Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 100 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:49
remzor schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:44:
Ergens snap ik best dat installateurs het lastiger vinden als mensen de eigen spullen kopen (wij deden dat ook overigens). Dat zit hem met name in twee dingen:
  1. In de regel is een kraan een kraan en een inbouwreservoir een inbouwreservoir. Maar als men altijd werkt met de Geberit UP320 bijvoorbeeld en Grohe kranen kan men die waarschijnlijk blind en vliegensvlug installeren. Als iemand dan met een el cheapo reservoir komt of een ander merk toilet/kraan whatever, kan dat iets meer tijd kosten. Details zijn dan toch anders. Soms even de handleiding erbij, andere afstelling, enz.
  2. Het gaat waarschijnlijk erg vaak mis als mensen zelf de spullen kopen. Een knop die niet past op het inbouwreservoir, een verkeerde kraan, een vloerverwarmingsmat die te klein is, niet de juiste douchewand. Ik noem maar wat natuurlijk, maar daar kun je wel tegenaan lopen. Zodat er last minute nog iets anders gekocht moet worden of een creatieve oplossing bedacht moet worden.
Maar goed, dat zo een gigantisch verschil niet mogen verklaren lijkt mij. En bovendien wil iemand toch zelf de badkamer kunnen uitzoeken/samenstellen.
Ik vind het heerlijk dat mensen zelf de spullen kopen, in communiceer over de drain en het inbouwreservoir welke ik graag mee werk en verder vind ik alles prima, als er een probleem is met een douchewand oid dan kunnen ze dat ook .ooit met de winkel regelen en zit ik daar niet tussen.

Ik werk altijd op deze manier en t leid nooit tot problemen. Ik lees wel altijd de bestellijst een keer door voor ze daadwerkelijk bestellen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 18:16
Makrolon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Ik vind het heerlijk dat mensen zelf de spullen kopen, in communiceer over de drain en het inbouwreservoir welke ik graag mee werk en verder vind ik alles prima, als er een probleem is met een douchewand oid dan kunnen ze dat ook .ooit met de winkel regelen en zit ik daar niet tussen.

Ik werk altijd op deze manier en t leid nooit tot problemen. Ik lees wel altijd de bestellijst een keer door voor ze daadwerkelijk bestellen.
Ik zie een match aankomen.
Phusebox bestelt zijn materiaal, jij installeert, topic wordt weer rustig.
Ik zie alleen maar winnaars. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:49
m181087 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:54:
[...]

Ik zie een match aankomen.
Phusebox bestelt zijn materiaal, jij installeert, topic wordt weer rustig.
Ik zie alleen maar winnaars. :+
Ik versta die mensen in limburg niet :+

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:27
Makrolon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:03:
[...]

Ik versta die mensen in limburg niet :+
Dikke toeslag vragen dan *O*

It's time to play the music, it's time to light the lights

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:01

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Rzaan schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:36:
[...]

Ik doe dat.
De aannemer zegt welke lijm, ik kijk waar ik die het gunstigste kan kopen en snel naar de winkel.
Niks mis mee.
Ik ga niet zeggen: "Maar die lijm is goedkoper of volgens mij beter." Ieder zijn vak. Al heb ik wel gemerkt dat aannemers of werkers soms zijn blijven hangen. Ze zijn soms niet eens op de hoogte van nieuwe oplossingen.
Ah, dan snap ik het :)
Ik dacht dat jij ze dat ging vertellen 8)7

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

barry86 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:03:
En de deur draaide naar binnen toe. Dat kozijn heb ik ook omgedraaid.
Mosterd na de maaltijd, maar dit probleem hadden wij dus ook en gekozen voor een vouwdeur.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Makrolon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Onze tegelzetter adviseerde vb ook om een andere drain te bestellen. Hij vond een drain van EasyDrain wat overkill. Een simpelere van Brauer deed hetzelfde werk. Wel blij mee op zich, hij heeft even meegekeken op de offerte en wat tips gegeven. En qua materiaal; dat regelt hij zelf. Plintjes, dorpel, voegmortel op kleur etc.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:15
ViezeVis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:45:
[...]

Onze tegelzetter adviseerde vb ook om een andere drain te bestellen. Hij vond een drain van EasyDrain wat overkill. Een simpelere van Brauer deed hetzelfde werk. Wel blij mee op zich, hij heeft even meegekeken op de offerte en wat tips gegeven. En qua materiaal; dat regelt hij zelf. Plintjes, dorpel, voegmortel op kleur etc.
Denk gewoon dat het niveau hier wat lager ligt. Er is nog geen enkele installateur die heeft gevraagd welke materialen ik ging bestellen, buiten dan de tegels.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:44
ViezeVis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:23:
@remzor @barry86 @Phusebox Ik zou er niet blij van worden als installateur-zijnde dat klanten ook zelf hun lijm en shit gaan halen. Dat zou ik echt graag aan hen over laten. Men ontwikkelt ook een soort voorkeur in materiaal.
Ik heb alleen het sanitair gekocht, deels in samenspraak met. Aangegeven dat ik voor Hotbath wilde gaan, UP320, enz.
Maar over lijm, voegsel, kit enz. ga ik niet. Hooguit de kleur ;)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Denk gewoon dat het niveau hier wat lager ligt. Er is nog geen enkele installateur die heeft gevraagd welke materialen ik ging bestellen, buiten dan de tegels.
Wij hebben ook gevraagd om eens mee te kjiken met onze offerte. Dus niet proactief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
remzor schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Ik heb alleen het sanitair gekocht, deels in samenspraak met. Aangegeven dat ik voor Hotbath wilde gaan, UP320, enz.
Maar over lijm, voegsel, kit enz. ga ik niet. Hooguit de kleur ;)
Dan is dat niet anders dan bij ons idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:15
Phusebox schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:50:
[...]

Heb ik hierboven al genoemd, dat bij deze offertes (toen een, inmiddels twee) bij zitten die op uurloon basis werken. Hun schattingen qua uren kwamen daarbij ook op 14.000-16.000 euro.
Ok. Inschatting op urenbasis is 16k?
Als je btw eraf haalt zit je op een excl. btw tarief van 60 euro pu op 220 uur. Zelfs een amateur die dit nog nooit heeft gedaan doet het sneller. Een badkamer kost 3 weken (120 uur).

Als je die 16k weer minus btw doet en dan /120 uur, rekent hij een uurloon van €110 excl btw. Heb je ‘m gevraagd of hij zich die ochtend heeft gestoten?

8)7 8)7

• Phusebox
t14wo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:53:
[...]

Ok. Inschatting op urenbasis is 16k?
Als je btw eraf haalt zit je op een excl. btw tarief van 60 euro pu op 220 uur. Zelfs een amateur die dit nog nooit heeft gedaan doet het sneller. Een badkamer kost 3 weken (120 uur).

Als je die 16k weer minus btw doet en dan /120 uur, rekent hij een uurloon van €110 excl btw. Heb je ‘m gevraagd of hij zich die ochtend heeft gestoten?

8)7 8)7
Klopt ook, ze zeggen allemaal twee tot max 3 weken. Maar tot nu toe is de laagste offerte dus 14,5k.

60 euro per uur krijg je hier niemand voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 15-02-2024 18:56 ]

• t14wo
Phusebox schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:55:
[...]

Klopt ook, ze zeggen allemaal twee tot max 3 weken. Maar tot nu toe is de laagste offerte dus 14,5k.

60 euro per uur krijg je hier niemand voor.
Maar als het op uur is, en je krijgt een offerte van 15k en hij zegt max 3 weken bezig te zijn, dan vraag jij niet hoe hij aan een uurtarief van ruim 100 euro per uur excl btw komt? Wat is dan z’n antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:19

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:58:
[...]

Maar als het op uur is, en je krijgt een offerte van 15k en hij zegt max 3 weken bezig te zijn, dan vraag jij niet hoe hij aan een uurtarief van ruim 100 euro per uur excl btw komt? Wat is dan z’n antwoord?
Knap dat er nog zoveel energie insteekt.
Ik begin langzaamaan te denken dat we hier met een troll te maken hebben.

• Phusebox
t14wo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:58:
[...]

Heeft het zin daar naar te vragen. Om je een plezier te doen heb ik het eens gevraagd. Maar ze hebben toch allemaal werk zat dus iedereen heeft zoiets van "take it or leave it".

Er zijn blijkbaar genoeg mensen die het betalen, dan maar minder opdrachten maar dezelfde omzet zullen ze wel denken.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@remzor klopt het dat jij in ~2020 je badkamer hebt vervangen en dus nu inmiddels 3 à 4 jaar Hotbath gebruikt? En dus ook wat ervaringen kan delen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4hCJhU06Qp5Bmy5Me6c7IFiFFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTi1kjpjRPYREYdGDN6oUdCJ.jpg?f=fotoalbum_large

En ze geven aan uurprijs van 55 excl BTW
Materiaalkosten 2000 a 3000 euro

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:54
Nou dan is het antwoord toch gewoon. ‘Ok, doei’?

• Phusebox
SquareOne schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:40:
Nou dan is het antwoord toch gewoon. ‘Ok, doei’?
Haha ja. Maar ja dat heb ik dus met elke partij.

• NatalieF
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-05 13:20
Sinds een paar weken lees ik hier mee. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en we laten de badkamer casco opleveren aangezien het bedrijf, die vanuit de bouw de badkamer plaatst, niet de badkamer wil plaatsen zoals wij willen. Ze plaatsen maximale maat 60*60 tegels en niet groter, maken geen betegelde nissen en willen de douchegoot alleen langs de zijkant leggen en dus niet onder de douchekop. Deze 3 dingen bij elkaar was voor ons genoeg redenen om dan de badkamer na oplevering te laten plaatsen.
Helaas is dat ook geen eenvoudige klus. De materialen zijn we uit, toilet UP320 met Geberit acanto, opbouw regendouche van Grohe, Primabad Coast wastafel van 120 met dubbele wasbak en Handgrohe opbouwkranen, een kolomkast en een elektrische handdoek radiator.
Inmiddels meerdere badkamer zaken bezocht, onafhankelijke zaken, geen onderdeel van grote concerns. Overal zelfde materialen gekozen, offertes (materialen incl installatie) waren 34k, 36k en 40k.

Nu dus maar uitwijken naar de spullen zelf kopen en een aannemer zoeken die wil installeren, maar dat is ook niet eenvoudigAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZCIPkBV6Vvs6Pl72Y06Z5nzDnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pkbGOBj9D7KhyXIlXjKVkls.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLVonSydGzfVY8EvUu5WGXQOqK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWtaqtx67FcIedSMgXn9G4rF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8Y9eGyROW9yBd2A5Q1lXffsmSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHajwLqxXVL6lJ8iiIgqbxDc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:52
NatalieF schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:34:
Sinds een paar weken lees ik hier mee. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en we laten de badkamer casco opleveren aangezien het bedrijf, die vanuit de bouw de badkamer plaatst, niet de badkamer wil plaatsen zoals wij willen. Ze plaatsen maximale maat 60*60 tegels en niet groter, maken geen betegelde nissen en willen de douchegoot alleen langs de zijkant leggen en dus niet onder de douchekop. Deze 3 dingen bij elkaar was voor ons genoeg redenen om dan de badkamer na oplevering te laten plaatsen.
Helaas is dat ook geen eenvoudige klus. De materialen zijn we uit, toilet UP320 met Geberit acanto, opbouw regendouche van Grohe, Primabad Coast wastafel van 120 met dubbele wasbak en Handgrohe opbouwkranen, een kolomkast en een elektrische handdoek radiator.
Inmiddels meerdere badkamer zaken bezocht, onafhankelijke zaken, geen onderdeel van grote concerns. Overal zelfde materialen gekozen, offertes (materialen incl installatie) waren 34k, 36k en 40k.

Nu dus maar uitwijken naar de spullen zelf kopen en een aannemer zoeken die wil installeren, maar dat is ook niet eenvoudig[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn dit prijzen voor enkel de badkamer? Wij hebben om bijna dezelfde redenen bij ons nieuwbouwhuis de badkamer en wc casco laten opleveren. Bestellen diverse spullen via een aannemer die we via via kennen en zelf ook nog diverse spullen gekocht. Wij hebben ook een bad en de aannemer doet niet alleen de badkamer + wc maar tegelt ook nog onze spatwand in de keuken. 15k montage offerte en hebben voor ongeveer 11k aan materialen (deels via hem, deels dus zelf gekocht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:39:
[Afbeelding]

En ze geven aan uurprijs van 55 excl BTW
Materiaalkosten 2000 a 3000 euro
Nou die 55 euro is toch een net uurtarief?
Dus nee, ze zijn niet duurder dan op andere plekken. Enige is dat de inschatting qua uren nogal afwijkt van normaal.

Materiaalkosten is geen 3000. 500 euro leidingen en koppelingen. (pers koppelingen zijn erg duur). 200 euro riolering. 250 euro lijm. 500 euro egaline. Ander spul: 500. Dan kom je aan max 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:09:
[...]

Nou die 55 euro is toch een net uurtarief?
Dus nee, ze zijn niet duurder dan op andere plekken. Enige is dat de inschatting qua uren nogal afwijkt van normaal.

Materiaalkosten is geen 3000. 500 euro leidingen en koppelingen. (pers koppelingen zijn erg duur). 200 euro riolering. 250 euro lijm. 500 euro egaline. Ander spul: 500. Dan kom je aan max 2000.
Ja ik schatte zelf ook gisteren eens erg ruim en dan kwam ik op 2000 materiaalkosten. Met 150 uur kom ik dan op 12.000. En dat is voor mij een bedrag dat ik wel wil uitgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:12:
[...]

Ja ik schatte zelf ook gisteren eens erg ruim en dan kwam ik op 2000 materiaalkosten. Met 150 uur kom ik dan op 12.000. En dat is voor mij een bedrag dat ik wel wil uitgeven.
Nou, bel die knakkers op en stel het voor! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:16:
[...]

Nou, bel die knakkers op en stel het voor! d:)b
Haha ja ik ga nu eens wat tactieken proberen.

Bij eentje gewoon geroepen: voor 12k kun je het komen maken. Ik hoor het wel.

Als zij bedragen kunnen roepen kan ik dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:43:
[...]

Haha ja ik ga nu eens wat tactieken proberen.

Bij eentje gewoon geroepen: voor 12k kun je het komen maken. Ik hoor het wel.

Als zij bedshej kunnen roepen kan ik dat ook.
En vergeet niet. Niet alles in 1x betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-05 13:20
PrixV schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 02:25:
[...]

Zijn dit prijzen voor enkel de badkamer? Wij hebben om bijna dezelfde redenen bij ons nieuwbouwhuis de badkamer en wc casco laten opleveren. Bestellen diverse spullen via een aannemer die we via via kennen en zelf ook nog diverse spullen gekocht. Wij hebben ook een bad en de aannemer doet niet alleen de badkamer + wc maar tegelt ook nog onze spatwand in de keuken. 15k montage offerte en hebben voor ongeveer 11k aan materialen (deels via hem, deels dus zelf gekocht).
Ja die 36-40k is alleen badkamer, vind ik echt te gortig! We kunnen de materialen bestellen bij een bouwgroothandel, dan zijn de kosten voor materialen incl tegels €13k. Dus hoop nu een badkamer installateur te vinden voor max 15k. Maar de offertes liggen tot nu toe rond de €20-25k. Voor 3 weken werk beste een hoop geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
NatalieF schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:45:
[...]

Ja die 36-40k is alleen badkamer, vind ik echt te gortig! We kunnen de materialen bestellen bij een bouwgroothandel, dan zijn de kosten voor materialen incl tegels €13k. Dus hoop nu een badkamer installateur te vinden voor max 15k. Maar de offertes liggen tot nu toe rond de €20-25k. Voor 3 weken werk beste een hoop geld!
Join the club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:56
Schrikbarende prijzen inderaad. Ik heb nu voor 10,5 k aan materiaal. Hoop toch wel voor totaal 15k klaar te zijn. Puur hoop, nergens op gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:55:
Schrikbarende prijzen inderaad. Ik heb nu voor 10,5 k aan materiaal. Hoop toch wel voor totaal 15k klaar te zijn. Puur hoop, nergens op gebaseerd
25,5k in totaal bedoel je dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 08:41
Ik vind de bedragen ook flink maar het ligt een beetje aan de situatie.
Zelf doe ik ook badkamers met mijn installatiebedrijf en de kosten voor de arbeid + materiaal liggen tussen de 10-15k.
10K is dan echt een standaard badkamer 2x2 waarbij alles ongeveer op dezelfde plek blijft en geen spannende tegels en geen verlaagd plafond.
15K badkamer 3x2 met wat meer leidingwerk, verlaagd plafond en vloerverwarming.

Ik doe in de eerste week het slopen, leidingwerk en verdere opbouw.
2de week samen met de tegelzetter tegelen.
Week daarna voegen, kitten, eventueel plafond schilderen en afmonteren.
Reken voor een kleine badkamer dan 100 uur voor mijzelf en voor de tegelzetter 40 uur.
Uurtarief 50 exc.
Omdat ik zelf veel uren maak en de tegelzetter help houd ik er een mooie gezonde marge aan over.

Maar als je alleen maar onderaannemers hebt lopen wordt het een andere verhaal.
In onderaanneming liggen de tarieven momenteel op 40-45 exc per uur.
Dan moet je zeker 60 exc. rekenen en dan kom je dus voor een grote badkamer met materiaal max aan de 15k.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:55:
[...]

25,5k in totaal bedoel je dan?
Nee, 15k in totaal. Sleuven, frezen, tegelen besteed ik uit. Dan komt er nog wat leiding materiaal bij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
Ik denk dat we die offerte van 14,5k maar gaan accepteren. Hebben er nog 14 van gemaakt. Die hebben ook al begin mei tijd. Goedkoper gaat het toch niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 18:16
-Junkiexp- schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:57:
Ik doe in de eerste week het slopen, leidingwerk en verdere opbouw.
2de week samen met de tegelzetter tegelen.
Week daarna voegen, kitten, eventueel plafond schilderen en afmonteren.
Reken voor een kleine badkamer dan 100 uur voor mijzelf en voor de tegelzetter 40 uur.
Uurtarief 50 exc.
Dank voor het eerlijke verhaal.
Samen dus 140 uren, wat klinkt als veel als ik dat afzet tegen het aantal uren dat mijn badkamerboer aan het werk was. Hoeveel uren daarvan is voor slopen?

Ik heb zelf onlangs een 2,5 x 3m badkamer en een 1 x 1m toiletruimte laten verbouwen, inclusief leidingen verleggen en wat kleine opbouw zaken. Slopen heb ik zelf gedaan. 1 tegelde en de ander deed opbouw, leidingwerk en montage.
Ik heb bijgehouden hoeveel uren zij bij mij thuis aan het werk waren (ik kan dus niet zien of ze daarnaast nog uren maakten) maar kwam voor de verbouwing op 100 uren uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-03 22:44
Hier afgelopen september badkamer (3.5 bij 2) en 2 separate toiletten laten verbouwen door Brugman. In eerst instantie zouden we alleen de badkamer doen, die kwam uit op 20K incl materiaal en arbeid. Niet duurste materialen maar zeker ook niet het goedkoopste (Vasco design elec radiator, Thebalux wasmeubel van 140cm, Thebalux hangkast, schuifdouchewand 8mm glas van HSK, grote tegels van Porcelanosa en Casalgrande, Ytong muurtje, easy drain etc. Toen ook maar besloten om 2 separate toiletten mee te nemen. Zelfde tegels, Thebalux wasmeubeltjes, hangtoilet van GSI etc. Alles in 2 weken klaar voor 30K incl materiaal en arbeid. Zelf niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Ervaring hier is dat een badkamer in 2019 is gezet met 2 man in 2,5 dag.
Moet wel zeggen dat alles er uit was, en leiding werk afgetekend. Container en badkamer spullen zelf geregeld, Afmontage ook zelf gedaan.

Totaal kwijt aan totaal installatie:

Gerberit inbouw up320 149 euro
PVC mateiaal 115 euro
Henco materiaal 325 euro
Werk 900 euro
Totaal 1801 euor incl btw

Sleuf werk 1200 euro
Tegelzetter werk + lijm etc 900 euro

Tot ca 4000 euro voor complete badkamer

Arbeid tarief is wel fors toegenomen anno '24. Die 25 euro per uur vind je zeker niet meer voor een installateur.
Phusebox schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:47:
Ik denk dat we die offerte van 14,5k maar gaan accepteren. Hebben er nog 14 van gemaakt. Die hebben ook al begin mei tijd. Goedkoper gaat het toch niet worden.
Dit gaat er bij mij dus echt niet in, misschien ligt het aan mij maar voor 12000 euro arbeid ? ...

[ Voor 34% gewijzigd door martinus83 op 16-02-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 16:42

EektheMan

DPC

Is het aantal vierkante meters niet een belangrijke factor in de prijs? Misschien ook de vorm van de badkamer (vierkant of niet)?

Daar kan bij @Phusebox en @martinus83 toch een verschil vandaan komen?

[ Voor 23% gewijzigd door EektheMan op 16-02-2024 16:05 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:52
NatalieF schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:45:
[...]

Bizar veel geld inderdaad. Wij hebben 15k voor dus badkamer, wc beneden, 2 stroompunten woonkamer + spatwand keuken. Dus dan moet dat toch voor jullie ook wel lukken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 16:05
Phusebox schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:47:
55euro per uur is netjes.
Door elke dag met hun de planning door te spreken en zelf dagelijks 2 uurtjes mee helpen door materiaal op te halen af te voeren en dom werk te doen houd je controle.
Per dag zie je zelf of er hard gewerkt is, tegenvallers zijn geweest of dat ze rustig aan doen. Op dat laatste kan je sturen maar gebeurt niet snel door je aanwezigheid.

Succes en in Mei de bevindingen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-05 14:35
Voor ons nieuwe huis zijn wij weer op zoek naar een nieuwe toiletpot, maar na wat slechte ervaringen (strepen, slecht doorspoelen, spetteren) met goedkope rimless / spoelrandloos toiletpotten van de Gamma wil ik mij toch wat meer verdiepen. Ik lees met name goede ervaringen met Villeroy & Boch Subway 2.0, ICon en hier en daar wat Duravit. Maar zijn er ook nog goede ervaringen met andere rimfree wc's? De Subway 2.0 is tegenwoordig, inclusief bril, ook aardig aan de prijs..

[ Voor 4% gewijzigd door emot op 17-02-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
emot schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:40:
Voor ons nieuwe huis zijn wij weer op zoek naar een nieuwe toiletpot, maar na wat slechte ervaringen (strepen, slecht doorspoelen, spetteren) met goedkope rimless / spoelrandloos toiletpotten van de Gamma wil ik mij toch wat meer verdiepen. Ik lees met name goede ervaringen met Villeroy & Boch Subway 2.0, ICon en hier en daar wat Duravit. Maar zijn er ook nog goede ervaringen met andere rimfree wc's? De Subway 2.0 is tegenwoordig, inclusief bril, ook aardig aan de prijs..
Mij werd de V&B Avento aangeraden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:55
Ik ben voor het tegelzetten van 2 badkamers, incl storten cementdekvloeren, 1 toilet en tegels in de keuken plaatsen zo een 11k kwijt.
Dit is uiteraard incl waterdicht maken van de douche, voegen, kitten en alle buiten hoeken in verstek.

Installatie doen we zelf.

Tegels zijn wel speciale tegels, zijn cement gebonden tegels van 2cm dik, dus dat kan niet met de hand gesneden worden maar alles moet gezaagd worden.

Vond het wel een redelijk nette prijs voor regio randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Nog 2 maanden en dan wordt hier onze badkamer gemonteerd. Is het gebruikelijk dat voor die tijd de tegelzetter/installateur nog even samenvatten hoe hoog de lichtknopjes komen, hoe hoog het toilet en meubel moeten komen, waar de kraan moet komen etc? Of zijn dat doorgaans standaardhoogten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

ViezeVis schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:17:
Nog 2 maanden en dan wordt hier onze badkamer gemonteerd. Is het gebruikelijk dat voor die tijd de tegelzetter/installateur nog even samenvatten hoe hoog de lichtknopjes komen, hoe hoog het toilet en meubel moeten komen, waar de kraan moet komen etc? Of zijn dat doorgaans standaardhoogten?
Of het gebruikelijk is weet ik niet, maar je kunt dit prima zelf aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:44
ViezeVis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:47:
@remzor klopt het dat jij in ~2020 je badkamer hebt vervangen en dus nu inmiddels 3 à 4 jaar Hotbath gebruikt? En dus ook wat ervaringen kan delen? :)
Klopt. Ik heb alles in het zwart (2x Cobber voor de wastafel, 1x doucheset en 1x badkraan). Alles werkt prima en ziet er netjes en strak uit. Alleen de lak van de douchetermostaat is bij een knop een keer een soort van los gelaten/gaan bladderen en er zit een witte vlek in. Die bevindt zich in het midden achter de stang. Die zie je niet als het nat wordt maar alleen als het opdroogt, zijn ook niet echt weg te poetsen (al heb ik niks agressiefs geprobeerd, we storen ons er verder niet aan). Ik weet voor 99% zeker dat dit komt door een hoopje bouwstof (van boren) die daar weken af heeft gelegen alvorens deze werd schoon gemaakt en in gebruik werd genomen. De knop werd trouwens keurig door Hotbath opgestuurd toen ik er melding van had gemaakt. Verder dus geen problemen. Wij hebben overigens een waterontharder en dus geen kalk.

De installatie van de gehele badkamer ging zeg maar met veel horten en stoten, tot een rechtszaak aan toe. Samengevat: na een jaar voor de rechter geweest en de badkamer is bij ons 2x gedaan doordat de eerste keer dus slecht was uitgevoerd door een louche aannemer. De rechter maakte gehakt van de aannemer en na twee uur gezeten te hebben uiteindelijk toch geschikt. Had die lul veel eerder moeten doen destijds..

[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 17-02-2024 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
Phusebox schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Paar steekproeven leert dat sanitairwinkel eigenlijk met nagenoeg alles wel het goedkoopste is.
Een beetje rondkijken kan sowieso geen kwaad, ook over de landsgrens. Deze hippe terrazzo tegel kom je veel tegen in dergelijke winkels, maar is bij onze oosterburen voor 50% van het geld te krijgen... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Bobmeister schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:31:
[...]

Een beetje rondkijken kan sowieso geen kwaad, ook over de landsgrens. Deze hippe terrazzo tegel kom je veel tegen in dergelijke winkels, maar is bij onze oosterburen voor 50% van het geld te krijgen... 8)7
Uiteindelijk was sanidump nog iets goedkoper.

Al het sanitair hebben we nu voor 10,5k. Tegels 1,5k.

Installatie zal wel op 14,5k uitkomen en dan nog accessoires etc.

Dus 27,5k totaal waarschijnlijk. Maar niet meer teveel bij nadenken. Dat zijn bijna twee keukens 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:39:
[...]

Uiteindelijk was sanidump nog iets goedkoper.

Al het sanitair hebben we nu voor 10,5k. Tegels 1,5k.

Installatie zal wel op 14,5k uitkomen en dan nog accessoires etc.

Dus 27,5k totaal waarschijnlijk. Maar niet meer teveel bij nadenken. Dat zijn bijna twee keukens 🤔
Open deur, maar heb je de prijzen van Sanidump op een offerte laten zetten incl. typenummers? Dan kan je het nog rustig zelf controleren én ook nog eens prijsmatchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:29:
[...]

Open deur, maar heb je de prijzen van Sanidump op een offerte laten zetten incl. typenummers? Dan kan je het nog rustig zelf controleren én ook nog eens prijsmatchen.
Ik heb zelf de typenummers in een lijst naar sanidump gestuurd. Heb offertes 1 op 1 vergeleken met exact dezelfde producten. Enige dat ze niet goedkoop konden leveren was het toilet. Dat bestel ik elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Bobmeister schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:31:
[...]

Bizar. Die Baldocer hadden we, maar hebben nu de vtwonen ik de lijst. Kun je die ook vinden ? O-)

https://www.sanitairwinke...0-porcellanato-light-grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:55
Je kan ook eens op de volgende website kijken;
https://tile.expert/nl/tile/baldocer/hannover

Daar bieden ze meerdere Spaanse en Italiaanse merken aan en een stuk goedkoper dan in NL, waaronder Baldocer.

Zelf alleen ooit samples opgevraagd en deze kwamen netjes aan, maar geen verdere ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
Bamiblik schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:17:
Je kan ook eens op de volgende website kijken;
https://tile.expert/nl/tile/baldocer/hannover

Daar bieden ze meerdere Spaanse en Italiaanse merken aan en een stuk goedkoper dan in NL, waaronder Baldocer.

Zelf alleen ooit samples opgevraagd en deze kwamen netjes aan, maar geen verdere ervaringen ermee.
32€/m2

https://www.casa39.de/mirage-norr-2-0-vit-60x60-cm-tx06.html

Tile.expert ziet er ook handig uit, die heb ik opgeslagen. Ze rekenen wel hoge verzendkosten (als je weinig m2 nodig hebt) waardoor je netto nog steeds 50€/m2 betaalt: €300 euro verzendkosten voor 15m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:57
Ik had 100m2 tegels nodig en in Italië offerte opgevraagd. De verzendkosten maakte dat ik het uiteindelijk in Nederland met wat praten toch voordeliger heb kunnen kopen (Tegelstudio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Goed gevonden!
Prijs toch ook al 50/m2. Met korting op totaal offerte is sanitairwinkel met die tegel nog 4,70/m2 duurder wat ik prima vind :-)

Daar hebben ze nu overigens tegel actie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYRXVnGxzXzUrk1QZyjroZgrYsw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oIMwvT0QbZwZdslPOcZ67XIQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:00:
[...]

Goed gevonden!
Prijs toch ook al 50/m2. Met korting op totaal offerte is sanitairwinkel met die tegel nog 4,70/m2 duurder wat ik prima vind :-)

Daar hebben ze nu overigens tegel actie.
[Afbeelding]
In Italië:
https://www.trendfliesen.com/TX06-mirage

Maar zal pas zin hebben waarschijnlijk als je veel nodig hebt vanwege verzendkosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben aan het berekenen hoeveel tegels ik moet bestellen.

Neig er naar om oppervlakte naar boven af te ronden en 15% snijverlies te nemen. Dit vanwege het redelijk kleine oppervlakte en de tegels van 60x120.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:11:

Neig er naar om oppervlakte naar boven af te ronden en 15% snijverlies te nemen. Dit vanwege het redelijk kleine oppervlakte en de tegels van 60x120.

Wat zouden jullie doen?
Dit adviseert normaal de tegelzaak. 15% is prima.

/Edit
@t14wo heeft een betere aanvulling. Ik heb mij verkeken op de tegelmaat.

[ Voor 9% gewijzigd door ViezeVis op 19-02-2024 11:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t14wo

Wat zouden jullie doen?
Nee, bij zulke grote tegels moet je een tegelplan maken en de daadwerkelijke tegels tellen. NIET afronden met percentages.

Dus een tegelplan maken, dan tellen en er 4 tegels bij op doen. 1 tegel kan kapot gaan bij de eerste keer snijden. De tegelzetter moet vaak even 'wennen' aan de eigenschappen. Dan nog 2 tegels om fouten in snijden/boren op te vangen en dan hou je 1 tegel over die je in de kruipruimte/zolder/schuur legt voor als er een kapot gaat of je een lek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Nee, bij zulke grote tegels moet je een tegelplan maken en de daadwerkelijke tegels tellen. NIET afronden met percentages.

Dus een tegelplan maken, dan tellen en er 4 tegels bij op doen. 1 tegel kan kapot gaan bij de eerste keer snijden. De tegelzetter moet vaak even 'wennen' aan de eigenschappen. Dan nog 2 tegels om fouten in snijden/boren op te vangen en dan hou je 1 tegel over die je in de kruipruimte/zolder/schuur legt voor als er een kapot gaat of je een lek hebt.
Ok, dat moet ik dan met de installateur bespreken neem ik aan. Want ik kan zelf wel wat bedenken maar hij heeft wellicht andere ideeën. Zoals vanuit welke hoek te beginnen.

En tegels tellen, stel ik heb ergens een strook van 20cm breed en 240cm hoog. Haal ik die dan uit 1 tegel van 60x120? Of tel ik 2 tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:43:
[...]

Ok, dat moet ik dan met de installateur bespreken neem ik aan. Want ik kan zelf wel wat bedenken maar hij heeft wellicht andere ideeën. Zoals vanuit welke hoek te beginnen.

En tegels tellen, stel ik heb ergens een strook van 20cm breed en 240cm hoog. Haal ik die dan uit 1 tegel van 60x120? Of tel ik 2 tegels?
Nee dat moet jij bedenken. :) Het is jouw badkamer.

Een tegelzetter zal nooit vanuit een hoek beginnen (met een hlee tegel). Tegelen doe je meestal zo symmetrisch mogelijk. Meestal probeer je dus een volledige tegel in het midden te leggen en dan kijken hoe je links en rechts uitkomt. En dan een beetje schuiven.

Wat werkt is om in Sketchup je ruimte uit te zetten en dan een raster eroverheen te leggen die je dan kan schuiven tot het naar wens is.

In je voorbeeld pak je daarvoor 1 tegel. Dat kan makkelijk. 2 stukken van 30cm kan ook nog. het is niet bij tegelen dat 1 snijkant mooier is dan de andere.

[ Voor 8% gewijzigd door t14wo op 18-02-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:46:
[...]

Een tegelzetter zal nooit vanuit een hoek beginnen (met een hlee tegel). Tegelen doe je meestal zo symmetrisch mogelijk. Meestal probeer je dus een volledige tegel in het midden te leggen en dan kijken hoe je links en rechts uitkomt. En dan een beetje schuiven.

Wat werkt is om in Sketchup je ruimte uit te zetten en dan een raster eroverheen te leggen die je dan kan schuiven tot het naar wens is.
Hmm ok, zo zie je maar weer. Ik zou in een hoek beginnen, omdat het kleine stukje dat overblijft dan achter de kast valt.

Ga denk ik gewoon even in 2D de muren en vloer tekenen en dan daarop een verdeling maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-05 19:21

Wat zouden jullie doen?
60x120? Je weet dat dit ook de prijs van de badkamer opdrijft en niet iedereen hier graag mee werkt. ( wellicht een factor in je moeizame zoektocht) Het was 5 m2? Teken de tegels uit en kijk of dit mooi uitkomt.. je uiteindelijk niet die grote tegels in kleine stukken op de muur krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:17:
[...]

60x120? Je weet dat dit ook de prijs van de badkamer opdrijft en niet iedereen hier graag mee werkt. ( wellicht een factor in je moeizame zoektocht) Het was 5 m2? Teken de tegels uit en kijk of dit mooi uitkomt.. je uiteindelijk niet die grote tegels in kleine stukken op de muur krijgt ;)
Het blijven toch stappen van 60? Alleen nu minder voegen ertussen. Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:24:
[...]

Het blijven toch stappen van 60? Alleen nu minder voegen ertussen. Of zie ik het verkeerd?
Je gaat ze “andersom” plaatsen? Dus 2x 120 hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Bamiblik schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:07:

Vond het wel een redelijk nette prijs voor regio randstad.
Dan raad ik je wel aan bami uit blik te blijven eten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:38:
[...]

Je gaat ze “andersom” plaatsen? Dus 2x 120 hoog?
Nee 60 hoog en 120 breed.

Maar bijvoorbeeld de korte muur is 211 x 240 hoog.

Of ik die 211 nu door 120 deel (2 tegels) of door 60 (4 tegels) maakt niet veel uit? Zal het even uittekenen.

Vloer oppervlakte (met daarop het sanitair uitgestippeld).

120x60 vs 60x60

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKddGdqqtTXISIBa_iDdnlks87M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWc1AKg6caCHDNENU0ihh3aQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqgnPFyTq9n_3ma07Yc_0zKLrlc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SjN0lpDRywMheegffVQBSZ58.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8zaOYGR0drR1p7W33QDDrodwq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zU54mxUv6oWKfGUHJjyYMyJH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:46:
[...]

Een tegelzetter zal nooit vanuit een hoek beginnen (met een hlee tegel).
Dat is iets té stellig. Elke ruimte is weer anders en je kijkt ook naar waar je blik het meeste valt.
Hier in de badkamer in de hoek begonnen en dan bij de andere hoek een stuk van de laatste tegel afgehaald.
Reden: De1ste tegel zie je volledig; de laatste tegel valt deels achter het bad dat daar staat, en het plafond loopt daar schuin.
Tegels 120x120. Dus die wil je ook zo min mogelijk snijden, want als er eentje naar de klote gaat, ben je meteen 1.44 m² kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DadZ69jKHZxS99TuHnBOxWPqG-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XZRa1qFVvR6aOce1DSr1kN7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVmgKbY9optGqZi4D7uFMJCdMao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB3LWzaNgRNYoxMeQ86zHTf4.jpg?f=fotoalbum_large

In het toilet tegels van 120x60. Muur is ± 135 breed. Wederom een hele tegel in de hoek, en een strook van 20. Reden is dat je de voeg dan niet midden over de muur hebt, maar je bij binnenkomst meteen een hele tegel ziet. De strook van 20 zit deels achter de pot. Bovendien is het makkelijker om de vloertegels 60x60 op die manier te laten aansluiten en heb je ook hier wederom hele tegels in het zicht.
Hier kon dat ook, omdat de aansluitende wand (aan de zijde van de 15 cm) een totaal andere tegel heeft. Zowel in kleur als structuur. Was dit dezelfde zwartmatte tegel geweest dan had ik misschien wel de voeg in het midden van de muur van 140 gelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kdjRjmuFpQ2PuQ98t_kCy17--I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndjkHBAzFnIBXAJz0NfT0Xde.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87TZHvgvbRI7r8P4XvQq_7ZRJQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySNWZtueqq3ZuMbTxYPwTCos.jpg?f=fotoalbum_large

Dus je moet altijd per ruimte kijken.
Ook kijken naar wat je oog in 1 blik kan vangen. Als je aan de andere kant van de ruimte iets anders doet, dan is dat normaliter niet goed, want het doorbreekt bijvoorbeeld de symmetrie. Maar als je beide zaken niet gelijktijdig kunt zien, wat geeft dat dan? Je moet er wel naar streven, maar soms komt het beter uit het niet te doen.
En inderdaad een goed tegelplan maken, vooral met grote tegels.

[ Voor 46% gewijzigd door Rzaan op 18-02-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Nee 60 hoog en 120 breed.

Maar bijvoorbeeld de korte muur is 211 x 240 hoog.

Of ik die 211 nu door 120 deel (2 tegels) of door 60 (4 tegels) maakt niet veel uit? Zal het even uittekenen.

Vloer oppervlakte (met daarop het sanitair uitgestippeld).

120x60 vs 60x60

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik het goed inschat, lange muur <= 240, komt het mooi uit…. Stel je muur is pakweg 250…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Als ik het goed inschat, lange muur <= 240, komt het mooi uit…. Stel je muur is pakweg 250…
De lange muur is 252 cm bij ons.

Bij 60 cm tegels hou ik 12 cm over, maar bij 120 cm tegels toch ook?
Kan het me heel lastig voorstellen moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

vanderwolf schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:57:
Ik had 100m2 tegels nodig en in Italië offerte opgevraagd. De verzendkosten maakte dat ik het uiteindelijk in Nederland met wat praten toch voordeliger heb kunnen kopen (Tegelstudio).
Het is niet gauw dat je voordeliger uit bent door het uit het buitenland te halen. Zelf heb ik het ook onderzocht, op allerhande verschillende manieren. Niet gelukt.
Behalve met tegels uit Polen. Daar maken ze ook hele mooie tegels (die in Nederland € 110/m² kosten en daar de helft). Maar transport uit Polen is veel goedkoper omdat er elke week tientallen busjes heen en weer rijden.

Italië heb ik wel aan gedacht om ze dan zelf te gaan halen. Leuk lang weekend van maken en met een busje met tegels terugkeren. Dan had ik een mooie gratis citytrip gehad en nog steeds € 100 op de tegels bespaard. Maar ik had op dit moment de tijd niet, en bovendien traceerde ik de Poolse tegels. Die vonden wij mooier, en kosten in the end minder geld dan alles uit Italie of Spanje.
In Nederland gewoon veel rondbellen. Als er net een vrachtwagen uit Spanje of Italie komt en jouw partijtje kan er nog net bij, ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:12:
[...]

De lange muur is 252 cm bij ons.

Bij 60 cm tegels hou ik 12 cm over, maar bij 120 cm tegels toch ook?
Kan het me heel lastig voorstellen moet ik eerlijk zeggen.
Ja, maar een strook van 12x 60 ziet er anders uit dan 12x30 bijv. Als ik het goed inschat gaat het alleen om de “houtlook” tegels? De ander wand is met de vloer mee 60x60? Dan kan je zoals hier net genoemd dat strookje mooi achter de kast laten lopen. Hebben jullie overigens zulke grote wanden met die tegel incl. Voeg gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:23:
[...]

Ja, maar een strook van 12x 60 ziet er anders uit dan 12x30 bijv. Als ik het goed inschat gaat het alleen om de “houtlook” tegels? De ander wand is met de vloer mee 60x60? Dan kan je zoals hier net genoemd dat strookje mooi achter de kast laten lopen. Hebben jullie overigens zulke grote wanden met die tegel incl. Voeg gezien?
Nee de houtlook is 40x120. De andere vloer- en wandtegels zijn 120x60.

Nee grote wanden niet. Enkel een voorbeeld van 4 tegels boven elkaar.

Ik zit inderdaad met een strookje van 12 cm overal. Krijg het anders niet weggepuzzeld...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtBZYF-7u7lpZnUWTW8UcrLB0ug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MCthAEjBZ9nOwAyD5bMAEms7.png?f=fotoalbum_large

Als ik het anders doe komt het weer niet uit met de spiegel en meubel (voeg op de rand of net niet van de spiegel en het meubel) of niet met het band (voegen net naast een van de randen van het bad). Etc etc.

Heb de voegen nu extra opvallend gemaakt, we hadden al kleuren uitgekozen die bijna gelijk waren aan de tegels. Dus ze gaan wel minder opvallen dan dit (hopelijk).

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83

Wat zouden jullie doen?
Tegelplan maken. Moet je eigelijk vanaf 60x60 al doen. In doe dat in autocad. Op 66 tegels heb ik dan 1 tegel over en neem er dan nog 3 (1 doos) extra.

Let ook op de doorloop van vloervoegen naar de wanden.

[ Voor 5% gewijzigd door martinus83 op 18-02-2024 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 16:05
Wat ook helpt is soms niet te veel drama maken om de perfectie. De hoek die je het minste snel ziet is de afwerkhoek met imperfecties, en dan nog valt niemand dat op, wat je als bouwer wel ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20
Wij zijn voorzichtig ook aan het kijken naar het opfrissen van onze badkamer en losstaande toiletten. Alleen is het alleen de tegels waar het ons om gaat. De indeling is prima zoals die is. De douche en mengkraan werkt prima, en het badmeubel heb ik vorig jaar zelf al vervangen toen we in het huis kwamen wonen. Alleen even nieuwe toiletpotjes zou wel fris zijn, maar die hang ik zelf zonder moeite op.

Het gaat om een badkamer van 3x4 m (12m2 dus) en nog 2 (best wel grote) toiletten van 2m2 per stuk, en het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2g7w2DNt7cK9n2v8IT1JfI4TR3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuECPWtCmtjlWimkIkwda6Ut.jpg?f=fotoalbum_large

Is het "raar" om alleen de tegels te vervangen? Aangezien ik hier in dit topic de hele tijd complete verbouwingen van 20 a 30 duizend euro zie staan.
Ik ben zelf erg handig en zou het volledig zelf kunnen als ik de tijd had, maar aangezien ik die niet heb kan ik wellicht het sloopwerk zelf doen, en dan alleen de tegels laten plaatsen door een tegelzetter. Dit hoeft dan toch geen tienduizenden euro's te kosen?

Of zouden jullie ondanks alles toch ook allemaal nieuw sanitair willen ondanks dat het bestaande goed genoeg is?

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:36:
[...]

Nee de houtlook is 40x120. De andere vloer- en wandtegels zijn 120x60.

Nee grote wanden niet. Enkel een voorbeeld van 4 tegels boven elkaar.

Ik zit inderdaad met een strookje van 12 cm overal. Krijg het anders niet weggepuzzeld...

[Afbeelding]

Als ik het anders doe komt het weer niet uit met de spiegel en meubel (voeg op de rand of net niet van de spiegel en het meubel) of niet met het band (voegen net naast een van de randen van het bad). Etc etc.

Heb de voegen nu extra opvallend gemaakt, we hadden al kleuren uitgekozen die bijna gelijk waren aan de tegels. Dus ze gaan wel minder opvallen dan dit (hopelijk).
Ik lees terug dat je gekozen hebt voor de larchwood tegel, trendy, mooi ( ook nog over 15 jaar?)maar vind je het niet too much? 60-30-10 interieur regel?
En een praktische vraag. Hoe wordt bijv de opbouwkraan bij de douche mooi afgewerkt? Afgekit om te voorkomen dat water blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:33:
[...]

Ik lees terug dat je gekozen hebt voor de larchwood tegel, trendy, mooi ( ook nog over 15 jaar?)maar vind je het niet too much? 60-30-10 interieur regel?
En een praktische vraag. Hoe wordt bijv de opbouwkraan bij de douche mooi afgewerkt? Afgekit om te voorkomen dat water blijft staan?
Nee het is een andere tegel geworden maar wel vergelijkbaar.

Welke 60-30-10 regel?

Praktische vraag, geen idee. Ik ga er vanuit dat het gekit wordt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinus83 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:13:
[...]

Tegelplan maken. Moet je eigelijk vanaf 60x60 al doen. In doe dat in autocad. Op 66 tegels heb ik dan 1 tegel over en neem er dan nog 3 (1 doos) extra.

Let ook op de doorloop van vloervoegen naar de wanden.
Ik ben al 4 uur aan het puzzelen maar kom er gewoon niet uit. Niks past, niks is mooi, en overal heb ik wel rare hoekjes.

Doorloop van voegen is ook een uitdaging an sich. De meeste installateurs beginnen daar niet eens aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2024 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:54
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:43:
[...]

Ik ben al 4 uur aan het puzzelen maar kom er gewoon niet uit. Niks past, niks is mooi, en overal heb ik wel rare hoekjes.

Doorloop van voegen is ook een uitdaging an sich. De meeste installateurs beginnen daar niet eens aan.
Ik zou de vloertegels en wandtegels niet gelijk laten lopen met de voeg.

60x60 van de ene tegels is niet perse gelijk aan een 60x60 van een andere tegel. Je kunt van beter op de vloer met een halve tegel beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:41:
[...]

Nee het is een andere tegel geworden maar wel vergelijkbaar.

Welke 60-30-10 regel?

Praktische vraag, geen idee. Ik ga er vanuit dat het gekit wordt ja.
Verhoudingen tussen kleur/ materiaal om een harmonisch geheel te krijgen. Online info over te vinden, helaas niet zoveel om toe te passen in een badkamer. Heb je de “kunst” afgekeken, dus showrooms, internet afgestruind en geanalyseerd wanneer en waarom je iets wel of niet mooi vindt en dan lettend op kleur, tegel formaten en dan van toepassing op jouw formaat badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
SquareOne schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:49:
[...]

60x60 van de ene tegels is niet perse gelijk aan een 60x60 van een andere tegel. Je kunt van beter op de vloer met een halve tegel beginnen.
Gelijk=ongelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SquareOne schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:49:
[...]

De vloertegels en wandtegels zijn hetzelfde, alleen is vloer mat en wand half gepolijst.

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer wat ik nu wel en niet moet doen met die tegels.

Dit is wat ik nu had... maar ja dat gaat niet uit zien dan waarschijnlijk. Niet gedacht dat ik hier een hele zondag mee bezig zou zijn en nog niks hebben. Twijfel nu weer aan alles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHY8nTaGytu-G9AcwDojE4AyO-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pHz6WiPEtk8jhvPD7I7ciwH6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ConQuestador schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:25:
Is het "raar" om alleen de tegels te vervangen? Aangezien ik hier in dit topic de hele tijd complete verbouwingen van 20 a 30 duizend euro zie staan.
Ik ben zelf erg handig en zou het volledig zelf kunnen als ik de tijd had, maar aangezien ik die niet heb kan ik wellicht het sloopwerk zelf doen, en dan alleen de tegels laten plaatsen door een tegelzetter. Dit hoeft dan toch geen tienduizenden euro's te kosen?

Of zouden jullie ondanks alles toch ook allemaal nieuw sanitair willen ondanks dat het bestaande goed genoeg is?
Denk dat je vooral even in je portemonnee moet kijken.
Als ik de foto's bekijk, zie ik een nog prima badkamer. Ook de tegels. Maar als het je niet bevalt, dan is dat zo.
Daarom denk ik dat er voor mij 2 opties zouden zijn als dit in mijn huis zou zitten.
A. Alles laten zoals het is de komende 5 jaar. Prima spullen, niks mis mee. Daar kan ik nog wel effe tegenaan kijken. En ondertussen sparen en inspiratie opdoen.
B. Alles eruit. Dus tegels en vooral die in mijn ogen lelijke wastafels.

Alleen de tegels vervangen zou ik nooit doen. Straks wil je nieuwe wastafels en dan past het allemaal niet en moet je gaan breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:59:
[...]

De vloertegels en wandtegels zijn hetzelfde, alleen is vloer mat en wand half gepolijst.

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer wat ik nu wel en niet moet doen met die tegels.

Dit is wat ik nu had... maar ja dat gaat niet uit zien dan waarschijnlijk. Niet gedacht dat ik hier een hele zondag mee bezig zou zijn en nog niks hebben. Twijfel nu weer aan alles.

[Afbeelding]
Ik heb begrepen dat het vaak zo gelijkmatig mogelijk verdeeld wordt. Dus een wand van pakweg 250 zou dan 35-60-60-60-35 kunnen worden. Daarom de vraag, is 120 de mooiste maat? ( op jou niet van toepassing, maar begreep dat ze bij de douche ook kijken naar punt waar afschot begint, plaatsing douchewand :? ) tegels van verschillende leveranciers, maar ook dezelfde kunnen qua maat verschillen, vandaar gelijk=ongelijk.
En over harmonie..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXrvz_qx19ZyeYiCG3t21xyjbuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lXLtTxmSYzGXJEtLUrE5p7Xx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lwo-P74fOKwU1fGGEJLydOoLyjk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ogh93JgwPilobZElRLSeGADm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0t3NgQpNFYcLRtBWpBKDQn5GLs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BbVGUVY14sVMBaqX9PolYcaN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zo'n design badkamer gaat het toch nooit worden. De ruimte en het geld niet voor.
Het tweede plaatje een beetje wat we ook doen, houtlook op korte wand en lange wand. Alleen niet bij het bad omdat dit problemen gaf met de plaatsing van het bad.

Het idee van de grote tegels met voegen in dezelfde kleur is rust. Dus geen contrasterende voegen en zo min mogelijk lijnen in de al kleine ruimte. (op de render heb ik de voegen extra contrast gegegeven om te zien hoe de tegels verdeelt zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3z0Syo92yx9xaPqp0mqdtx601k4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0xjwe6BzE9IQ57cT2LlmdCo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Phusebox op 18-02-2024 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
Rzaan schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Denk dat je vooral even in je portemonnee moet kijken.
Als ik de foto's bekijk, zie ik een nog prima badkamer. Ook de tegels. Maar als het je niet bevalt, dan is dat zo.
Daarom denk ik dat er voor mij 2 opties zouden zijn als dit in mijn huis zou zitten.
A. Alles laten zoals het is de komende 5 jaar. Prima spullen, niks mis mee. Daar kan ik nog wel effe tegenaan kijken. En ondertussen sparen en inspiratie opdoen.
B. Alles eruit. Dus tegels en vooral die in mijn ogen lelijke wastafels.

Alleen de tegels vervangen zou ik nooit doen. Straks wil je nieuwe wastafels en dan past het allemaal niet en moet je gaan breken.
De wastafels zijn dus al vervangen door een mooie moderne badmeubel ;)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:11:
Zo'n design badkamer gaat het toch nooit worden. De ruimte en het geld niet voor.
Het tweede plaatje een beetje wat we ook doen, houtlook op korte wand en lange wand. Alleen niet bij het bad omdat dit problemen gaf met de plaatsing van het bad.

Het idee van de grote tegels met voegen in dezelfde kleur is rust. Dus geen contrasterende voegen en zo min mogelijk lijnen in de al kleine ruimte. (op de render heb ik de voegen extra contrast gegegeven om te zien hoe de tegels verdeelt zijn)

[Afbeelding]
Vind je de relieftegels niet allesbehalve rustig? De foto’s zijn bedoeld om een inschatting te maken welk effect het heeft, probeer het te vertalen naar je eigen ruimte. Bij de onderste moet je vloer wegdenken, radiator plaatsen en hout doortrekken naar de rechterwand. Foto met 2 houtwanden spiegelen. Dan speelt kleur van de meubels ook nog mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:13
ConQuestador schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:25:
Wij zijn voorzichtig ook aan het kijken naar het opfrissen van onze badkamer en losstaande toiletten. Alleen is het alleen de tegels waar het ons om gaat. De indeling is prima zoals die is. De douche en mengkraan werkt prima, en het badmeubel heb ik vorig jaar zelf al vervangen toen we in het huis kwamen wonen. Alleen even nieuwe toiletpotjes zou wel fris zijn, maar die hang ik zelf zonder moeite op.
(..)
Is het "raar" om alleen de tegels te vervangen?
Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Zeker niet voor de toiletten. Je zoekt een tegelzetter die dat netjes voor je in orde maakt en je sluit vervolgens de rest aan.
Badkamer vind ik wel een ander verhaal, want het is best lastig tegelen met alles op z’n plek houden. Spullen kunnen beschadigd raken, of moeten opnieuw geïnstalleerd worden. Dat drijft de prijs wel op, vermoed ik.
Ik zou wel kijken of je de douchewanden zo wilt houden. Daar gaan heel wat tegels in en mogelijk vind je een inloopdouche van glas mooier/fijner/lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Toke_gt schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:36:
[...]

Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Zeker niet voor de toiletten. Je zoekt een tegelzetter die dat netjes voor je in orde maakt en je sluit vervolgens de rest aan.
Badkamer vind ik wel een ander verhaal, want het is best lastig tegelen met alles op z’n plek houden. Spullen kunnen beschadigd raken, of moeten opnieuw geïnstalleerd worden. Dat drijft de prijs wel op, vermoed ik.
Ik zou wel kijken of je de douchewanden zo wilt houden. Daar gaan heel wat tegels in en mogelijk vind je een inloopdouche van glas mooier/fijner/lichter.
Dat muurtje vinden wij wel erg fijn, maar je hebt gelijk dat er wel veel tegels in gaan.

Uiteraard zou ik alles wel demonteren eerst, alleen de badkuip kan wat mij betreft blijven.

Maar om toch de vraag te stellen, stel ik trek alles leeg, sanitair eruit. En dan alleen opnieuw betegelen, waarna ik zelf het sanitair weer terug aansluit. Dat hoeft toch geen 10 duizenden te kosten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:35:
[...]

Vind je de relieftegels niet allesbehalve rustig? De foto’s zijn bedoeld om een inschatting te maken welk effect het heeft, probeer het te vertalen naar je eigen ruimte. Bij de onderste moet je vloer wegdenken, radiator plaatsen en hout doortrekken naar de rechterwand. Foto met 2 houtwanden spiegelen. Dan speelt kleur van de meubels ook nog mee.
Ik vind het wel mooi, die foto. Kleur van de meubels komen ook wel overeen met die kastenwand daar (licht, warm grijs). Verder is het bad, wasbak en toilet mat wit.

De houtlook willen we erin voor warmte, maar een platte houtlook (parket) tegel vinden we te vlak en teveel lijken alsof je een vloer tegen de muur hebt.

Dit is de tegel:
https://www.argentaceramica.com/en/products/marlen/

En wat voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: https://api.siko.sk/medias/MARLEN.jpg-im-515?context=bWFzdGVyfGF6dXJlaW1hZ2VzfDQ5NTE2fGltYWdlL2pwZWd8YURjeUwyaG1NaTh4TURnNE1qazNNRFExTVRrNU9DOU5RVkpNUlU0dWFuQm5YMmx0TFRVeE5RfDViNDIwZThiODI1ODBhMjI0OGVkYTViOTkwYjQwMmIwMzlmMTQxMTFlYmNiNjgyNmJkMGZlYWEzMGYyNjUzZmU

Afbeeldingslocatie: https://api.siko.sk/medias/Marlen-007.jpg-im-515?context=bWFzdGVyfGF6dXJlaW1hZ2VzfDYwMDEwfGltYWdlL2pwZWd8YUdVekwyZzFNUzh4TURnNE1qazNNelkyTXpJMk1pOU5ZWEpzWlc1Zk1EQTNMbXB3WjE5cGJTMDFNVFV8NTBmZTNiYmRhNDk3MDdhODY4OWE2MjYwODg1ZDI1MmZmYTcwZWYyOGJiZmQyMDgyYzY2ZmZmYzM3ZjE0MTVmOQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:13
ConQuestador schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Dat muurtje vinden wij wel erg fijn, maar je hebt gelijk dat er wel veel tegels in gaan.

Uiteraard zou ik alles wel demonteren eerst, alleen de badkuip kan wat mij betreft blijven.

Maar om toch de vraag te stellen, stel ik trek alles leeg, sanitair eruit. En dan alleen opnieuw betegelen, waarna ik zelf het sanitair weer terug aansluit. Dat hoeft toch geen 10 duizenden te kosten?
Nee, zeker niet. Maar wel afhankelijk van tegelkeuze. Ik zou de hoeveelheid m2 berekenen en bij wat (lokale) tegelzetters vragen naar een m2-prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Wij kijken naar een 120x90 douche. Omdat we bij het openen van een deur links (tevens de kant waar een draaideur naar open gaat in ons geval) de handdoeken willen kunnen pakken en er een vrijstaand bad staat (die je bij meer dan 90 graden openen van de deur zou kunnen raken) vallen uitvoeringen met een deur af. Alleen zijn van uitvoeringen met een schuifdeur de doorgangen smal. We hebben een normaal postuur dus niet dat het niet gaat maar bij een cabine van 2 meter (incl wandje en zitje) is 50 cm niet waar we blij van worden..

Nu heb ik een filmpje ontvangen van een draaideur die naar binnen open gaat. Hier een tijdelijke link naar de video https://files.fm/f/92r9883smn

Mooie oplossing maar nog nergens tegengekomen. Iemand zoiets al eens ergens in een winkel gezien waar je het kan bekijken en kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
vanderwolf schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:26:
Wij kijken naar een 120x90 douche. Omdat we bij het openen van een deur links (tevens de kant waar een draaideur naar open gaat in ons geval) de handdoeken willen kunnen pakken en er een vrijstaand bad staat (die je bij meer dan 90 graden openen van de deur zou kunnen raken) vallen uitvoeringen met een deur af. Alleen zijn van uitvoeringen met een schuifdeur de doorgangen smal. We hebben een normaal postuur dus niet dat het niet gaat maar bij een cabine van 2 meter (incl wandje en zitje) is 50 cm niet waar we blij van worden..

Nu heb ik een filmpje ontvangen van een draaideur die naar binnen open gaat. Hier een tijdelijke link naar de video https://files.fm/f/92r9883smn

Mooie oplossing maar nog nergens tegengekomen. Iemand zoiets al eens ergens in een winkel gezien waar je het kan bekijken en kopen?
Kan het filmpje niet zien, maar zoiets?

https://www.sanitairwinke...ilver-profiel-helder-glas

"In profiel draaiende deur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Jammer dat het filmpje niet werkt. Ik heb wat screenshots gemaakt die een indruk geven. Mooie van deze tov jouw voorbeeld is dat alles binnen de cabine blijft (de deur komt helemaal vlak/gelijk tov de korte glasplaat dus gaat nog wat verder open. Hier de afbeeldingen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNsXKQJILBvXhpK80Jzdm2bJ5pE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C70yQmRFdbjGQhLErkbpyqP5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IK9Z45iiE03PlG35F_KN0iS4Vc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QyadXzd0pZ0tLAbesqmNvrCr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door vanderwolf op 18-02-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren nog tot laat aan gewerkt. Zou iemand die er meer verstand van heeft eens willen kijken naar mijn tegelplan, want waarschijnlijk doe ik weer allemaal onlogisch en onhaalbare dingen. Sowieso moet er natuurlijk ook nog rekening worden gehouden met de voegbreedte, dat heb ik nog niet gedaan:

Tegelplan:
https://xd.adobe.com/view...7cb4b139-e16f/?fullscreen

Linkje bevat 2 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 02-05 16:42

EektheMan

DPC

vanderwolf schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:26:
Jammer dat de plaatsing van het scharnier de ingang nomaals met 10-15cm verkleint.

Mijn deur heeft een scharnier welke naar beide kanten kan draaien. Nu is de waterstop zo geplaatst dat het enkel naar binnen kan draaien, maar dat is een keuze. Ik weet helaas niet welk merk het is. Ik huur het appartement. Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uk3zboXI0hIAHBhkCke-hujXF4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4Y0GrDffJ44uedoEYxHwhec.jpg?f=fotoalbum_large

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
EektheMan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:37:
[...]

Jammer dat de plaatsing van het scharnier de ingang nomaals met 10-15cm verkleint.

Mijn deur heeft een scharnier welke naar beide kanten kan draaien. Nu is de waterstop zo geplaatst dat het enkel naar binnen kan draaien, maar dat is een keuze. Ik weet helaas niet welk merk het is. Ik huur het appartement. Ziet er zo uit:

[Afbeelding]
Zijn er meerdere die dit hebben. Op maat gemaakt kun je terecht bij o.a. Van Rijn. https://www.vanrijnproducts.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:11:

[Afbeelding]
Nou, bij mij is het lampje gaan branden. :) Vergelijk de foto’s. Je plaatst een radiator, spiegel, kast op de blikvanger. Alsof er een mooie poster aan de muur hangt en je plakt er allemaal stickers overheen. Die houtwand geeft niet alleen kleur, maar ook veel structuur en daar hang je dan een extra laag onrust tegen aan.
Als voorbeeld: Een radiator zo ophangen of tegen een neutrale muurAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGZ7TSQ0zuMo80AN1HbE68V7sCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8e2ZR8KRov8zpmPiRlHA9Tcb.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 100 ... 122 Laatste