Phusebox wil een badkamer maar kan niet kiezen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 14:06
Mr. Stom schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Ik heb zelf een brede onderkast gekocht met lade. Vervolgens een marmeren blad op maat laten zagen en daar zelf een waskom op gemaakt. Bij designzaken was ik zo 4000 euro kwijt voor zo'n kast. Nu kocht ik voor 800 euro een ladekast (badkamerwinkel) en voor 900 euro had ik een blad op maat met de kraan- afvoergaten waar ik ze wilde. Opbouwkraan zette ik er zelf op. Blad lijmde ik er op met high-tack.

Jij hebt inbouwkranen, maar ik zie daar geen voorzetwandje in de tekening. Bij de WC staat die er weer wel. Past die kraan in je muur maar je WC dan weer niet?

En die overige spullen, zo veel mogelijk uit de volle badkamer:

Wasmand: bij de wasmachine, elke dag even de kleding wegbrengen (ik loop 1x per dag het verzamelde bultje weg voor het slapen gaan);
Prullenbak: een kleintje van 3L onder de wasbak. Hoe veel afval ga je produceren?;
Weegschaal: in de inloopkast op zolder, maar kan ook gewoon onder je ladekast staan.
toon volledige bericht
Ja goed dat is met een waskom te doen maar dat willen we niet om praktische redenen.

Zal het eens met mijn vrouw hebben over het niet hebben van een wasmand op de badkamer. Of een kleintje in de hoek naast een meubel van 120cm dan. En de handdoeken naar een andere kamer.

Wasmeubel hangt op 25cm van de grond. Daar past geen prullenbak onder helaas.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
Je renders zijn cool!
Ik heb niet hele topic doorgelezen, maar hierbij wat opmerkingen.

Vanuit gebruikspunt:
-heb je voldoende waterdruk voor een regendouche?

-de losse douchekop is nu weinig functioneel, tenzij je 'm in de hand houdt. Niet iedereen (mn dames met lang haar) willen altijd hun haar nat als ze douchen (zoals bij een regendouche). Dat is een aan de muur in hoogte verstelbare douchekop die je gewoon onder een hoek kan doen een stuk functioneler

-douchen in bad, prima! Ik heb een badkamer van 1.7x1.9m en daar heb ik een douchebad in gezet. Deze is in 't douche gedeelte vlak en breed. Gaat prima
Bouw 't bad zo laag mogelijk in, prettiger voor de in&uitstap & je zit niet zo dicht tegen 't plafond aan. Er zit nog een sifon onder. Afhankelijk van je ondervloer... ik heb een stuk uit de ondervloer gezaagd en mijn sifon zit in mijn plafond. Daardoor is de vloer an 't bad maar 5cm hoger dan badkamervloer.

-nadeel van open douche tov douchecabine is dat 't kouder is en spettert.
Tegen kou: is de badkamer warm/snel op te warmen? Heb dat zelf opgelost met een 2000W plint heater. Die blaast de boel snel warm.
Spetteren: je douchewand ziet er wat kort uit.

-badkraan: je kan ook knoppen inbouwen in de muur en een bad nemen die vult via de overloop (je bouwt ook in bij de douche zo te zien). Is er geen inbouw 3weg kraan? Dan kan je bad en beide douchekoppen met 1 kraan bedienen.

-verlichting: hoeveel spots heb je nu in 't plafond? De doucheplek lijkt een donkere hoek te zijn namelijk. Daar kan ook prima een spot.

[ Voor 4% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 20-02-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-06 08:17
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:10:
[...]

Ja goed dat is met een waskom te doen maar dat willen we niet om praktische redenen.

Zal het eens met mijn vrouw hebben over het niet hebben van een wasmand op de badkamer. Of een kleintje in de hoek naast een meubel van 120cm dan. En de handdoeken naar een andere kamer.

Wasmeubel hangt op 25cm van de grond. Daar past geen prullenbak onder helaas.
https://www.badkamerwinke...x45x1-5cm-mat-wit-3407238

Mits je voor een opbouwkraan gaat. Past een inbouwkraan zonder voorzetwand? Dan wellicht de moeite om verder te zoeken naar een passend blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:10:
Je renders zijn cool!

Vanuit gebruikspunt:
-heb je voldoende waterdruk voor een regendouche?

-de losse douchekop is nu weinig functioneel, tenzij je 'm in de hand houdt. Niet iedereen (mn dames met lang haar) willen altijd hun haar nat als ze douchen. Dat is een aan de muur in hoogte verstelbare douchekop die je gewoon onder een hoek kan doen een stuk functioneler

-douchen in bad, prima! Ik heb een badkamer van 1.7x1.9m en daar heb ik een douchebad in gezet. Deze is in 't douche gedeelte vlak en breed. Gaat prima
Bouw 't bad zo laag mogelijk in, prettiger voor de in&uitstap & je zit niet zo dicht tegen 't plafond aan. Er zit nog een sifon onder. Afhankelijk van je ondervloer... ik heb een stuk uit de ondervloer gezaagd en mijn sifon zit in mijn plafond. Daardoor is de vloer an 't bad maar 5cm hoger dan badkamervloer.

-nadeel van open douche tov douchecabine is dat 't kouder is en spettert.
Tegen kou: is de badkamer warm/snel op te warmen? Heb dat zelf opgelost met een 2000W plint heater. Die blaast de boel snel warm.
Spetteren: je douchewand ziet er wat kort uit.

-badkraan: je kan ook knoppen inbouwen in de muur en een bad nemen die vult via de overloop (je bouwt ook in bij de douche zo te zien). Is er geen inbouw 3weg kraan? Dan kan je bad en beide douchekoppen met 1 kraan bedienen.
toon volledige bericht
Deze regendouche is maar 9 l/min. Onze CV ketel is CW5.

De losse douchekop wordt met een verstelbare (kantelbare) houder bevestigd op de hoogte voor mijn vrouw. Ik ga die niet gebruiken om te douchen. Zo heb ik geen glijstang nodig, is het idee.

Bad lager inbouwen gaat niet vrees ik met de vorm. Dat wordt te lastig of duur waarschijnlijk.

Nu zijn we ook gewend aan douchen in bad, nooit problemen met kou gehad.

De badwand wordt 85 cm. Veel langer gaat niet. Het bad is geen douchebad overigens, dus het heeft wel een relatief schuine kant, maar ook dat zijn we al gewend.

Vullen via het bad leek me lastig. De kraan zit dan helemaal aan de verre zijde achter de badwand. Lijkt me irritant om daar mee het bad te vullen of als je in bad zit er warm water bij wilt doen. Inbouw is op de muur van de badkraan niet mogelijk (ytong muurtje, en voorzetwand kost teveel ruimte).

Spot bij de douche, zit de douchekop dan niet in de weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Mr. Stom schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:16:
[...]

https://www.badkamerwinke...x45x1-5cm-mat-wit-3407238

Mits je voor een opbouwkraan gaat. Past een inbouwkraan zonder voorzetwand? Dan wellicht de moeite om verder te zoeken naar een passend blad?
We wilden geen composiet vanwege krassen etc. Hebben nu een porseleinen blad gekozen.

Inbouwkranen komen op de buitenmuren. Dat was geen probleem volgens de 5 aannemers die ik hier heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:33

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:58:
Maar waar plaatsen jullie praktische zaken dan?
Wasmand, prullenbak met name. Weegschaal kan onder de kast.

Wasmand hebben we nu dus in de onderste helf van de hoge kast. Gaat dan om klein wasgoed uiteraard.
Wasmand: niet in de badkamer. Wij hebben een aparte kleedkamer waar we de was in een wasmand doen. Of op de trap. Óf direct naar boven naar de wasmachine.
Prullenbakje staat bij ons in de hoek bij de wc. Maar als ik jouw tekening zie zou die ook nog wel mooi tussen het toilet en het meubel kunnen afhankelijk van de breedte van het meubel.

Phusebox in "Phusebox wil een badkamer maar kan niet kiezen"

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:39:
[...]

Wasmand: niet in de badkamer. Wij hebben een aparte kleedkamer waar we de was in een wasmand doen. Of op de trap. Óf direct naar boven naar de wasmachine.
Prullenbakje staat bij ons in de hoek bij de wc. Maar als ik jouw tekening zie zou die ook nog wel mooi tussen het toilet en het meubel kunnen afhankelijk van de breedte van het meubel.

Phusebox in "Phusebox wil een badkamer maar kan niet kiezen"
Tja in een klein huis moet je het doen met de ruimte die je hebt. Plus 3 katten, dus ik laat nooit iets rondslingeren. Vandaar liefst meteen in een wasmand.

Maar we gaan het nog eens herzien. Hopelijk doen ze niet te moeilijk als we de hoge kast laten vallen een een breder meubel kiezen.

Twijfel dan alleen of de spiegel niet ook kleiner moet zodat de wasbak links of rechts kan en de spiegel ook. Nu is de spiegel 100cm maar dat is raar bij een 120cm asymmetrische kast, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:44:
[...]

Tja in een klein huis moet je het doen met de ruimte die je hebt. Plus 3 katten, dus ik laat nooit iets rondslingeren. Vandaar liefst meteen in een wasmand.

Maar we gaan het nog eens herzien. Hopelijk doen ze niet te moeilijk als we de hoge kast laten vallen een een breder meubel kiezen.

Twijfel dan alleen of de spiegel niet ook kleiner moet zodat de wasbak links of rechts kan en de spiegel ook. Nu is de spiegel 100cm maar dat is raar bij een 120cm asymmetrische kast, lijkt mij.
Je zou ook een asymmetrische opstelling kunnen kiezen en een wat bijzondere spiegel. Bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/08dL27r.png

Uiteindelijk is het jouw badkamer. Zij hebben niets te zeggen over wat je wel en niet wil ;)

/Edit
wij hebben een 120 meubel met dubbele lade + onderplank voor handdoeken en wat ander spul.

[ Voor 10% gewijzigd door ViezeVis op 20-02-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:46:
[...]

Je zou ook een asymmetrische opstelling kunnen kiezen en een wat bijzondere spiegel. Bijvoorbeeld:

[Afbeelding]

Uiteindelijk is het jouw badkamer. Zij hebben niets te zeggen over wat je wel en niet wil ;)
Met zij bedoelde ik de winkel waar we alles al gekocht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:49:
[...]

Met zij bedoelde ik de winkel waar we alles al gekocht hebben...
Ooh zo, je hebt al akkoord gegeven. Is de boel ook al besteld dan (door hen)? Dat bestellen gebeurt pas een aantal weken voor de daadwerkelijke verbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:50:
[...]

Ooh zo, je hebt al akkoord gegeven. Is de boel ook al besteld dan (door hen)? Dat bestellen gebeurt pas een aantal weken voor de daadwerkelijke verbouwing.
Nee dat niet, maar goed zal dan waarschijnlijk wel duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:51:
[...]

Nee dat niet, maar goed zal dan waarschijnlijk wel duurder worden.
Volgens mij kost die hoge INK-kast al bijna 8-900 euro toch? Het verlengen van het meubel zou misschien iets goedkoper zijn dan die hoge kast. Maar dat zou je kunnen checken áls je dit al zou overwegen. Want de tekening zoals je hebt kan ook prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

FreakNL

Well do ya punk?

MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:27:

Enige dat me hier opvalt is dat de bovenkant van de wasbak wellicht aan de lage kant is. En natuurlijk het douchen in bad. Maar das een keuze.
.
Wasbak moet inderdaad niet te laag. Daar ga je je aan ergeren.

Als je twijfelt over de hoogte:
“Onderkant zak is bovenkant bak”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FreakNL schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:56:
[...]

90cm wordt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik vind de houtlook wandtegels met reliëf wel wat hebben.

Wat ik me afvraag, is dit ook wel een praktische en onderhoudsvriendelijke keuze?

Water dat blijft staan, zeep en kalkresten, ... Zeker in je douche lijkt me dat wel een dingetje (geen eigen ervaring). Ik herinner me wel posts van tweakers met een mooie relieftegel in een douche die meldde dit nooit meer te nemen. Omwille van eerdervermelde redenen.

De renders zijn idd mooi! Maak je ze zelf, en zo ja: hoe? :)

[ Voor 7% gewijzigd door sloth op 20-02-2024 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maargoed, mijn afdronk tot nu toe is dat @Phusebox prima kan kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 20:02
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:10:
Je renders zijn cool!

-de losse douchekop is nu weinig functioneel, tenzij je 'm in de hand houdt. Niet iedereen (mn dames met lang haar) willen altijd hun haar nat als ze douchen (zoals bij een regendouche). Dat is een aan de muur in hoogte verstelbare douchekop die je gewoon onder een hoek kan doen een stuk functioneler
Wij staan meest van de tijd gewoon onder de regendouche zonder dat ons haar nat wordt hoor, kan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Laatst online: 21:39
FreakNL schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:56:
[...]

Huh, en als je die niet hebt :? , of de lichaamslengte binnen het gezin heel erg verschilt? Is het gebaseerd op het comfortabel tot bodem van de bak te komen zonder te bukken? Ga je er in afwassen of zo. Die zakhoogte zegt toch niet veel, is dan afhankelijk van de verhouding tussen bovenlichaam en beenlengte. Als voorbeeld.: 2 gezinsleden , zelfde lichaamslengte, verschil bijna 2 inch broeklengte.
Nou, dat kan wat worden, ze vinden mijn aanrecht van 92 al veel te laag, ‘k zal voor de lol vanavond eens zakhoogte meten ;) , als dit inhoudt dat de spiegel evenredig omhoog gaat en ik alleen mijn kruin nog kan zien, gaat dit verhaal niet door! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Met en zonder hoge kast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HxvpYO3VkfRBxJ77trr7NJUcgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnibSLPTkfOfdidbGJNJW47z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azYerebinoR3WBHO-K7_gMJBMtE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yvhkxmvj8IN0nu4sUxiocLjw.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben het er mee eens dat het rustiger is, maar mijn vrouw wil de kast niet weg doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2024 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10
@Phusebox volgens mij ben je aardig op de goede weg tot een mooi en vooral functioneel ontwerp. Zelf zou ik enkel de achterwand in verticale houtlook/reliëf tegels doen. Dit vanwege de afwatering. Bij het bad moeten ze dan waarschijnlijk de tegels afzagen zodat ze daarop aansluiten en je geen dikke kitvoeg krijgt. Ik vraag mij wel oprecht af hoe de kranen daarop aansluiten.

Daarnaast is het niet mogelijk om het bad aan de zijde van de wc te plaatsen? (Ik heb niet alle berichten in het badkamertopic/dit topic gevolgd). Hierdoor heb je als je binnenkomt niet het gevoel dat je direct in het bad valt.

Misschien met deze vraag in het achterhoofd zou je een plattegrond van je huidige indeling kunnen delen.

En klopt het dat je geen apart toilet kan maken? Dat zou mijn voorkeur hebben. Dan zou je namelijk het bad kunnen insluiten tussen 3 muren. En je wasbak aan de kant waar nu het bad zit. Denk dat het daar een rustigere indeling van krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door El-Vder op 20-02-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
El-Vder schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:47:
@Phusebox volgens mij ben je aardig op de goede weg tot een mooi en vooral functioneel ontwerp. Zelf zou ik enkel de achterwand in verticale houtlook/reliëf tegels doen. Dit vanwege de afwatering. Bij het bad moeten ze dan waarschijnlijk de tegels afzagen zodat ze daarop aansluiten en je geen dikke kitvoeg krijgt. Ik vraag mij wel oprecht af hoe de kranen daarop aansluiten.

Daarnaast is het niet mogelijk om het bad aan de zijde van de wc te plaatsen? (Ik heb niet alle berichten in het badkamertopic/dit topic gevolgd). Hierdoor heb je als je binnenkomt niet het gevoel dat je direct in het bad valt.

Misschien met deze vraag in het achterhoofd zou je een plattegrond van je huidige indeling kunnen delen.
Even korte reactie: bad en wc past niet lekker aan 1 kant.

Dat is overigens hoe we het nu hebben, maar nu is het bad 170cm (ipv 184cm) en nu ook een staande wc zonder muurtje erachter uiteraard.

Voor een apart toilet wordt het helemaal lastig..

Ik ga met de sample tegels die ik vandaag heb gehaald eens met de tegelzetter praten over de inbouw kranen en het bad. Er is ook een versie zonder reliëf maar dat mist wel juist net dat beetje extra.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:44:
Met en zonder hoge kast

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik ben het er mee eens dat het rustiger is, maar mijn vrouw wil de kast niet weg doen.
Compromis?, halve kast tot houthoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:17:
[...]

Deze regendouche is maar 9 l/min. Onze CV ketel is CW5.

De losse douchekop wordt met een verstelbare (kantelbare) houder bevestigd op de hoogte voor mijn vrouw. Ik ga die niet gebruiken om te douchen. Zo heb ik geen glijstang nodig, is het idee.

Bad lager inbouwen gaat niet vrees ik met de vorm. Dat wordt te lastig of duur waarschijnlijk.

Nu zijn we ook gewend aan douchen in bad, nooit problemen met kou gehad.

De badwand wordt 85 cm. Veel langer gaat niet. Het bad is geen douchebad overigens, dus het heeft wel een relatief schuine kant, maar ook dat zijn we al gewend.

Vullen via het bad leek me lastig. De kraan zit dan helemaal aan de verre zijde achter de badwand. Lijkt me irritant om daar mee het bad te vullen of als je in bad zit er warm water bij wilt doen. Inbouw is op de muur van de badkraan niet mogelijk (ytong muurtje, en voorzetwand kost teveel ruimte).

Spot bij de douche, zit de douchekop dan niet in de weg?
toon volledige bericht
Regendouche: t gaat niet om wat je ketel kan of regendouche wil. Maar is je aanvoerdruk genoeg? En aj, meestal zit t wel goed. Maar Ik heb onder genoeg sijpelen de regendouches gestaan ...

Bad hoogte vs plafond. Hoe hoog is je plafond nu? Ga eens op de verwachte hoogte staan en hoe bevalt dat? Bij mijn badkamer voelde dat krap, daarom bad verder verlaagd.

Vullen bad: ach. Hoe vaak ga je in bad? Ja, is iets irritanter om naar te rijken. Maar wel minder dingen op je muur. Ik zou bij 1 kraan trouwens de douche kraan dan niet doen waar hij nu zit, maar net om de hoek op de lange kant. Dan kan je er wel bij.

Licht: je moet je spot niet recht boven je douche doen Nee. Waar precies moet je zelf even uitdenken. T ging mij meer om of t geen donkere hoek is. Ik weet je lichtplan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Met en zonder hoge kast

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik ben wel #kampvrouwPhusebox hier. Ik vind de drukte juist vanwege de hoek geen issue, en het levert wel echt een berg ruimte op.

offtopic:
Is dit Sketchup oid, ik moet hier ook nog onze kleine badkamer gaan ontwerpen, dus ik heb interesse

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:09:
[...]

Regendouche: t gaat niet om wat je ketel kan of regendouche wil. Maar is je aanvoerdruk genoeg? En aj, meestal zit t wel goed. Maar Ik heb onder genoeg sijpelen de regendouches gestaan ...

Bad hoogte vs plafond. Hoe hoog is je plafond nu? Ga eens op de verwachte hoogte staan en hoe bevalt dat? Bij mijn badkamer voelde dat krap, daarom bad verder verlaagd.

Vullen bad: ach. Hoe vaak ga je in bad? Ja, is iets irritanter om naar te rijken. Maar wel minder dingen op je muur. Ik zou bij 1 kraan trouwens de douche kraan dan niet doen waar hij nu zit, maar net om de hoek op de lange kant. Dan kan je er wel bij.

Licht: je moet je spot niet recht boven je douche doen Nee. Waar precies moet je zelf even uitdenken. T ging mij meer om of t geen donkere hoek is. Ik weet je lichtplan niet.
Bad wordt hier 5x per week wel gebruikt.

Op de lange muur is een inbouwkraan niet mogelijk.

Plafond is nu 246, wordt 240. Badbodem is op 15cm.

Regendouche komt op 225, ik zelf ben 189cm, dus dan hou ik 20cm over tussen regendouche en mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:12:
[...]

Ik ben wel #kampvrouwPhusebox hier. Ik vind de drukte juist vanwege de hoek geen issue, en het levert wel echt een berg ruimte op.

offtopic:
Is dit Sketchup oid, ik moet hier ook nog onze kleine badkamer gaan ontwerpen, dus ik heb interesse
Homestyler.

Heb zelf wel modellen en textures gemaakt. Standaard is alles chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

FreakNL

Well do ya punk?

Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:58:
[...]

Huh, en als je die niet hebt :? , of de lichaamslengte binnen het gezin heel erg verschilt? Is het gebaseerd op het comfortabel tot bodem van de bak te komen zonder te bukken? Ga je er in afwassen of zo. Die zakhoogte zegt toch niet veel, is dan afhankelijk van de verhouding tussen bovenlichaam en beenlengte. Als voorbeeld.: 2 gezinsleden , zelfde lichaamslengte, verschil bijna 2 inch broeklengte.
Nou, dat kan wat worden, ze vinden mijn aanrecht van 92 al veel te laag, ‘k zal voor de lol vanavond eens zakhoogte meten ;) , als dit inhoudt dat de spiegel evenredig omhoog gaat en ik alleen mijn kruin nog kan zien, gaat dit verhaal niet door! _/-\o_
Ik heb het ook niet verzonnen hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:08
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Vloerverwarming is niet genoeg warmte deze ruimte. Zeker gezien het kleine oppervlak aan vloer dat overblijft.
Je geeft het zelf al aan, hoe minder hoe ruimtelijker. Ik heb zelf onlangs ook de badkamer laten doen en van eenzelfde formaat als die van jou. Omdat wij ook de wasmachine hebben in de badkamer hebben we gekozen voor een douche. Ik ga erg graag in bad maar beperk dit nu maar tot bezoekjes bij mijn schoonouders/ouders/vakantie en eigenlijk is dat ook wel vaak zat voor mij.

De tip met de hoge kast lager maken maakt de ruimte al een stuk kleiner. Een andere spiegel zou ik ook doen om de ruimte ook wat langer te laten ogen. Verder zou ik je adviseren om de douchewand vast te maken van bad tot plafond, een meer 'cleane' uitstraling en minder drukte. Het profiel in je tegels aan de bovenzijde maakt het ook wat druk.

Voor wat betreft de vloerverwarming. Wij hebben wel gekozen voor een elektrische vloerverwarming en dat bevalt vooralsnog prima. Dus ook met beperkte hoeveelheid m2 aan oppervlak. Maar wel pak hem beet 1m2 meer omdat we geen bad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
einz schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:43:
[...]

Je geeft het zelf al aan, hoe minder hoe ruimtelijker. Ik heb zelf onlangs ook de badkamer laten doen en van eenzelfde formaat als die van jou. Omdat wij ook de wasmachine hebben in de badkamer hebben we gekozen voor een douche. Ik ga erg graag in bad maar beperk dit nu maar tot bezoekjes bij mijn schoonouders/ouders/vakantie en eigenlijk is dat ook wel vaak zat voor mij.

De tip met de hoge kast lager maken maakt de ruimte al een stuk kleiner. Een andere spiegel zou ik ook doen om de ruimte ook wat langer te laten ogen. Verder zou ik je adviseren om de douchewand vast te maken van bad tot plafond, een meer 'cleane' uitstraling en minder drukte. Het profiel in je tegels aan de bovenzijde maakt het ook wat druk.

Voor wat betreft de vloerverwarming. Wij hebben wel gekozen voor een elektrische vloerverwarming en dat bevalt vooralsnog prima. Dus ook met beperkte hoeveelheid m2 aan oppervlak. Maar wel pak hem beet 1m2 meer omdat we geen bad hebben.
We voelen ook wel veel voor praktische dingen. Zoals de opbergruimte van de hoge kast. Of de draaibare badwand, in verband met poetsen. Als dat vast is moet je in bad kruipen om te poetsen, nu klap je gewoon die wand weg.

Overigens wordt de badwand op maat gemaakt dus kunnen we ook kiezen voor eentje van 175 cm hoog zodat ie zo goed als tegen het plafond zit. Maar of dar mooier is bij een draaibare wand?

Dus het is wikken en wegen. Is het de mooiste oplossing? Nee. Maar na 2 maanden is het nieuwe eraf en dan overwint praktisch nut bij ons. Zeker voor de badkamer waar je zo weinig bent.

Vloerverwarming is al besloten, gaat er niet komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Met en zonder hoge kast

[Afbeelding][Afbeelding]

Druk er eens een organische spiegel in? En v.w.b. die houtlook: je kleed je hele badkamer aan met die tegels. Ik zou persoonlijk gaan voor één wand. Bijvoorbeeld de achterwand van het bad en de rest één tegel. Dan blijft het ook lekker rustig. En met een grote spiegel heb je het effect van de tegels ook weer in je spiegel.

Beetje zoals je hier had, maar dan dus niet achter de kraan omwille de montage (kan wel, mits het qua montage ook kan maar dat wist ik even niet zeker)

Phusebox in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Een andere spiegel doet al heel veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

einz schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:43:
[...]

Ik vind de stralingswarmte van een verwarming in een kleinere ruimte fijner dan vv. Maar wij gaan altijd op de handdoek staan die we na 't douchen op de grond gooien dus hebben ook geen last van koude voeten. En een ander pluspunt: lekker in de winter in een warme onderbroek stappen die je over je handdoekbeugel hangt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Druk er eens een organische spiegel in? En v.w.b. die houtlook: je kleed je hele badkamer aan met die tegels. Ik zou persoonlijk gaan voor één wand. Bijvoorbeeld de achterwand van het bad en de rest één tegel. Dan blijft het ook lekker rustig. En met een grote spiegel heb je het effect van de tegels ook weer in je spiegel.

Beetje zoals je hier had, maar dan dus niet achter de kraan omwille de montage (kan wel, mits het qua montage ook kan maar dat wist ik even niet zeker)

Phusebox in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Een andere spiegel doet al heel veel :)
We willen graag de spiegel van Ink, omdat die als een van de weinige geen knop het glas hebben. Dat lijkt me verschrikkelijk elke dag die vingervlekken er op.

De organische vorm van Ink vind ik dan zelf weer niet mooi. Wel van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:51:
[...]

We willen graag de spiegel van Ink, omdat die als een van de weinige geen knop het glas hebben. Dat lijkt me verschrikkelijk elke dag die vingervlekken er op.

De organische vorm van Ink vind ik dan zelf weer niet mooi. Wel van andere merken.
Volgens mij zijn die spiegels gewoon schakelbaar wanneer je ze achter een schakelaar knoopt. En gaat de spiegelverwarming incl verlichting aan wanneer je de schakelaar omzet (weet ik niet zeker, meende dat te hebben gezien in de winkel).

En INK heeft ook organische spiegels. Kijk eens naar de SP23. HIPP heeft wat gewaagdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:56:
[...]

Volgens mij zijn die spiegels gewoon schakelbaar wanneer je ze achter een schakelaar knoopt. En gaat de spiegelverwarming incl verlichting aan wanneer je de schakelaar omzet (weet ik niet zeker, meende dat te hebben gezien in de winkel).

En INK heeft ook organische spiegels. Kijk eens naar de SP23. HIPP heeft wat gewaagdere modellen.
Ja maar die SP23 bedoelde ik net, die vind ik niet mooi qua vorm.

Die andere zal ik eens bekijken maar weer niet of dat bij ons past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:57:
[...]

Ja maar die SP23 bedoelde ik net, die vind ik niet mooi qua vorm.

Die andere zal ik eens bekijken maar weer niet of dat bij ons past.
Druk hem (=1 van hipp, vb. de SPV 13600) gewoon eens in die tekening (als dat kan)? Ben wel eens benieuwd hoe dat staat. Ik heb zelf even bij HIPP gevraagd of ze idd schakelbaar zijn via schakelaar. Dat moet ik zelf namelijk ook weten :+

/Edit
en ook dat hout maar op 1 wand, namelijk over de lengte van het bad. Eventueel nog waar de douchekraan gemonteerd zit.

[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 20-02-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:58:
[...]

Druk hem gewoon eens in die tekening (als dat kan)? Ben wel eens benieuwd hoe dat staat. Ik heb zelf even bij HIPP gevraagd of ze idd schakelbaar zijn via schakelaar. Dat moet ik zelf namelijk ook weten :+

/Edit
en ook dat hout maar op 1 wand, namelijk over de lengte van het bad. Eventueel nog waar de douchekraan gemonteerd zit.
Zal ik morgen eens proberen.

Hout om de hoek gaat niet omdat het bad niet recht is, dan krijg je daar altijd een raar randje tegels. Gaan ze nooit exact goed krijgen.

Ben benieuwd. Volgens mij moeten alle spiegels met verwarming op permanent stroom en gaat ie niet schakelbaar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 20-02-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb een ink spiegel.met verwarming.

Zit eerlijk gezegd vrij knullig in elkaar.
De schakelaar schakelt gewoon 230v.
Wil je het op een wandschakelaar of zelfs onafhankelijk schakelen is dat zo geregeld.

Heb zelf de ledstrips en controller inmiddels vervangen door een dimbare in warmer wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:01:
[...]

Ben benieuwd. Volgens mij moeten alle spiegels met verwarming op permanent stroom en gaat ie niet schakelbaar zijn.
Bij Hipp staat in de instructie:

SPIEGELVERWARMING
Bij deze lichtspiegel is de spiegelverwarming al voorgeïnstalleerd. De spiegelverwarming wordt gelijker tijd met de verlichting geactiveerd door de linker touch knop met uw vinger aan te tikken.

Maar als je de stroom omzet denk ik dat de spiegel al direct aan gaat. Specifiek dat heb ik dus even nagevraagd. Anders moet ik namelijk van een dubbele schakelwip naar een enkele toe incl. nieuw schakelmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:09:
Ik heb een ink spiegel.met verwarming.

Zit eerlijk gezegd vrij knullig in elkaar.
De schakelaar schakelt gewoon 230v.
Wil je het op een wandschakelaar of zelfs onafhankelijk schakelen is dat zo geregeld.

Heb zelf de ledstrips en controller inmiddels vervangen door een dimbare in warmer wit.
Je kunt de temperatuur van het licht toch aanpassen bij Ink? Of heb je een model waarbij dat (nog) niet kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:11:
[...]

Je kunt de temperatuur van het licht toch aanpassen bij Ink? Of heb je een model waarbij dat (nog) niet kon?
Nee, ik had nog aan/uit. Spiegel uit 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:46:
[...]

We voelen ook wel veel voor praktische dingen. Zoals de opbergruimte van de hoge kast. Of de draaibare badwand, in verband met poetsen. Als dat vast is moet je in bad kruipen om te poetsen, nu klap je gewoon die wand weg.
Praktisch zou de ik de lades over de gehele breedte doen. Dus tussen wand en toilet. Dan trek je de hoogte ook beter door en onderbreek je hem aan het eind niet. Betekent wel dat je het stopcontact moet verplaatsen.
Overigens wordt de badwand op maat gemaakt dus kunnen we ook kiezen voor eentje van 175 cm hoog zodat ie zo goed als tegen het plafond zit. Maar of dar mooier is bij een draaibare wand?
Geen opening aan de bovenzijde en geen greep maken het al een stuk rustiger voor het oog. Ik zou dat zeker doen. Volgens mij kun je hem dan nog wel draaibaar houden.
Dus het is wikken en wegen. Is het de mooiste oplossing? Nee. Maar na 2 maanden is het nieuwe eraf en dan overwint praktisch nut bij ons. Zeker voor de badkamer waar je zo weinig bent.

Vloerverwarming is al besloten, gaat er niet komen.
Wat was daarin dan het leidende argument? Als je evt een stopcontact bijplaatst ter plaatse van de beoogde plek zou je dat altijd later nog kunnen doen. Zoals gezegd, bij ons voldoet het dus qua warmte wel. En comfort van vloerverwarming is sowieso fijn (dus ook als extra een aanrader als je toch al een flink bedrag gaat investeren).
ViezeVis schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:51:
[...]

Ik vind de stralingswarmte van een verwarming in een kleinere ruimte fijner dan vv. Maar wij gaan altijd op de handdoek staan die we na 't douchen op de grond gooien dus hebben ook geen last van koude voeten. En een ander pluspunt: lekker in de winter in een warme onderbroek stappen die je over je handdoekbeugel hangt. _/-\o_
Ja starlingswarmte is heerlijk. Maar warme voetjes ook, dat hadden we eerder niet en is erg fijn. Referentie is ook belangrijk, eerder had ik de radiator altijd uit want praktisch gezien zijn we er maar weinig. Mochten we het nog te koud vinden kan ik eenvoudig een handdoek radiator terugplaatsen of een infraroodpaneel plaatsen. Maar in de praktijk blijkt dat niet nodig voor ons.

Overigens leg ik nog altijd een handdoek op de grond voor m’n natte voeten :P onderbroek wordt btw wel warm op de vloerverwarming ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
Als toevoeging, wellicht even kijken wat er gebeurd als je de wand van de toilet aan de bovenzijde allen stuuct/wit laat als het plafond. Daarmee oogt het denk ik ook alweer kleiner. Dan houd je de achterste wand wel geheel met de hout tegels om je natte gedeelte dicht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
einz schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:23:
[...]

Praktisch zou de ik de lades over de gehele breedte doen. Dus tussen wand en toilet. Dan trek je de hoogte ook beter door en onderbreek je hem aan het eind niet. Betekent wel dat je het stopcontact moet verplaatsen.

[...]

Geen opening aan de bovenzijde en geen greep maken het al een stuk rustiger voor het oog. Ik zou dat zeker doen. Volgens mij kun je hem dan nog wel draaibaar houden.

[...]

Wat was daarin dan het leidende argument? Als je evt een stopcontact bijplaatst ter plaatse van de beoogde plek zou je dat altijd later nog kunnen doen. Zoals gezegd, bij ons voldoet het dus qua warmte wel. En comfort van vloerverwarming is sowieso fijn (dus ook als extra een aanrader als je toch al een flink bedrag gaat investeren).

[...]

Ja starlingswarmte is heerlijk. Maar warme voetjes ook, dat hadden we eerder niet en is erg fijn. Referentie is ook belangrijk, eerder had ik de radiator altijd uit want praktisch gezien zijn we er maar weinig. Mochten we het nog te koud vinden kan ik eenvoudig een handdoek radiator terugplaatsen of een infraroodpaneel plaatsen. Maar in de praktijk blijkt dat niet nodig voor ons.

Overigens leg ik nog altijd een handdoek op de grond voor m’n natte voeten :P onderbroek wordt btw wel warm op de vloerverwarming ;)
toon volledige bericht
Kast over de hele breedte, je bedoelt dan echt ddn van 1m80, want dat zou het zijn. Dan heb ik 3 wasbakken met het model wat we hebben gekozen. En nee we hebben geen andere gezien die we ook mooi vonden.

De badwand krijgt sowieso geen greep, zit niet in het programma helaas. Als ik zelf eentje importeer gaat er altijd iets mis met renderen van het glas.

Geen vloerverwarming... tja eigenlijk iedereen raadde het af. Mijn vrouw wil sowieso een badmat, dus wat is de meerwaarde dan nog. Verlies je weer een m2 oppervlakte.

Een radiator willen we toch om de handdoeken te drogen. En koud hebben we het nu ook nooit op de badkamer. Ik hou ook niet van hele warme badkamers. Ik mis het nu in ieder geval niet. En scheelt toch weer 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:29:
[...]

Kast over de hele breedte, je bedoelt dan echt ddn van 1m80, want dat zou het zijn. Dan heb ik 3 wasbakken met het model wat we hebben gekozen. En nee we hebben geen andere gezien die we ook mooi vonden.
Ja, je zou ook kunnen kiezen aan vakken aan weerszijden in dezelfde diepte (of iets minder). Maar in ieder geval de hoogte doorbreken op die wand om daar een lijn in de krijgen.

Je kan btw de platen met wasbakken ook op maat laten maken dus icm een kast die precies past. Mijn ervaring is, helaas, ook dat een kleine badkamer vraagt om ingrepen die ruimte efficiënt zijn en die zijn vaak duurder.

Exit: reden dat ik dit ook zeg is dat, op het oog, het lijkt alsof je die grote kast wel kan onderverdelen in 2 delen en dan niet biven op elkaar kwijt kan. Maar juist aan weerszijden van de wasbak. Dan kost het geen energie opbergruimte maar levert het wel wat op voor het oog.
De badwand krijgt sowieso geen greep, zit niet in het programma helaas. Als ik zelf eentje importeer gaat er altijd iets mis met renderen van het glas.
Helder dat oogt al rustiger
Geen vloerverwarming... tja eigenlijk iedereen raadde het af. Mijn vrouw wil sowieso een badmat, dus wat is de meerwaarde dan nog. Verlies je weer een m2 oppervlakte.
Die mat daar kun je ook vvw onder leggen? Minder efficiënt? Ongetwijfeld. Nutteloos? Nee dat denk ik niet. Eigenlijk weer, kleine badkamer dus helaas reactief duur.
Een radiator willen we toch om de handdoeken te drogen. En koud hebben we het nu ook nooit op de badkamer. Ik hou ook niet van hele warme badkamers. Ik mis het nu in ieder geval niet. En scheelt toch weer 1000 euro.
Hoe snel moeten ze drogen? Ik droog ze gewoon op zo’n rek, dat gaat mij snel zat en is een eenvoudiger tr plaatsen/minder van invloed op het ontwerp. Ik zou het persoonlijk dus als extra argument zien om voor een beperkte verwarming in de vorm van vvw zien. Maar that’s me natuurlijk, ik begrijp je keuze wel. Kast over de hele breedte in vorm van een lade kan icm een verwarming op deze plek ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door einz op 20-02-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@ViezeVis
Zit geen organische spiegel in het programma. Dit is dus heel quick and dirty:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUQrIY7h289toQODM0KxqPIrjHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SHCFuyLrMpLOn40P0VxVdOjh.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:04

d0s

sssst

Mooie badkamer hoor! Ik zou het zelf bij een ronde spiegel houden. Past beter in de ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

d0s schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:40:
Mooie badkamer hoor! Ik zou het zelf bij een ronde spiegel houden. Past beter in de ruimte.
Niet mee eens. Het is smaak, maar ik vind deze spiegel veel meer een eye catcher.
Maar ik blijf er bij dat ik maar 1 wand met die houtlook zou doen en niet helemaal rondom. Dat wordt echt een hel met schoonmaken (stof enz) en bovenal vind ik het te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:49:
[...]

Niet mee eens. Het is smaak, maar ik vind deze spiegel veel meer een eye catcher.
Maar ik blijf er bij dat ik maar 1 wand met die houtlook zou doen en niet helemaal rondom. Dat wordt echt een hel met schoonmaken (stof enz) en bovenal vind ik het te druk.
Maar die textuur is echt niet zo diep als jullie denken volgens mij.

Het is maar iets van 1,5mm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:50:
[...]

Maar die textuur is echt niet zo diep als jullie denkek volgens mij.

Het is maar iets van 1,5mm ofzo.
Dan nog vind ik het te druk :P (smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik vind dat reliëf wel gaaf, zou het alleen niet op de muren van het bad doen. Wordt het minder druk van en je loopt niet het risico op wateraanslag/kalk etc. Dus bij de douchewamd de scheiding maken.

Best of both zeg maar :)

[ Voor 10% gewijzigd door d0s op 21-02-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
ViezeVis schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:49:
[...]

Ronde spiegel trekt de wand bij elkaar, oogt kleiner. Verder wel eens m.b.t. tegels, alleen lange zijde de houttegel lijkt me het strakst omdat die met het profiel ook de lengte accentueert. Een rustiger achterwand laat de radiator erop ook meer wegvallen dan opvallen dat geeft het oog ook rust.

Verder denk ik wel dat de render donkerder is dan in het echt. Licht oogt ook ruimtelijker dan donker natuurlijk, zeker als je geen raam hebt fijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 22:42
Dit lijkt erg op onze badkamer met deze tegels. Ik denk dat het geheel rustiger kan worden als je ze niet half om half doet op de wand maar helemaal doortrekt naar beneden.

In onze eerste tekeningen hadden we het ook anders, maar toen de tegelzetter bezig was hebben we er dit van gemaakt.

Onze badkamer is wel een flink stuk groter, dus dat geeft wel een andere indruk denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU6BNE-Ghh7gMQGcmrcKIX3Y1PE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qfj5tw6sPsaaNXZ5JsKCUD2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYOH7hM2Ts5T-VvAVQbbeyZA1fo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmowmiwstFx6007bFvcyWBHG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Taenadar schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:21:
Dit lijkt erg op onze badkamer met deze tegels. Ik denk dat het geheel rustiger kan worden als je ze niet half om half doet op de wand maar helemaal doortrekt naar beneden.

In onze eerste tekeningen hadden we het ook anders, maar toen de tegelzetter bezig was hebben we er dit van gemaakt.

Onze badkamer is wel een flink stuk groter, dus dat geeft wel een andere indruk denk ik.

[Afbeelding][Afbeelding]
Maar kitten met die tegels was geen issue dus? Want daar maakte ik me zorgen over. Ik zie dat de kitrand wel redelijk groot is.

Lijkt wel een speciaal afgestemde kit kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind inbouwtoiletten altijd een beetje gek als het eigenlijk opbouw is, als je snapt wat ik bedoel. Het is een vrijstaand, betegeld inbouwreservoir geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben aan het denken om de spots nu zo te doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsVxg_2RYJ-yzoJGq9GoCO3vC1M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/czuLhjEA3LsOIVXADmUGwojF.png?f=fotoalbum_large

Nog altijd op zoek naar spots die max 5cm inbouwdiepte hebben en ook koeler kunnen dan de dim to warm spots die maar tot 3000k gaan.

Heb nu deze op het oog, maar die zijn met een trafo.
https://www.ledinbouwspot...dimbaar-wit-elv-54-w-rgb/

Weet niet hoe veilig/betrouwbaar dat is. En hoe makkelijk het later om te bouwen is naar gewoon 230V leds mocht dit niet werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 21-02-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Maar kitten met die tegels was geen issue dus? Want daar maakte ik me zorgen over. Ik zie dat de kitrand wel redelijk groot is.
Kitranden vind ik best netjes gedaan eigenlijk :). Bij toilet iets dikker, maar wel heel strak ondanks het motief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Kitranden vind ik best netjes gedaan eigenlijk :). Bij toilet iets dikker, maar wel heel strak ondanks het motief.
Ja stelt me weer gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
ViezeVis schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Tegelplan icm voegkleur wat minder. Effect van de tegel wordt zo een beetje teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
FirePuma142 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:33:
[...]

Ik vind inbouwtoiletten altijd een beetje gek als het eigenlijk opbouw is, als je snapt wat ik bedoel. Het is een vrijstaand, betegeld inbouwreservoir geworden.
Echt inbouw is het dan inderdaad niet. Maar een hangend toilet is dan wel weer eenvoudiger met schoonmaken van de vloer. Plus het zit er er in mijn ogen wel strakker uit dan een pot met los reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Elke keer komt er weer een ander hoodstuk waar ik niet wijs uit kom...

Nu weer de verlichting. Ik wil geen dim to warm spots want die zijn zelfs op de felste stand te warm.

Dus ik moet bijna wel iets met rgbww leds ofzo zoeken. Maar ja, die moeten ook normaal te bedienen zijn en niet alleen via een app.

Maar ja waar begin je. Heb al weer paar uur zitten lezen en zoeken en ik weet het echt niet.

Dacht ook nog aan een ledstrip achteraan tegen het plafond, maar dan moet er een trafo op het plafond liggen waar je dan nooit meer bij komt...
Dat vind ik sowieso maar lastig, ook de inbouwspots hebben vaak een trafo. Lijkt me vragen om ellende als die kapot gaan.

😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 22:42
Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Lijkt wel een speciaal afgestemde kit kleur.
Het kitten is wel goed gekomen, maar je hebt wel een goede ervaren kitter nodig die geduld heeft. En als je een goede kitter hebt, dan heeft die ook verschillende kleuren. Dat zou geen probleem moeten zijn. Hetzelfde met voegen natuurlijk.
FirePuma142 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:33:
[...]

Klopt. Eigenlijk was ook de bedoeling om de tegels helemaal door te laten lopen tot het plafond, maar dat werd te druk en wat klein met schuine wand die we daar hebben. Dit was een mooie oplossing op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 06:13
Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:55:
@ViezeVis
Zit geen organische spiegel in het programma. Dit is dus heel quick and dirty:

[Afbeelding]
Je kast kan niet helemaal open?
Ik zou die hout tegels beperken tot enkel de lange wand, dus niet achter radiator en bad langs

[ Voor 10% gewijzigd door martinus83 op 21-02-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:26:
[...]

Je kast kan niet helemaal open?
Ik zou die hout tegels beperken tot enkel de lange wand, dus niet achter radiator en bad langs
Als het goed is wel. De kast heeft 13cm tot aan de muur en de radiator is 7cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:50:
[...]

Als het goed is wel. De kast heeft 13cm tot aan de muur en de radiator is 7cm.
Check

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:38:
Elke keer komt er weer een ander hoodstuk waar ik niet wijs uit kom...

Nu weer de verlichting. Ik wil geen dim to warm spots want die zijn zelfs op de felste stand te warm.

Dus ik moet bijna wel iets met rgbww leds ofzo zoeken. Maar ja, die moeten ook normaal te bedienen zijn en niet alleen via een app.

Maar ja waar begin je. Heb al weer paar uur zitten lezen en zoeken en ik weet het echt niet.

Dacht ook nog aan een ledstrip achteraan tegen het plafond, maar dan moet er een trafo op het plafond liggen waar je dan nooit meer bij komt...
Dat vind ik sowieso maar lastig, ook de inbouwspots hebben vaak een trafo. Lijkt me vragen om ellende als die kapot gaan.

😑
Als het goed is, zo is het in ieder geval bij ons, ligt de trafo wel op het plafond maar is die smal genoeg om door het gat van het spotje door te voeren beide kanten op. Dus mocht er iets mis zijn, dan kun je er op die manier bij zonder breekwerk.

• Phusebox
@FirePuma142
Ja spots kan ik nog inkomen, alleen hoe ik dan een ledstrip kan plaatsen, tegen de achterwand vraag ik me nog af. Want ik kan daar nergens naar boven met de trafo en dimmer.

Gisteravond ook alweer een halve avond doorgebracht met schuiven, waar de spots nu moeten komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 22-02-2024 08:35 ]

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:34:
@FirePuma142
Ja spots kan ik nog inkomen, alleen hoe ik dan een ledstrip kan plaatsen, tegen de achterwand vraag ik me nog af. Want ik kan daar nergens naar boven met de trafo en dimmer.

Gisteravond ook alweer een halve avond doorgebracht met schuiven, waar de spots nu moeten komen.
Dat lijkt me een goede vraag voor een elektricien, ik kan me indenken dat je, mocht je ook een centraal lichtpunt hebben, dat je daar ook de trafo enigszins bereikbaar maakt. Zeker als je wil schakelen met een lichtknop en (puls-)drukker zul je daar toch al van moeten tappen.

• Phusebox
FirePuma142 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:42:
[...]

Dat lijkt me een goede vraag voor een elektricien, ik kan me indenken dat je, mocht je ook een centraal lichtpunt hebben, dat je daar ook de trafo enigszins bereikbaar maakt. Zeker als je wil schakelen met een lichtknop en (puls-)drukker zul je daar toch al van moeten tappen.
Ik heb geen centraal lichtpunt.

Voor de spots heb ik ook geen idee, ik moet alles zelf aanleveren is afgesproken.

Maar plaats ik dan een fysieke schakelaar en schakelt deze de stroom aan/uit voor alle spots (dus alle trafo's vanuit 1 punt). Dimmen moet ik dan doen met een Hue dimmer (fysiek en app).

Led strip laat ik nog maar eens achterwege want daar kom ik helemaal niet uit.

Maar dan wil ik nog een backup centrale doos voor als ik toch een plafondlamp wil ophangen ooit. Dat is dan een aparte drukknop en circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Ladypurple schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Zal ms net kunnen, wastafel 100:2 + ? , moet iig 60 cm zijn.

Ik ben ook een mierenneuker, zijn jullie rechtshandig? Dan wil je het stopcontact ws rechts.
Wij hebben ook 100cm. Kan echt prima!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:44
Bij ons in de straat zijn alle badkamers 245x210. Dus nagenoeg jouw maat. Daar zit vaak wel alles in.

In jouw geval, als je de badkamer in kom, loop je na 70cm tegen het bad aan wat 80cm uit de muur steekt.
in bijna alle huizen is het bad een kwartslag gedraaid (en op de plek van het bad de wasbak), dat heeft gewoonweg ook als reden dat het praktischer is en meer ruimte in het midden geeft. Dan kom je op zoiets uit, waar die douche dan zelfs nog optioneel is. Dan zou je bijv. een hoekinstap voor de douche kunnen doen, waar het deel waar de wc achter zit, als muurtje uitvoeren, de rest als glas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHOcC5PTu8DHKjxU_ymEMabM4v8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TJQVKh2LOmXnZn5BQDSAsuGU.jpg?f=user_large

Wij doen ook zoiets. Momenteel hebben wij de badkamer op een andere plek, waarbij als je de deur inloopt je links 15cm naast de deurpost diepte hebt. dit is voldoende om een radiator op te hangen en een wasmand neer te zetten. Dat krijgen we in de nieuwe badkamer ook en werkt goed. als je dan ook nog een spiegelkast neemt, heb je die apothekerskast ook niet nodig.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 40% gewijzigd door Murkmans op 24-02-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Murkmans schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:05:
Bij ons in de straat zijn alle badkamers 245x210. Dus nagenoeg jouw maat. Daar zit vaak wel alles in.

In jouw geval, als je de badkamer in kom, loop je na 70cm tegen het bad aan wat 80cm uit de muur steekt.
in bijna alle huizen is het bad een kwartslag gedraaid (en op de plek van het bad de wasbak), dat heeft gewoonweg ook als reden dat het praktischer is en meer ruimte in het midden geeft. Dan kom je op zoiets uit, waar die douche dan zelfs nog optioneel is. Dan zou je bijv. een hoekinstap voor de douche kunnen doen, waar het deel waar de wc achter zit, als muurtje uitvoeren, de rest als glas
[Afbeelding]

Wij doen ook zoiets. Momenteel hebben wij de badkamer op een andere plek, waarbij als je de deur inloopt je links 15cm naast de deurpost diepte hebt. dit is voldoende om een radiator op te hangen en een wasmand neer te zetten. Dat krijgen we in de nieuwe badkamer ook en werkt goed. als je dan ook nog een spiegelkast neemt, heb je die apothekerskast ook niet nodig.
Ja voordeel is dat je nog links naast de deur plek hebt. Die luxe hebben we niet.

De indeling ligt inmiddels wel vast. De tekening die jij deelt vind ik wel krap qua wc, daar wordt ik claustrofobisch van 😉

Ik vind het wasmeubel tegen/naast het bad aan zelf niet echt mooi of praktisch. Smaken verschillen blijkbaar. Ik geef toe dat ik uiteraard door 17 jaar een soortgelijke indeling te hebben gehad wellicht daar zo aan gewend ben dat ik de andere opties als raar ervaar.

In een spiegelkast past ook niet veel, in ieder geval geen handdoeken en ingebouwde wasmand. Een losse wasmand past bij ons dus niet en mijn vrouw zag het niet zitten elke dag de was al mee naar beneden te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:22
[quote]Phusebox schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:34:
Misschien moet ik maar alles annuleren. Aangezien iedereen zegt dat het lelijk wordt.
Ik ben nu ook weer bang dat de muur achter te donker gaat zijn,
die angst had ik eerst niet

Ik was ook met veel dingen in mijn leven gelukkig. Totdat ik op Tweakers kwam en zag wat er mogelijk was...

[ Voor 20% gewijzigd door Geneuzel op 26-02-2024 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Geneuzel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:53:

Ik was ook met veel dingen in mijn leven gelukkig. Totdat ik op Tweakers kwam en zag wat er mogelijk was...
True story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:46:
[...]

Ik heb geen centraal lichtpunt.

Voor de spots heb ik ook geen idee, ik moet alles zelf aanleveren is afgesproken.

Maar plaats ik dan een fysieke schakelaar en schakelt deze de stroom aan/uit voor alle spots (dus alle trafo's vanuit 1 punt). Dimmen moet ik dan doen met een Hue dimmer (fysiek en app).

Led strip laat ik nog maar eens achterwege want daar kom ik helemaal niet uit.

Maar dan wil ik nog een backup centrale doos voor als ik toch een plafondlamp wil ophangen ooit. Dat is dan een aparte drukknop en circuit.
Ben je daar al verder mee?, zijn nu ook naar deze lampen aan het kijken. Hadden bedacht om een hue wallswitch te gebruiken met een dubbele pulsdrukker om verschillende scenes te maken. Wat is je probleem met die trafo’s … ? Als je zorgt dat de bekabeling lang genoeg is kan je dit door het gat naar buiten halen om te vervangen. https://www.ledinbouwspotsleds.nl/aansluitschema-s/ ( we hadden het liefst hue lampen, maar komen met gu 10 in de hoogte niet weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:37:
[...]

Ben je daar al verder mee?, zijn nu ook naar deze lampen aan het kijken. Hadden bedacht om een hue wallswitch te gebruiken met een dubbele pulsdrukker om verschillende scenes te maken. Wat is je probleem met die trafo’s … ? Als je zorgt dat de bekabeling lang genoeg is kan je dit door het gat naar buiten halen om te vervangen. https://www.ledinbouwspotsleds.nl/aansluitschema-s/ ( we hadden het liefst hue lampen, maar komen met gu 10 in de hoogte niet weg)
Ja heb deze spots gekocht:
https://www.ledinbouwspot...baar-wit-elv-254-w-rgbww/

En er komt een normale schakelaar om de stroom eraf te halen. Leek me wel handig. Met daarnaast een smart schakelaar, die 4 programmeerbare knoppen heeft en ook kan dimmen en past bij de rest van het schakelmateriaal:
https://www.elektramat.nl...55-zuiver-wit-mat-100119/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

@Phusebox Met 'heb deze spots gekocht'. Betekent dit dan ook dat je de badkamer hebt besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:41:
[...]

Ja heb deze spots gekocht:
https://www.ledinbouwspot...baar-wit-elv-254-w-rgbww/

En er komt een normale schakelaar om de stroom eraf te halen. Leek me wel handig. Met daarnaast een smart schakelaar, die 4 programmeerbare knoppen heeft en ook kan dimmen en past bij de rest van het schakelmateriaal:
https://www.elektramat.nl...55-zuiver-wit-mat-100119/
Kijk…..eigenlijk hetzelfde idee als een switch met pulsdrukker. Volgende vragen.. heb je er al mee gespeeld? Heb je naast de bridge nog een zigbee module nodig of werkt de ingebouwde zigbee in de lamp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:53:
@Phusebox Met 'heb deze spots gekocht'. Betekent dit dan ook dat je de badkamer hebt besteld? :)
Ja 13 mei beginnen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:57:
[...]

Kijk…..eigenlijk hetzelfde idee als een switch met pulsdrukker. Volgende vragen.. heb je er al mee gespeeld? Heb je naast de bridge nog een zigbee module nodig of werkt de ingebouwde zigbee in de lamp?
Ja heb een Hue bridge ertussen hangen. Zonder niet geprobeerd. Heb ook een Homey maar met de bridge gaat het sneller volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Nice! Toch nog dit jaar. Spannend. Wat is nu je ontwerp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:16:
[...]

Nice! Toch nog dit jaar. Spannend. Wat is nu je ontwerp?
Dat wat iedereen lelijk vond. Half houtlook achter spiegel, en de muur met de radiator.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 16-03-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-06 13:43
Phusebox schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:19:
[...]

Dat wat iedereen lelijk vond. Half houtlook achter spiegel, en de muur met de radiator.
Als jullie er maar blij mij zijn toch! Daar gaat het uiteindelijk om.
Fijn dat je de knoop het door kunnen hakken!

Wij zijn inmiddels ook begonnen… skelet van de uitbouw staat er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Phusebox schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:19:
[...]

Nou nou, er waren toch best wat mensen in dit topic die het ook mooi vonden?

Veel succes met de verbouwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
@Phusebox kom maar met die updates *O*

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
@martinus83 Ok, komt ie.

Dag 1

How it started:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JHPV2W67-cj8Iz0z9CD_8t9L2U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UMl8D951IbMqdWXEe8Zs7IB0.png?f=fotoalbum_large

How it ended (net voordat het laatste stukje tegelvloer eruit was):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBS6p9yB-TXDcaH3sjjtUgINo0E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LQCQMfP6OOtc2oM1stXMWPov.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:48:
Loodgieter is net begonnen, en gaf aan ca. 3 dagen werk te hebben. Is dat normaal? Ik dacht anderhalve dag ofzo.
Drie dagen lijkt mij veel, puur aan en afvoer water genomen.
In onze badkamer is alleen de bad afvoer blijven zitten. Alle leiding werk is vanaf de ketel vernieuwd en de toilet stort buis is op nieuw aangesloten op de afvoer die een verdiepign lager ligt.

Hier is de installateur (met man extra) 1 dag mee bezig geweest, oftewel 16 manuren.
Qua werk, nogmaals, alles is verplaatst, en bad en douche leidingen moesten gesleufd worden.

Ik heb zelf alle elektra gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:59:
[...]

Drie dagen lijkt mij veel, puur aan en afvoer water genomen.
In onze badkamer is alleen de bad afvoer blijven zitten. Alle leiding werk is vanaf de ketel vernieuwd en de toilet stort buis is op nieuw aangesloten op de afvoer die een verdiepign lager ligt.

Hier is de installateur (met man extra) 1 dag mee bezig geweest, oftewel 16 manuren.
Qua werk, nogmaals, alles is verplaatst, en bad en douche leidingen moesten gesleufd worden.

Ik heb zelf alle elektra gedaan.
Dit is puur waterleidingen, geen cv of elektra.

Bad en wasmeubel moeten verwisseld worden van plek. Verder moeten er twee inbouwboxen geplaatst worden.

Maar ze gaan geen nieuwe leidingen doen vanaf de ketel.

De afvoer van het bad is nu op een bestaand 40mm buis aangesloten ipv normaal 50mm... maar dat was voldoende zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Hier zit ook standaard 40 mm in de beton vloer (dus nog onder de cementdekvloer). Is altijd prima gegaan afgelopen 13 jaar.
De afvoer met sifon onde rhet bad is zon ribbelslang met een 32 mm buisje, net als bij wastafels.

Maar, je hebt fix installatie prijs? Ik betaal de mannen uurtje factuurtje, ben wel scherp op wat ze uitvoeren. 't gaat niet altijd perfect maar op je gemakt de posities checken is geen overbodige luxe heb ik al echt ondervonden en problemen mee voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50
Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:15:
@martinus83 Ok, komt ie.

Dag 1

How it started:

How it ended (net voordat het laatste stukje tegelvloer eruit was):
Dat is een aardige verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weet iemand wat hiervoor de verklaring kan zijn: de afvoer zou niet in het midden moeten komen volgens de fabrikant. De wastafel heeft wel gewoon 1 afvoerputje in het midden. Het meubel heeft in de bovenste lade ook een uitsparing in het midden.

De loodgieter wil dus de afvoer ook gewoon in het midden zetten, helaas nog geen reactie van de fabrikant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BW8aBdDjAWKPKi4n5GfiWVOIRug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGkDFN3v2k0apLnunk4gWp5F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:17:
Weet iemand wat hiervoor de verklaring kan zijn: de afvoer zou niet in het midden moeten komen volgens de fabrikant. De wastafel heeft wel gewoon 1 afvoerputje in het midden. Het meubel heeft in de bovenste lade ook een uitsparing in het midden.

De loodgieter wil dus de afvoer ook gewoon in het midden zetten, helaas nog geen reactie van de fabrikant.

[Afbeelding]
De afvoer niet in het midden is makkelijker aan te sluiten met de ruimtebesparende sifon.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
edsandje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:46:
[...]

De afvoer niet in het midden is makkelijker aan te sluiten met de ruimtebesparende sifon.
Ah ok. Zo ruimtebesparend is de sifon niet die erbij zat... leek alleszins niet op de platte sifons die ik op internet zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ah ja dan snap ik ook waarom die uit het midden moet. Maar de loodgieter zei die gebruik ik nooit wat erbij zit, dat is rommel... 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:39:
[...]

Ah ja dan snap ik ook waarom die uit het midden moet. Maar de loodgieter zei die gebruik ik nooit wat erbij zit, dat is rommel... 🤷
Rommel is een beetje overdreven maar met een Viega bijvoorbeeld kan de afvoer wel in het midden maar kost weer extra terwijl je voor de andere al betaald hebt.
Ik gebruik gewoon wat er bij zit en dat werkt prima, alleen dan wel de afvoer niet in het midden maken.
Maar jouw loodgieter zal het ook niet voor het eerst doen dus als dit zijn keuze is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag niet heel veel te zien. Vooral meten en aftekenen. Bad afvoer gemaakt, inbouwreservoir geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRUGX5-m_UQNR4QGnEgFurscIDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuLiePR2YFGpIJRjo7iQilt2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:47:
Vandaag niet heel veel te zien. Vooral meten en aftekenen. Bad afvoer gemaakt, inbouwreservoir geplaatst.

[Afbeelding]
Bij je ventilatie staat “dicht”…waar gaat je ventilatie naar toe?
3 dagen installatie klinkt niet zo gek vgm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:00:
[...]

Bij je ventilatie staat “dicht”…waar gaat je ventilatie naar toe?
3 dagen installatie klinkt niet zo gek vgm.
Dat is enkel een gat naar buiten. Aan de andere kant van de ruimte zit een ander gat dat is aangesloten op mechanische ventilatie. Dat blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 13:04
edsandje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Mijn aannemer heeft via flexbuizen gewoon sifon's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdzgViXYHEVqATuEhsvE9VRj0Os=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bwUJnappRO3A48or3NAbj9EW.webp?f=user_large

Beetje zoals dit maar dan iets diepere bochten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar goed dat ik alles controleer: loodgieter had de bovenkant wc pot (zonder bril) op 46 cm gezet. Dat vonden wij echt te hoog, dus heb hem nu naar 44cm laten zetten.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste