Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 107 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:13
Timeline..

9 februari kranen besteld bij SSD ARMATURENSHOP
8 maart alle materiaal besteld bij sanitairwinkel, bad bij x20, spiegels designspiegels.nl
22 maart alle materiaal binnen
1 april begonnen met slopen
5 april installateur aan de gang
9 april aannemer die de houten want zet met gips
12 april zelf wand afgemaakt alle elektra aangelegd
13 april smeervloer leggen
15 april leidingen aansmeren
16 april aannnemer heeft deurkozijn gezet

18 april Dag 1 Wand uitvullen douche+ tegelen wanden rondom 2 soorten tegels + 1 meter muurtje zetten ytong
19 april Dag 2 muurtje 2 ytong zetten. Ik heb daarna elektra in de muren geplaatst en aangelegd.
22 april Dag 3 muurtjes getegeld aan beide zijdes + vloerverwarming in de tegellijm gezet (sneldrogend), na de lunch is de gehele vloer getegeld.
23 april Dag 4 voegen.

26 april, mrogen dus plafond stucen
28 april alles afmonteren
29 april alles afkitten.

Tegenvallers:
Smeervloer viel iets te hoog uit, nu is de drain vrij grof gevoegd gezien deze eigelijk te laag ligt..
Elekrabuis brak af in de al getegelde wand, na half uur pielen te pakken gekregen.
Doze zitten niet altijd lekker achter de geboorde gaten maar tis te doen.

Ik had er geen rekening mee gehouden dat een aflopende douche vloer een kier veroorzaakt gezien tegels 3x80 zijn en plafond 2,39 maar achterin de douche 2,41.
Voor gekozen onder gelijk te houden en stucadoor moet plafond beetje schuin uitvullen.
Geluk van een muurtje, zie je straks niks meer van.

Fitter heeft bad kraan 3,5 cm te laag gezet, verkeerde maat interpretatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr6xWspj9z2vs7KPZxkUgWjz5qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYUHJEhQSdamte6RGhpHhNaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6rOSM0W_A31XI-9VOfN1dnlwSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayh9Zakx2uqSucVq6NQISn5k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6Gdljte7PsOudjTzkD3l2vcRWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3riWFgJoNwkI8oBCjnvZDFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGbQLn_JFseRcsCi5rjBxgA9LvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njcgaA8gRQqGBVVBvP10nSWB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_wSjnXlYC29C8weDE0rlE2fCu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrjxdQtCaR7mz2Xxjmh2MSVj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aetkSNpovRCIyh-W6wR2DJuQZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wf71oGhgtbP8v4AaBShkWkxJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNgv2gKEtzVUl4s-7PgABVkm0AI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVmIivQdCMHrydoZFxUQ0zev.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 103% gewijzigd door martinus83 op 25-04-2024 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:47
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:14:
[...]

Kan er maar beter van uit gaan dat er vanalles misgaat. Tot nu toe is er al een hele hoop mis gegaan in de voorbereiding en alles er omheen.
Waar gehakt wordt vallen spaanders, en dat een zeker percentage niet in één keer goed gaat, hoort er bij. Improvise, adapt, overcome.

Ik merk dat je erg snel gefrustreerd raakt als er iets mis gaat, maar daar heb je alleen jezelf mee. Het hoort bij het proces.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:14:
[...]

Kan er maar beter van uit gaan dat er vanalles misgaat. Tot nu toe is er al een hele hoop mis gegaan in de voorbereiding en alles er omheen.
Spreek je zorgen van te voren rustig uit als dat kan, niet achteraf.
Keukenverkoper zei eergister tegen mij toen ik in details dook:

'Aan tafel alles goed, is er achteraf van alles fout. Aan tafel een hoop vragen, dan is achteraf bijna alles goed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
martinus83 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:33:
[...]

Spreek je zorgen van te voren rustig uit als dat kan, niet achteraf.
Keukenverkoper zei eergister tegen mij toen ik in details dook:

'Aan tafel alles goed, is er achteraf van alles fout. Aan tafel een hoop vragen, dan is achteraf bijna alles goed"
Geloof me dat ik elke twijfel heb nagevraagd of aangekaart.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:18
Kunnen alle negatieve gedachtengangen van @Phusebox (en de reacties daarop) aub weer in zijn eigen badkamer topic plaatsvinden?
Ik volg dit topic voor de badkamers en niet voor de zoveelste brainfart. Begint inmiddels dit topic aardig te vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:51
Ik heb een badkamer (+ installatie) gekocht bij leverancier x (onder CBW voorwaarden). Een dag later blijkt dat het uitgekozen bad en het wastafelmeubel niet geleverd kunnen worden. Ik heb iets anders uitgezocht maar kreeg daar voor een prijsopgave die 3000 euro hoger lag dan ik wilde uitgeven. Nog een poging gedaan en iets uitgezocht dat leek op wat ik oorspronkelijk besteld had. Ook deze oplossing is duurder (500 euro) en voldoet eigenlijk niet aan mijn wensen. Ik kan dan toch een beroep doen op artikel 14, lid 2 van de CBW voorwaarden en de koop ontbinden?

2. Als nakoming van de overeenkomst voor een van de partijen geheel
of deels blijvend onmogelijk is door een oorzaak die hem niet kan
worden toegerekend, zullen beide partijen zo veel als redelijkerwijs
mogelijk is inspanningen verrichten om de overeenkomst alsnog uit
te voeren. Partijen overleggen hierover. Komen partijen er niet uit dan
hebben zij het recht om de overeenkomst geheel respectievelijk deels
te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:47
coinman63 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:00:
Ik heb een badkamer (+ installatie) gekocht bij leverancier x (onder CBW voorwaarden). Een dag later blijkt dat het uitgekozen bad en het wastafelmeubel niet geleverd kunnen worden. Ik heb iets anders uitgezocht maar kreeg daar voor een prijsopgave die 3000 euro hoger lag dan ik wilde uitgeven. Nog een poging gedaan en iets uitgezocht dat leek op wat ik oorspronkelijk besteld had. Ook deze oplossing is duurder (500 euro) en voldoet eigenlijk niet aan mijn wensen. Ik kan dan toch een beroep doen op artikel 14, lid 2 van de CBW voorwaarden en de koop ontbinden?

2. Als nakoming van de overeenkomst voor een van de partijen geheel
of deels blijvend onmogelijk is door een oorzaak die hem niet kan
worden toegerekend, zullen beide partijen zo veel als redelijkerwijs
mogelijk is inspanningen verrichten om de overeenkomst alsnog uit
te voeren. Partijen overleggen hierover. Komen partijen er niet uit dan
hebben zij het recht om de overeenkomst geheel respectievelijk deels
te ontbinden.
Ik zou het volgende ondernemen:

1) aangeven dat ze geen verdere kosten moeten maken totdat de kwestie mbt het bad en meubel is opgelost.
2) ter overweging; aanbieden het bad en meubel uit de offerte te halen en dat zelf ergens naar smaak en prijs te bestellen. Uiteraard wel vastleggen dat zij zorg dienen te dragen voor de montage van de aangeleverde materialen.

[ Voor 3% gewijzigd door big bang op 25-04-2024 13:24 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Toilet nummer drie. Deze lijkt niet mat (staat wel op de doos). Links is de nieuwe, rechts is die met de zwarte vegen op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_K0BBO71ul4VVll5e_UPuh9nuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwCDqnnmdFAMtRsC9xQekUMp.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht... ik dacht dat Villeroy & Boch nog enigszins betrouwbare kwaliteit was.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:39
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:15:
Toilet nummer drie. Deze lijkt niet mat (staat wel op de doos)
Dit is toch gewoon mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rechts wel, links niet. Ik hou de lamp in het midden tussen beide potten. De ene heeft duidelijke reflecties, de ander niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:46

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:17:
[...]

Rechts wel, links niet. Ik hou de lamp in het midden tussen beide potten. De ene heeft duidelijke reflecties, de ander niet.
Dit is mat. Glanzende potten kun je jezelf in zien.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:21:
[...]

Dit is mat. Glanzende potten kun je jezelf in zien.
Waarom is de rechtse veel matter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Offens1490 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:57:
[...]

Ik heb hier een voorbeeld van avento mat wit maar kan je zeggen dat niet elke zaak de matte variant tentoonstelt. Volgens mij was dit een 53 cm en subway 56 cm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo hoort ie er uit te zien. Maar dat is het zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:15:
Toilet nummer drie. Deze lijkt niet mat (staat wel op de doos). Links is de nieuwe, rechts is die met de zwarte vegen op.

[Afbeelding]

Zucht... ik dacht dat Villeroy & Boch nog enigszins betrouwbare kwaliteit was.
Dit is gewoon hoe mat wit er uit hoort te zien. De lamp geeft misschien een ander beeld van de rechter pot, maar door de duidelijke reflectie op de linker pot weet ik zeker dat hij 100% in orde is.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:08
Die mat witte pot is echt ruk, ze worden echt veel sneller smerig. Schoonmaken gaat ook minder makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:49:
[...]

Dit is gewoon hoe mat wit er uit hoort te zien. De lamp geeft misschien een ander beeld van de rechter pot, maar door de duidelijke reflectie op de linker pot weet ik 100% dat hij 100% in orde is.
Nee hoor het ligt echt niet aan de lamp. Maar dan is er dus iets mis met de vorige twee potten geweest, want die waren veel matter.

https://photos.app.goo.gl/UYfMWrFpVKCJfHjs8

Hier zie je ook een duidelijk voorbeeld hoe mat wit bij V&B eruit hoort te zien:

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06 12:23
BasvanS schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:50:
Die mat witte pot is echt ruk, ze worden echt veel sneller smerig. Schoonmaken gaat ook minder makkelijk.
Maak het nu niet nog moeilijker voor Phusebox. Hij twijfelt al over alles. Nu wil hij de wc toch weer wisselen voor een glanzend model 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Black Sparrow
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:53:
[...]
Nee hoor het ligt echt niet aan de lamp.
Denk het wel, in al je voorbeelden heb je een pot bij difuus licht. Jij houdt er zowat een TL balk tegenaan en ziet dan een reflectie.

Toch niet, ik zie nu alle foto's. Gefeliciteerd je heb nu de ceramic plus versie, die had je eerder blijkbaar niet. Is toch weer wat duurder. Hoef je toch minder te schrobben.

[ Voor 23% gewijzigd door Black Sparrow op 25-04-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Black Sparrow schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:59:
[...]

Denk het wel, in al je voorbeelden heb je een pot bij difuus licht. Jij houdt er zowat een TL balk tegenaan en ziet dan een reflectie.
Precies. En zo kan je alles wat recht is wel krom lullen. Het is alleen zo jammer dat het helemaal niets toevoegt aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

De lamp is niet anders bij de linker als bij de rechter pot :+
En bekijk alle andere foto's ook eens die ik gedeeld heb voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:01:
[...]

Precies. En zo kan je alles wat recht is wel krom lullen. Het is alleen zo jammer dat het helemaal niets toevoegt aan dit topic.
Ik hoopte op een reactie van iemand die deze pot of deze kleur ook heeft die het echt kan bevestigen of ontkrachten. De reacties nu zijn allemaal guesstimates van mensen die doen alsof ik achterlijk ben en niet snap dat ik hetzelfde licht moet gebruiken om te vergelijken. Ik hou de lamp in het midden van de pot en je ziet duidelijk verschil.

Dus of er is iets mis met de vorige twee potten qua coating, of ze hebben het veranderd bij V&B of deze pot heeft ook weer een fout. Maar goed ik heb al contact opgenomen met de winkel en V&B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:01:
[...]

De lamp is niet anders bij de linker als bij de rechter pot :+
En bekijk alle andere foto's ook eens die ik gedeeld heb voor de zekerheid.
Dat zijn allemaal foto's waarbij de lichtbron te ver weg is om goed te kunnen beoordelen hoe mat de potten zijn. Daarom is het zo mooi dat jij jouw lamp zo dicht op de pot houdt, dan kan iedereen zien dat de linker pot precies is hoe hij zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Toch niet, ik zie nu alle foto's. Gefeliciteerd je heb nu de ceramic plus versie, die had je eerder blijkbaar niet. Is toch weer wat duurder. Hoef je toch minder te schrobben.
De andere was ook ceramic plus, merkje staat op de zijkant van de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:03:
[...]

Ik hoopte op een reactie van iemand die deze pot of deze kleur ook heeft die het echt kan bevestigen of ontkrachten.
Ik verkoop dit spul dagelijks, ik denk dat er ook wel over kan oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:05:
[...]

Ik verkoop dit spul dagelijks, ik denk dat er ook wel over kan oordelen.
Maar dan moet je toch zien, imho, dat er blijkbaar ergens iets veranderd is qua coating en dat de wc's op de foto's in ieder geval 100% zeker niet hetzelfde zijn.. De wc bril is nu ook matter dan de pot zelf, raar gezicht.

Is Titanglaze iets wat ze in het afgelopen jaar hebben toegevoegd?

Maar goed, weer omruilen maar dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2024 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:03:
[...]

Dat zijn allemaal foto's waarbij de lichtbron te ver weg is om goed te kunnen beoordelen hoe mat de potten zijn. Daarom is het zo mooi dat jij jouw lamp zo dicht op de pot houdt, dan kan iedereen zien dat de linker pot precies is hoe hij zou moeten zijn.
Licht op dezelfde plek... maar goed. Agree to disagree. Dit zijn voor mij NIET dezelfde wc's. En aangezien ik er twee nodig heb wil ik wel twee dezelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PogPkh0tnwpmXNuf7rj4mbjubk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R6odPntpVUDbUThd1MEqbKW4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cq7-BKr2Cd6iltOUF8fwpApHNLI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Hbw3uWD8u7hDSAB1ik2Cl5YI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:12:
[...]

Licht op dezelfde plek... maar goed. Agree to disagree. Dit zijn voor mij NIET dezelfde wc's. En aangezien ik er twee nodig heb wil ik wel twee dezelfde.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vanuit een andere hoek en afstand. Ik snap dat het lastig te fotograferen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:14:
[...]

Vanuit een andere hoek en afstand. Ik snap dat het lastig te fotograferen is.
Laat ook maar, want je gaat toch niet toegeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2024 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06 12:23
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:18:
[...]

Laat ook maar, want je gaat toch niet toegeven.
Wat wil je hier nu mee bereiken dan? Je hebt zelf al gezien dat het 2 verschillende wc's zijn. Je hebt de winkel al gecontacteerd om de pot om te ruilen? Heb je nu bevestiging nodig van andere tweakers dat het verschillende wc's zijn of wat zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jeroenon schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:31:
[...]

Wat wil je hier nu mee bereiken dan? Je hebt zelf al gezien dat het 2 verschillende wc's zijn. Je hebt de winkel al gecontacteerd om de pot om te ruilen? Heb je nu bevestiging nodig van andere tweakers dat het verschillende wc's zijn of wat zoek je?
Iemand die kan aangeven wat de correcte uitvoering is, de glanzende of de echt matte. Want ik zie ook dat de ene niet "volledig glanzend" is. Maar er kan toch iets mis zijn gegaan met de coating. Maar goed, dan blijven we gewoon omruilen als de winkel het ook niet weet.

Maar er is duidelijk iets veranderd aan het product want de vorm is ook anders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9VnMgbtoc5JOYsB5BpzwHjASDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NIit6j70xBFelUKMY8pJ8aWV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9NmtsdSO7PaGjJJgOaS-TvHt6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dvzndRFW2NTjHmvLMbXRO7ed.png?f=fotoalbum_large

Maar dat zal wel weer aan de hoek van de foto liggen :+

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:33:
[...]

Iemand die kan aangeven wat de correcte uitvoering is, de glanzende of de echt matte.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet om je te plagen, maar je camera gaat wss spelen met de witbalans als er zo'n felle kleur aanwezig is :(

Dit is de mijne, 2 jaar geleden geleverd, naast een mat Solid Surface Bad en met een gewone glossy bril, mat witte tegels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43Tvlxpruv1bi-Z4bpF2rXVVSvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xP6TjpVgfMzULv2GeuttYqqW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door BasvanS op 25-04-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BasvanS schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:39:
[...]

Niet om je te plagen, maar je camera gaat wss spelen met de witbalans als er zo'n felle kleur aanwezig is :(

Dit is de mijne, 2 jaar geleden geleverd, naast een mat Solid Surface Bad en met een gewone glossy bril, mat witte tegels.

[Afbeelding]
Thanks. En als je er een lamp naast houdt? (als je zin en tijd hebt) zie je dan een duidelijke reflectie van de lichtbron, of meer een lichte vlek die diffuus verlicht is.

Update: Ik heb ook met Villeroy & Boch gesproken en die geven ook aan duidelijk verschil te zien en gaan onderzoeken waar het aan ligt. De productienummers etc zijn doorgegeven en ze gaan na of er een wijziging is gedaan aan het product en wat nu de correcte uitvoering moet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2024 16:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martinus83
Hier heb je toch geen 2 paginas aan bevestiging voor nodig? Maar fijn dat je eruit bent. Kunnen we dat ook weer afsluiten met zn allen. Wel een hele bevalling voor jou die badkamer, en je moet nog beginnen.. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:54:
[...]

Thanks. En als je er een lamp naast houdt? (als je zin en tijd hebt) zie je dan een duidelijke reflectie van de lichtbron, of meer een lichte vlek die diffuus verlicht is.

Update: Ik heb ook met Villeroy & Boch gesproken en die geven ook aan duidelijk verschil te zien en gaan onderzoeken waar het aan ligt. De productienummers etc zijn doorgegeven en ze gaan na of er een wijziging is gedaan aan het product en wat nu de correcte uitvoering moet zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSm1k9dgd0IndfEIj50B7rN1NTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwomFfqi4f7Odq5gElfYLgmf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thanks. Zie duidelijk de "vlekkerige" coating de de matte versie bij mij ook heeft. De andere heeft een meer egale coating.

*knip*

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 25-04-2024 17:01 . Reden: toevoeging niet nodig, maakt de sfeer niet beter ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:59:
[...]

Thanks. Zie duidelijk de "vlekkerige" coating de de matte versie bij mij ook heeft. De andere heeft een meer egale coating.

[mbr] *knip* [/]
Dan glanst de egale wss ook meer of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BasvanS schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:02:
[...]

Dan glanst de egale wss ook meer of niet?
Jep. Benieuwd wat ik van V&B ga horen, ook over de veranderde vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:10
Ik zie iets voorbij komen over mat witte potten, snap dat men het mooier kan vinden. Maar als er íets is in een badkamer/toiletruimte dat goed schoon moet worden, liefst lekker hard met een dikke glanslaag, is dat toch wel de toiletpot? Of zie ik iets over het hoofd?

Hier een V&B subway 2.0 ceramic plus en houdt zelf echt niet van hoogglans (heb ook een matte keuken bijvoorbeeld) maar voor een wc pot dikke prima. En helemaal niet lelijk ofzo..
Ik zou juist argwaan krijgen van die trendy zwarte en matte potten. Leuk voor in een magazine maar hoe zien die er over 10 jaar uit?
(Al valt of staat alles waarschijnlijk ook wel met onderhoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
remzor schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:38:
Ik zie iets voorbij komen over mat witte potten, snap dat men het mooier kan vinden. Maar als er íets is in een badkamer/toiletruimte dat goed schoon moet worden, liefst lekker hard met een dikke glanslaag, is dat toch wel de toiletpot? Of zie ik iets over het hoofd?

Hier een V&B subway 2.0 ceramic plus en houdt zelf echt niet van hoogglans (heb ook een matte keuken bijvoorbeeld) maar voor een wc pot dikke prima. En helemaal niet lelijk ofzo..
Ik zou juist argwaan krijgen van die trendy zwarte en matte potten. Leuk voor in een magazine maar hoe zien die er over 10 jaar uit?
(Al valt of staat alles waarschijnlijk ook wel met onderhoud).
Een wc pot is nog wel het minst dure van de badkamer. Als het echt niet bevalt vervang ik die wel na 5 jaar of whatever. Zelfde model is dan niet zoveel werk om te vervangen.

Maar ze zijn allemaal gecoat, dus ik heb daar nog enigszins vertrouwen in. Er komen in ieder geval twee mat witte toiletpotten hier... 🫠

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:33:
[...]

Iemand die kan aangeven wat de correcte uitvoering is, de glanzende of de echt matte. Want ik zie ook dat de ene niet "volledig glanzend" is. Maar er kan toch iets mis zijn gegaan met de coating. Maar goed, dan blijven we gewoon omruilen als de winkel het ook niet weet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hey, maar dit is idd wel gek. Want je verwacht dat het dezelfde potten zijn. Zijn de barcodes/artikelnummers hetzelfde? Want als daar verschil in zit, zou het een revisie kunnen zijn en daardoor toch enig verschil hebben. Maar 1 ding is zeker; het ís een matte pot. Maar dan mogelijk toch net wat anders.

/Edit, ik had hierboven even moeten lezen.

Toch een mini-buildlog update hier. De tegels in het toilet zitten er zo goed als bijna allemaal aan. Echt heel erg mooi wordt 't :)

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 25-04-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:41:
[...]

Hey, maar dit is idd wel gek. Want je verwacht dat het dezelfde potten zijn. Zijn de barcodes/artikelnummers hetzelfde? Want als daar verschil in zit, zou het een revisie kunnen zijn en daardoor toch enig verschil hebben. Maar 1 ding is zeker; het ís een matte pot. Maar dan mogelijk toch net wat anders.

/Edit, ik had hierboven even moeten lezen.

Toch een mini-buildlog update hier. De tegels in het toilet zitten er zo goed als bijna allemaal aan. Echt heel erg mooi wordt 't :)
Ik denk idd een revisie want er zitten nu veel maar gaten in waar het water uitkomt. Ook verschillende afmetingen.

Dus wellicht dat ze wat verbeterd hebben. Typenummers waren hetzelfde, alleen was deze van Feb 24 en die anderen van Sep 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:39
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:41:
[...]

Een wc pot is nog wel het minst dure van de badkamer. Als het echt niet bevalt vervang ik die wel na 5 jaar of whatever. Zelfde model is dan niet zoveel werk om te vervangen.

Maar ze zijn allemaal gecoat, dus ik heb daar nog enigszins vertrouwen in. Er komen in ieder geval twee mat witte toiletpotten hier... 🫠
Ik zit na alle reacties nog met de vraag, ga je ze naast elkaar ophangen?

Mijn vriendin kwam er onlangs (na 20 jaar) pas achter dat onze toilet beneden en boven in de badkamer verschillend zijn. Ik weet niet wat jij allemaal op een WC doet maar van boven af zie je straks helemaal geen verschil meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Blurk62 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:52:
[...]

Ik zit na alle reacties nog met de vraag, ga je ze naast elkaar ophangen?

Mijn vriendin kwam er onlangs (na 20 jaar) pas achter dat onze toilet beneden en boven in de badkamer verschillend zijn. Ik weet niet wat jij allemaal op een WC doet maar van boven af zie je straks helemaal geen verschil meer.
Nee, maar ik heb wat dat betreft last van OCD. Dat gaat me jarenlang irriteren als ze niet hetzelfde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:55:
[...]

Nee, maar ik heb wat dat betreft last van OCD. Dat gaat me jarenlang irriteren als ze niet hetzelfde zijn.
Get a life. Daar gaat werkelijk niemand ooit last van hebben. ;)
Ook jij niet. Als je last hebt van ocd dan zijn die details op moment dat je er mee bezig bent extreem belangrijk. Maar daarna vergvaagt dat en richt je je op nieuwe problemen in je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:12
Dit alles door een zwart puntje en een putje in een pot, waar niemand naar gaat staren maar lekker zijn behoefte in los laat.

@ViezeVis heb je ook al foto’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:55:
[...]

Serieus, ik heb die tik ook maar pot boven en beneden echt niet. Sterker nog beneden komt een ander merk dan boven. Gerberit vs V&B, vind ik juist wel leuk.

Kijk, hier kom ik net achter, zit naast de spiegel, even een spot geïmiteerd. Hier ga je je aan storen..!

Dus die gaat er uit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKlBScisr9142kwyQ4oDLzz9Gow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLYTCRtfAhb1S4hmJmPBnArD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:47:
[...]

Serieus, ik heb die tik ook maar pot boven en beneden echt niet. Sterker nog beneden komt een ander merk dan boven. Gerberit vs V&B, vind ik juist wel leuk.

Kijk, hier kom ik net achter, zit naast de spiegel, even een spot geïmiteerd. Hier ga je je aan storen..!

Dus die gaat er uit..

[Afbeelding]
Ik zou dus ook geen verschillende potten willen. Straks zit die pot beneden fijner dan boven. Hoe is 't nou :P

@El-Vder; nog niet afgemonteerd allemaal. Komt maandag. Maar tegelwerk is dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCXJqhSdZHJ7SlWxhrh1zSPX2LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bgFNqfFe0Z8icmNdjcsJ0UX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeBaker
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-04 09:15
Goedemorgen, heeft iemand ervaring met een dubbele douche, sindskort hebben we een nieuwe badkamer met dubbele douche. Het enige nadeel is wanneer we met zn 2en douchen wordt de linker douche niet zo warm als de rechter douche. nu komt bij de rechter douche als eerst het warm water binnen en wordt doorgelust naar de linker douche. dit is volgens mij het probleem? Als dit het probleem kan zijn, wat is een goede oplossing om dit probleem te verhelpen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49
CodeBaker schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:11:
Goedemorgen, heeft iemand ervaring met een dubbele douche, sindskort hebben we een nieuwe badkamer met dubbele douche. Het enige nadeel is wanneer we met zn 2en douchen wordt de linker douche niet zo warm als de rechter douche. nu komt bij de rechter douche als eerst het warm water binnen en wordt doorgelust naar de linker douche. dit is volgens mij het probleem? Als dit het probleem kan zijn, wat is een goede oplossing om dit probleem te verhelpen? Alvast bedankt.
Je kan kijken of je de temperatuur van je warm water kan verhogen (op je CV). Dan zal de kraan meer koud bijmengen waardoor er meer warm water voor de 2e douche overblijft.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeBaker
@ConQuestador Wij verwarmen het water doormiddel van een warmtepompboiler waarvan de max ingestelde temperatuur 62c is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Blurk62 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:31:
Wij worstelen met de indeling van onze nieuwe badkamer. De vorm is onhandig en er is vanuit de bouw nauwelijks iets mogelijk. De wastafel en douche kunnen niet verplaatst of verwisseld worden. Inbouwkranen zijn ook niet mogelijk. Een douchegoot van 80cm evenwijdig aan muur B was gelukkig wel mogelijk.
Wij willen geen bad en daarom heb je bij binnenkomen van de badkamer (what's in a name) een open ruimte waar je eigenlijk niets mee kan.
De wastafel wordt een meubel van 1m met afleg rechts. Een douchewand laten we sowieso pas plaatsen na oplevering. Wij willen graag een inloopdouche met instap vanaf de zijkant maar vragen ons af of de doorloop naar de wastafel niet te smal wordt. Omdat we zoveel loze ruimte hebben heb ik deze getekend op 1,60m.
Lijkt mij al heel royaal maar nog groter of juist kleiner zou ook kunnen. Hoe denken jullie hierover?
Is een deur van 60cm breed genoeg? Het afschot is standaard een meter, is dat wel lang genoeg?
Is een afschot van 1,60m niet te lang? Halverwege de instap beginnen met afschot lijkt ook raar.
Kan iemand daar iets zinigs over zeggen?
[Afbeelding]
Als je zoveel ruimte hebt en je wilt graag inbouwkranen oid, dan zou je toch voorzet wanden kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
CodeBaker schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:35:
@ConQuestador Wij verwarmen het water doormiddel van een warmtepompboiler waarvan de max ingestelde temperatuur 62c is.
Ik heb zelf ook een WPB sinds kort, dus ik ken de beperkingen.

Ik vrees dat het dan gewoon in het leidingwerk zit. Doordat je met relatief koud water werkt wordt er niet veel bijgemengd. Het meeste water gaat dus naar de 1e douche, waardoor er weinig druk over is voor de 2e douche, en deze zal dus meer koud water bijmengen.

Aangezien leidingwerk aanpassen geen optie is, heb je nog maar 2 dingen om mee te spelen: temperatuur en druk. Temperatuur verder omhoog is niet een optie, dus blijft druk over: De 1e douche moet gewoon minder l/min verbruiken waardoor er meer warm water voor de 2e overblijft.

Een andere oplossing zou een douche-WTW kunnen zijn, hierdoor verbruik je minder warm water waardoor er warm water voor de 2e douche overblijft. Maar ook dit doe je niet zomaar even.

NOG een andere oplossing zou kunnen zijn: Achter de WPB nog een doorstroomverwarmer plaatsen welke de temperatuur nog verder opkrikt, het is geenszins een zuinige oplossing, maar het zou wel kunnen werken.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeBaker
@ConQuestador We kunnen nog steeds makkelijk bij het leidingwerk komen, wat voor aanpassing zou er volgens jou dat moeten gebeuren?

Voor de dubbele douche is er ook een waterdrukverhoger aangeschaft, zou je dan voor douche 1 de druk moeten verminderen? hoe zou dit dan moeten?

Een doorstroomverwarmer zie ik dan ook nog wel als eventuele optie maar is het mogelijk dat ik die alleen ga gebruiken als er 2 personen gaan douchen? Ik zou zoeits met Home Assistant mogelijk kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
CodeBaker schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:14:
@ConQuestador We kunnen nog steeds makkelijk bij het leidingwerk komen, wat voor aanpassing zou er volgens jou dat moeten gebeuren?

Voor de dubbele douche is er ook een waterdrukverhoger aangeschaft, zou je dan voor douche 1 de druk moeten verminderen? hoe zou dit dan moeten?

Een doorstroomverwarmer zie ik dan ook nog wel als eventuele optie maar is het mogelijk dat ik die alleen ga gebruiken als er 2 personen gaan douchen? Ik zou zoeits met Home Assistant mogelijk kunnen maken.
Ik zou proberen het probleem bij de bron aan te pakken, en dat is dus het leidingwerk.

Ik ben geen expert, maar waar ik aan denk is dat het water voor de 2e douche niet bij de 1e langsloopt. Idealiter heb je een "hoofdleiding" die iets dikker is (22mm koper), vanaf daar een aftakking naar de 2 douches beide in 15mm. Maar ik ben geen expert, dit is gewoon boerenverstand, mogelijk dat een expert beter advies heeft.

Doorstroomverwarmer wanneer je met z'n 2en doucht is zeker een optie, maar wel een kostbare oplossing terwijl het probleem gewoon in het leidingwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeBaker
@ConQuestador Ik ben zelf hier een leek in. Met deze info kan ik in overleg met de installateur van de badkamer waarschijnlijk tot een goede oplossing komen. Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Bedenk wel dikkere leidingen = lagere druk, dus moet je ook je druk aan de ketelzijde verhogen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Flix20 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:22:
Bedenk wel dikkere leidingen = lagere druk, dus moet je ook je druk aan de ketelzijde verhogen.
Hij heeft geen ketel maar een warmtepomp boiler

Dit is gewoon een vat met 200+ liter warm water welke zo snel leeg kan lopen als de koudwater kant kan aanvullen. Onder de streep heb je dus gewoon de druk van je koudwater leiding op je warmwater leiding staan (mits je de juiste diameter leidingen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
ConQuestador schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:07:
[...]

Hij heeft geen ketel maar een warmtepomp boiler

Dit is gewoon een vat met 200+ liter warm water welke zo snel leeg kan lopen als de koudwater kant kan aanvullen. Onder de streep heb je dus gewoon de druk van je koudwater leiding op je warmwater leiding staan (mits je de juiste diameter leidingen hebt)
Je hebt gelijk. Ketel kon je in deze lezen als warm water bron.

Overigens heb je een beste toevoer nodig wil je 2 regendouches van warm water voorzien. Dan zit je al snel op 2x 12-15l/m.
De gemiddelde woning heeft geloof ik een aanvoer vanuit het net van 20L/min. (Ze zijn verplicht minimaal 1000l/uur te leveren dus dat is 16.6l/min)

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 26-04-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:39
MBYJMEI schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:36:
[...]

Als je zoveel ruimte hebt en je wilt graag inbouwkranen oid, dan zou je toch voorzet wanden kunnen plaatsen?
Kijk, sommige mensen denken in problemen en sommigen in oplossingen _/-\o_
In ons geval was de oplossing geweest om de badkamer casco te laten opleveren, maar dat vonden wij te spannend en uiteindelijk zou al het werk na oplevering waarschijnlijk ook te duur worden.
(Vind om te beginnen in de regio 070 maar eens een aannemer die niet Harry heet)
De bouwer wilde niet meewerken aan een voorzetwand omdat dan ook de afvoer in de vloer verplaatst moest worden. Dat was te lastig voor ze.
Ons "probleem" is nu, doen we een ouderwetse maar ruime douchecabine van 1x1m, of doen we een hippe inloopdouche maar maken wij de doorgang naar de wastafel dan niet te krap.
Met een gebrek aan ruimtelijk inzicht en voorstellingsvermogen is dat een lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
Blurk62 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:43:
[...]

Kijk, sommige mensen denken in problemen en sommigen in oplossingen _/-\o_
In ons geval was de oplossing geweest om de badkamer casco te laten opleveren, maar dat vonden wij te spannend en uiteindelijk zou al het werk na oplevering waarschijnlijk ook te duur worden.
(Vind om te beginnen in de regio 070 maar eens een aannemer die niet Harry heet)
De bouwer wilde niet meewerken aan een voorzetwand omdat dan ook de afvoer in de vloer verplaatst moest worden. Dat was te lastig voor ze.
Ons "probleem" is nu, doen we een ouderwetse maar ruime douchecabine van 1x1m, of doen we een hippe inloopdouche maar maken wij de doorgang naar de wastafel dan niet te krap.
Met een gebrek aan ruimtelijk inzicht en voorstellingsvermogen is dat een lastige keuze.
Op de tekening laat je de deur naar binnen draaien, dan is je doorgang naar wastafel echt breed zat.
Als je een breder deur wilt, waarom maak je hem dan niet aan de andere kant? Parallel aan de douchegoot? Daar heb je ook ruimte zat en kan je hem evt ook naar buiten toe laten draaien.
Dan hou je de loop naar de wastafel helemaal vrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
Vanmorgen plafond gestucadoord voor 24,5eu/m (7m2) en vanmiddag is de kitter geweest, hem heb ik 150,- afgerekend.

Alle kit in dezelfde kleur (en merk) als de voeg, en de drain is enkel aan de achterzijde gekit, met 'sabadrain' kit van Saba.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WycbUsGLznXTwPSlJDaRv6okPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izGgp67bUqgo28r1wcbeADZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Over de drain, ik lees veel verschillende verhalen over kitten versus voegen..
Lastig te peilen wat nu waarheid is mbt de beste manier.

[ Voor 33% gewijzigd door martinus83 op 26-04-2024 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:14:
Vanmorgen plafond gestucadoord voor 24,5eu/m (7m2) en vanmiddag is de kitter geweest, hem heb ik 150,- afgerekend.

Alle kit in dezelfde kleur (en merk) als de voeg, en de drain is enkel aan de achterzijde gekit, met 'sabadrain' kit van Saba.

[Afbeelding]

Ziet er goed uit. Netjes afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:27
martinus83 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:14:

[Afbeelding]

Ziet er mooi uit. Meer foto’s worden erg gewaardeerd. Heb je ook het merk en kleur van de voeg en kit die je gebruikt? En hoe bedoel je de drain enkel aan de achterkant gekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

We willen ons hoekbad vervangen (vanwege lekkage). Nu hebben we er een paar gevonden die dezelfde maten hebben:
https://www.tegeldepot.nl/sanindusa-rimini-145x145cm
https://www.sanitairsuper...-zeshoekig-wit-72-01-0456

Maar waarom is er zo'n groot prijsverschil?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Black Sparrow
hneel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:25:
We willen ons hoekbad vervangen (vanwege lekkage). Nu hebben we er een paar gevonden die dezelfde maten hebben:

Het duurdere bad heeft de eigenschap "stil". Dat lijkt me wel gewenst, anders heb je een hoekbad dat steeds tegen je schreeuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 20:50
hneel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:25:

Heb je zeg maar gelezen op de pagina's? Van wat je precies krijgt een wat niet enzo, en simpele dingen als afmetingen?

Kun je nog steeds zeggen van hè die ene is naar verhouding goedkoper maar een Skoda is ook geen Audi zeg maar he.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Tja, maar een auto is toch wat geavanceerder dan een stuk acryl. Of heb je hier ook "goed" en "slecht" acryl?
Anders lijkt het meer betalen voor de merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Guido7619 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 05:37:
[...]

Ziet er mooi uit. Meer foto’s worden erg gewaardeerd. Heb je ook het merk en kleur van de voeg en kit die je gebruikt? En hoe bedoel je de drain enkel aan de achterkant gekit?
Dit is geen project build topic natuurlijk. Maar kan tzt wel wat foto's posten als alles er zo'n beetje in zit.

Voegsel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5anaKt_Smowo47e9Cz_giV_R6iI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SXjf52UX994qllCCD6vHonU.jpg?f=fotoalbum_large

Kit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwagps2rMhj7G107gFkB80OxPTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8UaqV41dXZZcgMBumBocTWS.jpg?f=fotoalbum_large

Drain kit:
Deze zit enkel tussen muur (hout/gips bouw) en drain. Twijfel dus of dit wel goed is gedaan.
En had iets strakker getegeld kunnen worden vind ik eigelijk..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5_RewqWomPNg_Tsfjpw2TLQ2SY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLC8Ykt2aNgST0kWSYzq3Bom.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2h08XJZ1DmI-q2FxtSuuaHqvws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw2tobN0akkxA9HFxAND8tlI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:42
martinus83 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:11:
[...]

Dit is geen project build topic natuurlijk. Maar kan tzt wel wat foto's posten als alles er zo'n beetje in zit.

Voegsel:
[Afbeelding]

Kit:
[Afbeelding]

Drain kit:
Deze zit enkel tussen muur (hout/gips bouw) en drain. Twijfel dus of dit wel goed is gedaan.
En had iets strakker getegeld kunnen worden vind ik eigelijk..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je bedoeld strakker om de drain? 4 a 5 mm is gebruikelijk tussen drain en tegel. Hij is hier tot op t rvs afgekit, dus denk dat je daar wel in de buurt zit als ik het zo zie..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Makrolon schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:39:
[...]

Je bedoeld strakker om de drain? 4 a 5 mm is gebruikelijk tussen drain en tegel. Hij is hier tot op t rvs afgekit, dus denk dat je daar wel in de buurt zit als ik het zo zie..
Ik denk die twee tegels die een beetje scheef liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Makrolon schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:39:
[...]

Ja, de vloertegel die tegen de drain aan ligt. De voeg tussen drain en vloertegels is 45 graden. Anders loopt het water de drain niet in en houd je altijd een plas water op je vloer werd me verteld.

Had de voeg iets smaller verwacht
Phusebox schreef op zondag 28 april 2024 @ 03:21:
[...]

Ik denk die twee tegels die een beetje scheef liggen.
Ook dat ja, net jammer dat dat schuin weg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:18
martinus83 schreef op zondag 28 april 2024 @ 06:11:
[...]

Ja, de vloertegel die tegen de drain aan ligt. De voeg tussen drain en vloertegels is 45 graden. Anders loopt het water de drain niet in en houd je altijd een plas water op je vloer werd me verteld.

Had de voeg iets smaller verwacht
[...]

Ook dat ja, net jammer dat dat schuin weg loopt.
Wij hadden hetzelfde met onze drain in de badkamer. Op de plaatjes van de fabrikant liggen de tegels vrijwel strak tegen de drain…

Maar de installateur meldde dat dit in de praktijk nooit op die manier wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hmm, hier de eerste 'tegenslag'. Toilet beneden staat op een hoogte van 43 cm. Dat is prima. Maar boven kon 'ie alleen op 47 of op 42 cm.

Beiden had nadelen:
Op 42 cm werd de 'zithoek' smal, kwam de toiletrolhouder te dicht naar je toe, was een inbouw reserverolhouder geen optie en werd de zithoek ook niet gelijk aan beide kanten. Dat laatste was nog te overzien. En op 47 cm wordt de zithoogte wel aan de hoge kant. Ware het niet dat er nog wel een centimeter dikke laag egaline of dekvloer op zal komen en onze bril maar 2 cm dik is. Als ik dan de voor- en nadelen afweeg denk ik dat de hoogte nog te overzien valt. We hebben het even geprobeerd door onze inmiddels afgemonteerde wc iets te verhogen met wat platen karton. Dat leek ons dus wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Weet iemand of het normaal is dat bij een Geberit drukplaat de drukplaat zelf iets naar voren komt? Wij hebben wel zo'n systeem waar je zo'n blauw ding in kunt doen zodat die schoon is.

/edit
lijkt er wel op dus.

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 29-04-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
ViezeVis schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:18:
Hmm, hier de eerste 'tegenslag'. Toilet beneden staat op een hoogte van 43 cm. Dat is prima. Maar boven kon 'ie alleen op 47 of op 42 cm.

Beiden had nadelen:
Op 42 cm werd de 'zithoek' smal, kwam de toiletrolhouder te dicht naar je toe, was een inbouw reserverolhouder geen optie en werd de zithoek ook niet gelijk aan beide kanten. Dat laatste was nog te overzien. En op 47 cm wordt de zithoogte wel aan de hoge kant. Ware het niet dat er nog wel een centimeter dikke laag egaline of dekvloer op zal komen en onze bril maar 2 cm dik is. Als ik dan de voor- en nadelen afweeg denk ik dat de hoogte nog te overzien valt. We hebben het even geprobeerd door onze inmiddels afgemonteerde wc iets te verhogen met wat platen karton. Dat leek ons dus wel prima :)
Zie 47cm hoogte niet als nadeel, maar als toekomst bestendig.
Dan heet het een senioren WC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Flix20 schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:42:
[...]

Zie 47cm hoogte niet als nadeel, maar als toekomst bestendig.
Dan heet het een senioren WC.
En bedankt 8)7
Ik ben de 30 niet gepasseerd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Beiden had nadelen:
Hoezo was 43 cm niet mogelijk? In verband met hoe het uitkwam met de tegels?
Is die 43cm bovenkant met wc bril of zonder? Zo te lezen zonder?

Ik heb nu ingetekend op 48cm hoogte inclusief wc bril (die is bijna 5cm dik).

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 29-04-2024 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Beiden had nadelen:
Bij twijfel zou ik altijd kiezen voor iets lager. Beter voor de stoelgang. Een toilet is niet gemaakt om comfortabel op te zitten.. :)

Daarbij is een wandcloset relatief eenvoudig achteraf te verhogen. Verlagen daarentegen is een stuk ingrijpender.

[ Voor 5% gewijzigd door Fanta op 29-04-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:45:
[...]

Hoezo was 43 cm niet mogelijk? In verband met hoe het uitkwam met de tegels?
Is die 43cm bovenkant met wc bril of zonder? Zo te lezen zonder?

Ik heb nu ingetekend op 48cm hoogte inclusief wc bril (die is bijna 5cm dik).
Er moet gewerkt worden met bochten bij ons. Dat komt omdat we een inbouwreservoir hebben laten plaatsen in de bestaande koof. En zouden we iets schuiven met het reservoir, dan kom je dus met een bocht automatisch hoger uit. Het was dus kiezen: of laag houden maar daardoor fors moeten inleveren op ruimte (10cm), reserverolhouder en comfort. Of 3cm erbij op (dus niet 43 maar 47 cm hart) en iets hoger zitten. Dat laatste is het geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
hneel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:02:
Tja, maar een auto is toch wat geavanceerder dan een stuk acryl. Of heb je hier ook "goed" en "slecht" acryl?
Anders lijkt het meer betalen voor de merknaam.
Heb me laten vertellen in een sanitair winkel dat er zeker wel verschil in zit. Goedkopere baden schijnen gemaakt te worden van dunnere acryl platen te zijn (die maten staan er niet bij) en dus minder stevig.
In theorie dus minder stevig, maar als je hem helemaal inbouwt maakt dat misschien minder uit?

Duurste heeft ook 20 jaar garantie zie ik. En 5mm dik. Bij die andere staat het er niet bij.

[ Voor 7% gewijzigd door MBYJMEI op 29-04-2024 19:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• martinus83
Goede service van X2O

Bij X2O radiator besteld op 14-4 en bezorgd gekregen op 16-4.
Keer uitgepakt maar niks gezien, gister begonnen met montage en zag ik toch een kleine lak fout.

Ondanks dat je schade of defecten binnen 72h moet melden toch gisteravond een foto gemaild en vanmorgen zie ik in mijn mail dat een nieuwe al onderweg is en maandag wordt bezorgd. Oude kan ik in de doos doen en meteen meegeven.

Top van X2O!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoq9X3C_WAjSN2B_WyvNtC2rpyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZZ4RfpWatx7b1x5CwV4MC1K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Heeft iemand hier de V&B Avento en is het normaal dat 'ie een soort slurpend geluid maakt wanneer het water stort?

YouTube: Avento toilet geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:34:
Heeft iemand hier de V&B Avento en is het normaal dat 'ie een soort slurpend geluid maakt wanneer het water stort?

Hoe ziet jouw Avento er van binnen uit, waar het water uit komt. Hoekig of vloeiend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZzEsUfh4W8_4-fgQdar_G-O9L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3d8y4wrhquWhRaQW29RMxQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Begin te vermoeden dat ze hier een revisie op hebben gedaan. Onderaan zitten nu ook meer openingen waar het water uitkomt ipv alleen 1 straal in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:56
martinus83 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:46:
Goede service van X2O

Keer uitgepakt maar niks gezien, gister begonnen met montage en zag ik toch een kleine lak fout.

Ondanks dat je schade of defecten binnen 72h moet melden toch gisteravond een foto gemaild en vanmorgen zie ik in mijn mail dat een nieuwe al onderweg is en maandag wordt bezorgd. Oude kan ik in de doos doen en meteen meegeven.

Top van X2O!

[Afbeelding]
Wij hadden 3 jaar geleden een beschadigde lade van de x2O, precies hetzelfde foto opgestuurd en dezelfde week was er een nieuwe onderweg. Top service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:56
whipcheck schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:11:
[...]

Technische keukentekening.nl, ik heb inmiddels al antwoord gehad. 125 +25 voor 2e toilet.

Betaling na levering van tekening dus leek me wel betrouwbaar, zal laten weten hoe het is afgelopen.

Wel vreemd dat x2o geen tekening maakt terwijl er voor 10+k aan spullen wordt besteld. Ze gaven aan dat het zelf goed te doen is, voor dat geld besteed ik het liever uit.
Tekening binnen gehad en kan zeggen dat het goed bevallen is met goede tips. Volgens mij is het een student die dit als bijbaantje aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:35
Zelf ga ik binnenkort alle leidingen aanpassen voor onze nieuwe badkamer. Alles gaat uitgevoerd worden met flex buizen. Hebben jullie voor de hoeken in de muur hier knietjes voor gebruikt of kunnen 20 en 16mm leidingen een 90 graden bocht maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
jeroendh schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:00:
Zelf ga ik binnenkort alle leidingen aanpassen voor onze nieuwe badkamer. Alles gaat uitgevoerd worden met flex buizen. Hebben jullie voor de hoeken in de muur hier knietjes voor gebruikt of kunnen 20 en 16mm leidingen een 90 graden bocht maken?
Beetje open deur vraag. 90 graden kan als er genoeg ruimte is...
Hoe minder koppelingen hoe beter. Qua kosten, en werk..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXjvQ0uqActmBQmoBGVeNdXSuuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zYoCCMVNn2P5rdL6ElAS7FQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZuVLbFFAIN199-YjCSh7y8UGqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqdpPM223bQC65A3ldPJwTf0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
Phusebox schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:38:
[...]

Hoe ziet jouw Avento er van binnen uit, waar het water uit komt. Hoekig of vloeiend?

[Afbeelding]

Begin te vermoeden dat ze hier een revisie op hebben gedaan. Onderaan zitten nu ook meer openingen waar het water uitkomt ipv alleen 1 straal in het midden.
Hoe weet je of je de ene of de andere versie hebt? Staat dat op de doos?
Hier is tie al een poosje binnen en volgende week dinsdag geplaatst…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MBYJMEI schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:33:
[...]

Hoe weet je of je de ene of de andere versie hebt? Staat dat op de doos?
Hier is tie al een poosje binnen en volgende week dinsdag geplaatst…
Nee artikelnummer is hetzelfde. De "nieuwere" versie had bij mij een productiedatum van FEB 24. De andere allemaal in 2023.

Trek hem uit de doos zou ik zeggen. Heb je een hoekige uitstulping aan de achterkant in de pot of een vloeiende. Je ziet beide versies op mijn foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 15:24
martinus83 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:46:
Goede service van X2O

Top van X2O!

[Afbeelding]
Ik had van x2o een badmeubel gekocht in wk51 en in wk06 kwam ik er achter dat het blad gebroken was. Werd direct zonder gezeur gewisseld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:36:
[...]

Nee artikelnummer is hetzelfde. De "nieuwere" versie had bij mij een productiedatum van FEB 24. De andere allemaal in 2023.

Trek hem uit de doos zou ik zeggen. Heb je een hoekige uitstulping aan de achterkant in de pot of een vloeiende. Je ziet beide versies op mijn foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MA2cSLu0GzaNJsoocksrEM_rdzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqoMSVAjAVegqytN4A7U1Cve.jpg?f=fotoalbum_large

Dit antwoord op je vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jep dat is de hoekige versie dus met minder "spoelgaten" geen idee hoe dat heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
jeroendh schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:00:
Ik zou geen hoeken in de muur maken. Ik zou in de vloer werken en alleen met een knietje naar boven toe de muur in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
ViezeVis schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:34:

Kennelijk is dit trouwens heel normaal volgens V&B :)
Inmiddels zijn de installatiewerkzaamheden voor de badkamer hier afgerond. Staat alles in de voorstrijk en is er geëgaliseerd. Strak werk zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzaDvy57R-WkY4yZrNGmpyoqdj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHPN4bP06ris6bmtd5KKCIaA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-06 14:05
Wij hebben meeste spul bij Maxaro gehaald, maar de kranen heb ik geen idee over. Iemand een merk dat prijs/kwaliteit beetje goed is? Grohe zeggen de badkamerboeren allemaal dat het slecht spul is maar dat zou ik ook zeggen als ik enervander eigen huismerk heb want die is niet te vergelijken.

Echter vind mijn vriendin Grohe spul niet mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
flaskk schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:04:
Wij hebben meeste spul bij Maxaro gehaald, maar de kranen heb ik geen idee over. Iemand een merk dat prijs/kwaliteit beetje goed is? Grohe zeggen de badkamerboeren allemaal dat het slecht spul is maar dat zou ik ook zeggen als ik enervander eigen huismerk heb want die is niet te vergelijken.

Echter vind mijn vriendin Grohe spul niet mooi.
HAnsGrohe of Hotbath

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Daar zit wel echt een verschil in qua prijs-kwaliteitverhouding hoor 8)7. Hotbath kraan zit qua prijs heel ver van een HG of Grohe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Daar zit wel echt een verschil in qua prijs-kwaliteitverhouding hoor 8)7. Hotbath kraan zit qua prijs heel ver van een HG of Grohe.
Heb hier wat Hansgrohe accessoires maar dat is echt prullaria.

Maar HotBath is daarentegen weer extreem overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Dus Hotbath is een stuk betere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Guido7619 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:02:
Dus Hotbath is een stuk betere kwaliteit?
Voor dat geld zou ik zeggen 'ja'.
En zo niet, dan mag je het in ieder geval verwachten. Want voor een inbouwdouche uit het plafond met 3 inbouwknoppen en een handdouche betalen we zeker €2000 volgens mij. Dat is serieus geld.

Pagina: 1 ... 107 ... 123 Laatste