Hier buiten de douche totaal geen last van en in de douche (nis) valt het niet op. Op de chromen kranen zie je veel meer.Phusebox schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:08:
Wat is overigens de ervaring en mening t.o.v. aluminium tegelprofielen? Dit werd ons afgeraden voor de badkamer in verband met vlekken door vocht.
@Phusebox Wij hebben gocoate alu profielen. Als goed is verkleurd dat helemaal niet.
Alu oxidatie vormt een afsluitende laag, zal hooguit egaal verkleuren.
Alu oxidatie vormt een afsluitende laag, zal hooguit egaal verkleuren.
[ Voor 4% gewijzigd door martinus83 op 13-05-2024 10:37 ]
Eerste dag is eens zonder veel problemen verlopen. Om 9u begonnen ze met slopen en rond 14.30u was alles eruit, inclusief uiteindelijk toch het stucwerk, tegels en de vloer.
Morgen komt de loodgieter. Vraag me alleen af hoe die de hoogte gaat bepalen als er geen vloer in zit? Het is nu echt tot op het beton uitgekapt.
Er lopen trouwens geen waterleidingen over de vloer bij ons.
De stofdeuren hebben goed geholpen. Had schilderstape op de kozijnen geplakt en dubbelzijdige tape daar weer op om de stofdeuren te bevestigen. Buiten de trap, gang en overloop eigenlijk nergens stof te bekennen.
Morgen komt de loodgieter. Vraag me alleen af hoe die de hoogte gaat bepalen als er geen vloer in zit? Het is nu echt tot op het beton uitgekapt.
De stofdeuren hebben goed geholpen. Had schilderstape op de kozijnen geplakt en dubbelzijdige tape daar weer op om de stofdeuren te bevestigen. Buiten de trap, gang en overloop eigenlijk nergens stof te bekennen.
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 13-05-2024 20:53 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Met behulp van de vloer net buiten de badkamer het meterpijl uitzetten met een laser?Phusebox schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:32:
Vraag me alleen af hoe die de hoogte gaat bepalen als er geen vloer in zit? Het is nu echt tot op het beton uitgekapt.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Wacht maarPhusebox schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:32:
Hier nog steeds bezig met schoonmaken. Kom elke dag weer ergens anders stof tegen
Inmiddels is bij ons alles (voor zover mogelijk) afgemonteerd. Woensdag komt de kitter. Alleen nog wachten op het badkamermeubel en de radiatorbeugel.
Ja, ik geloof zeker wel dat ik nog genoeg stof ga zien. Maar ik had verwacht dat er nu al een mm stof op alles lag in het hele huis. Zo deden vrienden het op me overkomen.ViezeVis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:46:
[...]
Wacht maar![]()
Hier nog steeds bezig met schoonmaken. Kom elke dag weer ergens anders stof tegen
Inmiddels is bij ons alles (voor zover mogelijk) afgemonteerd. Woensdag komt de kitter. Alleen nog wachten op het badkamermeubel en de radiatorbeugel.
Ben benieuwd. Want het is nu echt een maanlandschap.big bang schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:29:
[...]
Met behulp van de vloer net buiten de badkamer het meterpijl uitzetten met een laser?
Die gaat de drain plaatsen, zo laag mogelijk, vanaf daar afschot tellen tot de rest van de badkamervloer en voila, hij weet op welke hoogte hij de rest moet maken.Phusebox schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:32:
Eerste dag is eens zonder veel problemen verlopen. Om 9u begonnen ze met slopen en rond 14.30u was alles eruit, inclusief uiteindelijk toch het stucwerk, tegels en de vloer.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Agnes is makkelijker en sneller voor de aannemer. Ik persoonlijk vind Agnes niet mooi en goedkoop ogen. Technisch gezien is er niks mis mee.Goofyduck384 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:21:
Maandag beginnen ze bij ons met de verbouw van de badkamer. Nu kwam de persoon die dit gaat doen vandaag even langs om één en ander vast te bekijken.
We krijgen o.a een douche vanuit het plafond. Daarvoor moet op die plek het plafond iets verlaagd worden. Hij vroeg me of dit afgewerkt moest worden met gipsplaten en stucen of door middel van agnesplaten (die blijkbaar dezelfde afwerking hebben als de rest van het plafond (spachtelputz)).
Nu ken ik die agnesplaten niet. Dit zou veel handiger zijn zei hij, ook meer onderhoudsvrij.
Wie kent dit en heeft hier een goede mening over? Wel of niet doen, dus gipsplaten en dan stucwerk of netjes afwerken dmv agnesplaten?
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Dat geldt alleen voor een inloopdouche denk ik? Wij hebben een bad-douche combinatie.Makrolon schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:02:
[...]
Die gaat de drain plaatsen, zo laag mogelijk, vanaf daar afschot tellen tot de rest van de badkamervloer en voila, hij weet op welke hoogte hij de rest moet maken.
*knip*
[ Voor 99% gewijzigd door twain4me op 14-05-2024 16:43 . Reden: alleen een Tr is voldoende, op deze manier gooi je alleen maar olie op het vuur. ]
*knip*
Even terug on-topic, want daar kwam ik eigenlijk voor: Ik wil al maanden een 2e bevestiging punt voor mijn douche kop maken. Mijn huidige situatie is als volgt:
:strip_exif()/f/image/CCSZnMyNXBES0w11UXXqDVOq.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat mijn vriendin liever met de Handouche aan doucht wil ik een extra schuine houden bevestigen. Doe ik dat het beste op de voeg, of in het midden van de tegel? Doe je dat zelf, of laat je dat doen?
Even terug on-topic, want daar kwam ik eigenlijk voor: Ik wil al maanden een 2e bevestiging punt voor mijn douche kop maken. Mijn huidige situatie is als volgt:
Omdat mijn vriendin liever met de Handouche aan doucht wil ik een extra schuine houden bevestigen. Doe ik dat het beste op de voeg, of in het midden van de tegel? Doe je dat zelf, of laat je dat doen?
[ Voor 74% gewijzigd door twain4me op 14-05-2024 16:49 . Reden: offtopic ]
Word dit een hele wand, of slechts 1-1.5 meter hoog?Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:00:
Was niet mijn bedoeling dit topic verkeerd te gebruiken en mensen te verdelen.
Ik zag eigenlijk meer vragen hier voorbij komen over inrichting, producten, oplossingen dan daadwerkelijk over verkopers en prijzen, maar dat kan mijn onjuiste perceptie zijn geweest.
Ik zal me er maar in berusten dat ik toch niks meer kan aanpassen en mijn lot in de handen van de vakmensen leggen, zoals het muurtje van het inbouw reservoir dat helaas 25 cm diep wordt ipv 20 wat ik gehoopt had. Niks aan te doen.
120cm hoog.BasvanS schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:01:
[...]
Word dit een hele wand, of slechts 1-1.5 meter hoog?
Had ik het op voorhand geweten had ik de UP720 genomen. Had 3 cm gescheeld. Jammer dat een aannemer dat niet zegt of ziet.
Die 5 CM ga je in de praktijk niks van merken, tenzij je tegel smaller is dan 25 cm, dan word het wel erg lelijk.Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:02:
[...]
120cm hoog.
Had ik het op voorhand geweten had ik de UP720 genomen. Had 3 cm gescheeld. Jammer dat een aannemer dat niet zegt of ziet.
Zorg ook dat de die 120 CM niet vast is, maar laat dat netjes uitlijnen met de tegelhoogte op de muren, Beter 3/4 hele tegels dan 3.5/4.5 omdat je perceel 120 cm wil
[ Voor 18% gewijzigd door BasvanS op 14-05-2024 16:05 ]
Bedenk wel dat een afvoer (bij UP720) dan niet opzij weg kan lopen, tenzij je die in de muur hakt zoals bij ons is gedaan..Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:02:
[...]
120cm hoog.
Bezemwagen is langs geweest, hou het weer vriendelijk, constructief en ontopic
[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 14-05-2024 17:12 ]
Altijd van die leuke kleine dingen die je tegen komt in een oud huis tijdens een toiletrenovatie.
Sifon die te laag is, gelukkig makkelijk op te lossen door langer deel te bestellen..
Lastige is een hoekstopkraan mat zwart vinden voor een 12mm leiding uit de muur.. Dus knel 12mm aansluiting aan muur zijde. Iemand die iets weet? Worst case verven we een chrome..
Sifon die te laag is, gelukkig makkelijk op te lossen door langer deel te bestellen..
Lastige is een hoekstopkraan mat zwart vinden voor een 12mm leiding uit de muur.. Dus knel 12mm aansluiting aan muur zijde. Iemand die iets weet? Worst case verven we een chrome..
Je zou deze kunnen overwegen. Aansluiting op de slang naar de toiletkraan wordt dan de volgende uitdaging..hammy87 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:14:
Altijd van die leuke kleine dingen die je tegen komt in een oud huis tijdens een toiletrenovatie.
https://plieger.nl/Produc...5d&objectID=8990964908033
Is niet ideaal, maar met 12mm leiding uit de muur ben ik bang dat je geen kant-en-klaar alternatief gaat vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Fanta op 15-05-2024 10:23 ]
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Thanks! Dat is de enige die ik tot nu toe gevonden heb.. Is voor het fonteintje, dus daar zijn genoeg slangen voor te vindenFanta schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:22:
[...]
Je zou deze kunnen overwegen. Aansluiting op de slang naar de toiletkraan wordt dan de volgende uitdaging..
https://plieger.nl/Produc...5d&objectID=8990964908033
Is niet ideaal, maar met 12mm leiding uit de muur ben ik bang dat je geen kant-en-klaar alternatief gaat vinden.
Die slangen hebben meestal ook binnendraad, dus in het ergste geval moet er even een dubbele nippel 3/8" tussen.hammy87 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:46:
[...]
Thanks! Dat is de enige die ik tot nu toe gevonden heb.. Is voor het fonteintje, dus daar zijn genoeg slangen voor te vinden
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Erg netjes. Gewoon een vraag, waarom bij het raam wel in verstek en het wandje niet?ViezeVis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:28:
Op het badkamermeubel en de radiatorbeugel na: alles afgemonteerd en vandaag afgekit. Vakwerk![]()
[Afbeelding]
Netjes zeg, ook muurtjes, helemaal hip!ViezeVis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:28:
Op het badkamermeubel en de radiatorbeugel na: alles afgemonteerd en vandaag afgekit. Vakwerk![]()
[Afbeelding]
We hebben een soort gelijke opstelling qua douche, althans sproeikop, naast de opening. Enkel zetten wij er nog een deur tussen. Wat we merken bij een test nu zonder, maar ook al met (neergezette) deur is dat er toch water buiten het douche gedeelte loopt ondanks een 2/3 mm vloer verlaging en 1% afschot naar de goot die tegenover de toegang ligt.
Heb je dit al getest?
Kun je eens een close up van je drain maken? ziet er op deze foto erg netjes uit!
[ Voor 6% gewijzigd door martinus83 op 15-05-2024 13:50 ]
Was het een bewuste keuze om bij het wandje niet te kiezen voor 2 volledige tegels en het uit te lijken met de vloer en het raam? Nog strakker is altijd goed :)Dan valt je glaswand ook precies op de voeg met het raam etc.ViezeVis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:28:
[Afbeelding]
Overal zit een tegelstrip.hammy87 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:35:
[...]
Erg netjes. Gewoon een vraag, waarom bij het raam wel in verstek en het wandje niet?
Ja, want een volledige tegel op de wand ging net niet lukken. Nu loopt de voeg gelijk met de muur daarnaast. De vloer loopt gelijk met de wanden, behalve in de hoek van de wc. Dat is bewust omdat de tegelzetter het maar niks vond om met kleine passtroken te werken. En ik ook niet. Er is nu geen enkele passtrookBasvanS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:57:
[...]
Was het een bewuste keuze om bij het wandje niet te kiezen voor 2 volledige tegels en het uit te lijken met de vloer en het raam? Nog strakker is altijd goed :)Dan valt je glaswand ook precies op de voeg met het raam etc.
/edit
Die 'voeg' die je zit naast de douchewand is een rest-passtuk van een 60x60 tegel. En dat is weer gedaan om zo mooier uit te komen in de wc
[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 15-05-2024 14:18 ]
Op het laagste punt zitten wij volgens mij 1 cm lager als ik met een rolmaat zo moet inschatten met een centimeter afschot (douchegedeelte is 1 meter 30 diep). De gehele vloer is bij ons geëgaliseerd met uitzondering van het douchegedeelte. Er kan bij ons onmogelijk water uitstromen denk ik. Anders gaat er iets niet goed met het putjemartinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:49:
[...]
Netjes zeg, ook muurtjes, helemaal hip!![]()
We hebben een soort gelijke opstelling qua douche, althans sproeikop, naast de opening. Enkel zetten wij er nog een deur tussen. Wat we merken bij een test nu zonder, maar ook al met (neergezette) deur is dat er toch water buiten het douche gedeelte loopt ondanks een 2/3 mm vloer verlaging en 1% afschot naar de goot die tegenover de toegang ligt.
Heb je dit al getest?
Kun je eens een close up van je drain maken? ziet er op deze foto erg netjes uit!
Foto van drain:
:strip_exif()/f/image/269rAzF6hahFs30I92Oyb6kx.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar als je het muurtje tot aan de eerste volgende hele rij tegels had laten lopen, had je toch nog steeds met 2 bijna hele tegels de achterwand van de douche kunnen maken? Dan had het scherm op de voeg straks tegen het raam gezeten en had je die passtrook naast de glazen wand en douche moet nodig gehad?ViezeVis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:11:
[...]
Ja, want een volledige tegel op de wand ging net niet lukken. Nu loopt de voeg gelijk met de muur daarnaast. De vloer loopt gelijk met de wanden, behalve in de hoek van de wc. Dat is bewust omdat de tegelzetter het maar niks vond om met kleine passtroken te werken. En ik ook niet. Er is nu geen enkele passtrook
/edit
Die 'voeg' die je zit naast de douchewand is een rest-passtuk van een 60x60 tegel. En dat is weer gedaan om zo mooier uit te komen in de wc. En die voeg loopt weer gelijk met de nis en inbouwkraan aan de andere kant.
het ziet er overigens wel allemaal erg strak uit! Vandaar dat juist die keuze wat opviel.
[ Voor 4% gewijzigd door BasvanS op 15-05-2024 14:41 ]
Je bedoelt het muurtje langer maken?BasvanS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:39:
[...]
Maar als je het muurtje tot aan de eerste volgende hele rij tegels had laten lopen, had je toch nog steeds met 2 bijna hele tegels de achterwand van de douche kunnen maken? Dan had het scherm op de voeg straks tegen het raam gezeten en had je die passtrook naast de glazen wand en douche moet nodig gehad?
het ziet er overigens wel allemaal erg strak uit! Vandaar dat juist die keuze wat opviel.
Je muur langer maken om met de tegel uit te komen gaat wel heel verBasvanS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:11:
[...]
Yes, 10-20 CM, dan hadden er precies 2 tegels op gekund?
Die douche wand op een hele tegel is ook altijd goed, op een voeg mikken is vragen om ongelijk ipv gelijk.
Ja, ik doelde meer op het deel waar je inloopopening zit, qua water. Er spat zoveel water over die rand heen, als ik nu de glazen deur daar op het vloerniveau verschil zet komt er alsnog veel water op die plek.ViezeVis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:15:
[...]
Op het laagste punt zitten wij volgens mij 1 cm lager als ik met een rolmaat zo moet inschatten met een centimeter afschot (douchegedeelte is 1 meter 30 diep). De gehele vloer is bij ons geëgaliseerd met uitzondering van het douchegedeelte. Er kan bij ons onmogelijk water uitstromen denk ik. Anders gaat er iets niet goed met het putje![]()
Foto van drain:
[Afbeelding]
Ik zie een zwart randje, daar zit een profiel tussen die twee tegels dan? dat is achteraf gezien toch best een handige opzet ondanks het randje.
Volgens mij noemen ze dat een legplan, ik heb het hier gedaan met tegels van 100x100, 1 voeg op de grond in de douche is wel wel wat waard.martinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:31:
[...]
Je muur langer maken om met de tegel uit te komen gaat wel heel ver![]()
Die douche wand op een hele tegel is ook altijd goed, op een voeg mikken is vragen om ongelijk ipv gelijk.
Ja, dan hadden er zeker 2 tegels opgekund. Maar dan had er ook een meubel van 30 diep in gemoeten ipv 40BasvanS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:11:
[...]
Yes, 10-20 CM, dan hadden er precies 2 tegels op gekund?
Ik weet uiteraard wat een legplan is. Overal valt wat voor te zetten, achteraf gezien. Links of rechtsom.BasvanS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:37:
[...]
Volgens mij noemen ze dat een legplan, ik heb het hier gedaan met tegels van 100x100, 1 voeg op de grond in de douche is wel wel wat waard.
Geef denkel aan dat je geen muur gaat verlengen om je tegel uit te laten komen. Althans geen 10-20 cm
En naast symmetrie is een douche ruimet met zo min mogelijk voegen ook zon regel. Die 7,5x30 tegels zal ook niemand je adviseren hoop ik maar zie je wel overal op pinterest :-)
Achferaf is mooi wonen maar ik had in het geval hierboven de drain tegen de muur gezet, zo hebben wij dat dan ook gedaan. Nog minder voegen
[ Voor 9% gewijzigd door martinus83 op 15-05-2024 16:42 ]
Heb je een foto vanuit de douche richting de rest van de badkamer?ViezeVis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:38:
[...]
Ja, dan hadden er zeker 2 tegels opgekund. Maar dan had er ook een meubel van 30 diep in gemoeten ipv 40. We hebben niet heel veel diepte.
Dat zwarte randje is een gecoat (?) matzwarten profiel. Daar ligt weer een tegel op. Ik denk zeker een centimeter hoog. Maar dat er water buiten de douche valt is denk ik wel zeker. Heb even een close-up gemaakt voor je.martinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:34:
[...]
Ja, ik doelde meer op het deel waar je inloopopening zit, qua water. Er spat zoveel water over die rand heen, als ik nu de glazen deur daar op het vloerniveau verschil zet komt er alsnog veel water op die plek.
Ik zie een zwart randje, daar zit een profiel tussen die twee tegels dan? dat is achteraf gezien toch best een handige opzet ondanks het randje.
:strip_exif()/f/image/f7nYl9zWqXqwdG8xXXteH89m.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan lastig inschatten hoever het hier is, maar persoonlijk heb ik wel gekozen voor een muurtje van 120 CM die en 200 CM hoog om precies uit te komen met mijn tegels van 40 X 120. Daarnast is de douche 100,5 cm breed zodat precies 1 tegel van 100 breed geplaatst kan worden. Dat is niet heel gek hoor, zeker niet als je aan de andere kant van het muurtje ook verder wil tegelen.martinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:40:
[...]
Ik weet uiteraard wat een legplan is. Overal valt wat voor te zetten, achteraf gezien. Links of rechtsom.
Geef denkel aan dat je geen muur gaat verlengen om je tegel uit te laten komen. Althans geen 10-20 cm
En naast symmetrie is een douche ruimet met zo min mogelijk voegen ook zon regel. Die 7,5x30 tegels zal ook niemand je adviseren hoop ik maar zie je wel overal op pinterest :-)
@ViezeVis ja dat ja, ja die rand vind ik echt niet mooi, en fijn. En dan ook nog zwart maar dat is smaak. Je hebt wrs gezien dat we de profielen gematched hebben met de tegels, (en voegsel en kitwerk), andere stijl .
Maar, zon profiel is wel praktisch en met de afgelopen 2 weken opgedane kennis zou ik dat nu toch overwegen.
Nu komt er bij ons nog een deur, maar heb al door dat dat niet voldoende is dus daar moet een rubbertje onder... met tegenzin...
Maar, zon profiel is wel praktisch en met de afgelopen 2 weken opgedane kennis zou ik dat nu toch overwegen.
Nu komt er bij ons nog een deur, maar heb al door dat dat niet voldoende is dus daar moet een rubbertje onder... met tegenzin...
Heb ik zojuist gemaakt. Rolmaat ligt op de grond voor het idee (op 40 cm). Meubel is 120.BasvanS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:41:
[...]
Heb je een foto vanuit de douche richting de rest van de badkamer?
:strip_exif()/f/image/ZU72CHK0w6HsjKtp657GIPwI.jpg?f=fotoalbum_large)
Same here, ik heb 120 CM diepe douche, maar sinds ik meer debiet heb door een WP boiler loopt het de douche uit als ik er zelf n iet onder blijf staan...martinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:43:
@ViezeVis ja dat ja, ja die rand vind ik echt niet mooi, en fijn. En dan ook nog zwart maar dat is smaak. Je hebt wrs gezien dat we de profielen gematched hebben met de tegels, (en voegsel en kitwerk), andere stijl .
Het is niet super breed daar zoals @ViezeVis al zegt, dus dat zal ongetwijfeld overwogen zijn. Maar gezien de open douche, was dat misschien net fijner geweest.BasvanS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:43:
[...]
Kan lastig inschatten hoever het hier is, maar persoonlijk heb ik wel gekozen voor een muurtje van 120 CM die en 200 CM hoog om precies uit te komen met mijn tegels van 40 X 120. Daarnast is de douche 100,5 cm breed zodat precies 1 tegel van 100 breed geplaatst kan worden. Dat is niet heel gek hoor, zeker niet als je aan de andere kant van het muurtje ook verder wil tegelen.
Ik had in dit geval naast het schot, ook een deur geplaatst. En dat uitkomen met die tegels echt loslaten. Zou eerder een zo groot mogelijke tegel pakken, en dan bijv een strook die weer doorloopt op de muur haaks erop en samen een tegel vormt... zoiets. Maar goed, dat is vanuit een beperkt oogpiunt bekeken en die tegels zitten er toch al op dus het zal @ViezeVis een worst wezen wat we er van denken

Ah kijk, het stukje informatie dat ik miste, begrijpelijk keuze nu! Daar wil je niet nog 10 CM vanaf halen!ViezeVis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:45:
[...]
Heb ik zojuist gemaakt. Rolmaat ligt op de grond voor het idee (op 40 cm). Meubel is 120.
[Afbeelding]
De hoeveelheid voegen is voor lekkage gevoeligheid zeker geen plus. Maaar we zagen deze tegels al vrij snel en vonden deze direct heel erg mooi. En dus voor gekozenmartinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:40:
[...]
Ik weet uiteraard wat een legplan is. Overal valt wat voor te zetten, achteraf gezien. Links of rechtsom.
Achferaf is mooi wonen maar ik had in het geval hierboven de drain tegen de muur gezet, zo hebben wij dat dan ook gedaan. Nog minder voegen
Oeh die handdouche, daar snap ik dan helemaal niks vanViezeVis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:45:
[...]
Heb ik zojuist gemaakt. Rolmaat ligt op de grond voor het idee (op 40 cm). Meubel is 120.
[Afbeelding]
Dacht nog daar kan altijd nog een 60 cm deurtje die naar binnen draait met scharnieren op dat muurtje, maar dat gaat dus niet..
Maar met dat meubel, ja dat is passen, die muur is op zn max :-)
De vraag was ook: moest er niet nog ~ 5 cm vanaf. Maar dat was de moeite niet waard.BasvanS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:47:
[...]
Ah kijk, het stukje informatie dat ik miste, begrijpelijk keuze nu! Daar wil je niet nog 10 CM vanaf halen!
* Je haar uitspoelen boven de wasbakmartinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:48:
[...]
Oeh die handdouche, daar snap ik dan helemaal niks van
* Je reet afspoelen boven de WC
Heb hem zelf ook zo, veel beter dan op een glijstang en je wil hem al helemaal niet op de 7,5x 30 wand!
Die handdouche is echt mijn fout geweest en daar baal ik van. Die had ik liever rechts gehad. Ik was alleen al te laat met aanpassen. Gaten zaten er al in, net als de inbouw. Ik had 'm niet willen missen, want voor het afspoelen van de tegelwand is het wel heel makkelijk. Maar zo zijn er wel meer dingen die ik had heroverwogen uiteindelijk. Smallere doucheruimte (minder diep) bijvoorbeeld. Het geheel is nu 100 cm diep. En het was eerst 90 cm diep. En tegelijkertijd valt het nog te bezien want toen we een 90x90 cabine hadden stond er een meubel in van 50 cm excl handvaten. En de cabine van 90x90 stond op 100 cm diep geboord. Dus uiteindelijk spelen we redelijk gelijk op en dat was voor ons ruim genoeg. We zijn niet zo groot.martinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:48:
[...]
Oeh die handdouche, daar snap ik dan helemaal niks van![]()
Dacht nog daar kan altijd nog een 60 cm deurtje die naar binnen draait met scharnieren op dat muurtje, maar dat gaat dus niet..
Maar met dat meubel, ja dat is passen, die muur is op zn max :-)
[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 15-05-2024 16:55 ]
Onze tegels hebben best veel tintverschil onderling. Het zijn de MO&B Sfera Perla (de Nederlandse import-naam). De originele naam is Sintesi Ambienti Perla.martinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:49:
Lijkt wel erg op onze tegel trouwens[Afbeelding]
kuch...BasvanS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:51:
[...]
* Je haar uitspoelen boven de wasbak
* Je reet afspoelen boven de WC![]()
Heb hem zelf ook zo, veel beter dan op een glijstang en je wil hem al helemaal niet op de 7,5x 30 wand!

Glijstang zo praktisch, de kids onder die stang douchen, en de vrouw als ze dr haar droog wil houden. In die zin weer erg praktisch
[ Voor 11% gewijzigd door martinus83 op 15-05-2024 17:10 ]
Wat heb je uitgezocht? Al in gebruik genomen/ zijn je eerste ervaringen?ViezeVis schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:36:
[...]
Volgens mij werkt dit doorgaans prima, maar er zijn signalen dat met dubbelzijdig plakband het geheel soms ook naar beneden komt vallen. Wij hebben gekozen voor Smedbo (compleet set).
Iemand ervaring met solid surface douchevloeren? Is dit inderdaad zo anti slip als de beschrijvingen beweren?
Wij zijn gegaan voor de Smedbo House matzwart. Je kunt kiezen voor ronde of vierkante bevestigingsplaatjes. Wij hebben voor rond gekozen omdat alles in de badkamer al best 'vierkant' is. Eerste ervaringen zijn positief. Voelt super degelijk aan. Maar de eerste beschadiging en omruiling hebben we al gehad van de toiletrolhouder. Lak was er vanaf. Overigens was dat al zo in de verpakking dachten we.Ladypurple schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:56:
[...]
Wat heb je uitgezocht? Al in gebruik genomen/ zijn je eerste ervaringen?
En van Smedbo House hebben we dus ook de toiletborstel met wandhouder. Ook rond.
Hey, hoe is het nou?martinus83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:09:
[...]
kuch...![]()
Glijstang zo praktisch, de kids onder die stang douchen, en de vrouw als ze dr haar droog wil houden. In die zin weer erg praktisch

Sjah, je kan er ook een vuilniszak omheen knuppen. Maar een glijstang kan ik helemaal inkomen. Met kinderen super makkelijk en inderdaad makkelijk om haren droog te houden.
Daarnaast douche ik zelf bijna altijd onder de hand douche. Ik dacht echt dat ik alleen de regen douche zou gebruiken maar de hand douche is mijn favoriet. Dus blij dat ik zelf een glijstang heb laten plaatsen, scheelt me elke keer 10 minuten met die douche in mn handen staan of op mijn knieën douchen.
Zoveel mensen zoveel wensen.
Daarom heb ik dus een Schouder douche van Hansgrohe genomen. vlak voor de muur sta ik met kop onder de douche, klein stapje naar voren en het water valt op mijn schouderViezeVis schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:13:
[...]
Wij zijn gegaan voor de Smedbo House matzwart. Je kunt kiezen voor ronde of vierkante bevestigingsplaatjes. Wij hebben voor rond gekozen omdat alles in de badkamer al best 'vierkant' is. Eerste ervaringen zijn positief. Voelt super degelijk aan. Maar de eerste beschadiging en omruiling hebben we al gehad van de toiletrolhouder. Lak was er vanaf. Overigens was dat al zo in de verpakking dachten we.
En van Smedbo House hebben we dus ook de toiletborstel met wandhouder. Ook rond.
Wat is een schouder douche?BasvanS schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:41:
[...]
Daarom heb ik dus een Schouder douche van Hansgrohe genomen. vlak voor de muur sta ik met kop onder de douche, klein stapje naar voren en het water valt op mijn schouder
Is het niet bij elke (hand)douche zo dat het water lager valt als je verder weg gaat staan?
Maat in feite heb je dus een Head & Shoulders douche wil je zeggen?
Ik heb een teendouche. Als ik op 1,20 meter sta worden alleen mijn tenen nat.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 16-05-2024 21:52 ]
Deze is ook wat breder, waardoor het water netjes op op beide schouders valt ipv op 1. Het is allemaal niet echt echt nuttig ofzo, maar wel fraaier dan een glijstang:Phusebox schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:43:
[...]
Wat is een schouder douche?
Is het niet bij elke (hand)douche zo dat het water lager valt als je verder weg gaat staan?
Maat in feite heb je dus een Head & Shoulders douche wil je zeggen?
Ik heb een teendouche. Als ik op 1,20 meter sta worden alleen mijn tenen nat.

[ Voor 22% gewijzigd door BasvanS op 16-05-2024 21:58 ]
Heeft er iemand al ervaring met de onderhoudarme easy drain clean dryfon.
Ik zat te denken om de easy drain compact FF 50 om te bouwen met het onderhoudarme dryfon.
Waarom ombouw omdat de drain waar die al inzit volgens mij geen kimband en flens heeft.
Verder hoef ik niet bang te zijn voor verstoppingen. Heb nu ook een ouderwets putje waar alles doorheen gaat. Nooit verstoppingen gehad.
Ik zat te denken om de easy drain compact FF 50 om te bouwen met het onderhoudarme dryfon.
Waarom ombouw omdat de drain waar die al inzit volgens mij geen kimband en flens heeft.
Verder hoef ik niet bang te zijn voor verstoppingen. Heb nu ook een ouderwets putje waar alles doorheen gaat. Nooit verstoppingen gehad.
Zo'n ding is vooral praktisch, rest is kwestie van smaak. Als extra optie in je douche een luxe optie op je regendouche.BasvanS schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:57:
[...]
Deze is ook wat breder, waardoor het water netjes op op beide schouders valt ipv op 1. Het is allemaal niet echt echt nuttig ofzo, maar wel fraaier dan een glijstang:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast altijd nog een hand douche met lange slang voor de betere schoonmaakbeurten :-)
Ja om nu beide te nemen.. en dan dus ook een andere kraan want je moet drie sproeiers kunnen bedienen... dat was hier snel besloten
[ Voor 10% gewijzigd door martinus83 op 16-05-2024 22:30 ]
Zet iemand hun badkamer spullen ook in de auto wax?
Hier de dryphon 3 jaar in gebruik, slechts 1 ding dat mij negatief is opgevallen. Als je het putje de tijd geeft helemaal op te drogen, bijvoorbeeld na 2-3 dagen vakantie en niet douchen, dan blijft het membraam plakken en moet ik deze met de hand even losmaken. Dat gebeurt alleen als je hem daarvoor al 3-4 weken niet hebt schoongemaakt en er wat zeepresten in zitten. Doe je het niet, loopt je douche overDoeska schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:06:
Heeft er iemand al ervaring met de onderhoudarme easy drain clean dryfon.
Gebruik wel eens RainX voor de spiegelViezeVis schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:19:
Is dat een serieuze vraag? Wat dan preciesViezeVis schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:19:
Klinkt een beetje als landbouwplastic over je leren bankstel
Schijnt te helpen ter bescherming van kalk op met name zwart sanitair. Ik moet het nog steeds doen. Na een maand of 4 met de nieuwe badkamer zit er al een enorme laag kalk op die moeilijk te te krijgen is.Blurk62 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:44:
[...]
Is dat een serieuze vraag? Wat dan precies![]()
Klinkt een beetje als landbouwplastic over je leren bankstel
Dat is helemaal geen gekke vraag. Je ziet er niets van, maar kranen e.d. worden waterafstotend en er hecht minder kalk aan. Ook een glazen deur kun je in de was zetten. Beter nog is een keramische coating, die blijft langer zitten. Het is wel flink wat werk.
Interessant om eens te proberen. Je hebt ook van die quick spray coating.coinman63 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:10:
Dat is helemaal geen gekke vraag. Je ziet er niets van, maar kranen e.d. worden waterafstotend en er hecht minder kalk aan. Ook een glazen deur kun je in de was zetten. Beter nog is een keramische coating, die blijft langer zitten. Het is wel flink wat werk.
Even een update: ik heb RainX op onze geglazuurde keramische tegeltjes (die groene wand) gedaan en op de douchewand. En met resultaat. Water stroomt eraf
Klinkt als het proberen waard. Vroeger wel eens spul als "shower power" geprobeerd maar vond het te duur in gebruik.ViezeVis schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:24:
Even een update: ik heb RainX op onze geglazuurde keramische tegeltjes (die groene wand) gedaan en op de douchewand. En met resultaat. Water stroomt eraf
De waterontharder dames en heren.. de waterontharder.
Die laat altijd nog iets achter (ongefilterde mineralen). En wat kan het kwaadremzor schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:49:
En dan mag die niet lager dan 4 omdat je anders geen garantie hebt.remzor schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:49:
@ViezeVis Ik heb nergens last van.
@Phusebox Onzin allemaal van die fabrikanten die dat zeggen, alsof ze het weten overigens. Daarnaast: wat verwacht je dat er binnen een jaar of twee kan gebeuren als je wel een ontharder hebt naar 0 dH? Je kraan valt niet uit elkaar ofzo hoor
Hier in ieder geval al jaren tevreden met 0 dH, zwarte kranen in de badkamer, een quooker, Jura koffiemachine en glazen douchewand
@Phusebox Onzin allemaal van die fabrikanten die dat zeggen, alsof ze het weten overigens. Daarnaast: wat verwacht je dat er binnen een jaar of twee kan gebeuren als je wel een ontharder hebt naar 0 dH? Je kraan valt niet uit elkaar ofzo hoor
Hier in ieder geval al jaren tevreden met 0 dH, zwarte kranen in de badkamer, een quooker, Jura koffiemachine en glazen douchewand
Tja, ik had ook een afspraak om er één te laten plaatsen maar het kon niet in de garage en ik wil hem niet in de kruipruimte of de trapkast bij woonkamer.remzor schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:02:
Maat ontopic: diverse fabrikanten zeggen dus sinaasappelhuid op je kranen is geen garantie, want dan heb je een te agressieve waterontharder. Geen ervaring zelf, maar staan wel berichten online.
Garantie op?Phusebox schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:59:
[...]
En dan mag die niet lager dan 4 omdat je anders geen garantie hebt.
Sinaasappelhuid op kranen?
Beide nog nooit van gehoord.
[ Voor 13% gewijzigd door Draakje5 op 17-05-2024 20:17 ]
Gister een koffie workshop gehad.remzor schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:02:
Hij is naast koffiebranderij-eigenaar ook importeur-dealer van Profitec machines. Die melde toch echt met nadruk de ontharder niet op volledig ontharden in te stellen, 5 a 6 zou ideaal zijn, 3 a 4 is prima. Zo niet dan vreet je echt je koperen/messing delen van de machine op. Kalkrijk water laat ook tevens een bescherming achter.
Ontkalkt water is je machine de vernieling in helpen was zijn boodschap.
Dus.. zou zomaar kunnen dat die fabrikanten toch ergens een gegronde reden hebben het (dan wel extern of vooral intern) deel van je kraan een langere levensduur te willen geven.
[ Voor 13% gewijzigd door martinus83 op 17-05-2024 21:21 ]
Een “agressieve waterontharder” bestaat niet. Het is geen chemisch (schoon)maakmiddel ofzo hè. Het is een harskern die kalk onttrekt en een zoutspoeling die het kalk daar weer vanaf spoelt, in Jip en Janneke taal uitgelegd. Met een mengventiel kun je eventueel een resthardheid instellen doordat je niet onthard water mengt met het ontharde water.Phusebox schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:13:
Maat ontopic: diverse fabrikanten zeggen dus sinaasappelhuid op je kranen is geen garantie, want dan heb je een te agressieve waterontharder. Geen ervaring zelf, maar staan wel berichten online.
Het is altijd een beetje bangmakerij, luchtfietsen en hearsay imho. Heb nog nooit degelijke (onderzoeks)rapporten gezien of n=1 ervaringen/foto’s hieromtrent.martinus83 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:20:
5 a 6 zou ideaal zijn, 3 a 4 is prima. Zo niet dan vreet je echt je koperen/messing delen van de machine op. Kalkrijk water laat ook tevens een bescherming achter.
Ontkalkt water is je machine de vernieling in helpen was zijn boodschap.
Dus.. zou zomaar kunnen dat die fabrikanten toch ergens een gegronde reden hebben het (dan wel extern of vooral intern) deel van je kraan een langere levensduur te willen geven.
Ik kan er dus nooit zoveel mee en geloof er ook nooit zoveel van. Beetje napraterij en interessant doenerij denk ik dan, maar ik ben absoluut te overtuigen met betere argumenten. Meen ik oprecht; ik zou graag eens serieuzere rapporten o.i.d. over zien.
Mijn pH waarde is vrijwel gelijk gebleven in ieder geval en zeker niet noemenswaardig gedaald. Valt prima binnen de veilige marge, want vaak is het argument dat de pH waarde stijgt waardoor de zuurgraad de leidingen of het koper kunnen aantasten voor zover ik heb begrepen.
Overigens gaat dit nu te ver offtopic dus we moeten het hier maar bij laten denk ik, mea culpa.
Is goed. Gaan we terug ontopic. Dit bericht is van Damixa van augustus vorig jaar. Bron = e-mail van hun quality department team in Denemarken:remzor schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:03:
[...]
Een “agressieve waterontharder” bestaat niet. Het is geen chemisch (schoon)maakmiddel ofzo hè. Het is een harskern die kalk onttrekt en een zoutspoeling die het kalk daar weer vanaf spoelt, in Jip en Janneke taal uitgelegd. Met een mengventiel kun je eventueel een resthardheid instellen doordat je niet onthard water mengt met het ontharde water.
[...]
Het is altijd een beetje bangmakerij, luchtfietsen en hearsay imho. Heb nog nooit degelijke (onderzoeks)rapporten gezien of n=1 ervaringen/foto’s hieromtrent.
Ik kan er dus nooit zoveel mee en geloof er ook nooit zoveel van. Beetje napraterij en interessant doenerij denk ik dan, maar ik ben absoluut te overtuigen met betere argumenten. Meen ik oprecht; ik zou graag eens serieuzere rapporten o.i.d. over zien.
Mijn pH waarde is vrijwel gelijk gebleven in ieder geval en zeker niet noemenswaardig gedaald. Valt prima binnen de veilige marge, want vaak is het argument dat de pH waarde stijgt waardoor de zuurgraad de leidingen of het koper kunnen aantasten voor zover ik heb begrepen.
Overigens gaat dit nu te ver offtopic dus we moeten het hier maar bij laten denk ik, mea culpa.
Hier ook een waterontharder. En die staat vrolijk op 0dHIn general it should be no issues for the matt black color itself. But if water becomes too aggressive (too much salt) or ph too high then it will create issues with corrosion.
So it is a matter of how the system is running and if it is running correct. We have seen some corrosion issues or stress issues before (diverter, TMC cartridge, cartridge)
related to high concentration of Salt due to improper adjustment of the softener installation.
So in theory it should be okay, but there is a risk if system is not running correct.
Hotbath adviseert ook:
M.a.w.: 4dH is inderdaad 'veiliger' maar daardoor niet ineens 'beter'.Belangrijk advies bij gebruik waterontharder
Bij gebruik van een waterontharder dient u rekening te houden met de afstelling volgens het advies van uw leverancier. Verkeerd ingestelde waterontharders kunnen onherstelbare schade aan metaaloppervlaktes die direct met indrogend douche- of badwater in aanraking komen veroorzaken. Deze schades zijn duidelijk herkenbaar aan een zogenaamd sinaasappeleffect op glansfinishes of onuitpoetsbare vlekken op geborstelde finishes. Op deze wijze aangetaste Hotbath armaturen vallen buiten iedere vorm van garantie.
[ Voor 15% gewijzigd door ViezeVis op 17-05-2024 23:13 ]
Toch even inhaken. Dat is het dus niet.remzor schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:03:
Het is altijd een beetje bangmakerij, luchtfietsen en hearsay imho. Heb nog nooit degelijke (onderzoeks)rapporten gezien of n=1 ervaringen/foto’s hieromtrent.
Hij onderhoud profitec machines (90% zakelijk) en die uitspraken zijn dus uit ervaring. Binnenwerken gaan lekken door weggevreten materiaal.
Ze doen dan ook altijd waterhardheid en andere metingen om de oorzaak te achterhalen.
Mocht je meer willen weten, is de eigenaar van https://dewisent.nl/ tevens dealer Profitec https://dewisent.nl/assor...gebruik-of-klein-zakelijk
[ Voor 35% gewijzigd door martinus83 op 18-05-2024 08:39 ]
Gisteren alle tegels netjes binnen gehad van tegelsinhuis, zelfs door de chauffeur even de garage in gereden, erg blij mee!
Nu zitten we in dubio, alle pakken zijn gecontroleerd en heel zonder beschadiging. Eerste tegel die je kan zien (verpakking is aan 1 kant open) allemaal perfect. Gaan we nu iedere individuele tegel nog controleren?
Lastig.
Nu zitten we in dubio, alle pakken zijn gecontroleerd en heel zonder beschadiging. Eerste tegel die je kan zien (verpakking is aan 1 kant open) allemaal perfect. Gaan we nu iedere individuele tegel nog controleren?
Lastig.
Heb ik met alle 6 de leveringen van tegels in de afgelopen 6 jaar nooit hoeven doen. Nooit issues mee gehad.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Niet doen. Dat is echt een hoop werk en het gaat vaak goed. Wijhadden van de ~ 30 pakken ongeveer 2 kapotte pakken.Valyx_ schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:10:
Gisteren alle tegels netjes binnen gehad van tegelsinhuis, zelfs door de chauffeur even de garage in gereden, erg blij mee!
Lastig.
Dan moet je toch juist wel controleren, dat is bijna 7% kapot.
Als ik twee kapotte pakken heb gaat het krap worden.ViezeVis schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:27:
[...]
Niet doen. Dat is echt een hoop werk en het gaat vaak goed. Wijhadden van de ~ 30 pakken ongeveer 2 kapotte pakken.
Waterhardheid in Den Haag is 7,9 dH (volgens Dunea) en in Nunspeet 4,1 dH (volgens Vitens), beide hardheden vallen in de schaal "zacht water". Echt "hard water" zoals in Duitsland komt voor zover ik weet helemaal niet voor in Nederland.remzor schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:02:
Qua kalkaanslag zal 0 dH best fijn zijn, maar persoonlijk vind ik het water op de Veluwe niet te zuipen en douchen met dat extreem zachte water is ook niet prettig. Lijkt me met 0 dH water helemaal vreselijk.
Is zo'n ontharder eigenlijk traploos instelbaar?
Wut....
Ik had bij mijn levering van 120x60 tegels 1 pak die kapot was, uit 36m2. Had ook nog 60x60 tegels voor vloer die handig gebruikt konden worden voor de kleinere stukken op de muur.Phusebox schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:45:
[...]
Als ik twee kapotte pakken heb gaat het krap worden.
Gelukkig heb ik de aannemer er nog wel op gewezen om deze te gebruiken voor koofjes en kleinere stukken, omdat het dus grote tegels zijn was dit ook mogelijk.
Met het controleren heb je trouwens ook weer kans dat het beschadigt.
Wij willen gebruik gaan maken van een elektrische verwarming/radiator en infraroodpaneel aan het plafond.
Ik lees hier (vrij) weinig over ik dit topic, vooral IR. Niemand bekend met merken/kwaliteit en tips?
Ik lees hier (vrij) weinig over ik dit topic, vooral IR. Niemand bekend met merken/kwaliteit en tips?
Staat echt redelijk wat in de verschillende topics. Over merken weet ik niet. Maar wel over de voor- en nadelen.Exterminator schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:23:
Wij willen gebruik gaan maken van een elektrische verwarming/radiator en infraroodpaneel aan het plafond.
Zo'n handdoek radiator, zo'n lange stang met maar 29 watt vermogen.
Ga je daar een natte handdoek na het douchen mee drogen? Of is het meer om een warme handdoek te hebben voor na het douchen.
Ik kan mij niet voorstellen dat je een handdoek daar fatsoenlijk mee droogt, en voorverwarmen vindt ik maar onzinnig. Dat ga ik toch 9 van de 10 keer vergeten aan te zetten.
Ga je daar een natte handdoek na het douchen mee drogen? Of is het meer om een warme handdoek te hebben voor na het douchen.
Ik kan mij niet voorstellen dat je een handdoek daar fatsoenlijk mee droogt, en voorverwarmen vindt ik maar onzinnig. Dat ga ik toch 9 van de 10 keer vergeten aan te zetten.
Hier iemand ervaring met badkamer spiegel met verwarming die je op een externe schakelaar kan zetten? Licht en verwarming tegelijk schakelen is geen probleem.
ehhhh..HOI
Mooi hoor!
Vind alleen de radiator ietwat 'massief'. Maar het is niet makkelijk om een mooie en toch eentje met een hoog rendement te vinden. En ieder heeft zijn eigen smaak natuurlijk.
Je tegels zijn echt prachtig.
Vind alleen de radiator ietwat 'massief'. Maar het is niet makkelijk om een mooie en toch eentje met een hoog rendement te vinden. En ieder heeft zijn eigen smaak natuurlijk.
Je tegels zijn echt prachtig.
Ziet er goed uit, heel mooi!Goofyduck384 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:34:
Onze badkamer verbouwing is ook bijna afgerond. Alleen het plafond moet nog gestucd en geverfd worden.
Nieuwe badkamer (geheel laten doen):
Misschien vertekent de foto, maar wat is dat opstapje in de douche? Is het om op te zitten? Lijkt erg laag.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat is inderdaad een vertekent beeld ja. Bankje is ter hoogte van een wc.mphilipp schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:09:
Ziet er goed uit, heel mooi!
Misschien vertekent de foto, maar wat is dat opstapje in de douche? Is het om op te zitten? Lijkt erg laag.
Ik zit even te zoeken, maar kan de ervaringen niet goed vinden. Ik vind die Essence lijn van Grohe wel mooi en dan kleuren zoals hard graphite of brushed Graphite. Ik ben alleen bang voor het vervagen van de kleur of krassen t.o.v. chrome. Iemand die deze kranen heeft en hier iets zinnigs over kan zeggen? Mat zwart vind ik ook erg chique, maar daar zie je echt alles op dus die valt sowieso wat mij betreft af.
[ Voor 21% gewijzigd door Arwen. op 23-05-2024 13:08 ]
Ben wel benieuwd waarom. We hebben nu zo'n getegelde nis en is een crime om schoon te houden, met name de voegen.. Lijkt me bij zo'n inbouwnis makkelijker.martinus83 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:50:
[...]
Geen antwoord op je vraag maar zou de nis laten tegelen :-)