Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 108 ... 127 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 21:56

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Wij hebben de eerste tegenslag. Wand- en vloertegels te weinig. De visgraattegels hebben we te veel (5 pakken). Ergens is iets niet helemaal lekker gegaan met de tekening. Of we missen wat. Komen in ieder geval een goeie 8 tegels te kort ook al heb ik snijvlies van 20%.

We hebben tegels van Oprey besteld (Sfera Perla), maar hebben Sintesi Perla geleverd gekregen. Nu lijken dit dezelfde tegels omdat de afbeeldingen identiek zijn aan elkaar als je de tegels opzoekt. Dus nu maar bij Oprey 5 pakken extra besteld die ik morgen helemaal in Limburg moet ophalen. En 5 pakken, omdat we geen tintverschil willen in merk- of modelsoorten (komt op de vloer). Maar goed. Shit happens. Wat een stress. |:(

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 17:05
Toch maar voor wiesbaden gegaan, voelde als een degelijke douche, nog even naar een hobath gekeken maar daar ook mijn twijfels over, standaard opbouw douche was iets van 430,- in normale kleur maar als je hem in gunmetal of ander leuk kleurtje ging de prijs ineens keer 2.5.... 😩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ViezeVis schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:21:
Wij hebben de eerste tegenslag. Wand- en vloertegels te weinig. De visgraattegels hebben we te veel (5 pakken). Ergens is iets niet helemaal lekker gegaan met de tekening. Of we missen wat. Komen in ieder geval een goeie 8 tegels te kort ook al heb ik snijvlies van 20%.

We hebben tegels van Oprey besteld (Sfera Perla), maar hebben Sintesi Perla geleverd gekregen. Nu lijken dit dezelfde tegels omdat de afbeeldingen identiek zijn aan elkaar als je de tegels opzoekt. Dus nu maar bij Oprey 5 pakken extra besteld die ik morgen helemaal in Limburg moet ophalen. En 5 pakken, omdat we geen tintverschil willen in merk- of modelsoorten (komt op de vloer). Maar goed. Shit happens. Wat een stress. |:(
Ai, succes. Oprey ligt hier om de hoek, maar niks bij gekocht. Dure vogel 😉

Heb je nog geluk dat er voorraad is. Op onze tegels zit 10 weken levertijd. Dat zou dan 3 tot 4 maanden geen badkamer betekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2024 21:37 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 14:06
Grohe vind ik echt goedkoop aanvoelen.

Heb hier alles Hansgrohe en dat is echt mooi spul. Massief bronze douche bediening, draad met borging, reserve rubbertje bij de douche kraan, alles keurig separaat verpakt.

Mooiere kleuren dan Hotbath, beter geprijsd en het metaal is goed behandeld.
Overal handleidingen bij, en elk onderdeel is benummerd.

Mag duidelijk zijn dat ik er helemaal content mee ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
martinus83 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:44:
Grohe vind ik echt goedkoop aanvoelen.

Heb hier alles Hansgrohe en dat is echt mooi spul. Massief bronze douche bediening, draad met borging, reserve rubbertje bij de douche kraan, alles keurig separaat verpakt.

Mooiere kleuren dan Hotbath, beter geprijsd en het metaal is goed behandeld.
Overal handleidingen bij, en elk onderdeel is benummerd.

Mag duidelijk zijn dat ik er helemaal content mee ben!
Ik heb wat Hansgrohe gunmetal accessoires maar dat zijn echt vingervlekmagneten. Bij andere merken (Damixa, Brauer, Hotbath) is dat veel minder het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:20:
[...]

Ai, succes. Oprey ligt hier om de hoek, maar niks bij gekocht. Dure vogel 😉

Heb je nog geluk dat er voorraad is. Op onze tegels zit 10 weken levertijd. Dat zou dan 3 tot 4 maanden geen badkamer betekenen.
Uiteindelijk hebben wij uit Italië ook wel zolang moeten wachten. Voorraad spul is toch makkelijker maar ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:54:
[...]

Ik heb wat Hansgrohe gunmetal accessoires maar dat zijn echt vingervlekmagneten. Bij andere merken (Damixa, Brauer, Hotbath) is dat veel minder het geval.
Het plastic, of het metaal? De kraan en douche knoppen stang etc is masief brons in deze uitvoering.
In de oude badkamer zat 23 jaar oud hansgrohe, alles werkte nog maar voelde wel kalkafzetting in de kraanbediening en chroom begon aan de randjes los te laten.

We gaan het zien. Hansgrohe brons is wel ver uit de mooiste uitvoering in deze kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-10 18:52
Iemand nog tips voor fatsoenlijke spots voor in de badkamer? Zou het liefst smart hebben (warm wit naar koud wit instelbaar en dimbaar) maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het internet verteld me dat het IP44 of IP65 zou moeten zijn. De Philips Hue set die ik op het oog had, valt daarom helaas af omdat die IP20 zijn (Philips Hue spots)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valyx_

Pfoe balen zeg. Hopelijk kunnen ze snel door met de juiste hoeveelheid tegels. Dan ben je het zo vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
@Valyx_ Bedoel je op of inbouw? ik zoek nog compact opbouw spots. Mag led 24v zijn of 230v. IP44 voro boven de wastafel.

In een douche nis zou ik toch IP65 pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
martinus83 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:25:
@Valyx_ Bedoel je op of inbouw? ik zoek nog compact opbouw spots. Mag led 24v zijn of 230v. IP44 voro boven de wastafel.

In een douche nis zou ik toch IP65 pakken
Gaat inderdaad om inbouw, 4 spots over het hele plafond verdeeld (is niet al te groot) waarvan er dus 1 in de inloopdouche zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83

Dat is erg balen. Dan is er wel erg weggesneden. Van de 80x80 had ik 4 extra op 36 tegels en heb er nog 3 over. Er ging er eentje mis.

60x60, 66 tegels, 3 over van de 5 extra. Dit eigelijk omdat we toch maar een nisje in de muur hebben laten maken.
Kortom, kunde van de tegelzetter bepaald wel echt hoe je met je tegels uit komt..

Jammer genoeg heb je daar nu niks meer aan. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Valyx_ schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:26:
[...]

Gaat inderdaad om inbouw, 4 spots over het hele plafond verdeeld (is niet al te groot) waarvan er dus 1 in de inloopdouche zit.
https://www.ledinbouwspot...ntage-schroeven-lm-301-w/

https://www.ledinbouwspot...imbaar-wit-ok-101-w-ip44/

Niet echt een spot.. wel mooi maatje https://sanitairkamer.nl/...dspot-4w-wit-sk37019.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TESLAM3SR
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Wij zijn op dit moment onze badkamer aan het uitzoeken na een lekkage.
De verzekering heeft aangegeven dat onze huidige drain (niet de oorzaak van de lekkage overigens) niet op de juiste wijze geplaatst is. Namelijk helemaal tegen de muur aan, dit ivm lastig afkitten.

