Psn: Pteradon-
Zover ik weet wel. Stel je wil op PC spelen, dan moet je de game natuurlijk wel opnieuw aanschaffen (al is deze €19,99 tijdens de sale).Pterad0n schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:38:
Thanks RobinNL.
Dus ik kan gewoon met.mijn character blijven spelen, ongeacht welk platform ik gebruik.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Het doel is plezier hebbenOxigeon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:16:
Ik snap het nog steeds niet echt. De game qua cartoon stijl etc spreekt me echt wel aan. Maar wat is het doel in het spel? Level 100 worden met alle handelsbedrijven? En waar speel.je uiteindelijk voor? Puur voor de cosmetics? Wil deze misschien aanschaffen voor de ps5
De hele game is gewoon puur skillbased.
Persoonlijk zie ik het als een completionism game. Je (mijn) doel is gewoon zo veel mogelijk vrij te spelen en te completen. Later zijn pas de TallTales toegevoegd in de game en die hebben voor mij persoonlijk echt veel content toegevoegd. Het zijn allemaal verhalen die je omstebeurt volgt met raadsels etc en zitten echt hele leuke tussen. Maar krijg je er sterkere wapens of iets door... nee want dat bestaat niet
Persoonlijk raad ik alleen echt iedereen af dit spel te kopen als je het alleen gaat spelen. Het is echt een coop game. Ik heb wel ontzettend vaak de officiele discord gebruikt om groepen met voicechat te vinden en daar genoeg leuke groepen tegen gekomen.
Ook is er een NL discord maar die is niet altijd even actief.
https://discord.com/invite/uHkxHgdxs8
Bedankt voor je post. Denk dat niemand in mijn vriendengroep deze game speelt. Met randoms vind ik ook niet direct een probleem maar dan moeten ze wel te vinden zijn natuurlijk. Game wordt ook op de ps5 crossplay meen ik.Ricmaniac schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:30:
[...]
Het doel is plezier hebbenMaar je unlocks zijn indedaad alleen maar cosmetisch.
De hele game is gewoon puur skillbased.
Persoonlijk zie ik het als een completionism game. Je (mijn) doel is gewoon zo veel mogelijk vrij te spelen en te completen. Later zijn pas de TallTales toegevoegd in de game en die hebben voor mij persoonlijk echt veel content toegevoegd. Het zijn allemaal verhalen die je omstebeurt volgt met raadsels etc en zitten echt hele leuke tussen. Maar krijg je er sterkere wapens of iets door... nee want dat bestaat nieteen level 1 nieuwe speler doet net zo veel damage met zijn pistol als een max level speler.
Persoonlijk raad ik alleen echt iedereen af dit spel te kopen als je het alleen gaat spelen. Het is echt een coop game. Ik heb wel ontzettend vaak de officiele discord gebruikt om groepen met voicechat te vinden en daar genoeg leuke groepen tegen gekomen.
Ook is er een NL discord maar die is niet altijd even actief.
https://discord.com/invite/uHkxHgdxs8
Wat ik nergens kan vinden. Stel iemand is aan het schatzoeken. Kun je die dan ook overvallen en de schat stelen?
Yup eerst was alles PvP enabled in principe maar recentelijk zijn daar grote veranderingen in gemaakt volgens mij en kan je er nu ook voor kiezen dat je op een PvE only wereld speelt (elke keer dat je inlogt join je een wereld zeg maar dus het staat niet vast) en krijg je daar wat minder rewards.. bijv 30% minder gold uit je chest.Oxigeon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:16:
[...]
Bedankt voor je post. Denk dat niemand in mijn vriendengroep deze game speelt. Met randoms vind ik ook niet direct een probleem maar dan moeten ze wel te vinden zijn natuurlijk. Game wordt ook op de ps5 crossplay meen ik.
Wat ik nergens kan vinden. Stel iemand is aan het schatzoeken. Kun je die dan ook overvallen en de schat stelen?
