Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 102 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 17:24
Daiov97 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:33:
[...]

Lijken op mijn tegeltjes in de badkamer, al zijn die van mij in het zwart. O.a. hier te koop:
https://www.tegelstudio.n...ecor-6x24-black-m6rp.html

Ook in het blauw beschikbaar:
https://www.tegelstudio.n...decor-6x24-blue-m6rr.html
Die van marazzi ken ik, die hebben we in de badkamer. Wel gek dat ze die blue’ noemen. Lijkt eerder groen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyTX_q3ZOCnyVRf91A3k0EC1TEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krL6FbwofOQzcMUuFgNLnNS7.jpg?f=fotoalbum_large

Zoek een blauwe voor een andere ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04:27
Rzaan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:39:
[...]

Deze discussie is al vaak gevoerd en dan komen er altijd 2 stromingen naar boven:
- Douchecabine.
Nadeel: Meer schoonmaak van glas. Duurder.
Voordeel: Warmer.
- Inloopdouche
Nadeel: Gespetter. Kouder
Voordeel: Goedkoper. Minder schoonmaken.

Daarnaast natuurlijk nog wat je mooier vindt.

Wij hebben 2 inloopdouches.
Die kou merk je nauwelijks. In een cabine komt de kou als je uit de cabine komt. In een inloopdouche komt hij als je de kraan dichtdraait. Maar deze kou is minder voelbaar omdat je hele ruimte wat meer is opgewarmd door het ontbreken van een deur.
Gespetter valt mee, maar is vooral afhankelijk van de diepte. Wij hebben redelijk wat diepte en merken er niets van. Maar bij een diepte van 90 cm is dat natuurlijk anders. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat je dit met een wissertje op een steel zo weg hebt.
Haha en ook dat voordeel is persoonlijk. We hebben nu in ons huurhuis een douche met douchedeur en die zet ik (soms tot ergernis van mijn partner :9) altijd open omdat de stoom anders in de cabine blijft hangen en ik het benauwd krijg. Ik kijk dus heel erg uit naar onze inloopdouche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04:27
t14wo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:11:
[...]

Tegels komen vandaan bij Tegels in Huis. Oa in Zetten. Gewoon een onverwarmde loods waar dozenvol tegels liggen. Ik hou daarvan. Heb je het gevoel voor tegels te betalen ipv voor leaseauto’s van accountmanagers en dure showrooms.

Tegels zijn er in allerlei kleuren en kostte volgens mij maar 40 euro per meter.
Top zaak inderdaad. Zit ook in Deurne. Heb dezelfde ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

s3n

Ik zit nog in de orienterende fase. Eventueel heb ik al wel een bedrijf wat kan plaatsen, maar voor je een offerte aanvraagd is het wel handig om te weten wat je wil.

Met floorplanner nu dit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gz4TGlUhGq1jqzHlAFcjMVzrSUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmhCbobxctESAwx2zOPQ3Ukf.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuSRseBW5OYh0GrmyAJCrNGdmNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p8dCanYn9bN0qg6GFRvyFiOP.jpg?f=user_large

Gedachte: Ik heb een kleine badkamer, maar zou het liefste geen doucegordijn (jaja, ik heb er nog een) of deur willen hebben. Daarnaast wil ik graag een bak ipv tegels op de vloer. Het bad gaat er uit en een ruimere douche terug.

Wat denken jullie van de muurtjes rond de douche? Die zijn 150cm hoog en 90cm breed. Met een douchebak van 140 bij 90cm heb je een ingang van 50cm over. Niet heel ruim, maar als je dat groter maakt, spetter je dan niet alles onder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 12:58
s3n schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:38:
Ik zit nog in de orienterende fase. Eventueel heb ik al wel een bedrijf wat kan plaatsen, maar voor je een offerte aanvraagd is het wel handig om te weten wat je wil.

Met floorplanner nu dit gemaakt:

Gedachte: Ik heb een kleine badkamer, maar zou het liefste geen doucegordijn (jaja, ik heb er nog een) of deur willen hebben.
Waarom dan niet gewoon 2 glazen wanden ipv 2 muurtjes? Je hebt al een vrij kleine badkamer die je met 2 muurtjes optisch nog krapper gaat maken.

Ook zie ik dat je douchebak +- 90cm x 150cm is. Ik zou persoonlijk echter liever een brede bak hebben met minder ruimte voor me. Dus een kwartslag draaien.

Tot slot de opmerking dat je badkamermeubel op het plaatje nog best ruim lijkt, maar volgens de maatvoering een meter breed is. Hoe ga je daar 2 wasbakken uit halen?

[ Voor 21% gewijzigd door m181087 op 21-02-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

s3n

m181087 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:26:

Waarom dan niet gewoon 2 glazen wanden ipv 2 muurtjes? Je hebt al een vrij kleine badkamer die je met 2 muurtjes optisch nog krapper gaat maken.

Ook zie ik dat je douchebak +- 90cm x 150cm is. Ik zou persoonlijk echter liever een brede bak hebben met minder ruimte voor me. Dus een kwartslag draaien.
Het raam zit wat in de weg en glas lijkt mij qua onderhoud niet alles. Kwartslag draaien zou idd het beste zijn. Dan moet alleen het toilet verhuisen ten opzichte van nu. Dat kostte me bij het toilet beneden in verhouding veel geld. Kan die optie ook eens tekenen en het prijsverschil uitvragen. Dankje iig!
m181087 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:26:
Tot slot de opmerking dat je badkamermeubel op het plaatje nog best ruim lijkt, maar volgens de maatvoering een meter breed is. Hoe ga je daar 2 wasbakken uit halen?
Een is ook prima, maar ik zou hier voor kiezen: https://www.ikea.com/nl/n...atroon-s99514005/#content . Ik geef liever meer uit aan bijv, een goede kraan dan een meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:36
@s3n Ik zou kijken of het je lukt om je toilet apart te maken en je badkamer dan in een L-vorm. Dus het muurtje van de korte zijde bad juist daar waar toilet zit en dan een deur aan de buiten zijde (er vanuitgaande dat daar een gang zit en dit mogelijk is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Vder
  • Laatst online: 08:36
Daarnaast gaat dat 1,5m hoge muurtje het water niet volledig tegenhouden. Denk dat je mogelijk meer droogwerk krijgt omdat het ook aan de andere kant naar beneden druipt. Dan beter tot aan het plafond, of bovenste deel met een glasplaat dichtzetten.

[ Voor 34% gewijzigd door El-Vder op 21-02-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:58

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ik heb zojuist even een tegel halverwege de badkamer losgemaakt om te kijken of het daar ook nog vochtig is onder de tegelvloer. En ook daar was het toch aardig vochtig nog. Met een vochtmeter meette ik >90 van de 100.

Ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
- Bij het loshalen kom ik erachter dat er op sommige plekken een maanlandschap ontstaat. De tegels zijn in de specie gelegd (toch?). Is dit erg en is dit te egaliseren?
- Enig idee waarom mijn vochtmeter op de bovenste specielaag ~80 aangeeft op de vochtmeter, maar op het maanlandschap ~40-60?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7jikGxOoqvslAJfw6UMZtsgAuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fg6ZQ0t5JqNApVxzpPZXpLvp.jpg?f=fotoalbum_large

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:35
SquareOne schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:48:
[...]

Die van marazzi ken ik, die hebben we in de badkamer. Wel gek dat ze die blue’ noemen. Lijkt eerder groen.

[Afbeelding]

Zoek een blauwe voor een andere ruimte
Ik heb de groene, dat is toch echt een stuk groener :P overigens prima geholpen door tegelstudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
El-Vder schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:16:
Daarnaast gaat dat 1,5m hoge muurtje het water niet volledig tegenhouden. Denk dat je mogelijk meer droogwerk krijgt omdat het ook aan de andere kant naar beneden druipt. Dan beter tot aan het plafond, of bovenste deel met een glasplaat dichtzetten.
Dan verlies je wel het punt van onderhoud, dat moet je dan alsnog doen. Maar mijn ervaring is, als je iedere keer na het douchen de trekker er overheen haalt en zo'n gecoate variant koopt dan is het allemaal niet zo spannend. Ben het zeker met je eens dat een glazen wand optisch fijner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
t14wo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:24:
[...]

Meubel en blad komt bij X2O vandaan. Balmani villa uit mijn hoofd.
Zou kunnen ja, is er alleen niet in 140cm.. even verder zoeken

Bij sanitairwinkel hebben ze een blad van Cast Marble.
Arcqua Marble Wastafelblad mat
Arcqua Marble Wastafelblad glans

Even opgezocht wat het verschil is met Solid Surface, wat hier duidelijk wordt uitgelegd:

[ Voor 55% gewijzigd door martinus83 op 21-02-2024 22:21 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 12:06
Iemand nog tips voor goede stofdeuren of iets anders om de ergste zooi in andere kamers te voorkomen.

Een stofdeur voor de badkamer zelf zal de aannemer wel niet blij van worden.

Ga sowieso alles in de aangrenzende kamers met zeil afdekken. De airco die op de gang hangt ook maar helemaal inpakken denk ik als het zo ver is?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:05:
Iemand nog tips voor goede stofdeuren of iets anders om de ergste zooi in andere kamers te voorkomen.

Ga sowieso alles in de aangrenzende kamers met zeil afdekken. De airco die op de gang hangt ook maar helemaal inpakken denk ik als het zo ver is?
Ik heb net deze stofdeuren gekocht:
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Deze hang ik tijdens het slopen voor de badkamer. Na het slopen laat ik het ergste stof even doortochten na buiten. Aangrenzende deuren plak ik af met afdekfolie/zeil wat officieel gebruikt wordt voor schilderen. Maar volgens mij prima werkt tegen het ergste stof als je de randjes met goeie schilderstape afplakt. Daarvoor heb ik deze folie:
https://www.verfwinkel.nl...ashi-tec-3688-oranje.html

En voor op de trappen/pvc vloer:

Ik kan je geen ervaringen delen nog, maar laatst werd mij getipt dat je na iedere dag slopen/bezig geweest te zijn om gewoon even een doekje overal langs te halen en de vloer even te dweilen. Dan is het ergste stof wel weg elke dag en dwarrelt het nog niet verder weg.

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:08:
[...]

Ik heb net deze stofdeuren gekocht:

Deze hang ik tijdens het slopen voor de badkamer. Na het slopen laat ik het ergste stof even doortochten na buiten. Aangrenzende deuren plak ik af met afdekfolie/zeil wat officieel gebruikt wordt voor schilderen. Maar volgens mij prima werkt tegen het ergste stof als je de randjes met goeie schilderstape afplakt. Daarvoor heb ik deze folie:
https://www.verfwinkel.nl...ashi-tec-3688-oranje.html

En voor op de trappen/pvc vloer:

Ik kan je geen ervaringen delen nog, maar laatst werd mij getipt dat je na iedere dag slopen/bezig geweest te zijn om gewoon even een doekje overal langs te halen en de vloer even te dweilen. Dan is het ergste stof wel weg elke dag en dwarrelt het nog niet verder weg.
Plan is sowieso elke dag nadat de werklui weg zijn alles schoon te maken. Stofzuigen, dweilen, vegen.

Zal vooral week 1 zijn denk ik de ergste rotzooi? Of zie ik dat verkeerd.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:14:
[...]

Plan is sowieso elke dag nadat de werklui weg zijn alles schoon te maken. Stofzuigen, dweilen, vegen.

Zal vooral week 1 zijn denk ik de ergste rotzooi? Of zie ik dat verkeerd.
Ik hoop 't wel, want ik zie het dus écht niet zitten om een week lang het idee te hebben dat ik voor saus aan 't schoonmaken ben :z. Maar ik denk idd dat het de 1e week het ergste is wanneer er gesloopt gaat worden.

@t14wo @Rzaan @barry86 Hoe hebben jullie dat ervaren?

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 22-02-2024 20:16 ]

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:15:
[...]

Ik hoop 't wel, want ik zie het dus écht niet zitten om een week lang het idee te hebben dat ik voor saus aan 't schoonmaken ben :z. Maar ik denk idd dat het de 1e week het ergste is wanneer er gesloopt gaat worden.

Verwacht met slopen, frezen en stuccen de meeste rotzooi. Stuccen is ook altijd ellende...

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

Het wordt een teringzooi in huis. Alles zit onder het stof. Zelfs de verste hoek beneden was stoffig.

Accepteren en doorleven. Je zit een paar weken in de zooi. Aan het eind maak je je hele huis een keer goed schoon en je bent er vanaf.

En alleen eerste week? Nee. Die troep is de hele periode. Want na slopen wordt er geschuurd. En daarna wordt er geslepen. En daarna wordt er gezaagd. Alles zorgt voor stof.

Enige voordeel is dat het heen en weer lopen in de sloopweek veel meer is.

[ Voor 16% gewijzigd door t14wo op 22-02-2024 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Ik zit hier nu middenin een badkamer verbouwing, inclusief het slopen van een muurtje naar een slaapkamer. Stof verspreiding valt me 100% mee, maar misschien hebben we een hele nette aannemer. Wel inderdaad elke dag even stofzuigen en dweilen als de aannemer weg is.

www.vvijsselmeervogels.nl

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:18:
[...]

Het wordt een teringzooi in huis. Alles zit onder het stof. Zelfs de verste hoek beneden was stoffig.

Accepteren en doorleven. Je zit een paar weken in de zooi. Aan het eind maak je je hele huis een keer goed schoon en je bent er vanaf.
_O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:18:
[...]

Met drie katten in huis hoop ik toch dat ik het een beetje tegen kan houden. Niet heel gezond voor de beesten als er overal stof ligt. De woonkamer wordt dan ook goed afgeplakt aan twee kanten van de deur, en die deur wordt in ieder geval de eerste week niet meer gebruikt.

Voor het poetsen etc vind ik het voor mezelf ook niet zo erg. Zit meer in over de katten. De stress van de herrie en dan nog de rotzooi.

We gaan wel via achterom en de garage naar buiten en de wc.

We zijn ook van plan dan maar een week of langer in de woonkamer te slapen.

Sloopweek? Bij ons gaven ze aan 1 dag of misschien met uitloop anderhalf.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 22-02-2024 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Met drie katten in huis hoop ik toch dat ik het een beetje tegen kan houden. Niet heel gezond voor de beesten als er overal stof ligt. De woonkamer wordt dan ook goed afgeplakt aan twee kanten van de deur, en die deur wordt in ieder geval de eerste week niet meer gebruikt.

Met 1 à 2 dagen moet het sloopwerk idd wel klaar zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Voor het poetsen etc vind ik het voor mezelf ook niet zo erg. Zit meer in over de katten. De stress van de herrie en dan nog de rotzooi.

Katten kunnen wel een beetje stof hebben. ;)
Maar laat ze niet naar boven. Ze lopen stof het hele huis door.

Als jij je huiskamer afplakt met 2 lagen tape zal de stof vast meevallen. Ik had daar geen zin in. Verbouwen = rotzooi maken. Dat is een kwestie van accepteren en doorgaan.

Daarna ben je extra blij dat je huis weer zo mooi schoon is!

• einz
t14wo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:52:
[...]

Katten kunnen wel een beetje stof hebben. ;)
Maar laat ze niet naar boven. Ze lopen stof het hele huis door.

Als jij je huiskamer afplakt met 2 lagen tape zal de stof vast meevallen. Ik had daar geen zin in. Verbouwen = rotzooi maken. Dat is een kwestie van accepteren en doorgaan.

Daarna ben je extra blij dat je huis weer zo mooi schoon is!
Inderdaad, klein beetje bende hoort erbij. Bij mij waren de gang en ingangen naar slaapkamers afgeplakt. Dat hield niet alles tegen maar goed, na afloop een keer goed schoonmaken en het is klaar. Zolang je nog langs de plek des onheils moet (ik slaap in de kamer er recht tegenover) is alles vrijhouden een illusie. Met je erop instellen bespaar je iig een boel ergernis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
einz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:32:
[...]

Inderdaad, klein beetje bende hoort erbij. Bij mij waren de gang en ingangen naar slaapkamers afgeplakt. Dat hield niet alles tegen maar goed, na afloop een keer goed schoonmaken en het is klaar. Zolang je nog langs de plek des onheils moet (ik slaap in de kamer er recht tegenover) is alles vrijhouden een illusie. Met je erop instellen bespaar je iig een boel ergernis.
Ben er wel op ingesteld, maar wat ik kan tegenhouden, hou ik tegen. Bij de keuken destijds een houten frame gebouwd met zeil om de open keuken af te sluiten van de rest van de kamer.

Twijfel ik dat nu ook weer doe om een sluis te creëeren tussen badkamer en de andere kamers op de overloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 28-05 17:06
Onze aannemer was erg net en ik heb ook veel afgestoft etc tussentijds. Daardoor vond ik het erg meevallen!

Toen ik mijn vrouw dit enthousiast mededeelde kreeg ik echter een blik en antwoord die er haaks op stond _O- .

Dus… tis ook eigen beleving :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 16:02

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Hier ligt al een jaar stof in huis. Je snapt soms niet waar het vandaan komt.
Meeste stof komt natuurlijk vrij bij het slopen, maar ook als het sloopwerk voorbij is, blijft het komen.
Dan wordt er weer wat stcuwerk of hout geschuurd. Dan weer wat gaten geboord. Of door een trilling komt het ergens uit een naad.
Grootste stof hielden we tegen door plastic wanden en zo goed mogelijk de boel afplakken met duct tape.
Maar dan nog kruipt het overal tussendoor.

• einz
Bedenk wel even in wat voor soort woning je zit. Kennelijk waren 2 van de 3 tussenstandjes in mijn woning uit 1910 niet zo goed als ik dacht. Voor het werk in en aan de badkamer zelf geen ramp maar wel wat onvoorzien werk erbij, daar waren we wat minder op ingesteld XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83

Mag hopen dat men dat zelf allemaal regelt voor die 14000 euro?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:49:
[...]

Mag hopen dat men dat zelf allemaal regelt voor die 14000 euro?? :o
Grapjas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:29

Amphiebietje

In de blubber

Even een praktische vraag voor degenen die in een appartement wonen en maar 1 badkamer en toilet hebben: Hoe hebben jullie dat opgelost als je geen familie/vrienden in de buurt hebt wonen?

Verder kijk ik met afgrijzen naar de prijzen die hier langs komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
barry86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:10:
@Phusebox
Dit is mijn gunmetal kraan. Voelt erg degelijk aan en sinds 1 week in gebruik en werkt goed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is van het merk Ayhabath uit Denemarken
Kost 250,-. Is een gokje waard…? Zo denk ik wel althans 😉
Ziet er exact hetzelfde uit als Fortifura van Sanitairwinkel.
https://www.sanitairwinke...afhanddouche-gunmetal-pvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ViezeVis schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:30:
[...]

Mooi hoor! Wij hebben die jet black ook besteld. Gaaf om te zien hoe die zo hangt.
En ja, wij hebben maar 1 beugeltje van €150-ish. Wel ook in jet black :)
Dat is deze rad toch? weet jij of er meer dan 2 beugels op passen?
https://www.q1sanitair.nl...aansluiting-1420-watt.awp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:29

Amphiebietje

In de blubber

Mijn badkamer heeft een L-vorm en is pakweg 3 x 1.5 m + een ex-doucheruimte van ongeveer 1 x 1 m, en dan een los toilet van ongeveer 1.5 x 1 m., in een flat t.w.v. 250.000 Euro - dus meer dan 10.000 Euro wil ik eigenlijk niet uitgeven.

Er is redelijk wat sloopwerk benodigd omdat de vorige bewoners 20 jaar geleden een beunhaas hebben gebruikt voor de aanleg, o.a. dubbele lagen tegels (vloeren en wanden), elektra die veilig is maar dan is ook alles gezegd, wasmachine staat in oude douche, slecht afgewerkt badkamermeubel en losse douchecabine, hangend toilet dat beweegt als je gaat zitten, twijfelachtig leidingwerk, verlaagd plafond dat fout is aangelegd, en in een van de muren zit nog een oud deurkozijn richting woonkamer verborgen (vermoedelijk OSB plaat met pleisterwerk er overheen)...
Ik denk dat ik het grootste deel wel zelf kan slopen nadat het water is afgesloten, behalve mogelijk de constructie waar het toilet aan is opgehangen - die is namelijk wel heel goed vastgezet (i.t.t. het toilet en de spoelbak zelf :') )

Het op dit moment vage plan dat ik ervoor heb is:
- al het tegelwerk vervangen door goede kwaliteit maar verder standaard nieuwe tegels - dus geen monsterlijk grote tegels, wat gezien dat de muren niet mooi recht zijn ook makkelijker is. In een andere kleur dan het huidige poepgeel, dat wel.
- douchecabine weghalen en douche terugverplaatsen naar oorspronkelijke plek. Het probleem hier is dat al het leidingwerk moet worden vervangen zodat ik van het prutswerk af ben, en dat de douchewand lek is gemaakt omdat er een verlengsnoer dwars doorheen is getrokken :F
- wasmachine terugverplaatsen naar oorspronkelijke plek, waar een oplossing nodig is voor de afvoer omdat de beunhaas de oorspronkelijke afvoer heeft afgezaagd net voordat hij in het beton verdwijnt en er vervolgens een afsluiter in heeft gesoldeerd.
- wasbak en badkamermeubel vervangen door iets redelijks. Deze is makkelijker omdat de beunhaas geen enkele van de leidingen heeft vastgezet en het stuk dat echt slecht werk was al vijf jaar geleden is vervangen na een lekkage (tip: nooit twee leidingen aan elkaar 'koppelen' door twee koppelstukken tegen elkaar te duwen 7(8)7 ).
- hangend toilet vervangen door een normaal exemplaar, ook zodat de schacht met leidingen toegankelijk is voor het renoveren van het geprutste leidingwerk voor de douche. Hiervoor OSB tussenwand die lijkt op een constructie in een bunker er uit slopen, losstaande inbouwspoelbak achter de wand verwijderen, en prutswerk met leidingen oplossen. Ook verlengsnoer dat dwars door twee muren is getrokken verwijderen.
- oud deurkozijn lokaliseren en opnieuw afsluiten, deze keer zonder holle ruimte tussen de platen, maar gelijktijdig ook een raam aanbrengen zodat er wat natuurlijk licht naar binnen kan vallen vanuit de woonkamer.
- resonerend en foutief aangelegd verlaagd plafond weghalen en verlichting fiksen.

Waarschijnlijk zal de volgorde van het bovenstaande wat moeten worden aangepast. Moet ik foto's plaatsen zodat jullie de huidige zooi kunnen aanschouwen? Oppervlakkig ziet het er goed uit, totdat je achter dingen en naar de details gaat kijken... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 28-05 17:06
Dat is hem inderdaad maar dan een dikke 200 duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
barry86 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:29:
[...]

Dat is hem inderdaad maar dan een dikke 200 duurder
Ik heb dezelfde deze week gekocht, inclusief wastafel kraan en sifon. Voelt allemaal heel degelijk en prima aan. De renders zijn nagenoeg 1 op 1 hetzelfde met die Fortifura (en vergelijkbare merken van andere websites..). Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke verschillen je zou zien als je ze fysiek naast elkaar legt en vergelijkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik heb deze al een jaar hangen, is nog steeds heel.
https://www.tegelgereedsc...stofdeur-met-rits-2-stuks

Ik ben zelf kamer voor kamer aan het renoveren (en dat duurt even), stof deur zit hier dus wel op het kozijn naar de vieze ruimte.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
martinus83 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:09:
[...]

Dat is deze rad toch? weet jij of er meer dan 2 beugels op passen?
https://www.q1sanitair.nl...aansluiting-1420-watt.awp
Hij lijkt misschien wel, maar jouw gelinkte versie is geen Vasco. Er passen 2 beugels op die Vasco in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30
Amphiebietje schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:22:
Mijn badkamer heeft een L-vorm en is pakweg 3 x 1.5 m + een ex-doucheruimte van ongeveer 1 x 1 m, en dan een los toilet van ongeveer 1.5 x 1 m., in een flat t.w.v. 250.000 Euro - dus meer dan 10.000 Euro wil ik eigenlijk niet uitgeven.

Er is redelijk wat sloopwerk benodigd omdat de vorige bewoners 20 jaar geleden een beunhaas hebben gebruikt voor de aanleg, o.a. dubbele lagen tegels (vloeren en wanden), elektra die veilig is maar dan is ook alles gezegd, wasmachine staat in oude douche, slecht afgewerkt badkamermeubel en losse douchecabine, hangend toilet dat beweegt als je gaat zitten, twijfelachtig leidingwerk, verlaagd plafond dat fout is aangelegd, en in een van de muren zit nog een oud deurkozijn richting woonkamer verborgen (vermoedelijk OSB plaat met pleisterwerk er overheen)...
Ik denk dat ik het grootste deel wel zelf kan slopen nadat het water is afgesloten, behalve mogelijk de constructie waar het toilet aan is opgehangen - die is namelijk wel heel goed vastgezet (i.t.t. het toilet en de spoelbak zelf :') )

Het op dit moment vage plan dat ik ervoor heb is:
- al het tegelwerk vervangen door goede kwaliteit maar verder standaard nieuwe tegels - dus geen monsterlijk grote tegels, wat gezien dat de muren niet mooi recht zijn ook makkelijker is. In een andere kleur dan het huidige poepgeel, dat wel.
- douchecabine weghalen en douche terugverplaatsen naar oorspronkelijke plek. Het probleem hier is dat al het leidingwerk moet worden vervangen zodat ik van het prutswerk af ben, en dat de douchewand lek is gemaakt omdat er een verlengsnoer dwars doorheen is getrokken :F
- wasmachine terugverplaatsen naar oorspronkelijke plek, waar een oplossing nodig is voor de afvoer omdat de beunhaas de oorspronkelijke afvoer heeft afgezaagd net voordat hij in het beton verdwijnt en er vervolgens een afsluiter in heeft gesoldeerd.
- wasbak en badkamermeubel vervangen door iets redelijks. Deze is makkelijker omdat de beunhaas geen enkele van de leidingen heeft vastgezet en het stuk dat echt slecht werk was al vijf jaar geleden is vervangen na een lekkage (tip: nooit twee leidingen aan elkaar 'koppelen' door twee koppelstukken tegen elkaar te duwen 7(8)7 ).
- hangend toilet vervangen door een normaal exemplaar, ook zodat de schacht met leidingen toegankelijk is voor het renoveren van het geprutste leidingwerk voor de douche. Hiervoor OSB tussenwand die lijkt op een constructie in een bunker er uit slopen, losstaande inbouwspoelbak achter de wand verwijderen, en prutswerk met leidingen oplossen. Ook verlengsnoer dat dwars door twee muren is getrokken verwijderen.
- oud deurkozijn lokaliseren en opnieuw afsluiten, deze keer zonder holle ruimte tussen de platen, maar gelijktijdig ook een raam aanbrengen zodat er wat natuurlijk licht naar binnen kan vallen vanuit de woonkamer.
- resonerend en foutief aangelegd verlaagd plafond weghalen en verlichting fiksen.

Waarschijnlijk zal de volgorde van het bovenstaande wat moeten worden aangepast. Moet ik foto's plaatsen zodat jullie de huidige zooi kunnen aanschouwen? Oppervlakkig ziet het er goed uit, totdat je achter dingen en naar de details gaat kijken... :D
Een hele lange post… niet vervelend bedoeld, maar wat is je vraag precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34
Amphiebietje schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:47:
Even een praktische vraag voor degenen die in een appartement wonen en maar 1 badkamer en toilet hebben: Hoe hebben jullie dat opgelost als je geen familie/vrienden in de buurt hebt wonen?

Fitness in de buurt waar je voor maand abbo kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 11:24
Misschien kan iemand helpen met onze discussie met een badkamerverkoper. We hebben een spiegel gekocht, in de winkel nog wel, waarbij de eis was dat de ledstrip achter de spiegel is afgedekt. Dat zie je bij ons namelijk.

In de winkel was een spiegel, met afgedekte ledstrip, IP44 gecertificeerd. Alleen was deze rond, wij zochten ovaal. Geen probleem, die werd besteld. Drie keer raden, de led's zie je gewoon zitten. Ook de contacten, steek iets achter de spiegel (neefje met speelgoedauto bijvoorbeeld) en je hebt dikke kortsluiting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoKICj-QU5kDUxwPDslIqsdua8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yERXrDvUxGjDerJ1radSHHkT.jpg?f=fotoalbum_large
Voorbeeld hoe het in de winkel was - helaas geen betere foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzJMyf85PKiUqzH41ozcXmpTPp0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HibI4YNQa5aDydsGKrAjKDip.jpg?f=user_large
Ze willen niets terugnemen, dat gaat nog wat worden (voortaan maar gewoon op internet bestellen..). Volgens mij hebben ze gewoon niet geleverd wat is besteld. Kan een ledstrip zonder afdekking sowieso wel IP44 zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door Jiriki op 25-02-2024 11:15 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Diegene die zelf de tekeningen etc hebben gemaakt. Wat leveren jullie aan bij de installateur?
Lijntekening, renders, lijst met materialen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-05 13:36
Amphiebietje schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:47:

Ik zit nu in exact dezelfde situatie: portiek woning in Den Haag. 1 Badkamer. Toilet gelukkig apart. We zijn de eerste week (tijdens het slopen en leidingwerk) lekker op vakantie gegaan. Met twee kleine kinderen zag ik dat niet zo zitten.
Nu zijn we weer thuis, kinderen doucehen twee keer per week bij mijn ouders en mijn vriendin en ik hebben nog nooit zo vaak gesport als nu :D . As we speak staat ze op de squashbaan om daarna maar lekker te kunnen douchen. Ook het ouderwetse washandje in de keuken is een paar keer nodig de komende tijd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d92VHD1tOw74P117isUC8o-nY5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOdmKnXKxQZdq8Ls3sjYbYEh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6XJ1ci4XnYrpmR7JEK87AOGGaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzBUThyXiYG8ZfNPwsGZibZI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 19:29
Misschien niet het juiste forum met het gaat wel over ventilatie in de badkamer. Badkamer is klaar en we zijn tevreden. Ik heb voor de badkamer een itho gekocht met daarin een vochtmeting zodat deze auto zou gaan werken. Eerst werkte de hele afzuiging niet in het hele huis, bleek er op zolder slangen los te liggen, gerepareerd en nu werkt het. Maar in de badkamer waar de afzuiging naar de douchecabine is verplaatst met kunstof rechthoekige buizen slaat de automaat niet aan. Ik heb in de keuken en in het toilet al delen van de afzuiging afgeplakt. Hoe kan het harder werken in de badkamer ? In vorige badkamer zat afzuiging dicht getegeld ivm plaats boven radiator en hadden we een ventilator op vocht naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Lekenantwoord: bij het afplakken :? ging er een belletje rinkelen. Vgm regel je de doorvoer met het open of dichtdraaien van het ventiel. Is het ventiel in de badkamer wel open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:45:
Diegene die zelf de tekeningen etc hebben gemaakt. Wat leveren jullie aan bij de installateur?
Lijntekening, renders, lijst met materialen?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk. Onze installateur komt nog voor die tijd even alles doornemen en renders hebben ze al ontvangen van mij (ik heb screenshots genomen van Saninet Viewer wat Sanidump gebruikt). Lijntekeningen kun je ook aanleveren ter beoordeling als dat meeweegt. Hebben wij niet gedaan en laat ik aan de tegelzetter over. Dat bespreek ik echter wel met hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelveen
ViezeVis schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk. Onze installateur komt nog voor die tijd even alles doornemen en renders hebben ze al ontvangen van mij (ik heb screenshots genomen van Saninet Viewer wat Sanidump gebruikt). Lijntekeningen kun je ook aanleveren ter beoordeling als dat meeweegt. Hebben wij niet gedaan en laat ik aan de tegelzetter over. Dat bespreek ik echter wel met hem.
Ik heb zelf wat renders geknutseld. In overleg met de aannemer zelf alle zichtbare materialen besteld en met hem afgesproken dat hij al het onzichtbare koopt (leidingen, lijm enz) zodat hij met de spullen kan werken die hij prettig vindt.
Elke ochtend om 7:30 doen we nu een bakkie en nemen de dag door. Dus bijvoorbeeld vanmorgen nog eens kritisch gekeken naar hoe de vloertegel verdeling nou precies uit gaat pakken want die zijn ze nu aan het leggen. Kan je meteen samen een list verzinnen voor de zaken waar je niet aan gedacht hebt. We hebben bijvoorbeeld 1 muur die we niet gaan tegelen. Daar moet dan wel een plint tegen. Hoe doen we dat, wie koopt hem, enz kun je dan meteen beslissen.
Ik vind dit een erg prettige manier van werken. Mijn wensen, zijn deskundigheid en ruimte voor voortschrijdend inzicht en rare oprispingen van ons.
Zo heb ik gisteravond bedacht dat ik als raar accent deze stopcontacten bij de wastafel wil. Hij het niet zo mee eens want onveilig. Heeft ie natuurlijk helemaal gelijk in dus zien we dan toch maar weer vanaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jelveen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:22:
[...]

Ik heb zelf wat renders geknutseld. In overleg met de aannemer zelf alle zichtbare materialen besteld en met hem afgesproken dat hij al het onzichtbare koopt (leidingen, lijm enz) zodat hij met de spullen kan werken die hij prettig vindt.
Elke ochtend om 7:30 doen we nu een bakkie en nemen de dag door. Dus bijvoorbeeld vanmorgen nog eens kritisch gekeken naar hoe de vloertegel verdeling nou precies uit gaat pakken want die zijn ze nu aan het leggen. Kan je meteen samen een list verzinnen voor de zaken waar je niet aan gedacht hebt. We hebben bijvoorbeeld 1 muur die we niet gaan tegelen. Daar moet dan wel een plint tegen. Hoe doen we dat, wie koopt hem, enz kun je dan meteen beslissen.
Ik vind dit een erg prettige manier van werken. Mijn wensen, zijn deskundigheid en ruimte voor voortschrijdend inzicht en rare oprispingen van ons.
Zo heb ik gisteravond bedacht dat ik als raar accent deze stopcontacten bij de wastafel wil. Hij het niet zo mee eens want onveilig. Heeft ie natuurlijk helemaal gelijk in dus zien we dan toch maar weer vanaf. :)
Wat is daar minder veilig aan?
Of krijg je nu stopcontacten met zo'n klep voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Phusebox schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Wat is daar minder veilig aan?
Of krijg je nu stopcontacten met zo'n klep voor?
Ze komen door het wastafelmeubel wat we hebben gekozen (ook een wat apart ding) echt vlak naast de kom en de kraan te zitten. Hij vind dus dat we er 1 met een klepje moeten doen inderdaad.

Maar juist dat soort input vind ik erg prettig werken. Ik had er überhaupt niet aan gedacht dat dat eigenlijk het veiligste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:32

mphilipp

Romanes eunt domus

jelveen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:25:
[...]
Maar juist dat soort input vind ik erg prettig werken. Ik had er überhaupt niet aan gedacht dat dat eigenlijk het veiligste is.
Zijn ook gewoon wettelijke regels voor.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
piotr123 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:26:
Misschien niet het juiste forum met het gaat wel over ventilatie in de badkamer. Badkamer is klaar en we zijn tevreden. Ik heb voor de badkamer een itho gekocht met daarin een vochtmeting zodat deze auto zou gaan werken. Eerst werkte de hele afzuiging niet in het hele huis, bleek er op zolder slangen los te liggen, gerepareerd en nu werkt het. Maar in de badkamer waar de afzuiging naar de douchecabine is verplaatst met kunstof rechthoekige buizen slaat de automaat niet aan. Ik heb in de keuken en in het toilet al delen van de afzuiging afgeplakt. Hoe kan het harder werken in de badkamer ? In vorige badkamer zat afzuiging dicht getegeld ivm plaats boven radiator en hadden we een ventilator op vocht naar buiten.
Wat Ladypurple al zei, heb je het ventiel al open gezet? Als je er aan draait gaat het wijder open.
Bij ons stond ie dicht. Deed het dus ook niet. Je kunt testen of het werk door er een stukje toilet papier tegen aan te houden op het moment dat je zou verwachten dat het aanslaat met douchen zeg maar. Als het goed is zou de unit de rest van de tijd op de laagste stand moeten staan, maar dan is het lastiger testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
jelveen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Ze komen door het wastafelmeubel wat we hebben gekozen (ook een wat apart ding) echt vlak naast de kom en de kraan te zitten. Hij vind dus dat we er 1 met een klepje moeten doen inderdaad.

Mooier is je WCD in de muur te zetten.
Stopcontacten (IP44) in de badkamer zijn enkel toegelaten in zone 2 en 3 en aangesloten op een installatieschakelaar (in je meterkast) van 10mA

Maar, dat weet je installateur :-)

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.bouwmaat.nl/alles/wp-content/uploads/2019/04/20171004-badkamerzones.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door martinus83 op 26-02-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03:02
Is dat niet alleen in België zo?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:50:
[...]

Stopcontacten (IP44) in de badkamer zijn enkel toegelaten in zone 2 en 3 en aangesloten op een installatieschakelaar (in je meterkast) van 10mA

[Afbeelding]
Wat bedoel je met in de muur te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 11:24
big bang schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:19:
[...]
Is dat niet alleen in België zo?
Nederland is 30mA en in zone 2 mag alleen IPX4 apparatuur. Die hierboven mogen dus prima, maar wel buiten zone 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Jiriki op 26-02-2024 19:33 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:23:
[...]

Wat bedoel je met in de muur te zetten?
Ik dacht te begrijpen dat je ze in je wandmeubel wilde monteren?
Ik bedoel gewoon als wcd in de muur inbouwen middels inbouwdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 19:51
ViezeVis schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:20:
Ik heb zojuist even een tegel halverwege de badkamer losgemaakt om te kijken of het daar ook nog vochtig is onder de tegelvloer. En ook daar was het toch aardig vochtig nog. Met een vochtmeter meette ik >90 van de 100.

- Bij het loshalen kom ik erachter dat er op sommige plekken een maanlandschap ontstaat. De tegels zijn in de specie gelegd (toch?). Is dit erg en is dit te egaliseren?
- Enig idee waarom mijn vochtmeter op de bovenste specielaag ~80 aangeeft op de vochtmeter, maar op het maanlandschap ~40-60?

[Afbeelding]
Het lijkt mij een cement-gebaseerde lijm op een zandcement ondergrond. De lijm is vaak sterker als de samenhang in de zandcement, dus je trekt de bovenlaag daarvan er ook af. Egaliseren is goed te doen, ik heb zelf Akkit 203 gebruikt.
De lijm is vaak ook een waterbarrière. Volgens de handleiding van Eurocol 705 is een laag van 3mm genoeg om als afdichting te gebruiken, liefst bovenop een laag 685 afdichtpasta en 800 membraam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:49
ViezeVis schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:20:

[Afbeelding]
Wat voor vochtmeter. Eentje met een plat vlakje als sensor zal niet juist meten op een landschap. Verder kan de tegel volgezogen zijn maar daaronder nog niet.

Ik zou gewoon een waterdichte tegellijm gebruiken. GEEN pasta, gewoon zelf aanmaken. Paar mm kan je prima egaliseren daarmee, een reliefje is zelfs beter voor de hechting dan een glad geeagliseerd vlak. Mocht je willen egaliseren gebruik dan een vezelversterkte egalisatie op cementbasis en NIET op gipsbasis.

[ Voor 6% gewijzigd door FitTiv op 27-02-2024 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Ladypurple schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:41:
Lekenantwoord: bij het afplakken :? ging er een belletje rinkelen. Vgm regel je de doorvoer met het open of dichtdraaien van het ventiel. Is het ventiel in de badkamer wel open?
Dank je wel, ja ventiel in badkamer max open andere dicht en gedeeltelijk afgeplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
MBYJMEI schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:10:
[...]

Wat Ladypurple al zei, heb je het ventiel al open gezet? Als je er aan draait gaat het wijder open.
Bij ons stond ie dicht. Deed het dus ook niet. Je kunt testen of het werk door er een stukje toilet papier tegen aan te houden op het moment dat je zou verwachten dat het aanslaat met douchen zeg maar. Als het goed is zou de unit de rest van de tijd op de laagste stand moeten staan, maar dan is het lastiger testen.
Dank ventiel badkamer max open. De rest dicht en gedeeltelijk afgeplakt . Idd op de auto stand draait hij heel laag maar gaat nooit harder. Ik twijfel nu heel hard of het verplaatsen met de rechthoekige buis wel goede oplossing is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Bezuiniger @FitTiv
Het is een Trotec vochtmeter met zo'n bal bovenop. Zou het kunnen dat omdat de bovenste laag een hoop kalk bevat, het apparaat daarom triggert? Ik vind het te vreemd dat de dekvloer ~40 meet en dat bovenste toplaagje ~80. Ik zou eens kijken of ik misschien de onderkant kan meten van zo'n afgebroken stuk maanlandschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrenkema
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-05 10:08
Iemand ervaring met het onderhandelen op een offerte bij sanitairwinkel.nl? Uit de ene kant hoor ik dat je tot wel 30% eraf kan praten, maar elders lees ik dat zij juist al veel korting geven en al veel lager zitten met hun prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
vrenkema schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:10:
Iemand ervaring met het onderhandelen op een offerte bij sanitairwinkel.nl? Uit de ene kant hoor ik dat je tot wel 30% eraf kan praten, maar elders lees ik dat zij juist al veel korting geven en al veel lager zitten met hun prijzen.
Wij hebben daar een aantal onderdelen van onze badkamer in aanbouw besteld. Mailtje gedaan of er iets vanaf kon. Kon een beetje maar niet substantieel, zeker geen 30%. We hadden ook wel een aantal artikelen die al flink afgeprijsd waren moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
martinus83 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:50:
[...]

[Afbeelding]
Voor de zekerheid: ze komen ook in de muur hoor. Maar wel in zone 2, en dan ook behoorlijk dicht op de kraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:32

mphilipp

Romanes eunt domus

jelveen schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:29:
[...]
Voor de zekerheid: ze komen ook in de muur hoor. Maar wel in zone 2, en dan ook behoorlijk dicht op de kraan.
Gewoon voor mijn nieuwsgierigheid: waarom wil je ze zo dicht bij de kraan?
Ik meen trouwens dat ze minimaal 60cm van een kraan moeten. Maar ik kan mij niet zo goed voorstellen welk ding dat je in de badkamer nodig hebt, zo dicht bij de kraan moet zitten met het stopcontact.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:04
jelveen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Ik zit nu in exact dezelfde situatie: portiek woning in Den Haag. 1 Badkamer. Toilet gelukkig apart. We zijn de eerste week (tijdens het slopen en leidingwerk) lekker op vakantie gegaan. Met twee kleine kinderen zag ik dat niet zo zitten.
Nu zijn we weer thuis, kinderen doucehen twee keer per week bij mijn ouders en mijn vriendin en ik hebben nog nooit zo vaak gesport als nu :D . As we speak staat ze op de squashbaan om daarna maar lekker te kunnen douchen. Ook het ouderwetse washandje in de keuken is een paar keer nodig de komende tijd.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn die balken nu wel opgedikt? Als ik het zie hebben ze een aardige sparing in de balk gemaakt. Beste aanslag op je constructie lijkt mij, inclusief zwaluwstaartvloer en beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tegelzetter is vandaag geweest. Hij zei, ik zou het gewoon evenredig verdelen overal. Meer werk voor mij maar is wel het mooiste.

Vertrouwen maar op de vakman dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:31:
Tegelzetter is vandaag geweest. Hij zei, ik zou het gewoon evenredig verdelen overal. Meer werk voor mij maar is wel het mooiste.

Vertrouwen maar op de vakman dan he.
wat evenredig verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
2,50m muur wordt met 120cm tegels dus 65/120/65.

En dat overal toepassen. Ik had het zelf zitten uittekenen dat de voegen achter de kast verdwenen of in het midden van de spiegel uitkwamen etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 27-02-2024 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
mphilipp schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Gewoon voor mijn nieuwsgierigheid: waarom wil je ze zo dicht bij de kraan?
Ik meen trouwens dat ze minimaal 60cm van een kraan moeten. Maar ik kan mij niet zo goed voorstellen welk ding dat je in de badkamer nodig hebt, zo dicht bij de kraan moet zitten met het stopcontact.
Met name de oplader van de elektrische tandenborstel. En we hebben een beetje gek wastafelmeubel uitgekozen waardoor er niet echt een handigere plek is.
Die 60 cm is voorzover ik het goed begrepen heb de grens als je een stopcontact zonderklepje wil.
Goede nieuwsgierige vragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Murkmans schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:15:
[...]

Zijn die balken nu wel opgedikt? Als ik het zie hebben ze een aardige sparing in de balk gemaakt. Beste aanslag op je constructie lijkt mij, inclusief zwaluwstaartvloer en beton.
Yes. Scherp hoor. Ik heb er geen foto van maar zag een factuur van de houthandel voorbijkomen op m'n vakantie.

Wat misschien ook helpt is dat onder het midden van onze badkamer een stevige muur in de lengte loopt. De rechter helft op de foto zit boven het portiek.

[ Voor 15% gewijzigd door jelveen op 27-02-2024 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBYJMEI
piotr123 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:05:
[...]

Dank ventiel badkamer max open. De rest dicht en gedeeltelijk afgeplakt . Idd op de auto stand draait hij heel laag maar gaat nooit harder. Ik twijfel nu heel hard of het verplaatsen met de rechthoekige buis wel goede oplossing is geweest.
Wellicht dat de sensor nu te ver weg zit van het ventiel… maar ik ben geen expert.
Je kunt overigens ook losse sensoren kopen die je draadloos kunt verbinden met de ihto box…wellicht is dat een optie?
Ik zou het aan een installateur vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door MBYJMEI op 27-02-2024 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 12:07

EektheMan

DPC

flaskk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:30:
Wij zijn beetje aan het oriënteren voor nieuwe badkamer, nu hebben we het over de douch gehad maar komen daar niet echt uit waarom iedereen voor een inloop douch kiest ipv douche cabine? Cabine lijkt mij veel relaxter omdat de warmte in de cabine blijft (vooral eentje met een dak) en dat je helemaal badkamer niet zeik nat wordt. je hebt alleen wat meer schoonmaak werk.
In ons vorige huis hadden we er drie van hetzelfde model.
Bij de meest gebruikte zorgde kalkvorming, ondanks 2-wekelijkse schoonmaak, ervoor dat de deuren stroef gingen lopen en uiteindelijk vaak uit de rails liepen. Deurgreep brak ook na een tijdje af. De vloer van de cabine zweefde zo'n 15cm boven de vloer. De buizen hadden zeker 2-maal per jaar een lekkage. Het open maken om daarbij te komen was niet gemakkelijk en tijdrovend.

Bij de 3 maal per week gebruikte cabine hadden we nooit een probleem.

Bij de minst gebruikte, gasten douche, hadden we meteen een overstroming na gebruik. Afvoer koekte gewoon meteen vast door sporadisch gebruik.

Buiten dit, vond ik zelf het afstapje vervelend. Altijd licht slipgevaar. Dit type cabine had ook, netzoals een inloopdouche silliconenkit op meerdere plekken. Werd snel zwart. De kranen kon je niet vervangen. Moest meteen de gehele cabine eruit.

Misschien waren de cabines prut. Maar voor mij nooit weer. Alleen als de ruimte erg klein is. (deze badkamers waren elk ruim 16m2, dus begrijp niet waarom de vorige bewoner deze keuze had gemaakt.)

Ik heb 1 cabine door een bad vervangen en de ander voor een inloopdouche. De derde is gebleven. Dat de ruimtes hierna natter werden klopt, maar na plaatsen van goede afzuiging was dat geen issue meer. Schoonmaakwerk van de cabine was juist lastiger. De schoonmaakster moest schoenen uit doen om de vloer niet te beschadigen, werd nat, moest zich in allerlei bochten werken om het goed schoon te krijgen. Met een recht toe, recht aan inloopdouche is het gemakkelijker en sneller schoonmaken. Ook meteen geen zwarte schimmel op de kit meer door betere verluchting. Want echt snel droog wordt het in de cabine nooit. De afzuiging doet zijn werk daar minder goed. De kou vond ik zelf bij de inloopdouche minder. Het koelt gelijdelijk af, terwijl de cabine bij het openen om de handdoek te pakken koud word en daarna bij het uistapppen weer. Veel grotere schokken.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- verwijderd wegens niet relevant -

[ Voor 111% gewijzigd door Phusebox op 28-02-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Phusebox schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:28:
Nadeel van hoe de tegelzetter het wil doen bij ons, dus alles symmetrisch verdelen: heel veel snijverlies. Kost me 300 euro meer aan tegels...
Wat voor antwoord wil je hierop hebben dan?
Het is toch aan jou om te bepalen of je dat er wel of niet voor over hebt?

Op de totale badkamer kosten is het een schijntje en je moet er weer minimaal 20 jaar tegenaan kijken. Ik zou het zelf wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
m181087 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Wat voor antwoord wil je hierop hebben dan?
Het is toch aan jou om te bepalen of je dat er wel of niet voor over hebt?

Op de totale badkamer kosten is het een schijntje en je moet er weer minimaal 20 jaar tegenaan kijken. Ik zou het zelf wel weten.
Geen idee eigenlijk. Ik ga maar op zijn advies af. Als ik het niet doe kan ik daarna niet klagen dat het lelijk is. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:28:
Nadeel van hoe de tegelzetter het wil doen bij ons, dus alles symmetrisch verdelen: heel veel snijverlies. Kost me 300 euro meer aan tegels...
Boeit 300 euro je op 25k?
Of als het je wel boeit, neem je een andere tegelplan?

Precies deze reacties zijn zo zinloos hier en helpt verder niemand. Verplaats deze naar je eigen topic ajb. Nu vervuil je 2 topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Ik schreef al een keer eerder dat ik zelf al het zichtbare materiaal in overleg met de aannemer aangeschaft heb. Dat was niet helemaal waar want 1 ding had ik zelf al gekocht zonder overleg omdat ik ze zo gaaf vond: de wandtegels.
Waarschijnlijk een overbodige tip voor de meesten hier maar toch: als er zo'n 15 vierkante meter wandtegels geplakt moeten worden, neem dan geen hexagons van 10x10 die ook nog eens niet gerectificeerd zijn. Onderstaande foto is een hele dag werk van de toch niet onervaren tegelzetter...... Daar komen er dus nog wel 3 bij! Gelukkig vaste prijs afgesproken voor de uren O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eNmmICK_bZjF66N4pMxGw_PYjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pl2vUPlc9lGAqKyfLYJcKAna.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
jelveen schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:49:
Ik schreef al een keer eerder dat ik zelf al het zichtbare materiaal in overleg met de aannemer aangeschaft heb. Dat was niet helemaal waar want 1 ding had ik zelf al gekocht zonder overleg omdat ik ze zo gaaf vond: de wandtegels.
Waarschijnlijk een overbodige tip voor de meesten hier maar toch: als er zo'n 15 vierkante wandtegels geplakt moeten worden, neem dan geen hexagons van 10x10 die ook nog eens niet gerectificeerd zijn. Onderstaande foto is een hele dag werk van de toch niet onervaren tegelzetter...... Daar komen er dus nog wel 3 bij! Gelukkig vaste prijs afgesproken voor de uren O-)

[Afbeelding]
Had je niet beter een vaste prijs voor de wand af kunnen spreken dan voor de uren? Of is dat juist wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
einz schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:55:
[...]

Had je niet beter een vaste prijs voor de wand af kunnen spreken dan voor de uren? Of is dat juist wat je bedoelt?
Je hebt helemaal gelijk, onduidelijk geformuleerd van mij. Voor alle arbeid is een vaste prijs afgesproken. Dus of hij er nou twee of drie weken over doet; ik betaal hetzelfde.

Wel super gelukkig met het feit dat hij dit geduldig en secuur blijft doen. Kruisjes zijn er inmiddels uit bij dit stuk en het zit er prachtig in!

[ Voor 15% gewijzigd door jelveen op 28-02-2024 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
jelveen schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, onduidelijk geformuleerd van mij. Voor alle arbeid is een vaste prijs afgesproken. Dus of hij er nou twee of drie weken over doet; ik betaal hetzelfde.
*snip*. Vaklui moeten eerlijk betaald worden. Als je het terugrekent naar uren en je komt onder 60 euro, moet je gewoon bijbetalen. Daaronder kan je geen bedrijf runnen.

Meestal gaat het de andere kant op en naaien ze je aan alle kanten, maar wees wel zo eerlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 28-02-2024 13:46 . Reden: Mag iets vriendelijker ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
Rustig maar, niet boos worden. Ik betaal fatsoenlijk en we hebben ook toen hij de tegels zag de reeds afgesproken prijs verhoogd. Ik naai niemand en heb ook niet bewust moeilijke tegels gekocht. Gewoon onwetendheid van mijn kant, ik had nog nooit van gerectificeerde tegels gehoord tot nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
jelveen schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:05:
Rustig maar, niet boos worden. Ik betaal fatsoenlijk en we hebben ook toen hij de tegels zag de reeds afgesproken prijs verhoogd. Ik naai niemand en heb ook niet bewust moeilijke tegels gekocht. Gewoon onwetendheid van mijn kant, ik had nog nooit van gerectificeerde tegels gehoord tot nu.
Zeker. En de vakman zou het in principe ook zelf moeten weten hoelang het duurt. Zeker bij een vaste prijs. Maar ik bedoel alleen te zeggen dat als hij zich verschrikkelijk op die tegels heeft verkeken, dat je wel bereid bent om water bij de wijn te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
t14wo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Zeker. En de vakman zou het in principe ook zelf moeten weten hoelang het duurt. Zeker bij een vaste prijs. Maar ik bedoel alleen te zeggen dat als hij zich verschrikkelijk op die tegels heeft verkeken, dat je wel bereid bent om water bij de wijn te doen. :)
Tuurlijk, ik wil een mooie badkamer. Geen afgeraffelde.
En nu naar de bakker om een zak saucijzenbroodjes te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
jelveen schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Tuurlijk, ik wil een mooie badkamer. Geen afgeraffelde.
En nu naar de bakker om een zak saucijzenbroodjes te halen. :)
offtopic:
Heb ik hier net gedaan. Wat een feest :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• einz
t14wo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:08:
[...]

In mijn geval heb ik ook vooraf een prijs afgesproken voor 'het tegelwerk'. Vooraf was duidelijk dat voor de terrazzo tegels meerkosten waren ivm de bewerking hiervan. Later bleek dat dit ook goldt voor de wandtegels waar wat reliëf op zat, zeker met de wens (eigenlijk eis) om ze onder verstek te plaatsen ipv met een tegelprofiel. Voor een tegelzetter lijkt me dat ook uitdagender om te doen en meer eer van je werk te hebben. Maar dat het meer tijd kost en dat daar weer een prijskaartje aan hangt dat snap ik ook wel. Loon naar werken.

En uiteraard koffie, koeken en zo nu en dan even de frituur aan :9

Een beetje offtopic. Net aan het begin van Corona toen ik moest thuiswerken had ik een schilder over de vloer. Kennelijk waren veel kozijnen er slechter aan toe dan gedacht en hij had zeker 2 dagen extra werk bij ons. Maar hoe goed hij was in zijn vak, zo slecht was hij in het zakelijke gedeelte. Die had echt veel moeite om met meerwerk te komen :P ook maar aangegeven dat dat geen probleem was en dat het een voordeel was dat we letterlijk hebben kunnen zien dat hij veel en hard heeft gewerkt. Als we hele dagen weg waren geweest dan hadden we misschien daar meer twijfels over gehad. Uiteindelijk is het gros van de mensen wel eerlijk en verdienen ze dus ook eerlijk loon.

[ Voor 25% gewijzigd door einz op 28-02-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
einz schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:17:
[...]

In mijn geval heb ik ook vooraf een prijs afgesproken voor 'het tegelwerk'. Vooraf was duidelijk dat voor de terrazzo tegels meerkosten waren ivm de bewerking hiervan. Later bleek dat dit ook goldt voor de wandtegels waar wat reliëf op zat, zeker met de wens (eigenlijk eis) om ze onder verstek te plaatsen ipv met een tegelprofiel. Voor een tegelzetter lijkt me dat ook uitdagender om te doen en meer eer van je werk te hebben. Maar dat het meer tijd kost en dat daar weer een prijskaartje aan hangt dat snap ik ook wel. Loon naar werken.

En uiteraard koffie, koeken en zo nu en dan even de frituur aan :9
Zeker. Vaklui heb je hard nodig. Als ze op dag 1 weten dat ze gaan uitlopen, maar er niks tegenover staat, zal je dat de komende 25 jaar gaan zien in je tegelwerk.

Tegelzetter is geen hooggeleerd beroep, maar je moet ze wel goed verzorgen. Koffie, koeken, op vrijdag een bruinefruitschaal... Het is vrij simpel: verzorg ze goed en ze leveren topwerk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Even een algemene update:

Ik heb mij bij @Tripl3 D gemeld of ik de startpost wat mocht aanvullen/bijwerken. Dit heb ik inmiddels gedaan. Ik heb de post bijgewerkt door een kopje over kranen toe te voegen, de verkoperlijst iets bij te werken (+ in tabel gezet) en iets over kosten geschreven.

Ik baseer mij zoveel als mogelijk op inhoud van dit topic. Als jullie tips, aanvullingen of opmerkingen hebben hoor ik het graag. En als je nog dingen mist, laat 't dan ook weten. Dan kan ik deze ook aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
ViezeVis schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:08:
Even een algemene update:

Ik heb mij bij @Tripl3 D gemeld of ik de startpost wat mocht aanvullen/bijwerken. Dit heb ik inmiddels gedaan.
Goed bezig!
Lijkt bijna wel de render van Phusebox in de TS :+

[ Voor 21% gewijzigd door m181087 op 28-02-2024 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
m181087 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:42:
[...]

Goed bezig!
Lijkt bijna wel de render van Phusebox in de TS :+
Dat is ook zijn render en heeft daar netjes credits voor gekregen nadat ik hem dat vroeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Nu online
ViezeVis schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:58:
[...]

Dat is ook zijn render en heeft daar netjes credits voor gekregen nadat ik hem dat vroeg 8)
Ok, @Phusebox andere render? Plannen veranderd? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:18:
[...]

Ok, @Phusebox andere render? Plannen veranderd? :o
Dat waren de originele plannen. Maar geschrapt vanwege het feit dat mensen zeiden dat die relief tegel over de hele lengte van het bad en de toiletpot voor problemen zou zorgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Best grappig wat je met dat Homestyler kunt:
https://panorama.homestyl...HLuqKv855usF&locale=en_US

Zo kun je rondkijken op fatsoenlijke kwaliteit. (je kunt rondkijken en ook nog iets uitzoomen t.o.v. de standaard instelling)

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 29-02-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
We zijn bezig met een badkamer renovatie.

- Vervangen bad
- nieuwe vloer en wandtegels (60x60 a 70 euro m2 en wand 60x120 105 euro per m2)
- vervangen kranen op bestaand badmeubel
- vervangen inbouw kraan bad
- plaatsing wc in de badkamer, wc nieuw in doos aanwezig, leidingwerk + reservoir niet
- geen aanpassing aan douche gedeelte
- tegels worden deels over bestaande tegels heen geplaatst

Geen luxe artikelen en muv inbouw reservoir geen a-merken denk ik? (materiaal van BEN).

Afmetingen:
Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2024/03/01/image.md.png

Nu komen we uit op 12k voor montage en 11k aan materiaal. Dit lijkt ons wat veel, zonder aanpassing / vervanging van douche of badmeubel. Hoe kijken jullie hier naar? Is dit realistisch? Materialen kan ik gewoon online vergelijken en kan 1000-2000 goedkoper - maar montage lijkt me aan de prijs (is dit daadwerkelijk zoveel werk?).

Hebben jullie eventueel wat vergelijksmateriaal voor ons? WAt vinden jullie van deze prijzen versus de werkzaamheden?

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 01-03-2024 14:13 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
Workaholic schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:11:

Nu komen we uit op 12k voor montage en 11k aan materiaal. Dit lijkt ons wat veel, zonder aanpassing / vervanging van douche of badmeubel. Hoe kijken jullie hier naar? Is dit realistisch? Materialen kan ik gewoon online vergelijken en kan 1000-2000 goedkoper - maar montage lijkt me aan de prijs (is dit daadwerkelijk zoveel werk?).

Hebben jullie eventueel wat vergelijksmateriaal voor ons? WAt vinden jullie van deze prijzen versus de werkzaamheden?
Dat lijkt mij voor de montage heel ruim. Wij waren ongeveer hetzelfde kwijt voor complete renovatie van de badkamer, inclusief slopen, vergroten, omleggen leidingen en afvoeren én renovatie van het toilet beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Sonneman schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:33:
[...]

Dat lijkt mij voor de montage heel ruim. Wij waren ongeveer hetzelfde kwijt voor complete renovatie van de badkamer, inclusief slopen, vergroten, omleggen leidingen en afvoeren én renovatie van het toilet beneden.
Wanneer?
Ik betaal 14k montage
12k materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
Phusebox schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:46:
[...]

Wanneer?
Ik betaal 14k montage
12k materiaal
Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Nu online
Workaholic schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:11:

- Vervangen bad
- nieuwe vloer en wandtegels (60x60 a 70 euro m2 en wand 60x120 105 euro per m2)
- vervangen kranen op bestaand badmeubel
- vervangen inbouw kraan bad
- plaatsing wc in de badkamer, wc nieuw in doos aanwezig, leidingwerk + reservoir niet
- geen aanpassing aan douche gedeelte
- tegels worden deels over bestaande tegels heen geplaatst

Geen luxe artikelen en muv inbouw reservoir geen a-merken denk ik? (materiaal van BEN).

Afmetingen:
[Afbeelding]

de tegels in de douche worden niet vervangen?, daar hoeft dus aan afvoer niets veranderd te worden….. maar hoe laat je dan nieuwe vloertegels aansluiten. De wc komt op de badkamer, breek je een muur uit zodat de rioolansluiting op dezelfde plek blijft of moet deze aansluiting verlegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:13
Hier ook bezig met het verbouwen van de bijkeuken, hier zit ook de beneden toilet.
Dus een beetje rond aan het kijken voor een mooie toilet pot, via hier is de avento wel de keuze geworden.

Nu zie ik b.v. via sanitairwinkel dat je een antikalk behandeling voor een meerprijs van ongeveer 75 euro kunt laten doen. is dit een toegevoegde waarde?

Ook twijfel ik nog of we niet voor de matte versie moeten gaan ipv glans, maar ook die meerprijs vind ik wel aan de hoge kant. Dan gaat hij richting de 500 euro. Hebben hier meer mensen voor dezelfde keuze gestaan?
Mat of glans gekozen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBYJMEI
Dirk0s schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:19:
Hier ook bezig met het verbouwen van de bijkeuken, hier zit ook de beneden toilet.
Dus een beetje rond aan het kijken voor een mooie toilet pot, via hier is de avento wel de keuze geworden.

Nu zie ik b.v. via sanitairwinkel dat je een antikalk behandeling voor een meerprijs van ongeveer 75 euro kunt laten doen. is dit een toegevoegde waarde?

Ook twijfel ik nog of we niet voor de matte versie moeten gaan ipv glans, maar ook die meerprijs vind ik wel aan de hoge kant. Dan gaat hij richting de 500 euro. Hebben hier meer mensen voor dezelfde keuze gestaan?
Mat of glans gekozen? :)
Wij hebben de avento ook net aangeschaft via sanitairwinkel. Levering over een paar weken. Heb wel de ceramic plus versie gekozen, eigenlijk op aanraden van m’n zus. Zij heeft het zonder die behandeling en had daar na een aantal jaar wel spijt van, omdat vuil toch meer vast hechtte.
Wij zijn niet voor mat gegaan, vind het niet perse mooier dan glans. Ook is het volgens mij zo dat als je een beschadiging/slijtage hebt op een mat toilet, dat gedeelte dan glanzend wordt en dat leek me erg jammer.
Pagina: 1 ... 102 ... 123 Laatste