Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 103 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:54

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Dirk0s schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:19:
Hier ook bezig met het verbouwen van de bijkeuken, hier zit ook de beneden toilet.
Dus een beetje rond aan het kijken voor een mooie toilet pot, via hier is de avento wel de keuze geworden.

Nu zie ik b.v. via sanitairwinkel dat je een antikalk behandeling voor een meerprijs van ongeveer 75 euro kunt laten doen. is dit een toegevoegde waarde?

Ook twijfel ik nog of we niet voor de matte versie moeten gaan ipv glans, maar ook die meerprijs vind ik wel aan de hoge kant. Dan gaat hij richting de 500 euro. Hebben hier meer mensen voor dezelfde keuze gestaan?
Mat of glans gekozen? :)
Ik heb altijd het gevoel dat op matte oppervlakten vuil beter blijft zitten. Omdat het stroever is dan een glas toilet. Die ceramic plus laag lijkt mij bullshit. Dat slijt er wel af denk ik.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dirk0s schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:19:
Hier ook bezig met het verbouwen van de bijkeuken, hier zit ook de beneden toilet.
Dus een beetje rond aan het kijken voor een mooie toilet pot, via hier is de avento wel de keuze geworden.

Nu zie ik b.v. via sanitairwinkel dat je een antikalk behandeling voor een meerprijs van ongeveer 75 euro kunt laten doen. is dit een toegevoegde waarde?

Ook twijfel ik nog of we niet voor de matte versie moeten gaan ipv glans, maar ook die meerprijs vind ik wel aan de hoge kant. Dan gaat hij richting de 500 euro. Hebben hier meer mensen voor dezelfde keuze gestaan?
Mat of glans gekozen? :)
Ik zou altijd voor glas gaan ziet er veel schoner uit dan een matte pot, idem voor zwart dat ziet er ook nooit hygiënisch uit. Voor de avento heb je een slim seat en normale. Ik zou voor de normale gaan, die zit veel beter dan de slim seat.

Als je een Geberit reservoir hebt kan je nog voor een toilet blokjes systeem gaan waarmee je blokjes in t inbouwreservoir kan doen voor een fris toilet. Standaard blokjes gaat niet op een randloos toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:37:
[...]

Ik zou altijd voor glas gaan ziet er veel schoner uit dan een matte pot, idem voor zwart dat ziet er ook nooit hygiënisch uit. Voor de avento heb je een slim seat en normale. Ik zou voor de normale gaan, die zit veel beter dan de slim seat.

Als je een Geberit reservoir hebt kan je nog voor een toilet blokjes systeem gaan waarmee je blokjes in t inbouwreservoir kan doen voor een fris toilet. Standaard blokjes gaat niet op een randloos toilet.
Of je plakt er een fresh disc in, of iets dergelijks. Die Geberit dingen zijn zwaar overpriced.

(Werd ons ook afgeraden omdat je telkens je bedieningspaneel moet openen en dat zorgt voor slijtage en defecten. Zelf geen ervaring mee.)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Phusebox schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:57:
[...]

Of je plakt er een fresh disc in, of iets dergelijks. Die Geberit dingen zijn zwaar overpriced.

(Werd ons ook afgeraden omdat je telkens je bedieningspaneel moet openen en dat zorgt voor slijtage en defecten. Zelf geen ervaring mee.)
Inderdaad, duur, maar ik heb iig geen gekloot met die hangdingen enzo. Hoe ze erbij komen dat er slijtage en storingen optreden snap ik niet. Misschien omdat ik een wat duurdere uitvoering van die drukplaat heb (wit met zo'n glasplaat ervoor), maar dat mechanisme is metaal en gemaakt om uit te vouwen. Werkt als een speer.
Ik ga altijd op zoek naar de juiste aanbieding en dan koop ik voor een jaar van die dingen in. Een keer had ik ze heel goedkoop uit Duitsland, maar dat lukte de laatste keer niet meer. Ik vind het nog altijd de meeste praktische oplossing. Netjes, clean en efficiënt.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
@mphilipp Wij gebruiken ook Geberit duofresh sticks i.c.m. een Geberit drukplaat en dus dat duofresh ‘systeem’. Zowel boven als beneden. Als je wil kan alles kapot, maar dit lijkt me niet zomaar kapot te kunnen gaan in ieder geval :P Goedkoop is het niet nee.

Ik heb laatst weer een voor jaartje ofzo van die sticks bij Hornbach gekocht. Prijs is wel iets verhoogd t.o.v. enkele jaren terug maar dat is met alles zo. In ieder geval geen vieze blokjes of ander zichtbaar spul in het toilet zelf nu, wij zijn er tevreden over @Phusebox.

De investering om dat systeem te nemen is klein. Als het niet zou bevallen zou ik altijd nog voor iets andere kunnen gaan, dan gebruik je het gewoon niet. Maar wij gebruiken het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Neem aan dat jullie allemaal het systeem zonder ventilator etc hebben? Of zijn jullie all in gegaan op het DuoFresh systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:47
Wij hebben ook de inworp mogelijkheid meebesteld voor Duofresh e.d. Maar dan van het merk TECE. Wat ons wel werd aangeraden is om dan geen matte binnenkant van de pot te nemen. Dus onze pot wordt nu aan de binnenkant glans en de buitenkant mat.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:08:
Neem aan dat jullie allemaal het systeem zonder ventilator etc hebben? Of zijn jullie all in gegaan op het DuoFresh systeem?
Idd gewoon alleen de blokjeshouder dus. Zodat je geen losse dingen meer in je toilet hoeft te hangen/plakken.
Hier icm UP320 en V&B Subway 2.0 ceramic+ en slim seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Morpheusk schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:42:
Wij hebben ook de inworp mogelijkheid meebesteld voor Duofresh e.d. Maar dan van het merk TECE. Wat ons wel werd aangeraden is om dan geen matte binnenkant van de pot te nemen. Dus onze pot wordt nu aan de binnenkant glans en de buitenkant mat.
Wat was de reden?
En welke pot is mat van buiten en glanzend van binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Phusebox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:22:
[...]

Wat was de reden?
En welke pot is mat van buiten en glanzend van binnen?
Ik had begrepen dat wel eens niet helemaal goed ging en het dan vlekken krijgt of een soort van inbrand of iets dergelijks.

Catalano heeft glans/glans mat/mat en mat/glans.

En we wouden een matte buitenkant ivm het matte bad. En de binnenkant glans zie je toch bijna niet.

Misschien is het allemaal onzin, maar waarom zouden ze dan een mat/glans versie überhaupt leveren. Dus dat zal denk ik een reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Morpheusk schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:42:
Wat ons wel werd aangeraden is om dan geen matte binnenkant van de pot te nemen. Dus onze pot wordt nu aan de binnenkant glans en de buitenkant mat.
Heel verstandig. Ik had in mijn vorige woning mat sanitair en daar wordt je helemaal paranoïde van. Dus als je dat doet, neem dan in ieder geval iets van een Aquacell ofzo, want je wordt gek van de kalk.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Morpheusk schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Ik had begrepen dat wel eens niet helemaal goed ging en het dan vlekken krijgt of een soort van inbrand of iets dergelijks.

Catalano heeft glans/glans mat/mat en mat/glans.

En we wouden een matte buitenkant ivm het matte bad. En de binnenkant glans zie je toch bijna niet.

Misschien is het allemaal onzin, maar waarom zouden ze dan een mat/glans versie überhaupt leveren. Dus dat zal denk ik een reden hebben.
Ok thanks. Misschien overwegen. Wel een flink stuk duurder dan Villeroy & Boch (meer dan 2x zo duur) en helaas alleen van die platte zittingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 19:17
Phusebox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Ok thanks. Misschien overwegen. Wel een flink stuk duurder dan Villeroy & Boch (meer dan 2x zo duur) en helaas alleen van die platte zittingen.
Om wat geld te besparen kun je het spul ook nog altijd uit Duitsland laten komen (zeker Villeroy & Boch). Dat heb ik gedaan met mijn toiletten en het scheelde echt 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
keeperson schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:41:
[...]

Om wat geld te besparen kun je het spul ook nog altijd uit Duitsland laten komen (zeker Villeroy & Boch). Dat heb ik gedaan met mijn toiletten en het scheelde echt 50%.
V&B is hier niet zo duur vind ik. De Avento in mat wit kost nog geen 500 euro hier, maar 50 euro duurder dan in DE. Die Catalano kost meer dan 1000 euro. Kan ik ook na x jaar de V&B vervangen door een nieuwe voor hetzelfde geld.

Probeer nog te wachten wat de nieuwe V&B wordt die eind deze maand zou komen, met vernieuwde Twistflush versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 03-03-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:48:
[...]

V&B is hier niet zo duur vind ik. De Avento in mat wit kost nog geen 500 euro hier, maar 50 euro duurder dan in DE. Die Catalano kost meer dan 1000 euro. Kan ik ook na x jaar de V&B vervangen door een nieuwe voor hetzelfde geld.

Probeer nog te wachten wat de nieuwe V&B wordt die eind deze maand zou komen, met vernieuwde Twistflush versie.
Als je die pot over x jaar wilt vervangen kost een monteur geen 14k maar miljoenmiljard O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 30-05 23:00
Phusebox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:48:
[...]

Welke nieuwe V&B komt eraan dan? Heb je daar extra info over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Frietkot schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:00:
[...]

Welke nieuwe V&B komt eraan dan? Heb je daar extra info over?
Niet meer dan dit:

https://innovationdays.villeroy-boch.com/en/countdown

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 03-03-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:13
Phusebox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:08:
2-stuks met ventilator, i.c.m. UP320 en Villeroy en Boch Subway 2.0 C+.

In mijn vorige woning ook gemonteerd, werk nog steeds…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Cool. Dus je toilet krijgt opeens de lading van 10 beurten achter elkaar weg.

Zit je alsnog met een verstopping in de buis erachter...

Als dit de grote innovatie op toilet gebied moet voorstellen. Het is een pot, je gaat zitten, en je kak moet weg zijn. Of dat nu goed of ultra extreem mega goed doorspoelt zal toch worst wezen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Jeroenneman schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:59:
[...]

Als dit de grote innovatie op toilet gebied moet voorstellen. Het is een pot, je gaat zitten, en je kak moet weg zijn. Of dat nu goed of ultra extreem mega goed doorspoelt zal toch worst wezen?
Dacht precies 'tzelfde. Ga gewoon voor een toilet die er optisch goed uit ziet en naar smaak is. DirectFlush, twistflush, tornado flush, turboflush :')....
Nieuwe techniek zal aan 't begin ook wat meer kosten schat ik in. Denk dat zo'n nieuwe pot zelf al zo 5-600 euro kost terwijl je een Avento met standaardzitting in glans al <300 euro hebt. Zonde geld m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Gaat er niet om dat ie meer weg kan spoelen, maar dat het resultaat minimaal net zo goed is met minder water en minder geluid.

En meerprijs, tja wat is 200 euro op 20 jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Gaat er niet om dat ie meer weg kan spoelen, maar dat het resultaat minimaal net zo goed is met minder water en minder geluid.

Als dat je motivatie is had je ook niet zo’n ding hoeven maken van 14k montage all-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30
Phusebox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Wij hebben dit toilet ook overwogen, maar na het internet geraadpleegt te hebben, kwam ik erachter dat het systeem erg gevoelig is voor verstoppingen. Toen zijn we razendsnel van het idee afgestapt. Ons huidige toilet zit wel eens verstopt na een grote boodschap, vanwege de aansluiting denk ik en dat is al een ramp. Dat wil je in een nieuw toilet niet hebben!
Heb het toilet in het echt gezien en het gat waar je grote boodschap doorheen moet, is echt heel smal/nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:18
Lijkt me ook extra schoonmaakwerk, meer plaats voor kalkafzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
Wij zijn bezig met een aanbouw en gaan een tweede badkamer realiseren op de begane grond. De aanbouw heeft een plat dak. Nu willen we graag een lichtkoepel plaatsen voor natuurlijk licht. Mijn vraag is nu, hoe kun je het beste ventileren? Ik wil namelijk condensvorming aan de binnenkant van die koepel voorkomen.
Moeten we voor een koepel met ventilatie gaan?
In de andere badkamer zit een afzuiging naar een IHTO box, maar die staat op zolder en daarop aansluiten is geen optie, dus we moeten iets anders.
Ook wil ik dat de ventilatie aangaat na toilet bezoek, dus niet alleen een vochtsensor, maar ook een bewegingssensor o.i.d.
Of gewoon een tweede Ihto box plaatsen en een vaste lichtkoepel nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Het is niet meer water, maar een betere spoeling (volgens het verhaal).

Klinkt allemaal leuk, maar een beetje marketinggeleuter. Wat kun je nou nog doen met een plee om je een beetje te onderscheiden van de rest?

Ik heb een bidet toilet gekocht van Mewatec. Ook gewoon randloos, modern. Met een afstandsbediening. Zijn nog niet zo populair in Nederland, maar ik vind het superfijn. En hij spoelt ook alles in 1x weg :+
Is al 5 jaar in bedrijf en doet het nog steeds prima. Maar ik heb natuurlijk de ontkalker op de waterleiding zitten. Anders moet je er ook zo'n module bij kopen.

Twee beste badkamerinvesteringen die ik heb gedaan: de ontkalker en het bidet toilet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
Hier de indeling gemaakt, en een tegelplan opgezet. Dit komt overeen met het 10% snijverlies wat vaak aangehouden wordt.

In mijn cad bestand middels lijntjes aangegeven waar ik rest delen kan hergebruiken (niet zichtbaar in plaatje hieronder)
Hiermee houd ik nog een aantal hele tegels over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2S_R41H_xrtjwCVgIZxh3_14ZUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2iIXyEuVDLWRPAMXVaE8cMb.jpg?f=fotoalbum_large

Op de vloer en 2 muren een 80x80 tegel.
https://www.sanitairwinke...mm-r10-porcellanato-white

De wastafel muur, raam zijde onderverdeeld in een 60x60 terrazo en een 7,5x30 tegel
https://www.sanitairwinke...0-porcellanato-light-grey
https://www.sanitairwinke...-straight-glans-mint-grey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUYjN_sucE_5Uqu_VjIxdqBqU5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DX5jWUPYQX4KojU2LndvzdHx.jpg?f=fotoalbum_large

Qua kranen, keuze gemaakt voor Hansgrohe, alles in brushed bronze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0vtLXDUTVBnbudBghmJwNXDqwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CaZT0SCWlEXmcEqdMCVvkCZ.jpg?f=fotoalbum_large
Type nrs:
73350140 13622180
50100140 75418140
01500180 28745140
26453140 24141140
24357140 24340140
26865140 28220140

Opgesomt:
  • SSD Armaturenshop:
  • Kranen handgrohe totaal 2578 euro
  • B-Dutch:
  • Solid surface blad 12 mm B-Dutch 278 euro
  • Sanitairwinkel:
  • Tegels - 2670 euro
  • Douche deur 199x100 glas, zwarte greep en scharnieren, profielloos + wandgoot tegelrooster 80 cm - 648 euro
  • Toilet Geberit Acanto, UP720, zwarte knop - 710 euro
  • Meubel 140x55x46 + kast 160 hoog + 2x sifon - 1425 euro
  • Korting 400 euro Saniloft Uden
  • Waskom 40x40x13 keramiek wit, 2x - 117 euro
  • Designspiegels.nl
  • Spiegels 45x90 ovaal verlicht - 598 euro
Nog te bepalen:
  • Bad X2O - 1233 euro
  • Radator 75 x 160 - 800 euro
Installatie:
Twee dagen werk + materiaal - 2600 euro ex btw

Tegelzetter:
Wand 100x240
Wand 50x240
Koof 350 lang, 120 hoog, 15 diep
Deur + kozijn plaatsen + Ytong blok boven deur vullen
Vloer uitvlakken
Muren uitvlakken
Voorlijmen
Tegelen.
totaal 3240 euro ex btw

Elektra leg ik zelf aan.
Sloopwerk doe ik zelf.
Montage doe ik zelf, evt met hulp van installateur op uurbasis.

Totaal:
Materiaal > 10120 euro incl btw
Installatie > 7066 euro incl btw
Kitten, tegelprofielen > 1000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:12
Zijn hier mede-tweakers die ervaring hebben met het sanitair merk Owen & Finch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:42

Rzaan

Altijd zoekende

terror-oehoe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:53:
Zijn hier mede-tweakers die ervaring hebben met het sanitair merk Owen & Finch?
Heb even snel gekeken.
Ziet eruit als een bedrijf dat over de hele wereld (veel China waarschijnlijk) spullen inkoopt en die Owen & Finch labelt.
Klinkt chique Engels, maar is een Nederlands bedrijfje.
Ik zag zo gauw een kraan met sensor staan die ik voor rond de € 70 uit China heb gehaald en die Owen & Finch voor € 409 verkoopt. Best een verschil.

Afbeeldingslocatie: https://owenfinch.nl/cdn/shop/files/401BG.png?v=1692696691&width=600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Rzaan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:03:
[...]

Heb even snel gekeken.
Ziet eruit als een bedrijf dat over de hele wereld (veel China waarschijnlijk) spullen inkoopt en die Owen & Finch labelt.
Ik zag zo gauw een kraan met sensor staan die ik voor rond de € 70 uit China heb gehaald en die Owen & Finch voor € 409 verkoopt. Best een verschil.

[Afbeelding]
Net als Brauer dus, deduitse sticker plakker, Fortifura (sanitairwinkel, zie paar posts terug), en wellicht vele anderen.

[ Voor 3% gewijzigd door martinus83 op 07-03-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 23:25
Zijn er mensen die ervaring hebben met mawialux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:12
Rzaan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:03:
[...]

Heb even snel gekeken.

[Afbeelding]
Thanks voor de snelle check! Gaat inderdaad om white labeling. Heb inmiddels de producent gevonden: https://www.yswfaucet.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:37
Hey iedereen ik ben opzoek naar een advies omtrent een handdoekradiator.

Eind dit jaar is het plan om de badkamer te vervangen, deze is inmiddels wel aan vervanging toe na 30 jaar. Nu verwarmen wij de badkamer nooit en hebben wij ook nooit last van vocht omdat er een raam in zit en centrale mechanische ventilatie. Nu hebben wij 3-4 maanden per jaar dat de handdoeken slecht drogen. Dit komt mede omdat onze handdoekradiator op de CV is aangesloten die nooit meer aan staat omdat het huis verwarmd word met airco's.

Zouden jullie dan aanraden om een reguliere elektrische radiator te nemen of toch te gaan naar een infrarood variant? Het programma word 1-2 uur per dag verwarmen en dan kom ik met 750 watt op 90-180 kwh per jaar met deze; https://www.badkamerwinke...750w-verkeerswit-ral-9016

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Laatst online: 10:24
gielz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:16:
Hey iedereen ik ben opzoek naar een advies omtrent een handdoekradiator.

Nu verwarmen wij de badkamer nooit
<<knip>>
Het programma word 1-2 uur per dag verwarmen
Hoe rijmt dit met elkaar? Waarom zou je een radiator straks wel 1-2 uur per dag aanzetten als je dat nu ook niet dagelijks doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:10
m181087 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:34:
[...]

Hoe rijmt dit met elkaar? Waarom zou je een radiator straks wel 1-2 uur per dag aanzetten als je dat nu ook niet dagelijks doet?
omdat @gielz dus die handdoeken wil drogen toch :z ik zou gewoon een simpel elektrisc ding met een programmaatje halen en dan experimenteren hoe lang dat aan moet staan per dag om het gewenste effect te bereiken. De schade met 100-200 kWh elektriciteit lijkt me mee te vallen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Fr33z schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:41:
[...]

omdat @gielz dus die handdoeken wil drogen toch :z ik zou gewoon een simpel elektrisc ding met een programmaatje halen en dan experimenteren hoe lang dat aan moet staan per dag om het gewenste effect te bereiken. De schade met 100-200 kWh elektriciteit lijkt me mee te vallen :+
Hij geeft aan dat zijn radiator nu nooit meer aanstaat en dat dat 3-4 maanden per jaar voor natte handdoeken zorgt. Dan ga je, behalve voor die 3-4 maanden, toch geen dagelijks programma aanzetten?
Vooral als je de warmte dus ook niet gebruikt om de ruimte te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
m181087 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Hij geeft aan dat zijn radiator nu nooit meer aanstaat en dat dat 3-4 maanden per jaar voor natte handdoeken zorgt. Dan ga je, behalve voor die 3-4 maanden, toch geen dagelijks programma aanzetten?
Ik dacht dat dit het badkamer topic was of zit ik toevallig in een duurzaam topic? 2 uur verwarmen op 750 watt kost ons 20,70 per jaar (er ligt 6320wp op het dak). Een uurtje verwarmen zou ook nog wel eenvoudig lukken denk ik. Dan kom ik uit op 10,35 per jaar (0,86 euro per maand).

Wat is volgens jou een betere manier om ze droog te krijgen in die 3-4 maanden per jaar dat het niet lukt in 24 uur? Vandaar dus mijn vraag of wellicht een IR paneelradiator niet beter werkt. Zelf heb ik hier geen ervaring mee in een badkamer.

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
gielz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:20:
[...]

Ik dacht dat dit het badkamer topic was of zit ik toevallig in een duurzaam topic? 2 uur verwarmen op 750 watt kost ons 20,70 per jaar (er ligt 6320wp op het dak). Een uurtje verwarmen zou ook nog wel eenvoudig lukken denk ik. Dan kom ik uit op 10,35 per jaar (0,86 euro per maand).

Wat is volgens jou een betere manier om ze droog te krijgen in die 3-4 maanden per jaar dat het niet lukt in 24 uur? Vandaar dus mijn vraag of wellicht een IR paneelradiator niet beter werkt. Zelf heb ik hier geen ervaring mee in een badkamer.
Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat praktisch en voordelig is. Een infraroodpaneel is smaller, kleiner en ook wat goedkoper. Nadeel: je kunt je ruimte er dus niet mee verwarmen. Enkel stralingswarmte. Prima voor je handdoeken lijkt mij. Een elektrische radiator is gewoon een volwaardige radiator. Dus groter, in aanschaf ook wat duurder. En je kunt er ook nog periodiek je ruimte mee verwarmen als je in de winter toch liever een wat warmere badkamer wenst.
Eventueel kun je ook kiezen voor een elektrische handdoekverwarmer. Zoek maar eens op JAY Elektrische handdoekradiator, Instamat ARC handdoekverwarmer. Als het écht alleen voor je handdoeken is, is zo'n ding misschien nog wel praktischer. Maar of het daarmee écht droog wordt... geen idee :).

Gebruik je nog iets van domotica? Zou dat nog een afweging moeten zijn? Dus een smart-radiator(knop) of een IR-paneel die je smart stuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
ViezeVis schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat praktisch en voordelig is. Een infraroodpaneel is smaller, kleiner en ook wat goedkoper. Nadeel: je kunt je ruimte er dus niet mee verwarmen. Enkel stralingswarmte. Prima voor je handdoeken lijkt mij. Een elektrische radiator is gewoon een volwaardige radiator. Dus groter, in aanschaf ook wat duurder. En je kunt er ook nog periodiek je ruimte mee verwarmen als je in de winter toch liever een wat warmere badkamer wenst.
Eventueel kun je ook kiezen voor een elektrische handdoekverwarmer. Zoek maar eens op JAY Elektrische handdoekradiator, Instamat ARC handdoekverwarmer. Als het écht alleen voor je handdoeken is, is zo'n ding misschien nog wel praktischer. Maar of het daarmee écht droog wordt... geen idee :).

Gebruik je nog iets van domotica? Zou dat nog een afweging moeten zijn? Dus een smart-radiator(knop) of een IR-paneel die je smart stuurt?
Bedankt voor je reactie ik zal mij eens verdiepen in die handdoekverwarmers. Wat betreft domotica gebruiken wij nu het eenvoudige homewizard. Ik zou dan met een energysocket op basis van teruglevering kunnen gaan sturen mits ik er één koop met een harde aan en uit knop. Een IR paneel valt dus eigenlijk af, omdat de restwarmte van een reguliere elektrische radiator wel prettig zou kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
gielz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Bedankt voor je reactie ik zal mij eens verdiepen in die handdoekverwarmers. Wat betreft domotica gebruiken wij nu het eenvoudige homewizard. Ik zou dan met een energysocket op basis van teruglevering kunnen gaan sturen mits ik er één koop met een harde aan en uit knop. Een IR paneel valt dus eigenlijk af, omdat de restwarmte van een reguliere elektrische radiator wel prettig zou kunnen zijn.
Even een andere invalshoek. Je hebt het over het vervangen van je badkamer. Heb je ook al vloerverwarming overwogen? Dan hoef je geen radiator aan te schaffen maar enkel een handdoekradiator. Scheelt je ook direct wat ruimte en je kunt de badkamer dan ook met elektrische vloerverwarming verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
ViezeVis schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:48:
[...]

Even een andere invalshoek. Je hebt het over het vervangen van je badkamer. Heb je ook al vloerverwarming overwogen? Dan hoef je geen radiator aan te schaffen maar enkel een handdoekradiator. Scheelt je ook direct wat ruimte en je kunt de badkamer dan ook met elektrische vloerverwarming verwarmen.
Staat wel op het lijstje om te overwegen. Het gaat dan om de vloerverwarming van Magnum; https://www.vloerverwarmi...-mat-set-6-m-900-watt-set

Maar ben bang dat deze 99/100 keer gewoon uitstaat omdat er nu ook niet verwarmd word en het is niet koud buiten de dagen dat het -10 is.

Zal het hier is met de baas bespreken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:48
martinus83 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:16:
Hier de indeling gemaakt, en een tegelplan opgezet. Dit komt overeen met het 10% snijverlies wat vaak aangehouden wordt.

In mijn cad bestand middels lijntjes aangegeven waar ik rest delen kan hergebruiken (niet zichtbaar in plaatje hieronder)
Hiermee houd ik nog een aantal hele tegels over.

[Afbeelding]

Op de vloer en 2 muren een 80x80 tegel.

De wastafel muur, raam zijde onderverdeeld in een 60x60 terrazo en een 7,5x30 tegel
https://www.sanitairwinke...-straight-glans-mint-grey

[Afbeelding]

Qua kranen, keuze gemaakt voor Hansgrohe, alles in brushed bronze.
[Afbeelding]
Type nrs:
73350140 13622180
50100140 75418140
01500180 28745140
26453140 24141140
24357140 24340140
26865140 28220140

Opgesomt:
  • SSD Armaturenshop:
  • Kranen handgrohe totaal 2578 euro
  • B-Dutch:
  • Solid surface blad 12 mm B-Dutch 278 euro
  • Sanitairwinkel:
  • Tegels - 2670 euro
  • Douche deur 199x100 glas, zwarte greep en scharnieren, profielloos + wandgoot tegelrooster 80 cm - 648 euro
  • Toilet Geberit Acanto, UP720, zwarte knop - 710 euro
  • Meubel 140x55x46 + kast 160 hoog + 2x sifon - 1425 euro
  • Korting 400 euro Saniloft Uden
  • Waskom 40x40x13 keramiek wit, 2x - 117 euro
  • Designspiegels.nl
  • Spiegels 45x90 ovaal verlicht - 598 euro
Nog te bepalen:
  • Bad X2O - 1233 euro
  • Radator 75 x 160 - 800 euro
Installatie:
Twee dagen werk + materiaal - 2600 euro ex btw

Tegelzetter:
Wand 100x240
Wand 50x240
Koof 350 lang, 120 hoog, 15 diep
Deur + kozijn plaatsen + Ytong blok boven deur vullen
Vloer uitvlakken
Muren uitvlakken
Voorlijmen
Tegelen.
totaal 3240 euro ex btw

Elektra leg ik zelf aan.
Sloopwerk doe ik zelf.
Montage doe ik zelf, evt met hulp van installateur op uurbasis.

Totaal:
Materiaal > 10120 euro incl btw
Installatie > 7066 euro incl btw
Kitten, tegelprofielen > 1000 euro?
Die terazzo look tegel is erg mooi. Heb ik ook gebruikt. Houd er rekening mee dat die dikker is dan normaal. Dus echt een vloertegel. En erg hard. Verwerken is dus lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:08:
[...]

Die terazzo look tegel is erg mooi. Heb ik ook gebruikt. Houd er rekening mee dat die dikker is dan normaal. Dus echt een vloertegel. En erg hard. Verwerken is dus lastig.
Gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
t14wo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:08:
[...]

Zie dat ik de verkeerde link heb gepost.

Deze tegel heb je het over? deze is 9 mm, komt enkel op de wanden.

De 80x80 is 9,5 mm, dit is dus vloer en 2 wanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
gielz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:20:
[...]
Ik snap de vijandigheid van deze opmerking niet. Een forum is volgens mij bedoeld om met elkaar mee te denken. Daarom stel je ook een vraag lijkt mij.
Dat energie verspillen weinig kost doet daar niets aan af. Ik reageer alleen op het punt dat je nu je radiator niet gebruikt en hem straks dagelijks 1-2 uur aan wilt zetten. Mijn vraag is dus of dat nodig is of niet. Het is aan jou om daar je keuze op te baseren.

Ontopic:
Zelf hebben we een elektrische handdoekradiator met een bediening zoals deze.
Die heeft een 2 uur boost-functie, die je gelijk na het douchen handmatig kan aanzetten. De radiator staat bij ons de gehele dag uit, maar met de boost knop zijn je handdoeken in 2 uur weer helemaal droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
gielz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:06:
[...]

Staat wel op het lijstje om te overwegen. Het gaat dan om de vloerverwarming van Magnum; https://www.vloerverwarmi...-mat-set-6-m-900-watt-set

Maar ben bang dat deze 99/100 keer gewoon uitstaat omdat er nu ook niet verwarmd word en het is niet koud buiten de dagen dat het -10 is.

Duur die magnum, hier al eens gekeken? https://www.decochip.nl/contents/nl/p541.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:39
t14wo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Is Amerikaans Notenhout, en 2x in de aanrechtolie van Hornbach gezet. Dus zou (redelijk) waterproof moeten zijn. We gaan het zien.

[...]

Ja, eens... Maar met je hand schoonmaken wordt een zooitje. :+

[...]

Ik heb gebruikgemaakt van een AliExpress Neon ledstrip, oftewel COB Led strip. Daarbij liggen de ledjes veel dichter bij elkaar en ligt er een soort diffuser overheen, waardoor je geen individuele ledjes ziet. (Wat enorn goedkoop aandoet)

https://nl.aliexpress.com..._suggest.1.464744f54UTg4s
Super bedankt nog alleen zie ik door het bomen het bos niet meer.
is jouwe smart te besturen? En geen flikkerende lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
syntesia schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:58:
[...]

Super bedankt nog alleen zie ik door het bomen het bos niet meer.
is jouwe smart te besturen? En geen flikkerende lampjes?
Zeker. En geen flikkering. Smart door middel van Tuya app (zoals alle goedkope en whitelabel domotica). Via Tuya API kan je ook integreren met andere home automation platforms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
martinus83 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:22:
[...]

Zie dat ik de verkeerde link heb gepost.

Deze tegel heb je het over? deze is 9 mm, komt enkel op de wanden.

De 80x80 is 9,5 mm, dit is dus vloer en 2 wanden
Zie dat het een andere is. Onze waren 12mm dik. Dat is wel fors. Zeker voor de wanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:08
@gielz Wij hebben deze. Kan je voor een uurtje aanzetten en droogt zo de badkamer + handdoek lekker op. https://www.create-store....a-opties.html?id_c=244625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:10
m181087 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:54:
[...]

*knip*

[ Voor 15% gewijzigd door twain4me op 09-03-2024 10:08 . Reden: Iets constructiever en vriendelijker mag wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
gielz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:06:
[...]

Hier ook vloerverwarming van Magnum. Als je het echt laag zet qua temp (dus 17.5/18graden is het lekker omdat het net de echte kou van de tegels haalt. Hoger zetten kost enorm veel qua verbruik. Wij zetten hem dus met een timer aan ‘s morgens en ‘s avonds een uurtje. En dan op de vloersensor (niet de ruimte sensor). Ook hebben we een hele mooie elektrische radiator waar veel handdoeken op kunnen en dat werkt perfect. Duurt wel even voor het warm is, maar dan houdt het z’n warmte ook wel even vast, dus dan zijn die handdoeken ook droog.
Bevalt goed.
https://www.x2o.nl/vipera...mat-zwart-rad-71018-39018
In 3 kleuren verkrijgbaar en super praktisch dat het open rails heeft aan 1 kant. Je handdoeken kun je er heel makkelijk overheen schuiven.
En de rest warmte is heerlijk als je ‘s winters uit de douche komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WongWong
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-05 21:41
Hi allen,

Wat is jullie ervaring met bidet-toiletten? Ik zie dat Geberit een nieuw model heeft uitgebracht namelijk de Aqua Alba wat echt ruim de helft van de prijs is van de andre Geberit bidet-toiletten. Alleen snap ik dus niet wat het verschil is en maakt tov de duurdere versies

https://www.geberit-aquac...n/geberit-aquaclean-alba/

Ik ben op zoek naar een bidet-toilet voor de badkamer, en ben me aan het orierenteren. Alle hulp/info is wenselijk :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
barry86 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:28:
[Afbeelding]

De grote platen zitten er in *O* :*)

Hier komt een zwarte kozijn voor met glasschuifdeur
Droge ruimte wordt stucwerk
Klinkt als een puike aannemer, terwijl die nog nooit dit formaat had geplaatst? Moest er waarschijnlijk ook speciale spullen voor aanschaffen.

Hoe lang zijn jullie ongeveer per plaat bezig geweest? En dat alles voor slechts €55 per uur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:18
Morpheusk schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 01:02:
[...]

Klinkt als een puike aannemer, terwijl die nog nooit dit formaat had geplaatst? Moest er waarschijnlijk ook speciale spullen voor aanschaffen.

Hoe lang zijn jullie ongeveer per plaat bezig geweest? En dat alles voor slechts €55 per uur?
Ik ben inderdaad zeer tevreden over de aannemer, een ZZP'er/eenmanszaak voor inmiddels 25j in badkamer renovatie. Tarief 50,- ex btw.
Voor hem was dit de eerste keer en speciaal til en snij gereedschap is aangeschaft. Hij heeft uiteindelijke deze kosten niet aan mij doorberekend omdat hij dit ziet als een lange termijn investering.

Die grote platen moeten met zijn 2 en we zijn samen totaal 1.5 dag bezig geweest. Bij een herhaling gok ik dat het binnen een dag kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3Coied5TKy3LifUxZwg-GFhUyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENTl3oOVt753PhKwUh5BGNAY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aygrICht_T1ee444wTX63NvfF5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43xyn6DM9sIut9j3DKcHOFJi.jpg?f=fotoalbum_large

Vooraf was ik enorm zenuwachtig voor de stijfheid van de plaat en het knappen door buiging tijdens transport/montage. Maar tijdens het verwerken bleek het tegenovergestelde. Ze zijn erg flexibel en kunnen veel hebben!

[ Voor 6% gewijzigd door barry86 op 14-03-2024 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

WongWong schreef op maandag 11 maart 2024 @ 01:39:
Wat is jullie ervaring met bidet-toiletten? Ik zie dat Geberit een nieuw model heeft uitgebracht namelijk de Aqua Alba wat echt ruim de helft van de prijs is van de andre Geberit bidet-toiletten. Alleen snap ik dus niet wat het verschil is en maakt tov de duurdere versies
Die Alba ziet er goed uit. Zo te zien heeft ie alle noodzakelijke functies. Ze hebben op de site en in de brochure een overzicht van de functies naast elkaar met alle modellen die zij voeren.
Ik zie eigenlijk maar één functie die op de Alba ontbreekt en dat is de zogenaamde 'lady douche'. Waar de heren het bidet alleen maar voor het achterwerk gebruiken, hebben de dames nóg een functie nodig. Het komt er voornamelijk op neer dat ie in de 'lady douche' stand uiteraard verder naar voren gaat, maar ook minder hard spuit.

Voor de rest zit alles erop: hij gaat heen en weer, de straal draait ook een beetje rond zie ik. Temperatuur van het water is instelbaar (via de app). Het meest nutteloze vind ik zelf de droogblaasfunctie, oftwel de bipsföhn. Ik heb daar geen geduld voor en pak gewoon een stukje wc papier om de boel te drogen. Misschien voor sommigen een medidatief moment, maar ik ga niet wachten tot ie het droog heeft geblazen. Kan ook aan mijn Mewatec liggen natuurlijk. Misschien is de Geberit beter en sneller wat dat betreft.
Ook de afstandsbediening is handig. De mijne heeft dat ook, maar er zijn modellen die dat niet hebben, en bediend moeten worden met een knop die rechts naast je zit, richting de acherwand. Kan aan mijn (gebrek aan) lenigheid liggen, maar ik vind dat hoogst onhandig. Dus een ab is wel fijn.

Puur op zicht lijkt het erop dat de douche arm bij de Alba van kunststof is. Bij mij is ie van RVS en dat is wel een verschil. Staal gaat langer mee. Ik heb de Mewatec Easy Up Premium die heb ik al 5 jaar naar volle tevredenheid. Het was toen een van de goedkoopste met alle features die de dure modellen ook hebben. Goed om te zien dat Geberit nu ook gunstig geprijsde modellen maakt. Ze zijn nog steeds een stuk duurder dan een normaal toilet, maar ik zou nu niet meer zonder willen. Zoals ze in de reklame al zeggen: je wast je handen ook met water...

[edit]
Ik zie trouwens dat Mewatec inmiddels ook een opvolger voor mijn Easy Up heeft. Die heeft dan ook een verwarmde bril voor de koukleumen onder ons. Verder is ie gewoon een beetje gemoderniseerd qua styling zo te zien. De ontkalkingsfunctie is handiger gemaakt zie ik. Bij mijn model heb je een soort van tussenstuk die je in de waterleiding moet plaatsen; bij de nieuwe is het net een koffiezetter waar je van tijd tot tijd moet ontkalken en dat gaat dan via een klepje bovenop de wc. Heeft die Geberit ook zag ik. Maar ik heb een ontharder op mijn waterleiding, dus ik heb dat allemaal niet nodig.
Wat mij betreft nog steeds 2 badkamer/wc essentials: ontkalker en bidet toilet. Ik wil niet meer zonder.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 14-03-2024 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:46

orf

WongWong schreef op maandag 11 maart 2024 @ 01:39:
Hi allen,

https://www.geberit-aquac...n/geberit-aquaclean-alba/

Ik ben op zoek naar een bidet-toilet voor de badkamer, en ben me aan het orierenteren. Alle hulp/info is wenselijk :)!
Ik ben supertevreden over de “gewone” aquaclean. Deze lijkt er heel erg op als ik zo naar de plaatjes kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
barry86 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:15:
[...]

Ik ben inderdaad zeer tevreden over de aannemer, een ZZP'er/eenmanszaak voor inmiddels 25j in badkamer renovatie. Tarief 50,- ex btw.
Voor hem was dit de eerste keer en speciaal til en snij gereedschap is aangeschaft. Hij heeft uiteindelijke deze kosten niet aan mij doorberekend omdat hij dit ziet als een lange termijn investering.

Die grote platen moeten met zijn 2 en we zijn samen totaal 1.5 dag bezig geweest. Bij een herhaling gok ik dat het binnen een dag kan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vooraf was ik enorm zenuwachtig voor de stijfheid van de plaat en het knappen door buiging tijdens transport/montage. Maar tijdens het verwerken bleek het tegenovergestelde. Ze zijn erg flexibel en kunnen veel hebben!
Zijn dit van zin marmer mix? Collega is nu ook net zoiets aan het zetten in zijn badkamer.

https://www.benacci.com/wandpaneel-marmoreo-beige.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Zijn er hier mensen die infrarood panelen in de badkamer hebben geïnstalleerd? Wij zijn van plan infrarood panelen boven het toilet en voor de instap van de douche te hangen bij onze nieuwbouw woning. Ook op het toilet beneden willen we zon paneel hebben.

Groothuis heeft ons het een en ander geadviseerd, maar ons lijkt het erg comfortabel. Het is instant warmte dus je kunt tijdens toilet bezoek of tijdens het afdrogen heel gecontroleerd warm zitten/staan zonder eerst de hele ruimte warm te stoken.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 14-03-2024 21:35 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:25
@DutchManticore, daar is een topic voor :D

Persoonlijke ervaring niet bijster positief. Wij hadden een 750w-paneel aan het plafond, maar dat geeft bij het afdrogen toch vooral warmte op de kruin van je hoofd. Kinderen die in bad zaten bereikte de warmte niet of nauwelijks. En je blijft het toch koud houden, bij beweging heb je bijvoorbeeld meteen koude lucht om je heen. Nu was onze badkamer destijds ook 16ºC in de winter, maar een groot succes vonden wij het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Anomi schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:11:
@DutchManticore, daar is een topic voor :D

Persoonlijke ervaring niet bijster positief. Wij hadden een 750w-paneel aan het plafond, maar dat geeft bij het afdrogen toch vooral warmte op de kruin van je hoofd. Kinderen die in bad zaten bereikte de warmte niet of nauwelijks. En je blijft het toch koud houden, bij beweging heb je bijvoorbeeld meteen koude lucht om je heen. Nu was onze badkamer destijds ook 16ºC in de winter, maar een groot succes vonden wij het dus niet.
Hmmmm. Dat is balen.
Wij hebben bij een specialist voor een paneel gestaan en dat was lekker warm. Vermoed wel dat het vermogen iets hoger was dan 750watt.

Maar bedankt voor je ervaring, en topic verwijzing uiteraard!

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
DutchManticore schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:35:
Zijn er hier mensen die infrarood panelen in de badkamer hebben geïnstalleerd? Wij zijn van plan infrarood panelen boven het toilet en voor de instap van de douche te hangen bij onze nieuwbouw woning. Ook op het toilet beneden willen we zon paneel hebben.

Groothuis heeft ons het een en ander geadviseerd, maar ons lijkt het erg comfortabel. Het is instant warmte dus je kunt tijdens toilet bezoek of tijdens het afdrogen heel gecontroleerd warm zitten/staan zonder eerst de hele ruimte warm te stoken.
Om een obstakel op te gooien, houd rekening met extra stroom verbruik waardoor standaard stroomleidingen en meterkast dit snel niet meer aan kunnen en ook geupgrade/verbouwd dienen te worden.

Als je direct snelle verwarming wil kun je ook denken aan hetelucht ventilator. Dan is het in no-time warm.
Die heb je tegenwoordig ook in "design" vormen die je aan de muur hangt. b.v. boven de deur.
Met allerlei programeringen etc
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S849eaab99e7f495a81110b728e870d34D.jpg_640x640Q90.jpg_.webp

[ Voor 16% gewijzigd door barry86 op 15-03-2024 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:15
We zijn op zoek naar een maatwerk douchedeur (door een nis werd het wandje wat dikker en was het geen standaard maat meer).

Waar hebben jullie deze vandaan en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
TRD07 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:35:
We zijn op zoek naar een maatwerk douchedeur (door een nis werd het wandje wat dikker en was het geen standaard maat meer).

Kijk eens bij Van Rijn (dealers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:19

Novellini, te bestellen via de meeste badkamerzaken wel. Een Sanidump kon het bv prima bestellen. Novellini komt dan later langs om in te meten, en ook om te installeren. Niet goedkoop, wel perfect in afwerking en gebruik in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
Even een vraagje: wij krijgen een nieuwe badkamer, in ons huis uit 2009, met een dubbele regendouche.
Bij het zoeken naar een nieuwe ketel, werd ook gezegd dat ik goed moet kijken of al dat water uit de dubbele regendouche (18l/minuut) wel goed weg kan via de bestaande afvoer.

Op dit moment heb ik een WTW achter mijn inbouwtoilet op de begane grond, voor de afvoer van het water uit de douche (geloof ik). Leiding werk is normaal. In de nieuwe nieuwe badkamer komt geen bad meer, maar dus een dubbele regendouche.

Ga ik hier problemen mee krijgen qua afvoer? Of hoe kan ik daar achter komen? Ook werd genoemd dat ik een dubbele WTW zou kunnen plaatsen, omdat ik nu twee douches krijg. Echter kan ik daar niet bij zonder de wc te slopen.. dus eigenlijk is dat geen optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El-Vder
  • Nu online
@TRD07 ik heb geen glazen douchedeur besteld, maar wel 2 glasplaten op maat laten maken voor in de douche bij glaswebwinkel. Snelle levering en goede service, een van de platen had een beschadiging en werd zonder moeite vervangen en oude weer retour meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Goofyduck384 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:43:
Even een vraagje: wij krijgen een nieuwe badkamer, in ons huis uit 2009, met een dubbele regendouche.
Bij het zoeken naar een nieuwe ketel, werd ook gezegd dat ik goed moet kijken of al dat water uit de dubbele regendouche (18l/minuut) wel goed weg kan via de bestaande afvoer.

Op dit moment heb ik een WTW achter mijn inbouwtoilet op de begane grond, voor de afvoer van het water uit de douche (geloof ik). Leiding werk is normaal. In de nieuwe nieuwe badkamer komt geen bad meer, maar dus een dubbele regendouche.

Ga ik hier problemen mee krijgen qua afvoer? Of hoe kan ik daar achter komen? Ook werd genoemd dat ik een dubbele WTW zou kunnen plaatsen, omdat ik nu twee douches krijg. Echter kan ik daar niet bij zonder de wc te slopen.. dus eigenlijk is dat geen optie.
Even heel simpel gedacht. Als de waterleiding 18l/min kan aanvoeren dan kan een afvoer die 3x zo groot is dit toch makkelijk afvoeren?

Verder zou ik de waterleiding dia controleren. Met 18l/min heb je 22/25mm nodig. Dat is volgens mij niet standaard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Goofyduck384 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:43:
Is een 10 liter emmer erin leeggieten en kijken of het in 30sec weg is een gek idee? Of 2 emmers van 10 liter klaar houden en kijken of 20L in een minuut wegkomt.

Zo heb ik ook getest of mijn waterleiding voldoende warm water aan kan leveren voor een regendouche: emmer vullen met een stopwatch in de hand. Het omgekeerde moet ook kunnen denk ik. Is dat een gekke gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:36

Sealskin bij de Praxis. vaak genoeg in de aanbieding

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:35
Minaaj schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:59:
[...]

De aanbetaling is uiteindelijk 20% geworden van het totale bedrag.
Verder wil ik ook nog wel even toevoegen dat het op 4 hoog is zonder lift, dus ook voor de de bouwvakkers zal het afzien zijn om de spullen naar boven te brengen. (en voor mij+vrienden de tegels)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is beetje de insteek. Heb al veel ontwerpen voor toilet gemaakt, maar simpel is ook gewoon prima.
Scheelt weer in kosten van verplaatsen van riolering wat erg moeilijk is in dit appartement. Voor muren 120x60 brera beige en vloer 60x60. Naturea Silva als hout tegels.
Komt mooie glazendeur nog in, muurtje gaan ze bouwen met nis (prefab gunmetal)

Toilet zal worden overtegeld, ook deel van badkamer. Ik probeer rond budget van 15k te gaan aangezien de het een appartement betreft waar ik zeker geen 5 jaar meer zal wonen. Desondanks is het wel een goede investering en te betalen uit een bouwdepot.

Uiteindelijk zal ik er niet veel winst op maken qua overwaarde, want die zit er al ongeacht op zonder de verbouwing. Een badkamer van 20k+ plaatsen heeft dan ook geen nut. Ik zie mij dit appartement in de toekomst nog wel verhuren.

Ik ben begonnen bij baderie waar ik uitkwam op een offerte van rond de 23-25k, toegegeven was dit wel mijn eerste concept met tevens een urinoir in toiletruimte, echter bleek dat i.v.m. appartement toch allemaal moeilijk te worden. Plaats van de afvoer/riolering is niet ver te verplaatsen.

Nu kom ik ongeveer uit op 3700~ sanitair, 2500~ tegels en 7000 voor de verbouwkosten. Daarnaast zal de aannemer ook materieel inkopen t.w.v maximaal 1500 inc voorrijkosten e.d.

Totaal onder de 15k zover, echter kunnen er altijd zaken optreden zoals dat er iets toch gestuct moet worden voor het tegelen. Maar dan moet dat maar.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zit ondertussen in de 7de dag van de verbouwing, toilet is vandaag gevoegd.
Badkamer zijn ze aan het tegelen ondertussen, hopelijk deze week klaar want grote tegels en kleine badkamer.
Hopelijk kan ik weekend of begin volgende week weer douchen in mijn eigen huis. :+

Radiator heb ik nog moeten ontkoppelen van blokverwarming was nog aardige klus, komt nu elektrische radiator aan de muur met wifi.

Zie post die ik quote voor aanvullend verhaal. Op dit moment zit ik nog aardig rond het budget dat ik had ingecalculeerd. Vermoedelijk nu 15-16k kwijt maar heb ook wat tegels te veel die eventueel terug kunnen.

Heb wel douchedeur moeten veranderen omdat ik niet zeker wist of ik op 60CM uitkwam bij muurtje na betegelen en sluiting daarvan. Ook heb ik huismerk kranen en regendouche verwisseld met Grohe kranen in Supersteel uitvoering. (Ook euphoria 310 xxl)

Zelf alles ontworpen en keuze tegels, tot zover ben ik er zeker blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 18-03-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wij gaan in onze nieuwe woning een 2e badkamer realiseren op de begane grond. De 'garage' van 9x3,6m is al volledig voorbereid, geïsoleerd, vloerverwarming ligt er al, elektra en lichtpunten ook, evenals voorbereiding riolering onder de vloer (kruipruimte). Kan niet idealer dus.

We zijn al bij Brugman (in 2008 een badkamer gekocht), Grando, Maxaro en X2O geweest, evenals wat kleine zaakjes lokaal. Het gaat voor ons waarschijnlijk X2O worden, want Brugman en Grando is echt een soort alles of niets en ik vond het best vervelend dat ik zei: doe dat meubel maar en die bleek dan €2000 te kosten en dan loop je terug de showroom door en vraag je "wat kost die dan?" met als antwoord "ik ga hem in de offerte verwerken" en dan pas de prijs horen. Even vergelijken is er niet bij. Wij vinden het zelf namelijk nogal afhankelijk van de prijs of je iets z'n prijs waard vind of niet.

Anyway, Maxaro was toch echt een doe het maar lekker zelf winkel, vriendelijk personeel en de fijnste showroom (Utrecht) die ik me kan voorstellen want alles staat uitgestald in zowel complete opstellingen als los. Prijzen zijn transparant, maar de meubels vinden we toch IKEA kwaliteit en los van de toilet stortbakken van Geberit hebben we nergens merken aangetroffen. Prijzen zijn echter wel prima, zijn nu op iets meer dan €5000 uitgekomen voor de meest luxe opties die we gekozen hebben, incl. tegels. Excl. arbeid, daarvoor hebben we onze aannemer al. Alleen was de afspraak wel een teleurstelling, want we hadden ons lijstje al gemaakt en meer dan een offerte werd er niet van gemaakt, ik had wel een 3D tekening verwacht en dat ze meedenken wat in de ruimte past of niet.

X2O was vergelijkbaar qua showroom (Amsterdam), en zeker de Balmani meubelreeks was erg mooi om te zien, maar ook een stuk duurder. Wel gelukkig veel Grohe/Hansgrohe.

Dan een concrete vraag: de badkamer gaat een kleine worden van wel de volledige breedte van 3,59m (die staat vast) maar qua diepte willen we hem beperkt houden, 1,25m is wat we aan willen houden, omdat dan aan de tuinkant een kamer van ±12m2 overblijft (3,3*3,59), dat gaat doordeweeks mijn thuiskantoor worden en we gaan er voor gasten een bed in plaatsen (als voorbeeld: IKEA Hemnes slaapbank die 1-persoons is en uitgeschoven kan worden tot 2-persoons).

Als indeling hebben we dit bedacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q60RxgzPwu7ukkpP-aUo5GqctTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kmLhURUUEK1XwIPx2O4rMjyC.png?f=fotoalbum_large
- Links zit nu al een draaikiepraampje (45x60cm) op hoogte, al rekening gehouden met de badkamer.
- WC bewust zo geplaatst zodat het raampje iets makkelijker bereikbaar is.
- Achter wc komt nog een muurtje met plankje om wat spulletjes neer te kunnen zetten (wat je overal ziet zeg maar), ik kreeg dit echter niet netjes op de tekening. Zie het zo: de spoelbak is de diepte die ingebouwd wordt.
- We twijfelen nog over dat muurtje doortrekken t/m wasmeubel.
- Wasmeubel 80/100cm en evt. gecombineerd met 30/40cm brede en 170cm hoge zwevende kast, indien geen kast dan denken we misschien aan een 120-140cm brede met off-center wasbak.
- Radiator is puur voor handdoeken, ±120cm hoog model, elektrisch.
- Douche is 120cm breed, 100cm diep met opbouwset rainshower. En douchedeur (of schuif of 60/60 openslaand/vast).

Hebben jullie nog tips voor deze ruimte? Is zo'n muurtje doortrekken handig of wordt de ruimte dan te krap bij het meubel?

We denken aan rustige Scandinavische kleuren: witte wanden, lichtgrijze vloertegels en meubels met lichteiken houten elementen en zwarte kranen (witte wc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:16
MooDyBLueS schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:11:
- Douche is 120cm breed, 100cm diep met opbouwset rainshower. En douchedeur (of schuif of 60/60 openslaand/vast).

Hebben jullie nog tips voor deze ruimte?
Ik zou de douche 90° draaien. Dan kun je makkelijker bij de kraan zonder al te nat te worden, en 100cm is breed zat.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwdennis
  • Laatst online: 29-05 21:11
Graag jullie advies over mijn badkamerontwerp:

Toilet: U320 + Sigma 30 wit drukplaat + V&B Avento Directflush

Badmeubel: 120cm, massief, 3/4 lades, 2x halfinbouw ovale waskommen, kraan met draaibare uitloop RVS geborsteld

Spiegel: Spiegelkast

Meubelkast: Zwevend badkamerkast 42x30x450, massief

Douche: GROHE Euphoria regendoucheset, RVS geborsteld - afvoer Easy Drain Compact Wall Zero 30 100cm

Verlichting 6 spotjes, afzuiging 2 ventielen, vloerverwarming op de CV

Tegels:
vloertegels 60x60 donker grijs + mee tegelen inbouw reservoir en wanden van de douche
wandtegels 30x60 licht grijs

Hebben jullie nog goedkope adresjes voor massief houten kasten?
Wat vinden jullie verder van mijn opstelling?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrXyxxT0wA6Zn243XK356Yq0wLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0EYCheFDBBlfjcnjUxXkByfc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnRnn4uui6LqL7cdqE_6WIjNi7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ot6cIXQbOU4TcV04FBSRRTgm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUvKssJ3rnBaiq-9rvGef7wu9iM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N83Zfe6RV8fnZKJeLCCEfhHA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh3eu7vHjViGQ06zxGLmfS2WTZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fw9VdaSZKT9zWMG26kg7iJq1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik wil ook nog een staand toilet vervangen, de rest kan blijven zoals het was. Hangend past niet vanwege de doorvoer in de vloer die op ca. 40 cm uit de muur zit.

Moet ik ergens rekening mee houden qua staand toilet, of moet normaal elk toilet wel passen... kan er maar weinig informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bmwdennis schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:12:
Graag jullie advies over mijn badkamerontwerp:

Toilet: U320 + Sigma 30 wit drukplaat + V&B Avento Directflush

Badmeubel: 120cm, massief, 3/4 lades, 2x halfinbouw ovale waskommen, kraan met draaibare uitloop RVS geborsteld

Spiegel: Spiegelkast

Meubelkast: Zwevend badkamerkast 42x30x450, massief

Douche: GROHE Euphoria regendoucheset, RVS geborsteld - afvoer Easy Drain Compact Wall Zero 30 100cm

Verlichting 6 spotjes, afzuiging 2 ventielen, vloerverwarming op de CV

Tegels:
vloertegels 60x60 donker grijs + mee tegelen inbouw reservoir en wanden van de douche
wandtegels 30x60 licht grijs

Hebben jullie nog goedkope adresjes voor massief houten kasten?
Wat vinden jullie verder van mijn opstelling?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Spots bij de wastafel dichter bij de spiegel? Nu heb je licht van opzij, meestal wil je licht van voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Het heeft even geduurd (4 maanden :')) maar ze staan er! De tegeltjes. En om 12u komen alle badkamerspullen als het goed is oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJhA5sTQ2N87b-6G3DKIIF1OpHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QojEPdt6eNglSAkLnVK258h5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Phusebox schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:14:
Ik wil ook nog een staand toilet vervangen, de rest kan blijven zoals het was. Hangend past niet vanwege de doorvoer in de vloer die op ca. 40 cm uit de muur zit.

Moet ik ergens rekening mee houden qua staand toilet, of moet normaal elk toilet wel passen... kan er maar weinig informatie over vinden.
Kun je geen sprongbocht gebruiken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcyqBgkO0ij7GJFtwJe2eiCrceY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PrYj7wd1TS4JjsfIaDVAelau.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand ervaring met een doucherekjem toiletrolhouder en meer ophangen met watervaste Tesa powerstrips? Wil liever geen gaten hebben.
orf schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Kun je geen sprongbocht gebruiken?
[Afbeelding]
Denk dat dit sowieso wel zal moeten, maar ik maak me meer zorgen over hoe ver naar voren een nieuw staand toilet komt te staan. Lijkt allemaal nu anders te zijn qua maten.

Of bedoel je voor een hangend toilet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Phusebox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:02:
Iemand ervaring met een doucherekjem toiletrolhouder en meer ophangen met watervaste Tesa powerstrips? Wil liever geen gaten hebben.

[...]

Denk dat dit sowieso wel zal moeten, maar ik maak me meer zorgen over hoe ver naar voren een nieuw staand toilet komt te staan. Lijkt allemaal nu anders te zijn qua maten.

Dit is voor een hangend toilet. Met die sprongbocht kom je uit op het oude riool van het staande toilet. Als het even kan zou ik nooit meer een staand toilet nemen. Voor hoe het eruit ziet, maar zeker ook voor het schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:02:

[...]

Onze toiletrolhouder is een cheap modelletje van Tiger van de Hornbach - zowel op badkamer als Toilet beneden. Die zitten vast met dubbelzijdig plakband wat meegeleverd was. Hangt al bijna 2 jaar zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
orf schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Dit is voor een hangend toilet. Met die sprongbocht kom je uit op het oude riool van het staande toilet. Als het even kan zou ik nooit meer een staand toilet nemen. Voor hoe het eruit ziet, maar zeker ook voor het schoonmaken.
Tja de afvoer zit ca. 35-40 cm vanaf de muur in de vloer. Hangend wordt dan lastig. Ik zou niet weten hoe iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Phusebox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Tja de afvoer zit ca. 35 cm vanaf de muur in de vloer. Hangend wordt dan lastig. Ik zou niet weten hoe iig.
Heb je gekeken wat een sprongbocht is?! :?
Want het is precies daarvoor. Misschien kun je het niet kwijt, want je moet 7cm hoogte hebben die je uit de vloer moet hakken. Maar ik krijg het idee met je reacties dat je niet begrijpt waar die sprongbocht voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
orf schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:51:
[...]

Heb je gekeken wat een sprongbocht is?! :?
Want het is precies daarvoor. Misschien kun je het niet kwijt, want je moet 7cm hoogte hebben die je uit de vloer moet hakken. Maar ik krijg het idee met je reacties dat je niet begrijpt waar die sprongbocht voor is.
Sorry ik was even in de war met wat anders. Maar dat zou een volledige renovatie betekenen, vloer eruit etc. En bovenop de 29k wat de badkamer al gaat kosten heb ik niet nog eens 7k over voor de wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
SquareOne schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:34:
[...]

Onze toiletrolhouder is een cheap modelletje van Tiger van de Hornbach - zowel op badkamer als Toilet beneden. Die zitten vast met dubbelzijdig plakband wat meegeleverd was. Hangt al bijna 2 jaar zonder issues.
Volgens mij werkt dit doorgaans prima, maar er zijn signalen dat met dubbelzijdig plakband het geheel soms ook naar beneden komt vallen. Wij hebben gekozen voor Smedbo (compleet set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
ViezeVis schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:36:
[...]

Volgens mij werkt dit doorgaans prima, maar er zijn signalen dat met dubbelzijdig plakband het geheel soms ook naar beneden komt vallen. Wij hebben gekozen voor Smedbo (compleet set).
ook een kwestie van de goede plakband / tape te gebruiken.
Die er bij geleverd werd, die is in ieder geval top. Volgens mij van 3M.

Aan de andere kant; probeer het gewoon. Boren kan altijd nog. Sterker nog, de huidige houder is ook geschikt om te boren mocht ik dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gewoon proberen is me iets te gevaarlijk, dan maar boren. Als het omlaag komt is de tegel of het bad beschadigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:58:
Gewoon proberen is me iets te gevaarlijk, dan maar boren. Als het omlaag komt is de tegel of het bad beschadigd.
Wat ga je voor een toiletrolhouder ophangen dan :X ?
Als dat ding van ons omlaag komt gebeurt er echt helemaal niks met de tegel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Tja de afvoer zit ca. 35-40 cm vanaf de muur in de vloer. Hangend wordt dan lastig. Ik zou niet weten hoe iig.
Jij hoeft het ook niet te weten. Daarvoor heb je een aannemer. En een sprongbocht gebruikt de aannemer 9/10 keer. Daar is niets vreemds aan. Als jij hebt afgedproken dat er een inbouwreservoir komt, is er niks aan de hand. Kost je geen euro meer. En vloer eruit is onzin. Aannemer hakt een strookje eruit waar de sprongbocht erin moet en gooit het dicht met zandcement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:58:
Een tegel beschadigt niet van een sticker. ;)
Al zou ik gewoon boren. Zorg dat je iets koopt waar je blij mee bent. Bespaar daar niet op. Dan is de kans dat je er vanaf wil vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Al zou ik gewoon boren. Zorg dat je iets koopt waar je blij mee bent. Bespaar daar niet op. Dan is de kans dat je er vanaf wil vrij klein.
Ik vind alles lelijk qua accessoires... haha. Daar zijn de designers gestopt met mooie dingen maken heb ik het idee.

We hebben nu de minst lelijke opties maar gekozen. In gunmetal is de keuze ook erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SquareOne schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:00:
[...]

Wat ga je voor een toiletrolhouder ophangen dan :X ?
Als dat ding van ons omlaag komt gebeurt er echt helemaal niks met de tegel :P
Als een metalen doucherekje in een mat kunststof bad valt, denk ik dat dit zeker beschadigd.

Een metalen wc rol houder die van een halve meter omlaag donderd met een scherp hoekje op de tegel, ook dan denk ik wel dat die beschadigd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Jij hoeft het ook niet te weten. Daarvoor heb je een aannemer. En een sprongbocht gebruikt de aannemer 9/10 keer. Daar is niets vreemds aan. Als jij hebt afgedproken dat er een inbouwreservoir komt, is er niks aan de hand. Kost je geen euro meer. En vloer eruit is onzin. Aannemer hakt een strookje eruit waar de sprongbocht erin moet en gooit het dicht met zandcement.
Heb nog niks afgesproken, maar we dachten dit weekend, die toiletpot op de wc beneden mag wel vervangen worden. Dus gewoon een quick fix, zonder weer 7k uit te geven aan een wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Heb nog niks afgesproken, maar we dachten dit weekend, die toiletpot op de wc beneden mag wel vervangen worden. Dus gewoon een quick fix, zonder weer 7k uit te geven aan een wc.
Dit is wel het moment om toilet in dezelfde stijl door te trekken ja. Denk wel dat je zo 5k verder bent. 1500 materiaal en rest arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:21:
[...]

Dit is wel het moment om toilet in dezelfde stijl door te trekken ja. Denk wel dat je zo 5k verder bent. 1500 materiaal en rest arbeid.
Ja, daar hebben we dus geen behoefte aan of geld voor. Dus dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Als een metalen doucherekje in een mat kunststof bad valt, denk ik dat dit zeker beschadigd.

Een metalen wc rol houder die van een halve meter omlaag donderd met een scherp hoekje op de tegel, ook dan denk ik wel dat die beschadigd raakt.
I think you are overthinking.
Maar het zal ook aan het gewicht en materiaal liggen van dat ding.

Zoals eerder gezegd heb ik hier wat bouwmarkt modelletjes hangen, dat is volgens mij nog net geen plastic met een chromen / rvs look. Weegt vrijwel niks.

Als je een massief metalen ding gaat ophangen is het wellicht een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Nee, maar een metalen houder die vervelend terecht komt op de tegels mogelijk wel. Als je een ding hebt van de bouwmarkt weegt 't waarschijnlijk niets. Wij hebben van Smedbo volledig metalen houders. Die wegen wel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
En daar zijn de spulletjes *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdDmdoJECpFjxTjksNwLFq_MDWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53CuDvdmqpBVVUMMfjoKfgEh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 23:54
Phusebox schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:15:
[...]

Ik vind alles lelijk qua accessoires... haha. Daar zijn de designers gestopt met mooie dingen maken heb ik het idee.

We hebben nu de minst lelijke opties maar gekozen. In gunmetal is de keuze ook erg beperkt.
Haha, heel grappig! Alles wat nu in de VT-wonen staat heet "mooi". Je kunt er zeker van zijn dat je over 20-30 jaar denkt, waar waren we mee bezig! Taatsdeuren, visgraat pvc, die verticale schrootjes wanden, gunmetal dingen etc.
Nu niks mis mee, maar je (klein)kinderen lachen zich later rot.
Ik heb nog een paar oude woontijdschriften van mijn ouders van rond 1970, hilarisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:06
ViezeVis schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Nee, maar een metalen houder die vervelend terecht komt op de tegels mogelijk wel. Als je een ding hebt van de bouwmarkt weegt 't waarschijnlijk niets. Wij hebben van Smedbo volledig metalen houders. Die wegen wel wat.
Dan nog springt je vloertegel die goed verlijmd ligt heus niet van.
Is dat wel het geval, moet je toch even vraagtekens bij je tegels zetten.

PSN: Flix20-NL

Pagina: 1 ... 103 ... 123 Laatste