Door zowel onze aannemer als de badkamerzaak wordt juist aangegeven dat dit normaal is. Is het nu gebruikelijk om de drain helemaal tegen de muur aan te monteren, of juist een strook tegel (4-5 cm) tussen muur en drain te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:19
TESLAM3SR schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:28:
De verzekering heeft aangegeven dat onze huidige drain (niet de oorzaak van de lekkage overigens) niet op de juiste wijze geplaatst is. Namelijk helemaal tegen de muur aan, dit ivm lastig afkitten.

Door zowel onze aannemer als de badkamerzaak wordt juist aangegeven dat dit normaal is. Is het nu gebruikelijk om de drain helemaal tegen de muur aan te monteren, of juist een strook tegel (4-5 cm) tussen muur en drain te plaatsen?
Is onzin. Er moet gewoon voldoende ruimte zitten om te kunnen kitten. Sterker nog, als er een dtrook tegel tussen zit, heb je een extra kitnaad… }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:27:
[...]

Dat is erg balen. Dan is er wel erg weggesneden. Van de 80x80 had ik 4 extra op 36 tegels en heb er nog 3 over. Er ging er eentje mis.

60x60, 66 tegels, 3 over van de 5 extra. Dit eigelijk omdat we toch maar een nisje in de muur hebben laten maken.
Kortom, kunde van de tegelzetter bepaald wel echt hoe je met je tegels uit komt..

Ik denk dat wij te weinig hebben opgenomen omdat wij een muurtje erbij hebben nu. En we laten ook de vensterbank vb. meetegelen, rondom de nis, nis is ook smaller dan beoogd. Dus al met al versnijd je ook wel behoorlijk wat tegels als je netjes wilt uitkomen.

We zijn vandaag bij Oprey geweest in Echt (Limburg). Daar was het gelukkig voorraadspul en dus ook dezelfde serie als wat we nu hebben. Eind goed al goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valyx_
Wij hebben vandaag de grootste bestellingen van Sanitairkamer (douchewand, meubel, wastafel, spiegel) en X2O (2x UP320 met potten etc) ontvangen. Gelukkig alles zonder schade. Eerder van Sanitairwinkel de kranen en een spiegel ontvangen, die spiegel was helaas wel defect maar dat werd direct snel opgelost.

Nog wat elektra dingetjes bestellen: elektrische afzuiging (tips welkom!), spotjes en schakelmateriaal en dan zijn we rond.

Nu hopen dat de tegels over 2 weken ook allemaal zonder problemen aankomen en dan kan de aannemer half Juni aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:44:
[...]

Is onzin. Er moet gewoon voldoende ruimte zitten om te kunnen kitten. Sterker nog, als er een dtrook tegel tussen zit, heb je een extra kitnaad… }:O
Als je een drain tégen de muur aanlegt dan is het nog maar de vraag of je het goed kunt kitten en hoe 'dicht' het geheel is. Daar moet wel heel goed naar gekeken worden en vraagt wel wat meer aandacht dan als je de drain 5 centimeter van de kant laat. Er is een kans dat water achter de drain toch omhoog trekt de muur in door slechte afwerking en/of kit. Volgens mij hebben de easydrains ook een sluitende muurflens om dat te voorkomen.

Dat een drain niet tegen de muur aan kan/mag is idd niet waar, maar 'veiliger' is door gewoon de drain 5 cm van de kant af te laten. Dan heb je wel een extra kitnaad. Maar wel een kitnaad die je netjes iedere 5-8 jaar goed kunt vervangen en ook kunt zien hoe de hechting is.

(N=3, ik ken nu meerdere mensen in mijn directe omgeving waarbij de drain op deze wijze heeft gelekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Valyx_ schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:24:
[...]

Pfoe balen zeg. Hopelijk kunnen ze snel door met de juiste hoeveelheid tegels. Dan ben je het zo vergeten.
Kost je een halve dag. Maar heb je ook wat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
TESLAM3SR schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:28:

Zo zou een drain met muur flens gemonteerd moeten zijn. De flens tussen wand en tegel in.
Voor tegelen alles in de kim band zetten rondom drain, alle randen en tot 2 meter omhoog in de hoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lx3QahUI-CuqcY8jWYUuMQdU67o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3t5GSjL2VYYKNMqB0cVOrvD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:37:
[...]

Zo zou een drain met muur flens gemonteerd moeten zijn. De flens tussen wand en tegel in.
Voor tegelen alles in de kim band zetten rondom drain, alle randen en tot 2 meter omhoog in de hoeken.

[Afbeelding]
Ja deze kit je mee af langs de wand en vloertegels toch? Dan kun je 'm normaal afkitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-10 22:42
Valyx_ schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:22:
Iemand nog tips voor fatsoenlijke spots voor in de badkamer? Zou het liefst smart hebben (warm wit naar koud wit instelbaar en dimbaar) maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het internet verteld me dat het IP44 of IP65 zou moeten zijn. De Philips Hue set die ik op het oog had, valt daarom helaas af omdat die IP20 zijn (Philips Hue spots)
Ik heb deze. https://www.ledpaneelgroo...k7sAsCvNC6P8aAnjREALw_wcB Gewone led erin die dimbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ViezeVis schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:07:
[...]

Ja deze kit je mee af langs de wand en vloertegels toch? Dan kun je 'm normaal afkitten.
Dezd drain is aan vloertegelzijde gevoegd met afloop en achterzijde gekit met sabadrain polymeer kit, op drain hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Hij zoekt opbouw :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
Het gaat om inbouw 😁. Toch bedankt voor de eerdere opbouw linkjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:34
martinus83 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:27:
[...]

Heeft niks met de kunde van de tegelzetter te maken, grotere tegels kan je geen percentage voor pakken, die moet je gewoon uittekenen en tellen. Als je 60x60 hebt op een wand van 241cm gooi je zo bijna een hele tegel per laag weg als je hem mooi symmetrisch wil verdelen. De andere wand in je badkamer ook zon rot maat en je snijverlies gaat erg hard.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Ter info: Villeroy & Boch heeft het veelvuldig bediscussieerde toilet beoordeeld en zij zeggen: productiefout. Dit is niet de matte kleur die wij voeren of wat je hoort te ontvangen. Ze zijn ook een onderzoek gestart wat er mis is gegaan op de desbetreffende productielocatie.

Dus gelukkig ligt het niet aan mij en weet ik nog wel het verschil tussen mat en zijdeglans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10 11:32
Phusebox schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:27:
Ter info: Villeroy & Boch heeft het veelvuldig bediscussieerde toilet beoordeeld en zij zeggen: productiefout. Dit is niet de matte kleur die wij voeren of wat je hoort te ontvangen. Ze zijn ook een onderzoek gestart wat er mis is gegaan op de desbetreffende productielocatie.

Dus gelukkig ligt het niet aan mij en weet ik nog wel het verschil tussen mat en zijdeglans.
En v&b levert je nu rechtstreeks een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Ladypurple schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:27:
[...]

En v&b levert je nu rechtstreeks een andere?
Nee de winkel weer. Dus weer wachten op exemplaar nummer vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:31
Onze badkamerzaak heeft mooie kranen van het merk IVY, wat een relatief nieuw label van Sanibell is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Makrolon schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:24:
[...]

Heeft niks met de kunde van de tegelzetter te maken, grotere tegels kan je geen percentage voor pakken, die moet je gewoon uittekenen en tellen. Als je 60x60 hebt op een wand van 241cm gooi je zo bijna een hele tegel per laag weg als je hem mooi symmetrisch wil verdelen. De andere wand in je badkamer ook zon rot maat en je snijverlies gaat erg hard.
Zeker wel. Kunt nog zo'n mooi tegelplan maken en daar je tegels op bestellen maar als je tegel zetter het alsnog anders doet zonder eerst de hele badkamer rond te kijken, kun je alsnog te kort komen.

Tegelzetter trekt snel z'n plan. Hier een wand van 3,50 waar je 4 hele rijen 80x80 op kan zetter en tegels snijd om de randen op te vullen. OfX je pakt 3 rijen en het blijkt dat je de reststukken van de 6 snijtegels in de douche kan gebruiken

Gebruik je dus meer van je tegel, maar moet je wel dat inzicht hebben. En of een goed plan maken van te voren.

Althans zo ging dat hier, voor zelfde begint iemand meteen heel anders te snijden..

Rest stukken wand...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5-L6ZFVWkRkutSuvYouJLYUpqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0ZYLunadGa4D4AxJeBmSLe8.jpg?f=fotoalbum_large

... gebruikt in de douche
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCNnfii6GZisxFIyihyA2iVcqOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxSA4qFcCC5DXuBoJd3WF2MI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
martinus83 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Zeker wel. Kunt nog zo'n mooi tegelplan maken en daar je tegels op bestellen maar als je tegel zetter het alsnog anders doet zonder eerst de hele badkamer rond te kijken, kun je alsnog te kort komen.

Tegelzetter trekt snel z'n plan. Hier een wand van 3,50 waar je 4 hele rijen 80x80 op kan zetter en tegels snijd om de randen op te vullen. OfX je pakt 3 rijen en het blijkt dat je de reststukken van de 6 snijtegels in de douche kan gebruiken

Gebruik je dus meer van je tegel, maar moet je wel dat inzicht hebben. En of een goed plan maken van te voren.

Althans zo ging dat hier, voor zelfde begint iemand meteen heel anders te snijden..

Rest stukken wand...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je zelf met een bepaald plan in je hoofd de tegels besteld, en je communiceert dit vervolgens niet met de tegelzetter, dan heeft het toch niks met de kunde van de tegelzetter te maken?

Ik verdeel elke wand zodat het het mooiste uit komt, maar ik ga niet helemaal puzzelen welk reststuk ik misschien waar weer kan gebruiken. Als de klant dat wil is dat aan hem om dat uit te zoeken en aan mij te laten weten wat hij wil. Zal trouwens altijd eerst overleggen voor de 1e tegel er op gaat.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:33
martinus83 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:37:
[...]

[Afbeelding]
90 graden bochten bij een douchegoot zijn not done. Teveel tegendruk.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:33
acidd91 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:10:
Onze badkamerzaak heeft mooie kranen van het merk IVY, wat een relatief nieuw label van Sanibell is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Sanibell heeft Rob van Heeswijk binnen gehaald, hij was een van de drijvende krachten achter het ontwikkelen en het groot maken van Hotbath. Die heeft dus connecties met fabriekjes in het verre oosten en italie. Zegt wellicht niets over de kwaliteit maar wel over de vermoedelijke herkomst. Ik zou er nog even mee wachten tot ze zich bewezen hebben.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Freubel schreef op zondag 5 mei 2024 @ 02:56:
[...]

Met 50mm gaat dat best als je geen dubbele stortdouche oid hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:22
martinus83 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Rest stukken wand...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gebruik van reststukken is prima en wat mij betreft ook vanzelfsprekend, maar zoals dat hier in de douche is toegepast vind ik dan weer heel lelijk. Het reststukje is te klein t.o.v. de heel tegel. Ik had hier de naad in het midden van de achterwand willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24
coinman63 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:45:
[...]

Gebruik van reststukken is prima en wat mij betreft ook vanzelfsprekend, maar zoals dat hier in de douche is toegepast vind ik dan weer heel lelijk. Het reststukje is te klein t.o.v. de heel tegel. Ik had hier de naad in het midden van de achterwand willen hebben.
Dat was ook mijn gedachte bij het zien van de foto's. Ik had er graag een paar extra tegels voor over gehad voor het perfecte resultaat. Geld besparen is leuk, maar het resultaat vind ik ten alle tijde belangrijker.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

@Makrolon , ik heb het vermoedelijk zo gehad, maar dan met een putje en zou dit niet zo willen. Bij mij was ook nog een wasmachine aangesloten op dezelfde afvoer en kreeg ik steeds meer problemen met water dat niet lekker weg wou. De pijp zat er weliswaar al even maar was behoorlijk dichtgeslibd. Ik heb bij de badkamerboer (sorry voor het woord), installateurs, tegelaar aangegeven dat ik een goede afvoer heel belangrijk vond , functionaliteit boven esthetiek gaat. Ik had op sloopfoto’s van buren gezien dat het een rotpunt kon zijn. Ik heb dus even geslikt :'( , want meer snijstukken, maar de drain ( arco draaibare uitloop) is verplaatst naar een andere wand met net iets meer ruimte.
Ik mocht inderdaad ook op audiëntie komen bij de tegelaar :) . Tijdens het uitzoeken van de tegels is er over gesproken dat er maatverschil kan zitten tussen tegels en zeker als je verschillende merken combineert. Toen ik eindelijk wat gevonden had wat me aanstond was ik dat vergeten….. :? gevolg is dat dat vloer en wand niet door kunnen lopen en er in de hoogte ook een verspringing is….. tenzij ik een heeeel grote voeg wou _O- . Ik hoop dat dit de (kleine) tegenslagen zijn. En @phusebox, als ze aan het werk gaan kunnen er dingen tegenzitten. Laat losssssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
martinus83 schreef op zondag 28 april 2024 @ 06:11:
[...]

Ja, de vloertegel die tegen de drain aan ligt. De voeg tussen drain en vloertegels is 45 graden. Anders loopt het water de drain niet in en houd je altijd een plas water op je vloer werd me verteld.

Had de voeg iets smaller verwacht
[...]

Ook dat ja, net jammer dat dat schuin weg loopt.
Daarom snap ik dus nooit waarom je een drain niet gewoon net zo breed neemt als de nis. Ik heb al die problemen niet, afschot is genoeg, nergens staand water of slechte voegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[...]

