenen dat er niets gesloopt of geboord hoeft te worden.
Klopt het dat de Avento 15mm lager hangt dan de Subway 2.0 als ik deze op de bestaande aansluiting zet?
En wat is nou eigenlijk het verschil in kwaliteit tussen de Subway 2.0 en de Avento?
AVENTO:
:strip_exif()/f/image/RDqxJHU6IHzbwfRrl6nimMWA.jpg?f=fotoalbum_large)
SUBWAY 2.0:
/f/image/PzFuuxMv2B5POlF89fozIf39.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 26-05-2024 12:51 ]
Ik dacht ik meld even dat er ook een subway 2.0 Compact is. Die heb ik hier hangen. Maar die is ook 56 cm. Jij hebt dus al de compact in je plaatje staan.Draakje5 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:15:
Wij hebben een Subway 2.0 wandcloset , deze is 56cm diep totaal. Nu zijn we vanuit de aannemer op zoek naar een ondieper wandcloset ivm ruimte in toilet. We hebben de Avento gevonden (53cm) waarbij we niet inleveren op de maat van het gat van de pot zelf ( die is zelfs groter dan de Subway ).
AVENTO:
[Afbeelding]
SUBWAY 2.0:
[Afbeelding]
Weet je dat zeker?Guido7619 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:12:
[...]
Ik dacht ik meld even dat er ook een subway 2.0 Compact is. Die heb ik hier hangen. Maar die is ook 56 cm. Jij hebt dus al de compact in je plaatje staan.
Volgens internet is de V&B Subway 2.0 compact 48cm diep en geen 56cm.
De uitdaging die we hebben is dat we geen compact model willen, ivm de toiletzitting die daardoor een stuk kleiner wordt. 2-3cm korter is voldoende ( geen 56 cm dus maar max 54 ).
[ Voor 19% gewijzigd door Draakje5 op 26-05-2024 13:15 ]
Nou, ik ben nu zelf ook even verbaasd. Hangt er al 8 jaar. Maar ik weet toch vrij zeker dat ik een compact model had besteld. Maar hij is 56 cm en past prima. Dus lijkt toch de normale te zijn.Draakje5 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:14:
[...]
Weet je dat zeker?
Volgens internet is de V&B Subway 2.0 compact 48cm diep en geen 56cm.
De uitdaging die we hebben is dat we geen compact model willen, ivm de toiletzitting die daardoor een stuk kleiner wordt. 2-3cm korter is voldoende ( geen 56 cm dus maar max 54 ).
Maar inderdaad, de compact lijkt 48 cm te zijn.
Gelukkig maar. Die compacte modellen zijn echt klein...Guido7619 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:19:
[...]
Nou, ik ben nu zelf ook even verbaasd. Hangt er al 8 jaar. Maar ik weet toch vrij zeker dat ik een compact model had besteld. Maar hij is 56 cm en past prima. Dus lijkt toch de normale te zijn.
Maar inderdaad, de compact lijkt 48 cm te zijn.
Eigenlijk de belangrijkste vraag, klopt het dat als ik de Avento vervang op de plek waar de Subway zat, dat ik dan 15mm lager kom te zitten met bovenkant toiletpot, dus interpreteer ik de afbeeldingen juist? En is daar nog iets aan te doen?Draakje5 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:15:
AVENTO:
[Afbeelding]
SUBWAY 2.0:
[Afbeelding]
Ik lees bijv. dat een Geberit One naderhand in hoogte versteld kan worden, van Villeroy en Boch kan ik weinig informatie vinden.
Dat klopt afgaande op bovenstaande afbeeldingen. Uiteraard is de hoogte afhankelijk van de hoogte van je reservoir. En de zit hoogte is ook afhankelijk van de bril.Draakje5 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:40:
[...]
Eigenlijk de belangrijkste vraag, klopt het dat als ik de Avento vervang op de plek waar de Subway zat, dat ik dan 15mm lager kom te zitten met bovenkant toiletpot, dus interpreteer ik de afbeeldingen juist? En is daar nog iets aan te doen?
Ik lees bijv. dat een Geberit One naderhand in hoogte versteld kan worden, van Villeroy en Boch kan ik weinig informatie vinden.
Zo te zien zijn de afbeeldingen van de pot zelf?
Klopt. Mijn subway 2.0 hangt op 43cm. Hang ik er de novo op dan kom ik dus op 41.5cm?martinus83 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 23:34:
[...]
Dat klopt afgaande op bovenstaande afbeeldingen. Uiteraard is de hoogte afhankelijk van de hoogte van je reservoir. En de zit hoogte is ook afhankelijk van de bril.
Zo te zien zijn de afbeeldingen van de pot zelf?
Ja. Onze Avento pot hangt op 44 cm, de bril is 2 cm dik dus op 46 cm.Draakje5 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:37:
[...]
