Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:18

Nogne

>.<

Als ik je verhaal zo lees kwamen wij jou gisteren tegen bij The Crooked Masts, met het verschil dat de sloep als eerst begon te schieten. Wij waren goed in de stress want waren met z’n 2en (hadden wel een brig want een andere vriend zou later op de avond nog komen) op The Crooked Masts om wat spullen te verzamelen voor onze voyages en waren nadat we werden beschoten ook meteen maar weggegaan.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Nogne schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:43:
Als ik je verhaal zo lees kwamen wij jou gisteren tegen bij The Crooked Masts, met het verschil dat de sloep als eerst begon te schieten.
Nah.
Ik ben bijna nooit de agressor, zeker niet als ik solo sloep. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

https://www.seaofthieves.com/event-hub/login

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:41
Zo te horen komt er nog een hoop moois om naar uit te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Bepaalde dingen irriteren wel heel erg bij dit spel wat echt het plezier er uit haalt. Vandaag toevallig even een uit zondering betreft hetzelfde scenario.

Nou speel ik het niet echt super vaak maar soms wel even.
Maar vaak betreft dit scenario hebben flink wat booty verzameld. Flinke PVE encounters gehad, en dan zoek je een haven op om de boel te inleveren. Krijg je spelers op je dak. Opzich niet zo erg, maar je bent door je Ammo meerendeels heen en je kan in een Sloop niet echt goed verdedigen meer tegen een Brig of iets groters.

Dus dan proberen we ze te verliezen tegen AI oid en of in de mist. Maar we hebben al minstens 5/6 X acher elkaar dat we Karen dan ook nog op ons dak krijgen. En dan zijn we af.

Niet dat de Kraken dan de tegenstands pakt oid of dat er iets anders nonsense gebeurd. En het Gebeurd gewoon in de meest nadelige omstandig heden.
Hier mag wel eens wat meer balans in komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vaults of the Ancients, Mysterious Notes and Quality of Life: Sea of Thieves News September 2nd 2020

A new episode of Sea of Thieves News has finally been unearthed, and it delves into some of the secrets stashed in our next free content update, Vaults of the Ancients! Piles of gold, Mysterious Notes, new accessibility options and more: give it a watch to find out what awaits...

[ Voor 36% gewijzigd door Wom op 06-09-2020 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:11
Sea of Thieves is dit weekend in de aanbieding voor €19,99 (50% korting tegenover adviesprijs van €39,99)
https://www.microsoft.com...a-of-thieves/9p2n57mc619k

Hij is ook in de aanbieding op Steam, maar daar krijg je maar 30% korting en kost SoT €27,99.
https://store.steampowered.com/app/1172620/Sea_of_Thieves/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Video om iedereen te updaten wat je op dit moment eigenlijk allemaal in SoT kan doen. Want de laatste 2,5 jaar is er wel wat veranderd :)

• Unquote
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik snap dit spel nog niet helemaal volgens mij. Ik ben vorige week begonnen en speel alleen solo in het kleinste schip. Ik snap dan wel dat je voyages kan pakken bij de outposts en die doe ik dan. Ik kom nooit andere schepen tegen alleen NPC skeletten schepen die mij met rust laten tenzij ik zelf begin te schieten (slecht idee).

Is het doel gewoon level uppen door voyages te doen en daardoor weer duurdere voyages te kunnen doen? Begint een beetje saai te worden: vaar hier heen, schiet een paar skeletten af, graaf een kist op. En wat zijn goede investeringen om je goud aan uit te geven? Ik heb een nieuwe sniper gekocht omdat ik hoopte op een betere scoop maar hij schoot hetzelfde.

• Nogne

Nogne

>.<

Unquote schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:59:
Ik snap dit spel nog niet helemaal volgens mij. Ik ben vorige week begonnen en speel alleen solo in het kleinste schip. Ik snap dan wel dat je voyages kan pakken bij de outposts en die doe ik dan. Ik kom nooit andere schepen tegen alleen NPC skeletten schepen die mij met rust laten tenzij ik zelf begin te schieten (slecht idee).

Is het doel gewoon level uppen door voyages te doen en daardoor weer duurdere voyages te kunnen doen? Begint een beetje saai te worden: vaar hier heen, schiet een paar skeletten af, graaf een kist op. En wat zijn goede investeringen om je goud aan uit te geven? Ik heb een nieuwe sniper gekocht omdat ik hoopte op een betere scoop maar hij schoot hetzelfde.
Als je een level omhoog gaat met een van de factie dan kan je inderdaad duurdere voyages kopen (per 5 levels kan je een upgrade kopen), maar de voyages verschillen niet veel als je level omhoog gaat. De loot word wel beter.

Wat ik vaak doe is een emissary vlag aan, en dan avondje specifiek een factie doen. En dan af en toe wat andere mensen aanvallen of een reaper kist meenemen (dan ben je zichtbaar op de map en komen mensen vanzelf naar je toe). World events zijn ook altijd wel leuk om te doen (die zie je vaak actief in de lucht, skeleton met groene ogen is een actief eiland. Wolken in de vorm van een schip is een goeie NPC schip vol met loot, en zo heb je nog meer aanwijzingen.

Alle items die je koopt zijn cosmetisch dus het is niet dat een andere wapen beter is dan de andere, dus je kan je geld spenderen aan dingen die jij mooi vind.

Arena is wel leuk als je samen met iemand speelt, dat is echt wel een aanrader.

Unquote schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:59:

Mja, het is een sandbox op water. :) Je kunt doen waar je zelf zin in hebt. Er is geen doel en je kunt het eigenlijk niet uitspelen. Een van de weinige games die ook geen skill progress kent via bijv. betere wapens of perks. Degene die dit spel al 2 jaar spelen hebben dezelfde wapens en mogelijkheden dan jij die vorige week begonnen is. :)

Goud investeer je beter in je outfit of je schip :P.

Het is een game die niet voor iedereen is. Zeker solo moet je er een bepaald type speler voor zijn. Zelf heb ik het eerder dit jaar gespeeld en was compleet hooked. Nu heb ik het al een tijdje niet meer gespeeld vanwege andere games die voorbij kwamen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Unquote
Nogne schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:25:
[...]

Als je een level omhoog gaat met een van de factie dan kan je inderdaad duurdere voyages kopen (per 5 levels kan je een upgrade kopen), maar de voyages verschillen niet veel als je level omhoog gaat. De loot word wel beter.

Wat ik vaak doe is een emissary vlag aan, en dan avondje specifiek een factie doen. En dan af en toe wat andere mensen aanvallen of een reaper kist meenemen (dan ben je zichtbaar op de map en komen mensen vanzelf naar je toe). World events zijn ook altijd wel leuk om te doen (die zie je vaak actief in de lucht, skeleton met groene ogen is een actief eiland. Wolken in de vorm van een schip is een goeie NPC schip vol met loot, en zo heb je nog meer aanwijzingen.

Alle items die je koopt zijn cosmetisch dus het is niet dat een andere wapen beter is dan de andere, dus je kan je geld spenderen aan dingen die jij mooi vind.

Arena is wel leuk als je samen met iemand speelt, dat is echt wel een aanrader.
Krijg sterk het idee dat de echte lol pas begint in een party. In mijn eentje is zelfs een sloop met 2 NPCs eigenlijk niet te doen. sturen en de kanonnen bedienen was tot nu toe een drama. Heb een maat die nog on the fence is over dit spel maar bij de volgende sale misschien maar met hem gaan spelen.
Unquote schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:39:
[...]

Krijg sterk het idee dat de echte lol pas begint in een party. In mijn eentje is zelfs een sloop met 2 NPCs eigenlijk niet te doen. sturen en de kanonnen bedienen was tot nu toe een drama. Heb een maat die nog on the fence is over dit spel maar bij de volgende sale misschien maar met hem gaan spelen.
Zit ook in Gamepass O-)

• Unquote
Doen wij niet aan, PC master race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ehmm.. op de PC is er ook Gamepass. Maar succes met je PC master race dan maar.

• Nogne

Nogne

>.<

[...]

Het spel is best leuk alleen, alleen snel saai (mening ;)). Samen is het altijd feest, zelfs als je na 3 uur voyages doen gaat zinken 8)7
Unquote schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:44:
[...]

Doen wij niet aan, PC master race.
Ik doe ook aan PC Master Race :9 , maar heb wel Gamepass (ik speel SoT via Gamepass). Al staat er naast mijn PC ook gewoon een Xbox, PS en een Switch :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
[...]

Wat is je speelwijze dan ? Samen gaat het allemaal wel wat sneller en kan je ook offensief wat meer bereiken. Maar mijn mooiste SoT momenten komen toch wel voort uit solo sloop sessies.

Veel mensen zijn namelijk ook bereid om een alliantie te vormen en dan samen op te varen. Ik heb avonden/nachten gehad dat we met meerdere schepen van fort naar fort gingen. Natuurlijk zijn er ook momenten dat je in de rug wordt gestoken en misschien heb ik mij daar zelf ook weleens schuldig aan gemaakt, maar dat is ook wel weer de charme van SoT. Heel de avond Engels praten en opeens een schip met alleen maar Nederlanders tegenkomen, het voelde als thuiskomen. Spullen overgeladen, eigen boot achtergelaten en overgestapt. Zaten we met 5 man op een galleon, moet je alleen niet neer gaan. Onbekenden, die nu in mijn friendlist staan, die mij avonden hebben geholpen om binnen het 1e jaar toch nog Legend te worden. Nog steeds zoeken we elkaar online soms even op. Er zijn weinig games waar ik herinneringen heb gemaakt, maar bij SoT heb ik een paar hele mooie. Natuurlijk ook vaak genoeg teleurgesteld naar bed gegaan, maar je kan niet altijd winnen.

Een bepaald doel voor ogen hebben en na 20 minuten gamen ben je in totaal iets anders verzeild geraakt, dat in combinatie met het gevaar wat altijd loert, het goede en/of slechte van de mens, maken het voor mij een heerlijke game die ik nog altijd met veel plezier speel.

• Psyonara
  • Nu online
Nol_NL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:42:
[...]

Wat is je speelwijze dan ? Samen gaat het allemaal wel wat sneller en kan je ook offensief wat meer bereiken. Maar mijn mooiste SoT momenten komen toch wel voort uit solo sloop sessies.

