Phusebox wil een badkamer maar kan niet kiezen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Toch jammer dat een fabrikant als Riho zo laks omgaat met klachten... Vrijdag klacht over ontvangen bad doorgegeven. Inmiddels woensdag en nog geen reactie. Ze beloven steeds terug te bellen etc. maar er gebeurt niks.

Bad zal er op korte termijn in moeten...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Phusebox schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:56:
Maar goed dat ik alles controleer: loodgieter had de bovenkant wc pot (zonder bril) op 46 cm gezet. Dat vonden wij echt te hoog, dus heb hem nu naar 44cm laten zetten.
Er komt ook nog lijm en cm aan tegel op de grond? of had je die al mee genomen in de berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Minaaj schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:35:
[...]

Er komt ook nog lijm en cm aan tegel op de grond? of had je die al mee genomen in de berekening.
Ja hij had al de hoogte van de vloer uitgezet. De vloer moet ook nog gestort worden. Dus zal niet definitief vast hebben gestaan. Neem aan dat ze het Geberit frame niet in de vloer meestorten :o

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 15-05-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Update dag 3.

Voor zover ik kan zien klopt alles, vind het alleen raar dat het inbouw reservoir al vastgeschroefd zit in de vloer, maar die moet nog gestort worden.

En klopt het dat dat reservoir erg dicht tegen de tegels komt? Muurtje moet 120cm hoog worden en ik denk bovenkant reservoir is nu 118cm als ik hoogte van de nieuwe vloer meetel (of kijk naar de 1 meterlijn die is uitgezet)...

Oh ja en het gat voor 1 inbouwbox is tot op de spouw uitgekapt. Moet ik hier nog iets aan laten doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TY77NHwo1qY41nIFRb1ctBZvR64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngQGqYrSAwmket8UdTOIWOgV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 15-05-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:16

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:47:
Update dag 3.

Voor zover ik kan zien klopt alles, vind het alleen raar dat het inbouw reservoir al vastgeschroefd zit in de vloer, maar die moet nog gestort worden.

En klopt het dat dat reservoir erg dicht tegen de tegels komt? Muurtje moet 120cm hoog worden en ik denk bovenkant reservoir is nu 118cm als ik hoogte van de nieuwe vloer meetel (of kijk naar de 1 meterlijn die is uitgezet)...

Oh ja en het gat voor 1 inbouwbox is tot op de spouw uitgekapt. Moet ik hier nog iets aan laten doen?

[Afbeelding]
Volgens mij kun je die inderdaad meestorten. Alleen zullen ze dan de hart-maat van je toiletpot iets anders moeten meten (dekvloer er bij op tellen o.i.d).

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:13:
[...]

Volgens mij kun je die inderdaad meestorten. Alleen zullen ze dan de hart-maat van je toiletpot iets anders moeten meten (dekvloer er bij op tellen o.i.d).
Hmm, lijkt me niet handig als er ooit iets aan is. Of als straks blijkt dat de hoogte toch nog iets aangepast moet worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:15:
[...]

Hmm, lijkt me niet handig als er ooit iets aan is. Of als straks blijkt dat de hoogte toch nog iets aangepast moet worden...
Wat gaat er mis aan een inbouwreservoir dan :+. Dan moet je hem alsnog uitbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:52
Phusebox schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:15:
[...]

Alleen de pootjes worden mee gestort. Dus hoogte aanpassen gaat alsnog. Ook de hele unit vervangen zou theoretisch nog kunnen, dan laat je de pootjes gewoon van de oude zitten, of in t ergste geval slijp je ze af. Onderhoud van die dingen wil je echter hooguit door je drukplaat doen ivm tegelwerk.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:48
Leuk project!

Het frame kan meegestort worden in de vloer
Als er ooit wat mis is met je toilet dan zitten alle essentiële onderdelen achter je drukplaat en daar kan je altijd bij.

Iets anders wat me opviel: worden de leidingen van de radiator die links uit de muur komen nog weggewerkt?
Nu heb je de kans om dat aan te pakken.
Het lijkt nu zo te zijn dat er 2 leidingen uit de muur komen en dan pas je vloer in gaan.

Of komt daar een meubel voor zodat je het niet meer ziet?

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
rmr1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:56:
Leuk project!

Het frame kan meegestort worden in de vloer
Als er ooit wat mis is met je toilet dan zitten alle essentiële onderdelen achter je drukplaat en daar kan je altijd bij.

Iets anders wat me opviel: worden de leidingen van de radiator die links uit de muur komen nog weggewerkt?
Nu heb je de kans om dat aan te pakken.
Het lijkt nu zo te zijn dat er 2 leidingen uit de muur komen en dan pas je vloer in gaan.

Of komt daar een meubel voor zodat je het niet meer ziet?
Daar komt het bad voor te staan, is hol van achter.

Anders had er in de kamer ernaast ook een en ander veranderd moeten worden en daar had ik geen zin in.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 15-05-2024 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dag 4.

Voorbereidingen loodgieter zijn klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KG9DdzrelVWAWDs5DLkmI6clHgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHRKzuqnvGet3m5ftjj5JJwH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:53:
Dag 4.

Voorbereidingen loodgieter zijn klaar.

[Afbeelding]
Toch is het wel een mooie stap dat je, ondanks alle onzekerheden, je toch bent begonnen met de badkamer. Het voelt wat onwerkelijk haha. Hoe ben jij/zijn jullie er zelf onder inmiddels? Tot zover heb ik wel de indruk dat het allemaal vrij netjes gaat. Ze werken wel schoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Toch is het wel een mooie stap dat je, ondanks alle onzekerheden, je toch bent begonnen met de badkamer. Het voelt wat onwerkelijk haha. Hoe ben jij/zijn jullie er zelf onder inmiddels? Tot zover heb ik wel de indruk dat het allemaal vrij netjes gaat. Ze werken wel schoon.
We maakten ons meer zorgen over de stress die de katten zouden hebben van alle herrie en veranderingen. Maar na de eerste twee uur op maandag doen ze alsof er niks aan de hand is. Zelfs de grootste schijtbroek slaapt gewoon door tijdens het uitkappen van de vloer en muur.

Qua rotzooi valt het ook echt heel erg mee, ok er is nog geen stucwerk gedaan, maar toch. De gang schoonmaken is eigenlijk het enige dat we echt moeten doen.

Verder gaat tot nu toe het meeste zonder gekke dingen vooruit.

Leveringen is wat anders.

Het beschadigde bad komen ze aan huis herstellen. Ze garandeerden dat het 100% zeker hersteld kon worden.

De beschadigde spiegel en verkeerde wastafel zou vandaag komen maar nog niks gezien.

De vergeten pallet tegels gaan we maar zelf ophalen in ruil voor korting.

Ik denk wel dat al die avonden en weekenden tekenen, meten, puzzelen, twijfelen en weer veranderen ervoor hebben gezorgd dat ik nagenoeg over elk scenario heb nagedacht.

Morgen nog even kijken of de elektricien het eens is met mijn ideeën en dan zijn we weer een stap verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Dag 5, stopcontacten aangelegd. Elektriciens waren blij met mijn tekeningen en hadden zoiets eigenlijk nog nooit gekregen waar zo goed stond aangegeven waar alles moest komen. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tfe9Xn78QjtCZ9Ltiqkf6T7UKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfOdPYCJ5QI8le06jZIbyH3S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2024 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Zo te zien een verlaagd plafond dus? :)
Check trouwens even goed welk stopcontact waar vandaan is gelust. Mocht je later ooit gedoe hebben met stroom, dan weet je welke doos je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:52:
Dag 5, stopcontacten aangelegd. Elektriciens waren blij met mijn tekeningen en hadden zoiets eigenlijk nog nooit gekregen waar zo goed stond aangegeven waar alles moest komen. :*)

[Afbeelding]
Jep, verlaagd plafond.

Alles gaat vanuit het lichtpunt naar het spiegelpunt en van daaruit naat de stopcontacten. Zitten allemaal op 1 wand.

Sowieso heb ik deze foto dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
Phusebox schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Jep, verlaagd plafond.

Alles gaat vanuit het lichtpunt naar het spiegelpunt en van daaruit naat de stopcontacten. Zitten allemaal op 1 wand.

Sowieso heb ik deze foto dan nog.
Door een verlaagd plafond kunnen we niet meer bij de centraaldoos. Mijn wederhelft heeft dit inclusief een schakeldraad ( die je nu niet gebruikt) verlegd” naar een lichtpunt zodat bij verandering van verlichting niet het plafond om die reden gesloopt hoeft te worden. We hebben overigens dezelfde verlichting als jij. Het werkt niet optimaal, niet te vergelijken met huelampen die we hebben. De lampen gaan niet volgens scene aan en lijken af en toe een eigen leven te gaan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:41:
[...]

Door een verlaagd plafond kunnen we niet meer bij de centraaldoos. Mijn wederhelft heeft dit inclusief een schakeldraad ( die je nu niet gebruikt) verlegd” naar een lichtpunt zodat bij verandering van verlichting niet het plafond om die reden gesloopt hoeft te worden. We hebben overigens dezelfde verlichting als jij. Het werkt niet optimaal, niet te vergelijken met huelampen die we hebben. De lampen gaan niet volgens scene aan en lijken af en toe een eigen leven te gaan leiden.
Hoe bedoel je verandering van verlichting? Als er draden lopen tot elke spot, dan hoe je daar toch in principe nooit meer bij.

Het punt dat je niet meer bij de centraaldoos kunt heb je gelijk in. Maar ik zie even niet hoe ik dat nog kan veranderen. De elektriciens gaan niet meer terugkomen vrees ik.

Anders maar een gat op de plek van de centraaldoos en daar een blindplaat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
[quote]Phusebox schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:46:
[...]

Hoe bedoel je verandering van verlichting? Als er draden lopen tot elke spot, dan hoe je daar toch in principe nooit meer bij.

Het punt dat je niet meer bij de centraaldoos kunt heb je gelijk in. Maar ik zie even niet hoe ik dat nog kan veranderen. De elektriciens gaan niet meer terugkomen vrees ik.

( dat mocht van mij niet ;) )
Bij ons loopt er een schakeldraad van de centraaldoos naar een contact in de muur. Deze wordt niet gebruikt, omdat er geschakeld wordt via de bridge. Stel we willen ooit weer verlichting die weer gewoon bediend wordt, dan kan dat niet, omdat de schakeldraad maar loopt tot de centraaldoos. Er is dus “voor het geval dat..” ook een schakeldraad gelegd tot de eerste lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:22:
[quote]Phusebox schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:46:
[...]

( dat mocht van mij niet ;) )
Bij ons loopt er een schakeldraad van de centraaldoos naar een contact in de muur. Deze wordt niet gebruikt, omdat er geschakeld wordt via de bridge. Stel we willen ooit weer verlichting die weer gewoon bediend wordt, dan kan dat niet, omdat de schakeldraad maar loopt tot de centraaldoos. Er is dus “voor het geval dat..” ook een schakeldraad gelegd tot de eerste lamp.
Oh ja ik hou wel gewoon de schakelaar die de centraaldoos bedient...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:47:
Update dag 3.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtI4vJK2cgluF9WSMWvjBQpmSmc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iccUCmEUyYFmeB5MlTFCLzuD.png?f=fotoalbum_large
Zijn dit knelkoppelingen?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denk het? Heb er geen verstand van. Volgens mij wel.
Waar zie ik dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:21:
[...]

Denk het? Heb er geen verstand van. Volgens mij wel.
Waar zie ik dat aan?
Aan de wartel.
Of een foto van dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
edsandje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:26:
[...]

Aan de wartel.
Er zit tape omheen... kom er nu niet meer bij

In de muur zit dit, ik denk dat overal hetzelfde is gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwSE8xSfgJOdP3Jo4NU9YLx6Y74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFhu3NnsIVgXanRRXFLsbDHp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 20-05-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
edsandje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:26:
[...]

Aan de wartel.
Heb de tape los gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-nRUWhZyi7NWlrCa4MAARRaDRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hlSOn6cn3UVEVZ53VcfLBSE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

De eerste is een perskoppeling en de tweede een knelkoppeling.
Als de vloer gesmeerd is kom je daar niet meer bij.
Knelkoppelingen in muur of vloer zou ik niet willen.
Persen of solderen. Ik zou daar de loodgieter op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
edsandje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:37:
De eerste is een perskoppeling en de tweede een knelkoppeling.
Als de vloer gesmeerd is kom je daar niet meer bij.
Knelkoppelingen in muur of vloer zou ik niet willen.
Persen of solderen. Ik zou daar de loodgieter op aanspreken.
Ik ben benieuwd wat ik voor reactie krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:49:
[...]

Ik ben benieuwd wat ik voor reactie krijg.
  • dat doen we altijd zo
  • nog nooit problemen mee gehad
  • dat kan niet anders
Instorten/inmetselen van knelkoppeling
Leidingen voor water mogen volgens de VEWIN Werkbladen worden ingestort mits de leidingen niet kunnen worden aangetast door het materiaal van de wand of vloer.

Warmwaterleidingen moeten echter voorzien zijn van een ommanteling. Wij adviseren om alle ingestorte leidingen (zowel warm- als koudwater) te voorzien van een ommanteling. In niet toegankelijke ruimten is een mantelbuis verplicht, zodat eventuele lekkage kan worden gesignaleerd. Voor gas maakt men onderscheid tussen bereikbaar en onbereikbaar weggewerkt. Voor uitzonderingsbepalingen verwijzen we naar het Bouwbesluit NPR 3378 voor het volledige overzicht. Knelfittingen met (halfharde) koperen buis mogen worden weggewerkt in bijvoorbeeld leidingkokers, dat betekent: bereikbaar zonder hak- en breekwerk.
Bron https://www.bonfix.nl/nl/knelkoppelingen-knelfittingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
edsandje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:06:
[...]
  • dat doen we altijd zo
  • nog nooit problemen mee gehad
  • dat kan niet anders
[...]

Bron https://www.bonfix.nl/nl/knelkoppelingen-knelfittingen
Of ze zeggen, maar nee dit zijn perskoppelingen. Want tja, mij kun je op dat gebied alles wijsmaken.

Bedankt voor de link.

De knelkoppeling is dan dat koperen deel op mijn laatste foto?

En eigenlijk moet er dus ook een mantel om de buizen?

Reactie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc-kh7yvb51834OTMd4wGl4QGxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fhtd0C82qts1MdMSzosmJns3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 20-05-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Phusebox schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:41:
[...]

Ja heb deze spots gekocht:
https://www.ledinbouwspot...baar-wit-elv-254-w-rgbww/

En er komt een normale schakelaar om de stroom eraf te halen. Leek me wel handig. Met daarnaast een smart schakelaar, die 4 programmeerbare knoppen heeft en ook kan dimmen en past bij de rest van het schakelmateriaal:
https://www.elektramat.nl...55-zuiver-wit-mat-100119/
Ik heb recent ook de badkamer verbouwd, ik wilde ook eerst hue achtige lampen omdat ik dit in t hele huis heb. Nadeel van hue en kleuren lampen in het algemeen is dat de cru waarde van die lampen erg laag is en de kleuren niet mooi uitkomen. Zeker in de badkamer waar geen natuurlijk licht is. Wit is dan niet wit en andere kleuren sprankelen niet.

Ik heb deze inbouwspots genomen:
https://www.ledwereld.nl/...varo-wit-5w-dimbaar-ip54/

3000k, had eerst dim to warm maar dat gaf echt niet dezelfde lichtbeleving zeg maar. Zeker in de badkamer wilde ik goed licht hebben omdat dat de badkamer groter en schoner doet lijken. Ook wilde ik een knopje buiten de badkamer met verklikker en dimmer zodat je in de avond het licht minder vel kan zetten. Ik heb uiteindelijk deze schakelaar van gira genomen:
Afbeeldingslocatie: https://partner.gira.de/abbildungen/gira_system_3000_touchaufsatz_21794_1606412783.jpg

Het groene steeepje geeft de intensiteit van de verlichting weer, hoog gadget gehalte en hoge waf factor :+

Led wereld heeft ook een hue compatibel dimmer, werkt prima. Verder een hele prettige winkel hebben na een half jaar mijn nog nieuwe dim to warm spotjes nog omgeruild voor 3000k spotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brilsmurfffje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:30:
[...]

Ik heb recent ook de badkamer verbouwd, ik wilde ook eerst hue achtige lampen omdat ik dit in t hele huis heb. Nadeel van hue en kleuren lampen in het algemeen is dat de cru waarde van die lampen erg laag is en de kleuren niet mooi uitkomen. Zeker in de badkamer waar geen natuurlijk licht is. Wit is dan niet wit en andere kleuren sprankelen niet.

Ik heb deze inbouwspots genomen:
https://www.ledwereld.nl/...varo-wit-5w-dimbaar-ip54/

3000k, had eerst dim to warm maar dat gaf echt niet dezelfde lichtbeleving zeg maar. Zeker in de badkamer wilde ik goed licht hebben omdat dat de badkamer groter en schoner doet lijken. Ook wilde ik een knopje buiten de badkamer met verklikker en dimmer zodat je in de avond het licht minder vel kan zetten. Ik heb uiteindelijk deze schakelaar van gira genomen:
[Afbeelding]

Het groene steeepje geeft de intensiteit van de verlichting weer, hoog gadget gehalte en hoge waf factor :+

Led wereld heeft ook een hue compatibel dimmer, werkt prima. Verder een hele prettige winkel hebben na een half jaar mijn nog nieuwe dim to warm spotjes nog omgeruild voor 3000k spotjes
Heb je naast deze dimmer nog een schakelaar nodig? Want daar heb ik dan geen plek meer voor. Heb maar 1 inbouwdoos voor de lichtbediening.

Spots twijfel ik ook nog over. Ik zie wel als ze erin zitten. Anders was het een dure miskoop en kan ik ze altijd nog vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:39:
[...]

Heb je naast deze dimmer nog een schakelaar nodig? Want daar heb ik dan geen plek meer voor. Heb maar 1 inbouwdoos voor de lichtbediening.

Spots twijfel ik ook nog over. Ik zie wel als ze erin zitten. Anders was het een dure miskoop en kan ik ze altijd nog vervangen.
Nee enkel een inbouw deel van Gira.

Ik zou de spots eerst testen voordat je de gaten gaat boren want anders zit je vast aan een bepaalde grote spots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:10:
[...]

Of ze zeggen, maar nee dit zijn perskoppelingen. Want tja, mij kun je op dat gebied alles wijsmaken.

Bedankt voor de link.

De knelkoppeling is dan dat koperen deel op mijn laatste foto?

En eigenlijk moet er dus ook een mantel om de buizen?

Reactie:
[Afbeelding]
Mantelbuis hoeft niet om de leidingen (kunststof) al gebruik ik die altijd wel maar dat is een werkwijze.
Ik zou ook geen t-stukken in de vloer hebben gemaakt maar een verdeelpunt onder het bad of achter het toiletframe. Zoals gezegd elke installateur werkt op zijn eigen manier en ze hebben wel de verbindingen afgetaped. De knelkoppelingen zijn voor mij een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brilsmurfffje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:49:
[...]

Nee enkel een inbouw deel van Gira.

Ik zou de spots eerst testen voordat je de gaten gaat boren want anders zit je vast aan een bepaalde grote spots
Ik weet niet hoe ik dat zou moeten testen fatsoenlijk. De badkamer is nog lang niet klaar als het plafond er in gaat. En 1 spotje aansluiten schiet ik niks mee op.

Zaagmaat is 70 tot 78. 75 is volgens mij redelijk gangbaar als ik vraag om dat te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 21-05-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
edsandje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Mantelbuis hoeft niet om de leidingen (kunststof) al gebruik ik die altijd wel maar dat is een werkwijze.
Ik zou ook geen t-stukken in de vloer hebben gemaakt maar een verdeelpunt onder het bad of achter het toiletframe. Zoals gezegd elke installateur werkt op zijn eigen manier en ze hebben wel de verbindingen afgetaped. De knelkoppelingen zijn voor mij een no-go.
Ik had het beter niet kunnen weten denk ik. Ze gaan het toch niet aanpassen en nu heb ik dit altijd in mijn achterhoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Ik weet niet hoe ik dat zou moeten testen fatsoenlijk. De bafkamer is nog lang niet klaar als het plafond er in gaat. En 1 spotje aansluiten schiet ik niks mee op.
Gewoon een rol huishoud draad nemen, alles aan elkaar knopen en met schilderstape aan het plafond plakken. Aan t einde van de streng een stekker en die in t stopcontact steken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crossboss
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-09 18:19
Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Ik had het beter niet kunnen weten denk ik. Ze gaan het toch niet aanpassen en nu heb ik dit altijd in mijn achterhoofd...
Dat is natuurlijk een beetje het gevaar van elke stap op een forum te plaatsen. Iedereen heeft hier een mening, waar je ook geregeld om vraagt. Dan kan het natuurlijk voorkomen dat je een antwoord terug krijgt wat minder fijn is om te horen.

Al met al zal het vast allemaal goed komen en kan je over een week of 2 genieten van een mooie nieuwe badkamer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Dan heb je altijd de foto's nog ;)
Ik kom dit toch nog wel regelmatig tegen en het gaat gelukkig heel vaak wel goed.
Ik vind het wel jammer dat dan juist een partij die veel? badkamers doet zo te werk gaat.
Maak je er niet te druk om, vraag wel wat de garantie op het aangelegde leidingwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
edsandje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:07:
[...]

Ik kom dit toch nog wel regelmatig tegen en het gaat gelukkig heel vaak wel goed.
Ik vind het wel jammer dat dan juist een partij die veel? badkamers doet zo te werk gaat.
Maak je er niet te druk om, vraag wel wat de garantie op het aangelegde leidingwerk is.
6 badkamers per maand doen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:48
Of ze zeggen, maar nee dit
Reactie:
[Afbeelding]
Dat zou toch mooi zijn hè als een knelkoppeling nooit meer zou lekken.
Toch is de praktijk weerbarstiger een rondje Google laat genoeg voorbeelden zien waarbij knelkoppelingen toch gaan lekken.

En een perskoppeling vergelijken met knel wat je loodgieter doet is appels met peren vergelijken.
Het is een totaal andere techniek van verbinden en afsluiten.
Zegt genoeg over je loodgieter…

https://www.installatie.n...knelkoppeling-in-de-muur/

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:39
edsandje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:07:
[...]

Ja ik snap het ook niet. Persgereedschap hebben ze en een perskoppeling is amper duurder... Maak het dan gewoon zoals t hoort.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Makrolon schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:52:
[...]

Ja ik snap het ook niet. Persgereedschap hebben ze en een perskoppeling is amper duurder... Maak het dan gewoon zoals t hoort.
Ik ga het nog eens vragen, dat ik het toch niet vertrouw...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:01:
[...]

Ik ga het nog eens vragen, dat ik het toch niet vertrouw...
Verwijs ook naar de link van Bonfix.
Ik vermoed zelfs dat het een Bonfix koppeling is, in ieder geval geen VSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
edsandje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:10:
[...]

Verwijs ook naar de link van Bonfix.
Ik vermoed zelfs dat het een Bonfix koppeling is, in ieder geval geen VSH.
Helaas nog geen reactie en ik heb zo'n vermoeden dat ze morgen de vloer komen storten...

Morgenvroeg maar meteen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas nog geen reactie gekregen... Beetje jammer dit. Tot nu liep het wel goed en ik denk dat ik gewoon netjes ben geweest en heb gezegd dat ik geen goed gevoel heb bij knelkoppelingen in de vloer, of op onbereikbare plaatsen, zeker als dit overal wordt afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Phusebox schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:48:
Helaas nog geen reactie gekregen... Beetje jammer dit. Tot nu liep het wel goed en ik denk dat ik gewoon netjes ben geweest en heb gezegd dat ik geen goed gevoel heb bij knelkoppelingen in de vloer, of op onbereikbare plaatsen, zeker als dit overal wordt afgeraden.
Foto’s maken, dossier opbouwen (inclusief de correspondentie) en een berichtje sturen dat dat bij een lekkage naar je verzekering wordt doorgestuurd, die mogelijk de schade bij hem zal verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
big bang schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:27:
[...]

Foto’s maken, dossier opbouwen (inclusief de correspondentie) en een berichtje sturen dat dat bij een lekkage naar je verzekering wordt doorgestuurd, die mogelijk de schade bij hem zal verhalen.
Zover wil ik nog niet meteen gaan (uiteraard heb ik wel de foto's en net ook maar even de afstanden opgenomen waar wat ligt). Moet hun wel de kans geven dit nog op te lossen/aan te passen voor de vloer er in gaat voordat ik ga dreigen.

Heb wel gewoon de eerlijke vraag gesteld: hoe zit dit met garantie als er over een aantal jaar een lekkage is en de vloer eruit moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:28:
[...]

Helaas nog geen reactie en ik heb zo'n vermoeden dat ze morgen de vloer komen storten...

Morgenvroeg maar meteen bellen.
Jeetje, je kan ook wel flink overdrijven.

Maandag was het Pinksteren, veel mensen zijn dan vrij, waarschijnlijk je installateur ook.
Sowieso is het van de zotte dat iedereen tegenwoordig maar denkt dat iedereen meteen met een antwoord komt, en vervolgens wel weer klagen met zijn allen als het niet optijd af is omdat de monteur/installateur 'de hele dag op zijn telefoon zat'.

Dat je 's ochtends een appje heb gekregen wil niet zeggen dat je meteen de hele dag een sessie kan plannen.

Misschien een idee om soms even tot 10 te tellen en ook niet alles op een forum neer te plempen waar je uiteraard ook weer 101 meningen krijgt van iedereen, het mag duidelijk zijn dat je daar niet goed mee om kan gaan, zie het dus meer als zelfbescherming. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Crossboss schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje het gevaar van elke stap op een forum te plaatsen. Iedereen heeft hier een mening, waar je ook geregeld om vraagt. Dan kan het natuurlijk voorkomen dat je een antwoord terug krijgt wat minder fijn is om te horen.

Al met al zal het vast allemaal goed komen en kan je over een week of 2 genieten van een mooie nieuwe badkamer d:)b
Dit is dus de reden waarom ik mijn badkamer avontuur niet op Tweakers zet. Iedereen zou een andere tegel nemen, anders aanpakken, de aannemer heeft er geen verstand van, materiaal is niet goed etc. :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
FabianGTI schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Jeetje, je kan ook wel flink overdrijven.

Maandag was het Pinksteren, veel mensen zijn dan vrij, waarschijnlijk je installateur ook.
Sowieso is het van de zotte dat iedereen tegenwoordig maar denkt dat iedereen meteen met een antwoord komt, en vervolgens wel weer klagen met zijn allen als het niet optijd af is omdat de monteur/installateur 'de hele dag op zijn telefoon zat'.

Dat je 's ochtends een appje heb gekregen wil niet zeggen dat je meteen de hele dag een sessie kan plannen.

Misschien een idee om soms even tot 10 te tellen en ook niet alles op een forum neer te plempen waar je uiteraard ook weer 101 meningen krijgt van iedereen, het mag duidelijk zijn dat je daar niet goed mee om kan gaan, zie het dus meer als zelfbescherming. ;)
Overdrijven, tja ik wil ook niet dat ik mensen moet wegsturen die een vloer komen storten omdat we nog "in discussie" zijn over de gebruikte koppelingen.

Daar betaal ik een aannemer voor om alles te regelen, die doet niks anders de hele dag. En ja hij had vrij gisteren, maar ik heb ook gewoon netjes gevraagd of hij even contact met me wil opnemen. Berichten zijn wel gelezen en misschien is ie op de achtergrond al iets aan het regelen of uitzoeken, maar koppel dat dan even terug.

En "niet goed om kan gaan" met de meningen, sorry maar het moge duidelijk zijn dat de consensus is dat knelkoppelingen niet op een onbereikbare plaats horen te komen. En ja, dat vind ik dan even slikken als ik dat hoor maar achteraf, als het aangepast kan worden, wel blij mee.

Misschien een idee om soms even tot 10 te tellen en ook niet alles op een forum te lezen en erop te reageren, het mag duidelijk zijn dat je daar niet goed mee om kan gaan, zie het dus meer als zelfbescherming. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Agent47 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:45:
[...]

Dit is dus de reden waarom ik mijn badkamer avontuur niet op Tweakers zet. Iedereen zou een andere tegel nemen, anders aanpakken, de aannemer heeft er geen verstand van, materiaal is niet goed etc. :+
Maar het voordeel is wel dat je ook een bak aan ervaring meekrijgt die je kan meenemen in je overwegingen, of zaken zoals nu dat er verkeerde koppelingen gebruikt zijn. Dat had ik anders nooit geweten, en bij een lekkage had ik ook geen idee gehad dat de installateur dan verantwoordelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Phusebox schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:50:
[...]

Maar het voordeel is wel dat je ook een bak aan ervaring meekrijgt die je kan meenemen in je overwegingen, of zaken zoals nu dat er verkeerde koppelingen gebruikt zijn. Dat had ik anders nooit geweten, en bij een lekkage had ik ook geen idee gehad dat de installateur dan verantwoordelijk was.
Dat is inderdaad de andere kant van de medaille. Ik zelf zou echt druk in mijn hoofd worden van alle opties en meningen, maar dat is mijn hoofd natuurlijk. ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Agent47 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Dat is inderdaad de andere kant van de medaille. Ik zelf zou echt druk in mijn hoofd worden van alle opties en meningen, maar dat is mijn hoofd natuurlijk. ;)
Heb ik ook wel, maar dan heb ik wel het gevoel dat ik zo veel mogelijk opties en mogelijkheden heb overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:22
Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Heb de tape los gehaald.
Vertel dat ook even aan je loodgieter. Ik zou me meer zorgen maken om die 90 graden knie van pers naar 1/2 duim koppeling dan een knelkoppeling met tape in de vloer (wat prima kan werken maar netjes is het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas is de conclusie dat het niet anders gaat omdat de vloer anders te hoog wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bobmeister schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:01:
[...]

Vertel dat ook even aan je loodgieter. Ik zou me meer zorgen maken om die 90 graden knie van pers naar 1/2 duim koppeling dan een knelkoppeling met tape in de vloer (wat prima kan werken maar netjes is het niet).
Heb ik gedaan en ook weer dichtgetaped. Het ging ook om die knie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:51:
[...]

De bafkamer is nog lang niet klaar als het plafond er in gaat.
Zeg, het is hier de HK niet :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:35:
[...]

Zeg, het is hier de HK niet :+
Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Phusebox schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Heb ik gedaan en ook weer dichtgetaped. Het ging ook om die knie.
Ik bedoel de andere foto, de knie die naar links gaat in een zilveren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bobmeister schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:56:
[...]

Ik bedoel de andere foto, de knie die naar links gaat in een zilveren ??
Hoe zou je dat anders oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Wanneer gaan ze de vloer gieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Minaaj schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:05:
Wanneer gaan ze de vloer gieten?
Is al gedaan.

Het is wat het is. Volgens hun was het geen probleem en zij moeten er garantie op geven en herstellen als er wat is.

Heb gedocumenteerd hoe de leidingen liggen en mocht er ooit een lekkage zijn weet ik waarschijnlijk wel welke tegel eruit moet.

Verder moet ik maar proberen los te laten en hopen dat we eens geluk hebben en het inderdaad niet gaat lekken.

[ Voor 54% gewijzigd door Phusebox op 23-05-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om even in te haken op de situatie van de knel-knie: Wat zit er onder de betonvloer waar die leiding uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sypie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 06:48:
Om even in te haken op de situatie van de knel-knie: Wat zit er onder de betonvloer waar die leiding uitkomt?
Die leiding loopt door de betonvloer naar een koof denk ik. Recht eronder zit de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 12:21
Wordt vast mooi!

Ben trouwens wel even nieuwsgierig met welk programma je de tekeningen hebt gemaakt. Ik moet hier ook nog een keer een ontwerp maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Appelpie3000 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:35:
Wordt vast mooi!

Ben trouwens wel even nieuwsgierig met welk programma je de tekeningen hebt gemaakt. Ik moet hier ook nog een keer een ontwerp maken.
Homestyler. Wel de betaalde versie gebruikt, om zelf tegels te kunnen maken en 3d tekeningen van de onderdelen te kunnen importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 06:56:
[...]

Die leiding loopt door de betonvloer naar een koof denk ik. Recht eronder zit de keuken.
Had je die koof willen slopen alleen om daar een knel naar pers verloop te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sypie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Had je die koof willen slopen alleen om daar een knel naar pers verloop te plaatsen?
Misschien, als er enigszins bij te komen was, maar goed het is nu niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Phusebox schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:57:
[...]

Hoe zou je dat anders oplossen?
Sorry ik zie het bericht nu pas.
Het ligt eraan waar het naar toe leidt, dat kan ik niet zien. Indien mogelijk persen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 06:24:
[...]

Is al gedaan.

Het is wat het is. Volgens hun was het geen probleem en zij moeten er garantie op geven en herstellen als er wat is.

Heb gedocumenteerd hoe de leidingen liggen en mocht er ooit een lekkage zijn weet ik waarschijnlijk wel welke tegel eruit moet.

Verder moet ik maar proberen los te laten en hopen dat we eens geluk hebben en het inderdaad niet gaat lekken.
Oh daarom stelde ik de vraag niet hoor, komt vast wel goed anders is er ook nog iets als garantie. Je hebt duidelijk antwoord van de installateur dat dit prima kan toch?

Ben benieuwd naar foto's :) zal vanaf nu snel gaan neem ik aan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Minaaj schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:01:
[...]

Oh daarom stelde ik de vraag niet hoor, komt vast wel goed anders is er ook nog iets als garantie. Je hebt duidelijk antwoord van de installateur dat dit prima kan toch?

Ben benieuwd naar foto's :) zal vanaf nu snel gaan neem ik aan. _/-\o_
Gaat nog 2 weken duren zeker. Helaas, tweeënhalve week was de indicatie. Worden er dus vier als alles nu volgens planning loopt.

Ach ja, we hebben gelukkig een mobiele douche en als straks alles maar is zoals we hopen dan maakt die extra anderhalve week ook niks meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Misschien, als er enigszins bij te komen was, maar goed het is nu niet anders.
Het was dus kiezen: of de koof (deels) slopen om daar een knel-pers verloop in te monteren of de knel-pers verloop in de vloer zonder verdere schade aan je koof. Nou ja, dan is dit toch de betere keuze van de installateur. De kans op lekkage is klein maar niet nul, dat zou die in de koof net zo zijn. Beide keren zou je bij lekkage moeten breken.

Vandaar mijn vragen over waar die leiding heen ging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:12:
[...]

Gaat nog 2 weken duren zeker. Helaas, tweeënhalve week was de indicatie. Worden er dus vier als alles nu volgens planning loopt.

Ach ja, we hebben gelukkig een mobiele douche en als straks alles maar is zoals we hopen dan maakt die extra anderhalve week ook niks meer uit.
Beetje aan het lurken hier omdat wij ook de badkamer aan het verbouwen zijn nu, maar dit is wel herkenbaar hoor.
Wij hadden een indicatie van een week of 4 en dat gaat ook wel met een week of 2 uitlopen lijkt het nu.

Ben benieuwd naar het eindresultaat, tof ontwerp!

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
Tegels zitten er tegenaan. Eerstvolgende stappen: plafond stucen en tegels voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFzZnKv2Qmx91zwIv1qqOsNMDoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ag2m9Ru1xq2uMiAZvIQhcxgn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 28-05-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27
Meegelezen... nu kan ik dit helaas aanvullen met praktijkervaring :'(
Toevallig is onze nieuwe badkamer vanmiddag opgeleverd.
Uur voor oplevering opeens doorweekte muur in aanliggende slaapkamer...

Een van de overgangskoppelingen (knel naar pers; linker op de foto) is gaan lekken aan de kant van de knelkoppeling. Deze zat in de muur. Is een week lang geen probleem geweest. Maar vandaag is er nog aan de radiator gewerkt (de twee witte leidingen helemaal links zitten hierop). Mogelijk dat dat de spreekwoordelijke druppel was voor de koppeling.

Nu weer hersteld en dichtgemaakt.
Op hoop van zegen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVzkXohQJ0zFREqE3BnkN6hoLaM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sj8s8WQzPgi2GFYBS19jRCfZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJGRmTM7ceaG8hWdS9nsuMRjFlM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3a143UhVaXowlZhW7fibBwF.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jj85 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:26:
[...]

Een van de overgangskoppelingen (knel naar pers; linker op de foto) is gaan lekken aan de kant van de knelkoppeling. Deze zat in de muur. Is een week lang geen probleem geweest. Maar vandaag is er nog aan de radiator gewerkt (de twee witte leidingen helemaal links zitten hierop). Mogelijk dat dat de spreekwoordelijke druppel was voor de koppeling.

Op hoop van zegen ;)

[Afbeelding][Afbeelding]
Ai. Hoop dat het nu goed opgelost is... en dat ons dit bespaard blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

jj85 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:26:
[...]

Op hoop van zegen ;)

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat zijn twee perskoppelingen :P Pers kunststof naar pers koper.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Dat zijn twee perskoppelingen :P Pers kunststof naar pers koper.
Je hebt helemaal gelijk. Was me niet opgevallen.. weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:15:
Tegels zitten er tegenaan. Eerstvolgende stappen: plafond stucen en tegels voegen.

[Afbeelding]
Waar is het ventilatiekanaal gebleven? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:22:
[...]

Waar is het ventilatiekanaal gebleven? :o
Zit niet in het zicht, het gat naar buiten is dicht. Maar de afzuiging zit op de foto rechts om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:24:
[...]

Zit niet in het zicht, het gat naar buiten is dicht. Maar de afzuiging zit op de foto rechts om de hoek.
Ah. Check. Hoe bevalt het tegelwerk je tot zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:26:
[...]

Ah. Check. Hoe bevalt het tegelwerk je tot zover?
Tegelwerk is prima. Nitpicking aside. Heeft de wc in verstek gedaan ipv met profielen wat de aannemer had aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Verstek vind ik vaak mooier. Vaak is het ook duurder. Ik zou daar niet rouwig om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:15:

[Afbeelding]
verlichting in plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dat komt na het stucwerk.

Of wat was je vraag precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
big bang schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:59:
Verstek vind ik vaak mooier. Vaak is het ook duurder. Ik zou daar niet rouwig om zijn.
Ja ben ik ook blij mee. Want de rvs profielen matchten ook niet met de rest van de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:33:
[...]

Dat komt na het stucwerk.

Of wat was je vraag precies?
Ik zie geen gaten voor de spots, alleen centraal, ligt de bekabeling klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:14:
[...]

Ik zie geen gaten voor de spots, alleen centraal, ligt de bekabeling klaar?
Ah toevallig zie je op de foto maar 1 gat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKuGwvrKFVKRKAjiCdHa2JddKiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TX8KqIgre1zd2evjMq6qZHT5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Phusebox
Tegels gevoegd, plafond gestuct, spots opgehangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eG4e6jX8RkoJxhCLX-gF5mH4fxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/78xGmkmcg7IBg8a8CqQVwlrc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:44:
Tegels gevoegd, plafond gestuct, spots opgehangen.

[Afbeelding]
Is er niet teveel licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
ViezeVis schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Is er niet teveel licht?
Ik gok dat het dimbaar zal zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Is er niet teveel licht?
Ja dimbaar uiteraard en individueel aan te sturen.

Heb slimme knoppen (en 1 domme schakelaar), die bijvoorbeeld op basis van het tijdstip bepalen welk licht er aan gaat.

Als je 's nachts naar het toilet gaat, gaan er maar 2 spots aan op 1% lichtsterkte bijvoorbeeld.

[ Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2024 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minaaj
Het is ook nog helemaal leeg, dus valt op. Mooie tegels! Begint op je renders te lijken en dat is altijd leuk achteraf.

Hier ook destijds met iets in gedachten en tegel samenstelling ontwerp gemaakt, en het is nu de realiteit! Was even bikkelen maar uiteindelijk trots op! Zal bij jou precies hetzelfde zijn.

@Phusebox

Verft de aannemer het plafond ook nog na het stuccen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GldZSjXFLIZYTUKf34JYvZBxUnM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pWBLN3ef2UqDakAGhzw43cfy.jpg?f=user_large
Heb ik zelf gedaan trouwens. :9

[ Voor 46% gewijzigd door Minaaj op 31-05-2024 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Minaaj schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:47:
Het is ook nog helemaal leeg, dus valt op. Mooie tegels! Begint op je renders te lijken en dat is altijd leuk achteraf.

Hier ook destijds met iets in gedachten en tegel samenstelling ontwerp gemaakt, en het is nu de realiteit! Was even bikkelen maar uiteindelijk trots op! Zal bij jou precies hetzelfde zijn.

@Phusebox

Verft de aannemer het plafond ook nog na het stuccen?
[Afbeelding]
Heb ik zelf gedaan trouwens. :9
Ja met Drost Badkamer Latex. Ral 9016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:08:
[...]

Ja dimbaar uiteraard en individueel aan te sturen.

Heb slimme knoppen (en 1 domme schakelaar), die bijvoorbeeld op basis van het tijdstip bepalen welk licht er aan gaat.

Als je 's nachts naar het toilet gaat, gaan er maar 2 spots aan op 1% lichtsterkte bijvoorbeeld.
Het lukt mij prima om een lamp of spot aan te sluiten, maar alle mogelijkheden zijn voor mij soms nog wel een eye-opener. In hoeverre vallen dergelijke slimmigheden achteraf nog in te bouwen?

Wij hebben spots + hanglampen in de badkamer, nu allemaal aan/uit geschakeld zonder dimfunctie. 's Nachts het licht aan doen is dus een no-go, dan ben je vervolgens 15 minuten blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:11
Tehh schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:36:
[...]

Het lukt mij prima om een lamp of spot aan te sluiten, maar alle mogelijkheden zijn voor mij soms nog wel een eye-opener. In hoeverre vallen dergelijke slimmigheden achteraf nog in te bouwen?

Wij hebben spots + hanglampen in de badkamer, nu allemaal aan/uit geschakeld zonder dimfunctie. 's Nachts het licht aan doen is dus een no-go, dan ben je vervolgens 15 minuten blind.
Dat kan echt prima met Philps Hue. Alle lampen kunnen op verschillende tijdstippen zich anders gedragen. Hang er een bewegingssensor aan en je hebt het helemaal gemakkelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tot zover dat alles goed ging.

Inbouwbox verkeerd aangesloten. Nu moeten ze dus tegels eraf gaan breken.

Fuck my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Phusebox schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:46:
Tot zover dat alles goed ging.

Inbouwbox verkeerd aangesloten. Nu moeten ze dus tegels eraf gaan breken.

Fuck my life.
Van de douchecombinatie? ik denk en ga er vanuit dat je hier uiteindelijk niets van ziet. Laten we het wel hopen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Minaaj schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:57:
[...]

Van de douchecombinatie? ik denk en ga er vanuit dat je hier uiteindelijk niets van ziet. Laten we het wel hopen iig.
Ja daar hou ik ze aan. Als ik het zie kunnen ze fluiten naar hun laatste termijn voorlopig.

Inderdaad de douchecombinatie. Regendouche zit bovenaan aangesloten maar moet aan de zijkant. Nu werkt de kraan niet in die zin dat er constant water door kan stromen.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 03-06-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Ja daar hou ik ze aan. Als ik het zie kunnen ze fluiten naar hun laatste termij voorlopig.
Ja, want daar help je jezelf gelukkig ook mee :').

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste