Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02:48
De makers van ARK vinden Sea of Thieves kennelijk ook een toffe game en komen met een " eigen " versie.

• rudyman85
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:06
quote:
Nol_NL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:05:
De makers van ARK vinden Sea of Thieves kennelijk ook een toffe game en komen met een " eigen " versie.

[video]
Zitten leuke ideeën tussen voor SOT ;) aantal onderwerpen worden nog toegevoegd aan SOT zoals de vaarbootjes.

Animaties zijn nog niet af zo te zien, ziet er wat houterig uit allemaal en schepen in 1600 schoten niet alle kanonnen tegelijkertijd maar sequencer...

rudyman85 wijzigde deze reactie 07-08-2018 08:51 (16%)

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-10 16:14
De game staat al een tijdje op mijn radar om deze aan te schaffen voor PC. Ik heb een aantal reviews gelezen en heb toch nog een vraag. Ik heb geen vrienden om deze game mee te spelen dus ik ben bang dat ik heel veel alleen zal moeten doen, is de game dan nog steeds leuk?

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-10 12:55

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

quote:
Poulske schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:07:
De game staat al een tijdje op mijn radar om deze aan te schaffen voor PC. Ik heb een aantal reviews gelezen en heb toch nog een vraag. Ik heb geen vrienden om deze game mee te spelen dus ik ben bang dat ik heel veel alleen zal moeten doen, is de game dan nog steeds leuk?
Alleen is een heel stuk minder leuk. Je kan de nederlandse discord joinen altijd wel iemand die wil spelen en alleen maar nederlandssprekende.

https://www.seaofthieves....or-dutch-speaking-pirates

• Poulske
Oke thanks, ik zal na mijn vakantie eens kijken voor de Xbox game pass, kan ik voor een tientje de game proberen.

• Nol_NL
quote:
Coldbullet schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:39:
[...]

Alleen is een heel stuk minder leuk. Je kan de nederlandse discord joinen altijd wel iemand die wil spelen en alleen maar nederlandssprekende.

https://www.seaofthieves....or-dutch-speaking-pirates
Vaak begin ik alleen op een sloop en eindig ik op een galjoen, tegenwoordig eigenlijk vaker op de Brigantine. Zeker met de laatste update is de kans een stuk groter dat je wat minder vijandige gamers tegenkomt en een alliantie kan sluiten.

Dat vind ik toch wel het mooie aan deze game, een stukje onvoorspelbaarheid in het verloop. Een spel waarbij je niet heel de tijd aan het handje wordt genomen, maar min of meer je eigen avontuur aan kan gaan.

• PSPfreaky
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-10 01:02
Dinsdagmiddag om 16:30uur is er een Inside Xbox op Mixer met nieuws over The Forsaken Shores, de update die volgende maand verschijnt. Wanneer je inlogt met je Xbox/Microsoft account en je deze stream kijkt, ontvang je de Huntress Figurehead.

Livestream via https://mixer.com/xbox

PSPfreaky wijzigde deze reactie 20-08-2018 11:26 (0%)
Reden: Verkeerde dag aangegeven, whoops ;)

• rudyman85

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17:20

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Poulske
De game via een 14 dagen trial van de Xbox Game Pass gedownload, zo meteen maar eens de eerste stappen zetten.

• maddog03
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09-10 12:52
Tip, je kan een gamepass key (op een bepaalde site) kopen voor 1 maand (kosten 2.20 euro). Wanneer je dan auto renewal aan zet (je kan altijd annuleren) krijg je voor 2 maanden een game pass en dus sea of thieves. Zo ga ik hem proberen :)

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:19
quote:
Nol_NL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:05:

[video]
Komt aardig in de buurt van wat ik zoek in een game betreft Tall ships. Liever een mix van dit en Ylands.
Schepen zijn te bulky hier en zien er niet echt interessant uit als je er een silhouette van zou maken.

Misschien om iets in de gaten te houden.

• Laurensius88
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10-10 11:24
Gisteren voor het eerst sinds begin juni weer is gespeeld.

Qua gameplay is er wel veel veranderd! Wat voornamelijk wennen is, is het looten van en droppen in barrels.
Is daar nog een tip voor (PC) om dat toch lekker vlot te kunnen doen?

De cursed sails content vind ik wel geinig! De verschillende types cannonballs zijn leuk :)
Gisteren ook maar een skeleton ship event gedaan, tamelijk on voorbereid, uiteindelijk wel gered door het vormen van een alliance.

Ik denk dat ik er wel weer een paar uur in ga stoppen de komende tijd :)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

September 19th komt eraan :)

• Laurensius88
quote:
Dat is waar ja! Laat ik dan net vakantie hebben :)

• rudyman85
Zin aan ! ben echt benieuwd naar de Rowboats. Iemand al Pirate legend?

• Laurensius88
quote:
rudyman85 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:12:
Zin aan ! ben echt benieuwd naar de Rowboats. Iemand al Pirate legend?
Ja, die lijken mij gaaf ja! Ook leuk om ander mans roeiboten te gaan slopen >:)
Ik ben geen legend.. zit nog rond de 35 met alles..

