Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 106 ... 127 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04:33
martinus83 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:37:
[...]

Alle losse lijm verwijderen uiteraard. Met plamuur mes en met de Fein overal overheen gegaan.

Vloer is erg glad, heb de hele dekvloer er uit gehaald. Tegels waren bij mij in de tegelijm, op vloerverwarming folie gelegd.

Ondertussen stapje verder :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die grijze tegels zijn wel erg in de mode tegenwoordig. Al de zoveelste badkamer waarin ik deze terug zie komen.

Vindt ze zelf ook mooi. Heb je een linkje ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:03
Voor onze nieuwe badkamer hebben we Grohe kranen en regendouche op het oog in de kleur brushed hard graphite. Nu lijkt het ons mooi om een inbouwnis te nemen in dezelfde kleur voor in de inloopdouche.
Kan iemand mij toevallig uit eigen ervaring een inbouwnis aanraden die qua kleur heel dicht in de buurt komt van de hard graphite van Grohe komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:34
Guido7619 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:51:
[...]

Die grijze tegels zijn wel erg in de mode tegenwoordig. Al de zoveelste badkamer waarin ik deze terug zie komen.

Bobmeister in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

@martinus83 : zijn die tegels goed te snijden? Of zijn ze erg hard zoals eerder in dit topic vermeld?

/Edit
Het zijn in Martinus' foto andere regels :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bobmeister op 21-04-2024 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 14:06
Bobmeister schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:44:
[...]

@martinus83 : zijn die tegels goed te snijden? Of zijn ze erg hard zoals eerder in dit topic vermeld?
Die terrazzo?
Zal het maandag vragen maar heb geen klachten gehoord en er is nog niks mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
X2X2X schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:42:
Voor onze nieuwe badkamer hebben we Grohe kranen en regendouche op het oog in de kleur brushed hard graphite. Nu lijkt het ons mooi om een inbouwnis te nemen in dezelfde kleur voor in de inloopdouche.
Kan iemand mij toevallig uit eigen ervaring een inbouwnis aanraden die qua kleur heel dicht in de buurt komt van de hard graphite van Grohe komt?
Geen antwoord op je vraag maar zou de nis laten tegelen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Guido7619 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:51:
[...]

Pracht tegel. Deze is nog vrij subtiel.
Het is de 'Vtwonen Composite Vloer- en wandtegel 60x60cm 9mm gerectificeerd R10 porcellanato Light Grey'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:59
Wij hebben een badkamer besteld bij x2O maar ze kunnen/willen geen installatie tekening maken. Deze hebben we wel nodig voor ons nieuwbouwhuis, heeft iemand hier ervaring mee of tips voor? Ik heb een website aangeschreven die 125 euro rekent voor een tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
whipcheck schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:06:
Wij hebben een badkamer besteld bij x2O maar ze kunnen/willen geen installatie tekening maken. Deze hebben we wel nodig voor ons nieuwbouwhuis, heeft iemand hier ervaring mee of tips voor? Ik heb een website aangeschreven die 125 euro rekent voor een tekening.
125 is niet duur. Kun je twee uurtjes voor tekenen. Heb alles zelf getekend en was wel wat langer bezig dus 125 euro lijkt me erg netjes!
Heb je een voorbeeld van die site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whipcheck
martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:41:
[...]

125 is niet duur. Kun je twee uurtjes voor tekenen. Heb alles zelf getekend en was wel wat langer bezig dus 125 euro lijkt me erg netjes!
Heb je een voorbeeld van die site?
Technische keukentekening.nl, ik heb inmiddels al antwoord gehad. 125 +25 voor 2e toilet.

Betaling na levering van tekening dus leek me wel betrouwbaar, zal laten weten hoe het is afgelopen.

Wel vreemd dat x2o geen tekening maakt terwijl er voor 10+k aan spullen wordt besteld. Ze gaven aan dat het zelf goed te doen is, voor dat geld besteed ik het liever uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
whipcheck schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:11:
[...]

Technische keukentekening.nl, ik heb inmiddels al antwoord gehad. 125 +25 voor 2e toilet.

Betaling na levering van tekening dus leek me wel betrouwbaar, zal laten weten hoe het is afgelopen.

Wel vreemd dat x2o geen tekening maakt terwijl er voor 10+k aan spullen wordt besteld. Ze gaven aan dat het zelf goed te doen is, voor dat geld besteed ik het liever uit.
Zou je dan niet gewoon je spullen ergens anders bestellen?

Dacht dat een tekening er wel een beetje bij hoorde als je bij een winkel een complete badkamer koopt. Of is het alleen een ontwerp tekening die ze maken?

Ik zelf heb ook geen tekening. Nog niet maar overweeg het. Het meeste kun je toch in het werk zelf bepalen, en aangezien ik geen intentie heb om een complete badkamer ergens te kopen vindt ik het ook niet echt kunnen om dan te doen alsof om een tekening te bemachtigen.

Ik overweeg nu een onafhankelijke badkamer ontwerper. Niet zozeer als installatietekening maar meer voor het ontwerp en of mijn ideetjes en plannetjes wel goed doordacht zijn in het grote geheel gezien.

En ook om juist een heel ander idee of invalshoek te krijgen, iets waar ik zelf niet over heb nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:14
Is een technische tekening nodig? En als iemand anders dat voor me moet maken moet ik toch zelf aangeven waar wat moet komen...

Ik ga wel per muur een tekening maken met de plek voor meubel, stopcontact, spiegel, kranen etc.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Phusebox schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:31:
Is een technische tekening nodig? En als iemand anders dat voor me moet maken moet ik toch zelf aangeven waar wat moet komen...

Ik ga wel per muur een tekening maken met de plek voor meubel, stopcontact, spiegel, kranen etc.
Naar mijn idee niet echt nodig. Maar als je het installeren uitbesteedt is het wel handig voor die persoon als die een tekening heeft waar de maten exact opstaan. Dan krijg je ook geen discussie als ze de wasbak 5 cm hoger hangen als wat jij in gedachten had.

Hang je die wasbak zelf op kun je ter plekke je eigen ideale hoogte bepalen. Daar heb ie dan geen tekening voor nodig.

Je kunt ook gewoon op de muur uit tekenen waar je een stopkontakt wilt hebben bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
whipcheck schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:11:
[...]

Wij zijn ook bij x2o geweest maar gezien je toch de tegels mist daar uiteindelijk enkel radiator en bad gekocht.
Was daar toch snel uitgekeken en vond ze erg duur in de meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:31:

Ik vind het nodig. 1 vergissing van jou of installeer of aannemer of tegelzetter of elektricien en je hangt.
Zelfs met tekening zit onze bad kraan nu nog 2 cm lager dan geplanned.

Moet wel zeggen; ook met tekening loopt je even rond met de fitter en tekent hij op de muur af. Tegelzetter idem, dat zijn ten slofte de experts met ervaring.

Ligt er ooo aan hoe ingewikkeld je badkamer in elkaar zit.
Pak bijv mijn stroom plan, 2 schakeldraden, 2 groepen, 4 wcd's, led strips, spots, centraal doos, 24v voeding etc...
Niet superspannend maar voor mezelf toch maar even snel in Snagit zitten schetsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJc7jvXAfguK9XyBijIRf97q_bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ls98NvxKjHkZRFDwAA8peV9h.jpg?f=fotoalbum_large

En de rest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_z2F7XFhjv4DpJB4OtX75V535I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qdq5nxQ8kqnGml1jYizeO8JX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door martinus83 op 21-04-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:46:
[...]

Ik vind het nodig. 1 vergissing van jou of installeer of aannemer of tegelzetter of elektricien en je hangt.
Zelfs met tekening zit onze bad kraan nu nog 2 cm lager dan geplanned.

Moet wel zeggen; ook met tekening loopt je even rond met de fitter en tekent hij op de muur af. Tegelzetter idem, dat zijn ten slofte de experts met ervaring.

Ligt er ooo aan hoe ingewikkeld je badkamer in elkaar zit.
Pak bijv mijn stroom plan, 2 schakeldraden, 2 groepen, 4 wcd's, led strips, spots, centraal doos, 24v voeding etc...
Niet superspannend maar voor mezelf toch maar even snel in Snagit zitten schetsen
[Afbeelding]

En de rest:
[Afbeelding]
Waar heb je die laatste tekening mee gemaakt?

Stroom en waterleidingen ga ik niet zelf verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
Wij laten een huis in eigen beheer bouwen, het huis wordt sleutelklaar exclusief sanitair opgeleverd. De aannemer bereidt de aansluitingen voor, als dit meteen goed gebeurt scheelt het een hoop werk.
Zelfde geldt voor de keuken.

We hebben 3 jaar geleden een nieuwe badkamer bij x2o besteld, dit was zeer goed bevallen. Misschien is het iets duurder maar ze gaan mee met de laatste trends, een badmeubel van 1.80 breed is ook niet in iedere zaak te krijgen.
Laat eens een offerte uitwerken, wellicht valt het mee. De prijs van de toiletten zit op hetzelfde niveau als de Hornbach, wel met Koningsdag offerte tekenen dan krijg je 15% korting op aanbiedingsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:56:
[...]

Waar heb je die laatste tekening mee gemaakt?

Stroom en waterleidingen ga ik niet zelf verzinnen.
Autocad.
Water af en aanvoer aangeven wat waar komt, maar ook hoe hoog de inbouw ruimte, dikte smeervloer etc etc. Dat je niet in de knoei komt met Electra leidingen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:51:
[...]

Autocad.
Water af en aanvoer aangeven wat waar komt, maar ook hoe hoog de inbouw ruimte, dikte smeervloer etc etc. Dat je niet in de knoei komt met Electra leidingen oid
Ik heb geen idee van leidingen en vloer. Dat moeten de professionals maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Zijn er ook die een ontwerper hebben ingeschakeld voor de badkamer? En dan niet via een badkamer winkel maar een onafhankelijke? Kan er tot nu toe 2 vinden. Kost 295,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Guido7619 schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:42:
Zijn er ook die een ontwerper hebben ingeschakeld voor de badkamer? En dan niet via een badkamer winkel maar een onafhankelijke? Kan er tot nu toe 2 vinden. Kost 295,-
Waar zoek je vooral een ontwerper voor?
Voor het design qua stijl, of voor de indeling?
Qua stijl zou ik op Pinterest’s zoeken naar stijlen die je leuk vindt, en qua indeling denk ik dat het vooral zo moet zijn dat je het zelf praktisch vindt. Jij (en je partner/gezin) gaan het gaan gebruiken dus als ik naar mezelf kijk heb ik de indeling vooral zelf uitgedacht en met de aannemer& installateur gekeken wat mogelijk was.
Als je een goede aannemer/installateur hebt, hebben ze ook heel veel inzicht daarin en verder in badkamer winkels willen ze ook goed meedenken.
En niet te vergeten je mede-forumleden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:19
Guido7619 schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:42:
Waarom zou je dat doen? En dan alsnog naar een badkamerzaak en een nieuw ontwerp krijgen.

Het is ook niet alsof een ruimte van 2*3 meter zo moeilijk in te richten is. ;)

Ga naar een paar zaken gaan. Je bent niet verplicht om te kopen daar. Laat ze je lekker voorzien van advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
MBYJMEI schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:04:
[...]

Waar zoek je vooral een ontwerper voor?
Voor het design qua stijl, of voor de indeling?
Qua stijl zou ik op Pinterest’s zoeken naar stijlen die je leuk vindt, en qua indeling denk ik dat het vooral zo moet zijn dat je het zelf praktisch vindt. Jij (en je partner/gezin) gaan het gaan gebruiken dus als ik naar mezelf kijk heb ik de indeling vooral zelf uitgedacht en met de aannemer& installateur gekeken wat mogelijk was.
Als je een goede aannemer/installateur hebt, hebben ze ook heel veel inzicht daarin en verder in badkamer winkels willen ze ook goed meedenken.
En niet te vergeten je mede-forumleden! :)
Vooral voor het design en dan met name meer het complete plaatje. Indeling staat naar mijn idee redelijk vast, hoewel ik mij ook wel wil laten verrassen door een ander of aangepast idee van wat ik in mijn hoofd heb.

Pinterest gebruik ik veelvuldig.

Ik kan goed bouwen en nabootsen wat ik zie, maar geef mij 10 minuten op Pinterest en ik heb 50 badkamers bij elkaar geklikt die ik mooi vindt, en daarna doe ik niks meer omdat ik niet kan kiezen tussen alles wat ik ik mooi vindt.

Verder ben ik niet goed in dingen bij elkaar uitzoeken. Net als tegels. Ik loop door een badkamerzaak en zie direct 10 verschillende tegels die ik mooi vindt. Maar die passen niet alle 10 bij elkaar. En kan dan geen keuze meer maken welke wel of niet moeten afvallen.

Ik wil juist niet naar een badkamerzaak. Omdat ik er geen badkamer ga kopen. En dus geen zin om te doen alsof zodat ze een ontwerp voor mij maken.

Die grijze terrazo tegel vindt ik mooi. Brushed bronze inbouw kranen. Een houten meubel met lades. Maar zal ik de vloertegels doortrekken op de wand? De wand in 60x120 doen? De vloer eventueel 80cm tegels gebruiken omdat dit beter uitkomt met de beschikbare maat?

Dat soort dingen. En ik ben niet handig in zo'n programma als floorplanner. Een grove indeling via zo'n planner die je bij diverse badkamerzaken hebt lukt nog wel, maar heb het geduld niet om tot in het kleinste detail dit helemaal in te tekenen.

Wat ik wil voorkomen is dat ik de badkamer begin op te bouwen en op het eind erachter kom een soort grote fout te hebben gemaakt.

Normaal gesproken bouw ik dingen uit mijn hoofd of hoogstens van een schetsje van een paar pennestreken, en gedurende het bouwen pas ik het ontwerp aan of kijk hoe ik het oplos.

Dus een ontwerper die je verrast en het hele plaatje heeft, net als op Vtwonen op tv. Als je het eenmaal ziet kun je het namaken, maar vooraf had je zoiets nooit zelf kunnen verzinnen.

Ieder zijn vak toch. En de kosten zijn te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Guido7619 schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:59:
[...]

Vooral voor het design en dan met name meer het complete plaatje. Indeling staat naar mijn idee redelijk vast, hoewel ik mij ook wel wil laten verrassen door een ander of aangepast idee van wat ik in mijn hoofd heb.

Ik kan goed bouwen en nabootsen wat ik zie, maar geef mij 10 minuten op Pinterest en ik heb 50 badkamers bij elkaar geklikt die ik mooi vindt, en daarna doe ik niks meer omdat ik niet kan kiezen tussen alles wat ik ik mooi vindt.

Verder ben ik niet goed in dingen bij elkaar uitzoeken. Net als tegels. Ik loop door een badkamerzaak en zie direct 10 verschillende tegels die ik mooi vindt. Maar die passen niet alle 10 bij elkaar. En kan dan geen keuze meer maken welke wel of niet moeten afvallen.

Ik wil juist niet naar een badkamerzaak. Omdat ik er geen badkamer ga kopen. En dus geen zin om te doen alsof zodat ze een ontwerp voor mij maken.

Die grijze terrazo tegel vindt ik mooi. Brushed bronze inbouw kranen. Een houten meubel met lades. Maar zal ik de vloertegels doortrekken op de wand? De wand in 60x120 doen? De vloer eventueel 80cm tegels gebruiken omdat dit beter uitkomt met de beschikbare maat?

Dat soort dingen. En ik ben niet handig in zo'n programma als floorplanner. Een grove indeling via zo'n planner die je bij diverse badkamerzaken hebt lukt nog wel, maar heb het geduld niet om tot in het kleinste detail dit helemaal in te tekenen.

Wat ik wil voorkomen is dat ik de badkamer begin op te bouwen en op het eind erachter kom een soort grote fout te hebben gemaakt.

Normaal gesproken bouw ik dingen uit mijn hoofd of hoogstens van een schetsje van een paar pennestreken, en gedurende het bouwen pas ik het ontwerp aan of kijk hoe ik het oplos.

Dus een ontwerper die je verrast en het hele plaatje heeft, net als op Vtwonen op tv. Als je het eenmaal ziet kun je het namaken, maar vooraf had je zoiets nooit zelf kunnen verzinnen.

Zoiets? O-)
Hansgrohe brushed bronze.
Icm Sahara eiken https://www.sanitairwinke...YVfq8FMqg7KgaAm9uEALw_wcB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPuG1a8-hNtQzisCJ_eb3YSPOts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HebwkkEqkZuYdZm3EDtJ1ycr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door martinus83 op 21-04-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
ja zoiets is mooi. Enkel die hoogglans grijs zou ik niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
Guido7619 schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:59:
[...]

Oké, dit kan ik me helemaal voorstellen… dat gevoel niet het volledige plaatje bij elkaar voor te kunnen stellen en gerust veel dingen mooi vinden enzo.
Het praktische kan ik zelf erg goed en ik neem dus m’n zus mee voor tegels/kleuren enzo en om het geheel goed bij elkaar te laten passen.
Zij heeft daar veel kijk op, dus dan kom ik er ook uit.
Maar ik snap dus wel je behoefte aan iemand die je kan helpen het allemaal 1 geheel te laten worden.
Heb je de Sanitairwinkel al overwogen. Zij hebben echt talloze moodboards en combinaties in de winkel staan en helpen op dat gebied erg goed.
Nadeel denk ik van een onafhankelijke is dat je daarna alsnog zelf moet gaan shoppen en datgene gaan vinden wat voorgesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
MBYJMEI schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:20:
[...]

Oké, dit kan ik me helemaal voorstellen… dat gevoel niet het volledige plaatje bij elkaar voor te kunnen stellen en gerust veel dingen mooi vinden enzo.
Het praktische kan ik zelf erg goed en ik neem dus m’n zus mee voor tegels/kleuren enzo en om het geheel goed bij elkaar te laten passen.
Zij heeft daar veel kijk op, dus dan kom ik er ook uit.
Maar ik snap dus wel je behoefte aan iemand die je kan helpen het allemaal 1 geheel te laten worden.
Heb je de Sanitairwinkel al overwogen. Zij hebben echt talloze moodboards en combinaties in de winkel staan en helpen op dat gebied erg goed.
Nadeel denk ik van een onafhankelijke is dat je daarna alsnog zelf moet gaan shoppen en datgene gaan vinden wat voorgesteld is.
Precies dat. Maar mijn zus hoef ik daar niet om te vragen. Die kiest heel veilig alles wit of een tintje wit want lekker neutraal. Ik hou dan wel van iets aparters.

Probleem met een winkel is A) dat ik er waarschijnlijk niks koop en B) dat ze dan enkel in hun eigen assortiment blijven denken.

Dat ik zelf mijn spullen bij elkaar moet shoppen is geen probleem. De kranen bestel ik toch in Duitsland. Toilet en inbouw resorvoir gewoon bij de goedkoopste aanbieder op internet. Meubel overweeg ik nog zelf te maken gezien ik nog een amerikaan noten tafelblad van 2.20 mtr in de garage heb staan.
Tegels kun je overal wel kopen. Internet of in een winkel. Zolang je maar een richting hebt waarnaar je moet zoeken.

Ik zoek dus iemand die mijn ideeen omzet in een passend geheel waarbij die persoon ook dingen aandraagt die goed passen wat ik mooi vindt, en daarnaast mij kan wijzen op zaken die ik over het hoofd heb gezien.

Ik ben altijd stikjaloers als ik het eindresultaat zie van dat VT wonen. Dan denk ik altijd zo iemand zou ik ook wel willen. Vindt het wel een talent als je zoiets kunt bedenken. Heb alleen mijn bedenkingen over de kwaliteit van afwerking gezien de korte tijd ze het in elkaar flanzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heeft er iemand nog tips voor mijn lichtplan? Twijfel if ik nog een spot moet toevoegen in het midden, en of de spot bij de douche (ja, in bad) niet meer naar de muur moet zodat het licht meer van voren komt ipv van achteren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgS-TwgiPmI3FVBE27r1Q29-pdI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ELl4hTCALiNsUWx9Lh6rn434.png?f=fotoalbum_large

Dit is hoe de badkamer er in 3D uit gaat zien ongeveer.
https://panorama.homestyl...qS9s8XtoowoZ&locale=en_US

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 21-04-2024 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04:18
Phusebox schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:55:
Heeft er iemand nog tips voor mijn lichtplan? Twijfel if ik nog een spot moet toevoegen in het midden, en of de spot bij de douche (ja, in bad) niet meer naar de muur moet zodat het licht meer van voren komt ipv van achteren?

[Afbeelding]
Zoek even op layered lighting, met accent, ambient en task lights. Bijvoorbeeld de instagram mint lighting design uit down under geeft leuk advies over onder andere badkamers.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Technische tekeningen, voor zover ik dat kan, klaar gemaakt vandaag. Nog best veel werk (uurtje of 6 mee bezig geweest...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHnmHRHpSv8bdwm9rSkDH1Pk7-c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZJVQX0tM6XvClCwshSdhnEpe.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRS-f1WVJDnJAu53AXv-anOVERw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ohf30QCq1CimWT6gv4uYtW8Q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2q46QsaAImdhqJp_zZAH7CB6Xzs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wgYMbJjKnVUBjbZf2Qfsp2BV.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcT8bPHTrb4QNyHaHsGUux4rFpY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jtme1FhMz55gtCsGf517vSac.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ve7MLxvUuiXB-sTeXTqewwhSykE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g2vzJoby4pTjI6UVkECtaenq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsNP8cAh2nyPtsXJ2cDS35_Pjs0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pvqWOuAIrERcj9twjuNozDya.png?f=fotoalbum_tile
big bang schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:25:
[...]

Zoek even op layered lighting, met accent, ambient en task lights. Bijvoorbeeld de instagram mint lighting design uit down under geeft leuk advies over onder andere badkamers.
Bedankt voor de tip.

Helaas is dat niet haalbaar, om én led strips, opbouw lampen en spots te plaatsen. Het zullen enkel spots worden bij ons.

[ Voor 71% gewijzigd door Phusebox op 21-04-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
Guido7619 schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:33:
[...]

Precies dat. Maar mijn zus hoef ik daar niet om te vragen. Die kiest heel veilig alles wit of een tintje wit want lekker neutraal. Ik hou dan wel van iets aparters.

Probleem met een winkel is A) dat ik er waarschijnlijk niks koop en B) dat ze dan enkel in hun eigen assortiment blijven denken.

Dat ik zelf mijn spullen bij elkaar moet shoppen is geen probleem. De kranen bestel ik toch in Duitsland. Toilet en inbouw resorvoir gewoon bij de goedkoopste aanbieder op internet. Meubel overweeg ik nog zelf te maken gezien ik nog een amerikaan noten tafelblad van 2.20 mtr in de garage heb staan.
Tegels kun je overal wel kopen. Internet of in een winkel. Zolang je maar een richting hebt waarnaar je moet zoeken.

Ik zoek dus iemand die mijn ideeen omzet in een passend geheel waarbij die persoon ook dingen aandraagt die goed passen wat ik mooi vindt, en daarnaast mij kan wijzen op zaken die ik over het hoofd heb gezien.

Ik ben altijd stikjaloers als ik het eindresultaat zie van dat VT wonen. Dan denk ik altijd zo iemand zou ik ook wel willen. Vindt het wel een talent als je zoiets kunt bedenken. Heb alleen mijn bedenkingen over de kwaliteit van afwerking gezien de korte tijd ze het in elkaar flanzen.
Oke, Dan is je zus niet de beste persoon nee :). Die van mij is echt een VT wonen fan en weet dat ik van kleur hou en niet standaard.
Ik heb verder geen tips, behalve dan binnenlopen bij sanitair winkel. Wellicht zie je daar een leuke combinatie van tegels/kleuren etc. Je hoeft het uiteindelijk echt niet daar te kopen mijns inziens. En dan kun je zelf gerichter in een tegel handel oid of online op zoek naar de stijl/combi die je leuk vindt.
Je kan altijd nog iemand inschakelen, maar tenzij je die persoon mee neemt om te shoppen, zul je toch zelf de tegels uit moeten zoeken.
Succes in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
Foutje

[ Voor 255% gewijzigd door MBYJMEI op 21-04-2024 20:23 . Reden: Aparte post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
Heeft iemand nog een tip waar ik een spiegel met indirecte verlichting en spiegel verwarming kan kopen. Het moet een ovale, liefst zonder rand die ik rechtop wil plaatsen (ivm de lengte verschillen van de gebruikers).
Ons bad meubel is 80cm breed met 1 waskom.
Welke maat zouden jullie adviseren? Ik heb er 1 gezien van 40x 80cm maar dat vind ik aan de kleine kant. Het liefst zou ik voor minder dan €300 klaar zijn.
Hebben jullie nog tips waar ik zou moeten kijken voor een goede prijs kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Guido7619 schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:13:
[...]

ja zoiets is mooi. Enkel die hoogglans grijs zou ik niet willen.
VT wonen shapes, olijf grijs is het. Vleug groen dus, als het goed is :o
Komt achter de spiegels, anders wordt het zo eentonig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:55:

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MaLVdNXRlsBkqWnbFyWMASvLUI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E5Oe1HQD0xMtpcUyUtNo60cA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
MBYJMEI schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:26:
Heeft iemand nog een tip waar ik een spiegel met indirecte verlichting en spiegel verwarming kan kopen. Het moet een ovale, liefst zonder rand die ik rechtop wil plaatsen (ivm de lengte verschillen van de gebruikers).
Welke maat zouden jullie adviseren? Ik heb er 1 gezien van 40x 80cm maar dat vind ik aan de kleine kant. Het liefst zou ik voor minder dan €300 klaar zijn.
Hebben jullie nog tips waar ik zou moeten kijken voor een goede prijs kwaliteit verhouding?
40x80 leek mij ook klein, mijn partner niet, en eenmaal binnen gekregen heeft ze gelijk.
Designspiegels.nl, ik meen 229 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wat wil je zeggen? Led strips? Ik zou niet weten hoe, ik zie daar echt door de bomen het bos niet en de installateur heeft er geen ervaring mee.

En waarom die spots dichter naar elkaar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:26:
[...]

Wat wil je zeggen? Led strips? Ik zou niet weten hoe, ik zie daar echt door de bomen het bos niet en de installateur heeft er geen ervaring mee.

En waarom die spots dichter naar elkaar toe?
In praktijk is het nooit gelijk.
Beter zet je ze naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
martinus83 schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:30:
[...]

In praktijk is het nooit gelijk.
Beter zet je ze naar binnen.
leg dit eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hij bedoelt denk ik dat die plaatsing nooit exact gelijk valt met de rand van het meubel.

Maar ja ik vraag me af of je dat gaat zien als dat ook een paar cm afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op maandag 22 april 2024 @ 05:34:
[...]

Hij bedoelt denk ik dat die plaatsing nooit exact gelijk valt met de rand van het meubel.

Maar ja ik vraag me af of je dat gaat zien als dat ook een paar cm afwijkt.
Ja, zit er 1,5m boven dus je zal dat niet snel zien.
Qua opzet, less = more. Uitlijning is smaak specifiek denk. Ziet zelden ruimtes met creatief uitgedachte spot series..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op maandag 22 april 2024 @ 06:12:
[...]

Ja, zit er 1,5m boven dus je zal dat niet snel zien.
Qua opzet, less = more. Uitlijning is smaak specifiek denk. Ziet zelden ruimtes met creatief uitgedachte spot series..
Less is more, I agree. Maar in dit geval denk ik vooral functioneel, waar wil ik licht hebben. En het zijn smart spots dus dimbaar en scenes mogelijk waarbij ze niet allemaal aan staan bijvoorbeeld.

Liever te veel licht dan te min en daar achterkomen als alles klaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 22-04-2024 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10 11:32
Phusebox schreef op maandag 22 april 2024 @ 06:24:
[...]

Less is more, I agree. Maar in dit geval denk ik vooral functioneel, waar wil ik licht hebben. En het zijn smart spots dus dimbaar en scenes mogelijk waarbij ze niet allemaal aan staan bijvoorbeeld.

Volgens mij moet je spots juist niet boven de wastafel plaatsen ivm schaduwvorming. Ik heb een beetje proberen te experimenteren en kom uit op ongeveer de hoeken van de wastafel. Ik hoop dat we last minute, voor het plaatsen van het plafond nog een x kunnen proberen. Verschil wordt nml verlichting boven de spiegel en muurtjes er uit :) . @Phusebox , de verlichting die je hebt ( ik heb dezelfde) kan je naar mijn idee niet zover terug schroeven als bijv. Hue. Wanneer ga je beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:28:
[...]

Volgens mij moet je spots juist niet boven de wastafel plaatsen ivm schaduwvorming. Ik heb een beetje proberen te experimenteren en kom uit op ongeveer de hoeken van de wastafel. Ik hoop dat we last minute, voor het plaatsen van het plafond nog een x kunnen proberen. Verschil wordt nml verlichting boven de spiegel en muurtjes er uit :) . @Phusebox , de verlichting die je hebt ( ik heb dezelfde) kan je naar mijn idee niet zover terug schroeven als bijv. Hue. Wanneer ga je beginnen?
13 mei start het slopen.

Eerder is volgens mij gezegd dat de spots wél boven de wastafel moeten, links en rechts van de spiegel en zo dicht mogelijk bij de spiegel? Zo zou het licht via de spiegel kunnen weerkaatsen om zo je gezicht van voren wat te belichten.

Misschien niet zo ver terug als Hue producten, maar ik ga scènes maken waarbij soms niet alles aan staat denk ik. Is lastig. Mochten ze niet voldoen dan worden het gewoon domme spots met een dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:36:
[...]

13 mei start het slopen.

Eerder is volgens mij gezegd dat de spots wél boven de wastafel moeten, links en rechts van de spiegel en zo dicht mogelijk bij de spiegel? Zo zou het licht via de spiegel kunnen weerkaatsen om zo je gezicht van voren wat te belichten.
Dit was ook mijn beleving. Niet voor je wasmeubel waar je staat maar erop. Ik kan het mis hebben.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:36:
[...]

13 mei start het slopen.

Misschien niet zo ver terug als Hue producten, maar ik ga scènes maken waarbij soms niet alles aan staat denk ik. Is lastig. Mochten ze niet voldoen dan worden het gewoon domme spots met een dimmer.
Het best is inderdaad rondom….., ik zag net op onze tekening dat de spiegellamp ook boven de wastafel komt….bij het experiment hebben we geprobeerd om de verlichting die niet op gezichtshoogte van voren komt , te krijgen met spots die aan de zijkant van je gezicht vallen, dus op de hoeken van de wastafel. Lastig, de gaten boren doe je maar 1x… :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
Onze badkamer is vervangen door een aannemer met goede referenties (door mensen die ik vertrouw), maar er is één ding helemaal mis gelopen. De afspraak was indirect licht dmv een led strip waarbij de gyproc dan niet tot tegen de muur geplaatst zou worden. In plaats daarvan zijn er twee ledstrips in het plafond ingewerkt en geen plafond daaronder, wat op zich nog niet eens lelijk is (gesteld dat het netjes afgewerkt wordt uiteraard...) maar het licht is veel te fel en de ledstrips zelf zien er goedkoop doordat je de individuele leds ziet zitten. Optie A is uiteraard herstellen naar origineel plan, maar is niet evident doordat de ventilatie dan in de weg zou komen te zitten van het zwevend plafond.

expected:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SueuEL-XhSR0mDvIl4wbamwa7Q4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jnt9dH7mhAdYmPnXrwgd5ZQI.png?f=fotoalbum_large

resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86HsKQrUfZnLT-A9re58djOtnZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFESjfBvOHJAn3xMbq2bW6zJ.jpg?f=fotoalbum_large

Optie B: kroonlijst/koof plaatsen om alsnog indirect licht te hebben (lijkt mij niet direct het beste resultaat)
Optie C: de ledstrips vervangen door betere of betere afdekking. Lijkt mij dat je dan sowieso fellere leds moet hebben om geen individuele leds te zien + deze dimbaar te maken? Kan dit een optie zijn om toch nog secundaire sfeerverlichting te maken, wetende dat er twee strips van 3m zijn ingebouwd in een ruimte van 3x2?

Ben benieuwd naar jullie meningen, het sentiment over het hele project neigt hier helaas wel naar teleurstelling...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:20
MBYJMEI schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:26:
60 x 100 is wel mooi (180 euro): https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op maandag 22 april 2024 @ 06:24:
[...]

Wat voor smart systeem ga je installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Ladypurple schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:28:
[...]

De voorhoeken? als je boven je waskom hangt heb je dus schaduw in je gezicht ipv licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:17:
[...]

Wat voor smart systeem ga je installeren?
Het zijn Zigbee leds maar werken met Hue. Verder komt er een dubbele schakelaar naast de deur die scene's kan triggeren en tevens dimmen. Misschien nog een schakelaar bij de wastafel, maar dat is dan eentje die geen bekabeling nodig heeft.

Wat ik me wel nog afvroeg; we krijgen ook een spiegel met verwarming en verlichting, deze moet op permanente stroom. Gaat zoiets aan als je de stroom uit/aan zet? Want dan overweeg ik daar ook eventueel een schakelaar voor? Nu is dat niet voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
martinus83 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:19:
[...]

De voorhoeken? als je boven je waskom hangt heb je dus schaduw in je gezicht ipv licht?
Niet boven, maar naast je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Moet er ook bij zeggen dat het spots zijn die je kan richten, dus indien nodig richten we ze wat meer op de spiegel om zo het licht meer van voren te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
L.Fields schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:55:
Onze badkamer is vervangen door een aannemer met goede referenties (door mensen die ik vertrouw), maar er is één ding helemaal mis gelopen. De afspraak was indirect licht dmv een led strip waarbij de gyproc dan niet tot tegen de muur geplaatst zou worden. In plaats daarvan zijn er twee ledstrips in het plafond ingewerkt en geen plafond daaronder, wat op zich nog niet eens lelijk is (gesteld dat het netjes afgewerkt wordt uiteraard...) maar het licht is veel te fel en de ledstrips zelf zien er goedkoop doordat je de individuele leds ziet zitten. Optie A is uiteraard herstellen naar origineel plan, maar is niet evident doordat de ventilatie dan in de weg zou komen te zitten van het zwevend plafond.

expected:
[Afbeelding]

resultaat:
[Afbeelding]

Optie B: kroonlijst/koof plaatsen om alsnog indirect licht te hebben (lijkt mij niet direct het beste resultaat)
Optie C: de ledstrips vervangen door betere of betere afdekking. Lijkt mij dat je dan sowieso fellere leds moet hebben om geen individuele leds te zien + deze dimbaar te maken? Kan dit een optie zijn om toch nog secundaire sfeerverlichting te maken, wetende dat er twee strips van 3m zijn ingebouwd in een ruimte van 3x2?

Ben benieuwd naar jullie meningen, het sentiment over het hele project neigt hier helaas wel naar teleurstelling...
Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Tegen een led strip aankijken is echt een no go voor je ogen en beleving.
Hoe ver is het project? Wat zegt de aannemer er zelf van? Is hij al met een oplossing aan komen dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
MBYJMEI schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:19:
[...]

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Tegen een led strip aankijken is echt een no go voor je ogen en beleving.
Hoe ver is het project? Wat zegt de aannemer er zelf van? Is hij al met een oplossing aan komen dragen?
Project is op wat details na eigenlijk afgerond. Aannemer had zelf optie B voorgesteld, dit idee ongeveer:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/9105/files/24817789/345x345x2/c991-kroonlijst-voor-led-verlichting-gordijnprofie.jpg

Deze oplossing, of een L-vormige constructie met MDF zullen qua licht wel ongeveer het gewenste resultaat geven maar ik vrees dat zo'n duidelijke afterthought visueel heel erg gaat tegenvallen.

Optie C lijkt me esthetisch draaglijker, maar dan enkel op voorwaarde dat individuele leds niet zichtbaar zijn + dimmer. Douchen met een eclipsbril is ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:19
Phusebox schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:32:
[...]

Wat ik me wel nog afvroeg; we krijgen ook een spiegel met verwarming en verlichting, deze moet op permanente stroom. Gaat zoiets aan als je de stroom uit/aan zet? Want dan overweeg ik daar ook eventueel een schakelaar voor? Nu is dat niet voorzien.
Nee gaat handmatig. Daardoor vind ik het zinloos. Als je de spiegel wil gebruiken en die is beslagen, dan moet je na aanzetten weer 5 minuten wachten. Dan heb je al een handdoek over de spiegle gehaald. Dus het is alleen zinvol als je al hebt nagedacht of je na douchen en de spiegel nodig hebt en dan direct al die verwarming hebt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:32:
[...]

Het zijn Zigbee leds maar werken met Hue. Verder komt er een dubbele schakelaar naast de deur die scene's kan triggeren en tevens dimmen. Misschien nog een schakelaar bij de wastafel, maar dat is dan eentje die geen bekabeling nodig heeft.

Ik heb de spiegels al binnen, en getest of ze de instelling onthouden (kleur en felheid).
Dat werkt goed. Ik zet ze nu op permanente stroom maar kan ze makkelijk omstekkeren naar geschakeld via wandschakelaar.

Enige is dat ik twee pulsdrukkers heb om led strips / plafond spots te dimmen. Gezien de spiegel een eigen dimfunctie heeft vraag ik me af hoe dat werkt.

Ik wil z-wave dimmers van fibaro gaan gebruiken achter gira pulsdrukkers.
Spiegels heb ik bij designspiegels.nl vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
L.Fields schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:55:

expected:
[Afbeelding]

resultaat:
[Afbeelding]

Erg slordig afgewerkt zeg. Zit die ledstrip nu verticaal of paar cm horizontaal onder je plafond?
Led strips altijd dimbaar maken, dan kan dat prima direct in het zicht. Zou wel wel boven ooghoogte houden persoonlijk. Verticaal lijkt me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Bobmeister schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:44:
[...]

/Edit
Het zijn in Martinus' foto andere regels :P
Vandaag nog even gevraagd. Prima te snijden tegels. Zowel de 9 mm terrazo als de 9,5 mm 80x80 tegels compsite white.

https://www.sanitairwinke...0-porcellanato-light-grey
https://www.sanitairwinke...mm-r10-porcellanato-white

Tegels die niet te snijden zijn zijn tegels waar koper in de toplaag is verwerkt, aldus de zetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hier is gisteren de installateur geweest. Ze vinden het riskant om in de dragende muur te boren. Deze is maar 9,5cm en er moet zeker 7 cm ingebouwd worden. De kans dat ze er doorheen gaan is groot en het beton is ook keihard (tunnelbouw). We hebben een verlaagd plafond. Dus we kiezen voor een douche uit het plafond en de knoppen aan de andere kant van de muur in de kalkzandsteen. Wat een gedoe zo allemaal voor tijd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:55:
Hier is gisteren de installateur geweest. Ze vinden het riskant om in de dragende muur te boren. Deze is maar 9,5cm en er moet zeker 7 cm ingebouwd worden. De kans dat ze er doorheen gaan is groot en het beton is ook keihard (tunnelbouw). We hebben een verlaagd plafond. Dus we kiezen voor een douche uit het plafond en de knoppen aan de andere kant van de muur in de kalkzandsteen. Wat een gedoe zo allemaal voor tijd :s
Zijn ze niet eerder komen kijken of dat ging? Ik ben zelf bang dat ze hier straks ook wat anders zeggen als ze eenmaal beginnen, maar ja dan is het maar de vraag of je de kranen op tijd hebt als je dingen moet aanpassen?

Succes nog, hopelijk straks alles netjes opgelost.

Ik zit momenteel in spanning of de inbouwbox voor de douche op tijd geleverd gaat worden... update: nee dus. Nu moet ik een alternatief gaan kiezen dat ik liever niet wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 23-04-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ViezeVis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:55:
Ik heb gewoon 2 potgaten in een dragende muur van 200 mm dik geboord. buisje van 16 mm er naar toe.
Als je nu 3 meter 50% diep horizontaal moet frezen snap ik het engizins of bedoel je dat ook? En een dragende muur van maar 9,5 cm dik?

Kei hard beton is geen probleem als je de juiste materialen hebt.

Kei harde dragende beton muur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr6xWspj9z2vs7KPZxkUgWjz5qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYUHJEhQSdamte6RGhpHhNaG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door martinus83 op 23-04-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:51:
[...]

Ik heb gewoon 2 potgaten in een dragende muur van 200 mm dik geboord. buisje van 16 mm er naar toe.
Als je nu 3 meter 50% diep horizontaal moet frezen snap ik het engizins of bedoel je dat ook? En een dragende muur van maar 9,5 cm dik?

Kei hard beton is geen probleem als je de juiste materialen hebt.

Kei harde dragende beton muur:
[Afbeelding]
De inbouwdozen van Hotbath zijn 40x12x7 cm (7cm diep). En alle leidingen moeten bij deze inbouwdoos ook op 7cm diep gefreesd worden. Die leidingen worden niet aan 1 kant aangesloten maar allemaal rondom waardoor je best wel fors aan de gang moet om te frezen. En met 'maar' 2cm speling is het wel érg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zucht... de vervangende wc pot is nog meer beschadigd, en uiteraard kwamen ze zo handig eerst de oude ophalen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNvfC4YcGkdtaepxtF3SQbQGVaQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3n7WsfwW4byMtzEWrzfxbgqB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:10

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:57:
Zucht... de vervangende wc pot is nog meer beschadigd, en uiteraard kwamen ze zo handig eerst de oude ophalen...

[Afbeelding]
Probeer er eens een (sanitair)gummetje op te zetten..

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:11:
[...]

Probeer er eens een (sanitair)gummetje op te zetten..
Wat is een sanitair gummetje?

Ah een soort schuurblokje volgens Google? Nee ga ik niet doen want dan gaan ze niet meer ruilen natuurlijk. Op een matte wc pot met beschermende coating lijkt me dat ook geen goed idee?

Donderdag komt poging 3 van het toilet.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 23-04-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:10

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:17:
[...]

Wat is een sanitair gummetje?

Ah een soort schuurblokje volgens Google? Nee ga ik niet doen want dan gaan ze niet meer ruilen natuurlijk. Op een matte wc pot met beschermende coating lijkt me dat ook geen goed idee?

Donderdag komt poging 3 van het toilet.
Zo'n gummetje doet niets met die laag hoor.. :)

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ViezeVis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:20:
[...]

De inbouwdozen van Hotbath zijn 40x12x7 cm (7cm diep). En alle leidingen moeten bij deze inbouwdoos ook op 7cm diep gefreesd worden. Die leidingen worden niet aan 1 kant aangesloten maar allemaal rondom waardoor je best wel fors aan de gang moet om te frezen. En met 'maar' 2cm speling is het wel érg krap.
Ja, dat is vaak zo. Bij hansgrohe net zo. Die zit er bij ons ook in. Dan zul je moeten opdikken, kun je prima inbouwen warvan deels in de muur zelf. Hier hebben we op de muur 9 mm gips gezet, dan nog lijm en tegel, heb je al 2,5 cm extra dikte voordat je in de muur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:33:
[...]

Zo'n gummetje doet niets met die laag hoor.. :)
Ik heb er ook geen hier, dus het wordt weer ruilen. Ik hou mijn hart vast voor de rest van de spullen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
L.Fields schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:06:
[...]

Project is op wat details na eigenlijk afgerond. Aannemer had zelf optie B voorgesteld, dit idee ongeveer:

[Afbeelding]

Deze oplossing, of een L-vormige constructie met MDF zullen qua licht wel ongeveer het gewenste resultaat geven maar ik vrees dat zo'n duidelijke afterthought visueel heel erg gaat tegenvallen.

Optie C lijkt me esthetisch draaglijker, maar dan enkel op voorwaarde dat individuele leds niet zichtbaar zijn + dimmer. Douchen met een eclipsbril is ook niet handig.
Kijk eens naar orac profielen. Mooi spul. Is van een soort hard schuim dus ongevoelig voor vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Al iemand die een toilet bedieningsknop heeft gevonden wat overeenkomt met het brushed bronze van HansGrohe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:34:
[...]

Ja, dat is vaak zo. Bij hansgrohe net zo. Die zit er bij ons ook in. Dan zul je moeten opdikken, kun je prima inbouwen warvan deels in de muur zelf. Hier hebben we op de muur 9 mm gips gezet, dan nog lijm en tegel, heb je al 2,5 cm extra dikte voordat je in de muur zit.
Ja precies, maar omdat wij dus ook met het kozijn zitten en de redelijk beperkte ruimte wilden we dat voorkomen. En nu gaan de knoppen en handdouche naar de andere kant. Bijkomend voordeel: je wordt niet nat van koud water als je de douche aanzet. Best wel een mooie bijkomstigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:57:

[Afbeelding]
Is dit ergens aan de onderkant waar je het niet ziet? Dan zou ik er minder moeite mee hebben. Maar zo af de foto's lijkt t bijna iets van vuil o.i.d.. Maar dat heb je, neem ik aan, al geprobeerd schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:29:
[...]

Is dit ergens aan de onderkant waar je het niet ziet? Dan zou ik er minder moeite mee hebben. Maar zo af de foto's lijkt t bijna iets van vuil o.i.d.. Maar dat heb je, neem ik aan, al geprobeerd schoon te maken.
Ja aan de onderkant, maar wel de kant waar je het makkelijkste tegenaankijkt, dus niet dicht tegen de muur. Dus je gaat het zeker wel zien.

Kost genoeg dus dan zorgen ze maar dat het goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 23-04-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ViezeVis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:28:
[...]

Ja precies, maar omdat wij dus ook met het kozijn zitten en de redelijk beperkte ruimte wilden we dat voorkomen. En nu gaan de knoppen en handdouche naar de andere kant. Bijkomend voordeel: je wordt niet nat van koud water als je de douche aanzet. Best wel een mooie bijkomstigheid :)
Hier ook even overwogen, was idee van de aannamer die deurkozijn kwam zetten om de knop in de nog te zetten gibo wand te zetten.

Daarna overlegd met de fitter maar die raade dat toch echt af.
De leiding van knop naar sproeier wordt dan ipv 1 meter, 3 meter lang, (in ons geval wordt de leiding van ketel naar knop ook nog een stuk langer) wat veel meer vertraging in je bediening geeft
Plus, ondanks de maar 1 meter afstand tussen de twee wanden tegenover elkaar, moet je toch even reiken naar de knop.

Denk er dus goed over na. Beetje extra werk vergeet je als het praktisch is. Is het onpraktisch zit je er 20 jaar mee te kijken..

Dan het estetische.. dat is natuurlijk smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:40:
[...]

Hier ook even overwogen, was idee van de aannamer die deurkozijn kwam zetten om de knop in de nog te zetten gibo wand te zetten.

Daarna overlegd met de fitter maar die raade dat toch echt af.
De leiding van knop naar sproeier wordt dan ipv 1 meter, 3 meter lang, (in ons geval wordt de leiding van ketel naar knop ook nog een stuk langer) wat veel meer vertraging in je bediening geeft
Plus, ondanks de maar 1 meter afstand tussen de twee wanden tegenover elkaar, moet je toch even reiken naar de knop.

Denk er dus goed over na. Beetje extra werk vergeet je als het praktisch is. Is het onpraktisch zit je er 20 jaar mee te kijken..

Dan het estetische.. dat is natuurlijk smaak.
Maar om nou een groot blok weg te zagen uit de draagmuur en dan ook nog zeker 3 leidingen 7 cm kriskras diep boren lijkt mij ook niet wenselijk. Ben bang dat er niks anders op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04:18
ViezeVis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:48:
[...]

Maar om nou een groot blok weg te zagen uit de draagmuur en dan ook nog zeker 3 leidingen 7 cm kriskras diep boren lijkt mij ook niet wenselijk. Ben bang dat er niks anders op zit.
Zou je er niet een soort latei boven kunnen zetten? Als ze er dan een deuropening in kunnen zetten moet die kraan misschien ook wel lukken.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ViezeVis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:48:
[...]

De oude kranen zaten in ene dragende binnenmuur. Flink uitgehakt.
Hier een foto nadat ik de oude kraan en leidingen had weggehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXZHgugI8_H0lECC4Mp9gPCSets=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7INiLRfpghgw7OmLwrJOFx8.jpg?f=fotoalbum_large

Zo komt dat er dan uit te zien met de hansgrohe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbylrsjq6ZD4u-ZzvMfclqSn-f8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8RcMxFVlXvzUaIpT4FZInEz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
ViezeVis schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:26:
Zouden jullie eigenlijk het douchegedeelte lager leggen dan de tegelvoer? Of gewoon gelijkvloers met afschot?

[Afbeelding]
Waar heb je voor gekozen? Hier wordt een douchehoek met 2 deuren gemaakt.( binnen en buiten draaiend) Als ik de tekening goed begrijp komt de douchevloer een tegeldiepte lager en afgewerkt met een profiel aan de beide deurzijden. Wat zou handiger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ladypurple schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:40:
[...]

Waar heb je voor gekozen? Hier wordt een douchehoek met 2 deuren gemaakt.( binnen en buiten draaiend) Als ik de tekening goed begrijp komt de douchevloer een tegeldiepte lager en afgewerkt met een profiel aan de beide deurzijden. Wat zou handiger zijn?
Bij ons begint links en gaat 'ie rechts naar beneden, naar de muur (zit de drain). Er komt een tegelstrip langs de rand van de tegels die scheiden met het afschot en de waterpasvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
ViezeVis schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:43:
[...]

Bij ons begint links en gaat 'ie rechts naar beneden, naar de muur (zit de drain). Er komt een tegelstrip langs de rand van de tegels die scheiden met het afschot en de waterpasvloer.
Ik vermoed dat zoiets ( met showerstep) bij ons gepland staat, maar dan met twee deuren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYWS_Afs_ldjs_tIExnfLYaJ6-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlmu6XlGSyY0cqhsL2mmMqZo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ladypurple schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:07:
[...]

Ik vermoed dat zoiets ( met showerstep) bij ons gepland staat, maar dan met twee deuren
[Afbeelding]
Ja volgens mij wordt het ook zoiets bij ons inderdaad. Alleen de glaswand komt bij ons niet in die 'verlaging' maar daarbuiten. De rest ligt namelijk op afschot van +/- 1 cm over 120cm totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
ViezeVis schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:08:
[...]

Ja volgens mij wordt het ook zoiets bij ons inderdaad. Alleen de glaswand komt bij ons niet in die 'verlaging' maar daarbuiten. De rest ligt namelijk op afschot van +/- 1 cm over 120cm totaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bx60LU4vuPGaOpSYJurTDnSSm1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IF2z4aQbF2BGk5XtT3ivYp9.jpg?f=fotoalbum_large
Ws zullen we eigenlijk de horizontale deur als inloop gaan gebruiken en vraag me af of het niet storend is als daar een tegeldiepe rand zit ipv aflopen naar de drain. Of dat er juist voordeel is voor de afvoer van het water vanaf de deur :?
De horizontale wand heeft overigens nog een stukje vaste glaswand die afgekit wordt. Zou dit van invloed kunnen zijn dat deze dan wat hoger dan de vloer komt?

[ Voor 7% gewijzigd door Ladypurple op 24-04-2024 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ws zullen we eigenlijk de horizontale deur als inloop gaan gebruiken en vraag me af of het niet storend is als daar een tegeldiepe rand zit ipv aflopen naar de drain. Of dat er juist voordeel is voor de afvoer van het water vanaf de deur :?
> Ik denk dat dat wel meevalt. Je kunt er voor kiezen om het afschot te laten beginnen vanaf je deur naar achteren toe. Dan heb je alleen aan de zijkanten een strip. Ik denk vooral dat het smaak is.

De horizontale wand heeft overigens nog een stukje vaste glaswand die afgekit wordt. Zou dit van invloed kunnen zijn dat deze dan wat hoger dan de vloer komt?
> Denk ik niet. Deze zal waterpas komen te staan. En dat zal dan niet 'in' de eventuele verlaging zijn maar daar buiten. Ik denk dat je er weinig van ziet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:48:
[...]

De oude kranen zaten in ene dragende binnenmuur. Flink uitgehakt.
Hier een foto nadat ik de oude kraan en leidingen had weggehaald.

[Afbeelding]

Zo komt dat er dan uit te zien met de hansgrohe.
[Afbeelding]
Mooie bezemsteelhouder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
martinus83 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:11:
[...]

Erg slordig afgewerkt zeg. Zit die ledstrip nu verticaal of paar cm horizontaal onder je plafond?
Led strips altijd dimbaar maken, dan kan dat prima direct in het zicht. Zou wel wel boven ooghoogte houden persoonlijk. Verticaal lijkt me niks.
LEDstrips zitten in het plafond, 15cm van de muur, horizontaal dus. Deze week even een lokale verkoper raadplegen om te zien wat er in de huidige setup veranderd kan worden (andere strip + dimmer) om het acceptabel te maken.

@Guido7619 tipte orac profielen. Daar zit misschien ook nog een werkbare oplossing tussen, denk alleen dat 15cm van de muur af wat te veel is om zonder enorme profielen toch nog aan indirect licht te geraken. Ruimte is al best klein (3x2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ViezeVis schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:26:
Zouden jullie eigenlijk het douchegedeelte lager leggen dan de tegelvoer? Of gewoon gelijkvloers met afschot?
Dat weet je tegelzetter wel. Hij zal de tegel vlak na je deur of inloop een fractie (3 mm) lager leggen. Liefst een voeg in het midden zodat water naar het midden loopt en niet ri muren, dus op heel licht afschot. En natuurlijk afschot haaks op de drain cm per meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:10
Wij worstelen met de indeling van onze nieuwe badkamer. De vorm is onhandig en er is vanuit de bouw nauwelijks iets mogelijk. De wastafel en douche kunnen niet verplaatst of verwisseld worden. Inbouwkranen zijn ook niet mogelijk. Een douchegoot van 80cm evenwijdig aan muur B was gelukkig wel mogelijk.
Wij willen geen bad en daarom heb je bij binnenkomen van de badkamer (what's in a name) een open ruimte waar je eigenlijk niets mee kan.
De wastafel wordt een meubel van 1m met afleg rechts. Een douchewand laten we sowieso pas plaatsen na oplevering. Wij willen graag een inloopdouche met instap vanaf de zijkant maar vragen ons af of de doorloop naar de wastafel niet te smal wordt. Omdat we zoveel loze ruimte hebben heb ik deze getekend op 1,60m.
Lijkt mij al heel royaal maar nog groter of juist kleiner zou ook kunnen. Hoe denken jullie hierover?
Is een deur van 60cm breed genoeg? Het afschot is standaard een meter, is dat wel lang genoeg?
Is een afschot van 1,60m niet te lang? Halverwege de instap beginnen met afschot lijkt ook raar.
Kan iemand daar iets zinigs over zeggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHaDVzDWDRIbExUeVOpRKRMATiQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WJ5hoWSpvYtxNnfFQH4CdcNQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Blurk62 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:31:
Wij worstelen met de indeling van onze nieuwe badkamer. De vorm is onhandig en er is vanuit de bouw nauwelijks iets mogelijk. De wastafel en douche kunnen niet verplaatst of verwisseld worden. Inbouwkranen zijn ook niet mogelijk.
Waarom is dat allemaal niet mogelijk? Kan je de badkamer niet helemaal casco laten opleveren en dan bij oplevering meteen de leidingen omgooien.

Als ik de plattegrond zo zie zou ik het liefst de wastafel in die nis onderaan hebben.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ik ben even druk op zoek geweest in het topic maar kan het even niet vinden: er was toch iets met randloze toilets dat die teveel water zouden geven/te hard waardoor het deels over de rand heen kwam zetten? Wat was de oplossing daarvoor?

We hebben een V&B Avento toilet met Geberit UP320. Onze installateur herkende het niet direct maar had het wel over ringetjes bij het toilet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:10
ConQuestador schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:49:
[...]

Waarom is dat allemaal niet mogelijk? Kan je de badkamer niet helemaal casco laten opleveren en dan bij oplevering meteen de leidingen omgooien.

Als ik de plattegrond zo zie zou ik het liefst de wastafel in die nis onderaan hebben.
Casco was wel mogelijk geweest maar daar zagen we teveel tegenop, de onmogelijkheden werden ook pas duidelijk toen we met UHUW te maken kregen. Leidingen zijn vooraf al in de betonnen buitenmuur opgenomen. Een voorzetwand was eventueel mogelijk bij de wastafel, niet bij de douche. Alle aanpassingen natuurlijk tegen de hoofdprijs.
Bij een ander project van dezelfde bouwer is de badkamer identiek maar zijn douche en wastafel verwisseld. Bij ons project dacht de architect lollig te zijn en gooide de boel om.
Het afschotverhaal kwam pas boven tafel bij de tegelboer. Die zei dat zij alleen de tegels leveren en dat de onderaannemende tegelzetter kijkt waar UHUW het streepje heeft gezet op de tekening.
Aangezien we van UHUW nooit iets anders te horen kregen dan "kan niet" of "kost 3 keer de winkelprijs" en geen enkel advies kregen over wat dan ook, hebben we dat helaas gemist.

[ Voor 17% gewijzigd door Blurk62 op 24-04-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
ViezeVis schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:53:
Ik ben even druk op zoek geweest in het topic maar kan het even niet vinden: er was toch iets met randloze toilets dat die teveel water zouden geven/te hard waardoor het deels over de rand heen kwam zetten? Wat was de oplossing daarvoor?

We hebben een V&B Avento toilet met Geberit UP320. Onze installateur herkende het niet direct maar had het wel over ringetjes bij het toilet?
wesley007! in "Water over toilet rand bij doortrekken"

Deze zat ook bij mijn Duravit randloze toiletpot maar is niet geïnstalleerd, echter heb ik wel een UP720 dus weet niet of de stortbak dan ook wat kleiner is. (Heb gevoel van wel, dus wat minder druk)

Mijne blijft wel kurkdroog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
ViezeVis schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:32:
[...]

> Ik denk dat dat wel meevalt. Je kunt er voor kiezen om het afschot te laten beginnen vanaf je deur naar achteren toe. Dan heb je alleen aan de zijkanten een strip. Ik denk vooral dat het smaak is.

> Denk ik niet. Deze zal waterpas komen te staan. En dat zal dan niet 'in' de eventuele verlaging zijn maar daar buiten. Ik denk dat je er weinig van ziet verder.
Mocht iemand dit forum nog eens doorspitten….antwoord op mijn eigen vraag. De douchedeur heeft aan de onderzijde een strip die afwatert richting de afvoer. Er wordt een plakprofiel meegeleverd dat eigenlijk nooit gebruikt wordt. Zonder dit profiel gaat water toch makkelijk terug onder de strip door en met een kleine verdieping van de vloer kan je dit opvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Potverdorie, het begint dan ook echt :). Vandaag en morgen de tegels erin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nq9kjs0mT2IjayZM3bj1Udy5CmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JWMrDi15W8P5b2S83MyMqJE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:04:
Potverdorie, het begint dan ook echt :). Vandaag en morgen de tegels erin.
[Afbeelding]
Gaat nog best vlot of niet? Wanneer ven je begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:36:
[...]

Gaat nog best vlot of niet? Wanneer ven je begonnen?
Ik mag niet klagen. Slopen +/- 1,5 dagen werk in totaal (incl afbikken van lijmresten en gladmaken muren met een schuurmachine. Vorige week gedaan). Installateur 1 dag (gister). Tegelzetter er nu in en die is met ongeveer 2 dagen wel klaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:46:
[...]

Ik mag niet klagen. Slopen +/- 1,5 dagen werk in totaal (incl afbikken van lijmresten en gladmaken muren met een schuurmachine. Vorige week gedaan). Installateur 1 dag (gister). Tegelzetter er nu in en die is met ongeveer 2 dagen wel klaar denk ik.
Nice. Ben eens benieuwd wat we bij ons allemaal mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
ViezeVis schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:46:
[...]

2 dagen denk je ? Of is de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ladypurple schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:04:
[...]

2 dagen denk je ? Of is de planning?
Hij heeft 2 dagen aangehouden inderdaad voor het toilet. Badkamer ongeveer 5 dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:46
Phusebox schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:07:
[...]

Nice. Ben eens benieuwd wat we bij ons allemaal mis gaat.
Het glas is wel altijd helemaal leeg hé?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Flix20 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:12:
[...]

Het glas is wel altijd helemaal leeg hé?
Kan er maar beter van uit gaan dat er vanalles misgaat. Tot nu toe is er al een hele hoop mis gegaan in de voorbereiding en alles er omheen.

Pagina: 1 ... 106 ... 127 Laatste