Weet niet precies wat deze aanpassingen zijn want heb sindsdien zelf niet meer gespeeld. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
Al met al is dit spel zijn geld echt meeeer dan waard. maar ik heb alleen de lol die ik heb door met andere te spelen. Misschien dat dat nu ook wel leuker en makkelijker zou zijn zonder de PvP er bij te hebben bedenk ik me nu.
Maar alles wat op je schip zit ben je kwijt als je zinkt. PvP of PvE maakt niet uit. Zinken = bad
[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 23-04-2024 13:28 ]
Nogmaals dank. Voor €40 kun je je natuurlijk geen buil vallen uiteindelijk. Pve kan natuurlijk (misschien) alleen al is met meer man altijd leuker.Ricmaniac schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:27:
[...]
Yup eerst was alles PvP enabled in principe maar recentelijk zijn daar grote veranderingen in gemaakt volgens mij en kan je er nu ook voor kiezen dat je op een PvE only wereld speelt (elke keer dat je inlogt join je een wereld zeg maar dus het staat niet vast) en krijg je daar wat minder rewards.. bijv 30% minder gold uit je chest.
Weet niet precies wat deze aanpassingen zijn want heb sindsdien zelf niet meer gespeeld. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
Al met al is dit spel zijn geld echt meeeer dan waard. maar ik heb alleen de lol die ik heb door met andere te spelen. Misschien dat dat nu ook wel leuker en makkelijker zou zijn zonder de PvP er bij te hebben bedenk ik me nu.
Maar alles wat op je schip zit ben je kwijt als je zinkt. PvP of PvE maakt niet uit. Zinken = bad
Ja dat kan en wil niet zeggen dat dat het doel is van het spel maar het is zeker een groot deel van een piraat zijnOxigeon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:16:
[...]
PS/XBL: Nogne
Dat psychologisch spelletje is misschien nog wel het leukste aan SoT. Er blijf altijd een soort dreiging ontstaan van willekeurige schepen of van je bondgenoten. De verleiding om na een missie je bondgenoten te plunderen blijft altijd aanwezig. Er hoeft er maar één te zijn in je crew of die van je bondgenoot, die de verleiding niet kan weerstaan en de boel staat op scherp. Kan soms ook wel zuur zijn als je een uur bent bezig geweest om buit binnen te harken of met iemand hebt samengewerkt en je bent daarna alles kwijt.Oxigeon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:16:
[...]
Bedankt voor je post. Denk dat niemand in mijn vriendengroep deze game speelt. Met randoms vind ik ook niet direct een probleem maar dan moeten ze wel te vinden zijn natuurlijk. Game wordt ook op de ps5 crossplay meen ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Nol_NL op 26-04-2024 22:38 ]
En de keuze... Nog een voyage doen of toch maar voor de zekerheid cashen?Nol_NL schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:35:
[...]
Dat psychologisch spelletje is misschien nog wel het leukste aan SoT. Er blijf altijd een soort dreiging ontstaan van willekeurige schepen of van je bondgenoten. De verleiding om na een missie je bondgenoten te plunderen blijft altijd aanwezig. Er hoeft er maar één te zijn in je crew of die van je bondgenoot, die de verleiding niet kan weerstaan en de boel staat op scherp. Kan soms ook wel zuur zijn als je een uur bent bezig geweest om buit binnen te harken of met iemand hebt samengewerkt en je bent daarna alles kwijt.
[Video: title]
Maar als je bijvoorbeeld 3 uur hebt gespeeld en je hebt een schip vol met loot, dan wil je echt niet de verkeerde spelers tegenkomen. Dat zijn echt de rage quit momenten (*)
* RobinNL spreekt uit ervaring
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ziet er allemaal heel erg tof uit. Ook het idee dat niet iedereen slecht hoeft te zijn natuurlijk. Sommige gasten die je tegen komt zijn natuurlijk ook bezig aan hun missies en bang dat ze je tegenkomen.Nol_NL schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:35:
[...]