Klopt. Mijn subway 2.0 hangt op 43cm. Hang ik er de novo op dan kom ik dus op 41.5cm?
Hoort niet bij het bad. De ene zet het bad op (ytong) blokken. Hout kan prima.Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:00:
[...]
Met een houten balkje dus? De installateur zegt gewoon: dat hoort bij het bad, bel maar naar de winkel. Maar ja, in de handleiding staat dat ze dat niet meeleveren.
YouTube: How to install a standard acrylic bath
https://www.pmg.be/uploads/articles/tiles/136714.jpg
[ Voor 11% gewijzigd door martinus83 op 27-05-2024 10:01 ]
Sorry, had er wellicht bij moeten vermelden dat het een halfvrijstand hoekbad is. Dus aan de voorkant is het dicht van zichzelf.martinus83 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:00:
[...]
Hoort niet bij het bad. De ene zet het bad op (ytong) blokken. Hout kan prima.
YouTube: How to install a standard acrylic bath
https://www.pmg.be/uploads/articles/tiles/136714.jpg
In de montagehandleiding staat dat je kit of lijm? moet aanbrengen aan de onderkant, vraag me alleen af hoe je het dan ooit weer los krijgt... En verder rust het dus gewoon op de vloer en is het nergens verankerd aan de muur. Dus op de badrand zitten zal wellicht al een no-go zijn.
Er zijn verhogingssetjes op de markt waarmee je zonder te hakken/breken een wandcloset 2,5cm kan verhogen. Wellicht interessant?Draakje5 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:40:
[...]
Eigenlijk de belangrijkste vraag, klopt het dat als ik de Avento vervang op de plek waar de Subway zat, dat ik dan 15mm lager kom te zitten met bovenkant toiletpot, dus interpreteer ik de afbeeldingen juist? En is daar nog iets aan te doen?
Geberit artikel 405.116.00.1

Of een goedkoper alternatief, Plieger artikel 0770200
Hmm kan het eens voorleggen bedankt. 1.5cm lager + 2.5cm verhogingsset zou effectief 1cm hogere pot betekenen. Echter komt er nog een slim seat op, waardoor je weer wat lager zit dus dat zou best wel eens kunnen.Fanta schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:08:
[...]
Er zijn verhogingssetjes op de markt waarmee je zonder te hakken/breken een wandcloset 2,5cm kan verhogen. Wellicht interessant?
[Afbeelding]
Kun je met deze setjes ook verlagen? Onze pot boven hangt 2cm te hoog.
Nee, je creëert dan een obstakel (opstapje) in de afvoer, waardoor deze waarschijnlijk zal verstoppen.Draakje5 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Verhogen is geen probleem, verlagen wordt hakken, breken en opnieuw betegelen.
ja, zelfde als wij hebben.Phusebox schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:08:
[...]
Sorry, had er wellicht bij moeten vermelden dat het een halfvrijstand hoekbad is. Dus aan de voorkant is het dicht van zichzelf.
In de montagehandleiding staat dat je kit of lijm? moet aanbrengen aan de onderkant, vraag me alleen af hoe je het dan ooit weer los krijgt... En verder rust het dus gewoon op de vloer en is het nergens verankerd aan de muur. Dus op de badrand zitten zal wellicht al een no-go zijn.
Ons acryl bad van X2O staat op een rvs frame. Heb kit onder de voetjes, en aan de felsranden lange en korte zijde tegen de muur vastgekit met heijtech kit.
Heb vooraf het bad volgepropt met steenwol rrondom te kuip
Ging 90% van 1 pak rockwool 5 cm dikke platen in.
Helaas geen foto, was te hechtisch met kit wol zijl toestanden enzo, wat een klus
Komt toch echt niet op die twee cm of je legt gewoon een hele dikke bad mat neer.Draakje5 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Hmm kan het eens voorleggen bedankt. 1.5cm lager + 2.5cm verhogingsset zou effectief 1cm hogere pot betekenen. Echter komt er nog een slim seat op, waardoor je weer wat lager zit dus dat zou best wel eens kunnen.
Nou serieus, probeer het maar eens. 2cm maakt echt een wereld van verschil (bij je toiletpot).martinus83 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:37:
[...]
Komt toch echt niet op die twee cm of je legt gewoon een hele dikke bad mat neer.
In het uiterste geval gewoon dikke billen kweken. Probleem opgelost.Draakje5 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:44:
[...]
Nou serieus, probeer het maar eens. 2cm maakt echt een wereld van verschil (bij je toiletpot).
Waarom steenwol? Isolatie? Lucht isoleert toch het beste?martinus83 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:34:
[...]
ja, zelfde als wij hebben.
Ons acryl bad van X2O staat op een rvs frame. Heb kit onder de voetjes, en aan de felsranden lange en korte zijde tegen de muur vastgekit met heijtech kit.
Heb vooraf het bad volgepropt met steenwol rrondom te kuip
Ging 90% van 1 pak rockwool 5 cm dikke platen in.
Helaas geen foto, was te hechtisch met kit wol zijl toestanden enzo, wat een klus
Klopt, maar dan nog is lager wel beter voor de stoelgang. Hoe lager hoe beter!Draakje5 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:44:
[...]
Nou serieus, probeer het maar eens. 2cm maakt echt een wereld van verschil (bij je toiletpot).
Geen isolatie isoleert beter dan isolatie?Phusebox schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:01:
[...]
Waarom steenwol? Isolatie? Lucht isoleert toch het beste?

Bij dit type bad werd ons in de badkamerwinkel verteld dat op de badrand zitten idd een no go is. Dat was toen voor ons de reden om voor een inbouw bad te gaan (ivm kids).Phusebox schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:08:
[...]
Dus op de badrand zitten zal wellicht al een no-go zijn.
Isolatie heb ik hier ook gelezen, maar tenzij je uuuuren in bad gaat zitten gaat het echt niet zoveel verschil opleveren. En anders vul je toch ff een beetje bij met warm water…
Puur gevoel natuurlijk, maar ik heb wel eens in hetzelfde type bad gezeten, 1 geisoleerd en 1 ongeisoleerd, en dat scheelt toch wel significant met hoe snel het water afkoelt. Bij een volgende badkamerverbouwing laat ik dus zeker het bad isoleren, daar was ik nu net te laat mee.
Lucht isoleerd? luchlaagjes of opgesloten met alu alla PIF folie. Had ook gekunnen. Dit koste 40 euro aan steenwol al zou je ook een 6 tal pur bussen kunnen overwegen. Dat is uiteindelijk wel makkelijker monteren.Phusebox schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:01:
[...]
Waarom steenwol? Isolatie? Lucht isoleert toch het beste?
Waarom?
Bad hiervoor maakte zon hol geluid. Was dan ook een whirlpool bad moet ik erbij zeggen. Dat hoorde je goed in de kamer aan de andere kant van de (bad) muur.
En idd, warmte. Hebben ze hier wat langer warm badwater is het idee.
Ik kan het eens vragen, maar alles dat niet enigszins standaard is, is lastig merk ik met deze aannemer. Je hebt gewoon de ruimte opgevuld of heb je die steenwol ook echt vastgekit?martinus83 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:50:
[...]
Lucht isoleerd? luchlaagjes of opgesloten met alu alla PIF folie. Had ook gekunnen. Dit koste 40 euro aan steenwol al zou je ook een 6 tal pur bussen kunnen overwegen. Dat is uiteindelijk wel makkelijker monteren.
Waarom?
Bad hiervoor maakte zon hol geluid. Was dan ook een whirlpool bad moet ik erbij zeggen. Dat hoorde je goed in de kamer aan de andere kant van de (bad) muur.
En idd, warmte. Hebben ze hier wat langer warm badwater is het idee.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 27-05-2024 14:53 ]
Heb de bodem een laag Soudal thermisch pur gezet. (1 bus)Phusebox schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:52:
[...]
Ik kan het eens vragen, maar alles dat niet enigszins standaard is, is lastig merk ik met deze aannemer. Je hebt gewoon de ruimte opgevuld of heb je die steenwol ook echt vastgekit?
https://www.soudal.com/nl...tra-isolatieschuim-genius
Verder gewoon volgeduwd en klem gezet rondom het bad.
Weet je wellicht ook of dat de Geberit One op dezelfde bevestiging past als de Subway 2.0?Fanta schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:08:
[...]
Er zijn verhogingssetjes op de markt waarmee je zonder te hakken/breken een wandcloset 2,5cm kan verhogen. Wellicht interessant?
[Afbeelding]
Ik kom er niet helemaal uit met de plaatjes en het feit dat de One nog zelf te verstellen is naderhand.
Klopt het dat een slimseat bril niet lager zit, maar even hoog als een normale wc bril?
Het enige verschil is de deksel die platter is bij slimseat?
(Bijv. Subway 2.0)
(Bijv. Subway 2.0)
Beide hebben hun eigen aansluitset, bij de Geberit One kan je de hoogte verstellen in deze aansluitset. De aansluiting op het inbouwreservoir blijft hetzelfde, de aansluitsets worden in beide gevallen op de M12 draadeinden gemonteerd die in het inbouwframe zitten.Draakje5 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:39:
[...]
Weet je wellicht ook of dat de Geberit One op dezelfde bevestiging past als de Subway 2.0?
Ik kom er niet helemaal uit met de plaatjes en het feit dat de One nog zelf te verstellen is naderhand.
Voor de hoogteverstelling van de Geberit One, zie pagina 3.
