Ik stond gisteravond toch even raar te kijken (en lichtelijk geirriteerd) hoe een brig maar keer op keer ons weer kwam aanvallen.
Gisteravond dus toch maar even met de vriendin SoT opgestart, om even met zn tweetjes wat aan Athena's te doen. Dan neem ik meestal die opdrachten in de devil's roar regio, want daar kan je redelijk snel alles afwerken met een outpost om halverwege alvast het e.e.a. te vekopen. Ik heb ook het idee dat spelers deze regio nog wel eens vermijden vanwege de volkanen, maar het kan ook zijn dat we het op rustige servers treffen als we deze opdrachten willen gaan doen.
We waren nog onderweg vanaf plunder outpost, dacht ik, toen we een brig zagen varen. Door m'n kijker zag ik een schip met een order of souls banier, en rode zeilen. Deze brig kwam vanuit de andere richting en begon naar ons toe te draaien. Wij zaten met zn tweetjes in een sloep, en hadden nog nauwelijks loot aan boord, dus we besloten gewoon door te varen naar het oosten (fletcher's rest) om de situatie nog even aan te zien.
We kwam inmiddels aan bij fletcher's rest en gingen hier voor anker. De brig zat ons nog steeds op de hielen, maar als het op vechten aankwam dan zou onze sloep toch niet een snellere brig van zich af kunnen schudden. Als het gevecht heel slecht zou uitpakken, dan gingen we gewoon naar een andere server. Maar we geven niks gratis weg, natuurlijk.
Zoals te verwachten kwam de brig er wel gewoon aan, ging voor anker net achter onze sloep, en begon te schieten. Het schieten duurde alleen niet lang, want ik was al aan boord geklommen via de andere kant en ging in gevecht met de andere crew. Dit pakte eigenlijk verrassend goed uit, en met twee kills was ik het schip meester. Ik pakte dat moment aan om wat firebombs op hun dek te gooien en het e.e.a. aan loot over de zijkant van het schip overboord te gooien. Ik deed me verder nog even tegoed aan hun barrels om mn bombs en food weer aan te vullen.
Op ons eigen schip had mn vriendin de eerste schade eigenlijk al hersteld, maar werd daar afgemaakt door de derde speler van de brig. Toen ze terugkwam vanuit de ferry was ze verbaasd dat het juist de brig was die in brand stond en waarop ik de zaak aan het saboteren was, terwijl onze sloep nog prima in orde bleek te zijn. Terwijl ik nog probeerde om de brig en haar crew zo veel mogelijk bezig te houden nam zij onze sloep en vaarde richting het zuiden.
Maar met de derde speler die terugkeerde naar zijn brig, en de respawn van de twee andere spelers kon ik het daar niet volhouden. Toen ik terugkeerde op onze eigen sloep zag ik nog hoe de brig bij fletcher's rest lag. Ik hoopte eigenlijk dat hiermee de brig van verdere aanvallen af zou zien, maar turende door mijn kijker, kwam de brig toch weer in beeld. Deze kwam steeds dichterbij. Een brig is gewoon een sneller schip.
De brig was nu echter dichtbij aan het komen. We kwam intussen aan bij een van die grote rotsgroepen die her en der in de map staan. Hier besloten we omheen te draaien terwijl vanaf het achterdek van onze sloep mezelf richting de brig zou lanceren met mn sword. Zo gebeurde het wel vaker dat ik zo aan boord kwam van hun schip, het anker liet zakken, en zoveel mogelijk chaos en schade veroorzaakte voordat ik dood ging. Ik denk dat ik die brig wel 3 á 4 keer aan boord ben geweest, waarna onze sloep weer uitliep en de brig weer inhaalde.
En die brig gaf maar niet op! Elke keer kwam hij weer op ons af. Misschien dachten ze dat we mooie loot aan boord hadden, maar dat was echt niet het geval. Sterker nog, onze supplies raakten ook behoorlijk op.
Zo waren we inmiddels zeker een uurtje bezig. Op gegeven moment waren we rond een eiland, (misschien flintlock?) waar we weer een rondje gingen met dezelfde brig nog altijd achter ons aan. De brig maakte hier alleen een stuurfout en kwam tussen de rotsen vast te zitten. Vanaf onze sloep keek ik door mn kijker en zag het gebeurden. Het zag er nasty uit. De brig leek vast te zitten tussen wat uitstekende rotsen naast het eiland en het eiland zelf.
Mooie kans dus. Ik vuurde mezelf al af via kanon en ging richting hun gestrandde schip, terwijl mn vriendin onze sloep omdraaide. We waren inmiddels al een poosje bezig zo en hoopten het gevecht af te ronden, win or lose.
