Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 99 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:45:
Bedankt voor alle hulp en info. Hopelijk heeft iemand ook ooit nog wat aan de vele vragen die ik heb gesteld.

Wat mij betreft gaat voor ons het plan weer in de koelkast bij gebrek aan betrouwbare aannemers die geen uurtarief van 100 euro hanteren. Ik kan gewoon geen 28-30k uitgeven aan 5m2 badkamer waarbij het dan nog "net niet" kwaliteit is.
Je kunt ook overwegen om een installateur op uurbasis te vragen. Het risico verschuift dan naar jou (zit het tegen; kost het meer), maar gemiddeld zul je minder geld kwijt zijn. Risico verleggen kost ook geld immers.

Ik ben zelf niet risico avers, ben bereid om zelf een aantal voorbereidingen te treffen (bijvoorbeeld de tegels vast naar boven sjouwen) en een deel van het werk doe ik zelf. Dat scheelt nogal een slok op een figuurlijke borrel.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 09:37
pekelveld schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:46:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe badkamer (2x2 meter). Het topic doorscrollende heb ik op (in ieder geval) 3 vragen niet echt een antwoord kunnen vinden. Toch maar eens stellen dan!
  1. Heeft er iemand ervaring met het merk Radomonte? Ziet er fraai uit, heeft veel keuze en heeft mooie afwerking (we kijken naar PVD brushed carbon). Op Tweakers (en internet algemeen) kan ik er helaas weinig meningen over vinden.
  2. Heeft er toevallig iemand tegels van Lagom (gewoon eerste hit Google gekozen) op de vloer / muur? We kijken zelf naar een combinatie van white (badkamer, zowel muur als vloer) en white + graphite (toilet begane grond, muur + vloer). Ik ben benieuwd of iemand foto's van een echte situatie heeft, in plaats van alleen een showroom.
  3. Heeft er iemand een "shower plate" (voorbeeldje) in plaats van een "normale" regendouche via een buisje uit het plafond/de muur? Een shower plate lijkt me mooi, kan in het plafond worden meegestuct, maar is wel stevig aan de prijs. Als je er één hebt, wat was dan de motivering om deze te kiezen? Bij ons zou hij komen in het douchegedeelte van 80x120 cm
Nog geen concrete ervaring met Radomonte maar wel gezien en nu ook gekocht. Wordt voornamelijk aangeboden in de meer exclusieve zaken.

Tip! In Italië zijn deze kranen echt veeeeel goedkoper te krijgen, mocht je een adres willen stuur mij even een PB, als het goed is krijg ik eind deze maand alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55
Bamiblik schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:06:
[...]

Nog geen concrete ervaring met Radomonte maar wel gezien en nu ook gekocht. Wordt voornamelijk aangeboden in de meer exclusieve zaken.

Tip! In Italië zijn deze kranen echt veeeeel goedkoper te krijgen, mocht je een adres willen stuur mij even een PB, als het goed is krijg ik eind deze maand alles binnen.
Ons is ook een Italiaans merk aangeboden eerst (te duur voor ons en we vonden de brushed uitvoeringen wel mooi maar extreem vlekgevoelig):
https://www.rubinetterie3m.it/en/collections

Uiteindelijk zouden we voor Damixa gekozen hebben, een Deens label op dezelfde Chinese basis als andere merken waarschijnlijk. Dat is ook in eigen land, Denemarken, veel goedkoper als hier. Waardoor jet het gevoel krijgt dat je een goedkope bouwmarkt kraan koopt voor een premium prijs.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-05 17:51

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Uiteindelijk zouden we voor Damixa gekozen hebben, een Deens label op dezelfde Chinese basis als andere merken waarschijnlijk.
Uhh, wat? Damixa is echt geen Chinees rebranded spul 8)7

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:22:
[...]

Uhh, wat? Damixa is echt geen Chinees rebranded spul 8)7
Vond de inbouwboxen niet echt kwaliteit uitstralen. Bedoel niet dat het rebranded is, maar dat het deels in China geproduceerd wordt en hier voor een premium prijs verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30
Bedankt voor alle hulp en info. Hopelijk heeft iemand ook ooit nog wat aan de vele vragen die ik heb gesteld.

Wat mij betreft gaat voor ons het plan weer in de koelkast bij gebrek aan betrouwbare aannemers die geen uurtarief van 100 euro hanteren. Ik kan gewoon geen 28-30k uitgeven aan 5m2 badkamer waarbij het dan nog "net niet" kwaliteit is.
Ik denk dat je in je netwerk zult gaan moeten zoeken naar een aanbeveling van iemand en dan daarmee in zee gaan, en het dan met die persoon stap voor stap uitwerken. Pas als je vertrouwen in iemand hebt, zul je denk ik je plan weer uit de koelkast kunnen halen. En dan nog kunnen we dingen mis gaan, of zal er iets niet 100% naar je zin zijn. Dat is het leven.
Wat heb je liever? Een badkamer die al 25-30jaar oud is? Of eentje waar je straks weer jaren met veel plezier gebruik van maakt? Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MBYJMEI schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:54:
[...]

Ik denk dat je in je netwerk zult gaan moeten zoeken naar een aanbeveling van iemand en dan daarmee in zee gaan, en het dan met die persoon stap voor stap uitwerken. Pas als je vertrouwen in iemand hebt, zul je denk ik je plan weer uit de koelkast kunnen halen. En dan nog kunnen we dingen mis gaan, of zal er iets niet 100% naar je zin zijn. Dat is het leven.
Wat heb je liever? Een badkamer die al 25-30jaar oud is? Of eentje waar je straks weer jaren met veel plezier gebruik van maakt? Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden.
Succes!
Niemand die ik ken kan iemand aanbevelen.

Onze badkamer wordt dit jaar 36 jaar oud, originele badkamer uit 1988 toen het huis gebouwd is. Maar alles werkt nog. Heb wel paar dingen vervangen en gerepareerd in de 17 jaar dat wij er nu wonen, maar niks groots.

Maat ja je zult zien dat er over een paar maanden wel iets groots stuk gaat. Karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 14:59
Wij zijn in de markt om onze badkamer volledig te renoveren. Wat ik vooraf niet had bedacht, is dat de lastigste keuze de kranen en aanverwante accessoires uitzoeken is.
We willen graag zwarte inbouw kranen en kwamen daardoor uit op Hansgrohe zwart. Erg mooi, maar nu hoor ik viavia en bij navraag van badkamerwinkels dat ze slechte ervaringen hebben met Hansgrohe zwart. Het is geen PVD coating en de coating bladdert af. Bovendien is het tegenwoordig plastic binnenwerk.

Krijg daarnaast bijvoorbeeld het advies om naar Hotbath te kijken, maar daar lees ik nog meer slechte verhalen over.
Alternatief is om naar Grohe/Hansgrohe gunmetal achtige kleur te kijken, omdat die PVD gecoat zijn. Maar daar vinden we geen mooie badkraan bij.

Kunnen jullie ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AvantBlack schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:17:
Wij zijn in de markt om onze badkamer volledig te renoveren. Wat ik vooraf niet had bedacht, is dat de lastigste keuze de kranen en aanverwante accessoires uitzoeken is.
We willen graag zwarte inbouw kranen en kwamen daardoor uit op Hansgrohe zwart. Erg mooi, maar nu hoor ik viavia en bij navraag van badkamerwinkels dat ze slechte ervaringen hebben met Hansgrohe zwart. Het is geen PVD coating en de coating bladdert af. Bovendien is het tegenwoordig plastic binnenwerk.

Krijg daarnaast bijvoorbeeld het advies om naar Hotbath te kijken, maar daar lees ik nog meer slechte verhalen over.
Alternatief is om naar Grohe/Hansgrohe gunmetal achtige kleur te kijken, omdat die PVD gecoat zijn. Maar daar vinden we geen mooie badkraan bij.

Volgens mij zijn de meningen over Hotbath redelijk positief juist, alleen is het ook erg duur.

Bedenk je bij mat zwart wel dat je dit echt consequent moet schoon/droog houden anders gaat het snel vol met kalkvlekken zitten.

Volgens mij is mat zwart vaak geen pvd coating overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:50

Aannames:
De badkamer is 36 jaar oud, je woont er 17 jaar, hebt toen een bad geplaatst en kan absoluut niet zonder. Je zou liever ergens anders wonen, maar omdat je niets kan vinden ga je verbouwen. Een ander huis kopen kost links- en rechtsom altijd geld en gezien je eisen zal een badkamer, keuken, vloer ed ws niet naar je smaak zijn en dus nog meer kosten. Als de kosten voor verbouw van een badkamer nu te hoog zijn, zou ik de aankoop van een ander huis helemaal in de ijskast zetten. Tenzij Gaston langs komt of je je eisen bijstelt is de kans dat je hier nog heel lang woont dus redelijk groot. Hoe ver kijk je vooruit? Moet de nieuwe badkamer weer 36 jaar meegaan ?, dan zou ik bij de keuze voor een bad nu alvast beginnen met sparen voor een “douche in 1 dag”. Hoe groot is de noodzaak om nu te verbouwen? Estetisch of wordt er lekkage ed verwacht? :” Ik kan gewoon geen 28-30K uitgeven aan 5m2 badkamer waarbij het dan nog “ net niet” kwaliteit is. “ Dit laatste ben ik niet met je eens. De kleur van een kraan of het design van een radiator bepaalt niet de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Aannames:
De badkamer is 36 jaar oud, je woont er 17 jaar, hebt toen een bad geplaatst en kan absoluut niet zonder. Je zou liever ergens anders wonen, maar omdat je niets kan vinden ga je verbouwen. Een ander huis kopen kost links- en rechtsom altijd geld en gezien je eisen zal een badkamer, keuken, vloer ed ws niet naar je smaak zijn en dus nog meer kosten. Als de kosten voor verbouw van een badkamer nu te hoog zijn, zou ik de aankoop van een ander huis helemaal in de ijskast zetten. Tenzij Gaston langs komt of je je eisen bijstelt is de kans dat je hier nog heel lang woont dus redelijk groot. Hoe ver kijk je vooruit? Moet de nieuwe badkamer weer 36 jaar meegaan ?, dan zou ik bij de keuze voor een bad nu alvast beginnen met sparen voor een “douche in 1 dag”. Hoe groot is de noodzaak om nu te verbouwen? Estetisch of wordt er lekkage ed verwacht? :” Ik kan gewoon geen 28-30K uitgeven aan 5m2 badkamer waarbij het dan nog “ net niet” kwaliteit is. “ Dit laatste ben ik niet met je eens. De kleur van een kraan of het design van een radiator bepaalt niet de kwaliteit.
- Bad stond er al
- Klopt, een ander huis kost ook geld maar meer ruimte is me meer waard dan een nieuwere badkamer/keuken. Ik heb immers de afgelopen 17 jaar ook geen probleem gehad met de huidige badkamer die totaal niet mijn smaak is.
- Bovenstaand is meteen de reden waarom ik dus niet zoveel kan uitgeven aan enkel de badkamer. Ik krijg er niet meer woongenot voor terug, het blijft een badkamer, die er dan mooier uitziet. Functioneel verandert er niets.
- Noodzaak is er niet, maar wel al paar jaren leidingen die "geluid maken" bij gebruik van warm water
- Wellicht is kwaliteit het verkeerde woord, maar algemeen "net niet" dan. We kiezen goedkopere kranen die we "ok" vinden qua design en waar ik twijfel aan de langdurigheid. De wc is een compromis omdat die wat we mooi vinden wordt afgeraden. Wegens het gebrek aan ruimte is de hele layout een compromis.
Ik moet het doen met de ruimte die ik heb, maar na 28k uit te hebben gegeven zal ik niet zoiets hebben van "wauw, wat ben ik blij da ik dit gedaan heb".

Dan is de keuken van 15k, ondanks alle ellende, het geld meer waard geweest. Maar dat wisten we van tevoren, daarom hebben we die ook eerst gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ik snap @Phusebox wel. Als je offertes van dik 14k krijgt voel je je niet op je gemak als je weet dat het stukken voordeliger kan. En al zou die 14k all in zijn (dus incl slopen etc) dan zou het 10k moeten kosten maximaal. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter

Hotbath lees je heel erg positieve maar ook idd wat negatieve verhalen. Wij hebben er wel voor gekozen. Pricewise mag je er een hoop van verwachten. Damixa levert naar horen zeggen de beste zwarte kranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 05:37:
Weet iemand een goede aannemer in Limburg?

We hadden er een, aangeraden door een sanitairzaak, maar blijkbaar doen die (allemaal) aan slinkse dealtjes en koppelverkoop. Ik kreeg namelijk te horen dat de installateur me niet kon helpen als ik niet bij zaak X kocht.

Zaak X zei, bij de eerste afspraak nota bene: we hebben geen mensen in dienst, we verkopen alleen de spullen. We kunnen je wel een paar bedrijven aanraden.

Wist ik veel dat ik dan al een pact met de duivel sloot en dat installatiebedrijf niet meer kon vragen als ik ergens anders zou kopen.

Gaat dit overal zo? We hadden donderdag een vervolgafspraak bij zaak X, want er is nog geen beslissing genomen, maar die ga ik afzeggen of ik ga erheen om te zeggen dat ik niet van dit soort spelletjes hou en dat ze die badkamer kunnen vergeten (zal ze weinig boeien, maar ik kan er niet niks van zeggen).

Vervolgens een mooie 1 ster review voor beide bedrijven met een waarschuwing aan anderen hoe ze hier werken.
toon volledige bericht
Ja, dat denk ik wel…… wie is verantwoordelijk voor het risico en de garantie? Iemand die om all-in vraagt kost je meer, pakt overal wat marge mee. Die kan er goed mee weg komen of een klus valt tegen,….. materiaal dat sneuvelt of beschadigd raakt, personeel dat een miskleun begaat :( Je kan ook losse klussers inhuren , materiaal verzamelen en hopen dat ze niet naar elkaar of jou wijzen als er wat mis gaat. Dat is een keuze die je maakt en je komt dan vast bedrijven tegen die exorbitante bedragen vragen als ze daar geen zin in hebben. Ondanks dat we een aantal dingen zelf kunnen ( vanuit beroeps achtergrond), doen we dat om deze reden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Ja, dat denk ik wel…… wie is verantwoordelijk voor het risico en de garantie? Iemand die om all-in vraagt kost je meer, pakt overal wat marge mee. Die kan er goed mee weg komen of een klus valt tegen,….. materiaal dat sneuvelt of beschadigd raakt, personeel dat een miskleun begaat :( Je kan ook losse klussers inhuren , materiaal verzamelen en hopen dat ze niet naar elkaar of jou wijzen als er wat mis gaat. Dat is een keuze die je maakt en je komt dan vast bedrijven tegen die exorbitante bedragen vragen als ze daar geen zin in hebben. Ondanks dat we een aantal dingen zelf kunnen ( vanuit beroeps achtergrond), doen we dat om deze reden niet.
Beetje een oudere post al maar goed. Volgens mij de verkeerde quote of verkeerd begrepen?

Maar ik snap best dat een aannemer risico neemt, maar zoals gezegd: meer dan 14.000 voor iets waar ze zelf zeggen dik twee weken mee bezig te zijn, lijkt me too much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
Eigen aannamens over arbeidsuren/kosten:
Hoeveel tijd staat er voor een "standaard" badkamer verbouwing? 3 weken en voor wat apartere zaken 4 weken.
Wat is het gemiddelde ZZP loon in de bouw? max €60,- incl btw
Bij elkaar opgeteld 4weken x 40uur x €60,- is €9600,- , afgerond 10K.
Door mee te helpen etc etc kun je dat bedrag naar beneden drukken.

In mijn ogen mag het nooit meer dan 10K kosten, of je laat je vrijwillig bestelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:50:
[...]

Beetje een oudere post al maar goed. Volgens mij de verkeerde quote of verkeerd begrepen?

Maar ik snap best dat een aannemer risico neemt, maar zoals gezegd: meer dan 14.000 voor iets waar ze zelf zeggen dik twee weken mee bezig te zijn, lijkt me too much.
14.000 voor het werk en zij leveren dan wel of niet materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:50:
[...]
Ik snap je punt, maar stel je buurman vraagt je om zijn badkamer te maken, wat zou je er dan voor willen vangen? Tuurlijk, je bent geen installateur, maar de gedachtengang is soms aardig om deze zaken in perspectief te zetten.

Indien je je huidige badkamer wel "OK" vind en een nieuwe badkamer niet het geld waard vind, dan is er toch ook geen probleem?

Tuurlijk, over 5 jaar moet het misschien alsnog, en waarschijnlijk liggen de prijzen dan nog wel hoger, maar die gaat ook weer vijf jaar langer mee; dus de volgende pijn heb je weer vijf jaar uitgesteld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ladypurple schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:09:
[...]

14.000 voor het werk en zij leveren dan wel of niet materiaal?
Ik zorg zelf voor sanitair, tegels, voedsel, lijm, schakelmateriaal, verlichting.

Zij moeten wel zorgen voor leidingwerk, stucsel en bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
big bang schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:25:
[...]

Ik snap je punt, maar stel je buurman vraagt je om zijn badkamer te maken, wat zou je er dan voor willen vangen? Tuurlijk, je bent geen installateur, maar de gedachtengang is soms aardig om deze zaken in perspectief te zetten.

Indien je je huidige badkamer wel "OK" vind en een nieuwe badkamer niet het geld waard vind, dan is er toch ook geen probleem?

Tuurlijk, over 5 jaar moet het misschien alsnog, en waarschijnlijk liggen de prijzen dan nog wel hoger, maar die gaat ook weer vijf jaar langer mee; dus de volgende pijn heb je weer vijf jaar uitgesteld 8)7
Voor twee weken werk, met anderhalve man, dus 120 uur, vind ik 10.000 euro een redelijke vergoeding. 11.000 met de beperkte materiaalkosten die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:31:
[...]

Voor twee weken werk, met anderhalve man, dus 120 uur, vind ik 10.000 euro een redelijke vergoeding. 11.000 met de beperkte materiaalkosten die er zijn.
Als ik uitga van €10k inc btw verdeel over 120 uur kom ik op een uurloon van €68,87 ex btw. Da’s heel redelijk voor deze tijd, inclusief gereedschap kosten. Zeker als je bedenkt dat er ook nog niet declarabele uren bij komen.

Tel daarbij op: transportkosten, risico voor tegenvallers en schade, een keer een verhuislift huren voor het bad en alle overhead. Dan klinkt die €14k zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:31:
[...]

Je hebt nog geen gespecificeerde offerte gedeeld hier van de tegelzetter(s)/aannemer(s). Zonder specificatie is het ook lastig roepen waar het geld precies in zit. Misschien heeft de aannemer wel een dure kitter, elektricien of hele dure tegellijm ;). Kan je eens wat delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
big bang schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:49:
[...]

Als ik uitga van €10k inc btw verdeel over 120 uur kom ik op een uurloon van €68,87 ex btw. Da’s heel redelijk voor deze tijd, inclusief gereedschap kosten. Zeker als je bedenkt dat er ook nog niet declarabele uren bij komen.

Tel daarbij op: transportkosten, risico voor tegenvallers en schade, een keer een verhuislift huren voor het bad en alle overhead. Dan klinkt die €14k zo gek nog niet.
Sloopkosten. Ook zo €1000 incl afvoeren. Bouwcontainer etc. Ik vind 14k overigens wel wat aan de hoge kant. Het is niet dat Phusebox een mega ingewikkelde badkamer heeft en veel leidingwerk laat verleggen zoals blijkt. Dus dan zou een specificatie van de offerte van de tegelzetter wel echt helpen om daadwerkelijk wat van die 14k te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:52:
[...]

Je hebt nog geen gespecificeerde offerte gedeeld hier van de tegelzetter(s)/aannemer(s). Zonder specificatie is het ook lastig roepen waar het geld precies in zit. Misschien heeft de aannemer wel een dure kitter, elektricien of hele dure tegellijm ;). Kan je eens wat delen?
Deden ze niet, specificaties geven. Heb alleen een totaalprijs gekregen (excl. Onvoorziene werkzaamheden)

Zal straks even foto's maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2024 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:37
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CrW8udW.png

Ik ga binnenkort ook offerte tekenen voor een verbouwing/verfrissing van mijn toilet ruimte en badkamer.
Betreft een kleine badkamer van 3.5m2 en toilet van 1.47m2 :)

Ben tot een bedrag van 7000 euro voor werkzaamheden gekomen, exclusief materiaal (bouwblokken,tegelplinten e.d) welke ze schatten op ongeveer 1500 euro.

Bedrijf lijkt goede reviews te hebben over de afgelopen jaren. Is ook iemand voor inspectie geweest. Ze willen wel een aanbetaling ondanks dat de werkzaamheden vermoedelijk over een maand beginnen.

Is dit normale gang van zaken? ik snap dat ze een soort van commitment willen en tevens spul moeten bestellen om de tegels aan de muren te houden, voegsel ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Minaaj schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:46:
[Afbeelding]

Ik ga binnenkort ook offerte tekenen voor een verbouwing/verfrissing van mijn toilet ruimte en badkamer.

Ben tot een bedrag van 7000 euro voor werkzaamheden gekomen, exclusief materiaal (bouwblokken,tegelplinten e.d) welke ze schatten op ongeveer 1500 euro.

Bedrijf lijkt goede reviews te hebben over de afgelopen jaren. Is ook iemand voor inspectie geweest. Ze willen wel een aanbetaling ondanks dat de werkzaamheden vermoedelijk over een maand beginnen.

Is dit normale gang van zaken? ik snap dat ze een soort van commitment willen en tevens spul moeten bestellen om de tegels aan de muren te houden, voegsel ect.
Ik zou zelf nooit meer dan 20% willen aanbetalen. Daarmee kan het materiaal zeker gedekt worden :) Normaal of niet, het gebeurt wel vaker. Alles vooraf betalen is no bueno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Ik zou zelf nooit meer dan 20% willen aanbetalen. Daarmee kan het materiaal zeker gedekt worden :) Normaal of niet, het gebeurt wel vaker. Alles vooraf betalen is no bueno.
Op onze offerte vroegen ze 30%
Vol vertrouwen in ons bedrijf hebben we deze aanvraag voor de renovatie van de badkamer verwerkt tot een aanbieding.

In de offerte is opgenomen:
-Afplakken van gangen en trap.
-Demonteren en slopen van badkamer.
-Afvoeren van puin. Incl. leveren van container.
-Het aanpassen en vervangen van waterleidingen en riool incl. montage naar de nieuwe
aansluitpunten.
-Inbouw maken van CV leidingen, Oppakken van leidingwerk op badkamer (op plaats waar
leidingwerk door muur komt, komt bad te staan) en naar aansluitpunten radiator leggen.
-Het leggen en aanpassen van Electra. (Realiseren van spiegelpunt incl. aanleggen van
continustroom, Vervangen van schakelaar bij deur t.b.v. spots, Realiseren van stopcontact boven
inbouwreservoir, links van badmeubel dubbel stopcontact realiseren, realiseren van enkel
stopcontact achter lades van badmeubel, links naast hoge kast enkel stopcontact realiseren
schakelmateriaal van Busch-Jaeger kleur in overleg (geen RVS):)
- Dichtmaken van ventilatierooster in muur.
- Leveren en plaatsen van nieuw bolrooster in plafond t.b.v. afzuiging.
- Realiseren nieuwe afwerkvloer incl. plaatsen van aardnet.
- Plaatsen van Ytong-wanden, Achterwand toilet tot + 1,2m hoogte t.b.v. inbouwreservoir.
- Waar nodig is bijmaken van grijs stucwerk van wanden.
- Realiseren van verlaagd stucplafond incl. aanleggen van bekabeling voor spots, plaatsen en
aansluiten van spots
- Tegelwerk badkamer. (afwerking m.b.v. Hoekprofielen).
- Leveren en plaatsen van hardstenen dorpel t.b.v. badkamer deur i.v.m. hoogteverschil.
- Schilderwerk van stucwerk plafond incl. primeren.
- Het monteren van sanitair.
- Het kitwerk.

Niet in de offerte opgenomen is:
Leveren van verlengsnoer t.b.v. lade van badmeubel.
Schilderwerk tenzij bij opgenomen in de offerte vermeld.
Herstellen van bouwkundige werkzaamheden. Tenzij anders is vermeld
Verwijderen van eventueel asbest houdende materialen
Onvoorziene werkzaamheden.
Bijschade door kapwerkzaamheden (volledig door muur gaan) wordt stucwerk ter plekke van
schade hersteld en is schilderwerk voor eigenaar.
Excl. sanitair en aansluitmaterialen (bijv. sifon).
Excl. Leveren van Tegels, hoekprofielen en voegsel.
toon volledige bericht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ElKnUdOOFrSoPkv6urmDxusnow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOgbXgr5uvu1DI0gZtfEIhpW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Minaaj schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:46:
[Afbeelding]

Leuk! en lijkt me een normale prijs voor de werkzaamheden!
Aanbetalen begrijp ik alleen als er veel voor investering nodig is in materiaal en anders niet. Bij een offerte over werkuren ga ik daar persoonlijk niet mee akkoord.

vwb toilet indeling. Ik had de pot 90° met de klok mee gedraaid en de waskom 90° tegen de klok in gedraaid. Lijkt mij een ruimtelijer gevoel geven, Nog beter zelfs een hoekwasbakje

[ Voor 5% gewijzigd door barry86 op 08-02-2024 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Goedemorgen,

Voor degene die wat referenties aan prijzen willen hebben. We hebben inmiddels na lang zoeken alle materialen definitief besteld en ook een partij gevonden voor de installatie. Het gaat om twee badkamers en een toiletruimte. Sanitair en tegels hebben we gekocht bij Bouwhof en X2o bij beide winkels zijn we enorm goed geholpen.

In badkamer 1 hebben we kranen (inbouw) van hotbath voor de wastafels (2x) regendouche inbouw met glijstang(1x) inbouw douche met alleen glijstang (1x) alles in de kleur geborsteld nikkel, 120x120 tegels, 2 meubels van X2o (balmani forma), 2x spiegel ovaal met verlichting en verwarming, toilet, radiator vasco epanel, vrijstaand bad en staande kraan van hotbath.
In badkamer 2 hebben we wat basis artikelen gekozen en 60x60 tegels.
Toitletruimte hebben we een toilet, plank met waskom, kraan en spiegel, inbouw toiletrolhouder.

De toiletpotten waren iets prijzig, matwit van buiten en glanzend van binnen.
Totaal voor al het sanitair
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Qua werkzaamheden moeten de badkamers getegeld, gevoegd en afgekit worden, een zitbankje in de grote badkamer maken, alle toiletombouwen maken, sanitair aansluiten en wat zaken inbouwen. In totaal zijn we hiervoor
Members only:
kwijt. Het is nieuwbouw dus er zijn geen sloopwerkzaamheden.

Dan moet er nog wat gestuct worden dit kost
Members only:
.
Al om al
Members only:
een aardige zakcent. We hebben hierbij wel alles bij verschillende partijen geregeld, als referentie DMG rekende voor dit hele pakket
Members only:
, de bevriende partij van de aannemer rekende
Members only:

Onderstaand wat impressies, de renders zijn qua type sanitair e.d. niet geheel representatief, ook de layout van de tegels niet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XSqjt47-E4RdVecY4rr7iv-nrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iec7WV2iFowHfpPitFgso7Vl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxadEIlR6fm67kQWQstsMOpfDY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zioHT3SISQfmPhNUdd4p4IaY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cjwc0VDVI2OEqscIGosIO1AyyPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n5BJ62IKTfjdGCbTNdkPRLgJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CG8U7bMebqMqhifl1MKu90VxFSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GpFPNnoruKN5qSAeFKn3zv04.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mc8k6IHyURcVnbR6mu_DKaQzbMY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ht7ES6gHSBrtHxvTOAW3USrK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9P-RBhu117I2VEl6vgsUzi8Ibss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4bkQvk97wRNpACIV9qUbIXtX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:19
Lwent schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:24:
Goedemorgen,

Voor degene die wat referenties aan prijzen willen hebben. We hebben inmiddels na lang zoeken alle materialen definitief besteld en ook een partij gevonden voor de installatie. Het gaat om twee badkamers en een toiletruimte. Sanitair en tegels hebben we gekocht bij Bouwhof en X2o bij beide winkels zijn we enorm goed geholpen.

In badkamer 1 hebben we kranen (inbouw) van hotbath voor de wastafels (2x) regendouche inbouw met glijstang(1x) inbouw douche met alleen glijstang (1x) alles in de kleur geborsteld nikkel, 120x120 tegels, 2 meubels van X2o (balmani forma), 2x spiegel ovaal met verlichting en verwarming, toilet, radiator vasco epanel, vrijstaand bad en staande kraan van hotbath.
In badkamer 2 hebben we wat basis artikelen gekozen en 60x60 tegels.
Toitletruimte hebben we een toilet, plank met waskom, kraan en spiegel, inbouw toiletrolhouder.

De toiletpotten waren iets prijzig, matwit van buiten en glanzend van binnen.
Totaal voor al het sanitair
***members only***

Qua werkzaamheden moeten de badkamers getegeld, gevoegd en afgekit worden, een zitbankje in de grote badkamer maken, alle toiletombouwen maken, sanitair aansluiten en wat zaken inbouwen. In totaal zijn we hiervoor
***members only***
kwijt. Het is nieuwbouw dus er zijn geen sloopwerkzaamheden.

Dan moet er nog wat gestuct worden dit kost
***members only***
.
Al om al
***members only***
een aardige zakcent. We hebben hierbij wel alles bij verschillende partijen geregeld, als referentie DMG rekende voor dit hele pakket
***members only***
, de bevriende partij van de aannemer rekende
***members only***

Onderstaand wat impressies, de renders zijn qua type sanitair e.d. niet geheel representatief, ook de layout van de tegels niet. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Wat een heerlijk groot huis moet je hebben om 2 van zulke badkamers te plaatsen. Chapeau!
Verder is balmani echt mooi spul tegen hele schappelijke prijzen. Ik begrijp niet dat dit niet veel vaker in het topic hier voorbij komt. Je betaalt <2000 euro voor een prachtig ECHT houten meubel met echt mooi lopende lades. (ik heb er ook 1 :) Amerikaans Noten) Bij een gemiddelde badkamertoko betaal je 2500 voor een lelijk kunststof meubel vna jip en janneke kwaliteit.

12k aan installatie is trouwens écht heel netjes. @Phusebox informeer hier eens? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
t14wo schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:00:
[...]

Wat een heerlijk groot huis moet je hebben om 2 van zulke badkamers te plaatsen. Chapeau!
Verder is balmani echt mooi spul tegen hele schappelijke prijzen. Ik begrijp niet dat dit niet veel vaker in het topic hier voorbij komt. Je betaalt <2000 euro voor een prachtig ECHT houten meubel met echt mooi lopende lades. (ik heb er ook 1 :) Amerikaans Noten) Bij een gemiddelde badkamertoko betaal je 2500 voor een lelijk kunststof meubel vna jip en janneke kwaliteit.

12k aan installatie is trouwens écht heel netjes. @Phusebox informeer hier eens? :+
Zal niet in de buurt zijn vrees ik.

38k voor twee badkamers en een wc... ik ben 27k kwijt voor 1 kleine badkamer... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 08-02-2024 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 09:19
Phusebox schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:02:
[...]

Zal niet in de buurt zijn vrees ik.

38k voor twee badkamers en een wc... ik ben 27k kwijt voor 1 kleine badkamer... 8)7
Als je het zo ziet, moet je misschien maar een extra badkamer plaatsen en je toilet laten renoveren. Voor maar 11k krijg je dat er allemaal bij! :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 10:54

Hier is de keuze gevallen op de Hansgrohe Showertablet bad kraan.
Dit icm textiel slang en 130 mm handsproeier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Op zich wel mooie producten. Ben ze zelf nergens tegengekomen nog.

Beetje onoverzichtelijke site om producten te vinden, maar dat hebben alle sanitair fabrikanten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Phusebox schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:07:
[...]

Beetje onoverzichtelijke site om producten te vinden, maar dat hebben alle sanitair fabrikanten wel.
Met de hansgrohe nrs krijg je alles gevonden. Even een mail sturen, want online worden enorm veel verzendkosten gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 12:10

EektheMan

DPC

Phusebox schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:07:
[...]

In Zaventem (Belgie) is een Hansgrohe experience centre. Wellicht in NL ook. Wel een afspraak maken en een uur de ijd voor nemen. Ze gaan niet alleen elk toilet, douche en kraantje doornemen, maar ook keuken kranen die gelijken op de Quooker. Je krijgt de gidsen mee naar huis. Na al het Ecopraat schokkend zware gidsen. De mensen die de rondleiding doen zijn oudere werknemers die een hele carriere bij HG achter de rug hebben. Bedrijven en bouwvakkers stappen ook binnen voor installatietips en advies. Anyways, best leuk.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WongWong
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-03 22:37
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar inspiratie en ideeën voor een nieuwe badkamer indeling. De badkamer in 'huidige situatie' is al ruim 20 jaar oud en naar onze mening aan vernieuwing toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mYL3SqA47wKYEeNpMqW0DlEyho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GlF13G4JzHh4h1Vv88ub9VL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uZtfvHVNUmW7ZKuhi1z_mxkEM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nj2HSZBxwXM5WDAqC3DDowij.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtSR8_IDkqbJQUucQmC7aRPUTvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wCoapzkHRc9bIERAghOV1Ym.jpg?f=fotoalbum_large

Onze wensen bij de de nieuwe badkamer:
  • Toilet zoveel mogelijk uit het zicht van de badkamer
  • Inloopdoucheof douchecabine
  • Bad behouden
  • Raam in dak
  • Spotjeverlicht (en dus verlaagd plafond)
  • Nog ruimte voor een kast voor handdoeken etc
Wij zijn bij 1 badkamer-boer geweest en die geeft bij de ondertaande tekening aan dat de kosten zo'n 10k zullen zijn voor arbeid (incl sloop huidige badkamer, loodgieter werk, muurtjes en electra) en 10k voor materiaal (afhankelijk van hoe gek wij willen doen).

Schets badkamerboer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqjA6qwlhtR4qADgsObUq0h6qic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oP3dleretqysMN8gq9pwpvBJ.png?f=fotoalbum_large

Wij zijn echt een leek en ik heb al wat door het forum gespit, maar hoe zouden we het anders kunnen inrichten tov wat de keukenboer het heeft getekend? Ik had zelf nog wat ideeen, maar volgens mij zijn die echt niet ruimtelijk. Daarnaast: is 20k een goede inschatting waar wij rekening mee kunnen houden?

Eigen creaties ;p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0ZwXfgyDnLjxAbLD1EL5XsIrMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PvOIxzZgXobWSA0gXqcGC3hA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKyqWsXf497oKehlaHjoJQRzzpg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7geKk9etkq6ZWi6XIgk1V6H4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQpcPc1c-RmaskylcphGdVxaoo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7PPoSTaWyWFkBM72kfQZ2lj8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnHEuXFFZUkSXhgpjPC1RNDoNJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MfG5BWASK4f7ZlygLN4RQPyJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
WongWong schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:59:
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar inspiratie en ideeën voor een nieuwe badkamer indeling. De badkamer in 'huidige situatie' is al ruim 20 jaar oud en naar onze mening aan vernieuwing toe.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Bad behouden
  • Raam in dak
Wij zijn bij 1 badkamer-boer geweest en die geeft bij de ondertaande tekening aan dat de kosten zo'n 10k zullen zijn voor arbeid (incl sloop huidige badkamer, loodgieter werk, muurtjes en electra) en 10k voor materiaal (afhankelijk van hoe gek wij willen doen).

Schets badkamerboer
[Afbeelding]

Wij zijn echt een leek en ik heb al wat door het forum gespit, maar hoe zouden we het anders kunnen inrichten tov wat de keukenboer het heeft getekend? Ik had zelf nog wat ideeen, maar volgens mij zijn die echt niet ruimtelijk. Daarnaast: is 20k een goede inschatting waar wij rekening mee kunnen houden?

Eigen creaties ;p
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Kun je de wc wel zo makkelijk verplaatsen? De afvoer van de wc is meestal niet zo makkelijk te verplaatsen of je moet de hele vloer gaan uitbreken?

Voor die prijs zou ik meteen tekenen haha. Ik zit qua materiaal op 11k, zonder aparte douche. Maar maken kost me 14-15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 22:46
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:04:
[...]
Voor die prijs zou ik meteen tekenen haha. Ik zit qua materiaal op 11k, zonder aparte douche. Maar maken kost me 14-15k.
Hoeveel offertes heb je opgevraagd? En heb je aan vrienden-kennissen gevraagd of zij mensen kennen/ goede ervaringen met bepaalde bedrijven hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MikaX schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:35:
[...]

Hoeveel offertes heb je opgevraagd? En heb je aan vrienden-kennissen gevraagd of zij mensen kennen/ goede ervaringen met bepaalde bedrijven hebben?
Ja, heb nu twee offertes. Moet er nog twee krijgen maar duurt allemaal vrij lang.

Heb zelf eigenlijk de kans dat het doorgaat al afgeschreven.

Verder niemand die ons een tip kan geven. Iedereen heeft het door kennissen of vrienden laten doen, en deels zelf in een aantal gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
Die heb ik voor het bad ook op het oog! Bij deze ben ik niet bang, aangezien grotendeels kunststof. Alleen over de bijpassende zwarte inbouwkranen voor wastafel en douche heb ik dus ernstig m'n twijfels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Vandaag bij een badkamer boer geweest, één van die goedkopere. plan is om van een slaapkamer een badkamer te maken, had erop gerekend 20k inc klaar te zijn maar hij gaf aan dat installatie werk al snel naar de 16k ging...

Iemand hier zelf ooit een badkamer geklust? Lijkt mij dat alles behalve tegels en toilet redelijk zelf te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
ViezeVis schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:33:
[...]

Hotbath lees je heel erg positieve maar ook idd wat negatieve verhalen. Wij hebben er wel voor gekozen. Pricewise mag je er een hoop van verwachten. Damixa levert naar horen zeggen de beste zwarte kranen.
Hotbath is wel erg mooi om te zien en een stuk minder plastic dan grohe en hansgrohe. Wellicht zijn de PVD gecoate hotbath kranen wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
Phusebox schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:20:
[...]

Volgens mij zijn de meningen over Hotbath redelijk positief juist, alleen is het ook erg duur.

Bedenk je bij mat zwart wel dat je dit echt consequent moet schoon/droog houden anders gaat het snel vol met kalkvlekken zitten.

Volgens mij is mat zwart vaak geen pvd coating overigens?
Klopt, maar dat doen we nu ook al. En bovendien een waterontharder. Dat scheelt veel.
Mat zwart is nergens een PVD coating, dus gespoten. Vandaar m'n zorg.
Bij de badkamer zaken wordt je niet wijzer. De een zegt, niet aan beginnen, veel klachten. De ander zegt, dat was zo, maar de klachten zijn achter de rug, er zaten slechte batches tussen.
En Hansgrohe erkent zelf dat ze problemen hebben gehad, maar dit inmiddels opgelost is. Wel zeggen ze dat de PVD gecoate kranen veel sterker en minder krasgevoelig zijn dan zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-05 22:44
flaskk schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:27:
Vandaag bij een badkamer boer geweest, één van die goedkopere. plan is om van een slaapkamer een badkamer te maken, had erop gerekend 20k inc klaar te zijn maar hij gaf aan dat installatie werk al snel naar de 16k ging...

Iemand hier zelf ooit een badkamer geklust? Lijkt mij dat alles behalve tegels en toilet redelijk zelf te doen is?
Tegelen met goede hulpmiddelen is ook prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 23:27

Sebastiaan

....

WongWong schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:59:
Hi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Bad behouden
  • Raam in dak

Schets badkamerboer
[Afbeelding]

Eigen creaties ;p
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Als de wc zo eenvoudig is te verplaatsen, zou ik eerder kijken naar een oplossing met een extra deur in de gang en dan je toilet uit de badkamer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WongWong
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-03 22:37
Sebastiaan schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 23:56:
[...]

Als de wc zo eenvoudig is te verplaatsen, zou ik eerder kijken naar een oplossing met een extra deur in de gang en dan je toilet uit de badkamer halen.
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:04:
[...]

Kun je de wc wel zo makkelijk verplaatsen? De afvoer van de wc is meestal niet zo makkelijk te verplaatsen of je moet de hele vloer gaan uitbreken?

Kan je een WC dan nooit zo makkelijk verplaatsen? Wat zijn de risico's? Mogelijke verstoppingen als je te ver van je standleiding zit?
Ik kan niet echt vinden wat hier de algemene regel voor is? Ik dacht dan gewoon freesen in de grond en dan naar je Standleiding toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:54
Je moet wel een bepaald afschot kunnen hebben natuurlijk. Hoe gemakkelijk dat twee realiseren is, ligt aan de horizontale afstand tussen wc en standleiding in combinatie met de hoogte van je vloer en het type vloer.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
AvantBlack schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:26:
[...]

Die heb ik voor het bad ook op het oog! Bij deze ben ik niet bang, aangezien grotendeels kunststof. Alleen over de bijpassende zwarte inbouwkranen voor wastafel en douche heb ik dus ernstig m'n twijfels..
Ik zou überhaupt niet voor zwart (gecoat) kiezen.
Of bedoel je de kranen ansich?

Dit is hier de gekozen setup
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2Ca6Rgz_2WCA1TTGBk163XCGHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uN5YyfIem2Eqzv30fGwdP9q5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
WongWong schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:08:
[...]

[...]

Kan je een WC dan nooit zo makkelijk verplaatsen? Wat zijn de risico's? Mogelijke verstoppingen als je te ver van je standleiding zit?
Ik kan niet echt vinden wat hier de algemene regel voor is? Ik dacht dan gewoon freesen in de grond en dan naar je Standleiding toe?
Toilet langs de muur verplaatsen, kun je je leiding(rond 110mm) door de muur zetten maar probeer zoveel mogelijk bochten te vermijden en minimaal 10mm/m afschot.

Toilet naar de overkant zetten zal niet gaan, vanuit gaand dat je standleiding op een vaste plek naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Wil je zwart én pvd kijk dan eens naar zwart chroom. Wij hebben de gok gewaagd om mat zwart te kiezen maar zwart chroom zag er ook echt gaaf uit. Zit sws bij hotbath in de serie, mogelijk ook bij anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwzicht
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-03-2024
Luitjes!

Iemand enig idee of een Geberit inbouwreservoir UP320 een verticaal bedieningspaneel van Grohe kwijt kan?
Zie alleen maar horizontale bedieningspanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:18
martinus83 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:05:
[...]

Ik zou überhaupt niet voor zwart (gecoat) kiezen.
Of bedoel je de kranen ansich?

Dit is hier de gekozen setup
[Afbeelding]
Wij zijn voor de pulsify s 2 jet gegaan, die had ook een ibox nodig. Dus controle panel en douchekop beide 1 ibox nodig.
Merk zelf ook met de ecosmart dat de druk wat weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
bouwzicht schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:42:
Luitjes!

Iemand enig idee of een Geberit inbouwreservoir UP320 een verticaal bedieningspaneel van Grohe kwijt kan?
Zie alleen maar horizontale bedieningspanelen
Je wilt een Grohe bedieningspaneel op een Geberit reservoir? Volgens mij kan dat helemaal niet, omdat Geberit verticale platen heeft. En Grohe werkt met lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
barellron schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:58:
[...]

Wij zijn voor de pulsify s 2 jet gegaan, die had ook een ibox nodig. Dus controle panel en douchekop beide 1 ibox nodig.
Merk zelf ook met de ecosmart dat de druk wat weg is :)
Dezelfde kop dus maar met 2 functies.
Bedoel je dat de douche kop dan ook een ibox nodig heeft?

Qua druk, weet niet wat je ketel kan leveren maar de Pulsify 260 verbruikt maar krap 10l/min. Dat moet een ketel makkelijk kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:18
martinus83 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:10:
[...]

Dezelfde kop dus maar met 2 functies.
Bedoel je dat de douche kop dan ook een ibox nodig heeft?

Qua druk, weet niet wat je ketel kan leveren maar de Pulsify 260 verbruikt maar krap 10l/min. Dat moet een ketel makkelijk kunnen?
Ik zie dat de 1jet het niet nodig heeft, dus ignore my remark :) maar ja, de 2jet heeft ook een ibox nodig.

We hebben genoeg druk alleen kwamen van een 25l/min op 3 bar, het voelt wat zwak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Wie heeft goede ervaringen met bepaalde merken matzwarte toiletaccessoires? En dan met name een toiletborstel en toiletrolhouder.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• barry86
Onze badkamer is klaar, eindelijk! De badkamer was 40jaar oud en werd het echt noodzakelijk na steeds meer uitval van allerlei spullen.

Zo zag het er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtrxT3L2DuJKcv3C6S_ZLcYyzvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zI9BLQNSkOY2XaDWOYEz6OsF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdwbezmiijHvH-UcSP64BNbwrg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nYh5ZBkKUoIzmtYOK52F1Z1.jpg?f=fotoalbum_large

Het was een niet geisolleerd koud hok, dus buiten de "standaard renovatie" zijn ook de muren / plafond/ dak geisoleerd. Dakraam is verwijderd en nieuw kozijn is geplaatst. En de deur draaide naar binnen toe. Dat kozijn heb ik ook omgedraaid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffeobIgzEKWWbudnQ2C-Nu52--Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkVV7oYNSzmBWJK74D4JbEHR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xn0BYOqf1l3UvvW1p2-KRBFx5Zc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4uMlbmwgGh93iCFrmPIlYRq.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben gekozen voor keramische tegels van 120x270
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niaGl41Dxt6Ac7rBdadfjvj-Vmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msQE2A5nzpAxwsMxpv9R3RYN.jpg?f=fotoalbum_large

Die we buiten opmaat hebben gesneden en daarna met zijn tweeen geinstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aygrICht_T1ee444wTX63NvfF5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43xyn6DM9sIut9j3DKcHOFJi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3Coied5TKy3LifUxZwg-GFhUyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENTl3oOVt753PhKwUh5BGNAY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsDwPNajXVzj1QJfxNHmGpuV5NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6EE8vnCAdJH7ZWnZj3mqGZc.jpg?f=fotoalbum_large

En uiteindelijk met het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKKBwJkIMrt_RTdCF6slQQI9kuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxrqvttbtL8WNaFQokbqORpM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukYpJJ8bSe6TFp3Bn6EwX5tpwbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvUeS5rfagZXAaToZBhN4IRc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPidM2E_UjOxKBiodqaf81MQG3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tsjps1hwjAQmWA3S9Pk6aSy8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vX4dRbH_9ozznq86n5YUg2NpqMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZugEINRGxL65ddelCK5vyvW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ej15HMfcBJ2xMDJE3pzi4tBCuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZWvqxX4F2kGebNtNQ8klBO8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaSkcCkiNWuwyBEHza0ftGfOlIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBVha6IygaNOR35ArpTeXuqL.jpg?f=fotoalbum_large

Het toilet hebben we verplaatst naar de ruimte er naast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i76JB03aRu_lvG8p0IYS64Lar2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJ6aUjBfZcDGufHxdgtnZ7cv.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was een last minute beslissing en ik moest dealen met een te laag kozijn. Na flink wat zoekwerk kwam ik uit op een TECE inbouwtoilet met een hoogte van 76cm. Dit ging precies goed en de boel kon gerealiseerd worden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnTfchxBSSSYejjj4h9TU3jq0qE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ew07ee5rDVVk1c1663Xz6Rn8.jpg?f=fotoalbum_large
Het raam kan nog op de kiep stan en eventueel er uitgetild worden.

Er moet nog detail werkzaamheden plaats vinden zoals subtiele vloerplinten en de pot lekt etc Maar we kunnen nu weer ontspannen!
.
Al met al duurde het circa 5 weken en ben ik totaal 8k kwijt aan materiaal en 7k aan arbeidsuren.
Het loodgieterswerk / stucwerk / tegelwerk heb ik samen met een aannemer gedaan. De rest alleen.
Ohja, we hadden een nooddouche in de schuur en die weken was het hier -5 /-10. Geen pretje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@barry86 Nice work. Kun je trots op zijn.

Het is niet mijn smaak, maar het is wel een mooi geheel geworden. En dat voor een mooie prijs. Fijn als je zelf handig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
ViezeVis schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:01:
Wie heeft goede ervaringen met bepaalde merken matzwarte toiletaccessoires? En dan met name een toiletborstel en toiletrolhouder.
Spul van Smedbo zit op een set al op zéker 200+ euro. Terwijl er van Tiger ook wel mooi spul te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 13:56
Haceka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:04
barry86 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:03:
Onze badkamer is klaar, eindelijk! De badkamer was 40jaar oud en werd het echt noodzakelijk na steeds meer uitval van allerlei spullen.

Zo zag het er uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was een niet geisolleerd koud hok, dus buiten de "standaard renovatie" zijn ook de muren / plafond/ dak geisoleerd. Dakraam is verwijderd en nieuw kozijn is geplaatst. En de deur draaide naar binnen toe. Dat kozijn heb ik ook omgedraaid.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit was een last minute beslissing en ik moest dealen met een te laag kozijn. Na flink wat zoekwerk kwam ik uit op een TECE inbouwtoilet met een hoogte van 76cm. Dit ging precies goed en de boel kon gerealiseerd worden!
[Afbeelding]

Er moet nog detail werkzaamheden plaats vinden zoals subtiele vloerplinten en de pot lekt etc Maar we kunnen nu weer ontspannen!
.
Al met al duurde het circa 5 weken en ben ik totaal 8k kwijt aan materiaal en 7k aan arbeidsuren.
Het loodgieterswerk / stucwerk / tegelwerk heb ik samen met een aannemer gedaan. De rest alleen.
Ohja, we hadden een nooddouche in de schuur en die weken was het hier -5 /-10. Geen pretje :+
toon volledige bericht
Mooi resultaat!
Welke wastafel is dat? De Storke Seda van X2O zoals in een van je eerdere posts? Hoe bevalt de kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
niels132 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:08:
[...]

Mooi resultaat!
Welke wastafel is dat? De Storke Seda van X2O zoals in een van je eerdere posts? Hoe bevalt de kwaliteit?
Dank je! Idd X20 Storke Seda, kwaliteit voelt prima / degelijk.
Sinds paar dagen in gebruik dus voor de lange termijnkan ik er nog niet veel over zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
ViezeVis schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Spul van Smedbo zit op een set al op zéker 200+ euro. Terwijl er van Tiger ook wel mooi spul te krijgen is.
Geen aanrader. Plastic rommel :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30
Wij hebben zelf een lichte badkamer met witte accessoires en hebben voor Tiger gekozen.
Maar ze zijn beide ook in mat zwart verkrijgbaar.
Ja deze toilet borstel is van kunststof, maar wat een top ding is het zeg. Zou nooit meer zo’n borstel willen met van die haren 🤮

https://www.bol.com/nl/nl...4VI7tFZv2uLIaAhdbEALw_wcB

Toilet rol houder is gepoedercoat metaal, dus geen plastic. Ook echt mooi voor een leuke prijs:

https://www.bol.com/nl/nl...ZGROoaJ2X6jUaAoOUEALw_wcB

Nu twee jaar in gebruik en zeer tevreden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:37
barry86 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:12:
[...]

Leuk! en lijkt me een normale prijs voor de werkzaamheden!
Aanbetalen begrijp ik alleen als er veel voor investering nodig is in materiaal en anders niet. Bij een offerte over werkuren ga ik daar persoonlijk niet mee akkoord.

vwb toilet indeling. Ik had de pot 90° met de klok mee gedraaid en de waskom 90° tegen de klok in gedraaid. Lijkt mij een ruimtelijer gevoel geven, Nog beter zelfs een hoekwasbakje
De aanbetaling is uiteindelijk 20% geworden van het totale bedrag.
Verder wil ik ook nog wel even toevoegen dat het op 4 hoog is zonder lift, dus ook voor de de bouwvakkers zal het afzien zijn om de spullen naar boven te brengen. (en voor mij+vrienden de tegels)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qwzkfnQ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4QNBLkU.png
Dit is beetje de insteek. Heb al veel ontwerpen voor toilet gemaakt, maar simpel is ook gewoon prima.
Scheelt weer in kosten van verplaatsen van riolering wat erg moeilijk is in dit appartement. Voor muren 120x60 brera beige en vloer 60x60. Naturea Silva als hout tegels.
Komt mooie glazendeur nog in, muurtje gaan ze bouwen met nis (prefab gunmetal)

Toilet zal worden overtegeld, ook deel van badkamer. Ik probeer rond budget van 15k te gaan aangezien de het een appartement betreft waar ik zeker geen 5 jaar meer zal wonen. Desondanks is het wel een goede investering en te betalen uit een bouwdepot.

Uiteindelijk zal ik er niet veel winst op maken qua overwaarde, want die zit er al ongeacht op zonder de verbouwing. Een badkamer van 20k+ plaatsen heeft dan ook geen nut. Ik zie mij dit appartement in de toekomst nog wel verhuren.

Ik ben begonnen bij baderie waar ik uitkwam op een offerte van rond de 23-25k, toegegeven was dit wel mijn eerste concept met tevens een urinoir in toiletruimte, echter bleek dat i.v.m. appartement toch allemaal moeilijk te worden. Plaats van de afvoer/riolering is niet ver te verplaatsen.

Nu kom ik ongeveer uit op 3700~ sanitair, 2500~ tegels en 7000 voor de verbouwkosten. Daarnaast zal de aannemer ook materieel inkopen t.w.v maximaal 1500 inc voorrijkosten e.d.

Totaal onder de 15k zover, echter kunnen er altijd zaken optreden zoals dat er iets toch gestuct moet worden voor het tegelen. Maar dan moet dat maar.

[ Voor 10% gewijzigd door Minaaj op 13-02-2024 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vraag me toch echt af waar jullie deze bedrijven vinden...

Tweede offerte binnen: € 18.666 ... voor slopen en plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmuJnQmxVuKD1x-BaI2zAeN6Rgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TE8lLsEwDckp5jNq8k38Znil.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi dat ze letterlijk mijn email met de gevraagde werkzaamheden 1 op 1 in de offerte kopiëren.

Daar komt dan nog 12,5k bij voor sanitair en tegels. Dus dan zit ik al ruim boven de 30k. En heb ik niet eens alles wat ik echt wil.

En ja ik slaap hier slecht van. Wat een nachtmerrie is dit. De offerte voor het sanitair loopt vrijdag af... dus lijkt er op dat het definitief een no go wordt.

[ Voor 76% gewijzigd door Phusebox op 14-02-2024 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Zijn het offertes van aannemers die ook langs zijn geweest of enkel via een mail aanvraag aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
barry86 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:07:
Zijn het offertes van aannemers die ook langs zijn geweest of enkel via een mail aanvraag aanbieden?
Allemaal langs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Waarom ga je niet op zoek naar iemand die voor een uurtarief komt werken? Zullen er ook echt wel een aantal zijn lijkt me. Dan zou je ook bijvoorbeeld in de avonden zelf wat kunnen doen op zijn advies (rommel opruimen etc), scheelt je echt wel in de prijs lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
venneke schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:49:
Waarom ga je niet op zoek naar iemand die voor een uurtarief komt werken? Zullen er ook echt wel een aantal zijn lijkt me. Dan zou je ook bijvoorbeeld in de avonden zelf wat kunnen doen op zijn advies (rommel opruimen etc), scheelt je echt wel in de prijs lijkt me.
Omdat ik geen 3 maanden zonder badkamer wil zitten ;)

Dat is de ervaring die ik hoor van mensen die het zo hebben laten doen.

Verder zou ik ook niet weten hoe ik dat aanpak. Iedereen die ik gevraagd heb, of het nu een zzp-er is of een bedrijf met meer man, ze komen allemaal met een totaalprijs.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 14-02-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahikoo
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:21
Als je een betrouwbare aannemer hebt gaan ze echt niet de verbouwing zo ver uitrekken dat ze er 3 maanden over doen. Dat is niet nodig, er is meer dan genoeg werk beschikbaar. Gewoon zorgen dat je op voorhand goede afspraken maakt over de verwachtingen en planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ahikoo schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:33:
Als je een betrouwbare aannemer hebt gaan ze echt niet de verbouwing zo ver uitrekken dat ze er 3 maanden over doen. Dat is niet nodig, er is meer dan genoeg werk beschikbaar. Gewoon zorgen dat je op voorhand goede afspraken maakt over de verwachtingen en planning.
Aannemer en werken per uur, die combinatie heb ik nog nergens gehoord.

Ik heb inmiddels met 12(!) bedrijven contact gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahikoo
Phusebox schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Tja een ongespecificeerde offerte geven zonder uurloon of materiaalkosten is natuurlijk een stuk makkelijker. Daar verdienen ze over het algemeen veel meer mee dan simpel per uur betaalt worden. In deze offertes is een gedeelte risico voor uitloop ook al inberekend. Hebben ze het niet nodig betekent dat simpelweg meer winst. Via via is denk ik de enige manier om iemand te vinden die het wel per uur wilt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26

orf

barry86 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:03:

Zo zag het er uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

.
toon volledige bericht
Wat een transformatie! Ik moest echt goed kijken naar de foto's of het wel dezelfde ruimte was. Wat zijn de afmetingen van je douche geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:22
Ahikoo schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:02:
[...]

Via via is denk ik de enige manier om iemand te vinden die het wel per uur wilt doet.
Of gewoon een normale badkamer boer vinden die je het werk uit handen neemt.

@Phusebox heeft inmiddels al 600 berichten in dit topic, dus geen idee hoe zijn verhaal ook alweer begon. Maar zelf heb ik in 2022 een aantal (in mijn ogen) betrouwbare badkamerboeren afgelopen en daar mijn badkamer + toiletruimte gekocht. En ja, dan betaal je ongeveer 20% meer aan materiaal dan via internet. En ja, zij rekenen vaak vaste prijzen voor installatie. Maar al het werk is me uit handen genomen. Ik kreeg netjes een offerte mee met gespecificeerde werkzaamheden en prijzen en heb gekozen voor producten die zij aan (kunnen) bieden.
Ik ben heel blij met het eindresultaat. En ondanks dat ik weet dat ik zelf goedkoper spullen had kunnen bestellen via allerhande websites heb ik er nu geen omkijken naar gehad. En aan het einde van de rit kon ik zelfs nog met de badkamerboer om tafel om niet uitgevoerde werkzaamheden van de factuur te schrappen. Andersom zijn extra uitgevoerde werkzaamheden aan de factuur toegevoegd, wat me ook logisch lijkt.
Slopen heb ik zelf gedaan overigens.

Totaal heeft me € 28k gekost; uiteindelijk hebben ze 100 uren aan werk in de badkamer en toiletruimte gestopt. Foto's staan eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-05 20:44

Rzaan

Altijd zoekende

[...]
Mijn aannemer doet dat. En ik koop zelf de spullen in.
Maar ja, jij wilt dat allemaal niet, dus moet je ook niet zeuren klagen dat het zo duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
orf schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:07:
[...]

Wat een transformatie! Ik moest echt goed kijken naar de foto's of het wel dezelfde ruimte was. Wat zijn de afmetingen van je douche geworden?
Dank je!
De douchafmeting is geworden 1.00m x 1.85m :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
[...]

Mijn aannemer werkt ook per uur.
Controle van uren en werkzaamheden vind wel plaats door dagelijks de planning door te nemen voordat je naar het werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rzaan schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:42:
[...]

Mijn aannemer doet dat. En ik koop zelf de spullen in.
Maar ja, jij wilt dat allemaal niet, dus moet je ook niet zeuren klagen dat het zo duur is.
Ik koop alle spullen ook zelf in, tegels, tegellijm, schakelmateriaal, sanitair etc.

Dus geen idee waar je vandaan haalt dat ik dat niet wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Phusebox schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:13:
[...]
Klinkt als een nachtmerrie 😵‍💫
Toen ik eerder aangaf dat ik alles zelf inkocht, reageerde je zo als bovenstaand.
Wellicht ben je ondertussen van mening veranderd.
Ik lees niet alles wat je schrijft. Het is namelijk nog al veel en het heeft zelden een positieve toon.
Dat trek ik niet zo goed. Wellicht voelen de aannemers dat ook en geven ze daarom zulke hoge offertes. Want misschien zien ze de bui al hangen en denken ze 'deze klus wordt gedoe'.
Ik zeg niet dat het zo is, maar wellicht zou je iets meer naar jezelf moeten kijken waarom het allemaal niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rzaan schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Toen ik eerder aangaf dat ik alles zelf inkocht, reageerde je zo als bovenstaand.
Wellicht ben je ondertussen van mening veranderd.
Ik lees niet alles wat je schrijft. Het is namelijk nog al veel en het heeft zelden een positieve toon.
Dat trek ik niet zo goed. Wellicht voelen de aannemers dat ook en geven ze daarom zulke hoge offertes. Want wellicht zien ze de bui al hangen en denken ze 'deze klus wordt gedoe'.
Ik zeg niet dat het zo is, maar wellicht zou je iets meer naar jezelf moeten kijken waarom het allemaal niet lukt.
Je hebt zelf inkopen, en je hebt zelf inkopen. Ik doelde op het feit dat je alles van een hele hoop verschillende leveranciers koopt, en dan ook nog internationaal en niet in de buurt.

Ik koop bij 2 leveranciers in.

Verder heb ik al een hele hoop voorwerk gedaan. Zelf de tekeningen gemaakt, precies voorgekauwd wat er moet gebeuren en sta ik open voor suggesties van hun kant.

De offerte van 19k was zo hoog omdat we bij navraag "geen standaard badkamer" wilden volgens hem. Dus ik vroeg wat er dan zoveel afweek van de standaard zodat we dat eventueel konden aanpassen of dingen schrappen, als dat de extreme prijs veroorzaakte. Maar daar wist hij geen antwoord op te geven: met andere woorden een lulverhaal dus.

Maar goed, ik ben blijkbaar de uitzondering, want iedereen hier kan een installateur vinden die het voor een habbekrats doet lijkt het.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 14-02-2024 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

barry86 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:13:
[...]

Dank je! Idd X20 Storke Seda, kwaliteit voelt prima / degelijk.
Sinds paar dagen in gebruik dus voor de lange termijnkan ik er nog niet veel over zeggen...
Ziet er strak uit die badkamer. Dezelfde Storke Seda heb ik nu ook sinds 2 maanden, maar vind hem wel tegenvallen, zeker voor de prijs;
De zijkanten en achterkanten van de lades zijn erg laag. Hierdoor kan van alles makkelijk uit de lades vallen.
En dan zijn de bovenste lades ook nog open aan de achterkant (voor de sifons). Hierdoor valt van alles er nog makkelijker uit. Ik moet dus nog gaan knutselen om dit dicht te maken. X2o zelf zegt 'ja dit is inderdaad zo, sommige klanten gebruiken bakjes hiervoor.' Er zit wel een plankje bij voor als je geen sifon hebt, maar dat is natuurlijk vaak wel het geval.

De lades gaan ook niet zo soepel open en dicht, ik mis de Ikea Godmorgon lades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahikoo
m181087 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Of gewoon een normale badkamer boer vinden die je het werk uit handen neemt.

@Phusebox heeft inmiddels al 600 berichten in dit topic, dus geen idee hoe zijn verhaal ook alweer begon. Maar zelf heb ik in 2022 een aantal (in mijn ogen) betrouwbare badkamerboeren afgelopen en daar mijn badkamer + toiletruimte gekocht. En ja, dan betaal je ongeveer 20% meer aan materiaal dan via internet. En ja, zij rekenen vaak vaste prijzen voor installatie. Maar al het werk is me uit handen genomen. Ik kreeg netjes een offerte mee met gespecificeerde werkzaamheden en prijzen en heb gekozen voor producten die zij aan (kunnen) bieden.
Ik ben heel blij met het eindresultaat. En ondanks dat ik weet dat ik zelf goedkoper spullen had kunnen bestellen via allerhande websites heb ik er nu geen omkijken naar gehad. En aan het einde van de rit kon ik zelfs nog met de badkamerboer om tafel om niet uitgevoerde werkzaamheden van de factuur te schrappen. Andersom zijn extra uitgevoerde werkzaamheden aan de factuur toegevoegd, wat me ook logisch lijkt.
Slopen heb ik zelf gedaan overigens.

Totaal heeft me € 28k gekost; uiteindelijk hebben ze 100 uren aan werk in de badkamer en toiletruimte gestopt. Foto's staan eerder in dit topic.
Ik denk dat iedereen graag volledig ontzorgd wordt tijdens een verbouwing. Helaas is €28K uitgeven voor een badkamer voor heel veel mensen geen optie. Dan kan je doorsparen tot je het wel kan en wilt betalen of kijken naar opties om flink te besparen. Een aannemer per uur is daar een hele reële optie in, mits je iemand kent die je vertrouwt en die dat ook daadwerkelijk wilt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
schaduw schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:36:
[...]

Ziet er strak uit die badkamer. Dezelfde Storke Seda heb ik nu ook sinds 2 maanden, maar vind hem wel tegenvallen, zeker voor de prijs;
De zijkanten en achterkanten van de lades zijn erg laag. Hierdoor kan van alles makkelijk uit de lades vallen.
En dan zijn de bovenste lades ook nog open aan de achterkant (voor de sifons). Hierdoor valt van alles er nog makkelijker uit. Ik moet dus nog gaan knutselen om dit dicht te maken. X2o zelf zegt 'ja dit is inderdaad zo, sommige klanten gebruiken bakjes hiervoor.' Er zit wel een plankje bij voor als je geen sifon hebt, maar dat is natuurlijk vaak wel het geval.

De lades gaan ook niet zo soepel open en dicht, ik mis de Ikea Godmorgon lades.
Eens en eens en eens.
Mijn vrouw was al van de bakjes om te ordenen dus dat was voor ons geen issue.
Enkel het iets zwaar open trekken valt enig sinds tegen. Maar mij stoort het niet.
De ladekast koste €650,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Inmiddels nog drie offertes binnen. Kan geen toeval meer zijn.

De offertes tot nu toe:

14.500
15.000
15.500
16.500
18.700

Buiten die laatste lijkt het gemiddelde dus 15.500 te zijn. Een daarvan is op uurbasis en een eerste schatting qua benodigde uren.

Zal in de rest van Nederland dan wellicht allemaal goedkoper zijn, meer concurrentie misschien.

Door twee man wordt nu ook gezegd dat het juist zo duur is omdat ik zelf de spullen koop.

Maar conclusie is dat we dus onder de 28k geen badkamer krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 14-02-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:06
Phusebox schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:27:
Inmiddels nog drie offertes binnen. Kan geen toeval meer zijn.

De offertes tot nu toe:

14.500
15.000
15.500
16.500
18.700

Buiten die laatste lijkt het gemiddelde dus 15.500 te zijn. Een daarvan is op uurbasis en een eerste schatting qua benodigde uren.

Zal in de rest van Nederland dan wellicht allemaal goedkoper zijn, meer concurrentie misschien.

Maar conclusie is dat we dus onder de 28k geen badkamer krijgen.
toon volledige bericht
Jullie kunnen wel voor onder de 28k een badkamer krijgen. Maar niet met jullie wensen / eisen.

Frustrerend proces wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Door twee man wordt nu ook gezegd dat het juist zo duur is omdat ik zelf de spullen koop.
Haha...dus ze doen een opslag er bovenop omdat ze marge missen op de spullen die jij koopt...Wat een grapjassen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• barry86

Omgedraaide wereld _O-

• Phusebox
Tja dan weet je dus hoe ze hier (in Limburg) allemaal werken, in mijn ogen zijn het allemaal veredelde oplichters en is het meer kiezen tussen slechte opties dan dat er ook maar één bij zit waar ik echt het gevoel heb niet bezeikt te worden.

Koop je de spullen bij ons? Dan pakken we daar de marge op die de winkel ook heeft en verdienen we daarnaast aan het installeren.
Koop je de spullen niet bij ons? Dan pakken we die marge gewoon op de installatiekosten.

• Phusebox
mphilipp schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:28:
[...]

Haha...dus ze doen een opslag er bovenop omdat ze marge missen op de spullen die jij koopt...Wat een grapjassen.
Maar helaas zijn ze dus allemaal zo blijkbaar, want de prijzen ontlopen elkaar niet veel.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02:29
Ergens snap ik best dat installateurs het lastiger vinden als mensen de eigen spullen kopen (wij deden dat ook overigens). Dat zit hem met name in twee dingen:
  1. In de regel is een kraan een kraan en een inbouwreservoir een inbouwreservoir. Maar als men altijd werkt met de Geberit UP320 bijvoorbeeld en Grohe kranen kan men die waarschijnlijk blind en vliegensvlug installeren. Als iemand dan met een el cheapo reservoir komt of een ander merk toilet/kraan whatever, kan dat iets meer tijd kosten. Details zijn dan toch anders. Soms even de handleiding erbij, andere afstelling, enz.
  2. Het gaat waarschijnlijk erg vaak mis als mensen zelf de spullen kopen. Een knop die niet past op het inbouwreservoir, een verkeerde kraan, een vloerverwarmingsmat die te klein is, niet de juiste douchewand. Ik noem maar wat natuurlijk, maar daar kun je wel tegenaan lopen. Zodat er last minute nog iets anders gekocht moet worden of een creatieve oplossing bedacht moet worden.
Maar goed, dat zo een gigantisch verschil niet mogen verklaren lijkt mij. En bovendien wil iemand toch zelf de badkamer kunnen uitzoeken/samenstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Phusebox schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:06:
[...]

Tja dan weet je dus hoe ze hier (in Limburg) allemaal werken, in mijn ogen zijn het allemaal veredelde oplichters en is het meer kiezen tussen slechte opties dan dat er ook maar één bij zit waar ik echt het gevoel heb niet bezeikt te worden.

Koop je de spullen bij ons? Dan pakken we daar de marge op die de winkel ook heeft en verdienen we daarnaast aan het installeren.
Koop je de spullen niet bij ons? Dan pakken we die marge gewoon op de installatiekosten.
Zoals zovaak gezegd, contacteer een ZZP aannemer die badkamers van a-z doet en werkt met een uurloon en ga er mee in gesprek.
Dat heb je volgens mij nog niet 1x gedaan door voor-oordelen.

En ophouden met dat gemaar, gewoon doen

[ Voor 17% gewijzigd door barry86 op 15-02-2024 08:48 ]

• Phusebox
barry86 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:46:
[...]

Zoals zovaak gezegd, contacteer een ZZP aannemer die badkamers van a-z doet en werkt met een uurloon en ga er mee in gesprek.
Dat heb je volgens mij nog niet 1x gedaan door voor-oordelen.

En ophouden met dat gemaar, gewoon doen
Heb ik hierboven al genoemd, dat bij deze offertes (toen een, inmiddels twee) bij zitten die op uurloon basis werken. Hun schattingen qua uren kwamen daarbij ook op 14.000-16.000 euro.

• big bang
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:50:
[...]

Heb ik hierboven al genoemd, dat bij deze offertes (toen een, inmiddels twee) bij zitten die op uurloon basis werken. Hun schattingen qua uren kwamen daarbij ook op 14.000-16.000 euro.
Als je fysiek in staat bent om de handjes te laten wapperen, kun je dat flink omlaag brengen. Je hoeft daar niet handig voor te zijn.

Denk aan zelf slopen, zelf afval afvoeren; zelf tegels naar boven sjouwen, bad en douchewand met een paar vrienden naar boven sjouwen, zelf schoonmaken en bezemen tussendoor. Grotendeels kan dit ‘s avonds na dat de installateur naar huis is, zodat hij de volgende dag gelijk weer aan de slag kan met de zaken die je niet zelf kunt.

Mijn loodgieter werkt met henco koppelingen. Ik heb zelf de 150mm muurplaten op de goede plek gemonteerd waarna hij ze vast kan persen. Het uitmeten kost hem zo geen tijd meer en ik heb t precies zoals ik wil. Maar dan moet je wel even nauwkeurig meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:25

mphilipp

Romanes eunt domus

remzor schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:44:
Ergens snap ik best dat installateurs het lastiger vinden als mensen de eigen spullen kopen (wij deden dat ook overigens). Dat zit hem met name in twee dingen:
[knip]
Maar goed, dat zo een gigantisch verschil niet mogen verklaren lijkt mij. En bovendien wil iemand toch zelf de badkamer kunnen uitzoeken/samenstellen.
Dat kan ik mij voorstellen. Ik heb een Grohe (opbouw) badkraan die niemand wilde installeren. Mij lukte het niet en ik probeerde via een klussite iemand te vinden. Ik werd gebeld door een mevrouw van die site die zei dat de meeste loodgieters dat ding niet willen installeren omdat ie zo moeilijk is. Uiteindelijk eentje gevonden die er pas een gedaan had en wist hoe het moest.

Vanuit die ervaring, en wat ik zo links en rechts hoor, is mijn plan om als ik alles bedacht heb wat er moet komen, met de installateur door het lijstje te lopen. Ik heb bv van het bad de installatieinstructies gedownload en ik wil die dingen gewoon even doorlopen. Als ie dan twijfelt, kan ie het zeggen. Maar dan kan ie achteraf nooit roepen dat iets niet lukte met een lölverhaal.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@remzor @barry86 @Phusebox Ik zou er niet blij van worden als installateur-zijnde dat klanten ook zelf hun lijm en shit gaan halen. Dat zou ik echt graag aan hen over laten. Men ontwikkelt ook een soort voorkeur in materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ViezeVis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:23:
@remzor @barry86 @Phusebox Ik zou er niet blij van worden als installateur-zijnde dat klanten ook zelf hun lijm en shit gaan halen. Dat zou ik echt graag aan hen over laten. Men ontwikkelt ook een soort voorkeur in materiaal.
Diegene die er iets over gezegd hebben vragen juist of ik dat zelf wil regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ViezeVis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:23:
Ik doe dat.
De aannemer zegt welke lijm, ik kijk waar ik die het gunstigste kan kopen en snel naar de winkel.
Niks mis mee.
Ik ga niet zeggen: "Maar die lijm is goedkoper of volgens mij beter." Ieder zijn vak. Al heb ik wel gemerkt dat aannemers of werkers soms zijn blijven hangen. Ze zijn soms niet eens op de hoogte van nieuwe oplossingen.

In zijn algemeen: De gekte is uit de markt. De hoge prijzen die je nu hoort, zijn misschien nog wat stuiptrekkingen. Daarentegen heeft iedereen meer loon gekregen, dus waarom zouden klussers niet ook een graantje meepikken? Het zijn niet allemaal oplichters. Je moet gewoon effe goed zoeken en in je vriendenclub navragen.
Ik denk dat Phusebox door de meeste klusbedrijven als een niet fijne klant gezien wordt, en dat ze daarom denken: "Als hij ja zegt, ok. Nee, ook goed."
Ik zit al jaren op dit forum en heb zelden tot nooit iemand meegemaakt die zo negatief is. Oplichters, lulverhalen, maar dit, maar dat. Alles komt voorbij.

• Ladypurple
Bij wie ligt het risico als er iets tegenzit. Ik ben geen installateur, maar als dit mijn beroep was zou ik garant staan voor het werk dat ik lever, maar niet voor eventuele nevenschade. Dus wel die lekkende inbouwkraan, maar niet het opnieuw tegelen ( ik verzin maar wat) Tenzij ik dat risico in de prijs mag incalculeren. Dat is de keuze die je als opdrachtgever maakt. En zoals @ViezeVis zegt, werken met materialen waar je vertrouwen in hebt. Mijn totaalzaak was duidelijk. Douchegoot… ik werk met deze, daar heb ik goede ervaring mee, geef ik garantie op en werkt het personeel het liefst mee. Ja, die is duurder dan via internet, maar zijn installatiekosten zijn lager. Broekzak/vestzak
Pagina: 1 ... 99 ... 122 Laatste