Phusebox wil een badkamer maar kan niet kiezen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:14
In navolging op het topic toen ik een auto moest kiezen, nu een topic over een badkamer. Op verzoek en om verdere vervuiling van het algemene badkamer topic te voorkomen.

Qua sanitair zijn we er wel uit, alleen hoe de tegels toe te passen.

We willen graag houtlook (reliëf) combineren met betonlook, maar er komen diverse berichten van andere gebruikers die zeggen dat ik het veel te druk maak en dat het ook problemen gaat geven qua onderhoud. Daarnaast hebben we gekozen voor een groter formaat tegels, en ook dat stuit op diverse opmerkingen dat dit not done is voor onze badkamer.

Afmetingen:
De ruimte is 252 x 211 cm en 240 cm hoog (na verlagen plafond voor spotjes).
Er zit geen raam in de ruimte.

Ontwerp:
Dit is het huidige ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pb1WFO1fgEP_OwBmV7b1snWGdXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zY7Rl7I47iFLzGpMoHEf6Oei.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44LYZaY_w_VjcMGMraQl_c1jxsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaKk9bKnnq9CcstwbHfWjlMz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9eAnG3dMlChQDovvi4T2XRdM3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbUNmQecURscvTmjzMcu6qzS.jpg?f=fotoalbum_large

Tegels:
Vloer: https://www.meissen-keram...-white-matt-rect,155.html
Wand beton: https://www.meissen-keram...ite-lappato-rect,151.html
Wand hout: https://www.argentacerami...4/marlen-slat-nut-40x120/

Eigen foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABl6VtGVIsDc6Bi-pXYhRqqmPz4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJweRLaz0woTHFLK4DejBU1E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZoOOH6Q4_rJAzhl84ba5WWxtFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXsRGgLKUli3HbGgMNxiIxow.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sH4vLnA5X4-xMUAEX2GntcZWHa0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/latJjTiNGRYHJvBSqZfr4AYg.jpg?f=fotoalbum_tile

Legplan:
Klik hier voor het legplan van de tegels (zal constant aangepast worden als ik ander inzicht heb)

Waar hebben we nog wat advies/tips voor nodig:
Hoe is de ervaring van mensen met een (houtlook) reliëf tegel in het natte gedeelte?
Is een waterontharder noodzakelijk in dit geval?

Hoe zouden we het legplan kunnen aanpassen?

Wat is een andere layout qua vlakverdeling?

Alle tips en adviezen zijn welkom. Mensen die het wel mooi vinden mogen dat ook zeggen, maar die zijn er blijkbaar niet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:23
Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:50:
Alle tips en adviezen zijn welkom. Mensen die het wel mooi vinden mogen dat ook zeggen, maar die zijn er blijkbaar niet.
Haha ik zou de badkamer gewoon houden zoals die is. lijkt mij kapitaalvernietiging om hem te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
Je legplan heeft nog steeds niet de optie waarbij je 2 gelijke delen aan de voor en achterzijde van de badkamervloer hebt. Dus 2x 65cm. Symmetrie is daarin vaak het mooist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:07
In navolging op het topic toen ik een auto moest kiezen, nu een topic over een badkamer. Op verzoek en om verdere vervuiling van het algemene badkamer topic te voorkomen.

We willen graag houtlook (reliëf) combineren met betonlook, maar er komen diverse berichten van andere gebruikers die zeggen dat ik het veel te druk maak en dat het ook problemen gaat geven qua onderhoud. Daarnaast hebben we gekozen voor een groter formaat tegels, en ook dat stuit op diverse opmerkingen dat dit not done is voor onze badkamer.

Afmetingen:

Ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tegels:

Eigen foto's:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Legplan:
Klik hier voor het legplan van de tegels (zal constant aangepast worden als ik ander inzicht heb)

Hoe is de ervaring van mensen met een (houtlook) reliëf tegel in het natte gedeelte?

Om het compleet te maken, kan je er nog plattegrondje met maten bij zetten en wat echt, echt echt op dezlefde plek moet blijven ? ( zoals wc) en klopt de draairichting van de deur, dus vanuit de badkamer gezien het scharnier links?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:14:
Je legplan heeft nog steeds niet de optie waarbij je 2 gelijke delen aan de voor en achterzijde van de badkamervloer hebt. Dus 2x 65cm. Symmetrie is daarin vaak het mooist.
Komt een beetje stom uit met het bad. De rand van het bad valt dan net wel net niet gelijk met de voeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
President schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:12:
[...]

Haha ik zou de badkamer gewoon houden zoals die is. lijkt mij kapitaalvernietiging om hem te veranderen?
De huidige is 35 jaar uit.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-06 17:24
Enige opmerking die ik zou hebben, ga niet voor douchen in een bad. Heb ik zelf nu ook, is ruk. Alles word nat elke keer. Zonder anti-slip mat in je bad ga je steeds op je bek tijdens het douchen. Indien je douchekop te dicht bij de bad randen zit dan sta je ook nog eens steeds op het "schuine" deel van je bad.
Als ik genoeg geld heb gespaard om de badkamer aan te pakken gaat bij mij het bad eruit. Liever een goede douche dan douchen in een bad.

edit: verder vind ik de looks wel erg mooi!