Veel mensen zijn namelijk ook bereid om een alliantie te vormen en dan samen op te varen. Ik heb avonden/nachten gehad dat we met meerdere schepen van fort naar fort gingen. Natuurlijk zijn er ook momenten dat je in de rug wordt gestoken en misschien heb ik mij daar zelf ook weleens schuldig aan gemaakt, maar dat is ook wel weer de charme van SoT. Heel de avond Engels praten en opeens een schip met alleen maar Nederlanders tegenkomen, het voelde als thuiskomen. Spullen overgeladen, eigen boot achtergelaten en overgestapt. Zaten we met 5 man op een galleon, moet je alleen niet neer gaan. Onbekenden, die nu in mijn friendlist staan, die mij avonden hebben geholpen om binnen het 1e jaar toch nog Legend te worden. Nog steeds zoeken we elkaar online soms even op. Er zijn weinig games waar ik herinneringen heb gemaakt, maar bij SoT heb ik een paar hele mooie. Natuurlijk ook vaak genoeg teleurgesteld naar bed gegaan, maar je kan niet altijd winnen.

Een bepaald doel voor ogen hebben en na 20 minuten gamen ben je in totaal iets anders verzeild geraakt, dat in combinatie met het gevaar wat altijd loert, het goede en/of slechte van de mens, maken het voor mij een heerlijke game die ik nog altijd met veel plezier speel.
Hoe kom jij mensen tegen die een Allantie willen?

• Nogne

Nogne

>.<

Psyonara schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:05:
[...]

Hoe kom jij mensen tegen die een Allantie willen?
Ja kan naar mensen toe varen, en met ze praten dmv chat/mic. En je kan de alliance vlag hijsen, maar vergeet niet dat het piraten spel is. Dus je kan uren lang in een alliantie zitten en daarna keihard worden afgemaakt als je de loot binnen hebt.

• Psyonara
  • Nu online
Kom alleen maar mensen tegen die direct aanvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
Misschien heeft het te maken met het tijdstip. Ik speel voornamelijk in de avonduren. Net ook weer... Met een maat een vault leeggeroofd. Op het moment dat ons schip was vol behangen met buit en we richting een outpost wilde, kwamen er net twee gasten op een sloep aanvaren. Op aanroepen geen reactie. Op tekstchat werd wel gereageerd. Ze wilde een alliantie. Alleen werd na herhaaldelijk vragen de juiste vlag door hun niet gehesen. Dan ontstaat er bij mij toch wat wantrouwen. Lang verhaal kort... Met zoveel van waarde aan boord krijg je het toch een beetje benauwd, maar ze wilde graag onze voorraden aanvullen. Zelf gingen ze de game sessie stoppen. Nadat we de kanonskogels, planken en voedsel hadden overgeladen, zonk hun schip en zijn wij naar een outpost gevaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Nol_NL op 24-09-2020 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 10:10
Sea of Thieves/xbox live ligt er uit, dan maar deze topic doornemen!
Sinds vandaag in bezit van deze game door een collega van mij, uurtje of 2 al gespeeld.
Best rust gevend zo af entoe met wat leuke actie, cool concept in iedere geval.
Is er een Discord of iets dergelijks om met elkaar te spelen?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Christoxz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:48:
Sea of Thieves/xbox live ligt er uit, dan maar deze topic doornemen!
Sinds vandaag in bezit van deze game door een collega van mij, uurtje of 2 al gespeeld.
Best rust gevend zo af entoe met wat leuke actie, cool concept in iedere geval.
Is er een Discord of iets dergelijks om met elkaar te spelen?
Ik kreeg rond 22:00 wel even een disconnect (net nadat ik Emissary lvl5 was geworden) en was even bang dat ik alles kwijt was. Maar ik kon gelukkig mijn oude sessie gelijk weer oppakken. Heb niet gemerkt dat SoT er geheel uit lag.

Nog 6 lvls voor de Trade Merchant en dan eindelijk Pirate Legend 8)

Edit:
Die nieuwe Vault quests is wel een leuke toevoeging voor de Gold Hoarders, als je eenmaal in de Vault zit is het even zoeken waar de goeie loot ligt maar als je die eenmaal hebt gevonden (en je bent op tijd) dan heb je echt wel een leuke buit binnen.

Scheelt dat de “laatste” deur dicht gaat (je hoort het aflopen), ik legde alle loot voor de eerste deur dus was de eerste keer heel veel tijd verloren met heen en weer lopen en had daardoor heel weinig loot te pakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Nogne op 26-09-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Voor het goede doel wilde ik h'm hier toch nog even delen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrndV
Beetje raar, maar ik klaag niet:

Ik doe een order of lols opdracht op Thief's Haven, en ik zie overal gems half opgegraven op het strand liggen. Een keertje graven en je kon ze oppakken en meenemen. Niet dat je deze dingen normaal gesproken op hoeft te graven in de eerste plaats, maar ik heb er zo toch zeker een handvol blauwe en groene gems gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Sinds gister een Xbox One X in huis (een Gold rush editie)..

Waarom heeft niemand me verteld dat ik niet van m'n boot moet springen als ik met de wind vol in de zeilen aan het varen ben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Murzeltje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:50:
Sinds gister een Xbox One X in huis (een Gold rush editie)..

Waarom heeft niemand me verteld dat ik niet van m'n boot moet springen als ik met de wind vol in de zeilen aan het varen ben :-)
Omdat dat gewoon kan :) Het is zelfs handig als je alleen bent om je schip richting je volgende eiland te laten varen en jezelf naar een eiland te schieten om weer even wat te looten. En dan de mermaid terug naar je schip pakken. Dit scheelt heel veel tijd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Nogne schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Omdat dat gewoon kan :) Het is zelfs handig als je alleen bent om je schip richting je volgende eiland te laten varen en jezelf naar een eiland te schieten om weer even wat te looten. En dan de mermaid terug naar je schip pakken. Dit scheelt heel veel tijd namelijk.
Ahh.. geen idee nog wat je allemaal bedoeld, maar ik ga vanavond een nieuwe poging wagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Murzeltje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Ahh.. geen idee nog wat je allemaal bedoeld, maar ik ga vanavond een nieuwe poging wagen :-)
Als je alleen vaart en je hebt je schip in de richting staan naar de locatie waar je naartoe moet varen en je komt voorbij een ander eiland. Dan kan je jezelf afschieten richting het eiland (en je eigen schip vaart dus gewoon door), dan kan je op het eiland wat loot halen. En dan als je richting de zee loopt zie je een zeemeermin (met blauwe rook) en als je daar mee praat kom je weer terug op je boot (maar dan met loot). Let wel dat je geen loot in je handen kan hebben als je met de zeemeermin praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogne schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Als je alleen vaart en je hebt je schip in de richting staan naar de locatie waar je naartoe moet varen en je komt voorbij een ander eiland. Dan kan je jezelf afschieten richting het eiland (en je eigen schip vaart dus gewoon door), dan kan je op het eiland wat loot halen. En dan als je richting de zee loopt zie je een zeemeermin (met blauwe rook) en als je daar mee praat kom je weer terug op je boot (maar dan met loot). Let wel dat je geen loot in je handen kan hebben als je met de zeemeermin praat.
Hopelijk met de laadtijden van de nieuwe Series X wordt dit een oplossing waar ik achter kan staan. Op de One X zijn de laadtijden soms dusdanig lang dat ik te bang bent dat mijn schip tegen een rots aanvaart, of dat er een Kraken komt, of een AI schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Nogne schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Duidelijk :) Ik kom er ook net achter dat ik veel te snel gestopt ben met rondzoeken op het eerste eiland, dus ik ga nog eens terug naar het begin. het is wel een erg leuk spel tot nu toe, en dan doe ik nog niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:04:
[...]

Hopelijk met de laadtijden van de nieuwe Series X wordt dit een oplossing waar ik achter kan staan. Op de One X zijn de laadtijden soms dusdanig lang dat ik te bang bent dat mijn schip tegen een rots aanvaart, of dat er een Kraken komt, of een AI schip.
Ik merk dat de laadtijden best snel zijn op mijn XOX (weet niet of het veel uit maakt dat ik de interne schijf heb vervangen voor een SSD). Merk alleen dat de laadtijden best lang zijn als je net uit de dood terug wil komen en op dat moment is je schip gezonken (maar ook op de PC is dan het laadscherm heel lang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogne schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

Ik merk dat de laadtijden best snel zijn op mijn XOX (weet niet of het veel uit maakt dat ik de interne schijf heb vervangen voor een SSD). Merk alleen dat de laadtijden best lang zijn als je net uit de dood terug wil komen en op dat moment is je schip gezonken (maar ook op de PC is dan het laadscherm heel lang).
Ja heb nog de originele HD. Dus dat zal wel veel schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:54:
[...]

Ja heb nog de originele HD. Dus dat zal wel veel schelen.
Als je de XSX binnen hebt en je hebt een keer zin in Fort of the Damned. Laat maar weten dan kunnen we hier een klein groepje vormen.

FotD heb ik nog nooit gedaan en lijkt mij wel super tof om te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Sinds gisteren eindelijk Pirate Legend oOo *O* :9B

En ik zag dat je via Polen nog een XSX kon bestellen, dus heb mezelf alvast een beloning gegeven :P , dus dat word nu even op on-hold en als de XSX binnen is maar iets meer focussen op de Arena. Want met 30FPS vind ik dat nog best lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrndV
Ik merk de laatste tijd dat mn vaste crew en ikzelf wat meer uitproberen in de game. Laatst pakten we zon ashen lord, wat wel een leuke fight was. Zo doen we nu ook die missies waar je tegen spook schepen moet vechten. Dan moet je opeens ship versus ship, dat is wat anders dan ergens kisten opgraven of skeleton captains verslaan.

Toen we net begonnen met die ghost ships aanvallen waren we net bezig en zonken we opeens. Woeps. Kennelijk zijn die spookjes dan toch projectielen en stond het ruim vol te lopen toen niemand het door had. Dan voel je je toch even als die piraten uit Asterix en Obelix terwijl je met z'n drieen water loopt te trappelen. 8)7

En gaandeweg.. zie je dat iedereen toch in z'n rol komt: Eentje blijkt wat handiger met de kanonnen en gaat vooral schieten, de anders repareert het schip vooral en gaat ook achter een kanon zitten als het even kan, en ik heb zelf de handen vol aan het roer en de zeilen. Als iemand wat hulp nodig had dan springt de rest bij, en zo kwam er toch een beetje heus teamwork in. Uiteindelijk dan. ;)

Zo hadden we dus laatste een brig achter onze brig aan zitten, nadat we een skeletal sloep hadden verslagen. We hadden net wat loot aan boord gehaald en kwamen maar net voor de andere brig aan bij golden sands om snel te verkopen. Het was inmiddels al wat later in de avond en iedereen was eigenlijk wel klaar om te stoppen, dus dan maakt het ook niet meer uit. We namen dus geen moeite voor een anker ofzo. We lieten we ons schip zo dicht mogelijk bij de shops strandden en gebruikten de pier als vangrail, wat stom genoeg best goed werkte.