Gisteren ook maar even alle developer update videos terug gekeken.. Blijkt dus dat de wijzigingen in gameplay die ik noemde, eigenlijk heel recent waren (1 of 2 updates terug) :+

Mooi precies op tijd weer begonnen dus :)

• Laurensius88
Gisteren wederom een ghost ship event gedaan nadat we wat voyages hadden gedaan. Uiteraard eerst de loot ingeleverd ;)

De verschillende waves dropte echt veel spullen (1 grogs, 3 captains, ~10 andere items varierend van silk tot seafears), maar door een wel gemikt schot van het captain-schip in de laatste wave gingen we beide dood en konden we onze sloep niet meer redden.. Nog getracht om de spullen terug te vinden, maar dit was niet meer gelukt. Vervolgens toch de captain nog maar even neergehaald, dus dat was een schrale troost.

Het viel me wel op dat de meeste spelers dit event toch nog links laten liggen.

De reapers mark is echt wel cool trouwens :)

@PSPfreaky speel jij eigenlijk nog?

• PSPfreaky
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-10 01:02
@Laurensius88 Ik speel nog steeds ja :) Ik doe vooral kleine voyages, skeleton forts en heel soms skeleton ships. Athena doe ik dan vrijwel niet.

• Laurensius88
Forsaken shores wordt een week verschoven. Wordt nu de 27e gereleased: Forsaken Shores update

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Nol_NL
Eindelijk de 27e :) Straks even opstarten. Ik ben benieuwd...

Nol_NL wijzigde deze reactie 27-09-2018 15:42 (46%)

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:40

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ziet er cool uit die nieuwe content patch. vooral die rowboats is ook erg nice

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• rudyman85
Nu gok ik wat rechts boven de map eventueel komt, eilanden met sneeuw of ijs ;)nog twee dlc’s dit jaar te gaan!

Vind de vulkaan uitbarstingen wel erg vaak achter elkaar komen met Forsaken Shores.. mocht wel iets meer tijd tussen zitten.. en de roeiboten, geweldig! Komt goed van pas met lava uitbarstingen.

rudyman85 wijzigde deze reactie 01-10-2018 15:02 (7%)

• Laurensius88
rudyman85 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:55:
Vind de vulkaan uitbarstingen wel erg vaak achter elkaar komen met forsaken shores.. mocht wel iets meer tijd tussen zitten.. en de roeiboten, geweldig! Komt ggoed van pas met lava levens, zie anders het nut nog niet..
Ja, die uitbarstingen zijn wel erg vaak idd.. Aan de andere kant, de loot die je daar krijgt, is ook veel meer waard. Dus de moeite mag ook wel wat hoger zijn natuurlijk.
Gewoon een willekeurige GH voyage (level 35 denk ik) kregen we rond de 30 kisten, waarvan er 10 op 1 eiland..

De roeiboot vind ik wel geinig, maar echt praktisch vind ik het nog niet. Het idee was volgens mij dat je de boot verder van het eiland parkeert (vanwege veiligheid tegen uitbarstingen), en dan met de roeiboot gaat.. Maar wanneer er een aardbeving begint, zorg ik dat ik ASAP terug op het schip ben en eventueel weg vaar zodra de uitbarsting begint.
En een uitbarsting heeft echt een giga bereik, dus je moet wel een serieus eind weg zijn wil je veilig zitten..

Laurensius88 wijzigde deze reactie 01-10-2018 09:55 (5%)
Reden: kleine aanvulling

• rudyman85
Laurensius88 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:54:
De roeiboot vind ik wel geinig, maar echt praktisch vind ik het nog niet. Het idee was volgens mij dat je de boot verder van het eiland parkeert (vanwege veiligheid tegen uitbarstingen), en dan met de roeiboot gaat.. Maar wanneer er een aardbeving begint, zorg ik dat ik ASAP terug op het schip ben en eventueel weg vaar zodra de uitbarsting begint.
En een uitbarsting heeft echt een giga bereik, dus je moet wel een serieus eind weg zijn wil je veilig zitten..
De roeiboot heeft natuurlijk meerdere voordelen, denk aan; wat als je schip zinkt en jij met je roeiboot en loot blijft drijven? Het verstoppen van loot bijvoorbeeld bij Skeleton forts etc..., leuke toevoeging :)

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13-10 15:34
Is er een sea of thieves discord voor tweakers?

• Laurensius88
kneusteun schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:00:
Is er een sea of thieves discord voor tweakers?
Niet perse voor Tweakers, maar wel een NL opgezet door @rudyman85 als ik het me goed herinner: https://discord.gg/5Y73HHA

[edit] of nee, het was @PSPfreaky

Laurensius88 wijzigde deze reactie 04-10-2018 12:26 (6%)

• kneusteun
Laurensius88 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Niet perse voor Tweakers, maar wel een NL opgezet door @rudyman85 als ik het me goed herinner: https://discord.gg/5Y73HHA

~~~[edit] of nee, het was @PSPfreaky
Thnx, ik miste het in de openingspost.

• rudyman85
nu level 45/41 en 32. Merchant is niet door heen te branden :) Hoe ervaren jullie dat?

• Laurensius88
rudyman85 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:06:
nu level 45/41 en 32. Merchant is niet door heen te branden :) Hoe ervaren jullie dat?
Ik zit nu op 44 / 42 / 40. Maar inderdaad ja, die Merchant is echt verschrikkelijk als je daar op gaat focussen.
Maar goed, ik probeer sowieso niet echt te focussen op 1 van de factions maar gewoon te spelen.

Toevallig vorige week nog wel met 4 man kleine 2 uur Cargo runs gedaan in DR, dan is het ook wel leuk en schiet het toch een beetje op.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• rudyman85
ZO, festival of the damned uitgespeeld. was toch wel 3 a 4 uurtje ploeteren :)

Er gaat een hele leuke update aankomen met ook aandacht voor de Kraken, als je pioneer bent kun je op de SOT forums lezen wat de komende update zal zijn. Je mag helaas niet veel verklappen, maar het wordt vet O+.

En natuurlijk deze maand de komende DLC; 'ShroudedSpoils' waar mist in de game gaat voorkomen o.a:

10 November wordt er meer bekend gemaakt over deze DLC.

rudyman85 wijzigde deze reactie 06-11-2018 11:31 (34%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Nol_NL

• rudyman85
Erg benieuwd naar The Arena! En of spelers die pvp misde, weer daarom terug komen.

Update: en er is bekend gemaakt dat je loot ontvangt bij het verslaan van The kraken of de Megladon.

rudyman85 wijzigde deze reactie 13-11-2018 08:15 (38%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Nol_NL
Weer een leuke update...

• Psyonara
  • Laatst online: 01:19
Hoe is de map had toen de beta gespeeld en er was altijd wel een Eiland in zicht. Dus nooit echt gevoel dat ik op een lange journey was en rekening moest houden met Navigatie of zo. naja niet in zin van een echte uitdaging.

En met deze updates word de map dan ook groter, dat er eilanden bij komen krijgen bestaande eilanden een update.

• rudyman85
Zekerweten ! veel toegevoegd (zie; https://www.seaofthieves.com/release-notes). Inmiddels weer een stuk verder t.o.v. mijn post van Oktober: 49/44/45. Pirate legend is in zicht, eindelijk. En met blauwe doubloons gaat het wel weer een stukje makkelijker met levelen.
Psyonara schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:36:
Hoe is de map had toen de beta gespeeld en er was altijd wel een Eiland in zicht. Dus nooit echt gevoel dat ik op een lange journey was en rekening moest houden met Navigatie of zo. naja niet in zin van een echte uitdaging.
De map is groter geworden, er is een vulkanen gebied toegevoegd. Vermoedelijk wordt de map nog groter.

Heeft iemand al de kraken verslagen?:D Hoe is de loot?

rudyman85 wijzigde deze reactie 29-11-2018 08:42 (44%)

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13-10 12:36
Leuk dat de game nog gespeeld wordt, deze game was ik zo erg hyped voor. Heb hier zo erg naar uitgekeken, maar na een maand intensief spelen is deze mijn top 3 grootste flops binnen gedrongen.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• rudyman85
Korkss schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:28:
Leuk dat de game nog gespeeld wordt, deze game was ik zo erg hyped voor. Heb hier zo erg naar uitgekeken, maar na een maand intensief spelen is deze mijn top 3 grootste flops binnen gedrongen.
Ga je het spel nog een kans geven? Er is veel veranderd t.o.v. het begin en er gaat nog veel komen.

Heb de laatste trailer naar Tweakers.net getipt, ben benieuwd..

rudyman85 wijzigde deze reactie 29-11-2018 10:02 (10%)

• Nol_NL
Ik krijg zo'n idee dat de Persgroep het geen goed idee vindt om de nieuwste trailer te plaatsen. Updates over Battlefield leveren waarschijnlijk meer clicks op ;)

Ik moet wel zeggen dat het met de nieuwe update een stuk dynamischer is geworden. Het mooiste aan het spel blijft toch wel de onvoorspelbaarheid. Je weet nooit hoe het spel zich ontwikkeld, voornamelijk veroorzaakt door de gamers zelf en de gamemechanieken. Al een keer de fout in gegaan met iets wat op een mooie alliantie leek, maar daar leer je ook weer van. Friend or Foe ? :)

Nol_NL wijzigde deze reactie 04-12-2018 17:56 (54%)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

• rudyman85
Heerlijke die nieuwe DLC, er is veel meer drukte op het water. Inmiddels wat nieuwe commendations unlockt waardoor je sneller mag levelen. Vanavond wordt ik Pirate legend (eindelijk...), zit op 50/49/50 en van level 49 mag ik nog een pizza puntje unlocken :D.

• Coldbullet

Coldbullet

rudyman85 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:35:
Heerlijke die nieuwe DLC, er is veel meer drukte op het water. Inmiddels wat nieuwe commendations unlockt waardoor je sneller mag levelen. Vanavond wordt ik Pirate legend (eindelijk...), zit op 50/49/50 en van level 49 mag ik nog een pizza puntje unlocken :D.
Ja inderdaad met de nieuwe dlc vermaak ik mij ook super! B.v. Een argesieve Meg die ineens opduikt als je net een skell fort gedaan hebt en je boot vol met loot hebt. Skell ships, kraken die ineens opduikt als je het net niet kan gebruiken.
Vermaak mij prima!

• rudyman85
'We shall sail together', eindelijk legend en wat een gave beloning krijg je als je legend bent en je deuren open gaan _/-\o_

• Coldbullet

Coldbullet

rudyman85 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:51:
'We shall sail together', eindelijk legend en wat een gave beloning krijg je als je legend bent en je deuren open gaan _/-\o_
[Afbeelding]
Congrats!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gestopt na maand van release en nu weer begonnen deze week en is echt veel meer bij gekomen :) 2 van die skeleton piratenschepen neergehaald gisteren terwijl we gewoon onderweg waren naar een eiland eigenlijk.

Dat is wel echt super dik en intensief :P helaas bij 1 de loot gewoon niet kunnen vinden nadat we hem hadden neergehaald. hebben het nergens meer zien drijven of gevonden.

• rudyman85
@Ricmaniac goed om te lezen, het is zeker een aanrader het spel weer te proberen als je er even uit bent geweest :)

Voor de mensen die sneller willen levelen; Met patch 1.4.1 kun je één Gilded Voyage doen. Zie :
https://www.seaofthieves.com/release-notes

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

rudyman85 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:23:
@Ricmaniac goed om te lezen, het is zeker een aanrader het spel weer te proberen als je er even uit bent geweest :)

Voor de mensen die sneller willen levelen; Met patch 1.4.1 kun je één Gilded Voyage doen. Zie :
Ik zit het te lezen maar hoe maak je eruit op dat je sneller levelt dan ? lijkt mij gewoon op 1 voyage pp met een extra goeie reward ofzo

• rudyman85
Ricmaniac schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:01:
[...]

Ik zit het te lezen maar hoe maak je eruit op dat je sneller levelt dan ? lijkt mij gewoon op 1 voyage pp met een extra goeie reward ofzo
Klopt, als je voor Gold Houlders kiest en de Gilded Voyage compleet maakt ontvang je 50 captain chests bijvoorbeeld. leuk voor het levelen :).

rudyman85 wijzigde deze reactie 13-12-2018 16:09 (4%)

• Nol_NL
[b]rudyman85 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:23

Heb jij die Gilded Voyage al gedaan ? Ik vraag mij af of het solo een beetje te doen is en wat de duur ongeveer is. Ik denk dat ik het zelf voor de Merchant wil gaan gebruiken.

Nol_NL wijzigde deze reactie 13-12-2018 18:18 (7%)

• rudyman85
Nol_NL schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:15:
[...]

Heb jij die Gilded Voyage al gedaan ? Ik vraag mij af of het solo een beetje te doen is en wat de duur ongeveer is. Ik denk dat ik het zelf voor de Merchant wil gaan gebruiken.
Goede vraag, ben ik benieuwd naar. Heb nog geen Gilded Voyage gedaan.

• Nol_NL
Ik inmiddels wel, maar de merchant is geen aanrader. Ik ben ongeveer anderhalf uur bezig geweest met het verschepen van 50 kisten planten, kleding en flessen rum. Het was wel geinig, omdat het gewoon belachelijk veel is. Voelde haast als werken ;) Gelukkig kwam er halverwege iemand bij om het werk iets te verlichten. Uiteindelijk viel de beloning flink tegen. Ik denk dat je beter bij Athena's kan zijn voor een betere beloning, alleen ben ik nog geen legend, dus dat was voor mij geen optie.

Nol_NL wijzigde deze reactie 22-12-2018 13:26 (8%)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hebben jullie ervaring met mensen proberen te joinen die niet in de crew zitten ? zoals tegelijk joinen om op dezelfde server te komen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hmm.... Wij hebben net de gilded merchant missie complete.. en letterlijk het moment dat we de laatste kist inleveren zien we de melding: Server shutdown in 10 minutes. Kan me niet voorstellen wat je moet voelen als je net aan het terug varen ben van een skullfort ofzo. of met 50 kisten aan boord van een gilded goldhoarder.

Hoop dat je dan die missies gewoon terug krijg of in ieder geval opnieuw zou kunnen doen.

Ricmaniac wijzigde deze reactie 23-12-2018 21:06 (16%)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

OMG Heerlijk dit. We willen docken bij ancient spire outpost en staat daar een brigantine. vol gas full salvo kanonskogels op dat ding en we halen ze neer en killen die 3 spelers bijna instant.. Zien we gewoon bijna 50 kisten in het water en op de kant liggen. Waren die gasten gewoon een gilded missie gestart. wat moeten hun zich kut voelen zeg haha. wel wat rum kapot en alle cloth nat maar gewoon al die kisten van hen ingeleverd XD best heftig haha maarja Pirate life! <3

• Coldbullet

Coldbullet

Ricmaniac schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:41:
OMG Heerlijk dit. We willen docken bij ancient spire outpost en staat daar een brigantine. vol gas full salvo kanonskogels op dat ding en we halen ze neer en killen die 3 spelers bijna instant.. Zien we gewoon bijna 50 kisten in het water en op de kant liggen. Waren die gasten gewoon een gilded missie gestart. wat moeten hun zich kut voelen zeg haha. wel wat rum kapot en alle cloth nat maar gewoon al die kisten van hen ingeleverd XD best heftig haha maarja Pirate life! <3
Door dit soort momenten denk ik altijd JA daar speel ik het voor.. epic gewoon

• Nol_NL
Ik ben zelf nog wat sceptisch, maar mensen die op een wat uitgebreider verhaal zitten te wachten gaan in ieder geval bediend worden.

https://www.xboxnederland...gaat-een-verhaal-krijgen/

Ik ben benieuwd naar de uitwerking hiervan.

• rudyman85
Ricmaniac schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:41:
Dat zijn dé momenten in SOT he, geweldig ;) Ik heb gereageerd op de SOT forums, en denk dat The Arena niet veel goeds gaat doen voor de game, zie:
https://www.seaofthieves....e-arena-part-2/247?page=8

Hoe denken jullie er over?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

rudyman85 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Dat zijn dé momenten in SOT he, geweldig ;) Ik heb gereageerd op de SOT forums, en denk dat The Arena niet veel goeds gaat doen voor de game, zie:

Ik weet niet ik vind het aan 1 kant wel tof juist. Denk niet dat het de playerbase erg zal splitsen. Ik heb gewoon in de laatste weken dat ik speel dat je in principe zo weinig schepen tegen komt. Je kan deze game gewoon spelen zonder pvp als je wilt. Snap wel dat er mensen zijn die the arena graag zien komen. Maar aan de andere kant heeft die wel een punt met: we already have an arena; it's called Sea of Thieves.

Zullen het gaan zien. Ik was er denk ik meer down voor als het gewoon een soort van battle royale was dat je het laatst levende schip moet zijn en gold en punten krijgt ofzo voor de hoeveelheid schade/kills die je maakt aan spelers en schepen. Nu is het gewoon proberen pvp te mijden denk ik en zo snel mogelijk zo veel mogelijk loot inleveren. Of campen en andere schepen opwachten =p

• Laurensius88
[...]

Top! Ik ben zelf ook erg actief op het SOT forum (meer dan hier :+ )

Persoonlijk denk ik dat het een goede toevoeging voor de game is. De basis wordt wat minder "toxic" denk ik en de die-hard PVP-ers hoeven niet te server hoppen om actie te krijgen..

Zelf kijk ik er niet zo erg naar uit, maar dat komt meer omdat ik geen vaste crew heb waar ik mee speel. En dat lijkt mij toch wel het leukst :)

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:12
[...]

Afgaande op de activiteit op de diverse fora, vrij weinig. De game lijkt zo goed als dood.

• Laurensius88
bram1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:45:
[...]

Afgaande op de activiteit op de diverse fora, vrij weinig. De game lijkt zo goed als dood.
De game is verre van dood volgens mij! Het SOT forum heeft veel actieve gebruikers, SOT is weer vrij populair op Twitch. En volgens Rare zijn er na de laatste update van december duizenden nieuwe spelers bij gekomen.
Jammer dat ze daar niet zo open in zijn met exacte getallen, maar imo heeft de game een goede basis (zowel spelers als game ansich).

Ik denk dat Arena daar een goede toevoeging aan is.

• Nol_NL
Mede door Summit1G wordt het juist steeds drukker en gezelliger op zee ;)

Blijf toch apart dat veel gamers tegenwoordig kennelijk streamers nodig hebben om verder te kijken en een game leuk te vinden.

Nol_NL wijzigde deze reactie 11-01-2019 15:45 (30%)

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:12
Laurensius88 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:26:
[...]

De game is verre van dood volgens mij! Het SOT forum heeft veel actieve gebruikers, SOT is weer vrij populair op Twitch. En volgens Rare zijn er na de laatste update van december duizenden nieuwe spelers bij gekomen.
Jammer dat ze daar niet zo open in zijn met exacte getallen, maar imo heeft de game een goede basis (zowel spelers als game ansich).

Ik denk dat Arena daar een goede toevoeging aan is.
Ik zie op sites als Tweakers en ResetERA amper posts over de game. En ook op het SOT forum (linkje wat hierboven gepost is) zie ik vrij weinig activiteit. Waarschijnlijk zijn er gelijktijdig ook weer duizenden afgehaakt. Een update trekt altijd nieuwe spelers aan die even komen kijken of het wat is, dat zegt weinig. Overigens zegt de activiteit op fora ook weinig, dat geef ik toe. We kunnen er eigenlijk weinig over zeggen zonder concrete cijfers.

• Laurensius88
Nol_NL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:34:
Mede door Summit1G wordt het juist steeds drukker en gezelliger op zee ;)

[YouTube: Don't Invite Summit1G to the Sea of Thieves Developer Stream]

Blijf toch apart dat veel gamers tegenwoordig kennelijk streamers nodig hebben om verder te kijken en een game leuk te vinden.
Ja, alleen wordt Summit1G niet echt goed ontvangen door de community aangezien zijn gedrag voornamelijk als "toxic" wordt gezien. Persoonlijk ook niet echt fan van zijn manier van spelen, mede doordat ik nog nooit een 'sociaal' encounter van hem heb gezien, maar altijd om mensen te campen / of trollen.
Zeker zen double gun zal binnenkort wel afgelopen zijn als Rare er een fix voor heeft gevonden.

Dan kijk ik bijvoorbeeld liever naar Gothalion op twitch. Niet perse kill on sight, maar ook leuke encounters.

• Nol_NL
bram1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:59:
[...]

Ik zie op sites als Tweakers en ResetERA amper posts over de game. En ook op het SOT forum (linkje wat hierboven gepost is) zie ik vrij weinig activiteit. Waarschijnlijk zijn er gelijktijdig ook weer duizenden afgehaakt. Een update trekt altijd nieuwe spelers aan die even komen kijken of het wat is, dat zegt weinig. Overigens zegt de activiteit op fora ook weinig, dat geef ik toe. We kunnen er eigenlijk weinig over zeggen zonder concrete cijfers.
Op het officiële SoT forum zie ik geloof ik binnen de paar minuten steeds nieuwe berichten verschijnen, dat vind ik toch redelijk actief. Sowieso is de wisselwerking tussen de community en de ontwikkelaars anders dan bij de meeste games. Ze zijn naar mijn idee steeds bezig om in contact te blijven met de community om de game steeds verder uit te bouwen en in behoeftes te voorzien.

Nol_NL wijzigde deze reactie 11-01-2019 18:24 (7%)

• Nol_NL
Netjes hoor. Bijna een jaar na de release, maar steeds meer mensen weten de game te vinden...

Views Twitch:

Ik ben benieuwd naar de update van februari.

https://nl.ign.com/m/sea-...ist-volledige-download-en

Nol_NL wijzigde deze reactie 22-01-2019 15:33 (30%)

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:51
De game is beter dan vorig jaar, dus ergens logisch :) Je merkt goed dat de gehele teneur rond SoT steeds positiever wordt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Welja
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:23
Sea of Thieves nu tijdelijk voor €35 in de windows store
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Zal ik em dan toch maar kopen :)

Eerst had ik namelijk het excuus dat ik het te duur vond, maar €35 vind ik wel ok.
Je kan het spel niet echt alleen spelen toch?

Welja wijzigde deze reactie 25-01-2019 13:30 (26%)

• Nol_NL
Ik ben in het begin ook gewoon alleen begonnen. Zo leer je de map, navigatie en het varen een beetje eigen maken. In het begin zijn de opdrachten ook klein, dus goed te doen. Als je wat meer (ducaten) uit de game wilt halen dan is het wel handig om bij anderen aan te sluiten. Je mag mij altijd toevoegen hoor. NollieNL op de Xbox. Ik denk dat het nu ook wel een mooi moment is om in te stappen.

Nol_NL wijzigde deze reactie 25-01-2019 15:45 (8%)

• Scoep
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 20:49
Welja schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:26:

Eerst had ik namelijk het excuus dat ik het te duur vond, maar €35 vind ik wel ok.
Heb hem ook maar aangeschaft, mij mag je ook toevoegen! :)

• kneusteun
Welja schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:26:

Ik loop daar toch wel door vast, zit veel met randoms en als ze hoger level zijn dan is dat toch minder tof.
Alleen rondvaren is 50% van de beleving want juist met 3 anderen kan het echt leuk worden.

Wat ik wel merk is dat het veel jong publiek is, en ik als opa (32) irriteer me dan toch wel aan het geschreeuw ;)

• Welja
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:23
@Nol_NL en @Scoep ik heb jullie toegevoegd!
Mijn XBox gamertag is Hawkeye Peww, ik speel op PC.

Zit ik net in een solo potje, vind ik een Chest of Sorrow. Ik blij, samen met 2 andere schatten ga ik weer varen.... tot mijn bootje vol met water loopt. ;w

Weer wat geleerd :P

Welja wijzigde deze reactie 29-01-2019 21:31 (47%)

• Coldbullet

Coldbullet

Welja schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:36:
@Nol_NL en @Scoep ik heb jullie toegevoegd!
Mijn XBox gamertag is Hawkeye Peww, ik speel op PC.

Zit ik net in een solo potje, vind ik een Chest of Sorrow. Ik blij, samen met 2 andere schatten ga ik weer varen.... tot mijn bootje vol met water loopt. ;w

Weer wat geleerd :P
Jullie zijn altijd welkom in dr nederlandse sea of thieves discord server en in de nederlandse whats app van sea of thieves altijd wel
Iemand die wil varen en je wilt helpen en gezelligheid staat voorop

• Coldbullet

Coldbullet

Just lett me know! Dsn geef ik een linkje

• Korkss
Zo naar... ben je op een sloop met een maat. Skull fort geklaard, alle loot aan boord. Kom je bij de outpost ligt er een galioen daar. Komen gelijk achter ons aan. Doei loot

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Nol_NL
Tja, soms is de game zuur. Maar dan smaakt een mooie winst ook weer extra zoet ;) Ik vind het wel wat hebben, gevaar wat constant op de loer ligt. Soms kies ik na een fort bewust een Outpost die wat minder voor de hand ligt.

Binnenkort kan men kiezen om wel of geen gebruik te maken van crossplay. Een keuze lijkt mij beter, dan het verplichten hiervan. Zo kunnen mensen zelf bepalen wat ze als prettig ervaren. Zelf heb ik er tot nu toe weinig hinder van. Maar ik kan mij voorstellen dat dit straks met de komst van the arena, zomaar anders kan zijn.

https://gamersnet.nl/5146...ieves-cross-play-disable/

Nol_NL wijzigde deze reactie 30-01-2019 21:21 (8%)

• Scoep
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 20:49
Coldbullet schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 06:00:
[...]

Jullie zijn altijd welkom in dr nederlandse sea of thieves discord server en in de nederlandse whats app van sea of thieves altijd wel
Iemand die wil varen en je wilt helpen en gezelligheid staat voorop
Ik zou graag lid willen worden van de discord! :)

• Coldbullet

Coldbullet

Scoep schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 00:47:
[...]

Ik zou graag lid willen worden van de discord! :)
Ik ga als ik op de pc zit hier de link ff neergooien

https://discord.gg/5Y73HHA

Heb nog een nl discord en whats app

https://chat.whatsapp.com/3s64Ux9OAJI1yh7he3XaxO

Dit is de sea of thieves nederlandse whats appgroep

Coldbullet wijzigde deze reactie 31-01-2019 10:25 (28%)

• Trapezoid
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 13-10 13:40
even een vraagje(pardon als die al eerder gesteld is). Kun je ook iets bereiken in de game als je maar een uurtje hebt per keer? Of wordt het pas echt leuk als je een hele avond/middag kan vrijmaken?

En klopt het dat ie alleen in de Microsoft store te krijgen is a €60?

• Korkss
Trapezoid schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:08:
even een vraagje(pardon als die al eerder gesteld is). Kun je ook iets bereiken in de game als je maar een uurtje hebt per keer? Of wordt het pas echt leuk als je een hele avond/middag kan vrijmaken?

Je kunt geen betere gear of iets krijgen dus vanuit dat oogpunt boeit het niet of iemand 500 uur gespeeld heeft of 2. Ik moet je wel zeggen dat als je er lekker in zit, de uren voorbij vliegen. Dusja ik zou zeker soms wat meer tijd ''reserveren.''
Je kunt hem ook op verschillende sites wel goedkoper krijgen denk ik, laatst was hij wel 50% in de MS store :D

• Laurensius88
Trapezoid schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:08:

Als ik maar een uurtje heb, dan vaar ik over het algemeen gewoon een rondje. Bezoek wat eilandjes om te kijken of er iets interessants ligt. Kijken of ik een Megalodon kan vinden voor men achievements ed..
Een uur is krap om echt iets te bereiken.

• Nol_NL
Tijdelijke codes om je vrienden mee te laten genieten van de Sea of Thieves :)

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:51
Vond deze samenvatting van datgene wat tijdens de Inside Xbox was gedeeld:
Here's what I noticed from the Inside Xbox stream this evening:
  • Cross-play: With Arena, some are going to want the option for a level playing field.
  • With Adventure, they expect and want most players to keep cross play enabled.
  • They will be designing the option with that in mind.
  • "Super healthly player-base" on BOTH platforms. Last weekend: 35.2% are on PC.
  • Update tomorrow: QOL update, bugfixes.
  • "Friends Play Free": during February 6th-13th invite 3 friends to play for free for the duration of the offer. (Trailer) (Website)
  • "Double-gun" technique: Nerfed.
  • Other combat tweaks: Not as easy to hip-fire. Changes to sword play.
  • Mercenary Voyages: Similar to gilded, a special voyage. They are going to be doing periodic "Mercenary Voyages". 1 will be available as part of "Friends play Free". It's just the start of something new.
  • Mercenary ship livery (credit u/lefty2264)
  • Will be UI changes for turning off enemy gamer tags, to avoid stream sniping. They plan on adding the ability to hide your own crews gamer tags as well (credit u/SecretObsession).
  • First Birthday March 20th; On this date they will be announcing news of a "Mega-update".
This year will be better than last year!

Did I miss anything?

Watch it again here: https://mixer.com/Xbox?vod=83163918
Belangrijkste misschien wel dat 20 maart er een mega-update aankondiging gaat zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• murky123
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 08:21
Een pc update van 28gb. wtf??.

Deze update zou er toch voor zorgen dat de install folder minder ruimte in beslag zou nemen ?
Ik heb nu minder vrije ruimte op mijn SSD dan voorheen. Dus het tegendeel

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• rudyman85
murky123 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:28:

Deze update zou er toch voor zorgen dat de install folder minder ruimte in beslag zou nemen ?
Nee, het is de volledige game die opnieuw gedownload wordt. Ze hebben het spel zo weten te comprimeren dat het bijna de helft aan opslag scheelt. Zie ook: https://www.gamed.nl/view/133915 Sea of Thieves verkleint bestandsformaat

• Laurensius88
murky123 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:28:

8)7 In de laatste 2 of 3 dev updates hadden ze dit al aangegeven. Het idee erachter was, dat de updates in de toekomst ook kleiner kunnen zijn. Ik stel voor dat je de dev update videos even terug kijkt hiervoor.

• rudyman85
zeer interessant nieuwtje:
On the 1 year anniversary of #SeaOfThieves, Rare will be announcing a MEGA update!

Get ready for March 20th ye swashbucklers! 🏴‍☠️
bron: https://twitter.com/SeaOfThievesHQ

heb zo'n gevoel dat The arena dan uit komt + een nieuwe adventure quest modus ( of de aankondiging daarvan). daarnaast gaat er wat gebeuren met de damage van je schip wordt in de Pioneer Programme Hub besproken. Daarover later meer :o

rudyman85 wijzigde deze reactie 07-02-2019 09:07 (15%)

• Laurensius88
rudyman85 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:06:
zeer interessant nieuwtje:

[...]
bron: https://twitter.com/SeaOfThievesHQ

heb zo'n gevoel dat The arena dan uit komt + een nieuwe adventure quest modus ( of de aankondiging daarvan). daarnaast gaat er wat gebeuren met de damage van je schip wordt in de Pioneer Programme Hub besproken. Daarover later meer :o
Nice! Zag hem net voorbij komen inderdaad :)

Ik verwacht inderdaad Arena.. En ik heb het idee dat dan ook de MTX en pets toegevoegd gaan worden.
En ergens, maar ik kan zo even niet bedenken waar dat op gebaseerd is :+ , verwacht ik dat er een nieuwe cold-region bij komt.

Ik heb al meerdere verhalen gehoord over een krab als nieuwe AI threat, en gezien de "MEGA" in de tweet moest ik daar ook gelijk aan denken..

Het zijn allemaal pure speculaties natuurlijk, al ben ik wel zeker van de Arena :)

• rudyman85
Er is nog een regio die nog ontbreekt, ijs is wel het meest voor de hand liggend inderdaad. Lijkt een goed jaar te worden voor SOT.

Fan made op reddit ;)

• Malandro
  • Laatst online: 27-09 19:58
Wat is een normale speelduur van 1 potje? Ik speel dit met familie, maar komen eigenlijk nooit veel verder omdat we niet de hele dag kunnen spelen..

• maddog03
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09-10 12:52
Ik heb het spel ook maar geïnstalleerd, iemand zin om te spelen? :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Malandro schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 08:44:
Wat is een normale speelduur van 1 potje? Ik speel dit met familie, maar komen eigenlijk nooit veel verder omdat we niet de hele dag kunnen spelen..
Naja het is niet echt een potje wat je doet. je komt de game in en kan gewoon doen wat je wilt. Je kan hier zo 5 uur mee bezig zijn maar kan ook de game in en 1 voyage proberen te doen.

Over het algemeen vind ik dit wel een game waar je veel tijd per sessie in stopt.

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11-10 19:05

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Ricmaniac schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:32:
[...]

Naja het is niet echt een potje wat je doet. je komt de game in en kan gewoon doen wat je wilt. Je kan hier zo 5 uur mee bezig zijn maar kan ook de game in en 1 voyage proberen te doen.

Over het algemeen vind ik dit wel een game waar je veel tijd per sessie in stopt.
Over het algemeen is het een game waarvan je zegt ik ga even een stukje zeilen om 11 uur. Vervolgens kom ik erachter dat het al half 4 is 8)7
Sinds launch is de game best wel veranderd er is nu meer te doen en gelukkig heb ik wat mensen kunnen overhalen om met mij mee te zeilen >:)

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

• Coldbullet

Coldbullet

Ja zeker de game
Is echt veel verbeterd!! En er komt nog veel meer dan alleen de arena. Speel het dagelijks nog veel

• Laurensius88
@koelebobes idd.. dat heb ik ook vaak ja!

Arena vind ik lastig om enthousiast voor te zijn omdat ik niet echt een vaste crew waar ik mee speel, maar mocht je weer plek over hebben @Coldbullet dan speel ik graag nog een rondje mee :) Alle voorgaande sessies samen waren echt tof :)

• Coldbullet

Coldbullet

Laurensius88 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:54:
@koelebobes idd.. dat heb ik ook vaak ja!

Arena vind ik lastig om enthousiast voor te zijn omdat ik niet echt een vaste crew waar ik mee speel, maar mocht je weer plek over hebben @Coldbullet dan speel ik graag nog een rondje mee :) Alle voorgaande sessies samen waren echt tof :)
Altijd leuk he! Het ziet er na uit dat ik vanavond weer van de partij ben!

• Nol_NL
Ik zit nu op de levels 47, 45 en 43. Wilde voor de 20e Legend worden (wil dat cadeautje :) ) maar dat ga ik waarschijnlijk niet halen. Tijd is wel een dingetje en het zit ook niet altijd mee. Soms fantastische avonturen met mooie gameplay avondjes, alleen dan weer weinig buit. Wel bijzonder dat mensen dit in 2 weken voor elkaar kunnen krijgen.

Nol_NL wijzigde deze reactie 11-03-2019 19:02 (7%)

• Shaetano
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:28
Nol_NL schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:59:
Ik zit nu op de levels 47, 45 en 43. Wilde voor de 20e Legend worden (wil dat cadeautje :) ) maar dat ga ik waarschijnlijk niet halen. Tijd is wel een dingetje en het zit ook niet altijd mee. Soms fantastische avonturen met mooie gameplay avondjes, alleen dan weer weinig buit. Wel bijzonder dat mensen dit in 2 weken voor elkaar kunnen krijgen.
En met de Bilge Rat doubloons (rewards voor commendations/voyages)?
Per 30 doubloons kan je een level voor een gekozen faction stijgen, kan helpen voor de last stretch :)

btw, ik raak er ook niet, maar ik laat het niet tot mijn hart komen :p (gaming tijd wordt kostbaar met kindjes, dus ik speel nu heel casual)

• Shaetano
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:28

Double XP and double the gold!
Geldt voor alle factions, kan dus helpen voor the last stretch :)
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True