Dat psychologisch spelletje is misschien nog wel het leukste aan SoT. Er blijf altijd een soort dreiging ontstaan van willekeurige schepen of van je bondgenoten. De verleiding om na een missie je bondgenoten te plunderen blijft altijd aanwezig. Er hoeft er maar één te zijn in je crew of die van je bondgenoot, die de verleiding niet kan weerstaan en de boel staat op scherp. Kan soms ook wel zuur zijn als je een uur bent bezig geweest om buit binnen te harken of met iemand hebt samengewerkt en je bent daarna alles kwijt.
Maar hoe bedoel je precies iemand waarmee je samen werkt kan je bedonderen? Dit heb ik eigenlijk nog nergens gelezen. Kan hij de buit uit het schip nemen en ermee vertrekken? Kan hij uit de crew vertrekken? Kan hij ergens midden op zee de kisten overboord gooien?
Je kan tussendoor toch de loot terugbrengen naar de missiegever? Of zijn er voyage's die 3 uur duren? Dan wordt het inderdaad spannend.RobinNL schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:48:
[...]
En de keuze... Nog een voyage doen of toch maar voor de zekerheid cashen?![]()
Maar als je bijvoorbeeld 3 uur hebt gespeeld en je hebt een schip vol met loot, dan wil je echt niet de verkeerde spelers tegenkomen. Dat zijn echt de rage quit momenten (*)![]()
* RobinNL spreekt uit ervaring
Je kan je loot inleveren wanneer je wil, ook gewoon tijdens de voyage. Vaak hoef je voor de volgende voyage niet heel ver te varen en een bezoekje brengen aan de outpost neemt ook makkelijk 15 minuten in beslag, laat staan als je ook nog in de shops gaat kijken en de barrels gaat legen.Oxigeon schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:10:
[...]
Je kan tussendoor toch de loot terugbrengen naar de missiegever? Of zijn er voyage's die 3 uur duren? Dan wordt het inderdaad spannend.
Het idee is ook dat je het efficiënt wil aanpakken. Na elke voyage naar een outpost gaan is niet efficiënt. Daarom doen spelers vaak meerdere voyages achter elkaar.
Hieronder zie je spelers die hun schip hebben volgestouwd met loot (bron: Reddit). Je zou dit maar kwijtraken tijdens een gevecht...
:strip_exif()/f/image/GYXRzABybPUEb0x4YYg5AB54.jpg?f=fotoalbum_large)
Of er voyages zijn die 3 uur duren... Die bestaan niet, tenzij een crew geen kaart kan lezen.
Je kan een alliantie aangaan met andere crews en dan werk je eigenlijk samen. Jij verdient gewoon nog hetzelfde aan je eigen loot, maar als de andere crew(s) iets verkopen krijg je ook een percentage daarvan. Maar... Ook wanneer je in een alliantie zit kan je de andere schepen binnen de alliantie niet volledig vertrouwen. Uiteindelijk ben je toch een piraat en ga je vooral voor je eigen gewin.Oxigeon schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:08:
[...]
Ziet er allemaal heel erg tof uit. Ook het idee dat niet iedereen slecht hoeft te zijn natuurlijk. Sommige gasten die je tegen komt zijn natuurlijk ook bezig aan hun missies en bang dat ze je tegenkomen.
Maar hoe bedoel je precies iemand waarmee je samen werkt kan je bedonderen? Dit heb ik eigenlijk nog nergens gelezen. Kan hij de buit uit het schip nemen en ermee vertrekken? Kan hij uit de crew vertrekken? Kan hij ergens midden op zee de kisten overboord gooien?
Rond de release van Sea of Thieves had je alleen nog galleons (schip voor 4 spelers). Het skeleton fort was actief en toen ging echt iedereen eropaf. Op dat moment vocht je tegen 3 andere schepen. Wij vroegen een andere crew om samen te werken en zonken de andere schepen. Vervolgens deden we het fort samen. De andere crew was zo goed gelovig en ondertussen waren wij al plannen aan het smeden om dat schip te laten zinken en dat wij alle loot konden verkopen. Uiteindelijk is dat ook gelukt en gingen wij met de loot ervandoor
[ Voor 36% gewijzigd door RobinNL op 27-04-2024 12:01 ]
Speel je met crossplay aan altijd tegen andere die wel met een controller spelen?Nol_NL schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:47:
Mooi dat gamers met een PS5 nu ook kunnen instappen. Mocht crossplay aan staan… Het was eigenlijk een ongeschreven regel dat de Pirate Legends de beginnelingen een beetje wegwijs maakte in de game, dus ga er niet direct vanuit dat iedereen je vijand is.
Ben heel benieuwd, even kijken of ik vanavond laat al tijd heb om de PS5 even aan te slingeren
Mijn PSN is Poulsske
Ze hebben die trailers echt veranderd zeg, vergeleken met een aantal jaar terug
Na alleen de tutorial gedaan te hebben en de eerste missie voor de gold Hoarders leek me dit een onmogelijke taak. Maar omdat ik mezelf als spotter op het schip heb opgeworpen hebben we toch lekker de benodigde geldbedragen binnen geharkt gisteren. Toch mooi als je grotere schepen ziet aankomen en de spanning begint toe te nemen als ze dichterbij komen. Op een gegeven moment kwam een sloepje even kijken. Deze draaide zich niet om en ging in de aanval. Ik geloof dat we bijna een uur met dit behendige bootje in de weer zijn geweest. We hadden het vermoede dat op een gegeven moment zijn kogels opwaren. Hij vertrok met de noorderzon.
Ik starte dus met 0 coins en toen ik de ps5 uitzetten om 0.30uur hsd ik er bijna 150k. Verder nog flink wat reputation geharkt. Dus toch al een productief dagje gehad.
Thieves NL discord?Oxigeon schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:51:
Gisteren toch een leuke eerste dag beleefd als piraat. Met wat gasten van de Thieves NL discord gaan schatzoeken. Toen ik joinde zeiden ze al meteen dat ik op het juiste moment erbij kwam. Het ford of the damned moest worden overgenomen.
Na alleen de tutorial gedaan te hebben en de eerste missie voor de gold Hoarders leek me dit een onmogelijke taak. Maar omdat ik mezelf als spotter op het schip heb opgeworpen hebben we toch lekker de benodigde geldbedragen binnen geharkt gisteren. Toch mooi als je grotere schepen ziet aankomen en de spanning begint toe te nemen als ze dichterbij komen. Op een gegeven moment kwam een sloepje even kijken. Deze draaide zich niet om en ging in de aanval. Ik geloof dat we bijna een uur met dit behendige bootje in de weer zijn geweest. We hadden het vermoede dat op een gegeven moment zijn kogels opwaren. Hij vertrok met de noorderzon.
Ik starte dus met 0 coins en toen ik de ps5 uitzetten om 0.30uur hsd ik er bijna 150k. Verder nog flink wat reputation geharkt. Dus toch al een productief dagje gehad.
Wat raden jullie voor beginners aan om te doen? Gewoon een beetje missies doen voor de Gold Hoarders?
Elke sessie begin je met een lege boot, ook als je een eigen boot hebt. Het verschil met eigen boot is dat je het cosmetisch helemaal kan aanpassen.Oxigeon schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:06:
Gisteren nog eens even in mijn eentje de zeeën bevaren. Maar hoe doen jullie dit precies met het laden van de boot? Wat is hier de snelste methode voor? Ik heb voor mezelf nog geen boot en doe er dus een charteren. Kan ik daar ook spullen opslaan voor een volgende keer? Of moet ik echt een eigen boot hebben om spullen te kunnen opslaan?
Wat raden jullie voor beginners aan om te doen? Gewoon een beetje missies doen voor de Gold Hoarders?
Zorg dat je elke sessie wat kanonnen en eten mee hebt (die kan je tegenwoordig kopen in de haven), en als beginner zou ik inderdaad lekker wat missies gaan doen van de Gold Hoarders of Tall Tales gaan doen (soort single player missies).
PS/XBL: Nogne
Koop bij de outpost een storage crate. Deze kan je kopen bij de merchant. Deze houd je vast en loop je de barrels af die op het eiland staan. Bij elke barrel druk je op een knop om de inhoud van de barrel in je storage crate te laden.Oxigeon schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:06:
Gisteren nog eens even in mijn eentje de zeeën bevaren. Maar hoe doen jullie dit precies met het laden van de boot? Wat is hier de snelste methode voor? Ik heb voor mezelf nog geen boot en doe er dus een charteren. Kan ik daar ook spullen opslaan voor een volgende keer? Of moet ik echt een eigen boot hebben om spullen te kunnen opslaan?
Zorg wel dat je zo nu en dan de wormen eruit haalt (als je niet gaat vissen). Dan is er meer plek over voor andere spullen.
Duidelijk. Zie op Google dat zoon kist 5k kost. Dan moet je toch flink wat schatkisten vinden wil je dat terugverdienen. Of kun je die naderhand weer verkopen?RobinNL schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:33:
[...]
Koop bij de outpost een storage crate. Deze kan je kopen bij de merchant. Deze houd je vast en loop je de barrels af die op het eiland staan. Bij elke barrel druk je op een knop om de inhoud van de barrel in je storage crate te laden.
Zorg wel dat je zo nu en dan de wormen eruit haalt (als je niet gaat vissen). Dan is er meer plek over voor andere spullen.
Op een later moment is 5k niks meerOxigeon schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:45:
[...]
Duidelijk. Zie op Google dat zoon kist 5k kost. Dan moet je toch flink wat schatkisten vinden wil je dat terugverdienen. Of kun je die naderhand weer verkopen?
Volgens mij kon je de storage crate niet verkopen.
Ik wil ook al een tijdje weer spelen met vrienden maar krijg ze niet zo ver omdat Sea of thieves gewoon best veel tijd kost wil je het goed doen op een avond en wij spelen ook nog allemaal andere games
Dat laatste heb ik ook. Voordat je echt bezig bent ben je een half uur verder en op een avondje dat je 2 uur gamet gaat dat net wat lastiger. Je kan dan gewoon niet zoveel doen.Ricmaniac schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:29:
Wanneer je bij de goldhoarder Vaults unlocked kan het met inkomen ook ineens snel gaan. Daar kan je ontzettend veel mee verdienen.
Ik wil ook al een tijdje weer spelen met vrienden maar krijg ze niet zo ver omdat Sea of thieves gewoon best veel tijd kost wil je het goed doen op een avond en wij spelen ook nog allemaal andere games
Na de spawn van een nieuw schip zijn we verder gegaan met de zoektocht en kwam ook een 3e persoon erbij. Toen we de landkaart hadden met de X maar naar her eiland gevaren en de Vault gezocht. Blijkbaar had iemand de Vault al geopend want er lagen misschien wel 20 kisten buiten de poort. Nouja, die dan ook maar naar de boot sjouwen.
Na een minuut of 10 sjouwen zagen we aan de horizon een Galleon opkomen.... zouden dit de piraten zijn welke de kluis hadden geopend? Beetje turen met de verrekijker en jawel hoor de boot ligt stil (denken we). Na 2 minuten nogmaals kijken blijkt de boot toch onze kant op te komen. Tijd om weg te wezen dus.
Het verschil in snelheid tussen de brigante en Galleon is enorm. We werden flink bijgehaald waardoor we met 2 man onze waardevolste kisten al verkocht hebben terwijl we naast een outpost voeren (onder het varen met kist en al van boord springen).
Na wat gecirkel en geslalom om eilanden heen waren we nog niet van het grote schip af. Ben Toen het water in gedoken en heb gewacht tot ik aan boord kon klimmen van het grote schip. Eenmaal aan boord het anker erop gegooit en het stuurwiel de andere kant op gedraait.
Met wat geluk kwam er nog een kleine sloep aan waardoor het grote schip achter de sloep aanging. Al met al maakt dit de game echt geweldig. Eigenlijk heb je maar voor 50k ofzo aan boord. Maar is natuurlijk prachtig dat je evengoed vol spanning zit haha.
Het blijft toch een spannend spel, je weet niet wat andere crews van plan zijn als ze je zien.Oxigeon schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:02:
Gisteren een leuke dag gehad. Op mijn 2e dag in de game het volgende meegemaakt. Met 2 man op een Brigantine. Begonnen met het doen van Voyages. Toen we de eerste binnen hadden zijn we e missie voor een Vault plunderen gestart. Bij het 3e stuk van de ontbrekende landkaart barstte een vulkaan waardoor 3 brokstukken insloegen in onze boot en we helaas gezonken zijn waardoor 4 kisten naar de bodem gingen.
Na de spawn van een nieuw schip zijn we verder gegaan met de zoektocht en kwam ook een 3e persoon erbij. Toen we de landkaart hadden met de X maar naar her eiland gevaren en de Vault gezocht. Blijkbaar had iemand de Vault al geopend want er lagen misschien wel 20 kisten buiten de poort. Nouja, die dan ook maar naar de boot sjouwen.
Na een minuut of 10 sjouwen zagen we aan de horizon een Galleon opkomen.... zouden dit de piraten zijn welke de kluis hadden geopend? Beetje turen met de verrekijker en jawel hoor de boot ligt stil (denken we). Na 2 minuten nogmaals kijken blijkt de boot toch onze kant op te komen. Tijd om weg te wezen dus.
Het verschil in snelheid tussen de brigante en Galleon is enorm. We werden flink bijgehaald waardoor we met 2 man onze waardevolste kisten al verkocht hebben terwijl we naast een outpost voeren (onder het varen met kist en al van boord springen).
Na wat gecirkel en geslalom om eilanden heen waren we nog niet van het grote schip af. Ben Toen het water in gedoken en heb gewacht tot ik aan boord kon klimmen van het grote schip. Eenmaal aan boord het anker erop gegooit en het stuurwiel de andere kant op gedraait.
Met wat geluk kwam er nog een kleine sloep aan waardoor het grote schip achter de sloep aanging. Al met al maakt dit de game echt geweldig. Eigenlijk heb je maar voor 50k ofzo aan boord. Maar is natuurlijk prachtig dat je evengoed vol spanning zit haha.
Hieronder een overzicht wanneer een bepaald schip sneller is bij een wind van voor, achter of vanuit een andere hoek. 1 is hierbij het snelst, 3 het langzaamst.
:strip_exif()/f/image/XSONMUuGZm20pdMxQzqfSnhq.jpg?f=fotoalbum_large)
2 man is prima. heb het jaren lang (niet in 1 stuk achter elkaar) meestal met 2 man gespeeld.jellevk schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:36:
Nu de game op de ps5 uit is heeft het mijn interesse gewekt om hem eventueel aan te schaffen. Mijn vraag is deze game met 2 man prima te spelen of is het advies beter om met een grote crew op pad te gaan ?
En na wat ervaring kan je met 2 man gewoon prima een 3personen schip besturen. gaat stuk sneller dan.
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 02-06-2024 09:42 ]
Met 2 man gaat het goed, al heb ik zelf liever een crew van 3 man voor het geval dat je een galleon tegenkomt. Ik vind het met een crew van 3 spelers gezelliger dan met een crew van 2 spelers, maar dat is persoonlijk.jellevk schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:36:
Nu de game op de ps5 uit is heeft het mijn interesse gewekt om hem eventueel aan te schaffen. Mijn vraag is deze game met 2 man prima te spelen of is het advies beter om met een grote crew op pad te gaan ?
[ Voor 11% gewijzigd door RobinNL op 02-06-2024 12:59 ]
The Sea of Thieves team are setting sail to MCM Comic Con and EGX to talk about the hit pirate game's latest changes and future plans.
— MCM Comic Con (@MCMComicCon) 20 juli 2024
📍 Centre Stage
📆 Sat 26 October
⏰ 2:45pm
✨ Included in tickets
Get MCM tickets: https://t.co/AJEGc8D0Md@SeaOfThieves pic.twitter.com/cgombpT1C0
Ik zit bij The Red Pirates. Een Nederlandse guild waar elke avond wel lui online zijnKieft91 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:08:
Zijn er nog een beetje NL guilds? ben van het weekend weer gestart, een maat van me ook, beide beginners in het spel met alleen in de avonduren tijd (gaming dads)
Thnx! Ondertussen "Port Seven" gejoined via de officiele SoT discord. ook NL lui die aardig actief zijn. Maar is even zienOxigeon schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:01:
[...]
Ik zit bij The Red Pirates. Een Nederlandse guild waar elke avond wel lui online zijn
Seven years ago today, the #SeaOfThieves journey began, and in many ways, it still feels like we’re just getting started. We recently planned out what we want the next five years to look like, and we dreamt even way beyond that! The game has a bright future ahead 🧵 pic.twitter.com/Rk2o98zAAa
— Mike Chapman (@ChappersChapman) 20 maart 2025
En alweer genoeg beleefd. Paar leuke dingen die het nu leuker maken
1) Poppetje veranderen? Kan gewoon met ingame muntjes, ik hoefde geen echte euro uit te geven
2) over een koord lopen die van het schip is afgevuurd, balanceer achtige mini game, leuk
3) sommige spelers zijn heel snel/ handig om heel snel van alles aan crates van het schip op de (kade?) te krijgen.. Zo even in no time 200.000 aan gold kunnen bijschrijven
Dan is het een uur of twee rustig op het water, "bijna" saai nee niet echt is lekker ontspannen. En dan ineens achter elkaar een Megalodon, Spookschip etc etc WTF (!) en dat gebeurt natuurlijk net (toeval?) als je een schip vol schatten hebt. Achja het maakt het ineens lekker intens. En dan komt de co-op / samenwerking echt goed tot zijn recht. Ik focuste mij volledig op repareren en heel af en toe een kanon schieten en dan snel weer repareren een ander alleen maar vechten en weer een ander probeerde op het vijandelijke schip te komen.
Sea of thieves is qua co-op voor mij toch wel de créme de la créme je maakt zelf een avontuur en soms is het vooral je eigen fantasie maar soms geeft het spel je ook wel heel veel (random) actie
Wat wel vreemd is is dat ik op het vijandelijk schip kwam en iemand van achter vol schoot daarna nog een keer met een zwaard raakte maar het leek hem geen schade te doen. Jammer achja niet elke sessie kan feest zijn maakt de leuke weer meer waard ;-)
YouTube: What does he call them? SoT PS5
Ja het is volstrekt willekeurige. Je kan de grootste debielen hebben maar ook de meest ervaren pro players. Alles is mogelijk en dat heeft natuurlijk ook wel wat.Oxigeon schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 11:04:
Ik moet altijd lachen met die randoms. Een hele tijd geleden bij een Belg gekomen. Die deed me uitspraken. Een mooi woord heb ik eventjes opgenomen en op youtube geknalt. Had werkelijk waar nog nooit van dit woord gehoord.
YouTube: What does he call them? SoT PS5
Volgens mij zegt hij "pussy wagons" wel droog
Zijn hier nog Tweakers die het vaker spelen?
Laatste dagen helaas weer veel lamlendige spelers. Geen items verzamelen, eigen schip in de fik steken. En dan komen er een paar die alleen maar spammen "what do you want to do?" in plaats van dat zij zelf met een leuk idee komen.
Ligt eraan.. met muis keyboard gaat het prima dan kan je gewoon typenMetalSonic schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:27:
"Mensen die Sea of thieves zonder mic" spelen. Hoe wil je dan communiceren? Dat is alsof je een serieus potje Starcraft 2 wil doen en denkt dat je het red zonder toetsenbord + muis. Het spel draait volledig om communicatie .
Laatste dagen helaas weer veel lamlendige spelers. Geen items verzamelen, eigen schip in de fik steken. En dan komen er een paar die alleen maar spammen "what do you want to do?" in plaats van dat zij zelf met een leuk idee komen.
Maar eerlijk deed ik dat inderdaad ook nooit
Zijn veel mensen die typen maar die dan een instelling of software programma hebben dat hun getypte tekst ook wordt uitgesproken.Ricmaniac schreef op zondag 11 mei 2025 @ 19:21:
[...]
Ligt eraan.. met muis keyboard gaat het prima dan kan je gewoon typen![]()
Maar eerlijk deed ik dat inderdaad ook nooitMic is toch wel vereiste om het ook leuker te hebben
Ik heb vroeger heel veel typen en spelen gecombineerd. Met shooters en rts games waarbij ik achter elkaar bezig was. Onder andere UT 99 en Warcraft 3. Maar hoe fijn is het als je je handen gewoon volledig kan gebruiken voor de besturing en je spraak voor snelle en betere communicatie?
Gisteren drie tot vier potjes gejoined. Geen enkel potje hadden de andere een mic.

Het beste is via Discord, dan horen andere crews niet wat je allemaal roept tegen elkaar. In-game voice chat is leuk, maar stel er zit iemand op je schip te slapen, dan kan die persoon het doorspelen aan zijn crewMetalSonic schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:38:
[...]
Zijn veel mensen die typen maar die dan een instelling of software programma hebben dat hun getypte tekst ook wordt uitgesproken.
Ik heb vroeger heel veel typen en spelen gecombineerd. Met shooters en rts games waarbij ik achter elkaar bezig was. Onder andere UT 99 en Warcraft 3. Maar hoe fijn is het als je je handen gewoon volledig kan gebruiken voor de besturing en je spraak voor snelle en betere communicatie?
Gisteren drie tot vier potjes gejoined. Geen enkel potje hadden de andere een mic.
Ik heb helaas geen vrienden/ bekenden (dit klinkt zieligRobinNL schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:59:
[...]
Het beste is via Discord, dan horen andere crews niet wat je allemaal roept tegen elkaar. In-game voice chat is leuk, maar stel er zit iemand op je schip te slapen, dan kan die persoon het doorspelen aan zijn crew

Ik ben dus afhankelijk van willekeurige groepen en moet maar hopen dat daarin communicatie plaats vind.
je kan de officiële sea of thieves discord joinen. Daarmee ga je met je crew dan een voicechat in. Heb ik ook vaak gebruik van gemaaktMetalSonic schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:35:
[...]
Ik heb helaas geen vrienden/ bekenden (dit klinkt zielig)
![]()
die met mij via Discord in een sessie willen om vervolgens Sea of Thieves onlne te doen. Hier via Tweakers eerder een oproep gedaan maar geen gehoor.
Ik ben dus afhankelijk van willekeurige groepen en moet maar hopen dat daarin communicatie plaats vind.
Ik speel het nog wel hoor, alleen veel minder dan voorheen. En zeer onregelmatig waardoor het wat lastiger is om online af te spreken. Maar zeker bij het begin van een nieuw seizoen kom ik steeds weer terug bij Sea of Thieves.MetalSonic schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:35:
[...]
Ik heb helaas geen vrienden/ bekenden (dit klinkt zielig)
![]()
die met mij via Discord in een sessie willen om vervolgens Sea of Thieves onlne te doen. Hier via Tweakers eerder een oproep gedaan maar geen gehoor.
Is dit van Tweakers? hoe werkt dit dan?Ricmaniac schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:20:
[...]
je kan de officiële sea of thieves discord joinen. Daarmee ga je met je crew dan een voicechat in. Heb ik ook vaak gebruik van gemaakt
Nee is de discord van de sea of thieves reddit. daar zijn elke avond veel spelers.
Mensen zoeken spelers of groepen in de Looking for crew channels.
Daar kan je reageren op een groep en dan ga je met ze in een voice channel die je op dat moment af spreekt onderin de server
:strip_exif()/f/image/ajKsVWxzm7q2WxTARIdk3EF7.png?f=user_large)
Misschien toch nog maar eens opstarten danNol_NL schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:26:
Een goede reden om lekker binnen onder de airco te blijven zittenVeel plezier allemaal…