Hmmm, bij gelijke verdeling krijg je staande rechthoeken, waardoor het effect van de tegel helemaal wegvalt. De ruimte oogt daardoor smaller en hoger, t’is wat je wilt. Ik had de snijstukken echter niet in die hoek gedaan, omdat je blik daarheen getrokken wordt doordat ook de kraan daar zit.
Ik krijg het op een punt met opzet. Omdat ik anders naast rechthoekige een wandje met op het oog vierkante tegels zou krijgen, het kan een mooiere optie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Nog een tip. Trefwoord quooker, kokend waterkraan, boiler. Ik heb een quooker combi+ en de warmwaterleiding liep door de badkamer, waar deze vertakt was. Ivm met legionella was er niet de mogelijkheid , als we dat zouden willen, om er een combi van te maken. Deze renovatie was de gelegenheid om dat te veranderen. Er loopt nu een enkele warmwater leiding van de ketel naar beneden, ms iets toekomstbestendiger. We kregen wel een probleem met de quooker…. Functioneerde goed, alleen een p…..straaltje warm water. We konden niets anders verzinnen dan lucht of een mechanische blokkade, want de ketel sloeg wel aan op warmtevraag. Na troubleshooting met quooker bleek er inderdaad rotzooi in het het zeefje bij het mengventiel te zitten… maar wat?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fzf0jKpqVc4rMKnhFigNe1NO_Fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtzqMVuXee9W8xJzjaqxrzAT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
BasvanS schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Daarom snap ik dus nooit waarom je een drain niet gewoon net zo breed neemt als de nis. Ik heb al die problemen niet, afschot is genoeg, nergens staand water of slechte voegen!
Onder andere daarom nemen wij een TECE drainprofile. Die wordt simpelweg exact op maat gemaakt op basis van de "nisbreedte".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
[...]

Konden niet veel anders maar dit gaat prima met 50 mm, en daarna goeie afloop en meteen over op 110 mm.
De slang er even in hangen ter test, dan weet je het meteen.:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Makrolon schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:59:
[...]

Als je zelf met een bepaald plan in je hoofd de tegels besteld, en je communiceert dit vervolgens niet met de tegelzetter, dan heeft het toch niks met de kunde van de tegelzetter te maken?

Ik verdeel elke wand zodat het het mooiste uit komt, maar ik ga niet helemaal puzzelen welk reststuk ik misschien waar weer kan gebruiken. Als de klant dat wil is dat aan hem om dat uit te zoeken en aan mij te laten weten wat hij wil. Zal trouwens altijd eerst overleggen voor de 1e tegel er op gaat.
Zeker waar, geloof dat we hetzelfde bedoelen.
Ergens is bij @ViezeVis dan toch iets anders gegaan dan bedacht..

En qua kunde, als de tegelzetter te snel en/of lui aangelegd is in z'n onkunde, dan kom je niet uit :-)

Daarnaast, waar ik op doelde. Is dat ik een plan had maar de tegelzetter toch net wat andere 'regels' had dan ik met mijn totaal niet ervaring had bedacht op tekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
[...]

Het zit echt keurig zo, sterker nog, je ziet een volle grote tegel. De strook loopt als het ware de hoek om in de volgende strook en daarnaast weer een volle tegel waar de kraan etc in zit.
Ik had het niet beter kunnen bedenken ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5bmy7drNg7GkqDfGafRtPuPqxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFjSlVCobUpxMhrjcusm9aEi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door martinus83 op 05-05-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04:33
martinus83 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:37:
[...]

Het zit echt keurig zo, sterker nog, je ziet een volle grote tegel. De strook loopt als het ware de hoek om in de volgende strook en daarnaast weer een volle tegel waar de kraan etc in zit.
Ik had het niet beter kunnen bedenken ;-)

[Afbeelding]
welke douchekop en handdouche is dit? Ik wordt een beetje tuureluurs van alle verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Makrolon schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:59:
[...]

Dit is hier ook gebeurd. Qua m2 hebben wij theoretisch genoeg en ook nog extra snijvlies. Maar het blijkt ook dat er wel aardig wat versneden wordt omdat niet elk passtuk gebruikt kan worden. En we dus ook zitten dat we zoveel mogelijk de voegen door willen laten lopen. Onze tegelzetter wil zo min mogelijk pasvakken gebruiken van 10-15 cm omdat hij dat geen gezicht vindt en hij het dan mooier vindt om de tegel dan te verdelen. En dat vinden wij dus ook :)

En wat ook niet helpt is dat Sanidump de tegels niet inmeet in een 'legplan' en je zo dus meerdere passtroken hebt. Dat tikt qua m2 wel aan, maar is dan ineens absoluut niet realistisch meer omdat hier dus niet gebruik gemaakt wordt van passtroken. Dan versnijd je automatisch al meer.

(de naad van de douche loopt gelijk met de put, kraan en nis. dat kost ons ook zeker een aantal extra tegels omdat we geen pasvak gebruiken vb.).

---

Weet iemand of het normaal is dat je bij de voegen ook lichte barstjes kunt krijgen na het voegen en is dat eenvoudig te herstellen door ze? Wil niet te snel klagen. Dit hebben we op meerdere plekjes.

/edit
Het wordt netjes nagelopen en hersteld :) Waarschijnlijk met schoonwassen gebeurd.

[ Voor 34% gewijzigd door ViezeVis op 06-05-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Guido7619 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 05:38:
[...]

welke douchekop en handdouche is dit? Ik wordt een beetje tuureluurs van alle verschillende modellen.
Hansgrohe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Wat een soap met die toiletten van V&B. Heb er nu drie thuis staan. Eentje mat, de andere twee half mat. De kwaliteitscontrole expert bij V&B gaf dus aan dat half-glanzend (heeft mijn foto's gezien) dus niet de correcte afwerking is.

Dus ik heb er nu 1 van de twee die klopt, gaat nog even duren zo voordat ik er twee heb. Alle andere spullen lijken tot nu toe onbeschadigd/zonder problemen.

Let dus op als je een mat toilet van V&B besteld, en met name de Avento. Controleer wat je ontvangt want het kan zo maar eens niet mat wit zijn (voor zover ik nu weet productiedatum in feb 2024 en geproduceerd in Hongarij zijn de probleemgevallen).

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 06-05-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:00:
Wat een soap met die toiletten van V&B. Heb er nu drie thuis staan. Eentje mat, de andere twee half mat. De kwaliteitscontrole expert bij V&B gaf dus aan dat half-glanzend (heeft mijn foto's gezien) dus niet de correcte afwerking is.

Dus ik heb er nu 1 van de twee die klopt, gaat nog even duren zo voordat ik er twee heb. Alle andere spullen lijken tot nu toe onbeschadigd/zonder problemen.
Jij had die dozen ook op de foto staan en mijn V&B toiletten kwamen in standaard dozen (wel met opdruk van V&B Avento) maar jij had ook een mooi glanzende doos of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ViezeVis schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:03:
[...]

Jij had die dozen ook op de foto staan en mijn V&B toiletten kwamen in standaard dozen (wel met opdruk van V&B Avento) maar jij had ook een mooi glanzende doos of niet?
Die glanzende doos is productie in Hongarije, half glanzend toilet
Die vieze dozen (waren allemaal stoffig bij mij) is productie in Roemenië en een mat toilet.

Maar de locatie zou volgens V&B alleen invloed hebben op de vorm, niet op de afwerking. Dus wellicht komen ze beide uit een foute batch (zelfde productiedatum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Ja zover was ik. Ik heb zelf ook HansGrohe en dezelfde kleur op het oog.

Heb jij de Pulsify S 260? 1 jet. Met ecosmart of zonder? Wat dat ook mag betekenen.

Ik zelf had de Croma 280 Eco smart uitgezocht. Maar wat de verschillen allemaal zijn is mij niet helemaal duidelijk.

Je koopt zoiets in de hoop dat het aan je verwachtingen voldoet. zonder proefdouchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Guido7619 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Ja zover was ik. Ik heb zelf ook HansGrohe en dezelfde kleur op het oog.

Heb jij de Pulsify S 260? 1 jet. Met ecosmart of zonder? Wat dat ook mag betekenen.

Ik zelf had de Croma 280 Eco smart uitgezocht. Maar wat de verschillen allemaal zijn is mij niet helemaal duidelijk.

Je koopt zoiets in de hoop dat het aan je verwachtingen voldoet. zonder proefdouchen.
Pulsify 1 jet ecosmart inderdaad. Iets met minder waterverbruik geloof ik. Je mag komen voelen hoor ;)

Ergens terug heb ik een hele rij met artikel nrs gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Pulsify 1 jet ecosmart inderdaad. Iets met minder waterverbruik geloof ik. Je mag komen voelen hoor ;)
Ik kom er aan :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:00:

Wat is er veranderd na je berichten van afgelopen zaterdag dat je er wéér over begint?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:15
Hier is al 1.5 jaar de badkamer klaar maar blijf hier vooral nog mee lezen door de hele soap van @Phusebox >:)
Wanneer gaat de verbouwing trouwens "echt" beginnen? want dan begint voor de meeste de stress pas echt met alle problemen die je tegenkomt en keuzes die je ( redelijk snel, want "ze" moeten door ) moet maken :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Fanta schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:32:
[...]

Wat is er veranderd na je berichten van afgelopen zaterdag dat je er wéér over begint?
Weer twee nieuwe exemplaren ontvangen en mensen wijzen op het feit dat er dus toiletten zijn met verkeerde coating en dus niet moet denken; ach het is bijna mat dus het zal wel goed zijn.

Als V&B zegt dat de coating niet goed is kan het dus best zjn dat je over een x tijd problemen krijgt. Heb even expliciete waarschuwing toegevoegd aan de post. Dat was mijn doel in ieder geval, mensen er op wijzen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 06-05-2024 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:42:
Hier is al 1.5 jaar de badkamer klaar maar blijf hier vooral nog mee lezen door de hele soap van @Phusebox >:)
Wanneer gaat de verbouwing trouwens "echt" beginnen? want dan begint voor de meeste de stres pas echt met alle problemen die je tegenkomt en keuzes die je ( redelijk snel, want "ze" moeten door ) moet maken :)
Volgende week maandag.

En als ik niks had gecontroleerd had ik deze stress er op dat moment inderdaad nog bij gehad. Dus die heb ik gelukkig al deels achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Tinusvolkel schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:42:
Wanneer gaat de verbouwing trouwens "echt" beginnen? want dan begint voor de meeste de stres pas echt met alle problemen die je tegenkomt en keuzes die je ( redelijk snel, want "ze" moeten door ) moet maken :)
Ik had het niet verwacht, maar deze keuzestress is nog vervelender dan een pak tegels wat mist. Zoals wat wij hebben gehad waarbij de douche ineens naar de andere kant moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
martinus83 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Ergens terug heb ik een hele rij met artikel nrs gepost
Uitnodiging geaccepteerd.

Morgen even langs een HansGrohe/Axor showroom hier in Dubai. Heb het hele brushed Bronze nog niet eens in het echt gezien.

Hopelijk kun je zelfs de straal die er uit komt echt zien.

Ik twijfel of ik al die zogenaamde luchtdruppeltjes wel zo prettig ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:15
Phusebox schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:48:
[...]

Volgende week maandag.

En als ik niks had gecontroleerd had ik deze stress er op dat moment inderdaad nog bij gehad. Dus die heb ik gelukkig al deels achter de rug.
Weet niet of je badkamer op de eerste verdieping komt, maar ook al gecontroleerd of je alles boven krijgt?
Hier kregen we bijvoorbeeld de douchewand niet door het trappengat, dus we konden deze ruilen voor een kortere met deur of proberen zelf omhoog te krijgen dmv een steiger via een raam op de eerste etage.

En ben je verder ook thuis als ze hem komen maken? ik was destijds ondertussen andere dingen in het huis aan het verbouwen dus was er altijd bij als ze vragen hadden. Maar ik zou het vrij lastig vinden als je alles moet afstemmen via de telefoon.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:03:
[...]

Weet niet of je badkamer op de eerste verdieping komt, maar ook al gecontroleerd of je alles boven krijgt?
Hier kregen we bijvoorbeeld de douchewand niet door het trappengat, dus we konden deze ruilen voor een kortere met deur of proberen zelf omhoog te krijgen dmv een steiger via een raam op de eerste etage.

En ben je verder ook thuis als ze hem komen maken? ik was destijds ondertussen andere dingen in het huis aan het verbouwen dus was er altijd bij als ze vragen hadden. Maar ik zou het vrij lastig vinden als je alles moet afstemmen via de telefoon.
Ben max. 1 dag in de week niet thuis tijdens de verbouwing.

Of het door de trap omhoog gaat... grootste probleem zal het bad worden, maar is gelukkig niet zo zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:55
Phusebox schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:12:
[...]

Ben max. 1 dag in de week niet thuis tijdens de verbouwing.

Of het door de trap omhoog gaat... grootste probleem zal het bad worden, maar is gelukkig niet zo zwaar.
Heb je ook al een stukadoor benaderd? :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
remzor schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:17:
[...]

Heb je ook al een stukadoor benaderd? :Y)
Alles wat ze beschadigen moeten ze opnieuw stuccen, staat in de overeenkomst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martinus83
@Guido7619 @ViezeVis

Wat fotos, nog tijdens installatie dus niks gepoetst, en helaas nog geen onthard water..

Bij de Tecturis kraan zit standard een afvoer afdekking, wisten wij ook niet.. :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-wL7adJ-VLKxvzdMwhpFKdAtG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GhkRtVP0VUdAs3oCvHGcQpS.jpg?f=fotoalbum_large

De clickwaste bestel je los.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMm9W4rI6i-MxYzpnz37vS7hTAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8rrskfXLHA8jvIyTeh9ee8r.jpg?f=fotoalbum_large

En nog wat plaatjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qtOBHRUKZmddXs7lv344Kf6iWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkDit9fDAT7Sti4vnQ8kW1tG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCRDc0gRRqTW4o1C_DU2rZpCKjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dw9ZYT2xx6gU9WhS1Di3Y12W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk_sHlXtoGTvzHe2BSc9EqY14E8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTIeSsAvubYREmkCxRAnHFJn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:23
martinus83 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:44:
@Guido7619 @ViezeVis

Wat fotos, nog tijdens installatie dus niks gepoetst, en helaas nog geen onthard water..