P.S. Gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik weet niet of het tot op de millimeter overeenkomt, maar in principe is het 'zitgedeelte' ongeveer even hoog.Draakje5 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:08:
Klopt het dat een slimseat bril niet lager zit, maar even hoog als een normale wc bril?
(Bijv. Subway 2.0)
Ik dacht altijd dat een slim seat veel "platter" was. Hoe kan die anders dunner zijnFanta schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:16:
[...]
Ik weet niet of het tot op de millimeter overeenkomt, maar in principe is het 'zitgedeelte' ongeveer even hoog.
Hij oogt vooral platter. Ik denk dat het weinig in zithoogte scheelt als je het gaat opmeten. Een normale zitting lijkt veel dikker omdat de deksel over de zitting heen valt en je daardoor tegen een redelijk dikke rand aan kijkt.Phusebox schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:30:
[...]
Ik dacht altijd dat een slim seat veel "platter" was. Hoe kan die anders dunner zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Fanta op 28-05-2024 15:40 ]
Thanks!😀Fanta schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:15:
[...]
Beide hebben hun eigen aansluitset, bij de Geberit One kan je de hoogte verstellen in deze aansluitset. De aansluiting op het inbouwreservoir blijft hetzelfde, de aansluitsets worden in beide gevallen op de M12 draadeinden gemonteerd die in het inbouwframe zitten.
Voor de hoogteverstelling van de Geberit One, zie pagina 3.
P.S. Gefeliciteerd met je verjaardag!
Begrijp ik het goed datde geberit one dus op de m12 en afvoer past van de subway 2.0 en dat de geberit one in stappen van 1cm te verhogen is (max 3cm) en 1cm te verlagen?
Dan moet ik deze kiezen ipv de avento ook aangezien de slim seat niks doet kwa hoogte. De geberit one komt trouwens op 5mm na overeen met de subway 2.0installatie hoogte.
Ja lastif verhaal. Maar we zoeken een optie om het toilet boven met 1.5cm te verlagen (of 1cm) en beneden moet de hoogte hetzelfde blijven maar willen we een kortere pot.
Met de geberit one hebben we dus een kortere pot. En kom ik 0.5cm lager of hoger uit.
Met de avento boven kom ik op de juiste hoogte uit (-1.5cm) tov subway 2.0.
Andere opties voor 1 zelfde pot om dit te bewerkstelligen zie ik niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Draakje5 op 28-05-2024 19:02 ]
Foto's? en ja tijdens de verbouwing moeten eenmaal keuzes gemaakt worden maar achteraf ben je er vaak blij om.Ladypurple schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:23:
Mijn stresslevel is vandaag behoorlijk gezakt. ( @Phusebox en ik zouden een goed stel zijn #controlfreak) Na slechte ervaringen met de installatie van een keuken hield ik mijn hart vast voor de badkamer. Alles uit handen gegeven aan een plaatselijke ondernemer en echt zo goed mogelijk over alles nagedacht en ingelezen. ( met dank). Voor de kennisbank:
Ondanks dat we alles uit handen hebben gegeven, is het wel handig om zelf goed mee te denken en op cruciale momenten aanwezig/bereikbaar te zijn. In het werk kunnen dingen anders gaan dan verwacht. Ik werd gelukkig gevraagd voor overleg…en weet nu ook waarom de 1-manszaak ‘s morgens niet in alle vroegte open is, dan bezoekt ‘ie de “werkplaats”.![]()
Klopt zeker dat het handig is om mee te kijken, anders waren er bij mij ook tegels niet symmetrisch en andere keuzes gemaakt. We betalen er genoeg voor, dus ook naar onze wensen zo ver mogelijk!
Zelf nog even wat lopen zoeken.
De subway 2.0 hangt 9.5cm vanaf m12 schroef tot aan bovenkant pot ( ex zitting ).
De geberit one hangt 9.3cm vanaf m12 schroef tot aan bovenkant pot ( ex zitting ).
Klopt dit?
Evt zou ik de pot die 1.5cm te hoog hangt boven, dus met 1.2cm kunnen verlagen tov de subway 2.0. Door een geberit one te monteren.
De subway 2.0 beneden die 2cm te lang is, kan ik met de geberit one verkorten echter kom ik dan wel 0.2cm lager te zitten (42.8cm want hangt nu op 43cm).
De subway 2.0 hangt 9.5cm vanaf m12 schroef tot aan bovenkant pot ( ex zitting ).
De geberit one hangt 9.3cm vanaf m12 schroef tot aan bovenkant pot ( ex zitting ).
Klopt dit?
Evt zou ik de pot die 1.5cm te hoog hangt boven, dus met 1.2cm kunnen verlagen tov de subway 2.0. Door een geberit one te monteren.
De subway 2.0 beneden die 2cm te lang is, kan ik met de geberit one verkorten echter kom ik dan wel 0.2cm lager te zitten (42.8cm want hangt nu op 43cm).
Heeft er iemand een tip hoe ik drie gaten kan dichtplakken van inbouwkranen, aangezien onze kranen wederom vertraging hebben en pas over een paar weken geleverd worden. Beetje jammer als we de handdouche bij de badkraan dan niet kunnen gebruiken om tijdelijk te "douchen".
Dan hebben we zometeen (eind volgende week) een badkamer die klaar is maar kunnen we er weken lang geen gebruik van maken.
Dan hebben we zometeen (eind volgende week) een badkamer die klaar is maar kunnen we er weken lang geen gebruik van maken.
Dan moet je in iedere leiding een draadfitting draaien. Die heeft de installateur wel bij zich. En anders te koop bij de bouwmarkt.Phusebox schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:07:
Heeft er iemand een tip hoe ik drie gaten kan dichtplakken van inbouwkranen, aangezien onze kranen wederom vertraging hebben en pas over een paar weken geleverd worden. Beetje jammer als we de handdouche bij de badkraan dan niet kunnen gebruiken om tijdelijk te "douchen".
Ik gok dat hij doelt op de gaten in tegel/stucwerk.Jeroenon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:31:
[...]
Dan moet je in iedere leiding een draadfitting draaien. Die heeft de installateur wel bij zich. En anders te koop bij de bouwmarkt.
Gaat me meer om dat er geen water achter de tegels komtJeroenon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:31:
[...]
Dan moet je in iedere leiding een draadfitting draaien. Die heeft de installateur wel bij zich. En anders te koop bij de bouwmarkt.
Deel eens een foto van de situatie? Waar denk je dat er water achter zal komen?Phusebox schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:38:
[...]
Gaat me meer om dat er geen water achter de tegels komt
ViezeVis schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:46:
[...]
Deel eens een foto van de situatie? Waar denk je dat er water achter zal komen?
:strip_exif()/f/image/CaMGtSSs4MuOM3j3A0Zgjnoo.jpg?f=fotoalbum_large)
Vuilniszak, nichiban gaffa en de onderkant open laten?
Hansgrohe heeft echt prachtige nieuwe series in het assortiment. Ze hebben echter geen nieuwe producten meer met RainAir, maar met PowderRain. Ik heb RainAir in een grote (van Nederlandse bodem) afkortingen hotelketen mogen ervaren, erg prettig!
Zijn er hier mensen die deze straalsoorten hebben kunnen vergelijken?
Zijn er hier mensen die deze straalsoorten hebben kunnen vergelijken?
Ik dacht zelf ook aan deze:big bang schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:19:
[...]
Vuilniszak, nichiban gaffa en de onderkant open laten?
https://www.bison.net/nl-...irect-repair-tape-blister
Dat zal wel beter werken, maar zie daarna die lijmresten nog maar eens van je tegels af te krijgen.Phusebox schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:14:
[...]
Ik dacht zelf ook aan deze:
https://www.bison.net/nl-...irect-repair-tape-blister
Hi allemaal,
Wij zitten met een voor ons onprettige situatie en zijn benieuwd of iemand hier een goede oplossing voor kan bedenken.
Onze Grohe inbouw regendouche lijkt te laag te zijn geïnstalleerd. Optie 1 is wat de mooiste oplossing is maar mogelijk het duurst is om de tegels eruit te slopen en opnieuw de leiding te leggen.
Ik zat zelf te denken om een soort van S stuk te laten maken en de regendouche daarmee iets te verhogen. Heeft iemand dit eerder gedaan en is dit aan te raden? Of hebben jullie andere tips?
Wij zitten met een voor ons onprettige situatie en zijn benieuwd of iemand hier een goede oplossing voor kan bedenken.
Onze Grohe inbouw regendouche lijkt te laag te zijn geïnstalleerd. Optie 1 is wat de mooiste oplossing is maar mogelijk het duurst is om de tegels eruit te slopen en opnieuw de leiding te leggen.
Ik zat zelf te denken om een soort van S stuk te laten maken en de regendouche daarmee iets te verhogen. Heeft iemand dit eerder gedaan en is dit aan te raden? Of hebben jullie andere tips?
Misschien handiger als je een foto en/of situatieschets deelt met de afmetingen e.d. Dan krijgen we een beter beeld.Vijeta schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:30:
Onze Grohe inbouw regendouche lijkt te laag te zijn geïnstalleerd.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gaat het om de douchekop, of de bediening?Vijeta schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:30:
Hi allemaal,
PSN: Flix20-NL
Goed punt. Zal morgen foto’s maken en die posten.mphilipp schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:54:
[...]
