Ik ben echt blij met alle uitbreidingen aan SoT!
Ik speel nu net een weekje weer en ben bezig met die Tall Tales. De laatste keer dat ik speelde had je net van die onderwater beeldjes waar je een blauwe of groene steen uit kon slaan. Dat je nu 8k verdiend aan zon tall tale vind ik best veel geld
Zo ging dat, gisteravond:
Een vrouwtje in een tavern stuurde me erop uit met haar kleurboek om een stel keys te vinden. Daar snapte ik niet zoveel van, maar volgens een guide moest ik naar o.a. crook's hollow. Dus ik keek op de kaart, draaide mn sloepje in de goede richting en .. wind tegen. Typisch.
Maar toen ik eenmaal bij het eiland in de buurt kwam, bleek er al een brigant (die met twee masten?) voor anker te liggen. Het schip zag er wel gaaf uit, met zwarte verf en lava-achtige strepen erover. Mijn kleine sloopje met de goedkoopste zeilen en hooguit wat verf en een boegbeeldje stak daar toch wat simpel bij af..
Maar een schip groter dan een sloop zal ook wel door meer dan één speler bemand worden, bedacht ik me toen. Ik ben al niet zon ster in pvp, dus ik vaarde eerst aan op een eiland dichtbij zodat ik mn schip erachter kon neerzetten.
Vanaf het eiland tuurde ik dan een beetje door mn kijker. Ik kon niet veel meer zien dan het schip zelf en het eiland, en realiseerde me dat speler models waarschijnlijk niet vanaf zon afstand gerendered worden in de game. Lekker slim bezig joh, denk je dan. Maar ik vind wel een named skeleton die me een skull dropte, en een storage crate. Het was dus niet compleet nutteloos geweest. (Yay).
Ondertussen lag de brigant nog steeds voor anker bij het eiland, en ik moest gaan beslissen of ik ging wachten of toch maar het bij die spelers op het eiland ging proberen. Ik besloot maar te gaan, omdat mijn gametijd ook doortikt en ik een beetje uitgeslapen op werk wil verschijnen de volgende ochtend. Ik denk niet dat mijn collega's het zouden begrijpen dat ik wat later aankom op werk omdat een brigant zijn tijd nam voor een stopje bij crook's hollow.
Dus, anker weer omhoog. Zeilen bijdraaien. Ik zorgte ervoor dat ik aan de andere kant van het eiland mn sloep parkeerde. Lampjes uit, en aan wal. Ik was op zoek naar twee touwbruggen, aldus mijn guide. Zo liep je dan wat over het eiland en hoopte je dat ik de spelers van die brigant niet tegen zou komen.
Ik kwam eerst nog door de grotten van het eiland waar ik dezelfde grot zag waar ik de eerste tall tale had gedaan. Daar moest ik toch even om lachen, net alsof al die prate lords geen ander eiland kennen om hun spullen te verstoppen. Maar even later vond ik dus de touwbruggen, ongeveer waar de guide ze had beschreven.
Maar dan hoor je een kanonschot.
In de buurt... Hmm..
Nog een kanonschot.
Ik ging maar kijken bij mn sloep, en ja hoor, diezelfde zwarte met lava brigant loopt mijn sloep kapot te schieten. Er stond wel een kanon op het hoge deel van het eiland waar ik mee terug zou kunnen schieten, maar ik durfte het gevecht niet aan. Ik kon door mn kijker zien dat het schip nog doorschoot terwijl het tegelijkertijd aan het stoppen was, dus er zouden minimaal twee spelers aan boord moeten zijn.
Ik zie dan wel eens die videos van sumit1g (of zoiets) en die pakt gewoon een pistol en sniper, en double tapped gewoon simpelweg zijn tegenstanders. Dat zie ik mezelf echt niet doen. En ik had ook maar een enkele skull en een storage crate, als die al wat waard is, aan boord. Ik ging dus maar gewoon verder met mn tall tale, en groef de key op bij de touwbruggen.
Toen realiseerde ik me weer dat ik een beetje een noob was: Je kan niet met een item in je hand naar de mermaid lopen en een item zo meenemen naar je schip. Ik verstopte de key dus maar in een van de grotten, en dan kwam ik deze wel later ophalen.
Maar de brigant was er nog steeds, kennelijk. Misschien waren ze nog op zoek naam wat ik aan boord had op de sloep, maar dan namen ze er we flink hun tijd voor. Maar, hoe dan ook, als ik nou doodging of de mermaid nam, je komt hoe dan ook uit bij je schip. Dus als het dan toch niet uitmaakt.. dan ging ik wel een kijkje nemen.
Dus ik zwemmen, naar de brigant. Zo veel mogelijk onder water natuurlijk. Gelukkig kwam ik geen haai tegen, daar was ik al blij mee.

So far, so good. Eenmaal bij de brigant klom ik aan boord.. ik weet niet of zon schip meerdere ladders heeft aan de zij, maar ik nam de ladder aan de kant van de achtersteven.
Toen ging het allemaal opeens vrij snel:
Bij het stuurwiel stond een speler. Deze draaide naar me toe, maar toen schoot ik deze al met m'n pistol, en ik rende naar hem toe en pakte mn sword. Hij schoot nog, maar ik sloeg deze dood. Een tweede speler schoot ook op me, met een blunderbuss meende ik. Deze probeerde weg te lopen maar ik sloeg deze ook neer.
En dat was het. Normaal win ik al geen 1 vs 1, laat staan een 1 vs 2. Ik zal ze wel compleet verrast hebben. Maar ik wist domweg niet wat ik daarna moest doen.. ik had even wat loot in handen dat deze spelers aan dek hadden staan, en daarna dacht ik dat ik iets met het anker kon doen, maar deze draaide heel langzaam. Die spelers komen natuurlijk weer terug, en of ik het dan zou winnen..? ..Paniek!
Ik nam een van de kanonnen en schoot mezelf maar terug naar het eiland. Maar tegelijkertijd wilde ik deze spelers in ieder geval nog iets doen om hun een beetje terug te pakken voor mijn sloepje die ze gezonken hadden. Dus dat kanon die ik eerder zag bovenop het eiland, daar ging ik naar op zoek.
Eenmaal bovenop het eiland bij het kanon bleek dat het schip nog steeds gewoon voor anker lag. Dus ik ging achter het kanon staan, laadde een kogel, en legde aan en begon te schieten. De eerste kogel raakte het schip meteen al, dus daarna begon ik zo snel mogelijk te schieten. Ik wisselde tussen het schieten op de boeg en het midden van het schip.
Toen ik door mn kanonskogels was vond ik er nog een paar in een paar tonnen naast het kanon, maar toen begon die brigant weg te varen... en deze ging toen ook echt weg. De hele zijkant zat vol met gaten en schade van mijn kanonfrenzy. Toen het schip wegvoer zwaaide ik ze nog uit.
Het voelde wel goed, een keertje wat aan pvp doen en aan de winnende hand zijn. Achteraf bedacht ik me nog dat ik wat van die vuurbommetjes had moeten gebruiken om ook hun schip in brand te steken, maar dat komt wel een volgende keer.
Ondertussen wil mn broer ook weer SoT spelen, en was de game al aan het updaten. M'n vriendin lijkt het ook een leuke game.
Dat gaat nog leuk worden.
Bedankt voor het lezen, allemaal. Hieronder per traditie je aardappeltje.