Marshalty schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 06:28:
Ik ben er afgelopen weekend ongeveer 4 uurtjes mee bezig geweest en tot zover mijn bevinden.
Spel draait goed, geen haperingen of plots een fps drop, echter is het spel in die 4 uur tijd wel 3/4 gecrashed zonder error.
De gameplay zelf heeft mij niet overtuigd tot zover, het is geinig maar heel erg gelimiteerd:
- crew joinen.
- schatkaart/raadsel uitvogelen.
- naar het eiland gaan.
- meer raadsels oplossen.
- wat skeletten afmaken.
- na het vinden van de schatkist, inleveren bij een Outpost voor wat geld zodat je één van de drie items in de store kan kopen. (mug, banjo of blunderbuss)
- herhaal bovenstaande.
Vooral het eerste is verdomd moeilijk, een spel als Sea of Thieves hangt af van communicatie. 40% van de spelers gebruikt geen microfoon, 40% praat lekker in z'n eigen taal, vooral veel Fransen en Russen en 20% kans dat je een crew joined waar iedereen communicatief is en ook nog Engels spreekt.
Daarnaast is de wereld erg eentonig, eilanden zijn relatief klein en lijken best op elkaar.
Het is en blijft een Alpha game...maar stiekem had ik na die 2 jaar dat ik het spel nu aan het volgen ben wel iets meer van verwacht.
Na al dat negatieve ook nog wat goede puntjes:
- graphics, wat cartoonie maar niet storend.
- water, ik kan geen ander spel opnoemen waar water er zo mooi uitziet als in Sea of Thieves.
- zee gevechten, beetje chaotisch maar het werkt goed, communicatie is hier belangrijk, wie schiet ? en wie dicht de gaten in het schip mocht je geraakt worden ?
Ik ga het spel zeker in de gaten houden, maar loop er minder voor warm dan een paar maanden geleden.
Las trouwens afgelopen week toen ik de invite kreeg dat het spel een NDA heeft, d.w.z. dat er niet gerecord/gestreamed mag worden. Natuurlijk was er een enkeling aan het streamen, zo ook een gozer die wist dat het niet mocht maar toch deed om zijn stream te ''reviven'', uiteindelijk kreeg meneer een bezoek van Rare, ontwikkelaar van Sea of Thieves, hij kreeg een waarschuwing dat hij moest stoppen met streamen maar negeerde dat, vervolgens werd de ontwikkelaar verbannen door een mod op zijn kanaal, 3 minuten later had hij een ban...genieten was dat.