Toen we onze loot snel verkocht hadden lag ons schip grotendeels op het strand en tegen een pier aan, maar daardoor het erop alsof het schip niet meer helemaal terug gleed in het water. De andere brig was gestopt iets naast het eiland en schoot er inmiddels flink op los. De zijkant van ons schip had al snel veel gaten en de grote mast kwam naar beneden vallen.

We gingen toen nog maar even vechten met de andere crew. Want, waarom niet? We probeerden hun schip te boarden, deden wat gevechten rond de outpost, en zo scoorden we wat kills op hun crew, maar hun net zo op ons. Maar ik respawnde wel telkens netjes terug op onze boot. Die vol gaten zat, en in brand stond, met beide masten waren kapot. Het viel ons toen op dat ons schip bijna geen water maakte. Waarschijnlijk omdat deze dus op het strand lag, en niet in het water.

Maar ondanks dat ons schip niet te water lag, lag het wel in een prima positie om te vuren op de andere brig. Ik moest wel even met een emmertje water rond het kanon gooien zodat ik er gebruik van kon maken, maar ik kon er wel prima bij. Ons eigen schip mocht dan wel vol gaten zitten, met alles kapot, en in brand staan, waardoor het een beetje een V for Vendetta momentje werd:

“My turn”

Ik begon met chainshots op hun mast te vuren, die al vrij snel om begon te vallen. Iets verderop op het andere schip zag ik iemand naar de ankerketting rennen om deze op te halen, dus daar vuurde ik op met normale cannonballs. Ik zag het zelf niet goed, maar mijn crewmaatje over discord zei lachende dat deze werd geraakt door een kanonskogel.

Ondertussen stond ik zelf in brand. Het vuur op het dek kroop weer verder.

Toch schoot ik door. Mijn andere crewmaat die net respawnde kwam meedoen, en met twee kanonnen die bemand werden door brandende zeelieden werd nu het andere schip helemaal kapotgeschoten. Deze hield het niet lang vol. Er waren nog wel wat crewleden om mee af te rekenen, maar dat was prima te doen. Eentje maakte nog een boze opmerking naar ons over zijn microfoon.

En dan is het ook zomaar voorbij, zoals actie en rust zich wel vaker abrubt afwisselen in deze game. Op het laatst besloten we toch nog even het harpoen op ons schip te gebruiken om deze toch maar in het water te krijgen. Dat ging een beetje glitcherig, maar het schip ging toch het water in. Daarna verdween deze ook snel onder het water.

Gezien de tijd logden we toen ook maar een voor een uit. Volgende keer weer eens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvudkAYpjTzgP04Y_ME1Dp0ParQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hSiu9F0R7qrKnSb2DvvSm6db.png?f=user_large

Vraagje nog:
In het water vonden we nog een emmisary flag van het andere schip. We hebben deze geprobeerd bij alle vendors, maar we konden er eigenlijk niks mee. Op de Sea of thieves website staat dan wel een uitleg hoe deze vlaggen helpen met reputatie en gold verdienen, maar kan je zo’n ding eigenlijk wel verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

@BrndV super leuke post! En die vlag kan je verkoper bij Reapers Outpost. Bij Reapers Outpost kan je de Reaper Emissary starten (hij geeft geen quests), je doel als Reaper is andere Emissary’s te laten zinken en loot stelen, alle loot (en de vlaggen) lever je dan weer in op Reapers Outpost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrndV
Nogne schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:31:
@BrndV super leuke post! En die vlag kan je verkoper bij Reapers Outpost. Bij Reapers Outpost kan je de Reaper Emissary starten (hij geeft geen quests), je doel als Reaper is andere Emissary’s te laten zinken en loot stelen, alle loot (en de vlaggen) lever je dan weer in op Reapers Outpost.
Mochten we nog eens een vlag te pakken krijgen, dan weten we dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
Ik kijk inmiddels wel uit naar de X upgrade van SoT. Nog een weekje :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrndV
Nol_NL schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:04:
Ik kijk inmiddels wel uit naar de X upgrade van SoT. Nog een weekje :)

[Video: title]
Echt wel. Afgelopen weekend met die dubbele gold rewards heb ik dan ook met de vaste crew (broer, vriendin, en mezelf) flink lopen werken om een flinke goldreserve op te bouwen. Een brig raced lekker snel tussen je objectives heen en weer.

Met zo'n weekend bonus en een lvl5 emissary flag verdien je gewoon waanzinnig veel gold. Als je langer met zon emmisary rank 5 flag loopt te varen komt de exp ook veel harder naar binnen zeg! Intussen ben ik dan eindelijk pirate legend geworden, en de rest zit er zo'n beetje tegenaan. Wanneer de rest er ook is kunnen we voor Athena's bezig.

Tijdens het grinden werden we nog aangevallen door een andere brig met een reapers flag. Het bleef eerst nog alleen bij een boarder die zichzelf per kanon schoot. Hier werd snel mee afgerekend, maar de andere brig bleef op een afstand varen. Maar wij willen ondertussen verder met onze opdrachten, dus we besloten maar de andere brig aan te vallen voordat we met een rustig geweten weer aan land verder konden werken. We wilden onze lvl5 emissary flag natuurlijk houden.

De andere brig kwam ons tegemoet en zo gingen we eerst een keer langs elkaar terwijl er normale kanonschoten werden afgevuurd. Met zon kort moment dat je even kan schieten en de grote draaicirkel van zon brig, is natuurlijk alles al gerepareerd tegen de tijd dat je elkaar zo weer passeerd. Ik stond dus aan het roer vroeg de rest om chainshot te gebruiken voor de volgende pass. Maar daar waren ze al mee bezig.
De volgende pass gingen we dus weer langs elkaar. Ik had deze keer het achterste zeil al grotendeels binnen om harder te kunnen bijdraaien. De chainshots van ons leken dit keer meer effectief, want toen we elkaar eenmaal waren gepasseerd zagen we dat de grote mast van de andere brig omver ging.

En ondertussen draaide ons schip al behoorlijk bij. Het zou niet lang duren voordat we weer konden schieten terwijl de andere brig nagenoeg stil leek te liggen. Na snel wat plankjes te timmeren beneden kwam ik weer aan het roer om ons schip op lage snelheid te laten draaien om de andere brig heen. De crew van het andere schip probeerde nog hun mast omhoog te trekken, maar toen het bombardement weer van onze kant verder ging, was het gevecht wel voorbij.

Onze brig deed bijna een hele cirkel om de reaper brig heen, terwijl onze kanonnen bijna de hele tijd doorschoten. Alleen de sporadische hoge golf tussendoor onderbrak even het constante één-tweetje van kanonsschoten. We hadden diverse soorten storage crates op het dek staan, aan kanonskogels was zeker geen gebrek.

De spelers van de andere brig probeerde nog hun loot op een roeiboot te zetten, maar dat was behoorlijk kansloos. Met hun schip gezonken gingen we dan ook rustig de rest afmaken. De ene speler van hun crew die nog op onze ladder op kwam blunderbuss in zn gezicht. O+

De andere crew gebruikte de ingame voicechat en we konden horen hoe ze met zn allen verbaasd waren over hoeveel kanonskogels wij wel niet zouden hebben. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om genoeg supplies te regelen als je aan de slag wil in deze game. We namen nog hun loot aan boord. Daar zat ook een cannonball crate bij. Leeg. ;)

Ondanks alle gold, exp en doubloons die er dit weekend is verdiend, was het dit slopen van deze brig het hoogtepuntje sea of thieves, dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
Ik zie cannon flares in de shop staan van de havenmeester(?), weet iemand zo wat ik me daarbij moet voorstellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Nu online

Vagax

Hehe

Week geleden met wat vrienden begonnen aan Sea of Thieves op de Series X en we vermaken ons enorm. We spelen alleen op controller servers en aan de xbox skins te zien zijn we niet de enige die begonnen met spelen na ze de Series X kregen :P

Had het vroeger gespeeld voor een maand of twee solo dus was al rond de level 20 bij elke company. Las op SoT blog dat 2021 het grootste jaar van SoT gaat worden, binnenkort zullen ze onthullen wat er allemaal gaat gebeuren.

Link naar het nieuws

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrndV
Ik stond gisteravond toch even raar te kijken (en lichtelijk geirriteerd) hoe een brig maar keer op keer ons weer kwam aanvallen.

Gisteravond dus toch maar even met de vriendin SoT opgestart, om even met zn tweetjes wat aan Athena's te doen. Dan neem ik meestal die opdrachten in de devil's roar regio, want daar kan je redelijk snel alles afwerken met een outpost om halverwege alvast het e.e.a. te vekopen. Ik heb ook het idee dat spelers deze regio nog wel eens vermijden vanwege de volkanen, maar het kan ook zijn dat we het op rustige servers treffen als we deze opdrachten willen gaan doen.

We waren nog onderweg vanaf plunder outpost, dacht ik, toen we een brig zagen varen. Door m'n kijker zag ik een schip met een order of souls banier, en rode zeilen. Deze brig kwam vanuit de andere richting en begon naar ons toe te draaien. Wij zaten met zn tweetjes in een sloep, en hadden nog nauwelijks loot aan boord, dus we besloten gewoon door te varen naar het oosten (fletcher's rest) om de situatie nog even aan te zien.

We kwam inmiddels aan bij fletcher's rest en gingen hier voor anker. De brig zat ons nog steeds op de hielen, maar als het op vechten aankwam dan zou onze sloep toch niet een snellere brig van zich af kunnen schudden. Als het gevecht heel slecht zou uitpakken, dan gingen we gewoon naar een andere server. Maar we geven niks gratis weg, natuurlijk. :)

Zoals te verwachten kwam de brig er wel gewoon aan, ging voor anker net achter onze sloep, en begon te schieten. Het schieten duurde alleen niet lang, want ik was al aan boord geklommen via de andere kant en ging in gevecht met de andere crew. Dit pakte eigenlijk verrassend goed uit, en met twee kills was ik het schip meester. Ik pakte dat moment aan om wat firebombs op hun dek te gooien en het e.e.a. aan loot over de zijkant van het schip overboord te gooien. Ik deed me verder nog even tegoed aan hun barrels om mn bombs en food weer aan te vullen.