Bij de Tecturis kraan zit standard een afvoer afdekking, wisten wij ook niet.. :-)
[Afbeelding]

De clickwaste bestel je los.
[Afbeelding]

En nog wat plaatjes.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fraai die bronzen kranen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Hmm de winkel had gezegd dat de normale gang van zaken is dat grote spullen, zoals het bad en het meubel later geleverd wordt als ze al even op weg zijn met de badkamer.

Nu krijg ik net te horen dat alles er al dag 2 moet zijn... weet niet eens of ik dat geregeld krijg nog en of ik daar plek voor heb. Let the fun begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:16:
Hmm de winkel had gezegd dat de normale gang van zaken is dat grote spullen, zoals het bad en het meubel later geleverd wordt als ze al even op weg zijn met de badkamer.

Nu krijg ik net te horen dat alles er al dag 2 moet zijn... weet niet eens of ik dat geregeld krijg nog en of ik daar plek voor heb. Let the fun begin.
Ik zou alles asap in huis willen hebben. 3 weken voor ze bij ons begonnen hadden wij alles al en konden we alles checken. Ook de installateur wilde nog wat dingen zien zodat hij wist hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ViezeVis schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:35:
[...]

Ik zou alles asap in huis willen hebben. 3 weken voor ze bij ons begonnen hadden wij alles al en konden we alles checken. Ook de installateur wilde nog wat dingen zien zodat hij wist hoe of wat.
Heb ik helemaal geen plaats voor. Geen idee waar ik alles neer ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Phusebox schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Heb ik helemaal geen plaats voor. Geen idee waar ik alles neer ga zetten.
Gewoon op een slaapkamer of in je woonkamer? Geen idee hoe groot en behuisd bent, maar het is maar voor tijdelijk.
Dat hoort er nu eenmaal bij. Eerst een rotzooi voor het weer mooi wordt.
Ik had ook het meeste al weken eerder in huis omdat de installateur het risico ook niet wilde nemen dat spullen niet goed waren bijv of beschadigd. Zij willen gewoon door 💪
En een bad plaatsen ze al heel snel… dus ja die moet je wel hebben ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
MBYJMEI schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:12:
[...]

Gewoon op een slaapkamer of in je woonkamer? Geen idee hoe groot en behuisd bent, maar het is maar voor tijdelijk.
Dat hoort er nu eenmaal bij. Eerst een rotzooi voor het weer mooi wordt.
Ik had ook het meeste al weken eerder in huis omdat de installateur het risico ook niet wilde nemen dat spullen niet goed waren bijv of beschadigd. Zij willen gewoon door 💪
En een bad plaatsen ze al heel snel… dus ja die moet je wel hebben ja.
Moeten eerst alles tegelen voor ze een bad plaatsen.

Maar met 3 katten in huis die overal op, in en aan gaan is veel spullen niet handig. Ach ja we zien wel. Anders maar buiten met een zeil erover. Als ik het überhaupt nog geregeld krijg voor dinsdag.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 06-05-2024 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 19:49
Bij mij is het slopen en aanleggen van de leidingen begonnen. Hier en daar een verrassing tegen gekomen onder de vloer, en leidingen die nog naar andere plekken van het huis lopen. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Met de nodige flexibiliteit komen we er uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Nou de leveringen komen binnen en de ellende zet voort:

Toiletpot nummer 6: in 20 stukken in de doos.
Tegels geleverd: incompleet, een volledige pallet vergeten.

Vrijdag komt er weer een hoop binnen, benieuwd wat daar allemaal mis mee is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
Phusebox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:44:

Heel vervelend, maar kan dit niet weer gewoon in je eigen topic? Dit zorgt hier alleen maar voor vervuiling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Jeroenon schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:45:
[...]

Heel vervelend, maar kan dit niet weer gewoon in je eigen topic? Dit zorgt hier alleen maar voor vervuiling!
Ah ok, dus niemand gaat hier meer updates posten. Duidelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
Phusebox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:50:
[...]

Ah ok, dus niemand gaat hier meer updates posten. Duidelijk.
Updates zijn goed, maar dit is toch voor niemand nuttig? Ik meld ook niet iedere foute levering of levering waar niet alles bij zit. Daar heeft niemand wat aan. Als je nu foto's stuurt van hoe de verbouwing gaat of dingen die mis gaan waar iemand anders wat van kan leren snap ik het. Maar dit is voor niemand nuttig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Ja Phusebox, graag foto's van alles. Het zit je geloof ik niet allemaal mee.

Vandaag in de Hansgrohe-Axor Dubai showroom geweest om eens te kijken. Dat brushed black chrome is ook wel heel mooi.

Ze hadden niet alles wat ik op het oog had en maar weinig in brushed bronze. Maar heb wel een indruk gekregen en even met de stralen van de douchekop kunnen spelen. Maar niet verteld dat ik het spul wel zelf bestel. Het meeste moet uit Duitsland komen met 5-6 weken levertijd.

Die brushed bronze kraan kost hier 400 euro. Op idealo 165 euro. Ze weten de prijzen hier wel.

En dan dat Axor, echt next level. Schitterend mooi spul. Maar goed, de portemonnee is ook niet oneindig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKNyscyjoToz7BsB01ngeLSAkp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVaKMVHeyLdtOQrc1vLyRUE1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-QAnU2WKbEQ1vLUeXwcMeBWfvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MALlrgb4Z1H3k7Knu0mp7ZNn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Guido7619 op 08-05-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:16:

Dat kan de winkel wel zeggen maar die maken het er niet in.
Bij "mijn" aannemer is het ook zo geregeld dat alle spullen er moeten zijn bij aanvang installatie werkzaamheden.
Dit om gezeik met breuk, incompleet, verkeerde spullen te voorkomen.
Je hebt nu zelf wel in de gaten hoeveel gedoe het is met zelf alles leveren.
Een aannemer alles laten regelen kost meer maar neemt ook een hoop gedoe weg.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
edsandje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:35:
[...]

Dat kan de winkel wel zeggen maar die maken het er niet in.
Bij "mijn" aannemer is het ook zo geregeld dat alle spullen er moeten zijn bij aanvang installatie werkzaamheden.
Dit om gezeik met breuk, incompleet, verkeerde spullen te voorkomen.
Je hebt nu zelf wel in de gaten hoeveel gedoe het is met zelf alles leveren.
Een aannemer alles laten regelen kost meer maar neemt ook een hoop gedoe weg.
Maar een aannemer gaat die spullen niet voor mij bestellen, laat staan controleren zoals ik dat zelf doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:40:
[...]

Maar een aannemer gaat die spullen niet voor mij bestellen, laat staan controleren zoals ik dat zelf doe.
De klant maakt een afspraak bij een showroom van een groothandel (bij ons Plieger) en zoekt daar het sanitair en de tegels uit.
Er komt dan een offerte en overzicht van de materialen, die wordt verwerkt in de aanneemsom, gaat de klant akkoord dan leveren wij en zijn ook verantwoordelijk voor breuk e.d.
En ja dat is ook voor ons soms een hoop gezeur met verkeerde spullen/breuk/incompleet. Vaak wordt het wel snel en goed opgelost want in tegenstelling tot een particulier nemen wij natuurlijk veel meer af dan die ene badkamer.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:37

Rzaan

Altijd zoekende

Jeroenon schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Updates zijn goed, maar dit is toch voor niemand nuttig? Ik meld ook niet iedere foute levering of levering waar niet alles bij zit. Daar heeft niemand wat aan. Als je nu foto's stuurt van hoe de verbouwing gaat of dingen die mis gaan waar iemand anders wat van kan leren snap ik het. Maar dit is voor niemand nuttig.
Dus die ingegroeide teennagel van mij is ook niet relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Rzaan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Dus die ingegroeide teennagel van mij is ook niet relevant?
Wel als je foto's hebt en hoe wij daar van kunnen leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 11:58
Maandag beginnen ze bij ons met de verbouw van de badkamer. Nu kwam de persoon die dit gaat doen vandaag even langs om één en ander vast te bekijken.
We krijgen o.a een douche vanuit het plafond. Daarvoor moet op die plek het plafond iets verlaagd worden. Hij vroeg me of dit afgewerkt moest worden met gipsplaten en stucen of door middel van agnesplaten (die blijkbaar dezelfde afwerking hebben als de rest van het plafond (spachtelputz)).

Nu ken ik die agnesplaten niet. Dit zou veel handiger zijn zei hij, ook meer onderhoudsvrij.

Wie kent dit en heeft hier een goede mening over? Wel of niet doen, dus gipsplaten en dan stucwerk of netjes afwerken dmv agnesplaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:44:

Om maar even ontopic te blijven. Dit is allemaal bij sanitairwinkel?

Ik heb alles bij Sanitairwinkel Rosmalen, en X2O online besteld (komt dit dan uit den bosch?)
Nogmaals, daar ging alles perfect, ales klopte, nul beschadiging, en vertraagde levering kon na een belletje en wat intern schuiven alsnog super snel geleved worden.

Als je vragen of relevante info hebt is dit het topic om dat te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 21:45
Ik had met mijn tegels van 120x60 ook zeker wat extra pakketten besteld en dat is maar goed ook.

De eerste tegels die wij van pallet afhaalde braken namelijk direct doormidden bij optillen. (Tikje gehad tijdens levering wss)

Uiteindelijk heb ik de aannemer er wel op gewezen om deze te gebruiken voor koofjes ect.

[ Voor 6% gewijzigd door Minaaj op 08-05-2024 20:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Phusebox @Valyx_ herkennen jullie deze post nog?

Blijkt: ik telde 30 tegels te weinig :F _O- . Nu zit ik met 7,2 m2 teveel :')..........
Ze waren al onderdeel van mijn opstal hierzo op mijn kamer. Dat valt dan niet meer op.

[ Voor 16% gewijzigd door ViezeVis op 08-05-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
ViezeVis schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:23:
@Phusebox @Valyx_ herkennen jullie deze post nog?

Blijkt: ik telde 30 tegels te weinig :F _O- . Nu zit ik met 7,2 m2 teveel :')..........
Ze waren al onderdeel van mijn opstal hierzo op mijn kamer. Dat valt dan niet meer op.
Ohhh crap :/ nouja in ieder geval genoeg dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doeska
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-08 07:31
Deze topic loopt al wat jaren daarom vraag ik nu maar weer eens de inmiddels ervaring over de inloopdouche. Ik ga mijn badkamer verbouwen alles wordt eruit gehaald en opnieuw opgebouwd. We hebben een redelijke grote badkamer. Wat ik bedacht heb is het volgende. Ik zet 2 wanden die ik laat betegelen waarschijnlijk tot boven aan toe. Het wordt niet donker in de douche er zit namelijk een groot raam. De hele inloopdouche is 1.80 diep waarvan aan het eind in de rechtse kant een opening van 0.60. Dus de wand die betegeld wordt is dan 1.20. En deze wordt 1.00m breed. De wanden krijgen tegels van 60x120. Dus bijna geen voegen. Daarom geen glazen wanden omdat tegels makkelijk in onderhoud is. Maar nu komt de vraag ik zelf liever alles iets kleiner en dan een nisdeur erin. Iedereen vind dit zonde en zegt met de kou dit wel meevalt. Maar ik ben echt een grote kou kleum. Heeft er iemand ervaring juist in deze opstelling. Men zegt doordat de muren tot boven aan toe dicht zitten dat de warmte aardig erin blijft. En hoe zit het met de condens gaat dit echt helemaal door de douche als je geen deur ervoor hebt. De afzuiging hangt ook bij de ingang van de douche. Die zouden we nog kunnen verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
De belangrijkste tip van mij gaat zijn, laat alles 3 maanden van te voren leveren en controleer alles. Denk niet, dat is veel werk, zal wel goed zijn, nee controleer echt alles.

Vandaag kwam bij poging 7 eindelijk een onbeschadigde wc binnen in de juiste afwerking. Moet eerlijk toegeven dat na mijn eerste klachten Sanitairwinkel.nl toch een pluim verdiend. In ca. drie weken 6x een toilet omruilen zonder moeilijk doen. Dat gaat makkelijker dan een order annuleren.

De rest van de badkamer kwam vandaag:
- bad: beschadigd, strepen over de lange zijde
- spiegel: beschadigd
- wastafel: verkeerde model
- wasmeubel: verfdruppels

Dus wat was er wel goed, de hoge kast. That's it. De kranen moet ik nog allemaal controleren. De badwand gaat me niet lukken om die uit te pakken en te checken. Zit geen doos omheen alleen folie en is pokke zwaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kvfnTSaujMNBX6wB0rKchsopFo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBkrBk41zHYr9NFulkpHDDIw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyG1S5Q1N3FBYUaf_JY3Rc9Hs3U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5RSQP5TPzZFMNOzYRqov2Oe.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 10-05-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:37

Rzaan

Altijd zoekende

Doeska schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:39:
Deze topic loopt al wat jaren daarom vraag ik nu maar weer eens de inmiddels ervaring over de inloopdouche. Ik ga mijn badkamer verbouwen alles wordt eruit gehaald en opnieuw opgebouwd. We hebben een redelijke grote badkamer. Wat ik bedacht heb is het volgende. Ik zet 2 wanden die ik laat betegelen waarschijnlijk tot boven aan toe. Het wordt niet donker in de douche er zit namelijk een groot raam. De hele inloopdouche is 1.80 diep waarvan aan het eind in de rechtse kant een opening van 0.60. Dus de wand die betegeld wordt is dan 1.20. En deze wordt 1.00m breed. De wanden krijgen tegels van 60x120. Dus bijna geen voegen. Daarom geen glazen wanden omdat tegels makkelijk in onderhoud is. Maar nu komt de vraag ik zelf liever alles iets kleiner en dan een nisdeur erin. Iedereen vind dit zonde en zegt met de kou dit wel meevalt. Maar ik ben echt een grote kou kleum. Heeft er iemand ervaring juist in deze opstelling. Men zegt doordat de muren tot boven aan toe dicht zitten dat de warmte aardig erin blijft. En hoe zit het met de condens gaat dit echt helemaal door de douche als je geen deur ervoor hebt. De afzuiging hangt ook bij de ingang van de douche. Die zouden we nog kunnen verplaatsen
Iets meer 'lucht' in je zinnen was makkelijker lezen geweest :)