Eenmaal op hun brig kon ik direct iemand slopen die water aan het scheppen was. Een emmer bleek een slechte verdediging tegen de cutlass te zijn. Een ander speler die terugvocht won ik het gevecht van, en een derde bekogelde ik met blunderbombs waardoor deze overboord vloog. Toen deze derde speler terug wilde klimmen via de ladder schoot ik deze weer terug het water in. Deze maakte eerst geen poging om het nog eens te proberen, waarop ik de kans nam om hun dek in brand te steken met bommetjes en hun barrels weer te plunderen. Toen de andere spelers weer respawnden was het weer mijn beurt om dood te gaan. Ik kreeg gewoon drie spelers met blunderbuss tegenover me.
Ik denk trouwens niet dat ik voor deze avond zo vaak ben doodgeschoten door blunderbussen.
Mn vriendin had intussen onze sloep naast de gestrandde brig geparkeerd, maar deze hadden meeste schade van mij al weer ongedaan gemaakt. De timing was dus niet helemaal goed, maar mss had ze het schip ook niet in het schootsveld van een gestrand schip moeten zetten. Een van deze spelers nam dan ook een kanon en begon op onze sloep te schieten. Onze sloep kreeg het flink te verduren en onze mast lag al gauw op het dek. Toch, alweer, wist ze de schade redelijk onder controle te houden.
Toen ik zelf weer respawnde kon ik dan ook achter ons eigen kanon gaan zitten; eerst schoot ik richting het kanon dat aan het schieten was zodat het schieten ophield, daarna wat gaten in de hull, en toen ging ik met chainshot de masten bij langs. Daarna was het tijd om, voor de zoveelste keer die avond, weer die brig te enteren.
Ik kwam alleen niet aan boord deze keer. Eenmaal bovenaan de ladder stond een speler me op te wachten met een blunderbuss en overleefde met nog maar een klein stukje healthbar. Met de brig gestrand, rende ik even met een banaan in de hand over het eiland heen om weer aan te sterken. Natuurlijk waren er weer allerlei skeletons aanwezig om even lekker irritant te doen terwijl je je handen al vol had aan de spelers van die brig.
De andere spelers kwamen gelukkig niet achter me aan. Eenmaal weer op health gooide ik nog wat bommen richting het dek van de brig. Ik zag een crewlid van de brig bij het roer staan. Deze probeerde het vuur te blussen. Deze schoot ik neer met mn pistool, en opeens..
Hun schip was weg.
Ik hoorde de brig eerder al wel kraken als ik dichtbij kwam, maar het was intussen toch gezonken. Ik denk dat er tussen de rotsen en het eiland gewoon niet genoeg ruimte was om het zinken zelf goed te weergeven. Het zinken van de brig leek daarom meer als iets dat gebeurde wanneer Thanos met zn vingers knipte. Maarja, ze hadden hun schip dan ook wel echt goed vastzitten tussen die rotsen en het eiland zelf.
Er lag nu loot overal in het water waar de brig eerst lag, maar er rende ook nog een crewlid van de brig bij rond. Zo'n lekkere fatsige piraat, met een driekhoek hoedje op. Deze bekogelde mij met zn blunderbuss, maar op land kon ik beter afstand houden. Ik schoot terug met mn pistool van een veilige afstand en wist zo te winnen. Waar andere gevechten aan boord vaak een chaotische wirwar van zwaarden zijn, was dit juist heel kalm en gecontroleerd. (En het helpt dat die mercenary pistol zon puntje heeft op de loop waarmee je beter kan richten, haha).
M'n vriendin meldde toen dat er een speler bij ons aan boord was. Ons schip was alleen een eindje weg. Ik draaide me om en keek mee op haar scherm: Deze laatste speler probeerde plankjes te pakken uit onze voorraad toen ze hem neersloeg. Het is mogelijk dat de andere crew door de voorraad planken heen was en de schade aan hun schip niet meer kon repareren.
Na het gevecht hebben we hun loot bij ons aan boord gebracht. Op zich zat daar niet veel bijzonders tussen, met hooguit ritual en skelly captain skulls. Maar we kregen ook hun vlag. Een lvl2 order of souls. Eigenlijk sinds mn eerdere bericht hier hebben we niet meer een vlag van een andere crew in handen gehad, dus we waren wel nieuwsgierig naar wat dit zou opleveren.
Dus we gingen maar richting Reapers om de hele boel in te leveren. Dat werd weer een lange vaart terug naar het westen. Onderweg spawnde er nog een skeleton sloep naast ons, die onze loot wat aandikte. Skelly sloeps zijn niet zo moeilijk meer; Je schiet de skeleton van zn kanon af met je eigen kanon, schiet wat gaten in het schip en daarna ga je aan boord om reparaties te verhinderen terwijl de boel volloopt met water.
Al met al hadden we nu een leuke verzameling die we bij de Reapers konden inleveren. Maar dat gebeurde niet voordat we weer wat bekend ogende zeilden onze kant op zagen komen. Deze keer vanuit het zuiden, kwam dezelfde brig er weer aan. We waren net weer onderweg na het gevecht met die skeleton sloep, en Reapers refuge was nog een hééél eind weg..
