Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 12 ... 127 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:57
@Da_maniaC Waar staat het huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

In de nabije omgeving van Tilburg.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:26
Da_maniaC schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:08:
[...]

In de nabije omgeving van Tilburg.
http://www.geimerinstallatie.nl/
http://www.installatiebedrijfijpelaar.nl/
https://www.facebook.com/bijvank.totaal (is vorige maand voor zichzelf begonnen; via-via kennis van me en zijn site e.d. zijn nog niet op orde maar kan je wel aan contactgegevens helpen)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Zijn bezig met nieuwbouw woning dus qua opzet afhankelijk van 3D en showrooms.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rwODb7K_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Dit is ons ontwerp. Enige zorg is de ruimte tussen wasbak(die we gaan vervangen voor een meubel van 60cm breed en de diepte kan variabel zijn) en de wc.
Ik kom uit op nog 55-60 cm ruimte tussen wastafel en wc, is dit voldoende?
Ons huidige badkamer heeft een compleet andere vorm dus geen referentie materiaal.

Andere optie is badkamer 40cm vergroten(kost 50cm, incl muur, van de aangrenzende (kinder)slaapkamer) maar slaapkamer verkleinen voor badkamer waar je, in verhouding, minder lang in verblijft lijkt ons zonde.

Logische indeling/ verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillstone
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 17:57
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:27:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Zegt de Kuna lijn van Bruynzeel je iets, of is deze nadat je er hebt gewerkt ontwikkeld?
Hoe kom ik erachter of de Kuna A, B of C kwaliteit betreft?
er is een hoop veranderd in die 7 jaar, eigenlijk in de afgelopen 3 jaar. en nee ik heb er niet gewerkt, maar helaas wel in assortiment gehad. Grootste probleem bij hun waren twee dingen. de spiegelkast deuren kegelde er uit na een jaar en alle kranen en douche lekte na een half jaar. En dan de service, belachelijk slecht. Ik zou zeggen doe maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillstone
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 17:57
hsslt schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:17:
[...]

Einde van dit jaar (oplevering huis is Q4, 2018) omgeving Rotterdam. Toevallig nog tips voor aannemers?
Probeer eens in de omgeving Hoekse waard. Ik werk zelf met externe installateurs, en weet dat in Rotterdam niet te vinden is. Rotterdam Noord (blijdorp) is een bubbel geweest vorig jaar (sept tot dec), en iedereen zit daar zeker vol tot mrt 2019. Voor sanitair kan ik je altijd wel helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:01

d0s

sssst

Stancke schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:04:
We hadden graag onderstaande wastafel + kasten in onze badkamer gehad. Prijs laten maken, weliswaar op maat, 4800€ alstublieft 8)7

Iemand die weet waar ze dat zouden verkopen in een winkel? De afmetingen die wij nodig hebben zijn gewoon min of meer standaard maat dus wie weet dat er een fabrikant dit in het gamma heeft...

https://imgur.com/a/ERUF7jp
Kijk eens bij X2O badkamers. Die hebben precies zo'n serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 16:05
Henvar schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:22:

[afbeelding]

Dit is ons ontwerp. Enige zorg is de ruimte tussen wasbak(die we gaan vervangen voor een meubel van 60cm breed en de diepte kan variabel zijn) en de wc.
Ons huidige badkamer heeft een compleet andere vorm dus geen referentie materiaal.

Andere optie is badkamer 40cm vergroten(kost 50cm, incl muur, van de aangrenzende (kinder)slaapkamer) maar slaapkamer verkleinen voor badkamer waar je, in verhouding, minder lang in verblijft lijkt ons zonde.

Die koof in de badkamer achter het toilet, ik neem aan dat die doorloopt tot het plafond en daar diverse leidingen inzitten ? Zo ja, komt je inbouwreservoir dan niet tegen die koof aan wat nog eens ca 20 cm toevoegd aan de al 42 cm van de huidige koof ? Of zit in deze tekening je inbouwreservoir al in die koof verwerkt ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Freubel schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:56:
[...]

Die koof in de badkamer achter het toilet, ik neem aan dat die doorloopt tot het plafond en daar diverse leidingen inzitten ? Zo ja, komt je inbouwreservoir dan niet tegen die koof aan wat nog eens ca 20 cm toevoegd aan de al 42 cm van de huidige koof ? Of zit in deze tekening je inbouwreservoir al in die koof verwerkt ?
Klopt de koof loopt door tot plafond.
Het inbouwreservoir van de wc zal in koof worden verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 15:56
En die koof kan niet wat minder diep worden?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Henvar schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:03:
[...]

Klopt de koof loopt door tot plafond.
Het inbouwreservoir van de wc zal in koof worden verwerkt.
Wat zijn de originele afmetingen van die koof ?
Vaak worden die koven gemaakt van cellenbeton of ytong blokken. Je zou een gat kunnen boren in de koof om te kijken waar hij exact van gemaakt is en vervolgens kijken of je hem eventueel met watervast multiplex kunt aftimmeren. Zou je dan een UP720 van Geberit nemen heb je een reservoir van een kleine 8 cm dik. Dus je pakt een kleine 8 cm van het reservoir, een kleine 5 cm van de totale koofdikte is samen toch 13 cm. Zou je dan ook nog een (bv) Catalano Sfera 50 pakken dan steel je daar ook weer 6 cm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Wij hebben een lastminute aanvullende optie gekregen om de warmtewisselaar (stadsverwarming) up te graden van een CW4 naar CW5 of 6. Wij hebben voor de CW6 gekozen. Het gaat dus van 8 liter pm naar 12 liter.

Ik dacht dat ik er met de douche al uit was (Hotbath IBS4a met een douchekop van 20cm). Door de upgrade naar CW6 wil ik dus ook naar een andere douche met grotere douchkop kijken. Nu vinden wij een inbouw douchekop (een plaat) erg mooi. Volgens mij heet dat een stortdouche. Maar is de CW6 daar voldoende voor? Dus 12 liter per minuut. Daarnaast een tip voor een dergelijke douche (graag alleen A merk)? Want had al sets gezien van €500, maar B merk en denk dat ik dat beter kan laten.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Xtince schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 00:47:
Wij hebben een lastminute aanvullende optie gekregen om de warmtewisselaar (stadsverwarming) up te graden van een CW4 naar CW5 of 6. Wij hebben voor de CW6 gekozen. Het gaat dus van 8 liter pm naar 12 liter.

Ik dacht dat ik er met de douche al uit was (Hotbath IBS4a met een douchekop van 20cm). Door de upgrade naar CW6 wil ik dus ook naar een andere douche met grotere douchkop kijken. Nu vinden wij een inbouw douchekop (een plaat) erg mooi. Volgens mij heet dat een stortdouche. Maar is de CW6 daar voldoende voor? Dus 12 liter per minuut. Daarnaast een tip voor een dergelijke douche (graag alleen A merk)? Want had al sets gezien van €500, maar B merk en denk dat ik dat beter kan laten.
Dank!
De aangegeven 12 liter zou de minimale hoeveelheid zijn. Gemiddeld leveren ze op 38 graden ca 20 liter aan.
In de catalogus van Hotbath kun je de doorstroomtabellen zien van de verschillende maten douches.
http://www.hotbath.nl/catalogus
De IBS4 heeft overigens ook als optie een 30cm hoofddouche en plafondsteun.

[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 02-06-2018 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Freubel schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 07:53:
[...]

De aangegeven 12 liter zou de minimale hoeveelheid zijn. Gemiddeld leveren ze op 38 graden ca 20 liter aan.
In de catalogus van Hotbath kun je de doorstroomtabellen zien van de verschillende maten douches.
http://www.hotbath.nl/catalogus
De IBS4 heeft overigens ook als optie een 30cm hoofddouche en plafondsteun.
Thanks, dacht toch echt dat het maximale waarden betrof. Maar dank! Zal eens rondbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 20:19

JustDutch

was ambtenaar :)

[afbeelding]

Je kunt ook een minder diep toilet nemen. Zoek eens op verkort inbouwtoilet.

Forza Mucca

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik ben even op zoek naar wat advies. Wij zijn een heel eind betreffende de indeling en sanitair voor onze badkamer (eerder al gepost).

Nu twijfelen we over het formaat tegels. We willen op de vloer 80x80. Komt ook allemaal mooi uit qua maat, nergens echt kleine strookjes.

We willen op de muur van het bad grote tegels van 120x120 met motief, type Fondovalle Portland Hood. Dit patroon komt ook tegen de muur van de douchekop.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/cc/7d/7e/cc7d7e8cfb05ad9465828f17ec8a9a3b.jpg

De rest van de tegels zijn de muren zijn de normale Portland Hood zonder motief.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/138922/files/180620984/800x700x2/fondovalle-vloertegel-portland-20-hood-80x80-cm.jpg

De opties:

overal 80x80, sluit overal mooi aan behalve op 120x120 muur
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8ojB2Jx.png

80x40 op de muren, sluit mooi aan op de 120x120 muur
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vNQtFXK.png

60x60 komt niet mooi uit in de breedte en daarnaast verspringen dan overal de voegen.

Zou het storend zijn dat de voegen richting de 'bad muur' niet mooi aansluiten? Wat is jullie mening over 80x80 op de muur?

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 09-06-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik vind de 80x40 op de muren mooier, alles 80x80 is wel erg groot.

Die houtkleurige douchebak uit de eerste foto is wel erg gaaf, enig idee waar zoiets te verkrijgen is? Kwam er met Google niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01

orf

d0s schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:54:
Ik ben even op zoek naar wat advies. Wij zijn een heel eind betreffende de indeling en sanitair voor onze badkamer (eerder al gepost).

Nu twijfelen we over het formaat tegels. We willen op de vloer 80x80. Komt ook allemaal mooi uit qua maat, nergens echt kleine strookjes.

We willen op de muur van het bad grote tegels van 120x120 met motief, type Fondovalle Portland Hood. Dit patroon komt ook tegen de muur van de douchekop.

[afbeelding]

De rest van de tegels zijn de muren zijn de normale Portland Hood zonder motief.

[afbeelding]

De opties:

[afbeelding]

[afbeelding]

60x60 komt niet mooi uit in de breedte en daarnaast verspringen dan overal de voegen.

Zou het storend zijn dat de voegen richting de 'bad muur' niet mooi aansluiten? Wat is jullie mening over 80x80 op de muur?
Hoe werkt dat met voegen? Bij de 40x80 heb je 2 extra voegen ten opzichte van 120x120. Als dat 3 mm is, kom je op 120,6 cm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[afbeelding]

Is die ruimte áchter het toilet niet minstens 2x wat 'ie moet zijn?
Dan is je ruimteprobleem meteen opgelost, zonder een verkort toilet. :) (Met een verkort toilet hou je nóg meer ruimte over.)

Ook zou ik geneigd zijn toilet en wastafel om te wisselen. Deur in --> Toilet lijkt me een belangrijker en fijnere route dan deur in --> wastafel.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

ATCO schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:34:
Ik vind de 80x40 op de muren mooier, alles 80x80 is wel erg groot.

Die houtkleurige douchebak uit de eerste foto is wel erg gaaf, enig idee waar zoiets te verkrijgen is? Kwam er met Google niet uit.
Ik weet waar het in ieder geval te verkrijgen is: Geurts van Bergen in Gennep, daar is de foto genomen. Merk en type weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

orf schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:50:
[...]

Hoe werkt dat met voegen? Bij de 40x80 heb je 2 extra voegen ten opzichte van 120x120. Als dat 3 mm is, kom je op 120,6 cm uit.
Goed punt inderdaad, zal deze eens met de tegelzetter bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:17
Wij zijn voor houtlook wandtegel uitgekomen bij Starwood. http://www.porcelanosa.com/nl/vloertegels/starwood.php

120×60. Zelf vonden we voornamelijk de verschillende reliëfs erg mooi! Hebben Tanzania Nut, met een horizontale groef als speels effect.(Wel duurder, maar uiteindelijk valt het voor 15m2 wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:44
Nu onze zoon ouder begint te worden gaat hij regelmatig in het bad staan (helaas alleen een bad en geen douche in de badkamer). Nu hebben we een tijdje een mat in bad neergelegd, maar dat werkt toch niet helemaal. Ik ben dan ook op zoek naar een manier om in ieder geval de onderkant en een rand onderaan wat ruwer te maken, zodat hij net zo snel weg glijdt. Ik kwam uit op: http://coating.nl/antislip-coating-badkamer/
n badkuipen wordt vaak een antislip mat gebruikt. Dit kan echter oncomfortabel aanvoelen en er blijven veel bacteriën aan hechten. Ook aanslag hecht makkelijk aan deze antislip matten. Het is daarom aan te raden om in plaats van een antislip mat een coating aan te brengen in het bad. Dit voorkomt wegglijden in ligbaden en uitglijden in baden waarin men bijvoorbeeld staand doucht. Het is aan te brengen in de vorm van verf of spray. Denk er ook aan om op bijvoorbeeld de randen van het bad een coating aan te brengen. Kleine kinderen en ouderen zullen de randen ook als steun gebruiken. Speciaal voor de badkuip hebben enkele fabrikanten een doe-het-zelf pakket samengesteld.

Producten voor in de badkuipAntislip coating badkuip
Grip Antislip Basis €99,- compleet pakket voor badkuip (1,5 m2)
Een transparante tweecomponenten polyurethaan watergedragen antislip coating met optimale hechting op tegels en in plaatstalen, acryl badkuipen

Beter Bad Betergrip Antislipset €83,50 (1,5 m2)
Een transparante componenten polyurethaan watergedragen antislip coating die wordt aangebracht in bestaande baden, douchebakken en op badkamervloeren.

Lodewijk Korrelgrip €75,- (1,5 m2)
De transparante antislip korrelcoating is een twee-componenten coating op basis van epoxy in combinatie met chemische nanotechnologie (silanen met UV-additieven).
Iemand hier die ervaring heeft met dergeljike coating?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Wij hebben 2x een badmat gehad, maar zoals je schrijft is dat nogal suboptimaal. Binnen een maand zag het er niet meer uit, ondanks poetsen.

Uiteindelijk MiniTolk geleerd goed op te letten. Wel een paar keer uitgegleden natuurlijk, maar daar schrok hij alleen maar van en hij heeft er nog geen blauwe plek aan overgehouden.
Die coatings hebben we wel eens naar gekeken, maar wat ik vaak mis is informatie over het schoonhouden. Een glad oppervlak is gemakkelijker schoonhouden. Wat je nu doet is een ruw oppervlak creëren en daar blijft volgens mij gewoon meer troep in achter. Gezien wij verwachtten (en die verwachting kwam uit) dat hij snel genoeg zou leren staan en niet uitglijden hebben we het uitglijden maar als deel van de opvoeding beschouwd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Laatst online: 24-06-2023
Iemand ervaring met Mosa residential tegels? Voor ons nieuwbouwhuis worden dit de standaard tegels in het formaat 15 bij 30cm voor de wanden en 30 bij 30cm voor de vloeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 15:56
@NNCi Ik zou zeker grotere tegels overwegen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35

Gaat echt niet uitmaken. Ik had in de vorige badkamer 60x30 op de muren, waarvan 1 muur met vloertegels. De verkoper had beloofd 30=30 bij gerectificeerd. Niet dus, twee verschillende merken met een kleine afwijking daartussen. Ik merkte het verloop van de voegen te laat op en heb gewoon door getegeld. Na een dag zag ik het niet meer. Met een voeg die bij de kleur van de tegel past ga je er echt geen last van hebben.
Zeker niet als je straks een kunstwerk met 120x120 en 80x80 aan de muur hebt hangen. Zulke grote lappen keramiek hebben echt geen verband nodig voor een fraai stukje esthetica. 80x80 ja, 120x120 :9~

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Een kennis heeft mij gewezen op BVA auctions, waar regelmatig sanitair ter veiling langskomt. Maar als ik op de website kijk, dan is er niet echt veel informatie over het product (los van het feit dat je het zelf moet ophalen). Ik kan de kwaliteit dan ook niet zo goed inschatten. Iemand ervaring hiermee m.b.t. sanitair/wcs en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:10
Xtince schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:52:
Een kennis heeft mij gewezen op BVA auctions, waar regelmatig sanitair ter veiling langskomt. Maar als ik op de website kijk, dan is er niet echt veel informatie over het product (los van het feit dat je het zelf moet ophalen). Ik kan de kwaliteit dan ook niet zo goed inschatten. Iemand ervaring hiermee m.b.t. sanitair/wcs en dergelijke?
Dat zijn faillissement verkopen dus ligt aan van waar het vandaan komt.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Laatst online: 22:18
Voor ons nieuwbouwproject ook maar de keuzes gemaakt. Alles gaat via UHUW. Niet mijn voorkeur, maar als ik het casco zou laten opleveren zou ik toch duurder uitkomen.
Dit heeft met name te maken dat de badkamer klein is, en dan is alles relatief duur.
Ik merk met offertes dat de vooral de prijzen van de aannemers echt exponentieel
omhoog schieten als je net bedenkt wat bespaard te hebben met het sanitair.

Belangijkste is een mooie nis voor bij de douche, zodat er geen rekjes aan de glazen wand hangen.
T.a.v. Toilet waar het inbouw reservoir zit, bebben wij de muur niet doorgetrokken, omdat wij anders nog meer ruimte zouden verliezen.

Bdk1

Bdk3

Bdk2

Voor de tegels ligt nog een offerte bij de tegelspecialist. Zal een combinatie worden van 30x60cm tegels:
een marmeren motief voor de achterwand waar de nis in zit.
Matte witte tegels voor de overige muren en de vloer 60x60cm creme kleur. Zo blijft de kleine badkamer toch mooi licht. Zeker bij de 2.9m hoogte

Bdk4

[ Voor 6% gewijzigd door keanu_ op 24-06-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Bijgaand een update van het ontwerp van mijn badkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JBHBlhGvelB1Q5TzASQgowdX/thumb.png

Maar de wandplanken (in dezelfde kleur als de badmeubel) gaan mij €420 per plank kosten 8)7 Vind dat echt absurt, maar wil ze wel graag :P Iemand een tip waar ik ze wellicht goedkoper kan krijgen? Dan maar niet precies in dezelfde kleur als de meubel (als maar neigt naar de kleur). Kleur van meubel is trouwens Sherwood Tobacco (geweldige kleur al vind ik zelf)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

De opties:

[afbeelding]

[afbeelding]

Verspringende voegen vind ik totaal geen probleem, sterker nog; ik heb het gevoel dat voegen minder opvallen als ze verspringen dan wanneer je allemaal lange lijnen door je badkamer hebt lopen. Daarbij kunnen voegen tegenwoordig prima in bijna precies dezelfde kleur als de tegels gemaakt worden, het verspringen valt dan nog minder op.

@Xtince Wat betreft die planken, € 420 per plank lijkt mij nogal overdreven, je zou dan ruim 2k kwijt zijn voor die 5 plankjes?
Ga eens langs een fijnhouthandel; die zijn er genoeg in Nederland.
Voor € 400 kan je een flinke plank (denk 3,5 bij 0,8) kopen en dan kan je die 5 planken daar weer uit laten zagen. Dan nog beitsen in dezelfde kleur en klaar. Voor € 500 moet je een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Tehh schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:40:
[...]

Verspringende voegen vind ik totaal geen probleem, sterker nog; ik heb het gevoel dat voegen minder opvallen als ze verspringen dan wanneer je allemaal lange lijnen door je badkamer hebt lopen. Daarbij kunnen voegen tegenwoordig prima in bijna precies dezelfde kleur als de tegels gemaakt worden, het verspringen valt dan nog minder op.

@Xtince Wat betreft die planken, € 420 per plank lijkt mij nogal overdreven, je zou dan ruim 2k kwijt zijn voor die 5 plankjes?
Ga eens langs een fijnhouthandel; die zijn er genoeg in Nederland.
Voor € 400 kan je een flinke plank (denk 3,5 bij 0,8) kopen en dan kan je die 5 planken daar weer uit laten zagen. Dan nog beitsen in dezelfde kleur en klaar. Voor € 500 moet je een heel eind komen.
Goed idee! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Goed, ook maar eventjes hier melden voor wat advies. Eind september oplevering nieuwbouwwoning. Ben nu dus al een aantal weekjes aan het dubben hoe de badkamer in te richten. De badkamer is 2.00x3.00m dus niet al te groot, maar doordat de toilet apart is, zeker ook niet te klein. Net goed zullen we maar zeggen ;).

Ik heb als 'meerwerk' gekozen om de vloer niet af te laten storten, zodat de leidingen eventueel nog verlegd kunnen worden. Hierdoor ben ik nog vrij flexibel in hoe ik de badkamer wens in te delen.
Als ik de basisopstelling aanhoud (dus waar de leidingen standaard worden afgedopt), dan zou ik voor onderstaande inrichting willen gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/prpHcO4jq7sBfTAA6ZYg8yZA/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/baKwAyP0tXYW8svzO43aduyQ/medium.png
Glazen inloopdoucheInloopdouche met tussenwand (evt met open nis)

Echter heb ik even lopen spelen, en vond onderstaande inrichting ook wel iets hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9hxvYqI8erRziZLPjUgFt0wl/medium.png

Ook hierbij kan er eventueel weer een (open) nis in de tussenwand gemaakt worden voor shampoo e.d.. Enige wat mij doet twijfelen of dat de ingang wel erg 'benauwd'/krap kan aanvoelen. Zodra je binnenloopt, heb je meteen de douche rechts, waardoor het misschien allemaal wat smal aanvoelt.

Mensen misschien ervaringen met een dergelijke opstelling? Mijn gevoel zegt dat het natuurlijk beter is om een meer open ruimte te creeëren bij binnenkomst, dan zou de basisopstelling misschien wel meest verstandige zijn. Voordeel van de alternatieve opstelling is dat de bad compleet vrij bereikbaar is in de volledige lengte

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Yellowneck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:57:
Goed, ook maar eventjes hier melden voor wat advies. Eind september oplevering nieuwbouwwoning. Ben nu dus al een aantal weekjes aan het dubben hoe de badkamer in te richten. De badkamer is 2.00x3.00m dus niet al te groot, maar doordat de toilet apart is, zeker ook niet te klein. Net goed zullen we maar zeggen ;).

Ik heb als 'meerwerk' gekozen om de vloer niet af te laten storten, zodat de leidingen eventueel nog verlegd kunnen worden. Hierdoor ben ik nog vrij flexibel in hoe ik de badkamer wens in te delen.
Als ik de basisopstelling aanhoud (dus waar de leidingen standaard worden afgedopt), dan zou ik voor onderstaande inrichting willen gaan:

[afbeelding]

[afbeelding]

Echter heb ik even lopen spelen, en vond onderstaande inrichting ook wel iets hebben.

Ook hierbij kan er eventueel weer een (open) nis in de tussenwand gemaakt worden voor shampoo e.d.. Enige wat mij doet twijfelen of dat de ingang wel erg 'benauwd'/krap kan aanvoelen. Zodra je binnenloopt, heb je meteen de douche rechts, waardoor het misschien allemaal wat smal aanvoelt.

Mensen misschien ervaringen met een dergelijke opstelling? Mijn gevoel zegt dat het natuurlijk beter is om een meer open ruimte te creeëren bij binnenkomst, dan zou de basisopstelling misschien wel meest verstandige zijn. Voordeel van de alternatieve opstelling is dat de bad compleet vrij bereikbaar is in de volledige lengte
Glazen inloop douche variant, met als optie de Charley van Xenz, deze kun je namelijk ook in een hoek uitvoering krijgen, staat wat natuurlijker en is wat onderhoudsvriendelijker. De rest moet je met het ook op het wekelijkse onderhoud niet willen, kruip door sluip door hoekjes zijn nou niet bepaald fijn om schoon te mogen maken.
https://xenz.nl/assortime...4e07a1cad27/7/0/7016l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn huidige badkamer is iets kleiner en heb zelf ook de douche meteen bij de ingang. Zelfde als op jouw 3de tekening alleen dan de andere kant. Heb er eerlijk gezegd geen last van en geen gevoel dat het smal aanvoelt. Maar heb dan ook geen muurtje, uitsluitend glas. Kan me voorstellen dat het met een dichte muurtje wat krapper aan kan voelen.

Persoonlijk zou ik in voor tekening 1 gaan. Want met een kleine ruimte is een glazenwand toch wel ruimtelijker. Daarnaast is heb je voldoende ruimte voor je badmeubel. Meestal is dat toch de plek wat meer loopruimte vereist, vooral als je meerpersoons huishouden hebt en meerdere tegelijk de tanden willen poetsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Freubel schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:11:
[...]

Glazen inloop douche variant, met als optie de Charley van Xenz, deze kun je namelijk ook in een hoek uitvoering krijgen, staat wat natuurlijker en is wat onderhoudsvriendelijker. De rest moet je met het ook op het wekelijkse onderhoud niet willen, kruip door sluip door hoekjes zijn nou niet bepaald fijn om schoon te mogen maken.
https://xenz.nl/assortime...4e07a1cad27/7/0/7016l.png
Ja wordt inderdaad een hoekbad zoals de Charley van Xenz. Alleen het ontwerprogramma had dat niet als template erin zitten, dus maar even een andere gepakt ;). Thanks!
Xtince schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:12:
[...]

Mijn huidige badkamer is iets kleiner en heb zelf ook de douche meteen bij de ingang. Zelfde als op jouw 3de tekening alleen dan de andere kant. Heb er eerlijk gezegd geen last van en geen gevoel dat het smal aanvoelt. Maar heb dan ook geen muurtje, uitsluitend glas. Kan me voorstellen dat het met een dichte muurtje wat krapper aan kan voelen.

Persoonlijk zou ik in voor tekening 1 gaan. Want met een kleine ruimte is een glazenwand toch wel ruimtelijker. Daarnaast is heb je voldoende ruimte voor je badmeubel. Meestal is dat toch de plek wat meer loopruimte vereist, vooral als je meerpersoons huishouden hebt en meerdere tegelijk de tanden willen poetsen :).
Hmm, klopt, daar heb je wel gelijk, meer ruimte rondom de wastafel is prettiger dan de ruimte om het bad, die waarshcijnlijk sowieso niet vaak gebruikt gaat worden, maar willen niet later alsnog weer de badkamer aanpakken mocht het wel weer wenselijk zijn.

Zal waarschijnlijk wel de eerste opstelling (glazen wand) worden. Minste werk met leidingen verleggen en wandjes bouwen :+. De lichtschakelaar en luchtventilatieregelaar zitten standaard nl ook rechts naast het deur.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne

Als je badkamer 2 meter breed is, hoeveel ruimte heb je dan tussen je bad en badmeubel in deze lay-out?
En wat blijft daarvan over als je de lade/deurtjes open doet?
Deze lay-out zou ik door die beperkte ruimte in ieder geval nooit doen!

Optioneel zou je wellicht ook het bad langs de 2m wand (kwart slag gedraaid) plaatsen. En badmeubel, dan douche. (Of laatste 2 omwisselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DaWayne schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:19:
[...]

Als je badkamer 2 meter breed is, hoeveel ruimte heb je dan tussen je bad en badmeubel in deze lay-out?
ca 75cm
En wat blijft daarvan over als je de lade/deurtjes open doet?
Deze lay-out zou ik door die beperkte ruimte in ieder geval nooit doen!
Dat is wel een heel goed punt, toch fijn als er andere mensen er met een praktischere blik op kijken. Zelf al met zoveel dingen bezig dat ik het allemaal op zombie mode gaat :+. Hoewel het zou kunnen (lade gaat ongeveer 40cm open), is het wel erg krap inderdaad. Zal dus gewoon de basisopstelling worden.
Optioneel zou je wellicht ook het bad langs de 2m wand (kwart slag gedraaid) plaatsen. En badmeubel, dan douche. (Of laatste 2 omwisselen)
Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken. Dan zou ik twee plateautjes/nissen kunnen maken aan weerszijden van het bad zodat deze helemaal is 'ingebouwd'. Maar dan zit je natuurlijk met wastafelmeubel die dan een stuk meer richting de toegangsdeur komt waardoor je bij binnenkomst dus sneller tegen de wastafel aanloopt. Je moet dan zigzaggend door de badkamer, houd het liever zo open mogelijk bij binnenkomst.

Iets anders; hebben er hier Tweakers toevallig ervaring met vloertegeloutlet.nl? Hebben wel een leuk assortiment en veel keus. Kwaliteit tegels zijn naar eigen zeggen gewoon eerstekeus/A-kwaliteit, tot zover dat nog iets zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 27-06-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Met zo'n beperkte ruimte zou ik kijken of je niet beter in bad kunt douchen. Ja, je moet opstappen en het is misschien minder mooi, maar aan de andere kant hou je zo wel loopruimte over.

Ik vind het er érg krap uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 14:18
Wij willen onze badkamer laten doen en zijn daarvoor bij een niet nader te benoemen ''stunt'' toko geweest. (Sani richting). Prima prijs voor het materiaal kunnen bespreken en inmiddels is er een aannemer geweest voor het monteren van de hele mikmak.

Het slopen van de huidige badkamer doen we zelf. We hebben het hier over een badkamer van ca 2,5 bij 2 meter.

De aannemer gaat zorgen voor de rest.
- verleggen van alle leidingen en afvoeren en aanpassen aan het nieuwe ontwerp (alles komt op dezelfde plek)
- monteren van het toilet + inbouwen reservoir
- vloer en muur egaliseren + maken van drain + tegelen
- monteren plafond met spots
- al het sanitair monteren (douchehoek glas, toilet, radiator, kastje en wasbak)
- al het benodigde bouw materiaal

Er zal het e.a. gefreesd moeten worden in de beton muren en er zullen leidingen verlegd moeten worden.

Nu hebben we niet veel verstand van de prijzen op het moment, we zijn ervan bewust dat een aannemer een beetje kan vragen wat hij wil i.v.m. vraag en aanbod. Deze aannemer vraagt €6900 en met het redelijke basis sanitair wat we hebben uitgezocht komt het totaal plaatje dan op zo'n 11k.

Voor ons gevoel zijn zeker de kosten voor de aannemer wat aan de hoge kant. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Laatst online: 22:18
bartus1989 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:25:
Wij willen onze badkamer laten doen en zijn daarvoor bij een niet nader te benoemen ''stunt'' toko geweest. (Sani richting). Prima prijs voor het materiaal kunnen bespreken en inmiddels is er een aannemer geweest voor het monteren van de hele mikmak.

Het slopen van de huidige badkamer doen we zelf. We hebben het hier over een badkamer van ca 2,5 bij 2 meter.

De aannemer gaat zorgen voor de rest.
- verleggen van alle leidingen en afvoeren en aanpassen aan het nieuwe ontwerp (alles komt op dezelfde plek)
- monteren van het toilet + inbouwen reservoir
- vloer en muur egaliseren + maken van drain + tegelen
- monteren plafond met spots
- al het sanitair monteren (douchehoek glas, toilet, radiator, kastje en wasbak)
- al het benodigde bouw materiaal

Er zal het e.a. gefreesd moeten worden in de beton muren en er zullen leidingen verlegd moeten worden.

Nu hebben we niet veel verstand van de prijzen op het moment, we zijn ervan bewust dat een aannemer een beetje kan vragen wat hij wil i.v.m. vraag en aanbod. Deze aannemer vraagt €6900 en met het redelijke basis sanitair wat we hebben uitgezocht komt het totaal plaatje dan op zo'n 11k.

Voor ons gevoel zijn zeker de kosten voor de aannemer wat aan de hoge kant. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Normaal gesproken is de stelregel dat de kosten van de aannemer ongeveer hetzelfde zijn als je sanitair etc. Dus 50/50.
Uit mijn ervaring merk ik nu door het overschot aan mogelijkheden aan nieuwbouw dat het eerder 40/60 is (voor de aannemer de 60).
Zou sowieso gewoon nog meerdere offertes opvragen voor wat getrouwtrek om de beste offerte in jouw voordeel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 27-06-2018 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Lijkt mij, zoals Keanu_ al aangeeft, een vrij redelijke offerte. Je kan bij jezelf wel nagaan of de sanitair die je gekozen hebt in het budget segment valt, of allemaal A-merken zijn; wellicht is dat de reden voor iets schevere verhouding van installatiekosten = kosten sanitair.
Het is ook een echte aannemer en geen klusjesman van werkspot o.i.d.?

Je zou eventueel wat voorbereidend werk zelf kunnen doen. Ik weet niet hoe handig je bent, maar het inbouwreservoir plaatsen en ombouw maken is vrij eenvoudig en je hebt er bovendien geen speciaal gereedschap voor nodig. Als je dit kan, kan je eigenlijk ook zelf het plafond verlagen, is bijna hetzelfde (metalen studs, waterdichte gipsplaaten/wedi/qboard) en dan laten afwerken.

Eventueel zou je ook zelf het sanitair kunnen plaatsen achteraf. Alleen als je dan een tegels verpest bij het boren, moet je wel weer die tegelzetter terug laten komen met alle kosten van dien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 14:48
Xtince schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:52:
Ik heb wat kranen via bva gekocht, prima volgens mij 25% van de prijs (ook veel niet sanitiair gekocht). Let wel op omschrijving (b.v. nieuw produkt) in relatie tot de prijs die je wil bieden. Voor de meeste veilingen zijn er ook kijkdagen. Voor thuisbezorgd veilingen geldt herroepingsrecht. Wees ook achterdochtig m.b.t de winkelprijzen die vaak per artikel zijn vermeld, dat zijn vaak zgn. adviesprijzen, maar ja de gemiddelde badkamerboer in NL probeert je natuurlijk ook hard te foppen met prijzen.

Ik heb er ook meubels gekocht (de toko ging failliet voor levering dus kon ik mijn eerder gekochte spullen via bva alsnog terugkopen). Voor de rest is het een veilingsysyeem, dus wat de gek ervoor geeft. Doe daarom goede research, ik ben biedingen tegengekomen waar je via andere kanelen (nieuw webshop) goedkoper uit bent.

Ik heb serieus geld via bva uitgegeven en daarmee serieus geld bespaard, wel op kijkdagen geweest om kwaliteit produkt te beoordelen.

Het zijn niet allemaal failissementsveilingen, ook kanaal voor overvoorraden of regulier verkoopkanaal voor aantal bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Wij hebben enigszins vergelijkbaar werk. 12 aannemers benaderd, 6 reacties, 4 offertes gekregen (zegt al genoeg): 15.500,- / 9.700,- / 7.800,- / 5.700,-

Die laatste offerte kwam een paar dagen terug binnen. Let wel: begin mei langs geweest dus we hadden die eigenlijk niet meer verwacht. We zijn dus uitgekomen op de offerte van 7.800,-.

Het feit dat gewoon de helft van de aannemers niets laat weten na een offerteaanvraag en een deel ook gewoon aangeeft dat ze het komende jaar simpelweg al vol zitten geeft al voldoende aan dat die aannemers een luxepositie hebben. Kwestie van vraag en aanbod; een paar jaar terug zaten ze zonder werk en werkten ze onder de kostprijs, dat compenseren ze natuurlijk nu er meer vraag naar hun werk is en ze werk zat hebben.

Onze pech. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:37
unezra schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:11:
[...]

Met zo'n beperkte ruimte zou ik kijken of je niet beter in bad kunt douchen. Ja, je moet opstappen en het is misschien minder mooi, maar aan de andere kant hou je zo wel loopruimte over.

Ik vind het er érg krap uit zien.
Beperkt? Ik vind het een prima ruimte en met optie 1 heb je toch ook een ruime, lichte indeling? Ruimte genoeg voor het badmeubel, natte gedeelte bij elkaar, practisch ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Tjolk schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:22:
[...]

Wij hebben enigszins vergelijkbaar werk. 12 aannemers benaderd, 6 reacties, 4 offertes gekregen (zegt al genoeg): 15.500,- / 9.700,- / 7.800,- / 5.700,-

Die laatste offerte kwam een paar dagen terug binnen. Let wel: begin mei langs geweest dus we hadden die eigenlijk niet meer verwacht. We zijn dus uitgekomen op de offerte van 7.800,-.

Het feit dat gewoon de helft van de aannemers niets laat weten na een offerteaanvraag en een deel ook gewoon aangeeft dat ze het komende jaar simpelweg al vol zitten geeft al voldoende aan dat die aannemers een luxepositie hebben. Kwestie van vraag en aanbod; een paar jaar terug zaten ze zonder werk en werkten ze onder de kostprijs, dat compenseren ze natuurlijk nu er meer vraag naar hun werk is en ze werk zat hebben.

Onze pech. :)
Dit zijn geen zzp’ers geweest neem ik aan? Poeh toch een behoorlijke bedragen. Ga zelf bij kennissen vragen of ze nog mannetjes kennen. Want met een badkamer van 2 bij 3,6 en 2 toiletten ben ik bang dat dat met zulke prijzen (inclusief materialen) de 30k aantik |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
@bartus1989 Er zit voor die aannemer echt wel een paar honderd euro tussen, maar zo heel gek vind ik die prijs nog niet. 11k voor een badkamer is netjes hoor. Zeker het zelf ophangen van de laatste zaken heeft mij nog heel wat uren gekost (keramiek is hard. héél hard om in te boren)
Xtince schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:47:
[...]

Dit zijn geen zzp’ers geweest neem ik aan? Poeh toch een behoorlijke bedragen. Ga zelf bij kennissen vragen of ze nog mannetjes kennen. Want met een badkamer van 2 bij 3,6 en 2 toiletten ben ik bang dat dat met zulke prijzen (inclusief materialen) de 30k aantik |:(
Onze badkamer heeft een vergelijkbare afmeting. Toilet beneden hebben we ook op laten knappen, evenals wasmachineaansluiting van bijkeuken naar zolder & aanleggen mechanische ventilatie. Totaal zo'n 17k. Toilet kost nog geen 3k als je dat uurtje factuurtje laat doen door een stel zzp-ers (zeker niet als ze toch rond lopen i.v.m. badkamer verbouwing).
Zie hieronder mijn hele post van onze verbouwing incl details:
Tehh schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:45:
Afgelopen november ben ik begonnen met het demonteren van onze badkamer uit 1991. Hier een verslag van de gebeurtenissen.

Uitgangspunten:
- We hebben twee badkamers, dus renovatie kon op een rustig tempo.
- Zelf alles ontworpen en materialen ingekocht.
- Zelf alles slopen en afval afvoeren.
- Aanleggen nieuwe groep, afvoerleidingen en standpijp tbv wasmachine/wasdroger aansluiting op zolder.
- Alle leidingen vernieuwen & waterontharder aansluiten.
- Vervangen asbesten buizen tbv 'natuurlijke ventilatie' voor mechanische ventilatie met spiro-buis.
- De badkamer is 3,65 bij 2,25.
- Arbeid o.b.v. nacalculatie met vooraf afgesproken uurtarief.

Enkele voorbereidende werkzaamheden door installateur zouden in week 3 plaatsvinden, in week 6 - 8 zou de badkamer betegeld worden en de installateur aanwezig zijn. In november dus begonnen met tegels loshalen, gewoon met een hamer & beitel, tegel voor tegel. Ik wilde zo veel mogelijk tegels heel houden omdat we die nog kunnen gebruiken in de tweede badkamer (zelfde tegels) waar nog een inbouwbad in moet. In een maandje alle tegels behalve vloer en de tegels achter de muur weggehaald. Daarna begonnen aan de vloer. WC pot weggehaald, riool afgedicht met een shitload (pun intended) aan ducttape. Al snel de boorhamer gepakt en een beitel gekocht voor de vloertegels, die zaten een stuk beter vast dan de muurtegels. Splinter voor splinter de vloer verwijderd. In totaal 2650 kg aan tegels & bakstenen uit één badkamer gehaald.
In week drie de tweede douche in gebruik genomen en de oude douche & bad verwijderd. Het bad was met een dubbele rij bakstenen vastgemetseld, daar hebben we met zijn tweeën een goeie dag op lopen bikken zeg.
Omdat de wc een kwartslag gedraaid werd moest er een nieuwe afvoer komen, tijdens het boren is het beton uit de boorkop gevallen... op onze wc beneden. Die stond eigenlijk pas deze zomer op de planning dus is de planning wat gewijzigd. Nieuwe pot gekocht, maar die kon natuurlijk pas geplaatst worden als de wc betegeld was. Dus moesten we nog ruim een maand naar de wc in de tweede badkamer (die trouwens in een gebouw buiten het huis zit...). De geiser van de tweede badkamer bleek het water niet veel warmer dan 35 graden te krijgen, toch wel koud in een ongeïsoleerd gebouw in de winter...
Na een maand is de hele zooi betegeld, douche en wc's aangesloten en kon de afwerking beginnen (lampen ophangen, douchewand, kast etc etc).
Er moet nog een spiegel komen en nog een kast, maar verder is het klaar.

Resultaat:
[afbeelding]
De paal die daar nog onder het houten blad staat is inmiddels ook weg, wat een k-klus om gaten te boren in keramiek zeg.

Douche (potato kwaliteit)
[afbeelding]

Arbeidskosten incl BTW (158 uur in totaal) was € 7.395,52
Materiaal (incl het 'klein materiaal' door bouwvakkers geleverd) was € 9.686,61

De zolder is nog niet afgewerkt, dat is een toekomstig project. De WC is met gelijke tegels als de badkamer, drie wanden & vloer donker en de wand waar de wc aan hangt is wit (geen foto).
Uiteindelijk blijkt dat er toch wel één ontwerpfoutje is gemaakt, ik heb het opspattende water onderschat (we hadden hiervoor een douchecabine). De douchewand is nu 1 meter lang, maar dat moet zeker 1,2 meter worden (dat past nog makkelijk, nu is er 1 meter doorloopruimte tussen douchewand en muur.
Als je een hele strakke planning hebt / wilt voor je badkamer verbouwing kan het wel duurder uitvallen; dan moet de aannemer veel meer mensen veel strakker inplannen. Als je er (zoals wij) enkele maanden over doet dan heb je net wat meer onderhandelruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Tehh schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:52:
@bartus1989 Er zit voor die aannemer echt wel een paar honderd euro tussen, maar zo heel gek vind ik die prijs nog niet. 11k voor een badkamer is netjes hoor. Zeker het zelf ophangen van de laatste zaken heeft mij nog heel wat uren gekost (keramiek is hard. héél hard om in te boren)

[...]

Onze badkamer heeft een vergelijkbare afmeting. Toilet beneden hebben we ook op laten knappen, evenals wasmachineaansluiting van bijkeuken naar zolder & aanleggen mechanische ventilatie. Totaal zo'n 17k. Toilet kost nog geen 3k als je dat uurtje factuurtje laat doen door een stel zzp-ers (zeker niet als ze toch rond lopen i.v.m. badkamer verbouwing).
Zie hieronder mijn hele post van onze verbouwing incl details:

[...]

Als je een hele strakke planning hebt / wilt voor je badkamer verbouwing kan het wel duurder uitvallen; dan moet de aannemer veel meer mensen veel strakker inplannen. Als je er (zoals wij) enkele maanden over doet dan heb je net wat meer onderhandelruimte.
Eerlijk gezegd vind ik 3k voor een toilet ook ontzettend veel geld. Ik heb er namelijk 2 (apart) zou dus al 6k zijn. Ga toch in eerste instantie op zoek naar een “beunhaas”. Hebben genoeg lui in mijn omgeving gedaan, met uitstekende resultaat. Ik rekende meer op 6k incl. badkamer (en uiteraard exclusief materialen)..... Ben benieuwd of dat me gaat lukken. Nog steeds vertrouwen in 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik betaal as we speak begroot 3.5k voor de badkamer (2 x 2.5m) en toilet. Zelf leeg opgeleverd, mannetje doet loodgieterwerk, tegelwerk en afmonteren.
Materiaal lever ik zelf, behalve klein loodgietermateriaal. Tarief van de zzp'er is 45 euro per uur. Achteraf rekenen we de uren af, heeft er nu twee dagen aan besteed voor al het voorwerk (leidingwerk verleggen, nieuwe wc afvoer doorboren, Douchedrain inzagen)

Da's dan wel exclusief het stucwerk (ander mannetje) van bijna 750 euro (Inc materiaal).

Verwachting is dat Inc douchewand, kranen, badmeubel en tegels ik rond de 9k kwijt ben voor wc en badkamer. Hansgrohe kranen, Villeroy en Boch toilet. Alleen het badmeubel van de IKEA vandaan omdat die mooi was en qua prijs-kwaliteit onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jannibal23 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:57:
[...]

Beperkt? Ik vind het een prima ruimte en met optie 1 heb je toch ook een ruime, lichte indeling? Ruimte genoeg voor het badmeubel, natte gedeelte bij elkaar, practisch ingericht.
Ik zou in zo'n kleine ruimte niet én een bad én een douchecel én een wastafel proppen. Heb je amper loopruimte over. Combineer het bad met de douche en dan kan er nog een badkamer meubel en een verwarming in. Nu kun je er amper je kont keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Xtince schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:47:
[...]

Mja, eenmanszaken waarbij ze specialisten inhuren. Die ZZP-ers hebben onderling goede contacten maar wij hebben 1 aanspreekpunt.

Onze badkamer is uit mijn hoofd 2,45 x 2,72. Al het sloopwerk doe ik zelf, materiaal is al gekocht. Materiaal excl tegels bij X2O was een kleine 4000,-, tegels kleine 700,-. Aannemer regelt klein materiaal als tegellijm, leidingwerk, kit, etc.

Oftewel: materiaal plus aannemer is ongeveer 11.000 - 12.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:50
Yellowneck schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:08:

[...]

Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken. Dan zou ik twee plateautjes/nissen kunnen maken aan weerszijden van het bad zodat deze helemaal is 'ingebouwd'. Maar dan zit je natuurlijk met wastafelmeubel die dan een stuk meer richting de toegangsdeur komt waardoor je bij binnenkomst dus sneller tegen de wastafel aanloopt. Je moet dan zigzaggend door de badkamer, houd het liever zo open mogelijk bij binnenkomst.
Wij hebben deze opstelling wel in dezelfde ruimte (wel 2.10 breed). Maar dit komt omdat er nog een deur naar balkon zat welke we hebben behouden, moet dan wel over het bad heen stappen ;). Het is ruim zat, onze douche is 1x1, met nog een nis van 35cm ivm stenen kolom. Wel een ondiep meubel gekozen ivm ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:03
unezra schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:54:
[...]

Ik zou in zo'n kleine ruimte niet én een bad én een douchecel én een wastafel proppen. Heb je amper loopruimte over. Combineer het bad met de douche en dan kan er nog een badkamer meubel en een verwarming in. Nu kun je er amper je kont keren.
Ik vraag me af, waarom je daar zo over denkt. Wij hebben op dezelfde ruimte, een bad, douche, wc, badkamermeubel en radiator en dat kan prima. Zolang je geen 150+ kilo weegt kan je prima achter het meubel langs lopen, terwijl er iemand staat. Wij hebben het i.i.g. op deze manier opgelost.
badkamer

Ik zou zelf de douche rechts naast de deur doen. Daar dan een glazen wand met hoekstuk voor. Het bad tegen de linkermuur en dan het meubel naast het bad in het midden van de onderste muur. Zo houdt je naar mijn inziens voldoende doorloopruimte tussen douche / meubel, zolang je niet voor een te diep meubel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Na zo'n beetje alle Duitse en Nederlandse webshops inmiddels al tig keer te hebben doorgeklikt, gisteren eens bij een showroom van X2O geweest. Keurig geholpen. Mooi groot showroom met veel spul erin. Qua merken voeren ze voornamelijk Belgische en Deense merken die qua prijs redelijk goedkoop/lager zijn dan de 'A merken'. Ze hebben nu een actie waarbij ze allerlei hoge kortingen claimen van 40% en 50%, maar zoals verwacht, ook na de korting zitten ze nog iets boven of gelijk met de grotere webshops.

[ Voor 66% gewijzigd door Yellowneck op 30-06-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

T-Ri schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:50:
[...]

Ik vraag me af, waarom je daar zo over denkt. Wij hebben op dezelfde ruimte, een bad, douche, wc, badkamermeubel en radiator en dat kan prima. Zolang je geen 150+ kilo weegt kan je prima achter het meubel langs lopen, terwijl er iemand staat. Wij hebben het i.i.g. op deze manier opgelost.
[afbeelding]

Ik zou zelf de douche rechts naast de deur doen. Daar dan een glazen wand met hoekstuk voor. Het bad tegen de linkermuur en dan het meubel naast het bad in het midden van de onderste muur. Zo houdt je naar mijn inziens voldoende doorloopruimte tussen douche / meubel, zolang je niet voor een te diep meubel gaat.
Ook 75-80cm tussen douchewand en badmeubel zo te zien? Dat gaat dus net volgens mij als minimum, ook als je de richtlijnen zoekt op diverse websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 13:24
Wij zijn inmiddels druk bezit met het concreet maken van de badkamer voor in onze nieuwe woning,zie hieronder voor de indeling.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mwzaxJ/badkamer.png

Wij hebben voor een hoekbad gekozen, namelijk deze, om eigenlijk de ruimte te vullen. Zijn 'bang' dat het anders een te grote/loze ruimte wordt die niet nodig is. Daarnaast lijkt ons een groter bad wel handig met twee kids.

Graag hoor ik jullie ervaringen en feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Hoe vaak gaan de kinderen in bad en hoeveel gedoe is dat? Je zou kunnen overwegen om in plaats van een bad een dubbele inloopdouche te maken waar je ze even onder kunt zetten.

Persoonlijk ben ik geen fan van een bad, afgelopen 3 jaar heb ik er 1 keer in gezeten en recent bij de badkamerverbouwing heb eruit gehaald. Beste keuze ooit.

Als het gaat om het opvullen van de ruimte kun je ook kijken of je het toilet een beetje kunt afschermen zodat je niet direct in het zicht zit als je op de WC zit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:37
Een bad is reuze handig met jonge kinderen. Dus als je de ruimte hebt, en dat heb je: doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 23:01

orf

thijskl schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:44:
Wij zijn inmiddels druk bezit met het concreet maken van de badkamer voor in onze nieuwe woning,zie hieronder voor de indeling.

[afbeelding]

Wij hebben voor een hoekbad gekozen, namelijk deze, om eigenlijk de ruimte te vullen. Zijn 'bang' dat het anders een te grote/loze ruimte wordt die niet nodig is. Daarnaast lijkt ons een groter bad wel handig met twee kids.

Ik vind het er goed uit zien. Ruime douche, prima plek voor het bad. Je wastafel is niet ingetekend. Zorgt dat nog voor een hoek rechtsonder waar je minder goed bij kan of die daardoor loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
thijskl schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:44:

[afbeelding]

Wij hebben zo'n hoekbad, maar dan 140cm. Op zich goed te doen als je onder de 175cm bent. Als je zoals ik 195 bent, ga je er niet in passen!
Voor kinderen is het ideaal😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Yellowneck schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:44:
Na zo'n beetje alle Duitse en Nederlandse webshops inmiddels al tig keer te hebben doorgeklikt, gisteren eens bij een showroom van X2O geweest. Keurig geholpen. Mooi groot showroom met veel spul erin. Qua merken voeren ze voornamelijk Belgische en Deense merken die qua prijs redelijk goedkoop/lager zijn dan de 'A merken'. Ze hebben nu een actie waarbij ze allerlei hoge kortingen claimen van 40% en 50%, maar zoals verwacht, ook na de korting zitten ze nog iets boven of gelijk met de grotere webshops.
Eigenlijk moet je gewoon al die korting 'onzin' gewoon direct de deur uit gooien.

Gewoon de online prijs hanteren en dan eventueel een 'montage fee' erbij.

Zo deed een keukenboer het ook, die kon van alles leveren voor 30% onder de adviesprijs (dat was hun korting), of je besteld het gewoon zelf bij een goedkopere shop. Daarnaast betaalde je altijd installatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 13:24
Bedankt voor de snelle reacties.
DaWayne schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:52:
[...]

Wij hebben zo'n hoekbad, maar dan 140cm. Op zich goed te doen als je onder de 175cm bent. Als je zoals ik 195 bent, ga je er niet in passen!
Voor kinderen is het ideaal😉
Wij zijn op dit bad uitgekomen omdat deze dezelfde binnen maten heeft als een bad van 190cm, het zitvlak is zelfs nog wat groter. Ben zelf 1.85 en dacht met een bad van 190cm wel 'safe' te zitten.

Zie de rode/groene lijnen.
orf schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Ik vind het er goed uit zien. Ruime douche, prima plek voor het bad. Je wastafel is niet ingetekend. Zorgt dat nog voor een hoek rechtsonder waar je minder goed bij kan of die daardoor loos is?
De doorloop naar het raam is 73cm, dat is op de smalste doorgang. Heb het even met blauwe lijnen ingetekend.
deWit schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:16:
Hoe vaak gaan de kinderen in bad en hoeveel gedoe is dat? Je zou kunnen overwegen om in plaats van een bad een dubbele inloopdouche te maken waar je ze even onder kunt zetten.

Persoonlijk ben ik geen fan van een bad, afgelopen 3 jaar heb ik er 1 keer in gezeten en recent bij de badkamerverbouwing heb eruit gehaald. Beste keuze ooit.

Als het gaat om het opvullen van de ruimte kun je ook kijken of je het toilet een beetje kunt afschermen zodat je niet direct in het zicht zit als je op de WC zit/
Kinderen zijn nu 2 & 3, zou op dit moment niet zonder bad kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hkfbMd/badkamer.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 11:28

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo! Als het goed is komen ze morgen het laatste werk afmaken en dan hebben we beneden een nieuw toilet en boven een nieuwe badkamer.

Bij de leverancier van de spullen hebben we allereerst een offerte aangevraagd, deze raadde ons ook de aannemer aan, waarvan we ook een aparte offerte hebben gekregen. We hebben ongeveer 7500 euro gespendeerd aan materiaal en de aannemer vroeg ongeveer 8500 euro (inclusief slopen en extra werk MV-box). Over de aannemer ben ik meer dan tevreden, maar de leverancier van de spullen heeft wel wat steken laten vallen.

1. Naar mijn mening hadden we voor het toilet beneden een verkorte toiletpot en minder diep inbouwreservoir besteld. Echter werden twee identieke potten en inbouwreservoirs geleverd. Het stond me niet helemaal meer helder of we een minder diep inbouwreservoir zouden krijgen, maar dat van die pot wist ik zeker. Stond niet op de offerte maar ik heb contact gezocht en voor 50 euro extra konden we de onze inwisselen voor een verkorte. Die was pas 6 juli leverbaar, maar aannemer had een "leenpot", dus opgelost!

2. Kraantje op wasbak in toilet beneden was verkeerd geleverd, we hadden gekozen voor een ander model. Aannemer heeft model omgewisseld bij leverancier, ook snel opgelost.

3. De aannemer heeft de spullen bekeken en een midden-aansluiting voor de radiator gerealiseerd omdat er een aansluitset voor radiator met middenblok bij zat. Dus twee pijpjes naast elkaar uit de muur. Nadat er getegeld is ed. wordt de radiator uitgepakt en is dat een radiator met aansluiting links/rechts. Leverancier vond dit een fout van de aannemer dus moest alles er maar weer uitgebroken worden. Uiteindelijk ging dat gelukkig niet door en is er een andere radiator besteld die wel over een aansluiting in het midden beschikt.

4. Woensdag kom ik binnenlopen tussen de middag en waren ze bezig met de douche-deur/wand. Ik zie meteen dat het wandprofiel ed. chroom is ipv. RVS, maar het hele spul zat er al op, naast schroeven ook met kit omdat de aannemer de muur niet helemaal vertrouwd. Kortom; je krijgt het er niet weer af zonder echt te moeten breken. Ik meteen de offerte bekeken, daar staat wel expliciet RVS bij. Dus na het verhaal met die radiator nu de vraag gesteld hoe we dit gaan oplossen.

Huidige staat; verkorte toiletpot en radiator moeten nog geleverd worden. Ze gingen er vanuit wat we dit zelf om zouden wisselen, maar dat pas niet in de auto, dus ze komen het maar mooi ophalen/brengen.

Leer voor de volgende keer; offerte waterdicht maken, niet vertrouwen op "zal ik nog even aanpassen" of "komt goed". Daarnaast heel goed bekijken wat er binnenkomt; niet alleen globaal óf alles binnen is, maar ook typenummers en weet ik wat controleren.

Ze komen dus morgen het laatste afmonteren en volgende week zijn radiator en toiletpot binnen, dan zal het laatste geregeld zijn. Hoe dan verder met chroom douche-deur/wand moet ik nog maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wij zijn in afrondende fase voor wat betreft badkamer keuze. In het hele huis zitten van die Jaga radiatoren, waarvan ik heb begrepen dat die op relatief lage temperatuur werken. Beneden zit vloerverwarming. Nu vraag ik me af waar ik op moet letten met de badkamer verwarming. Als daar zo'n design radiator aan de muur komt, hoe weet ik dan zeker dat die warm genoeg wordt? We willen het combineren met electrische vloerverwarming, dus die 'backup' is er. Maar die vloerverwarming alleen is niet voldoende.

Kennissen van ons hebben in het plafond een infrarood verwarming laten inbouwen. Die mogelijkheid heb ik ook, want we laten het plafond verlagen. Heeft iemand daar ervaring mee?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
BeQuietAndDrive schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:02:.

Kennissen van ons hebben in het plafond een infrarood verwarming laten inbouwen. Die mogelijkheid heb ik ook, want we laten het plafond verlagen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Wij gaan het ook doen. Bij de duurzaamheid winkel in Rotterdam gevoeld. Voelt direct warm dus je hoeft helemaal niet altijd meer de verwarming aan te zetten voor dat even dat je er bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Snowhite0901 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Wij gaan het ook doen. Bij de duurzaamheid winkel in Rotterdam gevoeld. Voelt direct warm dus je hoeft helemaal niet altijd meer de verwarming aan te zetten voor dat even dat je er bent
Ja, dat lijkt mij ook prettig. Doen jullie het ook aan het plafond, of op een andere manier?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Ja, dat lijkt mij ook prettig. Doen jullie het ook aan het plafond, of op een andere manier?
Wij hebben een extra lichtpunt aan het plafond gekozen dus daar inderdaad. Je hebt ze ook in een spiegel maar dat leek me toch niets, dan zit je zo in die infrarood lamp te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Iemand nog tips voor een badkamer installatie tekening, ok heb nu alle spullen wat we willen bij een leverancier kunnen krijgen. Maar moet nu een installatie tekening aanleveren Voor de aannemer en installatietechniek. iemand deze situatie ook meegemaakt? En hoe hebben jullie dat opgelost?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Uh.. de installatietekening opvragen bij de aannemer. Of als het bestaande bouw is, zelf een tekening maken? Lijkt me niet een probleem om 'op te lossen' toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

naja we hebben offerte van een leverancier, die geen tekeningen levert. Alleen de spullen, om mijn installateur toch aan het werk te kunnen zetten heeft hij een installatie tekening nodig. het gaat om een nieuwebouw woning

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Wij hebben de schets gewoon zelf gemaakt. Letterlijk op papier, wel met duidelijke maatvoeringen e.d. Aannemers hebben 2 of 3 dingen nagemeten, zagen dat het allemaal perfect getekend was en hebben een kopietje van de tekening meegenomen.

Uiteindelijk is het qua installatie natuurlijk aan de aannemer zelf om te bedenken hoe leidingen e.d. moeten lopen om te zorgen dat alles op de plek kan staan waar het moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

DancePlaza schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:23:
naja we hebben offerte van een leverancier, die geen tekeningen levert. Alleen de spullen, om mijn installateur toch aan het werk te kunnen zetten heeft hij een installatie tekening nodig. het gaat om een nieuwebouw woning
Wat een onzin. Je hebt vanuit je aannemer gewoon recht op een 0-tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Is het badkamerverkoperscollectief al net zo'n geboefte als keukenverkopers? Vandaag bij badkamerwinkel.nl (vestiging Rotterdam) geweest voor orientatie. Ook met een verkoopster gesproken om een afspraak te maken voor een ontwerp. Toen we vertelden dat levering vermoedelijk in april/mei volgend jaar gebeurt, begon ze een moeilijk verhaal over dat ze met dagprijzen werken en dat als ze nu een offerte maken, die maar beperkt geldig is. Het leek mij een beetje te klinken naar typische DMG praktijken, direct tekenen anders ben je duurder uit.

Ze heeft haar verhaal verder ook niet afgemaakt, want halverwege kwam een kennis de winkel binnen en de verkoopster vond het blijkbaar belangrijker om haar en d'r nieuwe vriend uitgebreid te begroeten dan een potentiele klant te woord te staan. 8)7 Toen zijn wij de winkel dus maar uitgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

anboni schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:59:
Is het badkamerverkoperscollectief al net zo'n geboefte als keukenverkopers? Vandaag bij badkamerwinkel.nl (vestiging Rotterdam) geweest voor orientatie. Ook met een verkoopster gesproken om een afspraak te maken voor een ontwerp. Toen we vertelden dat levering vermoedelijk in april/mei volgend jaar gebeurt, begon ze een moeilijk verhaal over dat ze met dagprijzen werken en dat als ze nu een offerte maken, die maar beperkt geldig is. Het leek mij een beetje te klinken naar typische DMG praktijken, direct tekenen anders ben je duurder uit.

Ze heeft haar verhaal verder ook niet afgemaakt, want halverwege kwam een kennis de winkel binnen en de verkoopster vond het blijkbaar belangrijker om haar en d'r nieuwe vriend uitgebreid te begroeten dan een potentiele klant te woord te staan. 8)7 Toen zijn wij de winkel dus maar uitgelopen.
Die winkel moet je sowieso wegblijven. Kijk maar eens naar de online recensies, en Facebook pagina.

Gelukkig zijn er op badkamergebied genoeg goede leveranciers. Badkamerwinkel.nl is misschien goedkoop, maar bij grote orders is er bij andere zaken veel mogelijk, en die hebben nog een betere service ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
d0s schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:50:
[...]

Die winkel moet je sowieso wegblijven. Kijk maar eens naar de online recensies, en Facebook pagina.

Gelukkig zijn er op badkamergebied genoeg goede leveranciers. Badkamerwinkel.nl is misschien goedkoop, maar bij grote orders is er bij andere zaken veel mogelijk, en die hebben nog een betere service ook.
Ik moet zeggen dat ik helemaal niet naar recensies (of prijs) heb gekeken, heb eigenlijk 'n paar uit het lijstje hier uit de OP gepakt en daar gunstige ligging en openingstijden bijgezocht. Nou is het ook zo dat onze bouwer standaard zaken doet met Middelkoop uit Culemborg, dus deze leveranciers zijn vooral om wat vergelijkingsmaterial te hebben. Middelkoop heeft wel 'n (klein) streepje voor omdat dan alles al geplaatst is bij oplevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wij zijn uiteindelijk met een lokale aannemer (regio Utrecht) in zee gegaan die ons onze badkamer bij een van zijn vaste leveranciers heeft laten hertekenen. Vooralsnog beviel dat prima. September beginnen ze met de verbouwing. (Die onder andere bestaat uit het verbouwen van de badkamer.)

Badkamerartikelen komen bij "Van De Pol" uit Kootwijkerbroek vandaan: https://www.vandepol.info/

Ontzettend prettige service, goed meegedacht, foutjes in het ontwerp er uit gehaald, etc.

(Ontwerp was dik een jaar eerder al gemaakt door een ander bedrijf - Bruggink uit Heelweg - maar die kwamen op de dag dat we gingen tekenen opeens aan met dat de totale offerte 1.5x ons budget was en dat ze, I kid you not, zich dat konden veroorloven omdat het weer goed ging met de bouw. Einde traject. Andere aannemer gezocht en die kan het wél voor ongeveer het budget dat we in gedachten hadden uitvoeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 12:57

Badkamerwinkel is natuurlijk niet van DMG, maar de prijzen op de website zien er wel interessant uit. Je zou daar misschien wat losse onderdelen kunnen bestellen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Gynnad schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:55:
[...]

Badkamerwinkel is natuurlijk niet van DMG, maar de prijzen op de website zien er wel interessant uit. Je zou daar misschien wat losse onderdelen kunnen bestellen?
Losse onderdelen bestellen is nou net niet onze insteek. We willen juist het hele sanitair (levering en installatie) uitbesteden bij 1 partij en als ze ons in het offerte traject goed adviseren, dan gun ik ze hun marge op de materialen ook best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33

MadEgg

Tux is lievvv

Ik zal mijn ervaring hier ook eens delen. We zijn bezig met een nieuwbouwwoning, al vrij snel na tekenen KAO (in dec 2017) besloten dat de projectleverancier niet geschikt was, dus badkamer wordt casco opgeleverd. Daarna nog een gesprek gehad bij de Hornbach en bij een lokale badkamerleverancier. Beide ietwat moeizaam en niet geheel tevreden met het resultaat.

Gister hebben we een gesprek gehad bij Sani-Dump, dit beviel eigenlijk heel goed. Gelijk al bij binnenkomst dat alles gewoon van een prijskaartje voorzien is vond ik heel prettig. Goed geholpen en uiteindelijk op de volgende indeling gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://www.pointpro.nl/img/badkamer.jpg

Badkraan van Grohe, doucheset en andere kranen van hot bath, Aco drain, toilet van V&B + Grohe. Niet op de rendering te zien helaas, maar de wastafelset krijgt een dubbele wastafel en het bad is een Sanidusa whirlpool-bad van 1,9 meter. De vloertegels zijn van Sphinx, 60x60 antraciet, en wandtegels 30x60 cm Tebe matwit.

Verder kwam hij ook met het idee om de doucheset naast elkaar te monteren en een extra knop voor de handdouche te doen zodat die onafhankelijk van de regendouche aangezet kan worden, waardoor de kinderen hun eigen douche kunnen hebben. Dit idee waren wij erg over te spreken.

Wat ik nog wel het mooiste vond was dat de verkoper met zichzelf ging onderhandelen. De eerste prijs (winkelprijzen + korting vanuit lopende kortingsactie) waarmee hij kwam was al veel aantrekkelijker dan eerdere prijzen die we gehoord hadden, en daar waren we al tevreden mee. Hij is daarna op eigen initiatief gaan kijken of hij nog iets kon doen en kwam terug met een upgrade naar randloze wandclosetten en een een minderprijs.

Uiteindelijk €6700,- te betalen. Inclusief een toilet + fonteintje + tegelwerk voor het toilet beneden. Exclusief montage, dat ga ik zelf doen. Ik ben zelf zeer tevreden over deze prijs.

We twijfelen nog een beetje over de elektrische radiator en of die nodig is. Onze woning gaat verwarmd worden met een warmtepomp en LTV vloerverwarming. Voor wat extra stralingswarmte in de badkamer nu dus wel een elektrische radiator erin, maar ik twijlfe nog of dit echt nodig is. Heeft iemand ervaring met (elektrische) radiatoren icm lagetemperatuur-vloerverwarming?

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Hmmm, nav wat ‘negatieve’ geluiden hier over badkamerwinkel.nl, toch ook via google naar de recensies gekeken. Toch niet altijd even positief.

Ik zelf ga wel over losse zaken kopen. En voor de kranen is badkamerwinkel.nl (allen hotbath) toch wel de goedkoopste. Ik hoef eigenlijk geen service, want weet wat ik wil. Oplevering woning is ook pas nov/dec, dus qua levering hoef ik het morgen ook niet in huis. Iemand hier toch ook met positieve ervaringen over badkamerwinkel.nl? Want scheelt voor hetzelfde soms wel meer dan €1000 met andere zaken.

Daarnaast nog even een vraag over geberit inbouwreservoir. Ik zou graag de up320 nemen. Maar ik zie nu dat er verschillende versies van zijn (met verschillende prijzen). Ik zie bijvoorbeeld de “duofix” en de “duofresh” exemplaar. Waar moet ik hierbij op letten? Welke van de up320 raden jullie aan?

[ Voor 22% gewijzigd door Xtince op 08-07-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Xtince schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:14:
Ik hoef eigenlijk geen service, want weet wat ik wil.
Vergeet niet dat service meer is dan enkel het leveren van producten en het helpen selecteren van producten. Ook het afhandeltraject van defecten/reparatie hoort daarbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Napo schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:06:
[...]

Vergeet niet dat service meer is dan enkel het leveren van producten en het helpen selecteren van producten. Ook het afhandeltraject van defecten/reparatie hoort daarbij
Dat klopt idd. Maar ga er vanuit dat ik ook bij Hotbath zelf kan aankloppen met garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Hmmm, nav wat ‘negatieve’ geluiden hier over badkamerwinkel.nl, toch ook via google naar de recensies gekeken. Toch niet altijd even positief.

Ik zelf ga wel over losse zaken kopen. En voor de kranen is badkamerwinkel.nl (allen hotbath) toch wel de goedkoopste. Ik hoef eigenlijk geen service, want weet wat ik wil. Oplevering woning is ook pas nov/dec, dus qua levering hoef ik het morgen ook niet in huis. Iemand hier toch ook met positieve ervaringen over badkamerwinkel.nl? Want scheelt voor hetzelfde soms wel meer dan €1000 met andere zaken.

Daarnaast nog even een vraag over geberit inbouwreservoir. Ik zou graag de up320 nemen. Maar ik zie nu dat er verschillende versies van zijn (met verschillende prijzen). Ik zie bijvoorbeeld de “duofix” en de “duofresh” exemplaar. Waar moet ik hierbij op letten? Welke van de up320 raden jullie aan?
Ik kreeg bij badkamermarkt.nl uiteindelijk exact dezelfde prijs bij meerdere hotbath artikelen. En daar is de service wel echt dik in orde.

@MadEgg ben je niet bang voor spatwater in je bad? Je douche lijkt lekker breed, maar niet diep te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 08-07-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
d0s schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:48:
[...]

Ik kreeg bij badkamermarkt.nl uiteindelijk exact dezelfde prijs bij meerdere hotbath artikelen. En daar is de service wel echt dik in orde.

@MadEgg ben je niet bang voor spatwater in je bad? Je douche lijkt lekker breed, maar niet diep te zijn.
Thanks voor de tip!
Edit: zojuist op de website gekeken van badkamermarkt.nl. Maar zij hebben geen hotbath in het assortiment (ieder geval niet via de website). Jij hebt wel hotbath gekocht via hun?

Iemand nog antwoord op mijn geberit vraag? Want kan ook via google niet echt de verschillen vinden...

[ Voor 49% gewijzigd door Xtince op 08-07-2018 19:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

d0s schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:48:
[...]

De doucheruimte is 1,80 meter breed en 90 cm diep. We hebben de douchekop op aanraden van de verkoper het hoekje om gedaan, het spettert meer naar opzij dan naar voren werd ons verteld. Vrienden van ons hebben een dergelijke opstelling en hebben een glazen douchewand in bestelling staan, maar hadden daar spijt van omdat het zo eigenlijk ook wel prima beviel en geen wateroverlast gaf. Dus wij gaan het andersom proberen - eerst zonder douchewand en als het te erg spettert gaan we nog een glazen wand op de rand van het bad plaatsen.
Xtince schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:57:
[...]
Thanks voor de tip!
Edit: zojuist op de website gekeken van badkamermarkt.nl. Maar zij hebben geen hotbath in het assortiment (ieder geval niet via de website). Jij hebt wel hotbath gekocht via hun?

Iemand nog antwoord op mijn geberit vraag? Want kan ook via google niet echt de verschillen vinden...
[...]
DuoFresh is toch anti-geurtjes ofzo? Zie ook: http://www.stankhoeftniettestinken.nl/ De Duofix is de standaardlijn van Geberit dacht ik.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Xtince schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:57:
[...]

Thanks voor de tip!

[...]
Ze kunnen het wel gewoon leveren :) Ze hebben voor mij een mooie offerte gemaakt. Gewoon even de offerte aanvraag op de website invullen.

Duofresh is met geurafzuiging, duofix is standaard. In de duofix kan wel gewoon een 'reinigingsblok' icm met een Sigma bedieningsplaat. Kortom: duofresh is luxe. Je kunt dat geld beter investeren in bijvoorbeeld ceramicplus potten van V&B. Dat is echt geweldig.

[ Voor 12% gewijzigd door d0s op 08-07-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Dank beide! Helder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Geberit moet je artikel 11130805 hebben voor het standaard reservoir, passen (bijna) alle Sigma platen op.

Daarnaast heb je de 111358005, dat is de DuoFresh, zelfde frame, zelfde tank, maar zit een geurafzuiging ingebouwd, en moet in combinatie met een Sigma40 paneel, wat het wel duurder maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

Ik heb zelf 2 van die duofresh wc's (er zijn 2 types of manieren, eentje die de lucht in dezelfde ruimte zuivert en uitblaast en eentje die je kan aansluiten op je ventilatie afzuiging ofzo) en is idd het Sigma40 paneel wat het significant duurder maakt (vond ik). Ook hierin kan uiteraard gewoon een reinigingsblok.
Ik heb ze allebei in Duitsland gehaald (inbouw reservoir, de sigma40 panelen en de potten en brillen van V&B met ceramicplus, slimseat, etc) en was destijds 800 euro goedkoper (in totaal) dan wanneer ik het hier zou kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
RUFFNECK schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:12:
Ik heb zelf 2 van die duofresh wc's (er zijn 2 types of manieren, eentje die de lucht in dezelfde ruimte zuivert en uitblaast en eentje die je kan aansluiten op je ventilatie afzuiging ofzo) en is idd het Sigma40 paneel wat het significant duurder maakt (vond ik). Ook hierin kan uiteraard gewoon een reinigingsblok.
Ik heb ze allebei in Duitsland gehaald (inbouw reservoir, de sigma40 panelen en de potten en brillen van V&B met ceramicplus, slimseat, etc) en was destijds 800 euro goedkoper (in totaal) dan wanneer ik het hier zou kopen.
€800 is een prima bedrag. Als je dan dus voor hetzelfde geld voor de duofix daar de duofresh kan halen (mijn vrouw zal blij zijn met het laatste haha). Maar werkt dat geur ding nu ook echt? Waar in Duitsland heb je ze gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

Xtince schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:20:
[...]

€800 is een prima bedrag. Als je dan dus voor hetzelfde geld voor de duofix daar de duofresh kan halen (mijn vrouw zal blij zijn met het laatste haha). Maar werkt dat geur ding nu ook echt? Waar in Duitsland heb je ze gekocht?
Ik heb ze bij Obadis gehaald (dit was ongeveer oktober vorig jaar), kwamen netjes op 2 pallets thuis.
Ik was eerst ook sceptisch (ik wilde het sowieso voor de leuk, eerlijk gezegd), maar het werkt ook echt. Uiteraard als je een flinke 'geur' hebt, zal je wellicht nog wat naruiken ;), maar gewoon normaal en over het algemeen ruik je echt niks (meer). Vooral als je ook nog zo'n reinigingsblok in je reservoir hebt en bijv zo'n mr. muscle fresh disc in je pot (want reinigingsblokken hangen aan rim free wc's is niet echt een ding meer :P) blijf je alleen maar dat ruiken.

Het enige 'nadeel' is natuurlijk dat het niet automagisch aan gaat, je moet wel voor je gaat zitten poepen het knopje achter/bovenop je sigma40 plaat indrukken en dan gaat het motortje voor 10 min draaien :D (als je nog zit en hij stopt, dan weet je dus dat je al te lang zit :o )

Oja, en in het begin wel aan je gasten vertellen dat ze dat knopje dan moeten indrukken ;) (Na verloop van tijd weten ze het ook wel)

[ Voor 5% gewijzigd door RUFFNECK op 09-07-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 21:57
MadEgg schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:16:
We twijfelen nog een beetje over de elektrische radiator en of die nodig is. Onze woning gaat verwarmd worden met een warmtepomp en LTV vloerverwarming. Voor wat extra stralingswarmte in de badkamer nu dus wel een elektrische radiator erin, maar ik twijlfe nog of dit echt nodig is. Heeft iemand ervaring met (elektrische) radiatoren icm lagetemperatuur-vloerverwarming?
In ons huis, ook met LTV, was er onvoldoende oppervlakte beschikbaar in de ruimte om tot de vereiste temperatuur te kunnen komen volgens de norm. (ik meen dat je 22 graden moet kunnen halen, zelfs al is het buiten -10 ofzo. Dat staat voor ieder soort ruimte vastgelegd).
Onze aannemer heeft daarom in iedere badkamer een standaard elektrische radiator geplaatst.

Wij hadden in onze badkamer-offerte al een radiator zitten, voor bijvoorbeeld de handdoeken. Die hebben we simpelweg elektrisch laten maken, en dat standaard ding van de aannemer van de muur geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Dirtbiter schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:38:
[...]

In ons huis, ook met LTV, was er onvoldoende oppervlakte beschikbaar in de ruimte om tot de vereiste temperatuur te kunnen komen volgens de norm. (ik meen dat je 22 graden moet kunnen halen, zelfs al is het buiten -10 ofzo. Dat staat voor ieder soort ruimte vastgelegd).
Onze aannemer heeft daarom in iedere badkamer een standaard elektrische radiator geplaatst.

Wij hadden in onze badkamer-offerte al een radiator zitten, voor bijvoorbeeld de handdoeken. Die hebben we simpelweg elektrisch laten maken, en dat standaard ding van de aannemer van de muur geschroefd.
Begrijp ik nou goed dat je de elektrische radiator van de aannemer vervangen hebt door een elektrische radiator van de badkamerleverancier?

Bij ons is casco ook echt helemaal casco, geen wanden, geen dekvloeren, geen leidingen en geen verwarming. Ik hoorde echter dat we je de vloerverwarming ook met dichtere lussen op elkaar zou kunnen leggen, zeg 5 cm hart-op-hart, om wel aan de warmtevraag te voldoen. Alsnog zul je dan wel je stralingswarmte missen ds ik vraag me af of je dan minder comfort ervaart. Eerlijk gezegd denk ik dat het voor mijn niet uitmaakt maar mijn vrouw is meer een koukleum dus ik denk dat het verstandig is om wel voor de elektrische radiator te gaan.

Warme handdoeken zijn altijd prettig natuurlijk!

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
MadEgg schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Begrijp ik nou goed dat je de elektrische radiator van de aannemer vervangen hebt door een elektrische radiator van de badkamerleverancier?

Bij ons is casco ook echt helemaal casco, geen wanden, geen dekvloeren, geen leidingen en geen verwarming. Ik hoorde echter dat we je de vloerverwarming ook met dichtere lussen op elkaar zou kunnen leggen, zeg 5 cm hart-op-hart, om wel aan de warmtevraag te voldoen. Alsnog zul je dan wel je stralingswarmte missen ds ik vraag me af of je dan minder comfort ervaart. Eerlijk gezegd denk ik dat het voor mijn niet uitmaakt maar mijn vrouw is meer een koukleum dus ik denk dat het verstandig is om wel voor de elektrische radiator te gaan.

Warme handdoeken zijn altijd prettig natuurlijk!
Juist. Want de radiator die wij besteld hadden was in een mat antraciet, en ik kreeg de aannemer met geen stok zover dat ze hun radiator (die gewoon in antraciet leverbaar was) in een andere kleur zouden leveren dan hoogglans wit. Of hem niet zouden leveren, of hem in de doos in de garage zouden zetten. Soepele jongens, die aannemers... |:(

En niet alleen warmte handdoeken zijn lekker, droge handdoeken ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Dirtbiter op 10-07-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdwal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-02 12:13
Ons sanitair voor de nieuwe badkamer komt allemaal bij de Hornbach weg. Vraag voor de aardigheid daar eens wat het kost. Allemaal luxe V&B spul, ceramic plus met slimseat, legato meubel met verlichting, spiegelkast, whirlpool en Grohe inbouwkranen/doucheset. Ik heb daar nu dus alles weg en alles 10% goedkoper dan de goedkoopste winkels in NL en ze leveren het ook gratis thuis. Ik vraag voortaan bij alles eerst of Hornbach het kan leveren. Zelfs de bekende badkamerstunters wilden niet mee met die prijzen aangezien dat zogenaamd onder hun inkoopprijs was.

[ Voor 12% gewijzigd door kevinvdwal op 10-07-2018 11:30 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

kevinvdwal schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:28:
Ons sanitair voor de nieuwe badkamer komt allemaal bij de Hornbach weg. Vraag voor de aardigheid daar eens wat het kost. Allemaal luxe V&B spul, ceramic plus met slimseat, legato meubel met verlichting, spiegelkast, whirlpool en Grohe inbouwkranen/doucheset. Ik heb daar nu dus alles weg en alles 10% goedkoper dan de goedkoopste winkels in NL en ze leveren het ook gratis thuis. Ik vraag voortaan bij alles eerst of Hornbach het kan leveren. Zelfs de bekende badkamerstunters wilden niet mee met die prijzen aangezien dat zogenaamd onder hun inkoopprijs was.
Ik kom nu +- €500,- hoger uit dan bij de Hornbach. Dan echter wel met een vrij degelijke badkuip itt de plastic rommel die bij de Hornbach aangeboden werd, en een dubbele wastafel. Daarnaast wilde ze bij de Hornbach niet echt meedenken, wilden ze geen 3D-tekening maken en was het sowieso al lastig om een afspraak te maken (moest enkele weken vooruit). Dat is mij die €500,- wel waard.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
RUFFNECK schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Ik heb ze bij Obadis gehaald (dit was ongeveer oktober vorig jaar), kwamen netjes op 2 pallets thuis.
Ik was eerst ook sceptisch (ik wilde het sowieso voor de leuk, eerlijk gezegd), maar het werkt ook echt. Uiteraard als je een flinke 'geur' hebt, zal je wellicht nog wat naruiken ;), maar gewoon normaal en over het algemeen ruik je echt niks (meer). Vooral als je ook nog zo'n reinigingsblok in je reservoir hebt en bijv zo'n mr. muscle fresh disc in je pot (want reinigingsblokken hangen aan rim free wc's is niet echt een ding meer :P) blijf je alleen maar dat ruiken.

Het enige 'nadeel' is natuurlijk dat het niet automagisch aan gaat, je moet wel voor je gaat zitten poepen het knopje achter/bovenop je sigma40 plaat indrukken en dan gaat het motortje voor 10 min draaien :D (als je nog zit en hij stopt, dan weet je dus dat je al te lang zit :o )

Oja, en in het begin wel aan je gasten vertellen dat ze dat knopje dan moeten indrukken ;) (Na verloop van tijd weten ze het ook wel)
Mijn vrouw ff je bericht laten lezen, nu moeten we de duofresh halen 😂. Wederom een budget overschrijden... haha

Maar zag niet meer dat ze te koop zijn Obadis. Althans niet met de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 14:48
kevinvdwal schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:28:
Dan ben je nog steeds duurder uit dan b.v. direct uit Duitland halen.
Pagina: 1 ... 12 ... 127 Laatste