Kou in een inloopdouche valt reuze mee. Sterker nog: Wij ervaren geen kou.
In een douche met deur bouw je in de cabine warmte op. Als je dan de deur opent, komt de kou je tegemoet.
In een douche zonder deur, bouw je ook in de cabine warmte op, maar daarbuiten net zo goed. Dus als je de kraan dichtdraait, voel je geen extra koude.
De condens gaat natuurlijk wel wat verder, maar als je een goede afzuiging hebt, trekt die dat er echt wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Ik zit daar ook een beetje mee. Ga van douche cabine naar inloop douche.

wil het proberen zonder deur, maar er is de mogelijkheid om er later alsnog een deur in te zetten. Zal dan alleen wel maatwerk worden.

Kwa afzuiging zit ik ook erg te twijfelen.

Huidige afzuiging zit toevallig precies in de douche cabine zelf. Maar nu gaat de nieuwe douche naar de andere kant van de badkamer.

De enige fatsoenlijke mogelijkheid om dan alsnog weer afzuiging in het douchegedeelte te krijgen is een gat in het plafond boren en op zolder een nieuwe leiding leggen. Iets wat ik mij liever wou besparen.

Maar het lijkt mij dat de meeste badkamers niet precies de afzuiging in het douchegedeelte hebben?

Phusebox heeft wel een beetje pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Rzaan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:24:
[...]

Iets meer 'lucht' in je zinnen was makkelijker lezen geweest :)

Kou in een inloopdouche valt reuze mee. Sterker nog: Wij ervaren geen kou.
In een douche met deur bouw je in de cabine warmte op. Als je dan de deur opent, komt de kou je tegemoet.
In een douche zonder deur, bouw je ook in de cabine warmte op, maar daarbuiten net zo goed. Dus als je de kraan dichtdraait, voel je geen extra koude.
De condens gaat natuurlijk wel wat verder, maar als je een goede afzuiging hebt, trekt die dat er echt wel uit.
Dit kan ik bevestigen. Een tijd gedoucht zonder cabine en qua temperatuur merken we er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 23:25
martinus83 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:44:
Wat een ontzettend sfeervol geheel! Heb je ook een overzichtsfoto?

Op basis van de productlijst die je eerder hebt gedeeld, is de inbouwdouchekraan ook een thermostatische kraan of een gewone mengkraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Doeska schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:39:
Wij hebben een inloopdouche en ik ervaar vooral kou als iemand (manlief) halverwege de badkamer binnen wandelt als ik sta te douchen… verder valt het wel mee.
Maar ik ben iemand die graag opties open houd… dus mijn ervaring is, maak het zo, dat je later altijd nog een deur kunt plaatsen. Onze opening is bijv exact 90cm, dus er kan altijd nog een deur in. Overal rekening mee gehouden, ook met de draai enzo, dus dan zit je nooit met achteraf evt spijt hebben als je het toch als koud ervaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doeska
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-08 07:31
Bedankt voor jullie reacties.
Dan gaan wij een inloopdouche maar gewoon proberen.
Toch minder poetsen denk ik.
En ja we maken het wel zo dat er evt nog een draaideur met vast deel ingemaakt kan worden.
Dan zou ik alsnog een ruimte overhouden van 1.00m x 1.20m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
.NCK schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:30:
[...]

Wat een ontzettend sfeervol geheel! Heb je ook een overzichtsfoto?

Op basis van de productlijst die je eerder hebt gedeeld, is de inbouwdouchekraan ook een thermostatische kraan of een gewone mengkraan?
Zal foto's plaatsen als alles erin zit.
Het is een thermostaat kraan. Het is een dubbele draaikraan. Dus een temperatuur instelling hendel, en waterstroom hendel op één as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heszol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 07:46
L.Fields schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:55:
Onze badkamer is vervangen door een aannemer met goede referenties (door mensen die ik vertrouw), maar er is één ding helemaal mis gelopen.
Ik heb al vaker dit soort led profiel installatie gedaan en ik vind dat er wel meer mis is dan alleen de plaatsing. Het plafond is echt niet netjes afgewerkt, niet glad (geen branderplast gebruikt?) verkeerd profiel of geen profiel gebruikt om strak tegen aan te stucen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuRjvLbP9WUh802S56Kvf_Iz8yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOsb0xwBkykb0SfgPqHe4PXG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OA5BVd3Ub3dWN1zabu3FCMfy9Vo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYLQ8xAkfvQxyEwwTfTC08gI.jpg?f=fotoalbum_large

Als je kiest voor andere led strips let dan hier op:
-cri90 (heel belangrijk voor de badkamer ivm make up enz, echte kleurweergave)
-180 leds per meter
-ip68
-ik kies meestal warm wit 2700k of 3000k als je het iets minder warm wilt.
-afdekking opaal
-ik heb laatst 12,8w/m of 1405l/m gebruikt, mooi resultaat.
-ik ben fan van led strips van Neonica. Er zit heel veel kwaliteitsverschil in strips!

Als je heel ver terug dimt kun je soms de leds een beetje zien.

[ Voor 15% gewijzigd door heszol op 12-05-2024 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:20
Ik heb voor “te veel” lampen/wattage gekozen om zo terug te dimmen naar persoonlijke wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:20
Doeska schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:05:
Bedankt voor jullie reacties.
Dan gaan wij een inloopdouche maar gewoon proberen.
Toch minder poetsen denk ik.
En ja we maken het wel zo dat er evt nog een draaideur met vast deel ingemaakt kan worden.
Dan zou ik alsnog een ruimte overhouden van 1.00m x 1.20m
Het is echt heel persoonlijk en de optie open laten is een slimme keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Het slopen is begonnen vanochtend. Zit helaas alweer ietsje tegen, ze vinden het stucwerk slopen (is nu 2/3e betegeld) te gevaarlijk in verband met dunne wandjes. Dus ik heb niks gewonnen ten opzicht van tegels over tegels omdat het alsnog qua dikte er bovenop komt, en de badkamer dus iets kleiner maakt en er profielen nodig zijn waar de tegels uit komen te steken. Stucwerk was gelijk met de tegels nu.

Wat is overigens de ervaring en mening t.o.v. aluminium tegelprofielen? Dit werd ons afgeraden voor de badkamer in verband met vlekken door vocht.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 13-05-2024 10:12 ]

Pagina: 1 ... 108 ... 127 Laatste