We besloten dan ook om gewoon door te varen richting Reapers. Toen de brig weer dichterbij kwam lanceerde ik me weer met het sword in hun vaarwater en kwam aan boord.
Alweer zagen ze me niet aankomen, en kwam ik met gemak aan boord.
Alweer kon ik ongehinderd het anker laten zakken.
Alweer kon ik hun schip in brand zetten met hun eigen bommen.
(Ik moet wel zeggen, deze avond was een prima oefening).
De andere speler op de brig schoot nog wat met de blunderbuss terwijl ik met bommen gooide en trok zich terug in het ruim. Op gegeven moment stond ik aan dek met het pistool gericht op de trap naar het ruim, en de speler beneden kwam niet meer naar boven.
Opvallend was het ontbreken van de derde speler op de brig. Misschien was deze afgehaakt? Ik weet zeker dat als ik weer tegenover drie spelers kwam te staan, dat ik blij mocht zijn als ik 't anker kon laten zakken zonder snel daarna het loodje te leggen.
Maar allemaal prima natuurlijk. Terwijl ik de brig tot staande hield kon mn vriendin mooi verder varen met onze sloep richting Reapers. Pas toen de andere speler op de brig weer terug was, ging het gevecht verder. Hun staken dan de kop uit vanaf de trap naar het ruim en vuurden met hun blunderbuss, terwijl ik vanaf het voordek dan een blunderbom terug gooide.
Zo ging dat even heen en weer tot ik geen bombs meer had en probeerde hun barrels te looten voor meer bombs. Dat lukte wel, maar ik kwam niet meer levend naar boven. Ik liep mezelf in mn haast klem naast de trap en werd daar afgemaakt..
Eenmaal terug op onze eigen sloep keek ik naar achteren vanaf de brug, waar ik de andere brig niet eens meer kon zien. Ik meldde dat dan ook in grote tevredenheid aan mijn vriendin, die daarop antwoordde:
"Nee hoor, hij zit daar links van ons"
Kennelijk was mn vriendin in de buurt gebleven om eventueel de brig aan te vallen met de sloep, mocht daarvoor kans zijn geweest. Het leek er namelijk een poosje op dat ik de situatie onder controle had op de vijandelijke brig.
Ik zag gebeuren dat ik alweer het andere schip aan boord kon gaan klimmen.. Maar de brig kwam niet achter ons aan. Hij draaide af en ging een andere kant op tot deze in de afstand zo goed als verdwenen was. Kennelijk waren ze het zat.
Eindelijk.
Fast foward naar Reapers refuge, daar bleek de vlag toch een leuke 5k gold waard te zijn en een flinke scheut exp waardoor mn rang bij Reaper's van 19 naar 20 ging. Al de andere loot dikte de exp nog wat verder aan, hoewel het wel even duurde om alles uit te laden.
Eigenlijk wilden we toen alleen nog even de Athena vlag laten zakken bij dichtstbijzijnde outpost.
Maar toen,
Zelfs nu nog,
Kwam die Brig wéér langs!
Je zou bijna denken dat het gevecht tussen onze sloep en die andere brig persoonlijk was geworden, maar er is deze hele tijd geen enkel woord over ingame chat of voicechat gezegd. Van 19:00 tot 21:00 hebben we af en aan met deze brig lopen stoeien.
Maarja. De brig kwam dus nog langs het eiland en iemand aan boord schoot zich nog van de brig af in onze richting. Deze kwam bij ons aan boord en daar maakten we deze af. Daar kan ik lang of kort over praten, maar deze kwam gewoon tussen twee spelers in met zwaarden. We zagen hem aankomen en stonden gewoon klaar. Die maakte weinig kans.
De brig vaarde zelf in een rechte lijn door, en andere spelers van die brig hebben we verder niet meer gezien. Mogelijk was dat nog de laatste speler van die crew die nog online was gebleven.
Na het laten zakken van onze Athena's vlag bij een outpost zijn we toen ook maar gestopt. In de verte zagen we nog een brig onze kant op varen..
Ik heb nog nooit meegemaakt in deze game dat iemand zo hardnekkig op je af blijft komen. Keer na keer ging ik aan boord van deze brig. Maakte ik hun crew dood, gooide loot overboord, nam hun supplies en stak hun schip in brand. Het maakte niet uit, ze kwamen gewoon terug voor een volgende ronde.
Dus mja, van onze Athena voyage is niet veel van terechtgekomen.
Voor de lange post, hier weer een aardappeltje.
Ik heb nog gezocht naar een manier om tekst te zetten onder een uitklapbaar knopje, maar deze kon ik niet vinden. Mocht er wel zoiets zijn, dan hoor ik het graag. Dat is makkelijker scrollen.