Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PSPfreaky
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Maar hoe weet je wanneer je bij elkaar zit? zoek je elkaar dan op?
Iedereen gooit een Reapers vlag op en dan kijk je op de kaart of je bij elkaar zit.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:15
Ricmaniac schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Maar hoe weet je wanneer je bij elkaar zit? zoek je elkaar dan op?
Gewoon reapers flag aanzetten en elkaars positie doorgeven via Discord.

En vooral geduld hebben maar dan dikke lol

• PSPfreaky
  • Nu online
Er zijn op dit moment ook weer enkele events actief, waarvoor je skins voor wapens en muziekinstrumenten kan krijgen.

De eerste is in-game. Hier moet je in totaal 500 Soul fragments krijgen. Dit kan je krijgen door:
- Een ghost ship van een Ghost Ship Voyage of die van Flameheart te verslaan (2 Soul Fragments)
- Een skeleton captain te verslaan van een Order of Souls Bounty Voyage of die je op eilanden tegenkomt (20 Soul Fragments)
- Een Ashen Guardian of Ashen Key Master te verslaan (25 Soul Fragments)
- Een Skeleton Lord op een skull fort te verslaan (50 Soul Fragments)
- Een Ashen Lord bij de Ashen Winds event te verslaan (50 Soul Fragments)
- Het vlaggenschip van Flameheart, the Burning Blade, te verslaan (50 Soul Fragments)

Event pagina: https://www.seaofthieves.com/champions-of-souls

Het tweede event is actief op Twitch, waar je Gilded Phoenix instrumenten kan krijgen. Dit event is vandaag gestart en elke dag kan je één item krijgen.

Event pagina: https://www.seaofthieves.com/twitch-drops (ook info te vinden hoe je je Xbox account koppelt aan Twitch)

[Voor 6% gewijzigd door PSPfreaky op 05-02-2021 13:03]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17-06 21:13

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PSPfreaky schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:57:
Er zijn op dit moment ook weer enkele events actief, waarvoor je skins voor wapens en muziekinstrumenten kan krijgen.

De eerste is in-game. Hier moet je in totaal 500 Soul fragments krijgen. Dit kan je krijgen door:
- Een ghost ship van een Ghost Ship Voyage of die van Flameheart te verslaan (2 Soul Fragments)
- Een skeleton captain te verslaan van een Order of Souls Bounty Voyage of die je op eilanden tegenkomt (20 Soul Fragments)
- Het vlaggenschip van Flameheart, the Burning Blade, te verslaan (50 Soul Fragments)
[Afbeelding]

Het tweede event is actief op Twitch, waar je Gilded Phoenix instrumenten kan krijgen. Dit event is vandaag gestart en elke dag kan je één item krijgen.
[Afbeelding]
Event pagina: https://www.seaofthieves.com/twitch-drops (ook info te vinden hoe je je Xbox account koppelt aan Twitch)
Thanks man :) eerste drop binnen haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• lowskilled-ftw
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14:08

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh dat is makkelijk.. Moet nog een uur en kwartier op het werk zitten dus heb m maar aangezet op mijn tweede scherm. Effe paar nieuwe instrumenten claimen! :9

• Blaauw87
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:41
Heb de laatste tijd wel wat knullige bugs in het spel. Er blijft relatief vaak een bericht in beeld hangen dat ik een quest kan voorstellen aan crewmembers, terwijl dit allang al is gedaan en dat er is over gestemd. Een restart van het spel is de enige oplossing, maar dat is er één waar ik eigenlijk geen zin in heb.

Laatst kon ik ook niet meer onderwater zwemmen, lekker handig als je moet duiken naar een shipwreck :/

Verder ga ik steeds meer genieten van het spel, krijgen het meer en meer onder de knie en wordt de logica van de verschillende factions ons ook duidelijk :) Wel ben ik benieuwd hoe lang zulke quests nog interessant blijven en de live events echt verfrissend blijven, hoe ervaren jullie dat?

• PSPfreaky
  • Nu online
Blaauw87 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:39:
Heb de laatste tijd wel wat knullige bugs in het spel. Er blijft relatief vaak een bericht in beeld hangen dat ik een quest kan voorstellen aan crewmembers, terwijl dit allang al is gedaan en dat er is over gestemd. Een restart van het spel is de enige oplossing, maar dat is er één waar ik eigenlijk geen zin in heb.

Laatst kon ik ook niet meer onderwater zwemmen, lekker handig als je moet duiken naar een shipwreck :/

Verder ga ik steeds meer genieten van het spel, krijgen het meer en meer onder de knie en wordt de logica van de verschillende factions ons ook duidelijk :) Wel ben ik benieuwd hoe lang zulke quests nog interessant blijven en de live events echt verfrissend blijven, hoe ervaren jullie dat?
Als je bugs vindt, kan je deze het beste reporten op de website van Sea of Thieves. Je moet hier wel voor inloggen. Op de pagina kan je de zoekbalk gebruiken. Als er geen resultaten zijn kan je een report doen.

Ik ben zelf op dit moment vooral bezig met de Reapers. Hoe vaak je ook Reapers speelt, het blijft altijd spannend. Je bent als Reapers altijd zichtbaar voor andere spelers. Van tevoren weet je nooit of een andere crew ervaren is of niet. Soms zink je de ander en soms blijkt de andere crew beter te zijn, waardoor je je tactieken moet veranderen of zelfs een achtervolging krijgt die lang duurt, omdat ze je willen laten zinken.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zooo kind ligt op bed, gaan we de 7 zeeën maar weer eens onveilig maken. Denk dat ik mij een avondje ga focussen op tall tales. heb daar nog geen enkele van gedaan.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gisteren had ik mij toch een avontuur meegemaakt. Misschien maken jullie zoiets vaker mee maar voor mij was het een first :P

Ik joinde een groep vanaf de officiele discord en we gingen gewoon random world events doen. Komen we aan bij zo'n Flameheart fleet is er een sloop bezig dus wij halen die neer... wat wij nog niet hadden gezien was dat zij alles al zo goed als hadden neergehaald en al op de captain bezig waren. Wij killen hen, schieten 3 canonballs op de captain en hij is gewoon dood. Wij hebben alles maar ook echt alles kunnen looten.

Vervolgens zijn wij 3 verschillende outposts achterna gezeten door die sloop maar middels bij hun aan boord springen en ankeren en plagen om het zo te zeggen was het ze niet gelukt ons lastig te vallen waardoor wij uiteindelijk alles hebben kunnen inleveren. Ze probeerde het ook nog bij de outpost waar wij uiteindelijk waren maar toen we ze daar ook hadden gekilled hebben ze het opgegeven.

Aan 1 kant voelde ik me echt ontzettend lullig haha maarja aan de andere kant blijven we Piraten :P was iets van 300k loot in totaal door de emissary flag.

• BrndV
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16-06 14:14

Thanks! :)

Deze hebben we afgelopen vrijdag even afgetikt. Een paar voyages Skeleton Captains was al genoeg. Met dit soort voyages vind je natuurlijk geen treasure chests tenzij je die toevallig tegenkomt, dus de hele brig was versiert met skulls. :)

Ondertussen is de renown de 60 gepasseerd, gaat mooi zo.

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:54

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Vrijdag was ik vrij, al mijn vrienden aan het werk natuurlijk dus ik moest gaan zoeken via Sloop "open crew" nou dat was niet te doen 10 spelers zonder typen/voice en toen na 10x eindelijk iemand met een Mic. Een spaanse gast van de canarische eilanden.

Mijn instelling in de game is heel erg veranderd, vind het gewoon leuk om een stuk te zeilen en te kijken wat we tegenkomen. In zo'n open crew werkt dat eigenlijk heel lekker want ik ben er alleen maar als ondersteuning. Doe maar wat je wilt en ik ga mee, als ik loot verlies boeit mij dat ook niet meer, maar als ik veel loot inlever heerlijk.

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

• DriesNL
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
Gisteren deze game geprobeerd, maar iets is mij onduidelijk: mijn co-op partner leverde een item in bij een groepering. Dit zorgde ervoor dat ik flink wat reputation erbij kreeg. Maar mijn co-op partner kreeg hier niets voor.

Is hier een verklaring voor of is dit een bug?

• PSPfreaky
  • Nu online
DriesNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:08:
Gisteren deze game geprobeerd, maar iets is mij onduidelijk: mijn co-op partner leverde een item in bij een groepering. Dit zorgde ervoor dat ik flink wat reputation erbij kreeg. Maar mijn co-op partner kreeg hier niets voor.

Als crew krijg je allemaal evenveel gold en reputatie. Het kan soms voorkomen dat er een delay zit in het krijgen van gold en reputatie, of dat het niet wordt getoond. In dat geval kan hij zichzelf even doden en naar de ferry gaan. Dan komt het er wel bij.

Uiteindelijk komen gold en reputatie er altijd bij.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja iedereen van je crew krijgt altijd dezelfde rewards. vaak is delay een probleem maar je hebt het dan zeg maar al wel gewoon gekregen alleen zie je het nog niet. Ook als je het helemaal niet ziet heb je het er gelijk bij als je bijvoorbeeld relogged. Dus stel je wil weg nadat je veel hebt ingeleverd maar denkt dat je moet wachten voor alle rewards dan hoeft dat niet :P je kan nadat het ingeleverd is gewoon uitloggen.

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Nu online

Je kan de actuele stand van je reputatie via het start menu bekijken, als de meldingen/rewards vertragingen hebben word die actuele stand alsnog bijgewerkt in je reputatie overzicht.

XBL: Nogne

• DriesNL
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
PSPfreaky schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:19:
[...]

Als crew krijg je allemaal evenveel gold en reputatie. Het kan soms voorkomen dat er een delay zit in het krijgen van gold en reputatie, of dat het niet wordt getoond. In dat geval kan hij zichzelf even doden en naar de ferry gaan. Dan komt het er wel bij.

Uiteindelijk komen gold en reputatie er altijd bij.
Ricmaniac schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:36:
[...]

Ja iedereen van je crew krijgt altijd dezelfde rewards. vaak is delay een probleem maar je hebt het dan zeg maar al wel gewoon gekregen alleen zie je het nog niet. Ook als je het helemaal niet ziet heb je het er gelijk bij als je bijvoorbeeld relogged. Dus stel je wil weg nadat je veel hebt ingeleverd maar denkt dat je moet wachten voor alle rewards dan hoeft dat niet :P je kan nadat het ingeleverd is gewoon uitloggen.
Nogne schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:45:
[...]

Je kan de actuele stand van je reputatie via het start menu bekijken, als de meldingen/rewards vertragingen hebben word die actuele stand alsnog bijgewerkt in je reputatie overzicht.
Dank allen. Het was inderdaad gewoon vertraagd. Net even opgestart en zij had nu wel de verkregen Reputation!

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned
  • January has been the biggest month yet in terms of Monthly Active Users
  • Highest Concurrent Users since around launch
  • The SoT team size now is the biggest it's ever been
  • Aiming for more growth & the biggest year for SoT yet

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben bijna pirate legend inmiddels :) nog 5 leveltjes met Merchant Alliance en 2 levels met Order of Souls.
Denk dat ik dat deze week af ga maken.

Wom schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:15:
[YouTube: The Health of the Seas, Festival of Fishing and Armakeggon: Sea of Thieves News February 17th 2021]
  • January has been the biggest month yet in terms of Monthly Active Users
  • Highest Concurrent Users since around launch
  • The SoT team size now is the biggest it's ever been
  • Aiming for more growth & the biggest year for SoT yet
Echt een succesverhaal :). Een lastige launch en start, maar inmiddels erg populair en genoeg content voor starters. Ik zou wel eens het financiele verhaal achter Sea of Thieves willen weten. Ik heb de game via gamepass maar ik heb toch met enige regelmaat wat 'skins' en 'pets' gekocht :) Juist omdat het in Gamepass zat. Volgens mij lopen ze echt binnen.

Gamertag: VAS taijyn

uchiha tijntje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Echt een succesverhaal :). Een lastige launch en start, maar inmiddels erg populair en genoeg content voor starters. Ik zou wel eens het financiele verhaal achter Sea of Thieves willen weten. Ik heb de game via gamepass maar ik heb toch met enige regelmaat wat 'skins' en 'pets' gekocht :) Juist omdat het in Gamepass zat. Volgens mij lopen ze echt binnen.
Denk dat de (groei van de) grootte van het ontwikkelteam wel iets zegt. Dat lijkt behoorlijk wat op te leveren, anders wordt zo'n investering niet gedaan. En volledig terecht ook. Zoals je zegt, het is een echt succesverhaal geworden.

• d.bakker84
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13:36
Het is inderdaad grappig om de review van Tweakers uit 2018 terug te lezen (4,5). Goed voorbeeld hoe je na release een game nog kunt verbeteren. Ik vind het ook een heerlijk relaxed spel om met wat vrienden een beetje te gaan varen.

XBox Series X: BloodyB2121

Het is nooit grappig om een review van Tweakers te lezen :+

Zelf te weinig mensen in mijn friendslist die deze game een beetje serieus spelen. Ben dan ook nadat ik Pirate Legend was geworden in een maandje of 2 solo varen dan ook wel wat afgehaakt. Maar dat komt meer door mezelf dan door de game. :)

Heb mezelf wel voorgenomen om dit jaar alle 'story missies' te gaan spelen :)

[Voor 73% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-02-2021 11:49]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

uchiha tijntje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:48:

Zelf te weinig mensen in mijn friendslist die deze game een beetje serieus spelen. Ben dan ook nadat ik Pirate Legend was geworden in een maandje of 2 solo varen dan ook wel wat afgehaakt. Maar dat komt meer door mezelf dan door de game. :)

Juist de toevoeging van die story missions ook, heeft de game zo ontzettend meer uitgebreid.
Talltales vind ik erg leuk om te doen maar je moet er wel tijd voor nemen.

In het begin vond ik het al super tof maar om alleen maar GH, OOS en MA voyages te doen werd gauw saai. Als je het vergelijkt met wat er nu in de game zit (helemaal als je als nieuwe speler binnenkomt)
Dan lijkt dit wel Sea of Thieves 2.

Zou eigenlijk tof zijn als er van sommige goedlopende games een re-review komt. Daar is deze game wel een goed voorbeeld van denk ik.

Wel sick dat jij Pirate Legend bent geworden binnen 2 maanden :P Helaas kan je je playtime volgens mij niet zien toch maar ik heb het idee dat ik ook al wel 300 uur + playtime heb en ben nog steeds geen PL XD terwijl ik het nu aan het doen ben als al die world events bestaan etc waardoor je veel meer loot krijgt.

Ricmaniac schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:59:
[...]

Juist de toevoeging van die story missions ook, heeft de game zo ontzettend meer uitgebreid.
Talltales vind ik erg leuk om te doen maar je moet er wel tijd voor nemen.

In het begin vond ik het al super tof maar om alleen maar GH, OOS en MA voyages te doen werd gauw saai. Als je het vergelijkt met wat er nu in de game zit (helemaal als je als nieuwe speler binnenkomt)
Dan lijkt dit wel Sea of Thieves 2.

Zou eigenlijk tof zijn als er van sommige goedlopende games een re-review komt. Daar is deze game wel een goed voorbeeld van denk ik.

Wel sick dat jij Pirate Legend bent geworden binnen 2 maanden :P Helaas kan je je playtime volgens mij niet zien toch maar ik heb het idee dat ik ook al wel 300 uur + playtime heb en ben nog steeds geen PL XD terwijl ik het nu aan het doen ben als al die world events bestaan etc waardoor je veel meer loot krijgt.
Mocht je een keer die story missies willen doen en je hebt een co-captain nodig, dan wil ik wel mee doen :). Ik heb vorig jaar het spel echt absurd veel gespeeld in een maand of 2/3. Was echt compleet hooked aan. Even gekeken. Op 22 mei begonnen en op 9 juli de pirate legend achievement gehaald :)

• Nogne
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:48:

Tsja het is ook best demotivered die Athena rep farmen, dat gaat zo langzaam :P

Ben afgelopen weekend ook voor het eerst aan de Tall Tales begonnen, gisteren hebben we deel 6 gedaan dus vanavond beginnen aan deel 7 (Ferry of the Damned).

Al is Pirate Legend worden nu wel een stuk makkelijker geworden met de nieuwe Gold Hoarder en Trade Merchants quests, als je die Gold Hoarder/Trade Merchant een beetje slim aanpakt dan boost je je mede piraat zo 10/20 levels omhoog. Wij hadden afgelopen weekend 1 nieuwe piraat aan boord en die was na 4 vaults al lvl 37 met Gold Hoarder (daar heb ik bijna een half jaar over gedaan).

• PSPfreaky
  • Nu online
Met de start van Season One hebben outposts een upgrade gehad (zie video). Ook met deze update zijn de outposts weer aangepast.

Eén ding is zeker... Er gaat hier wat nieuws komen, maar wat? Hebben jullie nog bepaalde ideeën wat hier zou kunnen komen?

Voor de update van 18 februari

Na de update van 18 februari

We kunnen ook weer geld uitgeven in de winkels!

[Voor 14% gewijzigd door PSPfreaky op 18-02-2021 20:19]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

What the actual fuck @PSPfreaky

37.8 miljoen gold voor die laatste set voor je schip O_O
Wat insane. Ik was onlangs blij dat ik de 1 million mark had gemaakt.

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:52:

Heb je nog iets om voor te sparen :+ Met mijn 22 miljoen gold kom ik er ook niet echt :P

Twitch Drops zijn vandaag weer begonnen!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PSPfreaky schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:03:
[...]

Heb je nog iets om voor te sparen :+ Met mijn 22 miljoen gold kom ik er ook niet echt :P

Twitch Drops zijn vandaag weer begonnen!
[Afbeelding]
Thanks, eerste drop binnen :)

vorige keer dat er drops waren 1 dag vergeten stream aan te zetten >_> ... drums gemist en die vond ik juist heel tof er uit ziet :P

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:52:

Focus vooral op die zeilen :) Die geven de speler aan het roer meer zicht op wat er voor het schip te zien is. Ik heb ze net gehaald en op elk schip heb je beter zicht.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PSPfreaky schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Focus vooral op die zeilen :) Die geven de speler aan het roer meer zicht op wat er voor het schip te zien is. Ik heb ze net gehaald en op elk schip heb je beter zicht.
oh thanks voor de tip! maarja ik zal nog wel een tijdje bezig zijn XD vanmiddag even een paar goeie merchant voyages gezet. level 46 geworden. Nog 2 OOS en 4 MA en dan ben ik Pirate Legend <3 dat was een goal van mij toen de game uit kwam hahaha maar toen vond ik de content die er was te saai om dat vol te houden :P

[Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 20-02-2021 20:18]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lets goooo! :D Pirate Legend. I made it.

• Nogne
  • Nu online
Niceee!! Nu komt het echte grinden voor XP, als je dacht dat de normale merchants lang konden duren. Wacht maar even af tot je begint met Athena, dat gaat zo langzaam :P

Gisteren Heart of Fire Tall Tale gedaan (3x) en heb nu eindelijk de Ashen Curse _/-\o_

Nogne schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Niceee!! Nu komt het echte grinden voor XP, als je dacht dat de normale merchants lang konden duren. Wacht maar even af tot je begint met Athena, dat gaat zo langzaam :P

Gisteren Heart of Fire Tall Tale gedaan (3x) en heb nu eindelijk de Ashen Curse _/-\o_
Aan die Athena ben ik begonnen, maar die heb ik snel laten varen :)

• Nogne
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Aan die Athena ben ik begonnen, maar die heb ik snel laten varen :)
Heb het 2x gedaan (Athena quests) maar vond de Athena loot zo weinig (je krijgt van de 12 loot items misschien 1 of 2 athena items). Dus heb mezelf nu voorgenomen om Order of Souls/Trade Merchant nog naar 75 te brengen (Gold Hoarder is 75) en als die 3 op 75 staan dan word het gewoon standaard de Athena vlag hijsen en lekker rondvaren/freeroamen.

En omdat ik tot nu toe bijna alleen maar missies hebt gedaan (weinig world event/tall tales) ben ik mij nu aan het focussen op de Tall Tales. Merk dat ik dat echt een super leuke afwisseling vind.

• PSPfreaky
  • Nu online
Nogne schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Heb het 2x gedaan (Athena quests) maar vond de Athena loot zo weinig (je krijgt van de 12 loot items misschien 1 of 2 athena items). Dus heb mezelf nu voorgenomen om Order of Souls/Trade Merchant nog naar 75 te brengen (Gold Hoarder is 75) en als die 3 op 75 staan dan word het gewoon standaard de Athena vlag hijsen en lekker rondvaren/freeroamen.

En omdat ik tot nu toe bijna alleen maar missies hebt gedaan (weinig world event/tall tales) ben ik mij nu aan het focussen op de Tall Tales. Merk dat ik dat echt een super leuke afwisseling vind.
Wel wat meer hoor :) Als je die Thieves Haven run doet krijg je volgens mij wel zo'n 6 items dacht ik (kan de ene keer iets minder zijn, de andere keer wat meer). Als je grade 5 bent met Athena kan je die Gilded Voyage ophalen en krijg je ook weer Athena items van.

Let wel op... Een Athena vlag is gewild onder de Reapers ;)

• Nogne
  • Nu online
PSPfreaky schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:17:
[...]

Wel wat meer hoor :) Als je die Thieves Haven run doet krijg je volgens mij wel zo'n 6 items dacht ik (kan de ene keer iets minder zijn, de andere keer wat meer). Als je grade 5 bent met Athena kan je die Gilded Voyage ophalen en krijg je ook weer Athena items van.

Let wel op... Een Athena vlag is gewild onder de Reapers ;)
Mijn ervaring is dat je het echt heel weinig krijgt, daarom ben ik er uiteindelijk ook mee gestopt. Nu voorgenomen om te wachten tot de 3 merchants op 75 zijn en dan word het standaard Athena vlag hijsen en als soort van Reaper rond te varen.

En laat die zogenaamde Reapers maar komen, want laatste tijd zijn er echt veel reapers die het gevecht niet aandurven. Vaak als er een Reaper op de kaart is gaan wij altijd wel even verhaal halen namelijk (wij beginnen nooit met vechten, laten het initatief altijd aan de tegenstander), want dat blijft dat wel 1 van de mooiste onderdelen van het spelen (zee gevecht). Helemaal zonder die speciale ballen, die zetten wij ook pas in als die tegen ons worden gebruikt.

• Retrospect
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 07:51
Het is mooi om bij een kanonsschot het schip van de ander in brand te zetten. Is toch niet tegen de ongeschreven piratenwetten?

• Nogne
  • Nu online
Retrospect schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:07:
Het is mooi om bij een kanonsschot het schip van de ander in brand te zetten. Is toch niet tegen de ongeschreven piratenwetten?
Nee zeker niet, maar brand op het schip van de tegenstander beschadigd jou ook als je aan boord gaat. Het is vaak handig om eerst de mast kapot te schieten en daarna wat gaten in de romp te maken. Als je ziet dat ze het zeil proberen omhoog te hijsen dan richt je je op het dek zodat ze geen kans krijgen om het zeil goed te krijgen. Ben je in de minderheid (dus sloep tegen Brig/Galleon) dan kan het handig zijn om te gaan boarden met wat blunderbommen zodat ze ook geen mogelijkheid hebben om te repareren/anker omhoog te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 07:51
Nogne schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Nee zeker niet, maar brand op het schip van de tegenstander beschadigd jou ook als je aan boord gaat. Het is vaak handig om eerst de mast kapot te schieten en daarna wat gaten in de romp te maken. Als je ziet dat ze het zeil proberen omhoog te hijsen dan richt je je op het dek zodat ze geen kans krijgen om het zeil goed te krijgen. Ben je in de minderheid (dus sloep tegen Brig/Galleon) dan kan het handig zijn om te gaan boarden met wat blunderbommen zodat ze ook geen mogelijkheid hebben om te repareren/anker omhoog te doen.
Kijk, zo leren we nog eens wat van een doorgewinterde piraat. Dankjewel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• PSPfreaky
  • Nu online
20 Miljoen spelers in 3 jaar en 'maar' 600.000 Pirate Legends. Dat klinkt eigenlijk best wel weinig.

Dus even snel samengevat:
  • Wanneer je inlogt tussen 18 en 25 maart krijg je een gratis zeil.
  • Wanneer je inlogt en Xbox Game Pass member bent, kan je tussen 18 en 21 maart de 'Jump for Joy' emote krijgen.
  • Wanneer je inlogt voor de volgende update, kan je de ROFL emote claimen in de store.
  • Wanneer je speelt tussen 19 en 22 maart verdien je dubbel gold en reputation met het Gold and Glory Weekend.
  • Wanneer je tussen 19 en 24 maart elke dag naar een SoT partner op Twitch kijkt, verdien je 4 items + een emote.
  • Wanneer je Xbox Game Pass Ultimate hebt, kan je tussen 18 maart en 18 juni de Sea of Thieves Ocean Crawler Bundle claimen.
  • Wanneer je nog geen Sea of Thieves hebt, kan je tot 21 maart de game scoren met 50% korting in de Microsoft Store.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dat vind ik wel semi-lame eigenlijk.... ik speelde eerst in het begin met Gamepass. toen gedacht: oke deze game is dope ik koop hem wel gewoon.

Heb ik hem gekocht en krijg je nu special rewards als je gamepass member bent :/ dat vind ik wel een beetje raar.

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:59:
Dat vind ik wel semi-lame eigenlijk.... ik speelde eerst in het begin met Gamepass. toen gedacht: oke deze game is dope ik koop hem wel gewoon.

Heb ik hem gekocht en krijg je nu special rewards als je gamepass member bent :/ dat vind ik wel een beetje raar.
Daar ben ik het ook mee eens. Het is soms gewoon een beetje raar. Ancient Coins zijn op Steam ook voordeliger dan in de Microsoft Store. Dus de eerste eigenaren van de game worden eigenlijk dubbel genaaid.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ja, ik heb de mazzel dat ik toevallig 2 maanden terug een aanbieding had voor 3 maanden ultimate voor 1 euro dus die heb ik gedaan en is nu toevallig nog actief :P was ik net even vergeten maar toch.. het principe blijft raar

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

En ben ik even blij dat ik die Ocean crawler set nog niet had gekocht :o ik wilde die ingame al kopen (heb een paar cheap delen wel)

[Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2021 15:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol vet random, ik log in om die rewards te claimen eigenlijk.. ligt er naast me schip in het water een athena flag grade 2 O_O.. ik die vlag opgepakt en nu bij reapers verkocht lol

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Er waren vorig jaar ook hele mooie methoden om gamepass voor weinig te krijgen by the way.

Ik wou vorig jaar op een normale manier mijn gamepass vast regelen maar ging iets mis, uiteindelijk heeft de klantenservice van MS mijn 2 maand gamepass overgezet naar een jaar! als goedmakertje... :o

• Timvankeulen
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 03-06 08:42
Hey ik ben sinds kort begonnen met sea of thieves, ik speel op de PC. Als iemand soms is samen wil spelen hoor ik het graag!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Timvankeulen schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:41:
Hey ik ben sinds kort begonnen met sea of thieves, ik speel op de PC. Als iemand soms is samen wil spelen hoor ik het graag!
https://discord.com/invite/5Y73HHA

Die discord is misschien een aanrader :) NL/BE Sea of Thieves discord waar je genoeg met groepjes kan spelen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• PSPfreaky
  • Nu online

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
De game zojuist in de Steam sale op de kop getikt, als er iemand met een beginner wil sailen houd ik mij aanbevolen. Heb ondertussen ook de Discord gejoined.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Vento97
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15-06 21:16
Spel net gekocht op steam iemand nog beginner tips (speel waarschijnlijk eerst solo)

• PSPfreaky
  • Nu online
Vento97 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:12:
Spel net gekocht op steam iemand nog beginner tips (speel waarschijnlijk eerst solo)
Zeker!
PSPfreaky schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:34:
[...]

1. Vertrouw geen enkel schip, ook al doen ze zo vriendelijk. Het blijven uiteindelijk piraten.
2. Zoals hierboven werd gezegd, altijd omgeving checken.
3. Gebruik geen anker om te stoppen, maar haal de zeilen omhoog. Stel er komt een ander schip aan, dan kan je je schip niet meer draaien. Vooral als het andere schip op jullie anker focust met schieten, dan krijg je 'm niet meer omhoog.
4. Heb je veel loot aan boord, kijk dan naar de lucht. Zie je geen skull of schip in de lucht? Dan heb je een kans op een kraken. Als beginner zijnde kan het lastig zijn eraan om te ontkomen.
5. Communicatie met je crew is belangrijk (gebruik voice!, geen chat). Verdeel de taken ook. Houd de wind (streepjes in de lucht als je op je schip staat) in de gaten en zet je zeilen goed.
6. Bij het zoeken van schatten, zoek naar herkenningspunten.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vet zin in seizoen 2 op 1 of andere manier :P ook al weten we niet eens wat er echt allemaal nieuw komt.

Ook al zou er niet veel worden toegevoegd voel ik dat ik weer veel plezier ga maken :D

Zou het natuurlijk nu ook gewoon kunnen spelen maar stel het expres uit tot seizoen 2 begint

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:03:
Vet zin in seizoen 2 op 1 of andere manier :P ook al weten we niet eens wat er echt allemaal nieuw komt.

Ook al zou er niet veel worden toegevoegd voel ik dat ik weer veel plezier ga maken :D

Zou het natuurlijk nu ook gewoon kunnen spelen maar stel het expres uit tot seizoen 2 begint
Volgens mij komt er niet echt heel veel met seizoen 2. Fort of Fortune (nieuw fort), wat skins en nog een klein dingetje. Eén klein dingetje zal makkelijker worden, maar dat krijg je niet zomaar :X

Laatst was er trouwens een podcast van Sea of Thieves. Ik heb 'm nog niet helemaal afgeluisterd, maar misschien is er nog wat leuks in te horen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Maar ze zullen nu toch vast ook wel dat ding in die outposts af maken wat telkens een beetje uitgebouwd werd zeg maar afgelopen maand ofzo ? of is er inmiddels al bekend wat dat word?

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:25:
Maar ze zullen nu toch vast ook wel dat ding in die outposts af maken wat telkens een beetje uitgebouwd werd zeg maar afgelopen maand ofzo ? of is er inmiddels al bekend wat dat word?
Volgens mij weet niemand wat dat wordt. Er zijn geruchten dat het mogelijk een nieuwe company zal worden. Ik denk dat het meer iets voor seizoen 3 of 4 zal zijn.

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-06 23:19

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PSPfreaky
  • Nu online
Nieuwe Twitch drops komen er weer aan!

Fri 23rd - Gilded Phoenix Hat
Sat 24th - Gilded Phoenix Gloves
Sun 25th - Gilded Phoenix Trousers
Mon 26th - Gilded Phoenix Dress
Tue 27th - Gilded Phoenix Hook

Dat nieuwe fort is echt nice! Je doet er een stuk langer over en het is eindelijk weer een magneet waar spelers op af komen. Gisteren joinde ik een server waar het nieuwe fort actief was. Gelijk alle supplies gepakt vanaf de outpost + cannonball en wooden plank crate. Het fort was gecleared. Met onze brig snel naartoe gevaren. Er lag dus een galleon die bezig was met het fort. We hebben die laten zinken en konden alle loot van het fort meenemen.

Je zou maar even een half uur of langer zijn bezig geweest met zo'n fort en dat er dan een andere crew alles komt jatten :+

[Voor 33% gewijzigd door PSPfreaky op 20-04-2021 14:13]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sick! ik heb dat nieuwe fort nog niet gedaan.

Wel gaat het renown weer ontzettend snel. heb letterlijk maar 1 flameheart gedaan en ben al renown 13.
Voor het eerst als reaper emissary gaan varen. Had ik nog nooit gedaan haha, ook nooit echt als reaper wat ingeleverd ondanks dat ik pirate legend ben :P

Dat is nu dus me volgende doel.

Nieuwe fort binnekort ook maar is proberen.
Fort of the Damned heb ik ook nog steeds nooit gedaan though haha. de voorbereiding is helaas best wat en zo veel speeltijd heb ik meestal niet. Maar ben er dan ook niet actief naar op zoek gegaan vaak hoor.

[Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 20-04-2021 16:10]

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:10:
Sick! ik heb dat nieuwe fort nog niet gedaan.

Wel gaat het renown weer ontzettend snel. heb letterlijk maar 1 flameheart gedaan en ben al renown 13.
Voor het eerst als reaper emissary gaan varen. Had ik nog nooit gedaan haha, ook nooit echt als reaper wat ingeleverd ondanks dat ik pirate legend ben :P

Dat is nu dus me volgende doel.

Nieuwe fort binnekort ook maar is proberen.
Fort of the Damned heb ik ook nog steeds nooit gedaan though haha. de voorbereiding is helaas best wat en zo veel speeltijd heb ik meestal niet. Maar ben er dan ook niet actief naar op zoek gegaan vaak hoor.
Ik heb erover geklaagd op het forum van Sea of Thieves, dat het veel te snel gaat. Ik kreeg gelijk een sh*tload over me heen, dat het goed te doen moet zijn voor iedereen etc. Ik zit binnen een week al op level 50-60.

Renown 13... Check je barrel emote in de chest :P

Wil je cashen, doe dan Merchant. Je kan nu op alle outposts crates kopen en deze op een bepaalde outpost verkopen voor meer geld. Op iedere outpost vind je bij de merchant een boekje met informatie wie een overschot aan iets heeft en waar er vraag naar is.

Koop bij alle outposts alle crates, maar verkoop enkel de crates waar vraag naar is. In combinatie met Merchant grade 5 vlag kan dit tot 13-17k per crate opleveren. In een avondje is 500K gold makkelijk te verdienen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

@PSPfreaky en doe je dan bij de eerste outpost alles kopen.. dan wanneer je bij je eerste destination komt verkoop je de juiste die daar meer waard zijn en koop je daar weer alles op ?

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:21:
@PSPfreaky en doe je dan bij de eerste outpost alles kopen.. dan wanneer je bij je eerste destination komt verkoop je de juiste die daar meer waard zijn en koop je daar weer alles op ?
Ja, bij elke outpost gewoon alle crates kopen (Unclassified Gemstones, Unfiltered Minerals, Raw Sugar etc) en vervolgens ga je rondjes varen om de map en bezoek je alle 7 outposts. Je verkoopt daar wat ze nodig hebben. Let op: dit verandert wekelijks.

Als je grade 1 bent met Merchant kan je het beste even een sunken ship voyage doen, om snel te levelen. Ben je grade 4, dan moet je tussendoor nog even een meg of een skelly ship uitschakelen.

Vooral die Unclassified Gemstones leveren wat op, dus het is fijner als je er veel van bij je hebt.

Wij deden eerst ook alleen maar enkel de crates kopen waarvan een overschot was, maar nu kopen we gewoon alles in en varen paar rondjes om de map.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zit nu voor het eerst op een alliance server. Helaas begon het pas laat dus zal er niet zo heel veel profeit van hebben maar wel vet om met 5 galleons bij elkaar te staan XD

• Amdwarrior
Ik zie op Reddit filmpjes voorbij schieten waarbij je in tonnen kan verstoppen? Hoe doe je dat precies?

• PSPfreaky
  • Nu online
Amdwarrior schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:11:
Ik zie op Reddit filmpjes voorbij schieten waarbij je in tonnen kan verstoppen? Hoe doe je dat precies?
Je moet Renown level 13 worden en dan unlock je de emote.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Dat is een emote die je bij renown 13 krijgt, dus als emote plaatsen en dan kan je die gebruiken

[Voor 41% gewijzigd door mrsar op 24-04-2021 12:25]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Amdwarrior
Okee even uitproberen. Meer mensen laatst van traag opstarten sinds update? En afsluiten blijft doodleuk op achtergrond draaien op steam

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb het spel via ms store , en herken dat niet.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nope same.. geen last van traag opstarten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb 1450 doubloons.. en bij elkaar kost dit 1305
Is de "Wild rose" set uit de black market archive bij Larinna..

Twijfel heel erg om deze te kopen :P vind het wel een mooie set, maar het heeft niet echt die exclusiviteit wat je soms wilt om te shinen :D .. what would you do?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nol_NL
Ik vind het één van de betere sets, vooral rondom 14 februari ;) Zelf loop ik voornamelijk in de mercenary set. Wissel eigenlijk niet heel vaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op zondag 2 mei 2021 @ 01:10:
[Afbeelding]

Ik heb 1450 doubloons.. en bij elkaar kost dit 1305
Is de "Wild rose" set uit de black market archive bij Larinna..

Twijfel heel erg om deze te kopen :P vind het wel een mooie set, maar het heeft niet echt die exclusiviteit wat je soms wilt om te shinen :D .. what would you do?
Als je een beetje speelt ga je meer Doubloons verdienen. Heb er zelf zo'n ~20.000. Het is een leuke set die makkelijk te koop is, al wordt het door weinig mensen gedragen in-game.

Ik gebruik zelf de Ceremonial Admiral. Is een hele oude set, maar m'n piraat ziet er zo best wel netjes uit :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

PSPfreaky schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Als je een beetje speelt ga je meer Doubloons verdienen. Heb er zelf zo'n ~20.000. Het is een leuke set die makkelijk te koop is, al wordt het door weinig mensen gedragen in-game.

Ik gebruik zelf de Ceremonial Admiral. Is een hele oude set, maar m'n piraat ziet er zo best wel netjes uit :P
stuur een foto van je piraat dan :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: december 2016
  • Nu online

Nielless

Born at a very young age.

Blijft een mooi spel op een triple monitor setup:

XBL: Nielless // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:19:
[...]

stuur een foto van je piraat dan :P
Die krijg je vanavond :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielless
  • Nu online

Nielless

Voor de mensen met Twitch Prime, er is weer loot te claimen:

niet heel speciaal overigens :9

[Voor 8% gewijzigd door Nielless op 04-05-2021 08:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:44
@Nielless Kan jij die van deze week wel krijgen? De prime drop :)

[Voor 14% gewijzigd door invine op 17-05-2021 21:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielless
  • Nu online

Nielless

invine schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:13:
@Nielless Kan jij die van deze week wel krijgen? De prime drop :)
Nope, nog niet. Ik denk weer vanaf middernacht

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:44
Nielless schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:37:
[...]

Nope, nog niet. Ik denk weer vanaf middernacht
Blijkbaar niet , krijg deze error:
This offer is currently experiencing issues and is temporarily unavailable. Please check back later.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:28
Kleine kick. Omdat Sea of Thieves in de gamepass zit een kans gegeven en nu al een tweetal weken met wat maatjes aan het zeilen zo nu en dan.

Maar man, wat een toffe game zeg. Zeker in tijden van thuiswerken is het lekker om gewoon een beetje sociaal te banteren met anderen. Heerlijk dat niks hoeft en alles mag.

We zijn nog een beetje onze weg aan het vinden en voor Order of Dark Souls aan het levelen. Die spectre ships zijn een goede uitdaging om ons aim wat te verbeteren. Iemand aanraders wat betreft voyages, tales om op te pakken voor beginnelingen? Thanks!

XBL: Lady Chantal 95

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nielless
  • Nu online

Nielless

Graft schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:59:
Iemand aanraders wat betreft voyages, tales om op te pakken voor beginnelingen? Thanks!
Ik zou de tall tales gewoon van links naar rechts afwerken. Ik vond ze zelf onwijs leuk om te doen, ook met vrienden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Same, toevallig afgelopen weekend een aantal gedaan.. had die voor alsnog links laten liggen.

Maar ze zijn over het algemeen echt tof gedaan. Brengt weer iets heel anders in het spel.
Rewards zijn niet zo heeeel interessant moneywise zeg maar.

Ik zou ze inderdaad wel in volgorde doen want ze hebben een leuke verhaal lijn die in (in ieder geval) de eerste 5 semi-doorloopt.

Verder ben ik nog niet gegaan. Heb alleen de ashen winds hull talltale gedaan voor die rewards.

Als je echt geld wilt maken en alles tegelijkertijd wil levelen dan kan je het beste eigenlijk gewoon world events doen (ashen winds, forts, flameheart etc)

Als je puur op gold uit bent dan zijn Vault voyages van de goldhoarders erg goed. Maar die komen pas als je een wat hogere rank met ze bent volgens mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PSPfreaky
  • Nu online
Graft schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:59:
We zijn nog een beetje onze weg aan het vinden en voor Order of Dark Souls aan het levelen. Die spectre ships zijn een goede uitdaging om ons aim wat te verbeteren. Iemand aanraders wat betreft voyages, tales om op te pakken voor beginnelingen? Thanks!
Standaard Gold Hoarder voyages. Daar leer je de map en de eilanden het beste mee kennen. Standaard Order of Souls voyages om je vecht skills mee te verbeteren. Die ghost ship voyages om je aim op het schip mee te verbeteren (kijk ook even naar een rode piratenhoofd in de lucht. Dit is een net wat moeilijkere variant van en de kans is groter dat andere schepen hier op af komen). Je kan ook kijken naar een schipwolk in de lucht. Daar krijg je meerdere skelly schepen om tegen te vechten.

Mocht je niks aan boord hebben behalve voldoende(!) cannonballs, planken en eten... Zoek een ander schip op en kijk of je ze kan laten zinken. Op dit punt heb je veel nodig wat je eerder geleerd hebt + de communicatie op het schip is dan ook belangrijk.

[Voor 5% gewijzigd door PSPfreaky op 27-05-2021 11:50]

• Graft
Thanks all! Hier kan ik mee aan verder.

En wie weet tot ziens at sea! :Y)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Graft schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:23:
Thanks all! Hier kan ik mee aan verder.

En wie weet tot ziens at sea! :Y)
Je moet hopen van niet want ik pak players aan! :P high risk high reward vaak haha

• MeneerKrab
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 14:52
Ricmaniac schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Je moet hopen van niet want ik pak players aan! :P high risk high reward vaak haha
altijd leuk, zeker als ze een mooie loot bij zich hebben }:O

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

MeneerKrab schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:18:
[...]

altijd leuk, zeker als ze een mooie loot bij zich hebben }:O
Mijn grootste faal is dat ik een sloopje dacht te pakken maar toen waren het denk ik max level sea dogs ofzo want jezus wat werd ik afgeslacht haha.

Ben toen 4 uur aan loot kwijt geraakt :( maargoed hoort er bij

• MeneerKrab
Ricmaniac schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:20:
[...]

Mijn grootste faal is dat ik een sloopje dacht te pakken maar toen waren het denk ik max level sea dogs ofzo want jezus wat werd ik afgeslacht haha.

daarom doe ik nog maar 2 world events en dan inleveren. Is het niet helemaal voor niks.

• PSPfreaky
  • Nu online
Ricmaniac schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:20:
[...]

Je weet gewoon nooit of een crew goed is of niet. Ik let zelf meestal op hun zeil(en). Als ze die niet in de wind zetten weet je al dat ze minder goed zijn. Hetzelfde met een schip ankeren bij een eiland.

Je zou het niet denken, maar sloopjes kunnen het gevaarlijkst zijn soms.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb gisteravond even die Maiden Voyage gedaan :P nooit naar gekeken maar dat hebben ze best vet gedaan zo'n kleine simpele tutorial.

Maakt toch de instap denk ik voor nieuwe spelers een klein beetje makkelijker. Vond het tof gedaan.
Natuurlijk gelijk alle commendations gehaald :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Goeie avond gehad nu weer :)
Paar vaults en een FOTD, 1 mill gold door de gold buff :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Graft
PSPfreaky schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:29:
[...]

Je weet gewoon nooit of een crew goed is of niet. Ik let zelf meestal op hun zeil(en). Als ze die niet in de wind zetten weet je al dat ze minder goed zijn. Hetzelfde met een schip ankeren bij een eiland.

Je zou het niet denken, maar sloopjes kunnen het gevaarlijkst zijn soms.
Die zeilen heb ik inmiddels aardig voor elkaar, maar dat niet voor anker gaan vind ik wel pittig hoor. M'n schip drijft gewoon elke keer af. Ook als we m vastzetten met een harpoen. Staan we daar met loot op t strand, schip weg.. -O-

En na @Ricmaniac's tips wat vault voyages gedaan dit weekend, was goed voor de cashflow. d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSPfreaky
  • Nu online
Graft schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Die zeilen heb ik inmiddels aardig voor elkaar, maar dat niet voor anker gaan vind ik wel pittig hoor. M'n schip drijft gewoon elke keer af. Ook als we m vastzetten met een harpoen. Staan we daar met loot op t strand, schip weg.. -O-
Wanneer je de melding krijgt dat je bij een eiland aankomt, kan je de zeilen omhoog doen. Zorg dat je stuur rechtstaat, anders gaat je schip wat draaien. Heb je dit beide, dan zou je schip gewoon moeten blijven liggen. Met een storm kan je het anker droppen, maar blijf wel op je omgeving letten. Je wil niet dat een andere crew je gaat aanvallen. Wanneer je anker uit is, kunnen zij gaan focussen op je anker, waardoor je die niet meer omhoog zal krijgen en je de sjaak bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]

En na @Ricmaniac's tips wat vault voyages gedaan dit weekend, was goed voor de cashflow. d:)b
je wil eigenlijk als je stil ligt nooit je anker echt gebruiken omdat je indien nodig snel weg wilt.
Gewoon altijd van te voren je zeilen omhoog doen en dan lig je vanzelf stil. oefening baard kunst.

Je moet je zeil wel echt helemaal dicht hebben want een heel klein beetje blaast je al vooruit.

Wat je wel kan doen natuurlijk is Ankeren > zeilen helemaal omhoog > anker omhoog en dan lig je stil
Ook altijd je stuur recht anders blijf je draaien.

• MeneerKrab
[...]

Dan zijn toch de zeilen niet helemaal omhoog. parkeer het schip mooi voor het strand zodat je direct weer weg kan varen. Het roer zet je recht dmv een iets anders uitziend handvat of dmv de klik die je hoort.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Nol_NL
_/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PSPfreaky
  • Nu online

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Omg wat fucking dik! hype hype!

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True