Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 105 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:26
Phusebox schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:50:
Kan niet kiezen qua tegels als accent voor het toilet:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou voor optie 2 gaan. Geeft het meest rustige beeld. Toiletten zijn meestal toch al kleine krappe ruimtes en samen met de ribtegels aan de linker zijde krijg je te veel elementen in een kleine ruimte. Daarnaast is optie 2 tijdlozer en als je uitgekeken bent op deze spiegel is het makkelijker een nieuwe te combineren met de rustige tegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:53
Kan je mooi die kitbus van de vorige keer nog gebruiken voor deze klus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:24
Black Sparrow schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:08:
[...]

Kan je mooi die kitbus van de vorige keer nog gebruiken voor deze klus :P
Ja wat een troep kwam er nog tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:06
Guido7619 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:44:
Hier ook begonnen aan de badkamer. Dit project zal niet zo vlekkeloos verlopen als julie projecten, gezien er nog geen plan of planning is, of zelfs nog niks aangeschaft.

Toch jeukten mijn vingers om er de sloophamer in te zetten.

Ik kan ook wel een heel mooi plan maken met inloopdouche en goot e.d , maar als je dan vervolgens gaat slopen en het blijkt dat je helemaal niet genoeg diepte hebt voor zo'n goot valt alles in duigen.

Om te beginnen het bad weggesloopt omdat ik zeer benieuwd was hoe de afvoer zou lopen. Dat bad vervolgens gebruikt op zolder om hier een comfortable nooddouche van te maken. Grotendeels van stukken hout wat ik nog had liggen, 2 pax panelen als achterwand van de ikea uit de gratis ophalen bak.

Het koperwerk en de boiler wel nieuw gekocht, met het plan dat je die boiler wel weer kunt doorverkopen.

Nadat de noodbadkamer in bedrijf was de douchehoek er ook maar uitgehaald. De douchebak zelf is echt lood en loodzwaar. Is wel kwaliteit geweest.

Het plan in zoverre is dat het bad niet meer terug komt en op die plek een inloop douche wordt gemaakt. Het toilet een kwartslag draaien en op de plek van de douche neerzetten.

Ik ben ook steeds 4 weken van huis voor werk maar daarna steeds 3 weken vrij waardoor je weer wat meters kunt maken. Ik woon er alleen dus niemand die aan mijn kop zeurt dat het snel af moet.

Volgende keer als ik weer thuis ben mijn buren een fles rode wijn en oordopjes brengen als ludieke actie voordat de sloophamer er echt in gaat. Het shitte hieraan is dat mijn buurman gepensioneerd is, en de buurman daarnaast een salon aan huis heeft dus hoe dan ook zullen ze overlast ervaren.

Dan maar eens focussen of het mogelijk is de toilet wel een kwartslag te draaien. Tot nu toe heb ik dat nog niet voorbij zien komen op de foto's van alle huizen die hier de afgelopen jaren op funda hebben gestaan.

Ik was van plan alles zelf te gaan doen en ik denk dat ik het meeste wel aan kan.

Maar waar ik nog steeds niet over uit ben is wat ik met de douchevloer aan moet. Het liefst heb ik een soort douchebak of grote douchetegel, maar wel met een goot erin.

Ik heb liever geen douchevloer van tegels.

Ik moet de vloer nog eruit hakken, maar wat ik zo gauw kan zien heb ik ongeveer 8.5 cm aan diepte beschikbaar, of ik moet de gehele vloer verder ophogen.

Ik heb een idee hoe ik het wil hebben, maar sta open voor elke andere ingeving. Plafond wil ik zo min mogelijk verlagen, enkel om kabels kwijt te kunnen en wil dan opbouw ipv inbouw spots gebruiken.

Toilet wordt V&B Subway 2.0 compact. Deze heb ik beneden ook en voldoet prima. kranen Brushed Bronze van HansGrohe, inbouw. Dubbele wastafel. Radiator eruit en vloerverwarming erin(met slangen)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik je plattegronden en foto's zo bekijk is het niet even de WC een kwartslag draaien, je wilt hem ook echt een meter verplaatsen tegen de muur waar nu de huidige douche zit?
Grote kans dat de standleiding onder je wc muurtje uitkomt en als je dan je WC wilt verplaatsen naar de plek op je tekening kan je die nergens infrezen (muren zijn vaker smaller dan de diameter van de standleiding) of je moet de vloer verder uithakken zodat je ruimte hebt om met afschot je wc afvoer te verplaatsen. Beide nogal een karwei denk ik.

Ik zou een alternatief uittekenen om te kijken of je de wc zo minimaal mogelijk op dezelfde plek kan houden, met misschien alleen een kwartslag draaien zou misschien nog mogelijk zijn.

Je weet de situatie pas als je de toilet sloopt hoe het precies zit maar ik acht de kans groot dat het niet handig is en je beter alvast een plan B kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 11:31
Iemand hier een idee hoe ik weet of de hoeveelheid voegmiddel klopt? De tegelboer zegt dat ik met 10kg voldoende heb voor badkamer en wc (250x210x240 cm en 140x80x245cm)?

Aangezien de kleur die beste bij onze tegels past een levertijd heeft van 6 weken, kan ik dat niet even snel nog bijhalen.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 11-04-2024 13:19 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Aurum schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:41:
[...]

Als ik je plattegronden en foto's zo bekijk is het niet even de WC een kwartslag draaien, je wilt hem ook echt een meter verplaatsen tegen de muur waar nu de huidige douche zit?
Grote kans dat de standleiding onder je wc muurtje uitkomt en als je dan je WC wilt verplaatsen naar de plek op je tekening kan je die nergens infrezen (muren zijn vaker smaller dan de diameter van de standleiding) of je moet de vloer verder uithakken zodat je ruimte hebt om met afschot je wc afvoer te verplaatsen. Beide nogal een karwei denk ik.

Ik zou een alternatief uittekenen om te kijken of je de wc zo minimaal mogelijk op dezelfde plek kan houden, met misschien alleen een kwartslag draaien zou misschien nog mogelijk zijn.

Je weet de situatie pas als je de toilet sloopt hoe het precies zit maar ik acht de kans groot dat het niet handig is en je beter alvast een plan B kan hebben.
Ja klopt, op de plek van de douche, maar dan een kwartslag gedraaid.

Dat hapje van 50 cm uit mijn badkamer is aan de andere kant een kast waar de CV ketel hangt en alle leidingen doorheen gaan. Daar zit ook de standleiding voor de wc.

Wat ik niet had verwacht maar wel zo blijkt te zijn is dat de wc afvoer geheel in de vloer zit. Dit had ik niet verwacht gezien de douchebak redelijk hoog stond en er tussen wc ombouw en douchebak ook nog een stukje koof op de vloer zat.

Naar nu blijkt is dit gewoon loze ruimte want ik ging er vanuit dat de wc leiding deels boven de vloer zou lopen.

Vooralsnog denk ik dat het moet lukken. De afvoer moet 90 graden draaien direct vanaf het inbouwframe. Volgens mij kan dat. Normaal draait het 90 graden naar beneden, nu moet het 90 graden draaien naar rechts en schuin naar beneden.

Eerst hakken, dan kijken. In het ergste geval moet de toilet gewoon tegen de lange muur zoals het nu staat, enkel opschuiven naar waar de douche staat. Die situatie heb ik vaker terug gezien op gelijkwaardige woningen hier in de straat die op funda zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Phusebox schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:18:
Iemand hier een idee hoe ik weet of de hoeveelheid voegmiddel klopt? De tegelboer zegt dat ik met 10kg voldoende heb voor badkamer en wc (250x210x240 cm en 140x80x245cm)?

Aangezien de kleur die beste bij onze tegels past een levertijd heeft van 6 weken, kan ik dat niet even snel nog bijhalen.
Ik heb mij daarin al vaak vergist. Je denkt genoeg te hebben en dan blijk je er tijdens het werk nog 3 potten extra van nodig te hebben.

Ook als je zo'n voegcalculator gebruikt. Alsnog 3 potjes bijgehaald. Maar dat waren geen 10 kg potten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Guido7619 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:07:
[...]

Ik heb mij daarin al vaak vergist. Je denkt genoeg te hebben en dan blijk je er tijdens het werk nog 3 potten extra van nodig te hebben.

Ook als je zo'n voegcalculator gebruikt. Alsnog 3 potjes bijgehaald. Maar dat waren geen 10 kg potten.
Nee het zijn 2 kleuren, elk 5 kg. Zal nog maar van elk eentje extra bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Phusebox schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:08:
[...]

Nee het zijn 2 kleuren, elk 5 kg. Zal nog maar van elk eentje extra bestellen dan.
Ik vindt het heel moeilijk in te schatten. Heb een vloer gedaan van 50 vierkante meter en had uitgerekend hoeveel ik nodig had. Bij het eerste emmertje aanmaken had ik al direct in de gaten dat dat m niet ging worden en er tot 2 keer toe een emmertje heb bij moeten halen.

Beter mee verlegen dan om verlegen. Maar is het geen taak van de tegelzetter? Als hij 10 kg voldoende acht lijkt mij dat je op zijn advies af kunt gaan. Die werken er dagelijks mee dus beter inschattingsvermogen dan de gemiddelde tweaker die 1 keer in zijn leven een badkamer verbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Ik was van plan een wedi fundo Riolito neo douche vloer element te gaan gebruiken met daarop zo'n Wedi Fundo top in de kleur wit.

Het is wel redelijk aan de prijs maar heb de mogelijkheid dit met 20% te krijgen via en kennis die in een bouwmarkt werkt.

Dat geeft mij een waterdichte vloer met afschot met daarin al een goot verwerkt, geheel naadloos.

Iemand ervaring hiermee? Heb al wat van die complete douchevloeren bekeken, bij X2O. Wat mij vooral opviel is dat zo'n dikke plaat echt loeizwaar is en dit bij Wedi naar mijn idee "veder"licht is. makkelijker te verwerken door 1 persoon.

Verder wil ik de HansGrohe inbouw box in de muur verwerken, zonder voorzetwand. Het betreft een buitenmuur met spouw en isolatie. Als afwerking nog 2 cm dikke wedi platen maar dan moet ik dus 6 cm diep de muur in.

Gaat dat lukken of is dat gedoemd te mislukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Phusebox schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:08:
[...]

Gewoon 1 extra bestellen dan als je die niet gebruikt op Marktplaats weer verkopen.
Sommige zaken wil je gewoon niet tekort hebben; via Marktplaats krijg je dan een deel van de investering weer terug. Al zal een port voegmiddel niet heel erg in de kosten gaan lopen, vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Wat voor bijzondere kleur is het trouwens als dit 6 weken levertijd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Guido7619 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:00:
Wat voor bijzondere kleur is het trouwens als dit 6 weken levertijd heeft?
Lichtgrijs. Geen idee waarom die levertijd zo lang is. Was anderhalve maand geleden al 6 weken en nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Phusebox schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:02:
[...]

Lichtgrijs. Geen idee waarom die levertijd zo lang is. Was anderhalve maand geleden al 6 weken en nu nog steeds.
Bij de Hornbach ligt lichtgrijs gewoon op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:40
Phusebox schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:18:

Welk formaat tegels? Laatst nog een hele badkamer met 5kg gedaan. 60x60 op de wand en 100x100 op de vloer.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 12:03
Guido7619 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:13:
[...]

Ik vindt het heel moeilijk in te schatten. Heb een vloer gedaan van 50 vierkante meter en had uitgerekend hoeveel ik nodig had. Bij het eerste emmertje aanmaken had ik al direct in de gaten dat dat m niet ging worden en er tot 2 keer toe een emmertje heb bij moeten halen.

Beter mee verlegen dan om verlegen. Maar is het geen taak van de tegelzetter? Als hij 10 kg voldoende acht lijkt mij dat je op zijn advies af kunt gaan. Die werken er dagelijks mee dus beter inschattingsvermogen dan de gemiddelde tweaker die 1 keer in zijn leven een badkamer verbouwd.
Zou dat soort dingen absoluut lekker aan de tegelzetter overlaten. Die heeft vaak ook wel een bepaald merk waar ze graag mee werken. En ja, misschien pakt hij er een paar euro winst op maar dat zal niet de druppel zijn die de emmer doet overlopen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 13:19
Guido7619 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:23:

Verder wil ik de HansGrohe inbouw box in de muur verwerken, zonder voorzetwand. Het betreft een buitenmuur met spouw en isolatie. Als afwerking nog 2 cm dikke wedi platen maar dan moet ik dus 6 cm diep de muur in.

Gaat dat lukken of is dat gedoemd te mislukken?
Hier ook net zon box ingebouwd. Weet niet welke box jij hebt maar hier zit hij zon 6 cm diep in een 7 cm ytong wand, en dan moet de wand tm tegel nog minimaal 2 cm opgedikt worden.
We zetten er gips tegen aan, lijm en tegel = ca 2,5 cm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KZYEkzDOd94bybBj03n9qaFljE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipBKbtU69oJ0AyT1ZCd6vghP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
martinus83 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 23:05:
[...]

Hier ook net zon box ingebouwd. Weet niet welke box jij hebt maar hier zit hij zon 6 cm diep in een 7 cm ytong wand, en dan moet de wand tm tegel nog minimaal 2 cm opgedikt worden.
We zetten er gips tegen aan, lijm en tegel = ca 2,5 cm
[Afbeelding]
Ik zou dan de I-Box Universal 2 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:26
Wij zijn op zoek naar een douche cabine met schuifdeur ~120*90 de lange kant.

Maar zien ze tussen de 300 en 3000,- en hebben eigenlijk geen idee welke een leuke prijs verhouding hebben. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Guido7619 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:10:
[...]

Ik zou dan de I-Box Universal 2 nemen.
Klopt, dat is em ja :-) 60 euro ex
Die heeft ca 80 mm inbouw ruimte nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door martinus83 op 13-04-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
flaskk schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:22:
Wij zijn op zoek naar een douche cabine met schuifdeur ~120*90 de lange kant.

Maar zien ze tussen de 300 en 3000,- en hebben eigenlijk geen idee welke een leuke prijs verhouding hebben. Iemand tips?
De prijs verhouding zit hem vooral in de ontzorging en oplichtingsprijs. Zoveel verschil in kwaliteiten valt er niet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:26
barry86 schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:11:
[...]

De prijs verhouding zit hem vooral in de ontzorging en oplichtingsprijs. Zoveel verschil in kwaliteiten valt er niet te halen.
Ja daar ben ik mij wel bewust van, ook tegels gaan een paar keer over de kop, althans nu tegels gekocht bij de Hornbach die behoorlijk het zelfde lijken ook qua gewicht, 35,- m2 prijs ipv 89,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 14:57
Bij ons is afgelopen week de badkamerspiegel midden in de nacht van de muur gevallen. De vorige eigenaar had een exotische constructie gemaakt waardoor de spiegel (RIP) 3 jaar lang op een randje heeft gebalanceerd. Kortom, dit ging een keer gebeuren. Wat lichte schade links en rechts. Vooral aan mijn gehoor want wát een herrie, maar verder gelukkig niks schokkends en de wasbak is nog heel.

Nu zitten er achter de spiegel wel twee gaten + pluggen op 79.5cm afstand van elkaar. Heeft iemand ervaring met spiegels met een flexibel ophangsysteem je zelf de afstand kunt bepalen? Dan kunnen we de bestaande gaten hergebruiken. Scheelt weer boren en dan is alles weer netjes.

Verder geen gekke eisen behalve rechthoekig / organisch formaat tussen 80 en 100cm en verlichting. Maar dat hebben alle merken wel. Ik kan vooralsnog geen spiegel vinden die deze afstand gebruikt of waarbij je die afstand zelf kunt bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:56

orf

Randy schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:29:
Bij ons is afgelopen week de badkamerspiegel midden in de nacht van de muur gevallen. De vorige eigenaar had een exotische constructie gemaakt waardoor de spiegel (RIP) 3 jaar lang op een randje heeft gebalanceerd. Kortom, dit ging een keer gebeuren. Wat lichte schade links en rechts. Vooral aan mijn gehoor want wát een herrie, maar verder gelukkig niks schokkends en de wasbak is nog heel.

Nu zitten er achter de spiegel wel twee gaten + pluggen op 79.5cm afstand van elkaar. Heeft iemand ervaring met spiegels met een flexibel ophangsysteem je zelf de afstand kunt bepalen? Dan kunnen we de bestaande gaten hergebruiken. Scheelt weer boren en dan is alles weer netjes.

Verder geen gekke eisen behalve rechthoekig / organisch formaat tussen 80 en 100cm en verlichting. Maar dat hebben alle merken wel. Ik kan vooralsnog geen spiegel vinden die deze afstand gebruikt of waarbij je die afstand zelf kunt bepalen.
https://www.glasboertje.n...age/spiegel-ophangsysteem

Hiermee kan dat (en met veel andere systemen ook). Je plakt de houders aan de spiegel op de juiste plek en gebruikt de bestaande gaten in de muur voor het excentrische deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is het trouwens normaal dat Villeroy & Boch hun toiletpotten gewoon in goedkope kartonnen dozen levert zonder enige vorm van bescherming.

Geen plastic om de pot, geen kartonnen elementen in de doos die de pot op de plek houden, geen piepschuim, niks.

En de kartonnen doos zelf is ook van standaard bol.com kwaliteit, niet eens heel stevig. Met voldoende ruimte binnenin waardoor de pot alle kanten op kan kiepen en bewegen.

Is dit reden voor retour? Donker puntje en een putje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNEeWcWfftFgpYadq_gx2Ec51D4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uz6I7XZZMQoxeByD7gBob7Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Phusebox op 14-04-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:53
Phusebox schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:23:
Is het trouwens normaal daf Villeroy en Boch hun toiletpotten gewoon in goedkope kartonnen dozen levert zonder enige vorm van bescherming.
[Afbeelding]
Yep, dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Is het trouwens normaal dat Villeroy & Boch hun toiletpotten gewoon in goedkope kartonnen dozen levert zonder enige vorm van bescherming.

Geen plastic om de pot, geen kartonnen elementen in de doos die de pot op de plek houden, geen piepschuim, niks.

En de kartonnen doos zelf is ook van standaard bol.com kwaliteit, niet eens heel stevig. Met voldoende ruimte binnenin waardoor de pot alle kanten op kan kiepen en bewegen.

[Afbeelding]
Zoiezo wel een rare laag eromheen. Lijkt niet op glad keramiek. Of is dit een mat witte of zo?

Kan mij niet voorstellen dat ze een wc pot los in een doos stoppen. Lijkt erop dat die al eens is teruggestuurd zonder de originele verpakking van binnen en zo weer doorgeschoven naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Guido7619 schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:47:
[...]

Zoiezo wel een rare laag eromheen. Lijkt niet op glad keramiek. Of is dit een mat witte of zo?

Kan mij niet voorstellen dat ze een wc pot los in een doos stoppen. Lijkt erop dat die al eens is teruggestuurd zonder de originele verpakking van binnen en zo weer doorgeschoven naar jou.
Mat wit.

Al vind ik het zelf meer zijdeglans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bedenk me nu dat er ook een geluidsisolatie set bij zou moeten zitten? Zit er niet bij.

Ah ik zie nu dat die bij de Geberit UP320 zit. Never mind.

[ Voor 60% gewijzigd door Phusebox op 14-04-2024 18:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:53

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
7 dagen verder en de badkamer én toilet zijn er afgelopen zaterdag uitgegaan. Nu even kijken of er wellicht nog een stukadoor nodig is. Met veel stukken tegels kwam ook kalkzandsteen mee. En hopen dat de lijmresten voldoende weggehaald zijn. Wat een rotwerk is dat zeg...

Bouw-stofafzuiger was echt perfect. Iedere avond even overal een doekje overheen gehaald en nét klaar met alles dweilen, stofzuigen. Het viel ons alles mee qua stof. 24 april gaat het toilet erin _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75fMTd_GXVh0SIi-mgw5Ahe5J3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ut0xvyd8CZKsRzJVw17hGVS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JntBOrfFOWJ71q3uovq94R1Xd4I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KMNRZH7XYqfYAnRpJUEdJtq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oAfyJXN6DZyQI6GPaiAviu0dEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvjpIWYP2XRY3Q84qSPBB6CG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFIUiENpAHxnJIcBOo5IBe3MQOA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0D259iUMPnsNwTLa2CpTpIEG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7MFSV3zirFjOy6BwmeDfqHhHhw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbcwjEIPBORImxncugpzF4hO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Raw2VWPvM2aFP3tsFK4YHlg3hCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjmR6yMdB44txTL6jOEJmjxw.jpg?f=fotoalbum_tile

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:16:
7 dagen verder en de badkamer én toilet zijn er afgelopen zaterdag uitgegaan. Nu even kijken of er wellicht nog een stukadoor nodig is. Met veel stukken tegels kwam ook kalkzandsteen mee. En hopen dat de lijmresten voldoende weggehaald zijn. Wat een rotwerk is dat zeg...

Bouw-stofafzuiger was echt perfect. Iedere avond even overal een doekje overheen gehaald en nét klaar met alles dweilen, stofzuigen. Het viel ons alles mee qua stof. 24 april gaat het toilet erin _/-\o_

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Goed gewerkt.

Was dat gewoon een stofzuiger of wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:19:
[...]

Goed gewerkt.

Was dat gewoon een stofzuiger of wat bedoel je precies?
Dryfast axiaal radiator met luchtslang naar buiten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:20:
[...]

Dryfast axiaal radiator met luchtslang naar buiten :)
Ah ok. Gaat bij ons geen optie zijn helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox

[Afbeelding]
Beetje spijt al van het kopen van een deel van de spullen bij sanitairwinkel.nl
Wat een slechte klantenservice. Het formulier om een probleem te melden met betrekking tot je geleverde spullen geeft gewoon een 404.

Telefonisch zeer onvriendelijk, whatsapp reageren niet en de chat op de site is nep.

Wacht ook al een aantal dagen om een annulering door te voeren; want ze "moeten wachten op reactie van de leverancier". Dus ik zeg; daar heb ik weinig mee te maken want ik heb bij jullie besteld. Dat de leverancier niet reageer is niet mijn probleem. Reactie van klantenservice: "zo werkt het niet meneer, als de leverancier de bestelling niet annuleert kunnen wij uw bestelling ook niet annuleren".

Haha wat een crap bedrijf.

Mijn advies; blijf weg bij SanitairWinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:05

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:52:
[...]

Wacht ook al een aantal dagen om een annulering door te voeren; want ze "moeten wachten op reactie van de leverancier". Dus ik zeg; daar heb ik weinig mee te maken want ik heb bij jullie besteld. Dat de leverancier niet reageer is niet mijn probleem. Reactie van klantenservice: "zo werkt het niet meneer, als de leverancier de bestelling niet annuleert kunnen wij uw bestelling ook niet annuleren".
Je kan niet zomaar alles annuleren of retourneren, Sanitairwinkel vraagt dit terecht eerst voor jou op bij hun leverancier. Blijkbaar gaat het om een speciaal besteld artikel, daar zitten zij ook niet om te springen.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:22:
[...]

Je kan niet zomaar alles annuleren of retourneren, Sanitairwinkel vraagt dit terecht eerst voor jou op bij hun leverancier. Blijkbaar gaat het om een speciaal besteld artikel, daar zitten zij ook niet om te springen.
Niks speciaal besteld, gewoon een standaard artikel (doucherekje). Ze zijn de beloofde levertijd niet nagekomen, dus wil ik het annuleren.

Ik wil alleen voorkomen dat ze kosten moeten maken voor het verzenden en retourproces. Want ik kan het gewoon in de winkel hier in de buurt dumpen als ze alsnog leveren. Maar die klantenservice is traag, moeizaam en slecht bereikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 16-04-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:19
Phusebox schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:26:
[...]
Ik wil alleen voorkomen dat ze kosten moeten maken voor het verzenden en retourproces. Want ik kan het gewoon in de winkel hier in de buurt dumpen als ze alsnog leveren. Maar die klantenservice is traag, moeizaam en slecht bereikbaar.
Ik snap je punt, en bedankt voor de waarschuwing. Verder zou ik er in dit geval een "graag of niet" op na houden, en aangeven dat, als ze het versturen, je het dan linea recta retourneert. Wat ze dan doen met die info moeten ze zelf maar weten.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:26:
[...]

Niks speciaal besteld, gewoon een standaard artikel (doucherekje). Ze zijn de beloofde levertijd niet nagekomen, dus wil ik het annuleren.
Dat er levertijd op zat betekent dat het niet op voorraad was, en het dus waarschijnlijk wel speciaal besteld is. 'Speciaal besteld' hoeft niet altijd maatwerk te zijn ofzo.. Als de groothandel het niet op voorraad houdt, kan Sanitairwinkel de order niet annuleren en jij dus ook niet.. Dit is een vrij normale gang van zaken en geen reden om mensen te waarschuwen weg te blijven bij een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:45:
[...]

Dat er levertijd op zat betekent dat het niet op voorraad was, en het dus waarschijnlijk wel speciaal besteld is. 'Speciaal besteld' hoeft niet altijd maatwerk te zijn ofzo.. Als de groothandel het niet op voorraad houdt, kan Sanitairwinkel de order niet annuleren en jij dus ook niet.. Dit is een vrij normale gang van zaken en geen reden om mensen te waarschuwen weg te blijven bij een bedrijf.
Dan is het alsnog een slechte webshop. Nooit meegemaakt dat het zo werkt.

Dat hun leverancier niet kan annuleren is hun probleem. Niet dat van mij.

Anders wil ik ook wel groothandelsprijzen als ik blijkbaar daar zaken mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:47:
[...]

Anders wil ik ook wel groothandelsprijzen als ik blijkbaar daar zaken mee doe.
Neem van mij aan, die krijg je al.. ;)

Je verdere verhaal vind ik te eenzijdig om over te oordelen, ik weet niet in hoeverre Sanitairwinkel jou heeft geïnformeerd over de mogelijkheid om speciaal bestelde artikelen te annuleren/retourneren. Doorgaans hebben deze bedrijven hun algemene voorwaarden aardig dichtgetimmerd, om dit soort gezeur te voorkomen.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Fanta schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:49:
[...]

Je verdere verhaal vind ik te eenzijdig om over te oordelen, ik weet niet in hoeverre Sanitairwinkel jou heeft geïnformeerd over de mogelijkheid om speciaal bestelde artikelen te annuleren/retourneren. Doorgaans hebben deze bedrijven hun algemene voorwaarden aardig dichtgetimmerd, om dit soort gezeur te voorkomen.. :)
Tja dan wordt het een gevalletje retourneren. Koop op afstand en zeker geen gepersonaliseerd product. De wet gaat boven hun voorwaarden.

En inmiddels elders besteld, lagere prijs(-20%) en de dag erna in huis.

Ter info nog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-c7kVrPIovHLkcnUxG1O4BBWtCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VKYur6DfoaJJ2IHUaTaRMXWs.png?f=fotoalbum_large

Maar als je dan zo moeilijk doet over iets van 140 euro annuleren, op een orderbedrag van meer dan 3000 euro, dan vind ik je wel zielig als bedrijf en heb je de zaken gewoon slecht op orde. Voor mij een reden om daar helemaal niks meer te bestellen.

En juist hierdoor ga ik nu op mijn strepen staan en wil ik die wc pot met dat mini putje erin ook geruild hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 16-04-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Fanta schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:49:
[...]

Had een UP320 en wat ander grut besteld bij Sanitairwinkel.nl en die werden gewoon direct door de TU bezorgd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nog een voorbeeld van sanitairwinkel: putje in de wc pot. Hun service formulier is stuk. Mail en whatsapp gestuurd. Krijg je reactie dat er geen foto bij zit. Wat dus niet klopt, maar klaarblijkelijk hebben ze het daar technisch en organisatorisch compleet niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
[...]

Wat een slechte klantenservice. Het formulier om een probleem te melden met betrekking tot je geleverde spullen geeft gewoon een 404.

Telefonisch zeer onvriendelijk, whatsapp reageren niet en de chat op de site is nep.

Is denk vestiging, en misschien persoons afhandelijk want wij hebben erg goede ervaringen daar. Zoals al eens gepost 2 weken na bestellen alle in huis. Ik kwam met een prijs van tegels elders en hij ging daar in mee (15% korting op de tegels gekregen).

Meerdere keren daar geweest, veel gebeld, keuzes aangepast, zou er zo weer heen gaan.

Jammer van jou ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-06 07:27
[...]

Dit sluit toevallig totaal niet aan bij mijn ervaring. Spiegel met een barstje geleverd. Serviceformulier ingevuld, 1 dag later een mailtje dat er een nieuwe onderweg was en ik deze kon houden. Vandaag de nieuwe in goede staat ook in huis.

Misschien heb je pech gehad met een medewerker met een klote dag aan de telefoon?

Edit: via chat op de site ook gewoon advies en contact gehad overigens, geen idee waar dat mis gaat bij je

[ Voor 7% gewijzigd door Valyx_ op 16-04-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Valyx_ schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:58:
[...]

Dit sluit toevallig totaal niet aan bij mijn ervaring. Spiegel met een barstje geleverd. Serviceformulier ingevuld, 1 dag later een mailtje dat er een nieuwe onderweg was en ik deze kon houden. Vandaag de nieuwe in goede staat ook in huis.

Misschien heb je pech gehad met een medewerker met een klote dag aan de telefoon?

Edit: via chat op de site ook gewoon advies en contact gehad overigens, geen idee waar dat mis gaat bij je
Ik krijg, wat ik ook probeer, een 404 bij verzenden van het service formulier. Op whatsapp krijg ik dan meer dan 2 dagen later bericht dat ik geen foto heb gestuurd. Die staat nota bene boven hun reactie inclusief ontvangstbevestiging.

Chat gaat altijd naar een "vul je gegevens in en we mailen jou" formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-06 07:27
Hm vreemd. Nergens last van gehad met die chat, was wel op kantoor tijdens kantooruren overigens.

Oh kleine edit, had toch dat formulier niet gebruikt zie ik. Ik reageerde gewoon met foto’s van de schade op de “Uw bestelling komt er aan” mail. Kwam vervolgens in een zendesk flow zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 12:22
Vijeta schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:20:
@hdtracer Wij hebben ervoor gekozen om alles casco op te laten leveren en zelf alles te regelen. Bij ons gaat het om twee badkamers en twee WCs. Wat we bij onze gekoppelde leverancier zagen was vrij matig en niet helemaal onze smaak. We hebben destijds wel een afspraak ingepland om te kijken waar we op uit zouden komen als we voor hen zouden gaan. We kwamen in totaal uit op 48K inclusief montage. Montage viel volgens mij wel mee (denk iets van 15K), maar alle producten waren achterlijk duur.

Als je ervoor kiest om het zelf te regelen gaat het je wel veel tijd kosten. Enerzijds om een betrouwbare klusser te vinden waar je ook qua prijs tevreden mee bent. Ik heb er uiteindelijk 10+ gesproken en uitgekomen bij een klusser waar uit zijn gekomen op een totaal van 21K. Alle producten heb ik los besteld via verschillende webshops/winkels. Kranen zijn allemaal van Grohe en de helft daarvan heb ik in Duitsland gekocht. Alles wat we nu hebben is vele malen mooier dan de opties die onze leverancier kon bieden en we komen uit op een totaalbedrag van 22K voor de producten. Dus in totaal zijn we straks zo'n EUR 43K kwijt en hebben we 5K bespaard maar krijgen we daar wel badkamers en WCs voor terug met precies de opties wat wij mooi vinden.
Welke winkels? Ik heb een klusser die ik al 5 jaar ken, vast uurtarief en topkwaliteit. Maar ben niet thuis in de winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:23
Bijna klaar! Andere wand met badmeubel is volledig de donkere tegel in de nis boven toilet.

Moet nog een keer een douchewand in laten meten. En het kleine spul nog aan de muur hangen 😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cByGPA3CI2LFTnvcAS_LvyE3cY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCmVgc5Uc8DbtMh1VB9thXt1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Daiov97 op 16-04-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Daiov97 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:29:
Bijna klaar! Andere wand met badmeubel is volledig de donkere tegel in de nis boven toilet.

Moet nog een keer een douchewand in laten meten. En het kleine spul nog aan de muur hangen 😀
[Afbeelding]
Dit lijkt qua indeling 1 op 1 die van ons :) Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
ViezeVis schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:48:
[...]

Dit lijkt qua indeling 1 op 1 die van ons :) Mooi!
Haha, ik zie het inderdaad! Mijn badkamer is 2.13x2.22, dus scheelt een paar cm ;)

Ik neig naar een deur met vast deel, zie dat jullie gekozen hebben voor enkel het vaste deel. Ben bang dat het anders nog wel vrij nat kan worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Phusebox schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:31:
Nog een voorbeeld van sanitairwinkel: putje in de wc pot. Hun service formulier is stuk. Mail en whatsapp gestuurd. Krijg je reactie dat er geen foto bij zit. Wat dus niet klopt, maar klaarblijkelijk hebben ze het daar technisch en organisatorisch compleet niet op orde.
Realiseer je je wat dit voor een winkel doet, met naam op internet zetten omdat ze je order niet vooraf annuleren (en het waarschijnlijk daarna gewoon terug kan en je je geld terug krijgt) en ze technische problemen op hun site hebben? Je zet ze weg alsof ze ik weet niet wat verkeerd hebben gedaan.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Makrolon schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:12:
[...]

Realiseer je je wat dit voor een winkel doet, met naam op internet zetten omdat ze je order niet vooraf annuleren (en het waarschijnlijk daarna gewoon terug kan en je je geld terug krijgt) en ze technische problemen op hun site hebben? Je zet ze weg alsof ze ik weet niet wat verkeerd hebben gedaan.
Ik waarschuw gewoon voor slechte klantenservice. De prijzen zijn goed, maar als je service nodig hebt moet je voor elke euro vechten, althans zo is het voor mij toch.

Zolang je geen zeikerd bent als ik zal het wel goedkomen dan. Zeker als je geen problemen hebt met geleverde spullen of iets dergelijks.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 16-04-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 08:49

Aight!

'A toy robot...'

[Afbeelding]
Wat zijn de afmetingen van je inloop douche? We zijn een beetje aan het stoeien met de lay-out en heb iets van 150x90 maar ik weet niet of dat genoeg is voor een inloop douche. Eventueel met een glazen schermpje of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
Aight! schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:51:
[...]

Wat zijn de afmetingen van je inloop douche? We zijn een beetje aan het stoeien met de lay-out en heb iets van 150x90 maar ik weet niet of dat genoeg is voor een inloop douche. Eventueel met een glazen schermpje of zo.
Dit is 'slechts' 120 x 90. Als je aan de korte kant geen deur wil hebben, is 120 wel het minimale qua inloop. Maar 150 x 90 moet makkelijk kunnen zonder alles nat te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Daiov97 op 16-04-2024 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-06 09:40
el flaco schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:26:
[...]

Welke winkels? Ik heb een klusser die ik al 5 jaar ken, vast uurtarief en topkwaliteit. Maar ben niet thuis in de winkels.
Uiteindelijk bij de volgende zaken besteld:

Tegels: Tegelsinhuis.nl

Badkamermeubels: Mastello

Grohe kranen: SSD ARMATURENSHOP (Duitsland), Karwei (aanbieding), Sanitino (kortingscode gevonden en toegepast), Badkamerwinkel.nl (via chat offerte opgevraagd met bijna 20% korting)

Spiegels: Sanitairkamer

Geberit inbouwreservoir & knop: Hornbach

Douche WC: Saniweb, daar is nu de Geberit Acquaclean Alba in aanbieding

Bad: Woon-discounter

Andere spullen bij outlet shops van Warmteservice & Nemrot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 12:22
Ik twijfel over koak met Ikea, is dat een gelukkige combi met vocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat is jullie mening over pvc douchewanden?

Deze zijn we tegengekomen bij X2O (waar we het meeste vandaan willen halen):
https://www.x2o.nl/linie-...donkergrijs-bolero-200846

Onze badkamer is 359cm breed en diepte 120cm, dus we dachten aan een douchegedeelte van 120x90 en dan deze wanden plaatsen. Zowel links als rechts een 90x260 plaat en achter waar de regendouche ook op komt 120x260.

Ons idee is: ziet er leuk uit, waarschijnlijk makkelijk schoon te houden want pvc en breekt lekker met de rest van de ruimte. Maar is zoiets aan te raden? Overigens zou het gecombineerd worden met deze douchebak:
https://www.x2o.nl/balman...lid-surface-mat-wit-87754

Dan een vraag over het meubel: we hebben ons oog laten vallen op deze:
https://www.x2o.nl/storke...surface-89189-89192-83128

We vinden de off-centre wasbak met aflegruimte links handig. Indeling bij ons is ook: douche - wasmeubel - wc. Dan zit de wasbak aan de wc-kant (handig) en heb je aan de douchekant ruimte om spullen op te leggen evenals de open kastjes te benutten voor kleding ofzo. Het is immers geen grote ruimte.

Er komt geen radiator, maar de volledige diepte is dus maar 120cm als de tegels geplaatst zijn (we laten de aannemer uitrekenen om het daar op uit te laten komen, ook ivm de schuifdeur bij de douche).
We twijfelen alleen of 52cm diepte van zo'n meubel echt wel handig is. Dan houd je 68cm loopruimte over al is er links en rechts meer ruimte uiteraard. Wat vinden jullie?

Andere optie zou een Linie Ribbo worden, design vinden we wel leuk en ook met solid surface te leveren, maar minder praktisch, die is echter 46cm diep en dus 74cm loopruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
B dutch heeft ook mooie bladen, en goeie prijzen.
Heb daar een vlak solid surface blad 140X46 cm, 12 mm dik vandaan voor 289 die bij sanitairwinkel 643 euro moest kosten.

B dutch specs:
Solid Surface Corian blad
Afmeting: (L)1390*(D)457*(H)12 mm
Afwerking: Glacier white
Randen strak afgewerkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Phusebox schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:15:
[...]

Ik waarschuw gewoon voor slechte klantenservice. De prijzen zijn goed, maar als je service nodig hebt moet je voor elke euro vechten, althans zo is het voor mij toch.

Zolang je geen zeikerd bent als ik zal het wel goedkomen dan. Zeker als je geen problemen hebt met geleverde spullen of iets dergelijks.
Je mag best een ervaring delen, maar wat jij hier doet is bijna obsessief een bedrijf afzeiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
MooDyBLueS schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:23:
Wat is jullie mening over pvc douchewanden?

Deze zijn we tegengekomen bij X2O (waar we het meeste vandaan willen halen):
https://www.x2o.nl/linie-...donkergrijs-bolero-200846

Onze badkamer is 359cm breed en diepte 120cm, dus we dachten aan een douchegedeelte van 120x90 en dan deze wanden plaatsen. Zowel links als rechts een 90x260 plaat en achter waar de regendouche ook op komt 120x260.

Ons idee is: ziet er leuk uit, waarschijnlijk makkelijk schoon te houden want pvc en breekt lekker met de rest van de ruimte. Maar is zoiets aan te raden? Overigens zou het gecombineerd worden met deze douchebak:
https://www.x2o.nl/balman...lid-surface-mat-wit-87754

Dan een vraag over het meubel: we hebben ons oog laten vallen op deze:
https://www.x2o.nl/storke...surface-89189-89192-83128

We vinden de off-centre wasbak met aflegruimte links handig. Indeling bij ons is ook: douche - wasmeubel - wc. Dan zit de wasbak aan de wc-kant (handig) en heb je aan de douchekant ruimte om spullen op te leggen evenals de open kastjes te benutten voor kleding ofzo. Het is immers geen grote ruimte.

Er komt geen radiator, maar de volledige diepte is dus maar 120cm als de tegels geplaatst zijn (we laten de aannemer uitrekenen om het daar op uit te laten komen, ook ivm de schuifdeur bij de douche).
We twijfelen alleen of 52cm diepte van zo'n meubel echt wel handig is. Dan houd je 68cm loopruimte over al is er links en rechts meer ruimte uiteraard. Wat vinden jullie?

Andere optie zou een Linie Ribbo worden, design vinden we wel leuk en ook met solid surface te leveren, maar minder praktisch, die is echter 46cm diep en dus 74cm loopruimte.
Ik heb nog geen mening over pvc wanden. Maar kijk er zelf ook naar. Heb gisteren toevallig 4 samples aangevraagd bij XXLdirect.

Je wordt er mee doodgegooid met die panelen. Vooral op marktplaats. Rond de 75 euro voor hooglans marmerlook.

Wedi heeft ook mooie panelen. Die zijn door en doorgekleurd, die van XXLdirect niet. Ik wil er dan ook de nis van maken. Je kunt dit zelf verwerken met een cirkelzaag en bovenfrees dus kun je er ook een mooi 45 graden kantje aan maken. Maar dat wordt dan wel een scherp randje, en wil je dit afronden krijg je dus een zwarte streep te zien bij die XXl panelen. Die zijn immers geprint dus de kern zelf is zwart.

Er zitten ontzettende neppers tussen maar ook hele mooie panelen met structuur. En je plakt het eenvoudig tegen de wand.

Ik weet niet wat het op de lange duur gaat doen. Of het na 10 jaar ook nog mooi blijft.

Maar ik vindt het wel wat. Geen gedoe met voegen en minder kans op waterlekkage. Makkelijk te verwerken. Snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Guido7619 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:19:
[...]

Ik heb nog geen mening over pvc wanden. Maar kijk er zelf ook naar. Heb gisteren toevallig 4 samples aangevraagd bij XXLdirect.

Je wordt er mee doodgegooid met die panelen. Vooral op marktplaats. Rond de 75 euro voor hooglans marmerlook.

Wedi heeft ook mooie panelen. Die zijn door en doorgekleurd, die van XXLdirect niet. Ik wil er dan ook de nis van maken. Je kunt dit zelf verwerken met een cirkelzaag en bovenfrees dus kun je er ook een mooi 45 graden kantje aan maken. Maar dat wordt dan wel een scherp randje, en wil je dit afronden krijg je dus een zwarte streep te zien bij die XXl panelen. Die zijn immers geprint dus de kern zelf is zwart.

Er zitten ontzettende neppers tussen maar ook hele mooie panelen met structuur. En je plakt het eenvoudig tegen de wand.

Ik weet niet wat het op de lange duur gaat doen. Of het na 10 jaar ook nog mooi blijft.

Maar ik vindt het wel wat. Geen gedoe met voegen en minder kans op waterlekkage. Makkelijk te verwerken. Snel klaar.
Dat laatste spreekt ons ook wel aan ja. Klinkt ideaal, maar zoals altijd zijn er ongetwijfeld redenen om het wel of niet te doen. Tegels zijn bewezen en los van hoogstens na vele jaren een keer opnieuw moeten voegen, blijft het goed.

Wat je benoemt met toplaag bij XXL en X2O (ga ik vanuit) is wel iets waarvan ik zeg: dat lijkt me wel dat als je te vaak met te agressieve schoonmaakmiddelen er overheen gaat, dat het geen 10 jaar mee zal gaan.

Wedi heb ik snel naar gekeken (kwam bij justwedi.nl uit) en de Wedi Top grijs natuursteen look vind ik erg mooi zo op foto's gebaseerd, maar is wel € 782 per stuk, ik heb er 3 nodig, ouch. Bij X2O koop ik dan een pakket met voor €405 een 120cm en 90cm plaat en dan moet ik er voor €315 nog eentje met 2x90cm plaat bijkopen (en houd ik een 90cm plaat over). Dat is gewoon 1/3e van de prijs.

Het is voor ons ook een extra badkamer, dus bij dit soort prijsverschillen zeg ik: die Wedi wordt hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
MooDyBLueS schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:35:
[...]

Dat laatste spreekt ons ook wel aan ja. Klinkt ideaal, maar zoals altijd zijn er ongetwijfeld redenen om het wel of niet te doen. Tegels zijn bewezen en los van hoogstens na vele jaren een keer opnieuw moeten voegen, blijft het goed.

Wat je benoemt met toplaag bij XXL en X2O (ga ik vanuit) is wel iets waarvan ik zeg: dat lijkt me wel dat als je te vaak met te agressieve schoonmaakmiddelen er overheen gaat, dat het geen 10 jaar mee zal gaan.

Wedi heb ik snel naar gekeken (kwam bij justwedi.nl uit) en de Wedi Top grijs natuursteen look vind ik erg mooi zo op foto's gebaseerd, maar is wel € 782 per stuk, ik heb er 3 nodig, ouch. Bij X2O koop ik dan een pakket met voor €405 een 120cm en 90cm plaat en dan moet ik er voor €315 nog eentje met 2x90cm plaat bijkopen (en houd ik een 90cm plaat over). Dat is gewoon 1/3e van de prijs.

Het is voor ons ook een extra badkamer, dus bij dit soort prijsverschillen zeg ik: die Wedi wordt hem niet.
Ja dat wedi is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Ik vindt die grijze marmer look wel mooi.

Kijk eens op marktplaats. Veel aanbieders daar.

Als ik zo’n paneel neem, zou ik wel een paneel willen die direct de hele wand tot aan het plafond doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Guido7619 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:54:
[...]

Ja dat wedi is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Ik vindt die grijze marmer look wel mooi.

Kijk eens op marktplaats. Veel aanbieders daar.

Als ik zo’n paneel neem, zou ik wel een paneel willen die direct de hele wand tot aan het plafond doet.
Yep, ik ook. Onze hoogte daar is 250cm dus panelen van 260cm (de je vaak ziet) zijn voor ons voldoende. Er gaat daar ook nog een paar cm vanaf vanwege de douchebak, dus dat gaat sowieso passen.

Ik ben alleen niet zo van het her en der van marktplaats halen van dit soort dingen. Je hoort ook regelmatig (niet specifiek badkamer gebonden) dat merkproducten nep zijn.

Wij letten weliswaar op het budget, ten eerste omdat dat natuurlijk niet oneindig is, maar vooral ook omdat dit maar een extra badkamer is. We kiezen wel bewust voor wat andere dingen dan we boven al hebben, dat is gewoon betegeld en sanitair is keramiek. Nu kiezen we bewust voor wandpanelen en solid surface voor wasmeubel en douchebak. Kijken of dat wat is. Tegels en keramiek kan je niet mis mee gaan, maar als de keuzes die we nu maken bevallen, kunnen we boven op den duur ook verbouwen met materialen die we beneden al ervaren hebben. Of juist niet, als het niet bevalt. :P

[ Voor 39% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-04-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
We zijn aan het oriënteren voor het toevoegen van een vrijstaand bad in onze badkamer. Daar is ruimte voor en naast wat sloopwerk om het leidingwerk op de juiste plek te krijgen is het voor de rest niet zo heel spannend. Tevens willen we het bad op een soort plateau, waarbij we nu een deel van de bestaande tegels laten over tegelen en dit dan afwerken met een strip rondom.

Mijn vriendin heeft haar ogen op onderstaand bad gericht:
https://douchezaak.nl/rih...d-surface-moss-green.html

Nu stel ik me hierbij een aantal vragen:
- Iemand ervaring met een solid surface bad in kleur (in deze variant dus groen)?
- Bad weegt ca. 140 kg en moet naar de 1e verdieping. Is dit te doen via een ''normale'' trap? Met normaal bedoel ik een nieuwbouw woning van ca. 5 jaar oud met een trap die 180 graden draait.
- Alternatief is eventueel via het raam van de slaapkamer, echter is die opening ook vrij beperkt (in breedte ca. 70 cm, hoogte ca. 230 cm).

Voor de montage heb ik nu een richtprijs liggen van EUR 1800-1900,-, dit betreft dan de volgende werkzaamheden:
- Slopen bestaande tegels vloer (8 stuks) richting bestaande riolering + koud/warm water.
- Aanleggen nodige leidingwerk (afstand ca. 2 m1?)
- Terug tegelen bestaande tegels (8 stuks)
- Opnieuw tegelen ''plateau'' ca 4,5 m2 inclusief afwerkingsstrip
- Montage bad
- Montage ''staande'' kraan

Wat vinden jullie hiervan, is dit een redelijke prijs voor het stuk montage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Kubusje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:26:
We zijn aan het oriënteren voor het toevoegen van een vrijstaand bad in onze badkamer. Daar is ruimte voor en naast wat sloopwerk om het leidingwerk op de juiste plek te krijgen is het voor de rest niet zo heel spannend. Tevens willen we het bad op een soort plateau, waarbij we nu een deel van de bestaande tegels laten over tegelen en dit dan afwerken met een strip rondom.

Mijn vriendin heeft haar ogen op onderstaand bad gericht:
https://douchezaak.nl/rih...d-surface-moss-green.html

Nu stel ik me hierbij een aantal vragen:
- Iemand ervaring met een solid surface bad in kleur (in deze variant dus groen)?
- Bad weegt ca. 140 kg en moet naar de 1e verdieping. Is dit te doen via een ''normale'' trap? Met normaal bedoel ik een nieuwbouw woning van ca. 5 jaar oud met een trap die 180 graden draait.
- Alternatief is eventueel via het raam van de slaapkamer, echter is die opening ook vrij beperkt (in breedte ca. 70 cm, hoogte ca. 230 cm).

Voor de montage heb ik nu een richtprijs liggen van EUR 1800-1900,-, dit betreft dan de volgende werkzaamheden:
- Slopen bestaande tegels vloer (8 stuks) richting bestaande riolering + koud/warm water.
- Aanleggen nodige leidingwerk (afstand ca. 2 m1?)
- Terug tegelen bestaande tegels (8 stuks)
- Opnieuw tegelen ''plateau'' ca 4,5 m2 inclusief afwerkingsstrip
- Montage bad
- Montage ''staande'' kraan

Wat vinden jullie hiervan, is dit een redelijke prijs voor het stuk montage?
Ik heb zelf niet zo'n bad, maar toch veel verhalen gehoord hoe moeilijk het is dat boven te krijgen. Je hebt nergens grip op zo'n bad, het formaat is zeer onhandig en dan ook nog een draai moeten maken. En dat met 140 kilo.

Maar anderzijds zijn er vast die het wel gelukt is.

Als je een kraan kunt regelen is het via een raam op de verdieping een heel stuk makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Guido7619 en @Kubusje : Over grip op het bad krijgen: solid surface is inderdaad glad, maar met een stel goed passende handschoenen (niet te los) van echt goede kwaliteit met rubber nopjes oid over de vingers en handpalm zou je genoeg grip moeten krijgen erop.

Neemt niet weg dat het een loodzwaar onding is en je heel erg goed moet plannen hoe je het je huis in krijgt. Out of the box denkend als via de trap niet gaat: Veel badkamers boven hebben een draaikiepraam in schuin dak, is dat groot genoeg? Dan kan je tijdelijk het raam eruit halen en een kraan huren om het bad erin te laten zakken (wel 'neus' eerst). Ja dat kost geld, maar als ik je post zo las Kubusje, zit je al zo richting de 5k. Dat is eigenlijk puur voor een bad plaatsen best een bizar bedrag (al hebben wij dat ook met een badkamer+slaapkamer realiseren voor 30k), maar in het totaalbedrag valt de huur dan weer mee, denk dat je er met een paar honderd euro wel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Kubusje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:26:

Het voordeel van solid surface is dat je plekjes/vlekjes er gemakkelijk af kunt krijgen door licht te schuren met speciaal schuurpapier.
Ik heb me bij X2o laten vertellen dat dit niet het geval is bij gekleurd solid surface materiaal.( Zij verkopen ook wastafels in kleur van solid surface.)
Dus dat ‘voordeel’ van solid surface als materiaal heb je niet.
Ter overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter

[Afbeelding]
Toch eens een vraagje; kun je eens nagaan hoe het infrezen van leidingen en de inbouwdoos jullie (tegelzetter/installateur) is bevallen? Onze tegelzetter heeft vermoedelijk niet de juiste materiaal voor onze betonnen muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:15:
[...]

Ik betwijfel of er grotere perfectionistische zeikerds zijn dan ik, maar sanitairwinkel doet uiteindelijk tot nog toe wat ze beloven, sterker nog, boven verwachting. Liep de planning anders (leveringsvertraging) hebben ze toch nog met succes alles op alles gezet een meubel 4 weken eerder te leveren.

Je waarschuwing is dus gewoon onterrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
ViezeVis schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:38:
[...]

Toch eens een vraagje; kun je eens nagaan hoe het infrezen van leidingen en de inbouwdoos jullie (tegelzetter/installateur) is bevallen? Onze tegelzetter heeft vermoedelijk niet de juiste materiaal voor onze betonnen muur.
Heeft mijn vader helemaal zelf gedaan. Enige aan de badkamer wat wij hebben uitbesteed is het tegelwerk. Voor het frezen van de leidingen een goedkope sleuvenfrees van Vonroc gehaald. De inbouwkraan hebben we in een kalkzandsteen muur ingebouwd. Daarvoor heeft die eerst gaten geboord met een steenboor en daarna het benodigde verder uitgehakt. Tegelzetter heeft vervolgens alles weer dichtgesmeerd (wilde die graag zelf doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Alvast excuus voor deze offtopic post.. Wordt meer een project topic zo, maar goed :-)
ViezeVis schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:38:
[...]

Ik heb alles zelf gedaan. Ytong/kalk frees je er zo met een accuschroefmachine een een 30 mm spieboor doorheen. Oefening baart kunst. Of je boort allemaal rondjes van 30 mm aan elkaar zeg maar.
Kunt het hier op de ingezoomde foto wel een beetje zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbylrsjq6ZD4u-ZzvMfclqSn-f8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8RcMxFVlXvzUaIpT4FZInEz.jpg?f=fotoalbum_large

Dozenboor van 76 mm, zelfde verhaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtSQDrFt8645OFw87F9nh7mueEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTn7OGScezQGI2ahL6M0bOq7.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de beton iets meer uit de kast halen. Een slijp tol 125mm diamantschijf en een 4 Joule breekhamer. Voor de dozen een 82mm diamantboor gekocht. En geloof me onze muur (massief betonplaat 200 mm dik) is echt kei kei hard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1vSOYFCLJJKLQp4ZmvLtD7xDhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgGbOH7hBY0Oz2YTXPEveIxx.jpg?f=fotoalbum_large

Zon frees met dubbelschijf vind ik maar onhandig, en je moet een flink apparaat hebben wil je daarmee door een harde muur gaan. Ik raad het je niet aan. Als je echt veel moet slijpen huur dan een goede (watergekoelde) machine bij Boels oid.

[ Voor 34% gewijzigd door martinus83 op 17-04-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:38:
Alvast excuus voor deze offtopic post.. Wordt meer een project topic zo, maar goed :-)

[...]

Ik heb alles zelf gedaan. Ytong/kalk frees je er zo met een accuschroefmachine een een 30 mm spieboor doorheen. Oefening baart kunst. Of je boort allemaal rondjes van 30 mm aan elkaar zeg maar.
Kunt het hier op de ingezoomde foto wel een beetje zien.
[Afbeelding]

Dozenboor van 76 mm, zelfde verhaal:
[Afbeelding]

Voor de beton iets meer uit de kast halen. Een slijp tol 125mm diamantschijf en een 4 Joule breekhamer. Voor de dozen een 82mm diamantboor gekocht. En geloof me onze muur (massief betonplaat 200 mm dik) is echt kei kei hard.

[Afbeelding]

Zon frees met dubbelschijf vind ik maar onhandig, en je moet een flink apparaat hebben wil je daarmee door een harde muur gaan. Ik raad het je niet aan. Als je echt veel moet slijpen huur dan een goede (watergekoelde) machine bij Boels oid.
Phoe, ziet eruit als een beste klus hahah. Maandag komt de tegelzetter. Ben benieuwd waar hij mee komt en wat hij aan apparatuur evt. nodig heeft. Voor het toilet lijkt het mee te vallen maar voor de badkamer moet er toch een forse inbouwdoos in de muur gefreesd worden. Dat zal niet meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 09:53
[...]

Ondaks alle andere goede ervaringen hier ben ik ook erg ontevreden over de aftersales daar. Ik schreef er al over in mijn verbouw verslagje.
jelveen schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:44:
[...]

* Kras op het frame van de douchewand. Sanitairwinkel wilde het niet oplossen omdat we het niet binnen 48 na levering gemeld hadden (blijkbaar moet je alles meteen uit de verpakking trekken 8)7 ). En de aannemer kon eigenlijk niet wachten met installeren ivm de planning. Na wat ruzie gemaakt te hebben met de winkel uiteindelijk gratis een rekje (a 200,-) van de winkel gekregen. Kras accepteren we dus maar.
Blijven natuurlijk allemaal individuele gevallen en overal gaat wel eens iets mis. maar ik blijf erbij dat het raar is dat je als beleid hebt dat beschadigingen binnen 48 uur gemeld moeten worden en je er anders helemaal niks meer aan doet. Ik koop er dus op basis van mijn ervaring ook niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door jelveen op 18-04-2024 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 00:11
Het is toch duidelijk aangegeven op de website dat je schade binnen 48 uur moet melden én het staat ook nog op de verzenddoos en leveringsbon... Je doet een bestelling van x honderd of duizend euro en neemt dan niet de moeite om het artikel even uit te pakken en te controleren op beschadigingen. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
Ehm.... nee. Natuurlijk niet. Ik zit midden in een verbouwing en pak de spullen uit als ik ze nodig heb. De hele douchewand uit de verpakking trekken die ik pas twee weken later nodig heb lijkt me juist vragen om beschadigingen. Als de verpakking nog helemaal in takt is (geen butsen en scheuren) ga ik er vanuit dat er op het product zelf ook geen krassen zitten.
En dan nog: het leveren van een onbeschadigd product is de verantwoordelijkheid van de winkel, niet die van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bobmeister schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:50:
Het is toch duidelijk aangegeven op de website dat je schade binnen 48 uur moet melden én het staat ook nog op de verzenddoos en leveringsbon... Je doet een bestelling van x honderd of duizend euro en neemt dan niet de moeite om het artikel even uit te pakken en te controleren op beschadigingen. :?
Stond niks op de doos of de bon.
En ik heb het binnen 48u gemeld en wacht nu al 4 dagen op reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

jelveen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:57:
Ehm.... nee. Natuurlijk niet. Ik zit midden in een verbouwing en pak de spullen uit als ik ze nodig heb. De hele douchewand uit de verpakking trekken die ik pas twee weken later nodig heb lijkt me juist vragen om beschadigingen. Als de verpakking nog helemaal in takt is (geen butsen en scheuren) ga ik er vanuit dat er op het product zelf ook geen krassen zitten.
En dan nog: het leveren van een onbeschadigd product is de verantwoordelijkheid van de winkel, niet die van mij.
Fout. Als jij de reclamatietermijn laat verstrijken, mag de leverancier er ook vanuit gaan dat de kras bij jou is ontstaan. Je kan de leverancier niet oneindig verantwoordelijk houden, ergens moet een leverancier een grens trekken. Als je je spullen niet direct kan controleren bij binnenkomst, kan je er ook voor kiezen de spullen pas te laten leveren op het moment dat je ze wel kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Fanta schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:02:
[...]

Fout. Als jij de reclamatietermijn laat verstrijken, mag de leverancier er ook vanuit gaan dat de kras bij jou is ontstaan. Je kan de leverancier niet oneindig verantwoordelijk houden, ergens moet een leverancier een grens trekken. Als je je spullen niet direct kan controleren bij binnenkomst, kan je er ook voor kiezen de spullen pas te laten leveren op het moment dat je ze wel kan controleren.
Ja? Dus als jij maandag een tv koopt, deze op donderdag pas uit de doos haalt en installeert, dan mag je ook niet meer klagen als hij het niet doet? Gelukkig werkt dat zo niet.

Ik heb uiteindelijk ook gewoon gelijk gekregen gelukkig. En een oplossing waar ik nu tevreden over ben. De reden om daar niks meer te kopen is dat die oplossing pas kwam nadat ik "ruzie" gemaakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
jelveen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:22:
[...]

Ja? Dus als jij maandag een tv koopt, deze op donderdag pas uit de doos haalt en installeert, dan mag je ook niet meer klagen als hij het niet doet? Gelukkig werkt dat zo niet.

Ik heb uiteindelijk ook gewoon gelijk gekregen gelukkig. En een oplossing waar ik nu tevreden over ben. De reden om daar niks meer te kopen is dat die oplossing pas kwam nadat ik "ruzie" gemaakt had.
'Het niet doen' of 'schade' is wel echt een wereld van een verschil. En in het geval van fysieke schade zou je m.i. echt wel in staat moeten zijn om conform de leveringsvoorwaarden binnen 48 uur een product te controleren. Het is echter anders als je het product gebruikt (of monteert) en er dan achter komt. Dat wordt wel een heel lastige discussie.

Volgens de wet mag je defecten tot 2 maanden na constatering melden (BW7 https://wetten.overheid.n...ontdekking%20tijdig%20is.)
[...] indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. [...]
Of je 48 uur dan redelijk vind, dat is denk ik per situatie verschillend. Zie bijvoorbeeld deze uitspraak: https://www.degeschillenc...t-gemeld-klacht-ongegrond.
'
Eigenlijk wel een interessante vraag voor @fopjurist ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
Mooie genuanceerde reactie @ViezeVis (in een discussie die bijna in loopgraven leek te verzanden :-) ). Ik ga je linkjes eens lezen vanmiddag.

Er is natuurlijk ook een verschil tussen na levering en na constatering. Ik heb de schade op de dag van constatering gemeld uiteraard.

Ik vond het in ieder geval niet redelijk en vond gelukkig iemand met verstand van zaken die me daarin bij wilde staan totdat de winkel bereid was ons toch iets tegemoed te komen. Ben nu vooral erg blij met de mooie badkamer!

[ Voor 15% gewijzigd door jelveen op 18-04-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

jelveen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:45:
en vond gelukkig iemand met verstand van zaken
Dit vind ik dan weer een vreemde uitspraak. Jij bent degene die de levervoorwaarden van jouw leverancier negeert. Wat jij (of iemand die er volgens jou verstand van heeft) vindt is helemaal niet relevant, bij zaken doen hoort afspraken maken, die liggen deels vastgelegd in algemene voorwaarden van het bedrijf waar je zaken mee wilt doen. Dat het bedrijf je achteraf toch tegemoet komt is voor jou heel erg fijn, maar absoluut niet vanzelfsprekend. Het is jammer dat dit soort tegemoetkomingen blijkbaar nodig is om nog positieve reviews te ontvangen. Hou je je als bedrijf gewoon aan de regels, dan ben je ineens een k*tbedrijf en krijg je negatieve reviews.

P.S. Ja ik werk in het wereldje. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Daiov97 Hoe hoog is jullie nis eigenlijk? Is dat een standaardmaat?

@martinus83 hebben jullie ook over bestaande tegellijm gelijmd, en hadden jullie ook een maandlandschap op de vloer omdat de tegels in de specie gelegd waren? Zo lijkt 't wel namelijk.

[ Voor 57% gewijzigd door ViezeVis op 18-04-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:20
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
Ik vindt het ook wel redelijk onhandig om een grote doos als bv. douchewand te controleren op schade als je deze voorlopig nog niet nodig hebt.

Zo'n douchewand uitpakken en m later weer in de doos zien te krijgen is ook juist vragen om schade.

Maar als er schade aan de verpakking te zien zou zijn zou ik het wel doen. Anders mooi dicht laten zitten.

Anderzijds snap ik de winkel ook wel weer hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Mooi ontwerp.
Geen idee wat de afmetingen van de ruimtes zijn, dus kan ik niet echt oordelen of deze schaal klopt. De meubels en accesoires lijken me klein tov de ruimte waar ze in geplaatst zijn.

Ook zou ik eens goed kijken naar het muurtje in jullie badkamer. Die lijkt me erg dun.
Hoe je in zo'n dun muurtje alles wilt inbouwen vraag ik me dan af. Op je render lijkt het bijvoorbeeld alsof de bediening van de douche recht achter het stopcontact van je badkamer meubel zit. 1 Ding in zo'n dun muurtje plaatsen is al tricky, maar 2 dingen back-to-back lijkt me onmogelijk.

P.S. en mist de regendouche in je render? Ik zie volgens mij alleen een glijstang met handdouche.
P.S. 2; als ik kijk naar de stopcontacten die je intekent zou ik die bij het wastafel meubel met een klepje nemen. Dus spatwater bestendig; je wilt daar geen open stopcontacten hebben hangen lijkt me. En het stopcontact van de radiator kan vermoedelijk achter de radiator worden weggewerkt; dat kan vermoedelijk wel met een platte stekker.

[ Voor 23% gewijzigd door m181087 op 18-04-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
m181087 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:20:
[...]

Mooi ontwerp.
Geen idee wat de afmetingen van de ruimtes zijn, dus kan ik niet echt oordelen of deze schaal klopt. De meubels en accesoires lijken me klein tov de ruimte waar ze in geplaatst zijn.

Ook zou ik eens goed kijken naar het muurtje in jullie badkamer. Die lijkt me erg dun.
Hoe je in zo'n dun muurtje alles wilt inbouwen vraag ik me dan af. Op je render lijkt het bijvoorbeeld alsof de bediening van de douche recht achter het stopcontact van je badkamer meubel zit. 1 Ding in zo'n dun muurtje plaatsen is al tricky, maar 2 dingen back-to-back lijkt me onmogelijk.

P.S. en mist de regendouche in je render? Ik zie volgens mij alleen een glijstang met handdouche.
Achter dat muurtje zit inbouw reservoir van de toilet. Ik vermoed dat ze dat ook gaan gebruiken om de leidingen naar de douche te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Flix20 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:23:
[...]

Achter dat muurtje zit inbouw reservoir van de toilet. Ik vermoed dat ze dat ook gaan gebruiken om de leidingen naar de douche te brengen.
Mijn punt is meer: check even hoeveel zaken in dat muurtje achter het badkamermeubel moeten worden ingebouwd.
2 inbouw wastafelkranen
2 inbouw stopcontacten
1 inbouw nis voor de douche
1 inbouw bedieningspaneel voor de douche
En dan moeten je meubel en de spiegels nog vastgeboord worden.

Zo lijkt het op de render dus alsof het stopcontact (die linksboven het wastafelmeubel) gevaarlijk dicht bij de douche bediening zit aan de andere kant van de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Ik zou het meubel aan de andere wand doen, dan kun je ook een veel groter meubel nemen.

En anders die muurtjes flink dik en niet van die ielige wandjes. Mag best een beetje body hebben met zoveel ruimte.

En dan heb je genoeg ruimte om alles in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
m181087 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:20:
[...]

Mooi ontwerp.

P.S. 2; als ik kijk naar de stopcontacten die je intekent zou ik die bij het wastafel meubel met een klepje nemen. Dus spatwater bestendig; je wilt daar geen open stopcontacten hebben hangen lijkt me. En het stopcontact van de radiator kan vermoedelijk achter de radiator worden weggewerkt; dat kan vermoedelijk wel met een platte stekker.
Thnx, de wand tussen WC en douche is 100mm, de wand van het meubel is 150mm dik, zou dik genoeg moeten zijn volgens de installateur.
Er zit geen regendouche in, gewoon een 'normale' douche met de bediening aan de voorzijde.

Met betrekking tot de WCD's is wel een goede, ik ga het eens navragen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
FabianGTI schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:41:
[...]

Thnx, de wand tussen WC en douche is 100mm, de wand van het meubel is 150mm dik, zou dik genoeg moeten zijn volgens de installateur.
Er zit geen regendouche in, gewoon een 'normale' douche met de bediening aan de voorzijde.

***members only***
Jeetje, wat een balzaal. Mooi hoor, zoveel ruimte; dan snap ik dat de meubels wat wegvallen in je render.

Maar zoals @Guido7619 ook aangeeft, zou ik overwegen voor een iets dikkere wand te gaan waar het meubel aan komt te hangen. Je hebt de ruimte. Naast de kranen, douchebediening, stopcontacten en inbouwnis moeten ook nog de stroom, waterafvoer en warm- en koud water in die muur. Ik zou dat spannend vinden.

Nog een laatste tip vwb stopcontacten. Als je toch al stroom naar de radiator laat trekken, misschien een extra (dubbel) stopcontact laten maken in de hoge kast? Kun je daar uit het zicht mooi je tandenborstels/scheerapparaat/whatever opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:03

Rzaan

Altijd zoekende

martinus83 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:14:
[...]

Ik betwijfel of er grotere perfectionistische zeikerds zijn dan ik, maar sanitairwinkel doet uiteindelijk tot nog toe wat ze beloven, sterker nog, boven verwachting. Liep de planning anders (leveringsvertraging) hebben ze toch nog met succes alles op alles gezet een meubel 4 weken eerder te leveren.

Je waarschuwing is dus gewoon onterrecht.
Er zijn altijd 2 partijen in een geschil. Maar sommige mensen lukt het om met iedereen gedoe te krijgen. Aan wie zou dat dan liggen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

FabianGTI schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:41:
[...]

***members only***
Ik zou ook een wcd in de hoge kast doen.
Mooier om daar je spul op te laden of kun je een speaker kwijt of wat anders

Hoi!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makrolon
Fanta schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:56:
[...]

Dit vind ik dan weer een vreemde uitspraak. Jij bent degene die de levervoorwaarden van jouw leverancier negeert. Wat jij (of iemand die er volgens jou verstand van heeft) vindt is helemaal niet relevant, bij zaken doen hoort afspraken maken, die liggen deels vastgelegd in algemene voorwaarden van het bedrijf waar je zaken mee wilt doen. Dat het bedrijf je achteraf toch tegemoet komt is voor jou heel erg fijn, maar absoluut niet vanzelfsprekend. Het is jammer dat dit soort tegemoetkomingen blijkbaar nodig is om nog positieve reviews te ontvangen. Hou je je als bedrijf gewoon aan de regels, dan ben je ineens een k*tbedrijf en krijg je negatieve reviews.

P.S. Ja ik werk in het wereldje. O-)
Nee, die 48 uur is onrealistisch. Helaas hebben veel badkamer boeren zon achterlijke termijn.

Als je klein woont, en je je halve huis vol hebt staan met badkamer spullen, dan is het niet te doen alles uit te pakken en rondom te controleren. Daarbij is het daarna oningepakt veel gevoeliger voor schades.

Dus niet meer dan terecht dat mensen als ze iets constateren na die 48 uur t hogerop zoeken om toch nieuwe spullen te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bij mij wordt na zelf weer gebeld te hebben de wc pot volgende week omgeruild.

Dus uiteindelijk komt het bij sanitairwinkel.nl ook wel goed. Maar ik zie wel de nodige verbeterpunten qua service en terugkoppeling dat geen extra mankracht hoeft te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ViezeVis schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:41:
@Daiov97 Hoe hoog is jullie nis eigenlijk? Is dat een standaardmaat?

@martinus83 hebben jullie ook over bestaande tegellijm gelijmd, en hadden jullie ook een maandlandschap op de vloer omdat de tegels in de specie gelegd waren? Zo lijkt 't wel namelijk.
Alle losse lijm verwijderen uiteraard. Met plamuur mes en met de Fein overal overheen gegaan.

Vloer is erg glad, heb de hele dekvloer er uit gehaald. Tegels waren bij mij in de tegelijm, op vloerverwarming folie gelegd.

Ondertussen stapje verder :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwrtAaxefj8Fs7WjT6l2I5oRvfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60jgWy4l8DK0OMnOkYElQNSA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1708tjXJmIORkdKnCgOIXvv0eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvRC2OEkBdfU69UbSemuDkpi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
m181087 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:22:
[...]

Jeetje, wat een balzaal. Mooi hoor, zoveel ruimte; dan snap ik dat de meubels wat wegvallen in je render.

Maar zoals @Guido7619 ook aangeeft, zou ik overwegen voor een iets dikkere wand te gaan waar het meubel aan komt te hangen. Je hebt de ruimte. Naast de kranen, douchebediening, stopcontacten en inbouwnis moeten ook nog de stroom, waterafvoer en warm- en koud water in die muur. Ik zou dat spannend vinden.

Nog een laatste tip vwb stopcontacten. Als je toch al stroom naar de radiator laat trekken, misschien een extra (dubbel) stopcontact laten maken in de hoge kast? Kun je daar uit het zicht mooi je tandenborstels/scheerapparaat/whatever opladen.
Betreft een nieuwbouw huis, we hebben de badkamer juist weer wat verkleind want deze werd echt veelte groot, al is het soms lastig bepalen op een tekening, dan lijkt alles klein.

De dikkere wand ga ik even overleggen met de aannemer, ik wil het inderdaad wel stevig hebben.

Met betrekking tot de extra WCD (@EWK ), gaan we meenemen, dat is wel handig inderdaad om te hebben.
De kastenwand ga ik zelf maken, maar even snel een schets van maken zodat we het stroompunt kunnen bepalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Makrolon schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:55:
[...]

Nee, die 48 uur is onrealistisch. Helaas hebben veel badkamer boeren zon achterlijke termijn.

Als je klein woont, en je je halve huis vol hebt staan met badkamer spullen, dan is het niet te doen alles uit te pakken en rondom te controleren. Daarbij is het daarna oningepakt veel gevoeliger voor schades.

Dus niet meer dan terecht dat mensen als ze iets constateren na die 48 uur t hogerop zoeken om toch nieuwe spullen te krijgen.
Dat iemand klein woont is toch helemaal niet van belang voor de overeenkomst? Dat is gevalletje jouw pakkie aan. Daar kan je je als leverancier geen rekening mee houden noch zou dat hoeven.

Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat als je iets geleverd krijgt, alles even rondloopt en controleert. Zeker als je net voor duizenden euro's aan materiaal geleverd hebt gekregen.

Ik persoonlijk laat de transporteur wachten om een rondje rondom alle verpakkingen te doen voordat ik teken voor ontvangst.
Als er ergens op een verpakking een buts/kras/whatever zit, open ik de doos om het te inspecteren.
Is het product daarin in orde, dan oke. Zit daar iets op, gaat accepteer ik het niet en mag de transporteur het weer mee nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 19-04-2024 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:34
Flix20 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:58:
[...]

Dat iemand klein woont is toch helemaal niet van belang voor de overeenkomst? Dat is gevalletje jouw pakkie aan. Daar kan je je als leverancier geen rekening mee houden noch zou dat hoeven.

Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat als je iets geleverd krijgt, alles even rondloopt en controleert. Zeker als je net voor duizenden euro's aan materiaal geleverd hebt gekregen.

Ik persoonlijk laat de transporteur wachten om een rondje rondom alle verpakkingen te doen voordat ik teken voor ontvangst.
Als er ergens op een verpakking een buts/kras/whatever zit, open ik de doos om het te inspecteren.
Is het product daarin in orde, dan oke. Zit daar iets op, gaat accepteer ik het niet en mag de transporteur het weer mee nemen.
Dan doe je toch precies hetzelfde. Onze mede tweaker geeft toch aan dat hij alle dozen heeft gecontroleerd en dat daar geen beschadigingen waren. Vervolgens komt de douchewand met een kras uit een onbeschadigde doos. Jij zou dan dus hetzelfde probleem hebben gehad, want je hebt ook niet alles meteen uitgepakt en weer terug in de dozen gedaan.

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
De Sonneman schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:14:
[...]

Dan doe je toch precies hetzelfde. Onze mede tweaker geeft toch aan dat hij alle dozen heeft gecontroleerd en dat daar geen beschadigingen waren. Vervolgens komt de douchewand met een kras uit een onbeschadigde doos. Jij zou dan dus hetzelfde probleem hebben gehad, want je hebt ook niet alles meteen uitgepakt en weer terug in de dozen gedaan.
Ik check ook alles binnen de dozen, ook of alles compleet is;
Flix20 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:58:
[...]

Had ik wat duidelijker kunnen omschrijven.
Alleen dat doe ik niet als de transporteur nog binnen staat.

Pagina: 1 ... 105 ... 123 Laatste