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 19-02-2024 15:46 ]

Computer says no

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:25
[b]Phusebox in "Phusebox wil een badkamer maar kan niet kiezen"
Mocht je tijd over hebben, bekijk de filmpjes op Youtube van Dutch Tile Work. Hier neemt hij je mee in heel wat badkamers met allerlei tegelafmetingen en legt hij duidelijk uit hoe hij zijn legplan ter plaatse bedenkt en uitvoert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:34
mountaink schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Mocht je tijd over hebben, bekijk de filmpjes op Youtube van Dutch Tile Work. Hier neemt hij je mee in heel wat badkamers met allerlei tegelafmetingen en legt hij duidelijk uit hoe hij zijn legplan ter plaatse bedenkt en uitvoert.
Dat is wel duidelijk projectbouw werk waarin soms de makkelijkste en niet de aller mooiste optie gekozen word. ;)

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:22
Ik vind de badmat alleen wat druk, anders vind ik de badkamer wel mooi. Qua betonlook vind ik het maar een redelijk rustig patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Meekoh schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:43: Indien je douchekop te dicht bij de bad randen zit dan sta je ook nog eens steeds op het "schuine" deel van je bad.
Zou het ook kunnen dat je het verkeerde bad gekozen hebt? Een bad met een douche gedeelte, zoals de V&B libra heeft bij de douchekop geen schuine kanten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 11-06 17:24
MBYJMEI schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:01:
[...]

Zou het ook kunnen dat je het verkeerde bad gekozen hebt? Een bad met een douche gedeelte, zoals de V&B libra heeft bij de douchekop geen schuine kanten…
Dat heeft de bewoner voor mij dan gekozen, maar je hebt altijd de plek waar de ronding van de hoek begint zeg maar (waar de bodem overgaat omhoog naar een wand te zijn). Hoeft niet heel schuin te zijn om heel erg irritant te zijn wanneer je er staat.

Bovendien is het ook qua ruimte altijd krap. Als je bukt zit je altijd tegen de muur of de glazen wand aan met je kont of met je hoofd. Ook het water komt terecht op de rand van het bad en van daaruit naar de hele badkamer, want ik zie daar geen opstaande rand of zo. Dat lekt dus aan alle kanten erlangs en vervolgens naar beneden de grond op. Enfin, je begrijpt al, is niet mijn keuze. Echter zou ik er ook (na 6 jaar ervaring) niet voor kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Meekoh op 19-02-2024 16:09 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Meekoh schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Dat heeft de bewoner voor mij dan gekozen, maar je hebt altijd de plek waar de ronding van de hoek begint zeg maar (waar de bodem overgaat omhoog naar een wand te zijn). Hoeft niet heel schuin te zijn om heel erg irritant te zijn wanneer je er staat.

Bovendien is het ook qua ruimte altijd krap. Als je bukt zit je altijd tegen de muur of de glazen wand aan met je kont of met je hoofd. Enfin, je begrijpt al, is niet mijn keuze. Echter zou ik er ook (na 6 jaar ervaring) niet voor kiezen.
Inmiddels 17 jaar ervaring met douchen in bad, en we willen niet zonder bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
daniel14 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:52:
Ik vind de badmat alleen wat druk, anders vind ik de badkamer wel mooi. Qua betonlook vind ik het maar een redelijk rustig patroon.
Dat was uiteraard maar een placeholder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 20:03
Wij hebben thuis ook douchen in bad, maar ik vind het niet prettig omdat je altijd zo'n glazen wand vlak voor je snufferd hebt.

Denk daarbij ook aan de toekomst, ik weet niet houd oud je bent maar hoe lang blijft zo'n opstap om in bad te gaan douchen werkbaar.

Zou je de badkuip niet tegen de achterwand kunnen plaatsen om zo ruimte te creëren voor een inloopdouche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
aaitje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:17:
Wij hebben thuis ook douchen in bad, maar ik vind het niet prettig omdat je altijd zo'n glazen wand vlak voor je snufferd hebt.

Denk daarbij ook aan de toekomst, ik weet niet houd oud je bent maar hoe lang blijft zo'n opstap om in bad te gaan douchen werkbaar.

Zou je de badkuip niet tegen de achterwand kunnen plaatsen om zo ruimte te creëren voor een inloopdouche?
Geprobeerd, maar past niet.
Ik heb al minimaal 10 layouts geprobeerd.

Ben nu 44. Hopelijk kan ik nog wel 10 jaar in bad stappen. Daarna verwacht ik langzaam wel te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple

Afmetingen:

Ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tegels:

Eigen foto's:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Legplan:

De afbeelding van de spiegelwand vind ik mooi, alleen de kast te hoog in verhouding. Het wringt als je de hoek naar de achterwand pakt. Daar is het onrustig, de kast, radiator en de donkere ribbels. Probersel, Wat gebeurt er als je de hoge kast weghaalt, het meubel breder maakt en de achterwand licht en de badmat weg. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gzrKfpLpJNpFQmrGUz2EQ8-oDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsRjTAYV16uH88p7WPSylsQr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:27:
[...]

De afbeelding van de spiegelwand vind ik mooi, alleen de kast te hoog in verhouding. Het wringt als je de hoek naar de achterwand pakt. Daar is het onrustig, de kast, radiator en de donkere ribbels. Probersel, Wat gebeurt er als je de hoge kast weghaalt, het meubel breder maakt en de achterwand licht en de badmat weg. [Afbeelding]
Kast weg is te weinig opbergruimte...

Achterwand licht vind ik erg saai. Dan wordt alles grijs grijs grijs. Zal het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Volgens mij een prima ontwerp en als je 44 varianten hebt gehad, zal dit vast voor jou de beste zijn.

Ik zou de tip willen geven om de wandradiator te verwijderen en te vervangen door een infrarood paneel aan het plafond. Je hebt tegenwoordig hele mooie oplossingen van infraroodpalen met geïntegreerde verlichting voor aan of in je plafond.
Aan je ontwerp te zien, moet je toch een nieuw plafond en dan krijg je een veel rustiger beeld in je badkamer.

[ Voor 8% gewijzigd door Mystic Spirit op 19-02-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:55
Super gave plaatjes trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:32:
[...]

Kast weg is te weinig opbergruimte...