Op ons eigen schip had mn vriendin de eerste schade eigenlijk al hersteld, maar werd daar afgemaakt door de derde speler van de brig. Toen ze terugkwam vanuit de ferry was ze verbaasd dat het juist de brig was die in brand stond en waarop ik de zaak aan het saboteren was, terwijl onze sloep nog prima in orde bleek te zijn. Terwijl ik nog probeerde om de brig en haar crew zo veel mogelijk bezig te houden nam zij onze sloep en vaarde richting het zuiden.

Maar met de derde speler die terugkeerde naar zijn brig, en de respawn van de twee andere spelers kon ik het daar niet volhouden. Toen ik terugkeerde op onze eigen sloep zag ik nog hoe de brig bij fletcher's rest lag. Ik hoopte eigenlijk dat hiermee de brig van verdere aanvallen af zou zien, maar turende door mijn kijker, kwam de brig toch weer in beeld. Deze kwam steeds dichterbij. Een brig is gewoon een sneller schip.

De brig was nu echter dichtbij aan het komen. We kwam intussen aan bij een van die grote rotsgroepen die her en der in de map staan. Hier besloten we omheen te draaien terwijl vanaf het achterdek van onze sloep mezelf richting de brig zou lanceren met mn sword. Zo gebeurde het wel vaker dat ik zo aan boord kwam van hun schip, het anker liet zakken, en zoveel mogelijk chaos en schade veroorzaakte voordat ik dood ging. Ik denk dat ik die brig wel 3 á 4 keer aan boord ben geweest, waarna onze sloep weer uitliep en de brig weer inhaalde.

En die brig gaf maar niet op! Elke keer kwam hij weer op ons af. Misschien dachten ze dat we mooie loot aan boord hadden, maar dat was echt niet het geval. Sterker nog, onze supplies raakten ook behoorlijk op.

Zo waren we inmiddels zeker een uurtje bezig. Op gegeven moment waren we rond een eiland, (misschien flintlock?) waar we weer een rondje gingen met dezelfde brig nog altijd achter ons aan. De brig maakte hier alleen een stuurfout en kwam tussen de rotsen vast te zitten. Vanaf onze sloep keek ik door mn kijker en zag het gebeurden. Het zag er nasty uit. De brig leek vast te zitten tussen wat uitstekende rotsen naast het eiland en het eiland zelf.

Mooie kans dus. Ik vuurde mezelf al af via kanon en ging richting hun gestrandde schip, terwijl mn vriendin onze sloep omdraaide. We waren inmiddels al een poosje bezig zo en hoopten het gevecht af te ronden, win or lose.

Eenmaal op hun brig kon ik direct iemand slopen die water aan het scheppen was. Een emmer bleek een slechte verdediging tegen de cutlass te zijn. Een ander speler die terugvocht won ik het gevecht van, en een derde bekogelde ik met blunderbombs waardoor deze overboord vloog. Toen deze derde speler terug wilde klimmen via de ladder schoot ik deze weer terug het water in. Deze maakte eerst geen poging om het nog eens te proberen, waarop ik de kans nam om hun dek in brand te steken met bommetjes en hun barrels weer te plunderen. Toen de andere spelers weer respawnden was het weer mijn beurt om dood te gaan. Ik kreeg gewoon drie spelers met blunderbuss tegenover me. :)

Ik denk trouwens niet dat ik voor deze avond zo vaak ben doodgeschoten door blunderbussen.

Mn vriendin had intussen onze sloep naast de gestrandde brig geparkeerd, maar deze hadden meeste schade van mij al weer ongedaan gemaakt. De timing was dus niet helemaal goed, maar mss had ze het schip ook niet in het schootsveld van een gestrand schip moeten zetten. Een van deze spelers nam dan ook een kanon en begon op onze sloep te schieten. Onze sloep kreeg het flink te verduren en onze mast lag al gauw op het dek. Toch, alweer, wist ze de schade redelijk onder controle te houden.
Toen ik zelf weer respawnde kon ik dan ook achter ons eigen kanon gaan zitten; eerst schoot ik richting het kanon dat aan het schieten was zodat het schieten ophield, daarna wat gaten in de hull, en toen ging ik met chainshot de masten bij langs. Daarna was het tijd om, voor de zoveelste keer die avond, weer die brig te enteren. 8)7

Ik kwam alleen niet aan boord deze keer. Eenmaal bovenaan de ladder stond een speler me op te wachten met een blunderbuss en overleefde met nog maar een klein stukje healthbar. Met de brig gestrand, rende ik even met een banaan in de hand over het eiland heen om weer aan te sterken. Natuurlijk waren er weer allerlei skeletons aanwezig om even lekker irritant te doen terwijl je je handen al vol had aan de spelers van die brig.

De andere spelers kwamen gelukkig niet achter me aan. Eenmaal weer op health gooide ik nog wat bommen richting het dek van de brig. Ik zag een crewlid van de brig bij het roer staan. Deze probeerde het vuur te blussen. Deze schoot ik neer met mn pistool, en opeens..

Hun schip was weg.

Ik hoorde de brig eerder al wel kraken als ik dichtbij kwam, maar het was intussen toch gezonken. Ik denk dat er tussen de rotsen en het eiland gewoon niet genoeg ruimte was om het zinken zelf goed te weergeven. Het zinken van de brig leek daarom meer als iets dat gebeurde wanneer Thanos met zn vingers knipte. Maarja, ze hadden hun schip dan ook wel echt goed vastzitten tussen die rotsen en het eiland zelf.

Er lag nu loot overal in het water waar de brig eerst lag, maar er rende ook nog een crewlid van de brig bij rond. Zo'n lekkere fatsige piraat, met een driekhoek hoedje op. Deze bekogelde mij met zn blunderbuss, maar op land kon ik beter afstand houden. Ik schoot terug met mn pistool van een veilige afstand en wist zo te winnen. Waar andere gevechten aan boord vaak een chaotische wirwar van zwaarden zijn, was dit juist heel kalm en gecontroleerd. (En het helpt dat die mercenary pistol zon puntje heeft op de loop waarmee je beter kan richten, haha).

M'n vriendin meldde toen dat er een speler bij ons aan boord was. Ons schip was alleen een eindje weg. Ik draaide me om en keek mee op haar scherm: Deze laatste speler probeerde plankjes te pakken uit onze voorraad toen ze hem neersloeg. Het is mogelijk dat de andere crew door de voorraad planken heen was en de schade aan hun schip niet meer kon repareren.

Na het gevecht hebben we hun loot bij ons aan boord gebracht. Op zich zat daar niet veel bijzonders tussen, met hooguit ritual en skelly captain skulls. Maar we kregen ook hun vlag. Een lvl2 order of souls. Eigenlijk sinds mn eerdere bericht hier hebben we niet meer een vlag van een andere crew in handen gehad, dus we waren wel nieuwsgierig naar wat dit zou opleveren.

Dus we gingen maar richting Reapers om de hele boel in te leveren. Dat werd weer een lange vaart terug naar het westen. Onderweg spawnde er nog een skeleton sloep naast ons, die onze loot wat aandikte. Skelly sloeps zijn niet zo moeilijk meer; Je schiet de skeleton van zn kanon af met je eigen kanon, schiet wat gaten in het schip en daarna ga je aan boord om reparaties te verhinderen terwijl de boel volloopt met water.

Al met al hadden we nu een leuke verzameling die we bij de Reapers konden inleveren. Maar dat gebeurde niet voordat we weer wat bekend ogende zeilden onze kant op zagen komen. Deze keer vanuit het zuiden, kwam dezelfde brig er weer aan. We waren net weer onderweg na het gevecht met die skeleton sloep, en Reapers refuge was nog een hééél eind weg..

We besloten dan ook om gewoon door te varen richting Reapers. Toen de brig weer dichterbij kwam lanceerde ik me weer met het sword in hun vaarwater en kwam aan boord.

Alweer zagen ze me niet aankomen, en kwam ik met gemak aan boord.
Alweer kon ik ongehinderd het anker laten zakken.
Alweer kon ik hun schip in brand zetten met hun eigen bommen.
(Ik moet wel zeggen, deze avond was een prima oefening).

De andere speler op de brig schoot nog wat met de blunderbuss terwijl ik met bommen gooide en trok zich terug in het ruim. Op gegeven moment stond ik aan dek met het pistool gericht op de trap naar het ruim, en de speler beneden kwam niet meer naar boven.

Opvallend was het ontbreken van de derde speler op de brig. Misschien was deze afgehaakt? Ik weet zeker dat als ik weer tegenover drie spelers kwam te staan, dat ik blij mocht zijn als ik 't anker kon laten zakken zonder snel daarna het loodje te leggen.

Maar allemaal prima natuurlijk. Terwijl ik de brig tot staande hield kon mn vriendin mooi verder varen met onze sloep richting Reapers. Pas toen de andere speler op de brig weer terug was, ging het gevecht verder. Hun staken dan de kop uit vanaf de trap naar het ruim en vuurden met hun blunderbuss, terwijl ik vanaf het voordek dan een blunderbom terug gooide.

Zo ging dat even heen en weer tot ik geen bombs meer had en probeerde hun barrels te looten voor meer bombs. Dat lukte wel, maar ik kwam niet meer levend naar boven. Ik liep mezelf in mn haast klem naast de trap en werd daar afgemaakt..

Eenmaal terug op onze eigen sloep keek ik naar achteren vanaf de brug, waar ik de andere brig niet eens meer kon zien. Ik meldde dat dan ook in grote tevredenheid aan mijn vriendin, die daarop antwoordde:

"Nee hoor, hij zit daar links van ons"

Kennelijk was mn vriendin in de buurt gebleven om eventueel de brig aan te vallen met de sloep, mocht daarvoor kans zijn geweest. Het leek er namelijk een poosje op dat ik de situatie onder controle had op de vijandelijke brig.
Ik zag gebeuren dat ik alweer het andere schip aan boord kon gaan klimmen.. Maar de brig kwam niet achter ons aan. Hij draaide af en ging een andere kant op tot deze in de afstand zo goed als verdwenen was. Kennelijk waren ze het zat.

Eindelijk.

Fast foward naar Reapers refuge, daar bleek de vlag toch een leuke 5k gold waard te zijn en een flinke scheut exp waardoor mn rang bij Reaper's van 19 naar 20 ging. Al de andere loot dikte de exp nog wat verder aan, hoewel het wel even duurde om alles uit te laden.

Eigenlijk wilden we toen alleen nog even de Athena vlag laten zakken bij dichtstbijzijnde outpost.

Maar toen,
Zelfs nu nog,

Kwam die Brig wéér langs!

Je zou bijna denken dat het gevecht tussen onze sloep en die andere brig persoonlijk was geworden, maar er is deze hele tijd geen enkel woord over ingame chat of voicechat gezegd. Van 19:00 tot 21:00 hebben we af en aan met deze brig lopen stoeien.

Maarja. De brig kwam dus nog langs het eiland en iemand aan boord schoot zich nog van de brig af in onze richting. Deze kwam bij ons aan boord en daar maakten we deze af. Daar kan ik lang of kort over praten, maar deze kwam gewoon tussen twee spelers in met zwaarden. We zagen hem aankomen en stonden gewoon klaar. Die maakte weinig kans.

De brig vaarde zelf in een rechte lijn door, en andere spelers van die brig hebben we verder niet meer gezien. Mogelijk was dat nog de laatste speler van die crew die nog online was gebleven.

Na het laten zakken van onze Athena's vlag bij een outpost zijn we toen ook maar gestopt. In de verte zagen we nog een brig onze kant op varen..

Ik heb nog nooit meegemaakt in deze game dat iemand zo hardnekkig op je af blijft komen. Keer na keer ging ik aan boord van deze brig. Maakte ik hun crew dood, gooide loot overboord, nam hun supplies en stak hun schip in brand. Het maakte niet uit, ze kwamen gewoon terug voor een volgende ronde.

Dus mja, van onze Athena voyage is niet veel van terechtgekomen. ;)

Voor de lange post, hier weer een aardappeltje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaxm7aoQ66ui1ZrNOSD5ZxBdSNM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QZLSPcA7BaJSe6lqjhvMwh9R.png?f=user_large

Ik heb nog gezocht naar een manier om tekst te zetten onder een uitklapbaar knopje, maar deze kon ik niet vinden. Mocht er wel zoiets zijn, dan hoor ik het graag. Dat is makkelijker scrollen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Nu online

Vagax

Hehe

Overigens is hier er nog niks over gedeeld, maar er komen in januarie Seasons (3 maanden per seizoen) en een soort gelijke battle pass naar Sea of Thieves.

Per Season kan je dus ook nieuwe content verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
Vagax schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:39:
Overigens is hier er nog niks over gedeeld, maar er komen in januarie Seasons (3 maanden per seizoen) en een soort gelijke battle pass naar Sea of Thieves.

Per Season kan je dus ook nieuwe content verwachten.
Toen ik daar voor het eerst over las meende ik dat het over jaargetijden ging. Dat het bijvoorbeeld in de winter kouder zou zijn, met ijsschotsen, en kortere dagen. Of met meer tropische stormen in de zomer, en alles daartussen in.

Maar seasons zijn ook prima. Ik ben blij dat Rare aan deze game blijft toevoegen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
Weer genoeg te doen in deze december update...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
1000 dagen Sea of Thieves... Wat een mooie reis is het uiteindelijk geweest (y) Op naar de 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Vandaag voor het eerst SoT gestart.
Met dank aan game pass ultimate.
Het spel ziet er leuk uit en heb me op zich wel vermaakt. Alleen het hele shop besturen alleen is best wel hard werken. Nadeel is dat ik eigenlijk geen tijd heb om met mensen online af te spreken. Vraag me af of het spel dan wel voor mij zal zijn. Wellicht dat ik met pc en Xbox (Series X) tegelijk kan spelen met het gpu abo. Ofwel, mijn vrouw wellicht mee kan doen.

Het lijkt me heel tof, maar alleen is alleen maar alleen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Ik heb al een aantal keer via van die oproepjes (hoe het dat ook alweer die pagina die bij het spel hoort? Hub?) met random andere spelers gespeeld en enorm veel lol gehad. Ben een paar keer leuk op sleeptouw genomen door veel ervarener spelers.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Arunia schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:45:
Vandaag voor het eerst SoT gestart.
Met dank aan game pass ultimate.
Het spel ziet er leuk uit en heb me op zich wel vermaakt. Alleen het hele shop besturen alleen is best wel hard werken. Nadeel is dat ik eigenlijk geen tijd heb om met mensen online af te spreken. Vraag me af of het spel dan wel voor mij zal zijn. Wellicht dat ik met pc en Xbox (Series X) tegelijk kan spelen met het gpu abo. Ofwel, mijn vrouw wellicht mee kan doen.

Het lijkt me heel tof, maar alleen is alleen maar alleen haha.
Alleen is goed te doen als je het kleinste schip neemt, middelste/grootste schip is niet te doen in je eentje. En als je het 2persoonsschip neemt, dan hoef je niet naar beneden te lopen om de kaart te zien. Je kan namelijk ook kver de reling achter je naar beneden kijken.

Nadeel van alleen spelen is dat er niemand over je schip waakt als je lekker op het eiland bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Nogne schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:04:
[...]

Alleen is goed te doen als je het kleinste schip neemt, middelste/grootste schip is niet te doen in je eentje. En als je het 2persoonsschip neemt, dan hoef je niet naar beneden te lopen om de kaart te zien. Je kan namelijk ook kver de reling achter je naar beneden kijken.

Nadeel van alleen spelen is dat er niemand over je schip waakt als je lekker op het eiland bezig bent.
Gewoon Alliance sluiten doe ik vaak als ik solo ben en vooral goed opletten. Sloop is moeilijk te raken daarbij heeft sloop enorme kleine draaicirkel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
BrndV schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:20:
We kwam inmiddels aan bij fletcher's rest en gingen hier voor anker. De brig zat ons nog steeds op de hielen, maar als het op vechten aankwam dan zou onze sloep toch niet een snellere brig van zich af kunnen schudden. Als het gevecht heel slecht zou uitpakken, dan gingen we gewoon naar een andere server. Maar we geven niks gratis weg, natuurlijk. :)
De sloop is het snelst met tegenwind, de brig is het snelst met zijwind en een galleon is het snelst met de wind van achter ;) Als je het goed aanpakt, dan kan je altijd wegkomen.

Zo zaten wij op een brig achter een sloopje aan, die vol tegen de wind in ging varen. Die kregen we gewoon niet te pakken. Totdat ze draaiden en zijwind pakten, toen waren we heel snel bij ze en waren ze gezonken.

Donderdag 28 januari verschijnt Season One in Sea of Thieves, met een introductie van een Plunder Pass (ook wel bekend als Season Pass in andere games). De Plunder Pass zal je moeten kopen met Ancient Coins. Ancient Coins kan je krijgen door deze te kopen met echt geld, of je moet toevallig Ancient Skeletons tegenkomen. Deze moet je binnen een korte tijd verslaan om een klein beetje Ancient Coins te krijgen (ong 100 - 150) per keer dat je hem verslaat. Als je geïnteresseerd bent in de Plunder Pass, maar je hebt geen Ancient Coins, dan raad ik je aan om minimaal 1000 Ancient Coins aan te schaffen.

Mike legt hieronder meer uit over de Seasons en de nieuwe Merchant voyages.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

RobinNL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:28:
[...]
De sloop is het snelst met tegenwind, de brig is het snelst met zijwind en een galleon is het snelst met de wind van achter ;) Als je het goed aanpakt, dan kan je altijd wegkomen.
Bedankt voor deze tip, speel het spel al best een tijdje maar wist dit dus echt niet O-)

Gisteren voor de eerste keer Fort of the Damned gedaan, wat is de eindbaas sterk zeg. Het heeft ons bijna een half uur gekost om hem neer te krijgen (tussendoor 2x door dezelfde Brig aangevallen dus daardoor liepen wij ook wat vertraging op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Nogne schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Bedankt voor deze tip, speel het spel al best een tijdje maar wist dit dus echt niet O-)

Gisteren voor de eerste keer Fort of the Damned gedaan, wat is de eindbaas sterk zeg. Het heeft ons bijna een half uur gekost om hem neer te krijgen (tussendoor 2x door dezelfde Brig aangevallen dus daardoor liepen wij ook wat vertraging op).
Je kan hier alle normale gunpowder barrels beneden neerleggen en de eindbaas over die gunpowder barrels laten lopen (wel schieten erop natuurlijk). Sommige skeletons dragen ook normale gunpowder barrels met zich mee. Schiet +/- 3x op hun voeten en ze laten deze gunpowder barrel droppen als ze dood gaan. En als je genoeg cannonballs hebt kan je de eindbaas hiermee onder vuur nemen. Zorg wel dat je nog genoeg over hebt voor een gevecht die misschien nog komen gaat ;)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

RobinNL schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Je kan hier alle normale gunpowder barrels beneden neerleggen en de eindbaas over die gunpowder barrels laten lopen (wel schieten erop natuurlijk). Sommige skeletons dragen ook normale gunpowder barrels met zich mee. Schiet +/- 3x op hun voeten en ze laten deze gunpowder barrel droppen als ze dood gaan. En als je genoeg cannonballs hebt kan je de eindbaas hiermee onder vuur nemen. Zorg wel dat je nog genoeg over hebt voor een gevecht die misschien nog komen gaat ;)
Zo hebben wij het uit eindelijk ook gedaan gisteren, van te voren hadden we spots gemaakt met gunpowders en daar steeds de baas naartoe laten lopen en dan laten ontploffen. Alleen iemand moet de overige skeletons wel zichtbaar blijven maken want anders gaan die niet dood als de bom ontploft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:03
Hebben jullie tips voor beginnende spelers? Gisteravond werden wij tijdens onze eerste game sessie vrij snel aangevallen terwijl wij de basics nog echt aan het verkennen waren. Misschien was het pech maar wij hebben geen enkele Quest kunnen afronden omdat onze boot elke keer werd aangevallen. Is er een soort 'noob mode' waar je iets meer vrijheid krijgt in het begin? Ik snap dat het juist een beetje hoort bij Piraatje spelen maar het gaf ons gisteren niet echt een leuk/succes gevoel tijdens de sessie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
Ik denk dat je een beetje pech hebt gehad. Vanavond gewoon nog eens proberen. Waarschijnlijk heb je te maken gehad met onervaren spelers, want een beetje piraat kent Artikel 6 uit zijn hoofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejKqn6_7AdL2oNbgpyzhV92VzxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URePzvwoKL3XgnJEniHBPFnX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Nu online

Vagax

Hehe

Blaauw87 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:34:
Hebben jullie tips voor beginnende spelers? Gisteravond werden wij tijdens onze eerste game sessie vrij snel aangevallen terwijl wij de basics nog echt aan het verkennen waren. Misschien was het pech maar wij hebben geen enkele Quest kunnen afronden omdat onze boot elke keer werd aangevallen. Is er een soort 'noob mode' waar je iets meer vrijheid krijgt in het begin? Ik snap dat het juist een beetje hoort bij Piraatje spelen maar het gaf ons gisteren niet echt een leuk/succes gevoel tijdens de sessie.
Ligt erg aan in welke server je binnen komt, vaak verschilt het namelijk tussen mensen die alleen willen PvP'en maar soms kom ik in een server met alleen sloops terecht waar iedereen zijn eigen ding doet (wat ook leuk is voor beginners)

Des noods, hang de Alliance vlag uit zodat mensen weten dat je op zoek bent naar andere mensen om mee te spelen, maakt het een stuk leuker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Nol_NL schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:09:
Ik denk dat je een beetje pech hebt gehad. Vanavond gewoon nog eens proberen. Waarschijnlijk heb je te maken gehad met onervaren spelers, want een beetje piraat kent Artikel 6 uit zijn hoofd.

[Afbeelding]
Mijn eerste tips voor nieuwe spelers (vanuit mijn oogpunt als reaper/plunderaar):

1. Vertrouw andere crews niet! Uiteindelijk zijn het allemaal piraten.
2. Wanneer je start bij een outpost, verzamel genoeg supplies. Misschien heb je dit later nodig.
3. Verken regelmatig je omgeving met je spyglass.
4. Laat je schip nooit zomaar achter. Een andere crew kan zomaar naar je toe varen en kwade bedoelingen hebben. Je kan bijvoorbeeld 1 persoon op het schip achterlaten of als iedereen op het eiland is, de omgeving regelmatig scannen.
5. Zie je een reaper op de kaart = altijd oppassen. Zij zijn er om je te laten zinken en je loot te jatten.
6. Check ALTIJD je map en scan de omgeving na een server merge. Een server merge betekent dat spelers van verschillende servers bij elkaar worden gevoegd.
7. Heb je al wat loot aan boord, wat voor jou vrij veel is? Verkoop het wat eerder. Het zou zonde zijn als je 3 uur non-stop loot verzamelt en je wordt gezonken door een andere crew (helaas ook zelf deze ervaring gehad).

@Blaauw87

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaauw87
Thanks, gisteren weer een sessie gedaan en nu de gameplay elementen steeds duidelijker worden wordt het ook steeds leuker. De server was ook iets minder agressief naar ons toe :+

Paar bounties gedaan en ook gestart aan de eerste Tall Tale, waren volgens mij alleen wat ongelukkig door de loot van de Shroudbreaker Totem loot. Wij kregem de Scarab Totem en die bracht ons naar Crook's Hollow, daar was volgens mij een live event bezig met iets van 20 spookschepen die ons daar aanvielen. De grote piratenwolk die ons al de hele tijd aan het scanderen was zorgde in ieder geval niet dat het verrassend was dat wij daar werden aangevallen. Het was al vrij snel duidelijk dat wij in onze sloep niet opgewassen waren tegen deze overmacht, zijn toen maar weer wat bounty's gaan doen en starten later wel weer een Tall tale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Blaauw87 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:32:
Thanks, gisteren weer een sessie gedaan en nu de gameplay elementen steeds duidelijker worden wordt het ook steeds leuker. De server was ook iets minder agressief naar ons toe :+

Paar bounties gedaan en ook gestart aan de eerste Tall Tale, waren volgens mij alleen wat ongelukkig door de loot van de Shroudbreaker Totem loot. Wij kregem de Scarab Totem en die bracht ons naar Crook's Hollow, daar was volgens mij een live event bezig met iets van 20 spookschepen die ons daar aanvielen. De grote piratenwolk die ons al de hele tijd aan het scanderen was zorgde in ieder geval niet dat het verrassend was dat wij daar werden aangevallen. Het was al vrij snel duidelijk dat wij in onze sloep niet opgewassen waren tegen deze overmacht, zijn toen maar weer wat bounty's gaan doen en starten later wel weer een Tall tale.
Dat is inderdaad een World Event, als je bij je checkpoint bent geweest kan je de Tall Tale bij je volgende sessie zo weer overzetten.

Gisteren avond heb ik mijn boot niet de aandacht gegeven die die nodig had. Was zo gefocust op het neerhalen van de vijand dat mijn boot begon te zinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
Nogne schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Dat is inderdaad een World Event, als je bij je checkpoint bent geweest kan je de Tall Tale bij je volgende sessie zo weer overzetten.

Gisteren avond heb ik mijn boot niet de aandacht gegeven die die nodig had. Was zo gefocust op het neerhalen van de vijand dat mijn boot begon te zinken :+
Ah kijk, dus toch :)

Hoe bedoel je dit? Dat wij met de volgende sessie de Tall tale niet opnieuw hoeven op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Blaauw87 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Ah kijk, dus toch :)

Hoe bedoel je dit? Dat wij met de volgende sessie de Tall tale niet opnieuw hoeven op te starten?
Hoe het exact werkt en wanneer de checkpoint komt durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar als je tijdens de Tall Tale een bepaald gedeelte heb gedaan dan doet Sea of Thieves een soort van auto save. Zodat als je volgende keer weer je sessie begint, kan je naar de tafel lopen en ipv een Voyage neer te leggen kan je dan je checkpoint neerleggen. En dan kan je crew gaan stemmen om de Tall Tale te vervolgen.

Volgens mij is bij de eerste Tall Tale de checkpoint op het moment dat je de Totem hebt gehaald, maar dit weet ik dus niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
Dank! Zal er eens naar kijken, handige tips!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nol_NL
Voelt toch weer een beetje als een nieuw begin... Afgelopen tijd SoT bewust wat minder gespeeld, dus ik kijk hier wel weer naar uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrndV
Gisteravond even gespeeld met de vriendin, (nee, Sea of Thieves) en het ziet er toch weer naar uit dat we weer even vol gaan voor deze game. Dat ging weer niet zonder de typische hilariteit, zoals mn vriendin die mij probeert te blussen met kokend water waardoor ik juist dood ging, of dat ik met een gunpowder keg in mn hand door bliksem wordt geraakt. ¯\_(ツ)_/¯

De nieuwe soort merchant missie lijkt aan één kant vrij simpel, maar het idee dat je niet kistjes van precies A naar B hoeft te brengen zonder dat deze constant je aandacht vereisen ben ik wel blij mee. Soms heb je mazzel en heb je al vrij snel de key en wrak gevonden.

Het Renown systeem was gister wel traag. We waren gister allang klaar en bladerden nog even de shops e.d door om wat nieuws te spotten, en ik zag dat mn Renown level gedurende die tijd nog gestaag opliep. Ik hoop wel dat Rare dit nog even gladtrekt.

Ik heb ook maar die plunder pass afgetikt, want ik verwacht wel het merendeel hiervan te unlocken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
BrndV schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:47:
De nieuwe soort merchant missie lijkt aan één kant vrij simpel, maar het idee dat je niet kistjes van precies A naar B hoeft te brengen zonder dat deze constant je aandacht vereisen ben ik wel blij mee. Soms heb je mazzel en heb je al vrij snel de key en wrak gevonden.

Het Renown systeem was gister wel traag. We waren gister allang klaar en bladerden nog even de shops e.d door om wat nieuws te spotten, en ik zag dat mn Renown level gedurende die tijd nog gestaag opliep. Ik hoop wel dat Rare dit nog even gladtrekt.

Ik heb ook maar die plunder pass afgetikt, want ik verwacht wel het merendeel hiervan te unlocken. ;)
De nieuwe Merchant voyage bevalt mij echt goed! Tijdens het testen een paar weken terug zat ik me vooral te focussen op het schip zelf, waardoor ik niet goed oplette en de key gewoon miste. Dan zie je de kapiteinshut met de loot erin, maar dan heb je geen key. Als je het goed speelt, is het eigenlijk gewoon een speurtochtje.

Gisteravond had iedereen last van de delay. Zelfs je progress kijken was geen eens mogelijk. Ik sloot af met level 7 en toen ik vanochtend keek was ik level 13. En dat voor 3 uurtjes spelen. Ik ben wel bang dat veel spelers over 2 weken al level 100 zijn (ik heb geen idee of het levelen na een tijdje langzamer gaat of niet).

Ook had ik zelf wel liever gezien dat de Ancient Coins alleen te behalen zou zijn door spelers die de Plunder Pass hebben. Ik dacht gelezen te hebben dat in seizoen 1 200-250 Ancient Coins te krijgen is. 500-750 Ancient Coins voor Plunder Pass eigenaren zou per seizoen misschien wat mooier zijn. Je betaalt toch voor de Pass, maar als je genoeg speelt krijg je daar in ruil 500-750 Ancient Coins voor terug. Speel je minder met de Pass, dan betaal je elk seizoen gewoon de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

RobinNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:52:
[...]
Ook had ik zelf wel liever gezien dat de Ancient Coins alleen te behalen zou zijn door spelers die de Plunder Pass hebben. Ik dacht gelezen te hebben dat in seizoen 1 200-250 Ancient Coins te krijgen is. 500-750 Ancient Coins voor Plunder Pass eigenaren zou per seizoen misschien wat mooier zijn. Je betaalt toch voor de Pass, maar als je genoeg speelt krijg je daar in ruil 500-750 Ancient Coins voor terug. Speel je minder met de Pass, dan betaal je elk seizoen gewoon de volle mep.
Ik vind het juist fijn dat je als niet betalende speler ook Ancient Coins krijgt, ik heb namelijk nooit de behoefte om in-app aankopen te doen. En vind het toch wel relaxed dat ik zo af en toe (tot nu toe 4x meegemaakt) een skeleton tegen kom waarbij ik Ancient Coins krijg.

Sinds gisteren (zag dat de pets in de aanbieding zijn) een pet gekocht. En vond tijdens de introductie het best jammer dat alle pets achter een betaalmuur zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Nogne schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Ik vind het juist fijn dat je als niet betalende speler ook Ancient Coins krijgt, ik heb namelijk nooit de behoefte om in-app aankopen te doen. En vind het toch wel relaxed dat ik zo af en toe (tot nu toe 4x meegemaakt) een skeleton tegen kom waarbij ik Ancient Coins krijg.

Sinds gisteren (zag dat de pets in de aanbieding zijn) een pet gekocht. En vond tijdens de introductie het best jammer dat alle pets achter een betaalmuur zitten.
Dat huisdieren achter een betaalmuur zaten was eigenlijk al vrij lang bekend op dat moment :)

Ik heb zelf ook niet echt de behoefte om ship skins te kopen voor ong 15-25 euro. Maar als je kijkt naar andere games (bijv Rocket League) zie je dat spelers met een pass een groot deel van hun credits terugkrijgen en spelers die geen pass hebben dat niet krijgen.

Aan de andere kant... Je krijgt totaal 200-250 Ancient Coins in season one, waar je ook niet echt heel veel mee kan kopen. Ik verwacht niet dat ze dit elk seizoen doen, maar dat het misschien een lokkertje is om spelers toch Ancient Coins te laten kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
BrndV schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:20:
Hier nog een kleine toevoeging. Verschillende windrichtingen, beste positie van de zeilen en welk schip er dan sneller is :)

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/423075124250411009/784833676612468746/image0.jpg?width=969&height=646

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Ppfff spel weer een paar keer gedaan met vrienden maar het is gewoon zwaar irritant als vrienden in sea of thieves die Spotify gaan luisteren of nergens op reageren of gewoon in de mast blijven zitten terwijl je missie doet op een eiland en dat ik vaak in me eentje als moet doen op zee maakt het spel niet leuker op.

Ik hou best van slap ouwehoeren maar niet als we aan het varen zijn niemand geen flikker uitspookt

In het echt geen haat naar elkaar toe :')

Zijn er nog crews waar ik kan joinen? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Amdwarrior op 31-01-2021 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Amdwarrior schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:15:
Ppfff spel weer een paar keer gedaan met vrienden maar het is gewoon zwaar irritant als vrienden in sea of thieves die Spotify gaan luisteren of nergens op reageren of gewoon in de mast blijven zitten terwijl je missie doet op een eiland en dat ik vaak in me eentje als moet doen op zee maakt het spel niet leuker op.

Ik hou best van slap ouwehoeren maar niet als we aan het varen zijn niemand geen flikker uitspookt

In het echt geen haat naar elkaar toe :')

Zijn er nog crews waar ik kan joinen? :P
Ik ken het... Ik had gisteren een vaste crew met iemand + iemand die we niet kenden op een brig en we kwamen in een gevecht terecht. Opeens was die onbekende voor ons tijdens een gevecht AFK. Hij gaf ook niet aan wanneer er een schip in de buurt was en hij dacht alles te weten over het spel, terwijl dat niet zo was.

Hier zou je nog leuke crews kunnen vinden: https://discord.gg/5Y73HHA
Je moet wel de spelers een beetje leren kennen om te kijken of je goed samen kan werken met spelers. Ik heb in ieder geval genoeg spelers leren kennen voor goed teamwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
RobinNL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Ik ken het... Ik had gisteren een vaste crew met iemand + iemand die we niet kenden op een brig en we kwamen in een gevecht terecht. Opeens was die onbekende voor ons tijdens een gevecht AFK. Hij gaf ook niet aan wanneer er een schip in de buurt was en hij dacht alles te weten over het spel, terwijl dat niet zo was.

Hier zou je nog leuke crews kunnen vinden: https://discord.gg/5Y73HHA
Je moet wel de spelers een beetje leren kennen om te kijken of je goed samen kan werken met spelers. Ik heb in ieder geval genoeg spelers leren kennen voor goed teamwork.
Hun zien het probleem niet 8)7 nee het is een teamsport ik hou best van grappen maken maar als het elke keer voorkomt dat de helft regelmatig ligt te slapen of te eten dan is voor mij de lol er snel vanaf. En nu ben ik een zeur volgens hun :X

Ik zal even kijken op Discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Amdwarrior schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Hun zien het probleem niet 8)7 nee het is een teamsport ik hou best van grappen maken maar als het elke keer voorkomt dat de helft regelmatig ligt te slapen of te eten dan is voor mij de lol er snel vanaf. En nu ben ik een zeur volgens hun :X

Ik zal even kijken op Discord.
Ik ben ook vrij kieskeurig als het op teamleden komt hoor. Ik wil gewoon dat ze goed meewerken, en stel je vraagt wat dan moet het gewoon worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
RobinNL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Ik ben ook vrij kieskeurig als het op teamleden komt hoor. Ik wil gewoon dat ze goed meewerken, en stel je vraagt wat dan moet het gewoon worden gedaan.
Ja ik zeg altijd foutjes kan gebeuren maar als ik honderd keer moet roepen wie masten wil doen of persoon die hele tijd kleding gaat kopen :') vreemd dat we gisteren zo fort wel goed ging maar zodra we aan het varen zijn is de helft anderen dingen aan het doen ik krijg echt hoge bloeddruk van sommigen daar :')

Maar die Discord kanaal is dat van Tweakers leden ?

Maar ik wil binnenkort wel potje proberen met Tweakers leden als dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

RobinNL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Daarom is bij ons de regel dat wat de kapitein ook zegt, eerst uitvoeren en dan pas klagen. Wij wijzen op het begin 1 kapitein aan en die verdeelt de rollen. Dan weet je namelijk wat je van iemand kan verwachten en is er altijd 1 iemand die het overzicht heeft.

Heb 1x mijn sessie open gezet en kreeg zulke rare lui aan boord dat ik dat eigenlijk niet meer doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Amdwarrior schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Ja ik zeg altijd foutjes kan gebeuren maar als ik honderd keer moet roepen wie masten wil doen of persoon die hele tijd kleding gaat kopen :') vreemd dat we gisteren zo fort wel goed ging maar zodra we aan het varen zijn is de helft anderen dingen aan het doen ik krijg echt hoge bloeddruk van sommigen daar :')

Maar die Discord kanaal is dat van Tweakers leden ?

Maar ik wil binnenkort wel potje proberen met Tweakers leden als dat kan.
Je ziet wel een verschil tussen spelers die hun best doen en spelers die het wel oke vinden en andere dingen doen tussendoor.

Nee, op deze server zitten Nederlandstalige Sea of Thieves spelers :) Iedereen kan joinen die dat wil. Er zitten genoeg chille mensen op, maar hier en daar helaas ook mensen die het niet zo serieus nemen.

@Nogne Open crew doe ik sinds de release niet meer 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 31-01-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:08

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vandaag weer eens sea of thieves met een maat opgestart en wisten niet dat net seizoen 1 was begonnen.

Maar holy shit wat is er weer veel bijgekomen in vergelijking met de laatste keer dat wij speelde.
hadden maar anderhalf uur gespeeld ofzo skeleton pirate ship neergehaald en de loot ingeleverd. Voelde wel weer heel tof die actie.

Dachten we nog even voordat we stoppen kijken wat die "vuur tornado" is .

Holy shiiiiit wat een gevecht. Met ze 2e bijna 30 minuten over gedaan ofzo om die boss te killen. Uiteindelijk gelukt en wat kwam daar veel loot uit zeg. Waren super bang dat er andere spelers aan zouden komen haha maar we hebben alles in kunnen leveren door halverwege onderweg voor een andere outpost te kiezen toen we een enemy player schip zagen op de route waar we eigenlijk heen gingen.

Leuk om er weer in te zitten en gaat zeker weer wat leuke avonden opleveren.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 14:31
Hi mede-piraten!

Sinds een maandje nu ook bezig met Sea of Thieves samen met twee vrienden..

Nu zijn wij bezig met de missies die je via the Outposts kunt starten (Gold Hoarders, Order of Souls en Traders company oid), nu merk ik dat het nog niet super vlot gaat.. Wij zijn inmiddels wel allemaal lvl 15 waardoor we gebruik kunnen maken van de 'extra bonus' door met de vlag te varen van de Gold Hoarders, Orders of Souls etc..

Verder nog nooit begonnen aan een 'main' quest (als die er uberhaupt is?) . Is het verstandig om hier eerst mee te beginnen?
'Live events' (weet niet of jullie dit zo noemen, maar de opdrachten die oplichten wanneer je in de buurt vaart.) hebben wij ons op dit moment nog niet aan gewaagd...

Gisteren voor het eerst een stuk of 10/15 schedels van Order of Souls ingeleverd icm de extra bonus, plus extra kistjes & diamanten voor de gold hoarders.

Aye!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

lowskilled-ftw schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:55:
Hi mede-piraten!

Sinds een maandje nu ook bezig met Sea of Thieves samen met twee vrienden..

Nu zijn wij bezig met de missies die je via the Outposts kunt starten (Gold Hoarders, Order of Souls en Traders company oid), nu merk ik dat het nog niet super vlot gaat.. Wij zijn inmiddels wel allemaal lvl 15 waardoor we gebruik kunnen maken van de 'extra bonus' door met de vlag te varen van de Gold Hoarders, Orders of Souls etc..

Verder nog nooit begonnen aan een 'main' quest (als die er uberhaupt is?) . Is het verstandig om hier eerst mee te beginnen?
'Live events' (weet niet of jullie dit zo noemen, maar de opdrachten die oplichten wanneer je in de buurt vaart.) hebben wij ons op dit moment nog niet aan gewaagd...

Gisteren voor het eerst een stuk of 10/15 schedels van Order of Souls ingeleverd icm de extra bonus, plus extra kistjes & diamanten voor de gold hoarders.

Aye!
De main quests kan je vinden als Tall Tales. Of je daar mee wil beginnen is heel persoonlijk, ik speel SoT al een tijdje en heb zelf nog maar 1 Tall Tale gedaan.

Om snel lvl up te gaan met een factie is het handig om de vlag te hijsen, maar wees wel op je hoede want er is nog een 4e factie (Reaper) en die hebben maar 1 doel. En dat is andere schepen laten zinken (voornamelijk Emissary schepen).

Het leuke van Sea of Thieves is dat het dus niet uit maakt wat je doet, zolang je maar plezier hebt. Of je nou missies wil spelen of doelloos rondvaren, alles mag en alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Nogne schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Om snel lvl up te gaan met een factie is het handig om de vlag te hijsen, maar wees wel op je hoede want er is nog een 4e factie (Reaper) en die hebben maar 1 doel. En dat is andere schepen laten zinken (voornamelijk Emissary schepen).
Kleine toevoeging: Bij de outposts kan je altijd zien of er een reaper actief is. Wanneer er een of meerdere reapers actief zijn kan je deze altijd zien op de kaart in je schip :)

Ik vind die progressie van Season One echt te snel gaan. We zijn nog geen eens een week verder en gisteravond heb ik al level 45 aangetikt. Voor games als Rocket League moet je nog een beetje je best doen, maar het levelen in Sea of Thieves is crew based. Stel een crewmaat verslaat een skeleton of een skeleton lord, dan krijg jij die punten ook, ook als je totaal niet hebt meegedaan aan het gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

RobinNL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Kleine toevoeging: Bij de outposts kan je altijd zien of er een reaper actief is. Wanneer er een of meerdere reapers actief zijn kan je deze altijd zien op de kaart in je schip :)

Ik vind die progressie van Season One echt te snel gaan. We zijn nog geen eens een week verder en gisteravond heb ik al level 45 aangetikt. Voor games als Rocket League moet je nog een beetje je best doen, maar het levelen in Sea of Thieves is crew based. Stel een crewmaat verslaat een skeleton of een skeleton lord, dan krijg jij die punten ook, ook als je totaal niet hebt meegedaan aan het gevecht.
Hoe kan je zien bij een outpost dat de reaper actief is? Vanaf de kaart weet ik maar wat je bedoelt met vanaf de outpost weet ik niet helemaal.

En had dat ook al door met de seasons, maar geld dit ook voor persoonlijke dingen zoals block met je cutlass en dan de aanval doen. Ik dacht dat dit soort dingen wel persoonlijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Ik weet dat er een discord is voor SoT, maar zijn er ook nog (dit doet pijn...) middelbare leeftijd (au au au) mensen die dit fanatiek spelen?

Ik kom nog iets te vaak met iets te jonge mensen die mij iets te druk en schreeuwerig zijn.
Heb van het weekend solo slooping reapers chest gedaan en wat andere dingetjes, maar is toch aanzienlijk leuker met meer mensen ben ik bang..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinNL
Nogne schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:28:
[...]

Hoe kan je zien bij een outpost dat de reaper actief is? Vanaf de kaart weet ik maar wat je bedoelt met vanaf de outpost weet ik niet helemaal.

En had dat ook al door met de seasons, maar geld dit ook voor persoonlijke dingen zoals block met je cutlass en dan de aanval doen. Ik dacht dat dit soort dingen wel persoonlijk waren.
Bij de outposts heb je bij elke company een tafel staan, waar je kan voten of je de vlag wil raisen of loweren. Hier is ook gelijk te zien hoeveel schepen met deze emissaries actief zijn. In dit geval is het 1 schip (van de speler die de bovenstaande screenshot heeft genomen). Als er 2 schepen actief zijn, zie je 2 schepen op de tafel staan etc.

Zo kan je elke tafel aflopen als je wil :)

Afbeeldingslocatie: https://rarethief.com/wp-content/uploads/2020/04/sea-of-thieves-emissary-table-leave-1024x576.png

Afbeeldingslocatie: https://rarethief.com/wp-content/uploads/2020/04/sea-of-thieves-order-of-souls-voting-table-1024x576.png

[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 02-02-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

kneusteun schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:36:
Ik weet dat er een discord is voor SoT, maar zijn er ook nog (dit doet pijn...) middelbare leeftijd (au au au) mensen die dit fanatiek spelen?

Ik kom nog iets te vaak met iets te jonge mensen die mij iets te druk en schreeuwerig zijn.
Heb van het weekend solo slooping reapers chest gedaan en wat andere dingetjes, maar is toch aanzienlijk leuker met meer mensen ben ik bang..
Ik weet niet wat middelbare leeftijd is (word eind deze maand 30 :o ). Maar je mag mij altijd toevoegen op Xbox en als mijn sessie open is ben je altijd vrij om er bij te komen.
RobinNL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:36:
[...]

Bij de outposts heb je bij elke company een tafel staan, waar je kan voten of je de vlag wil raisen of loweren. Hier is ook gelijk te zien hoeveel schepen met deze emissaries actief zijn. In dit geval is het 1 schip (van de speler die de bovenstaande screenshot heeft genomen). Als er 2 schepen actief zijn, zie je 2 schepen op de tafel staan etc.

Zo kan je elke tafel aflopen als je wil :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
WoW, dit is echt de gouden tip! Dat dit nog nooit eerder is opgevallen :X

[ Voor 38% gewijzigd door Nogne op 02-02-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:36:

Ik net een potje gedaan via Discord(Sea of thieves NL) werkt gewoon prima. Ik herken je probleem met irritante kinderen maar al te goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
Het is niet alleen maar irritante kinderen.
Maar ik 34 steek een beetje af tussen de 18 en 15 jarigen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Echt een heeele toffe avond gehad. Vandaag de official Sea of Thieves discord gejoined en daar een random groep gezocht.

Vanmiddag: Een vault gedaan als Galleon wat voor mij sowieso al tof was omdat ik eigenlijk altijd een sloop of brig vaar en terwijl we onderweg waren naar ons eiland voor de vault spawnde daar zo'n fire tornado hebben we ook meteen die captain gekilled. Tevens vaarde wij met de goldhoarder emissary flag dus was echt een flinke bonus gold. Voor mij als vrij casual solo speler was dit echt een eye opener en ga er veeel vaker gebruik van maken om in zulk groepsverband te spelen (als mijn IRL vrienden geen zin hebben :P )

Tevens was dit de eerste keer dat ik een vault gedaan heb en dat is wel echt super vet gedaan zeg.

Avond: Met een nieuwe groep via die discord besloten gewoon random events op te zoeken en aan de voice chat kon je merken dat onze "captain" een echt ervaren speler was. Hij vind het leuk "amateurs" mee te nemen en hen te laten zien hoe tof dit spel kan zijn. Nou dat heeft die wel gedaan voor mij. We hebben 1 fort gedaan en een ghost fleet.. Nadat we die fleet geloot hadden kwamen een Brig en Sloop ons PvP'en toen we onderweg naar de outpost waren. Onze kapitein heeft zichtzelf 3 keer afgeschoten van ons schip om hun ankers te laten zakken met 3x succes :P Hierdoor hebben ze het opgegeven en konden we uiteindelijk gewoon doorvaren en inleveren.

Ik was voor veel van de combat de "repair guy" wat ik zelf had aangeboden en zulke rolverdeling heb je wel nodig met zo veel zee gevechten. Wat was die ghostfleet battle intens zeg.

Deze avond heeft mij 1/3e van de hoeveelheid gold gegeven dan dat ik ooit totaal heb gehaald. ruime 300k

Tevens middels een paar Ashen Chests meerdere vanity items van de Ashen Dragon set kunnen unlocken. Dit is de eerste set waarbij ik dacht van oke: tijd om te stoppen met sparen en kopen die handel. Dus de keuze is nu gemaakt om volledig de ashen dragon set bij elkaar te krijgen. Voor zowel alles voor mijn character als mijn schip.

Dit maakte voor mij het wel weer 3 keer duidelijker dat dit echt een groeps game is en solo haal ik er geen plezier uit zoals ik dat met een groep wel doe.

p.s. wel tof btw dat er geen verschil in servers zitten tussen NA en EU .. ik zat bij 1 gast uit canada, 1 america 1 uit italie en dat ging super soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrndV
Ricmaniac schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 00:21:
Echt een heeele toffe avond gehad. Vandaag de official Sea of Thieves discord gejoined en daar een random groep gezocht.
Nice, man. ;)
Ik speelde in het begin ook vaak solo sloop maar sinds ik een paar mensen heb die ook graag spelen is de game veel leuker geworden. Vooral als je met dezelfde mensen kan spelen raak je wat ingespeeld op elkaar en zie je dat samenwerken bijna vanzelf gaat.

Helaas krijg ik niet meer van mijn maten aan de game. Iedereen speelt tegenwoordig een beetje z'n eigen ding. De één speelt liever dota, de ander WoW, eentje zit nog dagelijks op GTAO en weer een ander speelt CSGO. Het is tegenwoordig wel wat anders dan alleen Quake en Age of Empires. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

BrndV schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:48:
[...]

Nice, man. ;)
Ik speelde in het begin ook vaak solo sloop maar sinds ik een paar mensen heb die ook graag spelen is de game veel leuker geworden. Vooral als je met dezelfde mensen kan spelen raak je wat ingespeeld op elkaar en zie je dat samenwerken bijna vanzelf gaat.

Helaas krijg ik niet meer van mijn maten aan de game. Iedereen speelt tegenwoordig een beetje z'n eigen ding. De één speelt liever dota, de ander WoW, eentje zit nog dagelijks op GTAO en weer een ander speelt CSGO. Het is tegenwoordig wel wat anders dan alleen Quake en Age of Empires. :)
Dat laatste probleem ken ik ja :P bij ons is het exact hetzelfde haha.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Discord groep erg leuk

Vandaag is het gelukt met discord groep met 3 schepen op 1 server te komen

*O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/146341435_10219326699622936_7147655030197840360_o.jpg?_nc_cat=100&ccb=2&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=M4QGNSSWl5QAX_i90O1&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&tp=14&oh=f410f27408f6a83d8367ada251b0a26e&oe=6043D632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Amdwarrior schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:25:
Discord groep erg leuk

*O* *O*

[Afbeelding]
Welke discord groep is het? Ik zoek ook een beetje serieuze medepiraten die niet allemaal 15 zijn :P (ben zelf 36)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
d.bakker84 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:12:
[...]

Welke discord groep is het? Ik zoek ook een beetje serieuze medepiraten die niet allemaal 15 zijn :P (ben zelf 36)
De bekende discord server van sea of thieves NL/BE
Ik ben ook 36 maar verschillende leeftijden gisteren en toch was het vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Amdwarrior schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:21:
[...]

De bekende discord server van sea of thieves NL/BE
Ik ben ook 36 maar verschillende leeftijden gisteren en toch was het vermakelijk
Heb je een linkje? Als ik zoek op Sea of Thieves vind ik de NL/BE groep niet... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
d.bakker84 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:14:
[...]

Heb je een linkje? Als ik zoek op Sea of Thieves vind ik de NL/BE groep niet... :(
Was een pagina hiervoor gepost

Maar deze is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Als jullie willen pm mij maar, ik zit in de nederlandse whatappgroep van sot, daar is altijd wel iemand in voor sot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Amdwarrior schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:25:
Discord groep erg leuk

*O* *O*

[Afbeelding]
Hoe doe je dit precies dan? ik wil zoiets ook wel eens met vrienden proberen maar geen idee hoe we zoiets kunnen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Hoe doe je dit precies dan? ik wil zoiets ook wel eens met vrienden proberen maar geen idee hoe we zoiets kunnen aanpakken.
Meestal afspreken in discord en allemaal tegelijkertijd in te loggen gisterenavond 10x geprobeerd en hopla gelijk 3 scheppen opgeised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Amdwarrior schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Meestal afspreken in discord en allemaal tegelijkertijd in te loggen gisterenavond 10x geprobeerd en hopla gelijk 3 scheppen opgeised.
Maar hoe weet je wanneer je bij elkaar zit? zoek je elkaar dan op?

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste