Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Twitch Drops return to Sea of Thieves from Friday, April 24th to Monday, April 27th! To celebrate our latest update, Ships of Fortune, we’re giving you the opportunity to bag some bonus goodies over the weekend. All you’ll need to do to get these cosmetics is watch your favourite Sea of Thieves streamers during these three days!
We’re pleased to offer the Omen Cannons for players tuning in to streamers on day one of the promotion, the Omen Wheel for players tuning in on day two and the Omen Capstan for players tuning in on day three.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• PSPfreaky
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:04
Ik had net een potje waar de adrenaline door m'n lijf stroomde. We waren Reaper's Bones Emissary grade 5 en na het inleveren van al onze loot bij een skull fort zagen we een andere brig bezig zijn voor hun eigen Emissary. We hadden niks meer te verliezen, dus gingen we volop dat schip af om nog eens extra te cashen. Het liep wat anders dan gedacht... Ze begonnen te vluchten en wij startten de achtervolging. Ik denk dat die achtervolging misschien wel 30 tot 45 minuten heeft geduurd, want we waren gewaagd aan elkaar. Zij probeerden ons steeds te boarden en gooiden fire bombs op ons, maar ze kregen geen kans om iets aan boord te flikken.

Na een tijdje botsten ze tegen een eiland aan en we zagen onze kans om hun te laten zinken. Er ging wat mis (we lieten ons anker zakken, maar hun anker werd niet gedropt) en daardoor konden ze weer wegkomen, maar binnen een minuutje zaten we weer goed achter ze en uiteindelijk kwamen we in de positie om hun schip te harpoenen, zodat we dichterbij kwamen. Hun anker werd gedropt, wij dropten onze anker ook en schoten heel hun schip naar de filistijnen.

Ze waren ook grade 5, maar van een andere Emissary dus dat leverde ons 25.000 gold op voor enkel de vlag. Ik denk dat we zo'n 150.000 aan gold hebben verdiend met dat schip. En ik denk ook dat die spelers keihard hebben gebaald na afloop.

Paar dingen waren belangrijk...
- Teamwork en duidelijke communicatie binnen de crew (niet typen!).
- Zeilen op elk moment in de wind hebben waar mogelijk.
- De zee checken op mermaids en vervolgens de ladders bewaken.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17-06 20:45

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

PSPfreaky schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 02:23:
Ik had net een potje waar de adrenaline door m'n lijf stroomde. We waren Reaper's Bones Emissary grade 5 en na het inleveren van al onze loot bij een skull fort zagen we een andere brig bezig zijn voor hun eigen Emissary. We hadden niks meer te verliezen, dus gingen we volop dat schip af om nog eens extra te cashen. Het liep wat anders dan gedacht... Ze begonnen te vluchten en wij startten de achtervolging. Ik denk dat die achtervolging misschien wel 30 tot 45 minuten heeft geduurd, want we waren gewaagd aan elkaar. Zij probeerden ons steeds te boarden en gooiden fire bombs op ons, maar ze kregen geen kans om iets aan boord te flikken.

Na een tijdje botsten ze tegen een eiland aan en we zagen onze kans om hun te laten zinken. Er ging wat mis (we lieten ons anker zakken, maar hun anker werd niet gedropt) en daardoor konden ze weer wegkomen, maar binnen een minuutje zaten we weer goed achter ze en uiteindelijk kwamen we in de positie om hun schip te harpoenen, zodat we dichterbij kwamen. Hun anker werd gedropt, wij dropten onze anker ook en schoten heel hun schip naar de filistijnen.

Ze waren ook grade 5, maar van een andere Emissary dus dat leverde ons 25.000 gold op voor enkel de vlag. Ik denk dat we zo'n 150.000 aan gold hebben verdiend met dat schip. En ik denk ook dat die spelers keihard hebben gebaald na afloop.

Lekker hoor!! Moet eerlijk zeggen met se reaper zo als het nu is is het spel wel echt vele male beter!je moet nu echt altijd op je hoede zijn. Wat je ook aan het doen bent voor missies...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:47
Zo zo wat een vet spel is dit gelukkig kan het redelijk mooi en soepel draaien op mijn antieke 7950 AMD Ryzen 2700X alleen niet veel te doen.

Je kan ook huisdieren kopen met munten? Ik neem aan dat je munten krijgt door schatten te stelen of missies te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
PSPfreaky schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 02:23:

Dit klinkt heel erg vet 8)

Alleen heb ik vrienden die niet vaak online zijn helaas ;( Waar kan je het best vrienden of crews joinen?

Klopt het sinds update veel beter is geworden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PSPfreaky
Amdwarrior schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:18:
Zo zo wat een vet spel is dit gelukkig kan het redelijk mooi en soepel draaien op mijn antieke 7950 AMD Ryzen 2700X alleen niet veel te doen.

Je kan ook huisdieren kopen met munten? Ik neem aan dat je munten krijgt door schatten te stelen of missies te doen?
Huisdieren moet je kopen met echt geld. Voor x euro krijg je xxx Ancient Coins. Er is een mogelijkheid dat je een skeleton tegenkomt die Ancient Coins bij zich draagt. Tot op heden ben ik deze skeleton maar 1x tegen gekomen en dit heeft me 104 Ancient Coins opgeleverd.

We hebben een Nederlandse Sea of Thieves Discord server: https://discord.gg/5Y73HHA

Ik vind persoonlijk dat de game een stuk beter is geworden met deze update. Wel zie je dat de gemiddelde speler 'vrij bang' is en niet veel risico durft te nemen met het aantal loot aan boord. Daar zie je gelukkig niks van terug in de Discord server ;)

Ik heb de afgelopen 2 dagen Sea of Thieves gespeeld en rond de 500.000 gold verdiend, zonder een enkele voyage of skull fort te doen. We jaagden vooral op andere spelers en met Grade V van Reapers krijg je ook nog eens meer geld bij het inleveren (al is dat met alle emissaries zo).

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
PSPfreaky schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:37:
[...]

Huisdieren moet je kopen met echt geld. Voor x euro krijg je xxx Ancient Coins. Er is een mogelijkheid dat je een skeleton tegenkomt die Ancient Coins bij zich draagt. Tot op heden ben ik deze skeleton maar 1x tegen gekomen en dit heeft me 104 Ancient Coins opgeleverd.

We hebben een Nederlandse Sea of Thieves Discord server: https://discord.gg/5Y73HHA

Ik vind persoonlijk dat de game een stuk beter is geworden met deze update. Wel zie je dat de gemiddelde speler 'vrij bang' is en niet veel risico durft te nemen met het aantal loot aan boord. Daar zie je gelukkig niks van terug in de Discord server ;)

Ik heb de afgelopen 2 dagen Sea of Thieves gespeeld en rond de 500.000 gold verdiend, zonder een enkele voyage of skull fort te doen. We jaagden vooral op andere spelers en met Grade V van Reapers krijg je ook nog eens meer geld bij het inleveren (al is dat met alle emissaries zo).
Net even met een maat een potje gedaan _/-\o_ op kleinste schip wel te verstaan op gegeven moment ineens andere schip ons aanvallen wij natuurlijk snel vandoor bijna 20 min achtervolging.

Maar kan iedereen joinen in een sessie ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PSPfreaky
Amdwarrior schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Net even met een maat een potje gedaan _/-\o_ op kleinste schip wel te verstaan op gegeven moment ineens andere schip ons aanvallen wij natuurlijk snel vandoor bijna 20 min achtervolging.

Maar kan iedereen joinen in een sessie ?
Als sloopje bij een achtervolging altijd volle tegenwind pakken, dan zijn jullie de snelste ;)

Hoe bedoel je precies dat je iedereen kan joinen in een sessie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
PSPfreaky schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Als sloopje bij een achtervolging altijd volle tegenwind pakken, dan zijn jullie de snelste ;)

Hoe bedoel je precies dat je iedereen kan joinen in een sessie?
Nou als je met vrienden alleen wilt spelen , dat willekeurig mensen je zomaar kunnen aanvallen. Is beetje semi mmorpg begrijp ik?

Ik wil kleine schip met 4 man doen maar helaas kan dat niet :'(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PSPfreaky
Amdwarrior schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:33:
[...]

Nou als je met vrienden alleen wilt spelen , dat willekeurig mensen je zomaar kunnen aanvallen. Is beetje semi mmorpg begrijp ik?

Ik wil kleine schip met 4 man doen maar helaas kan dat niet :'(
In Sea of Thieves bestaan geen private sessies. Je komt altijd in een server terecht met andere crews.

Wij proberen soms een alliantie server te maken. Je joint met velen (over verschillende crews) tegelijk een server en als je bij elkaar zit, heb je zo goed als niks te vrezen. We hadden een keer 5 schepen binnen 1 server. De zesde crew was een sloopje dat we niet kenden. Die gaat echt niks beginnen tegen meerdere galleons ;)

In Sea of Thieves heb je 3 schepen:
- Sloop (1-2 spelers)
- Brig (1-3 spelers, minimaal 2 aangeraden)
- Galleon (1-4 spelers, minimaal 3 aangeraden)

4 Spelers op een sloop is dus niet mogelijk :)

Niet heel belangrijk: Inmiddels Reaper's Bones lvl 75 gehaald

[Voor 3% gewijzigd door PSPfreaky op 06-05-2020 10:06]

Acties:
  • +3Henk 'm!
Leuk artikel van IGN over hoe Sea of Thieves sinds release gegroeid is.

https://www.ign.com/artic...-of-thieves?sf121917577=1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:24
Weet iemand al wanneer hij naar steam komt ?

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 10 Pro 64bits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17-06 21:13

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ravw schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:43:
Weet iemand al wanneer hij naar steam komt ?
nee nog geen release date announced. Je kan er van uitgaan dat wanneer ze het bekend hebben gemaakt het ook bij steam zelf staat.

[Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 12-05-2020 07:47]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:26

TommyGun

Stik er maar in!

Lang geleden dat ik SoT had gespeeld, maar snap weer waarom. Wat een kinderachtig volk zit er op die servers, zeker die campers bij The Reaper’s Hideout. Snap niet wat daar de lol van is.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• PSPfreaky
TommyGun schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 00:42:
Lang geleden dat ik SoT had gespeeld, maar snap weer waarom. Wat een kinderachtig volk zit er op die servers, zeker die campers bij The Reaper’s Hideout. Snap niet wat daar de lol van is.
Ik kan je niet echt vinden in de campers bij Reaper's Hideout. In mijn vele uren sinds de laatste content update heb ik hier nog niks van gemerkt. Als je daar moet zijn, moet je gewoon die schepen laten zinken en laten zien wie de baas is. Laten zien dat campen bij de Hideout niet werkt.

Ja oke, wij liggen er soms ook wel 20 minuten daar, maar dat is vooral het verkopen van loot (met Grade 5 kan je best een hoop aan boord hebben) en even een korte pauze nemen.

Op 27 mei verschijnt trouwens de nieuwe content update, Lost Treasures.

Update 21 mei:

@ravw

[Voor 11% gewijzigd door PSPfreaky op 21-05-2020 18:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!
ik ga vanavond voor het eerst sea of thieves spelen samen met een andere tweaker... Zijn er tips voor ons noobs om de eerste uren gewoon een beetje normaal door te komen zonder gekilled te worden door grote vloten? :p

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • +2Henk 'm!

• archerjs2
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17-06 17:17
Een paar kleine tips die ik altijd doe als ik solo speel zijn:

Altijd de omgeving in de gaten houden.
Bij het aanleggen van je boot anker omhoog doen en zijlen omhoog. Zo kan je altijd wegvaren als er iets aankomt.
Tegen de wind in varen is voor de sloop sneller dan een galeon. Moet je de zijlen ook voor tegen de wind in zetten.

Voor de rest gewoon plezier hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:48
Sloop tegen de wind met met Sails set to Stupit is de term.

Zijn helaas wel brigs die je altijd nekken.
Ze houden het soms vol meer dan 2 uur achter je aan te zitten. Best wel irritant.

Hoe zit het nou met de Steam versie, lees/hoor verschillende dingen dat je Eventueel een key kan krijgen voor de win 10 owners.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSPfreaky
uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:55:
ik ga vanavond voor het eerst sea of thieves spelen samen met een andere tweaker... Zijn er tips voor ons noobs om de eerste uren gewoon een beetje normaal door te komen zonder gekilled te worden door grote vloten? :p
1. Vertrouw geen enkel schip, ook al doen ze zo vriendelijk. Het blijven uiteindelijk piraten.
2. Zoals hierboven werd gezegd, altijd omgeving checken.
3. Gebruik geen anker om te stoppen, maar haal de zeilen omhoog. Stel er komt een ander schip aan, dan kan je je schip niet meer draaien. Vooral als het andere schip op jullie anker focust met schieten, dan krijg je 'm niet meer omhoog.
4. Heb je veel loot aan boord, kijk dan naar de lucht. Zie je geen skull of schip in de lucht? Dan heb je een kans op een kraken. Als beginner zijnde kan het lastig zijn eraan om te ontkomen.
5. Communicatie met je crew is belangrijk (gebruik voice!, geen chat). Verdeel de taken ook. Houd de wind (streepjes in de lucht als je op je schip staat) in de gaten en zet je zeilen goed.
6. Bij het zoeken van schatten, zoek naar herkenningspunten.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• PSPfreaky
De content update van mei, Lost Treasures, is vandaag verschenen.

Release notes: https://www.seaofthieves.com/release-notes

Claim 'm nu het kan :)
Free Giveaway Emote – You’ll find the new Three Sheets to the Wind emote available for free in the Pirate Emporium. See you on the seas!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 16-06 07:54
Zijn er hier nog (actieve) spelers die het leuk vinden om een keer met een beginnend piraat op pad te gaan? Ik speel het spel sinds vorige week solo en met een vriend. Aantal voyages gedaan (voornamelijk voor de Gold Horder), andere piraten beroofd (en door hen weer afgemaakt :-)) en een kennismaking met de Kraken niet overleefd.

Man, 36, veel game ervaring maar geen FPS-speler dus op dat gebied geen groot talent ;-) Speel op Xbox.

PSN: easy-going-fox

Acties:
  • +2Henk 'm!
easygoingfox schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:23:
Zijn er hier nog (actieve) spelers die het leuk vinden om een keer met een beginnend piraat op pad te gaan? Ik speel het spel sinds vorige week solo en met een vriend. Aantal voyages gedaan (voornamelijk voor de Gold Horder), andere piraten beroofd (en door hen weer afgemaakt :-)) en een kennismaking met de Kraken niet overleefd.

Man, 36, veel game ervaring maar geen FPS-speler dus op dat gebied geen groot talent ;-) Speel op Xbox.
Man, 36, veel game ervaring, ook FPS speler, speelt op Xbox en sinds 2 weken begonnen aan Sea of Thieves steekt zijn hand omhoog! :)

Voeg me maar toe! Zie gamertag onderaan. :) Ik zou graag een poging willen doen voor de wat grotere events, zoals de forts enzo samen te tackelen.

Gisteren namelijk solo bijna een fortress gecomplete, echter was mijn sloop helaas toch gezonken waardoor ik tijdens de laatste wave tegen de endboss captain niet op adem kon komen en geen healing items meer had. Vond ik wel ontzettend zuur, maarja zonder schip had ik er ook niets aan gehad volgens mij... Het solo varen op een sloop gaat op zich wel prima, maar voor het benaderen van fortresses is het lastig als je eenmaal geraakt wordt, want dan kom je toch vaak tijd en handen tekort om en te repairen en water te scheppen en te sturen en de zeilen te bedienen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-06 23:19
Man... Bij 38 gestopt met tellen ;) Xbox: NollieNL
Voeg maar toe hoor heren. Ik game voornamelijk in de avond uurtjes, met soms een kleine overlap naar de nacht. Ik struin al wat langer de zeeën van de Sea of Thieves af. Momenteel speel ik voornamelijk Deep Rock Galatic, maar voor een sessie leuke sessie SoT ben ik meestal wel te porren.

• easygoingfox
Ik voeg jullie toe, bedankt! Ga vanavond met een vriend een sessie doen maar wellicht kunnen we later deze week een keer spelen. Lijkt me ook leuk om een groter event te doen, zoals een fortress of de Tall Tales.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSPfreaky
@easygoingfox Als je Discord gebruikt kan je ook de server joinen die hier vermeldt staat :) PSPfreaky in "[XBO/PC] Sea of Thieves"

Sinds vandaag zijn er ook weer Twitch drops! Vanaf 3 t/m 17 juni kan je elke dag een drop ontvangen als je naar een Twitch livestream kijkt waar de drops voor aangezet zijn. Zo kan je emotes, items en ship parts ontvangen.

Het enige wat je hoeft te doen is minimaal 30 minuten kijken naar een livestream van een Sea of Thieves partner. Je hebt hier elke dag tot 11:00u voor om naar te kijken, dus 24 uur per dag de tijd om mee te doen aan een Twitch drop.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Sea of Thieves is vanaf vandaag ook verkrijgbaar via Steam, voor wie daar waarde aan hecht :)

https://store.steampowered.com/app/1172620/Sea_of_Thieves/

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:27
Nu de game op Steam te verkrijgen is wil ik mij er toch wel aan wagen. Maar helaas heb ik geen vrienden die dit (gaan) spelen. Hoe leuk is de game met randoms, en is het makkelijk om een groep te vinden?

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• easygoingfox
Poulske schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:33:
Nu de game op Steam te verkrijgen is wil ik mij er toch wel aan wagen. Maar helaas heb ik geen vrienden die dit (gaan) spelen. Hoe leuk is de game met randoms, en is het makkelijk om een groep te vinden?
Volgens mij kun je ook samen spelen met Xbox spelers toch? Daar zijn er hier in ieder geval wel een paar van. Ik was net nog rustig solo aan het zeilen totdat @uchiha tijntje ineens mijn crew joinde. Ik moest er helaas vandoor, hij vaart nu rustig verder op mijn goed gevulde boot O-)

Met randoms heb ik het nog niet gespeeld, maar lees er niet zo'n goede verhalen over. Communiceren en samenwerken is wat mij betreft essentieel wil je dit een beetje leuk kunnen spelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PSPfreaky
Sea of Thieves is tijdelijk €19,99 in de Microsoft Store.

@Poulske Sea of Thieves is veel leuker als je echt contact hebt met je crew mates. Zoals hierboven al gezegd wordt is communucatie en teamwork echt nodig om het echt leuk te maken. Mijn vrienden spelen ook geen Sea of Thieves (of spelen het heel soms), maar er zijn Discord servers (NL/BE, hier een overzicht van meerdere servers) waar je gemakkelijk een crew kan vinden. Ik beleef nu zelf meer plezier met Sea of Thieves als ik hier met een crew speel dan in plaats van dat ik met vrienden speel die het niet vaak spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
De initiele release van SoT op Steam lijkt wel een positieve te zijn. De game is bovenaan te vinden in de Top Sellers list :)

http://thisgengaming.com/...-steam-global-top-seller/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PSPfreaky
@Wom Gisteren was het voor vooral Steam spelers erg lastig om een sessie op te starten. Spelers die het via de Microsoft Store hadden gekocht hadden er minder last van.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik vind het altijd wel leuk om wat merchandise te hebben van games die ik erg tof vind. :) Moest een nieuwe keychain hebben, want die van Ori was stuk.

[Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-06-2020 16:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11:37
Wom schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:10:
De initiele release van SoT op Steam lijkt wel een positieve te zijn. De game is bovenaan te vinden in de Top Sellers list :)

http://thisgengaming.com/...-steam-global-top-seller/
Het is ook een heerlijke social game! De userbase is behoorlijk tof en friendly, en dat is ook voor veel mensen een verademing volgens mij.
Vandaag redelijk wat gespeeld, maar begin er best wel handig in te worden. Geen enkel gevecht tegen een AI sloop, megalodon en kraken meer verloren in mijn uppie. Ik kwam ze vandaag binnen een minuut of 10 alle drie tegen. Gelukkig had ik genoeg cannonballs en plankjes :).

Wil binnenkort de Tall Tales verder (heb de 1e twee gedaan), maar die zijn leuker in een party. :)

Verder vind ik het wel vaag dat ik onwijs veel ashen chest captains in het wild tegenkom, maar nog geen enkele keer een ashen key captain. Nu koop ik dan af en toe een key, maar die krengen zijn pokkeduur solo. :)

Ik had het wel echt tof gevonden dat als je solo speelt er net iets meer je kant om komt vallen. Nu is het wel erg lastig / traag af en toe. Ik had vandaag weer iets van 20 kisten op mijn schip. Ben dan in mijn uppie een kwartier bezig om alles te lossen :P

En ik heb nog nooit zoveel screenshots gemaakt in een game.. Wat is dit spel mooi.

Ik weet dat ik niet alle achievements ga halen, want ik speel niet in een grote clan ofzo, maar ik streef ernaar om pirate legend te worden voordat de nieuwe Xbox uitkomt!

[Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-06-2020 20:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSPfreaky
@uchiha tijntje Als je voor 10 juni de volgende tall tales doet, dan krijg je ook nog gratis outfits :)

- The Shroudbreaker (Rising Morningstar Crew Jacket, Crew Gloves, Trousers and Belt)
- Revenge of the Morningstar (Rising Morningstar Dress Jacket, Dress Hat, Captain Gloves and Boots)
- The Seabound Soul (Rising Morningstar Dress, Hook, Pegleg and Battle Hat)

Hier vind je alle lopende events: https://www.seaofthieves.com/event-hub

Acties:
  • +1Henk 'm!
Net samen met @easygoingfox een galleon met een crew van 4 het leven een stuk irritanter gemaakt. We zagen dat zij een skeleton fort gecomplete hadden en we hadden het idee om dan maar bij de dichtsbijzijnde outpost te campen. Easygoingfox netjes ons sloopje geparkeerd zodat ze het niet konden zien vanaf hun vaarroute. Wij via een omwegje gezwommen naar hun schip, maar ze hadden slim genoeg 2 mensen op de uitkijk, dus we werden vrij snel ontdekt. Helaas waren we net te laat om uberhaubt wat loot te kunnen jatten. Daarna zeilde ze het eiland rond en zagen ze onze sloop en schoten ze die vrij kapot. Maar niet voordat Easy en ik 7 kills hadden gemaakt en de reapers flag die ze hadden gejat van een anders schip hadden verstopt op het eiland :P

Het is wel jammer dat je eigenlijk wel aan een redelijk kansloze missie begint met 2 vs 4, want het respawnen voelt in je uppie of met zijn 2'en heel traag, maar in een crew van 4 is dat prima op te vangen..

Had een van die gozers nog een berichtje gestuurd, maar kreeg een vrij hatelijke reactie terug :P.

Ik ben echt hooked aan deze game. Dus mochten er nog mensen in een grote crew iemand nodig hebben, dan vaar ik graag mee :)

[Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-06-2020 21:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easygoingfox
Was inderdaad een mooie sessie! En voor mij ook meteen de bevestiging waarom ik niet eerder multiplayer heb gespeeld: de tegenstanders zijn vaak 100x beter dan ik en om de 2 minuten dood gaan door mijn trage FPS reactievermogen is niet heel ontspannend voor mij :)

Ik hou het maar bij een beetje schat zoeken, wat wel een extra dimensie krijgt door de mogelijkheid dat je loot door een andere crew gejat wordt. Erg tof spel, Game Pass _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
Als er mensen een keer een galleon gaan vullen ik hou me aanbevolen.
Speel sinds launch, laatst met wat mensen begonnen met tall tales (erg laat inderdaad) en dan is het echt wel leuk!

[Voor 46% gewijzigd door kneusteun op 08-06-2020 09:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PSPfreaky
uchiha tijntje schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:57:
Het is wel jammer dat je eigenlijk wel aan een redelijk kansloze missie begint met 2 vs 4, want het respawnen voelt in je uppie of met zijn 2'en heel traag, maar in een crew van 4 is dat prima op te vangen..
Bedenk ook wel dat een galleon meer gaten kan hebben en dus sneller kan volstromen ;) Dus dan heb je die extra spelers ook nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
YouTube: STEALING A FORTUNE FROM A VETERAN CREW - Sea of Thieves
Deze gast maakt wel leuke edits en speelt het spel wel tof!

[Voor 19% gewijzigd door kneusteun op 08-06-2020 10:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!
PSPfreaky schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:24:
[...]

Bedenk ook wel dat een galleon meer gaten kan hebben en dus sneller kan volstromen ;) Dus dan heb je die extra spelers ook nodig.
Ja die begrijp ik :), maar voordat je in een situatie terecht bent gekomen dat je die gaten kunt maken word je, zeker in je uppie waar je druk bent met het multitasken aan sturen, zeilen en schieten en repareren, geboard door 1 van de tegenstanders. En eenmaal geboard en gekilled, ben je kansloos, want respawnen op een geboard schip is echt te irritant. Heb iets te vaak meegemaakt dat ik spawn en binnen een seconde achter in mijn rug een blunderbuss te verwerken krijg en dan weer geinstakillt wordt :).

Dus ik vermijd galleons dan ook zo veel als mogelijk. Zeker in mijn uppie. :)

Door deze rare kortere weken was mijn bioritme verstoort en kon ik niet slapen, dus toch nog maar een sessie opgestart. Was in mijn uppie een skeleton fort aan het doen. Was goed bezig en was in de laatste wave met de final boss. Komt er een ander schip aan met een alliance vlag omhoog. Ik snel een alliance maken. Werd die binnen 10 seconden weer verbroken en mijn schip werd helaas weer tot zinken gebracht. Ik wist dat ik het niet ging redden, dus uiteindelijk maar de ashen key gepakt en met mijn verrekijker gezocht naar de dichtsbijzijnde outpost... En uiteindelijk in het water gesprongen om een poging te wagen toch die ashen key te verkopen voor 5 hele doubloons :P.

Dat was me toch een zwempartijtje. Denk dat ik 10 minuten gezwommen heb waarbij ik 3 haaien van me af moest slaan, totdat ik uiteindelijk op een klein eilandje aankwam waar gelukkig een roeiboot aangemeerd lag! Dus ik de roeiboot pakken en uiteindelijk mijn ashen key kunnen verkopen. :)

Deze game zou, met name voor solo spelers, 3 QOL improvements kunnen krijgen wat mij betreft, waardoor dit spel echt helemaal top zou zijn :)

-Als je je alliance vlag omhoog hebt en je gaat een alliance aan, dat je elkaar het 1e kwartier niet kunt killen of het schip kunt damagen. Nu stelt die alliance vlag niets voor en is alleen maar irritant voor kleine crews.
-Dat je als je solo speelt 1 item mee kunt nemen als je fasttravelt via de mermaid. In mijn geval bijvoorbeeld had je in een crew van 2 man gewoon mij kunnen oppikken met de ashen key en kon je die gebruiken om een ashen chest te openen. Nu kon ik er eigenlijk niets anders mee dan te verkopen, want ik had geen schip, en als ik een schip wilde kon ik de ashen key niet meenemen.
-Dat als je solo speelt je of sneller loopt/zwemt met een kistje of dat je twee kistjes tegelijkertijd kan meenemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSPfreaky
@uchiha tijntje Haha, wat een sessie xD

Het eerste punt heeft wel iets. Als je samen een fort doet, moet je echt oppassen dat je de ander niet raakt met je zwaard of wapen. Aan de andere kant... Als iemand van de andere crew je het leven zuur maakt, dan wil je hem juist wel killen. Wij hadden eens dat iemand van een andere crew onze loot wilde inleveren, zonder het te vragen. Dat vonden wij niet goed, dus hebben we die gozer en zijn crew echt hard aangepakt.

Het tweede punt... Spelers gaan dat op een andere manier gebruiken door bijvoorbeeld aan boord van een schip te klimmen, loot te pakken en overboord te springen.

Ik denk dat er wel een goede balans is tussen het lopen/zwemmen met en zonder chest in je handen. Ik vind wel dat je 1 chest/crate of 2 kleinere items zou moeten kunnen dragen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
PSPfreaky schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:59:
@uchiha tijntje Haha, wat een sessie xD

Het eerste punt heeft wel iets. Als je samen een fort doet, moet je echt oppassen dat je de ander niet raakt met je zwaard of wapen. Aan de andere kant... Als iemand van de andere crew je het leven zuur maakt, dan wil je hem juist wel killen. Wij hadden eens dat iemand van een andere crew onze loot wilde inleveren, zonder het te vragen. Dat vonden wij niet goed, dus hebben we die gozer en zijn crew echt hard aangepakt.

Het tweede punt... Spelers gaan dat op een andere manier gebruiken door bijvoorbeeld aan boord van een schip te klimmen, loot te pakken en overboord te springen.

Ik denk dat er wel een goede balans is tussen het lopen/zwemmen met en zonder chest in je handen. Ik vind wel dat je 1 chest/crate of 2 kleinere items zou moeten kunnen dragen :)
Bedoel alle punten voor als je puur solo speelt. Niet als je in een crew speelt van 2 of meer. Want dan zie ik het tweede punt namelijk niet heel vaak voorkomen. Want je moet er toch eerst heen zwemmen :P En in de tussentijd is je schip dan onbewaakt of vaart zonder kapitein.

[Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-06-2020 11:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSPfreaky
@uchiha tijntje Als je ideeën hebt, laat het vooral weten op het officiële Sea of Thieves forum! Wie weet komt het er misschien wel in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-06 15:16

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Gisteren een heerlijke sessie gehad, eerst een kwartiertje supplies gatheren en toen de zee op met onze sloep. Al snel zagen we bij de Reaper Chest een gally. Ik haal alle 3 de masten neer, mijn kameraad springt entert hun schip en ze beginnen al snel "PLEASE DON'T KILL YOU GET OUR LOOT" waarop ik zeg "We take it thanks"... Ze hadden niet zoveel een Emerald en de reaper chest + Chest of Sorrows. Een eenzaam sloepje heb ik laten gaan ( vond ik wel sneu ik kom langs varen had nog niet eens geschoten en hij scuttled. )( Solo Sloopers laat ik meestal gaan )
In een 20 minuten durend gevecht met een Brig zijn wij dan eindelijk ons sloopje verloren maar alleen omdat we tijdens het gevecht werden aangevallen door een Ghost Sloop. ( KOENDERTNL be damned )
Sea of Thieves is heerlijk de ene dag lekker varen en voyages doen, de volgende dag agressief zijn en lekker de piraat uithangen.
Mocht iemand een Sea of Thieves vriend nodig hebben (GT: Koellebobes )

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• easygoingfox
Wat is dit toch een bijzonder spel. De ene sessie gaat heerlijk en bij de ander loopt alles mis...

Ik wilde even een uurtje een Voyage doen voor de Gold Hoarders. Emissary vlag gehesen en gaan. Eerst naar Crooked Mast's, waar ik tot 3 keer toe in het donker van de berg naar bedenen viel (daar ga je dus tijdelijk mank van lopen, leuk detail!) en in de fik kwam te staan door een skelet met zo'n vat buskruit. Schat gevonden dus op weg naar Shipwreck Bay, waar een hint op de kaart niet getriggerd werd. Pas na 3x het eiland rondlopen werd 'het liedje' geaccepteerd op de plek waar ik 15 min geleden ook stond te musiceren. Schat inladen en door!

Bij de volgende bestemming kwam ik in de storm terecht. Die overleeft en de schat gevonden, maar mijn boot zat mysterieus vast tussen twee rotsen. Op een gegeven moment begon de boot uit zichzelf te stuiteren en kwam deze los, met de nodige gaten tot gevolg. Snel repareren, en ja hoor, ambushed door een Skeleton Ship. Naar het dek, Skeleton Ship bijna tot zinken gebracht, totdat ze recht op me afvaren.

Ik vuur een laatste kogel af, te dichtbij... Zelf dood door de ontploffing. Eigen schip gezonken. 1,5 uur progressie naar de haaien. En toch lol gehad _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!
easygoingfox schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:14:
Wat is dit toch een bijzonder spel. De ene sessie gaat heerlijk en bij de ander loopt alles mis...

Ik wilde even een uurtje een Voyage doen voor de Gold Hoarders. Emissary vlag gehesen en gaan. Eerst naar Crooked Mast's, waar ik tot 3 keer toe in het donker van de berg naar bedenen viel (daar ga je dus tijdelijk mank van lopen, leuk detail!) en in de fik kwam te staan door een skelet met zo'n vat buskruit. Schat gevonden dus op weg naar Shipwreck Bay, waar een hint op de kaart niet getriggerd werd. Pas na 3x het eiland rondlopen werd 'het liedje' geaccepteerd op de plek waar ik 15 min geleden ook stond te musiceren. Schat inladen en door!

Bij de volgende bestemming kwam ik in de storm terecht. Die overleeft en de schat gevonden, maar mijn boot zat mysterieus vast tussen twee rotsen. Op een gegeven moment begon de boot uit zichzelf te stuiteren en kwam deze los, met de nodige gaten tot gevolg. Snel repareren, en ja hoor, ambushed door een Skeleton Ship. Naar het dek, Skeleton Ship bijna tot zinken gebracht, totdat ze recht op me afvaren.

Ik vuur een laatste kogel af, te dichtbij... Zelf dood door de ontploffing. Eigen schip gezonken. 1,5 uur progressie naar de haaien. En toch lol gehad _/-\o_
Geen 1 sessie is hetzelfde in dit spel. Dat maakt het echt wel tof, ook al doe je best vaak veel dezelfde dingen, zoals bijvoorbeeld voyages voor de Gold Hoarders. Ik vind het soms wel een lastig spel voor mijn neurotisch gedrag dat ik graag taken gecomplete wil hebben, want ik word altijd wel door iets afgeleid. :)

• PSPfreaky
Wij gingen een keer in een weekend gewoon lekker rustig spelen. We begonnen ergens rond 15:30 een Thieves' Haven Run Athena voyage en we waren hier pas rond 22:30 mee klaar. Normaal wil je een voyage snel afmaken, maar wij gingen ook veel andere dingen doen tussendoor... Vissen, skeleton fort, skeleton fleet, andere spelers aanvallen voor hun vlaggen, megalodon, kraken etc.

Het leuke aan het spel is dat je echt op elk moment kan beslissen wat je wil gaan doen en geen enkele sessie hetzelfde is.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Gisteren samen met @Nol_NL wel een relaxte sessie gehad :). Ik was net level 5 emissary gold hoarder geworden en een skeleton ship laten zinken toen hij me kwam joinen, dus dat kwam super goed uit om alle loot te verkopen :P. Daarna konden we de level 5 voyage samen doen. Lekker 20 captains chest verzamelen en in de tussentijd een alliance gevormd met een solo sloop speler en maar eigenlijk 1 vijandelijke skeleton ship tegen gekomen. Verder dankzij Nol nog 2 ashen chests kunnen openen vanwege zijn stash aan doubloons :P. Ik zit continue rond de 100, want als ik er weer 100 heb ga ik een key kopen om al die tomes te kunnen verzamelen. Damn you rng achievements :P Ik ben trouwens nog geen enkele ashen key master in het wild tegen gekomen. Wel veel ashen guardians... maarja die hoef ik juist niet, want die voyage van Duke is veel goedkoper dan die key voyages.

Was een prima sessie!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 09:48
Gisteren met wat vrienden een brig z'n loot gejat van hun fort. Ze waren net klaar toen wij aankwamen want de skelly boven t eiland vervaagde. Ze waren niet echt aware. We konden onze brig precies zo stoppen dat zij ons niet konden raken maar wij hun wel. Vrij snel waren ze gezonken, ze probeerden ons nog te vervelen op het eiland maar we hadden ze vrij snel dood.

Daarna kwam het... het spel dacht: jullie hebben teveel loot dus hier heb je 2 skelly galleons, een megalodon én een kraken tegelijk... Door die skellies werden we natuurljik non stop beschoten met dans kanonnen dus we konden niks uithalen. Toch fijn dat er geen diminishing returns op die ballen zit... ahum.

Wel gelachen hoor :).
evadnl schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:51:
Gisteren met wat vrienden een brig z'n loot gejat van hun fort. Ze waren net klaar toen wij aankwamen want de skelly boven t eiland vervaagde. Ze waren niet echt aware. We konden onze brig precies zo stoppen dat zij ons niet konden raken maar wij hun wel. Vrij snel waren ze gezonken, ze probeerden ons nog te vervelen op het eiland maar we hadden ze vrij snel dood.

Daarna kwam het... het spel dacht: jullie hebben teveel loot dus hier heb je 2 skelly galleons, een megalodon én een kraken tegelijk... Door die skelly werden we natuurljik non stop beschoten met dans kanonnen dus we konden niks uithalen. Toch fijn dat er geen diminishing returns op die ballen zit... ahum.

Wel gelachen hoor :).
Dat soort ervaringen zijn wel priceless, ook al baal je dat je loot weg is :)

• Nol_NL
uchiha tijntje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:03:
Gisteren samen met @Nol_NL wel een relaxte sessie gehad :). Ik was net level 5 emissary gold hoarder geworden en een skeleton ship laten zinken toen hij me kwam joinen, dus dat kwam super goed uit om alle loot te verkopen :P. Daarna konden we de level 5 voyage samen doen. Lekker 20 captains chest verzamelen en in de tussentijd een alliance gevormd met een solo sloop speler en maar eigenlijk 1 vijandelijke skeleton ship tegen gekomen. Verder dankzij Nol nog 2 ashen chests kunnen openen vanwege zijn stash aan doubloons :P. Ik zit continue rond de 100, want als ik er weer 100 heb ga ik een key kopen om al die tomes te kunnen verzamelen. Damn you rng achievements :P Ik ben trouwens nog geen enkele ashen key master in het wild tegen gekomen. Wel veel ashen guardians... maarja die hoef ik juist niet, want die voyage van Duke is veel goedkoper dan die key voyages.

Was een prima sessie!
Was zeker een prima sessie. Aardig wat loot kunnen binnenharken in een relatief korte tijd. Nou hadden we volgens mij ook wat geluk dat het op zee verder redelijk rustig bleef.

Een tijdje terug had je een vis event. Schoot mij te binnen dat ik tijdens het vissen ook aardig wat van die keys aan de haak heb geslagen, dus dat is wellicht ook een manier om aan die dingen te komen.
Nol_NL schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Was zeker een prima sessie. Aardig wat loot kunnen binnenharken in een relatief korte tijd. Nou hadden we volgens mij ook wat geluk dat het op zee verder redelijk rustig bleef.

Een tijdje terug had je een vis event. Schoot mij te binnen dat ik tijdens het vissen ook aardig wat van die keys aan de haak heb geslagen, dus dat is wellicht ook een manier om aan die dingen te komen.
Geluk dwing je af he ;)

Ik vis behoorlijk wat maar heb nog nooit een key of iets anders gevonden dan vis :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSPfreaky

Figurehead: 30 Athena treasures inleveren bij de Mysterious Stranger.
Sails: 30 Cargo crates inleveren bij de Merchant Alliance.
Hull: 30 chests inleveren bij Gold Hoarders.
Flag: 30 skulls inleveren bij de Order of Souls.

Bekijk je stats hier (inloggen vereist): https://www.seaofthieves.com/event-hub

Vanavond mensen hier die een coop sessie willen vanaf een uur of 9 met een man of 3/4? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned
Great introductory words by @JoeNeate1 on Black Lives Matter. The next *free* Sea of Thieves update is called Haunted Shores, includes Ghost Ships Fleets, new shanty selection & music, new cannoball types & more. Coming June 17th. https://t.co/pfgEuelIpY

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-06 15:16

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

Acties:
  • 0Henk 'm!
Grrr, zojuist voor de eerste keer echt een compleet baal momentje gehad waarbij ik het spel direct maar afsloot. In je eentje is het af en toe gewoon ronduit klote. Als ik lekker aan het gold hoarden ben doe ik gewoon mijn eigen ding en laat ik anderen lekker met rust. In je eentje is het toch lastig om een gevecht aan te gaan, zeker als je gewoon een keer van je schip afgeschoten wordt of als je gekilled wordt. De laadtijden zijn dusdanig dat je gewoonweg te laat spawned om nog maar iets uit te halen. Maar dus net lekker mijn eigen ding aan het doen. Was bijna level 5. Zit ik op een groot eiland. Parkeer ik mijn schip lekker beschut. Kijk nog eens goed rond. Zie niemand. Echter is het echt een klote raadsel waar ik gewoon lang mee bezig ben. Zie ik een schip aankomen. Vlieg terug naar mijn schip. Vertrek, maar mijn mast ligt snel down en ik word van mijn schip geblazen. Nah toen was het heel snel klaar. Met zijn 2en heb je dat gewoonweg niet. De ene blijft bij een groot eiland gewoon bij het schip en kan altijd direct wegvaren. Vraag me dan ook op dit soort momenten af waarom ik solo speel. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nol_NL
Herkenbaar... Solo is soms echt pittig, zeker als je er al aardig wat loot hebt verzameld. Van de week dan maar weer eens een avondje samen de zee op dan ? Misschien wil EasygoingFox ook wel mee...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• easygoingfox
Nol_NL schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:28:
Herkenbaar... Solo is soms echt pittig, zeker als je er al aardig wat loot hebt verzameld. Van de week dan maar weer eens een avondje samen de zee op dan ? Misschien wil EasygoingFox ook wel mee...
Lijkt me leuk! Mits we niet te laat de ankers uitgooien kan ik woe/do zeker.

Acties:
  • 0Henk 'm!
easygoingfox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:54:
[...]

Prima. Donderdag komt mij het beste uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Nu dat de game ook op Steam is groeien de spelersaantallen elke dag begreep ik. Rare heeft dan ook een nieuwe versie van hun player's guide beschikbaar gemaakt: https://news.xbox.com/en-...munity-continues-to-grow/

Directe link naar de guide: https://news.xbox.com/en-...search=sea%20of%20thieves

• Nol_NL
easygoingfox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:54:
[...]

Ach jee... Dan denk ik dat ik net tussen wel en schip gaat vallen. Deze week zit ik wat krap in de tijd of ben pas na 22:00 beschikbaar. Misschien volgende week beter, anders probeer ik wel een keer te joinen als ik je online zie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• easygoingfox
Nol_NL schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Ach jee... Dan denk ik dat ik net tussen wel en schip gaat vallen. Deze week zit ik wat krap in de tijd of ben pas na 22:00 beschikbaar. Misschien volgende week beter, anders probeer ik wel een keer te joinen als ik je online zie.
Doen we! Volgende week kan ook, dan kan ik ook wel wat later. Deze week iedere dag om 06:30 op dus dan wordt 22:00 me te laat ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• PSPfreaky
Vandaag is er weer een content update verschenen, Haunted Shores!

Je kan bij de Order of Souls een voyage kopen of naar de server event zoeken (rode skull in de lucht). Het is wel aangeraden om veel ballen en planken bij je te hebben.

Daarnaast zijn er meerdere nieuwe shanties toegevoegd. Ook zijn de radials aangepast. Als dit je niet bevalt, kan je deze weer terugzetten door dit in de instellingen aan te passen.

Ook kan je weer een gratis emote scoren in de shop!

Ik vermaak me nog uitermate prima met het spel :). Enige nadeel is dat als je als solo speler eenmaal van je schip afgeschoten wordt. Wat regelmatig gebeurd door zowel AI als andere piraten, je gewoon meteen kansloos bent. Het laadscherm nadat je de mermaid hebt gevonden is achterlijk lang op de One X. Hopelijk met de nieuwe XSX einde van het jaar verleden tijd :)

Nope, in je uppie een gevecht aan gaan is echt te irritant. Ik ownde 2 AI galleons. 1tje was down, 2e bijna, word ik van mijn schip geschoten en was meteen kansloos.

[Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-06-2020 00:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Private servers voor SoT worden getest.
In a lenghty blogpost from executive producer Joe Neate we have learned that Rare will begin testing out private servers for Sea of Thieves. These servers will only be for the adventure mode, will cost money and will not have any progression (gold or faction experience points).

The point of these private servers is to enable creators and communities to be more creative. Players will be able to invite others to their server and set rules for the server, such as the type of ship people have to use.

This is not an answer to the outcry of many players (or non-players) for full PvE servers. This also does not allow for private Arena matches. It is intended to be an extra instrument for communities organizing events such as The Pirate Games and The Greatest Race of All Time.

• PSPfreaky
@Wom Ik twijfel echt of spelers hier gelukkig van gaan worden. Volgens mij wilden ze private servers, zodat ze rustig kunnen cashen en levelen zonder andere spelers in de buurt.

• evadnl
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 09:48
Nee deze opzet is voor degenen die vanuit een community een event willen opstarten, als in een streamer wil races houden tussen boten. Om nu tesamen te komen moeten ze op basis van geluk dezelfde server joinen. Door deze optie kunnen ze een code/link genereren die gedeeld kan worden waardoor je direct op die server terecht komt. Ook kunnen bepaalde opties gekozen worden naar mijn weten dat je enkel in sloops of galleons kunt spawnen en het max. aantal spelers.

Heeft heeft dus niks te maken met de outrcry voor pve servers. Die komen er toch niet, dat haalt het hele spel naar beneden.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Ik had maandag wel een enorme toffe solo sessie in mijn sloopje. Nadat ik twee keer neergehaald werd (1 keer door 2 AI schepen en 1 keer door een sloop met 2 spelers) was ik bijna klaar om te stoppen, maar wilde toch nog even wat ghost ships proberen te killen in mijn eentje om zo wat beter te worden in het solo sloopen.

Uiteindelijk maar naar het Burning Blade Ghost Ship event gevaren (Flameheart). Ik kom er aan en ben alleen. Een aantal ghost ships later zie ik een sloop aan komen varen met de reaper vlag. Ik dacht... onee, niet weer. Maar in plaats van dat die me aanviel wilde hij samenwerken. Omdat ik echter na mijn laatste spawn niet veel had ingeslagen qua cannonballs, planks en food was ik vrij snel door mijn ammo heen en had ik op een gegeven moment totaal geen planken meer... maar wel 5 gaten in mijn sloop.

Ik dacht... oke, kansloos, maar ik wilde niet opgeven. Dus zeil volledig omhoog, continue water scheppen en met mijn verrekijker op zoek naar wat vogels om zo wat barrels te lokaliseren en hopen niet gekilled te worden door mijn mede slooper. Na flink wat minuten hectisch water scheppen (want mijn sloop zat continue tussen de 80 en 90% water) zag ik wat barrels in de verte. Heel snel een klein beetje zeil gemaakt en gelukkig zat er in de 1e barrel iets van 27 planks. Dus na een paar minuten repairen en water scheppen was ik weer operationeel. Gelukkig zat er in de overige barrels ook weer wat ammo dus kon ik het gevecht weer aan. Inmiddels was mijn collega sloop gezonken en zag ik uiteindelik zowel een Brig en een Galleon naderen. Zij waren helaas niet genegen om een alliance aan te gaan, maar ze waren ook niet heel aggressief richting elkaar en richting mij. Dus ik was aan de ene kant van het eiland mijn bijdrage aan het leveren en zij aan de andere kant. Uiteindelijk zag ik zowel de Brig en Galleon toch ten onder gaan en was ik weer in mijn uppie met mijn sloopje. :) Best wel bizar vond ik aangezien ik toch echt wel vol op de aanval zat richting de ghost ships.

Bij de start van de laatste wave kwamen ze beide weer aanvaren. Ik had inmiddels best wel wat loot verzameld dus was zeer op mijn hoede. Maar samen kregen we de captain neer :). Nadat de captain neer ging nam ik wat afstand, want tegen een brig en een galleon kan ik vrij weinig :p
Helaas ontstond er tussen de brig en de galleon wantrouwen en gingen ze het gevecht aan vlak bij de locatie waar de loot lag. De brig legde al snel het loodje en de galleon claimde alle loot. Ik had nog wel een aardig berichtje gestuurd met de vraag of ze wat voor een solo slooper wilde laten liggen. Helaas kreeg ik geen berichtje terug. Toen ze wegvoeren ging ik er nog even voor de zekerheid gaan kijken, maar het was een setup. Er was er 1tje achtergebleven met het idee om me te boarden... Gelukkig zag ik het net op tijd om uit te wijken...

Ik snel op zoek naar de dichtsbijzijnde outpost. Helaas zag ik onderweg wederom een brig aan komen varen (ik vermoed dezelfde die op het einde zonk) en me ook daadwerkelijk achterna zat. Ik vreesde dan ook echt voor mijn loot, want in je uppie aanmeren en 15+ chests, crates en skulls inleveren duurt gewoon minstens 5 minuten en mijn voorsprong was echt slechts een half minuutje gok ik. Echter toen ik een route had uitgestippeld tegen de wind in zag ik tot mijn verbazing en uitzonderlijke vreugde dat ze ingesloten werden door een Kraken :). Karma!

Gelukkig de outpost kunnen halen en alles in kunnen leveren. :) Een van de meest intense gaming sessies die ik de afgelopen jaren heb gehad.

Dit spel is gewoon echt fucking briljant. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!
We gaan je bijdrages nog moeten bundelen, het leest als een spannend verhaal :D

Wom schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:21:
We gaan je bijdrages nog moeten bundelen, het leest als een spannend verhaal :D
Haha, ja mijn memoires als amateur piraat :P.

Ik heb ook gewoon een uur met klamme handjes gegamed. Niet eerder zo meegemaakt. :) Juist de onvoorspelbaarheid maakt het iedere keer tot een nieuw avontuur. Sommige avonturen eindigen in mineur en dan baal je, maar als je het tot een goed einde brengt is het gevoel van overwinning zoveel anders dan als je bijvoorbeeld in single player games kunt ervaren. Met uitzondering wellicht van een Dark Souls ofzo :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PSPfreaky
Wij hadden ook een keer een spannende sessie... Ik ging op een sloop spelen met een maat van me. We zagen dat Fort of the Damned actief was. Snel supplies verzamelen en die kant op. De skull verdween dus wij haasten en haasten om daar op tijd te komen. We maakten plannen om dat schip goed aan te pakken. Toen we bij het fort aankwamen, bleek dat er niet één schip lag, maar twee. Twee brigs lagen bij het fort en vertrokken toen ze ons, het sloopje, zagen. Ze gingen direct richting de Reaper's Hideout, maar omdat we aardig dicht op ze zaten namen ze beide een andere afslag en probeerden ze ons af te schudden.

De eerste brig had wat tijd gekregen om wat loot te verkopen terwijl wij achter de tweede aangingen. Die ging vervolgens richting de Reaper's Hideout. We zagen de andere brig langzaam onze kant op komen om de andere brig te helpen. Net voordat de brig bij de Reaper's Hideout aankwam kwam de kraken uit het water. Daar kwam ook nog een skelly sloopje bij. De tweede brig die te hulp wilde schieten ging toch de andere kant op en vluchtte. Ze hadden nog niet alles verkocht en wilden het restant nog redden.

Wij lieten de brig die aan het vechten was met de kraken achter en gingen op de andere af. Na een tijdje varen en wat schieten keken we eens goed... Ze hadden nog een (stronghold) gunpowder barrel in hun mast liggen. Na een paar pogingen om 'm te laten ontploffen was het ons nog niet gelukt. De brig botste tegen een uncharted eiland aan. Wij schoten en de barrel ontplofte. Ze kwamen in een soort baai te liggen van dat eiland en omkeren was niet meer mogelijk. Wij schieten en schieten en na een paar minuten zonken ze. Maar daar kwam de andere brig alweer aan en wij hadden niet zoveel ballen meer over. We konden het gevecht nog wel even aan, maar uiteindelijk waren ze wel te sterk voor ons en wij zaten zonder ballen. Uiteindelijk hebben ze ons laten zinken.

Uiteindelijk hebben we er niks aan verdiend, maar was het een leuk gevecht! Met 2 vs 6 en dan nog vrij lang kunnen overleven :P

Ik zou het wel tof vinden om met een groep van 3 of 4 de Fort of the Damned te proberen. Heb het nog niet eerder geprobeerd. :)

Gisteren samen met @easygoingfox de 2e tall tale gedaan. Die was vrij eenvoudig, maar de afstand naar het eiland met Bigsby was wel erg groot... En dat mochten we dus ook weer terug varen. Gelukkig kwamen we nog een Galleon Skeleton schip tegen zodat we nog wel wat te schieten hadden... Maar dat gevecht was wel wat hectisch en duurde erg lang. We schoten denk ik net wat te weinig onder de waterlijn. :) Uiteindelijk hadden we hem wel neer, maar de loot die we kregen was wel wat karig voor de energie die we er in hadden gestopt :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• easygoingfox
@@uchiha tijntje gelukkig bleek jij zo rustig, na 3 van die slaapkogels was ik er wel een beetje klaar mee ;) Maar het neerhalen van het galjoen voelde wel goed!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben inmiddels level 50 met de Gold Hoarders en Order of the Souls. Nu maar die Merchants levelen... Ben nu level 30 enkel door het inleveren van gems en rare tea :P

Als ik eenmaal level 50 ben wil ik alle tall tales gaan spelen en wil ik nog de Fort of the Damned halen :). Alleen heb ik voor dat laatste een crew nodig van minimaal 3 man in totaal denk ik. Dus mochten mensen binnenkort een avondje willen spelen voor de Fort of the Damned. Dan houd ik me aanbevolen.

Wat is die Merchant alliance toch irritant om even naar level 50 te krijgen zeg. :) Misschien dat ik die alleen maar ga levelen via gems ofzo. Ben nu 45, bijna Pirate Legend :)

Edit:

Spelen er nog mensen actief? Zou graag een plekje willen bemachtigen op een Brig of een Galleon :).

Ben nu vooral een solo slooper. Hoe tof ik het spel ook vind. Het is leuker om met mensen avonturen te beleven :)

[Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-07-2020 16:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nol_NL
Bij Fort of the Damned wil ik wel een avondje mee hoor :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• easygoingfox
+1!

Een avond op ma/woe/do moet volgende week wel lukken als we het van te voren plannen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik claim de donderdag! Rond een uur of half 8 beginnen? Als we een man of 3/4 hebben kunnen we de fort of the damned doen! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easygoingfox
Woe/Do kan ik inmiddels niet meer @uchiha tijntje. Morgen een optie?

[Voor 16% gewijzigd door easygoingfox op 12-07-2020 20:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Haha helaas niet. Kunnen we een dag plannen voor volgende week? Dan heb ik een weekje vrij, dus kan me makkelijk aanpassen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Het wordt volgende week donderdag de 23e. Rond een uur of 8 denk ik? :) @easygoingfox en ik zoeken nog 1 iemand om de Brig mee te bezeilen :). Heb je interesse, dan horen we het graag :).

Verder wil ik graag al mijn geld uitgeven aan ashen chest en mijn doubloons aan ashen keys om zo mijn laatste Tome te vergaren :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

Nieuwe content update met oa. een nieuw wapen.

• PSPfreaky
Beetje een schip in de hens zetten met die skull, dat kan best wel vet zijn haha >:) Heb 'm al een keer in m'n handen gehad.

• Nol_NL
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:42:
Het wordt volgende week donderdag de 23e. Rond een uur of 8 denk ik? :) @easygoingfox en ik zoeken nog 1 iemand om de Brig mee te bezeilen :). Heb je interesse, dan horen we het graag :).

Verder wil ik graag al mijn geld uitgeven aan ashen chest en mijn doubloons aan ashen keys om zo mijn laatste Tome te vergaren :P.
Het lijkt erop dat donderdag mij wel aardig uit gaat komen, alleen kan ik er op zijn vroegst rond 21:00 uur zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nol_NL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Het lijkt erop dat donderdag mij wel aardig uit gaat komen, alleen kan ik er op zijn vroegst rond 21:00 uur zijn.
Niet erg! Dan zorgen wij voor een opslag aan cannonballs en de juiste lichtjes op onze boot voor de Damned :)

• PSPfreaky
De Ashen Winds content update is uitgesteld door problemen die ze (alweer) hebben.
Due to technical issues, tomorrow's maintenance window has been delayed. This means Sea of Thieves servers will not be taken offline at 10am BST, Wednesday 22nd. We'll let you know as soon as we've locked down revised launch timing for the Ashen Winds content update.

• easygoingfox
uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:28:
[...]

Niet erg! Dan zorgen wij voor een opslag aan cannonballs en de juiste lichtjes op onze boot voor de Damned :)
Zullen we morgen rond 19:30 de zeilen hijsen? Ik kan tot een uur of 22:00. Zin in!

easygoingfox schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Zullen we morgen rond 19:30 de zeilen hijsen? Ik kan tot een uur of 22:00. Zin in!
Prima! Ik verwacht dat de xbox gameshow dan wel afgelopen is :)

Nol_NL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Helaas zit het er niet in vandaag. Sorry :) Hopelijk snel een andere keer!

Officieel bevestigd dat er dus een XSX patch komt voor SoT. Geen grote verrassing, maar wel goed nieuws!

• Nol_NL
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Helaas zit het er niet in vandaag. Sorry :) Hopelijk snel een andere keer!
Uiteindelijk gaat het gewoon wel een keer lukken..
Een X patch is zeker goed nieuws d:)b

• Squishie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 22:07

Squishie

Not So....

Vandaag Fort of the Damned gedaan voor het eerst..
De tijd die je eraan kwijt bent is het niet waard :p...
Wat een tegenvaller was dat zeg.

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:26
Squishie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 00:25:
Vandaag Fort of the Damned gedaan voor het eerst..
De tijd die je eraan kwijt bent is het niet waard :p...
Wat een tegenvaller was dat zeg.
Viel de loot tegen? Wil FotD ook nog een keer doen, maar het feit dat je alle verschillende vlammen moet hebben houdt mij een beetje tegen. Elke keer als wij iemand tegen komen en het komt tot vechten zinken wij, dus heb weinig zin om zoveel moeite te steken in de vlammen en dan FotD doen om daarna al mijn loot te verliezen :p

XBL: Nogne

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nogne schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Viel de loot tegen? Wil FotD ook nog een keer doen, maar het feit dat je alle verschillende vlammen moet hebben houdt mij een beetje tegen. Elke keer als wij iemand tegen komen en het komt tot vechten zinken wij, dus heb weinig zin om zoveel moeite te steken in de vlammen en dan FotD doen om daarna al mijn loot te verliezen :p
De loot van FotD is best behoorlijk, zeker als je ook nog eens een emissary vlag op level 5 hebt.

Tip is om als eerste voor de vlam te gaan die je krijgt als je gekilled wordt door een menselijke tegenstander. :) Daarna kun je heel snel alle overige vlammen verzamelen. Die zijn dan erg simpel. Zeker als je met zijn 3-en bent. De meest tijdsintensieve is dan wellicht de lighting versie, want je moet even de storm najagen.

Daarnaast heb je altijd een risico voor het verliezen van loot :P maar op zich zijn er wel 2 outposts redelijk dichtbij de Fort of the Damned. Verder vind ik de Fort of the Damned wel leuk qua gevecht met die verschillende lanterns. :) De eindbaas is echter teveel een bulletsponge en de enige goede manier is hem naar beneden lokken en te bekogelen met kanonskogels van je schip. :)

Ik ben altijd bereid om een FotD te proberen :).

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:26
uchiha tijntje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:45:
[...]

De loot van FotD is best behoorlijk, zeker als je ook nog eens een emissary vlag op level 5 hebt.

Tip is om als eerste voor de vlam te gaan die je krijgt als je gekilled wordt door een menselijke tegenstander. :) Daarna kun je heel snel alle overige vlammen verzamelen. Die zijn dan erg simpel. Zeker als je met zijn 3-en bent. De meest tijdsintensieve is dan wellicht de lighting versie, want je moet even de storm najagen.

Daarnaast heb je altijd een risico voor het verliezen van loot :P maar op zich zijn er wel 2 outposts redelijk dichtbij de Fort of the Damned. Verder vind ik de Fort of the Damned wel leuk qua gevecht met die verschillende lanterns. :) De eindbaas is echter teveel een bulletsponge en de enige goede manier is hem naar beneden lokken en te bekogelen met kanonskogels van je schip. :)

Ik kom via de link in je signature niet op je Gamertag (kom op mijn eigen profiel uit) anders had ik je even toegevoegd. Als er nog meer mensen zin/tijd hebben in een FotD dan wil ik mijzelf zeker aanmelden (begin het spel nu wat beter te kennen, maar ben nog niet een echte Pirate Legend :p).

Ik speel het voornamelijk via de PC en gebruik Xbox voor chat/spraak.

XBL: Nogne

• Squishie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 22:07

Squishie

Not So....

uchiha tijntje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Qua waarde valt t erg mee. Tis meer dat de risk/reward verhouding niet klopt.

Daarnaast kost het best veel tijd vergeleken met andere events die bijna net zoveel geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Nol_NL
De content update van juli, met weer een mooie twist aan de gameplay...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16-06 14:14
Ik ben echt blij met alle uitbreidingen aan SoT! :)

Ik speel nu net een weekje weer en ben bezig met die Tall Tales. De laatste keer dat ik speelde had je net van die onderwater beeldjes waar je een blauwe of groene steen uit kon slaan. Dat je nu 8k verdiend aan zon tall tale vind ik best veel geld :)

Zo ging dat, gisteravond:
Een vrouwtje in een tavern stuurde me erop uit met haar kleurboek om een stel keys te vinden. Daar snapte ik niet zoveel van, maar volgens een guide moest ik naar o.a. crook's hollow. Dus ik keek op de kaart, draaide mn sloepje in de goede richting en .. wind tegen. Typisch.

Maar toen ik eenmaal bij het eiland in de buurt kwam, bleek er al een brigant (die met twee masten?) voor anker te liggen. Het schip zag er wel gaaf uit, met zwarte verf en lava-achtige strepen erover. Mijn kleine sloopje met de goedkoopste zeilen en hooguit wat verf en een boegbeeldje stak daar toch wat simpel bij af..

Maar een schip groter dan een sloop zal ook wel door meer dan één speler bemand worden, bedacht ik me toen. Ik ben al niet zon ster in pvp, dus ik vaarde eerst aan op een eiland dichtbij zodat ik mn schip erachter kon neerzetten.
Vanaf het eiland tuurde ik dan een beetje door mn kijker. Ik kon niet veel meer zien dan het schip zelf en het eiland, en realiseerde me dat speler models waarschijnlijk niet vanaf zon afstand gerendered worden in de game. Lekker slim bezig joh, denk je dan. Maar ik vind wel een named skeleton die me een skull dropte, en een storage crate. Het was dus niet compleet nutteloos geweest. (Yay).

Ondertussen lag de brigant nog steeds voor anker bij het eiland, en ik moest gaan beslissen of ik ging wachten of toch maar het bij die spelers op het eiland ging proberen. Ik besloot maar te gaan, omdat mijn gametijd ook doortikt en ik een beetje uitgeslapen op werk wil verschijnen de volgende ochtend. Ik denk niet dat mijn collega's het zouden begrijpen dat ik wat later aankom op werk omdat een brigant zijn tijd nam voor een stopje bij crook's hollow.
Dus, anker weer omhoog. Zeilen bijdraaien. Ik zorgte ervoor dat ik aan de andere kant van het eiland mn sloep parkeerde. Lampjes uit, en aan wal. Ik was op zoek naar twee touwbruggen, aldus mijn guide. Zo liep je dan wat over het eiland en hoopte je dat ik de spelers van die brigant niet tegen zou komen.

Ik kwam eerst nog door de grotten van het eiland waar ik dezelfde grot zag waar ik de eerste tall tale had gedaan. Daar moest ik toch even om lachen, net alsof al die prate lords geen ander eiland kennen om hun spullen te verstoppen. Maar even later vond ik dus de touwbruggen, ongeveer waar de guide ze had beschreven.

Maar dan hoor je een kanonschot.
In de buurt... Hmm..
Nog een kanonschot.

Ik ging maar kijken bij mn sloep, en ja hoor, diezelfde zwarte met lava brigant loopt mijn sloep kapot te schieten. Er stond wel een kanon op het hoge deel van het eiland waar ik mee terug zou kunnen schieten, maar ik durfte het gevecht niet aan. Ik kon door mn kijker zien dat het schip nog doorschoot terwijl het tegelijkertijd aan het stoppen was, dus er zouden minimaal twee spelers aan boord moeten zijn.

Ik zie dan wel eens die videos van sumit1g (of zoiets) en die pakt gewoon een pistol en sniper, en double tapped gewoon simpelweg zijn tegenstanders. Dat zie ik mezelf echt niet doen. En ik had ook maar een enkele skull en een storage crate, als die al wat waard is, aan boord. Ik ging dus maar gewoon verder met mn tall tale, en groef de key op bij de touwbruggen.

Toen realiseerde ik me weer dat ik een beetje een noob was: Je kan niet met een item in je hand naar de mermaid lopen en een item zo meenemen naar je schip. Ik verstopte de key dus maar in een van de grotten, en dan kwam ik deze wel later ophalen.

Maar de brigant was er nog steeds, kennelijk. Misschien waren ze nog op zoek naam wat ik aan boord had op de sloep, maar dan namen ze er we flink hun tijd voor. Maar, hoe dan ook, als ik nou doodging of de mermaid nam, je komt hoe dan ook uit bij je schip. Dus als het dan toch niet uitmaakt.. dan ging ik wel een kijkje nemen.

Dus ik zwemmen, naar de brigant. Zo veel mogelijk onder water natuurlijk. Gelukkig kwam ik geen haai tegen, daar was ik al blij mee. :) So far, so good. Eenmaal bij de brigant klom ik aan boord.. ik weet niet of zon schip meerdere ladders heeft aan de zij, maar ik nam de ladder aan de kant van de achtersteven.

Toen ging het allemaal opeens vrij snel:

Bij het stuurwiel stond een speler. Deze draaide naar me toe, maar toen schoot ik deze al met m'n pistol, en ik rende naar hem toe en pakte mn sword. Hij schoot nog, maar ik sloeg deze dood. Een tweede speler schoot ook op me, met een blunderbuss meende ik. Deze probeerde weg te lopen maar ik sloeg deze ook neer.

En dat was het. Normaal win ik al geen 1 vs 1, laat staan een 1 vs 2. Ik zal ze wel compleet verrast hebben. Maar ik wist domweg niet wat ik daarna moest doen.. ik had even wat loot in handen dat deze spelers aan dek hadden staan, en daarna dacht ik dat ik iets met het anker kon doen, maar deze draaide heel langzaam. Die spelers komen natuurlijk weer terug, en of ik het dan zou winnen..? ..Paniek!

Ik nam een van de kanonnen en schoot mezelf maar terug naar het eiland. Maar tegelijkertijd wilde ik deze spelers in ieder geval nog iets doen om hun een beetje terug te pakken voor mijn sloepje die ze gezonken hadden. Dus dat kanon die ik eerder zag bovenop het eiland, daar ging ik naar op zoek.

Eenmaal bovenop het eiland bij het kanon bleek dat het schip nog steeds gewoon voor anker lag. Dus ik ging achter het kanon staan, laadde een kogel, en legde aan en begon te schieten. De eerste kogel raakte het schip meteen al, dus daarna begon ik zo snel mogelijk te schieten. Ik wisselde tussen het schieten op de boeg en het midden van het schip.

Toen ik door mn kanonskogels was vond ik er nog een paar in een paar tonnen naast het kanon, maar toen begon die brigant weg te varen... en deze ging toen ook echt weg. De hele zijkant zat vol met gaten en schade van mijn kanonfrenzy. Toen het schip wegvoer zwaaide ik ze nog uit.

Het voelde wel goed, een keertje wat aan pvp doen en aan de winnende hand zijn. Achteraf bedacht ik me nog dat ik wat van die vuurbommetjes had moeten gebruiken om ook hun schip in brand te steken, maar dat komt wel een volgende keer.

Ondertussen wil mn broer ook weer SoT spelen, en was de game al aan het updaten. M'n vriendin lijkt het ook een leuke game.

Dat gaat nog leuk worden. :)

Bedankt voor het lezen, allemaal. Hieronder per traditie je aardappeltje.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True