Achterwand licht vind ik erg saai. Dan wordt alles grijs grijs grijs. Zal het nog eens proberen.
En een open kast tegen de achterwand naast de radiator op gelijke hoogte (de hoge kast hangt op de render vgm erg hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:13:
[...]

En een open kast tegen de achterwand naast de radiator op gelijke hoogte (de hoge kast hangt op de render vgm erg hoog)
Ja de ene zegt bovenkant gelijk met de spiegel en de andere zegt de onderkant. Wellicht gewoon de onderkant radiator gelijk met lage kast en hoge kast dan ook die hoogte.

Dus dat de wastafel leidend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien moet ik maar alles annuleren. Aangezien iedereen zegt dat het lelijk wordt.
Ik ben nu ook weer bang dat de muur achter te donker gaat zijn, die angst had ik eerst niet.

Dat de reliëf tegels een drama worden.

Dat het hele legplan vreselijk uit gaat zien.

Back to square one. Heb alleen alle spullen al gekocht, buiten de tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36

FreakNL

Well do ya punk?

Phusebox schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Geprobeerd, maar past niet.
Ik heb al minimaal 10 layouts geprobeerd.

Ben nu 44. Hopelijk kan ik nog wel 10 jaar in bad stappen. Daarna verwacht ik langzaam wel te verhuizen.
Of je pleurt dat bad er gewoon uit.

Was bij mij ook het eerste wat ik deed. Een bad past gewoon niet in een standaard 2.5x2.5ish badkamer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:16
Wij hadden dezelfde keuzestress. Uiteindelijk voor betonlook tegels gegaan met wit gestucte wanden in de badkamer. Onze badkamer is ietsje groter als de jouwe, maar alles paste er prima in, al is wel echt letterlijk al het leidingwerk verlegd.

De betonlook tegels met gestucte wanden maakt dat het een heel rustig geheel is nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:34:
Misschien moet ik maar alles annuleren. Aangezien iedereen zegt dat het lelijk wordt.
Dat zegt niemand behalve jijzelf.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:01:
[...]

Dat zegt niemand behalve jijzelf.
Gisteren in het hoofd badkamer topic heb ik genoeg opmerkingen gehad wat er allemaal niet aan deugt.

Ik dacht dat ik er uit was behalve dan het legplan van de tegels. Nu twijfel ik weer aan alles.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:00

Agent47

I always close my contracts.

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:04:
[...]

Gisteren in het hoofd badkamer topic heb ik genoeg opmerkingen gehad wat er allemaal niet aan deugt.

Ik dacht dat ik er uit was behalve dan het legplan van de tegels. Nu twijfel ik weer aan alles.
Je zit op Tweakers. Wij weten het allemaal beter :+
Neem gewoon wat je zelf wil.

Wij krijgen over een half jaar ook een nieuwe badkamer. Ik ben expres dat topic niet ingegaan omdat:

- Iedereen heeft een andere mening
- Als jij tegels x koopt zijn ze of te goedkoop of je kan beter andere kopen
- Altijd de discussie over een bad of niet
- Indeling zou iedereen weer anders doen
- Liefst 80k wat je kan uitgeven, want als je een toiletrolhouder hebt van €40 dan is die slecht

[ Voor 33% gewijzigd door Agent47 op 20-02-2024 08:23 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gewoon doen zou ik zeggen... Wij hebben een zelfde soort combinatie hier, werkt prima. Wel iets meer stucwerk zichtbaar bij ons.

Wat ik nu anders zou doen: geen zwarte kranen en iets meer geld uitgeven aan het bad, spiegel en meubel.

Enige dat me hier opvalt is dat de bovenkant van de wasbak wellicht aan de lage kant is. En natuurlijk het douchen in bad. Maar das een keuze.

Legplan en waar wel/niet met tegelstrips werken was wel even discussiëren ter plekke. Maar ben ook een mierenneuker.

Don't mind the mess.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Grwo-PKVoCJWaGrJ1quuDaLnRks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kR74z6BuSus1sezdr7lBXILS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 20-02-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:22
Grootste argument waarom mensen vaak maar een "saaie" badkamer hebben is omdat ze niet durven, ze zijn altijd bang dat het te "druk" word. Jij bent de enigste die de indeling goed kan bepalen, alleen jij kent de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@MikeyMan Bovenkant wastafel heb ik op 90cm.
We zijn nu gewend aan 85cm. Met 95 cm wordt het allemaal wat krap met de kraan en spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Ladypurple schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:25:
[...]

Om het compleet te maken, kan je er nog plattegrondje met maten bij zetten en wat echt, echt echt op dezlefde plek moet blijven ? ( zoals wc) en klopt de draairichting van de deur, dus vanuit de badkamer gezien het scharnier links?
Je hebt dus het meeste gekocht en kan niet annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Je hebt dus het meeste gekocht en kan niet annuleren?
Ja zo goed als. Ik kan op zich nog wel annuleren, maar goed. Wat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:58:
[...]

Kan je de radiator verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:04:
[...]

Lekker schijt aan hebben is mijn advies. Technisch advies is prima, maar gebruiksadvies of designadvies is zo subjectief daar moet je gewoon zelf een besluit over nemen. Ik zie in dat topic ook spuuglelijke badkamers wel eens nagenoeg vereerd worden. Prima, mijn smaak is het niet. Als de eigenaren er zelf maar tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Kan je de radiator verplaatsen
Niet echt, zou ook niet weten waar naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
FirePuma142 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Lekker schijt aan hebben is mijn advies. Technisch advies is prima, maar gebruiksadvies of designadvies is zo subjectief daar moet je gewoon zelf een besluit over nemen. Ik zie in dat topic ook spuuglelijke badkamers wel eens nagenoeg vereerd worden. Prima, mijn smaak is het niet. Als de eigenaren er zelf maar tevreden mee zijn.
Het punt is dat phusebox in het andere topic vooral aangaf dat ‘ie niet tevreden was met de waar die hij kreeg voor dat geld. Geen wow factor. Dan is het toch niet raar om te kijken waar dat in kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:06:
[...]

Bij de deur tegen de badwand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:07:
[...]

Het punt is dat phusebox in het andere topic vooral aangaf dat ‘ie niet tevreden was met de waar die hij kreeg voor dat geld. Geen wow factor. Dan is het toch niet raar om te kijken waar dat in kan zitten.
Dat is natuurlijk wat anders dan alleen de esthetiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00
President schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:12:
[...]

Had je door dat het renders zijn? :P

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
FirePuma142 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:09:
[...]

Dat is natuurlijk wat anders dan alleen de esthetiek.
Ik denk dat het wel gaat om de esthetiek. De materialen heeft hij vgm allemaal doordacht en met aandacht uitgezocht. Alles samen vormt vgm niet het verwachte plaatje @Phusebox , corrigeer me als ik dit verkeerd voor je invul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:11:
[...]

Ik denk dat het wel gaat om de esthetiek. De materialen heeft hij vgm allemaal doordacht en met aandacht uitgezocht. Alles samen vormt vgm niet het verwachte plaatje @Phusebox , corrigeer me als ik dit verkeerd voor je invul.
Dan blijf ik er bij, dat moet je niet door een ander laten invullen tenzij een professional die je door het ontwerpproces begeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:23
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:10:
[...]

Had je door dat het renders zijn? :P
Een uur geleden had ik pas door dat de afbeeldingen geen foto's waren van de huidige badkamer :') ik had de zin 'huidige ontwerp' even begrepen als hoe het er op het moment uit ziet. Was al verbaasd dat men 30 jaar geleden zwevende toiletten hadden en een bad met een stompe hoek :-P
En een Ikea spiegel, maar dat kon ook gewoon een kleine aanpassing zijn

[ Voor 7% gewijzigd door President op 20-02-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:09:
[...]

Bij de deur tegen de badwand
Dat is denk ik niet echt optimaal, want dat past net, maar dan heb je wel een radiator deels voor je deuropening. Ook qua verwarmen van de ruimte wellicht niet het meest efficiënt? Aangezien bij de deur je de meeste warmte kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:11:
[...]

Probleem is dat ik inmiddels twijfel aan alles, zoals gezegd.

Komt het wel goed met die relief tegel? Ik heb geen sample dus kan de tegelzetter niet laten meedenken. Issues zijn naast afkitten van kraan en bad ook kalk door water dat blijft staan.

Is er wel voldoende licht (heb nu 5 inbouwspots voorzien, maar die kunnen niet draaien omdat er te weinig ruimte is in het plafond). Dus de achterwand wordt wellicht te donker zoals een aantal aangaven.

Het toilet is niet wat ik wilde, maar iedereen zegt dat de Subway 3.0 een probleemtoilet is.

De hoek met radiator en kast en ik nu ook gaan inzien dat die te krap is waarschijnlijk.

Op welke hoogte hang je alles? Want die hoger kast boven gelijk met de spiegel is te hoog, onderkant gelijk is te laag, ertussen in is onrustig.

Dat dus. Was ik er maar nooit aan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:14:
[...]

Dat is denk ik niet echt optimaal, want dat past net, maar dan heb je wel een radiator deels voor je deuropening. Ook qua verwarmen van de ruimte wellicht niet het meest efficiënt? Aangezien bij de deur je de meeste warmte kwijtraakt.
Vandaar ook mijn vraag ( tot 2x) of d draairichting van de deur volgens render klopt. Die radiator is gewoon erg aanwezig. Groot licht blok tegen donkere wand in een richting die tegengesteld is aan de kast en op verschillende hoogte. Kijk eens wat je kan doen. Muur er achter lichter, hoogte aanpassen, radiator verplaatsen, andere kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:19:
[...]

Vandaar ook mijn vraag ( tot 2x) of d draairichting van de deur volgens render klopt. Die radiator is gewoon erg aanwezig. Groot licht blok tegen donkere wand in een richting die tegengesteld is aan de kast en op verschillende hoogte. Kijk eens wat je kan doen. Muur er achter lichter, hoogte aanpassen, radiator verplaatsen, andere kast.
De deur klopt, naar buiten toe open, scharnier links vanuit de badkamer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:06:
[...]

Zoals ik een paar posts hier boven al aangaf: Naar het plafond :)

Verder zou ik niks veranderen. Is gewoon een goede badkamer. Natuurlijk valt er over smaak te twisten en over een muur die te donker wordt moet je niet inzitten, dat los je op met goede verlichting. Het kan natuurlijk altijd groter / mooier / beter als je budget oneindig is, maar in die gelukkige omstandigheid verkeerd bijna niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Mystic Spirit schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Verder zou ik niks veranderen. Is gewoon een goede badkamer. Natuurlijk valt er over smaak te twisten en over een muur die te donker wordt moet je niet inzitten, dat los je op met goede verlichting. Het kan natuurlijk altijd groter / mooier / beter als je budget oneindig is, maar in die gelukkig omstandigheid verkeerd bijna niemand.
Dat is hier niet zo, want er zijn lichte tegels die licht weerkaatsen…., maar ben in de zoektocht in zo’n fancy zwarte badkamer geweest. Nou , daar kon je tig bouwlampen aandoen, dat bleef een donker hol. Dat absorbeert zo veel, wordt je depri van :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
@fusebox, heb je met de renders gespeeld? Hier plaatsen en mee laten kijken. Wat is de input van je wederhelft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mystic Spirit schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Verder zou ik niks veranderen. Is gewoon een goede badkamer. Natuurlijk valt er over smaak te twisten en over een muur die te donker wordt moet je niet inzitten, dat los je op met goede verlichting. Het kan natuurlijk altijd groter / mooier / beter als je budget oneindig is, maar in die gelukkige omstandigheid verkeerd bijna niemand.
Tja dat is ook zoiets. Hoe weet ik of ik de juiste verlichting heb. Denk dat ik maar buiten de 5 spots omlaag ook een lichtpunt aan het plafond laat maken zodat Ik nog opbouw spots of een plafondlamp kan plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:50
Persoonlijk zou ik het bad laten zitten, maar een douchewand of cabine plaatsen aan de achterkant. Een cabine als je te weinig ruimte hebt, anders een glazen wand aan de muur waar nu het meubel zit richting het bad met de douchekop ook aan de wand waar nu het meubel zit.

De wc zou daar naast zetten, waar nu het meubel zit. Ik zou een hogere ombouw doen zodat je daar wat spulletjes kwijt kunt omdat de kast mogelijk weg moet.

Het meubel zou ik naast de deur plaatsen. Omdat je die een kwartslag draait zou je genoeg ruimte moeten hebben voor een douche en wc aan die wand. Ook handig als je alleen even je handen moet wassen, zit ie gelijk bij de deur.

De radiator zou ik semi naast het meubel plaatsen richting de wc.

Het is even puzzelen of je dan uitkomt met de maten. Ik denk niet dat je dan in de hoek tussen de wc en het meubel de kast nog kwijt kunt, maar persoonlijk zou ik zoiets doen. Op die manier zou ik het bad kunnen behouden, wat voor mijn kinderen echt een pre is. Zelf vinden we het ook lekker, al douchen we 95/100 keer gewoon. Een losse douche is echt een must. Ik heb dat overigens ook een aantal jaren gedaan en hoewel het werkte, was het op veel vlakken onhandig. Verder hebben wij geen kast in onze huidige badkamer. Schone handdoeken en washandjes liggen in een mand onder het meubel en die twee lades is genoeg om alle spullen in te bewaren. Zo niet, dan wordt het tijd om de boel uit te zoeken omdat we teveel spullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Zenomyscus schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:32:
Persoonlijk zou ik het bad laten zitten, maar een douchewand of cabine plaatsen aan de achterkant. Een cabine als je te weinig ruimte hebt, anders een glazen wand aan de muur waar nu het meubel zit richting het bad met de douchekop ook aan de wand waar nu het meubel zit.

De wc zou daar naast zetten, waar nu het meubel zit. Ik zou een hogere ombouw doen zodat je daar wat spulletjes kwijt kunt omdat de kast mogelijk weg moet.

Het meubel zou ik naast de deur plaatsen. Omdat je die een kwartslag draait zou je genoeg ruimte moeten hebben voor een douche en wc aan die wand. Ook handig als je alleen even je handen moet wassen, zit ie gelijk bij de deur.

Schetsje?
Het is even puzzelen of je dan uitkomt met de maten. Ik denk niet dat je dan in de hoek tussen de wc en het meubel de kast nog kwijt kunt, maar persoonlijk zou ik zoiets doen. Op die manier zou ik het bad kunnen behouden, wat voor mijn kinderen echt een pre is. Zelf vinden we het ook lekker, al douchen we 95/100 keer gewoon. Een losse douche is echt een must. Ik heb dat overigens ook een aantal jaren gedaan en hoewel het werkte, was het op veel vlakken onhandig. Verder hebben wij geen kast in onze huidige badkamer. Schone handdoeken en washandjes liggen in een mand onder het meubel en die twee lades is genoeg om alle spullen in te bewaren. Zo niet, dan wordt het tijd om de boel uit te zoeken omdat we teveel spullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWLaL7YWD_T6j0UoaxuYl85M8gI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9lwwvYX4dFvWznaL3pn1oSA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VqazRQkMQVTJvuDY0EfsUzsr3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YydFhRcCcFLq9HBL8HyjgqrW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wu6K9LdrARknXARhv7EiGF5u6qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kt6PRFIMqsj2gsiy1lM3tjNu.jpg?f=fotoalbum_large
Het lijkt alsof daar geen standaard voor is, maar ik zou m zeker laten zakken en als de radiator daar blijft , met die hoogt rekening houden, niet de spiegel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Zenomyscus schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:32:

Erg krap denk ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kC0HKpqPntapSLB4Ril6uoTInP0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0el26EZssBEUYOIqISNJta45.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 15:59
daniel14 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:33:
Grootste argument waarom mensen vaak maar een "saaie" badkamer hebben is omdat ze niet durven, ze zijn altijd bang dat het te "druk" word. Jij bent de enigste die de indeling goed kan bepalen, alleen jij kent de ruimte.
Of gewoon niet durven iets voor hunzelf te doen. Ik heb een badkamer waarin alles wit is, behalve de vloer. Dat geeft mij rust, maar ik denk dat de meesten het net iets te wit zouden vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hoe gehecht ben je eigenlijk aan die radiator? Die zou je eventueel voor de "rust" ook weg kunnen laten en dan onder de tegels infraroodverwarming uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Caelorum schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:45:
[...]

Of gewoon niet durven iets voor hunzelf te doen. Ik heb een badkamer waarin alles wit is, behalve de vloer. Dat geeft mij rust, maar ik denk dat de meesten het net iets te wit zouden vinden :)
Ik heb een badkamer die ietsie kleiner is dan van TO en ook heel bang dat het te donker zou worden. Ik ben dus echt gaan experimenteren met kaftpapier op muren en wanden en extra lichtpunten ( want we hebben nu te weinig licht). Ik ben zelfs zover gegaan dat ik de huidige en uit te zoeken tegels via foto op greyscale gezet heb om te vergelijken, omdat ik het eigenlijk niet veel donkerder wil dan nu, maar wel warmer. En ik wilde ook geen grijze doos. Conclusie van mijn man….. we kunnen net zo goed dezelfde tegels er weer in leggen :)
De ellende van die showrooms en renders is dat je er van buiten naar kijkt, niet er in staat met alle omsloten muren. ( ik heb trouwens zoiets van de badkamerboer gekregen waarmee ik mijzelf in de ruimte kan zetten. Leuk, maar daarvoor is mijn ruimte eigenlijk wat te klein en de kleuren zijn niet getrouw. )
Oh dus wel weer licht, rustiger , maar wel warmer door gebruik van hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bad kwartslag draaien, rechts boven in de hoek. Douche er links voor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_DQvFM6BeU3qIGc9JkE8WEtxUE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ptVOhxOhXsTxUHaS5AsH3RIw.png?f=user_large

Eventueel Meubel en WC wisselen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipoJI0fPq3ElT2ERk-GU5z9XAwQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4lzvrT82IxdZ2rwL76jLr2Xx.png?f=user_large

Douchekabine met een hoek eruit kan nog wat ruimte opleveren.
https://www.tegeldepot.nl...GyQKUEAQYAiABEgJJpvD_BwE#

[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 20-02-2024 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Erg krap allemaal lijkt me, dan heb je helemaal geen plek meer om je te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Caelorum schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:48:
Hoe gehecht ben je eigenlijk aan die radiator? Die zou je eventueel voor de "rust" ook weg kunnen laten en dan onder de tegels infraroodverwarming uitrollen.
Vloerverwarming is niet genoeg warmte deze ruimte. Zeker gezien het kleine oppervlak aan vloer dat overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:42:
Erg krap allemaal lijkt me, dan heb je helemaal geen plek meer om je te bewegen.
Lekker in bad blijven douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
De douchewand is vast? ( ik zie wel greep, maar weet niet of dit enige mogelijkheid in programma is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Vloerverwarming is niet genoeg warmte deze ruimte. Zeker gezien het kleine oppervlak aan vloer dat overblijft.
IR vloerverwarming over de hele oppervlakte kan behoorlijk wat warmte genereren. Je hebt ze namelijk al tot 240w/m2, waarmee je die ruimte echt wel warm krijgt. Het was meer een gedachte of je echt gehecht was aan die radiator of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:00:
De douchewand is vast? ( ik zie wel greep, maar weet niet of dit enige mogelijkheid in programma is)
Nee is draaibaar. Maar zonder greep, alleen glasplaat met 2 scharnieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:52
Wij zijn voor de vloer en de accentdelen op de muur (wand met de wastafel, de douchecabine en de ombouw waterreservoir van het toilet) voor tegels met een hout/betonblok (2varianten) gegaan gecombineerd met een beige tegel voor de overige muren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaTEgh2nxmqr0Szo7u073BBUxMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAtVU1Zd3WsL163suBe79zXH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x873XAe46pL6ELQ5zP13_O8Rafw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoczIwdUuCC3dm3YjmlNLmIR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGO3_Yohx7xGOtAh-woSlFpM8ZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3CiHcZJBK9bMm6lz8Du86B1.jpg?f=fotoalbum_large

De vloertegels zijn 120cm lang.
De grote hout/beton tegels voor de wanden zijn 60x60.

Het was daarna wel even puzzelen om alles netjes te laten uitkomen, maar dat is aardig gelukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BmVM6VCQSQoetQU9BUfk_Us-QY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmDXmtc6TJqeDB2g0jXY4hf5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaPFL_gXSnbLFcUvI3uZ-1naVSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWcZRNBsV4j9zxWXiIMrzB4y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gGGPB3ImTjoTAewU_PuyrLkmvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DB0lojgdyxB7VpmqR4WtleXO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqxY_6_Os5NI6JjAe8KaVyvtHh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKj4ns1rG46nGdE1zWUNufDQ.jpg?f=fotoalbum_large

We hadden nog getwijfeld of we de vloertegels in de lengte of de breedte wilden hebben, maar dit gaf het mooiste resultaat voor deze badkamer/ruimte.

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7bVTmVLIefTGLOyGu3ddc4ZBO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TPGwqL1GdDjQzYozLUkm34ZC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPng02og4QKSE5PVb-NjRMJbqdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28SAmPVk6krVLvnA3uy3trCj.jpg?f=fotoalbum_large
Zie je het effect?
Of bij laten zakken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtPWhqvFm_wXt_wM2aNmRCOh4d0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qcvv2aeg3waFBNEWHrv1Lzee.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 211% gewijzigd door Ladypurple op 20-02-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja hoe meer je weglaat, hoe ruimtelijker. Maar dan mis je wel opbergruimte. Handdoeken moeten ook ergens liggen. Het wasmeubel wordt nu al krap aan qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:36:
[...]

Ja hoe meer je weglaat, hoe ruimtelijker. Maar dan mis je wel opbergruimte. Handdoeken moeten ook ergens liggen. Het wasmeubel wordt nu al krap aan qua ruimte.
Niet weg , maar kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Of kast laten zakken, kijken of het mogelijk is om de greep uit te lijnen met onderkant houttegel en de hoogte van radiator op bovenkant kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De radiator naast de deur is nog wel iets waar ik over na wil denken en uitproberen, maar weet niet of ze de leidingen in die dunne ytong wand weggewerkt krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:56:
De radiator naast de deur is nog wel iets waar ik over na wil denken en uitproberen, maar weet niet of ze de leidingen in die dunne ytong wand weggewerkt krijgen
Gezien de draairichting van de deur zou ik dat niet doen, tenzij je het verder op kan schuiven richting bad…., maar of dat een goed idee is?
Probeer het eens door zoiets daar aan de muur te maken en kijk of het je stoort , leiding kan niet door de vloer?

[ Voor 30% gewijzigd door Ladypurple op 20-02-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:58:
[...]

Gezien de draairichting van de deur zou ik dat niet doen, tenzij je het verder op kan schuiven richting bad…., maar of dat een goed idee is?
Ja maar hij moet ook ergens door de muur, anders krijg je van die lelijke leidingen uit de vloer naar boven. (gaat ook niet volgens mij bij deze radiator, leidingen moeten haaks zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKchkgQW8rU4A-7SsBhI8djkNaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruc7w2ffJgK5FvB7DnIoDJZ3.jpg?f=fotoalbum_large
Let hier op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Stopcontact te dicht bij kraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:13:
[...]

Stopcontact te dicht bij kraan
Dat heeft iedereen volgens mij gewoon? Ik weet de regels maar niemand die er moeilijk over doet qua installateurs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:14:
[...]

Dat heeft iedereen volgens mij gewoon? Ik weet de regels maar niemand die er moeilijk over doet qua installateurs etc.
Zal ms net kunnen, wastafel 100:2 + ? , moet iig 60 cm zijn.

Ik ben ook een mierenneuker, zijn jullie rechtshandig? Dan wil je het stopcontact ws rechts.

[ Voor 13% gewijzigd door Ladypurple op 20-02-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 19:19
Ik zit momenteel in een vergelijkbaar traject (ik vind het wel een mooi design!) en komen qua operavlakte aardig in de buurt zo te zien. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen gezien de oppervlakte maar het hele bad uit het verhaal te schrapen. Wij wilde bijvoorbeeld niet het toilet naast onze wasbak. In de huidige setup zit wel een bad maar het voelt allemaal te vol. Nieuwe ontwerp geeft een grotere douche, een veel grote wastafel (met bergruimte) en gewoon meer beweegruimte.

Wij hebben nu een jaar een waterontharder en zouden sowieso niet anders meer willen. Wij hebben hem initieel voor onze nieuwe keuken laten plaatsten omdat we alles netjes wilde houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
T-Blizzard schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:23:
Ik zit momenteel in een vergelijkbaar traject (ik vind het wel een mooi design!) en komen qua operavlakte aardig in de buurt zo te zien. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen gezien de oppervlakte maar het hele bad uit het verhaal te schrapen. Wij wilde bijvoorbeeld niet het toilet naast onze wasbak. In de huidige setup zit wel een bad maar het voelt allemaal te vol. Nieuwe ontwerp geeft een grotere douche, een veel grote wastafel (met bergruimte) en gewoon meer beweegruimte.

Wij hebben nu een jaar een waterontharder en zouden sowieso niet anders meer willen. Wij hebben hem initieel voor onze nieuwe keuken laten plaatsten omdat we alles netjes wilde houden.
Ja denk dat ik er ook aan moet geloven qua waterontharder. Neig nu naar de Aqmos CM serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Zal ms net kunnen, wastafel 100:2 + ? , moet iig 60 cm zijn.

Ik ben ook een mierenneuker, zijn jullie rechtshandig? Dan wil je het stopcontact ws rechts.
Handdoeken komen rechts. Keuzes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:32:
[...]

Handdoeken komen rechts. Keuzes ;)
Föhn je wel eens je haren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ah ja, goede. Dan misschien toch maar een stopcontact links en rechts. Of alles weer opschuiven want dan moet links meer ruimte voor de handdoeken en rechts de stopcontacten.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik ben ook benieuwd wat voor prijzen je hebt / krijgt? Ga je het zelf leggen bijvoorbeeld of laat je het leggen?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
SgtElPotato schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:36:
Ik ben ook benieuwd wat voor prijzen je hebt / krijgt? Ga je het zelf leggen bijvoorbeeld of laat je het leggen?
Sanitair: 11k
Tegels: 2k
Installatie: 14k

Doe niks zelf. Installatie prijzen die ik heb waren 14 tot 19 k, inclusief slopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2024 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Ah ja, goede. Dan misschien toch maar een stopcontact links en rechts. Of alles weer opschuiven want dan moet links meer ruimte voor de handdoeken en rechts de stopcontacten.
Ik zou de handdoeken links frisser vinden dan direct naast het toilet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:46:
[...]

Ik zou de handdoeken links frisser vinden dan direct naast het toilet
Dit.

Je tandenborstelbeker zou ik sowieso ook naar de linkerkant verplaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kant voor handdoeken en stopcontact geswitched en hoogtes kast/radiator aangepast.

Tevens even kleurcorrectie dat het meer op de echte kleuren lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUumEIzCuqYbEy71RzPQdRZdyLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SvDuNLBjPZ2HtQXjXfqx5NDC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Sanitair: 11k
Tegels: 2k
Installatie: 14k

Doe niks zelf. Installatie prijzen die ik heb waren 14 tot 19 k, inclusief slopen.
Thanks voor de info! Wij zijn zelf ook aan het kijken naar een verbouwing, beetje zelfde idee, iets grotere ruimte en verplaatsing van badkamer naar een andere ruimte. Dan weten we (helaas) dat deze prijzen dus normaal zijn haha..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:22:
Kant voor handdoeken en stopcontact geswitched en hoogtes kast/radiator aangepast.

[Afbeelding]
Ik zou het stopcontact hoger monteren dan het meubel. Water heeft de eigenaardige eigenschap om omlaag te lopen, als je wasbak overloopt gaat het nu vrij snel je stopcontact in.

Zwarte kranen is mij overigens slecht bevallen. Na een jaar of vijf laat de verf los. En garantie ho maar.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 20-02-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:34:
[...]

Ik zou het stopcontact hoger monteren dan het meubel. Water heeft de eigenaardige eigenschap om omlaag te lopen, als je wasbak overloopt gaat het nu vrij snel je stopcontact in.

Zwarte kranen is mij overigens slecht bevallen. Na een jaar of vijf laat de verf los. En garantie ho maar.
Zijn "gunmetal" kranen met PVD coating. Is volgens mij iets anders qua materiaal, sowieso is het niet echt mat, meer zijdeglans.

Hoger kan wel inderdaad, ze zitten nu ook achter het muurtje van de wc, plus aan een kant heb je dan meer ruimte voor de kabel en je hand om het in te steken.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:39:
[...]

Zijn "gunmetal" kranen met PVD coating. Is volgens mij iets anders qua materiaal, sowieso is het niet echt mat, meer zijdeglans.
Ah, ja daar zal wel wat verschil in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:22:

[Afbeelding]
nou, mijn mening..ik vind dit al veel mooier. Nu nog verder proberen. Hout verticaal, weg laten, tegen andere muur…. Kijken wat er gebeurt ( de wand achter de spiegel vind ik wel de blikvanger zo) bedenk ook dat die houtkleur van invloed is op de andere kleuren, het straalt af (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen) en of je het weerspiegelt ziet in de spiegel . Als je er “ ziekig” uitziet in combinatie met geel/oranje tinten wil je dat ms niet in je spiegel naast je gezicht zien.
Over de verlichting in andere topic. Hang een lamp aan een “hengel” , ga voor de spiegel staan, zorg dat er wat wits voor je ligt om weerkaatsing in de wasbak na te bootsen. Laat een ander de lamp op plafondhoogte rondom je bewegen en kijk op welk punt je geen schaduwen in je gezicht krijgt. Dit in combinatie met eventuele verlichting die vanaf een spiegel komt.

Nog even doorzeuren. Ik vind schakelmateriaal niet iets om aandacht op te leggen, dus meer passend bij de achtergrond. ( in mijn keuken hebben ze een klepje zodat het er uit ziet als een lichtschakelaar, ‘k vind stopcontacten lelijk)

[ Voor 8% gewijzigd door Ladypurple op 20-02-2024 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Laatst online: 14:16
Kun je die hoge kast niet vervangen door een breder ladeblok? Desnoods naar twee waskommen of één waskom uit het midden?

Dan heb je én de opbergruimte én het 'lage' lange effect. Ik bewaar de voorraad handoeken gewoon in de linnenkast buiten de badkamer. In de badkamer zit al zo weinig ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 21:25

ViezeVis

Sample Text

Mr. Stom schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:17:
Kun je die hoge kast niet vervangen door een breder ladeblok? Desnoods naar twee waskommen of één waskom uit het midden?

Dan heb je én de opbergruimte én het 'lage' lange effect. Ik bewaar de voorraad handoeken gewoon in de linnenkast buiten de badkamer. In de badkamer zit al zo weinig ruimte.
Hiervoor hebben wij gekozen, als alternatief op een medicijnkast. Zo'n medicijnkast blokt ook wat 'ruimte' af. Al dan niet optisch.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:18:
[...]

Hiervoor hebben wij gekozen, als alternatief op een medicijnkast. Zo'n medicijnkast blokt ook wat 'ruimte' af. Al dan niet optisch.
En @Mr. Stom , even terug lezen, de materialen zijn in principe al aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:25:
[...]

En @Mr. Stom , even terug lezen, de materialen zijn in principe al aangeschaft.
->
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:58:
[...]

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar waar plaatsen jullie praktische zaken dan?
Wasmand, prullenbak met name. Weegschaal kan onder de kast.

Wasmand hebben we nu dus in de onderste helf van de hoge kast. Gaat dan om klein wasgoed uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mr. Stom schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:17:

Dan zou ik een kast van 140 kunnen plaatsen ipv 100 cm. Maar die is er in de gekozen uitvoering niet met 1 wasbak. En twee wasbakken heb ik niet nodig. Kost ook weer een hoop geld aan extra kraan en twee spiegels ipv één etc.

120cm zou dan wel kunnen met 1 wasbak maar die 20cm doet niet veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Dan zou ik een kast van 140 kunnen plaatsen ipv 100 cm. Maar die is er in de gekozen uitvoering niet met 1 wasbak. En twee wasbakken heb ik niet nodig. Kost ook weer een hoop geld aan extra kraan en twee spiegels ipv één etc.

120cm zou dan wel kunnen met 1 wasbak maar die 20cm doet niet veel denk ik.
Ik heb zelf een brede onderkast gekocht met lade. Vervolgens een marmeren blad op maat laten zagen en daar zelf een waskom op gemaakt. Bij designzaken was ik zo 4000 euro kwijt voor zo'n kast. Nu kocht ik voor 800 euro een ladekast (badkamerwinkel) en voor 900 euro had ik een blad op maat met de kraan- afvoergaten waar ik ze wilde. Opbouwkraan zette ik er zelf op. Blad lijmde ik er op met high-tack.

Jij hebt inbouwkranen, maar ik zie daar geen voorzetwandje in de tekening. Bij de WC staat die er weer wel. Past die kraan in je muur maar je WC dan weer niet?

En die overige spullen, zo veel mogelijk uit de volle badkamer:

Wasmand: bij de wasmachine, elke dag even de kleding wegbrengen (ik loop 1x per dag het verzamelde bultje weg voor het slapen gaan);
Prullenbak: een kleintje van 3L onder de wasbak. Hoe veel afval ga je produceren?;
Weegschaal: in de inloopkast op zolder, maar kan ook gewoon onder je ladekast staan.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste