Gewoon een deur die naar binnen draait kan niet?, schetsje?vanderwolf schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:26:
Wij kijken naar een 120x90 douche. Omdat we bij het openen van een deur links (tevens de kant waar een draaideur naar open gaat in ons geval) de handdoeken willen kunnen pakken en er een vrijstaand bad staat (die je bij meer dan 90 graden openen van de deur zou kunnen raken) vallen uitvoeringen met een deur af. Alleen zijn van uitvoeringen met een schuifdeur de doorgangen smal. We hebben een normaal postuur dus niet dat het niet gaat maar bij een cabine van 2 meter (incl wandje en zitje) is 50 cm niet waar we blij van worden..
Nu heb ik een filmpje ontvangen van een draaideur die naar binnen open gaat. Hier een tijdelijke link naar de video https://files.fm/f/92r9883smn
Mooie oplossing maar nog nergens tegengekomen. Iemand zoiets al eens ergens in een winkel gezien waar je het kan bekijken en kopen?
Nis-vouwdeur overwogen? Die vouwt soort van dubbel, waardoor je prima iets kunt pakken wat er naast hangt. Wij hebben de Novellini Young 2.0 1BS vouwdeur voor nis, maar meer merken maken die natuurlijk.vanderwolf schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:26:
Wij kijken naar een 120x90 douche. Omdat we bij het openen van een deur links (tevens de kant waar een draaideur naar open gaat in ons geval) de handdoeken willen kunnen pakken en er een vrijstaand bad staat (die je bij meer dan 90 graden openen van de deur zou kunnen raken) vallen uitvoeringen met een deur af. Alleen zijn van uitvoeringen met een schuifdeur de doorgangen smal. We hebben een normaal postuur dus niet dat het niet gaat maar bij een cabine van 2 meter (incl wandje en zitje) is 50 cm niet waar we blij van worden..
Nu heb ik een filmpje ontvangen van een draaideur die naar binnen open gaat. Hier een tijdelijke link naar de video https://files.fm/f/92r9883smn
Mooie oplossing maar nog nergens tegengekomen. Iemand zoiets al eens ergens in een winkel gezien waar je het kan bekijken en kopen?
Je gaat er van uit dat de verschillende tegels dezelfde breedte hebben, je kan mazzel hebben of nietPhusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:22:
Gisteren nog tot laat aan gewerkt. Zou iemand die er meer verstand van heeft eens willen kijken naar mijn tegelplan, want waarschijnlijk doe ik weer allemaal onlogisch en onhaalbare dingen. Sowieso moet er natuurlijk ook nog rekening worden gehouden met de voegbreedte, dat heb ik nog niet gedaan:
Tegelplan:
https://xd.adobe.com/view...7cb4b139-e16f/?fullscreen
Linkje bevat 2 pagina's.
[ Voor 6% gewijzigd door Ladypurple op 19-02-2024 09:30 ]
Nee, dat kost je hooguit 3000 aan kosten van tegelzetter. (ik heb 2600 betaald voor toilet en badkamer)ConQuestador schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:07:
[...]
Dat muurtje vinden wij wel erg fijn, maar je hebt gelijk dat er wel veel tegels in gaan.
Uiteraard zou ik alles wel demonteren eerst, alleen de badkuip kan wat mij betreft blijven.
Maar om toch de vraag te stellen, stel ik trek alles leeg, sanitair eruit. En dan alleen opnieuw betegelen, waarna ik zelf het sanitair weer terug aansluit. Dat hoeft toch geen 10 duizenden te kosten?
Dit wel met de voorwaarde dat je het tegelklaar oplevert. Nu kun je op veel plekken prima overheen tegelen. Ik zou dat ook doen. Je badkamer is groot, dus die 1,5 cm die je gaat inleveren mis je niet.
Alleen rondom bepaalde plekken wordt het lastig. Bijv. bij je bad. Daar zal je de tegels er wel af moeten bikken. En na het bikken moet je even de badombouw gladstrijken met MP75 bijv. Dat stelt niet veel voor.
[ Voor 25% gewijzigd door t14wo op 19-02-2024 09:39 ]
Dat is wat ik al eerder zei: leuk van die design badkamers waar niks in staat en je enorm veel ruimte hebt voor alles. Dat is er bij ons niet. De radiator kan nergens anders, de kast kan nergens anders, de wc kan nergens anders.Ladypurple schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:14:
[...]
Nou, bij mij is het lampje gaan branden.Vergelijk de foto’s. Je plaatst een radiator, spiegel, kast op de blikvanger. Alsof er een mooie poster aan de muur hangt en je plakt er allemaal stickers overheen. Die houtwand geeft niet alleen kleur, maar ook veel structuur en daar hang je dan een extra laag onrust tegen aan.
Als voorbeeld: Een radiator zo ophangen of tegen een neutrale muur[Afbeelding]
Als ik overal lege muren zou kunnen hebben, zou ik dat meteen doen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Klopt de betonlook tegels ga ik daar inderdaad vanuit: zelfde fabrikant, zelfde serie, zelfde kleur alleen een is mat en de ander half gepolijst.Ladypurple schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:28:
[...]
Je gaat er van uit dat de verschillende tegels dezelfde breedte hebben, je kan mazzel hebben of nietHeb je er ook over gedacht welk effect de richting van de tegels heeft op het ruimtelijk effect.
De houtlook tegels is inderdaad misschien een issue.
Maar ik zou niet weten hoe ik de tegels anders op moet bouwen qua layout.
Pinterest staat ook vol met leuke designtegeltjes, houtlook etc in douche ruimtes. Maar praktisch gezien is dit erg onhandig schoonmaken. Enorm veel kalkrandjes etc. Hoe grotere tegels in je douche hoek, hoe praktischer. Ook een kraan kun je niet strak opbouwen door de kieren.Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:44:
[...]
Klopt de betonlook tegels ga ik daar inderdaad vanuit: zelfde fabrikant, zelfde serie, zelfde kleur alleen een is mat en de ander half gepolijst.
De houtlook tegels is inderdaad misschien een issue.
Maar ik zou niet weten hoe ik de tegels anders op moet bouwen qua layout.
Misschien iets om rekening mee te houden.
Ja ik twijfel wel nog om die tegel om te draaien, zodat het water makkelijker eraf loopt. Lost ook het probleem op met het feit dat de maten wellicht niet exact hetzelfde zijn. Maar ja dan krijg je weer meer problemen met de badrand.martinus83 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:05:
[...]
Pinterest staat ook vol met leuke designtegeltjes, houtlook etc in douche ruimtes. Maar praktisch gezien is dit erg onhandig schoonmaken. Enorm veel kalkrandjes etc. Hoe grotere tegels in je douche hoek, hoe praktischer. Ook een kraan kun je niet strak opbouwen door de kieren.
Misschien iets om rekening mee te houden.
/f/image/hp5iGTfQpVTCAQ2jmBDjhj3n.png?f=fotoalbum_large)
Neem je een waterontharder? Hoe hard is jouw water?Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:36:
[...]
Ja ik twijfel wel nog om die tegel om te draaien, zodat het water makkelijker eraf loopt. Lost ook het probleem op met het feit dat de maten wellicht niet exact hetzelfde zijn. Maar ja dan krijg je weer meer problemen met de badrand.
[Afbeelding]
Je kan ook kijken of je de accentwand(en) kan verplaatsenPhusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:43:
[...]
Dat is wat ik al eerder zei: leuk van die design badkamers waar niks in staat en je enorm veel ruimte hebt voor alles. Dat is er bij ons niet. De radiator kan nergens anders, de kast kan nergens anders, de wc kan nergens anders.
Als ik overal lege muren zou kunnen hebben, zou ik dat meteen doen.
Heb ik ook geprobeerd, maar dat was ook geen optie met de plaatsing van het bad. Plus dan blijft ie ook achter de douche, want op de wand bij de deur plaatsen heeft weinig zin.Ladypurple schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:00:
[...]
Je kan ook kijken of je de accentwand(en) kan verplaatsen
Als dit je aanspreekt… probeer het eens om te draaien , dus hout aan de lange badwand en wandje tot de glasplaat ( reliëf bij veel water zou idd nooit mijn voorkeur hebben, maar ja)Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:36:
[...]
Ja ik twijfel wel nog om die tegel om te draaien, zodat het water makkelijker eraf loopt. Lost ook het probleem op met het feit dat de maten wellicht niet exact hetzelfde zijn. Maar ja dan krijg je weer meer problemen met de badrand.
[Afbeelding]
Hoe lig je in bad? Kijk je toevallig naar de muur naast de deur? ( grote lege wand). Of een kleiner wandje en houtkleur in meubel terug laten komen. ( fixed mindset)
Waarom heeft dat geen zinPhusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:06:
[...]
Heb ik ook geprobeerd, maar dat was ook geen optie met de plaatsing van het bad. Plus dan blijft ie ook achter de douche, want op de wand bij de deur plaatsen heeft weinig zin.
Nee, aangezien ik dan weer overal disclaimers zie dat de coating van de kranen aangetast kan worden daardoor. En kost al snel 2500 euro zoiets. Dat budget was er wellicht geweest als de installatie niet zo bizar duur was.ViezeVis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Neem je een waterontharder? Hoe hard is jouw water?
Waterhardheid is ongeveer 7 a 8.
Waterontharder zit op ~1100 euro. Met een waterhardheid van 7 à 8 volgens de website van de fabrikant, moet je er op rekenen dat deze in praktijk iets hoger kan uitvallen. zie ook het advies van anderen hier. Montage van kranen/toiletpot etc. is op deze wandtegels lastiger. Niet onmogelijk, maar je zult ws wel naden/kieren zien schat ik in. (coating issue is idd met pvd-coating, maar louter bij Brauer volgens mij)Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:09:
[...]
Nee, aangezien ik dan weer overal disclaimers zie dat de coating van de kranen aangetast kan worden daardoor. En kost al snel 2500 euro zoiets. Dat budget was er wellicht geweest als de installatie niet zo bizar duur was.
En ook al monteer je dan de wantegels met de groeven verticaal, dan blijf je kalk houden. Dan zou je het goed bij moeten houden.
[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 19-02-2024 11:22 ]
@t14wo Hoe is het eigenlijk met jouw badkamer afgelopen?
Ben wel benieuwd hoe het jou is afgegaan. Je hebt nooit foto's gedeeld, behalve dat je bezig was met wat leidingwerk etc.
t14wo in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
t14wo in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
60cm tegels zijn per m2 bijna altijd voordeliger dan 120tegels. Ook zitten er meer m2 in een doos bij die grote, waardoor je wellicht relatief veel meer moet kopen voor een klein stukje bijvoorbeeld.Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:12:
[...]
De lange muur is 252 cm bij ons.
Bij 60 cm tegels hou ik 12 cm over, maar bij 120 cm tegels toch ook?
Kan het me heel lastig voorstellen moet ik eerlijk zeggen.
Ook denk ik als je een muur van 252 hebt, ziet het er ten eerste niet uit als je 2x120tegels hebt en dan nog een strookje van 12. Dan valt dat stukje van 12cm mijns inziens veel meer op, dan dat je 4x60 naar elkaar hebt met een klein stukje van 12 er naast.
Maar dat is persoonlijk en hangt idd ook af van hoe het sanitair in de ruimte staat.
Een goed tegelplan maken en dan uitrekenen met de m2 prijs is het beste.
De prijs vind ik minder belangrijk dan hoe het er uitziet. Je hebt het dan over maximaal 300 of 400 euro op een totaal van 27k.MBYJMEI schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:47:
[...]
60cm tegels zijn per m2 bijna altijd voordeliger dan 120tegels. Ook zitten er meer m2 in een doos bij die grote, waardoor je wellicht relatief veel meer moet kopen voor een klein stukje bijvoorbeeld.
Ook denk ik als je een muur van 252 hebt, ziet het er ten eerste niet uit als je 2x120tegels hebt en dan nog een strookje van 12. Dan valt dat stukje van 12cm mijns inziens veel meer op, dan dat je 4x60 naar elkaar hebt met een klein stukje van 12 er naast.
Maar dat is persoonlijk en hangt idd ook af van hoe het sanitair in de ruimte staat.
Tegelplan heb ik gemaakt en gedeeld, hopelijk wil iemand daar nog eens naar kijken die wat ervaring heeft ermee.
@Phusebox Wordt het niet tijd dat jij je eigen topic start over je badkamer?
Dat is een stuk handiger.
Oké, toegegeven, ik heb niet alles gelezen, maar ik meen me wel te herinneren dat je erg met de kosten van een nieuwe badkamer in je maag zat… excuses als dat veranderd is!Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:49:
[...]
De prijs vind ik minder belangrijk dan hoe het er uitziet. Je hebt het dan over maximaal 300 of 400 euro op een totaal van 27k.
Tegelplan heb ik gemaakt en gedeeld, hopelijk wil iemand daar nog eens naar kijken die wat ervaring heeft ermee.
Ik ben geen mega expert op het gebied van tegels, maar heb persoonlijk wel een andere tegel gekozen dan ik in de eerste instantie in gedachten had, omdat het qua formaat gewoon niet handig was en er enorm veel snij verlies was. En ik wil graag binnen m’n budget blijven
Heb je overwogen om voor een houtlook vloer te gaan? Dan hou je de wanden heel rustig/neutraal en kan je ook nog een houtlook meubel doen bijv. Dan krijg je toch die warme uitstraling van hout.
Weet niet of je überhaupt een raam hebt in je badkamer, maar voor zo’n kleine ruimte komt die houtlook muur wel erg op je af zeg maar…
Misschien dat je veel op kan lossen door een radiator te nemen die niet "vlakken" in zich heeft. Dan breekt ie de muur wat minder. Is ook beter voor de warmteafvoer en het rendement van je ketel.Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:49:
[...]
De prijs vind ik minder belangrijk dan hoe het er uitziet. Je hebt het dan over maximaal 300 of 400 euro op een totaal van 27k.
Voor het overzicht van dit topic en voor @Phusebox zeker niet onwenselijk denk ik.Rzaan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:00:
Je kan ook 66 - 120 - 66 doen. Dan heb je die 12cm ook weggewerkt. Heb je alleen wel veel snijverlies.MBYJMEI schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:47:
[...]
60cm tegels zijn per m2 bijna altijd voordeliger dan 120tegels. Ook zitten er meer m2 in een doos bij die grote, waardoor je wellicht relatief veel meer moet kopen voor een klein stukje bijvoorbeeld.
Precies. Ik snap die rare legplannen met een strook van 12 cm ook niet. En dat na een complete dag proberen.SlayaStone schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:55:
[...]
Je kan ook 66 - 120 - 66 doen. Dan heb je die 12cm ook weggewerkt. Heb je alleen wel veel snijverlies.

Ontharder heb je voor 1500, dubbel cilinder elektrisch.Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:09:
[...]
Nee, aangezien ik dan weer overal disclaimers zie dat de coating van de kranen aangetast kan worden daardoor. En kost al snel 2500 euro zoiets. Dat budget was er wellicht geweest als de installatie niet zo bizar duur was.
M'n ouders hebben hem al 10 jaar en geen probleem met kranen of wat ook..
SlayaStone schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:55:
[...]
Je kan ook 66 - 120 - 66 doen. Dan heb je die 12cm ook weggewerkt. Heb je alleen wel veel snijverlies.
Niemand ziet blijkbaar mijn bijgewerkt legplan...t14wo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:15:
[...]
Precies. Ik snap die rare legplannen met een strook van 12 cm ook niet. En dat na een complete dag proberen.
[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 19-02-2024 13:20 ]
Een vouwdeur is het niet voor ons maar tnx voor het meedenken! 👍lizard87 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:24:
[...]
Nis-vouwdeur overwogen? Die vouwt soort van dubbel, waardoor je prima iets kunt pakken wat er naast hangt. Wij hebben de Novellini Young 2.0 1BS vouwdeur voor nis, maar meer merken maken die natuurlijk.
Thanks voor de suggestie 👍EektheMan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:37:
[...]
Jammer dat de plaatsing van het scharnier de ingang nomaals met 10-15cm verkleint.
Mijn deur heeft een scharnier welke naar beide kanten kan draaien. Nu is de waterstop zo geplaatst dat het enkel naar binnen kan draaien, maar dat is een keuze. Ik weet helaas niet welk merk het is. Ik huur het appartement. Ziet er zo uit:
[Afbeelding]
Ik zal mij daar eens verder in verdiepen.
Nee omdat er massaal wordt gepost op alle vragen. Daarom is het zinvol om een eigen topic te maken. Dan kun je alle vragen en antwoorden centraliseren tot één. Maar ook ervaringen delen hoe 't gaat met de verbouwing straksPhusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:19:
[...]
[...]
Niemand ziet blijkbaar mijn bijgewerkt legplan...

Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:19:
[...]
[...]
Niemand ziet blijkbaar mijn bijgewerkt legplan...
ViezeVis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:24:
[...]
Nee omdat er massaal wordt gepost op alle vragen. Daarom is het zinvol om een eigen topic te maken.
Rzaan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:00:
Wanneer gaat het lampje branden?barry86 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:52:
@Phusebox misschien handig om een eigen topic aan te maken?
[ Voor 6% gewijzigd door barry86 op 19-02-2024 13:40 ]
[quote]ViezeVis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:24:
[...]
Nee omdat er massaal wordt gepost op alle vragen. Daarom is het zinvol om een eigen topic te maken. Dan kun je alle vragen en antwoorden centraliseren tot één. Maar ook ervaringen delen hoe 't gaat met de verbouwing straks
[...]
Nee omdat er massaal wordt gepost op alle vragen. Daarom is het zinvol om een eigen topic te maken. Dan kun je alle vragen en antwoorden centraliseren tot één. Maar ook ervaringen delen hoe 't gaat met de verbouwing straks

[ Voor 47% gewijzigd door Ladypurple op 19-02-2024 13:50 ]
Volgens mij beantwoord jij de verkeerde....Ladypurple schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:44:
[...]
Jawel, maar ik denk dat je in de verkeerde fase zit. Het lijkt alsof je een taart wil bakken, alle ingrediënten verzamelt die je lekker vindt en dan blijkt die taart van 27 k niet te smaken.. ( of voor de heren, je stelt een droomelftal op en ze blijken geen team te vormen). Dat gevoel heb ik bij je ontwerp, het klopt niet. Ga terug naar de tekentafel, laat je mindset los, speel ms niet met de indeling, maar met de verdeling en verhouding van kleur , reliëf ed. ( haal bijv. rollen bruin kaftpapier en bekleed daarmee muren, ga een tijdje in bad zitten / vraag anderen tot je er een goed gevoel bij krijgt)
Hoe dan ook... dit topic wordt aardig gekaapt en daar wordt het niet beter op. Hint hint hint
Rzaan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:46:
[...]
Volgens mij beantwoord jij de verkeerde....
Oeps![]()
Hoe dan ook... dit topic wordt aardig gekaapt en daar wordt het niet beter op. Hint hint hint
@Phusebox
Jawel, maar ik denk dat je in de verkeerde fase zit. Het lijkt alsof je een taart wil bakken, alle ingrediënten verzamelt die je lekker vindt en dan blijkt die taart van 27 k niet te smaken.. ( of voor de heren, je stelt een droomelftal op en ze blijken geen team te vormen). Dat gevoel heb ik bij je ontwerp, het klopt niet. Ga terug naar de tekentafel, laat je mindset los, speel ms niet met de indeling, maar met de verdeling en verhouding van kleur , reliëf ed. ( haal bijv. rollen bruin kaftpapier en bekleed daarmee muren, ga een tijdje in bad zitten / vraag anderen tot je er een goed gevoel bij krijgt)
Heb nu al zin in de lawine van posts bij de uitvoering.ViezeVis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:24:
[...]
Jij hebt jouw badkamer-status ook nog niet gedeeld, dus jij blijft ook mooi bespaardt14wo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:12:
[...]
Heb nu al zin in de lawine van posts bij de uitvoering.
Nou.. vooruit.ViezeVis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:14:
[...]
Jij hebt jouw badkamer-status ook nog niet gedeeld, dus jij blijft ook mooi bespaard
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Echt super mooi & stijlvol!
Dat daklicht boven het bad… heel mooi!
Mag ik je vragen wat voor nis dat is boven het toilet? Het lijkt wel van hout…
Strak werk hoor

Waar ik me wel aan stoor is die staande toiletborstel. Voor de rest kan ik niks vinden
[ Voor 3% gewijzigd door ViezeVis op 19-02-2024 15:58 ]
Mooi eindresultaat, mag ik vragen welke led je hebt gebruikt in de nis? Ik wacht al 6 maanden op de aannememer dat die de strips komt installeren...
Is Amerikaans Notenhout, en 2x in de aanrechtolie van Hornbach gezet. Dus zou (redelijk) waterproof moeten zijn. We gaan het zien.MBYJMEI schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:56:
[...]
Echt super mooi & stijlvol!
Dat daklicht boven het bad… heel mooi!
Mag ik je vragen wat voor nis dat is boven het toilet? Het lijkt wel van hout…
Ja, eens... Maar met je hand schoonmaken wordt een zooitje.ViezeVis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:58:
[...]
Strak werk hoor. Alles zelf gedaan?
Waar ik me wel aan stoor is die staande toiletborstel. Voor de rest kan ik niks vinden
Ik heb gebruikgemaakt van een AliExpress Neon ledstrip, oftewel COB Led strip. Daarbij liggen de ledjes veel dichter bij elkaar en ligt er een soort diffuser overheen, waardoor je geen individuele ledjes ziet. (Wat enorn goedkoop aandoet)syntesia schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:10:
[...]
Mooi eindresultaat, mag ik vragen welke led je hebt gebruikt in de nis? Ik wacht al 6 maanden op de aannememer dat die de strips komt installeren...
https://nl.aliexpress.com..._suggest.1.464744f54UTg4s
Prachtige badkamer. Kan ik alleen maar van dromen.
Laatste verkoper in een badkamerwinkel raadde Brauer rvs pvd kranen aan. Met het idee dat die kwalitatief niet veel onder deden aan Hotbath, maar wel aanzienlijk goedkoper waren. We dachten eerder aan gewoon chrome kranen van hans grohe, maar deze verkoper beweerde dat de rvs kranen vanwege de pvd coating een stuk onderhoudsvriendelijker zijn. Aannemer die we later spraken zei weer dat dit onzin was. Iemand ervaring of meer kennis hierover?
Mijn ervaring is: Grohe / Hansgrohe > Hotbath > Brauer.Nieuwbouw schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:58:
Laatste verkoper in een badkamerwinkel raadde Brauer rvs pvd kranen aan. Met het idee dat die kwalitatief niet veel onder deden aan Hotbath, maar wel aanzienlijk goedkoper waren. We dachten eerder aan gewoon chrome kranen van hans grohe, maar deze verkoper beweerde dat de rvs kranen vanwege de pvd coating een stuk onderhoudsvriendelijker zijn. Aannemer die we later spraken zei weer dat dit onzin was. Iemand ervaring of meer kennis hierover?
Vooral belangrijk naar het binnenwerk te kijken (keramiek indien mogelijk) en messing aansluitingen. Plastic is voor mij een no-go.
Het ging hierbij voornamelijk over het onderhoud van de buitenkant. Dat je bij chrome meer zou moeten poetsen. Hoe weet je wat de binnenkant is bij grohe of hansgrohe? Is er ergens een lijst met de betere lijnen? Begrijp dat er in België wel experience centers zijn, maar dat is niet echt bij mij om de hoek..Frietkot schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:06:
[...]
Mijn ervaring is: Grohe / Hansgrohe > Hotbath > Brauer.
Vooral belangrijk naar het binnenwerk te kijken (keramiek indien mogelijk) en messing aansluitingen. Plastic is voor mij een no-go.
In het kader van alles zelf doen en duurzaamheid. Goed... eet smakelijkt14wo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:46:
[...]
Ja, eens... Maar met je hand schoonmaken wordt een zooitje.
Prachtig! Maar we missen nog wat...
Er staat een glaswand; die is vast voor een douche. Ga je die ook nog onthullen? En de wastafel/spiegel setup zou ik ook graag zien.
Je laat overigens meteen zien dat je best 3 soorten tegels kunt gebruiken in een badkamer. Geen probleem om één wand anders te doen als contrast. Heel mooi gedaan, zeker niet te druk, maar heel stijlvol.
Thanks! Ja vond de granito tegel wel spannend. En teveel voor ook de vloer. Moet zeggen dat goed uitgekozen voegen veel doet met hoe rustig het oogt. Ik heb voegen die zoveel mogelijk wegvallen. Dan is het meer een geheel.mphilipp schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:46:
[...]
Prachtig! Maar we missen nog wat...
Er staat een glaswand; die is vast voor een douche. Ga je die ook nog onthullen? En de wastafel/spiegel setup zou ik ook graag zien.
Je laat overigens meteen zien dat je best 3 soorten tegels kunt gebruiken in een badkamer. Geen probleem om één wand anders te doen als contrast. Heel mooi gedaan, zeker niet te druk, maar heel stijlvol.
Overigens zit er ook een douche. Vond die alleen niet zo spannend. Maar voor de volledigheid:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Glans met mat! Daar zitten we hier nu zo over te dubben. Is dit een mdf blad met keramiek kom?
Ik heb ook zitten dubben. En nog hard getwijfeld of ik niet toch een Solid surface wastafelblad wilde met ingebouwde 'kom' wilde. Maar toch voor solid surface blad gegaan met keramiek kom. Past uiteindelijk heel mooi samen. Het bad is ook glimmend wit, dus dat matcht zo wel.martinus83 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:17:
[...]
Glans met mat! Daar zitten we hier nu zo over te dubben. Is dit een mdf blad met keramiek kom?
Ja mdf of SS. Is dat net zo wit?t14wo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:51:
[...]
Ik heb ook zitten dubben. En nog hard getwijfeld of ik niet toch een Solid surface wastafelblad wilde met ingebouwde 'kom' wilde. Maar toch voor solid surface blad gegaan met keramiek kom. Past uiteindelijk heel mooi samen. Het bad is ook glimmend wit, dus dat matcht zo wel.
Krijg een beetje mixed feelings bij MDF..
Welke solid surface heb je waar gekocht?
Heb ook maar even prijs opgezocht voor een solid surface inbouw bij Tizdesign, toch 1690 euro.
Mail gestuurd voor een mooie prijs, die kreeg ik, 1690 euro...
Toch maar een blad met 2 kommen dus.
[ Voor 9% gewijzigd door martinus83 op 19-02-2024 20:09 ]
Ieder zo weer z'n voorkeur. Hier perse glans keramiek kommen want met vier dames in huis en mogelijk make up die in mat wit trekt zien die kommen er straks niet meer uit.Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:14:
Wij hebben gekozen voor een mat wit porseleinen blad met "waskom" ingebouwd.
Wilde per se geen composiet.
Alleen glans blad is to much, plus krasgevoelig als je composiet neemt zie ik in de winkels
Precies dit was mijn overweging. Er schijnen kwastjes en zaken afgetikt te moeten worden op de rand van de kom. En bij solid surface blijf je dan boenen en schrobben. Keramiek wast je het er zo af.martinus83 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:27:
[...]
Ieder zo weer z'n voorkeur. Hier perse glans keramiek kommen want met vier dames in huis en mogelijk make up die in mat wit trekt zien die kommen er straks niet meer uit.
Alleen glans blad is to much, plus krasgevoelig als je composiet neemt zie ik in de winkels
Meubel en blad komt bij X2O vandaan. Balmani villa uit mijn hoofd.martinus83 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:08:
[...]
Ja mdf of SS. Is dat net zo wit?
Krijg een beetje mixed feelings bij MDF..
Welke solid surface heb je waar gekocht?
Heb ook maar even prijs opgezocht voor een solid surface inbouw bij Tizdesign, toch 1690 euro.
Mail gestuurd voor een mooie prijs, die kreeg ik, 1690 euro...![]()
Toch maar een blad met 2 kommen dus.
Goedenavond,
Pas geleden een klushuis gekocht en heb momenteel de badkamer gesloopt, maar ik ben nog erg zoekende naar een passende indeling... Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Wensen:
- Inbouw hangtoilet
- Badkamermeubel (2p/ min 120cm)
- Inloopdouche (liefst geen glas i.v.m. schoonmaken)
- CV vloerverwarming
- Wandradiator/infraroodpaneel
Eventueel zou de wand achter de wc en badkamermeubel nog 60cm naar achter gezet kunnen worden (liever niet) en de deur zou eventueel nog naar rechts verplaats kunnen worden.
Ik loop een beetje vast qua indelingen, hebben jullie nog suggesties?
Vergeten te vermelden, WC moet wel een beetje in de hoek blijven zoals die getekend is i.v.m. koof/afvoer
Alvast bedankt!
Pas geleden een klushuis gekocht en heb momenteel de badkamer gesloopt, maar ik ben nog erg zoekende naar een passende indeling... Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Wensen:
- Inbouw hangtoilet
- CV vloerverwarming
Eventueel zou de wand achter de wc en badkamermeubel nog 60cm naar achter gezet kunnen worden (liever niet) en de deur zou eventueel nog naar rechts verplaats kunnen worden.
Vergeten te vermelden, WC moet wel een beetje in de hoek blijven zoals die getekend is i.v.m. koof/afvoer
Alvast bedankt!
:fill(white):strip_exif()/f/image/MX2ALWrQnvxi3k1KdEfpcOk5.png?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door bmwdennis op 19-02-2024 22:27 ]
Ja, toilet in een nisje rechts achter, douche rechts voor en dan tegen hetzelfde muurtje met de achterzijdes tegen elkaar zeg maar. Nu loop je de badjamer binnen, meteen tegen toilet, of iemand die erop zit. Dat is praktisch gezien erg onhandig en qua privacy ook niet fijn.bmwdennis schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:19:
Goedenavond,
Pas geleden een klushuis gekocht en heb momenteel de badkamer gesloopt, maar ik ben nog erg zoekende naar een passende indeling... Hopelijk kunnen jullie mij helpen!![]()
Wensen:
- Inbouw hangtoilet
- CV vloerverwarming
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
edit plaatje zegt meer dan woorden..60 sec schetsvoorbeeld met radiator en kast
Links onder kan nog een wasmand oid
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X6ofCdInzGgTDmCBOIoqfs8n.jpg?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door martinus83 op 19-02-2024 22:29 ]
Dankje voor je input! Ik heb alleen niet zo veel mogelijkheden om de toilet te verplaatsen i.v.m.. afvoer/koof en ik de afvoer niet onder de vloer wil laten lopen. Heb m'n begin post aangepast!martinus83 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:23:
[...]
Ja, toilet in een nisje rechts achter, douche rechts voor en dan tegen hetzelfde muurtje met de achterzijdes tegen elkaar zeg maar. Nu loop je de badjamer binnen, meteen tegen toilet, of iemand die erop zit. Dat is praktisch gezien erg onhandig en qua privacy ook niet fijn.
60 sec schetsvoorbeeld met radiator en kast
[Afbeelding]
Heel mooi. Goede combi. Begin die tegels ook steeds mooier te vinden.
Het hout had je ook mooi met Skylt kunnen doen. Krijg je een matte afwerking en is waterdicht.
Fraai hoor, even terug gezocht, maar kon het niet vinden.
Welk type zijn de blauwe tegels en welke voegkleur heb je toegepast?
Wij zijn beetje aan het oriënteren voor nieuwe badkamer, nu hebben we het over de douch gehad maar komen daar niet echt uit waarom iedereen voor een inloop douch kiest ipv douche cabine? Cabine lijkt mij veel relaxter omdat de warmte in de cabine blijft (vooral eentje met een dak) en dat je helemaal badkamer niet zeik nat wordt. je hebt alleen wat meer schoonmaak werk.
Deze discussie is al vaak gevoerd en dan komen er altijd 2 stromingen naar boven:flaskk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:30:
Wij zijn beetje aan het oriënteren voor nieuwe badkamer, nu hebben we het over de douch gehad maar komen daar niet echt uit waarom iedereen voor een inloop douch kiest ipv douche cabine? Cabine lijkt mij veel relaxter omdat de warmte in de cabine blijft (vooral eentje met een dak) en dat je helemaal badkamer niet zeik nat wordt. je hebt alleen wat meer schoonmaak werk.
- Douchecabine.
Nadeel: Meer schoonmaak van glas. Duurder.
Voordeel: Warmer.
- Inloopdouche
Nadeel: Gespetter. Kouder
Voordeel: Goedkoper. Minder schoonmaken.
Daarnaast natuurlijk nog wat je mooier vindt.
Wij hebben 2 inloopdouches.
Die kou merk je nauwelijks. In een cabine komt de kou als je uit de cabine komt. In een inloopdouche komt hij als je de kraan dichtdraait. Maar deze kou is minder voelbaar omdat je hele ruimte wat meer is opgewarmd door het ontbreken van een deur.
Gespetter valt mee, maar is vooral afhankelijk van de diepte. Wij hebben redelijk wat diepte en merken er niets van. Maar bij een diepte van 90 cm is dat natuurlijk anders. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat je dit met een wissertje op een steel zo weg hebt.
Komt door al die tv programma's waar alle 'trends' worden getoond (lees: reklame van de woninginrichters). Daar zie je alleen maar inloopdouches, dus dat wil 'iedereen'. Maar als jij een cabine wilt, wie houdt jou tegen? Gewoon doen, zou ik zeggen.flaskk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:30:
Ik zag er laatst ook een op de site van die douchedeur die in de plint draait (is hier afgelopen week gepost). Een hele mooie kwartronde cabine met een schuifdeur die links/rechts open schuift. Helemaal glas, dus je kijkt er dwars doorheen. Volgens mij een hele mooie cabine.
Als dit waar zou zijn (wat het niet is m.b.t. douches) dan zouden inloopdouches juist niet getoond worden. Want aan een inloopdouche verdient een badzaak een stuk minder.mphilipp schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:41:
[...]
Komt door al die tv programma's waar alle 'trends' worden getoond (lees: reklame van de woninginrichters).
Dat vraag ik mij dan weer af, douchdraingoot is vaak 200,- of meer en dat is echt een stukje plastic of alu van 5 euro. Cabine kost snel 4-700,- maar dan heb je wel glazenwanden, douchebak, kranen enz dus daar zit minder marge op.Rzaan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:45:
[...]
Als dit waar zou zijn (wat het niet is m.b.t. douches) dan zouden inloopdouches juist niet getoond worden. Want aan een inloopdouche verdient een badzaak een stuk minder.
Wij zijn precies met ditzelfde dilemma bezig.ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:19:
Ik ben bezig met het nadelen over een lichtplan met spotjes. Maar heeft iemand tips/aanvullingen op onderstaand lichtplan? En hebben jullie dimbare spots of niet? Ik verwacht niet dat ik het nodig heb.
Afmeting van badkamer is +/- 2,2m x 2,2m. De spot linksboven zit in een inbouwnis.
[Afbeelding]
Die spot boven je spiegel hangt niet handig als je daarmee goed in je spiegel wilt kijken. Dan sta je eigenlijk met je hoofd in de lichtstraal en zie je alsnog niet goed. Dus die moet je eigenlijk in het midden van de diepte van je badkamermeubel plaatsten. Tenzij je directe spiegelverlichting hebt ipv indirecte.
En wij hebben in onze andere badkamer dimbare spots en dat gaan we hier ook doen. Vind het erg prettig!
[ Voor 5% gewijzigd door MBYJMEI op 20-02-2024 12:06 ]
Ik heb dit als verlichtinglayout: spots links en rechts van de spiegel plus eentje iets meer naar achter in het midden. En dan nog twee boven bad gedeelte.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zNn5uxOuV1peJAkWJTZeIr6h.png?f=user_large)
Maar twijfel of het voldoende is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zNn5uxOuV1peJAkWJTZeIr6h.png?f=user_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2024 12:09 ]
5 euro 🤦 heb je wel eens een drain van dichtbij gezien?flaskk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:54:
[...]
Dat vraag ik mij dan weer af, douchdraingoot is vaak 200,- of meer en dat is echt een stukje plastic of alu van 5 euro. Cabine kost snel 4-700,- maar dan heb je wel glazenwanden, douchebak, kranen enz dus daar zit minder marge op.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Een douchegoot is niet gauw 200 of je moet echt een dure kopen. Eerder € 100. Daarnaast is het zelden plastic (zelfs nog nooit gezien) waar het rooster van gemaakt is. Er zit ook een nog een bak en een buizenaansluiting bij.flaskk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:54:
[...]
Dat vraag ik mij dan weer af, douchdraingoot is vaak 200,- of meer en dat is echt een stukje plastic of alu van 5 euro. Cabine kost snel 4-700,- maar dan heb je wel glazenwanden, douchebak, kranen enz dus daar zit minder marge op.
Laat ze daar puur inkoop-verkoop 70% op pakken.
Een douchebak is duurder. En daar pakken ze waarschijnlijk ook 70% op. Dan verdien je al meer aan een douchebak. Dan moet je de deur nog kopen.
Letterlijk 2 á 3 kilo rvs en wat pvc. Ik had eentje van "Ben" in mijn handen van 300,- kan mij niet voorstellen dat qua grondstoffen meer dan 5 euro is. R&D en de cnc kost natuurlijk ook wat.Makrolon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:13:
[...]
5 euro 🤦 heb je wel eens een drain van dichtbij gezien?
Hoe gaat 8-1 samenvallen met je douchekopPhusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:09:
Ik heb dit als verlichtinglayout: spots links en rechts van de spiegel plus eentje iets meer naar achter in het midden. En dan nog twee boven bad gedeelte.
[Afbeelding]
Ja dat moet ik nog even uitmeten. Zal er een stukje vanaf moeten zitten idd. Zijn wel ip65 spots en water spat niet veel omhoog.Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:37:
[...]
Hoe gaat 8-1 samenvallen met je douchekop
Ik bedoel mn de schaduwvormingPhusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:40:
[...]
Ja dat moet ik nog even uitmeten. Zal er een stukje vanaf moeten zitten idd. Zijn wel ip65 spots en water spat niet veel omhoog.
Ja qua grondstoffen, zo ken ik er ook nog wel een...flaskk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:28:
[...]
Letterlijk 2 á 3 kilo rvs en wat pvc. Ik had eentje van "Ben" in mijn handen van 300,- kan mij niet voorstellen dat qua grondstoffen meer dan 5 euro is. R&D en de cnc kost natuurlijk ook wat.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Ik heb een waskom, waar misschien voor € 2,- kalk inzit. Snap niet dat dat ding meer dan € 60 moet kosten....flaskk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:28:
[...]
Letterlijk 2 á 3 kilo rvs en wat pvc. Ik had eentje van "Ben" in mijn handen van 300,- kan mij niet voorstellen dat qua grondstoffen meer dan 5 euro is. R&D en de cnc kost natuurlijk ook wat.
Zo kan je elk product wel naar beneden lullen.
Bovendien kom je nu weer met een voorbeeld van € 300, maar als je googled op douchegoot krijg je 20 voorbeelden van rond de € 100. Zowel ietsjes erboven als eronder.
Dus een inloopdouche is geen trend? Niemand heeft het, en ze hebben het er ook nergens over?Rzaan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:45:
[...]
Als dit waar zou zijn (wat het niet is m.b.t. douches) dan zouden inloopdouches juist niet getoond worden. Want aan een inloopdouche verdient een badzaak een stuk minder.
Lijkt mij zwaar overkill dit.Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:09:
[Afbeelding]
Wij hebben nu drie lichtpunten in een grotere badkamer dan jij, waarvan de plafond lamp geen fitting heeft. Je wilt licht boven je spiegel aan de muur. Meer heb je niet nodig tenzij je een donkere hoek middels een muur creeert.
Licht aan de spiegel boven de muur? Hoe bedoel je?martinus83 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Lijkt mij zwaar overkill dit.
Wij hebben nu drie lichtpunten in een grotere badkamer dan jij, waarvan de plafond lamp geen fitting heeft. Je wilt licht boven je spiegel aan de muur. Meer heb je niet nodig tenzij je een donkere hoek middels een muur creeert.
De spiegel heeft indirect licht. Ik had dus gelezen dat je juist twee lichtpunten naast / voor je wil hebben bij de spiegel?
Goed lezen. Het is wel een trend, maar die komt niet omdat interieurbedrijven/adverteerders eraan verdienen. In andere landen zag je die dingen al langer, maar in Nederland waren veel badkamers niet groot genoeg voor inloop-douches. Waarmee we meteen nog een nadeel hebben van inloopdouches: je moet de ruimte hebben.mphilipp schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:29:
[...]
Dus een inloopdouche is geen trend? Niemand heeft het, en ze hebben het er ook nergens over?
Ja, wij hebben een spiegel met verlichting rondom. Zou je dan die spot weglaten?MBYJMEI schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:05:
[...]
Wij zijn precies met ditzelfde dilemma bezig.
Die spot boven je spiegel hangt niet handig als je daarmee goed in je spiegel wilt kijken. Dan sta je eigenlijk met je hoofd in de lichtstraal en zie je alsnog niet goed. Dus die moet je eigenlijk in het midden van de diepte van je badkamermeubel plaatsten. Tenzij je directe spiegelverlichting hebt ipv indirecte.
En wij hebben in onze andere badkamer dimbare spots en dat gaan we hier ook doen. Vind het erg prettig!
Het is wel nog een verschil of het directe verlichting is, dus het licht aan de voorkant van de spiegel, of aan de achterkant?ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:48:
[...]
Ja, wij hebben een spiegel met verlichting rondom. Zou je dan die spot weglaten?
Aan de zijkanten van de spiegel idd, rondom. Wij hebben een organische spiegel.Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:49:
[...]
Het is wel nog een verschil of het directe verlichting is, dus het licht aan de voorkant van de spiegel, of aan de achterkant?
Dan heb je wel nog functionele verlichting nodig, net als wij, als ik het goed heb. Die verlichting van de spiegel is enkel sfeerverlichting.ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:50:
[...]
Aan de zijkanten van de spiegel idd, rondom. Wij hebben een organische spiegel.
Nouja...hoe het ook zit, ze hebben het erover in die interieurprogramma's, verhuisprogramma's, make-overprogramma's en noem maar op. Een aangezien die programma's geen letter uitspreken zonder dat iemand ervoor betaalt, ga ik er vanuit dat de verkopers van die spullen eraan verdienen. We nemen volgens mij beiden wat aan, maar als je kijkt wat er allemaal gekocht kan worden voor (oa) inloopdouches, ga je mij niet wijsmaken dat men er niet aan verdient. Al die dure inbouwdouchekranen en regendouches, de nisjes, de mooie douchcegoten die in je inloopdouche kunnen.... an dan heb ik het nog niet over de tegels gehad. Mooie tegels met geïntegreerde goot om in één keer je douchevloer te tegelen.Rzaan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:48:
[...]
Goed lezen. Het is wel een trend, maar die komt niet omdat interieurbedrijven/adverteerders eraan verdienen.
Ik weet toevallig heel veel van die kant van de adverteerders. De dingen jij noemt worden maar zelden gekocht door die doelgroep. Natuurlijk willen veel mensen een inloopdouche, maar die doelgroep koopt een goot van nog geen € 100 en de goedkoopste regendouche. Daar zit de grote winst niet in voor die bedrijven.mphilipp schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:58:
[...]
Nouja...hoe het ook zit, ze hebben het erover in die interieurprogramma's, verhuisprogramma's, make-overprogramma's en noem maar op. Een aangezien die programma's geen letter uitspreken zonder dat iemand ervoor betaalt, ga ik er vanuit dat de verkopers van die spullen eraan verdienen. We nemen volgens mij beiden wat aan, maar als je kijkt wat er allemaal gekocht kan worden voor (oa) inloopdouches, ga je mij niet wijsmaken dat men er niet aan verdient. Al die dure inbouwdouchekranen en regendouches, de nisjes, de mooie douchcegoten die in je inloopdouche kunnen.... an dan heb ik het nog niet over de tegels gehad. Mooie tegels met geïntegreerde goot om in één keer je douchevloer te tegelen.
Ze sponsoren dat omdat ze gewoon in een vechtmarkt (want dat geldt voor keukens en badkamers) hun naamsbekendheid willen vergroten. Zolang er maar nieuwe klanten komen. Maakt geen reet uit wat ze kopen. Als ze maar kopen bij hen. En het liefst veel.
De inloopdouches zijn een trend en dat willen ze dan laten zien. Net zoals Hongaarse punt en visgraat. Het geeft de kijker een behoeftebevrediging. Of hij het nu daadwerkelijk gaat kopen, ja of nee. De kijker en potentiele klanten(tenminste velen) willen het wel. Aspiratie.
De grote boodschap (no pun intended) is: "Kom naar winkel XYZ want daar verkopen ze de laatste trends op badkamergebied."
Dus, lang verhaal kort, er wordt aan verdiend...Rzaan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:22:
[...]
De grote boodschap (no pun intended) is: "Kom naar winkel XYZ want daar verkopen ze de laatste trends op badkamergebied."
Ja, ze doen het niet voor de kat z'n viool. Dat heeft niemand ooit gezegd.mphilipp schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:26:
[...]
Dus, lang verhaal kort, er wordt aan verdiend...Direct of indirect.
Beetje simpelmans dit: Het bedrijf verdient geld...
Maar ze verdienen niet meer of niet minder aan een inloopdouche. Ze verdienen gewoon zoveel procent van hun omzet, wat ze ook verkopen. Al zal er op een enkel product een paar procenten meer zitten.
Maar ze willen gewoon hun omzet vergroten, want dan verdienen ze meer.
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:44:
[...]
Licht aan de spiegel boven de muur? Hoe bedoel je?
De spiegel heeft indirect licht. Ik had dus gelezen dat je juist twee lichtpunten naast / voor je wil hebben bij de spiegel?
Of spiegel met direct licht. Of in direct licht aan plafond via je spiegel.Je wilt licht boven je spiegel aan de muur.
Als je spots mooi vind, dan moeten die vlak voor de muur boven je spiegel. Recht boven je clickwaste zeg maar.
Danku. Ga ik dat op die manier intekenenmartinus83 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:40:
[...]
[...]
Of spiegel met direct licht. Of in direct licht aan plafond via je spiegel.
Als je spots mooi vind, dan moeten die vlak voor de muur boven je spiegel. Recht boven je clickwaste zeg maar.
Indirect: als de verlichting vanachter de spiegel vandaan schijnt en dus sfeerverlichting is - spot naar voren halen (dus pal boven wastafelmeubel) zodat je er profijt van hebt als je goed in de spiegel wilt kijken.ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:50:
[...]
Aan de zijkanten van de spiegel idd, rondom. Wij hebben een organische spiegel.
Directe verlichting: de verlichting is goed zichtbaar, je kijkt er dus tegenaan en het verlicht je gezicht als je er in kijkt - spot laten waar die nu zit.
Ik zou hem niet helemaal weghalen die spot, maar wel de juiste plaats bepalen.
Maar skylt kost 100 euro. En een flesje keukenblad olie van Hornbach 6 euro. En dat spul is bedoeld voor houten aanrechtbladen. Dus dat is prima waterproof. Voordeel is dat je het veel makkelijker bijwerkt. Gewoon met een doek inwrijven. En het droogt ook mooi mat!Guido7619 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:15:
[...]
Heel mooi. Goede combi. Begin die tegels ook steeds mooier te vinden.
Het hout had je ook mooi met Skylt kunnen doen. Krijg je een matte afwerking en is waterdicht.
Skylt heb ik op de parketvloer beneden. Ben er niet super enthousiast over. Het matte gaat er snel af.
Tegels komen vandaan bij Tegels in Huis. Oa in Zetten. Gewoon een onverwarmde loods waar dozenvol tegels liggen. Ik hou daarvan. Heb je het gevoel voor tegels te betalen ipv voor leaseauto’s van accountmanagers en dure showrooms.SquareOne schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:17:
[...]
Fraai hoor, even terug gezocht, maar kon het niet vinden.
Welk type zijn de blauwe tegels en welke voegkleur heb je toegepast?
Tegels zijn er in allerlei kleuren en kostte volgens mij maar 40 euro per meter.
Meer dan genoeg voor de oppervlakte. Onze huidige badkamer is 220x240 en we hebben er 4. Dat is echt voldoende. Die middelste kan volgens mij weg.Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:09:
[Afbeelding]
Oké, maar je hebt geen specifiek merk naampje of foto van de doos ofzot14wo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:11:
[...]
Tegels komen vandaan bij Tegels in Huis. Oa in Zetten. Gewoon een onverwarmde loods waar dozenvol tegels liggen. Ik hou daarvan. Heb je het gevoel voor tegels te betalen ipv voor leaseauto’s van accountmanagers en dure showrooms.
Tegels zijn er in allerlei kleuren en kostte volgens mij maar 40 euro per meter.
Die aanpak van zo’n loods is natuurlijk helemaal prima
Dit is 'm: https://www.tegelsinhuis....s-donker-blauw-verouderd/SquareOne schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:58:
[...]
Oké, maar je hebt geen specifiek merk naampje of foto van de doos ofzo?
Die aanpak van zo’n loods is natuurlijk helemaal prima
Voordeel is dat ze maatvast zijn. Dus het tegelt veel makkelijker. Maar door de grillige randen lijkt het toch rustiek. Ik vond het de mooiste qua prijs/kwaliteit. Natuurlijk heb je voor 150 euro de meter nog mooiere, maar ergens trek je de grens. Want tja; Het is maar een badkamer en het zijn maar tegels.
Lijken op mijn tegeltjes in de badkamer, al zijn die van mij in het zwart. O.a. hier te koop:t14wo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:52:
[...]
Dit is 'm: https://www.tegelsinhuis....s-donker-blauw-verouderd/
Voordeel is dat ze maatvast zijn. Dus het tegelt veel makkelijker. Maar door de grillige randen lijkt het toch rustiek. Ik vond het de mooiste qua prijs/kwaliteit. Natuurlijk heb je voor 150 euro de meter nog mooiere, maar ergens trek je de grens. Want tja; Het is maar een badkamer en het zijn maar tegels.
https://www.tegelstudio.n...ecor-6x24-black-m6rp.html
Ook in het blauw beschikbaar:
https://www.tegelstudio.n...decor-6x24-blue-m6rr.html