Misschien handiger als je een foto en/of situatieschets deelt met de afmetingen e.d. Dan krijgen we een beter beeld.
Alleen de douchekop (staat nu op 200cm en mag 10-20cm bij)
[ Voor 9% gewijzigd door Vijeta op 30-05-2024 11:03 ]
LAstig inschatten zoals aangegeven hierboven zonder foto's.d
Maar met het beeld wat ik voor me heb zou ik voor mooi gaan en niet voor makkelijk.
Dus voegen uitkrabben en proberen je tegels er heel uit te krijgen.
Ik zou wel proberen om het aantal koppelingen in de muur tot een minimum te beperken. Ofwel ga niet waar nu de hoek zit vervangen voor een koppeling om de leiding te verlengen maar de hele leiding verlengen.
Maar met het beeld wat ik voor me heb zou ik voor mooi gaan en niet voor makkelijk.
Ik zou wel proberen om het aantal koppelingen in de muur tot een minimum te beperken. Ofwel ga niet waar nu de hoek zit vervangen voor een koppeling om de leiding te verlengen maar de hele leiding verlengen.
Wij zijn nog op zoek naar een spiegelboer die voor ons de badkamer spiegel kan leveren. Alleen kan ik geen goede partij hiervoor kiezen. men komt echt met belachelijke prijzen. Iemand nog een adresje?
Gewoon elke badkamer outlet/webshop die er bestaat?syntesia schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:12:
Wij zijn nog op zoek naar een spiegelboer die voor ons de badkamer spiegel kan leveren. Alleen kan ik geen goede partij hiervoor kiezen. men komt echt met belachelijke prijzen. Iemand nog een adresje?
Of heb je het over maatwerk?
Hoewel je theoretisch gelijkt hebt, is dit wel heel extreem. Dat betekent veel meer werk en meer kapotte tegels.Flix20 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:12:
LAstig inschatten zoals aangegeven hierboven zonder foto's.d
Een perskoppeling sokje is echt minimaal qua lekkans. Prima om dat te doen ipv meer tegels eruit halen.
Voeg uitslijpen, tegel verwijderen, hopelijk heel. Anders pech en reserve tegel gebruiken. Ik zou het echt nu doen. Een S gebruiken is lelijk als je een mooie inbouwkraan hebt.Vijeta schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:02:
[...]
Alleen de douchekop (staat nu op 200cm en mag 10-20cm bij)
Je moet toch een tegel eruit breken en opnieuw gaan aansmeren en tegelen.t14wo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:57:
[...]
Hoewel je theoretisch gelijkt hebt, is dit wel heel extreem. Dat betekent veel meer werk en meer kapotte tegels.
Een perskoppeling sokje is echt minimaal qua lekkans. Prima om dat te doen ipv meer tegels eruit halen.
Of je dan 1 of 4 tegels moet terugzetten maakt dan ook niet zoveel uit en je haalt gewoon zwakke schakel uit je muur.
Nee sorry maatwerk inderdaad.t14wo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:55:
[...]
Gewoon elke badkamer outlet/webshop die er bestaat?
Of heb je het over maatwerk?
200 x 70 cm
Rondom verlichting en verwarming.
Een inbouwkraan heeft al 5 zwakke punten in de muur. Een knelkoppeling, die prima in de muur kunnen lijkt mij een aanvaardbaar risico.Flix20 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:30:
[...]
Je moet toch een tegel eruit breken en opnieuw gaan aansmeren en tegelen.
Of je dan 1 of 4 tegels moet terugzetten maakt dan ook niet zoveel uit en je haalt gewoon zwakke schakel uit je muur.
Ik heb even een vraagje. Wij gaan in oktober onze badkamer verbouwen. We wilden eerst tegels en een Easy Drain in de douche leggen, maar ik heb even zitten zoeken en omdat wij geen schoonmaakwonders zijn, overwegen we nu een douchevloer (140 x 90). Minder voegen
. Ik wil hem alleen wel graag verzonken hebben, dus gelijk met de tegels. Heeft iemand hier dit toevallig ook thuis en zou die een foto met mij willen delen? Ik wil me graag een beter beeld vormen en badkamerwinkels geven toch geen geweldig beeld.
Even googelen:syntesia schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:12:
https://www.sanitairbraba...00x70-cm-rechthoek-a.html
https://www.sanitairbraba...piegel-twinlight-200.html
[ Voor 7% gewijzigd door MBYJMEI op 30-05-2024 14:47 ]
Ook wij zijn vanwege nieuwbouw een badkamer aan het samenstellen. Nieuwbouw betekent bij ons een warmtepomp + extra 100l boiler (= 400 liter op 40 graden). Niet per se weinig, maar met een gezin van 4 wil ik de waterdoorvoer op de douche daardoor toch graag beperkt houden.
Ik kwam daarom uit bij de HansGrohe Ecosmart lijn, die een maximale waterdoorlaat hebben van 9 liter per minuut.
Voor de handdouche heb ik er door de vele goede reviews alle vertrouwen in dat deze prima zal werken bij 9 liter / minuut, maar voor de regendouche twijfel ik nog. Ik zou heel graag deze (grote) vierkante van 30x30 cm willen maar kan weinig ervaringen vinden.
De verlaagde waterdoorvoer wordt schijnbaar bereikt door te knijpen, maar ook door lucht toe te voegen. De 'zachte' RainAir waterstraal die daardoor ontstaat lijkt me erg prettig, maar zou het alsnog wel genoeg zijn om bij een dermate grote regendouche niet een te lage waterdruk te geven voor een lullig stroompje?
Een alternatief is nog de kleinere variant rond 24 cm, maar wat mij betreft liever de grote.
Is er hier iemand met ervaring danwel kennis van deze lijn als regendouche?
Ik kwam daarom uit bij de HansGrohe Ecosmart lijn, die een maximale waterdoorlaat hebben van 9 liter per minuut.
Voor de handdouche heb ik er door de vele goede reviews alle vertrouwen in dat deze prima zal werken bij 9 liter / minuut, maar voor de regendouche twijfel ik nog. Ik zou heel graag deze (grote) vierkante van 30x30 cm willen maar kan weinig ervaringen vinden.
De verlaagde waterdoorvoer wordt schijnbaar bereikt door te knijpen, maar ook door lucht toe te voegen. De 'zachte' RainAir waterstraal die daardoor ontstaat lijkt me erg prettig, maar zou het alsnog wel genoeg zijn om bij een dermate grote regendouche niet een te lage waterdruk te geven voor een lullig stroompje?
Een alternatief is nog de kleinere variant rond 24 cm, maar wat mij betreft liever de grote.
Ik kan er weinig over vinden; wat is jullie ervaring met inbouwkranen (douche en wastafel) in de muur die grenst aan de buitenkant? Het gaat om een woning uit 1994. Er is spouwisolatie. De muur is in totaal 30 dik. Het binnenblad is van kalkzandsteen lijmelementen. Dikte daarvan weet ik niet precies.
Edit: we laten het wel een professional doen. Ik ben benieuwd naar de haalbaarheid.
Edit: we laten het wel een professional doen. Ik ben benieuwd naar de haalbaarheid.
[ Voor 12% gewijzigd door Thomqa op 02-06-2024 01:13 ]
Je kan altijd een voorzet wandje plaatsen waar je het leiding werk in monteert.Thomqa schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:07:
Ik kan er weinig over vinden; wat is jullie ervaring met inbouwkranen (douche en wastafel) in de muur die grenst aan de buitenkant? Het gaat om een woning uit 1994. Er is spouwisolatie. De muur is in totaal 30 dik. Het binnenblad is van kalkzandsteen lijmelementen. Dikte daarvan weet ik niet precies.
Ik heb geen verstand van specifieke regen douches, het is simpel dat hoe groter de douchekop, hoe meer het water verdeeld moet worden en hoe zachter de straal dus is. Wij hebben er eentje van 26cm, ook water besparend en ik gebruik hem zelden want ik hou van een hardere straal.CeeDeeS schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:18:
Ook wij zijn vanwege nieuwbouw een badkamer aan het samenstellen. Nieuwbouw betekent bij ons een warmtepomp + extra 100l boiler (= 400 liter op 40 graden). Niet per se weinig, maar met een gezin van 4 wil ik de waterdoorvoer op de douche daardoor toch graag beperkt houden.
Ook (afhankelijk van de lengte van de gebruiker) je de temperatuur al dan niet hoger instellen, want hoe verder het water valt, eer het op je lijf terecht komt, hoe meer afgekoeld het is. En dat merk je wel.
Dus de afweging is persoonlijk denk ik.
Wij hebben de Hnsgrohe Pulsify S hoofddouche 260 1jet regendouche. Deze doet max 12,3L/min. Ik zet hem niet eens helemaal open, vind hem heerlijk.CeeDeeS schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:18:
Deze verbruikt dus niet veel water, wat wel prettig is gezien ik met 4 dames in huis woon. Houd de boel nog een beetje binnen de perken..\
Als je hem echt heel zacht zet, komt nog uit elk gaatje water. Kunt dus echt prima lang maar zuinig douchen mocht je daar wat om geven.
De hand douche die je ziet hangen is deze Rainfinity handdouche 130 3jet
In dit geval hangt hier de Rainfinity set
Ook erg fijn apparaat, prettig materiaal, voelt veel beter dan een brauer, goed bedienbaar en ziet er top uit. Hele zachte straal trouwens. De tweede stand pakt het center deel en is harder.
:strip_exif()/f/image/dFjSlVCobUpxMhrjcusm9aEi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door martinus83 op 02-06-2024 22:31 ]
Ik kan ook op zoek naar een oplossing voor onze net nieuwe wc. Tekening staat 43cm tot bovenkant pot. Aangegeven dat max 44cm acceptabel is.
Waar hangt de pot nu op, 46cm. Met bril is dat 48cm.
Zit echt voor geen meter.
En de aannemer wilt het niet oplossen?Phusebox schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:07:
Ik kan ook op zoek naar een oplossing voor onze net nieuwe wc. Tekening staat 43cm tot bovenkant pot. Aangegeven dat max 44cm acceptabel is.
Geen idee hoe, tegels verwijderen en alles weer openbreken?
Verlagen kan nooit wordt hier altijd gezegd.
Maar ik heb het doorgestuurd maar nog geen reactie.
Ik zou denken dat ze dat frame dan niet goed afgesteld hebben. Dus ja, afbreken, frame verlagen, en weer tegelen.Phusebox schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:28:
[...]
Geen idee hoe, tegels verwijderen en alles weer openbreken?
Verlagen kan nooit wordt hier altijd gezegd.
Maar ik heb het doorgestuurd maar nog geen reactie.
Of vloer verhogen.
Vloer verhogen kan sowieso niet.SquareOne schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:29:
[...]
Ik zou denken dat ze dat frame dan niet goed afgesteld hebben. Dus ja, afbreken, frame verlagen, en weer tegelen.
Of vloer verhogen.
Eigenlijk best dom dat ze nooit iets bedacht hebben dat je daar via een opening bij kan, boutjes los draaien en verlagen.
Zal wel te simpel denken. Mijn vrouw wil niet weer van voren af aan beginnen met alle ellende, en ik weiger eigenlijk akkoord te gaan met zo'n grote afwijking.
Fun fun fun.
[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 03-06-2024 18:36 ]
Ben aan het zoeken of er een andere pot is die lager uit zou komen, de Clou Hammock hebben we toen ook over getwijfeld maar die tekeningen kom ik totaal geen wijs uit.
Merk je die twee centimeter echt? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Begrijp me niet verkeerd, het is jouw badkamer dus ik ga er niet over maar ben je daar niet super snel aan gewend? Als je het uberhaupt al voelt?
Ja.jelveen schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:59:
Merk je die twee centimeter echt?
Bij jullie was ie nu 47cm, was dat zonder bril?
Ik denk dat het voor mij nog net kan, maar mijn vrouw is het wel best hoog voor.
Ach ja over 20 jaar als ik bijna met pensioen kan ben ik er misschien blij mee
T/m bovenkant pot is het 44,5 cm bij ons. Met bril +/- 47. Ik vind dat nét kunnen, maar eigenlijk al te hoog. Alleen wij hadden dus geen optie.Phusebox schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:13:
[...]
Bij jullie was ie nu 47cm, was dat zonder bril?
Ik denk dat het voor mij nog net kan, maar mijn vrouw is het wel best hoog voor.
Ach ja over 20 jaar als ik bijna met pensioen kan ben ik er misschien blij mee
Wij zijn beiden ongeveer 1,75 cm. Evt. een krukje erbij zou het comfortabeler kunnen maken voor je voeten en je hebt tijdens de boodschap een betere zithouding
[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 03-06-2024 20:18 ]
Bij mij is het met bril 48cm dus. Mijn vrouw is 1m75, i 1m90.ViezeVis schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:15:
[...]
T/m bovenkant pot is het 44,5 cm bij ons. Met bril +/- 47. Ik vind dat nét kunnen, maar eigenlijk al te hoog. Alleen wij hadden dus geen optie.
Wij zijn beiden ongeveer 1,75 cm. Evt. een krukje erbij zou het comfortabeler kunnen maken voor je voeten en je hebt tijdens de boodschap een betere zithouding
Toch nog een paar kleine aanpassingen gedaan:FabianGTI schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:09:
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Idd stroompunt in de kast. Ik heb daar een plank voor het opladen van tandenborstels. Ivm sschoonhouden en eventueel lekwater https://www.ikea.com/nl/n...-dienblad-grijs-10419950/….FabianGTI schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:38:
[...]
Toch nog een paar kleine aanpassingen gedaan:
***members only***
Fijn topic dit.. zonder te posten al veel ideeën/info opgedaan waarvoor dank!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 05-06-2024 09:12 ]
De Villeroy & Boch Avento is ook erg luid. Denk dat het wellicht komt door al die waterbesparende maatregelen, minder water dus er moet meer kracht achter zitten?Workaholic schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:01:
Fijn topic dit.. zonder te posten al veel ideen/info opgedaan waarvoor dank!
***members only***
Onze oude wc's zijn/waren ook veel stiller.